Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsn0w
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-04 16:22
Beste Tweakers,

Ik heb een LG OLED55C7V gekocht maar loop tegen een probleem aan. Ik heb een set-top box van Amino (M540) en bediende die met mijn vorige TV via een Harmony One afstandsbediening. Nu wil ik graag de Magic Remote gebruiken maar dat krijg ik niet voor elkaar. Via het menu Invoer > Set-top Box > Universele afstandsbediening kies ik voor Decoder en vervolgens als fabrikant Amino. Ik kan kiezen uit twee verschillende afstandsbedieningstypes maar beide werken na het testen van de knoppen niet.

Ik lees iets over codes, kan ik die niet handmatig invoeren of zoiets? Of werkt het gewoon überhaupt niet?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt,
matsn0w

PS: mijn provider is Telfort (voorheen XMSnet/Glashart)

[ Voor 4% gewijzigd door matsn0w op 01-08-2020 19:48 . Reden: Typo ]

Hier had uw advertentie kunnen staan

Beste antwoord (via matsn0w op 30-01-2022 20:10)

• wigwam2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03-2023
Voor iedereen die nog steeds worstelt met het gebruik van de LG universele afstandsbediening voor de Amino settopbox, het volgende.
Ook ik vulde bij de vraag "welke serviceprovider" steeds netjes Delta (in mijn geval) in. En dan kwam later de vraag over het type settopbox.
Eigenlijk herkende hij Delta al niet, maar de bij de 2e vraag de Amino al helemaal niet. Tot ik me realiseerde dat de vraag naar de provider helemaal niet logisch is als je gewoon een settopbox (= hardware) wilt aansluiten. Dus ik vulde bij de vraag naar de serviceprovider "Amino" in. En ja hoor, die blijkt hij wel te kennen, dus die kun je aanvinken. Daarna krijg je nog een paar test instellingen om te testen in welke instelling de kanalen (op de amino) switchen met gebruikmaking van de afstandsbediening van LG. De derde of vierde optie bleek de kanalen idd te switchen. Klaar is kees.
Alleen schakelt hij de settopbox niet uit samen met de TV. Dat vind ik minder belangrijk dan de kanalen.

Alle reacties

Anoniem: 1019381

Helaas geen antwoord, wel hetzelfde probleem. Ook een LG, type 49SJ810V, Telfort glasvezel, amino M540 en ook geen connectie. Via andere fora gelezen dat als je een andere type settop box kiest zoals bijv. Motorola, je wel een connectie zou kunnen krijgen, maar ook dat is mij niet gelukt.

Dus als er mensen zijn die dit lezen en die het wel voor elkaar hebben om een amino M540 settop box te koppelen met een LG tv, laat het ons weten aub.

Bvd ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xms540
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb ook een LG (65C7V), Amino M540 en Telfort. Het is mij ook niet gelukt met de afstandsbediening.
Ik heb nog een extra probleem. Wel beeld, maar geen geluid via de Amino.
Gr.Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggelaar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
En ik schaar me onder bovenstaande. 55c7v met een amino (provider Sparql).

Als iemand al een oplossing heeft dan hoor ik t graag.

De door de OP geopperde nummerinvoer is iig niet de oplossing, dat is om een tv te kunnen bedienen met de amino AB.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1052625

Probeer eens fabrikant Entone.
Entone is nl de maker van de Amino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1019381

@Anoniem: 1052625 Bedankt voor het meedenken.

Ik heb je suggestie geprobeerd maar helaas zonder succes :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin377
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-01-2024
ik zou hier ook heel benieuwd naar zijn. Heb net een nieuwe LG C7 en ik krijg mijn Amino M540 ook niet gekoppeld met Magic Remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neonl1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-04 16:36
Anoniem: 1052625 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:43:
Dank je, dit was voor mij de oplossing! Amino m610x icm 65c8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin377
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-01-2024
Dank voor de tip maar helaas werkt deze niet voor de LG C7 icm Amino M540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier helaas ook met de kpn decoder, geen verbinding tot stand te brengen. Erg jammer want de magic remote werkt fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebutt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-11-2020
Dit werkt voor de Amino Aria op een LG C7 :) . Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird1974
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02-2021
Beste allemaal, dat entone trucje kende ik gelukkig al. De gewone functies werken prima. Maar is het mogelijk om de overige knoppen toe te wijzen?

Nu moet ik om op 'pauze' te drukken eerst menu knop drukken, dan naar de tweede pagina van caiway's verschrikkelijke interface om dan op pauze te drukken met de pointer.

Dat zou ik liever gewoon onder een kleurknop zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 15:05
Bij mijn GX model moet ik de naam van de service provider kiezen. In mijn geval is dat Solcon en die wordt niet gevonden. Probeer ik een andere provider en geef ik een aantal keer aan dat de AB niet werkt, dan kan ik alsnog een apparaat invoeren.

Maarrrr, helaas wordt zowel Entone als Amino überhaupt niet herkent, evenals enkel het model (610).
Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie Nack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik heb een LG 55UF850V en sinds zeer recent een nieuwe decoder van Amino, de Aria 7.
Met behulp van de gegevens in dit draadje heb ik aan de LG magic remote nu via de LG de Animo gekoppeld.
Ik heb daarvoor als fabrikant gekozen voor Entone. De 2e config pakt.
Nu kan ik dus met LG magic remote ook de Amino Aria 7 decoder sturen. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 15:05
Ik had ook Entone ingesteld, maar sinds kort is die ineens verdwenen en staat hij op Tele2 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 10:16
Harrie Nack schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:20:
Ik heb een LG 55UF850V en sinds zeer recent een nieuwe decoder van Amino, de Aria 7.
Met behulp van de gegevens in dit draadje heb ik aan de LG magic remote nu via de LG de Animo gekoppeld.
Ik heb daarvoor als fabrikant gekozen voor Entone. De 2e config pakt.
Nu kan ik dus met LG magic remote ook de Amino Aria 7 decoder sturen. Top.
Na de laatste update van Amino 7 werkt hij bij mij nu ook op optie "Entone <afstandbediening 1>""daarvoor nog op geen enkele en moest mijn oude vertrouwde Logitech One tevoorschijn gehaald worden!
Ik kan nu eindelijk de MR700 gaan bestellen aangezien de bijbehorende MR650 defect is en deze niet meer gemaakt / geleverd wordt (slechte zaak LG 3,5 jaar na dato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RT13
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:41
Ik zie dat dit een oude topic is maar wellicht kan iemand alsnog mij uit de brand helpen.

Heb sinds vandaag ook de Amino decoder. Probeer op mijn LG tv als decoder Entone te selecteren voor magic remote maar krijg de melding: Tijdelijke fout, er is een fout opgetreden met het verbinden met de server.

Mensen hier bekend mee en evt een oplossing? Elk andere fabrikant werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pekka91166
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01 20:53
Hier hetzelfde probleem.
LG OLED-tv met WebOS en MaicRemote.

Bij mij was de oplossing om uiteindelijk bij het type / model decoder “ARIA” in te typen. Kreeg daar de keuze ARIA6xx, terwijl ik een Aria 7xx heb.
Toen werkte het meteen!

👍

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• wigwam2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-03-2023
Voor iedereen die nog steeds worstelt met het gebruik van de LG universele afstandsbediening voor de Amino settopbox, het volgende.
Ook ik vulde bij de vraag "welke serviceprovider" steeds netjes Delta (in mijn geval) in. En dan kwam later de vraag over het type settopbox.
Eigenlijk herkende hij Delta al niet, maar de bij de 2e vraag de Amino al helemaal niet. Tot ik me realiseerde dat de vraag naar de provider helemaal niet logisch is als je gewoon een settopbox (= hardware) wilt aansluiten. Dus ik vulde bij de vraag naar de serviceprovider "Amino" in. En ja hoor, die blijkt hij wel te kennen, dus die kun je aanvinken. Daarna krijg je nog een paar test instellingen om te testen in welke instelling de kanalen (op de amino) switchen met gebruikmaking van de afstandsbediening van LG. De derde of vierde optie bleek de kanalen idd te switchen. Klaar is kees.
Alleen schakelt hij de settopbox niet uit samen met de TV. Dat vind ik minder belangrijk dan de kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

wigwam2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:35:
ik heb een amino 7x en lg OLED. helaas werkt deze optie op geen manier. (bij sommige instelling zet de LG-ab wel de setopbox op pauze met de scrollknop, dat is alleen niet wat de test vraagt :) )

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:15
Dit werkt inderdaad! Hartelijk dank voor heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben0595
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2024
thejoker80 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:11:
[...]

ik heb een amino 7x en lg OLED. helaas werkt deze optie op geen manier. (bij sommige instelling zet de LG-ab wel de setopbox op pauze met de scrollknop, dat is alleen niet wat de test vraagt :) )
Heb je dit probleem nog op kunnen lossen? heb precies dezelfde combinatie en hoop het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:27
Hier ook last van gehad. Uiteindelijk gekoppeld aan entone uit de lijst. Deze combinatie werkt redelijk goed. Je kan de decoder uit en aanzetten. Ook werken de nummers en kanaal naar boven en beneden.

Edit: hierop gereageerd omdat dit hoog staat in de Google resultaten als je zoekt op amino magic remote lg

[ Voor 20% gewijzigd door Renzzie op 01-10-2023 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dociler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10-2024
Dit werkte voor mij LG 55uf850v - code 1628.

Gevonden op 1 of andere vodafone website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:28
Dit zojuist getest met het nieuwe Android TV kastje van Delta (een Amino Amigo 7X) op een LG CX met Magic Remote, en krijg het niet werkend.
Ik kan wel Entone als service provider ingeven (moet je handmatig doen, want hij staat niet in de lijst), maar als je dan vervolgens moet testen of het werkt (door de CH up knop te selecteren) werkt het niet.

Iemand een idee wat er fout gaat? Of zijn er überhaupt Tweakers die dit werkend hebben met het nieuwe Amino Amigo 7X kastje van Delta?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Pagina: 1