[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 107 Laatste
Acties:
  • 400.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:30
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de fear&greed index lager zou staan:
alternative.me/crypto/fear-and-greed-index

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
shovelhead1340 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:32:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de fear&greed index lager zou staan:
alternative.me/crypto/fear-and-greed-index
In vergelijking met andere runs omlaag valt deze tot nu toe nog wel mee, dus wat minder fear. Die index kijkt ook niet naar wat mensen vinden, maar naar simpele feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Niet vergeten te kopen he mensen, 8.5k is veel goedkoper dan 10k, weekend altijd groen, dat soort zaken...

Edit: owja, en Henk en Ingrid kopen echt nog niet

[ Voor 20% gewijzigd door The_Goat op 28-02-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:30
PilatuS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:38:
[...]

In vergelijking met andere runs omlaag valt deze tot nu toe nog wel mee, dus wat minder fear. Die index kijkt ook niet naar wat mensen vinden, maar naar simpele feiten.
Klopt, maar als je de data terugkijkt zie je toch meestal n flinke daling als de prijs flink zakt (-20% bv) zie juni-juli vorig jaar.

Vergeleken met van 6k naar 3k of van 13k naar 6,5k valt dit wel mee ja

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10 12:21
The_Goat schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:46:
Niet vergeten te kopen he mensen, 8.5k is veel goedkoper dan 10k, weekend altijd groen, dat soort zaken...

Edit: owja, en Henk en Ingrid kopen echt nog niet
8,5k is nog steeds (te) duur. 5k lijkt er meer op, maar ik weet dat ik met zo'n uitspraak of flink wat tenen hier ga staan, maar ja.. het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Sahara schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:11:
[...]

8,5k is nog steeds (te) duur. 5k lijkt er meer op, maar ik weet dat ik met zo'n uitspraak of flink wat tenen hier ga staan, maar ja.. het zij zo.
Alleen is een low van tussen de 8.7 en 8.2 logisch en 5 k niet. Maar ja ik snap er toch niks van verder.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:11:
[...]

Dit kan wel een mooie tijdelijke bounce plek zijn. Op de weekly 25MA die nogal een bull/bear lijn is. Dubbele bodem op 8450 waarbij de val daar heen minder heftig was dan de vorige runs omlaag. Flink wat horizontale support. Verder ook nog mooi een fib level geraakt. En tuurlijk kunnen we hier doorzakken, maar het is wel een hele mooie plek voor een bounce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Nu 5k roepen is wel een beetje hetzelfde als ATH roepen bij 10k ;)

Ik ga voor een bounce naar 9.1k, dan eventueel naar 9.5k. Maar het zou net zo goed een happy short tot 7.5k kunnen zijn, zien we dan wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Er werd me vandaag gevraagd wat en of er verband is tussen de BTC koers en de AEX.
Tsja...
Zover ik weet staat de AEX momenteel lager als een jaar geleden.
En staat de BTC nog steeds 20% hoger dan op 1 jan. (7,2K) en de AEX zeker niet.
Zowel de AEX als de BTC is momenteel dan ong. 15% gedaald maar toch is het in het geval van de BTC anders. Dus er is wel een verband maar toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

RaptorXS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:33:

Zover ik weet staat de AEX momenteel lager als een jaar geleden.
En staat de BTC nog steeds 20% hoger dan op 1 jan. (7,2K) en de AEX zeker niet.
Pak dan ook de koers van BTC een jaar geleden.... en niet vanaf 1 januari...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
iVibes schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:40:
[...]

Pak dan ook de koers van BTC een jaar geleden.... en niet vanaf 1 januari...
Khad de cijfers niet paraat want ik zat niet achter de PC.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

RaptorXS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:44:
[...]

Khad de cijfers niet paraat want ik zat niet achter de PC.
No problem.... maar de koers van BTC staat momenteel ook lager dan een jaar geleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
iVibes schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:47:
[...]

No problem.... maar de koers van BTC staat momenteel ook lager dan een jaar geleden...
Echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

nee sorry je hebt gelijk..... ik zat bij 2018 te loeren....my fault...

[ Voor 11% gewijzigd door iVibes op 28-02-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 00:56
Ik heb in 2014 eens wat bitcoins gekocht en heb vandaag de wallet key weer terug gevonden. Maar ik heb er helemaal geen verstand van. Ik heb de key nu ingevoerd in Electrum maar dan kan ik niet bij mijn 'geld' althans ik moet aantonen dat ik de eigenaar ben..hoe doe ik dat?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 19:08

Bever!

3

Cobb schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:53:
Ik heb in 2014 eens wat bitcoins gekocht en heb vandaag de wallet key weer terug gevonden. Maar ik heb er helemaal geen verstand van. Ik heb de key nu ingevoerd in Electrum maar dan kan ik niet bij mijn 'geld' althans ik moet aantonen dat ik de eigenaar ben..hoe doe ik dat?
Welke key heb je ingevuld dan? Private key, public key, address?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heb je een private key OF een Electrum back-up van je wallet? Want in die laatste zou nog een wachtwoord kunnen zitten, dan kan je misschien wel de private key uit het backup bestand vissen door deze bijv. met notepad/kladblok te openen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 00:56
Ik heb op mijn oude laptop twee bestanden kunnen vinden; multibit.wallet en een bestand multibit-xxxxxxxxxxx.wallet.
De xx's staan voor cijfers. En dan heb ik dus nog mijn adres. That's it.
Volgens mij was het destijds multibit classic en ik kan mij niets herinneren van een wachtwoord zin oid...(volgens mij was dat destijds niet zo?)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Wat bitcoins uit 2014... wilde dat ik dat kon zeggen. Hopelijk kun je er snel bij man. Succes!

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:41
Ok, even voor de zekerheid (maar zo te zien weet je dat al), niet de inhoud van die bestanden ergens posten.

Dus ook niet invullen in willekeure websites die conversiediensten aanbieden.

Wellicht overbodig, maar liever gezegd dan niet.

Toevoeging: MultiBit bestaat gewoon nog, probeer eerst eens of je daar iets mee geopend kan krijgen. Als je paranoide wilt zijn (ik weet niet wat de status van MultiBit tegenwoordig is), dan kun je MultiBit in een VM installeren en dan networking uitzetten voor je het bestand opent. Als dat lukt, moet je denk ik je recovery seed (12 of 24 woorden) wel kunnen achterhalen en die op papier zetten. Vandaar kun je verder met bijvoorbeeld Electrum.

[ Voor 25% gewijzigd door DaCoTa op 29-02-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Aangezien het toch rustig hier, het volgende:
40% cryptobezitters heeft niets geregeld
Veel bitcoins zijn weg bij overlijden
en:
AMSTERDAM - Een virtuele portefeuille met bitcoins kan een aardige erfenis opleveren. Maar wat als de overledene zijn wachtwoorden geheim heeft gehouden voor zijn naasten? Dan zijn de crypto’s voor eeuwig verloren.

Dat besef leeft niet bij alle eigenaren van cryptomunten. Volgens een onderzoek van cryptobedrijf Blox heeft 40% van de Nederlandse cryptobezitters niets geregeld voor de overdracht bij overlijden. Zij bewaren hun wachtwoorden niet op een plaats waar hun familie erbij kan.

Dit terwijl bitcoins niet zijn terug te halen zonder het wachtwoord, bestaande uit een combinatie van 24 woorden. Veel nabestaanden zullen er niet eens naar gaan zoeken. Volgens het onderzoek weet 10% niet eens dat zijn of haar partner cryptomunten bezit.

Miljoenen weg
Daardoor dreigen op termijn honderden miljoenen euro’s aan virtuele munten te vervliegen. Volgens een al wat ouder onderzoek van Kantar TNS is in Nederland ongeveer €900 miljoen belegd in bitcoins en andere crypto’s.

Er wordt gezegd dat reeds 10 tot 15% van de cryptomunten onbereikbaar is geworden. „Als ik zou moeten schatten, denk ik zelfs aan tussen de 20 en 25%”, zegt Jan Robert Schutte van Crypto Academy. Wat hij adviseert te doen voor familieleden? „Het simpelst is om betrouwbare familieleden je wachtwoorden te geven. Desnoods knip je ze doormidden.” Een optie is ook om de wachtwoorden of toegangscode in een gesloten envelop bij de notaris te deponeren.
Bron: https://www.telegraaf.nl/...s-zijn-weg-bij-overlijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Is iedereen rekt ofzo?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:01
Tumbleweed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Denk dat we binnenkort weer wat gaan zakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
:O

IOTA: Het netwerk komt op 7 maart weer online, er komt een migration tool, waardoor je je funds over kunt zetten naar een nieuwe seed, zie o.a. https://cryptobriefing.com/iota-going-back-online-ten-days/.

XRP, het blijft maar doorgaan:

Bitcoin blijft vooralsnog mooi boven de MA25 @ weekly en MA99 @ daily (8319) hangen, maar ik verwacht dat de koers er tijdelijk onder zal raken (7800-7900), dan evt. een wick of 2 dagen eronder, daarna herstelt, er boven zal komen en dat de koers weer verder zal stijgen. Dat matched ook mooi met beide grafieken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QyCNZ2nfzwbsS696YAEHpej9/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dolc5hckUKLrExuhvQ5SWAkT/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mDooOs4YXGAv4PHX3R4djVQN/full.png

Er is natuurlijk ook een heel grote kans dat de koers verder daalt, dan is 7200-7400 waarschijnlijk de volgende halte, daarna 6600 en daarna toch 5k omdat de koers destijds te snel is gestegen in die range.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 01-03-2020 09:03 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cryptocurrency slowchat 2025:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45
Het is toch supersunday... Ik verwacht zeker nog wel wat groen vandaag.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
5k BTC is wel erg enthousiast. Dat zie ik niet 1, 2, 3 gebeuren voor een flinke bounce omhoog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Pelox schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:35:
Het is toch supersunday... Ik verwacht zeker nog wel wat groen vandaag.
ik ook ............... eet sla vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De 8500 support houdt het nu toch al een tijdje vol, maar ik denk dat hij er vandaag of morgen wel een keer doorheen gaat vallen. Volgende support level is dan 8200/8300 denk ik. Hopelijk vanaf daar weer een bounce.

KNC (Kybernetwork) is trouwens recentelijk gelist op Coinbase en gaat behoorlijk hard omhoog. Ik zou nu echter niet meer instappen voor short/long term aangezien hij een paar dagen geleden is gelist op Coinbase en ik verwacht niet dat hij heel veel verder omhoog gaat. Hij heeft nog wel een behoorlijk volume en je kan nog wel wat leuke swing trades maken als je voorzichtig bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Azer op 01-03-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Taro schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:30:
:O

IOTA: Het netwerk komt op 7 maart weer online, er komt een migration tool, waardoor je je funds over kunt zetten naar een nieuwe seed, zie o.a. https://cryptobriefing.com/iota-going-back-online-ten-days/.

XRP, het blijft maar doorgaan:
[Twitter]

Bitcoin blijft vooralsnog mooi boven de MA25 @ weekly en MA99 @ daily (8319) hangen, maar ik verwacht dat de koers er tijdelijk onder zal raken (7800-7900), dan evt. een wick of 2 dagen eronder, daarna herstelt, er boven zal komen en dat de koers weer verder zal stijgen. Dat matched ook mooi met beide grafieken:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Er is natuurlijk ook een heel grote kans dat de koers verder daalt, dan is 7200-7400 waarschijnlijk de volgende halte, daarna 6600 en daarna toch 5k omdat de koers destijds te snel is gestegen in die range.
Mijn verwachting is een higher low dan de 6.5k, is een giga grote symmetrische driehoek vanaf 20k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Er is toch een redelijk mooie bounce gaande op dit moment. Eens kijken of we de 8800 resistance kunnen gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Niet te snel enthousiast worden bij weekend scam pumpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Azer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:02:
Er is toch een redelijk mooie bounce gaande op dit moment. Eens kijken of we de 8800 resistance kunnen gaan testen.
welke bounce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Uhhh... je weet wel... die ene.... oke, ik was iets te vroeg enthousiast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Azer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Uhhh... je weet wel... die ene.... oke, ik was iets te vroeg enthousiast :P
ow maak niet uit morgen weer een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Binnenkort een paar mooie groene candles zou wel weer eens mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
LorenzoG schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:07:
Binnenkort een paar mooie groene candles zou wel weer eens mogen.
Ja ik hoop ook op wat groene candles, zodat we die ook weer nog een keer kunnen shorten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Ik begrijp dat een hoop mensen geld verdienen aan shorten maar ik hoop toch dat de prijs uiteindelijk lekker omhoog gaat.

[ Voor 69% gewijzigd door LorenzoG op 01-03-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bitcoin lijkt het bull momentum iedergeval helemaal kwijt. Denk dat we een rode maandag gaan krijgen. Ik bereid me alvast voor op het ergste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Tominatie schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:52:
Bitcoin lijkt het bull momentum iedergeval helemaal kwijt. Denk dat we een rode maandag gaan krijgen. Ik bereid me alvast voor op het ergste.
Goedkoop inkopen.
Tijdens de financiële crisis 2008 wilde ook niemand aandelen. Als je had gekocht was je jarenlang spekkoper. In 2013/2014 was de bodem van huizenmarkt. In een straat zag je weleens 3 a 4 verkoop affiches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb ergens gelezen dat Bitcoin op 3k inkopen nog goedkoper is dan op 8.4k inkopen, maar ik ben niet zo goed met rekenen, dus kan het mis hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Taro schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat Bitcoin op 3k inkopen nog goedkoper is dan op 8.4k inkopen, maar ik ben niet zo goed met rekenen, dus kan het mis hebben hoor.
Wat is je punt Taro?
Mijn opmerking belachelijk maken?
6k is goedkoper dan 7k
5k is goedkoper dan 6k
Je koop iig goedkoper dan ervoor.
Er gaat geen bel dat de bodem bereikt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Over het algemeen is goedkoop inkopen bij iets als de 2008 crisis niet wanneer de boel pas 10 of 20% is gezakt. Spreken van nu goedkoop inkopen en dat als voorbeeld geven klopt niet echt met elkaar. Mocht het met de beurs, huizenmarkt of Bitcoin gaan zoals het eerder is gegaan dan zou nu inkopen veel en veel te vroeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@lighting_ Je kunt pas achteraf zeggen dat het nu goedkoop inkopen is. Over een week kan het erg duur blijken te zijn geweest en over een jaar kan het inderdaad erg goedkoop zijn geweest of zit de Bitcoin koers zelfs onder de 3k, daarom kan je dat beter niet zo stellig zeggen. Altijd een slag om de arm houden, ondanks dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes kan een bepaalde stelligheid sommige mensen wel over de streep trekken en dus moet je daar mee oppassen.

Dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Joe007 staat regelmatig op leaderbords zoals die van Bitfinex en werd ook genoemd als veroorzaker van een aantal recente grote Bitcoin moves.

Het gaat hem ook nu weer prima af:
[Twitter: https://twitter.com/J0E007/status/1234151493730742274]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESCWFXpXkAAo-xK?format=jpg&name=4096x4096

Op dit moment staat hij op https://leaderboard.bitfinex.com/ zelfs op 16.7M Dollar winst gedurende 1W, lekker bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ironische namen die dontblowit en countyourmoney :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:06
Taro schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:58:
Joe007 staat regelmatig op leaderbords zoals die van Bitfinex en werd ook genoemd als veroorzaker van een aantal recente grote Bitcoin moves.

Het gaat hem ook nu weer prima af:
[Twitter]
[Afbeelding]

Op dit moment staat hij op https://leaderboard.bitfinex.com/ zelfs op 16.7M Dollar winst gedurende 1W, lekker bezig :)
Of hij heeft ballen van staal, of enige tijd geleden zijn positie met dik verlies gesloten.

Kijk maar ff naar de week van 3 februari, daar staat ie bijna 10 miljoen in de min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
paul-s83 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:04:
[...]

Of hij heeft ballen van staal, of enige tijd geleden zijn positie met dik verlies gesloten.

Kijk maar ff naar de week van 3 februari, daar staat ie bijna 10 miljoen in de min...
Klopt, hij heeft ergens een tegenvallertje gehad, al ontkent hij dat het 25M was, maar 10M is ook niet te verwaarlozen:

Wat natuurlijk ook kan zijn is dat hij die trade niet heeft gesloten met verlies. Het betreft unrealized profit, dus misschien heeft hij geen verlies geleden, maar alleen tijdelijk op verlies gestaan en die trade alsnog positief afgesloten.

In de tussentijd is die 16.7M al naar 16.9M opgelopen, je zult maar 200.000 in 15 minuten verdienen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 01-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Die twitter account van Joe is wel leuk, hoop grappenmakerij waarin volgers een quest voor geld kunnen doen die nergens op slaat, een beetje schoppen tegen alles en iedereen, goed vermaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Grappig, als we zo laag blijven hangen ontstaat er toch een opwaartse gap ?
We gaan het meemaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
PilatuS schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:38:
Over het algemeen is goedkoop inkopen bij iets als de 2008 crisis niet wanneer de boel pas 10 of 20% is gezakt. Spreken van nu goedkoop inkopen en dat als voorbeeld geven klopt niet echt met elkaar. Mocht het met de beurs, huizenmarkt of Bitcoin gaan zoals het eerder is gegaan dan zou nu inkopen veel en veel te vroeg zijn.
Ik heb geen tijdstip genoemd.
Dit zijn woordspellen.
Zoals eerder gezegd gaat er geen bel wanneer een bodem bereikt wordt.
Ieder hanteert zijn eigen methode.
Goedkoop is goedkoper dan ervoor. Dat kan 20/30/40% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lighting_ schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:55:
[...]
Ik heb geen tijdstip genoemd.
Je reageert op iemand die denkt dat we een rode maandag gaan krijgen.

Edit: Je verhaal gaat over kopen na een extreme en langdurige daling terwijl er nog helemaal geen sprake is van een extreme daling. Daarbij quote je iemand die het over de koers van morgen heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Saaie boel maar... blijft de hele tijd horizontaal om zo nu en dan is iet7s te zakken en dan weer horizontaal te blijven.
Geen grote crash en geen grote opwaartse candles...

big yawn

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Over een kleine 4 uur sluit de weekly candle....
Als deze onder de ichimoku cloud sluit wordt het denk ik tijd om maar even naar fiat te gaan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/amoki7l.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
En PlanB noemt zojuist het volgende:

Ik twijfel ook wat te doen, maar ik blijf in Bitcoin zitten, met een aantal stop losses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
S2F is wel een beetje de ultieme hoop van de bullies geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahara
Taro schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:23:
En PlanB noemt zojuist het volgende:
[Twitter]

Ik twijfel ook wat te doen, maar ik blijf in Bitcoin zitten, met een aantal stop losses.
Al die rijtjes als waar BTC dan en dan staat volgens deze twitteraars zijn best vermakelijk te lezen. Ik mis echter in zijn opsommingsrijtje dat wanneer beurzen crashen dat het geld dan naar Crypto vloeit, ik meen mij te herinneren dat dat juist een unique selling point van crypto zou zijn... dat blijkt dus ook niet zo te zijn. Wereldwijde beurzen down, crypto ook down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
The_Goat schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:53:
S2F is wel een beetje de ultieme hoop van de bullies geworden.
Waardoor het dus een extra kans van slagen heeft. Creëert ook wel redelijk wat fomo denk ik als je die chart ziet, want stel dat het wél zo gaat en je doet er niet aan mee "terwijl je vooraf kon weten dat het zo zou gaan".

Ik ben permabear, maar zie dit wel als optie waardoor ik inderdaad wat extra hoop heb. Moet je wel eerlijk zeggen dat ik zaken als Bakkt en dergelijke nooit als koersverhogend heb gezien itt veel anderen. Maar die S2F chart is geen marketing of commercieel gedoe, het is een voorspelling op basis van het verleden volgens een bepaalde berekening. Hierdoor heeft dit meer waarde voor mij, maar daardoor hoeft het natuurlijk geen waarheid te worden. Hoop is dus inderdaad het juist woord, maar niet alleen voor bullies. Laten we wel wezen: Het is veel makkelijker om mee te liften tijdens een bullmarket dan op de juiste momenten te shorten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
S2F is een model wat de geschiedenis heel goed vastlegt, met een hele grote statistische zekerheid. Wat ook vast staat is dat het model op een bepaald moment niet meer klopt. De grote vraag is alleen, wanneer dat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

iVibes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:18:
Over een kleine 4 uur sluit de weekly candle....
Als deze onder de ichimoku cloud sluit wordt het denk ik tijd om maar even naar fiat te gaan...

[Afbeelding]
Het is erboven gesloten... en nu?... Go Bulls? :D _/-\o_

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Riesj74 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:17:
[...]

Het is erboven gesloten... en nu?... Go Bulls? :D _/-\o_
Ligt aan welke settings je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

The_Goat schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:26:
[...]

Ligt aan welke settings je gebruikt
Setting?
Alles is weer aan het stijgen sinds een uur of 6 geleden.
GOO BULLS :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Kijk, ik zeg duidelijk verhaal..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pXQmcMb/duidelijkverhaal.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Geen slecht begin van deze cryptoweek.
Maarja, even afwachten, de AEX begon ook positief maar staat weer in het rood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Al dat bearish geneuzel hier stemt me vrij positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
DW23 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:52:
Al dat bearish geneuzel hier stemt me vrij positief
mijn niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Carnaval weer achter de rug en nu aan het serieuzere werk :)

Voor diegene die nog IOTA op de Trinity Wallet hebben staan (alleen als je de desktop wallet tussen 17-12-19 en 12-02-20 geopend hebt). Zo niet, no worries. Voor 7 maart kun je je funds veilig stellen via deze Seed migration tool: https://status.iota.org

Voor een duidelijke stap-voor-stap uitleg, check:
YouTube: IOTA: How to use the migration tool // guide

Van de drie pijlers is het decentrale karakter van IOTA (wat mij betreft) de minst belangrijke ;) Dt werkt echt top!

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 02-03-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:04:

Voor diegene die nog IOTA op de Trinity Wallet hebben staan (alleen als je de desktop wallet tussen 17-12-19 en 12-02-20 geopend hebt). Zo niet, no worries. Voor 7 maart kun je je funds veilig stellen via deze Seed migration tool: https://status.iota.org

Van de drie pijlers is het decentrale karakter van IOTA (wat mij betreft) de minst belangrijke ;) Dt werkt echt top!
Dus het netwerk is nu nog steeds down? Ik ben benieuwd wat voor dump er gaat komen als iedereen weer bij zijn coins kan. Wat bedoel je trouwens met het decentrale karakter? Het feit dat ze het netwerk down kunnen halen toont toch juist aan dat alles centraal geregeld wordt? Het is dan toch juist niet decentraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Azer schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:32:
[...]

Dus het netwerk is nu nog steeds down? Ik ben benieuwd wat voor dump er gaat komen als iedereen weer bij zijn coins kan. Wat bedoel je trouwens met het decentrale karakter? Het feit dat ze het netwerk down kunnen halen toont toch juist aan dat alles centraal geregeld wordt? Het is dan toch juist niet decentraal?
De meeste IOTA's staan op exchanges en daar is de handel gewoon doorgegaan en geen flinke dump gezien (buiten de algehele crypto/stock markets dump van vorige week ;) ). Dus mensen die wilde dumpen konden dit al lang doen.

En het feit dat ze het netwerk down konden halen is een redding geweest voor een deel van mijn (en veel andere) IOTA's _/-\o_ Hopelijk hebben ze dat over een paar jaar compleet voor elkaar maar goed, indien het decentraal zal blijven (wat het niet gaat zijn) dan boeit mij dat minder dan de andere twee pijlers..

We zitten nog maar in een alpha fase he oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
UIt de Televaag:
Bitcoin toont veerkracht na barre week
Voor de liefhebbers: https://www.telegraaf.nl/...-veerkracht-na-barre-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Dat is mooi, maar zowel weekly als monthly closes zijn niet echt om gelukkig van te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:28:
Dat is mooi, maar zowel weekly als monthly closes zijn niet echt om gelukkig van te worden
Zolang de weekly netjes boven de 25MA blijft waar we perfect op zijn gebounced ben ik nog niet al te bearsish voor de komende tijd. Voor mij is het echt een bull/bear lijn gezien het verleden. Verliezen we die alsnog de komende tijd dan kunnen we nog een flink stuk lager, maar tot die tijd is het voor mij neutraal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Ik ben ook niet echt bearish hoor, ben zelf long sinds vrijdag met als target iig 9100, vandaar verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 18:34

:+ zodra ze de hack opmerkte hebben ze het netwerk stilgelegd. To zover het decentrale 'karakter'.

Na 3 weken downtime lijken ze binnenkort weer live te gaan: https://status.iota.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Eindhovenfinest schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:25:
[...]

:+ zodra ze de hack opmerkte hebben ze het netwerk stilgelegd. To zover het decentrale 'karakter'.

Na 3 weken downtime lijken ze binnenkort weer live te gaan: https://status.iota.org/
Haha, Zo bedoel ik het ook :) Al zal de coördinator nooit verdwijnen dan vind ik het nog prima. Bij schaalbaar en gratis transacties hadden ze mij al ;)

Maar goed, Komende week eens kijken wat de reactie is van ‘de markt’ op het aanzetten van de coördinator ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door D-Ed op 02-03-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik ben rond 8900 uit Bitcoin gestapt, was op 8700 ingestapt, ik verwacht zo een daling en dat de 9k niet doorbroken kan worden. Maar dan moet de stijging nu wel bijna stoppen natuurlijk :) Of tot 9050 gaan, gevolgd door een enorme rode candle.

TSLA overigens +11% vandaag, was nog niet opnieuw ingestapt, maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waar baseer je dat gevoel op @Taro ? Wel benieuwd naar.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:28

Liberteh

All your base belong to me

DAMAGE schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:27:
Underbelly ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/nLDSjPsC/

Ben ook short met een kleine positie om wat te schrapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
DAMAGE schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:27:
Verschillende redenen:

- Inderdaad deels underbelly :) en psychologische grens
- Bitcoin beweegt onder de MA200, die ligt op 9012 en de EMA op 9431.
- De MA99 is nog niet echt getest, Bitcoin is er vlak boven al gebounced, een echte test ivm support is naar mijn idee nog nodig. Of het is superbullish wat Bitcoin nu laat zien, dat kan ook, maar dan had ik de daling sinds de 10.5k niet verwacht.
- Bitcoin zit in een downtrend, na een stijging van +-5% zoals vandaag kan je een daling verwachten

Maar dat is allemaal gevoel en theorie, zoals altijd blijft het grotendeels gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aandelenmarkt spannender dan de cryptomarkt. Het moet niet gekker worden. Nu is Apple aan de beurt met +10% :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen wat dit inhoudt he !! }:O _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0DyMbG1/duidelijker1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015

raq

Zakken zijn weer volgeladen, nu graag weer verder met een rustige opwaartse trend na de halving versnellen om eind dit jaar te knallen.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

raq schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:56:
Zakken zijn weer volgeladen, nu graag weer verder met een rustige opwaartse trend na de halving versnellen om eind dit jaar te knallen.
Dat idd..
Vanaf Mei verwacht ik een stijle opwaardse lijn.... anders word ik heel sip.
#jankenineenhoekjeonderdedouche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Nog meer mensen BNB ontvangen nav de 50.000 BNB Community Giveaway?

Hier toch maar even een dikke 0.76918639 BNB binnengeharkt. Lambo!

Edit: Op binance te checken via: Wallet --> Spot Wallet --> Distribution History...

[ Voor 23% gewijzigd door iVibes op 03-03-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
iVibes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:24:
Nog meer mensen BNB ontvangen nav de 50.000 BNB Community Giveaway?

Hier toch maar even een dikke 0.76918639 BNB binnengeharkt. Lambo!

Edit: Op binance te checken via: Wallet --> Spot Wallet --> Distribution History...
Ik ook 0.76918639 BNB, had meer gehoopt maar ja alle beetjes helpen :)

Nog niet berekend of ik aan fee meer kwijt was ivm minimaal 1 btc traden...

[ Voor 8% gewijzigd door Acidrain op 03-03-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Acidrain schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ik ook 0.76918639 BNB, had meer gehoopt maar ja alle beetjes helpen :)

Nog niet berekend of ik aan fee meer kwijt was ivm minimaal 1 btc traden...
Het is inderdaad geen vetpot maar de fees zijn er wel uit ;-) (zo'n 6 dollar aan fees)

Maar als ik dan kijk dat er in de drie dagen dat de actie heeft gelopen er ongeveer 52.000 traders zijn geweest (spot&margin) die minimaal 1 BTC 'getrade' hebben. Dat is een gemiddelde van zo'n 17.000 traders per dag.....
Ik had die aantallen toch wel wat hoger verwacht voor de grootste exchange ter wereld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

iVibes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Het is inderdaad geen vetpot maar de fees zijn er wel uit ;-) (zo'n 6 dollar aan fees)

Maar als ik dan kijk dat er in de drie dagen dat de actie heeft gelopen er ongeveer 52.000 traders zijn (spot&margin) die minimaal 1 BTC 'getrade' hebben. Dat is een gemiddelde van zo'n 17.000 traders per dag.....
Ik had die aantallen toch wel wat hoger verwacht voor de grootste exchange ter wereld....
Iedereen en zijn moeder handelt derivaten tegenwoordig :).

Chain link ziet er goed uit trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iVibes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Maar als ik dan kijk dat er in de drie dagen dat de actie heeft gelopen er ongeveer 52.000 traders zijn geweest (spot&margin) die minimaal 1 BTC 'getrade' hebben. Dat is een gemiddelde van zo'n 17.000 traders per dag.....
50.000 : 0.77 = plusminus 65.000

65.000 : 3 = plusminus 21.500 traders die meer dan 1btc hebben getrade, gemiddeld per dag.

Inderdaad bar weinig... Was het toevallig net in die barre periode van daling? Wel begrijpelijk dan opzich... Fuck die wedstrijd, stilzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:25:
[...]

50.000 : 0.77 = plusminus 65.000

65.000 : 3 = plusminus 21.500 traders die meer dan 1btc hebben getrade, gemiddeld per dag.

Inderdaad bar weinig... Was het toevallig net in die barre periode van daling? Wel begrijpelijk dan opzich... Fuck die wedstrijd, stilzitten.
Het ging om 40.000 BNB voor spot & margin traders, de overige 10k was voor futures...

https://www.binance.com/en/support/articles/360040070651

maar het blijft weinig ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door iVibes op 03-03-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iVibes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:27:
[...]

Het ging om 40.000 BNB voor spot & margin traders, de overige 10k was voor futures...

https://www.binance.com/en/support/articles/360040070651

maar het blijft weinig ;-)
Ok, heb niks gezegd in dat geval... Hodl :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Waarom moet je dan een blockchain hebben? Of tangle zoals zij het noemen, whatever.

Eerste zin op hun voorpagina:
A permissionless distributed ledger for a new economy
Dat is dus waardeloos als het niet decentraal is.

Pak dan gewoon MySQL of Oracle, zet er een REST api voor met authenticatie en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen bij wie de Binance app notificaties helemaal niet meer werken? Bij mij is de app wel helemaal up-to-date, maar notificaties geven al weken problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

DaCoTa schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:
[...]

Waarom moet je dan een blockchain hebben? Of tangle zoals zij het noemen, whatever.

Eerste zin op hun voorpagina:

[...]

Dat is dus waardeloos als het niet decentraal is.

Pak dan gewoon MySQL of Oracle, zet er een REST api voor met authenticatie en je bent klaar.
als je eenmaal verliefd bent op een project is het moeilijk om dat soort dingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toch weer 15 dollar aan BNB er bij inderdaad, een stuk meer dan wat het aan fee's heeft gekost om het te krijgen. Had eigenlijk minder verwacht, maar blijkbaar hebben er niet zo heel veel mensen aan mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Gebruikt iedereen hier Binance?
Ik ben pas overgestapt van Bitpanda naar de Nederlandse Bitvavo.
Werkt echt een stuk simpeler/sneller (Bitpanda zit in Oostenrijk).

Iemand daar nog ervaring mee?, Bitvavo dus!?

Pagina: 1 ... 69 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!