"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Youfone heeft een eigen platform ontwikkeld en T-Mobile gebruikt, voor zover ik weet, ook geen KPN IPTV.Caparone schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:00:
[...]
Ja Youfone en T-Mobile ook, maar de TV stream bij Youfone was om te huilen, zo wazig.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 17-01-2020 09:37 ]
Dat is zelfs een voordeel las ik ergens, was iets met die 10abackupdevice schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:21:
Dit is kpn met een budget energie jasje,100% clone. Enige verschil is dat je bij KPN een EBV10a krijgt en bij Budget een EBV10
Ik zelf heb een witte Frtiz!box 7490 van marktplaats gehaald en dat werkt nog beter
Youfone heeft inderdaad z'n eigen platform, dat technisch gezien afwijkt van die van de andere providers.Dennis-L schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:36:
[...]
Youfone heeft een eigen platform ontwikkeld en T-Mobile gebruikt, voor zover ik weet, ook geen KPN IPTV.
KPN, Telfort en XS4All hebben allemaal hetzelfde interactieve televisie-pakket. Budget en Oxxio leveren ook het KPN pakket.
T-mobile en Tele2 hebben een eigen televisieplatform, Online levert het Canal Digitaal pakket.
Me_dusa
Zwaar OT: lees dat nogal vaak dat FritzBox zo gaaf is, mag ik vragen wat dan? Enige dat ik aannem is dat die beter is, maar waarom...sneller, veiliger, of is het alleen kunnen configureren?hjs schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:57:
[...]
Dat is zelfs een voordeel las ik ergens, was iets met die 10a![]()
Ik zelf heb een witte Frtiz!box 7490 van marktplaats gehaald en dat werkt nog beter
Vooral het configureren maar het geeft ook wat meer info over je lijn.Sjah schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:52:
[...]
Zwaar OT: lees dat nogal vaak dat FritzBox zo gaaf is, mag ik vragen wat dan? Enige dat ik aannem is dat die beter is, maar waarom...sneller, veiliger, of is het alleen kunnen configureren?
Me_dusa
Op Youfone na gebruiken alle providers op DSL dezelfde streams, die van KPN. Technisch gezien kan dat ook niet anders (niemand anders heeft apparatuur in de straatkast staan) De enige andere manier is die van Youfone die eigenlijk een soort ITV app in een Android kastje stoppen. Dat zijn dus niet dezelfde streams maar eigenlijk gewoon Internet streams. Ze hoeven op die manier bij KPN niet het hele TV product in te kopen. Alleen de OTT streams die andere providers voor een app op telefoon of tablet gebruiken.antidote schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:38:
[...]
Youfone heeft inderdaad z'n eigen platform, dat technisch gezien afwijkt van die van de andere providers.
KPN, Telfort en XS4All hebben allemaal hetzelfde interactieve televisie-pakket. Budget en Oxxio leveren ook het KPN pakket.
T-mobile en Tele2 hebben een eigen televisieplatform, Online levert het Canal Digitaal pakket.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Anoniem: 563525
Staat op de website Internet -> DienstenAnoniem: 563525 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:55:
Krijg je ook e-mail of enkel adsl? Kan het niet vinden en kreeg ook geen antwoord van de klantenservice.
Krijg ik een e-mailaccount?
Je krijgt bij ons geen e-mailadres. Heb je een e-mailadres van een andere provider? Neem dan even contact met hen op om naar de mogelijkheden te informeren.
Kan ik mijn e-mailadres behouden als ik overstap naar een andere provider?
Heb je op dit moment een e-mailadres van een andere internetprovider? Het is niet altijd mogelijk om deze te behouden. Neem voor de mogelijkheden even contact op met je internetprovider. Bij Budget Alles-in-1 krijg je geen eigen e-mailadres. Op zoek naar een nieuw e-mailadres? Er zijn genoeg gratis e-maildiensten, zoals Gmail en Hotmail, te vinden op het internet.
[ Voor 30% gewijzigd door Dennis-L op 18-01-2020 11:15 ]
Anoniem: 563525
Nou zou een e-mailadres met @budgetmail.nl geen mooi visitekaartje zijn. Maar zou het toch wel handig vinden om er een te hebben zodat je niet afhankelijk bent van een van die grote providers.
Mailadres via je ISP zou ik nooit doen. Als je er ooit weg wil, of als ze failliet gaan dan moet je het oooooveral aanpassen.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2020 11:40 ]
Dat ligt veel genuanceerder....als je bij Ziggo of Kpn zit, kan je forwarden, dat werkt 30 jaar later nog, die gaan niet failliet, en anders gaan ze in ander bedrijf over wat die mailserver overneemt/voortzet. Dan heb je alle tijd om eens op een regenachtige zondag je belangrijkste "contacten/bedrijven/websites" over te zetten.ThinkPadd schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:39:
Mailadres via je ISP zou ik nooit doen. Als je er ooit weg wil, of als ze failliet gaan dan moet je het oooooveral aanpassen.
Daarom ben ik naar NLE overgestapt en niet naar YoufoneBarre73 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:23:
[...]
Op Youfone na gebruiken alle providers op DSL dezelfde streams, die van KPN. Technisch gezien kan dat ook niet anders (niemand anders heeft apparatuur in de straatkast staan) De enige andere manier is die van Youfone die eigenlijk een soort ITV app in een Android kastje stoppen. Dat zijn dus niet dezelfde streams maar eigenlijk gewoon Internet streams.
Bij de andere providers zullen weinig onderlinge verschillen in beeldkwaliteit zijn bij lineair kijken -omdat ze allemaal gebruik maken van de KPN streams. De verschillen tussen televisieplatforms liggen meer op het gebied van de interface, decoder, terugkijken en opnemen, en een tragere zapsnelheid. Dat lees ik ook terug in de gebruikerservaringen bij andere platforms.
Tegenwoordig is het bij KPN na opzegging nog maximaal 3 maanden mailen, dan is het afgelopen.Sjah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:50:
[...]
Dat ligt veel genuanceerder....als je bij Ziggo of Kpn zit, kan je forwarden, dat werkt 30 jaar later nog, die gaan niet failliet, en anders gaan ze in ander bedrijf over wat die mailserver overneemt/voortzet. Dan heb je alle tijd om eens op een regenachtige zondag je belangrijkste "contacten/bedrijven/websites" over te zetten.
(Of je moet er ruim 7 euro per maand voor willen betalen)..
Ziggo weet ik niet. Kennis van mij heeft nog steeds een @upcmail adres, terwijl die al ruim 4 jaar bij KPN zit. Het is mogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 18-01-2020 20:37 ]
Over Ziggo, dat klopt, ken zelf wel 3 voorbeelden waar de mail na 20 jaar nog werkt, althans forwarden. Als je na paar jaar terug komt bij ziggo krijg je gewoon je oude mailadres terug.krakendmodem schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:36:
[...]
Tegenwoordig is het bij KPN na opzegging nog maximaal 3 maanden mailen, dan is het afgelopen.
(Of je moet er ruim 7 euro per maand voor willen betalen)..
Ziggo weet ik niet. Kennis van mij heeft nog steeds een @upcmail adres, terwijl die al ruim 4 jaar bij KPN zit. Het is mogelijk.
Dan over kpn, das ernstiger, na 3 mnd stopt mogelijkheid voor mailen, maarja jij weet vast niet zekerheid te geven of het forwarden dan ook stopt....
Maakt het echt uit?Hugo50 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:11:
Wanneer ik Budget Mobiel erbij neem, krijg ik nogmaals €5 korting p/mond. Maar weet iemand of je in het buitenland dan 3g of 4g internet hebt?
"Datasnelheid: Max. 5.0 Mbps down / 1.0 Mbps up"

In het buitenland zal je in de grote stad wel 4G hebben. Kleine steden en dorpen hebben 3G, ten minste dat is mijn ervaring even boven Limoges (Frankrijk). 3G is om te internetten redelijk dramatisch.....Hugo50 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:11:
Wanneer ik Budget Mobiel erbij neem, krijg ik nogmaals €5 korting p/mond. Maar weet iemand of je in het buitenland dan 3g of 4g internet hebt?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Net even gekeken, het blijkt zelfs maar 1 maand te zijn..Sjah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:00:
[...]
Over Ziggo, dat klopt, ken zelf wel 3 voorbeelden waar de mail na 20 jaar nog werkt, althans forwarden. Als je na paar jaar terug komt bij ziggo krijg je gewoon je oude mailadres terug.
Dan over kpn, das ernstiger, na 3 mnd stopt mogelijkheid voor mailen, maarja jij weet vast niet zekerheid te geven of het forwarden dan ook stopt....
Nadat de aansluiting is opgeheven, kan je de KPN e-mailadressen nog 1 maand gebruiken. Het gaat hierbij om de e-mailadressen eindigend op:
@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl
Wil je alleen de e-mailadressen behouden? Dan moet je niet opzeggen, maar het KPN abonnement wijzigen naar een E-mail only abonnement.
Maak je gebruik van de overstapservice van een andere aanbieder? Dan moet je de overstap daar annuleren. Anders worden de e-mailadressen automatisch opgeheven.
Dat gaat nog niet goed.
Heb eerst gebeld en kreeg vlot een medewerker aan de lijn die vertelde dat ik een mail moest sturen aan klanten@budgetallesin1.nl met een screendump van de snelheidstest en mijn klantnummer.backupdevice schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:28:
Waarom mailen?

Alles aangepast en we zijn up & running

Haal netjes de volle verbinding , ook via WiFi.
We gaan het meemaken de komende 12 maanden.
Aangezien ik ben overgestapt naar een glasaanbieder heb ik mijn EB v8 niet meer nodig. Mocht iemand nog een EB v8 zoeken, je mag 'm gratis ophalen in Haarlem (of de verzendkosten vergoeden).sylvesterrr schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:50:
[...]
Afgelopen week begon het weer te kriebelen. Ik had geen zin meer in NAT achter NAT, maar ook geen zin om 50+ euro uit te geven voor een "dom" modem.
Voor € 17,50 incl verzendkosten een V8 (nog nieuw in doos, inclusief folie en al) op marktplaats gescoord. Zonet aangesloten en mijn Ubiquiti USG krijgt netjes een extern ip-adres.Dit vind ik nog een schappelijke prijs hiervoor.
[...]
En krijg je ook dan 2 of 3 keer dat basis abo voor een 10,- ?
[edit]
Mhh, maak er een gewoonte van om na het stellen van de vraag nog even verder te lezen.
Staat er dus gewoon
Combineer je Budget Mobiel met één van onze andere producten van Budget Thuis zoals Energie of Alles-in-1? Dan krijg je per Budget Mobiel abonnement € 5,- korting. En bestel je meer Budget Mobiel abonnementen op één adres? Dan krijg je per simkaart die € 5,- korting tot maximaal vijf per adres. Zo kun je tot wel € 25,- per maand besparen! Combineer en profiteer dus!
[ Voor 60% gewijzigd door hjs op 24-01-2020 15:07 ]
uit de faqSjah schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:07:
Weet iemand of als je opgeeft bij Budget, zij de service leveren gelijk je oude isp op te zeggen?
Wordt mijn oude provider door jullie opgezegd?
Heb je gekozen voor onze gratis overstapservice? Dan zeggen we jouw contract voor je op. Je kunt alleen gebruikmaken van de overstapservice als jouw huidige provider is aangesloten bij vereniging COIN. Deze vereniging is een samenwerking van Nederlandse aanbieders van elektronische communicatiediensten en -netwerken. Via COIN kunnen providers onderling de overstap regelen. Kun je niet kiezen voor onze overstapservice? Dan kunnen wij de overstap niet voor je regelen en moet je zelf je contract even opzeggen.
Netjes, en hopelijk gaat dat het verschil maken. Dit weekend even testen.
Tof hoe was de toegang tot de helpdesk, een ramp zoals ik denk met dit soort prijzen, of valt het mee. En je kosten voor de phone?OgWok schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:09:
Heb van Budget een nieuw modem ontvangen om te kijken of die het snelheidsprobleem oplost.
Netjes, en hopelijk gaat dat het verschil maken. Dit weekend even testen.
Bellen ging vlot, reactie na mijn mail met de snelheidstest duurde paar dagen. Meteen een nieuw modem sturen is OK, als dat het probleem oplost. Zou nog mooier zijn als ze de centrale hier zouden upgraden zodat je hogere snelheid over koper zou krijgen. Glasvezel zit hier niet in huis en als ze dat gaan aanleggen is het drama; oranje kabel een beetje netjes wegwerken, dat kan je vergeten. Laat ik zeggen nog net geen waslijnSjah schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:23:
[...]
Tof hoe was de toegang tot de helpdesk, een ramp zoals ik denk met dit soort prijzen, of valt het mee. En je kosten voor de phone?
Ik gebruik thuis geen windows computers. Alleen Macbooks. Op mijn netwerk hangt verder een PS4, Stadia, Switch, TV en IKEA hub aan. Ik neem aan dat die laatsten geen spam kunnen versturen. Voorheen hing er ook een RPI aan maar deze is al zeker 2 maanden niet meer aangesloten. Iemand ervaring hiermee?Beste meneer ...,
Een veilig internet is in ieders belang. Wij maken ons als Budget Alles-in-1 sterk om internetverbindingen veilig te houden. Hiervoor vragen wij uw hulp. Wij verzoeken u onderstaande stappen vandaag nog uit te voeren en ons hierover een bericht te sturen.
Waarom is mijn hulp nodig?
Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding. Hier merkt u zelf meestal niets van. Toch is het belangrijk om hier samen zo snel mogelijk iets aan te doen.
Wat is er aan de hand?
Vanaf uw internetaansluiting werden grote aantallen spam-berichten (ongewenste e-mails) verstuurd. Naast het feit dat de spam-berichten overlast geven voor andere internetgebruikers, vormen zij ook een gevaar voor uw persoonlijke gegevens en bestanden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Doorloop de volgende stappen op al uw Windows computers/laptops:
1. Ga naar onze website: https://www.kpn.com/servi...wijderen/malwarebytes.htm
2. Klik op de knop ‘Malwarebytes’
3. Volg de instructies op het scherm
Wij kunnen helaas niet zien om welk specifiek apparaat het in uw geval gaat. Wanneer er meerdere computers of laptops zijn aangesloten, is het belangrijk dat deze allemaal worden onderzocht. Tablets en telefoons hoeft u niet te scannen.
Toekomstige problemen voorkomen?
- Gebruik een up-to-date virusscanner.
- Houd computersoftware, zoals uw besturingssysteem, up-to-date.
Wat gebeurt er als ik niets doe?
Het beveiligingsprobleem op uw internetverbinding vormt een groot gevaar. Als u de stappen niet of niet goed uitvoert, bestaat de mogelijkheid dat wij uw internetverbinding tijdelijk moeten blokkeren. Door dit te doen beschermen wij ook uw persoonlijke gegevens.
Hebt u nog vragen?
Dan kunt u deze stellen in een antwoord op deze e-mail.
Echter wil ik graag blijven gebruik maken van het V8 modem ivm voipvrijheden die de V10 niet heeft. Met het het aansluiten van het V8 wil dit modem maar niet online komen. Internetlampje blijft maar rood en wordt helaas niet groen. Ook heb de reset knop gebruikt en 10-15 seconden ingedrukt gehouden. Enig idee hoe dit modem aan de praat te krijgen is icm Budget?
Ik heb begrepen van andere users dat zij hun V8 wel online kregen icm NLE/Budget.
* 13.21 Inmiddels is het online gekomen gelukt. Met de arcadyan v8 die Telfort uitlevert werkt alles naar behoren na een hardreset. Zonder de hardreset wilde Voip maar niet werken. Helaas moet ik deze terugsturen naar Telfort anders kun je nog een boete verwachten van ze.
Ik heb ook een ander KPN v8 modem wat een andere variant is dan die Telfort uitlevert. Deze heb ik niet aan de praat kunnen krijgen. Modem kwam maar niet online, ook niet na een hard reset. Of het modem is toevallig defect of dit deze variant werkt niet icm Budget.
[ Voor 28% gewijzigd door digitalus101 op 31-01-2020 13:27 ]
Ik had de klantenservice gecontacteerd met de vraag of ik mijn eigen modem kon gebruiken en zelf andere VoIP-abonnementen kon gebruiken. Het antwoord was dat een eigen modem kon (wat hier in het forum ook duidelijk is), maar dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
Ik ben sceptisch over het feit dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
- Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
- Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?
1) porteer het voip tel nummer onder bij Cheapconnect om een user en password te krijgen en dit in je fritzbox te gebruiken. Dit kost 8,95 per jaar en je krijgt alle sipgegevens.
2) je porteert het nummer naar budgetallesin1 en probeert het username en password te hengelen met wireshark (deze handleidingen zijn te vinden) en die gegevens voer je dan in je fritzbox. voipnummer is 12e per jaar bij budgetallesin1.
3) een KPN gecertificeerd modem te gebruiken icm voip tel van Budget wat wel sipvrijheid biedt zoals experia v8. Je accountgegevens worden dan opgehaald door het modem na een hard reset. Voip in is dan afgeschermd, maar werkt wel. Voip out kun je instellen naar keuze. Helaas merk ik bij mezelf dat deze combinatie toch niet goed loopt. Accountgegevens worden soms niet opgehaald, reboots nodig. Ik heb zelf daarom het geleverde v10 modem laten staan en ik heb mijn sipgegevens voor voip out in mijn android smartphone geladen.
equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
Ik ben nu bij een andere provider, maar overweeg over te stappen wegens de korting die we dan zouden krijgen door al klant te zijn van budget mobiel. We gebruiken nu een FritzBox met enkele VoIP-abonnementen: het abonnement van de provider voor inkomende gesprekken (nummer hangt hier aan vast) en andere VoIP-abonnementen om goedkoop uitgaand te bellen.
Ik had de klantenservice gecontacteerd met de vraag of ik mijn eigen modem kon gebruiken en zelf andere VoIP-abonnementen kon gebruiken. Het antwoord was dat een eigen modem kon (wat hier in het forum ook duidelijk is), maar dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
Ik ben sceptisch over het feit dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
- Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
- Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?
Maar goed op ieder android toestel kun je native uitbellen met je voipaccount door te kiezen voor sim1/2 of voip. Dat werkt ook gewoon goed.
Wat me wel beviel is dat ze bij aanmelding aangaven dat ik gewoon 30 up heb, en niet 10 zoals de rest meldt.
[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 15-02-2020 16:01 ]
Sjah schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:56:
Ok, heb me aangemeld, en heb gelijk al een puntje wat me niet bevalt. Staat in de mail dat bedenktijd ingaat vanaf dat ik die mail ontving. Maar wacht even, over dag of 20 heb ik pas werkende (hoop ik) aansluiting. DAN pas gaat bedenktijd in hoor, dat is normaal in de wetgeving, bij een pakketje wat je van bol.com laat komen is je bedenktijd ook pas vanaf dat je pakket HEBT.
Wat me wel beviel is dat ze bij aanmelding aangaven dat ik gewoon 30 up heb, en niet 10 zoals de rest meldt.
Bij KPN kan je na leveren binnen 14 dagen annuleren.digitalus101 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:11:
Nee, dit klopt sowieso niet. Bedenktijd van 14 dagen gaat in per bestellingsdatum, niet per leverdatum. bij Budget of welke isp dan ook. Het is gangbaar dat er pas een lijn geleverd wordt nadat deze bedenktijd is verstreken. Dit is geen budgetallesin1 beleid, maar standaard isp beleid.
[...]
Annuleren
Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel). Heb je al apparaten van ontvangen? Na de annulering heb je nog 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan KPN terug te geven. Bekijk hoe je het kunt terugsturen.
Bij Budget gaan de 14 dagen inderdaad in na je de ontvangstbevestiging hebt ontvnagen, dit staat overigens ook vrij helder in de AV.
4.4 Indien u een Consument bent en u de Overeenkomst voor een Dienst geheel via elektronische communicatiemiddelen hebt afgesloten (via de Website), mag u de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat u de bevestiging van de Overeenkomst hebt ontvangen kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren. Deze annulering kunt u online via een daartoe beschikbaar gesteld formulier rechtstreeks aan ons doorgeven. Na annulering binnen de wettelijke bedenktermijn ontvangt u van Budget Alles-in-1 een schriftelijke bevestiging hiervan.
quote: Een aankoop die bestaat uit zowel een dienst als product, zoals bij de meeste internet- en/of tv-abonnementen, wordt gezien als consumentenkoop
[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 15-02-2020 16:34 ]
Dennis-L schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:26:
[...]
Bij KPN kan je na leveren binnen 14 dagen annuleren.![]()
Annuleren
Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel). Heb je al apparaten van ontvangen? Na de annulering heb je nog 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan KPN terug te geven. Bekijk hoe je het kunt terugsturen.
Bij Budget gaan de 14 dagen inderdaad in na je de ontvangstbevestiging hebt ontvnagen, dit staat overigens ook vrij helder in de AV.
4.4 Indien u een Consument bent en u de Overeenkomst voor een Dienst geheel via elektronische communicatiemiddelen hebt afgesloten (via de Website), mag u de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat u de bevestiging van de Overeenkomst hebt ontvangen kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren. Deze annulering kunt u online via een daartoe beschikbaar gesteld formulier rechtstreeks aan ons doorgeven. Na annulering binnen de wettelijke bedenktermijn ontvangt u van Budget Alles-in-1 een schriftelijke bevestiging hiervan.
[ Voor 97% gewijzigd door kwon op 15-02-2020 18:36 ]
+1backupdevice schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:12:
Hier nu bijna een maand budget , 100/30. Alles perfect en geen problemen .
Boven verwachting goed. Lage latency, stabiel en snelheid hier in de wijck is tot de max
Me_dusa
CheapConnect werkt prima, ook via standaard poort 5060. Ik heb eerst nog even de Experiabox v8 van Telfort gebruikt als alles-in-1-apparaat, maar die moet terug. Een DrayTek Vigor 130 lag al klaar en doet nu dienst als modem en router (NAT). Toevallig vond ik een andere DrayTek bij de kringloop, een Vigor 2710Vn, een ADSL2+-modem dat met een klein beetje moeite ook in te stellen was als (wireless) AP en, belangrijker, ATA.equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
• Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
Dat zal wat lastiger worden, in elk geval totdat ze de SIP-gegevens vrijgeven. Als ik het goed begrijp had @digitalus101 een hard reset nodig om die gegevens in de v8 van Telfort te krijgen. De truc om die gegevens te achterhalen, schijnt alleen te werken met een v8 en niet met de v10.• Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?
Wil je per se inkomend via Budget en uitgaand via een andere VoIP-provider op hetzelfde toestel, dan kun je wel een omweg verzinnen, zoals een ATA (of DECT IP-basisstation) die (net als die Vigor 2710Vn) naast VoIP ook PSTN/POTS ondersteunt, achter de v10 hangen. Maar dan moet je dus weer die v10 als modem gebruiken, of VoIP-verkeer van je eigen modem/router door zien te sluizen naar de v10 (zodat die dus alleen nog als ATA met ingebakken/geheim SIP-account fungeert). Voor dat laatste staat een voorbeeld op netwerkje.com, maar dat is voor glasvezel.
Ik gebruik al jaren zonder enige smet een Fritzbox op de Telfort lijn. Hierbij gebruik ik telefonie van Voip provider Budgetphone, waarmee ik voor 12,50 in de maand vrijwel onbeperkt kan bellen.
Sinds enige tijd gebruik ik de nieuwste Fritzbox 7590 i.c.m. VDSL+ 110/30 met veel plezier.
Ik heb gelezen dat de Budget/NLE lijn een kloon is van de KPN lijn. Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?
Zo ja, dan ga ik dit zeker doen. KPN prijst zich uit de markt.
Hoe is dat anders dan de zojuist beantwoorde vraagRocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:04:
Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?
Als je zoekt "In dit topic" naar "voip", hoef(de) je niet zo heel veel door te spitten; zelfs in het uitgebreidere eerste deel van dit topic minder dan 2 pagina's, waar andere Fritzbox-gebruikers vorig jaar ook al dezelfde vraag beantwoord hebben.equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
• Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik gebruik nu Telfort en heb een voip abonnement bij Budgetphone, dat een andere firma is dan Budget internet. Ik wil graag weten of ik gebruik kan blijven maken van "Budgetphone" in combinatie met Budget/NLE" via mijn "Fritzbox 7590". Misschien is er een andere goede geest die mij verder helpt?Raynman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:05:
[...]
Hoe is dat anders dan de zojuist beantwoorde vraag
[...]
Als je zoekt "In dit topic" naar "voip", hoef(de) je niet zo heel veel door te spitten; zelfs in het uitgebreidere eerste deel van dit topic minder dan 2 pagina's, waar andere Fritzbox-gebruikers vorig jaar ook al dezelfde vraag beantwoord hebben.
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:35:
[...]
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik gebruik nu Telfort en heb een voip abonnement bij Budgetphone, dat een andere firma is dan Budget internet. Ik wil graag weten of ik gebruik kan blijven maken van "Budgetphone" in combinatie met Budget/NLE" via mijn "Fritzbox 7590". Misschien is er een andere goede geest die mij verder helpt?
Ja. Geen probleem. Budget is eigenlijk een kloon van Telfort (niet KPN). Dus in jouw geval zou het me niet verbazen als je helemaal niets hoeft te veranderen. Zowel: wizard op de Fritzbox draaien want daar staat het Telfort profiel als het goed is nog bij.Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:04:
Ik heb dit hele Budget/NLE verhaal zitten doorspitten, maar wil als niet netwerk/telecom expert een simpel antwoord op mijn vragen over een eventuele overgang van de inmiddels te duur geworden Telfort/KPN verbinding naar Budget/NLE.
Ik gebruik al jaren zonder enige smet een Fritzbox op de Telfort lijn. Hierbij gebruik ik telefonie van Voip provider Budgetphone, waarmee ik voor 12,50 in de maand vrijwel onbeperkt kan bellen.
Sinds enige tijd gebruik ik de nieuwste Fritzbox 7590 i.c.m. VDSL+ 110/30 met veel plezier.
Ik heb gelezen dat de Budget/NLE lijn een kloon is van de KPN lijn. Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?
Zo ja, dan ga ik dit zeker doen. KPN prijst zich uit de markt.
Update: Ik heb zojuist een internet abonnement bij Budget afgesloten.
[ Voor 17% gewijzigd door Rocketman op 18-02-2020 12:13 ]
Nog even wat gezeur, k haal van de 100Mbit er 97, prima, en als ik de Tv aanzet, haal ik 90, ook prima. Maar in modemeigenschappen zie ik dat dat actual Rate 111 Mbit is, vraag ik me af waarom die afsnoept als die Tv moet doen. En gelijk deze vraag: als die na intrainen zeg 130 haal, krijg ik dan ook meer dan 100, of is dat gecapt?
Kom van Ziggo af, en vind de Tvbox van Kpn stuk logischer en netter qua gebruik, en ben heel blij met CNN HD en uiteraard Fox1. Enige is, ik had zappen sneller gehoopt.Moet wel zeggen ik mis zenders NPO politiek, en ONS, dat kan ook bij Kpn, maarja 7 euro meer vind ik fors meer.
Voor deze prijs, 44 , ben ik blij dat ik toch maar Ziggo gedag heb gezegd, die zijn te duur voor wat je krijgt. Echte reden was dat ik toe was aan iets totaal nieuws.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat ie zal intrainen op 130, maar áls het lukt dan zul je ook meer snelheid halen. Het tv-platform van KPN loopt via IPTV en daar wordt niet apart bandbreedte voor gereserveerd. Per settopbox die je aansluit (en aanzet op een HD-kanaal) zul je ongeveer 10 MB aan snelheid van je internetverbinding inleveren.Sjah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:
Nog even wat gezeur, k haal van de 100Mbit er 97, prima, en als ik de Tv aanzet, haal ik 90, ook prima. Maar in modemeigenschappen zie ik dat dat actual Rate 111 Mbit is, vraag ik me af waarom die afsnoept als die Tv moet doen. En gelijk deze vraag: als die na intrainen zeg 130 haal, krijg ik dan ook meer dan 100, of is dat gecapt?
De settopbox van KPN staat al langere tijd bekend als degelijk dus je opmerking verbaast me niets. Welke settopbox had je trouwens bij Ziggo, if any? Ik stap over een paar dagen juist over vanaf Budget naar Ziggo.Kom van Ziggo af, en vind de Tvbox van Kpn stuk logischer en netter qua gebruik, en ben heel blij met CNN HD en uiteraard Fox1. Enige is, ik had zappen sneller gehoopt.Moet wel zeggen ik mis zenders NPO politiek, en ONS, dat kan ook bij Kpn, maarja 7 euro meer vind ik fors meer.
Houd er wel rekening mee dat de mate van klantretentie bij Budget na het aflopen van je contract matig tot niet-bestaand is. Momenteel krijg je geen goede verlengaanbieding dus de prijzen worden na het aflopen van je contract opeens een stuk hoger. Dit is dan ook de reden dat ik overstap naar Ziggo. Ik kon via m'n werk een jaarcontract voor Alles-in-1 Max voor € 49,50 per maand krijgen. Na dat jaar ga ik evenwel waarschijnlijk weer terug naar BudgetVoor deze prijs, 44 , ben ik blij dat ik toch maar Ziggo gedag heb gezegd, die zijn te duur voor wat je krijgt. Echte reden was dat ik toe was aan iets totaal nieuws
Kwon, waarover heb jij het, wordt mijn 44, opeens 60 eruo na 1 jaar oid, heb ik geen teken van gelezen? Dat je ze niet kan bellen van " hee geef me dikke korting of ik ga weg" verbaast niemand bij deze prijs. Ben al heel blij met de welkomstaanbieding van een geeltje maanden lang.
En 130 is misschien niet realistsch, maar wat ik las over intrainen, dat je attainnable rate VEEL hoger zou zijn na 1 week (die is nu 116). Lijkt mij trouwens dat ze wel van die 111 die ik nu haal, de Tv aftappen, en ik dus wel 97 haal als de Tv aanstaat, maar de praktijk zegt nu anders, vreemd, waarom zouden ze die bandbreedte niet benutten.
Whoops je hebt gelijk, die 44 euro per maand blijft zolang ze geen prijsverhoging doorvoeren. Ik ben op telecomgebied wel echt een centenknijper dus gevoelsmatig betaal ik al sinds het vervallen van de welkomstkorting te veel. Maar het plus- en opnamepakket zijn voor mij wel echt een must. Daar betaal ik nu totaal € 54,95 per maand voor bij Budget.Sjah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:47:
Kwon, waarover heb jij het, wordt mijn 44, opeens 60 eruo na 1 jaar oid, heb ik geen teken van gelezen? Dat je ze niet kan bellen van " hee geef me dikke korting of ik ga weg" verbaast niemand bij deze prijs. Ben al heel blij met de welkomstaanbieding van een geeltje maanden lang.
De snelheid is op 111Mbit verbonden. In theorie zou je bij een hogere attainable snelheid en Actual rate inderdaad hogere snelheden krijgen.Sjah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:
De meeste 100Mbit lijnen verbinden bruto op +-110Mb/s zodat je netto rond de 100Mb/s overhoudt. Er gaat ongeveer 10% van de snelheid "verloren" door de overhead van het DSL-signaal en TCP/IP protocol. Bij inschakelen van de tv gaat er dan vervolgens bandbreedte voor de TV eraf. Klopt dus precies met wat je zegt.
Haal dus de overhead (die van TCP/IP én DSL) eraf en je komt inderdaad rond de 100Mbit te zitten.
Op elke verbinding komt overhead voor. Ook bij Ziggo. Die voeren dus hetzelfde truukje uit als KPN en geven je dus een profiel was net iets hoger ligt dan je abonnement, zodat je precies die snelheid krijgt waar je voor betaald.
Op LAN netwerken is dit nog steeds te zien. De doorvoer op een 100Mbit netwerk is ongeveer 94Mbit en op een 1000Mbit netwerk 940Mbit. Door de overhead van het TCP protocol gaat er dus wat snelheid verloren.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 04-03-2020 19:11 ]
KPN monteur wist hiervan, maar zijn opdracht was alleen om telefonie op te lossen. Moest helaas weer Budget bellen zodat KPN het weer "hopelijk" op kan lossen.
Voorheen was er een RJ11 kabel doormidden gesneden en direct aangesloten. (ene helft 2 kabeltjes op ISRA punten en andere RJ11 poort einde direct in de modem)
Volgens budget zou ik alleen max 80 MBit moeten halen (via postcode checks) ongeacht ik iets sneller was bij Telfort. Maar tot zo ver ik weet gaat het allemaal via dezelfde KPN Infrastructuur. Dezelfde kabel, dezelfde KPN lijn. Alleen een andere naam erop getikt.
Zou toch geen invloed hebben op mijn snelheid, toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Skyrider op 05-03-2020 15:24 ]

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 05-03-2020 16:05 ]
Tweakers...
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.199 ms 1.918 ms 1.910 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.028 ms 7.048 ms 7.575 ms
3 139.156.98.100 (139.156.98.100) 7.212 ms 7.221 ms 7.550 ms
4 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.236) 7.478 ms 7.472 ms 7.672 ms
5 asd-s7-rou-1042.NL.eurorings.net (134.222.48.239) 8.589 ms 8.633 ms 8.641 ms
6 asd-s17-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.237) 9.605 ms 7.962 ms 7.846 ms
7 * * *
8 ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.108) 8.273 ms ae-19.r24.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.102) 8.578 ms 8.567 ms
9 ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.190 ms ae-0.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.3.78) 9.138 ms ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.127 ms
10 * * *
En ziggo.nl
traceroute to ziggo.nl (213.46.237.24), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.216 ms 2.168 ms 2.161 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.113 ms 7.135 ms 7.289 ms
3 * * *
4 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.238) 12.075 ms 12.016 ms 12.020 ms
5 asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.15) 10.780 ms 10.717 ms 10.729 ms
6 134.222.249.74 (134.222.249.74) 12.427 ms 10.482 ms 10.002 ms
7 nl-ams02a-rc2-lag-100-2483.aorta.net (84.116.244.106) 13.167 ms 12.976 ms 13.462 ms
8 nl-ams02a-ra5-be-100-2483.aorta.net (84.116.244.105) 11.176 ms 10.856 ms 10.857 ms
9 213.46.237.34 (213.46.237.34) 11.168 ms 10.683 ms 11.130 ms
10 sales.upc-cablecom.ch (213.46.237.24) 13.616 ms 13.832 ms 13.499 ms
Das met budget, heb geen native kpn, misschien iemand anders? Maarja Budget is reseller, heb geen reden om aan te nemen dat zij andere routering hebben,als ze uberhaupt al eigen routers hebben he...
Als ik binnenkort weer op een KPN locatie ben dan zal ik een traceroute posten, bedankt voor het checken!Sjah schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:37:
@MensionXL
Tweakers...
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.199 ms 1.918 ms 1.910 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.028 ms 7.048 ms 7.575 ms
3 139.156.98.100 (139.156.98.100) 7.212 ms 7.221 ms 7.550 ms
4 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.236) 7.478 ms 7.472 ms 7.672 ms
5 asd-s7-rou-1042.NL.eurorings.net (134.222.48.239) 8.589 ms 8.633 ms 8.641 ms
6 asd-s17-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.237) 9.605 ms 7.962 ms 7.846 ms
7 * * *
8 ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.108) 8.273 ms ae-19.r24.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.102) 8.578 ms 8.567 ms
9 ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.190 ms ae-0.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.3.78) 9.138 ms ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.127 ms
10 * * *
En ziggo.nl
traceroute to ziggo.nl (213.46.237.24), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.216 ms 2.168 ms 2.161 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.113 ms 7.135 ms 7.289 ms
3 * * *
4 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.238) 12.075 ms 12.016 ms 12.020 ms
5 asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.15) 10.780 ms 10.717 ms 10.729 ms
6 134.222.249.74 (134.222.249.74) 12.427 ms 10.482 ms 10.002 ms
7 nl-ams02a-rc2-lag-100-2483.aorta.net (84.116.244.106) 13.167 ms 12.976 ms 13.462 ms
8 nl-ams02a-ra5-be-100-2483.aorta.net (84.116.244.105) 11.176 ms 10.856 ms 10.857 ms
9 213.46.237.34 (213.46.237.34) 11.168 ms 10.683 ms 11.130 ms
10 sales.upc-cablecom.ch (213.46.237.24) 13.616 ms 13.832 ms 13.499 ms
Das met budget, heb geen native kpn, misschien iemand anders? Maarja Budget is reseller, heb geen reden om aan te nemen dat zij andere routering hebben,als ze uberhaupt al eigen routers hebben he...
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 64 hops max, 72 byte packets
1 xiaoqiang (192.168.31.1) 4.904 ms 1.809 ms 5.968 ms
2 192.168.2.254 (192.168.2.254) 7.830 ms 9.486 ms 5.470 ms
3 195.190.228.123 (195.190.228.123) 44.302 ms 10.390 ms 9.095 ms
4 * * *
5 rt2-rou-1022.nl.eurorings.net (134.222.129.238) 66.964 ms 20.809 ms 10.651 ms
6 asd-s17-rou-1041.nl.eurorings.net (134.222.48.235) 21.540 ms 19.964 ms 17.379 ms
7 * * *
8 ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.108) 18.035 ms 16.154 ms 17.819 ms
9 ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 21.311 ms 25.359 ms 15.413 ms
10 83.231.213.2 (83.231.213.2) 52.210 ms 15.865 ms 13.000 ms
11 et-0-0-1-0.eun-spine-01.true.nl (87.233.21.5) 18.743 ms 18.911 ms 17.638 ms
12 - (87.233.21.80) 18.915 ms 15.973 ms 16.950 ms
13 et-0-0-49-0.eun-leaf-12.true.nl (87.233.21.54) 19.344 ms 39.025 ms 16.218 ms
14 et-0-0-50-0.eun-leaf-03.true.nl (87.233.21.53) 41.877 ms 52.047 ms 24.414 ms
15 87.233.241.106 (87.233.241.106) 14.841 ms 24.827 ms 15.894 ms
16 tweakers.net (213.239.154.31) 12.972 ms 13.119 ms 14.432 ms
Bij jou staat er '***' aan het einde bij de route naar tweakers.net. Mogelijk dat hij daarna wel door ging want sowieso moet je over True heen om bij Tweakers te komen. Ziet er dus (op wat load balancing na) exact hetzelfde uit. Interessant om te zien, bedankt voor het testen jongensSjah schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:53:
Bij jou antwoorden er veel meer dan bij mij, of is dat niet boeiuh...?
[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 14-03-2020 20:48 ]
Blijft de vraag waarom al die hops niet antwoorden.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 14-03-2020 21:01 ]
Bij mij was de mogelijkheid zo een 20 dgn later, of zelfs zo snel mogelijk(die mogelijkheid heb ik niet gekozen), sta me toe verbaasd te zijn over de jouw geboden mogelijkheid van 29 april, das rijkelijk lang wachten.
Ervaring met activering heb ik ja, dat was pas 2 dagen voor de officiele activering het geval, dus reken maar niet op 10 dagen eerder dat je lijn actief is. Je modem heb je zeg een week van tevoren....wat ook op de site terug te vinden is.
Veel mensen blijven thuis door de genomen maatregelen tegen het coronavirus. Daarom is het zenderaanbod voor onze klanten vanaf vandaag uitgebreid. U kijkt namelijk tot en met 13 april 2020 gratis naar Film1, Comedy Central Extra, 192 TV en naar de kinderzenders Nick Toons, Nick Jr. en Nick Music.
U vindt de zenders van Film1 op kanaal 245 t/m 248. Comedy Central Extra op kanaal 71 en 192 TV op kanaal 113. Nick Toons, Nick Jr. en Nick Music bekijkt u op kanaal 52 t/m 54.
Met vriendelijke groet,
Budget Alles-in-1
Als je router/modem binnen is en je hebt hem aangesloten dan heb je grote kans dat het allemaal direct werkt. Ik ontving een dag na aansluiten een mail dat ze activiteit zagen en dat de ingangsdatum vervroegd hebben. Dus een week eerder dan gepland.Danidinho schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:25:
Ik wil een abonnement afsluiten (geen overstap, nieuwe woning) en er staat dat bij verhuizingen de activering over 19 kalenderdagen ingaat. Eerstvolgende mogelijkheid waaruit te kiezen valt is echter 29 april. Iemand ervaring bij een verhuizing of nieuw abonnement hoelang de levering/activering duurde?
Me_dusa
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Officiële abonnementssnelheid voor upload is 10 Mbit. Het profiel dat ze afnemen bij KPN WBA is 100/30. Dus als je dicht genoeg bij de kast zit kan je gewoon 30 Mbit upload halen. Je wordt niet afgeknepen naar 10 of zoiets.Morpheusk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
Aangezien Ziggo internet voor een tientje steeds maar duurder is geworden ga ik overstappen. Tijdje terug zat ik te kijken voor Budget Internet Only. Ik meen mij te herinneren dat de upload 30mb/s zou zijn? Als ik nu een postcode check doe is de upload 10mb/s. Heeft Budget de upload snelheden verlaagd voor nieuwe klanten?
@hjs Fourstack geeft geen uploadverwachting. Alleen download.
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 24-03-2020 12:34 ]
Hangt van de centrale af.Morpheusk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
Aangezien Ziggo internet voor een tientje steeds maar duurder is geworden ga ik overstappen. Tijdje terug zat ik te kijken voor Budget Internet Only. Ik meen mij te herinneren dat de upload 30mb/s zou zijn? Als ik nu een postcode check doe is de upload 10mb/s. Heeft Budget de upload snelheden verlaagd voor nieuwe klanten?
Als je bij onderstaande link je pc en huisnummer invult, zie je dan SDF of MDF staan?
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
SDF en 100Mbit mogelijk? Dan kom je vaak wel rond de 30Mb/s uit.
Staat er MDF? Dan max 10Mbit upload.
Meeste providers geven 10Mbit upload aan, maar dat is ook misschien om zich in te dekken. Mocht je bijvoorbeeld maar 20Mb/s up halen van de 30, en op papier/contract staat er 10Mb up, dan hoeven ze zich niet in te spannen om je te helpen. Je krijgt immers al meer dan 10Mb.
Barre73 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Officiële abonnementssnelheid voor upload is 10 Mbit. Het profiel dat ze afnemen bij KPN WBA is 100/30. Dus als je dicht genoeg bij de kast zit kan je gewoon 30 Mbit upload halen. Je wordt niet afgeknepen naar 10 of zoiets.
@hjs Fourstack geeft geen uploadverwachting. Alleen download.
Er staat inderdaad SDF. Oftewel modems van Budget en Youfone trainen waarschijnlijk in rond de 30mb/s. Dan wordt er dus niet gelimiteerd naar 10mb/s, geldt dit ook voor Youfone of moet ik in het andere topic proberen?krakendmodem schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:36:
[...]
Hangt van de centrale af.
Als je bij onderstaande link je pc en huisnummer invult, zie je dan SDF of MDF staan?
Meeste providers geven 10Mbit upload aan, maar dat is ook misschien om zich in te dekken. Mocht je bijvoorbeeld maar 20Mb/s up halen van de 30, en op papier/contract staat er 10Mb up, dan hoeven ze zich niet in te spannen om je te helpen. Je krijgt immers al meer dan 10Mb.
[ Voor 23% gewijzigd door Morpheusk op 24-03-2020 12:44 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Geldt voor alle providers.Morpheusk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:43:
[...]
[...]
Er staat inderdaad SDF. Oftewel modems van Budget en Youfone trainen waarschijnlijk in rond de 30mb/s. Dan wordt er dus niet gelimiteerd naar 10mb/s, geldt dit ook voor Youfone of moet ik in het andere topic proberen?
Nee, die 10 Mbit is niet echt om in te dekken. Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Sommige klanten zitten op de MDF en kunnen dan maar 10 halen. Andere zitten op de kast (SDF) en kunnen 30 halen. In plaats van heel moeilijk te te gaan doen met verschillende contractsvormen en zo, zet je gewoon 10 Mbit in alle contracten. Zit je altijd goed...krakendmodem schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:36:
[...]
Hangt van de centrale af.
Nouja, ik noem het "indekken" maar we bedoelen eigenlijk hetzelfdeBarre73 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:36:
[...]
Nee, die 10 Mbit is niet echt om in te dekken. Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Sommige klanten zitten op de MDF en kunnen dan maar 10 halen. Andere zitten op de kast (SDF) en kunnen 30 halen. In plaats van heel moeilijk te te gaan doen met verschillende contractsvormen en zo, zet je gewoon 10 Mbit in alle contracten. Zit je altijd goed...
Dank voor het checken! Ik krijg op al mijn apparaten (pc's, laptop's, iPad) een grijs scherm te zien...jan groen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:35:
Nee werkt prima bij mij!
[ Voor 6% gewijzigd door WiseDise op 25-03-2020 10:46 ]
edit: even verder gekeken, in Safari een grijs scherm, maar in Chrome werkt het wel...
[ Voor 61% gewijzigd door PeterH3108 op 25-03-2020 10:50 . Reden: toevoeging ]
[ Voor 42% gewijzigd door brommer1 op 25-03-2020 13:45 ]
Iets anders....in Ziggo Tv kon je met een sneltoets bij terugkijken die 5 minuten van tevoren beginnen van programma (ja Ziggo had dat net zoals Kpn, helaas(maar ziggo had dat alleen bij opnames)) skippen. Met Kpn moet je moeilijk doen met vooruit spoelen, eerst op 32x zetten en dan timen maar. Is daar iets beters voor, zoals sneltoets voor die 5 minuten?
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 26-03-2020 16:43 ]
Ja, tenminste als je bedoelt bij opnames. Om bijvoorbeeld 5 minuten vooruit te spoelen toets 500 en dan de toets snel vooruit spoelen. Wil je 8 minuten, toets 800 en dan de toets snel vooruit spoelen.Sjah schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:37:
Een dag later werkt het nog niet in Firefox....
Iets anders....in Ziggo Tv kon je met een sneltoets bij terugkijken die 5 minuten van tevoren beginnen van programma (ja Ziggo had dat net zoals Kpn, helaas(maar ziggo had dat alleen bij opnames)) skippen. Met Kpn moet je moeilijk doen met vooruit spoelen, eerst op 32x zetten en dan timen maar. Is daar iets beters voor, zoals sneltoets voor die 5 minuten?
Zo kun je vooruit en terug...
Nee, ik bedoel alleen bij terugkijken, Ziggo had dit gezeur niet bij terugkijken (dus niet-opnames), daar startte die 2 secondes voor de uitzending. Dit is trouwens het enige minpunt van iTv hoor, voor de rest is het heel degelijk.
bv BBC First kun je wel gewoon door spoelen tijdens reclame, iedere x gokken idd en dan toch weer stukje verder/terug.SmooK schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:39:
Wij spoelen altijd door totdat hij aangeeft dat verder doorspoelen niet mag van de zender. Volgens mij zit je dan een halve minuut in het programma dat je daadwerkelijk wil kijken. Wat jij aangeeft is helaas niet mogelijk.
Bij terugkijken werkt snelspoelen hetzelfde hoor. Hij begint standaard minstens 5 minuten te vroeg. Achter elkaar typen: 5, 0, 0, en dan 1 keer op de vooruitspoelen toets. Ga je in 1 keer 5 minuten vooruit.Sjah schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:26:
Dank voor je antwoord.
Nee, ik bedoel alleen bij terugkijken, Ziggo had dit gezeur niet bij terugkijken (dus niet-opnames), daar startte die 2 secondes voor de uitzending. Dit is trouwens het enige minpunt van iTv hoor, voor de rest is het heel degelijk.
Dat is per zender geregeld inderdaad.hjs schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:09:
[...]
bv BBC First kun je wel gewoon door spoelen tijdens reclame, iedere x gokken idd en dan toch weer stukje verder/terug.