Mijn ervaring;
- Besteld met overstap op de 25 september, met fritzbox huur
- Omdat er geen onbeperkt bellen is bij freedom, heb ik deze al begin september overgezet van xs4all naar budget phone.
- Brief gekregen ergens begin september van XS4all dat mijn account zal worden opgezegd, omdat ze bericht hadden gekregen dat KPN de lijn omhangt naar freedom. Dus ik heb zelf niets bij Xs4all hoeven op te geven.
- Hardware van freedom had ik ergens in week 37 gekregen (met track & trace).
- Op 20 september de fritz.box vervangen. Deze had namelijk ook een xs4all account optie. Op de xs4all 5490 een backup van de settings, restore op de freedom 5490 muv internet settings.
- DHCP en telefoon (voip) werkt direct. Ik moest alleen mijn dect telefoon opnieuw registeren.
- De internet verbinding werkte met de 'freedom' internet verbinding settings. Dus de fritzbox laten hangen.
- Vanochtend (volgens de fritzbox log) om 04:12:15 overgegaan naar freedom. Ik had het zelf niet in de gaten, 's ochtends deed internet het gewoon.
- Vanochtend nog een bericht gehad van XS4all dat ik nooit een bevestiging had gegeven over de overstap, dan dat als ze binnen 14 dagen geen reactie hebben ze mij per 25 september 2020 afsluiten.
- Even via de xs4all site het bevestigd met een bijzonder bericht "... "We zien u in de toekomst graag terug bij XS4ALL, de regelmatig als beste geteste provider". Maar dat klopt helemaal niet, want ze accepteren geen nieuwe klanten meer. Je krijgt dan een KPN account.
Dus eigenlijk dusver een makkelijke overstap wat je gefaseerd goed kan doen. Het moeilijkste was de instellingen van budgetphone, omdat de opties anders heten in de fritz.box dan in de instructies van budgetphone.
Freedom! Gerrit
[
Voor 2% gewijzigd door
Gerrit1980 op 25-09-2020 09:37
. Reden: taalfouten ]