Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.616 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
De laatste tijd ben ik wat actiever op de V&A omdat ik wat meer tijd heb voor mijn hobby dan normaal. Wat mij opvalt is dat ik heel veel advertenties zie, van spullen, die mensen nog niet direct in huis hebben.

Ik kom een tal van adverteerders tegen op de vraag en aanbod, die doen voorkomen een upgradeset/ PC of wat dan ook te hebben, maar als je dan de foto's bekijkt helemaal niks blijken te hebben. Ze stellen gewoon dingen samen op basis van bestelling.
In de hoop bepaalde interesse te wekken wat vooral gewoon lijkt op ordinaire reclame in plaats van wat je daadwerkelijk hebt.

Er zijn zat mensen die pc's zelf bouwen uitgebreid fotograferen en verkopen. Prima natuurlijk, maar gewoon wat stockfoto's plaatsen om een beetje interesse te wekken lijkt me toch juist niet de bedoeling? Dan kan ik namelijk ook 100 advertenties inschieten met allerlei stockfoto's en zeggen dat ik alles heb en als iemand dan interesse heeft bestel ik het ff snel bij een webwinkel zet ik het in elkaar, hou ik ondertussen nog even het vuurtje warm via een privé bericht en verkoop ik het. Daarnaast gebruiken ze ook vaak stockfoto's en aan de foto kan je dan al zien dat het totaal niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk in de PC zit. Wat mij betreft een kwalijke zaak, want je liegt eigenlijk iemand voor. Denk dan aan kasten met RGB verlichting etc, wat er dan ook niet standaard in blijkt te zitten.

Dus mijn vraag aan de mede-Tweakers: Wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie het oké dat er adverteerders zijn die allerlei configuraties adverteren die ze niet hebben?
Gewoon om meer aandacht te trekken, meer advertenties zichtbaar te hebben en vooral bedoeld zijn om aandacht te genereren?

Is het een goede ontwikkeling? Moet dit stopgezet worden? Moet het verminderd worden en moeten daar regels over gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je een paar voorbeelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Uiteraard, maar ik wil ook niet meteen naam en rugnummer prijs geven.
categorie: PC's

Kijk even bij V&A Laptops en systemen, gebruik als zoekwoord: Black friday en je ziet allemaal advertenties met stockfoto's en lege systemen. Uiteraard zijn er nog veel en veel meer maar zo kom je het makkelijkst bij wat advertenties uit. Als je dan specifiek op een tweaker klikt zie je dat er nog een heleboel advertenties zijn, die op zo'n zelfde manier aangeboden worden.

[ Voor 17% gewijzigd door poNgz0r op 27-11-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-07 22:44
Inderdaad weg met die onzin advertenties, als je niks hebt aan te bieden doe dat dan ook niet.
Maar als je een dienst aanbied kan je je advertentie prima kwijt in de IT Pro categorie.

[ Voor 3% gewijzigd door holygame op 27-11-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pongthamong Je kunt ook aan oa @Microkid vragen of deze advertenties in het beleid passen van V&A.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:25

TTLCrazy

Listen to Frankie

Er staan sowieso de laatste tijd heel veel bedrijven op V&A, het begint heel erg op marktplaats te lijken zo. Ik vind het wel jammer, het leuke van V&A was juist het particuliere aspect.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
TTLCrazy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:42:
Er staan sowieso de laatste tijd heel veel bedrijven op V&A, het begint heel erg op marktplaats te lijken zo. Ik vind het wel jammer, het leuke van V&A was juist het particuliere aspect.
Bedrijven zijn op zich niet erg, want het zaak vaak bedrijven die marge goederen inkopen en die kunnen dan weer niet in de pricewatch. Dus als ook wil een bedrijf de pricewatch in dan kan dat niet, want marge goederen. Overigens heb ik minder moeite met een bedrijf, dan weet je vaak toch beter met wie je zaken doet, heb je garantie etc. etc. Ik heb meer moeite met mensen die doen alsof ze van alles hebben, maar uiteindelijk het nog niet echt hebben totdat iemand interesse toont.

Ik stel zelf als een soort van nobel doel wat GamePC's samen voor een lage prijs om ervoor te zorgen dat mensen die het niet zo breed hebben toch een leuke GamePC kunnen kopen zondat dat ze daar meteen 600-700 euro voor kwijt zijn. Dan krijg ik wel eens berichten in de zin van "Kijk ik zag deze, die heeft alles nieuw kan jij omlaag met je prijs" Dan moet ik weer reply-en "Kijk even goed, de kast is leeg, hij heeft nog niks gehaald etc"

Daar heb ik meer last van dan van een bedrijf die gewoon probeert te bestaan, de kost te winnen en probeert te "overleven". Laten we wel zijn er is helemaal geen plek hè voor dit soort bedrijven. Een eigen website is leuk voor erbij, maar het is meer omdat het verplicht is dan dat daar nou echt de orders vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:32
Tsja, het is niet mijn keuze. Sowieso vind ik dat het meer hobbymatig moet blijven, maar ik kan me voorstellen dat mensen het prettig vinden om te kopen bij een Tweaker die garantie geeft.

Heb zelf ook wel eens zo wat aangeschaft, maar geef mij maar de privé-privé verkopen, veel leuker.

Sowieso is het natuurlijk ooit een nadeel als je advertentie wegvalt tegen de "professionals" die alles om de drie dagen heractiveren of opnieuw plaatsen.

Aan de andere kant, de pareltjes zijn er nog steeds en je trekt ook meer mensen met een groot aanbod en dat betekent (neem ik aan) centjes. Maar mensen met meer dan 100 advertenties die ze om de haverklap pushen, niet mijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Dagion schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:14:

Sowieso is het natuurlijk ooit een nadeel als je advertentie wegvalt tegen de "professionals" die alles om de drie dagen heractiveren of opnieuw plaatsen.
Die kun je rapporteren want dat is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 197141 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:56:
[...]

Die kun je rapporteren want dat is niet toegestaan.
Dat dacht ik ook, samen met een limiet aan advertenties maar ik kon het zo snel niet vinden zwart op wit. Moet ook wel te implementeren zijn lijkt me dat dat niet meer mogelijk is.

Mijn ideale ding zou zijn dat je bepaalde users eruit kunt filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Uit de V&A voorwaarden:
Tweakers behoudt zich het recht voor bij het plaatsen van excessief veel advertenties door één gebruiker het desbetreffende account te blokkeren. Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen. Het op welke wijze dan ook extra en/of onnodig onder de aandacht proberen te brengen van advertenties, zoals door, doch niet beperkt tot, onnodig gebruik van hoofdletters en/of leestekens, aanpassen van de plaatsingsdatum en dergelijke is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bedrijven in de V&A

Reken maar dat dit topic binnenkort ook op slot gaat met nr 78244387428686 over (grofweg) hetzelfde onderwerp :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:18:
Bedrijven in de V&A

Reken maar dat dit topic binnenkort ook op slot gaat met nr 78244387428686 over (grofweg) hetzelfde onderwerp :+
tsjah als het zo leeft kan men er ook gewoon wat aan doen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:33
Als ik kijk naar de reactie van Microkid, dan lijkt dit wel buiten de voorwaarden.
Microkid schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:29:
Aangezien dit topic elke 73 dagen opnieuw voorbij komt en Tweakers het gebruik van V&A door [klein]handelaren toestaat (mits gebruikt/refurbished/restock/open doos e.d) heeft het geen zin om dit telkens opnieuw te bediscussieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
corporalnl schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:07:
Als ik kijk naar de reactie van Microkid, dan lijkt dit wel buiten de voorwaarden.

[...]
Feitelijk bieden ze gewoon een dienst aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Dit lijkt me de juiste rubriek daarvoor: categorie: Computerhulp

• poNgz0r
Ik heb als proef op de som wat advertenties "gemeld". Ik kreeg een popup met V&A verwerkt. Ik zie dat de advertenties er nog zijn, dus blijkbaar is het toegestaan. Van het weekend dan maar even een stuk of 100 advertenties online gooien.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

V&A Feedback is geen discussieforum om te discussieren over onze handelswijze en methode.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.