Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
Barre73 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:03:
@2green Er wordt nooit ergens actief VOIP tegengewerkt tenzij de poort toevallig door de provider zelf al gereserveerd staat in de router. Zoals poort 5060 bij T-Mobile...
Ik kon poort 5060 prima gebruiken bij KPN en Telfort dus ook bij Budget.
En daarbij heeft Cheap Connect nog een aantal alternatieve poorten die ook prima werken.
Bedankt voor de bevestiging. Ik vond het al onwaarschijnlijk, maar als iemand bij de servicedesk het zo stellig aangeeft wilde ik het toch zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:00
GrazendeKoe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:09:
Ik heb voorheen al eens bij Budgetenergie gezeten en was daar altijd al tevreden over. Nu zit ik bij Oxxio (voor een jaar, niet langer). Toevallig kom ik op dit topic terecht en mijn aandacht is wel gewekt.

Momenteel zit ik bij KPN thuis en KPN mobiel. Hiervoor ben ik in totaal 77 euro per maand kwijt. Hetgeen waar ik over twijfel bij Budget is de snelheid. Hier in het topic lees ik dat men tevreden is met het thuis internet.

Maar hoe zit het met mobiel internet? Ik lees op de site van KPN dan mijn mobiele internet maar liefst 300 Mbit/s is, terwijl ik op de site van Budget lees dat hun internetsnelheid slechts 5 Mbit/s is. Das 60x zo traag, of zie ik nu iets verkeerd?

Ben bang dat 5 Mbit/s mij veel te traag is voor mobiel. En hoe zit het met hun mobiele dekking? Is dit even goed als KPN biedt?
Misschien moet je eens navraag doen in Budget Mobiel [Ervaringen & Discussie].
Voor de rest het is maandelijks opzegbaar dus mocht dit te weinig zijn stap je gewoon weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44
stormfly schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Geef maar een ip en port van je VOIP aanbieder, dan kan ik testen of ik er naar toe kan telnetten (TCP)?

DD-WRT voelt voor mij niet als een performance platform, vaak ontbreekt hardware offloading en loopt al het verkeer over de CPU. Mede door de lage prijs en het lage energieverbruik zie ik die ER-X wel als ultieme glasrouter door het gebruik van hardwareoffloading.
Heel erg bedankt voor het aanbod om dit te testen. Heb inmiddels al op verschillende plekken gelezen dat mijn voip aanbieder gaat werken, anders had ik dankbaar gebruik gemaakt van je aanbod.

DD-WRT is inderdaad geen performance platform, ook nooit geweest denk ik. Was mij totdat ik een firmware optie zocht niet eens bewust van het feit dat DD-WRT inmiddels niet meer zo hip is.
Heb een variant met enkele patches erin gevonden die wel aan IPv4 flow offloading doet. Niet geheel perfect trouwens, ondersteund maar 1 vlan wat voor mijn usecase net voldoende is. Dus ben intussen die ERX aan het bekijken. Staat op het wensenlijstje.

Heb er wel een wifi accesspoint bij nodig, dus zal iets hoger uitkomen dan 50 euro, of ik zet mijn huidige router in als accesspoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
GrazendeKoe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:09:
Ik heb voorheen al eens bij Budgetenergie gezeten en was daar altijd al tevreden over. Nu zit ik bij Oxxio (voor een jaar, niet langer). Toevallig kom ik op dit topic terecht en mijn aandacht is wel gewekt.

Momenteel zit ik bij KPN thuis en KPN mobiel. Hiervoor ben ik in totaal 77 euro per maand kwijt. Hetgeen waar ik over twijfel bij Budget is de snelheid. Hier in het topic lees ik dat men tevreden is met het thuis internet.

Maar hoe zit het met mobiel internet? Ik lees op de site van KPN dan mijn mobiele internet maar liefst 300 Mbit/s is, terwijl ik op de site van Budget lees dat hun internetsnelheid slechts 5 Mbit/s is. Das 60x zo traag, of zie ik nu iets verkeerd?

Ben bang dat 5 Mbit/s mij veel te traag is voor mobiel. En hoe zit het met hun mobiele dekking? Is dit even goed als KPN biedt?
Jij ziet het wel goed. Het is 5 Mbit. Is dat te weinig? Voor gewoon surfen, whatsappen, Facebook en is dat prima te doen hoor. Alles met video (bellen, Netflix etc.) zal lastiger worden. Maar hoe vaak doe je dat via 4G? Toch bijna altijd vooral op (je eigen) wifi lijkt me.
Dekking is geen punt. Budget heeft uiteraard geen eigen netwerk dus dat is KPN zoals je nu ook hebt

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Barre73 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Jij ziet het wel goed. Het is 5 Mbit. Is dat te weinig? Voor gewoon surfen, whatsappen, Facebook en is dat prima te doen hoor. Alles met video (bellen, Netflix etc.) zal lastiger worden. Maar hoe vaak doe je dat via 4G? Toch bijna altijd vooral op (je eigen) wifi lijkt me.
Dekking is geen punt. Budget heeft uiteraard geen eigen netwerk dus dat is KPN zoals je nu ook hebt
Hmm thanks voor je uitleg. Blijf ik denk ik toch bij KPN. Ik zit namelijk juist nooit meer op wifi, zeker buitenshuis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
Vrijdagavond eindelijk de moed verzameld om een extra UTP-kabel van de meterkast naar de slaapkamer te trekken, over de vliering. Daar was het een graad of 45, schat ik, dus na enkele minuten liep het water in straaltjes langs mijn lijf en bleef alle stof en spinrag lekker aan mij kleven, tijdens het halsbrekend en kruipend balanceren over de draagbalken. Maar na ongeveer 15 minuten had ik een extra CAT6 kabel naar de slaapkamer liggen en meteen nieuwe CAT6-kabel naar de werkkamer getrokken (daar lag nog een vier-aderige 100 Mbit kabel). Zaterdagmorgen ook een extra CAT6 naar de woonkamer TV getrokken, zodat ik de Shield TV Pro en het TV-kastje beide hun eigen verbinding naar de correcte router kan geven. En alle overbodige coax-kabels verwijderd; die komt er nooit meer in.

Ik moet zeggen dat de KPN iTV beter werkt dan ik had kunnen vermoeden. De Arris TV-kastje zijn wel vrij traag in de biedingen (langzame hardware?). Wat ik ook jammer vind is dat het beeld weg is als je de EPG start. En dat je de EPG niet kunt starten als je een opname of terugkijken-opname bekijkt.

Nu een week later ben ik blij dat ik de overstap gemaakt heb. Afgezien van een paar kleine nadelen, werkt de DSL-lijn uitstekend en is iTV gewoon een fijn platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
mafri020 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:56:
Ik zal mijn eerste vraag nog iets duidelijker stellen:
Zijn er ook mensen die een contract NA 12 mei hebben afgesloten en wel de Chromecast hebben ontvangen?
Zojuist ontvangen, heb er niets voor hoeven doen ze kwamen vanzelf binnen. Contract 1 juni afgesloten.

Bij jou al e.a. ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
Op 3 juni afgesloten, nog niks ontvangen.

[edit] *dingdong*. En toen was het pakket er :D

[ Voor 39% gewijzigd door robert.v.w. op 29-06-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik hoopte erop dat ik mijn modem aan kon sluiten op de telefoonaansluiting naast de tv (1ste verdieping). Maar helaas, die pakt die niet. Wel de ISRA2 Aansluiting in de meterkast. Maar dan moet ik een datakabel gaan trekken richting de tv. Geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar krijg.

Zou ik de ISRA2 in de meterkast kunnen verbinden met de telefoonaansluiting zodat ik toch boven de modem via de telefoonaansluiting kan verbinden? Of is het trekken van een kabel de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Blik1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:06:
Ik hoopte erop dat ik mijn modem aan kon sluiten op de telefoonaansluiting naast de tv (1ste verdieping). Maar helaas, die pakt die niet. Wel de ISRA Aansluiting in de meterkast. Maar dan moet ik een datakabel gaan trekken richting de tv. Geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar krijg.

Zou ik de ISRA in de meterkast kunnen verbinden met de telefoonaansluiting zodat ik toch boven de modem via de telefoonaansluiting kan verbinden? Of is het trekken van een kabel de enige optie?
Heb je misschien foto's van het ISRA punt en de telefoonaansluiting/kabel?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
OgWok schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Heb je misschien foto's van het ISRA punt en de telefoonaansluiting/kabel?
Zal vanavond wat proberen te delen. Het is nogal een bende in mijn meterkast :D

Het is in ieder geval een ISRA 2 aansluiting

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 29-06-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Blik1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Zal vanavond wat proberen te delen. Het is nogal een bende in mijn meterkast :D

Het is in ieder geval een ISRA 2 aansluiting
Er zou een telefoonkabel in een buis kunnen lopen van je ISRA naar die wandcontactdoos naast je TV. Dan zou je die kabel kunnen vervangen voor een datakabel (aan elkaar knopen en rustig trekken). Wat het lastig maakt is dat je niet makkelijk weet welke buis dat is..
Misschien kan er bij de TV iemand aan de kabel trekken die daar in die wandcontactdoos zit terwijl iemand in de meterkast kijkt welke kabel hij ziet bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
stormfly schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Zojuist ontvangen, heb er niets voor hoeven doen ze kwamen vanzelf binnen. Contract 1 juni afgesloten.

Ook vandaag ontvangen. Abo startte 26 juni. Had hier eerder contact over gehad. Ze hadden leveringsproblemen met de Nest en Chromecast. Dat lijkt nu opgelost te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Bij het opruimen van mijn meterkast zag ik een loshangende kabel, die precies in de isra paste. Dat was de oplossing :) dus het werkt nu allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Blik1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:12:
Bij het opruimen van mijn meterkast zag ik een loshangende kabel, die precies in de isra paste. Dat was de oplossing :) dus het werkt nu allemaal
DSL toch?
Zou ik toch eens kijken of de snelheid niet veel minder is aangesloten op die kabel of rechtstreeks in de meterkast. Kan namelijk nogal wat schelen als je een lange en/of slechte kabel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
hjs schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:19:
[...]

DSL toch?
Zou ik toch eens kijken of de snelheid niet veel minder is aangesloten op die kabel of rechtstreeks in de meterkast. Kan namelijk nogal wat schelen als je een lange en/of slechte kabel gebruikt.
84 mbps down en 30 up via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Blik1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:24:
[...]

84 mbps up en 30 down via wifi
Ik neem maar even aan dat dat andersom moet zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Barre73 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik neem maar even aan dat dat andersom moet zijn :-)
Eh ja, haha |:(

Ik wijzig het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
In april liep het budget-alles-in-1 abbo af maar verlengen had niet veel zin volgens de medewerkers want ondanks paar maanden korting zou ik erna meer betalen.
Ik betaal nu voor VDSL : 32,45 , voor TV 7,50 en Fox sports 12,99.

Totaal dus 52,94 voor een 100mbit/30mbit lijn.

Nu werden we gisteren gebeld en konden we met 2 jaar verlengen voor slechts 5 euro verhoging.
Dat was dan een goede aanbieding werd er gezegd want per 1 juli gaan de tarieven met 9 euro omhoog.
We kregen ook 3 maanden 20 euro korting als we met 2 jaar zouden verlengen.

Ik vind 9 euro verhoging op een bedrag van 53 nogal veel.
En bij verlenging is dat 5 euro verhoging. Maar nog steeds is dat bijna 10%.

Iemand ook deze ervaring ?

Als ik doe alsof ik nieuwe klant bel betaal ik 47,99 voor eerste 8 maanden en daarna 57,99. (bij 12 maanden)

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 30-06-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:34:
In april liep het budget-alles-in-1 abbo af maar verlengen had niet veel zin volgens de medewerkers want ondanks paar maanden korting zou ik erna meer betalen.

Nu werden we gisteren gebeld en konden we met 2 jaar verlengen voor slechts 5 euro verhoging.
Dat was dan een goede aanbieding werd er gezegd want per 1 juli gaan de tarieven met 9 euro omhoog.

Als ik doe alsof ik nieuwe klant bel betaal ik 47,99 voor eerste 8 maanden en daarna 57,99. (bij 12 maanden)
ThinkPadd in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2" klein refkader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Bedankt, ik heb het gelezen. Echter beweren ze dus per 1 juli een forse stijging door te voeren ivm KPN kosten !
Dat is grappig want ik heb zelf xs4all-glasvezel en mijn kosten ging met 1 euro per maand omhoog "vanwege KPN"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Bedankt, ik heb het gelezen. Echter beweren ze dus per 1 juli een forse stijging door te voeren ivm KPN kosten !
Dat is grappig want ik heb zelf xs4all-glasvezel en mijn kosten ging met 1 euro per maand omhoog "vanwege KPN"
Klinkt logisch, KPN WBA levert het datapad bij XS4ALL. En bij Budget levert KPN alle diensten, het kan goed dat er een fors verschil tussen zit.

Stel dat je niets doet na je contract, veranderen je tarieven dan? Ik krijg dat niet helemaal helder, het lijkt per klant te verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 30-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafri020
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-09 12:42
stormfly schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb gebeld en gemaild; antwoord was dat ik ze een week na de oplevering zou krijgen. Tot mijn verbazing stond een dag later de post voor de deur met de Google Nest en weer twee dagen later met de Chromecast.

Tijdens de oplevering bleek de stroomadapter van de NT stuk (draadbreuk bij plug). Hij zat ook vol met verfspatten dus was duidelijk x-de hands. Ik heb om een nieuwe gevraagd en kreeg nogmaals een NT (die ik niet nodig had) met een adapter thuisgestuurd. De post is dus in totaal 4x langs geweest. Moet toch anders kunnen zou je denken.

Verder moet gezegd worden dat alles in één keer werkte en dat internet snel en stabiel is. Ik kwam van 250/25 (Ziggo) met een ping van 8ms en heb nu 95/125 met een ping van 1ms. Ondanks de lagere downloadsnelheid voelt het veel sneller aan. Wifi is ook sneller en stabieler geworden. Ik merk dat aan scrollen op de iPad. Bij "Nu.nl" haperde dat verschrikkelijk (Ziggo) en nu is dat vloeiend geworden. Wat internet betreft ben ik dus zeer tevreden.

Iets anders is IPTV. Als je van een Ziggo Next komt is dat even slikken. Tien jaar terug in de tijd; traag en simpele dingen zoals zenders op je eigen voorkeurspositie zetten (wat al dertig jaar kan bij bijv. satellietontvangers) is niet mogelijk. Het ziet er allemaal primitief uit en ondanks dat iedereen klaagt over Ziggo, ze hebben met de Next een goede ontvanger neergezet. Daar kan de KPN wat van leren. De ontwikkeling lijkt daar stil te staan terwijl Ziggo voortdurend vooruit gaat. Maar goed, bij het afsluiten van het abonnement wist ik dat. Ik bespaar er enkele honderden euro's mee dus dat is mooi meegenomen. Volgend jaar weer Ziggo (met korting) en daarna weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschuwing: raar telefoontje, z.g. van NLE over mijn internet aansluiting (en dat is dus budget alles in 1). Mijn contract zou verlopen en hij wilde het verlengen. Het hele zaakje stonk naar phishing. Opgehangen en even op de site gekeken .. helemaal niets geen verlopen contract.

Wees dus gewaarschuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mafri020 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Ik heb gebeld en gemaild; antwoord was dat ik ze een week na de oplevering zou krijgen. Tot mijn verbazing stond een dag later de post voor de deur met de Google Nest en weer twee dagen later met de Chromecast.

Tijdens de oplevering bleek de stroomadapter van de NT stuk (draadbreuk bij plug). Hij zat ook vol met verfspatten dus was duidelijk x-de hands. Ik heb om een nieuwe gevraagd en kreeg nogmaals een NT (die ik niet nodig had) met een adapter thuisgestuurd. De post is dus in totaal 4x langs geweest. Moet toch anders kunnen zou je denken.

Verder moet gezegd worden dat alles in één keer werkte en dat internet snel en stabiel is. Ik kwam van 250/25 (Ziggo) met een ping van 8ms en heb nu 95/125 met een ping van 1ms. Ondanks de lagere downloadsnelheid voelt het veel sneller aan. Wifi is ook sneller en stabieler geworden. Ik merk dat aan scrollen op de iPad. Bij "Nu.nl" haperde dat verschrikkelijk (Ziggo) en nu is dat vloeiend geworden. Wat internet betreft ben ik dus zeer tevreden.

Iets anders is IPTV. Als je van een Ziggo Next komt is dat even slikken. Tien jaar terug in de tijd; traag en simpele dingen zoals zenders op je eigen voorkeurspositie zetten (wat al dertig jaar kan bij bijv. satellietontvangers) is niet mogelijk. Het ziet er allemaal primitief uit en ondanks dat iedereen klaagt over Ziggo, ze hebben met de Next een goede ontvanger neergezet. Daar kan de KPN wat van leren. De ontwikkeling lijkt daar stil te staan terwijl Ziggo voortdurend vooruit gaat. Maar goed, bij het afsluiten van het abonnement wist ik dat. Ik bespaar er enkele honderden euro's mee dus dat is mooi meegenomen. Volgend jaar weer Ziggo (met korting) en daarna weer....
IPTV primitief? Het zal wellicht heel iets trager zijn maar dat is bijna niet merkbaar volgens mij (of er is iets mis met jouw decoder). Zenders op voorkeurspositie gaat er ongetwijfeld bij Ziggo ook wel een keer uit. Het is niet KPN die dat zo bedenkt maar de zenders/content eigenaren die het afdwingen.
Ik vind het geheel er persoonlijk juist helemaal niet primitief uit zien maar lekker strak. Zeker in het nieuwe design dat nu uitgerold wordt.

Ieder zijn mening maar KPN IPTV is toch echt wel volop in ontwikkeling hoor. En kan zich zeker wel meten met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Ja ben het ook niet eens met @mafri020 , ik kwam van een Horizon af, en vond Kpn 3x beter, heb de 2953. Nu zal hij gelijk tegenzet willen doen, met ik had het over de Next....maar de Next vind ik ook weinig beter. Ja zeker sneller dan Horizon, maar verder....ok beetje strak is die Next wel, maar wat is er niet strak aan de VIP 2953?? 10 jaar terug in de tijd, omdat het een Xp blauw kleurtje heeft?? So what, als de soc maar snel genoeg is.
Verder zou ik maar ns letten op aantal HD-zenders, das beterrr dan Ziggo, dat nog duur is ook.

En Mafri heeft 1 ms lag, grappig, ik haal misschien 7. Zo zie je maar mafri vond internet veel beter en iptv zwak, ik ben net andersom, alhoewel nee ik vind internet prima zo.

@Barre73 ik maak me ietwat zorgen om dat nieuwe design, hoop niet dat het veel veranderd. Tevens maak ik me druk om de kanaal wijzigingen die morgen ingaan......rare onlogische aankondiging dat Ard achter Zdf komt, en dat Crime Invest. opeens naar 44 gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 30-06-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:03:
Ja ben het ook niet eens met @mafri020 , ik kwam van een Horizon af, en vond Kpn 3x beter, heb de 2953. Nu zal hij gelijk tegenzet willen doen, met ik had het over de Next....maar de Next vind ik ook weinig beter. Ja zeker sneller dan Horizon, maar verder....ok beetje strak is die Next wel, maar wat is er niet strak aan de VIP 2953?? 10 jaar terug in de tijd, omdat het een Xp blauw kleurtje heeft?? So what, als de soc maar snel genoeg is.
Verder zou ik maar ns letten op aantal HD-zenders, das beterrr dan Ziggo, dat nog duur is ook.

En Mafri heeft 1 ms lag, grappig, ik haal misschien 7. Zo zie je maar mafri vond internet veel beter en iptv zwak, ik ben net andersom, alhoewel nee ik vind internet prima zo.

@Barre73 ik maak me ietwat zorgen om dat nieuwe design, hoop niet dat het veel veranderd. Tevens maak ik me druk om de kanaal wijzigingen die morgen ingaan......rare onlogische aankondiging dat Ard achter Zdf komt, en dat Crime Invest. opeens naar 44 gaat.
Nieuwe design is wel beetje wennen maar ook weer niet heel veel hoor.

NB: je decoder zal een VIP2952 zijn, geen 2953.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:43:
[...]

NB: je decoder zal een VIP2952 zijn, geen 2953.
Shit, sla die 3 maar ns uit mijn hoofd, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
kevertje1977 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:34:

Het is 1 juli, ik zie op de website nog geen aanpassingen mbt de verhoging die jou medegedeeld is. Mocht je dat wel zien, mag je ze delen.

Nu ik je post wat langer doorlees:

VDSL nu 30 -> jij betaalt 32,45
TV nu 14 -> jij betaalt 7,50

Totaal 44 -> jij 39,95

Volgens mij is het beste wat je kunt doen, zwijgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ach en als de prijs wel omhoog gaat is dat een reden om kosteloos te mogen opzeggen (éénzijdige wijziging namelijk) en dan ga je bijv. naar Oxxio. Dat is volgens mij precies hetzelfde product als Budget, maar dan met ander plakkertje erop :z

[Oxxio] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Blondeau
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik ben nu 2 jaar bij Budget alles in één en tevreden.
Ik heb mijn modem geavanceerd ingesteld en tot voor kort gaven de 2,4 G en de 5 G 100Mbits/s. Sinds een 1 1/2 maand ongeveer krijg ik op de 2,4G maar 45 Mbits/s en op 5G nog altijd 100 Mbits/s . Weet iemand hoe dit komt en hoe weet ik of ik een adsl of een vdsl verbinding heb.
Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Marcel Blondeau schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:30:
Ik ben nu 2 jaar bij Budget alles in één en tevreden.
Ik heb mijn modem geavanceerd ingesteld en tot voor kort gaven de 2,4 G en de 5 G 100Mbits/s. Sinds een 1 1/2 maand ongeveer krijg ik op de 2,4G maar 45 Mbits/s en op 5G nog altijd 100 Mbits/s . Weet iemand hoe dit komt en hoe weet ik of ik een adsl of een vdsl verbinding heb.
Bijvoorbaat dank.
100Mbit is VDSL2

Je vermogen verlagen op 2.4Ghz kan helpen dat een cliënt sneller naar 5G schakelt.

Ik denk dat je ook je doel bereikt met het verbreden van het kanaal van 20Mhz naar 40Mhz op 2,4.

Kan je 2,4 niet helemaal uitschakelen, heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik heb juist de ervaring dat hoe meer apparaten ik op 5GHz laat verbinden met de Experiabox, de wifi er sneller uitklapt en dan moet het modem herstart worden. Ik heb nu maar 1 device op de 5GHz band zitten en de rest op 2,4GHz en hij blijft het goed doen. Misschien zijn er nog instellingen nodig om dit beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand enig idee wanneer Kpn begint met de uitrol van de nieuwe Fw naar de ipTv-box VIP2952? Met enig idee bedoel ik, wie weet het precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:42:
Iemand enig idee wanneer Kpn begint met de uitrol van de nieuwe Fw naar de ipTv-box VIP2952? Met enig idee bedoel ik, wie weet het precies...
Is al gaande. De mijne net gisteren toevallig. Het gaat niet per merk en model van decoder maar in grote batches voor meerdere types.
Het zijn er een paar miljoen dus het kan nog even duren.
Ik denk dat niemand het precies weet voor jouw specifieke decoder.

NB: het zou kunnen dat die van de Wholesale partijen pas na die van KPN /Telfort en XS4all worden gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 01-07-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En welke hebjij? 5202?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Beneden een Arris 2952, boven Arcadyan HMB2260
Maar wel bij KPN zelf dus vandaar dat ik niet zeker weet of die van Budget en Oxxio in dezelfde batches meegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Barre73 op 01-07-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maar geen klachten dus...

Over de zenders heb ik wel klachten, daar heb ik plus abo met wat trieste xxx-zenders, die waren wel HD, wat er in de plaats is gekomen is SD. Verder is er in pluspakket Crime+Investigation naar basispakket gegaan, prima, maar we hebben er niks voor terug.

Verder jammer van radio 40Up die moest weg....waarom?

[ Voor 86% gewijzigd door Sjah op 01-07-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 22:38
Krijg net een mailtje dat de prijs naar 51,5 gaat. Wel een aanbod voor vaste klanten op de pagina te vinden! Dit is 47,5 per maand en 3 maanden voor 43,5.

Een nieuwe klant krijgt 8 maanden 40,5. Rare gang van zaken!

Toch maar eens rond kijken hoewel het Opzich prima bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Captain_koek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:53:
Krijg net een mailtje dat de prijs naar 51,5 gaat. Wel een aanbod voor vaste klanten op de pagina te vinden! Dit is 47,5 per maand en 3 maanden voor 43,5.

Een nieuwe klant krijgt 8 maanden 40,5. Rare gang van zaken!

Toch maar eens rond kijken hoewel het Opzich prima bevalt
Is je contract al verlopen, en wat neem je af glas+tv?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 01-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
Ja is al een tijd verlopen! Had geloof ik 1 jaar bij nlx dus een jaar “zonder” contract.

Trouwens, bij een 2 jaar contract krijg ik 6 maanden 36,5. Dat kan nog wat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Captain_koek

Gaarne een antwoord of het bij jou om glas en Tv gaat...

Screenshot is ook welkom, dit gaat iedereen aan, we zitten hier allemaal bij Budget, weliswaar velen bij Dsl-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:41:
Maar geen klachten dus...

Over de zenders heb ik wel klachten, daar heb ik plus abo met wat trieste xxx-zenders, die waren wel HD, wat er in de plaats is gekomen is SD. Verder is er in pluspakket Crime+Investigation naar basispakket gegaan, prima, maar we hebben er niks voor terug.

Verder jammer van radio 40Up die moest weg....waarom?
Wat die xxx zenders betreft is er meer veranderd hoor. Er was er maar eentje HD en dat was 654. Nu zijn 652 en 653 ook HD. En ja, het zijn andere zenders en of je die leuk vindt of niet zal een kwestie van smaak zijn..
Waarom is 40up verdwenen? Waarschijnlijk geld.. zenders betalen om doorgezet te worden naar de mediastraat van KPN. Kleine zenders vinden dat moeilijker te betalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Barre73 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Er was er maar eentje HD en dat was 654. Nu zijn 652 en 653 ook HD. En ja, het zijn andere zenders
Het klopt gewoon niet wat je zegt. Je bron zal wel een site zijn, ik check die kanalen nog wel ns tijdens zappen, en het WAS juist HD hoor, en nu is 653 en 652 SD. Geloof je me niet, check behalve je zenders, het kpn forum.
Op je 2952 heb je een HD lampje, dat brandt niet bij mij op die 952 en 953. Maar las weer zoiets van dat met de nieuwe Fw dat lampje "ist kalt gestellt" (WTF?!!!), dus best kans dat jij niet meer op dat lampje kan afgaan...

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 01-07-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Captain_koek
Sjah schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:20:
@Captain_koek

Gaarne een antwoord of het bij jou om glas en Tv gaat...

Screenshot is ook welkom, dit gaat iedereen aan, we zitten hier allemaal bij Budget, weliswaar velen bij Dsl-variant.
Excuus, gaat om glas en tv inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASL7F6vRBbPLUIe408FzL02KI6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26OUbkfviiWOIMGtuq4rB7T4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQisoQs36I9G-1P1lCzXuRqoB3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwBCHuSXePsDltBL1OjRXqMV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb hem als DSL klant ook gekregen. Ik gaf onlangs nog aan in dit topic dat ik een meevallertje had nu m’n abonnement verlopen (per 12-6) was, maar ik een lagere prijs gefactureerd kreeg dan wanneer ik zou verlengen.

Helaas was de pret van korte duur, kreeg deze mail vanavond:
U neemt Internet, TV en Bellen af van Budget Alles-in-1. En daar zijn we blij mee! Uw huidige contract is inmiddels afgelopen. En om te kunnen blijven investeren in onze producten en diensten, verhogen we binnenkort onze tarieven. U betaalt nu € 39,95 per maand. Vanaf 1 augustus 2020 gaat u € 45 per maand betalen.

Uw verlengaanbod
We begrijpen dat het fijn is om te weten waar u aan toe bent. Daarom is het slim om uw tarieven voor een bepaalde periode vast te zetten. Zo voorkomt u prijswijzigingen. We hebben een persoonlijk en superscherp aanbod voor u klaargezet. Hiermee zet u uw tarieven vast én profiteert u de eerste maanden ook nog eens van korting. U bekijkt uw aanbod via onderstaande button.
[...]
Krijg het aanbod op telefoon niet geopend. Morgen maar eens kijken. En dan ook even vergelijken met bijv. Oxxio.

CC @kevertje1977 @stormfly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-09 21:15
Oxxio is ook 45 euro. Concurrentie is ver te zoeken op de internet markt. Voor een paar centen willen ze je voor twee jaar vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Ik heb ook een aanbod ontvangen, ik heb nu overigens alleen DSL en TV.
Heb nog gekeken maar er is niet veel anders wat goedkoper is.
En dit werkt wel allemaal goed, dus ben geneigd om te tekenen voor een jaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6m3fn3f/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
koesie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:35:
Ik heb ook een aanbod ontvangen, ik heb nu overigens alleen DSL en TV.
Heb nog gekeken maar er is niet veel anders wat goedkoper is.

[Afbeelding]
Wat betaal jij nu in je oude contract? Die nieuwe prijs is best OK 30 internet + 14 tv =44e wat op dit moment de huidige prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:43:
[...]

Wat betaal jij nu in je oude contract? Die nieuwe prijs is best OK 30 internet + 14 tv =44e wat op dit moment de huidige prijzen zijn.
Ik betaal nu €39,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat is dan ook wel interessant om te kijken wat het doet als je niet verlengt, dat haal ik niet uit je gedeelde informatie?

Verlengen naar de huidige prijzen voor nieuwe klanten klinkt als een fair aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Dat is dan ook wel interessant om te kijken wat het doet als je niet verlengt, dat haal ik niet uit je gedeelde informatie?

Verlengen naar de huidige prijzen voor nieuwe klanten klinkt als een fair aanbod.
Per 1 Augustus ga ik €44,- betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
koesie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Per 1 Augustus ga ik €44,- betalen
Aha even samenvattend in 1 post
  • Je betaalt nu €39,95
  • Per 1 aug ga je €44 betalen wat gelijk is aan je verleng aanbod.
De winst zit dan in het feit dat je resp 5mnd 34 of 3mnd 34 hoeft te betalen bij het vastleggen van je contract voor 24 of 12mnd.

Tnx voor het delen, dat maakt de prijzen magie van Budget een beetje transparanter. Voor glas lijkt de prijsstelling wel anders te zijn dan voor xDSL.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 02-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-09 21:15
koesie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:35:

[Afbeelding]
Dat lijkt inderdaad de beste optie. Komt neer op 2,50 per maand korting. Ik zit er over te denken om een abonnement zonder TV te nemen. Kijk er toch bijna niet naar. De vaste lijn kan er ook uit nu mijn moeder de smartphone heeft ontdekt :p. Alleen jammer dat ik dan VRT en Canvas moet missen. Belgen zijn wat normaler dan Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
stormfly schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:04:
[...]

Het is 1 juli, ik zie op de website nog geen aanpassingen mbt de verhoging die jou medegedeeld is. Mocht je dat wel zien, mag je ze delen.

Nu ik je post wat langer doorlees:

VDSL nu 30 -> jij betaalt 32,45
TV nu 14 -> jij betaalt 7,50

Totaal 44 -> jij 39,95

Volgens mij is het beste wat je kunt doen, zwijgen _/-\o_
En daar is de email :

U neemt Internet, TV en Bellen af van Budget Alles-in-1. En daar zijn we blij mee. Bij Budget Alles-in-1 zitten we niet stil en blijven we investeren in onze producten en diensten. Zodat u zorgeloos kunt blijven internetten. We verhogen daarom uw maandelijkse kosten. U betaalt nu € 52,94 per maand. Vanaf 1 augustus 2020 gaat u € 57,99 per maand betalen.

Ik moet hier wel even bijzeggen dat er 12,99 naar FOX gaat dus de kosten zijn per 1 augustus dan 45 euro voor TV met 1 ontvanger, 100mbit/30mbit VDSL en telefonie

[ Voor 9% gewijzigd door kevertje1977 op 02-07-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Moet zeggen, dat de oude leden wel heel goed zaten met die 40 euro, ik ben zelf ingestapt bij 44 euro (zonder bellen), en vond dat al heel prima.
Neemt niet weg dat als ze dat jaar of 3 achter elkaar doen, dit soort verhogingen, het interessante er heel rap vanaf is.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 02-07-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Het klopt gewoon niet wat je zegt. Je bron zal wel een site zijn, ik check die kanalen nog wel ns tijdens zappen, en het WAS juist HD hoor, en nu is 653 en 652 SD. Geloof je me niet, check behalve je zenders, het kpn forum.
Op je 2952 heb je een HD lampje, dat brandt niet bij mij op die 952 en 953. Maar las weer zoiets van dat met de nieuwe Fw dat lampje "ist kalt gestellt" (WTF?!!!), dus best kans dat jij niet meer op dat lampje kan afgaan...
Ik heb inderdaad nu geen manier meer om te zien of iets HD wordt uitgezonden, behalve mijn ogen. Geen lesje op de decoder en geen tekst in de mini-EPG.
Als ik op mijn ogen afga is 652 SD, 653 lijkt wel HD en 654 is HD.
En inderdaad ging ik vooral af op de zenderlijst. En als het niet klopt dan ga ik er vanuit dat KPN dit snel herstelt (de resolutie bedoel ik dan, niet die zender lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Barre73

Helaas, er is al een reactie:

Eerder hebben we aangegeven dat de zender 651, 652 en 653 in HD weergegeven zou worden, helaas is dat niet het geval. Er is een zenderlijst rondgestuurd die niet correct was.

Nieuwe zenderlijst in pdf

Kortom we hebben hier te maken met een verslechtering van 3 zenders die ooit HD waren, nu SD en ze laten dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:30:
@Barre73

Helaas, er is al een reactie:

Eerder hebben we aangegeven dat de zender 651, 652 en 653 in HD weergegeven zou worden, helaas is dat niet het geval. Er is een zenderlijst rondgestuurd die niet correct was.

Nieuwe zenderlijst in pdf

Kortom we hebben hier te maken met een verslechtering van 3 zenders die ooit HD waren, nu SD en ze laten dat zo.
Mijn slaapkamer TV is 26 inch en max 720p dus ik merk het toch niet echt qua verschil ;)

Maar wel serieus slecht dit qua communicatie en voorbereiding van die zenderwijzigingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Barre73 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Mijn slaapkamer TV is 26 inch en max 720p dus ik merk het toch niet echt qua verschil ;)
Het gaat me niet om deze zenders maar om het om principe. Kijk, ik kom van Ziggo waar veel minder HD was en waar steeds zenders werden geschrapt. Dus ik ervoer Kpn als een verademing, en reageer allergisch op het minder worden van aantal HD-zenders.
Nee, ik vind het tijd worden dat Kpn doorhaalt door naar HD op te waarderen: EuroNews, RaiUno, Mtv24, Politiek24. Daarnaast hoef ik niet persee HD maar wil wel hogere bitrate van ONS en 192Tv.
Barre73 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Ik heb inderdaad nu geen manier meer om te zien of iets HD wordt uitgezonden, behalve mijn ogen. Geen lesje op de decoder en geen tekst in de mini-EPG.
Geen tekst dat het met HD is omdat:
1 je mini-Epg uithebt?
2 je de tekst HD niet kan lezen omdat de titel zender soms te lang is? (dit herken ik en daarom is ledje dat rood oplicht ook fijn)
3 of hebben ze iets aangepast in de nieuwe Fw op dit gebied? Zeg me dat dat niet zo is, bbrrrr.

Had je met die Arcadyan HMB2260 trouwens ook een rood HD-ledje, of niet? En die is ook uitgeschakeld tegenwoordig?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 02-07-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Het gaat me niet om deze zenders maar om het om principe. Kijk, ik kom van Ziggo waar veel minder HD was en waar steeds zenders werden geschrapt. Dus ik ervoer Kpn als een verademing, en reageer allergisch op het minder worden van aantal HD-zenders.
Nee, ik vind het tijd worden dat Kpn doorhaalt door naar HD op te waarderen: EuroNews, RaiUno, Mtv24, Politiek24. Daarnaast hoef ik niet persee HD maar wil wel hogere bitrate van ONS en 192Tv.

[...]

Geen tekst dat het met HD is omdat:
1 je mini-Epg uithebt?
2 je de tekst HD niet kan lezen omdat de titel zender soms te lang is? (dit herken ik en daarom is ledje dat rood oplicht ook fijn)
3 of hebben ze iets aangepast in de nieuwe Fw op dit gebied? Zeg me dat dat niet zo is, bbrrrr.

Had je met die Arcadyan HMB2260 trouwens ook een rood HD-ledje, of niet? En die is ook uitgeschakeld tegenwoordig?
Mini EPG staat aan maar er staat geen HD meer bij de zendernaam. Maar weet niet zeker of dat al zo was in de oude firmware...
Net zo als ik niet zeker weet of ik vorige week nog wel zo'n rood ledje had.

Overigens zie ik nu dat ik boven en beneden een HMB2260 heb. Die Arris ligt nog keurig in de doos op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Heeft iemand problemen ondervonden met het geleverd krijgen van glas ?
Ik kom van een ADSL aansluiting bij een andere provider en mijn glas abo had Woensdag opgeleverd moeten worden. Monteurs komen natuurlijk niet langs op het moment dus had een telefonische montage afspraak... What's in a name... Moest dus zelf de TN kastje monteren, vervolgens zou het glas lampje moeten branden maar dat gebeurde niet. Ik heb nu 4 telefoontjes gehad van in totaal net geen 2 uur en niemand kan me vertellen wat er aan de hand is, alleen dat KPN het "nog niet heeft opgeleverd".
Wat ik mis is enige verantwoordelijkheid van Budget hierin, zij geven aan dat ze er niets aan kunnen doen en kunnen me dus ook niet echt een termijn geven wanneer dit is opgelost. Geen al te beste eerste kennismaking dus... Heb hier zelfs twee vrije dagen voor genomen, enerzijds omdat ik dan het geheel kon gaan installeren wanneer de verbinding tot stand is gekomen anderzijds omdat ik op het moment thuiswerk maar dat gaat dus ook niet zonder internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Ik ben over gegaan naar kpn. Betaal daar straks 60,- voor 200MBs glas en TV. Eerste drie maanden 35,-

Het lijkt me duidelijk dat ze langzaamaan van klanten af willen. Anders had je wel een echt aanbod voor vaste klanten gedaan.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Laatst online: 22-05 00:05
Ik ga hetzelfde doen. Bizarre prijsverhoging. Plus kpn heeft een veel betere bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mogen wij ook weten waarover dit gaat?
Heb zelf geen mail gehad, maar ben nog aan jaarcontract bezig....
Wat is er dan doorgevoerd? En geldt het voor oude leden, is dat het probleem, of is het probleem er voor glas-abonnees....? 8)7 O+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 04-07-2020 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
@Sjah in tegenstelling tot wat op de site van Budget staat, worden na afloop contract de prijzen voor internet, bellen en tv niet meteen omgezet naar de actuele tarieven. Zoals hierboven ook gemeld blijf je in eerste instantie op het oude tarief, zonder de korting die binnen de contractperiode gold. Bij mij was dat 39,95 voor alles-in-1 via DSL, twee maanden na contract zou dit 44,99 worden. Daarover wordt een mail verstuurd met een verlengaanbod.

Prijsvergelijking tussen providers is lastig door de kortingen voor nieuwe klanten en bij verlenging. Als je die buiten beschouwing laat vind ik het prijsverschil met KPN op DSL nog steeds interessant: 45 t.o. 52,50 voor alles-in-1. Ook omdat je bij Budget zonder bijbetalen de volle downloadsnelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TIGER79 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:07:
Ik kom van een ADSL aansluiting bij een andere provider en mijn glas abo had Woensdag opgeleverd moeten worden. Monteurs komen natuurlijk niet langs op het moment dus had een telefonische montage afspraak... What's in a name... Moest dus zelf de TN kastje monteren, vervolgens zou het glas lampje moeten branden maar dat gebeurde niet. Ik heb nu 4 telefoontjes gehad van in totaal net geen 2 uur en niemand kan me vertellen wat er aan de hand is, alleen dat KPN het "nog niet heeft opgeleverd".
Wat ik mis is enige verantwoordelijkheid van Budget hierin, zij geven aan dat ze er niets aan kunnen doen en kunnen me dus ook niet echt een termijn geven wanneer dit is opgelost. Geen al te beste eerste kennismaking dus... Heb hier zelfs twee vrije dagen voor genomen, enerzijds omdat ik dan het geheel kon gaan installeren wanneer de verbinding tot stand is gekomen anderzijds omdat ik op het moment thuiswerk maar dat gaat dus ook niet zonder internetverbinding.
Ik geef altijd het advies aan vrienden en fam; laat het een maandje parallel lopen bij het in gebruik nemen van een nieuwe verbinding die niet eerder gebruikt is. Bij aanbieders kan het inderdaad zijn dat de doorlooptijd wat langer is, ze moeten het inderdaad 1:1 doorzetten naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
antidote schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 02:12:
@Sjah in tegenstelling tot wat op de site van Budget staat, worden na afloop contract de prijzen voor internet, bellen en tv niet meteen omgezet naar de actuele tarieven. Zoals hierboven ook gemeld blijf je in eerste instantie op het oude tarief, zonder de korting die binnen de contractperiode gold. Bij mij was dat 39,95 voor alles-in-1 via DSL, twee maanden na contract zou dit 44,99 worden. Daarover wordt een mail verstuurd met een verlengaanbod.

Prijsvergelijking tussen providers is lastig door de kortingen voor nieuwe klanten en bij verlenging. Als je die buiten beschouwing laat vind ik het prijsverschil met KPN op DSL nog steeds interessant: 45 t.o. 52,50 voor alles-in-1. Ook omdat je bij Budget zonder bijbetalen de volle downloadsnelheid hebt.
Jeps 7,50 is nog best een leuk voordeel, toch weer "videoland" +/- gratis als je in digitale maandbudgetten rekent.

Ik begrijp je uitspraak over de volle downloadsnelheid niet, zou je dat nog toe kunnen lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TIGER79 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:07:
De patch in de PoP is niet of niet goed gezet door KPN Netwerk NL/Reggefiber. Dus heb je geen glasverbinding.
Budget zou dat direct moeten melden bij KPN WBA en die weer bij Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Barre73 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:24:
[...]

De patch in de PoP is niet of niet goed gezet door KPN Netwerk NL/Reggefiber. Dus heb je geen glasverbinding.
Budget zou dat direct moeten melden bij KPN WBA en die weer bij Reggefiber.
Kan dat überhaupt ? Toen reggefiber de glasverbinding heeft aangesloten 2 jaar terug deed de monteur nog een test voordat hij het witte doosje erop deed en weg ging.
Dus ik was in de veronderstelling dat ze iets weekends achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:12
TIGER79 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:02:
[...]

Kan dat überhaupt ? Toen reggefiber de glasverbinding heeft aangesloten 2 jaar terug deed de monteur nog een test voordat hij het witte doosje erop deed en weg ging.
Dat is om de testen of de lijn vanaf de ftu richting de pop goed is.
Je zit dan nog niet aangesloten op een dslam poort, dat gebeurd pas bij aanvraag van een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
TIGER79 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:02:
[...]

Als Reggefiber de aansluiting maakt en oplevert werkt deze maar tot in de PoP en niet verder naar de buitenwereld. Dat is hun netwerk. In die PoP staan switches van operators (KPN, T-Mobile, Tweak etc) die wel naar de buitenwereld zijn verbonden.

Die switches zijn dus niet van Reggefiber en je wordt daar ook niet meteen op verbonden. Pas als een klant een abonnement neemt wordt de aansluiting in de PoP op een actieve poort op die switch gepacht met een kabel van een paar meter. Dan is er een verbinding naar de buitenwereld.

Opdracht voor dat patchen komt van de operator, in dit geval KPN WBA, waar de provider (Budget) zijn diensten inkoopt. Het is Reggefiber die de patch zet omdat het hun PoP is en zij controle willen houden over de netheid.

Als jij geen verbinding krijgt terwijl dat wel zou moeten is er een storing tussen jou en de PoP (kabelbreuk) of die patch is niet of niet goed gezet. Het laatste lijkt het meest waarschijnlijke.

Als je een DM met adres stuurt kijk ik wel even naar de status van die patchopdracht. Ik kan dat inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Barre73 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Als Reggefiber de aansluiting maakt en oplevert werkt deze maar tot in de PoP en niet verder naar de buitenwereld. Dat is hun netwerk. In die PoP staan switches van operators (KPN, T-Mobile, Tweak etc) die wel naar de buitenwereld zijn verbonden.

Die switches zijn dus niet van Reggefiber en je wordt daar ook niet meteen op verbonden. Pas als een klant een abonnement neemt wordt de aansluiting in de PoP op een actieve poort op die switch gepacht met een kabel van een paar meter. Dan is er een verbinding naar de buitenwereld.

Opdracht voor dat patchen komt van de operator, in dit geval KPN WBA, waar de provider (Budget) zijn diensten inkoopt. Het is Reggefiber die de patch zet omdat het hun PoP is en zij controle willen houden over de netheid.

Als jij geen verbinding krijgt terwijl dat wel zou moeten is er een storing tussen jou en de PoP (kabelbreuk) of die patch is niet of niet goed gezet. Het laatste lijkt het meest waarschijnlijke.

Als je een DM met adres stuurt kijk ik wel even naar de status van die patchopdracht. Ik kan dat inzien.
Bedankt voor de uitleg ! Je hebt een DM...
Ik wordt er enkel onrustiger door omdat als bedrijven andere bedrijven die dan weer een ander bedrijf moeten gaan inschakelen mij een lange doorlooptijd gevoel geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TIGER79 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor de uitleg ! Je hebt een DM...
Ik wordt er enkel onrustiger door omdat als bedrijven andere bedrijven die dan weer een ander bedrijf moeten gaan inschakelen mij een lange doorlooptijd gevoel geven....
Je gevoel klopt, dat kan ik niet ontkennen. Normaal zou de monteur van Budget (nu dan de telefonische hulp) even bellen naar KPN WBA en die schieten een ticket in bij Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Dat heeft hij ook gedaan. Het lampje van glas ging niet branden, dus toen ging ie bellen. Vervolgens gaf hij aan dat het nog niet opgeleverd was en dat dat best kon want hij belde mij anderhalf uur te vroeg dus dat kon later nog gebeuren. Om eerlijk te zijn had ik toen al een wantrouwig gevoel, als het echt pas op dezelfde tijdstip opgeleverd wordt als wanneer de monteur een afspraak heeft bij de klant is de foutmarge opeens erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 12-09 11:53
@TIGER79 Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt in mei bij m'n overstap vanaf Telfort. Zoek maar even terug in dit topic :)

Mijn patch moest omgezet worden van 100 Mbit naar Gbit en dat was niet goed gegaan in de POP. Helaas was ik zo dom geweest om dit op vrijdag in te plannen. Budget kan inderdaad alleen maar eent ticket inschieten bij KPN en ze gaven toen aan dat de responstijd van KPN 48 uur mag zijn op werkdagen. Uitendelijk een heel weekend zonder internet gezeten en maandagmiddag pas correct aangesloten door een KPN-monteur in de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
stormfly schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:44:
[...]

Jeps 7,50 is nog best een leuk voordeel, toch weer "videoland" +/- gratis als je in digitale maandbudgetten rekent.

Ik begrijp je uitspraak over de volle downloadsnelheid niet, zou je dat nog toe kunnen lichten?
KPN en bijvoorbeeld T-mobile cappen bij het goedkoopste abonnement de download op 50 mbit/s. Voor 100 mbit moet vijf euro per maand bijbetaald worden. Bij Budget krijg je meteen de maximaal haalbare snelheid op DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Mr Magic schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:56:
@TIGER79 Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt in mei bij m'n overstap vanaf Telfort. Zoek maar even terug in dit topic :)

Mijn patch moest omgezet worden van 100 Mbit naar Gbit en dat was niet goed gegaan in de POP. Helaas was ik zo dom geweest om dit op vrijdag in te plannen. Budget kan inderdaad alleen maar eent ticket inschieten bij KPN en ze gaven toen aan dat de responstijd van KPN 48 uur mag zijn op werkdagen. Uitendelijk een heel weekend zonder internet gezeten en maandagmiddag pas correct aangesloten door een KPN-monteur in de POP.
Ouch, ook niet fijn..
We zijn de 48 uur ruim gepasseerd ondertussen. Woensdag was de oplevering, en ze hopen komende dinsdag een update te hebben. Dus 96 uur in werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Het huidige contract (internet&bellen) verloopt aanstaande september, maar er is nu al een aanbieding op de portal om met 12 maanden te verlengen. Waarbij de eerste drie maanden voor €25 gaan, om daarna de opvolgende negen maanden €31 te betalen. Het enige verschil tussen de 12 en de 24 maanden verlenging is dat je bij 24 maanden verlenging maar vijf maanden €25 hoeft te betalen, niet zo een denderende aanbieding dus t.o.v. de 12 maanden verlengingsaanbod. Maar voor één jaar lijkt de aanbieding mij vrij goed, aangezien er momenteel een contract loopt van €35 per maand. Hoor graag van anderen of een overstap voordeliger uit zou pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Na jarenlang UPC en toen Ziggo te hebben gebruikt heb ik de overstap gewaagd naar Budget Alles-in-1. Het voelt toch anders dan de jaarlijkse overstap van energieleverancier.

Heb ook gebruik gemaakt van de overstapservice, volgens de FAQ houden ze wel rekening dat je niet zonder internet komt te zitten. Toch een beetje spannend.

En dit keer ook alleen internet, geen tv en geen telefoon. Voldoende aan NLZiet en Netflix en mobiele abonnement.

Erg leuk om te lezen dit topic. Wellicht op den duur ook het modem vervangen door een beter exemplaar, mocht dat nodig zijn. en feature die ik wel ga missen is de VPN service die mn huidige router wel heeft. Gelukkig kan mn NAS die functie ook verzorgen, maar bij het modem klinkt toch logischer.

Wat ik nog niet helemaal snap zijn de prijsverschillen. Alle? ADSL leveranciers gaan via t KPN netwerk, je hebt er een aantal die tussen 30-35 euro zitten, dan een gat, en de rest rond de 50 euro. Waarom het gat? Snelheden zijn t zelfde, gaat allemaal via KPN.

[ Voor 14% gewijzigd door ido_nl op 10-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
ido_nl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:56:
Na jarenlang UPC en toen Ziggo te hebben gebruikt heb ik de overstap gewaagd naar Budget Alles-in-1. Het voelt toch anders dan de jaarlijkse overstap van energieleverancier.

Heb ook gebruik gemaakt van de overstapservice, volgens de FAQ houden ze wel rekening dat je niet zonder internet komt te zitten. Toch een beetje spannend.

En dit keer ook alleen internet, geen tv en geen telefoon. Voldoende aan NLZiet en Netflix en mobiele abonnement.

Erg leuk om te lezen dit topic. Wellicht op den duur ook het modem vervangen door een beter exemplaar, mocht dat nodig zijn. en feature die ik wel ga missen is de VPN service die mn huidige router wel heeft. Gelukkig kan mn NAS die functie ook verzorgen, maar bij het modem klinkt toch logischer.

Wat ik nog niet helemaal snap zijn de prijsverschillen. Alle? ADSL leveranciers gaan via t KPN netwerk, je hebt er een aantal die tussen 30-35 euro zitten, dan een gat, en de rest rond de 50 euro. Waarom het gat? Snelheden zijn t zelfde, gaat allemaal via KPN.
De naam en de service die een provider biedt.

KPN zelf biedt 24/7 helpdesk, e-mail en andere dingetjes aan. Andere routering, meer capaciteit, etc.

Budget, Oxxio gaan ook via KPN's netwerk. Maar Tele2, Online en T-Mobile gebruiken alleen de lijnen van KPN, het verkeer gaat later alsnog via de backbone van Tele2, T-Mobile en Online. Daar kan het verschil ook nog zitten.

Ik zit overigens wel bij KPN zelf. Maar door de extra kortingen ben ik bij KPN vrijwel even duur uit dan als ik bij Budget Thuis alles onderbreng. Wat ik bij KPN 'gratis' krijg, moet ik dan weer bij Budget voor betalen. Onder de streep maakt het dan niet meer uit.

Voor alleen internet is Budget inderdaad veel voordeliger. Voor het complete pakket + mobiel is KPN dan ook niet meer zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
krakendmodem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:10:
[...]

De naam en de service die een provider biedt.

KPN zelf biedt 24/7 helpdesk, e-mail en andere dingetjes aan. Andere routering, meer capaciteit, etc.

Budget, Oxxio gaan ook via KPN's netwerk. Maar Tele2, Online en T-Mobile gebruiken alleen de lijnen van KPN, het verkeer gaat later alsnog via de backbone van Tele2, T-Mobile en Online. Daar kan het verschil ook nog zitten.

Ik zit overigens wel bij KPN zelf. Maar door de extra kortingen ben ik bij KPN vrijwel even duur uit dan als ik bij Budget Thuis alles onderbreng. Wat ik bij KPN 'gratis' krijg, moet ik dan weer bij Budget voor betalen. Onder de streep maakt het dan niet meer uit.

Voor alleen internet is Budget inderdaad veel voordeliger. Voor het complete pakket + mobiel is KPN dan ook niet meer zo duur.
Routing van Budget en KPN zijn hetzelfde :9 Alles is AS1136.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
stormfly schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Routing van Budget en KPN zijn hetzelfde :9 Alles is AS1136.
Dat weet ik :p

Stond ook in m'n tekst. Niet heel duidelijk beschreven, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Ah, vandaar dat Tele2, Online en TMobile ook een ander model hebben. Ik vroeg me dat al af waarom zij een Zyxel modem hebben en de andere de Experia Box V10.

Is het tegenwoordig allemaal de Experia Box V10A eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee het is V10 bij Budget, dus JA je komt fijn nog de modem in (zie tweakers artikel over 10A en certificaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, mijn AB van de VIP2952 tvbox werkt prima, op 1 knopje na: de Menuknop reageert niet meer, zal wel lam zijn, hoe dat kan is mij een raadsel...

Nu heb ik een probleem, moet de helpdesk van Budget bellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Sjah schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:00:
Hmm, mijn AB van de VIP2952 tvbox werkt prima, op 1 knopje na: de Menuknop reageert niet meer, zal wel lam zijn, hoe dat kan is mij een raadsel...

AB openmaken en contact schoonmaken met wat alcohol is misschien nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Sjah schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:00:

Bellen is het beste, dan krijg je een nieuwe. Tenzij je wilt hobby-en natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Log zojuist ook weer eens in bij mijn allesin1 omgeving, staat er een verleng aanbod.
Fijn, 20% stijging van 37,50 naar 45,- pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauze
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-08 18:56

pauze

eindelijk

Ja, zelfde hier. €45,- en bij een tweejarige overeenkomst de eerste 5 maanden voor €35,-. Het contract dat nu nog loopt kost 9 maanden €30,- en 15 maanden €40,-. Met ruim €6,50 meer per maand maken ze die 'bljivend lage prijzen' dus al niet waar volgens mij. Maar goed, ik heb maar bijgetekend. Geen zin in gedoe voor een paar euro per maand, en de concurrentie is volgens mij niet moordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Alleen via cheapconnect heb je zelfde internet snelheid voor minder, mis je wel tv.
Heb nog niet echt gezocht of daar een alternatief voor is, voor de enkele keer dat de tv aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
hjs schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:50:
Alleen via cheapconnect heb je zelfde internet snelheid voor minder, mis je wel tv.
Heb nog niet echt gezocht of daar een alternatief voor is, voor de enkele keer dat de tv aangaat.
En als nieuwe klant bij Oxxio voor het eerste jaar? Is verder exact gelijk aan Budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Barre73 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:59:
[...]

En als nieuwe klant bij Oxxio voor het eerste jaar? Is verder exact gelijk aan Budget..
De eerste maanden wel een lagere aktie prijs, maar dat wordt weer voor een deel ongedaan gemaakt door de 30,- activatiekosten. Ook geen idee of een eigen fritzbox daar werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
OgWok schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Bellen is het beste, dan krijg je een nieuwe. Tenzij je wilt hobby-en natuurlijk.
Aangezien het kan wachten heb ik voor de mail gekozen, hopelijk benadeel ik daarmee de zaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
hjs schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
[...]

De eerste maanden wel een lagere aktie prijs, maar dat wordt weer voor een deel ongedaan gemaakt door de 30,- activatiekosten. Ook geen idee of een eigen fritzbox daar werkt eigenlijk.
Ja hoor. Werkt prima. Wizard draaien en kiezen voor Telfort Glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
hjs schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
[...]

Als je het abonnement aangaat via cashbackxl.nl kun je de aansluitkosten achteraf terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Arris 2952 en de 2953 TV boxen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:41:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Arris 2952 en de 2953 TV boxen?
De 2953 bestaat voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:49:
[...]

De 2953 bestaat voor zover ik weet niet.
Je hebt gelijk. Hoe ik nu aan 2953 kom is me een raadsel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:06:
[...]

Je hebt gelijk. Hoe ik nu aan 2953 kom is me een raadsel 8)7
Hiervoor had KPN de Motorola 1953. Dat lijkt erop :-)

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste