Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Acties:

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:57

Tens

Advizeur

^^ Dat dus, ik denk dat de meesten eigenlijk geen probleem met handelaren hebben, maar wel met pagina's vol advertenties van dezelfde aanbieder.
Max één advertentie per uur misschien een optie?

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Dirk schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:16:
Jullie stappen wel heel gemakkelijk over een deel van Wouts reactie heen: De handelaren hebben ook een grote groep tevreden kopers, dus zeker niet iedereen heeft een hekel aan ze. Zomaar de handelaren wegsturen is dus niet perse de beste optie.
En wat is nu precies het probleem als die handelaren te vinden zijn in de pricewatch?

en aan iedereen die weer meer regeltjes wil. Het probleem is niet dat er geen regels voor zijn. Het staat gewoon in de algemene voorwaarden van T.net. Het probleem is dat T.net gewoon weigert om daarop te controleren en in actie te komen.

Voorheen hadden we ook geen last van handelaren en werd men er gewoon op aangesproken en doorverwezen naar de pricewatch.

ciris wijzigde deze reactie 10-12-2019 08:54 (29%)

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:06

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Ik verwacht niet dat je ze daar allemaal in kunt passen. Veel van het aanbod is niet (direct) geschikt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:51:
[...]

En wat is nu precies het probleem als die handelaren te vinden zijn in de pricewatch?

en aan iedereen die weer meer regeltjes wil. Het probleem is niet dat er geen regels voor zijn. Het staat gewoon in de algemene voorwaarden van T.net. Het probleem is dat T.net gewoon weigert om daarop te controleren en in actie te komen
Er staat
'Ook zijn er particulieren die (af en toe) een partijtje van het een of 't ander op de kop tikken en dat voor een leuk prijsje in V&A verkopen. Daar willen we ook nog wel eens een melding over krijgen.

We gaan het daarom een kwartaal aanzien wat er gebeurt als we de teugels opdat gebied iets laten vieren. In principe mag alles, behalve wanneer winkels nieuwe artikelen structureel verkopen via V&A. Dat blijft hetzelfde: Geen concurrentie met de Pricewatch in V&A.
' in de FAQ.

Blijkbaar is het aan interpretatie onderhevig wat 'af en toe' is. Er zijn gewoon mensen met structureel 50+ advertenties. Dat is imho meer dan 'af en toe' .
Het probleem is dat T.net gewoon weigert om daarop te controleren en in actie te komen.
Precies. Geef me dan op z'n minst een filter.

Gunner wijzigde deze reactie 10-12-2019 08:57 (6%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Dirk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:53:
Ik verwacht niet dat je ze daar allemaal in kunt passen. Veel van het aanbod is niet (direct) geschikt.
Onzin, er is gewoon een refurbished sectie.

@Gunner
Fero in "UP Vraag en Aanbod"

We hebben het over de algemene voorwaarden niet de Faq.

Daarnaast werkt een filter alleen voor verkopers en niet voor kopers.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:02:
Daarnaast werkt een filter alleen voor verkopers en niet voor kopers.
Waarom niet? ik kan op marktplaats ook accounts blokkeren.
Aangezien het hier een klein groepje 'misbruikers' gaat is dat voor diegene die zich er aan storen zo gedaan om ze te blokkeren.

Gunner wijzigde deze reactie 10-12-2019 09:51 (21%)

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Gunner schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:50:
[...]

Waarom niet? ik kan op marktplaats ook accounts blokkeren.
Aangezien het hier een klein groepje 'misbruikers' gaat is dat voor diegene die zich er aan storen zo gedaan om ze te blokkeren.
Omdat het de gemiddelde sporadische koper een worst zal zijn of hij koopt bij een particulier of een handelaar. Die specifieke koper gaat dus echt niet het filter aanzetten waardoor hij de kans om 5 euro minder te betalen mis loopt.

De Tweaker die gewoon zijn oude koeler te koop zet omdat hij wil upgraden heeft dus geen bal aan dat filter want waarom zou hij die aanzetten? Als hij dat doet komt is het enige resultaat dat hij geen flauw idee heeft waarom hij zijn koelertje niet kwijtraakt.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

#ArtetaIn

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:58:
[...]

Omdat het de gemiddelde sporadische koper een worst zal zijn of hij koopt bij een particulier of een handelaar. Die specifieke koper gaat dus echt niet het filter aanzetten waardoor hij de kans om 5 euro minder te betalen mis loopt.

De Tweaker die gewoon zijn oude koeler te koop zet omdat hij wil upgraden heeft dus geen bal aan dat filter want waarom zou hij die aanzetten? Als hij dat doet komt is het enige resultaat dat hij geen flauw idee heeft waarom hij zijn koelertje niet kwijtraakt.
Het zou ze wel moeten interesseren, of op z'n minst Tweakers.net omwille van alle scenario's die @Fero schetste in de post die je me citeerde. Dit heeft vooral juridische voordelen voor de verkopers die zich niet aan de wettelijke rechten hoeven te houden omdat ze half C2C maar eigenlijk ook half B2C doen. Lekker grijs gebied dus waar je als koper alleen maar nadelen van hebt als er iets fout gaat.

En daarom moet Tweakers ook gewoon z'n eigen regels handhaven.

Ja, ik heb gelezen dat dat overwogen wordt maar eigenlijk zou dit niet zo lang moeten hoeven duren.

Gunner wijzigde deze reactie 10-12-2019 10:03 (10%)

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Gunner schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:01:
[...]

Het zou ze wel moeten interesseren, of op z'n minst Tweakers.net omwille van alle scenario's die @Fero schetste in de post die je me citeerde. Dit heeft vooral juridische voordelen voor de verkopers die zich niet aan de wettelijke rechten hoeven te houden omdat ze half C2C maar eigenlijk ook half B2C doen. Lekker grijs gebied dus waar je als koper alleen maar nadelen van hebt als er iets fout gaat.

Ja, ik heb gelezen dat dat overwogen wordt maar eigenlijk zou dit niet zo lang moeten hoeven duren.
ciris in "UP Vraag en Aanbod" ;)

Zover waren we al met dat grijze gebied.

• f3cuk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-01 11:41
- knip -

f3cuk wijzigde deze reactie 04-01-2020 12:47 (99%)

Zoekt testers voor online facturatie pakket (PM bij interesse) - Escaperoom The Basement

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een limiet van advertenties zou ik ook niet handig vinden aangezien ik alles een beetje opspaar totdat ik foto's heb gemaakt e.d. en het vervolgens wanneer ik er een avondje tijd voor heb alles er op plaats.
Sterker nog, met een limiet ben ik weg.

Was vroeger echt V&A aan het afstruinen maar dat is sinds de grotere 'veel van hetzelfde' aanbieders aanzienlijk minder geworden. Zodra ik tegen die advertenties aanloop stop ik eigenlijk meteen.
f3cuk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:20:
Je hebt of een bedrijf of je hebt het niet, daar maakt de overheid ook geen onderscheid in. Wanneer je een bedrijf hebt dan zou je niet op "redelijk particuliere wijze" mogen handelen.
Dat zou betekenen dat iedere ZZP-er en bedrijfs eigenaar geen advertenties zou mogen plaatsen ? Neem aan dat je het niet zo bedoeld.. meer als 'met de intentie te handelen'.

Ik heb ook een eigen bedrijfje maar alles wat ik heb geplaatst heeft niets met mijn primaire zaken te maken. Daarnaast is het ook niet de intentie om er aan te verdienen.

Bij UP is dat wel het geval, daar is immers het hele bedrijfsmodel op gebaseerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• f3cuk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-01 11:41
- knip -

f3cuk wijzigde deze reactie 04-01-2020 12:46 (156%)

Zoekt testers voor online facturatie pakket (PM bij interesse) - Escaperoom The Basement

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:58

Blaat

Hardware Fanaat

En daarmee mensen hun legitieme inkomstenbron afnemen, hetgeen wat brood op de plank brengt voor hun (en dan doel ik op de handelaren die V&A exclusief als inkomstenbron hebben, die zijn er namelijk)?

Mooie ben jij. Blij dat je mijn baas niet bent.

Je kan zoiets niet zomaar 180 graden draaien zonder slachtoffers te maken. En ik zou me zo kunnen voorstellen dat tweakers er niks bij wint om het aanbod op V&A te verkleinen (zie eerdere opmerkingen over advertentieinkomsten).

Ik krijg altijd sterk het gevoel dat de klagers om de hete brij heen draaien, namelijk dat ze het vervelend vinden dat ze niet zo makkelijk meer goedkope dealtjes kunnen scoren, want de goede dealtjes worden door handelaren eruit gepikt. Uiteindelijk voelt het voor mij alsof het om geld gaat en mijn reactie daarop is; heb je werkelijk niks ergers om je druk over te maken?

Blaat wijzigde deze reactie 10-12-2019 12:40 (4%)

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Blaat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:38:
[...]

En daarmee mensen hun legitieme inkomstenbron afnemen, hetgeen wat brood op de plank brengt voor hun (en dan doel ik op de handelaren die V&A exclusief als inkomstenbron hebben, die zijn er namelijk)?

Mooie ben jij. Blij dat je mijn baas niet bent.

Je kan zoiets niet zomaar 180 graden draaien zonder slachtoffers te maken. En ik zou me zo kunnen voorstellen dat tweakers er niks bij wint om het aanbod op V&A te verkleinen (zie eerdere opmerkingen over advertentieinkomsten).

Ik krijg altijd sterk het gevoel dat de klagers om de hete brij heen draaien, namelijk dat ze het vervelend vinden dat ze niet zo makkelijk meer goedkope dealtjes kunnen scoren, want de goede dealtjes worden door handelaren eruit gepikt. Uiteindelijk voelt het voor mij alsof het om geld gaat en mijn reactie daarop is; heb je werkelijk niks ergers om je druk over te maken?
Ja tuurlijk, verdraai jij de boel anders ff.

Als het inderdaad een legitieme bron van inkomsten is dan maak je je zaak er niet sterker op en bewijs je alleen maar het gelijk van de tegenstanders.

Je bent dan namelijk gewoon een ondernemer en daar is een prima plek voor. De pricewatch.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:43:
[...]

Ja tuurlijk, verdraai jij de boel anders ff.

Als het inderdaad een legitieme bron van inkomsten is dan maak je je zaak er niet sterker op en bewijs je alleen maar het gelijk van de tegenstanders.

Je bent dan namelijk gewoon een ondernemer en daar is een prima plek voor. De pricewatch.
Nee dat is er niet. 2e hands artikelen zijn namelijk niet refurbished. Zie hier: Wikipedia: Refurbishment (electronics)

De artikelen zijn namelijk niet "returned to vendor or manufacturer", maar opnieuw verkocht.

Ik ben het dan ook niet eens met het eerdere statement dat refurbished een grijs gebied is.

Edit: Tevens, wat verdraai ik precies aan je eerdere opmerking? Je suggereert ongediscrimineerd alle handelaren te weren, wat mijn bovenstaande tekst tot gevolg heeft. Lijkt mij een vrij accurate weerspiegeling van de situatie.

En hoezo het gelijk van de tegenstanders? Het gelijk van een interpretatie van dubieus geformuleerde regels hier? Die argumentatie houdt echt geen stand als tweakers zelf iets anders besluit.

Blaat wijzigde deze reactie 10-12-2019 13:18 (21%)

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:19
Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt welke richting Tweakers zelf op wilt.

Volgens mij geldt voor héél veel (2e hands) koop/verkoop platformen dat ze, in het begin van het ontstaan, een redelijk kleine markt bedienen. Een paar aanbieders, een paar geïnteresseerden. Men ervaart het als een fijne, no-nonsense plek waar de lijntjes kort zijn en het contact persoonlijk is. Uiteindelijk blijkt het concept te werken dus komen er meer mensen op af. En dan is het uiteindelijk een kwestie van tijd totdat zo'n platform ook bekend is bij 'de grote spelers'.

In mijn ervaring (maar dat is persoonlijk) ging het destijds bij marktplaats ook zo. Ik kan me nog herinneren dat ik marktplaats een geweldige website vond, maar toen werd het ineens mega populair, kostten bepaalde categorieën geld om iets in te mogen plaatsen, werd er heel veel aangeboden door handelaren/bedrijven wat het originele karakter van marktplaats flink ondermijnde (in mijn ogen).

En volgens mij kan hetzelfde gezegd worden over eBay en weet ik veel wat voor andere platformen nog meer. Maar zelfs buiten de (2e hands) handelsmarkt zie je het; Heel veel dingen die 'vroeger' ontstaan zijn en door mensen als plezierig of fijn of zinvol ervaren worden, zijn door de jaren heen gegroeid en daarmee onontkoombaar commerciëler geworden.

Ik ga een beetje off-topic, dus weer even terug on point: Ik denk dat Tweakers zelf moet bepalen wat ze met V&A willen. Willen ze dat het gezien wordt als 'een fijne eigenschap van de Tweakers community', waarbij het eerder een verlengde is van de liefde voor techniek die de meeste 'echte' bezoekers van Tweakers hebben? Of willen ze dat het vooral praktisch nut heeft, 'hoe meer zielen (advertenties) hoe meer vreugde'.

In mijn optiek is het een keuze. V&A echt 'voor en door particulieren' houden is een keuze. Het zorgt er waarschijnlijk voor dat aanbiedingen scherp blijven, dat er leuk contact is tussen koper/verkoper. Het 2e hands aanbieden van spulletjes is het doel (jij er van af, iemand anders er blij mee).

V&A open gooien voor handelaren is ook een keuze. Het zorgt ervoor dat er veel meer aanbod komt, maar maakt het wel minder persoonlijk, meer zakelijk, onoverzichtelijker. Het aanbieden van spulletjes wordt dan meer een middel om een doel te bereiken (waarbij het doel is: geld verdienen).

Het komt er dus in mijn ogen op neer hoe Tweakers zichzelf in de markt zet: Is het een plek waar iedereen met een groot Tech-hart helemaal op zijn/haar plek is? Met nieuwsartikelen, reviews, prijsvergelijkers, een forum, én een V&A afdeling waar je eventueel eens een dealtje kan scoren als koper/verkoper?
Of moet men V&A véél meer los zien van de rest van de Tweakers website? Het is geen toeval dat veel 'handelaren' vrijwel geen enkele activiteit hebben op het forum, of in reacties op nieuwsartikelen, of wat dan ook. Deze mensen hebben schijnbaar niks met tech-nieuws. Of andere tech-liefhebbers. Zij zien V&A als een kanaal om de verkoop te bevorderen. En dat is volgens mij niet persee goed of slecht.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Blaat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:03:
[...]

Nee dat is er niet. 2e hands artikelen zijn namelijk niet refurbished. Zie hier: Wikipedia: Refurbishment (electronics)

De artikelen zijn namelijk niet "returned to vendor or manufacturer", maar opnieuw verkocht.

Ik ben het dan ook niet eens met het eerdere statement dat refurbished een grijs gebied is.

Edit: Tevens, wat verdraai ik precies aan je eerdere opmerking? Je suggereert ongediscrimineerd alle handelaren te weren, wat mijn bovenstaande tekst tot gevolg heeft. Lijkt mij een vrij accurate weerspiegeling van de situatie.

En hoezo het gelijk van de tegenstanders? Het gelijk van een interpretatie van dubieus geformuleerde regels hier? Die argumentatie houdt echt geen stand als tweakers zelf iets anders besluit.
Je mag er een semantische discussie van maken maar die sla ik even over.

De algemene voorwaarden van T.net zijn duidelijk, al meerdere keren hier genoemd, de definitie van een handelaar is ook duidelijk.
Dat T.net hiermee een grijs gebied willens en wetens mee heeft gecreëerd is ook duidelijk en word ook gewoon toegegeven door T.net.

Het enige wat ik jou nog wil meegeven is dat op het moment dat je qua inkomen afhankelijk bent van je/de V&A advertenties hier op T.net, dan doe je echt iets fout en heb je grotere problemen.

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:25
ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:05:
[...]
Het enige wat ik jou nog wil meegeven is dat op het moment dat je qua inkomen afhankelijk bent van je/de V&A advertenties hier op T.net, dan doe je echt iets fout en heb je grotere problemen.
Naast dat dit echt een neerbuigende opmerking is zit je ook nog is compleet verkeerd. Jij kan onmogelijk weten of je iets fout doet of grote problemen hebt zodra je afhankelijk bent van verkoop via V&A via t.net.

Je bent duidelijk geen ondernemer, als je dat wel bent, snap je het niet :+

Je bent niet op de hoogte van :

- werkwijze
- marges
- aantallen verkoop
- service
- nevenhandel

Lage kosten + veel verkoop met lage/gemiddelde marges = prima overleefbaar en als je het leuk vindt om te doen heb je twee vliegen in één klap. Veel mensen hangen ondernemerschap aan een Porsche voor de deur en een villa hebben maar heel veel doen het vanwege de onafhankelijkheid en lol. Wanneer je dan een salaris uit de zaak trekt van 1500 euro en daarmee kan leven is het doel toch behaald?

Ik heb geen problemen met handelaren op V&A mits het overduidelijk 2e hands artikelen zijn. Advertenties met inclusief BTW en 12 maanden garantie zijn te commercieel. Dit bedoel ik als voorbeeld:
V&A aangeboden: HP EliteOne 800 G1 All-in-One G8X13AW
Dit is weliswaar technisch gezien 2e hands maar je kan het ook onder refurb stoppen.

Omni bijvoorbeeld geeft 4 maanden garantie. Niets mis mee en zover ik kan zien zijn de goederen die hij aanbied opgekochte 2e hands spullen (maar daar kan ik naast zitten) gezien de 0% btw.

Blijft een lastige discussie. De één is er blij mee, de ander vindt het niets.

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:05:
[...]
De algemene voorwaarden van T.net zijn duidelijk, al meerdere keren hier genoemd, de definitie van een handelaar is ook duidelijk.
Dat T.net hiermee een grijs gebied willens en wetens mee heeft gecreëerd is ook duidelijk en word ook gewoon toegegeven door T.net.
En daarmee ga je compleet voorbij aan het "waarom" van het bestaan van die regel. Omstandigheden veranderen en dan moeten regels aangevuld of aangepast worden. Dat is volledig normaal in de huidige maatschappij. De enige reden dat mensen deze oude tekst vast klampen is omdat deze past bij hun mening. We zijn inmiddels wel zo ver dat deze regel niet meer van toepassing is, de handelwijze van tweakers is daarin gewoon verandert en aangezien zij, als gastheer als het waren, het beleid mogen bepalen lijkt mij dat zij daar in het laatste woord hebben.
Lekker kortaf. Heb je daar ook een onderbouwing voor buiten iets wat ogenschijnlijk een onderbuikgevoel is?

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Blaat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:15:
[...]

En daarmee ga je compleet voorbij aan het "waarom" van het bestaan van die regel. Omstandigheden veranderen en dan moeten regels aangevuld of aangepast worden. Dat is volledig normaal in de huidige maatschappij. De enige reden dat mensen deze oude tekst vast klampen is omdat deze past bij hun mening. We zijn inmiddels wel zo ver dat deze regel niet meer van toepassing is, de handelwijze van tweakers is daarin gewoon verandert en aangezien zij, als gastheer als het waren, het beleid mogen bepalen lijkt mij dat zij daar in het laatste woord hebben.
Tja, ik lees een mening. En meer als dat is het dan ook niet.

@OMD

Je gaat voorbij het belangrijkste punt. Het hoort daar niet thuis. Het is dan aan T.net om wel of niet plekje te vinden voor die advertenties.

ciris wijzigde deze reactie 10-12-2019 14:21 (9%)

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:19:
[...]

Tja, ik lees een mening. En meer als dat is het dan ook niet.
En dat zijn jouw uitpspraken net zo goed.

Feit: T.net bepaalt het beleid.
Feit: Ze geven aan dat de huidige bewoording aangepast moet worden.

Dan kan je roepen dat handelaren geweerd moeten worden, maar die mening staaf je met een regel die volgens t.net zelf feitelijk achterhaald is... ;w

En in het bovenstaande zit niks van een mening verweven, lees maar even goed.
ciris schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:19:
[...]Het hoort daar niet thuis.[...]
Nee. Jij vindt het daar niet thuis horen. Balk en de splinter?

Blaat wijzigde deze reactie 10-12-2019 14:28 (20%)

• Fero
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:39
Dirk schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:16:
Jullie stappen wel heel gemakkelijk over een deel van Wouts reactie heen: De handelaren hebben ook een grote groep tevreden kopers, dus zeker niet iedereen heeft een hekel aan ze. Zomaar de handelaren wegsturen is dus niet perse de beste optie.
Ik stap er niet over heen, maar heb wel het idee dat er met die opmerking even een aantal dingen vergeten worden.

Ten eerste hebben handelaren via V&A veel vrijer spel dan volgens de wet toegestaan. Ze kunnen van alles beloven (en ik wil ook nog wel geloven dat het merendeel zich aan die beloftes wil houden), maar feit blijft gewoon dat zodra er iets mis gaat, ze onder een stuk meer dingen uit kunnen komen dan een legitieme webshop.

Bijvoorbeeld:
1 - Je hebt als koper geen (email) adres of telefoon nummer waar je terecht kan als je de beloofde service nodig hebt, of een probleem hebt met je "bestelling" (want dat is het in feite).
2 - Een verkoper kan leuk in de advertentie zetten garantie te geven, maar als de fabrieksgarantie is verlopen en jij bij de verkoper garantie wil claimen, welke besluit gewoon niet op je Tweakers DM's te reageren, kun je als koper gewoon niets.
3 - Een B2C verkoper is verantwoordelijk voor het pakket totdat het bij de klant is, en mag het anders niet in rekening brengen. Als de handelaar dan ineens besluit dat het een consumenten verkoop was, kun je blijkbaar niets, zoals we eerder zagen in dit topic van @f3cuk.

Hier moet je wel voorzichtig mee zijn, want uiteindelijk worden je gewone gebruikers slachtoffer van dergelijke praktijken.

Dat ze veel positieve reviews hebben zegt in dat opzicht weinig. Ook in dat topic zie je al dat TS bij de handelaar eigenlijk geen slechte review achter wilde laten. Die review zou toch verloren raken in een zee van goede reviews, terwijl de handelaar ook een overduidelijke wraak-review terug heeft geschreven welke een véél grotere invloed heeft op het gemiddelde van de koper. Die review staat nu trouwens nog steeds op het profiel van de koper.

Als je dit soort handelaren op het platform wil houden, zal je toch iets aan moeten passen om te zorgen dat zij verplicht zijn hun wettelijke verantwoordelijkheid als online winkel te nemen.
De enige andere optie is dat Tweakers deze verantwoordelijkheid zelf gaat dragen wanneer de verkoper dit niet doet (á la Bol.com of Amazon), anders wordt de wet immers overtreden. Echter zie ik dat laatste niet gebeuren, en dat is dan ook volledig terecht.
Gunner schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:01:
[...]

Dit dus.
Dirk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:38:
Een praktischer filter zou dan sowieso zijn op een maximum aantal advertenties per adverteerder, zodat je gewoon iedereen kunt wegfilteren die bijvoorbeeld meer dan 5 advertenties heeft, maar als ik me de eerdere reacties van ACM over de PW goed herinner zal dat ook niet echt triviaal zijn.
Hier ben ik het niet per sé mee eens. Zo zou ik het niet erg vinden om iemand voorbij te zien komen die naast z'n telefoon ook zijn desktop per los onderdeel én randapparatuur per item verkoopt. Dan zit je wel snel op een stuk of 10-15 advertenties.

Aan de andere kant is er ook een tweedehands telefoonwinkel actief op V&A. Deze hebben op het moment 12 advertenties staan van gebruikte iPhones (waar ik dan geen interesse in heb). Door deze winkel weg te filteren, zou dan ook bovenstaand beschreven particulier wegvallen.
f3cuk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:20:
[...]

Heel positief om te lezen dat hier aandacht aan wordt besteed! Dikgedrukt vind ik wel gevaarlijk, daar sla je de plank mis naar mijn beleving. Je hebt of een bedrijf of je hebt het niet, daar maakt de overheid ook geen onderscheid in. Wanneer je een bedrijf hebt dan zou je niet op "redelijk particuliere wijze" mogen handelen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het hebben van een bedrijf zoals
1) bijvoorbeeld Foritain, die veel hardware binnen krijgt voor reviews en deze dan via Tweakers weer van de hand doen. Hij stopt er natuurlijk ook extra moeite in om de reviews zelf op Tweakers te krijgen voor ons genot.
2) Ik zal geen namen noemen, maar users welke een bedrijfje hebben waar ze specifiek een boel hardware inkopen, met als enige doel om het zonder eigen gebruik direct weer met winst door te verkopen.

Hoe je daar op een technisch niveau onderscheid in kan maken, is natuurlijk lastig. Ik ben in ieder geval erg blij dat de discussie gaande is van beide kanten, en hoop dat we dit nog even kunnen vol houden met z'n allen!
Blaat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:24:
[...]

Feit: T.net bepaalt het beleid.
Feit: Ze geven aan dat de huidige bewoording aangepast moet worden.

[...]

Nee. Jij vindt het daar niet thuis horen. Balk en de splinter?
Je kan natuurlijk niet eerst zeggen dat het een feit is dat Tweakers het beleid bepaalt, en dan direct claimen dat een regel welke in Tweakers' eigen, huidige Algmene Voorwaarden staat iemand's mening is ;)

Graag nodig ik je uit om deel te nemen aan de discussie. Wat is jouw mening? Wat vindt jij van handelaren in V&A, en wat zijn de eventuele voor- en nadelen?

Persoonlijk ben ik ook altijd wel van mening geweest dat als je onderneming afhankelijk is van (het product van) één enkele andere onderneming, je er wel een back-up plan of andere onderneming bij moet nemen.
Kijk naar de grafische design studio's in Venezuela die alleen met Adobe software overweg konden, welke ze nu niet meer mogen gebruiken dankzij een handelsverbod (iets waar zij geen invloed op hadden). Die kunnen nu de deuren sluiten.

Zelfde geld voor de handelaren op V&A. Ik gun iedereen die er zijn/haar best voor doet hun eigen onderneming, maar wanneer je zelf besluit om enkel zaken te doen in een grijs gebied van de wet, en in een zwart gebied van de voorwaarden van de site waarop je die zaken doet, mag je imo niet klagen wanneer deze voorwaarden actief nageleefd worden.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@Fero

Ik heb geen problemen met handelaren in V&A, mits de artikelen die aangeboden worden daadwerkelijk 2e hands zijn en de handelaren in kwestie zich aan de wet houden. Dat laatste is echter niet de verantwoordelijkheid van tweakers en dat zal het ook nooit worden. Net als marktplaats is tweakers vraag en aanbod enkel een facilitator, die maar beperkte controle kan uitoefenen op de al dan niet goede intenties van de users. Net zoals met particulieren zitten daar soms risico's aan vast en daar moet je voorzichtig mee zijn.

Er zijn echter een paar handelaren die zich vrij opzichtig niet aan de Nederlandse wet houden en die mogen wat mij betreft actief geweerd worden.

Dat gezegd hebbende, ik vind het fijn om keuze te hebben op V&A. De goede handelaren zijn voor wat mij betreft dan ook gewoon welkom.

• _Dune_
  • Laatst online: 12:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Blaat schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:47:
@Fero

Ik heb geen problemen met handelaren in V&A, mits de artikelen die aangeboden worden daadwerkelijk 2e hands zijn en de handelaren in kwestie zich aan de wet houden. Dat laatste is echter niet de verantwoordelijkheid van tweakers en dat zal het ook nooit worden. Net als marktplaats is tweakers vraag en aanbod enkel een facilitator, die maar beperkte controle kan uitoefenen op de al dan niet goede intenties van de users. Net zoals met particulieren zitten daar soms risico's aan vast en daar moet je voorzichtig mee zijn.

Er zijn echter een paar handelaren die zich vrij opzichtig niet aan de Nederlandse wet houden en die mogen wat mij betreft actief geweerd worden.

Dat gezegd hebbende, ik vind het fijn om keuze te hebben op V&A. De goede handelaren zijn voor wat mij betreft dan ook gewoon welkom.
En hierin zal Tweakers.net als gastheer in moeten gaan optreden, aangezien zij handelaren toelaten en niet de kop in het zand steken zoals een bol.com, met hun marktplaats om maar een voorbeeld te geven. Want dan is het ook gauw afgelopen met Vraag&aanbod hier.

Het mooie van vraag&aanbod hier op Tweakers.net was tot op heden een stuk sociale controle en als er echt iets misging dat crew daadwerkelijk WEL in actie kwam.

Nu loop (ook) ik steeds vaker aan tegen een advertentie die aantrekkelijk lijkt, maar als je deze opend is de stuksprijs alleen bij afname van de hele partij of een minimale afname van 10 stuks. Wat moet ik met zoveel voedingen (voorbeeld). Deze kom ik steeds vaker tegen.

Daarnaast doen de handelaren (overduidelijk handelaar) zich voor als C2C transactie terwijl het B2C is, maar niet tthuisgeven als er iets mis gaat. Bij B2C transactie gelden namelijk iets andere regels.

Persoonlijk zou ik het heel jammer vinden als vraag&aanbod afglijdt naar MarkPlaats of bol.com praktijken. Gelukkig heeft vraag&aanbod nog een redelijk goed beoordelingsysteem, wat de beide ander genoemde niet hebben. Ja, Marktplaats probeerd wat, maar werken doet het niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

@Femme
Voor deze meneer al meerdere malen reports aangemaakt en ik niet alleen.

V&A aangeboden: RecycleDeal.nl

Daar word dus niets mee gedaan. Hoe is dat precies te verdedigen en te verklaren dat dit gewoon mag?

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:16

WoutF

Hoofdredacteur
Daffie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:32:
Ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt welke richting Tweakers zelf op wilt.
Voorop staat dat het een plek is waar gebruikers tevreden over zijn. Dat geldt nu zeker niet voor iedereen, dat blijkt wel duidelijk uit dit topic. Wat voor mij ook duidelijk is, is dat lang niet iedereen op één lijn zit. Daarom vind ik het goed dat hier fors gediscussieerd wordt, en dat we dit ook op HQ doen. Het uiteindelijk doel is in ieder geval niet bakken met geld verdienen. We hebben wel eens wat bierviltjes-berekeningen gedaan, en de commerciële potentie van V&A is beperkt.

Als ik de discussie zo lees, kunnen we hem denk ik zo samenvatten
  • Iedereen vindt het persoonlijke en intieme karakter van V&A erg fijn, dit moet behouden blijven. (ik/HQ agrees)
  • Een deel van de mensen vindt semi-professionele handelaren daarom niet fijn en ziet ze liever niet. Een ander deel van jullie heeft geen probleem met mensen die wellicht handelen, maar dan wel vanuit de community 'sfeer'. (kan persoonlijke met beide situaties leven)
  • Op gezichtsloze bedrijven die V&A voldumpen met producten en waarvan de advertenties meer lezen als teksten uit een webshop, zit niemand te wachten.
Het is vooral punt 2 waar we vanuit HQ mee worstelen. Het makkelijkst is gewoon alle handelaren eruit kicken. Botte bijl, klaar. Misschien moeten we maar eens dingen goed gaan uitvragen/pollen/enqueteren.

• Daffie
@WoutF Ik denk dat de meeste onrust ontstaat bij handelaren die het (bewust of onbewust) zo veel mogelijk verborgen houden dat ze op V&A actief zijn uit commercieel/professioneel oogpunt.

Kijk ik bijvoorbeeld naar deze advertentie van Omni: V&A aangeboden: Omni's Cooler Master MWE Gold 650W Full Modular mét garantie
Dan zie ik dat hij duidelijk maakt dat hij een bedrijf is, er staat immers een KvK nummer bij, contactgegevens, adres, etc.

Kijk ik naar deze advertentie van Matthijs_nl: V&A aangeboden: RecycleDeal.nl
Dan blijkt dat nergens uit. Nu is het in dit voorbeeld redelijk makkelijk te zien dat het gewoon om 'winst maken' gaat, en niet om 'ik had dit nog liggen en wil er van af'.

Hier zijn 3 advertenties met exact dezelfde advertentietekst. Geen onderhandelingsruimte.
V&A aangeboden: Corsair K63 Wireless Mechanical Gaming MX Red
V&A aangeboden: Das Keyboard X50Q Gamma Zulu Soft Tactile
V&A aangeboden: Razer Nommo Pro (Nieuw!)

Je zou dus kunnen zeggen: Wat een onzin, iemand wil gewoon met zo weinig mogelijk moeite zijn spul op V&A zetten, en dat de prijs niet onderhandelbaar is is ook opmerkelijk.
MAAR. De advertenties worden aangeboden door Foritain, iemand die ontzettend veel bijdraagt aan de community door heel veel reviews en blogs. Is Foritain dan nu 'een stomme handelaar die met standaardteksten zijn spul kwijt wil'? Of 'een echte Tweaker die veel bijdraagt aan de community'?

En dan heb je nog bijvoorbeeld Creoserver: https://tweakers.net/aanbod/user/897501/
Blijkt uit de advertentie dat het om een bedrijf gaat? Ja
Is Vraag&Aanbod de juiste plek om voor zo'n partij hun producten aan te bieden? ...Wie weet

Dus volgens mij is er, los van de vraag wanneer iemand als 'handelaar' gezien moet worden, ook nog de vraag wanneer een product op V&A aangeboden moet worden, of gewoon in de Pricewatch (al dan niet als Refurbished).

Over het stukje 'al dan niet handelaren op V&A', kan ik begrijpen dat het erg lastig is om hier een lijn in te trekken.
- Men kan handelaren gewoon compleet weren van V&A. Dan krijg je zoals je al aangaf weer de 'community sfeer' terug. Maar, er zijn ook handelaren die (wat bij betreft althans) prima in de 'community sfeer' opereren en die straf je daarmee dan ten onrechte af (als in, je weert ze van V&A op basis van een argument die voor zo iemand niet opgaat), bijvoorbeeld een Foritain of een Omni.
Maar, zoals hierboven al aangegeven: Sommige handelaren doen zich vooral niet voor als handelaar. Die pak je met zo'n maatregel dus juist niet. Sterker nog: Door de 'echte' handelaren (degenen die dat ook gewoon laten blijken) te weren, geef je de obscure handelaren juist meer voet aan de grond in V&A.

- Men kan handelaren gewoon compleet toestaan. Dit levert onvrede op (het bestaan van dit topic bewijst dat) en het kan ervoor zorgen dat V&A uiteindelijk een soort Marktplaats 2.0 wordt (in die zin dat het gewoon één grote ononverzichtelijke hoop aan advertenties wordt en dat de 'echte' Tweaker die eens wat wil aanbieden compleet overschaduwd wordt door handelaren), bijvoorbeeld een Matthijs_nl of Creoserver.nl

- Men kan het volume van aanbod op V&A koppelen aan andere activiteiten op de website (Karma bijvoorbeeld, ik noem maar iets): Hoe meer je (tegelijk) wilt aanbieden, hoe meer Karma je moet hebben

- Men kan op een advertentiepagina heel duidelijk maken dat het om een zakelijke verkoper gaat, en bezoekers van zo'n advertentie erop wijzen dat de rechten/plichten bij Business2Consumer anders liggen dan bij Consumer2Consumer. Mocht blijken dat iemand zich voordoet als particulier maar uiteindelijk gewoon een handelaar zijn, dan zouden daar rigoureuze sancties op kunnen staan, een ban bijvoorbeeld. Voordeel van deze scheiding tussen een particuliere ad en een zakelijke ad, is dat gebruikers desgewenst kunnen filteren hierin; iemand die echt niks met handelaren te maken wil hebben kan zakelijke ad's wegfilteren bijvoorbeeld.

Wat de kwestie naar mijn idee lastig maakt is dat het bijna een 'gevoels'kwestie is. En het is heel lastig om op basis van gevoel een objectief oordeel te vellen. Wanneer is iemand een handelaar zonder Tweakers-ziel, die V&A gewoon als een 'means to an end' ziet om makkelijk en snel veel spul te verkopen? En wanneer is een handelaar iemand die daadwerkelijk van toegevoegde waarde is voor de 'community sfeer'?

Disclaimer: De namen/advertenties die ik hier aanhaal zijn puur ter voorbeeld/illustratie, het is niet mijn intentie om op de man te spelen

Daffie wijzigde deze reactie 12-12-2019 14:01 (23%)

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:11

Detmer

Professioneel prutser

WoutF schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:02:
[...]

Voorop staat dat het een plek is waar gebruikers tevreden over zijn. Dat geldt nu zeker niet voor iedereen, dat blijkt wel duidelijk uit dit topic. Wat voor mij ook duidelijk is, is dat lang niet iedereen op één lijn zit. Daarom vind ik het goed dat hier fors gediscussieerd wordt, en dat we dit ook op HQ doen. Het uiteindelijk doel is in ieder geval niet bakken met geld verdienen. We hebben wel eens wat bierviltjes-berekeningen gedaan, en de commerciële potentie van V&A is beperkt.

• Iedereen vindt het persoonlijke en intieme karakter van V&A erg fijn, dit moet behouden blijven. (ik/HQ agrees)
  • Een deel van de mensen vindt semi-professionele handelaren daarom niet fijn en ziet ze liever niet. Een ander deel van jullie heeft geen probleem met mensen die wellicht handelen, maar dan wel vanuit de community 'sfeer'. (kan persoonlijke met beide situaties leven)
  • Op gezichtsloze bedrijven die V&A voldumpen met producten en waarvan de advertenties meer lezen als teksten uit een webshop, zit niemand te wachten.
Het is vooral punt 2 waar we vanuit HQ mee worstelen. Het makkelijkst is gewoon alle handelaren eruit kicken. Botte bijl, klaar. Misschien moeten we maar eens dingen goed gaan uitvragen/pollen/enqueteren.
Ik ben wel heel benieuwd naar een grotere uitvraag/poll/enquete. De Tweakers die reageren in dit topic zijn er maar heel weinig (ik verwacht <1% van de actieve users) en het zijn vooral degene die er last van ondervinden heb ik het idee. Waarschijnlijk niet representatief, maar op het moment is het topic ruim 7500 keer bekeken en zijn er 135 reacties wat iets minder dan 2% is. Dus 98% reageert niet, maar leest wel.

Uit de discussie haal ik ook:
  • Er is behoefte aan duidelijkheid. De FAQ klopt nu niet met wat er gedaan wordt (handelaren niet toegestaan volgens de FAQ, maar in de praktijk wel als voorbeeld).
  • Er zijn zoveel uiteenlopende meningen en ideeën dat iedereen tevreden krijgen (haast) onmogelijk is. Het loopt nu uiteen van alle handelaren verbieden tot strengere regels/handhaving of features als een filter tot het is prima zo
  • Er zijn daarnaast ook veel ideeën aangedragen door verschillende Tweakers. Doe er je voordeel mee :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Fero
[...]

Het persoonlijke en intieme karakter van V&A vind (vond) ik ook zeer fijn! De advertentie-spam zit ik inderdaad ook niet op te wachten. Toch mis is nog iets in dit lijstje.
Echt dol ben ik er niet op om naar mijn eigen posts te linken, maar ik kan het me ook verstellen als je te druk bent om het hele thread te lezen, dus bij deze wil ik je graag vragen om nog even je aandacht te vestigen op punt 2) uit deze post en deze algemene post.

Gezien het aantal thumbs-ups, citaten, etc denk ik dat meerdere Tweakers dit ook inzien.
[...]
Misschien moeten we maar eens dingen goed gaan uitvragen/pollen/enqueteren.
Klinkt als een prima plan! :)

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:50
Als ik nu hardware aanbied is het een no-brainer om 'm op Tweakers te zetten ipv Marktplaats. Marktplaats is gewoon een bende geworden en ik snap persoonlijk niet dat het platform nog geaccepteerd wordt. Waarschijnlijk doordat het de bekende grote is.

Vraag & Aanbod van Tweakers is qua kwaliteit ook naar beneden aan het glijden doordat hier veel handel gedreven wordt. Een klein (maar helaas groter wordend) deel die er zoveel meuk opzetten dat je er niet goed van wordt. Ik kijk vaak naar nieuwe advertenties die zijn geplaatst. Voor het jagen naar koopjes, maar ook omdat ik het gewoon leuk vind. Ik ben dan dus ook totaal niet geïnteresseerd in handelaren of bedrijven die er nieuwe/refurbished of te dure 2e hands meuk opzetten. Met deze mensen kun je vaak ook niet in discussie over de prijs. Vaak loont het niet dit te proberen.

Dat is de kracht en de spanning van V&A. Contact met particulieren om zo tot een leuke deal te komen waar beide partijen blij van worden. Ook ik heb een keer een CPU van Xxxx overgenomen. Communicatie gaat allemaal goed, zodra er betaald is merk je dat je slechts één van de velen bent. Communicatie wordt minder. Had ik dan toch beter kunnen wachten tot ik het van een andere user had kunnen kopen :? wel een goede review achter gelaten, maar je weet gewoon dat je toch iets teveel betaald hebt en te maken hebt met een handelaar. Dat is toch jammer. Als er meer handelaren ea gespuis :+ naar de V&A gaan komen zoals nu gebeurt, dan wordt de populariteit onder de echte Tweakers snel minder gok ik zo.

Wat mij betreft gaan we handelaars en bedrijven weren van de V&A. Blijf maar lekker op Marktplaats daar de boel vervuilen, samen met alle andere handelaren en bedrijven die daar zitten. Bijna onmogelijk om daar nog op een normale manier een advertentie van een particulier te vinden.

My 2 cents :)

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

@spokje , ik begrijp je mening, maar is weren dan echt de enige oplossing? Zou je ook tevreden zijn met een filter?

• koetsier88
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:03
wat mij betreft mogen handelaren geweerd worden van tweakers

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:51
Misschien een derde platform naast V&A en PW voor (beginnende/kleinschalige) handelaren met een lagere kostenpost dan de PW?

Mijn blog; Floating Points

• spokje
Blaat schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:00:
@spokje , ik begrijp je mening, maar is weren dan echt de enige oplossing? Zou je ook tevreden zijn met een filter?
Het probleem wat ik heb met filteren is dat het kan werken, maar alleen als de implementatie correct is? Als in, standaard zouden de handelaren en bedrijven uit moeten staan, als een soort opt-in. Zodat als nieuwe gebruikers in de V&A kijken ze niet overspoeld worden met deze handelaren en bedrijven. Ook ik wil het niet uit moeten kunnen zetten, maar het zou standaard uit moeten staan. Als je dan echt wil dat ze in je lijst staan, je de eigen keuze hebt om het aan te zetten :)

Dan zou ik er minder problemen mee hebben. Als een soort middenweg. Mijn mening blijft dat ze niet op T.net thuishoren maargoed. Als er een middenweg moet komen zou ik hier wel vrede mee hebben. Mits opt-in dus ;)

• truckerbart
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19-12-2019
Wat gebeurt er met dubbele adverteerders? Lijkt mij stug dat het aanbod van beide heren nagenoeg gelijk is?
V&A aangeboden: December Specials - Intel i9 9900K - GTX of RTX - 32GB - 960G...
V&A aangeboden: Da Beast! Intel i9 9900K / 32GB / 960GB NVMe / RTX2080ti / W1...

Als je naar de beschrijvingen kijkt is het gewoon dezelfde persoon?

truckerbart wijzigde deze reactie 13-12-2019 23:16 (26%)

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

truckerbart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:08:
Wat gebeurt er met dubbele adverteerders? Lijkt mij stug dat het aanbod van beide heren nagenoeg gelijk is?
V&A aangeboden: December Specials - Intel i9 9900K - GTX of RTX - 32GB - 960G...
V&A aangeboden: Da Beast! Intel i9 9900K / 32GB / 960GB NVMe / RTX2080ti / W1...

Ik ga eens even kijken voor je.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PW heeft/had toegevoegde waarde mits de zakelijke verkopers aan een minimum score moeten voldoen.
Bij V&A is dat altijd onduidelijker geweest, ik mijd het daarom ook --- maar aan de andere kant vond ik het T2T model (tweaker 2 tweaker) wel charmant verder.
Als partijen als UP erop zitten is het charmante er gelijk af. tsja wat blijft er dan over, iets wat marktplaats en ebay en amazon gewoon beter doen?

edit:
[...]
<>
Dat lijkt mij de beste manier om het draagvlak dat er voor V&A wel is te behouden. Of V&A vragen in topics toestaan en heel V&A afschaffen.

edit2: en dat bedoel ik niet zo cynisch als ik schrijf, maar er is vraag, er is aanbond binnen de community - is VA sowieso wel het juiste platform? Ik denk van niet. Dus als jullie gaan brainstormen en uitvragen, durf dan ook VA ter discussie te stellen als platform an sich (en off topic, wat meer dev tijd stoppen in het foto album - dat bindt beter)

franssie wijzigde deze reactie 14-12-2019 00:01 (52%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Afschaffing van V&A is een beetje het kind en de rest van de familie met het badwater weggooien.

Even community en zo terzijde, er is denk ik wereldwijd geen enkel "2de hands" platform wat qua zoekbaarheid kan tippen aan V&A.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• koetsier88
ik vind het toch niet normaal.
gallery: UPWoerden
dit is echt een winkel.
ze geven het in de advertentie ook aan.
geregistreerd op 20 augustus 2019.
en 112 advertenties.

• shadowdogsnl
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:21
truckerbart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:08:

Postcodes komen nagenoeg ook overeen

• koetsier88
shadowdogsnl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:26:
[...]

Postcodes komen nagenoeg ook overeen
is ook dezelfde persoon

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

Graag geen conclusies trekken als je niet alles weet.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Rob59
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
koetsier88 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:44:
ik vind het toch niet normaal.
gallery: UPWoerden
dit is echt een winkel.
ze geven het in de advertentie ook aan.
geregistreerd op 20 augustus 2019.
en 112 advertenties.
Used products dus 2e hands.
Het aantal advertenties vind ik dan een groter probleem.

• TechandMusic
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:43

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

Rob59 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:05:
[...]

Het grotere probleem is dat ze het V&A platform niet gebruiken zoals het hoort. Er staat in de beschrijving van al hun ads dat je gewoon naar hun site moet gaan en het daar moet kopen, het gaat dus niet via DMs zoals op het V&A. Daarom kun je ook geen review achterlaten, want de transactie gaat buiten Tweakers om. Zoals ik al eerder in dit topic zei, gebruiken ze het gewoon als advertentiemiddel, en snap ik niet waarom ze nog steeds op het V&A staan.

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / Antec Performance One P280

• Rob59
  • Niet online
Het is sowieso mogelijk om een review achter te laten bij elke geplaatste advertentie dus dat argument gaat niet op.
Wanneer het 20 actieve advertenties waren zou waarschijnlijk niemand er over vallen.

Rob59 wijzigde deze reactie 15-12-2019 00:31 (27%)

• TechandMusic
  • Laatst online: 15:43

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

Rob59 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:19:
Het is sowieso mogelijk om een review achter te laten bij elke geplaatste advertentie dus dat argument gaat niet op.
Wanneer het 20 actieve advertenties waren zou waarschijnlijk niemand er over vallen.
Nee, dat kan niet zo maar. Als je de V&A regels kent, weet je namelijk dat reviews alleen mogen worden geplaatst bij een afgeronde transactie, via Tweakers. Zodra het buiten het V&A om gaat, hebben de V&A mods er geen zicht meer op, en kunnen ze daarom bijvoorbeeld niet optreden in het geval dat er reviews zonder een afgeronde transactie bij of door UP worden geplaatst. Dáárom is het dus technisch gezien niet de bedoeling.

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / Antec Performance One P280

• Rob59
  • Niet online
TechandMusic schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:43:
[...]

Nee, dat kan niet zo maar. Als je de V&A regels kent, weet je namelijk dat reviews alleen mogen worden geplaatst bij een afgeronde transactie, via Tweakers.
Waar in de regels staat dat? Een review zonder transactie kan prima wanneer verkoper of koper zijn afspraken niet nakomt.
Die winkel is sowieso bereikbaar via DM maar het is niet druk zo te zien.

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

TechandMusic schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:43:
[...]

Nee, dat kan niet zo maar. Als je de V&A regels kent, weet je namelijk dat reviews alleen mogen worden geplaatst bij een afgeronde transactie, via Tweakers. Zodra het buiten het V&A om gaat, hebben de V&A mods er geen zicht meer op, en kunnen ze daarom bijvoorbeeld niet optreden in het geval dat er reviews zonder een afgeronde transactie bij of door UP worden geplaatst. Dáárom is het dus technisch gezien niet de bedoeling.
Een review mag op het moment dat er een intentie voor een transactie is. Die hoeft dus niet afgerond te zijn. Op het moment dat er een wederzijds akkoord is maar 1 van de 2 partijen komt dat niet na, dan mag je een review gaan maken.

*correct if i'm wrong.

• RSpanjaard
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:02
Rob59 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:05:
[...]

En de plaats. Ik kwam net een hele lading digitale camera's tegen die in de categorie Accessoires gedumpt is: categorie: Camera-accessoires (ads van 27/11 en 28/11, ik kijk er niet iedere dag)

[edit: ik heb de advertenties ook gerapporteerd, ze zijn om 16:46 behandeld, en 6 uur later staan ze er nog. Dus blijkbaar wordt dit gewoon goedgekeurd |:( ]

Ik ben het ermee eens dat dit niet op Tweakers thuishoort. Met zulke grote dumps drukken ze advertenties van tweakers naar de achtergrond. Voor particuliere verkopers wordt een advertentie op dit platform dan heel snel minder interessant.

RSpanjaard wijzigde deze reactie 15-12-2019 22:45 (10%)

Canon EOS 40D | Olympus E-P5 | RawTherapee | GIMP

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 25-01 22:36
Waarom mogen mensen uberhaupt om elke poep en scheet hier een topic maken? Niet dat ik een zakelijke verkoper ben... Maar dit topic is toch gewoon kansloos, dit slaat toch nergens op en moet gemaakt zijn uit pure verveling???

Lees ik liever over een zoveelste auto "ongeluk" waarbij de topicstarter duidelijk fout is maar via tweakers.net uit verveling toch zijn gelijk probeert te krijgen = kansloos.

• spokje
LopendeVogel schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:40:
Waarom mogen mensen uberhaupt om elke poep en scheet hier een topic maken? Niet dat ik een zakelijke verkoper ben... Maar dit topic is toch gewoon kansloos, dit slaat toch nergens op en moet gemaakt zijn uit pure verveling???

Lees ik liever over een zoveelste auto "ongeluk" waarbij de topicstarter duidelijk fout is maar via tweakers.net uit verveling toch zijn gelijk probeert te krijgen = kansloos.
Waar heb je het over :F lees het topic eens door 8)7

• Arrogant
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-01 15:30

Arrogant

S.F.W.

LopendeVogel schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:40:

Jij hebt de keuze gemaakt om het bericht aan te klikken en te lezen. Dus dit is geheel aan je zelf te wijten.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu!

• dartbord
  • Laatst online: 27-01 12:04
Interessant topic. De klachten zijn volgens mij samen te vatten tot de volgende 4:

1. Overspoeling/spam van onpersoonlijk en niet aan de doelgroep appelerend aanbod (CreoServer, UsedProducts, die domeinnaamspammer etc.)

Oplossing: gewoon eraf kegelen. Simpel

2. Handelaren die kopers benadelen omdat ze bewust zich voordoen als consument terwijl ze bij wet gebonden zijn aan de regels opgesteld door de Autoriteit Consument & Markt

Oplossing: aanbieders verplichten hun zakelijke gegevens te melden, algemene voorwaarden te hanteren, privacybeleid, bedenktijd geven, niet het verzendrisico verleggen etcetera. Als er klachten komen, deze aanbieders waarschuwen en bij aanhoudend wangedrag, van de site verbannen.

3. Te hoge of te lage prijzen van handelaren. Voor de een zijn ze te duur. Daarom kan iemand zogenaamd niet goedkoop een deal scoren. Voor de ander zijn ze te goedkoop. Daarom kan iemand zogenaamd zijn spullen niet kwijt voor een hoge prijs.

Oplossing: volwassen worden en iets anders vinden om je druk over te maken in het leven. Welkom op de vrije markt, waar prijzen worden bepaald door Vraag & Aanbod. Als het aanbod te duur was, zouden handelaren geen honderden of duizenden transacties hebben. Blijkbaar vindt een grote groep het prima. Als het aanbod te goedkoop is, hoe is dit een probleem? Maak er dan gebruik van? Lijkt mij totaal geen probleem van de handelaren, maar een probleem bij de persoon zelf die de waarde van zijn spullen overschat.

4. Het "ons kent ons" en "tweaker naar tweaker" gevoel dat verloren zou gaan vanwege overspoeling door bedrijven.

Oplossing: Volwassen worden en iets anders vinden om je druk over te maken in het leven. Er zijn nog altijd veel meer particulieren dan bedrijven op V&A en dat zal volgens mij altijd zo blijven. Tweakers kan eventueel wel bijvoorbeeld een makkelijk te handhaven voorwaarde stellen dat bedrijven alleen mogen adverteren indien het eenmanszaken zijn. Deze zijn per definitie niet grootschalig en dus ook persoonlijk van karakter omdat je vrijwel altijd met 1 of slechts een handjevol personen te maken hebt. Heeft iemand toch om wat voor reden dan ook een hekel aan bedrijven, vraag een collega-tweaker een browserextensie te maken om bepaalde users eruit te filteren? Bestaat ook op marktplaats. Dus waarom hier niet?

• URSUS
  • Laatst online: 25-01 21:33

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Ik heb een redelijke tijd gewerkt voor een bedrijf dat in de Pricewatch staat. Niet ieder bedrijf kan daarop worden aangesloten. Zo'n Creoserver voldoet absoluut aan de voorwaarden dus waarom deze nog steeds op V&A adverteert begrijp ik niet.

Los van het onpersoonlijke en spammerige karakter van de advertenties van UsedProducts doen ze niets verkeerd. Er is al jaren gedoogbeleid dat bedrijven op V&A mogen, ook al staat in de Algemene Voorwaarden van niet. Dus UsedProducts mag dit ook. Veel mensen zeggen dat bedrijven in de Pricewatch horen met hun gebruikt of refurbished aanbod en in principe is dat ook zo, maar niet als je BTW-vrije goederen verkoopt.

En wat verkoopt UsedProducts? BTW-vrije margegoederen. Dat zijn spullen waar de BTW niet meer van terug te vragen is. Interessant voor particulieren. Minder interessant voor zakelijke kopers. De Pricewatch is exclusief bedoeld voor BTW / 21% goederen, waardoor UsedProducts niet in aanmerking komt om in de Pricewatch opgenomen te worden. Dat kan @Mooijekind bevestigen, die het eerder al hier schreef:

Mooijekind in "Ti-84shop verkoopt 2e hands"
Verkoop van marge-producten is in Nederland gewoon toegestaan alleen in de pricewatch staan we het niet toe vanwege de oneerlijke concurrentie die je krijgt vanwege de andere btw-berekening.
Dus zelfs als UsedProducts, of welk bedrijf dan ook dat margegoederen verhandelt in de Pricewatch zou willen, het mag niet van Tweakers.

Dan is V&A toch een prima plek om ze te laten adverteren? Een andere plek is er immers niet. Als ik tweakers was, zou ik de bedrijven er wel geld voor vragen. Zeker weten dat die bedrijven er geen probleem mee hebben om te betalen. Doen ze op marktplaats immers ook al.

• 7Sins
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:44
spokje schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:45:
[...]

Waar heb je het over :F lees het topic eens door 8)7
Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat hij niet snapt waar mensen zich druk om maken.

Zo snap ik bijvoorbeeld niet waar jij je drukt om maakt. Jij schreef in een eerdere reactie dit
spokje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:10:
Ook ik heb een keer een CPU van Xxxx overgenomen. Communicatie gaat allemaal goed, zodra er betaald is merk je dat je slechts één van de velen bent. Communicatie wordt minder. Had ik dan toch beter kunnen wachten tot ik het van een andere user had kunnen kopen :? wel een goede review achter gelaten, maar je weet gewoon dat je toch iets teveel betaald hebt en te maken hebt met een handelaar. Dat is toch jammer. Als er meer handelaren ea gespuis :+ naar de V&A gaan komen zoals nu gebeurt, dan wordt de populariteit onder de echte Tweakers snel minder gok ik zo.

Wat mij betreft gaan we handelaars en bedrijven weren van de V&A. Blijf maar lekker op Marktplaats daar de boel vervuilen, samen met alle andere handelaren en bedrijven die daar zitten.
Als je hebt over handelaren zoals die smeerlap waar f3cuk mee te maken heeft gehad dan geef ik je helemaal gelijk. Dat soort volk heeft niemand wat aan.

Maar daar heb jij het niet over, want ik zie een mooie V&A beoordeling op jouw profiel van Omni, die gaat over een CPU. Ik neem dus aan dat het daar over gaat. Hij levert jou een goed product en hij laat jou een goede review achter als bedankje. Dus iemand die hard werkt voor zijn geld en die zich houdt aan de regels kom jij hier achteraf zwart maken. Best wel walgelijk van je eigenlijk.

Omdat je te veel betaald zou hebben en het slecht zou zijn om van een handelaar te kopen. Godallemachtig, het is niet alsof hij drugs dealt en illegale dingen doet. Het is een ondernemer die zijn brood verdient met het opknappen en doorverkopen van hardware. Je betaalt voor de zekerheid, betrouwbaarheid en de consumentenbescherming als je koopt van een bedrijf. Ik zou eerder zeggen dat je een zeer scherpe prijs hebt betaald en iemand die hard werkt een normale vergoeding hebt gegeven voor een product of dienst.

Ik vraag me wel af hoe jij in het leven staat verder. Denk je ook zo iedere keer als je in de supermarkt staat om je boodschappen af te rekenen? Omdat er geld mee verdiend wordt is het slecht? Vervelend zeg. Of wanneer je een nieuwe telefoon koopt? De loodgieter wat laat doen? Is dat ook allemaal gespuis dat de boel vervuilt? Doe eens even normaal zeg.

Als je in loondienst bent lijkt het mij een goed idee dat je baas je vanaf nu niet meer betaalt. Je vindt het immers niet de bedoeling dat je een eerlijke boterham verdient met hard werken, toch?

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

URSUS schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:51:
Ik heb een redelijke tijd gewerkt voor een bedrijf dat in de Pricewatch staat. Niet ieder bedrijf kan daarop worden aangesloten. Zo'n Creoserver voldoet absoluut aan de voorwaarden dus waarom deze nog steeds op V&A adverteert begrijp ik niet.

Los van het onpersoonlijke en spammerige karakter van de advertenties van UsedProducts doen ze niets verkeerd. Er is al jaren gedoogbeleid dat bedrijven op V&A mogen, ook al staat in de Algemene Voorwaarden van niet. Dus UsedProducts mag dit ook. Veel mensen zeggen dat bedrijven in de Pricewatch horen met hun gebruikt of refurbished aanbod en in principe is dat ook zo, maar niet als je BTW-vrije goederen verkoopt.

En wat verkoopt UsedProducts? BTW-vrije margegoederen. Dat zijn spullen waar de BTW niet meer van terug te vragen is. Interessant voor particulieren. Minder interessant voor zakelijke kopers. De Pricewatch is exclusief bedoeld voor BTW / 21% goederen, waardoor UsedProducts niet in aanmerking komt om in de Pricewatch opgenomen te worden. Dat kan @Mooijekind bevestigen, die het eerder al hier schreef:

[...]

Dus zelfs als UsedProducts, of welk bedrijf dan ook dat margegoederen verhandelt in de Pricewatch zou willen, het mag niet van Tweakers.

Dan is V&A toch een prima plek om ze te laten adverteren? Een andere plek is er immers niet. Als ik tweakers was, zou ik de bedrijven er wel geld voor vragen. Zeker weten dat die bedrijven er geen probleem mee hebben om te betalen. Doen ze op marktplaats immers ook al.
Dit! Margegoederen zullen nooit in de PW terecht komen om die reden, dus wat moet je dan met de handelaren?

Over dat filter voor handelaren, ik heb daar nog eens over nagedacht maar het lijkt me sterk dat die er komt. T.net kan hun tijd beter kunnen besteden aan features die veel breder worden gedragen, zoals een update aan het foto-album ofzo. Daarnaast lijkt het mij erg tijdrovend voor de crew.

Wie stelt de criteria voor een filter op? Wie handhaaft dat? Wie ziet er op toe dat wie handhaaft, dat correct doet? Dat politie-agent spelen lijkt mij niet iets waar de crew/Tweakers HQ op zit te wachten. V&A was en is altijd bedoeld als platform om partijen bij elkaar te brengen. Opeens wel voor agent spelen zou lijnrecht tegenover dat standpunt staan.

Wat mij wel haalbaar lijkt, is een badge of status voor erkende handelaren die zich houden aan wet- en regelgeving. @Fero omschreef het al aardig in deze post

Je beloont dan in feiten de aanbieders die eerlijke handel drijven en het lijkt mij vrij eenvoudig voor de crew om te checken. Gezien de zeer beperkte hoeveelheid aanbieders dat zich überhaupt aan de wet houdt, wordt die badge ook zeer sporadisch uitgedeeld. Het zou iets moeten zijn om naar te streven. Iets dat mogelijk de handelaren die zich voordoen als particulier motiveert om die status ook te behalen. Dit is volgens mij de enige methode om geen straffen uit te delen. Vliegen vang je niet met azijn, maar met stroop.

In dit geval is het voor potentiële kopers ook onmiddellijk duidelijk dat ze met een handelaar te maken hebben, zeker als dit bij de advertentietitel al zichtbaar is.

Behalve dat denk ik dat veel aanbieders prima bereid zullen zijn te betalen om hier te mogen adverteren. Als Tweakers gaat pollen en enquêteren, begin eens bij de handelaren met de vraag of ze willen betalen voor het gebruik van V&A?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

edit, was door iemand anders gemeld.

DukeBox wijzigde deze reactie 15-12-2019 22:08 (85%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• JZX81_Drift
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 00:39

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Microkid schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:55:
[...]

Graag geen conclusies trekken als je niet alles weet.
Ongetwijfeld dat deze heren samenwerken, kan bij meerdere oude advertenties dezelfde tafel en lampen zien.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• spokje
7Sins schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:32:
[...]

Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat hij niet snapt waar mensen zich druk om maken.

Zo snap ik bijvoorbeeld niet waar jij je drukt om maakt. Jij schreef in een eerdere reactie dit

[...]

Als je hebt over handelaren zoals die smeerlap waar f3cuk mee te maken heeft gehad dan geef ik je helemaal gelijk. Dat soort volk heeft niemand wat aan.

Maar daar heb jij het niet over, want ik zie een mooie V&A beoordeling op jouw profiel van Omni, die gaat over een CPU. Ik neem dus aan dat het daar over gaat. Hij levert jou een goed product en hij laat jou een goede review achter als bedankje. Dus iemand die hard werkt voor zijn geld en die zich houdt aan de regels kom jij hier achteraf zwart maken. Best wel walgelijk van je eigenlijk.

Omdat je te veel betaald zou hebben en het slecht zou zijn om van een handelaar te kopen. Godallemachtig, het is niet alsof hij drugs dealt en illegale dingen doet. Het is een ondernemer die zijn brood verdient met het opknappen en doorverkopen van hardware. Je betaalt voor de zekerheid, betrouwbaarheid en de consumentenbescherming als je koopt van een bedrijf. Ik zou eerder zeggen dat je een zeer scherpe prijs hebt betaald en iemand die hard werkt een normale vergoeding hebt gegeven voor een product of dienst.

Ik vraag me wel af hoe jij in het leven staat verder. Denk je ook zo iedere keer als je in de supermarkt staat om je boodschappen af te rekenen? Omdat er geld mee verdiend wordt is het slecht? Vervelend zeg. Of wanneer je een nieuwe telefoon koopt? De loodgieter wat laat doen? Is dat ook allemaal gespuis dat de boel vervuilt? Doe eens even normaal zeg.

Als je in loondienst bent lijkt het mij een goed idee dat je baas je vanaf nu niet meer betaalt. Je vindt het immers niet de bedoeling dat je een eerlijke boterham verdient met hard werken, toch?
Dit is exact hoe ik in het leven sta. Je bent goed in het doorgronden van mensen. Misschien moet je er wat mee doen 😘

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:46

Mooijekind

Manager Product Content
URSUS schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:51:

[...]
Inderdaad staan we margeproducten niet toe in de pricewatch ivm oneerlijke prijsvergelijking. Als ze wel refurbished producten zouden verkopen met BTW dan zouden ze inderdaad in de pricewatch moeten adverteren.

• pongthamong
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-01 18:51
spokje schreef op zondag 15 december 2019 @ 23:10:
[...]

Dit is exact hoe ik in het leven sta. Je bent goed in het doorgronden van mensen. Misschien moet je er wat mee doen 😘
Triest dat je er zo luchtig over doet.

Is het zo moeilijk om je excuses te maken en je keutel in te trekken?

Je maakt iemand geheel ten onrechte zwart en je hebt kennelijk niet eens de ballen om toe te geven dat je verkeerd zit.

• spokje
pongthamong schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:06:
[...]

Je maakt iemand geheel ten onrechte zwart en je hebt kennelijk niet eens de ballen om toe te geven dat je verkeerd zit.
Er worden allemaal aannames gedaan over mij en de tekst die ik typte die zo van geen kant kloppen dat ik echt nul zin krijg om me in zo'n discussie te mengen, dus nee. Dan ga ik me alleen maar opwinden enzo, en dit topic gaat niet over het elkaar persoonlijk aanvallen, maar over de invulling van de V&A.

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-01 21:07
pongthamong schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:06:
[...]

Zie weinig zwartmakerij, bovendien doet Blaat 7Sins een aanname over wie het gaat waarna een heel verhaal volgt over van alles en nog wat.

Afijn, het meeste is wel gezegd; een deel vindt het prima zoals het is, een deel vindt dat de voorwaarden duidelijker moeten in verband met consumentenrecht en alles wat daarmee samen hangt, een deel vindt de banhamer eroverheen en een deel zegt filters en/of een maximum aantal advertenties in wat voor vorm dan ook.

Gewoon even (of wat langer) afwachten lijkt me. En verder liev zijn voor elkaar kinders :)

• 7Sins
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:44
spokje schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:23:
[...]

Er worden allemaal aannames gedaan over mij en de tekst die ik typte die zo van geen kant kloppen dat ik echt nul zin krijg om me in zo'n discussie te mengen, dus nee. Dan ga ik me alleen maar opwinden enzo, en dit topic gaat niet over het elkaar persoonlijk aanvallen, maar over de invulling van de V&A.
Als je zelf begint met persoonlijk worden door iemand zwart te maken dan kun je een tegenreactie verwachten. Als je dat niet wilt, plaats dan niet zulke opmerkingen of blijf van de hele discussie weg

Verder ontken je niet dat het over Omni gaat. Iedereen kan dat zien aan je beoordelingen. Wat ik schreef klopt dus, maar je mag natuurlijk het tegendeel bewijzen?

Als je jezelf niet verder wilt opwinden, geef dan gewoon toe dat je "een beetje dom" was, net als Koning Willy!

• URSUS

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Mooijekind schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:42:
[...]

Inderdaad staan we margeproducten niet toe in de pricewatch ivm oneerlijke prijsvergelijking. Als ze wel refurbished producten zouden verkopen met BTW dan zouden ze inderdaad in de pricewatch moeten adverteren.
Moeten ja, maar dat gebeurt dus niet. Als ik alleen al kijk naar wat er vandaag op V&A geplaatst is zie ik al direct 3 aanbieders die de pricewatch in moeten.

Wie gaat mgdejong een Pricewatch Abonnement verkopen? Adverteert alleen BTW producten en vooral refurbished.

https://tweakers.net/aanbod/user/280051/

En Maas Computers?

https://tweakers.net/aanbod/user/968443/

Ook allemaal BTW producten en refurbished.

Of Tweakpro

https://tweakers.net/aanbod/user/647953/

Veel laptops, alles inclusief BTW

Niet dat ik iets tegen deze bedrijven heb, maar ze adverteren dus al jaren op V&A terwijl ze de Pricewatch in zouden moeten.

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

URSUS schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:21:
[...]

Of Tweakpro

https://tweakers.net/aanbod/user/647953/

Veel laptops, alles inclusief BTW

Niet dat ik iets tegen deze bedrijven heb, maar ze adverteren dus al jaren op V&A terwijl ze de Pricewatch in zouden moeten.
Ik denk dat TweakPro erg lastig wordt om in de PW te plaatsen. Ik kom ook veel laptops bij hem tegen met een defect of missende onderdelen. Ik denk dat je daarmee de PW ook erg gaat vervuilen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• URSUS

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Detmer schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat TweakPro erg lastig wordt om in de PW te plaatsen. Ik kom ook veel laptops bij hem tegen met een defect of missende onderdelen. Ik denk dat je daarmee de PW ook erg gaat vervuilen.
Waarom? Ik zie ook beschadigde moederborden van bijvoorbeeld Alternate in de Refurbished sectie naar boven komen. Als Tweakers bepaalde criteria stelt voor wat wel en niet mag, dan kan Tweakpro zich daar gewoon aan houden. Eventueel kan dan gedoogd worden dat het op V&A geplaatst mag worden, al lijkt mij het een beter idee gewoon een duidelijke streep te trekken. Of alles op V&A, of alles in de PW. Maar goed, dat is aan Tweakers, niet aan mij.

Jouw laptops zijn ook met BTW zie ik. Jij zou dus ook niet meer op V&A mogen adverteren, maar de Pricewatch in moeten.

Heeft Tweakers je ooit een abonnement aangeboden?

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dagion schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:44:
[...]

Zie weinig zwartmakerij, bovendien doet Blaat een aanname over wie het gaat waarna een heel verhaal volgt over van alles en nog wat.
Dat was ik niet.
[...]

Afijn, het meeste is wel gezegd; een deel vindt het prima zoals het is, een deel vindt dat de voorwaarden duidelijker moeten in verband met consumentenrecht en alles wat daarmee samen hangt, een deel vindt de banhamer eroverheen en een deel zegt filters en/of een maximum aantal advertenties in wat voor vorm dan ook.
Ik ben het met je eens dat er nog weinig aan toe te voegen valt en het een herhaling van zetten wordt.

Ook al eerder gezegd in dit topic, maar wel van groot belang naar mijn mening. Wat mensen hier zeggen is geen representatief beeld van de gemiddelde tweaker en bezoeker van V&A. Die komt hier niet en vindt het allemaal wel best.

Daarom hoop ik dat @WoutF er goed over nadenkt hoe hij gaat pollen en de meningen van de vocale minderheid niet die van de grote stille meerderheid laat overstemmen. Laat de goeden niet onder de kwaden lijden :)

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

URSUS schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:30:
[...]

Waarom? Ik zie ook beschadigde moederborden van bijvoorbeeld Alternate in de Refurbished sectie naar boven komen. Als Tweakers bepaalde criteria stelt voor wat wel en niet mag, dan kan Tweakpro zich daar gewoon aan houden. Eventueel kan dan gedoogd worden dat het op V&A geplaatst mag worden, al lijkt mij het een beter idee gewoon een duidelijke streep te trekken. Of alles op V&A, of alles in de PW. Maar goed, dat is aan Tweakers, niet aan mij.

Jouw laptops zijn ook met BTW zie ik. Jij zou dus ook niet meer op V&A mogen adverteren, maar de Pricewatch in moeten.

Heeft Tweakers je ooit een abonnement aangeboden?
Ik denk dat het heel onoverzichtelijk wordt als er complete laptops en laptops met defecten door elkaar komen te staan. Hoe ga je een duidelijk en overzichtelijk onderscheid maken tussen een laptop zonder HDD/geheugen/oplader, een laptop die compleet op orde en nagekeken is en een laptop met een licht defect bijvoorbeeld? Dan krijgen we straks een topic met "vervuiling PW" ipv "vervuiling V&A".

Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met configuraties die niet in de PW staan. Neem bijvoorbeeld de servers. Die zijn er in 101 miljoen verschillende configuraties. Hoe krijg je dat netjes in de PW? Of laptops die niet te koppelen zijn aan een product in de PW omdat ze een andere configuratie hebben?

Ik heb zowel systemen met 21% BTW als systeem onder de 0% regeling (margeregeling). Laat ik ook noemen dat 0% BTW of 21% BTW niets uitmaakt tussen het is 2e hands of het is niet 2e hands (wat ik eerder las in het topic). Het heeft te maken met hoe je het inkoopt. Omdat ik veel bij bedrijven inkoop zijn mijn producten daarom ook veelal met 21% BTW.

Tweakers heeft mij nog nooit een abonnement aangeboden of benaderd of ik interesse heb daarin. Zoals je uit bovenstaande leest heb ik daar ook nog wel wat vragen/ onduidelijkheden over.

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-01 21:07
Blaat schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:12:
[...]

Dat was ik niet.

[...]

Ik ben het met je eens dat er nog weinig aan toe te voegen valt en het een herhaling van zetten wordt.

Ook al eerder gezegd in dit topic, maar wel van groot belang naar mijn mening. Wat mensen hier zeggen is geen representatief beeld van de gemiddelde tweaker en bezoeker van V&A. Die komt hier niet en vindt het allemaal wel best.

Daarom hoop ik dat @WoutF er goed over nadenkt hoe hij gaat pollen en de meningen van de vocale minderheid niet die van de grote stille meerderheid laat overstemmen. Laat de goeden niet onder de kwaden lijden :)
Excuses! Verkeerd gekeken tijdens het scrollen :)

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:34
Ik zie het alsvolgt:

Wat is het doel van V&A? Volgens @WoutF is de commerciele potentie laag. Hoe draagt V&A dan toch bij aan de doelstellingen die tweakers heeft? Volgens mij is een van de punten die hoog in het vaandel staan Tweakers, de communitie. Right?

Waarom praten we dan over wel of geen handel? Waarom praten we dan niet over wat die mensen die wel voordeel halen uit de V&A daar ook iets voor terug doen. Mijn persoonlijke mening is dat het mij niet uitmaakt of je handelaar bent of een non tweaker die alleen maar hier komt om zn spul te slijten. Ik wil graag dat mensen net zoveel brengen als dat ze halen. Dat kan en gaat niet altijd maar wat mij betreft zou dat wel de grondslag moeten zijn.

Gezien V&A niet bijdraagt aan het doel om winstgevend te zijn, zou het in ieder geval moeten bijdragen aan het versterken van de communictie. Van daar uit zoe ik zeggen: Gebruik de karma score. Ik weet niet hoe het berekenen van de karma werkt maar als dat enigzins goed werkt, zou ik dat koppelen aan het aantal maximale aantal actieve/jaarlijkse/totale V&A posts.

• Daffie
[...]

Ik ben ook van mening dat we inmiddels de verschillende kritiekpunten op V&A wel in beeld hebben.

Ik meen me te herinneren dat @WoutF had aangegeven dat ideeën om het op te lossen welkom zijn, dus hier nog maar eentje.

Het lijkt me voor de hand liggend dat eerst bepaald moet worden wie 'een V&A verkoper is'. Als je in 5 jaar tijd 1x een product of dienst hebt aangeboden, ben je dan 'een V&A verkoper'?
Laten we for the sake of argument zeggen dat iedereen die minstens 1x per jaar iets aanbiedt op V&A, gezien kan worden als 'een V&A verkoper'. Hoe vaak iemand iets te koop zet op V&A lijkt me nog relatief makkelijk te bepalen (ik kan me zo voorstellen dat de Tweakers crew daar statistisch inzicht in heeft).

Afijn, als eenmaal de V&A verkopers bepaald zijn, kun je bekijken wat het gemiddelde aantal advertenties is dat mensen aanbieden. Laat de laagste 25% van verkoopaantallen weg om de ééndags-V&A-verkopers het gemiddelde niet te hard naar beneden te laten trekken, alsook de bovenste 25% om de grote spelers het gemiddelde niet te veel naar boven te laten trekken. Die 25% is maar een voorbeeld, dat kan ook 5/15/40/whatever % zijn. Bereken van de resterende aantallen het gemiddelde, dit gemiddelde zou je als uitgangspunt kunnen nemen.

Vervolgens gebruik je dit gemiddelde als een hard maximum wat een Tweaker per jaar/maand op V&A kan zetten. Voor iedereen die méér (per maand/jaar) wilt aanbieden dan dat, moet je je registeren als handelaar bij Tweakers. Dit kan zo moeilijk of makkelijk gemaakt worden als gewenst, maar als minimum zou je als eis kunnen stellen dat 'geregistreerde handelaren' hun KvK nummer, adresgegevens en contactgegevens kenbaar moeten maken. Dan kun je zoals @Blaat suggereert, werken met Badges zodat voor kopers ook duidelijk is hoe de vork in de steel zit. Of er aan dit 'handelaar-status' ook kosten verbonden zitten, waardoor Tweakers daarmee een klein beetje extra inkomsten kan genereren uit het (commercieel) gebruik van hun platform, daar kan Tweakers intern nog een discussie aan wagen; kan wel, hoeft niet.

Bovenstaande opent dan weer de deuren naar tal van mogelijkheden, zoals het op de advertentiepagina van een handelaar duidelijk maken dat het om een Business2Consumer transactie gaat en dat de rechten/plichten zodoende anders liggen. Ook zou je op die manier een filter kunnen inrichten op V&A zodat gebruikers handelaren desgewenst weg kunnen filteren.

Ja maar wat als ik een particulier ben en ik een gigantische zolderopruiming doe, waarbij ik dus in één maand flink over dat maximum heen zou gaan?
Dan maak je een topic aan in het V&A forum met daarin een onderbouwing waarom je over die max heen wilt. Ik heb er geen inzicht in, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het behoorlijk meevalt met hoe vaak dat gebeurt. Correct me if I'm wrong.
Het is vervolgens aan Tweakers hoe strict of coulant daar mee om gegaan wordt, maar op die manier werp je in ieder geval een drempel op voor handelaren die zich liever niet als handelaar laten zien op V&A, én houdt je voor de zolder-opruim-tweaker toch nog de mogelijkheid om sporadisch over de max. advertenties heen te gaan.

Als ik even de samenvatting van @WoutF erbij pak:
[...]
  • Iedereen die het persoonlijke en intieme karakter van V&A er fijn vindt, kan handelaren wegfilteren.
  • Mensen die handelaren geen probleem vinden zien de handelaren gewoon tussen de resultaten staan, waarbij in ieder geval wél duidelijk is dat het om handelaren gáát.
  • Je kan handelaren als geheel wegfilteren of er mee leven dat er af en toe ook 'gezichtsloze bedrijven' op V&A te vinden zijn; als deze bedrijven zodanig gezichtloos zijn dat niemand hun spul wilt hebben, zullen ze ook niet lang bestaansrecht hebben op V&A, lijkt me.
Het lijstje van @dartbord :
dartbord schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:20:
1. Overspoeling/spam van onpersoonlijk en niet aan de doelgroep appelerend aanbod (CreoServer, UsedProducts, die domeinnaamspammer etc.)

2. Handelaren die kopers benadelen omdat ze bewust zich voordoen als consument terwijl ze bij wet gebonden zijn aan de regels opgesteld door de Autoriteit Consument & Markt

3. Te hoge of te lage prijzen van handelaren. Voor de een zijn ze te duur. Daarom kan iemand zogenaamd niet goedkoop een deal scoren. Voor de ander zijn ze te goedkoop. Daarom kan iemand zogenaamd zijn spullen niet kwijt voor een hoge prijs.

4. Het "ons kent ons" en "tweaker naar tweaker" gevoel dat verloren zou gaan vanwege overspoeling door bedrijven.
1. Als je niet van handelaren op V&A houdt, filter je ze weg. Als je handelaren wel wilt zien op V&A zul je er inderdaad mee moeten leven dat er af en toe ook 'vervuilende' aanbieders tussen zitten. Zie ook laatste puntje van de vorige lijst.
2. Met bovenstaande maatregel vang je dit dus op, tenzij het een handelaar betreft die (elke maand/elk jaar) onder de max zit van het aantal advertenties wat je mag plaatsen.
3. Bovenstaand idee is hier geen oplossing voor.
4. Filter handelaren weg.

• Fero
[...]

Hmwah, dat het merendeel niet meekijkt in dit topic valt moeilijk te ontkennen, maar dat je er van uit gaat dat iedereen die hier niét in reageerde het wel prima vindt is natuurlijk een aanname van het andere uiterste.

Ikzelf kwam dit topic ook pas tegen toen iemand me er in tagde, heel veel bezoek ik GoT ook eigenlijk niet. Ben meer van het nieuws, gebruik de pricewatch regelmatig, en dan nog V&A, waar ik me inderdaad al meer dan een jaar aan ergerde voordat ik hier kwam posten :)

Wel ben ik het met je eens dat het niet eens een verkeerd idee is voor Tweakers om ook even aan de handelaren te vragen naar hun input. Wellicht willen ze allemaal juist graag iets betalen om het op een legitieme manier te doen, of hebben ze een ander idee waarmee iedereen tevreden is en zij zich ook aan regels moeten houden. Wellicht ook niet, maar daar komen we maar op één manier achter.

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Ik stoor me trouwens niet aan te hoge/lage prijzen door handelaren, mensen hebben ook vaak het idee dat hun hardware nog de hoofdprijs waard is. Sorry, maar 4 core 4 thread intel processoren zijn geen drol meer waard. Zelfs de handelaren dumpen deze nu voor enkele tientjes. Persoonlijk vind ik die prijzen nog zelfs te hoog.
Al die upgradesetjes met 4c4t of 4c8t van 2-6 generaties terug, die voor 150-300 te koop staan.. tuurlijk koopt niemand die. Heeft niks met de handelaren te maken, 't spul is het gewoon niet waard.

• truckerbart
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 19-12-2019
Dan wil je niet weten wat het nog opbrengt op Marktplaats, werkelijk. Z87/97 meuk dat gebruikelijk meer opbrengt dan nieuw B450 materiaal.
Het zijn met name mensen die een complete Haswell/Skylake setup hebben staan waarvan 1 ding kapot raakt en die geen zin hebben in de hele platform te vervangen.

truckerbart wijzigde deze reactie 16-12-2019 17:10 (36%)

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

@truckerbart Tja, marktplaats.. waar ook de mensen zitten die vragen uit welke generatie een CPU is, terwijl het typenummer in de advertentie staat. Als je te lomp bent om research te doen, mag je wat mij betreft ook de hoofdprijs voor oude meuk betalen. Het is een combinatie van gemakzucht, fanboyisme en het gebrek aan eigen onderzoek. Er is geen logische reden dat die oude meuk zo duur moet zijn. Zeker niet met de huidige Ryzen pricing, maar onze Jan en Truus van marktplaats denken nogsteeds dat AMD slecht is, en een i5 = een i5... Of de beredenatie dat DDR4 altijd beter is dan DDR3... marktplaats volk :+

Maar om meer ontopic te blijven, neem bijvoorbeeld de gemiddelde V&A prijzen van HD7950's en HD7970's, voor dat geld kan je een RX470/570 kopen met wat zoekwerk en onderhandelen. Ligt de fout dan bij de handelaren, dat andere videokaarten te goedkoop zijn, of ligt het aan tweakers die nog in 2014 leven qua mindset?

JZX81_Drift wijzigde deze reactie 16-12-2019 18:33 (26%)

• URSUS

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Detmer schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het heel onoverzichtelijk wordt als er complete laptops en laptops met defecten door elkaar komen te staan. Hoe ga je een duidelijk en overzichtelijk onderscheid maken tussen een laptop zonder HDD/geheugen/oplader, een laptop die compleet op orde en nagekeken is en een laptop met een licht defect bijvoorbeeld? Dan krijgen we straks een topic met "vervuiling PW" ipv "vervuiling V&A".

Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met configuraties die niet in de PW staan. Neem bijvoorbeeld de servers. Die zijn er in 101 miljoen verschillende configuraties. Hoe krijg je dat netjes in de PW? Of laptops die niet te koppelen zijn aan een product in de PW omdat ze een andere configuratie hebben?

Ik heb zowel systemen met 21% BTW als systeem onder de 0% regeling (margeregeling). Laat ik ook noemen dat 0% BTW of 21% BTW niets uitmaakt tussen het is 2e hands of het is niet 2e hands (wat ik eerder las in het topic). Het heeft te maken met hoe je het inkoopt. Omdat ik veel bij bedrijven inkoop zijn mijn producten daarom ook veelal met 21% BTW.

Tweakers heeft mij nog nooit een abonnement aangeboden of benaderd of ik interesse heb daarin. Zoals je uit bovenstaande leest heb ik daar ook nog wel wat vragen/ onduidelijkheden over.
Daar heb je wel een punt eigenlijk.

@WoutF @Mooijekind hoe wordt er gekeken naar producten met zodanig veel afwijkingen, defecten, gebreken of opmerkelijkheden dat ze een te grote prijsvertroebeling in de Pricewatch zouden veroorzaken?

En wat is het beleid en waar hoort hij thuis als een handelaar een mix van BTW en margegoederen verkoopt?

1. Alleen in de Pricewatch
2. Zowel in de Pricewatch (met zijn BTW-goederen), als in V&A (met zijn margegoederen)
3. Alleen in V&A
4. Iets anders?

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

@Microkid Dus met in V&A posten onder meerdere accounts met een bedrijf mag dus? Gezien er weer nieuwe advertenties op staan van deze heren.

V&A aangeboden: Kerst special: Intel i5 7400 4Core - GXT1060 - 128GB SSD/1TB ...
V&A aangeboden: December Specials - Intel i5 9600KF 6C/6T - GTX of RTX - 16GB...

Dezelfde tafels..

Kan zo nog wat advertenties aanwijzen waar ook dezelfde lamp, een andere tafel etc op staan.

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:13

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Het enige wat dit euvel fatsoenlijk gaat oplossen is een gepersonaliseerde filter o.b.v. usernames/id's in de V&A.

Dan heeft men zelf de vrijheid om dit in te vullen en wie er getoond wordt of niet.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:46

Mooijekind

Manager Product Content
[...]

Gewoon even (of wat langer) afwachten lijkt me. En verder liev zijn voor elkaar kinders :)
De voorwaarden voor een refurbished handelaar om in de pricewatch te komen zijn hetzelfde als voor een normale webshop.
De basisvoorwaarden zijn:
1. Een van de voorwaarden is dat de winkel zich conformeert aan de wet Koop op Afstand.
2. De webwinkel moet minimaal een jaar ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
3. De webshop moet al minimaal een half jaar live staan.

Daarnaast doen we nog een aantal andere aanvullende checks zoals margeproducten e.d.
Producten in de PW van refurbished handelaren moeten iig wel technisch 100% in orde zijn.

• Fero
Is er nog een update vanuit Tweakers hier over? Vind het wel jammer dat er tot nu toe geen reactie meer is geweest op wat goede argumenten.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:51
Fero schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:18:
Is er nog een update vanuit Tweakers hier over? Vind het wel jammer dat er tot nu toe geen reactie meer is geweest op wat goede argumenten.
Ehm... iets met kerst?
De admins en mods hier hebben ook 'n leven (althans, dat hoop ik voor ze... ;) ).

• Fero
Marly schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:53:
[...]

Ehm... iets met kerst?
De admins en mods hier hebben ook 'n leven (althans, dat hoop ik voor ze... ;) ).
Hmm, niet echt een reactie met veel inhoud.

Echter was de laatste update van 12 December en vroeg ik gewoon netjes of ze wellicht iets bedacht hebben.
Morgen en overmorgen zijn voor mij gewoon werkdagen, dus mochten ze op Tweakers HQ ook door werken, dan had iemand wellicht kunnen antwoorden.

Het was gewoon een vraag, ik sta niet met een hooivork en fakkel voor de deur hoor :)

• TeunPC
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 06-01 22:26
Ik vind dat mensen die zelf hun eigen handeltje draaien wel welkom zijn (al ben ik het meestal niet eens met hun prijzen). Bedrijven zoals Creoserver die hun KVK-nummer en kantoortijden in hun advertenties zetten, vind ik dan weer niet welkom. Dat zijn gewoon echte bedrijven en ik ben van de mening dat V&A toch echt person-to-person moet blijven.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
We hebben een korte vragenlijst online gezet om meer inzicht te krijgen hoe de meningen verdeeld zijn over handelaren versus particulieren op V&A :) https://nl.surveymonkey.com/r/MZJCB5R

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

WoutF schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:23:
We hebben een korte vragenlijst online gezet om meer inzicht te krijgen hoe de meningen verdeeld zijn over handelaren versus particulieren op V&A :) https://nl.surveymonkey.com/r/MZJCB5R
Wordt deze enquête wijder verspreid of alleen in dit topic?

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Detmer schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:29:
[...]

Wordt deze enquête wijder verspreid of alleen in dit topic?
Zeker wijder, dat is het hele idee :) Ik gooi zo nog een mooie banner live binnen V&A

• Snowmiss
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:46

Snowmiss

1500Wp

Na vraag 5 van 8, stopt de enquête?!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Snowmiss schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:56:
Na vraag 5 van 8, stopt de enquête?!
Op basis van je antwoorden krijg je sommige vragen wel/niet te zien. Als je bij vraag 5 aangeeft 'Geen voorkeur', dan ga je inderdaad meteen door naar het eind.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

WoutF schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:30:
[...]

Zeker wijder, dat is het hele idee :) Ik gooi zo nog een mooie banner live binnen V&A
Net ingevuld
want dat doe ik gewoon voor je :)

Lip wijzigde deze reactie 30-12-2019 20:34 (91%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Shamalamadindon
  • Nu online
WoutF schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:30:
[...]

Misschien wegens noodgeval de banner even vervangen met een over oplichting op V&A. Er lopen nu 3 topics voor oplichting tijdens de laatste 2 dagen met minstens een tiental slachtoffers.

Shamalamadindon wijzigde deze reactie 30-12-2019 22:38 (5%)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Shamalamadindon schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:35:
[...]

Misschien wegens noodgeval de banner even vervangen met een over oplichting op V&A. Er lopen nu 3 topics voor oplichting tijdens de laatste 2 dagen met minstens een tiental slachtoffers.
Dit - wil Tweakers wel een VA waar dit kan en blijft gebeuren. Ik blijf van mening dat het beter is beperkt VA toe te staan in de topics waae mensen elkaar kennen dan een soort semi-marktplaats te maken. Als iemand opgelicht wil worden dan maar via marktplaats.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Marly
franssie schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:47:
[...]

Dit - wil Tweakers wel een VA waar dit kan en blijft gebeuren. Ik blijf van mening dat het beter is beperkt VA toe te staan in de topics waae mensen elkaar kennen dan een soort semi-marktplaats te maken. Als iemand opgelicht wil worden dan maar via marktplaats.
Maar de gebeurtenissen van de laatste dagen hebben niets te maken, met het al dan niet toelaten van handelaren in V&A.
Er zijn accounts van 'gewone' tweakers gehackt, die al langer lid zijn en goede feedback hebben. Mensen zijn via deze accounts opgelicht. Dus júist door 'mede tweakers' die ze denken te 'kennen'...
Tot nu toe (afkloppen!) is er nog geen account van een 'handelaar' gehackt.

• Shamalamadindon
  • Nu online
Mijn post hier was puur om hopelijk de aandacht te krijgen van Wout, fyi.

• Marly
@Shamalamadindon
Weet ik, ik reageerde op de post van franssie.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Marly schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:03:
@Shamalamadindon
Weet ik, ik reageerde op de post van franssie.
Ah - dat kon ik uit jouw korte post niet opmaken. Misschien toch leuk en beter om dat bewijs toe te voegen,

• PcDealer
  • Laatst online: 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie dit topic nu pas naar aanleiding van de enquete van @WoutF.

Op de telefoon een heel bericht getikt, klik ik op een verkeerde plaats en *poef*.

Reports
Dat valt wel mee _Dune_ in "UP Vraag en Aanbod". Wisselend succes zoals een aantal reeds hebben aangegeven: ciris in "UP Vraag en Aanbod". Het voldoet duidelijk niet aan de richtlijn: er is immers geen categorie voor in de V&A:
Verder is het alleen toegestaan artikelen of diensten aan te bieden die binnen de V&A categorieën vallen. Artikelen of diensten die hier niet binnen vallen zijn niet toegestaan (bijv. een powerball, zitzak e.d.). Bij twijfel kan je altijd even een mailtje sturen naar pricewatch[at]tweakers.net.
https://tweakers.net/info/faq/va/#va-aanb
Dus er is toestemming gegeven en degene die de melding "afgehandeld" heeft niet de moeite genomen om de melder daarover te informeren.

Eenduidig is de moderatie dus niet: Geert1976 in "UP Vraag en Aanbod" / Fero in "UP Vraag en Aanbod"
ciris in "UP Vraag en Aanbod" ik stop dan niet. Mijn meldingen moeten dikwijls meermaals gemeld worden voordat ze daadwerkelijk opgepakt worden om reden van "wij vergeten ook weleens wat" zoals in een topic aangegeven door een mod. In enkele gesloten topics omtrent het aankaarten van deze gang van zaken, waarin wordt verwezen naar de rapporteerfunctie, moet ik helaas meldingen twee, drie keer doen. Als ik in dezelfde melding verwijs naar meerdere dezelfde aandachtspunten op het account van de verkoper, is het ook nog zo dat met het report wel wat gebeurd (met geluk), maar de andere blijven staan. Dan moet ik dus alle advertenties melden waar wat aan mankeert omdat de reports gewoon niet (goed) gelezen worden. Dan kan ik toch net zo goed het werk zelf gaan doen?
Ik heb me al een keer aangemeld.

Met die wetenschap in het achterhoofd meld ik dus meermaals dezelfde advertentie. Dat heeft geresulteerd in een waarschuwing. DM-draad: https://gathering.tweaker...m_discussion/5566482/3550. De mod in kwestie heeft nooit gereageerd op mijn verzoek om opheldering (lees: uitleg). Ik begrijp van de scheidende CM dat @WoutF dat verder op zou pakken. Dat zou fijn zijn WoutF in "UP Vraag en Aanbod"

Algemene Voorwaarden
Deze zijn out of date en al jaren (in elk geval sinds 2016). Waarom wordt dit niet opgepakt na vele topics als deze? Als de regels helder zijn dan veroorzaakt dat minder onrust dan een halfbakken gedoogbeleid.

Geen spam
Zoals Shamalamadindon in "UP Vraag en Aanbod" aangaf wordt je als zoeker op Marktplaats bedolven onder de advertenties voordat de echte spullen waar men naar op zoek is naar voren komt. Hier is dat nu niet zo en ik hoop dat dat blijft want dat is momenteel de echte usp van V&A: Femme in "UP Vraag en Aanbod"

Refurbished
F_J_K in "UP Vraag en Aanbod" heb mijn definitie van refurbished aleens aangegeven en dat is op een gegeven moment overgenomen: PcDealer in "Refurbished artikelen in V&A" / zeef in "Ruimere openstelling V&A"

Handelaren
Tens schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:48:
^^ Dat dus, ik denk dat de meesten eigenlijk geen probleem met handelaren hebben, maar wel met pagina's vol advertenties van dezelfde aanbieder.
Max één advertentie per uur misschien een optie?
Ik niet hoor. Er wordt geschreven dat handelaren de zoektocht verpesten. Ik zie dat anders. Ik weet wat ik zoek en de output is te filteren op bijvoorbeeld prijs of afstand. Bijvoorbeeld ik zoek op "Cisco". Meer dan een paar tientjes zal ik niet gaan betalen voor afgeschreven 5-10 jaar oude hardware. Als ik bij een particulier 1/3 betaal van wat een professionele verkoper aanbied, dan is voor mij de keuze simpel. Tenzij ik bepaalde randvoorwaarden heb, maar die kaart ik vooraf af met de verkoper. Tot nu toe is dat prima verlopen of ik laat het gaan.

Daarbij heeft F_J_K in "UP Vraag en Aanbod" ook een goed punt: uitgaan van het slechtste.

Daarbij, niemand wordt verplicht bij een particulier of handelaar te kopen. Ik koop het liefst bij iemand die een duidelijke titel heeft. Een @Omni valt voor mij dan af (voor mensen die bij een particulier willen kopen trouwens ook, heeft een website). In de ad zie ik graag de specificaties zonder onnodige tekst zoals https://tweakers.net/aanbod/rating/747694/ ook aangeeft. Jammer voor gallery: Maas Computers Een verkoper die gratis spullen krijgt en tegen de hoofdprijs verkoopt? Zie Daffie in "UP Vraag en Aanbod" Geen kans. Ze zijn wel van onzintekst eerst naar specificatie eerst gegaan op mijn verzoek. Daar wel kudo's voor.

De discussie van Ik zie, ik zie wat jij niet ziet is vakkundig de nek omgedraaid. Is het inderdaad de bedoeling dat mensen elders inkopen en V&A als handelsplatform gebruiken?
Ze stellen gewoon dingen samen op basis van bestelling.
Dan kan ik namelijk ook 100 advertenties inschieten met allerlei stockfoto's en zeggen dat ik alles heb en als iemand dan interesse heeft bestel ik het ff snel bij een webwinkel zet ik het in elkaar, hou ik ondertussen nog even het vuurtje warm via een privé bericht en verkoop ik het. Daarnaast gebruiken ze ook vaak stockfoto's en aan de foto kan je dan al zien dat het totaal niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk in de PC zit. Wat mij betreft een kwalijke zaak, want je liegt eigenlijk iemand voor. Denk dan aan kasten met RGB verlichting etc, wat er dan ook niet standaard in blijkt te zitten.
Dit is bol.com Plaza praktijk en daar wordt voor betaalt. Hier is het kennelijk toegestaan als dienst met daarbij inkoop/verkoop zonder fee.

De toekomst van V&A
Iemand die een partij opkoopt en weer via V&A slijt is een handelaar. Zeker in het geval van herhaaldelijk advertenties plaatsen. Een cap op het aantal (actieve) advertenties (per periode) resulteert er in dat de gewone tweaker geen last heeft van een grens en dat handelaren (of overijverige tweakers) die over de grens komen bijdragen in de omzet van Tweakers. Net als f3cuk in "UP Vraag en Aanbod" voorstelt.

Wil je tweedehands artikelen op regelmatige basis hier slijten? Prima, dan betaal je een maandelijkse fee net zoals in de PWM. Je geeft een KvK-nummer op en krijgt een badge als handelaar. Voldoende aanbod blijft ongetwijfeld en de rechten van de consumenten zijn beter gewaarborgd. Daarbij komt ook nog eens dat Tweakers niet een platform faciliteert waarbij men mogelijk neveninkomsten genereert zonder dat de belastingdienst op de hoogte wordt gesteld. Win-win-win m.i.

TLDR;
- cap op het aantal advertenties
- meer willen plaatsen dan de cap = betalen
- handelaar = badge + KvK-nummer + voldoen aan de consumentenwet (conform PW)
- advertenties zonder spam/onnodige tekst, beknopt met duidelijke specs (conform huidige voorwaarden)
- advertenties hebben een beschrijvende titel (conform huidige voorwaarden)
- eenduidig modbeleid conform voorwaarden
- reageren op verzoeken tot uitleg

Ik heb in het verleden wel vaker gelijk gekregen/voorspellingen waarheid zien worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Marly
franssie schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:05:
[...]

Ah - dat kon ik uit jouw korte post niet opmaken. Misschien toch leuk en beter om dat bewijs toe te voegen,
Welk bewijs? De betreffende topics (tot nu toe drie)?
Dit is hier eigenlijk off-topic, maar voilá :)
Account gehackt
Account Gehackt...
Account gehackt - totalnet - AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed

Marly wijzigde deze reactie 31-12-2019 14:51 (5%)

• _Dune_
  • Laatst online: 12:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PcDealer schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:06:
Ik zie dit topic nu pas naar aanleiding van de enquete van @WoutF.

Op de telefoon een heel bericht getikt, klik ik op een verkeerde plaatse en *poef*.

Reports
Dat valt wel mee _Dune_ in "UP Vraag en Aanbod". Wisselend succes zoals een aantal reeds hebben aangegeven: ciris in "UP Vraag en Aanbod". Het voldoet duidelijk niet aan de richtlijn: er is immers geen categorie voor in de V&A:
Hey @PcDealer je haalt hier een reactie van mij aan, maar wat jij precies bedoeld ontgaat mij even.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• PcDealer
  • Laatst online: 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

_Dune_ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:50:
[...]

Hey @PcDealer je haalt hier een reactie van mij aan, maar wat jij precies bedoeld ontgaat mij even.
Onder het kopje Reports met name dit:
Het mooie van vraag&aanbod hier op Tweakers.net was tot op heden een stuk sociale controle en als er echt iets misging dat crew daadwerkelijk WEL in actie kwam.
Ik probeer aan te tonen dat het "daadwerkelijk actie"-gedeelte nogal wisselvallig is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True