Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste
Acties:

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 16:09

Deel 2

Het vorige topic "[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1" is te vinden door op de link te klikken. Deel 2 is aangemaakt omdat NLEx inmiddels is komen te vervallen en inmiddels door het leven gaat als "Budget Alles-in-1".

Over Budget Alles-in-1

De overname van NLE door Nuts Groep, die al in januari 2018 heeft plaatsgevonden, is vanaf deze week ook zichtbaar in de telecomproducten van NLE, die al sinds oktober 2016 worden aangeboden onder de naam 'NLEx'. Nuts Groep heeft ervoor gekozen NLEx samen te voegen met de het Alles-in-1 aanbod van Budget Energie, waarmee NLEx een naamswijziging zal onder gaan naar 'Budget Alles in 1', zo blijkt uit de website van NLE. De naamswijziging heeft op 13 oktober plaatsgevonden.

Net als bij internet via NLEx maakt Budget Alles-in-1 ook gebruik van het KPN-netwerk. Ook bij Budget Alles-in-1 kunnen klanten gebruik maken van interactieve televisie. Standaard heeft iedere Alles-in-1-klant Tv Basis waarmee klanten toegang hebben tot meer dan 100 tv-zenders, waarvan 32 in HD kwaliteit. Ook kan het basispakket uitgebreid worden met Tv Plus en vele andere sport-, film- en kidspakketten.

Bij Budget Alles-in-1 wordt ‘Bellen Standaard’ geleverd. Hiermee kunnen klanten bellen en gebeld worden via de vaste telefoonlijn. Net als bij Bellen via NLEx kan er ook gekozen worden om het pakket uit te breiden met 3 verschillende bundels: ‘Bellen Onbeperkt Vast’, ‘Bellen Onbeperkt Mobiel’ en ‘Bellen Onbeperkt Buitenland’. Ieder van deze drie bundels kost EUR 5,00 per maand.

Gevolgen voor prijzen
Nuts Groep lijkt vooral te willen focussen op breedband-only aansluitingen. De tarieven voor breedband-only aansluitingen zijn gedaald, zoals in onderstaand overzicht te zien is. Televisie en telefonie is duurder geworden in het nieuwe aanbod. Voor tv wordt EUR 14,00 per maand gerekend (tegenover EUR 7,00 voorheen) en vast bellen kost EUR 1,00 per maand (was EUR 0,00). Ook de kortingsperiode voor één- en tweejarige aansluitingen is verkort naar vier maanden (was 8 maanden voor éénjarig contract en 10 maanden voor tweejarig contract).

Apparatuur

TV-ontvanger: Arris 2952
Modem: Experiabox V10

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Ik verhuis mee naar dit topic :)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-02 20:14
Ik had in het vorige topic een vraag gesteld, net voordat Deel2 werd geopend, dus ik kopieer hem even hier:

Ik overweeg over te stappen maar heb enkele vragen:

1. Ik lees dat je een Fritzbox kan gebruiken. Ideaal, dat wil ik! Maar: werkt dat ook met de alles-in-1 optie, kan je dan ook bellen en tv kijken? Bij T-Mobile kan je bvb neit bellen als je een andere modem gebruikt.

2. Hoe zit het met de snelheid bij Budget? Momenteel zit ik bij Online, en daar zakt de snelheid 's avonds enorm in. overdag haal ik gewoon de 100Mbps, maar 's avonds zit ik tegen de 10Mbps, echt idioot, vandaar dat ik wil overstappen.

3. Als ik een Fritzbox gebruik, heb ik dan managed switches nodig voor TV oid? Ik lees dat sommige providers TV en internet verkeer scheiden voer verschillende VLANs.

Bedankt!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:09
Djerique schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:39:
[...]

Dit klopt niet. Budget-alles-in-1 biedt volgens deConsumentenBond en volgens deze vergelijker wel degelijk een internetabonnement aan waar je alleen internet kan kiezen.
Bij de eerste stap na het controleren van de beschikbaarheid op je adres kan je je pakket samenstellen. Op die pagina kan je zowel tv als telefonie uitschakelen.

Het abonnement waarvoor ik nu € 37,50 per maand betaal kost nu € 30 per maand. Ik ga binnenkort verhuizen en wil dus m'n flexibiliteit behouden, anders had ik wel snel verlengd. :P

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 04-06-2020 21:00. Reden: Links verwijderd]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
@kiang Telefonie kan volgens mij bij geen enkele provider, wanneer je je eigen modem gebruikt. Probleem is namelijk dat ze de inloggegevens voor telefonie niet vrijgeven. Alternatief zou zijn om alleen I+TV te nemen en een abonnement ernaast voor VoIP, er zijn vast wel VoIP-providers die een Fritz!box ondersteunen.

Als je een kabel vanaf TV naar het modem hebt lopen dan is een managed switch niet nodig vermoed ik, je kunt dan zorgen dat het TV-signaal op maar één poort van de Fritz!box wordt uitgestuurd en niet de rest van je netwerk belast. Maar iemand anders kan hier beter antwoord op geven vermoed ik, heb zelf altijd met een managed switch gewerkt.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021
kiang schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:[...]
1. Ik lees dat je een Fritzbox kan gebruiken. Ideaal, dat wil ik! Maar: werkt dat ook met de alles-in-1 optie, kan je dan ook bellen en tv kijken? Bij T-Mobile kan je bvb neit bellen als je een andere modem gebruikt.
Ik heb soortgelijke wensen, voor mij geen TV maar ik wil wel mijn Fritzbox blijven gebruiken voor VDSL en vaste telefonie.

Voor zover ik weet geven alleen XS4All en Tweak de telefoniegegevens vrij.

Tweak verkoopt geen xDSL meer, dus kan je alleen bij XS4All terecht als je telefonie wil via de Fritz.

Als alternatief (zoals @ThinkPad ook zegt) zou je naar iets als Cheap Connect kunnen kijken voor telefonie.
Die verkopen trouwens sinds kort ook internet, maar ik heb geen idee of je daar alles-in-1 via de Fritz werkend kan krijgen....

[edit] Ik zie net dat Cheap Connect geen TV levert.....

[Voor 3% gewijzigd door hp-got op 30-10-2019 11:01]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• ThinkPad

ThinkPad

Ik zou telefonie zelf regelen, dan ben je voor Budget alleen afhankelijk van internet. Mocht je willen overstappen (bijv. als ze een geintje flikken zoals T-Mobile heeft geprobeerd) dan is dat vele malen makkelijker als je niet meer van ze afhankelijk bent om je nummer vrij te geven ter portering naar nieuwe provider.

Zelfde als met je mail, dat zou ik ook nooit bij je ISP beleggen maar zelf het beheer over houden (Outlook.com/Gmail/eigen domein). Perfecte manier voor een ISP om je te kunnen behouden, als je afhankelijk van ze bent voor je mail.

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2019 11:24]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:59
Misschien nog goed om in de topic start te noemen dat je combi korting hebt als je ook energie afneemt van budget energie

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
@kiang
Als je een kabel vanaf TV naar het modem hebt lopen dan is een managed switch niet nodig vermoed ik, je kunt dan zorgen dat het TV-signaal op maar één poort van de Fritz!box wordt uitgestuurd en niet de rest van je netwerk belast. Maar iemand anders kan hier beter antwoord op geven vermoed ik, heb zelf altijd met een managed switch gewerkt.
Ik heb een netwerk kabel van de fritzbox 7490 naar mijn tv-meubel lopen en daar hangt een TP-Link TL-SG1005D die het netwerk signaal verdeeld over de diverse apparaten in het meubel.
Weinig managed aan volgens mij.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 15:50

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPadd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
@kiang Telefonie kan volgens mij bij geen enkele provider, wanneer je je eigen modem gebruikt. Probleem is namelijk dat ze de inloggegevens voor telefonie niet vrijgeven. Alternatief zou zijn om alleen I+TV te nemen en een abonnement ernaast voor VoIP, er zijn vast wel VoIP-providers die een Fritz!box ondersteunen.

Of 2 van die Homeplug/Powerline stekkers. Heb het getest en werkt behoorlijk. Dan hou je het simpel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48
Ik ben van Telfort overgestapt enkele weken geleden, en alles werkt naar behoren maar als ik op de Experiabox op de internet instellingen kijk, zie ik deze tekst: "De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort." En er is dus ook niets in te stellen. Is dit bij meer mensen zo?
Ik heb destijds de modem wel een dag gebruikt met nog mijn telfort verbinding, maar op de dag van de overstap alles gereset, en voor de IPTV is alles nu wel duidelijk overgezet naar (voorheen) NLEx, geen telfort logo's meer enzo. Maar ik heb ook geen toegang tot de news.kpn.nl nieuwsgroepen, dus ik vroeg me af of dit ermee te maken kan hebben.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27
@stroom Bij mij staat dat er ook en ik heb nooit Telfort gehad.

• stroom
tiguan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:40:
@stroom Bij mij staat dat er ook en ik heb nooit Telfort gehad.
Dankjewel, dan weet ik dat het daar niet aan ligt.

• stroom
Mocht er nog iemand gebruik willen maken van usenet/nieuwsgroepen, ik kwam erachter dat je gewoon kunt verbinden met de nieuwsserver news.kpn.nl (geen user/pass nodig) vanaf een NLEx verbinding.
Zie ook rest van de instellingen . Net wat gedownload en dat ging prima :) Scheelt weer een usenet abbo, al moet je er wel snel bij zijn als er iets gepost wordt, vanwege de lage retentie die KPN hanteert.
Werkt dit nog steeds? Bij mij geen succes, krijg foutmelding : 502 dreader34.news.xs4all.nl: Access denied to your node - newssystem

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hp-got schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb soortgelijke wensen, voor mij geen TV maar ik wil wel mijn Fritzbox blijven gebruiken voor VDSL en vaste telefonie.

Voor zover ik weet geven alleen XS4All en Tweak de telefoniegegevens vrij.

Tweak verkoopt geen xDSL meer, dus kan je alleen bij XS4All terecht als je telefonie wil via de Fritz.

Als alternatief (zoals @ThinkPad ook zegt) zou je naar iets als Cheap Connect kunnen kijken voor telefonie.
Die verkopen trouwens sinds kort ook internet, maar ik heb geen idee of je daar alles-in-1 via de Fritz werkend kan krijgen....

[edit] Ik zie net dat Cheap Connect geen TV levert.....
EDPnet is in jouw geval ook een prima optie. Je kunt een Fritzbox van hen afnemen of er een van jezelf gebruiken. Telefoniegegevens worden vrijgegeven en ze bieden VDSL aan.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe ziet dit product er aan de achterkant uit, krijg je hetzelfde als wanneer je een Telfort internetverbinding neemt (ook KPN backend) of zit daar toch wel verschil in?

Goedkoop bellen via VoIP

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stroom schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:50:
[...]

Werkt dit nog steeds? Bij mij geen succes, krijg foutmelding : 502 dreader34.news.xs4all.nl: Access denied to your node - newssystem
Voor mij werkt dit.
Server: news.kpn.nl
Poort 119
Connecties 8

• stroom
Dankjewel voor de reactie, bij mij krijg ik dus de foutmelding met deze instellingen. Ik ga verder zoeken.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:10
MensionXL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:47:
Hoe ziet dit product er aan de achterkant uit, krijg je hetzelfde als wanneer je een Telfort internetverbinding neemt (ook KPN backend) of zit daar toch wel verschil in?
Is gelijk aan Telfort. Ik kwam in de Experiabox van NLE zelfs het woordje Telfort tegen in de config.

• hjs
  • Niet online
Sinds zaterdag een onstabiele internet verbinding.

Experiabox weer terug gezet (ipv Fritz) en verschillende telefoon kabels geprobeerd en toen maar eens aan de buren gevraagd met ook een kpn-lijn en die hadden ook problemen.

Gister viel me ook op dat in de Fritzbox mijn Max. DSLAM throughput op 52000 kbit/s staat (de helft van normaal)

Waar kan ik nu het beste/snelste contact opnemen met de klantenservice? (geen tijd om te bellen overdag)
Heb kpn benaderd via twitter, maar die wijst naar NLe/Budget

[Voor 12% gewijzigd door hjs op 04-11-2019 21:26]

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:56
hjs schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:25:
Sinds zaterdag een onstabiele internet verbinding.

Experiabox weer terug gezet (ipv Fritz) en verschillende telefoon kabels geprobeerd en toen maar eens aan de buren gevraagd met ook een kpn-lijn en die hadden ook problemen.

Gister viel me ook op dat in de Fritzbox mijn Max. DSLAM throughput op 52000 kbit/s staat (de helft van normaal)

Waar kan ik nu het beste/snelste contact opnemen met de klantenservice? (geen tijd om te bellen overdag)
Heb kpn benaderd via twitter, maar die wijst naar NLe/Budget
Wat zegt deze site? https://www.kpn.com/servi...oblemen/postcodecheck.htm

Anders: ze zijn tot 19:30 telefonisch bereikbaar volgens de site

• hjs
  • Niet online
helloitsme schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:47:
[...]

Wat zegt deze site? https://www.kpn.com/servi...oblemen/postcodecheck.htm

Anders: ze zijn tot 19:30 telefonisch bereikbaar volgens de site
Ah, staat er vandaag wel tussen.

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 20:42
Hello!

Ik zit er over te denken om over te stappen naar budget alles in 1 internet only. Wat is jullie ervaring met deze provider? Als ik google op reviews kom ik niet veel goeds tegen, echter plaatsen mensen vaker een review bij een slechte ervaring dus een goed beeld krijgen wilt niet echt lukken :-)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27
Heb ergens in juni mijn contract verlengd bij NLE. Vervolgens is er 4 maanden niks afgeschreven en krijg ik in oktober de rekening van 4 maanden in een keer gepresenteerd, zonder de korting van de verlenging. Heb een mail er naar toe gestuurd, maar geen reactie tot nu toe. Was tot nu toe wel tevreden met NLE, maar dit is toch wel een minpunt.

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:56
hipy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:03:
Hello!

Ik zit er over te denken om over te stappen naar budget alles in 1 internet only. Wat is jullie ervaring met deze provider? Als ik google op reviews kom ik niet veel goeds tegen, echter plaatsen mensen vaker een review bij een slechte ervaring dus een goed beeld krijgen wilt niet echt lukken :-)
Mijn ervaring is dat het administratief soms wat rommelig is, maar de dienst die ze leveren (in mijn geval glasvezel) verder prima is: je krijgt KPN, maar dan voor een lagere prijs.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

tiguan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:06:
Heb ergens in juni mijn contract verlengd bij NLE. Vervolgens is er 4 maanden niks afgeschreven en krijg ik in oktober de rekening van 4 maanden in een keer gepresenteerd, zonder de korting van de verlenging. Heb een mail er naar toe gestuurd, maar geen reactie tot nu toe. Was tot nu toe wel tevreden met NLE, maar dit is toch wel een minpunt.
Kreeg gister een mail dat ze vergeten hadden sinds 29 april het TV abo op de rekening te zetten ?? Zou met de eerstvolgende factuur gecorrigeerd worden. Vandaag een factuur met hetzelfde bedrag...... 8)7
Beetje rommeltje bij NLEx Budget Alles in 1

EDIT nog een mail: "U heeft vandaag een e-mail van ons ontvangen waarin we aangeven dat uw factuur klaarstaat. U heeft uw factuur al eerder van ons ontvangen. De e-mail van vandaag mag u daarom als niet verzonden beschouwen. Excuses voor het ongemak!"

Ben benieuwd wat er op die nieuwe rekening gaat staan als kosten voor de TV. Ik ga vanaf eind april maar eens heel goed naar die facturen kijken...... dat is nog eens ongemak

En zo zie je maar weer: met een nieuwe naam heb je niet ineens een goed werkende administratie. Heel slecht.

[Voor 27% gewijzigd door OgWok op 09-11-2019 08:42]

• hjs
  • Niet online
Goh. mailtje van Budget over de onstabiele verbinding.
Ze sturen nieuw modem op.

Kan helaas niet terug zien wat mijn vraag was die ik gesteld had, maar weet toch bijna zeker dat ik ook vermeld had dat er meerdere in de straat problemen hadden. Gaat een modem niet oplossen lijkt me ;)

• Koebilai
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Op 9 november gebeld voor een verlengingsvoorstel,deal gemaakt voor verlenging van twee jaar met een prijs die iets hoger is dan in het huidige contract. Op 14 november per mail het nieuwe contract binnen echter voor een veel hogere prijs dan afgesproken. Telefonisch contact gehad met Budget hierover, ik zou terug gebeld worden, dit is niet gebeurd, toen zelf maar weer gebeld, beroepen zich nu op een rekenfout in het eerste voorstel. Het nieuwe contract ligt 20% hoger dan het huidige. Het is een bedrijf waar moeilijk mee te communiceren is en ze houden zich niet aan de afspraken. Ik ga een andere provider zoeken, ben er klaar mee.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 16:07
Met het overgaan van NLE naar Budget Alles-in-1 had ik verwacht dat de prijsstelling weer meer naar een budget prijs zou dalen, maar dat lijkt tot nog toe niet echt het geval als ik puur kijk naar glasvezel (FttH) dan kun je toch beter bij Oxxio terecht of als je het aandurft bij T-mobile voor zelfs maar 30 euro voor FttH.

Internet only glasvezel FttH:
Budget: 37,50 50/50
T-mobile 30 euro 50/50
T-mobile 35 euro 100/100
Oxxio 35.95 euro 50/50

De genoemde prijzen zijn na een actietarieven.

Overigens qua internet (glasvezel) + tv is het verschil fors duurder:

Budget: 51,50 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket
Oxxio: 43,95 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket
T-mobile: 45,00 euro p/mnd (50/50) - T-mobile app/ eigen tv pakket (niet KPN)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:22
Zo te zien heb ik op het juiste moment mijn contract verlengd dan.
Na de actieperiode van 6 maanden betaal ik voor internet + tv € 43,50 per maand. De naamswijziging heeft er voor gezorgd dat tv kijken bijna 2x zo duur is geworden (was € 7,50).

Untappd: Kapitein_Merijn

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Viel me vanochtend op dat bij BBC 1 Breakfast het beeld matig is. Gaat de kant op van Ziggo via de analoge kabel. De mokken, die op tafel staan, met Breakfast erop zijn nauwelijks te lezen.
Arris TV box op HD zetten geeft geen opvallende verbetering.
Meer mensen last van?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:11
Zojuist een mail gekregen met een prijsverhoging:
U neemt Internet, TV en Bellen af van Budget Alles-in-1. Binnenkort verhogen we uw maandelijkse kosten. U betaalt nu € 39,95 per maand. Vanaf de nota die u op 15-1-2020 ontvangt, gaat u € 44,95 per maand betalen. Zo kunnen wij blijven investeren in onze producten en diensten. Waardoor u zorgeloos kunt blijven internetten.
Ansich tevreden met de huidige producten, snel en stabiel en service al een tijd niet nodig gehad.

• MD_DeeBee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-12-2022
Man man man....wat een rommeltje daar. Ik kreeg pasgeleden een aanvullende factuur omdat ze een jaar lang blijkbaar tv niet hadden gefactureerd. En ik wil helemaal geen tv.
En nu gooien ze in één keer de prijs omhoog van, in mijn geval, 32,95 naar 44,95. Ik vindt het nogal wat.
Tijd voor een andere provider.

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-07-2022
.NCK schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:05:
Zojuist een mail gekregen met een prijsverhoging:

[...]

Ansich tevreden met de huidige producten, snel en stabiel en service al een tijd niet nodig gehad.
Het trieste is alleen dat ze een belofte hadden gedaan dat de prijs niet omhoog zou gaan. Dit hebben ze dus in totaal maar 2 maanden volgehouden. Mag je uberhaupt wel 1 maand vantevoren de prijs verhogen?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:11
MD_DeeBee schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:17:
Man man man....wat een rommeltje daar. Ik kreeg pasgeleden een aanvullende factuur omdat ze een jaar lang blijkbaar tv niet hadden gefactureerd. En ik wil helemaal geen tv.
En nu gooien ze in één keer de prijs omhoog van, in mijn geval, 32,95 naar 44,95. Ik vindt het nogal wat.
Tijd voor een andere provider.
Oxxio maar aangevraagd, toevallig nog tot halverwege 2020 energieklant bij deze club, dus geen aansluitkosten, en nog een aantal maanden een leuke korting.

Ach hebben we dat ook weer gehad :-)

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:54
Hier ook, na anderhalf jaar tevreden klant. Maar meteen na een overname de kosten omhoog gaat er bij mij niet in.
Sterker nog, ze hebben me even wakker gemaakt. Nu naar Oxxio, de eerste 6 maanden 28 euro, daarna 41 euro. Wel 50 Mbit ipv 100 Mbit wat ik nu heb. Als ik het 1 op 1 vergelijk dan scheelt het 8 euro per maand, plus eenmalig 78 euro korting vanwege de overstap.

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-03 15:13
Hier ook van 54 naar 59 per 1-1-20. Nogal een verhoging. Ben wel erg tevreden over de TV dienst van KPN. Is Oxxio het enige goedkopere alternatief (Zeeland)?

• MD_DeeBee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-12-2022
oNo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:37:
Hier ook, na anderhalf jaar tevreden klant. Maar meteen na een overname de kosten omhoog gaat er bij mij niet in.
Sterker nog, ze hebben me even wakker gemaakt. Nu naar Oxxio, de eerste 6 maanden 28 euro, daarna 41 euro. Wel 50 Mbit ipv 100 Mbit wat ik nu heb. Als ik het 1 op 1 vergelijk dan scheelt het 8 euro per maand, plus eenmalig 78 euro korting vanwege de overstap.
Mij lijkt Online wel iets. 34,- per maand 100 mBit

• hjs
  • Niet online
Zaterdagochtend knalde het internet er drie keer uit, de fritzbox gaat knipperen en ff later is hij weer online.
Toen bedacht ik me dat ik twee weken terug een nieuw modem had gehad en dacht laat ik die maar even gebruiken, houden ze vast ergens bij wat he gebruikt.

Echter die kwam helemaal niet online en nu de fritzbox of het oude modem ook niet meer :(

Heb ik met dat nieuwe modem iets gesloopt in mn lijn aansluiting in de wijkkast/centrale ofzo?

Iemand tips wat ik zelf kan doen? Heb al gebeld en kpn is ingeschakeld.

• Mawlana
sylvesterrr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Het abonnement waarvoor ik nu € 37,50 per maand betaal kost nu € 30 per maand. Ik ga binnenkort verhuizen en wil dus m'n flexibiliteit behouden, anders had ik wel snel verlengd. :P
Volgende maand ontvang ik de sleutel. Volgens de verschillende websites ligt er glasvezel... :) Krijg je bij glasvezel ook een modem of hangt er een kastje in de meterkast waarop ik mijn netwerkkabel kan aansluiten?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03 12:39
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:26:
[...]

Volgende maand ontvang ik de sleutel. Volgens de verschillende websites ligt er glasvezel... :) Krijg je bij glasvezel ook een modem of hangt er een kastje in de meterkast waarop ik mijn netwerkkabel kan aansluiten?
Beiden. De monteur moet een kastje op je aansluiting klikken. Die converteert het glas signaal naar ethernet (utp poortje).
Daar sluit je de meegekregen Experiabox op aan. Je kan ook een eigen router aansluiten maar dat vergt netwerkkennis en wat informatie die op zich wel goed te vinden is. En je router moet bepaalde zaken kunnen (VLans scheiden)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Mawlana
Barre73 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:30:
[...]

Beiden. De monteur moet een kastje op je aansluiting klikken. Die converteert het glas signaal naar ethernet (utp poortje).
Daar sluit je de meegekregen Experiabox op aan. Je kan ook een eigen router aansluiten maar dat vergt netwerkkennis en wat informatie die op zich wel goed te vinden is. En je router moet bepaalde zaken kunnen (VLans scheiden)
Bij glas is dus geen sprake van doe-het-zelf installatie. Goed om te weten.

VLans scheiden moet wel lukken met de Ubiquiti USG 3P. Is dat trouwens ook noodzakelijk als je internet-only hebt?

• Barre73
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:22:
[...]

VLans scheiden moet wel lukken met de Ubiquiti USG 3P. Is dat trouwens ook noodzakelijk als je internet-only hebt?
Volgens mij wel maar zoek tegen die tijd even op "eigen router Telfort".
Ik meende gezien te hebben dat Budget en Oxxio hetzelfde profiel gebruiken als Telfort. En dat wijkt licht af van dat van KPN zelf.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 15:56
https://www.totaaltv.nl/n...n-tmobile-vrijwel-gelijk/

Hier komt NLE/Budget goed uit. Mijn eigen ervaring vorige maand was ook zéér positief.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jan groen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:54:
https://www.totaaltv.nl/n...n-tmobile-vrijwel-gelijk/

Hier komt NLE/Budget goed uit. Mijn eigen ervaring vorige maand was ook zéér positief.
Als je geen zaken te doen hebt met de administratie van Budget, dan zit je goed.

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03 13:20
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:22:
[...]

Bij mij (DSL) komt internet binnen op vlan 34. Als dat bij glas hetzelfde is zul je dus waarschijnlijk wel dit VLAN moeten instellen op je WAN interface.

[Voor 27% gewijzigd door BAJansen op 27-11-2019 10:53]

• Mawlana
Vanochtend gebeld om opzegging door te geven. Enkele minuten later had ik al een bevestiging per e-mail binnen. So far so good. :)

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 15:56
Ik heb geen mail gehad. Zijn mijn gegevens dan niet gestolen?

• Mawlana
Betreft dit enkel de energieklanten, of ook de rest? Het is me niet geheel duidelijk.

• hjs
  • Niet online
jan groen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:28:
Ik heb geen mail gehad. Zijn mijn gegevens dan niet gestolen?
Goedenavond @KroontjesPen48
, alleen klanten die het mogelijk betreft hebben een mail ontvangen. Als u geen mail heeft ontvangen, betekent dit dus dat het niet uw gegevens betreft. Fijne avond! ^LW
https://twitter.com/BudgetEnergie/status/1201947168732516355

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-03 12:56
Ik zit alweer 9 maanden bij deze club en ben er best tevreden over.

Weet iemand of en hoe lang van tevoren je je contract via de persoonlijke omgeving kunt verlengen?

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:15
De bewoner in ons huis die het internet op zijn naam had staan is verhuisd en heeft zijn budget internet aansluiting meegenomen. Dit heeft hij pas heel laat aan ons verteld. Over een paar dagen gaat het signaal er bij ons af en internet via het nieuwe contract kunnen ze pas per 2 januari opleveren. We hebben al gebeld met de ks en die kan niet sneller leveren, ondanks dat de lijn nu al actief is, en ondanks dat we al in november de aanvraag hebben ingediend.

• backupdevice
  • Laatst online: 20:28
Tjee, zitten kijken of ik mijn bestaande adsl KPN abonnement zou laten lopen tot glasvezel er is . Tot ik erachter kwam dat Budget ook internet heeft , van KPN en een sloot goedkoper dan ik nu heb.

Ik ga van 42 euro met KPN 50 naar budget internet only 100 voor een prijs van 25 euro per maand , dit vanwege het feit dat ik ook Energie afneem van die tent.

Scheelt ons €17.50 per maand met wat wij nu hebben en nog dubbele snelheid .

Had eigenlijk mijn vizier op glas , maar ADSL werkt ook goed voor ons. Heb geen mega snelheid nodig

[Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 24-12-2019 18:50]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• SpiceWorm
Die 25 euro is alleen de eerste 4 maanden hè. Maar idd wij komen van ziggo 52 euro en gaan naar 30 euro per maand.

Heeft budget trouwens ook ondersteuning voor ipv6?

2 januari zou onze aansluiting moeten gaan werken, modem is al aangesloten en de VDSL2 lijn draait al op 109 mbit :*).

[Voor 26% gewijzigd door SpiceWorm op 29-12-2019 15:22]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Meer mensen die momenteel storing hebben met (i)TV via de decoder? Nederland 1, 2 en 3 doen het, maar voorbij die zenders blijft het beeld zwart.

Op de telefoon via de Android app e.d. werkt t wel.

Edit: inmiddels werkt het al weer. Waarschijnlijk even een storing ergens

[Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 29-12-2019 18:59]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• backupdevice
SpiceWorm schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:21:
Die 25 euro is alleen de eerste 4 maanden hè. Maar idd wij komen van ziggo 52 euro en gaan naar 30 euro per maand.

Heeft budget trouwens ook ondersteuning voor ipv6?

2 januari zou onze aansluiting moeten gaan werken, modem is al aangesloten en de VDSL2 lijn draait al op 109 mbit :*).
Nee, die €25 is na 4 maanden aangezien wij ook bij Budget Energie zitten. Dus 4 maanden €24 en daarna €25 .

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-03 16:25
Ik ben sinds 18 december jl. klant bij Budget alles-in-1 en kom van Ziggo af. Tot nu toe tevreden. Waar ik bij Ziggo € 97,40 p.m. kwijt was voor Complete alles-in-1 + movies & series XL en een tweede telefoonlijn met onbeperkt bellen, ben ik nu € 34,50 (de eerste 6 maanden, daarna € 44,50 p.m.) kwijt voor 2 TV ontvangers inclusief Plus Pakket en 100Mb internet en 2 telefoonlijnen (geen onbeperkt bellen meer).

Internet mag dan 2,5 x trager zijn dan bij Ziggo. Maar wat maakt het uit of een film in 5 minuten of 12,5 minuut binnen is. Hoewel KPN Interactieve TV even wennen is, wordt dit ruimschoots goed gemaakt door het snelle zappen. Daar kan die Horizonbox en CI+module nog wat van leren.

En afgtelopen week ook overgestapt met energie en dus € 5,00 korting p.m. op Budget Alles-in-1. :o

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Binnenkort ook klant via koper omdat goede voornemens 2020. Ben heel erg benieuwd naar de performance. Goedkoop, en zeker als je ook energie bij de afneemt bij ze. Wel een detail die ik meekreeg van een medewerker: voor bestaande energieklanten geen korting van 5 euro de eerste 4 maanden(actietarief). Pas daarna.

Me_dusa

• kwon
Vanochtend gebeld voor wat het verlengingsaanbod bij 12 maanden is. Dat is er niet. Het enige wat je ermee 'opschiet' is dat je er nog 12 maanden aan vastzit. Als je verlengt met 24 maanden dan krijg nog wel een paar (drie?) maanden korting.

Jammer, ik ben best tevreden over deze club maar ik kijk ook naar de centjes. Ik ga overstappen naar Ziggo Max (eerste 12 maanden € 49,50 per maand via werkgever) en kom waarschijnlijk over een jaar wel weer terug.

• backupdevice
Me_dusa schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:10:
Binnenkort ook klant via koper omdat goede voornemens 2020. Ben heel erg benieuwd naar de performance. Goedkoop, en zeker als je ook energie bij de afneemt bij ze. Wel een detail die ik meekreeg van een medewerker: voor bestaande energieklanten geen korting van 5 euro de eerste 4 maanden(actietarief). Pas daarna.
Klopt, maar de eerste 4 maanden kosten eerst 24 Euro , daarna 25 Euro tov de normale prijs.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 18:42
backupdevice schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:16:
[...]

Klopt, maar de eerste 4 maanden kosten eerst 24 Euro , daarna 25 Euro tov de normale prijs.
Maar dan neem je toch alleen internet af en niet Alles in 1 en dus ook geen recht op 5EU verlaging ivm Budget Energie?

• backupdevice
Roncom schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:16:
[...]

Maar dan neem je toch alleen internet af en niet Alles in 1 en dus ook geen recht op 5EU verlaging ivm Budget Energie?
Jawel hoor. Ga maar naar de website, vul je postcode & huisnummer in en check de box dat je al lid bent van Budget Energie.

Dan stel je je pakket samen, klik TV & telefonie uit en je krijgt deze prijs te zien

Het contract dat je krijgt geeft eerst een prijs van 25 Euro en 30 Euro na 4 maanden, maar zij hebben aan mij bevestigd dat zogauw de 4 maanden voorbij zijn , er idd 25 euro gefactureerd wordt

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 18:42
backupdevice schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:32:
[...]

Jawel hoor. Ga maar naar de website, vul je postcode & huisnummer in en check de box dat je al lid bent van Budget Energie.

Dan stel je je pakket samen, klik TV & telefonie uit en je krijgt deze prijs te zien

[Afbeelding]

Het contract dat je krijgt geeft eerst een prijs van 25 Euro en 30 Euro na 4 maanden, maar zij hebben aan mij bevestigd dat zogauw de 4 maanden voorbij zijn , er idd 25 euro gefactureerd wordt
Ah okee, dat is mooi dan! Ik zie dat er op jouw postcode blijkbaar ook zelfs 100Mbit haalbaar is / wordt aangeboden. Ik kan alleen 50mbit kiezen. Overigens heb ik al een Alles-in-1 abo bij Budget energie, maar zit ik er ook over na te denken om alleen internet af te gaan nemen i.c.m. energie. Gaat online helaas alleen niet zo makkelijk om van alle voordelen mee te profiteren..

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:49
Iemand bekend met de storing in Amsterdam , sprak 2 dames die meldden dat ze al 2 weken geen internet en tv hadden, en ja ze ziten bij NLE(nu Budget naar ik begrijp..)

En dan nog iets, ik begrijp dat je Kpn apparatuur krijg, maar is naast de klantenservice die vast minder is, de netwerkbetrouwbaarheid net zo goed als Kpn?

Tenslotte, hoorde dat je bij Kpn tvbox de minigids bij het zappen uit kan zetten, ik zoek naar een dubbele bevestiging.

[Voor 22% gewijzigd door Sjah op 07-01-2020 17:13]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:18
Sjah schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:51:

Tenslotte, hoorde dat je bij Kpn tvbox de minigids bij het zappen uit kan zetten, ik zoek naar een dubbele bevestiging.
Ja die kan je uitzetten :)
Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Minigids tonen bij zappen

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:52
Gezien ik Robin Mobile heb, en Online (~50mbit) internet thuis,
zou het interessant zijn om over te stappen naar Budget?
Als het goed is zou ik 5 euro korting kunnen krijgen per maand.
Dus nu is het Robin Mobile €20 + Online €33 = €53p/m voor mobiel + internet thuis

Als de aanbieding voor mij geldt is het
RobinMobile (Budgetmobile vanaf 17jan) €20 + Budget Internet €30 = €50p/m - €5 korting is €45 p/m voor mobiel en internet thuis..

Wil het nog even goed bekijken of er geen addertjes onder het gras zitten..
Meer mensen die nu Robin Mobile hebben toevallig en hierover nadenken?

• hjs
  • Niet online
Rageplay schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:34:
Gezien ik Robin Mobile heb, en Online (~50mbit) internet thuis,
zou het interessant zijn om over te stappen naar Budget?
Als het goed is zou ik 5 euro korting kunnen krijgen per maand.
Dus nu is het Robin Mobile €20 + Online €33 = €53p/m voor mobiel + internet thuis

Als de aanbieding voor mij geldt is het
RobinMobile (Budgetmobile vanaf 17jan) €20 + Budget Internet €30 = €50p/m - €5 korting is €45 p/m voor mobiel en internet thuis..

Wil het nog even goed bekijken of er geen addertjes onder het gras zitten..
Meer mensen die nu Robin Mobile hebben toevallig en hierover nadenken?
Wat gebeurd er dan als je ook nog energie gaat afnemen van ze?

Ah, gevonden op de fp, reaktie van @John Duh
Edit: Ik heb het even nagevraagd bij Robin, die bevestigde dat je bij afname van alle diensten (energie, thuis en mobiel) inderdaad een tientje per maand korting krijgt

[Voor 13% gewijzigd door hjs op 08-01-2020 15:16]

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:57
Voor wat het waard is.
Volgens de helpdesk gaat kpn de prijzen verhogen richting de € 50 voor alles in een (tv , internet en vaste telefoon).En is het verstandig om nu te verlengen voor € 45 met een paar maanden korting.
Ik heb geen gasaansluiting.
Maar als ik nu 1 jaar stroom afneem bij Budget, krijg ik wel 2 jaar lang € 5 korting en dat vind ik toch voldoende aantrekkelijk om te verlengen.
€ 40 voor de komende 2 jaar.

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:34
Sjah schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:51:
En dan nog iets, ik begrijp dat je Kpn apparatuur krijg, maar is naast de klantenservice die vast minder is, de netwerkbetrouwbaarheid net zo goed als Kpn?
Budget verkoopt het KPN pakket door onder hun eigen naam. De betrouwbaarheid van het netwerk is voor een KPN klant dus even goed (of slecht) als voor een Budget klant.

• Sjah
antidote schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:01:
[...]

Budget verkoopt het KPN pakket door onder hun eigen naam. De betrouwbaarheid van het netwerk is voor een KPN klant dus even goed (of slecht) als voor een Budget klant.
Ja , maar ik heb ook dat horrorverhaal van die 2 huishoudens die ik ken en bij NLE zitten genoemd, die zitten al 2 weken zonder internet in Amsterdam (ze wonen in andere wijken) en worden niet geholpen. Daar schrik ik van terug. Maar vertel, hoevaak hebben anderen storing, en hoe adequaat reageert de helpdesk dan met een acite, en hoe reageert ze als er een monteur moet komen?
Zeg ik eigenlijk dat ik betwijfel dat je net zo weinig storing hebt als Kpn..? Yup.

[Voor 8% gewijzigd door Sjah op 09-01-2020 04:46]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:48
kwon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:55:
Vanochtend gebeld voor wat het verlengingsaanbod bij 12 maanden is. Dat is er niet. Het enige wat je ermee 'opschiet' is dat je er nog 12 maanden aan vastzit. Als je verlengt met 24 maanden dan krijg nog wel een paar (drie?) maanden korting.

Jammer, ik ben best tevreden over deze club maar ik kijk ook naar de centjes. Ik ga overstappen naar Ziggo Max (eerste 12 maanden € 49,50 per maand via werkgever) en kom waarschijnlijk over een jaar wel weer terug.
Dit, tot 2 keer bezig geweest, maar na een "even wachten, ik overleg even'"komt er steevast uit "3 maanden korting bij 2 jaar abbo".. Ja doei ik ga me heen 2e jaar vastleggen. Dus ben overgestapt naar Online. Ben benieuwd! Was prima tevreden met Nlex(budget).

• Barre73
Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 04:43:
[...]

Ja , maar ik heb ook dat horrorverhaal van die 2 huishoudens die ik ken en bij NLE zitten genoemd, die zitten al 2 weken zonder internet in Amsterdam (ze wonen in andere wijken) en worden niet geholpen. Daar schrik ik van terug. Maar vertel, hoevaak hebben anderen storing, en hoe adequaat reageert de helpdesk dan met een acite, en hoe reageert ze als er een monteur moet komen?
Zeg ik eigenlijk dat ik betwijfel dat je net zo weinig storing hebt als Kpn..? Yup.
Ik weet vrij zeker dat je net zoveel of weinig kans hebt op storing bij KPN of bij Budget. Ik denk wel dat je als er dan een storing is, dat je dan bij KPN sneller wordt geholpen met een monteur en de helpdesk. KPN heeft een grote pool met eigen monteurs en een veel grotere helpdesk.

• ThinkPad

ThinkPad

kwon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Waarom dan niet naar Oxxio bijv? Dat is precies hetzelfde als wat NLEx/Budget levert meen ik en zeer waarschijnlijk goedkoper dan Ziggo. Zie ook het topic [Oxxio] Ervaringen & Discussie

• hjs
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 04:43:
[...]

In november klapte mijn lijn eruit op zaterdag morgen, gebeld met de klanten service en op woensdag was er een monteur en werkte het weer. Iets met draden in de centrale los ofzo.
(en daarna sneller internet, blijkbaar zat het al niet zo goed)

• kwon
ThinkPadd schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Waarom dan niet naar Oxxio bijv? Dat is precies hetzelfde als wat NLEx/Budget levert meen ik en zeer waarschijnlijk goedkoper dan Ziggo. Zie ook het topic [Oxxio] Ervaringen & Discussie
Oxxio was een optie, maar werd uiteindelijk duurder omdat ik per se ook wil opnemen en het plus-zenderpakket erbij wil hebben. Bij Oxxio kom je dan uit op € 57,93 per maand (eerste 6 maanden € 50,43) en je betaalt ook € 30 aansluitkosten.

Bij Ziggo zit opnemen en het pluspakket er standaard bij in. Bijkomend voordeel is de 500/40-internetverbinding. Via Oxxio zou dat 100/30 zijn omdat ik (nog) geen glasvezel heb :'(

• backupdevice
Snap de discussie niet zo. . Kiezen voor een budget provider geeft je het risico dat het eventueel minder snel opgelost zou kunnen worden dan door een Premier provider. Maar dat weet je dus van te voren.

Reken uit wat je bespaard en maak dan een beslissing of de besparing het waard zou kunnen zijn.

Ik kom van KPN DSL, 42.5 Euro voor 50Mb/s. Nu kan ik naar glas , maar dan betaal ik 39 Euro voor 1Gb per maand, terwijl ik nu met 50Mb/s alles kan doen wat ik wil. Krijg nu de kans om bij Budget voor 25 Euro per maand een 100Mb/s DSL lijn af te nemen voor 25 Euro p/m/ . Ik maak dus bewust de keuze omdat aan te nemen vanwege het prijsverschil. Met daarin acht nemende dat ik misschien wel even een paar dagen zonder zou kunnen zitten.

Tja... ben hollander he. Ik bespaar nu 17 Euro tov KPN en 14 euro tov Glas. Ik heb alleen maar Internet nodig want stream alles. Volgend jaar kijken we wel weer verder.

[Voor 71% gewijzigd door backupdevice op 09-01-2020 09:05]

• antidote
Zo denk ik er ook over. De afgelopen tien jaar heb ik gebruik gemaakt van een DSL verbinding. In al die tijd kan ik me geen langer durende storing herinneren, de enige keer dat internet een dagdeel niet gebruikt kon worden was door een stroomstoring.
Gezien het bouwjaar van de buurt is het koper vanuit de straatkast niet ouder dan een jaar of tien. Tot aan de straatkast is later glasvezel gelegd (fttc). Wat dat betreft is het risico op storing ook niet groot.
Het prijsverschil met KPN is wel redelijk groot: bij Budget betaal ik gemiddeld 35 euro per maand voor alles-in-1 (eerste jaar 30, tweede jaar 40). KPN rekende daar destijds al meer dan 45 euro per maand voor.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:27
antidote schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 01:14:
De afgelopen tien jaar heb ik gebruik gemaakt van een DSL verbinding. In al die tijd kan ik me geen langer durende storing herinneren, de enige keer dat internet een dagdeel niet gebruikt kon worden was door een stroomstoring.
Gezien het bouwjaar van de buurt is het koper vanuit de straatkast niet ouder dan een jaar of tien. Tot aan de straatkast is later glasvezel gelegd (fttc). Wat dat betreft is het risico op storing ook niet groot.
Hier nog zo een. Ik heb nog niet zo lang geleden jarenlang gebruik gemaakt van Telfort en was daar zeer tevreden over. Af en toe een stroomstoring maar verder is het koper uitermate betrouwbaar gebleken, terwijl het hier al >40 jaar ligt. Ik zit nu een jaartje bij ziggo maar wil bij de eerstvolgende gelegenheid weer terug naar koper. Budget of oxxio, daar ben ik nog niet over uit.

• SpiceWorm
Bij ziggo en online tot dusver vaker storing dan bij telfort vdsl. Budget heb ik net 10 dagen en kan daar nog niet zoveel over zeggen. Modem wel 1x moeten rebooten, maar er was ook een meteropnemer bij geweest.

En om antwoord te geven op een eerdere vraag van mij in dit topic: ipv6 werkt niet bij budget. En we de lijnsnelheid is idd 109/33 mbit waarvan bij fast.com 99 mbit van overblijft (net geen 100 helaas), met een telefoonkabel in huis van een meter of 7 (afstand centrale 60 meter +/-).

[Voor 40% gewijzigd door SpiceWorm op 13-01-2020 13:35]

• Me_dusa

Me_dusa

Vandaag het DIY installatiepakket ontvangen en natuurlijk direct aangesloten. Ik switch van glas naar DSL en dan is het toch altijd even slikken als de snelheid veel anders uitvalt dan de schatting. Lijn is al actief en snelheid is so far best goed: 103/32 mbit. Pakt het bij andere ook aardig goed uit, zo rond de max?

Me_dusa

• kwon
Me_dusa schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:21:
Pakt het bij andere ook aardig goed uit, zo rond de max?
Yup, hier altijd 100/30 gehaald.

• backupdevice
Vandaag het DIY installatiepakket ontvangen en natuurlijk direct aangesloten. Ik switch van glas naar DSL en dan is het toch altijd even slikken als de snelheid veel anders uitvalt dan de schatting. Lijn is al actief en snelheid is so far best goed: 90/30 mbit. Pakt het bij andere ook aardig goed uit, zo rond de max?
Wanneer was jouw eigenlijke startdatum? Ik krijg mijn pakket morgen, en 7 dagen later zal het contract ingaan

• Sjah
Wat is normale tijd tussen je opgeven via internet, en pakket krijgen? En zelfde vraag vwb het signaal op je lijn krijgen?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vanavond download 7,3 Mbit en upload 4,1 Mbit ! Morgen maar eens bellen.

• antidote
Vandaag het DIY installatiepakket ontvangen en natuurlijk direct aangesloten. Ik switch van glas naar DSL en dan is het toch altijd even slikken als de snelheid veel anders uitvalt dan de schatting. Lijn is al actief en snelheid is so far best goed: 90/30 mbit. Pakt het bij andere ook aardig goed uit, zo rond de max?
De snelheid die je haalt zou niet ver moeten afwijken van wat de providers opgeven. Daarover zijn ze ook aangesproken door de toezichthouder. Hier haal ik volgens Budget 108/33, KPN 105/33 en Fourstack 107/(upload niet opgegeven). Aan het modem is dat 106/33, en op wifi blijft daar 90/30 van over.
Sjah schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:47:
Wat is normale tijd tussen je opgeven via internet, en pakket krijgen? En zelfde vraag vwb het signaal op je lijn krijgen?
De levertijd was bij NLE langer dan bij andere providers; dit omdat ze eerst de 14 dagen termijn voor annuleren van een koop op afstand afwachtten, en daarna pas de overname van de lijn in werking zetten. Dat was twee jaar geleden zo als je vanaf een andere DSL provider kwam. In mijn geval was dat een andere KPN provider, en het signaal is er iets van 10 minuten tot een kwartier af geweest.

• Sjah
Dank antidote, maar bij mij ligt de zaak anders, bij mij staat eral 20 jaar geen signaal op de ljn, vraag me af hoelang dat knopje omzetten, na die 2 weken bedenktijd duurt. Dat ik het pakket na paar dagen, na die 2 weken, heb geloof ik wel.

• Me_dusa

Me_dusa

backupdevice schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:10:
[...]

Wanneer was jouw eigenlijke startdatum? Ik krijg mijn pakket morgen, en 7 dagen later zal het contract ingaan
Mijn startdatum is de 20e. Ik heb de 15e het installatiepakket ontvangen en aangesloten. Er zit dus maar 5 dagen tussen.
Internet werkt al top. TV moet ik nog even nakijken vanavond.

[Voor 6% gewijzigd door Me_dusa op 22-01-2020 08:54]

Me_dusa

• Me_dusa

Me_dusa

antidote schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:37:
[...]

De snelheid die je haalt zou niet ver moeten afwijken van wat de providers opgeven. Daarover zijn ze ook aangesproken door de toezichthouder. Hier haal ik volgens Budget 108/33, KPN 105/33 en Fourstack 107/(upload niet opgegeven). Aan het modem is dat 106/33, en op wifi blijft daar 90/30 van over.

[...]
Heb op een later tijdstip 103/30 over WiFi. Fourstack heeft het over 107. Hier kan ik goed mee leven :7
OgWok schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:41:
Vanavond download 7,3 Mbit en upload 4,1 Mbit ! Morgen maar eens bellen.
Wat was de indicatie van de snelheid op de lijn? Avond dipt bij mij een beetje maar dit lijkt me wel heel laag. Meen dat budget ook de minimaal 40% van de afgegeven snelheidsregeling hanteert maar kan het even niet terugvinden.

Me_dusa

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Me_dusa schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Heb op een later tijdstip 103/30 over WiFi. Fourstack heeft het over 107. Hier kan ik goed mee leven :7

[...]

Wat was de indicatie van de snelheid op de lijn? Avond dipt bij mij een beetje maar dit lijkt me wel heel laag. Meen dat budget ook de minimaal 40% van de afgegeven snelheidsregeling hanteert maar kan het even niet terugvinden.
Fourstack heeft het over 29 Mb/s.

• Me_dusa

Me_dusa

Dat is wel een aardig verschil. Zeker als de maximale snelheid al laag is dan is iedere extra mbit meegenomen. Dan lijkt het mij ook slim om ze te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen betekenen.

Me_dusa

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Me_dusa schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:02:
Dat is wel een aardig verschil. Zeker als de maximale snelheid al laag is dan is iedere extra mbit meegenomen. Dan lijkt het mij ook slim om ze te bellen en te vragen wat ze voor je kunnen betekenen.
Heb ze gebeld en daarna een mail met een screendump van de snelheid gestuurd. We gaan het zien hoe snel dit wordt opgelost.

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
Ik zit te overwegen om over te stappen naar NLE Budget-alles-in-1 of Online.nl. Wat zijn de ervaringen met het TV platform qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak? Ik zit nu nog bij T-Mobile (ADSL) en wil eigenlijk niet qua beeldkwaliteit erop achteruitgaan.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:15
Kwaliteit is prima, 1080 max. Is dat allemaal niet een beetje gelijk aan elkaar? En gebruiksgemak ook als het gaat om zapsnelheid, UI en on demand mogelijkheden.

Ik ga eind van de maand ook over naar energie van budget. Zit al bij alles in 1. Wordt die koppeling en de korting automatisch doorgevoerd?

[Voor 11% gewijzigd door RaijRaij op 16-01-2020 20:37]

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij XBOX: RaijRaij

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:18
Caparone schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:17:
Ik zit te overwegen om over te stappen naar NLE Budget-alles-in-1 of Online.nl. Wat zijn de ervaringen met het TV platform qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak? Ik zit nu nog bij T-Mobile (ADSL) en wil eigenlijk niet qua beeldkwaliteit erop achteruitgaan.
Het is het IPTV platform van KPN

• hjs
  • Niet online
SmooK schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:36:
Ik ga eind van de maand ook over naar energie van budget. Zit al bij alles in 1. Wordt die koppeling en de korting automatisch doorgevoerd?
Bij mij ging het goed, korting is vanzelf ingevoerd toen NLe hernoemd werd.

• Sjah
Hernoemd van NLE he? Hoe zit dat nou, is er wat veranderd, of is het helemaal NLE nog?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Sjah schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:16:
Hernoemd van NLE he? Hoe zit dat nou, is er wat veranderd, of is het helemaal NLE nog?
Ja, nog hetzelfde wel een andere naam/website. Telefonische bereikbaarheid is nu goed (2x gebeld).
Heb sinds gister een ticket uitstaan voor langzame internet snelheid. Ben benieuwd hoe snel daar iets aan wordt gedaan.

• Sjah
OgWok schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Ja, nog hetzelfde wel een andere naam/website. Telefonische bereikbaarheid is nu goed (2x gebeld).
Heb sinds gister een ticket uitstaan voor langzame internet snelheid. Ben benieuwd hoe snel daar iets aan wordt gedaan.
Dank, tja als er iets bedrijfsmatig veranderd is qua gelden enzo zullen ze dat niet aan de grote boom hangen. Heb goed gevoel erover, omdat ik bij Budget Energie ooit zat, die vond ik prrrima.

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
Dennis-L schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:36:
[...]

Het is het IPTV platform van KPN
Ja Youfone en T-Mobile ook, maar de TV stream bij Youfone was om te huilen, zo wazig.
Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee