Ik vind dat ik nog een Grolsch heb verdiend vanavond. Prut!Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:38:
Gewoon doorzuipen dus eigenlijk ongeacht de koers.
Mooi plan
Net 2 halve liters bij de buurman op de pof gehaald en long gegaan op de Aldi-Exchange... (AEX)Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:33:
[...]
Schultenbrau klaarzetten, nog niet opentrekken.
Pas het blik tikken als je iets met 25 ziet ergens.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Af en toe is Binance ook enorm klote. Wil ik ATOM shorten op 4.5 voor een ritje naar 4.4, dus ik leen op 4.5ish. Kan ik het niet verkopen omdat het tijd kost voordat in het systeem is doorgevoerd dat ik het heb geleent. Zakt ie al flink door voordat ik het kan verkopen. Kost mij geld omdat te hoog heb geleent tegenover de huidige prijs en het kost mij geld omdat de short pas later loopt. Nog wel winst gepakt, maar het heeft mij 50% van die winst gekost.
FTX heeft atom-perps
veel minder gedoe, en de UI is ook nog sneller dan van binance
Kut systeem blijkbaar dus @PilatuS. Klinkt heel naar.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Binance bevalt mij heel goed, maar dit is af en toe om gek van te worden. Eerst 3x moeten F5'en voordat ik kan verkopen. Vooral wanneer het heel druk is komt dit voor, maar het blijft bagger.The_Goat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:49:
FTX heeft atom-perpsveel minder gedoe, en de UI is ook nog sneller dan van binance
Volgens mij was er net idd een freeze op Binance... ik had twee orders gecanceld en zat even rustig aan m'n piemel te trekken.... wordt er gewoon nog 1 van deze orders uitgevoerd!PilatuS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:47:
Af en toe is Binance ook enorm klote. Wil ik ATOM shorten op 4.5 voor een ritje naar 4.4, dus ik leen op 4.5ish. Kan ik het niet verkopen omdat het tijd kost voordat in het systeem is doorgevoerd dat ik het heb geleent. Zakt ie al flink door voordat ik het kan verkopen. Kost mij geld omdat te hoog heb geleent tegenover de huidige prijs en het kost mij geld omdat de short pas later loopt. Nog wel winst gepakt, maar het heeft mij 50% van die winst gekost.
Blijken die orders dus gewoon niet gecanceld te zijn.... terwijl ik wel netjes een cancel-melding kreeg....
edit: gelukkig nog wel met een half procentje winst uit kunnen stappen maar was soweiso niet meer de bedoeling...
[ Voor 6% gewijzigd door iVibes op 18-12-2019 21:57 ]
Verwijderd
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat het op Binance wat drukker is, vooral tijdens dit soort momenten.PilatuS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:52:
[...]
Binance bevalt mij heel goed, maar dit is af en toe om gek van te worden. Eerst 3x moeten F5'en voordat ik kan verkopen. Vooral wanneer het heel druk is komt dit voor, maar het blijft bagger.
CZ moet wat minder tweeten en wat meer server power inzetten.
Verkoopt ie verdomme maar wat BNB voor.
Wanneer de koers heel hard beweegt loopt het daar vaak een beetje in de soep. Ik had ook een limit repay order gebruikt, maar dan wordt het wel gekocht, maar niet direct afbetaald. Dan zit je dus nog met munten in een ritje omlaag terwijl je ze niet wil hebben.iVibes schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:53:
[...]
Volgens mij was er net idd een freeze op Binance... ik had twee orders gecanceld en zat even rustig aan m'n piemel te trekken.... wordt er gewoon nog 1 van deze orders uitgevoerd!
Blijken die orders dus gewoon niet gecanceld te zijn.... terwijl ik wel netjes een cancel-melding kreeg....
Serverkracht is het probleem niet. Het is de tradingengine die het probleem is. Meer CPU, GPU, SSD of RAM lost dat helaas niet op.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat het op Binance wat drukker is, vooral tijdens dit soort momenten.
CZ moet wat minder tweeten en wat meer server power inzetten.
Verkoopt ie verdomme maar wat BNB voor.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
De afgelopen 2 weken >17% rendement gehaald op Tesla aandelen, eerder vandaag een nieuwe ATH aangetikt. Daar lukt het mij wel om te holden omdat ik er in geloof, bij crypto lukt het mij echt niet, misschien moet ik maar meer fiat die kant op gaan sluizen... Komt toch omdat er iets fysieks aan gekoppeld is, natuurlijk nog steeds risicovol, maar wel meer gekoppeld aan bijv. nieuws en kwartaalcijfers ipv het lot, willekeur, whales, etc. en daardoor een stuk voorspelbaarder.
Sommige mensen zijn permanente bulls die vertrouwen op de komende 10 jaar en >100k, dat kan prima gebeuren en als je daar echt in gelooft dan kan ik mij voorstellen dat je onbeperkt kunt holden, maar als ik bijv. 25% meer Bitcoin zou hebben dan nu en de koers is >30% gedaald, dan voelt dat voor mij niet goed, want een maand later kan er nog >10% extra vanaf zijn gegaan zonder enige echte aantoonbare zekerheid dat de oude koers weer gehaald gaat worden.
Maar blijkbaar behoor ik tot de minderheid die er zo naar kijkt?
Sommige mensen zijn permanente bulls die vertrouwen op de komende 10 jaar en >100k, dat kan prima gebeuren en als je daar echt in gelooft dan kan ik mij voorstellen dat je onbeperkt kunt holden, maar als ik bijv. 25% meer Bitcoin zou hebben dan nu en de koers is >30% gedaald, dan voelt dat voor mij niet goed, want een maand later kan er nog >10% extra vanaf zijn gegaan zonder enige echte aantoonbare zekerheid dat de oude koers weer gehaald gaat worden.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
@Verwijderd @PilatuS Bybit en Bitmex zijn beiden veel groter dan Binance, en zeker op Bybit schijnt alles een stuk vloeiender te lopen? Bitmex heeft soms ook wel wat haperingen met verplaatsen van stop losses als het tering druk is, dat merk ik wel. Maar over het algemeen werkt het wel lekker.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
- Taro
- Niet online
@DAMAGE Ik zie bij ByBit regelmatig foutmeldingen als ik een stop loss probeer in te stellen. Ik moet dan de pop-up sluiten en opnieuw openen en dan werkt het vaak wel. Daarnaast zit die pop-up vaak in de weg, omdat die recht voor de koers verschijnt. Ook al een aantal keren >30s timeouts gehad.
Ja, ByBit lijkt stabieler dan BitMEX, maar heeft ook wel zijn eigen problemen.
Ja, ByBit lijkt stabieler dan BitMEX, maar heeft ook wel zijn eigen problemen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Verwijderd
Zouden ze niet bezig zijn met een nieuwe engine inmiddels? Ik bedoel ze implementeren ook maar alles met ducttape en wat wd40 in die ouwe meuk.PilatuS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:57:
[...]
Wanneer de koers heel hard beweegt loopt het daar vaak een beetje in de soep. Ik had ook een limit repay order gebruikt, maar dan wordt het wel gekocht, maar niet direct afbetaald. Dan zit je dus nog met munten in een ritje omlaag terwijl je ze niet wil hebben.
[...]
Serverkracht is het probleem niet. Het is de tradingengine die het probleem is. Meer CPU, GPU, SSD of RAM lost dat helaas niet op.
Als ze mee willen bewegen met de trends zou het sowieso niet verkeerd zijn om het long/short verhaal iets simpeler vorm te geven.
Het werkt allemaal wel, maar niet echt aantrekkelijk zeg maar.
Een simpele ziel als ikzelf waagt zich er tenminste niet snel aan.
@Taro Ik vind dat persoonlijk een beetje belachelijk als mensen roepen JAAAA BITCOIN GAAT NAAR 100k. Of jaaaaa bitcoin gaat naar 4k hoor! Heb net zelfs een theorie gezien dat het naar 780 dollar kan.
Kan dat allemaal? Zeker. Moet je nooit uitsluiten. Maar ik houd sowieso niet van prijs perdictions. Waarom niet? Omdat je er geen flikker aan hebt. Je weet het gewoon niet wat er gebeurt. Ik ben zelf een fan van TA, maar zelfs daarmee kun je niet voorspellen waar de koers heen gaat. Je kunt wel aantonen wat zou kunnen, maar een prijsje kun je er gewoon niet op zetten. Je moet het van moment tot moment bekijken. En in dit moment zeg ik: ik wil het liefst nu eerst een higher high zien. 8k En dan zien we wel verder. Halen we dat niet? Ook prima. Gaan we kijken wat we dan weer voor actie in kunnen plannen. Maar verder is er toch geen pijl op te trekken. De markt doet wat het wil.
Kan dat allemaal? Zeker. Moet je nooit uitsluiten. Maar ik houd sowieso niet van prijs perdictions. Waarom niet? Omdat je er geen flikker aan hebt. Je weet het gewoon niet wat er gebeurt. Ik ben zelf een fan van TA, maar zelfs daarmee kun je niet voorspellen waar de koers heen gaat. Je kunt wel aantonen wat zou kunnen, maar een prijsje kun je er gewoon niet op zetten. Je moet het van moment tot moment bekijken. En in dit moment zeg ik: ik wil het liefst nu eerst een higher high zien. 8k En dan zien we wel verder. Halen we dat niet? Ook prima. Gaan we kijken wat we dan weer voor actie in kunnen plannen. Maar verder is er toch geen pijl op te trekken. De markt doet wat het wil.
Verwijderd
Nee hoor, ik heb er gewoon zo weinig geld in dat het me niet zoveel boeitTaro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:00:
De afgelopen 2 weken >17% rendement gehaald op Tesla aandelen, eerder vandaag een nieuwe ATH aangetikt. Daar lukt het mij wel om te holden omdat ik er in geloof, bij crypto lukt het mij echt niet, misschien moet ik maar meer fiat die kant op gaan sluizen... Komt toch omdat er iets fysieks aan gekoppeld is, natuurlijk nog steeds risicovol, maar wel meer gekoppeld aan bijv. nieuws en kwartaalcijfers ipv het lot, willekeur, whales, etc. en daardoor een stuk voorspelbaarder.
Edit: En ik geloof nog wel in Bitcoin. Niet in de huidige markt, maar wel in een anarchistisch betaal systeem met waarde, los van controle door autoriteiten. Iets in mij zegt dat zoiets meer en meer waardevol gaat worden in deze digitale tijden.
Maar als dat niet zo is jammer dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 22:11 ]
Komt die prijsstijging van vandaag niet door China dan, of door de aanstaande halving? Of zijn de Amerikanen gewoon met het goede been uit bed gestapt?
Of is er weer tether fud?
@The_Goat ik denk alles te samen. het is een cocktail! Oh ja en natuurlijk December he! Dan MOET de koers wel omhoog. Waarom weet niemand maar het is gewoon zo dus!!1111!11
Bitmex is helemaal een ramp somsDAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:00:
@Verwijderd @PilatuS Bybit en Bitmex zijn beiden veel groter dan Binance, en zeker op Bybit schijnt alles een stuk vloeiender te lopen? Bitmex heeft soms ook wel wat haperingen met verplaatsen van stop losses als het tering druk is, dat merk ik wel. Maar over het algemeen werkt het wel lekker.

@PilatuS lmao had ik net ook wilde een limit order plaatsen en dat deed ie niet. Dan heb je altijd zo even HUH!? Ga je kijken. Oh ja vinkje van reduce only staat nog aan. Knuppel!
Is dat zo?DAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:00:
Bybit en Bitmex zijn beiden veel groter dan Binance....
Verwijderd
@Slux heeft stiekem toch weer ingekochtThe_Goat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:07:
Komt die prijsstijging van vandaag niet door China dan, of door de aanstaande halving? Of zijn de Amerikanen gewoon met het goede been uit bed gestapt?
Mocht bitcoin wel weer een run doen zoals in het verleden, dan haal je dus 1000% procent.DAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:04:
@Taro Ik vind dat persoonlijk een beetje belachelijk als mensen roepen JAAAA BITCOIN GAAT NAAR 100k. Of jaaaaa bitcoin gaat naar 4k hoor! Heb net zelfs een theorie gezien dat het naar 780 dollar kan.
Ben je op dat moment met TA bezig, dan ben je dus al lang uitgestapt en misschien zelfs aan het shorten.
En als TA werkt voor jou, ik betwijfel het, dan ga je nog steeds geen 1000% goedmaken.
Verder moet ik het eerste wetenschappelijk onderzoek dat TA bevestigd nog tegenkomen.
Verwijderd
Ok, ik ga op bed lui, de 25 pagina's die deze post gaat losmaken lees ik morgen wel.Dark Matter schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:14:
[...]
Mocht bitcoin wel weer een run doen zoals in het verleden, dan haal je dus 1000% procent.
Ben je op dat moment met TA bezig, dan ben je dus al lang uitgestapt en misschien zelfs aan het shorten.
En als TA werkt voor jou, ik betwijfel het, dan ga je nog steeds geen 1000% goedmaken.
Verder moet ik het eerste wetenschappelijk onderzoek dat TA bevestigd nog tegenkomen.
Welterusten!
- Taro
- Niet online
Of was het een 2e bounce op een bepaalde support en gaat die support het de derde keer begeven?
Mijn voorspelling heb ik gisteren nog iets aangepast met 2 lijnen erin en op basis daarvan iets bijgesteld, hier hou ik rekening mee, waarbij het inkoopmoment (linkerpijl) dus naar links of rechts kan opschuiven naarmate de tijd vordert, maar altijd vlak boven de 200MA. Voor de top geldt hetzelfde, getekend rond de 9.500, maar iets hoger als dit eerder gebeurt en iets lager als het later gebeurt.

@Dark Matter Eens als dat gebeurt dat holden beter is, de kans dat je met TA hetzelfde rendement behaalt is klein. Maar, dan accepteer je het dus ook als Bitcoin niet de 100k aantikt en bijv. richting de 3k gaat en daar nooit meer boven komt. Er is immers ook geen wetenschappelijk bewijs dat Bitcoin de komende paar jaar ooit weer boven de 10k uit gaat komen.
Wil je niet holden en hou je rekening met meerdere scenario's, dan kan TA wel werken. Ga je er van uit dat Bitcoin ooit de 100k gaat aantikken en wil je tussendoor niet teveel tijd besteden aan het geheel, dan gewoon je hoeveelheid Bitcoin maximaliseren en afwachten inderdaad. Maar dan niet gaan piepen als Bitcoin wél de 3k aanraakt ondanks dat veel mensen iedereen die dat zegt voor gek verklaren.
Mijn voorspelling heb ik gisteren nog iets aangepast met 2 lijnen erin en op basis daarvan iets bijgesteld, hier hou ik rekening mee, waarbij het inkoopmoment (linkerpijl) dus naar links of rechts kan opschuiven naarmate de tijd vordert, maar altijd vlak boven de 200MA. Voor de top geldt hetzelfde, getekend rond de 9.500, maar iets hoger als dit eerder gebeurt en iets lager als het later gebeurt.

@Dark Matter Eens als dat gebeurt dat holden beter is, de kans dat je met TA hetzelfde rendement behaalt is klein. Maar, dan accepteer je het dus ook als Bitcoin niet de 100k aantikt en bijv. richting de 3k gaat en daar nooit meer boven komt. Er is immers ook geen wetenschappelijk bewijs dat Bitcoin de komende paar jaar ooit weer boven de 10k uit gaat komen.
Wil je niet holden en hou je rekening met meerdere scenario's, dan kan TA wel werken. Ga je er van uit dat Bitcoin ooit de 100k gaat aantikken en wil je tussendoor niet teveel tijd besteden aan het geheel, dan gewoon je hoeveelheid Bitcoin maximaliseren en afwachten inderdaad. Maar dan niet gaan piepen als Bitcoin wél de 3k aanraakt ondanks dat veel mensen iedereen die dat zegt voor gek verklaren.
[ Voor 39% gewijzigd door Taro op 18-12-2019 22:22 ]
@Dark Matter MOCHT BTC een zelfde run doen inderdaad. Pipo's die in het verleden een BTC voor 20K hebben gekocht zijn nu fucked. Als je TA had gedaan had je kunnen zien dat daar de top ongeveer lag. En had je zeker niet gekocht. Er zijn zooooooo veel mensen die daar toen gekocht hebben, sneu voor hen, en nu totaal rekt zijn en misschien zelfs op 3k toch maar verkocht hebben zodat ze 'tenminste nog IETS hadden'. Dat gebeurt dus he?
Maar goed, dat gezegd hebbende. Wat ik net ook al aan gaf: je weet niet zeker of BTC zo'n run gaat doen. Je kunt er vanuit gaan, tsja, dat hartstikke mooi. Een beetje het hopes and dreams idee. Ik help het je hopen trouwens want daar zou ik ook wat aan hebben
Laat je met TA hier en daar wat procenten liggen omdat je niet perfect de bodem en de top kunt bepalen? Absoluut. Maar als je er een beetje handig in begint te worden kun je dus geld maken als de koers stijgt, maar ook zeker als hij daalt. En goed geld ook. En dat kun je door simpelweg BTC te kopen en hopen dat het weer zo'n bizarre run omhoog gaat maken niet doen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat mensen gewoon niet weten wat voor markt dit is en logischerwijs bakken met geld verliezen om dat ze steeds op het verkeerde moment kopen. EN als het zakt extra bij kopen. En dan zakt het nog 50% kopen ze weer bij. En herhaal dit maar net zo vaak tot je duizenden euros in de min staat.
Been there done that. Maar ik doe dat iig niet weer. Zoals je zelf ook zegt: To each their own. Ik heb respect voor ieder zijn strategie. Maar ik heb jouw kant van de medaille ook gezien en ik was daar klaar mee. Ik wil mij ook niet druk maken als de koers zakt. Maak dan liever wat procenten met een goede trade. (En zijn dat dan allemaal goede trades? Nee. Dat wil ik niet beweren. Maak/neem ook zeker af en toe mij verlies. Maar op momenten zoals dit maak ik dat weer goed. Hopelijk
)
Maar goed, dat gezegd hebbende. Wat ik net ook al aan gaf: je weet niet zeker of BTC zo'n run gaat doen. Je kunt er vanuit gaan, tsja, dat hartstikke mooi. Een beetje het hopes and dreams idee. Ik help het je hopen trouwens want daar zou ik ook wat aan hebben
Laat je met TA hier en daar wat procenten liggen omdat je niet perfect de bodem en de top kunt bepalen? Absoluut. Maar als je er een beetje handig in begint te worden kun je dus geld maken als de koers stijgt, maar ook zeker als hij daalt. En goed geld ook. En dat kun je door simpelweg BTC te kopen en hopen dat het weer zo'n bizarre run omhoog gaat maken niet doen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat mensen gewoon niet weten wat voor markt dit is en logischerwijs bakken met geld verliezen om dat ze steeds op het verkeerde moment kopen. EN als het zakt extra bij kopen. En dan zakt het nog 50% kopen ze weer bij. En herhaal dit maar net zo vaak tot je duizenden euros in de min staat.
Been there done that. Maar ik doe dat iig niet weer. Zoals je zelf ook zegt: To each their own. Ik heb respect voor ieder zijn strategie. Maar ik heb jouw kant van de medaille ook gezien en ik was daar klaar mee. Ik wil mij ook niet druk maken als de koers zakt. Maak dan liever wat procenten met een goede trade. (En zijn dat dan allemaal goede trades? Nee. Dat wil ik niet beweren. Maak/neem ook zeker af en toe mij verlies. Maar op momenten zoals dit maak ik dat weer goed. Hopelijk
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 18-12-2019 22:25 ]
BTC/crypto zit momenteel niet in een markt die iedereen lief en gezellig naar een ATH gaat brengen, maar ieders dromen kapot maakt.
Huidige bounce geeft weer wat hoop aan mensen, over 2 weken of een maand zijn dezelfde mensen weer aan het piepen omdat de droom niet uitgekomen is
Edit; in mijn omgeving zitten aardig wat holders, die allen gehold hebben na de ATH, daar spijt van hadden, toen gehold hebben tot 13k, en daar nu spijt van hebben, en waarschijnlijk de volgende keer gaan verkopen, en dan gaat btc wel naar ATH
Huidige bounce geeft weer wat hoop aan mensen, over 2 weken of een maand zijn dezelfde mensen weer aan het piepen omdat de droom niet uitgekomen is
Edit; in mijn omgeving zitten aardig wat holders, die allen gehold hebben na de ATH, daar spijt van hadden, toen gehold hebben tot 13k, en daar nu spijt van hebben, en waarschijnlijk de volgende keer gaan verkopen, en dan gaat btc wel naar ATH
[ Voor 30% gewijzigd door The_Goat op 18-12-2019 22:30 ]
Even wat tegengas, het gaat mij teveel over TA en traden. Masternodes anyone?
Niemand mee bezig? Elke ochtend als ik wakker word sta ik meer dan leuk in de plus en de rest van de dag is extra. Simpeler dan dat kan het niet worden.
Niemand mee bezig? Elke ochtend als ik wakker word sta ik meer dan leuk in de plus en de rest van de dag is extra. Simpeler dan dat kan het niet worden.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Winst is pas winst als je het verkocht hebtCrypts schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:29:
Even wat tegengas, het gaat mij teveel over TA en traden. Masternodes anyone?![]()
@Crypts Nee. Maar ik wil er best wat meer over te weten komen. Ik heb wel een full node BTC wallet draaien op mijn server. Maar hoe kan ik er mijn voordeel mee doen? Ik heb echt geen idee hoe het werkt. Maar ik heb verstand van Linux en servers. Werk er dagelijks mee. Denk je dat ik er als trader wat aan kan hebben? Ik heb echt geeeeen idee.
Mijn mening is dat TA niet werkt, en dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat het wel werkt.
Neemt niet weg dat iedereen moet doen waar ie achter staat, dus prima dat jullie je zo verdiepen in TA en dat hier vervolgens dagelijks bespreken. Heb ik geen moeite mee.
Wat me wel stoort, is dat er de laatste tijd steeds vaker wordt afgegeven op de 'hodlers' en dat degene die niet achter TA staan of er zogenaamd niets van snappen, eigenlijk niets in dit topic te zoeken hebben.
Dit topic is nog altijd de crypto-currency slow chat, en niet de TA slow chat.
Er komt vrijwel geen informatie over de onderliggende technologie of de potentiële impact op de toekomst.
Als het moet kan ik TA ook in het belachelijke trekken.
Het gaat alleen maar over, als het omhoog gaat kan het doorstijgen, maar ook weer dalen, en als het omlaag gaat kan het verder dalen, maar ook weer stijgen, en als het dat niet doet, dan gaan we horizontaal. Todat de triangle eindigt. En dan gaan we weer........
Sorry, prima dat jullie dat doen, maar ga niet afgeven op inhoudelijke modellen die in ieder geval gebaseerd zijn op wetenschappelijke onderzoeksmethodieken of op contributies die iets inhoudelijks over crypto vertellen.
En voor de goede orde, mocht Bitcoin zijn potentie niet waarmaken, dan helaas pindakaas. Daar hoor jij mij niet over klagen.
Neemt niet weg dat iedereen moet doen waar ie achter staat, dus prima dat jullie je zo verdiepen in TA en dat hier vervolgens dagelijks bespreken. Heb ik geen moeite mee.
Wat me wel stoort, is dat er de laatste tijd steeds vaker wordt afgegeven op de 'hodlers' en dat degene die niet achter TA staan of er zogenaamd niets van snappen, eigenlijk niets in dit topic te zoeken hebben.
Er komt vrijwel geen informatie over de onderliggende technologie of de potentiële impact op de toekomst.
Als het moet kan ik TA ook in het belachelijke trekken.
Het gaat alleen maar over, als het omhoog gaat kan het doorstijgen, maar ook weer dalen, en als het omlaag gaat kan het verder dalen, maar ook weer stijgen, en als het dat niet doet, dan gaan we horizontaal. Todat de triangle eindigt. En dan gaan we weer........
Sorry, prima dat jullie dat doen, maar ga niet afgeven op inhoudelijke modellen die in ieder geval gebaseerd zijn op wetenschappelijke onderzoeksmethodieken of op contributies die iets inhoudelijks over crypto vertellen.
En voor de goede orde, mocht Bitcoin zijn potentie niet waarmaken, dan helaas pindakaas. Daar hoor jij mij niet over klagen.
Jup en dat doe ik dus met kleine beetjes, elke tweede reward gaat naar een exchange en wordt verkocht. De andere helft bouwt op tot ik een volgende masternode kan aanmaken en staked tot die tijd.The_Goat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:31:
[...]
Winst is pas winst als je het verkocht hebt
BTC is PoW, Dash/PIVX zijn PoS en dat is waar ik in zit. PoS is niet gek veel anders dan PoW anders dan dat je geen asics e.d. nodig hebt omdat er geen sprake is van minen. Je kunt een masternode draaien waarvoor je een onderpand (collateral) vast moet zetten in je eigen wallet of je houdt gewoon een leuk aantal coins in je eigen wallet online om te staken. Meer dan dat is het niet eigenlijk.DAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:31:
@Crypts Nee. Maar ik wil er best wat meer over te weten komen. Ik heb wel een full node BTC wallet draaien op mijn server. Maar hoe kan ik er mijn voordeel mee doen? Ik heb echt geen idee hoe het werkt. Maar ik heb verstand van Linux en servers. Werk er dagelijks mee. Denk je dat ik er als trader wat aan kan hebben? Ik heb echt geeeeen idee.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
- Taro
- Niet online
@Dark Matter Het staat je altijd vrij om zelf meer en vaker aan dit topic bij te dragen als je een bepaalde mening of visie hebt. De TA-discussie loopt hier al jaren en ik heb zelfs in de topicstart opgenomen dat het geen zin heeft er een discussie over te voeren
Maar het moet geen TA-only topic worden en zo voelt dat voor mij in ieder geval ook niet.
Aan de andere kant: Waar kan je het tijdens rustige momenten nog meer over hebben, de techniek achter vele cryptocurrency is nauwelijks interessant meer, die tijden zijn voorbij. Dan blijft de Bitcoin koers over en alleen zeggen dat die omhoog of omlaag gaat is ook vrij oppervlakkig, vandaar dat er waarschijnlijk steeds meer voorspellingen op basis van TA naar boven komen, omdat er weinig andere onderwerpen meer zijn. Behalve Schultenbräu uiteraard
Aan de andere kant: Waar kan je het tijdens rustige momenten nog meer over hebben, de techniek achter vele cryptocurrency is nauwelijks interessant meer, die tijden zijn voorbij. Dan blijft de Bitcoin koers over en alleen zeggen dat die omhoog of omlaag gaat is ook vrij oppervlakkig, vandaar dat er waarschijnlijk steeds meer voorspellingen op basis van TA naar boven komen, omdat er weinig andere onderwerpen meer zijn. Behalve Schultenbräu uiteraard
Bulls maken bears belachelijk, bears bulls, holders geven af op TA, TA geeft af op holders, jong op oud, Forex op Crypto, enzovoort,
zo gaat dat
En iedereen heeft op een bepaald moment gelijk
zo gaat dat
En iedereen heeft op een bepaald moment gelijk
[ Voor 14% gewijzigd door The_Goat op 18-12-2019 22:45 ]
@Dark Matter ik heb hier nog nooit iemand belachelijk gemaakt. Denk dat iedereen dat hier wel weet. Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Het maakt mij verder niet zo veel uit hoe iemand zijn of haar geld wilt winnen of verliezen. We zijn hier uiteindelijk allemaal voor hetzelfde. Iedereen moet doen wat ie niet laten kan. Het is wel zo dat er veel mensen rekt zijn gegaan omdat ze denken dat ze snel rijk zullen worden door zoveel mogelijk crypto te hodlen. Dat kan overigens in geen enkele markt (dat snel rijk worden dan). En omdat het een werelds gevoel is als je eenmaal door hebt hoe TA werkt, en ziet dat het wel degelijk werkt, zou ik iedereen datzelfde gunnen en zijn/haar voordeel er mee te doen. Maar niet iedereen heeft die ambitie. En dat is prima.
Edit: voel je vooral welkom om andere dingen hier te posten trouwens. Dit topic is niet alleen van de TA nerds.
Edit: voel je vooral welkom om andere dingen hier te posten trouwens. Dit topic is niet alleen van de TA nerds.
[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 18-12-2019 22:51 ]
Ik voel dit eigenlijk helemaal niet...... volgens mij zijn we hier best een mooie mix.... ik ben ook een lange termijn hodler maar om m'n kapitaal helemaal stil te laten staan vind ik jammer, en daarom trade ik dus ook een beetje, maar wel vrij veilig... en ja hier komt ook een vleugje TA bij kijken...Dark Matter schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:36:
Af en toe is hier een gezonde discussie over wat meer rendement zou opleveren, TA of hodlen, maar dat er steeds vaker op hodlers wordt afgegeven zie ik niet....
....gewoon lekker een schultenbrau samen opentrekken en over 2 jaar die lastige keuze maken wat voor kleur lambo het wordt...
Dus masternodes.DAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:48:
Maar niet iedereen heeft die ambitie. En dat is prima.
Dat zou wel een beetje het einde van crypto betekenenTaro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:43:
Waar kan je het tijdens rustige momenten nog meer over hebben, de techniek achter vele cryptocurrency is nauwelijks interessant meer, die tijden zijn voorbij.
Er wordt besproken wat mensen willen bespreken. Is dat TA, dan is dat TA. Dat andere dingen niet voorbij komen heeft niets met de andere onderwerpen te maken, maar blijkbaar post er gewoon niemand over het onderwerp waar jij het over hebt. Als jij er niet over post en andere mensen ook niet, so what ? Als jij liever andere onderwerpen ziet dan post je daar zelf toch gewoon over ?Dark Matter schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:36:
- Taro
- Niet online
Vandaar ook mijn bericht van eerder vanavond dat er niets aan ten grondslag ligt en er dus ook geen zekerheid voor >100k is. Bitcoin domineert op de langere termijn, alle alts volgen, pumpen/dumpen en doen het op de langere termijn gemiddeld minder dan Bitcoin. En Bitcoin heeft geen onderlegger, nagenoeg niemand gebruikt écht cryptocurrency, het traden is het voornaamste doel. En daar schiet je op de lange termijn niets mee op tbv brede acceptatie bij iedereen. Ik zeg hiermee niet dat crypto dood is, maar het verhaaltje van 2017 dat je er op tijd bij moest zijn icm schaarste bla bla gaat niet meer op. Ja, de schaarste blijft, maar ik kan nu een munt maken waar er maar 5 van zijn, dat betekent niet automatisch dat die miljarden waard zal worden en dat op 5 mensen na op deze wereld de rest de boot zal missen. Het enige wat die schaarste bij Bitcoin doet is de prijs opdrijven, het maakt het geen beter betaalmiddel en dus betreft het speculatie.The_Goat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:57:
[...]
Dat zou wel een beetje het einde van crypto betekenen
Er is vast wel een toekomst als alternatief betaalmiddel, er komen vast nog wel evoluties/revoluties, voor smart contracts is hier en daar echt wel een toekomst te vinden, maar >2.000 verschillende cryptocurrency hebben we echt niet nodig.
Nee hoor, kijk maar naar de Action en Ali... het gaat om kwantiteit niet om kwaliteit...The_Goat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:57:
[...]
Dat zou wel een beetje het einde van crypto betekenen
@PilatuS @DAMAGEDAMAGE schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:04:
Het gaat mij meer om dit soort reacties.
Pilatus, een aantal posts terug reageerde jij op iemand die anti-TA was, dat als je TA niet snapt, wat doe je dan eigenlijk in dit topic. Terwijl TA niet echt iets met crypto te maken heeft.
Prima dat jullie je TA bespreken, maar hou het daar gewoon bij.
Als je mijn post bedoelt: Zo maar een willekeurige prijs roepen is gewoon dom. Gebaseerd op niks. Dat is wat ik daarmee bedoelde. Het slaat gewoon nergens op. Dat zou je zelfs als je niet aan TA doet moeten weten. Nederland wint komende EK de cup! Net zo'n domme uitspraak. Je hebt er niks aan. Je kunt er niks mee.Dark Matter schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:09:
[...]
@PilatuS @DAMAGE
Pilatus, een aantal posts terug reageerde jij op iemand die anti-TA was, dat als je TA niet snapt, wat doe je dan eigenlijk in dit topic.
Terwijl TA niet echt iets met crypto te maken heeft.
Dat was een reactie op deze: Verwijderd in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10"Dark Matter schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:09:
[...]
@PilatuS @DAMAGE
Pilatus, een aantal posts terug reageerde jij op iemand die anti-TA was, dat als je TA niet snapt, wat doe je dan eigenlijk in dit topic. Terwijl TA niet echt iets met crypto te maken heeft.
Als je zo begint dan doe ik wel mee ja: PilatuS in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10"
Daar zeg ik niet wat jij nu zegt, jij maakt er iets anders van. Ik vraag mij af wat je in dit topic doet als je alleen komt om te trollen. Daarmee zeg ik niet dat je niets in dit topic te zoeken hebt als je niets met TA doet.
Met andere woorden, het is dus 'Het grote cryptocurrency slowchat topic TA style'.
Niet mijn ding.
Verwijderd
Nou ik voel me als 2017 moonboy hodler echt wel gediscrimineerd binnen dit TA topic.
Het is echt ongelooflijk racistisch geworden hier. Nog even en ik moet als hodler de schoenen van TAers gaan poetsen, of achterin de Tesla gaan zitten op een speciaal hodler bankje.
Ik hodl uit vrije keuze, niet omdat ik dom ben. Nu ben ik dat wel natuurlijk, maar dat terzijde.
Wat ik probeer te zeggen is; fuck jullie allemaal maar.
Haha nee geintje dat zou ik nooit zeggen. Maatjes
Het is echt ongelooflijk racistisch geworden hier. Nog even en ik moet als hodler de schoenen van TAers gaan poetsen, of achterin de Tesla gaan zitten op een speciaal hodler bankje.
Ik hodl uit vrije keuze, niet omdat ik dom ben. Nu ben ik dat wel natuurlijk, maar dat terzijde.
Wat ik probeer te zeggen is; fuck jullie allemaal maar.
Haha nee geintje dat zou ik nooit zeggen. Maatjes
Noodgedwongen hodler dus. Ik zat kwijlebekkend de dalende koers te bekijken om vrijdag heel mijn eindejaarsuitkering kapot te gaan gooien. Alleen denk ik dat ik nu wel weer even toe kijk welke kant we opgaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:39:
Overigens ben ik na veel twijfelen niet ingestapt op RLC op 5400 sats.
Weer een prachtige pump gemist
Zo blijf je natuurlijk ook hodler.
Rookworst zonder r is ook worst.
De daytraders hier moeten vandaag wel bakken met geld verdient hebben of anders doen ze iets niet goed.

Wat is het verschil in jouw kennis over Tesla en jouw kennis over bitcoin?Taro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:00:
Om een hodler of last resort te worden, moet je informatie tot je nemen. Lees boeken, luister podcasts, bekijk video's en lees medium artikelen. Dan valt op een bepaald moment het kwartje waarom bitcoin en waarom niet crypto. Iets wat je dus van Tesla al wel weet, maar van bitcoin nog niet.
Nog net op tijd voor kerst, zet The Bitcoin Standard op je verlanglijstje, of beter, koop het voor jezelf, pak het in en leg het onder de boom. Luister eens een podcast, bijvoorbeeld Why we need bitcoin. Lees eens een artikel, kijk wat er allemaal gebouwd wordt, en er gaat een wereld voor je open.
Het traden is niet het voornaamste doel, dat is de gateway drug. Zo ben ik ook begonnen, maar daar gaat het al lang niet meer over. Het gaat over hoe geld werkt, wat dat doet in de maatschappij. En hoe bitcoin daarin een betere vorm van geld is dan dat er ooit geweest is. Ja, het is lelijk en werkt slecht om er een koffie mee te kopen. Maar het werkt op cruciale aspecten beter dan fiat, en beter dan goud. En die cruciale aspecten worden bij bitcoin alleen maar beter in de toekomst. Diezelfde aspecten die met fiat alleen maar slechter worden.Taro schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:05:
[...]
Vandaar ook mijn bericht van eerder vanavond dat er niets aan ten grondslag ligt en er dus ook geen zekerheid voor >100k is. Bitcoin domineert op de langere termijn, alle alts volgen, pumpen/dumpen en doen het op de langere termijn gemiddeld minder dan Bitcoin. En Bitcoin heeft geen onderlegger, nagenoeg niemand gebruikt écht cryptocurrency, het traden is het voornaamste doel. En daar schiet je op de lange termijn niets mee op tbv brede acceptatie bij iedereen. Ik zeg hiermee niet dat crypto dood is, maar het verhaaltje van 2017 dat je er op tijd bij moest zijn icm schaarste bla bla gaat niet meer op. Ja, de schaarste blijft, maar ik kan nu een munt maken waar er maar 5 van zijn, dat betekent niet automatisch dat die miljarden waard zal worden en dat op 5 mensen na op deze wereld de rest de boot zal missen. Het enige wat die schaarste bij Bitcoin doet is de prijs opdrijven, het maakt het geen beter betaalmiddel en dus betreft het speculatie.
Er is vast wel een toekomst als alternatief betaalmiddel, er komen vast nog wel evoluties/revoluties, voor smart contracts is hier en daar echt wel een toekomst te vinden, maar >2.000 verschillende cryptocurrency hebben we echt niet nodig.
[ Voor 33% gewijzigd door DaCoTa op 19-12-2019 00:01 ]
Wat was dat zojuist op Bitmex
. Enorme candle van 7.490 naar 7.055 en binnen 1 seconde terug naar 7.400
[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 19-12-2019 00:02 ]
iVibes schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:06:
[...]
Nee hoor, kijk maar naar de Action en Ali... het gaat om kwantiteit niet om kwaliteit...
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Om te vieren dat IOTA nu gekocht kan worden vanuit de Trinity app, de roadmap van de IOTA Foundation is gepresenteerd én IOTA bijna op z’n ATL stond heb ik voor een paar tientjes bijgekocht...
Voor de rest raad ik iedereen aan vooral even mijn laatste post op de pagina hiervoor goed op te nemen
Voor de rest raad ik iedereen aan vooral even mijn laatste post op de pagina hiervoor goed op te nemen
cRaptor is back! Yes!RaptorXS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:52:
De daytraders hier moeten vandaag wel bakken met geld verdient hebben of anders doen ze iets niet goed.
Uhm?D-Ed schreef op donderdag 19 december 2019 @ 00:33:
Om te vieren dat IOTA nu gekocht kan worden vanuit de Trinity app, de roadmap van de IOTA Foundation is gepresenteerd én IOTA bijna op z’n ATL stond heb ik voor een paar tientjes bijgekocht...
Waarover, IOTA?
Krijg bij deze stijgingen van meer als 10% per dag een soort deja vu gevoel ala 2017.
Mooie tijden waren dat toen.
Mooie tijden waren dat toen.
1 btc gekocht op €5870, verkocht op 6600RaptorXS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:52:
XRP = trash
Valt een beetje tegen hier moet ik zeggen, schiet echt niet op met 0.4BTC te traden er is nu nog maar 0.3 van over, ik kijk het nog even aan maar denk dat ik niet veel trades meer ga maken en al voor kerst definitief stop.RaptorXS schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:52:
Misschien toch maar @Crypts zijn advies opvolgen en een paar dagen zon opzoeken.
Bitcoin fundamentals.
C-lightning heeft nu AMP, multi-part payments.
https://twitter.com/blockstream/status/1207395304900845570
C-lightning heeft nu AMP, multi-part payments.
https://twitter.com/blockstream/status/1207395304900845570
[ Voor 9% gewijzigd door Dark Matter op 19-12-2019 07:49 ]
Was een grapje met @Verwijderd
Hier nog steeds vertrouwen hoor.. Ik kijk op dit moment niet naar de prijs (kijken wel maar doet me niet zoveel

Edit: Zie ook: https://roadmap.iota.org/ en https://medium.com/@dansi...with-moonpay-39eb5c8cba4d

[ Voor 22% gewijzigd door D-Ed op 19-12-2019 08:19 ]
Verwijderd
Laat ik dan ook maar mijn Bitcoin in het zakje doen:
Tis al een wat oudere maar hier een artikel, in dit geval verslag gelegd door geenstijl, al zijn er ook zat andere nieuwssites met dit item.
https://www.geenstijl.nl/5151069/alle-pinautomaten-s-nachts-dicht/

Opvallend reaguursel op dit artikel:

En dat is waarom ik toch graag een plukje Bitcoin wil houden.
Niemand weet wat de toekomst brengt. Ik heb geen idee of een Bitcoin ooit een ton of zelfs een miljoen gaat doen. Maar wat ik wel weet, is dat ik me met een plukje Bitcoin lekkerder voel. Alsof de staat me niet 100% in de macht heeft.
Naast een extreem volatiel speculatief middel is Bitcoin in mijn optiek altijd nog vrijheid.
Vrijheid van betaling, vrijheid van bezitting. Pas wanneer jij cash geld pint is het geld echt je bezit. En zelfs dan heeft de staat controle over de waarde van dat bezit.
Wat als je bank storing heeft? Dagenlang? Wat als je bank REKT gaat. Kent iemand DSB nog?
Nu is het bij Bitcoin de markt die de waarde bepaald, maar hoelang nog? Bitcoin wordt veelal nog gezien als: 'dat digitale drugsgeld' of 'computer geld'. Ik denk dat heel veel mensen nog niet eens beseffen wat Bitcoin precies is, laat staan wat Bitcoin zou kunnen zijn. De markt is nog jong, Bitcoin is nog jong.
Ik maak me geen illusies, ik zal nooit rijk worden met het crypto gebeuren. Maar van mij hoeft dat ook niet persé, financiële rijkdom is niet mijn prioriteit in dit leven, anders had ik wel wat meer van mijn capaciteiten benut om dat na te jagen.
Maak ervan wat je wilt...
Mochten we zakken naar een giga low die alle TA ultra bearish maakt en geen kans meer ziet op short term of mid term herstel dan vult Jaapio toch stiekem zijn zakjes
Tis al een wat oudere maar hier een artikel, in dit geval verslag gelegd door geenstijl, al zijn er ook zat andere nieuwssites met dit item.
https://www.geenstijl.nl/5151069/alle-pinautomaten-s-nachts-dicht/

Opvallend reaguursel op dit artikel:

En dat is waarom ik toch graag een plukje Bitcoin wil houden.
Niemand weet wat de toekomst brengt. Ik heb geen idee of een Bitcoin ooit een ton of zelfs een miljoen gaat doen. Maar wat ik wel weet, is dat ik me met een plukje Bitcoin lekkerder voel. Alsof de staat me niet 100% in de macht heeft.
Naast een extreem volatiel speculatief middel is Bitcoin in mijn optiek altijd nog vrijheid.
Vrijheid van betaling, vrijheid van bezitting. Pas wanneer jij cash geld pint is het geld echt je bezit. En zelfs dan heeft de staat controle over de waarde van dat bezit.
Wat als je bank storing heeft? Dagenlang? Wat als je bank REKT gaat. Kent iemand DSB nog?
Nu is het bij Bitcoin de markt die de waarde bepaald, maar hoelang nog? Bitcoin wordt veelal nog gezien als: 'dat digitale drugsgeld' of 'computer geld'. Ik denk dat heel veel mensen nog niet eens beseffen wat Bitcoin precies is, laat staan wat Bitcoin zou kunnen zijn. De markt is nog jong, Bitcoin is nog jong.
Ik maak me geen illusies, ik zal nooit rijk worden met het crypto gebeuren. Maar van mij hoeft dat ook niet persé, financiële rijkdom is niet mijn prioriteit in dit leven, anders had ik wel wat meer van mijn capaciteiten benut om dat na te jagen.
Maak ervan wat je wilt...
Mochten we zakken naar een giga low die alle TA ultra bearish maakt en geen kans meer ziet op short term of mid term herstel dan vult Jaapio toch stiekem zijn zakjes
Dat is niet moeilijk, 2 meter opzij en je staat naast de brugSlux schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:18:
[...]
Valt een beetje tegen hier moet ik zeggen, schiet echt niet op met 0.4BTC te traden er is nu nog maar 0.3 van over, ik kijk het nog even aan maar denk dat ik niet veel trades meer ga maken en al voor kerst definitief stop.
Misschien toch maar @Crypts zijn advies opvolgen en een paar dagen zon opzoeken.
Precies!Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:14:
De huidige ontwikkelingen baren mij veel zorgen.
Het is een langzaam glijdende schaal en de massa heeft het niet eens in de gaten of boeit het niet.
Cash betalen is inmiddels ook aan banden gelegd en zal nog verder ingeperkt worden.
Banken blokkeren af en toe betalingen van hun clienten die crypto willen kopen onder het mom van bescherming.
Zolang je er als overheid en bankwezen een sausje overheen gooit van veiligheid en tegengaan van al die vreselijke criminaliteit, slikt de gemiddelde mens het voor zoete koek.
Wat als je zelf een internet storing hebt dagenlang en je zit op pampus? of je pasje kwijt bent?Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:14:
Banken vallen onder garantiestelsel van 100k dus spreiden is het beste.
De overheid beslist toch wel wat wij kudde dieren moeten doen, hoe meer rebels wij doen, hoe moeilijker de overheid het ons maakt, we leven gewoon in een moderne dictatuur.
Het is zelfs verboden om teveel cash geld te bewaren hier in NL

imo is goud, steentjes en een aantal schaarse tastbare dingen zoals kunst, auto's, horloges nog altijd de beste belegging daarna BTC.
Verwijderd
Jaaa goud en steentjes zijn ook mooi om te hebbenSlux schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:32:
[...]
Wat als je zelf een internet storing hebt dagenlang en je zit op pampus? of je pasje kwijt bent?
Banken vallen onder garantiestelsel van 100k dus spreiden is het beste.
De overheid beslist toch wel wat wij kudde dieren moeten doen, hoe meer rebels wij doen, hoe moeilijker de overheid het ons maakt, we leven gewoon in een moderne dictatuur.
Het is zelfs verboden om teveel cash geld te bewaren hier in NL![]()
imo is goud, steentjes en een aantal schaarse tastbare dingen zoals kunst, auto's, horloges nog altijd de beste belegging daarna BTC.

Ik krijg volgend jaar een hele mooie teruggave ivm hypotheek oversluiting, en ga voor een deeltje daarvan fysiek goud kopen.
Mijn vriendin weet dit alleen nog niet
Verwijderd
En dan zijn straks de rentes plotseling negatief, en heeft iedereen het maar te slikken, want anders kun je niet betalen.lauraz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:32:
[...]
Precies!
De huidige ontwikkelingen baren mij veel zorgen.
Het is een langzaam glijdende schaal en de massa heeft het niet eens in de gaten of boeit het niet.
Cash betalen is inmiddels ook aan banden gelegd en zal nog verder ingeperkt worden.
Banken blokkeren af en toe betalingen van hun clienten die crypto willen kopen onder het mom van bescherming.
Zolang je er als overheid en bankwezen een sausje overheen gooit van veiligheid en tegengaan van al die vreselijke criminaliteit, slikt de gemiddelde mens het voor zoete koek.
Ohjee! Hoe kan dat nu?
Scumbags I tell you.
Gouden BA-Baracus ketting voor haar, zij ook blij.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:43:
[...]
Jaaa goud en steentjes zijn ook mooi om te hebben![]()
Ik krijg volgend jaar een hele mooie teruggave ivm hypotheek oversluiting, en ga voor een deeltje daarvan fysiek goud kopen.
Mijn vriendin weet dit alleen nog niet
Verwijderd
Ik zal eens kijken of ik met mijn vuisten wat ruimte kan maken voor gouden tanden.TuutjDrie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:46:
[...]
Gouden BA-Baracus ketting voor haar, zij ook blij.
Vind ik ook wel mooi, meteen een goede bewaarplek.
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:47:
[...]
Ik zal eens kijken of ik met mijn vuisten wat ruimte kan maken voor gouden tanden.
Vind ik ook wel mooi, meteen een goede bewaarplek.
Heel goed! Zit zelf ook nog steeds een beetje rond te kijken, deze maand nog wordt wellicht wat krap en kan ik geen hele goede aanbiedingen vinden maar vroeg in januari zijn ze er in overvloed. Wanneer start jouw reis door het noorden eigenlijk?Slux schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:18:
@Verwijderd Beetje populistisch verwoord, dat is Geenstijl natuurlijk maar dat was ook wel een beetje de eerste gedachte die ik kreeg... De berichten over een komende recessie en een iig moeilijk volgend jaar zijn net weggeëbd en nu krijgen we dit. Plofkraken zijn er niet mee te voorkomen en als het gaat om de algemene veiligheid dan kunnen automaten beter verplaatst worden naar een plek waar geen mensen boven wonen. Die maatregel heeft een bank hier al genomen en ipv 'verstopt' in een klein winkelcentrum (waar vervolgens af en toe mensen beroofd werden) staat deze automaat nu op een goed zichtbare en open plek en gek genoeg gebeurt er niks meer.
Ben ik toch wel blij met mijn stapel aan (crypto) debit kaarten die ik ook steeds vaker gebruik. Ipv een jaarlijks 'abonnement' betaal ik nu per gebruik en gaat het in sommige gevallen direct van mijn crypto voorraad af, ideaal als je het mij vraagt of iig binnen de huidige mogelijkheden de minst slechte optie.
Sowieso zou ik mensen aan willen raden kansen te spreiden en rekeningen in verschillende landen of zelfs werelddelen aan te houden. Wat men vaak niet weet is dat de eis bij het afsluiten van een rekening enkel is dat je dat persoonlijk ten kantore komt doen, je hoeft niet per se in het land zelf te wonen. Zo is het mij zelfs bij een Russische bank gelukt. Knappe westerse jongen die met zijn tengels aan mijn roebels daar kan komen.
Ik ben iig voorbereid, nu nog iets vinden tegen een mogelijke zombie invasie.
Verwijderd
Een zombie invasie gaat Bitcoin helaas niet voorkomen. Dan moet je voedsel en wapens gaan verzamelen.Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:58:
[...]
Heel goed! Zit zelf ook nog steeds een beetje rond te kijken, deze maand nog wordt wellicht wat krap en kan ik geen hele goede aanbiedingen vinden maar vroeg in januari zijn ze er in overvloed. Wanneer start jouw reis door het noorden eigenlijk?![]()
@Verwijderd Beetje populistisch verwoord, dat is Geenstijl natuurlijk maar dat was ook wel een beetje de eerste gedachte die ik kreeg... De berichten over een komende recessie en een iig moeilijk volgend jaar zijn net weggeëbd en nu krijgen we dit. Plofkraken zijn er niet mee te voorkomen en als het gaat om de algemene veiligheid dan kunnen automaten beter verplaatst worden naar een plek waar geen mensen boven wonen. Die maatregel heeft een bank hier al genomen en ipv 'verstopt' in een klein winkelcentrum (waar vervolgens af en toe mensen beroofd werden) staat deze automaat nu op een goed zichtbare en open plek en gek genoeg gebeurt er niks meer.![]()
Ben ik toch wel blij met mijn stapel aan (crypto) debit kaarten die ik ook steeds vaker gebruik. Ipv een jaarlijks 'abonnement' betaal ik nu per gebruik en gaat het in sommige gevallen direct van mijn crypto voorraad af, ideaal als je het mij vraagt of iig binnen de huidige mogelijkheden de minst slechte optie.
Sowieso zou ik mensen aan willen raden kansen te spreiden en rekeningen in verschillende landen of zelfs werelddelen aan te houden. Wat men vaak niet weet is dat vaak de eis bij het afsluiten van een rekening enkel is dat je dat persoonlijk ten kantore komt doen, je hoeft niet per se in het land zelf te wonen. Zo is het mij zelfs bij een Russische bank gelukt. Knappe westerse jongen die met zijn tengels aan mijn roebels daar kan komen.ik ben iig voorbereid, nu nog iets vinden tegen een mogelijke zombie invasie.
Wellicht komen die roebels dan prima van pas voor een mooie AK.
Mocht het zover komen stuur ik je wel een PB, neem ik een voorraad geconserveerd voedsel mee en gaan we samen zombies schieten vanaf je balkon
Tegenwoordig is die AK nog best lastig maar buiten dat, wat er uit het Oostblok kwam waren ook wel gare rammelbakken. Tegenwoordig kun je voor dat soort dingen beter terecht in Ali's thuisland en wat er vanuit daar de rest van Europa in komt.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:04:
[...]
Een zombie invasie gaat Bitcoin helaas niet voorkomen. Dan moet je voedsel en wapens gaan verzamelen.
Wellicht komen die roebels dan prima van pas voor een mooie AK.
Mocht het zover komen stuur ik je wel een PB, neem ik een voorraad geconserveerd voedsel mee en gaan we samen zombies schieten vanaf je balkon
Maarre deal! Wie zorgt er voor het bier trouwens?
Verwijderd
@Slux natuurlijk. Die is dan wel terug van vakantie.Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:28:
[...]
Tegenwoordig is die AK nog best lastig maar buiten dat, wat er uit het Oostblok kwam waren ook wel gare rammelbakken. Tegenwoordig kun je voor dat soort dingen beter terecht in Ali's thuisland en wat er vanuit daar de rest van Europa in komt.![]()
Maarre deal! Wie zorgt er voor het bier trouwens?
En wanneer het eten opraakt kun je altijd mij nog poppen. Door mijn decennia lange suiker verslaving zal mijn vlees goed zoet zijn.
Van succesvol trader naar zombie apocalyps kanibaal; het kan verkeren.
IOTA update: https://blog.iota.org/end...dmap-for-2020-c106be92305
Staat veel in maar deze twee vind ik wel aardig om direct te melden:
1. Reusable addresses
2. Geen concrete datum voor coordicide
Staat veel in maar deze twee vind ik wel aardig om direct te melden:
1. Reusable addresses
2. Geen concrete datum voor coordicide
Hallo met Tim
Het spijt me dames en heren, ik ga investeren in zonnepanelen ipv extra in crypto.. wat ik heb laat ik staan voor de hodl.. maar wat ik begrepen heb is dat hodl bij zonnepanelen een heel stuk beter werkt..
Eens vergelijken de komende jaren.
[ Voor 24% gewijzigd door Pelox op 19-12-2019 10:41 ]
Zero.
Ondertussen hebben de bouwers van de verschillende Lightning network bezig met de implementaties van Multi-Part Payments. Hiermee wordt een groot manco van LN verlicht, namelijk dat een betaling over meerdere kanalen parallel kan lopen. Hiermee is liquiditeit in het netwerk een stuk beter inzetbaar.
c-lightning heeft iig al een release: https://medium.com/blocks...htning-0-8-0-88556f5f964e
c-lightning heeft iig al een release: https://medium.com/blocks...htning-0-8-0-88556f5f964e
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:33:
[...]
Van succesvol trader naar zombie apocalyps kanibaal; het kan verkeren.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik doe en/en maar grappig wel, ROI is voor zover ik kan zien nog steeds iets van 14% (7 jaar) dus nog steeds niet slecht. Leuke van zonnepanelen is eigenlijk dat zodra je het geld hebt uitgegeven je dit zo goed als direct 'vergeet' en elke afrekening daarna een klein feestje is.Pelox schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:40:
Het spijt me dames en heren, ik ga investeren in zonnepanelen ipv extra in crypto.. wat ik heb laat ik staan voor de hodl.. maar wat ik begrepen heb is dat hodl bij zonnepanelen een heel stuk beter werkt..
Voor mij wordt het een tweede installatie en nog wat meer aanpassingen richting gasloos.
Nice! Ik blijf ook stiekem gewoon beide doen hoor, maar sssst niks zeggen tegen de baas.Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:50:
[...]
Ik doe en/en maar grappig wel, ROI is voor zover ik kan zien nog steeds iets van 14% (7 jaar) dus nog steeds niet slecht. Leuke van zonnepanelen is eigenlijk dat zodra je het geld hebt uitgegeven je dit zo goed als direct 'vergeet' en elke afrekening daarna een klein feestje is.![]()
Voor mij wordt het een tweede installatie en nog wat meer aanpassingen richting gasloos.
Zero.
Beste investeringen die je nu kunt doen:
BTC/crypto
Zonnepanelen
Spouwmuurisolatie
Je gasketel opnieuw afstellen. (Meeste ketels draaien 30% te hard)
BTC/crypto
Zonnepanelen
Spouwmuurisolatie
Haha, verdomme kan ik weer een nieuw toetsenbord kopen, dit x een koffiebestendig model...
De tijd leert of het tij keert
Veruit mijn beste investering was om 3 jaar geleden mijn huis te verkopen en een nieuwbouwhuis te bouwen incl. warmtepomp, maar vooral een veel lagere hypotheekrente.Thaam schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:53:
BTC/crypto
Zonnepanelen
Spouwmuurisolatie
Daarnaast crypto, straks waarschijnlijk zonnepanelen en de elektrische auto is ook onderweg.
[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 19-12-2019 14:22 ]
Zero.
Moet ook wel kunnen natuurlijk. Zelf woon ik (bewust) in een huurwoning en dat brengt wat extra uitdagingen op dat vlak met zich mee maar het kan wel.Pelox schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:34:
[...]
Veruit mijn beste investering was om 3 jaar geleden mijn huis te verkopen en een nieuwbouwhuis te bouwen incl. warmtepomp, maar vooral een veel lagere hypotheekrente.
Daarnaast crypto, straks waarschijnlijk zonnepanelen en de elektrische auto is ook onderweg.
Ik zou als ik jou was die zonnepanelen gewoon doen, het is een erg rationele investering waar je niet direct een joepie gevoel bij krijgt (zoals bij een nieuwe auto) maar je krijgt er echt geen spijt van.
Ja uiteraard moet het kunnen, onze hypotheekrente is nu de helft en dat merk je nogal. We hebben niets te klagen behalve op het gebied van de hodlcryptomuntjes...Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:30:
[...]
Moet ook wel kunnen natuurlijk. Zelf woon ik (bewust) in een huurwoning en dat brengt wat extra uitdagingen op dat vlak met zich mee maar het kan wel.![]()
Ik zou als ik jou was die zonnepanelen gewoon doen, het is een erg rationele investering waar je niet direct een joepie gevoel bij krijgt (zoals bij een nieuwe auto) maar je krijgt er echt geen spijt van.
Zero.
Daarom is een passieve investering zoals PV zo leuk, kost je geen tijd en je kunt behoorlijk precies uitrekenen na hoeveel jaar het je geld op gaat leveren. Ik heb mijn installatie overigens zelf gedaan en was na 3/3,5 jaar uit de kosten afhankelijk van hoe je de opbrengst berekend. Inmiddels ga ik jaar 7 in en het is een van de betere (wellicht beste) investeringen die ik heb gedaan. Van teruggelopen opbrengst is nog niks te merken en het dekt iets meer dan 50% van mijn huidige verbruik wat relatief gezien hoog ligt omdat ik thuis werk, een aantal servers heb draaien en eea al heb vervangen om minder van gas afhankelijk te zijn. Een gemiddeld 1-persoons huishouden doet 1800 kWh/1100 m3 en ik zit nu op 2500 kWh/<500 m3.Pelox schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:52:
[...]
Ja uiteraard moet het kunnen, onze hypotheekrente is nu de helft en dat merk je nogal. We hebben niets te klagen behalve op het gebied van de hodlcryptomuntjes...maar ja.. Ik heb gewoon echt geen tijd om te traden helaas.
Waves is de laatste tijd behoorlijk pompende, die haalt m'n altportfolio wel weer wat omhoog.
Enja onze Bitcoin is ook weer boven de 7k mooimooi. Moon lambo when
Verwijderd
Tominatie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:19:
Waves is de laatste tijd behoorlijk pompende, die haalt m'n altportfolio wel weer wat omhoog.

hier in iedergeval wel..Pelox schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:40:
set and forget, was het maar zoon feest, dat spul is verslavend man...ik ben door de duidelijkheid rond salderen nu bezig met denken over fase 3 ...Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:50:
[...]
Ik doe en/en maar grappig wel, ROI is voor zover ik kan zien nog steeds iets van 14% (7 jaar) dus nog steeds niet slecht. Leuke van zonnepanelen is eigenlijk dat zodra je het geld hebt uitgegeven je dit zo goed als direct 'vergeet' en elke afrekening daarna een klein feestje is.![]()

fase 1 was Zuidwest fase 2 is Noord oost (is nog niet eens af)
De energie leverancier geloofde niet dat ik de gas rekening kan afdekken met de extra productie... nu wel
Mei:

Juni:

nu de crypto nog... when moon

Beste investering in jezelf...Thaam schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:53:
BTC/crypto
Zonnepanelen
Spouwmuurisolatie
Elke dag 2x lopen/wandeling .. na het ontbijt en na het avondeten.
[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 19-12-2019 17:10 ]
Wij zijn met z'n tweeen en hebben een stroomverbruik van zo'n 6000 kWh per jaar. Gas inderdaad 1100m3, iets minder. Wij koken echter niet op gas, wel hebben we vloerverwarming.Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:16:
[...]
Daarom is een passieve investering zoals PV zo leuk, kost je geen tijd en je kunt behoorlijk precies uitrekenen na hoeveel jaar het je geld op gaat leveren. Ik heb mijn installatie overigens zelf gedaan en was na 3/3,5 jaar uit de kosten afhankelijk van hoe je de opbrengst berekend. Inmiddels ga ik jaar 7 in en het is een van de betere (wellicht beste) investeringen die ik heb gedaan. Van teruggelopen opbrengst is nog niks te merken en het dekt iets meer dan 50% van mijn huidige verbruik wat relatief gezien hoog ligt omdat ik thuis werk, een aantal servers heb draaien en eea al heb vervangen om minder van gas afhankelijk te zijn. Een gemiddeld 1-persoons huishouden doet 1800 kWh/1100 m3 en ik zit nu op 2500 kWh/<500 m3.
Toch heb ik ook niet veel GAS in mijn portfefeuille
Hebben ze daar nu eindelijk een keutel over gelegd?twain4me schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:42:
set and forget, was het maar zoon feest, dat spul is verslavend man...ik ben door de duidelijkheid rond salderen nu bezig met denken over fase 3 ...
Heb eerder dit jaar aangegeven die nieuwe niet te willen, ben benieuwd hoe ze denken me een nieuwe meter door de strot te gaan duwen.
Om even een bruggetje terug naar crypto's te maken, we zijn bezig met het ontwikkelen van een setje van paneel met klein Pi achtig dingetje en een accu waarmee je bijv. in je volkstuintje een lampie oid kan laten branden en ondertussen een wallet draait voor wat passief inkomen. Er is een prototype wat het ook daadwerkelijk in de winter blijft doen (in Duitsland hoewel de instraling hier niet gek veel anders zal zijn) maar er gaat nog wel even overheen voor het uit de testfase is.
Zelf ben ik aan het kijken of ik hier een mobiele versie van kan maken voor voertuigen, die hebben namelijk al een hele mooie accu en icm de benodigde mobiele verbinding schept dat weer andere mogelijkheden voor oudere voertuigen. Er zijn wat spulletjes onderweg waarmee ik eerst eens ga kijken hoe en hoeveel er binnen te harken is, groot voordeel van het monteren op/in een voertuig is dat als je deze met enige regelmaat gebruikt de accu nooit leeg zal lopen en de opbrengst van een paneeltje niet volledig dekkend hoeft te zijn.
- Taro
- Niet online
Eens, maar begrijp me ook goed, als ik helemaal niets in Bitcoin zag, dan zat ik hier al niet meer. Ik vind het alleen te volatiel om te kunnen zeggen dat >100k haalbaar is en daarvoor onbeperkt te hodlen. Vooralsnog kan ik iedere minuut kiezen tussen fiat of Bitcoin, het is geen definitieve keuze. Nog niet, ooit misschien wel en dan kan ik in één minuut de move naar Bitcoin maken.DaCoTa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:56:
[...]
Wat is het verschil in jouw kennis over Tesla en jouw kennis over bitcoin?
Om een hodler of last resort te worden, moet je informatie tot je nemen. Lees boeken, luister podcasts, bekijk video's en lees medium artikelen. Dan valt op een bepaald moment het kwartje waarom bitcoin en waarom niet crypto. Iets wat je dus van Tesla al wel weet, maar van bitcoin nog niet.
Nog net op tijd voor kerst, zet The Bitcoin Standard op je verlanglijstje, of beter, koop het voor jezelf, pak het in en leg het onder de boom. Luister eens een podcast, bijvoorbeeld Why we need bitcoin. Lees eens een artikel, kijk wat er allemaal gebouwd wordt, en er gaat een wereld voor je open.
[...]
Het traden is niet het voornaamste doel, dat is de gateway drug. Zo ben ik ook begonnen, maar daar gaat het al lang niet meer over. Het gaat over hoe geld werkt, wat dat doet in de maatschappij. En hoe bitcoin daarin een betere vorm van geld is dan dat er ooit geweest is. Ja, het is lelijk en werkt slecht om er een koffie mee te kopen. Maar het werkt op cruciale aspecten beter dan fiat, en beter dan goud. En die cruciale aspecten worden bij bitcoin alleen maar beter in de toekomst. Diezelfde aspecten die met fiat alleen maar slechter worden.
Als ooit de Euro instort, dan weet ik het wel. Ik heb ook niet voor niets bijv. een Coinbase card, maar het gaat vooralsnog om het rendement en door boeken te lezen kan je de koers van Bitcoin gedurende de komende maanden niet voorspellen. Bij Tesla vermoed ik op basis van verkoopcijfers dat ze een erg mooi kwartaal achter de rug hebben en dat deze in januari bekendgemaakt worden. Vandaag weer 2,5% rendement gehad en ik vermoed dat dat nog meer zal worden. Vermoed ik een slecht kwartaal, dan verkoop ik tijdig. Bitcoin kan volgende maand op -50% staan of op +50%, een klassiek aandeel niet (tenzij er iets ernstigs gebeurt of een overname plaatsvindt). Wel kan je inderdaad naar andere fundamenten kijken. Maar, die zorgen er niet voor dat Bitcoin volgende maand veel meer waard is, dat kan ook veel minder zijn. Focus je op de Bitcoin koers in bijv. 2023, dan vermoed ik inderdaad dat deze hoger ligt dan nu, maar het kan ook -50% zijn.
Afijn, het zou niet verkeerd zijn om echt iets te parkeren en met de rest te handelen. Ik ga het maar gewoon proberen, alleen nog even bepalen per wanneer
- Taro
- Niet online
Inderdaad, dat is een goede investering. Als het rendement zo door blijft gaan zijn mijn zonnepanelen in max. 6 jaar terugverdiend.Crypts schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:50:
[...]
Gasloos ga ik in deze woning niet meer realiseren, over een aantal jaren maar eens kijken naar het bouwen van een toekomstbestendige woning waarmee je helemaal off the grid kunt gaan. Stuk of 50 zonnepanelen, een warmtepomp met overcapaciteit, 3-6 Tesla Powerwalls, 300 liter warmwatervat, etc. Lijkt mij prachtig, laat de apocalypse maar komen
Voor de liefhebbers:
Voor het geval dat... en daarom ook dol op de crypto's.
Ons monetair systeem gebaseerd op schulden wordt tzt gesaneerd/ the big reset.
Bron: https://www.zerohedge.com...al-reserve-network-issues
Er gebeurt van alles op monetair gebied maar ben toch wel blij dat ik vandaag een leuk bedrag gepind heb.Federal Reserve "Network Issues" Cause Nationwide Direct Deposit Outage
Voor het geval dat... en daarom ook dol op de crypto's.
[ Voor 9% gewijzigd door RaptorXS op 19-12-2019 18:10 . Reden: typo ]
Ik denk er ook over om een leuk bedrag te pinnen. Het nieuws van de afgelopen tijd m.b.t banken / pinautomaten die dicht gaan 'om plofkraken' te voorkomen zint me niet. Daarbij is het ook nog eens zo dat ik het goedkoper (en toegegeven: minder veilig) thuis in een oude sok kan bewaren dan dat ik het op mijn spaarrekening laat staan. Helaas mag ik van de vrouw niet all-in in BTCRaptorXS schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:06:
Voor de liefhebbers:
[...]
Er gebeurt van alles op monetair gebied maar ben toch wel blij dat ik vandaag een leuk bedrag gepind heb.
Voor het geval dat... en daarom ook dol op de crypto's.![]()
Met wens voor 2020,,,, 2018 en 2019 verwijderen en dan mijn geld terug.
Ik kook al jaren op inductie, was even wennen maar ik wilde het perse en ik vind het redelijk ideaal, zeker met schoonmaken/houden. 6000 kWh per jaar is wel flink? Werken jullie beiden thuis en/of heb je een jacuzzi in de tuin en een sauna op zolder?Soeski schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:36:
[...]
Wij zijn met z'n tweeen en hebben een stroomverbruik van zo'n 6000 kWh per jaar. Gas inderdaad 1100m3, iets minder. Wij koken echter niet op gas, wel hebben we vloerverwarming.
Toch heb ik ook niet veel GAS in mijn portfefeuille
Met laten leggen kom je idd op 6/7 jaar, energieprijs is natuurlijk gestegen sinds ik ze heb liggen. (2014)Taro schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:06:
[...]
Inderdaad, dat is een goede investering. Als het rendement zo door blijft gaan zijn mijn zonnepanelen in max. 6 jaar terugverdiend.
Gasloos ga ik in deze woning niet meer realiseren, over een aantal jaren maar eens kijken naar het bouwen van een toekomstbestendige woning waarmee je helemaal off the grid kunt gaan. Stuk of 50 zonnepanelen, een warmtepomp met overcapaciteit, 3-6 Tesla Powerwalls, 300 liter warmwatervat, etc. Lijkt mij prachtig, laat de apocalypse maar komenDan heb je overigens ook weinig meer aan Bitcoin...
Heb ook wel zitten denken over off-the-grid maar ik zie dat in Nederland in mijn eentje niet lukken, nu ben ik totaal niet gebonden aan Nederland dus dat is geen onoverkomelijk probleem en dat geschuif met crypto's kan overal vandaan. Buiten dat lijkt het me ook wel wat om naar een wat crypto vriendelijker oord te verhuizen, is belastingtechnisch gezien ook niet verkeerd. Nou ja voor nu nog even dromen en een flinke buffer opbouwen, ooit kom ik er wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!