PilatuS schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 03:34:
[...]
Je hebt mensen die alleen scalpen en misschien wel 20 trades op een dag maken. Andere mensen gaan voor swingtraden en doen misschien 1 of 2 trades per dag of zelfs maar 2 per week. Een combinatie van scalpen en swingtraden kan natuurlijk ook. Los van dit heb je nog het hele risicomanagement verhaal. Je kan kleine risico's nemen of grotere risico's waarbij je bijvoorbeeld tussen de 5% tot 100% van je hele account in zet. Ook is het nog de vraag hoe zeker je over een trade bent en voor welk percentage je dan kiest. 50k in TOMO gooien voor een scalp of swing is vragen om problemen. 50k in BTC gooien is iets heel anders. Vrij simpel gezegt: Hoe groter je account hoe minder trades je moet maken.
Wil je het fulltime doen en er zeg minimaal 2k per maand aan verdienen moet je met een account aan de slag gaan van minimaal 50k, maar eigenlijk 100k of meer. Er zullen ook altijd dagen zijn dat je verlies maakt wat je op moet kunnen vangen. Ook zijn er dagen dat er geen goede trades met het juiste risico te vinden zijn. Dan kan je beter geen trades maken dan het gaan forceren. Het heeft geen zin om ergens 20k in te gooien om er mogelijk 100 dollar uit te halen met een mogelijk risico van 500 dollar.
Of je hebt sluxies die soms wel 50+ trades per dag maakte, niet alleen voor de winst maar meer omdat het kan en ik het traden leuk vond, ik verdiende wel meer met minder ''grotere'' trades.
Voor mij is het moeilijk om aan te geven wat ik precies per maand verdiende.
de markt is zo volatiel daar moet je in mee bewegen, de ene week werkt dat en de andere week werkt die tactiek weer.
Met 50k kan je er ook niet van leven met 100 kom je een beetje in de buurt, in mijn geval dan.
ik volgde een aantal TA'rts om te vergelijken en deed het zonder TA net zo goed zo niet beter.
Als voorbeeld die philemuis.
Maar ik kan goed begrijpen waarom men met TA's spelen, je kan er ook goed aan verdienen, maar je kan net zo goed verdienen zonder is mijn ervaring, een TA is absoluut geen must om ''succesvol'' te traden, er zijn dagen dat veel TA'rs op 1 lijn zitten, dat waren voor mij de momenten dat ik mijn trades daar op aanpaste, het was een beetje kudde gedrag maar werkte wel, als de meerderheid over up of down spreekt kan je er meestal wel vanuit gaan dat het gebeurde.
Dus conclusie, wil je het maximale eruit halen moet je ook de TA'rs volgen, niet zozeer de grafiekjes maar wel het sentiment van ze.
Waar ik zelf het meeste spijt van heb is bitmex ik had daar echt bakken met geld verdiend maar greed sloeg toe en heb daar ook echt serieus geld verloren, dat is leuk om de regulieren beurzen te doen maar imo te risicovol in crypto land, ik verdiende het meest met gewoon traden in en verkopen zonder hefboompjes, dat gebruik ik alleen nog op de reguliere beurzen.
Gelukkig is het voor iedereen anders anders zou de markt helemaal niks doen
Edit
Wat ook een grote fout is om fundamenteel naar een crypto bedrijf te kijken, mee liften op de hype is het beste, maar geloven dat je crypto bedrijfje de toekomst is en daar all op in gaan is de grootste fout die imo kan maken, pas als een crypto bedrijf een echt bedrijf wordt en dus beursgenoteerd, gereguleerd dan pas kan je het serieus nemen, natuurlijk zijn er bedrijfjes die het vast zullen halen maar het is te vroeg om daar all in op in te gaan als voorbeeld XRP, VET. ( al geloof ik daar zelf niet in)
Er zijn geen institutionele beleggers die daar instappen, die willen regulatie en transparantie en nemen niet die gok in een gemanipuleerde ongereguleerde markt.
Zo dat waren slux zijn 2 crytpto centjes, en ik denk 1 van zijn laatste ''inhoudelijk'' posts hier
[
Voor 9% gewijzigd door
Slux op 21-12-2019 08:52
]