[Freedom] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KoenWa
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Sakura_nl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:18:
[...]

Klinkt goed. Zou je voor de aardigheid een fototje van het menu kunnen plaatsen, ben razend benieuwd.

Het is in ieder geval wachten tot de omruilaktie van Freedom in gang gezet gaat worden.
Hierbij enkele, helaas scheve, foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDGafL9z4kAUOfW5hAbbsV0ShWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xbdrbpdwgcWoAS7aJwC2U5N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2xP-YPGY1Wp2wcmXm_JaTcI7WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOLX6ag3VkQFXCwT0dKpcpgH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK3OY2AQGCvp-Wdd-HA420Tew-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FRjY5QlLwwExubeLKNWxrqW.jpg?f=fotoalbum_large

• KoenWa
.oisyn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:17:
[...]

Meh, ik vind 'm niet traag. Maar then again, ik ben de Mediabox XL gewend :r

Ik heb wel dat Begin Gemist altijd hapert, om de minuut ofzo. En de TV gids heeft vaak geen informatie.
Even wachten tot de nieuwe Amino ontvanger dan zijn alle ergernissen voorbij, tenminste dat was bij mij zo!

[ Voor 1% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-09-2020 19:39 . Reden: Bold tags verwijdert. ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

KoenWa schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:10:

Even wachten tot de nieuwe Amino ontvanger dan zijn alle ergernissen voorbij, tenminste dat was bij mij zo![/b]
Mja, ik had al een extra kastje gevraagd, maar dat kunnen ze nog niet administreren -O-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sakura_nl
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-10-2023
Thx, ziet er echt een stuk beter en bruikbaarder uit _/-\o_

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 19:52

BushWhacker

developer

Soundwork schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:54:
[...]

Wat @Barre73 zegt, niet voor nieuwbouw woningen, maar alleen de nu / nieuw aangelegde glasvezelnetwerken. Dat je een nieuwbouw woning hebt gekocht (of huurt) wil niet zeggen dat je ook op een compleet nieuw core-fiber network wordt aangesloten.

Zie jij de toepassing van GPON als een nadeel?
Ik wel.
Er is geen POP meer waar een andere provider via ODF zijn eigen apparatuur kan plaatsen.
Dus alleen leveren via WBA en de bijbehorende beperkingen en enorme prijs.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
BushWhacker schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:46:
[...]

Ik wel.
Er is geen POP meer waar een andere provider via ODF zijn eigen apparatuur kan plaatsen.
Dus alleen leveren via WBA en de bijbehorende beperkingen en enorme prijs.
als aantal nu gewoon lezen wat Barre73 nu al aantal keer vertel heeft is.
dat NetwerkNL op dit moment in alle nieuwe gebieden wat uitgerold wordt nog altijd POP bouwt waarbij elke klant nog steeds een vezel heeft vanaf huis tm ODF lade in de pop.

Operators kunnen ten alle tijden eigen appratuur plaatsen.
kpn heeft er voor gekozen om Gpon te gaan gebruiken in de nieuwe gebieden.
de splitters hangen gewoon in de pop dus niet in wijkkasten wat aantal mensen hier steeds denken.

• UncleAlbert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik kwam deze link naar de nieuwe ontvanger voor IPTV tegen:
https://freedom.nl/files/...novu-aria-7-datasheet.pdf

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 06:54
jopoh schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:04:
[...]

dat NetwerkNL op dit moment in alle nieuwe gebieden wat uitgerold wordt nog altijd POP bouwt waarbij elke klant nog steeds een vezel heeft vanaf huis tm ODF lade in de pop.

de splitters hangen gewoon in de pop dus niet in wijkkasten wat aantal mensen hier steeds denken.
Goed te zien dat er iemand wel leest wat ik schrijf:-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

GerkeP

Vragen mag altijd........

Die Amino's deden het ook prima in de tijd vsn XMS, laat maar komen 👍🏻

GerkeP

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Hier geen PPPoE meer te vinden sinds 14:11 en de helpdesk is telefonisch niet bereikbaar.. nog meer mensen last van? Betreft een verbinding via het Cambrium netwerk

[ Voor 17% gewijzigd door Mount op 21-09-2020 14:57 ]

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-11 09:44
@Mount In Hilversum geen probleem.

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-10 19:52

BushWhacker

developer

jopoh schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:04:
[...]

Bedankt voor je vriendelijke reactie.
Het gaat er niet om wat @Barre73 heeft gezegd, maar de vraag was of iemand een nadeel zag van gpon.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• voorstad
  • Laatst online: 19:22
BushWhacker schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:54:
[...]

Bedankt voor je vriendelijke reactie.
Het gaat er niet om wat @Barre73 heeft gezegd, maar de vraag was of iemand een nadeel zag van gpon.
De vraag in dit topic is of en wanneer Freedom internet over GPON glasvezel kan gaan leveren. Freedom zegt over KPN WBA te leveren, maar als founding member met een gloednieuwe KPN WBA GPON in huis, kan ik nog geen aansluiting bij Freedom afnemen (net zo min bij een hele hoop andere ISP's). Ik ervaar het nadeel van een GPON aansluiting momenteel dus wel.

[ Voor 5% gewijzigd door voorstad op 21-09-2020 18:01 ]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@BushWhacker Natuurlijk is dat een nadeel. Ik wil graag ook gebruik kunnen maken van andere partijen dan het KPN-netwerk, en GPON verhindert dat. Je kan er je vingers op natellen dat KPN straks met Asymmetrische verbindingen gaat klooien, en dat is gewoon niet iets waar ik aan wil. Als dat gebeurt wil ik kunnen switchen naar een partij die mij gewoon wel een echte verbinding levert.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 07:54
ocf81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:01:
@BushWhacker Natuurlijk is dat een nadeel. Ik wil graag ook gebruik kunnen maken van andere partijen dan het KPN-netwerk, en GPON verhindert dat. Je kan er je vingers op natellen dat KPN straks met Asymmetrische verbindingen gaat klooien, en dat is gewoon niet iets waar ik aan wil. Als dat gebeurt wil ik kunnen switchen naar een partij die mij gewoon wel een echte verbinding levert.
GPON in de huidige opzet verhindert niets. Die andere partij kan prima z'n eigen hardware in de centrale plaatsen en zo die GPON van KPN WBA omzeilen. Pas als de splitters in de straatkasten komen zal dit niet meer kunnen. Het is de vraag waarom andere partijen geen eigen apparatuur meer plaatsen in de centrales.

De andere providers moeten hun systemen inrichten zodat orders ook via GPON geleverd kunnen worden. Tweak kon eerst ook niet over GPON leveren en inmiddels wel. Dat zegt waarschijnlijk ook wel wat over de ISP zelf. Freedom als nieuwe partij zou juist als één van de eerste over GPON moeten kunnen leveren. Die kunnen relatief makkelijk nog de boel aanpassen.

De vraag is waarom die providers zelf geen verbinding meer leggen naar de PoP en toch de boel bij WBA inkopen.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
krakendmodem schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:36:
[...]

GPON in de huidige opzet verhindert niets. Die andere partij kan prima z'n eigen hardware in de centrale plaatsen en zo die GPON van KPN WBA omzeilen. Pas als de splitters in de straatkasten komen zal dit niet meer kunnen. Het is de vraag waarom andere partijen geen eigen apparatuur meer plaatsen in de centrales.
Dat is nu nog niet het geval, maar ik vraag me af hoe lang dat nog door gaat. Het merendeel van de huishoudens in Nederland is nog steeds niet verglaasd, hoewel het nu wel in rap tempo toeneemt. Als ik KPN was zou ik, nu ze geen openstelling van het netwerk meer hoeven te doen, gewoon de boel dichtgooien door wél die wijkkasten te voorzien van splitters. Dat was mijn interpretatie van wat GPON inhoudt in dezen. Niet per se de huidige situatie, maar wat er zou moeten gebeuren bij nieuwbouw en waarom dan wel/geen GPON in die casus.
De andere providers moeten hun systemen inrichten zodat orders ook via GPON geleverd kunnen worden. Tweak kon eerst ook niet over GPON leveren en inmiddels wel. Dat zegt waarschijnlijk ook wel wat over de ISP zelf. Freedom als nieuwe partij zou juist als één van de eerste over GPON moeten kunnen leveren. Die kunnen relatief makkelijk nog de boel aanpassen.

De vraag is waarom die providers zelf geen verbinding meer leggen naar de PoP en toch de boel bij WBA inkopen.
Daar heb je een punt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
[...]

De reden dat providers niet meer met eigen apparatuur in de PoP's zitten zal ongetwijfeld met geld te maken hebben. Het is voor Freedom een te prijzig plaatje. Bij T-Mobile die ook via eigen apparatuur levert in sommige gebieden zijn ze al gestopt met uitbreiden (Glasoperator). Dus als de fiber switches vol zijn, kom je als nieuwe klant er gewoon niet meer op. Daarom zal de keuze op KPN Wholesale blijven....

• Barre73
Soundwork schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:59:
[...]

De reden dat providers niet meer met eigen apparatuur in de PoP's zitten zal ongetwijfeld met geld te maken hebben. Het is voor Freedom een te prijzig plaatje. Bij T-Mobile die ook via eigen apparatuur levert in sommige gebieden zijn ze al gestopt met uitbreiden (Glasoperator). Dus als de fiber switches vol zijn, kom je als nieuwe klant er gewoon niet meer op. Daarom zal de keuze op KPN Wholesale blijven....
T-Mobile heeft nog nooit apparatuur geplaatst. Dat was Vodafone die die investering wel durfde te maken. Toen nam T-Mobile het over en heeft daarin nooit meer geïnvesteerd.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:39
Maar ze leggen op het moment wel een netwerk in Den Haag en Eindhoven. Ik heb geen idee wat ze precies aanleggen, maar ze sluiten hier in Eindhoven de wijken op glasvezel die KPN/Reggefiber tot nu toe hadden overgeslagen. Ze zeggen zelf daarover dat het een open netwerk is/wordt, maar dat ze op het moment de enige zijn die daarover een verbinding mogelijk maken.

• Sakura_nl
kpn speelt al een hele tijd een smerig spel. Ze leggen de makkelijke (lees goedkoop aan te leggen) wijken aan, waardoor de concurrenten niet meer een aanbieding kunnen doen om een hele stad aan te leggen. Immers, op sommige moeilijke wijken verlies je geld, op de makkelijke wijken verdien je geld. waardoor je een gemiddeld bedrag per aansluiting in een stad kan maken..
kpn probeerd (helaas met redelijk succes) om de concurenten uit te schakelen door de krenten uit de pap te halen. Met ons als consument als de verliezer (maar daar interresseerde kpn zich toch al niet in).

Maar ja, dat zijn we van kpn wel gewend. klanten zijn voor kpen niets meer dan een nummer en melkkoeien waar je makkelijk geld aan kan verdienen. En het liefst natuurlijk met zo min mogelijk inverstering en inspanning.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
Barre73 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:31:
[...]

T-Mobile heeft nog nooit apparatuur geplaatst. Dat was Vodafone die die investering wel durfde te maken. Toen nam T-Mobile het over en heeft daarin nooit meer geïnvesteerd.
Ik schrijf toch ook niet dat T-Mobile de apparatuur geplaatst heeft?
Alleen dat ze het niet meer uitbreiden.

Het punt is nu dat nieuwe providers zoals Freedom niet over "eigen netwerken" leveren vanwege het kostenplaatje.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 08:16
Mensen, hele korte vraag: ik zit nu bij Ziggo, ben founding member, en vroeg mij af of ik de overstap moet doen?

Anders gezegd: zijn er grote issues waardoor iemand zegt: DOE HET NIET?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11 11:13
@DiedX Voor mij had het alleen maar voordelen ten opzichte van Ziggo, native ipv6, een vast ip adres, RDNS mogelijk. Ik kijk amper TV en heb ook geen TV abonnement bij Freedom, maar misschien kunnen anderen op dit forum daar meer over vertellen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@DiedX als je meerdere TV ontvangers nodig hebt dan moet je nog even wachten, want dat is op dit moment niet mogelijk.

Tenzij je via de app kijken / chromecasten een oplossing vindt natuurlijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 08:16
.oisyn schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:55:
@DiedX als je meerdere TV ontvangers nodig hebt dan moet je nog even wachten, want dat is op dit moment niet mogelijk.

Tenzij je via de app kijken / chromecasten een oplossing vindt natuurlijk.
Oh nee, we hebben 1 televisie. We gaan wel voor de reguliere oplossing, dus niet direct via Canal Digital, maar via Freedom. Is wat duurder, maar je krijgt die settop erbij.

Ik heb de order ingeschoten. Eindelijk IPv6....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Sakura_nl
En het wordt steeds leuker als je de retourbox van xs4all terug stuurt. Het postagentschap kent de dozen inmiddels en beginnen al te lachen met de opmerking "ah, weer een xs4all doos"als je weer met een retourdoos aan komt zetten. (Heb er nu 2 ingeleverd)

[ Voor 5% gewijzigd door Sakura_nl op 22-09-2020 18:34 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Freedom heeft weer een nieuwe IPv4 prefix erbij: 45.138.228.0/22. Goed voor de volgende 1022 aansluitingen :)

• krakendmodem
jorikc schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:38:
Maar ze leggen op het moment wel een netwerk in Den Haag en Eindhoven. Ik heb geen idee wat ze precies aanleggen, maar ze sluiten hier in Eindhoven de wijken op glasvezel die KPN/Reggefiber tot nu toe hadden overgeslagen. Ze zeggen zelf daarover dat het een open netwerk is/wordt, maar dat ze op het moment de enige zijn die daarover een verbinding mogelijk maken.
//Beetje offtopic
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de beloftes die de hadden gedaan om Tele2 over te kunnen nemen. En T-Mobile zelf legt het netwerk niet aan. Dat doet Primevest, een investeringsmaatschappij. T-Mobile mag vervolgens hierop leveren. En andere partijen ook, maar daar lijkt momenteel op Freedom na niet veel Interesse in te zijn

Al zie ik hier meer.. in het buitengebied van Friesland wordt alles door een lokale kabelaanbieder verglaasd. Ook een open netwerk. Alleen de lokale aanbieder biedt er zijn diensten aan en Solcon. Tegen een forse prijs waardoor veel mensen alsnog op DSL blijven :P.

Sinds Vodafone Thuis naar T-Mobile thuis ging begin 2017 is er zo te lezen geen investeringen meer gedaan in het uitbreiden van de gebieden. Vodafone had dus de investeringen al gedaan en daar plukt T-Mobile de vruchten van :P

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 22-09-2020 20:40 ]

• Barre73
krakendmodem schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:39:
[...]

//Beetje offtopic
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de beloftes die de hadden gedaan om Tele2 over te kunnen nemen. En T-Mobile zelf legt het netwerk niet aan. Dat doet Primevest, een investeringsmaatschappij. T-Mobile mag vervolgens hierop leveren. En andere partijen ook, maar daar lijkt momenteel op Freedom na niet veel Interesse in te zijn

Al zie ik hier meer.. in het buitengebied van Friesland wordt alles door een lokale kabelaanbieder verglaasd. Ook een open netwerk. Alleen de lokale aanbieder biedt er zijn diensten aan en Solcon. Tegen een forse prijs waardoor veel mensen alsnog op DSL blijven :P.

Sinds Vodafone Thuis naar T-Mobile thuis ging begin 2017 is er zo te lezen geen investeringen meer gedaan in het uitbreiden van de gebieden. Vodafone had dus de investeringen al gedaan en daar plukt T-Mobile de vruchten van :P
Op de Primevest netwerken bouwt T-Mobile (Glasoperator) wel zelf de backhauls en alle actieve apparatuur. Dus precies zoals op Reggefiber netwerken. Dus Glasoperator kan het nog wel. Waarom bestaande switches dan niet uitgebreid worden bij een gebrek aan poorten is me een raadsel.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:33
Puur speculatief (wel off-topic): Zou het kunnen dat al het geharrewar omtrent regulering van KPN versus geen regulering van KPN mogelijk partijen zoals Glasoperator onzeker maakt? En dat ze daarom dus gewoon niet meer investeren in gebieden van KPN NetwerkNL ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11 11:51
Zullen we eea bespreken in glasvezel, netwerkoperator topics, dit vervuild enorm en draagt niet bij aan een beeld over freedom als provider?

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-11 11:51
Heeft iemand met de nieuwe TV ontvanger ook een netflix app?

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:17
Zr40 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:19:
Freedom heeft weer een nieuwe IPv4 prefix erbij: 45.138.228.0/22. Goed voor de volgende 1022 aansluitingen :)
Mooi, is inderdaad al te zien via Whois.
Hoe kan ik achterhalen waar deze reeks oorspronkelijk vandaan komt? Ik word binnenkort klant, ben dus benieuwd of ik nog verrassingen kan verwachten als ik een adres uit deze reeks zou krijgen ;-)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

zordaz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:29:
[...]
Hoe kan ik achterhalen waar deze reeks oorspronkelijk vandaan komt?
Hier zie je de historie: https://stat.ripe.net/wid...esource=45.138.228.0%2F22

Zo te zien is die range eerder gebruikt door AS15562 (NL), AS30535 (US) en AS35913 (US).

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Als ik naar de dns tab kijk, dan lijkt het een (US) website hosting provider geweest te zijn:
https://bgp.he.net/net/45.138.228.0/22#_dns

IP	PTR	A
45.138.230.52 	lax.kaos.my 	
45.138.230.79 	warnersstellian.com 	
45.138.230.211 	sinramz.space 	
45.138.231.2 		sghomedecor.com
45.138.231.3 		jolleyfeathers.com
45.138.231.4 		chestervizconde.com
45.138.231.5 		canyourpetgame.net
45.138.231.6 		chinaandroidphone.com
45.138.231.7 		sukehan.com
45.138.231.8 		thegoldseat.com
45.138.231.9 		cargofreights.net
45.138.231.10 		cargofreights.com
45.138.231.11 		dnaggregator.com
45.138.231.12 		live4vaping.com
45.138.231.13 		spruzme.com
45.138.231.14 		oprpgenerator.com
45.138.231.15 		rufsa.com
45.138.231.16 		homebarsource.com
45.138.231.17 		cfscofiowa.com
45.138.231.18 		winkcupcakes.com
45.138.231.19 		vpsnerds.net
45.138.231.20 		cglrsnmz.com
45.138.231.21 		smb5.com
45.138.231.22 		malagaa.com
45.138.231.23 		calzadoalford.com
45.138.231.24 		trisanita.org
45.138.231.25 		chinohills-plumbing.com
45.138.231.26 		icemeng.com
45.138.231.59 		kingdafull.com
45.138.231.60 		leavittforcongress.com
45.138.231.61 		wougirls.com
45.138.231.107 		kangqiaoxiyue.com
45.138.231.184 		communitycooker.org
45.138.231.185 		israelcompany.com
45.138.231.186 		codelyokotcg.com
45.138.231.197 		buletinsehat.com
45.138.231.198 		weddingsinbc.com
45.138.231.199 		freestuffsite.net
45.138.231.242 		christmaspornstars.com
45.138.231.243 		charlottechorale.net
45.138.231.244 		voithan.net
45.138.231.248 		mileshome-baguio.com
45.138.231.249 		bestonlinetoyshop.com
45.138.231.250 		tamilwebdirectory.com
45.138.231.251 		yaconsyrup-reviews.org
45.138.231.252 		circlenews.org
45.138.231.253 		hoteyeliner.com
45.138.231.254 		rjnews.org

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 16:34

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Uit de Crowdfunders mail

Tien maanden geleden is mede door uw investering Freedom Internet gestart. Ondanks de coronaperikelen kende Freedom een voorspoedige start. .................................................................................
..............................
We zijn er immers nog niet. Onze volgende doelstelling is om zo snel mogelijk te groeien naar 20.000 aangesloten klanten. Met dat aantal zijn we een partij om rekening mee te houden en kunnen we ook voldoende investeren in nieuwe innovatieve diensten..............................................................
..............................
Dat betekent dat we binnenkort actief klanten gaan werven. Maar eerst willen we graag onze CrowdFunders de kans geven om over te stappen.
Het begon allemaal met uw steun. Met uw lening hebben we de basis gelegd. Met gepaste trots nodig ik u uit om ook over te stappen en uw internetabonnement te bestellen via https://www.freedom.nl/klant-worden.

Aangezien men bij de Founding Members ook al zei "snel bestellen nu geld je voorrang nog" denk ik dat men de aanmeldpoorten gaat open zetten.

Ik wilde trouwens een T-Shirt bestellen van Freedom (had men vorig jaar), maar kan hem nergens meer vinden behalve dan in de nieuwsarchieven.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Zr40 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:41:
[...]

Hier zie je de historie: https://stat.ripe.net/wid...esource=45.138.228.0%2F22

Zo te zien is die range eerder gebruikt door AS15562 (NL), AS30535 (US) en AS35913 (US).
Volgens mij huren ze gewoon elke maand een nieuw blokje bij prefix-broker zodra ze weer een blok nodig hebben. Tijdens het einde van de IPv4 beschikbaarheid zijn er een groot aantal RIPE LIR aanvragen gedaan want bij een aanvraag kreeg je standaard een /22 ip blok en die blokken nu allemaal via prefixbroker verhuurd te worden (verkopen mag in de eerste twee jaar niet volgens de RIPE voorwaarden)

Ik ken (ex)collega`s die op deze manier "geïnvesteerd" hebben 8)

p.s. AS15562 heeft zelf ook een Freedom verbinding 8) en doet ook dingen om Freedom

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 23-09-2020 21:13 ]

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
voorstad schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:00:
[...]

En het zorgt ervoor dat ik nog even op Ziggo blijf....
En wat is het verschil dan met Ziggo waar je ook gebonden zit aan het Ziggo modem?

• voorstad
raymonvdm schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:15:
[...]

En wat is het verschil dan met Ziggo waar je ook gebonden zit aan het Ziggo modem?
Tja, Freedom kan (nog?) niet over mijn glasvezel leveren, want GPON. Dan is het kiezen tussen KPN en Ziggo (wat ik nu heb). Vandaar....

• Basje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-11 13:41
Mumsel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:54:
@DiedX Voor mij had het alleen maar voordelen ten opzichte van Ziggo, native ipv6, een vast ip adres, RDNS mogelijk. Ik kijk amper TV en heb ook geen TV abonnement bij Freedom, maar misschien kunnen anderen op dit forum daar meer over vertellen.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, dus nu de knoop doorgehakt en Freedom aangevraagd! Bestelproces ging vrij soepel. Mail voor machtiging kwam gelijk binnen. Ingevuld en direct bevestiging gekregen inclusief IP-adressen. 8 oktober is het zover en komt de monteur langs!

We nemen alleen internet, de publieke omroepen bekijken we via NPO Start (€3/maand) op de Shield TV en als we tegen alle verwachtingen in toch de commerciëlen missen dan nemen we wel een maandje NLZiet. Qua kosten komen we ongeveer gelijk uit met wat we nu voor Ziggo betalen, maar dan beter afgestemd op hoe wij tegenwoordig media consumeren.

Voor de zekerheid nemen we een paar weken overlap bij Ziggo, maar denk/hoop niet dat we dat nodig hebben.

• Gerrit1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-07-2023
Mijn ervaring;

- Besteld met overstap op de 25 september, met fritzbox huur
- Omdat er geen onbeperkt bellen is bij freedom, heb ik deze al begin september overgezet van xs4all naar budget phone.
- Brief gekregen ergens begin september van XS4all dat mijn account zal worden opgezegd, omdat ze bericht hadden gekregen dat KPN de lijn omhangt naar freedom. Dus ik heb zelf niets bij Xs4all hoeven op te geven.
- Hardware van freedom had ik ergens in week 37 gekregen (met track & trace).
- Op 20 september de fritz.box vervangen. Deze had namelijk ook een xs4all account optie. Op de xs4all 5490 een backup van de settings, restore op de freedom 5490 muv internet settings.
- DHCP en telefoon (voip) werkt direct. Ik moest alleen mijn dect telefoon opnieuw registeren.
- De internet verbinding werkte met de 'freedom' internet verbinding settings. Dus de fritzbox laten hangen.
- Vanochtend (volgens de fritzbox log) om 04:12:15 overgegaan naar freedom. Ik had het zelf niet in de gaten, 's ochtends deed internet het gewoon.
- Vanochtend nog een bericht gehad van XS4all dat ik nooit een bevestiging had gegeven over de overstap, dan dat als ze binnen 14 dagen geen reactie hebben ze mij per 25 september 2020 afsluiten.
- Even via de xs4all site het bevestigd met een bijzonder bericht "... "We zien u in de toekomst graag terug bij XS4ALL, de regelmatig als beste geteste provider". Maar dat klopt helemaal niet, want ze accepteren geen nieuwe klanten meer. Je krijgt dan een KPN account.

Dus eigenlijk dusver een makkelijke overstap wat je gefaseerd goed kan doen. Het moeilijkste was de instellingen van budgetphone, omdat de opties anders heten in de fritz.box dan in de instructies van budgetphone.

Freedom! Gerrit

[ Voor 2% gewijzigd door Gerrit1980 op 25-09-2020 09:37 . Reden: taalfouten ]

• zordaz
  • Laatst online: 06-11 09:17
Basje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:17:
[...]

Wij zitten in hetzelfde schuitje, dus nu de knoop doorgehakt en Freedom aangevraagd! Bestelproces ging vrij soepel. Mail voor machtiging kwam gelijk binnen. Ingevuld en direct bevestiging gekregen inclusief IP-adressen. 8 oktober is het zover en komt de monteur langs!
hebben.
Hmm, ik heb ik drie dagen geleden het machtigingsverzoek na ontvangst meteen bevestigd, maar daarna niets meer ontvangen. Dan gaat er blijkbaar iets mis als ik jouw reactie lees... ik heb ze een berichtje gestuurd.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 22:08
Gerrit1980 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:24:
"We zien u in de toekomst graag terug bij XS4ALL, de regelmatig als beste geteste provider". Maar dat klopt helemaal niet, want ze accepteren geen nieuwe klanten meer. Je krijgt dan een KPN account.
Is dat zo? Op de site van XS4ALL kan ik toch nog gewoon een aanvraag indienen?

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Oke, ik zit met het volgende:

Sinds vandaag overgestapt van XS4ALL naar Freedom. Had in de oude situatie een glaskabel naar een NT kastje die vervolgens via UTP naar de WAN poort van m'n Fritz!Box 7581 ging. De boel dus ook zodanig ingesteld dat het werkte. Na de overstap vanochtend heb ik de F!B een factory reset gegeven en de boel op dezelfde manier geconfigureerd; werkte niet, vervolgens via de handleiding op de Freedom site; nul...

Nu zijn er 3 LEDjes aanwezig in het NT kastje waarvan alleen glas niet brand maar ik kan me niet herinneren of dat voorheen ook al het geval was. Zou dat kunnen betekenen dat de verbinding nog niet live staat?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• jorikc
Klopt, glas led'je op de NT moet aan zijn, anders staat er geen "signaal" op je glasvezel en kan je modem/router hoog of laag springen en alle juiste VLAN en PPPoE instellingen hebben, maar dan gaat het niet werken.

• Sup4rdurt
jorikc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:01:
Klopt, glas led'je op de NT moet aan zijn, anders staat er geen "signaal" op je glasvezel en kan je modem/router hoog of laag springen en alle juiste VLAN en PPPoE instellingen hebben, maar dan gaat het niet werken.
Helder. Dan ga ik even contact met support opnemen!

Update: staat inderdaad nog niet live bij Freedom zelf. Even een dagje vrij ipv thuiswerken dus :9

[ Voor 11% gewijzigd door Sup4rdurt op 25-09-2020 11:16 ]

• Barre73
Sup4rdurt schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:55:
Oke, ik zit met het volgende:

Sinds vandaag overgestapt van XS4ALL naar Freedom. Had in de oude situatie een glaskabel naar een NT kastje die vervolgens via UTP naar de WAN poort van m'n Fritz!Box 7581 ging. De boel dus ook zodanig ingesteld dat het werkte. Na de overstap vanochtend heb ik de F!B een factory reset gegeven en de boel op dezelfde manier geconfigureerd; werkte niet, vervolgens via de handleiding op de Freedom site; nul...

Nu zijn er 3 LEDjes aanwezig in het NT kastje waarvan alleen glas niet brand maar ik kan me niet herinneren of dat voorheen ook al het geval was. Zou dat kunnen betekenen dat de verbinding nog niet live staat?
Ben je overgestapt naar Freedom voor 49 euro (dus via Cambrium ODF apparatuur). In dat geval is je patch in de PoP verwijderd maar niet of niet goed opnieuw aangesloten op de Cambrium switch. Dat is een probleem want Freedom moet dan een geen licht melding maken bij KPN WBA, die dat weer naar Reggefiber (KPN Netwerk NL) moeten zetten voor een storingsmonteur. Dat kan helaas een paar dagen duren.

Ben je overgestapt naar Freedom via KPN WBA dan zou er helemaal geen patchomzetting plaats moeten vinden maar is het een poortloze migratie. En ook dan behoort het glaslampje niet uit te gaan...

Dus ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.

• Sup4rdurt
Barre73 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:42:
[...]

Ben je overgestapt naar Freedom voor 49 euro (dus via Cambrium ODF apparatuur). In dat geval is je patch in de PoP verwijderd maar niet of niet goed opnieuw aangesloten op de Cambrium switch. Dat is een probleem want Freedom moet dan een geen licht melding maken bij KPN WBA, die dat weer naar Reggefiber (KPN Netwerk NL) moeten zetten voor een storingsmonteur. Dat kan helaas een paar dagen duren.

Ben je overgestapt naar Freedom via KPN WBA dan zou er helemaal geen patchomzetting plaats moeten vinden maar is het een poortloze migratie. En ook dan behoort het glaslampje niet uit te gaan...

Dus ik ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.
Er is inderdaad een melding gemaakt richting Cambrium. Operator aan de telefoon gaf aan dat het doorgaans binnen dezelfde dag nog wordt opgepakt. Ik wacht wel af. Voor het thuiswerken is het lastig maar andere zaken doe ik wel via 4G. Paar dagen geen vaste internet verbinding overleef ik wel (hopelijk).

• Gerrit1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-07-2023
Edje040 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:48:
[...]

Is dat zo? Op de site van XS4ALL kan ik toch nog gewoon een aanvraag indienen?
Het was wel in het nieuws, zoek maar op xs4all en nieuwe klanten. Ook had ik XS4all nog aan de lijn (wilde ik er niet allemaal bij zetten) en was ook de tekst in de trend van 'hopelijk kom je terug als xs4all klant' waarop ik antwoorde: dat kan toch niet? Dan wordt ik toch KPN klant? Waarom hij dit bevestigde.

Je weet maar nooit, misschien is het weer veranderd. Maar ik zit nu bij Freedom en ik ga niet zomaar weg.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 22:08
Gerrit1980 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:54:
[...]

Het was wel in het nieuws, zoek maar op xs4all en nieuwe klanten. Ook had ik XS4all nog aan de lijn (wilde ik er niet allemaal bij zetten) en was ook de tekst in de trend van 'hopelijk kom je terug als xs4all klant' waarop ik antwoorde: dat kan toch niet? Dan wordt ik toch KPN klant? Waarom hij dit bevestigde.

Je weet maar nooit, misschien is het weer veranderd. Maar ik zit nu bij Freedom en ik ga niet zomaar weg.
Dank je. Dat heb ik dan ff gemist. Voorlopig blijf ik nog maar even bij XS. Ik wacht de ontwikkelingen af. Het scheelt mij te veel (alle voordelen opgeteld dik €35) en ik wil de kwaliteit van CD even aankijken (tv is een must hier in huis).

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 16:41

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Gerrit1980 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:54:
[...]

Voor zover ik weet is xs4all alleen nog in naam in gebruik.
Maar het zal dus zeker niet hetzelfde zijn als vroeger.

nieuws: KPN wil Xs4all-merknaam toch blijven gebruiken

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Sakura_nl
Gisteren werd ik door Freedom gebeld over de nieuwe tv ontvanger. Ze zijn dus voorzichtig met een omruilaktie begonnen.
Redelijke tijd met een uiterst vriendelijke dame aan de lijn gehangen en het over xs4all en het verdwijnen ervan gehad. Ze zat er echt met gemengde gevoelens in, had al 24 jaar bij xs4all gewerkt voordat ze bij Freedom aan het werk ging. Zelf zat ik al 22 jaar bij xs4all, ik begreep dus als geen ander het gemengde gevoel van het weggaan bij xs4all. Er zit nog heel veel in de pijplijn bij Freedom internet vertelde ze.

Was echt een heel leuk en persoonlijk gesprek. Heb haar uiteraard ook de complimenten gegeven voor de prima werkwijzen bij Freedom internet.

[ Voor 18% gewijzigd door Sakura_nl op 26-09-2020 23:30 ]

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:51

Mickel moen

mickelmoen.nl

Enkele weken geleden de overstap gemaakt.

Zeer tevreden. Verbinding DSL. Uitstekende snelheid. Ik meet hier 194/30. Download is daarmee meer dan dubbele snelheid van wat ik bij XS4all had. Ik merk het snelheidsverschil duidelijk.

Hele fijne nieuwe Fritz!box.

Ik heb geen tv en telefoon meer genomen. NPO en Netflix op AppleTv is voldoende. En verder kan ik genoeg streamen via de iPad. Oa RTL als ik The Voice nog eens wil zien. Verder vind ik de commerciëlen niet interessant.

Al met al ben ik nu goedkoper uit dan wat ik bij XS4all betaalde. Jaarabonnement €43/maand. Vaste telefoon gebruikte ik al bijna niet meer. Tv mis ik dus niet. Bij XS4all betaalde ik inclusief tv en telefoon Zo’n €72.
Alleen Spotify komt er nog bij, wat in hetXs4all pakket zat.

Maar zeker zo belangrijk. Ik ondersteun de uitgangspunten van Freedom. Ik kon de acties van KPN met XS4all dan ook in het geheel niet waarderen.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,5°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

• ericafterdark
  • Laatst online: 13-10 14:53
Zijn er filmpjes van de Amino Aria 710 in actie bij Freedom Canal Digitaal zodat ik het eens kan vergelijken met TV van KPN?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• RenePetty
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 16:57
Eiríkr schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:20:
Zijn er filmpjes van de Amino Aria 710 in actie bij Freedom Canal Digitaal zodat ik het eens kan vergelijken met TV van KPN?
Ik begrijp dit niet , kan je het wat duidelijker omschrijven, hoe kom ik bij deze filmpjes ??

• Barre73
RenePetty schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:33:
[...]

Ik begrijp dit niet , kan je het wat duidelijker omschrijven, hoe kom ik bij deze filmpjes ??
Dat is ook zijn vraag... Of er filmpjes bestaan waarop je ziet hoe deze decoder werkt qua zappen, menu etc...

• RenePetty
Oke, misschien dat er iemand komt met een antwoord.

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Zojuist de knoop doorgehakt en op de knop gedrukt na 13 jaar XS4ALL (via Demon). Was al 'Founding Member', maar ik kijk graag de kat uit de boom. Het enige wat ik ga 'missen' is gratis Spotify Premium, maar dat gebruik ik toch slechts mondjesmaat. Extra betalen voor pairbonding is wel jammer, maar blij dat ze het überhaupt bieden. Ben benieuwd.

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Inmiddels allerlei bevestigingsmails van Freedom binnengekregen (in tweevoud) dus dat is prima. Wat ik me dan wel afvraag (ook na het teruglezen van andere overstap ervaringen), moet ik zelf nu nog mijn abonnement bij XS4ALL opzeggen of 'wordt dat geregeld/doorgegeven'. In de e-mails staat dat het nu kan, maar is het ook noodzakelijk?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

zonder.h schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:12:
Inmiddels allerlei bevestigingsmails van Freedom binnengekregen (in tweevoud) dus dat is prima. Wat ik me dan wel afvraag (ook na het teruglezen van andere overstap ervaringen), moet ik zelf nu nog mijn abonnement bij XS4ALL opzeggen of 'wordt dat geregeld/doorgegeven'. In de e-mails staat dat het nu kan, maar is het ook noodzakelijk?
Wacht even tot morgen af, de betreffende afdeling van XS4All werkt niet op zondag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

gisteren ook ingeschreven voor de overstap van xs4all naar freedom.
Helaas voor mij hier ook alleen WBA glas van KPN dus het wordt een stuk duurder.
Maar dat heb ik over voor het gedachtegoped van freedom en het vaste ip
Als ik het goed lees wordt er nu de Amino Aria 710 STYB geleverd?
Ik had een tijd geleden al eens gekeken en toen stond er een andere (nogal slechte) STB MZ 102.
Dus dit klinkt al een stuk beter gelukkig.
Zit hier trouwens wel een netflix/prime etc app in?

[ Voor 5% gewijzigd door mr.babek op 27-09-2020 13:30 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• RenePetty
Ik ga woensdag 01 oktober 2020 over van xs4all naar freedom. Heb de hardware al binnen en idd 2x de Amino Aria 710 met de frtizbox 5490 voor glasvezel.

De amino aria en de afstandsbediening voelt goedkoop aan, ik hoop dat de werking meer beloofd.

[ Voor 23% gewijzigd door RenePetty op 27-09-2020 19:43 ]

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 16:41
Voor een adres waar onlangs glasvezel is aangelegd door KPN NetwerkNL kan ik bij tweak glasvezel bestellen, maar bij freedom alleen dsl. Waar zou dat verschil vandaan komen?

• krakendmodem
esky schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:39:
Voor een adres waar onlangs glasvezel is aangelegd door KPN NetwerkNL kan ik bij tweak glasvezel bestellen, maar bij freedom alleen dsl. Waar zou dat verschil vandaan komen?
Je hebt dan GPON glasvezel. Da's een iets andere opzet dan de "oude" glasvezel netwerken.

Tweak heeft zijn systemen al ingericht (nog maar sinds een dikke maand trouwens) om orders te bestellen met GPON.

Providers moeten hun systemen aanpassen zodat de aanvraag soepel kan verlopen. T-Mobile, Freedom en vrijwel alle andere providers hebben dat nog niet gedaan.

KPN, XS4ALL en Tweak zijn momenteel de enige partijen die over GPON leveren.

• voorstad
krakendmodem schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:50:
[...]

Je hebt dan GPON glasvezel. Da's een iets andere opzet dan de "oude" glasvezel netwerken.

Tweak heeft zijn systemen al ingericht (nog maar sinds een dikke maand trouwens) om orders te bestellen met GPON.

Providers moeten hun systemen aanpassen zodat de aanvraag soepel kan verlopen. T-Mobile, Freedom en vrijwel alle andere providers hebben dat nog niet gedaan.

KPN, XS4ALL en Tweak zijn momenteel de enige partijen die over GPON leveren.
Waarbij Tweak maximaal 100 Mbit levert / kan leveren / wil leveren / commercieel maximaal haalbaar vindt.

• KoenWa
RenePetty schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:02:
Ik ga woensdag 01 oktober 2020 over van xs4all naar freedom. Heb de hardware al binnen en idd 2x de Amino Aria 710 met de frtizbox 5490 voor glasvezel.

De amino aria en de afstandsbediening voelt goedkoop aan, ik hoop dat de werking meer beloofd.
De werking is uitstekend, veel beter dan de MZ102. Het kastje schuif je onder je TV en blijft daar toch staan?
Voor een afstandsbediening denk eens aan de Logitech Hub en app. Dan kun je al je apparatuur bedienen via de app. op je telefoon of Ipad.

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-09-2020 19:38 . Reden: Bold tags verwijdert. ]

• RenePetty
KoenWa schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:48:
[...]

De werking is uitstekend, veel beter dan de MZ102. Het kastje schuif je onder je TV en blijft daar toch staan?
Voor een afstandsbediening denk eens aan de Logitech Hub en app. Dan kun je al je apparatuur bedienen via de app. op je telefoon of Ipad.
Ik heb mijn tv LG Oled 55 C9 tegen de muurhangen, moet nog kijken waar en hoe ik het kastje ga plaatsen.
Ik weet niet welke afstandsbediening je bedoeld en in de app store van ios heb je zoveel logitech app’s zou je het iets meer kunnen omschrijven. Graag zou ik wel een andere afstandsbediening en goede app voor iphone en ipad willen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door RenePetty op 28-09-2020 23:33 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@RenePetty Jij hebt dus wel twee kastjes?

• jorikc
Een vriend van me (niet echt een tweaker) is vandaag overgestapt van XS4All naar Freedom en had daar 2 STB’s bij besteld. Hij is erg tevreden met de TV-kwaliteit van CD en de Amino’s doen het ook goed.

@.oisyn 2 kastjes is dus zeker wel mogelijk, maar misschien is er een verschil tussen bij de aanvraag en een mutatie later? Lijkt me geen hele moeilijke situatie en zou toch zeker mogelijk moeten zijn als ze Live willen gaan voor non-Founding Members.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@jorikc Ik kreeg het idee dat het helemaal niet mogelijk was, omdat ik vroeg of het met terugwerkende kracht niet gewoon een optie was. Dan betaal ik gewoon extra voor die paar maanden dat ik het nog niet had (zodat ik Ziggo op kan zeggen, dus die paar keer €4 betaal ik graag), maar dat was ook niet mogelijk }:|

• RenePetty
Ja ik heb 2 amino aria 710 kastjes gekregen, voor die tweede moest ik 4€ extra betalen.

• KoenWa
RenePetty schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:31:
[...]

Ik heb mijn tv LG Oled 55 C9 tegen de muurhangen, moet nog kijken waar en hoe ik het kastje ga plaatsen.
Ik weet niet welke afstandsbediening je bedoeld en in de app store van ios heb je zoveel logitech app’s zou je het iets meer kunnen omschrijven. Graag zou ik wel een andere afstandsbediening en goede app voor iphone en ipad willen hebben.
Je moet de Logitech Hub als hardware hebben om ir codes te verzenden. De app is Harmony Control. Deze stuurt via WiFi codes naar de hub die dit omzet in ir codes.
Je voert al je apparaten in die je gebruikt zoals TV, AV receiver, Amino ontvanger, DVD speler enz.
Met deze apparaten maak je activiteiten zoals TV kijken, naar muziek luisteren enz. Per activiteit kies je de apparaten die je daarvoor wilt gebruiken en welke in/ uitgangen. De plaats van de hub is niet kritisch, hij hoeft niet op een apparaat gericht te staan zoals een gewone afstandsbediening.
Voor de Amino moet je de 7x kiezen.. Voor de ontvanger kun je ook favorieten invoeren.
Freedom komt nog niet voor in de Logitech database kies daarom online die heeft dezelfde kanaalindeling als freedom.
succes.

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-09-2020 19:36 . Reden: Bold tags verwijdert ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@KoenWa Geen bold leest prettiger :)

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Een TR indienen is nóg prettiger ;)

www.google.nl

• Sup4rdurt
Sup4rdurt schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:52:
Er is inderdaad een melding gemaakt richting Cambrium. Operator aan de telefoon gaf aan dat het doorgaans binnen dezelfde dag nog wordt opgepakt. Ik wacht wel af. Voor het thuiswerken is het lastig maar andere zaken doe ik wel via 4G. Paar dagen geen vaste internet verbinding overleef ik wel (hopelijk).
5 dagen verder en nog geen internet...

Er is dus iemand van Tweak langsgeweest om het glasgedeelte te fixen. M'n NTU geeft nu ook 3 groene LEDjes; Power, Glas en LAN. Tot zover alles goed dus.

Heb m'n Fritz!Box 7581 nu al op meerdere manieren geconfigureerd, verschillende kabel getest maar krijg de verbinding maar niet werkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU9BptLDyCMrfLv9Sedb_gthIAY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/9gkqtPXwN46vFnI1Rsnyxacx.png?f=fotoalbum_medium
Dit is de configuratie zoals deze volgens mij moet zijn. LAN vanuit de NTU gaat naar WAN op de Fritz!Box

Doe ik nou iets verkeerd of zit er gewoon iets anders niet goed?

• jacques1971
@Sup4rdurt Moet de Vlan-ID niet op 6 staan?

• Sup4rdurt
Ook geprobeerd, werkt ook dan niet.

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-11 14:26
Het lijkt er op dat ik als niet founding member nu ook kan bestellen...nog niets over gelezen in een nieuwsbrief.

• theroy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 10:43
Ixus74 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:55:
Het lijkt er op dat ik als niet founding member nu ook kan bestellen...nog niets over gelezen in een nieuwsbrief.
Ja dat ontdekte ik zaterdag ook al! gelijk mijn gig lijntje voor 49 euro besteld :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Inderdaad, maar mij voorlopig nog te duur.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-11 14:26
theroy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:10:
[...]

Ja dat ontdekte ik zaterdag ook al! gelijk mijn gig lijntje voor 49 euro besteld :)
Dat hebben ze dan aardig stil weten te houden.

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Het staat op de website onder het kopje 'Nieuws' klik

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• YWatchman
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-10 09:21
Sup4rdurt schreef op woensdag 30 september 2020 @ 03:33:
[...]

5 dagen verder en nog geen internet...

Er is dus iemand van Tweak langsgeweest om het glasgedeelte te fixen. M'n NTU geeft nu ook 3 groene LEDjes; Power, Glas en LAN. Tot zover alles goed dus.

Heb m'n Fritz!Box 7581 nu al op meerdere manieren geconfigureerd, verschillende kabel getest maar krijg de verbinding maar niet werkend.

[Afbeelding]
Dit is de configuratie zoals deze volgens mij moet zijn. LAN vanuit de NTU gaat naar WAN op de Fritz!Box

Doe ik nou iets verkeerd of zit er gewoon iets anders niet goed?
Volgens mij moet je klikken op 'cable connection'.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je was net te snel, het staat in de nieuwsbrief van vandaag :)

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Yes, het feest gaat beginnen! Freedom zal het waanzinnig druk gaan krijgen de komende tijd. Heel veel succes gewenst en dat jullie maar zo veel mogelijk abonnees mogen krijgen!

Uit de nieuwsbrief van 30-9:
"1. Freedom Internet voor iedereen in Nederland
Het is zover! Vanaf nu kan iedereen bij Freedom een internetabonnement bestellen, met of zonder TV en Bellen.
"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omruilactie voor de STB's wordt ook in gang gezet. Ben benieuwd of de oude dan blijft werken (waarschijnlijk niet, het komt met een stappenplan). Maar zo wel, dan vraag ik me af wat de consequenties zijn van het niet tijdig terugsturen van de oude STB :).

Ik blijf het zuur vinden dat het dus wel mogelijk was om over meerdere STB's te beschikken als je dat bij de intake had opgegeven, maar niet om het achteraf na te bestellen (zelfs niet met terugwerkende kracht).

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2020 11:55 ]

• YWatchman
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-10 09:21
.oisyn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:54:
Omruilactie voor de STB's wordt ook in gang gezet. Ben benieuwd of de oude dan blijft werken (waarschijnlijk niet, het komt met een stappenplan). Maar zo wel, dan vraag ik me af wat de consequenties zijn van het niet tijdig terugsturen van de oude STB :).
Ze worden uitgeschakeld, zie de bijlage. :-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer ;(

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:14
JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:52:
Yes, het feest gaat beginnen! Freedom zal het waanzinnig druk gaan krijgen de komende tijd. Heel veel succes gewenst en dat jullie maar zo veel mogelijk abonnees mogen krijgen!

Uit de nieuwsbrief van 30-9:
"1. Freedom Internet voor iedereen in Nederland
Het is zover! Vanaf nu kan iedereen bij Freedom een internetabonnement bestellen, met of zonder TV en Bellen.
"
Jammer is alleen dat de samenwerking met T-mobile pas ergens volgend jaar op gang gaat komen.
Ik wil best 1Gbit via T-Mobile gaan afnemen tegen een schappelijke prijs.
Dan moeten ze wèl gaan leveren.
Er ligt hier al vele jaren glasvezel maar T-mobile komt niet verder dan een schamele 100Mbits.
Ok, via het KPN netwerk kan het wel maar dat heb ik nu ook al via XS4all.
Nu omschakelen biedt dus geen voordelen.
Ik kom volgend jaar wel eens terug om te zien of Freedom kan gaan leveren waar ik iets aan heb.

• RenePetty
Vannacht overgegaan van XS4ALL naar freedom. Alles vlekkeloos gegaan, kreeg welkomst mail van Freedom, en stond al over naar Freedom.
Download stream iptv van 8000 kbit/sec bij XSALL naar 12000 kbit/sec bij Freedom gegaan. 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cmXSikgjFxX4YWvOD7KlDLlLKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEfKJPHZ4ARPCFwqhzyhB9xB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wH545cbRt3MoYfHuPhikMC-xoUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGeWNwt9cbhtIxiFFWro9bXi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 121% gewijzigd door RenePetty op 30-09-2020 13:34 ]

• Sup4rdurt
YWatchman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:05:
[...]

Volgens mij moet je klikken op 'cable connection'.
Werkt jammer genoeg ook niet...

Ik heb maar een nieuwe Fritz!Box besteld. Wellicht dat die het probleem veroorzaakt.

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:06:
[...]

Jammer is alleen dat de samenwerking met T-mobile pas ergens volgend jaar op gang gaat komen.
Ik wil best 1Gbit via T-Mobile gaan afnemen tegen een schappelijke prijs.
Dan moeten ze wèl gaan leveren.
Er ligt hier al vele jaren glasvezel maar T-mobile komt niet verder dan een schamele 100Mbits.
Ok, via het KPN netwerk kan het wel maar dat heb ik nu ook al via XS4all.
Nu omschakelen biedt dus geen voordelen.
Ik kom volgend jaar wel eens terug om te zien of Freedom kan gaan leveren waar ik iets aan heb.
Er was hier onlangs wat discussie in dit topic over T-mobile (werd terecht afgekapt wegens wat te ver off-topic, maar samengevat):

Als er nu al glasvezel van KPN (of voormalig Reggefiber) ligt en T-mobile komt zelf ook niet verder dan 100 Mbit/s, dan komt dat omdat T-mobile bij jou geen eigen apparatuur in de centrales heeft. En dan is T-mobile, en dus ook Freedom, afhankelijk van het dure KPN Wholesale Broadband Access aanbod.

Oftewel, aan de in de nieuwsbrief genoemde samenwerking met T-mobile ga jij waarschijnlijk niets hebben. Dat gaat echt alleen maar over netwerken die helemaal voor/door T-mobile zelf aangelegd worden.

Overigens, wat betreft Freedom en (lokaal) Gigabit aanbod: Ik neem nu 1 Gbps af bij Tweak (Cambrium), voor (met jaarbetaling) 32 euro per maand. Freedom kan hier, door samenwerking met Cambrium, ook 1 Gbps leveren. Dit kost omgerekend wel ongeveer 10 euro per maand meer dan bij Tweak.

Voordeel is dan wel dat ik native DualStack IPv6 krijg (dat is bij Tweak nog altijd niet voor elkaar). En uiteraard het gedachtengoed van Freedom.

Moeilijk, moeilijk......

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 30-09-2020 14:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:05:
[...]

Er was hier onlangs wat discussie in dit topic over T-mobile (werd terecht afgekapt wegens wat te ver off-topic, maar samengevat):

Als er nu al glasvezel van KPN (of voormalig Reggefiber) ligt en T-mobile komt zelf ook niet verder dan 100 Mbit/s, dan komt dat omdat T-mobile bij jou geen eigen apparatuur in de centrales heeft. En dan is T-mobile, en dus ook Freedom, afhankelijk van het dure KPN Wholesale Broadband Access aanbod.

Oftewel, aan de in de nieuwsbrief genoemde samenwerking met T-mobile ga jij waarschijnlijk niets hebben. Dat gaat echt alleen maar over netwerken die helemaal voor/door T-mobile zelf aangelegd worden.

Overigens, wat betreft Freedom en (lokaal) Gigabit aanbod: Ik neem nu 1 Gbps af bij Tweak (Cambrium), voor (met jaarbetaling) 32 euro per maand. Freedom kan hier, door samenwerking met Cambrium, ook 1 Gbps leveren. Dit kost omgerekend wel ongeveer 10 euro per maand meer dan bij Tweak.

Voordeel is dan wel dat ik native DualStack IPv6 krijg (dat is bij Tweak nog altijd niet voor elkaar). En uiteraard het gedachtengoed van Freedom.

Moeilijk, moeilijk......
KPN is natuurlijk geen geschikte partner voor Freedom.
Dat men dit nu noodgedwongen moet aanbieden is uit armoede omdat er niet beter is.
Nogmaals glasvezel ligt hier al jaren en er kunnen genoeg aanbieders leveren. Het glasvezelnet is door Reggefiber indertijd aangelegd.
Wil ik persé 1Gbit? Nee hoor.
Mag ook 200Mbits zijn maar dan voor een redelijke prijs die concurrent is tov KPN/XS4all.
Ik begrijp best dat Freedom niet volledig en overal in Nederland kan gaan leveren.
T-mobile heeft haar zaakjes ook nog niet voor elkaar. Op termijn zal T-mobile hun glas aanbod inderdaad wel landelijk gaan uitbreiden. Glas aanleggen hoeft niet gaat om de apparatuur in de PoP’s.

Dat is het internet deel.
TV dan, dit moet ook in orde zijn want TV kijken doen we hier wel.
Het huidige KPN IPTV is nu net onstabiel geworden maar was redelijk goed.

Kortom, ik ben blij met de initiatieven van Freedom maar zal pas ergens volgend jaar er pas gebruik van kunnen gaan maken.

• eymey
@HoppyF Zoals ik het nu begrijp, gaat de partnerdeal tussen T-mobile en Freedom alleen maar over de fysieke eigen netwerken van T-mobile. En dus niet over de KPN/Reggefiber netwerken waar T-mobile dmv eigen apparatuur in de PoP's ook Gigabit kan bieden.

Natuurlijk hoop ik dat ik in dat laatste ongelijk heb, want dat zou betekenen dat Freedom klanten op meer plekken in Nederland straks bij Freedom een betere verbinding voor hun geld kunnen krijgen, met T-mobile als operator. Tenslotte heeft T-mobile op meer KPN netwerken eigen apparatuur dan Cambrium.

Over KPN-netwerken heen (zonder alternatieve operatoren) zal het voor Freedom wel altijd sappelen blijven met 100 Mbit/s verbindingen voor vrij hoge prijzen. Dat is helaas 'de markt'......

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 30-09-2020 14:57 ]

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:45:
@HoppyF Zoals ik het nu begrijp, gaat de partnerdeal tussen T-mobile en Freedom alleen maar over de fysieke eigen netwerken van T-mobile. En dus niet over de KPN/Reggefiber netwerken waar T-mobile dmv eigen apparatuur in de PoP's ook Gigabit kan bieden.

Natuurlijk hoop ik dat ik in dat laatste ongelijk heb, want dat zou betekenen dat Freedom klanten op meer plekken in Nederland straks bij Freedom een betere verbinding voor hun geld kunnen krijgen, met T-mobile als operator. Tenslotte heeft T-mobile op meer KPN netwerken eigen apparatuur dan Cambrium.
Ik mag hoop dat het eerste niet waar is anders is het een dooie mus.
T-mobile kan alleen maar landelijk scoren door in de bestaande PoP’s apparatuur te zetten zodat ze als operator kunnen gaan werken. Pas dan kunnen ze concurreren tegen KPN.

• jacques1971
Overal waar T-Mobile nu 1GB/1GB levert, zal Freedom erover kunnen leveren vanaf januari 2021.

• eymey
Dat zou prachtig zijn @jacques1971 maar heb je daar een bron van die dat zo specifiek zegt ?

Want in de nieuwsbrief wordt specifiek Den Haag en Eindhoven aangehaald. En in het artikel op de site van Freedom wordt ook niet heel specifiek genoemd dat "het ontsluiten van nieuwe gebieden" slaat op het ODF aanbod wat T-mobile nu op Reggefiber netwerken heeft (en waarvan uitbreiding sowieso al heel lang stil lijkt te staan).

• RenePetty
Weet iemand hoe je de magic remote control van LG werkend krijgt op de Amino Aria 710. Alvast bedankt voor het meedenken.

• jacques1971
@eymey Vanaf januari 2021 gaan Freedom Internet en T-Mobile samenwerken. Freedom wil via het T-Mobile glasvezelnetwerk 1 GB internetverbindingen aanbieden voor € 49,- per maand. Freedom klanten kunnen straks kosteloos switchen tussen netwerkleveranciers en hoeven geen nieuw jaarcontract af te sluiten.

• eymey
jacques1971 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:19:
@eymey Vanaf januari 2021 gaan Freedom Internet en T-Mobile samenwerken. Freedom wil via het T-Mobile glasvezelnetwerk 1 GB internetverbindingen aanbieden voor € 49,- per maand. Freedom klanten kunnen straks kosteloos switchen tussen netwerkleveranciers en hoeven geen nieuw jaarcontract af te sluiten.
Hoe bevestigt dit jouw aanname dat ze dat ook gebieden gaan doen waar T-mobile ODF in PoP's fan KPNNetwerkNL afneemt ?

T-mobile heeft ook gebieden waar zij de primaire operator zijn op glasvezelnetwerken (daar wordt ook naar verwezen, bv. Den Haag ). Maar ik wil gewoon expliciet ergens vermeld zien worden dat dit dus voor álle gebieden gaat gelden, ook waar T-mobile zelf niet fysiek het glasvezelnetwerk heeft aangelegd maar alleen ODF doet.

Pagina: 1 ... 23 ... 80 Laatste