Dat zou het wel moeten zijn, ja.Overal waar Cambrium eigen apparatuur in de KPNNetwerkNL PoP's heeft (ODF) kan Freedom via dat partnership ook Gigabit aanbieden. Maar dat werd vanaf het begin ook zo vermeld, voor wat betreft dat partnership.
Echter: De volgende zin in het bericht over de samenwerking met T-mobile valt mij op:
T-Mobile is gestart met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Den Haag en recentelijk ook in Eindhoven.
Oftewel: Hier worden heel expliciet 2 netwerken genoemd waarvan bekend is dat T-mobile deze helemaal zelf aanlegt (en dus ook als eerste operator zelf van licht gaat voorzien). Verder wordt er in de doorlink op de site van Freedom dus vermeld dat T-mobile van plan is in de toekomst ook andere regio's te gaan ontsluiten.
Dit vind ik een cruciale nuance. Namelijk: ALS het zo zijn dat dit ook meteen gaat gelden voor alle andere plaatsen waar T-mobile nu al 1 Gbit/s kan aanbieden (bv. via ODF bij KPNNetwerkNL), dan had dat niet regio voor regio gehoeven maar had dat nu (januari 2021) al gekund. En dat hadden ze dan ook wel als zodanig kunnen vermelden.
Daarom: Ik vraag niet om nog meer speculatie of aannames en gevolgtrekking vanuit kennis over hoe het met andere partijen (Cambrium) gaat, want daaruit zou ook mijn conclusie zijn dat Freedom straks via T-mobile in alle 1 Gbit gebieden, ook de ODF gebieden, kan leveren.
Maar ik zoek gewoon naar iemand bij Freedom die dit ook daadwerkelijk expliciet zo zegt en dat is nu dus nog niet gedaan.
[
Voor 13% gewijzigd door
eymey op 30-09-2020 15:40
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.