Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
Gezien ik volgens mij geen persoonlijke info zomaar mag plaatsen, zou je me kunnen DMen als je dit wilt weten.
Als iemand meer info heeft kan die mij ook DMen, meer informatie is altijd beter voor een aangifte.
[ Voor 36% gewijzigd door Shamalamadindon op 30-12-2019 22:33 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
Verwijderd
Het enige wat ik wel heel irritant vind is dat hij mijn adres heeft. Is dit toevallig bij jullie ook want je weet nooit wat die man wilt/gaat doen.
Verwijderd
Verwijderd
Er zijn1 of meerdere oplichters bezig om gelekte wachtwoorden en mailadressen op Tweakers uit te proberen dat is inmiddels wel duidelijk.rikadoo schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:03:
Er is iets aan de hand lijkt me, voorheen nooit iets hierover en nu al 3 in 1 week??
Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.
De boefjes verwachten dat er weinig controle is vanuit de webbeheerders kant (vanwege de vakantietijd), maar dat er wel veel activiteit is van (argeloze) bezoekers (vanwege diezelfde vakantie)?
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Blokkeert een bank een rekening dan niet als er zoveel oplichting mee gepleegd wordt?GijsWitteman schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:35:
@Shamalamadindon Zelfde KNAB rekening inderdaad. Ik was opzoek naar precies die videokaart, 2 dagen geleden. En nu zag ik weer de zelfde info, en weer een gehacked account...
En tweakers doet er zo vaag over..... Is er data gestolen met wachtwoorden of?
Verwijderd
Ja dat gebeurt constant dat er slecht beveiligde databases met mailadressen en bijbehorende wachtwoorden buitgemaakt worden die dan op andere plekken waar profijt valt te halen uitgeprobeerd worden.Aggressor schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:30:
Is er data gestolen met wachtwoorden of?
We hadden een akkoord bereikt waarna ik mijn gegevens door had gestuurd. Nu staat er echter onder de chat: "De deelnemer(s) aan deze discussie (Lcanrinus) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld."
Even de beste man een bericht via Facebook gestuurd aangezien al zijn advertenties offline zijn gehaald en ook hij blijkt slachtoffer te zijn van een gehackt account.... Kwam al vreemd op me over dat de chat ineens beëindigd was aangezien deze Tweaker 50+ vijfsterrenbeoordelingen heeft...
Ze doen er niet geheimzinnig over hoor: Kees in "Account Gehackt..."Aggressor schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:30:
(..)
En tweakers doet er zo vaag over..... Is er data gestolen met wachtwoorden of?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Heb ik dus vanmiddag ook maar even gedaan.NLKornolio schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 03:06:
Tijd om mijn pw te wijzigen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Inmiddels heeft elke bank de naam-nummer controle hulp.Druz schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:25:
Ik heb een bankrekeningnummer en een naam, hoewel ik twijfel of dat wel een echte naam is.
Vul nog eens in een overboeking het rekeningnummer en de naam in, krijg je dan geen melding? dan klopt de naam waarschijnlijk.
Je kunt dan nog een letter of 2 uit de naam weghalen en kijken wat je dan voor melding krijgt, meestal komt er dan te staan '' bedoelde u [naam rekeninghouder] '' en dan weet je dat die naam die er getoond wordt de juiste is.
[ Voor 20% gewijzigd door JohanNL op 31-12-2019 16:27 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Verwijderd
Aanbieder heeft normaal in zijn ads een verhaaltje of uitleg staan en een linkje naar de specs van product.
Maar bij deze ad is dat dus niet.
Ik vertrouw niemand meer op V&A.
[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 31-12-2019 17:55 ]
Verwijderd
Die staat over een jaar nog steeds te koop met zo'n prijs
Verwijderd
Als je erg goed op details let, dan kun je soms zelfs aan de manier van typen/schrijven zien of je met een hacker te maken hebt. Maar dan ga je echt in details.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2019 17:42 ]
Zullen we aub geen heksenjacht starten?Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:34:
Dit is zo'n verdachte advertentie:
Aanbieder heeft normaal in zijn ads een verhaaltje of uitleg staan en een linkje naar de specs van product.
Maar bij deze ad is dat dus niet.
Ik vertrouw niemand meer op V&A.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dan zit er toch een hacker op die gebruiker zijn netwerk aangezien ie dat IP-adres al jaren in gebruik heeft (ja, natuurlijk kunnen we dat zien). En dat ie nu een wat andere tekst gebruikt dan eerst zegt niets, bij TheDylanSneaker gebruikte de oplichter gewoon stukken tekst uit oudere advertenties dus op basis van hoe de advertentie is opgemaakt kun je dat ook lang niet altijd concluderen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:57:
Was geen jacht hoor.
Maar goed, we wachten de volgende slachtoffers wel weer gewoon af.
Zoals Microkid dus al zegt, geen heksenjacht en verdachte advertenties kun je melden via het meldpunt.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!