Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:42

Deel 2

Het vorige topic "[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1" is te vinden door op de link te klikken. Deel 2 is aangemaakt omdat NLEx inmiddels is komen te vervallen en inmiddels door het leven gaat als "Budget Alles-in-1".

Over Budget Alles-in-1

De overname van NLE door Nuts Groep, die al in januari 2018 heeft plaatsgevonden, is vanaf deze week ook zichtbaar in de telecomproducten van NLE, die al sinds oktober 2016 worden aangeboden onder de naam 'NLEx'. Nuts Groep heeft ervoor gekozen NLEx samen te voegen met de het Alles-in-1 aanbod van Budget Energie, waarmee NLEx een naamswijziging zal onder gaan naar 'Budget Alles in 1', zo blijkt uit de website van NLE. De naamswijziging heeft op 13 oktober plaatsgevonden.

Net als bij internet via NLEx maakt Budget Alles-in-1 ook gebruik van het KPN-netwerk. Ook bij Budget Alles-in-1 kunnen klanten gebruik maken van interactieve televisie. Standaard heeft iedere Alles-in-1-klant Tv Basis waarmee klanten toegang hebben tot meer dan 100 tv-zenders, waarvan 32 in HD kwaliteit. Ook kan het basispakket uitgebreid worden met Tv Plus en vele andere sport-, film- en kidspakketten.

Bij Budget Alles-in-1 wordt ‘Bellen Standaard’ geleverd. Hiermee kunnen klanten bellen en gebeld worden via de vaste telefoonlijn. Net als bij Bellen via NLEx kan er ook gekozen worden om het pakket uit te breiden met 3 verschillende bundels: ‘Bellen Onbeperkt Vast’, ‘Bellen Onbeperkt Mobiel’ en ‘Bellen Onbeperkt Buitenland’. Ieder van deze drie bundels kost EUR 5,00 per maand.

Gevolgen voor prijzen
Nuts Groep lijkt vooral te willen focussen op breedband-only aansluitingen. De tarieven voor breedband-only aansluitingen zijn gedaald, zoals in onderstaand overzicht te zien is. Televisie en telefonie is duurder geworden in het nieuwe aanbod. Voor tv wordt EUR 14,00 per maand gerekend (tegenover EUR 7,00 voorheen) en vast bellen kost EUR 1,00 per maand (was EUR 0,00). Ook de kortingsperiode voor één- en tweejarige aansluitingen is verkort naar vier maanden (was 8 maanden voor éénjarig contract en 10 maanden voor tweejarig contract).

Apparatuur

TV-ontvanger: Arris 2952
Modem: Experiabox V10

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:45

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik zou telefonie zelf regelen, dan ben je voor Budget alleen afhankelijk van internet. Mocht je willen overstappen (bijv. als ze een geintje flikken zoals T-Mobile heeft geprobeerd) dan is dat vele malen makkelijker als je niet meer van ze afhankelijk bent om je nummer vrij te geven ter portering naar nieuwe provider.

Zelfde als met je mail, dat zou ik ook nooit bij je ISP beleggen maar zelf het beheer over houden (Outlook.com/Gmail/eigen domein). Perfecte manier voor een ISP om je te kunnen behouden, als je afhankelijk van ze bent voor je mail.

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2019 11:24]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:33
Misschien nog goed om in de topic start te noemen dat je combi korting hebt als je ook energie afneemt van budget energie

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPad schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
@kiang Telefonie kan volgens mij bij geen enkele provider, wanneer je je eigen modem gebruikt. Probleem is namelijk dat ze de inloggegevens voor telefonie niet vrijgeven. Alternatief zou zijn om alleen I+TV te nemen en een abonnement ernaast voor VoIP, er zijn vast wel VoIP-providers die een Fritz!box ondersteunen.

Als je een kabel vanaf TV naar het modem hebt lopen dan is een managed switch niet nodig vermoed ik, je kunt dan zorgen dat het TV-signaal op maar één poort van de Fritz!box wordt uitgestuurd en niet de rest van je netwerk belast. Maar iemand anders kan hier beter antwoord op geven vermoed ik, heb zelf altijd met een managed switch gewerkt.
Of 2 van die Homeplug/Powerline stekkers. Heb het getest en werkt behoorlijk. Dan hou je het simpel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:09
MensionXL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:47:
Hoe ziet dit product er aan de achterkant uit, krijg je hetzelfde als wanneer je een Telfort internetverbinding neemt (ook KPN backend) of zit daar toch wel verschil in?
Is gelijk aan Telfort. Ik kwam in de Experiabox van NLE zelfs het woordje Telfort tegen in de config.

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-04 21:39
hjs schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:25:
Sinds zaterdag een onstabiele internet verbinding.

Experiabox weer terug gezet (ipv Fritz) en verschillende telefoon kabels geprobeerd en toen maar eens aan de buren gevraagd met ook een kpn-lijn en die hadden ook problemen.

Gister viel me ook op dat in de Fritzbox mijn Max. DSLAM throughput op 52000 kbit/s staat (de helft van normaal)

Waar kan ik nu het beste/snelste contact opnemen met de klantenservice? (geen tijd om te bellen overdag)
Heb kpn benaderd via twitter, maar die wijst naar NLe/Budget
Wat zegt deze site? https://www.kpn.com/servi...oblemen/postcodecheck.htm

Anders: ze zijn tot 19:30 telefonisch bereikbaar volgens de site

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:03
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:26:
[...]

Volgende maand ontvang ik de sleutel. Volgens de verschillende websites ligt er glasvezel... :) Krijg je bij glasvezel ook een modem of hangt er een kastje in de meterkast waarop ik mijn netwerkkabel kan aansluiten?
Beiden. De monteur moet een kastje op je aansluiting klikken. Die converteert het glas signaal naar ethernet (utp poortje).
Daar sluit je de meegekregen Experiabox op aan. Je kan ook een eigen router aansluiten maar dat vergt netwerkkennis en wat informatie die op zich wel goed te vinden is. En je router moet bepaalde zaken kunnen (VLans scheiden)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

jan groen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:54:
https://www.totaaltv.nl/n...n-tmobile-vrijwel-gelijk/

Hier komt NLE/Budget goed uit. Mijn eigen ervaring vorige maand was ook zéér positief.
Als je geen zaken te doen hebt met de administratie van Budget, dan zit je goed.

• BAJansen
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:24
sylvesterrr schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:22:
[...]

Bij glas is dus geen sprake van doe-het-zelf installatie. Goed om te weten.

VLans scheiden moet wel lukken met de Ubiquiti USG 3P. Is dat trouwens ook noodzakelijk als je internet-only hebt?
Bij mij (DSL) komt internet binnen op vlan 34. Als dat bij glas hetzelfde is zul je dus waarschijnlijk wel dit VLAN moeten instellen op je WAN interface.

[Voor 27% gewijzigd door BAJansen op 27-11-2019 10:53]

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
Betreft dit enkel de energieklanten, of ook de rest? Het is me niet geheel duidelijk.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Sjah schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:51:

Tenslotte, hoorde dat je bij Kpn tvbox de minigids bij het zappen uit kan zetten, ik zoek naar een dubbele bevestiging.
Ja die kan je uitzetten :)
Menu -> Instellingen -> Systeem instellingen -> Minigids tonen bij zappen

• ThinkPad

ThinkPad

kwon schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Jammer, ik ben best tevreden over deze club maar ik kijk ook naar de centjes. Ik ga overstappen naar Ziggo Max (eerste 12 maanden € 49,50 per maand via werkgever) en kom waarschijnlijk over een jaar wel weer terug.
Waarom dan niet naar Oxxio bijv? Dat is precies hetzelfde als wat NLEx/Budget levert meen ik en zeer waarschijnlijk goedkoper dan Ziggo. Zie ook het topic [Oxxio] Ervaringen & Discussie

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
ThinkPad schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Waarom dan niet naar Oxxio bijv? Dat is precies hetzelfde als wat NLEx/Budget levert meen ik en zeer waarschijnlijk goedkoper dan Ziggo. Zie ook het topic [Oxxio] Ervaringen & Discussie
Oxxio was een optie, maar werd uiteindelijk duurder omdat ik per se ook wil opnemen en het plus-zenderpakket erbij wil hebben. Bij Oxxio kom je dan uit op € 57,93 per maand (eerste 6 maanden € 50,43) en je betaalt ook € 30 aansluitkosten.

Bij Ziggo zit opnemen en het pluspakket er standaard bij in. Bijkomend voordeel is de 500/40-internetverbinding. Via Oxxio zou dat 100/30 zijn omdat ik (nog) geen glasvezel heb :'(

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:14
antidote schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 01:14:
De afgelopen tien jaar heb ik gebruik gemaakt van een DSL verbinding. In al die tijd kan ik me geen langer durende storing herinneren, de enige keer dat internet een dagdeel niet gebruikt kon worden was door een stroomstoring.
Gezien het bouwjaar van de buurt is het koper vanuit de straatkast niet ouder dan een jaar of tien. Tot aan de straatkast is later glasvezel gelegd (fttc). Wat dat betreft is het risico op storing ook niet groot.
Hier nog zo een. Ik heb nog niet zo lang geleden jarenlang gebruik gemaakt van Telfort en was daar zeer tevreden over. Af en toe een stroomstoring maar verder is het koper uitermate betrouwbaar gebleken, terwijl het hier al >40 jaar ligt. Ik zit nu een jaartje bij ziggo maar wil bij de eerstvolgende gelegenheid weer terug naar koper. Budget of oxxio, daar ben ik nog niet over uit.

• Barre73
antidote schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:38:
[...]

Youfone heeft inderdaad z'n eigen platform, dat technisch gezien afwijkt van die van de andere providers.
KPN, Telfort en XS4All hebben allemaal hetzelfde interactieve televisie-pakket. Budget en Oxxio leveren ook het KPN pakket.
T-mobile en Tele2 hebben een eigen televisieplatform, Online levert het Canal Digitaal pakket.
Op Youfone na gebruiken alle providers op DSL dezelfde streams, die van KPN. Technisch gezien kan dat ook niet anders (niemand anders heeft apparatuur in de straatkast staan) De enige andere manier is die van Youfone die eigenlijk een soort ITV app in een Android kastje stoppen. Dat zijn dus niet dezelfde streams maar eigenlijk gewoon Internet streams. Ze hoeven op die manier bij KPN niet het hele TV product in te kopen. Alleen de OTT streams die andere providers voor een app op telefoon of tablet gebruiken.

• ThinkPad

ThinkPad

Als je niet afhankelijk wilt zijn van de grote providers (je doelt op Gmail/Outlook.com vermoed ik?), waarom regel je het dan niet zelf? Ik heb een domeinnaam bedacht en deze aangeschaft. Deze vervolgens gekoppeld aan mailbox.org die het mailplatform aanbied. Is nog geen €15 per jaar.

Mailadres via je ISP zou ik nooit doen. Als je er ooit weg wil, of als ze failliet gaan dan moet je het oooooveral aanpassen.

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2020 11:40]

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:44
Barre73 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:23:
[...]

Op Youfone na gebruiken alle providers op DSL dezelfde streams, die van KPN. Technisch gezien kan dat ook niet anders (niemand anders heeft apparatuur in de straatkast staan) De enige andere manier is die van Youfone die eigenlijk een soort ITV app in een Android kastje stoppen. Dat zijn dus niet dezelfde streams maar eigenlijk gewoon Internet streams.
Daarom ben ik naar NLE overgestapt en niet naar Youfone :). Ze waren destijds wel het goedkoopst, maar de beoordelingen overwegend negatief.
Bij de andere providers zullen weinig onderlinge verschillen in beeldkwaliteit zijn bij lineair kijken -omdat ze allemaal gebruik maken van de KPN streams. De verschillen tussen televisieplatforms liggen meer op het gebied van de interface, decoder, terugkijken en opnemen, en een tragere zapsnelheid. Dat lees ik ook terug in de gebruikerservaringen bij andere platforms.

• krakendmodem
Sjah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Dat ligt veel genuanceerder....als je bij Ziggo of Kpn zit, kan je forwarden, dat werkt 30 jaar later nog, die gaan niet failliet, en anders gaan ze in ander bedrijf over wat die mailserver overneemt/voortzet. Dan heb je alle tijd om eens op een regenachtige zondag je belangrijkste "contacten/bedrijven/websites" over te zetten.
Tegenwoordig is het bij KPN na opzegging nog maximaal 3 maanden mailen, dan is het afgelopen.
(Of je moet er ruim 7 euro per maand voor willen betalen)..

Ziggo weet ik niet. Kennis van mij heeft nog steeds een @upcmail adres, terwijl die al ruim 4 jaar bij KPN zit. Het is mogelijk.

[Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 18-01-2020 20:37]

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:21
Vanmorgen was de KPN verbinding weg. Meteen de EB10 van Budget op het ISRA punt aangesloten. Was nog wel een dingetje wat ik duw de hele aansluiting in het ISRA punt :X Was even bang dat ik alles gemold had maar na 5 minuten had ik al een verbinding met Internet.

Alles aangepast en we zijn up & running

Haal netjes de volle verbinding , ook via WiFi.

We gaan het meemaken de komende 12 maanden. :)

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:39
Budget allesin1 is een 1 op 1 clone van KPN, dit betekent dat het Voip account afgeschermd is met een username en password om misbruik te voorkomen. Je hebt een aantal opties in deze als je een eigen modem wil gebruiken met voipkeuzevrijheid:

1) porteer het voip tel nummer onder bij Cheapconnect om een user en password te krijgen en dit in je fritzbox te gebruiken. Dit kost 8,95 per jaar en je krijgt alle sipgegevens.

2) je porteert het nummer naar budgetallesin1 en probeert het username en password te hengelen met wireshark (deze handleidingen zijn te vinden) en die gegevens voer je dan in je fritzbox. voipnummer is 12e per jaar bij budgetallesin1.

3) een KPN gecertificeerd modem te gebruiken icm voip tel van Budget wat wel sipvrijheid biedt zoals experia v8. Je accountgegevens worden dan opgehaald door het modem na een hard reset. Voip in is dan afgeschermd, maar werkt wel. Voip out kun je instellen naar keuze. Helaas merk ik bij mezelf dat deze combinatie toch niet goed loopt. Accountgegevens worden soms niet opgehaald, reboots nodig. Ik heb zelf daarom het geleverde v10 modem laten staan en ik heb mijn sipgegevens voor voip out in mijn android smartphone geladen.
equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
Ik ben nu bij een andere provider, maar overweeg over te stappen wegens de korting die we dan zouden krijgen door al klant te zijn van budget mobiel. We gebruiken nu een FritzBox met enkele VoIP-abonnementen: het abonnement van de provider voor inkomende gesprekken (nummer hangt hier aan vast) en andere VoIP-abonnementen om goedkoop uitgaand te bellen.

Ik had de klantenservice gecontacteerd met de vraag of ik mijn eigen modem kon gebruiken en zelf andere VoIP-abonnementen kon gebruiken. Het antwoord was dat een eigen modem kon (wat hier in het forum ook duidelijk is), maar dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.

Ik ben sceptisch over het feit dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
  • Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
  • Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?

• digitalus101
Nee, dit klopt sowieso niet. Bedenktijd van 14 dagen gaat in per bestellingsdatum, niet per leverdatum. bij Budget of welke isp dan ook. Het is gangbaar dat er pas een lijn geleverd wordt nadat deze bedenktijd is verstreken. Dit is geen budgetallesin1 beleid, maar standaard isp beleid.
Sjah schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:56:
Ok, heb me aangemeld, en heb gelijk al een puntje wat me niet bevalt. Staat in de mail dat bedenktijd ingaat vanaf dat ik die mail ontving. Maar wacht even, over dag of 20 heb ik pas werkende (hoop ik) aansluiting. DAN pas gaat bedenktijd in hoor, dat is normaal in de wetgeving, bij een pakketje wat je van bol.com laat komen is je bedenktijd ook pas vanaf dat je pakket HEBT. :)
Wat me wel beviel is dat ze bij aanmelding aangaven dat ik gewoon 30 up heb, en niet 10 zoals de rest meldt.

• Dennis-L
  • Nu online
digitalus101 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:11:
Nee, dit klopt sowieso niet. Bedenktijd van 14 dagen gaat in per bestellingsdatum, niet per leverdatum. bij Budget of welke isp dan ook. Het is gangbaar dat er pas een lijn geleverd wordt nadat deze bedenktijd is verstreken. Dit is geen budgetallesin1 beleid, maar standaard isp beleid.

[...]
Bij KPN kan je na leveren binnen 14 dagen annuleren. :)

Annuleren

Annuleren kan binnen 14 dagen nadat je bestelling is geleverd. Onze experts kunnen je telefonisch helpen met het annuleren van je Internet & TV bestelling of van je Mobiele abonnement (met of zonder toestel). Heb je al apparaten van ontvangen? Na de annulering heb je nog 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan KPN terug te geven. Bekijk hoe je het kunt terugsturen.

Bij Budget gaan de 14 dagen inderdaad in na je de ontvangstbevestiging hebt ontvnagen, dit staat overigens ook vrij helder in de AV.

4.4 Indien u een Consument bent en u de Overeenkomst voor een Dienst geheel via elektronische communicatiemiddelen hebt afgesloten (via de Website), mag u de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat u de bevestiging van de Overeenkomst hebt ontvangen kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren. Deze annulering kunt u online via een daartoe beschikbaar gesteld formulier rechtstreeks aan ons doorgeven. Na annulering binnen de wettelijke bedenktermijn ontvangt u van Budget Alles-in-1 een schriftelijke bevestiging hiervan.

• Raynman
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
• Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
CheapConnect werkt prima, ook via standaard poort 5060. Ik heb eerst nog even de Experiabox v8 van Telfort gebruikt als alles-in-1-apparaat, maar die moet terug. Een DrayTek Vigor 130 lag al klaar en doet nu dienst als modem en router (NAT). Toevallig vond ik een andere DrayTek bij de kringloop, een Vigor 2710Vn, een ADSL2+-modem dat met een klein beetje moeite ook in te stellen was als (wireless) AP en, belangrijker, ATA.
• Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?
Dat zal wat lastiger worden, in elk geval totdat ze de SIP-gegevens vrijgeven. Als ik het goed begrijp had @digitalus101 een hard reset nodig om die gegevens in de v8 van Telfort te krijgen. De truc om die gegevens te achterhalen, schijnt alleen te werken met een v8 en niet met de v10.

Wil je per se inkomend via Budget en uitgaand via een andere VoIP-provider op hetzelfde toestel, dan kun je wel een omweg verzinnen, zoals een ATA (of DECT IP-basisstation) die (net als die Vigor 2710Vn) naast VoIP ook PSTN/POTS ondersteunt, achter de v10 hangen. Maar dan moet je dus weer die v10 als modem gebruiken, of VoIP-verkeer van je eigen modem/router door zien te sluizen naar de v10 (zodat die dus alleen nog als ATA met ingebakken/geheim SIP-account fungeert). Voor dat laatste staat een voorbeeld op netwerkje.com, maar dat is voor glasvezel.

• Barre73
Volgens mij ben je voor de toekomst klaar als je je nummer (dat iedereen kent en nu bij Budget zit) uitporteert naar een VOIP provider. Koop of regel een ATA of met je eigen modem en instellen maar. Nooit meer last van providers die geen SIP gegevens vrij willen geven.

• digitalus101
Je kunt Cheap connect/budgetphone of welke VoIP firma dan ook die sipgegevens vrijgeeft, gebruiken icm met een dergelijk modem. Dit staat los van de switch van Telfort naar budgetallesin1.
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik gebruik nu Telfort en heb een voip abonnement bij Budgetphone, dat een andere firma is dan Budget internet. Ik wil graag weten of ik gebruik kan blijven maken van "Budgetphone" in combinatie met Budget/NLE" via mijn "Fritzbox 7590". Misschien is er een andere goede geest die mij verder helpt?

• Barre73
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:04:
Ik heb dit hele Budget/NLE verhaal zitten doorspitten, maar wil als niet netwerk/telecom expert een simpel antwoord op mijn vragen over een eventuele overgang van de inmiddels te duur geworden Telfort/KPN verbinding naar Budget/NLE.

Ik gebruik al jaren zonder enige smet een Fritzbox op de Telfort lijn. Hierbij gebruik ik telefonie van Voip provider Budgetphone, waarmee ik voor 12,50 in de maand vrijwel onbeperkt kan bellen.
Sinds enige tijd gebruik ik de nieuwste Fritzbox 7590 i.c.m. VDSL+ 110/30 met veel plezier.

Ik heb gelezen dat de Budget/NLE lijn een kloon is van de KPN lijn. Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?

Zo ja, dan ga ik dit zeker doen. KPN prijst zich uit de markt.
Ja. Geen probleem. Budget is eigenlijk een kloon van Telfort (niet KPN). Dus in jouw geval zou het me niet verbazen als je helemaal niets hoeft te veranderen. Zowel: wizard op de Fritzbox draaien want daar staat het Telfort profiel als het goed is nog bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:46
Sjah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:47:
Kwon, waarover heb jij het, wordt mijn 44, opeens 60 eruo na 1 jaar oid, heb ik geen teken van gelezen? Dat je ze niet kan bellen van " hee geef me dikke korting of ik ga weg" verbaast niemand bij deze prijs. Ben al heel blij met de welkomstaanbieding van een geeltje maanden lang.
Whoops je hebt gelijk, die 44 euro per maand blijft zolang ze geen prijsverhoging doorvoeren. Ik ben op telecomgebied wel echt een centenknijper dus gevoelsmatig betaal ik al sinds het vervallen van de welkomstkorting te veel. Maar het plus- en opnamepakket zijn voor mij wel echt een must. Daar betaal ik nu totaal € 54,95 per maand voor bij Budget.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:27
@MensionXL

Tweakers...
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.199 ms 1.918 ms 1.910 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.028 ms 7.048 ms 7.575 ms
3 139.156.98.100 (139.156.98.100) 7.212 ms 7.221 ms 7.550 ms
4 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.236) 7.478 ms 7.472 ms 7.672 ms
5 asd-s7-rou-1042.NL.eurorings.net (134.222.48.239) 8.589 ms 8.633 ms 8.641 ms
6 asd-s17-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.237) 9.605 ms 7.962 ms 7.846 ms
7 * * *
8 ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.108) 8.273 ms ae-19.r24.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.102) 8.578 ms 8.567 ms
9 ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.190 ms ae-0.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.3.78) 9.138 ms ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 9.127 ms
10 * * *

En ziggo.nl
traceroute to ziggo.nl (213.46.237.24), 30 hops max, 60 byte packets
1 mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254) 0.216 ms 2.168 ms 2.161 ms
2 195.190.228.156 (195.190.228.156) 7.113 ms 7.135 ms 7.289 ms
3 * * *
4 rt2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.129.238) 12.075 ms 12.016 ms 12.020 ms
5 asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.48.15) 10.780 ms 10.717 ms 10.729 ms
6 134.222.249.74 (134.222.249.74) 12.427 ms 10.482 ms 10.002 ms
7 nl-ams02a-rc2-lag-100-2483.aorta.net (84.116.244.106) 13.167 ms 12.976 ms 13.462 ms
8 nl-ams02a-ra5-be-100-2483.aorta.net (84.116.244.105) 11.176 ms 10.856 ms 10.857 ms
9 213.46.237.34 (213.46.237.34) 11.168 ms 10.683 ms 11.130 ms
10 sales.upc-cablecom.ch (213.46.237.24) 13.616 ms 13.832 ms 13.499 ms

Das met budget, heb geen native kpn, misschien iemand anders? Maarja Budget is reseller, heb geen reden om aan te nemen dat zij andere routering hebben,als ze uberhaupt al eigen routers hebben he...

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 15:21
Ik zit op een KPN netwerk. Router is trouwens van Xiaomi voor de geïnteresseerde.

traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 64 hops max, 72 byte packets
1 xiaoqiang (192.168.31.1) 4.904 ms 1.809 ms 5.968 ms
2 192.168.2.254 (192.168.2.254) 7.830 ms 9.486 ms 5.470 ms
3 195.190.228.123 (195.190.228.123) 44.302 ms 10.390 ms 9.095 ms
4 * * *
5 rt2-rou-1022.nl.eurorings.net (134.222.129.238) 66.964 ms 20.809 ms 10.651 ms
6 asd-s17-rou-1041.nl.eurorings.net (134.222.48.235) 21.540 ms 19.964 ms 17.379 ms
7 * * *
8 ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.2.108) 18.035 ms 16.154 ms 17.819 ms
9 ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.120) 21.311 ms 25.359 ms 15.413 ms
10 83.231.213.2 (83.231.213.2) 52.210 ms 15.865 ms 13.000 ms
11 et-0-0-1-0.eun-spine-01.true.nl (87.233.21.5) 18.743 ms 18.911 ms 17.638 ms
12 - (87.233.21.80) 18.915 ms 15.973 ms 16.950 ms
13 et-0-0-49-0.eun-leaf-12.true.nl (87.233.21.54) 19.344 ms 39.025 ms 16.218 ms
14 et-0-0-50-0.eun-leaf-03.true.nl (87.233.21.53) 41.877 ms 52.047 ms 24.414 ms
15 87.233.241.106 (87.233.241.106) 14.841 ms 24.827 ms 15.894 ms
16 tweakers.net (213.239.154.31) 12.972 ms 13.119 ms 14.432 ms

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Morpheusk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
Aangezien Ziggo internet voor een tientje steeds maar duurder is geworden ga ik overstappen. Tijdje terug zat ik te kijken voor Budget Internet Only. Ik meen mij te herinneren dat de upload 30mb/s zou zijn? Als ik nu een postcode check doe is de upload 10mb/s. Heeft Budget de upload snelheden verlaagd voor nieuwe klanten?
Officiële abonnementssnelheid voor upload is 10 Mbit. Het profiel dat ze afnemen bij KPN WBA is 100/30. Dus als je dicht genoeg bij de kast zit kan je gewoon 30 Mbit upload halen. Je wordt niet afgeknepen naar 10 of zoiets.

@hjs Fourstack geeft geen uploadverwachting. Alleen download.

[Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 24-03-2020 12:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Morpheusk schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
Aangezien Ziggo internet voor een tientje steeds maar duurder is geworden ga ik overstappen. Tijdje terug zat ik te kijken voor Budget Internet Only. Ik meen mij te herinneren dat de upload 30mb/s zou zijn? Als ik nu een postcode check doe is de upload 10mb/s. Heeft Budget de upload snelheden verlaagd voor nieuwe klanten?
Hangt van de centrale af.

Als je bij onderstaande link je pc en huisnummer invult, zie je dan SDF of MDF staan?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

SDF en 100Mbit mogelijk? Dan kom je vaak wel rond de 30Mb/s uit.
Staat er MDF? Dan max 10Mbit upload.

Meeste providers geven 10Mbit upload aan, maar dat is ook misschien om zich in te dekken. Mocht je bijvoorbeeld maar 20Mb/s up halen van de 30, en op papier/contract staat er 10Mb up, dan hoeven ze zich niet in te spannen om je te helpen. Je krijgt immers al meer dan 10Mb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:26:
Dank voor je antwoord.
Nee, ik bedoel alleen bij terugkijken, Ziggo had dit gezeur niet bij terugkijken (dus niet-opnames), daar startte die 2 secondes voor de uitzending. Dit is trouwens het enige minpunt van iTv hoor, voor de rest is het heel degelijk.
Bij terugkijken werkt snelspoelen hetzelfde hoor. Hij begint standaard minstens 5 minuten te vroeg. Achter elkaar typen: 5, 0, 0, en dan 1 keer op de vooruitspoelen toets. Ga je in 1 keer 5 minuten vooruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:10
klein beetje zoeken en je ziet dat er veel positieve gebruikers zijn bij NLE met een eigen modem. Firtzbox op Telfort zetten en alles werkt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Met de aantekening erbij dat telefonie niet gaat werken, die gegevens worden volgens mij nog steeds niet verstrekt door de providers. Een andere VoIP-provider instellen in de Fritz!box zou wel moeten werken geloof ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-04 17:18
KPN verstrekt tegenwoordig ook gewoon de telefoniegegevens. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om te checken of de KPN handleiding ook voor budget geldt. Op de site van budget zelf kan ik er nog weinig over vinden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

ernie2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:17:
KPN verstrekt tegenwoordig ook gewoon de telefoniegegevens. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om te checken of de KPN handleiding ook voor budget geldt. Op de site van budget zelf kan ik er nog weinig over vinden
Voor wholesale werken die KPN tools niet. Overigens is de Budget V10 Experiabox dichtgetimmerd door KPN?
Wil je via een andere Voip aanbieder gaan werken dan moeten ze eerst een andere firmware erin zetten. Nu kan je niets wijzigen in het Voip menu van de V10 van Budget.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
SvenHazejager schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:14:
Hoi, momenteel zit ik bij Telfort en haal op het modem 108/33. (Fourstack geeft 100 + SDF aan). Telfort knijpt ons op 60Mb down (up gelukkig niet) dus ik overweeg Budget als ik dan tenminste mijn lijn volledig kan benutten. Maar ik schrik van de 100/10 op hun website, CheapConnect adverteert bijvoorbeeld met 100/30. Wat zijn de ervaringen hier?
Jij krijgt gewoon 100/30

Is al vaker op meerdere plekken gevraagd en gezegd. Die 10 is om in te dekken. Jij hebt geluk en zit dicht genoeg bij de kast. Anderen hebben dat geluk niet zo altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:35
Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:55:
Ok, maar ik ben geinteresseerd waarom je het als lomp iemand verpesten kan, is het net zo "moeiljk" als solderen ofzo?
Nee, totaal niet. Maar mensen willen nog wel eens ergens aan rukken.... Zie het voorbeeld....

Die blauwe connector hoort dus op de grondplaat te zitten en niet aan de NTU :X
Als je ziet hoe dun zo'n glasvezelkabeltje is, dan is schade zo gemaakt

[Voor 11% gewijzigd door mad-dog op 07-04-2020 00:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:55:
Ok, maar ik ben geinteresseerd waarom je het als lomp iemand verpesten kan, is het net zo "moeiljk" als solderen ofzo?
In principe is het alleen maar "opklikken". Maar met beleid en even weten wat je doet. Bijvoorbeeld de beschermdop van de connector verwijderen voordat je de NT er op klikt. Kleine stap maar scheelt veel schade aan de glasvezelconnector in de FTU.

Fiber Nederland heeft enkele jaren gel;eden voor alle types FTU een fimpje op Youtube gezet en daarmee zou jet het eigenlijk prima zelf kunnen doen. Op 1 type FTU na want die moet met een ombouwsetje worden aangepast. Maar voor de rest.. Het is goed te doen maar de providers willen er nog niet echt aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:29

slaay

Natuurbeleven.com

koendio schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:47:
[...]

Nounou, verkeerde been uit bed gestapt?
Omdat ze niet kunnen leveren wat ik nu heb (nl dsl vs glas). En ik overwegend lees dat je in principe je contract mee moet nemen, tenzij ze niet kunnen aanbieden op het nieuwe adres.

Dat is voor mij niet duidelijk, omdat ze dus wel kunnen leveren, maar niet hetzelfde als dat ik nu heb. En dus een ander contract moet aangaan
In de algemene voorwaarden staat het volgende:
10.4 Indien u verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op uw nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn u en Budget Alles-in-1, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot beëindiging.
Bron: https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf

De definitie van 'Dienst' is:
De Dienst(en) die Budget Alles-in-1 op grond van de Overeenkomst aan de Klant levert, welke in ieder geval bestaat uit een Breedband Verbinding, al dan niet in combinatie met digitale telefonie (Voice over IP), radio en/of televisie via deze Breedband Verbinding, kabelverbinding of een ander transmissiesysteem;
Definitie van 'Breedband Verbinding' is:
Verbinding via een bepaalde techniek (ADSL, xDSL of glasvezel) die breedband internet mogelijk maakt op uw adres;
Het maakt dus niet uit of het via glas of koper geleverd wordt volgens de algemene voorwaarden zolang je maar een Breedband verbinding kan krijgen.
Kortom, je zit er voorlopig nog aan vast :9

[Voor 5% gewijzigd door slaay op 08-04-2020 09:20]

Dich bis echt unne foëzen haas

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Draait hier probleemloos hoor @Amazon62

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:24
koendio schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:22:
Wij gaan over een paar maanden verhuizen en hebben nu alles in 1 via dsl, via nle/budget. Looptijd nog iets van een jaar (heb hem vorig jaar voor 2 jaar verlengd).
In het nieuwe huis is echter alleen glasvezel (of kabel) beschikbaar. Iemand een idee of je zo van je contract af zou kunnen/overstappen op kpn (nog een voordeligere aanbieding)
@mad-dog @slaay

vorige week contact gehad met budget ivm verhuizing, en ik nu dsl heb en op het nieuwe adres alleen glasvezel af te nemen is. Blijkt dat ik wel gewoon mijn contract kan opzeggen omdat er op het nieuwe adres alleen glasvezel aanwezig is, en zij mij niet kunnen dwingen om een duurder contract te nemen. Vandaag de bevestiging binnen dat het contract per 1 juli stopt.

• Sjah
@koendio Dan vraag ik me wel de specs af van 't Kpn contract (en van de prijs van Budget voor Glas) Want na 1 jaar ofzo zal Budget er toch wel met de prijs van doorgaan (je weet wel die prijs van goedkoopste...)(?)

edit: heb even wat uitgezocht,: ja Budget is a-relaxt ongoedkoop met glas, ik ziet het. Bijv. voor mijn dsl 100/30 (=30 euro), zou bij 100/100 glas 40 zijn, brr dat zou ik er niet voor over hebben, upload interesseert me niet. Slotsom, neem bij dsl Budget, anders boeit het minder (glas). En vergeet niet als je Tv erbij neemt goed te letten op het feit dat Budget de boel beetje flest door dat zij ipv (Kpn's) 10 euro 14 euro vragen voor Tv.

[Voor 63% gewijzigd door Sjah op 16-04-2020 00:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 15-02 13:58
Indir schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:29:
..... En zodoende kwam ik er ook achter dat op een of andere wonderbaarlijke wijze de 5GHz WiFi op de Experiabox v10 terug bij af was. Het opereert namelijk weer op de oude 36-40-44-48 kanalen, terwijl de nieuwe instellingen ongewijzigd zijn gebleven in de GUI van de modem zelf.
Dat is geen bug maar heet DFS: Dynamic Frequency Selection.
De kanalen die je probeert in te stellen zijn DFS kanalen.
De 5GHz band wordt ook door radar gebruikt oa regenradar.

https://community.ziggo.n...ief-226/dfs-kanalen-46778

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Indir schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:29:
Zeer recent heb ik op de Experia Box v10 de 5GHz WiFi omgezet van de standaard 36-40-44-48 kanalen, naar de 100-104-108-112 kanalen. Hiermee dacht ik klaar te zijn na wat tests te hebben gerund op de netwerkverbinding qua ruis/interferentie en netwerksnelheid.

Enkele dagen later merkte ik op dat de internetsnelheid beduidend trager was geworden. En zodoende kwam ik er ook achter dat op een of andere wonderbaarlijke wijze de 5GHz WiFi op de Experiabox v10 terug bij af was. Het opereert namelijk weer op de oude 36-40-44-48 kanalen, terwijl de nieuwe instellingen ongewijzigd zijn gebleven in de GUI van de modem zelf.

Na een reboot van de modem werkt het ook weer zoals ingesteld en bedoeld op de nieuwe kanalen. Al heb nog niet vast kunnen vaststellen voor hoelang, voordat het weer terugspringt naar de oude 36-40-44-48 kanalen.

Is er iemand anders die dit probleem ook heeft of zou kunnen verifiëren?

Edit: Even wat details, het gaat om een Experia Box v10:
Model H369A
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.01T01.9
Boot loader versie V1.0.00

Hierbij maak ik trouwens gebruik van de modus "Mixed (802.11a+802.11n+802.11ac)"

En het viel mij ook weer eens op dat er GEEN sprake is van HTTPS wanneer men gebruik maakt van de webinterface van de Experia Box v10. En het volgende "©2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden." suggereert ook niet al te veel goeds over de staat van onderhoud betreffende de firmware.
Ik ben geen expert maar wat zou het nut zijn van een https verbinding als je intern via je eigen verbinding tussen device en EB inlogt op die Experiabox? Dat kan je nog zonder internetverbinding.

En de firmware is prima up to date hoor.Bij KPN dan in ieder geval maar dat zou bij Budget hetzelfde moeten zijn. Versie V1.01.00T03.7V3 is van een maand of twee geleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:15
Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:53:
[...]

Ik ben geen expert maar wat zou het nut zijn van een https verbinding als je intern via je eigen verbinding tussen device en EB inlogt op die Experiabox? Dat kan je nog zonder internetverbinding.
Zover ik kan zien doet een experiabox alleen WPA en WPA2. Niet bepaald super veilig. Daarnaast zijn er situaties denkbaar dat je niet iedereen op jouw netwerk kan vertrouwen, maar het ook niet heel vanzelfsprekend is dat er veel aandacht is voor security: denk bijvoorbeeld aan studentenhuizen, campings, vakantiehuizen, etc.

Ik zou daar toch graag wél https voor gebruiken, dat is net een laagje extra bescherming.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 15-04 17:13
[...]

En de firmware is prima up to date hoor.Bij KPN dan in ieder geval maar dat zou bij Budget hetzelfde moeten zijn. Versie V1.01.00T03.7V3 is van een maand of twee geleden.
De versie die @Indir vermeldt is V1.01.01T01.9 (overigens exact hetzelfde als die van de Telfort Experia Box V10). Deze is inderdaad al een paar jaar oud. Laatste update was volgens mij toen er een probleem speelde met de 5 GHz Wi-Fi (toen ter tijd bij zowel KPN als Telfort).

Andere vraag: Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Budget waarbij de aansluiting in de wijkcentrale aangepast moet worden? Ik heb nu 100 Mbit bij Telfort en begreep van hen dat ik nog op een EoF-poort zit. Aangezien ik naar 500 Mbit ga zal ik overgezet moeten worden naar een GoF-poort. Gaat dat vanzelf goed of is het slim om dit van tevoren te melden bij Budget? Fourstack geeft voor mijn postcode aan dat 500 Mbit gewoon beschikbaar is (via Reggefiber).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

trankilo schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:46:
[...]

Voor de V10 komen overigens nog regelmatig updates uit. Welke firmware een V10 laad is afhankelijk van de verbinding waarop hij is aangesloten (Telfort, KPN, klein zakelijk).

EoF is ethernet over fiber (100mb)
GoF is gigabit over fiber
Als de verbinding moet worden over ge-pached bestaat de kans dat de NT vervangen moet worden omdat die niet geschikt is voor een gigabit verbinding.

Bij een change van EoF naar GoF wordt doorgaans een afspraak gemaakt met de eindgebruiker voor een monteusbezoek.
Waarom kiest KPN ervoor om een jarenoude firmware op de V10 niet naar de laatste versie te trekken als ze dit voor KPN zelf wel doen? Kostenbesparing? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06-04 15:45
[...]

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, wanneer je naar "Instellingen > Remote Management" gaat dan kun je de remote management van de genoemde modem inschakelen voor extern beheer et cetera. Ik heb het net nog even getest en wat blijkt ik krijg de webinterface van de modem in HTTP voor mijn neus geschoteld wanneer ik het op mijn smartphone via m'n mobiele data abonnement benader. Het ziet er naar uit dat HTTPS niet eens ondersteuning heeft in de door mij genoemde firmware van deze modem. 8)7 |:(

Dit betekent dus dat de kans bestaat dat er nogal wat digibeten ooit remote management aan hebben gevinkt en ingeschakeld op de genoemde modem, waardoor ze nu kwetsbaar zijn voor een man-in-the-middle (MITM) aanval. Al helemaal als ze ook nog eens de ICMP optie hebben aangevinkt.

[Voor 22% gewijzigd door Indir op 20-04-2020 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
daddycewl schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:18:
Op 15 mei aanstaande staat mijn overstap van Ziggo naar Budget internet gepland. Ik heb nu een Ziggo modem in de meterkast, welke in bridge mode staat, en een kabel naar de woonkamer waar een Asus RT-AC88U prima WIFI dekking biedt.

https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983

Begrijp ik uit bovenstaand verhaal dat deze configuratie (bridge mode) met het Budget modem ook mogelijk is?
Dat is op basis van DMZ, bridge is anders, waarbij de router het WAN-IP krijgt. Het modem is dan alleen nog echt een modem en doet helemaal niks meer aan routing.
Bridge is bij de Experiabox niet mogelijk

Om gezeur te voorkomen kun je beter je router als AP gebruiken

[Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 20-04-2020 17:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
webgangster schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb zo'n zelfde situatie alleen is die Asus in mijn geval een VM met pFsense erop.
Weet jij hoe het dan werkt?

Gaat om alleen internet, TV laat ik via Ziggo lopen.
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Telfort (gelijk aan Budget):
https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm

[Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 20-04-2020 22:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digitalus101
Ik gebruik de televisiediensten van KPN niet, maar ik had gelezen dat ze de hdr functie hebben teruggetrokken na vele klachten en er wordt firmware ontwikkeld om dit als optie te kiezen in de toekomst ipv dat het standaard ingebakken is.
Shadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Wij zaten ook bij NLE, daarna overgestapt naar Youfone. in één woord waar-de-loos! :( dus we willen weer terug naar NLE (Budget)

Nu las ik onlangs over KPN en het doordrukken van HDR waardoor beeldkwaliteit slechter werd en dat het vinkje niet uit te zetten was. Iemand een statusupdate daarvan en natuurlijk de vraag: ga ik daar last van krijgen?

Ik kijk TV op een non-smart Plasma TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:10
ThinkPad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:32:
Heeft iemand een idee wanneer je een verlengingsaanbod krijgt? Mijn contract loopt op 12 juni af, maar heb nog niks beschikbaar in de portal of op de mail ontvangen.
Je krijgt geen actief aanbod van Budget. Je moet bellen. Vorige maand wilde ze alleen 3 maanden korting geven als jij voor 2 jaar wilde verlengen. Voor 1 jaar verlenging gaven ze geen korting.. Ik ben daar wel op ingegaan omdat ik toch niet wil verhuizen, er geen glasvezel project oid is in mijn woonplaats. Voordeel is ook dat je geen verhoging krijgt van inflatie in die 2 jaar...Maar die afweging moet je zelf maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Budget levert toch exact hetzelfde als KPN interactieve TV? Dus zelfde Experiabox, decoder, TV pakket e.d.?
Net als NLE? Oftewel hetzelfde als KPN levert maar dan goedkoper? ;)
Correct :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Indir schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:32:
[...]

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, wanneer je naar "Instellingen > Remote Management" gaat dan kun je de remote management van de genoemde modem inschakelen voor extern beheer et cetera. Ik heb het net nog even getest en wat blijkt ik krijg de webinterface van de modem in HTTP voor mijn neus geschoteld wanneer ik het op mijn smartphone via m'n mobiele data abonnement benader. Het ziet er naar uit dat HTTPS niet eens ondersteuning heeft in de door mij genoemde firmware van deze modem. 8)7 |:(

Dit betekent dus dat de kans bestaat dat er nogal wat digibeten ooit remote management aan hebben gevinkt en ingeschakeld op de genoemde modem, waardoor ze nu kwetsbaar zijn voor een man-in-the-middle (MITM) aanval. Al helemaal als ze ook nog eens de ICMP optie hebben aangevinkt.
Was gisteren bezig met een V10A maar daar werd ik helemaal triest van toen ik onderstaand scherm zag :')

1. Ook geen https
2. Ze weten kennelijk het verschil tussen authentication en authorization niet
3. De rode tekst is volgens mij geschreven door een stagiair 8)7

En dat was alleen nog maar het inlogscherm :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
Tiroz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:28:
Haha ja, ik dacht wellicht is de afstandbediening nog anders in te stellen! Echt apart, heb mij toch vrij goed ingelezen op de keuze voor Budget maar dit even niet verwacht, had het beeld dat het precies hetzelfde zou werken als bij KPN/xs4all
De volume knoppen op de remote sturen nooit de STB aan, maar de TV... Volume op de STB is niet aan te passen, ook niet bij XS4ALL.. Misschien op het verkeerde been gebracht door CEC functie van TV?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Mr Magic schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:39:
Vraagje aan de overstappers:

Kan ik de Genexis NTU die ik nu van Telfort Glasvezel heb gewoon laten hangen? Ik heb het installatiepakket van budget-alles-in-1 ontvangen en daar zit nl. exact hetzelfde type NTU in. In het kader van "if it ain't broke don't try to fix it" enzo :)
Ja, die kan je gewoon laten hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Net voor het eerst contact gehad met de "Klantenservice" (nouja...)

Ik belde omdat het internet duurder is geworden. Ik betaal nu voor 50/50Mb/s 41,-pm terwijl nieuwe klanten voor dat bedrag 100/100Mb/s krijgen wat mij erg vreemd leek. Maar dat is blijkbaar normaal want ik zit in de flexibele periode (1jarig contract is afgelopen) en de prijzen zijn omhoog gegaan.

Ik ben hierop doorverbonden voor een verleng "aanbod" maar ook dat is nadeliger dan bij een nieuw contract. Ik heb namelijk het aanbod gekregen wat op de website staat voor nieuwe abonnees maar dan moest ik verplicht twee jaar afnemen waar dat bij een nieuw abonnement niet zo is.

Het aanbod werd snel en op een agressieve toon voorgelezen en er werd direct achter geplakt dat er verder niks aangedaan kan worden en dat ik het hiermee moet doen. "Nou meneer, nu moet u niet proberen want u belt voor een verlengingsaanbod en dit is het" om haar te citeren.

Ik heb maar gezegd dat als het zo moet ik wel verder kijk naar wat anders. "Dan moet u dat maar fijn doen" en toen werd er opgehangen. Iemand daar heeft flink last van een ochtendhumeur. Ik probeer het vanmiddag nog een keer en kijk ondertussen waar ik wel heen kan. Mocht ik nog een keer zo behandeld worden is het exit.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Ik snap dat iedereen een beetje aan het hamsteren is naar een goedkope aanbieding, alleen volgens mij moet iedereen wel een beetje reëel blijven m.b.t. de gegeven kortingen. Budget is een van de weinige aanbieders die het KPN product zelf vermarkt. Je hebt hier dus niet te maken met een gare backbone a la Online o.i.d. maar gewoon full-KPN in een budget jasje (zelfs onze monteur was van KPN). T.o.v. KPN en Ziggo krijg je gewoon erg veel bang voor je buck. Ook een partij als Budget moet natuurlijk ergens van leven. Ik zou zelf het gedoe niet overwegen naar een mogelijk slechte backbone en magere inkoop van andere aanbieders bij KPN voor die paar tientjes waar we het dan over hebben. Lees anders de topics bij andere aanbieders eens door en weeg de keuze nog eens goed af..

Mocht je nog een leuke extra korting willen, hun energie aanbod is ook top met de cashback + 5 euro extra korting per maand op het alles-in-1 pakket of internet only. Ook met mobiel kun je i.c.m. deze producten voor 20 euro een "onbeperkt" abo nemen qua belminuten en MB's (wel beperkt op snelheid na 20GB ofzo).

[Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 12-05-2020 11:22]

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

evleerdam schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:08:
[...]

Heeft Youfone dan echt een beter aanbod, of alleen een betere 'tijdelijke' korting?
Youfone heeft wel aangegeven met een nieuw (?) TV platform te komen, ik quote mezelf even uit het Youfone topic:
[...]
Beiden. Ik kan daar 50/50 of 100/100 glas (ik heb DSL maar schijnbaar móét je glas nemen bij Youfone als je dat hebt) krijgen voor minder geld dan nu bij Budget. Oordeel zelf: https://www.youfone.nl/thuis/internet-tv Ik zet meestal alle maandbedragen even onder elkaar in Excel en reken dan ook de eenmalige kosten en evt. cashback (ik gebruik meestal CashbackXL) mee. Voorwaardelijke opmaak eroverheen en de goedkoopste aanbieder springt er zo uit.

Enige wat mij dus tegenhoudt om naar Youfone te gaan zijn de slechte recensies over hun TV-platform.
Trackerfire schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:20:
[...]
Je hebt hier dus niet te maken met een gare backbone a la Online o.i.d. maar gewoon full-KPN in een budget jasje (zelfs onze monteur was van KPN).
Is bij Youfone niet aan de orde, je gaat via dezelfde AS1136 (van KPN ;) ) het internet op, net als bij Budget, zie ook hier: Satch in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie". Internet van Budget en Youfone is dus gewoon KPN met een ander plakkertje erop.
Mocht je nog een leuke extra korting willen, hun energie aanbod is ook top met de cashback + 5 euro extra korting per maand op het alles-in-1 pakket of internet only. Ook met mobiel kun je i.c.m. deze producten voor 20 euro een "onbeperkt" abo nemen qua belminuten en MB's (wel beperkt op snelheid na 20GB ofzo).
Goed dat je het meldt, maar ik ben hier zelf niet echt fan van, je verbind je dan met meerdere zaken aan één en dezelfde partij (vendor lock-in). Het wordt daardoor veel moeilijker om jaarlijks over te stappen e.d.

Excuses voor het evt. offtopic gaan van deze post. Ik ben niet pro-Youfone o.i.d. Stiekem baal ik gewoon een beetje van het huidige aanbod qua internetabonnementen en probeer ik voor mij het beste abonnement anno 2020 eruit te vissen ;)

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2020 22:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Barre73
gjtm schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Op de dslam zit ook een lampje inderdaad, maar dit geeft niet altijd uitsluitsel of alles goed loopt. Maar als dit uiteindelijk het probleem blijkt is het wel zuur dat het niet iig gecontroleerd is.
70 procent van de PoPs in Nederland is zo gebouwd dat een monteur nooit kan zien op welke Dslam poort de klant wordt gezet. Simpelweg omdat er nog een kast met patchlades tussen zit. En van die patchlades naar de Dslams zit een flinke bekabeling door de kabelgoot van de PoP heen, waar je de goede kabel niet zomaar uit kan pikken.

Dus de monteur in de PoP zet alleen een patch kabel van de ODF poort (uiteinde van de klantvezel) naar een poort op de patch lade van KPN WBA die 1 kast verderop zit. Onmogelijk om dan te zien of de verbinding werkt.

Nu heb je het nadeel van drie partijen. Budget kan niet direct bij Reggefiber melden dat de verbinding niet werkt en wellicht verkeerd gepatcht is. Dat moeten ze bij KPN WBA melden want daar nemen ze hun diensten af. En KPN WBA bij Reggefiber. Dat kan in theorie allemaal binnen een uur zodat Reggefiber diezelfde dag nog terug kan. Maar helaas niet altijd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:54
gjtm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:38:
[...]

Budget / Oxxio leveren de VIP2952. KPN levert de VIP5202.
Iemand ervaring met beide boxen en is het echt een significant verschil qua snelheid en opties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
Kird03 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:56:
Iemand die dit probleem (her) kent?

Sinds een week valt lek avond rond deze tijd het internet uit. DSL is up, TV werkt maar het internet deel is weg. DNS sluit ik uit omdat het modem gewoon weg niet meer bestaat, pingen naar het modem gaat BV niet.

Dit is nu al enkele avonden bezig maar vergeet steeds te bellen tot het weer. Zo laat is. Na ca. 0100h werkt alles weer, tot ergens rond 2300h volgende dag, soms eerder soms later.

Kan het zijn dat het modem aan het overlijden is. Een herstart en full reset hebben beide hetzelfde resultaat, namelijk dat het Max 5 minuten werkt, tot het weer later in de nacht is.

Probleem is hier duidelijk zichtbaar, pc is direct op modem aangesloten.

Andere poorten exact hetzelfde beeld. [Afbeelding]
Even een update!
Met lichte tegenzin helpdesk gebeld, want verwacht moeilijkheden met 1e lijn support. Gek genoeg binnen 1 minuut een nieuw modem geregeld. Het voelde alsof dit al vaak voorgekomen is, want de enige vraag die gesteld werd is "is je modem al eens vervangen". Door hemelvaart pas morgen in huis, maar ga er vanuit dat het met nieuw modem opgelost is!

Ondanks de naam budget, dus toch goede triple A klantenservice! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• digitalus101
Yariva schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:47:
Ik verweeg om over te stappen naar deze partij, ik lees dat Alles-in-1 gebruikmaakt van de Experia Box V10 (klopt deze informatie ook nog steeds?)

Ik ben erg benieuwd of deze modem in een bridge mode kan worden gezet waarbij het publieke IP adres word doorgezet naar de router erachter.
V10 wordt inderdaad geleverd, maar biedt geen bridgefunctie. Ik ervaar dit modem als stabiel, enige nadeel vind ik dat VoIP vrijheden volledig op slot zijn gezet op de V10.

Een eigen modem aansluiten is mogelijk op dsl. Fritzbox is wat veel Tweakers kiezen vanwege de vele opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

DMZ werkt hier prima met mijn Edgerouter X achter de EB V10 :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
OptimalApex schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Maar wat is er dan minder aan zoals de andere Tweaker zegt? Die volg ik namelijk niet helemaal
Wifi performance is gewoon net wat minder en de mogelijkheden in de firmware zijn/waren minder (aparte ID's voor 2.4 en 5 GHZ bijvoorbeeld). Daarnaast was er lange tijd een issue met Android apparaten die hun verbinding bleven verliezen (niet zeker of dat al geheel is opgelost). De V10A heeft trouwens ook minder LAN poorten waardoor je eerder een switch moet aanschaffen.
Nu heeft KPN dan nieuwe Wifi accespoints (de superwifi's) en die werken in een mesh opstelling samen met de V10A. Absoluut een voordeel maar dat is ook pas sinds kort.

De klacht ging primair over de Wifi performance dus daar heb ik me op gericht.

Achtergrond: De V10 werd geproduceerd door ZTE. Toen ZTE in opspraak kwam en werd geboycot door o.a. de USA zag KPN dat dit voor serieuze leveringsproblemen kon gaan zorgen en is met spoed gaan zoeken naar een andere fabrikant. Dat werd Arcydan. De Experiabox die zij produceren werd de V10A zoals we die nu kennen. Het was in eerste instantie een haastklus en dat was te merken. De meeste issues zijn inmiddels opgelost maar ik blijf erbij dat de V10 (zonder de A) in de basis betere hardware aan boord had. Vooral die 6 antennes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Ik zou de Experiabox aansluiten en dit even een dag of 2 zo laten. Daarna kun je de Fritz!box wel aansluiten. Heb in het verleden met NLEx ook een ander modem gehad, maar toen gaf men aan dat de activatiestatus niet goed door was gekomen o.i.d. Ik had toen ook het standaard modem niet aangesloten gehad.

[Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2020 15:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
Even een echte tweakersopmerking over de Experia V10.

Waarom kunnen die verdomde lichtjes niet uit. Ja afplakken kan altijd, maar ik wil dat ze uit staan en alleen aangaan als er iets Oranje/Rood te melden is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Trackerfire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:05:
@Barre73 Weet jij waarom het V10 modem van Budget niet de software-updates krijgen die de KPN en Telfort modems wel krijgen? Begrijp dat Budget klanten nog op versie T1.09 zitten terwijl KPN klanten al bij op versie 3.X zitten. Als het allemaal superstabiel is prima natuurlijk, maar overal het algemeen worden er bugs geplet lijkt me...
Nee sorry... ik zit te veel aan de passieve netwerk kant om dat te weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
Trackerfire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:05:
@Barre73 Weet jij waarom het V10 modem van Budget niet de software-updates krijgen die de KPN en Telfort modems wel krijgen? Begrijp dat Budget klanten nog op versie T1.09 zitten terwijl KPN klanten al bij op versie 3.X zitten. Als het allemaal superstabiel is prima natuurlijk, maar overal het algemeen worden er bugs geplet lijkt me...
Het is niet versie 3.x hoor :)

Bij KPN: V1.01.00T03.7
Bij Budget en Telfort: V1.01.01T01.9

[Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 27-05-2020 17:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:43
Vandaag overgestapt en alles aangesloten. Nog nooit zo soepel gegaan. DSL kwam rap up en tv werkt ook in 1 keer. Dikke prima zo. Even paar dagen wachten en dan de Fritzbox eraan.

Link status Up
Showtime 1 h 52 min 23 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 11075/62153 kbps
Attainable rate (Up/Down) 11251/63446 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 5.4/16.9 dB
Output power (Up/Down) 6.6/12.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 81/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/955

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
bbc-first kijk ik regelmatig, is me nog nooit opgevallen @OgWok .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Erik1805 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:49:
Merk wel na 1 dag dat de FEC errors omhoog gaan. Is dat normaal? Merk niks verder aan de verbinding

CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 2/246626

Merk wel dat de snelheid er nog niet is. Zat met online.nl op het dubbele.

[Afbeelding]
FEC errors zijn fouten die je modem kan herstellen. Al zit het bij jou wel aan de hoge kant na een dagje. Normaal gesproken niet heel erg, tenzij het hard oploopt.

Met kabel getest? Je modem is wel op 60+Mbit verbonden.

Het aantal FEC fouten kom ik ook wel op, maar dan bij ongeveer 6 dagen verbonden te zijn. Let wel, dit is een stokoude VDSL lijn zonder vectoring. Mijn latency gaat tegenwoordig al over de 25ms.

Link status Up
Showtime 165 h 58 min 33 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10072/57338 kbps
Attainable rate (Up/Down) 14944/80394 kbps
Noise margin (Up/Down) 10.4/8.2 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.2/10.8 dB
Output power (Up/Down) -5.9/13.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 173/1439
Interleave delay (Up/Down) 8/9 ms
INP (Up/Down) 1/4 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 10/1
FEC errors (Up/Down) 23652/265265

[Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 30-05-2020 16:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
ping naar
195.121.1.34 (8ms)
195.121.1.66 (12ms)

dns geen idee, gebruik cloudfare/dns watch op mijn pihole. @wopper

[Voor 4% gewijzigd door hjs op 31-05-2020 09:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 15-04 17:13
wopper schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:13:

Nu heb ik twee zaken als zeer prettig ervaren, IPv6 en G.INP (lage ping latency van 5-8ms). Wie van jullie zou e.a kunnen testen of bevestigen of dit bij Budget ook geactiveerd is?

De ping naar deze twee DNS servers was via native KPN over profiel35b (VPLUS) echt heel laag

195.121.1.34 (5ms)
195.121.1.66 (11ms)

Is dat bij jullie ook, en welke DNS servers krijg je door bij Budget?
DNS-servers in mijn Experiabox V10 van Budget:

213.75.63.78
213.75.63.79

Ping naar de .78 is via mijn 500 Mbit verbinding 4 ms. Ping naar de .79 is zelfs maar 1 ms.

Tevens zie ik exact dezelfde ping-tijden voor de DNS-servers die jij noemt, resp. 1 en 4 ms voor de .34 en .66.

IPv6 ondersteunt Budget helaas (nog) niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
wopper schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Als jullie naar http://bgp.he.net gaan. Welke provider en AS komt er dan in beeld?

Voor mij zou het gaan om VDSL @hjs test jij over glas of VDSL?
VDSL
Your ISP is AS1136 (KPN B.V.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
edegroot1973 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:51:
Sinds een half jaar is onze wijk voorzien van glasvezel en hangt er een mooi kastje bij ons in de meterkast. Ik gebruik het op dit moment nog niet.
Ik overweeg om over te stappen van Tele2 naar KPN of Budget Alles in1. Al sik bij Budget de postcode check doe, komt ons adres niet voor.
Ik heb met hen gebeld en 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad met 4 verschillende verhalen. Verschillend van "Ja, moet kunnen, kan het alleen nu niet vinden in het systeem." tot "Als het daar niet bijstaat, dan kan het niet." Bij KPN zeiden ze dat Budget 'gewoon' bij de glasvezel kan en dus leverbaar moet zijn.
Aan Budget heb ik schriftelijk de vraag gesteld hoe het zit en of ze evt plannen hebben om het in onze wijk mogelijk te maken. Helaas geen reactie gekregen. Heeft iemand hier meer kennis van? Moet er technisch ng iets worden aangepast zodat Budget op de glasvezel kan? En is daar een uitrolplanning voor? Het gaat om de plaats Maarssen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als je bij KPN wel kan en Budget niet dan komt dit waarschijnlijk door het feit dat dit een GPON levering is. Niet alle providers kunnen dit al verwerken. Dat is wel iets waar men druk mee bezig is (T-Mobile heeft hetzelfde) maar wanneer het klaar is weet ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:37
trankilo schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:33:
Budget zijn 'telfort lijntjes' dus vlan 34 op de WAN poort.
Dat is dan DHCP in VLAN34, geen PPPoE sessie in VLAN6 zoals bij KPN?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:51:
@Trackerfire

Kwam jij ook van Ziggo?

Want van dsl naar dsl overstappen lijkt mij wel een pain in the ass. Weet verder niet hoe dat werkt , maar lijkt mij zomaar.

Hopen dat Budget niet opeens zeer duur wordt waardoor je weg wilt...
Tegenwoordig gaat het ook bij DSL al stukken beter dan vroeger :P.

Vroeger kon je daadwerkelijk pech hebben als je vanaf A naar B ging, je werd dan ingeprikt op de apparatuur van provider A naar provider B. Tegenwoordig gaat het via één DSLAM en zou het ook makkelijker moeten gaan. Vergelijkbaar met een aanpassen van een VLAN op een switch.

Dat is de theorie :P. Hoe het precies in de praktijk gaat kan Barre wel antwoord op geven :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
ThinkPad schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:25:
[...]

offtopic:
Wat moet je met twee providers? Ik vind een internetabonnement tegenwoordig al duur genoeg, laat staan om nog eens €30 per maand weg te pissen. Met de betrouwbaarheid van internetverbindingen tegenwoordig heb je aan eentje genoeg lijkt mij? Heb de afgelopen 2-3 jaar geen enkele keer downtime gehad met Budget Thuis. En anders een paar uur op 4G hotspot als de boel wel echt plat ligt?
Ja goede vraag ik stel hem mij ook wel vaker, maar laat ik zeggen dat ik door mijn andere hobby wat bij verdien en nu ook wel eens wat wil uitgeven aan een hobby ;)

Je hebt volledig gelijk over outages bij Ziggo ze zijn nilhil tot niet, er wordt weinig gegraven in mijn gemeente dus nog nooit een fiber cut gehad in ruim 10 jaar tijd. Het versterker kastje staat in de schaduw van onze woningen en heeft geen hitte kuren. Ik ga alleen wel mee in de landelijke storingen, maar die zijn er vrij weinig.

De enige reden is dan ook de fun factor, ik bouw hoog beschikbare netwerken voor MKB + en dan is het leuk om het thuis ook hoogbeschikbaar te maken. Met de Edge Router Lite gaat dat wel lukken, plus ik meet graag routing paden met smokeping etc. Met een Vigor 130 wil ik het in full bridge draaien.

Als je Budget neemt + Energie + cashbackxl dan kom je op 21e per maand uit. Los van het feit dat je dan ook een NEST en Chromecast krijgt die je kan doorverkopen. Volgens mij zijn er mensen die in de bar van de sporthal elke zaterdag meer verzuipen dan die 21euro per maand die deze actie kost.

Maar je hebt helemaal gelijk, mijn vrouw stelde dezelfde vragen. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
Marijn100 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:53:
Gisteren zou mijn abonnement ingaan. Tot vanochtend had een relatief trage (25 down/ 30 up) verbinding op het AS van Xs4all.
Nu parkeert er net een KPN busje voor de deur en is m’n verbinding down. Zouden ze mij nu aan het aansluiten zijn?

Edit: Ik zat blijkbaar op de verbinding van de buurvrouw (die wel bij Xs4all zit). Work in progress.
Hou ons op de hoogte dit zijn de leuke verhalen 😋

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-04 21:01
wopper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Dan zat je misschien parallel aan de buuf afgemonteerd. Wel interessant om mee te krijgen hoe lang het duurt voordat jij nu echt online bent.
De ontknoping!
Meteen die middag ook even de klantenservice gebeld. Daar is toen meteen een ticket gemaakt bij KPN om een monteur langs te laten komen. KPN heeft er helaas 48 voor nodig gehad om mij op te bellen en een afspraak te maken.
De monteur was hier net. M'n lijn hoorde op poortje 15 te zitten maar zat op poortje 51. Er zat iets gekruist. :?

De monteur was ook zo netjes om meteen even een fatsoenlijk ISRA punt te installeren hier. Ik heb nu zo'n mooi ISRA type 2 kastje in plaats van een random draadje. uit de muur. Ik haal nu netjes 101/30.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marijn100
Josh12 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:14:
Heeft iemand al de Google Nest Mini en Chromecast ontvangen van Budget? Ik heb op 10 mei internet abbo aangevraagd, heb het installatiepakket al ontvangen, maar ik wacht nog steeds op Google dingen.

Meerdere keren gebeld met de klantenservice en elke keer hoor ik dat het vandaag of morgen wordt verzonden, maar nog steeds niets ontvangen. Ik ben nieuwsgierig naar ervaring van andere mensen.
Ik heb toevallig vandaag gebeld. Er moest een andere afdeling gemaild worden. Via die weg houden ze me op de hoogte. De Google dingen zouden hier allang gearriveerd moeten zijn volgens de klantenservice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:21:
19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Ondanks herhaaldelijk bellen afgelopen weken vandaag nog geen track en trace voor mijn modem.
Staat al sinds 2 juni op verzendstatus in hun systeem, maar nog geen track trace van PostNL.

"PostNL heeft het druk" en ik moet maar vertrouwen dat ik 11/6 mijn modem hebt, want dat is de prognose datum in hun systeem.

Geen beste kennismaking...Hopelijk blijft mijn KPN Experia modem gewoon werken :F
Wat dat laatste betreft: vast wel. Ook al wordt je op 10 of 11 juni omgezet naar Budget, dan nog kan je KPN modem blijven gebruiken. Als het niet vanzelf gaat, dan uit en weer aanzetten. En als dat ook niet werkt, modem resetten met paperclip en weer opnieuw opstarten. Zodoende een update forceren.
En als zelfs dat niet werkt, dan gaat er iets anders mis en zal je moeten gaan bellen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
wopper schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Je kunt geen KPN instellingen op een Budget (Telfort) lijn gebruiken. Als je geen eigen modem hebt waar je instellingen kunt wijzigen dan denk ik niet dat het gaat werken.

Misschien weet @krakendmodem of een modem zich via de line provisioned of dat dit voor de shipment moet gebeuren? Ik denk het laatste want je moet ook het modem retour sturen naar je vorige provider, dat maakt een modem uniek per provider.

[...]

Heb je van de overstapservice gebruik gemaakt? Bij KPN etc heb je het modem zeer kort nadat de lijn actief is geworden, als doel voor het officiele oplevermoment (datum contract).

Heb je enig zicht op wanneer de 14 dagen termijn verstreken is, of gaat die pas vanaf 11/6 lopen?

Je zou misschien KPN nog een maandje actief kunnen maken, die zijn flexibeler dan Budget. Of een FritzBox van marktplaats scoren, daar kan je simpel TELFORT kiezen en dan ben je online schat ik in.

Ik heb een eigen modem, en maak al 4 dagen gebruik van de lijn maar ook hier is nog geen modem aangekomen. Ik verwacht hem volgens de 14 dagen theorie vanaf 1 juni aangevraagd + 14 = 15e juni. De officiele datum op het contract staat nog bijna een week later.
Zoals Barre al aangaf dus. Gaat via de lijn.
Ook al zou je een Experiabox uit de kringloop halen, bij aansluiten haalt die zelf de software en instellingen vervolgens op. Zo had ik in een Kringloopwinkel voor 2 euro een V10 op de kop getikt :P. Die was voorheen op een zakelijke lijn aangesloten geweest, en die firmware had veel meer mogelijkheden dan de consumentenversie. Na aansluiten aan de DSL ging het modem vrijwel direct de nieuwe (consumenten) firmware downloaden en stond m'n eigen gegevens (VoIP) er weer in.

Dat is natuurlijk het voordeel van die dingen. Voor a-technische gebruikers is het letterlijk de stekker erin in en gaan. Een Fritzbox is dan soms al een hele stap ingewikkelder, daar moet je nog een menu doorlopen om die verbinding te krijgen. En niet iedereen snapt dat.

Daarnaast zijn de gebruikte chipsets in de Experiaboxen van een goede kwaliteit. Het valt mij op dat attainable line speeds met een Fritzbox 7360 of 7340 soms wel 20Mbit lager waren dan met een Experiabox. Nu maakte dat voor het abonnement niet uit, die was 20Mbit. Maar 60Mbit attainable of 40Mbit attainable is dan een behoorlijk verschil. De software van die modems is een andere discussie :+, al was dat bij de V10 opzich wel ok.

Type verbinding was een VDSL2-CO, geen straatkast ertussen.

[Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 09-06-2020 22:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-04 20:56
KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:31:
Zojuist even met Budget telefonisch contact gehad. A.s zaterdag gaat ons abonnement in, maar tot op heden nog geen apparatuur of Track&Trace code van ze mogen ontvangen.

Volgens de klantenservice is er een storing geweest in het distributiesysteem van KPN, waardoor er momenteel wat vertraging is met versturen van de modems etc. Helaas kon hij ook niet in het systeem zien wat op dit moment de verzendstatus zou zijn, aangezien zij niet in het distributiesysteem kunnen kijken.
Aangezien mij niet eens op een klantnr oid is gevraagd (dus niet in mijn profiel is gekeken), neem ik de toezegging dat deze zaterdag in huis moet zijn nog niet heel serieus tbh..

Wanneer ik vrijdagmiddag om 12u nog geen T&T heb ontvangen, kan ik weer contact opnemen. Aangezien de postbode hier in de middag komt, hoop ik alle apparatuur toch wel voor zaterdag in huis te hebben.
Van de zonnige kant bekeken, ben jij een van de weinig die nog wel wat heeft aan zijn 14 dagen bedenkttijd :)

Maar serieus balen zoiets, zou in deze thuiswerktijd enorm balen als ik zonder internet zou komen te zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-04 21:25
2green schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Van de zonnige kant bekeken, ben jij een van de weinig die nog wel wat heeft aan zijn 14 dagen bedenkttijd :)

Maar serieus balen zoiets, zou in deze thuiswerktijd enorm balen als ik zonder internet zou komen te zitten.
Tele2 gaat er hier komende vrijdag al uit, dus het wordt al een dagje behelpen met een wifi-hotspot.
Ik heb het abonnement afgesloten via Pricewise, misschien dat het daarom anders verloopt?
Trackerfire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Was hier ook twee weken geleden. Dus die storing duurt al wat langer. Uiteindelijk kreeg ik nog dezelfde dag een verzendbevestiging en werd alles netjes 4 dagen van tevoren geleverd.
Aangezien ze niet in mijn profiel hebben gekeken (geen klantnr of wat dan ook gevraagd), betwijfel ik of het belletje van zojuist zin heeft gehad..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:25

PnD

like in Pinda ^_^

KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Ik wens je veel succes, na lezen van alles hierboven geef ik je nog wel een kans. Dat is hier met een Tele2 modem natuurlijk uitgesloten.
Ik ga morgenochtend nog maar eens bellen in de hoop verder te komen. Zou wat zijn, wel al betalen voor een service die wordt geleverd, maar waar ik geen gebruik van kan maken omdat de provider niet de benodigde apparatuur kan leveren
Nee, je gaat pas betalen vanaf het moment dat ze leveren. Vertelden ze me vandaag bij support

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marijn100
PnD schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Nee, je gaat pas betalen vanaf het moment dat ze leveren. Vertelden ze me vandaag bij support
Klopt inderdaad. Door een foutje bij KPN werkte mijn verbinding pas 4 dagen later. Op die dag is m’n contract pas ingegaan.

• wopper
PnD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:29:
@wopper nog tips? Lijn is opgeleverd en L1 lampje achterop brand ook.
Budget geeft aan dat de modem het probleem is.
Hmmm nee dat het modem remote voorzien kon worden van configuratie, was voor mij nieuw. Heb je na het opkomen van de lijn nog de paperclip reset gedaan?

Degene die van deze werkwijze af weten zijn @krakendmodem @Barre73 misschien hebben zij nog tips?

• Barre73
PnD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:29:
@wopper nog tips? Lijn is opgeleverd en L1 lampje achterop brand ook.
Budget geeft aan dat de modem het probleem is.
Nog een tip gevonden (al weet ik niet welke Experia Box je hebt. Deze tip geldt voor een V10.

"als je een paperclip-reset uitvoert in combinatie met tegelijkertijd het indrukken van de hersteltoets voor minimaal 10 seconden, dat in dat geval de firmware van Telfort wordt ingeladen"

Budget=Telfort dus probeer dit eens zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-04 21:25
Het pakket van Budget is zojuist binnengekomen.
Mijn opleverdatum zou morgen, 13 juni zijn. Dit staat ook zo op het contract en in de MijnBudget online-omgeving. Nu staat er in de begeleidende brief bij het modem dat de lijn vandaag, 12 juni, al wordt geactiveerd.
Zojuist de oude Tele2 apparatuur (identiek het zelfde modem als de ExperiaBox) ontkoppeld, en ga zometeen toch dan maar alles aansluiten en kijken of het werkt, ben benieuwd! Tele2 is sinds vanmorgen uitgeschakeld in ieder geval

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:00:
Nog even een vraagje. Ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting in de meterkast. Ik heb een glasabbo aangevraagd van budget. Alleen zie ik hier alleen een FTU punt. Hier kan dus geen experiabox op aangesloten worden. Moet hiervoor nog een iets gebeuren? Of krijg je alle materialen daarvoor opgestuurd?

[Afbeelding]
Voor glasvezel moet altijd een monteur komen die jouw FTU voorziet van een actieve NT. Daar wordt de Experiabox op aangesloten. Zie foto hieronder:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Moet dat via budget of moet je daar zelf achteraan? En zijn die kosten dan voor jezelf?
Ja, via Budget. Zij leveren ook die NT.
Nee, geen kosten. Als het goed is zou Budget dit zelf ook moeten aangeven bij jou. Lijkt mij...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2020 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:49
Maar nadeel is dat je de 'korting' misloopt. In ntwee jaar ga je er dus 24 * 4 = 96 euro op vooruit.

Korting missen is 3 * 20 euro = 60 eur op op achteruit.

Totaal nog +36 euro op vooruit, maar goed.

[Voor 1% gewijzigd door evleerdam op 17-06-2020 10:18. Reden: ik kan niet rekenen]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
robert.v.w. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:24:
Vandaag het aansluitpakket gekregen, bestaande uit o.a. de Experiabox en twee TV-ontvangers. De Experiabox zit duidelijk onder gebruikssporen, evenals één van de twee TV-kastjes. Vanuit milieu-overwegingen snap ik dat men geretourneerd materiaal hergebruikt, prima. Maar ik zou het wel zo netjes vinden om dat gevraagd te worden of in elk geval gemeld te krijgen.
Je zit bij de allergoedkoopste provider van Nederland, op een van de twee meest betrouwbare netwerken van Nederland. Waar denk jij dat de marges zitten om tot die prijzen te komen met zo'n mooie netwerk infra _/-\o_
Ik snap je punt, dat had je kunnen aannemen dat ergens geld vandaan moet komen.

Maar goedkoop dat is het zeker :P

• ThinkPad

ThinkPad

Zorgen maken is niet nodig, ik denk dat er 1-2 dagen van te voren een verbinding in de straatkast omgeprikt gaat worden waardoor je aansluiting actief wordt.

• w0ndersp00n
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-04 22:25
robert.v.w. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:27:
Dank je voor het antwoord.
Wat ik nergens kan terugvinden, maar graag zou willen weten: als er signaal op de lijn zit, en je prikt de box in de telefoonaansluiting, gaat dat L1-lampje dan meteen branden?
Bij mij duurde dat de eerste keer ongeveer een minuutje. Maar ik had eerst de kabel aangesloten en daarna pas de modem ingeschakeld. Ik denk dat het lampje pas gaat branden nadat de modem is opgestart EN succesvol verbinding maakt.

Toen ik aansloot, toen bleef het lampje uit, omdat ik de verkeerde telefoonstopcontact had gebruikt. Ondanks dat kon Budget wel zien dat er een verbinding was, maar dat deze niet succesvol tot stand werd gebracht. Het L1 lampje bleef dus uit, ook al kon Budget wel zien dat ik was aangesloten.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True