Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Voor wholesale werken die KPN tools niet. Overigens is de Budget V10 Experiabox dichtgetimmerd door KPN?ernie2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:17:
KPN verstrekt tegenwoordig ook gewoon de telefoniegegevens. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om te checken of de KPN handleiding ook voor budget geldt. Op de site van budget zelf kan ik er nog weinig over vinden
Wil je via een andere Voip aanbieder gaan werken dan moeten ze eerst een andere firmware erin zetten. Nu kan je niets wijzigen in het Voip menu van de V10 van Budget.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Jij krijgt gewoon 100/30SvenHazejager schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:14:
Hoi, momenteel zit ik bij Telfort en haal op het modem 108/33. (Fourstack geeft 100 + SDF aan). Telfort knijpt ons op 60Mb down (up gelukkig niet) dus ik overweeg Budget als ik dan tenminste mijn lijn volledig kan benutten. Maar ik schrik van de 100/10 op hun website, CheapConnect adverteert bijvoorbeeld met 100/30. Wat zijn de ervaringen hier?
Is al vaker op meerdere plekken gevraagd en gezegd. Die 10 is om in te dekken. Jij hebt geluk en zit dicht genoeg bij de kast. Anderen hebben dat geluk niet zo altijd.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Knijpt Telfort, of wilde je niet gaan voor het 100 abo? Is toch een belangrijk onderscheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 30-03-2020 19:28 ]
Heb nu 100 Mbit bij Telfort en zou graag sneller willen. Telfort biedt max 200 Mbit, terwijl Budget 500 Mbit biedt voor ongeveer dezelfde prijs. En wil eigenlijk niet naar KPN als Telfort helemaal stopt binnenkort.
Tevens staat er dat ze nu geen monteurs langs sturen i.v.m. corona. Weet iemand of je dan alsnog zelf glasvezel kunt/mag aansluiten?
De NTU ziet men liever geplaatst worden door iemand met ervaring.Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:29:
Wat is eigenlijk het moeilijke van glas zelf aansluiten, oftewel waarom mag dat IHA niet door jezelf?
Uiteraard kan dit gewoon door de eindgebruiker gedaan worden, maar helaas kan er met lomp gedrag genoeg beschadigd raken aan de FTU
Vandaag nog een mooi voorbeeld gezien van lomp gedrag door de eindgebruiker
Nee, totaal niet. Maar mensen willen nog wel eens ergens aan rukken.... Zie het voorbeeld....Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:55:
Ok, maar ik ben geinteresseerd waarom je het als lomp iemand verpesten kan, is het net zo "moeiljk" als solderen ofzo?
:strip_exif()/f/image/JpGerPQ8ZQ4EKZL7kRllG7sL.jpg?f=fotoalbum_large)
Die blauwe connector hoort dus op de grondplaat te zitten en niet aan de NTU

Als je ziet hoe dun zo'n glasvezelkabeltje is, dan is schade zo gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door mad-dog op 07-04-2020 00:08 ]
In principe is het alleen maar "opklikken". Maar met beleid en even weten wat je doet. Bijvoorbeeld de beschermdop van de connector verwijderen voordat je de NT er op klikt. Kleine stap maar scheelt veel schade aan de glasvezelconnector in de FTU.Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:55:
Ok, maar ik ben geinteresseerd waarom je het als lomp iemand verpesten kan, is het net zo "moeiljk" als solderen ofzo?
Fiber Nederland heeft enkele jaren gel;eden voor alle types FTU een fimpje op Youtube gezet en daarmee zou jet het eigenlijk prima zelf kunnen doen. Op 1 type FTU na want die moet met een ombouwsetje worden aangepast. Maar voor de rest.. Het is goed te doen maar de providers willen er nog niet echt aan.
ik ben verhuist naar een nieuw adres. Hierbij zou 63 mb/s mogelijk moeten zijn, maar de huidige 'attainable rate' is rond de 36 mb (zoals mijn oude adres). Heb al een reset gedaan, maar snelheid bleef hetzelfde.
Zou het indrukken van de herstel knop helpen? Of moet ik gewoon een aantal dagen wachten tot de snelheid omhoog gaat
In mijn nieuwe huis heb ik ook gekozen voor Budget-alles-in-1. Alleen ik kwam erachter dat er nog een isra type 1 aansluiting in het huis zit. Door de blauw en rode kabel aan te sluiten aan 1A en 1B zou ik het werkent kunnen maken als ik het zo goed lees op internet. De poorten 2A en 2b zijn dus overbodig? Of heb ik ze eventueel nodig om laten 200 Mbit/s via Bonded Koper/DSL te halen?
Daarnaast hebben jullie nog extra tips om de volle snelheid te halen van 100mb/s?
(wel of geen overgang van Norm 88-kabel naar een RJ-45 aansluiting plaatsen of meteen de UTP kabel aansluiten op het ISRA punt?)
Hoe korter je kabel tussen muur-aansluiting en modem, hoe hoger de snelheid in principe.
Haal je met een kort kabeltje de 100Mbit al kun je natuurlijk gaan expirementeren om het modem op een mooiere plek wat beter weg te werken of wifi signaal te optimaliseren @Bobbje
Ben per 10 maart via de overstapservice overgestapt naar een andere provider. Heb ook per e-mail op 8 januari een bevestiging van de opzegging ontvangen. Tot op heden loopt de facturatie gewoon door. Hoe moeilijk kan het zijn zou je denken...
Ik ga vandaag even bellen.
In het nieuwe huis is echter alleen glasvezel (of kabel) beschikbaar. Iemand een idee of je zo van je contract af zou kunnen/overstappen op kpn (nog een voordeligere aanbieding)
Nee, je hebt willens en wetens getekend voor 2 jaar, dus zit je daar ook aan vast. Daarnaast levert BE gewoon glas, dus wat is je probleem?koendio schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:22:
Wij gaan over een paar maanden verhuizen en hebben nu alles in 1 via dsl, via nle/budget. Looptijd nog iets van een jaar (heb hem vorig jaar voor 2 jaar verlengd).
In het nieuwe huis is echter alleen glasvezel (of kabel) beschikbaar. Iemand een idee of je zo van je contract af zou kunnen/overstappen op kpn (nog een voordeligere aanbieding)
BE doet überhaupt niet aan kosteloze ontbinding bij verhuizen, zelfs niet als ze op je nieuwe adres niet kunnen leveren(iets wat KPN en XS4ALL wel doen)
[ Voor 11% gewijzigd door mad-dog op 08-04-2020 08:36 ]
Nounou, verkeerde been uit bed gestapt?mad-dog schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:33:
[...]
Nee, je hebt willens en wetens getekend voor 2 jaar, dus zit je daar ook aan vast. Daarnaast levert BE gewoon glas, dus wat is je probleem?
BE doet überhaupt niet aan kosteloze ontbinding bij verhuizen, zelfs niet als ze op je nieuwe adres niet kunnen leveren(iets wat KPN en XS4ALL wel doen)
Omdat ze niet kunnen leveren wat ik nu heb (nl dsl vs glas). En ik overwegend lees dat je in principe je contract mee moet nemen, tenzij ze niet kunnen aanbieden op het nieuwe adres.
Dat is voor mij niet duidelijk, omdat ze dus wel kunnen leveren, maar niet hetzelfde als dat ik nu heb. En dus een ander contract moet aangaan
In de algemene voorwaarden staat het volgende:koendio schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:47:
[...]
Nounou, verkeerde been uit bed gestapt?
Omdat ze niet kunnen leveren wat ik nu heb (nl dsl vs glas). En ik overwegend lees dat je in principe je contract mee moet nemen, tenzij ze niet kunnen aanbieden op het nieuwe adres.
Dat is voor mij niet duidelijk, omdat ze dus wel kunnen leveren, maar niet hetzelfde als dat ik nu heb. En dus een ander contract moet aangaan
Bron: https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf10.4 Indien u verhuist naar een ander adres wordt de Overeenkomst onveranderd voortgezet, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de Dienst op uw nieuwe postcode niet geleverd kan worden). In dat geval zijn u en Budget Alles-in-1, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand, gerechtigd tot beëindiging.
De definitie van 'Dienst' is:
Definitie van 'Breedband Verbinding' is:De Dienst(en) die Budget Alles-in-1 op grond van de Overeenkomst aan de Klant levert, welke in ieder geval bestaat uit een Breedband Verbinding, al dan niet in combinatie met digitale telefonie (Voice over IP), radio en/of televisie via deze Breedband Verbinding, kabelverbinding of een ander transmissiesysteem;
Het maakt dus niet uit of het via glas of koper geleverd wordt volgens de algemene voorwaarden zolang je maar een Breedband verbinding kan krijgen.Verbinding via een bepaalde techniek (ADSL, xDSL of glasvezel) die breedband internet mogelijk maakt op uw adres;
Kortom, je zit er voorlopig nog aan vast
[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 08-04-2020 09:20 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
helemaal helder. dank jeslaay schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:19:
[...]
In de algemene voorwaarden staat het volgende:
[...]
Bron: https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf
De definitie van 'Dienst' is:
[...]
Definitie van 'Breedband Verbinding' is:
[...]
Het maakt dus niet uit of het via glas of koper geleverd wordt volgens de algemene voorwaarden zolang je maar een Breedband verbinding kan krijgen.
Kortom, je zit er voorlopig nog aan vast
Hoop voor je dat je niet naar online bent overgestapt!hipy schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:03:
Hello!
Ik zit er over te denken om over te stappen naar budget alles in 1 internet only. Wat is jullie ervaring met deze provider? Als ik google op reviews kom ik niet veel goeds tegen, echter plaatsen mensen vaker een review bij een slechte ervaring dus een goed beeld krijgen wilt niet echt lukken :-)
Die fout hebben wij bijna een jaar geleden gedaan en ben blij dat het er bijna op zit!
Ze zeggen dat je kan opnemen, maar dat is gelul! Het is gewoon hetzelfde als het programma een week terug kunnen kijken, maar dan een jaar. Betekend dus ook dat je niet vooruit kan spoelen bij je opnames!
Dat is toch bij alle providers zo dat je alleen bij de commerciële zenders alleen de eerste paar minuten kan doorspoelen maar tussendoor niet?MaarjaLiis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:56:
[...]
Hoop voor je dat je niet naar online bent overgestapt!
Die fout hebben wij bijna een jaar geleden gedaan en ben blij dat het er bijna op zit!
Ze zeggen dat je kan opnemen, maar dat is gelul! Het is gewoon hetzelfde als het programma een week terug kunnen kijken, maar dan een jaar. Betekend dus ook dat je niet vooruit kan spoelen bij je opnames!Wat heb je dan in hemels naam aan een opname!
Dich bis echt unne foëzen haas
Een opname is bedoeld om later iets te kijken dat je op dat moment niet kan kijken. Dus daar wordt keurig aan voldaan lijkt me. Dat je niet kan doorspoelen heeft niks te maken met wat je aan een opname hebt.MaarjaLiis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:56:
[...]
Ze zeggen dat je kan opnemen, maar dat is gelul! Het is gewoon hetzelfde als het programma een week terug kunnen kijken, maar dan een jaar. Betekend dus ook dat je niet vooruit kan spoelen bij je opnames!Wat heb je dan in hemels naam aan een opname!
Jij wil die opnames blijkbaar gebruiken om programma's te kijken en reclame door te spoelen. Dat gaat dus helaas niet. En bij steeds meer providers niet trouwens. KPN (en aanverwanten) nog wel gelukkig maar ik zou niet raar kijken als dat een keer ophoudt. De macht van de zenders/ contenteigenaren reikt ver...
Anoniem: 248568
Dan had je gebruik moeten maken van je herroepingsrecht. Die is 14 dagen. Ook bij dit soort providers.MaarjaLiis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:56:
[...]
Sinds kort ben ik overgestapt naar Budget alles in 1, maar dit moet nog geïnstalleerd worden. Nu zag ik erg slechte ervaringen staan op internet (ja, stom niet eerder naar gekeken). Wordt een beetje zenuwachtig nu.... Zal wel laten weten wat mijn ervaring gaat worden.
Gr Maarten
Ik gebruik een fritzbox met de telfort instelling.MartijnLute schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:22:
Heb een technische vraag. Als ik mijn meegeleverde modem aansluit werkt alles goed (internet only abo). Maar ik wil eigenlijk een asus dsl ac68u (modem/router) aansluiten. Op de een of andere manier lijkt het niet of de aansluiting dan niet goed is. DSL blijft knipperen/zoeken. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Is regelmatig langs gekomen in deel 1 (NLe topic) misschien daar zoeken?
@mad-dog @slaaykoendio schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:22:
Wij gaan over een paar maanden verhuizen en hebben nu alles in 1 via dsl, via nle/budget. Looptijd nog iets van een jaar (heb hem vorig jaar voor 2 jaar verlengd).
vorige week contact gehad met budget ivm verhuizing, en ik nu dsl heb en op het nieuwe adres alleen glasvezel af te nemen is. Blijkt dat ik wel gewoon mijn contract kan opzeggen omdat er op het nieuwe adres alleen glasvezel aanwezig is, en zij mij niet kunnen dwingen om een duurder contract te nemen. Vandaag de bevestiging binnen dat het contract per 1 juli stopt.
Ik snap em, glas is bij die toko duurder dan DSL. Bij KPN en XS4ALL wordt er geen onderscheid gemaakt tussen glas en dsl qua abonnementsvornkoendio schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:21:
[...]
@mad-dog @slaay
vorige week contact gehad met budget ivm verhuizing, en ik nu dsl heb en op het nieuwe adres alleen glasvezel af te nemen is. Blijkt dat ik wel gewoon mijn contract kan opzeggen omdat er op het nieuwe adres alleen glasvezel aanwezig is, en zij mij niet kunnen dwingen om een duurder contract te nemen. Vandaag de bevestiging binnen dat het contract per 1 juli stopt.
edit: heb even wat uitgezocht,: ja Budget is a-relaxt ongoedkoop met glas, ik ziet het. Bijv. voor mijn dsl 100/30 (=30 euro), zou bij 100/100 glas 40 zijn, brr dat zou ik er niet voor over hebben, upload interesseert me niet. Slotsom, neem bij dsl Budget, anders boeit het minder (glas). En vergeet niet als je Tv erbij neemt goed te letten op het feit dat Budget de boel beetje flest door dat zij ipv (Kpn's) 10 euro 14 euro vragen voor Tv.
[ Voor 63% gewijzigd door Sjah op 16-04-2020 00:45 ]
Vandaag is de overdracht geweest en het ging eigenlijk prima, behalve dat KPN ons al sochtends afgesloten had en monteur van Budget pas smiddags ging helpen. Dus zelf alles maar aangesloten en geen probs, alles werkt. Telefonisch contact gaat ook goed.
Organisatorisch denk ik dat ze nog aan het structureren zijn, want ik wilde geen vaste telefonie, maar toch in contract. Telefonisch geannuleerd en dat was ok. Alleen later een mail met gefeliciteerd met je vaste aansluiting, deze gaat 16 april in werking met tel nr ....... Antwoord was dat ze meerdere systemen hebben (geen idee waarom en wat ze daar mee bedoelen) en in het ene systeem stond het goed in andere niet.
Naja, ik geef ze nog de voordeel van de twijfel. Bij elke provider is het wel wat. Daarom ging ik ook weg bij KPN.
Oh en de snelheid is (bijna) spot-on via WiFi. 49 mbps en ik heb een abbo van 50 Mbps.
[ Voor 5% gewijzigd door Amazon62 op 16-04-2020 13:39 ]
Enkele dagen later merkte ik op dat de internetsnelheid beduidend trager was geworden. En zodoende kwam ik er ook achter dat op een of andere wonderbaarlijke wijze de 5GHz WiFi op de Experiabox v10 terug bij af was. Het opereert namelijk weer op de oude 36-40-44-48 kanalen, terwijl de nieuwe instellingen ongewijzigd zijn gebleven in de GUI van de modem zelf.
Na een reboot van de modem werkt het ook weer zoals ingesteld en bedoeld op de nieuwe kanalen. Al heb nog niet vast kunnen vaststellen voor hoelang, voordat het weer terugspringt naar de oude 36-40-44-48 kanalen.
Is er iemand anders die dit probleem ook heeft of zou kunnen verifiëren?
Edit: Even wat details, het gaat om een Experia Box v10:
Model H369A
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.01T01.9
Boot loader versie V1.0.00
Hierbij maak ik trouwens gebruik van de modus "Mixed (802.11a+802.11n+802.11ac)"
En het viel mij ook weer eens op dat er GEEN sprake is van HTTPS wanneer men gebruik maakt van de webinterface van de Experia Box v10. En het volgende "©2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden." suggereert ook niet al te veel goeds over de staat van onderhoud betreffende de firmware.
[ Voor 22% gewijzigd door Indir op 19-04-2020 15:15 ]
Dat is geen bug maar heet DFS: Dynamic Frequency Selection.Indir schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:29:
..... En zodoende kwam ik er ook achter dat op een of andere wonderbaarlijke wijze de 5GHz WiFi op de Experiabox v10 terug bij af was. Het opereert namelijk weer op de oude 36-40-44-48 kanalen, terwijl de nieuwe instellingen ongewijzigd zijn gebleven in de GUI van de modem zelf.
De kanalen die je probeert in te stellen zijn DFS kanalen.
De 5GHz band wordt ook door radar gebruikt oa regenradar.
https://community.ziggo.n...ief-226/dfs-kanalen-46778
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Ik ben geen expert maar wat zou het nut zijn van een https verbinding als je intern via je eigen verbinding tussen device en EB inlogt op die Experiabox? Dat kan je nog zonder internetverbinding.Indir schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:29:
Zeer recent heb ik op de Experia Box v10 de 5GHz WiFi omgezet van de standaard 36-40-44-48 kanalen, naar de 100-104-108-112 kanalen. Hiermee dacht ik klaar te zijn na wat tests te hebben gerund op de netwerkverbinding qua ruis/interferentie en netwerksnelheid.
Enkele dagen later merkte ik op dat de internetsnelheid beduidend trager was geworden. En zodoende kwam ik er ook achter dat op een of andere wonderbaarlijke wijze de 5GHz WiFi op de Experiabox v10 terug bij af was. Het opereert namelijk weer op de oude 36-40-44-48 kanalen, terwijl de nieuwe instellingen ongewijzigd zijn gebleven in de GUI van de modem zelf.
Na een reboot van de modem werkt het ook weer zoals ingesteld en bedoeld op de nieuwe kanalen. Al heb nog niet vast kunnen vaststellen voor hoelang, voordat het weer terugspringt naar de oude 36-40-44-48 kanalen.
Is er iemand anders die dit probleem ook heeft of zou kunnen verifiëren?
Edit: Even wat details, het gaat om een Experia Box v10:
Model H369A
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.01T01.9
Boot loader versie V1.0.00
Hierbij maak ik trouwens gebruik van de modus "Mixed (802.11a+802.11n+802.11ac)"
En het viel mij ook weer eens op dat er GEEN sprake is van HTTPS wanneer men gebruik maakt van de webinterface van de Experia Box v10. En het volgende "©2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden." suggereert ook niet al te veel goeds over de staat van onderhoud betreffende de firmware.
En de firmware is prima up to date hoor.Bij KPN dan in ieder geval maar dat zou bij Budget hetzelfde moeten zijn. Versie V1.01.00T03.7V3 is van een maand of twee geleden.
Zover ik kan zien doet een experiabox alleen WPA en WPA2. Niet bepaald super veilig. Daarnaast zijn er situaties denkbaar dat je niet iedereen op jouw netwerk kan vertrouwen, maar het ook niet heel vanzelfsprekend is dat er veel aandacht is voor security: denk bijvoorbeeld aan studentenhuizen, campings, vakantiehuizen, etc.Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:53:
[...]
Ik ben geen expert maar wat zou het nut zijn van een https verbinding als je intern via je eigen verbinding tussen device en EB inlogt op die Experiabox? Dat kan je nog zonder internetverbinding.
Ik zou daar toch graag wél https voor gebruiken, dat is net een laagje extra bescherming.
De versie die @Indir vermeldt is V1.01.01T01.9 (overigens exact hetzelfde als die van de Telfort Experia Box V10). Deze is inderdaad al een paar jaar oud. Laatste update was volgens mij toen er een probleem speelde met de 5 GHz Wi-Fi (toen ter tijd bij zowel KPN als Telfort).Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:53:
[...]
En de firmware is prima up to date hoor.Bij KPN dan in ieder geval maar dat zou bij Budget hetzelfde moeten zijn. Versie V1.01.00T03.7V3 is van een maand of twee geleden.
Andere vraag: Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Budget waarbij de aansluiting in de wijkcentrale aangepast moet worden? Ik heb nu 100 Mbit bij Telfort en begreep van hen dat ik nog op een EoF-poort zit. Aangezien ik naar 500 Mbit ga zal ik overgezet moeten worden naar een GoF-poort. Gaat dat vanzelf goed of is het slim om dit van tevoren te melden bij Budget? Fourstack geeft voor mijn postcode aan dat 500 Mbit gewoon beschikbaar is (via Reggefiber).
Voor de V10 komen overigens nog regelmatig updates uit. Welke firmware een V10 laad is afhankelijk van de verbinding waarop hij is aangesloten (Telfort, KPN, klein zakelijk).Mr Magic schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:34:
[...]
De versie die @Indir vermeldt is V1.01.01T01.9 (overigens exact hetzelfde als die van de Telfort Experia Box V10). Deze is inderdaad al een paar jaar oud. Laatste update was volgens mij toen er een probleem speelde met de 5 GHz Wi-Fi (toen ter tijd bij zowel KPN als Telfort).
Andere vraag: Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Budget waarbij de aansluiting in de wijkcentrale aangepast moet worden? Ik heb nu 100 Mbit bij Telfort en begreep van hen dat ik nog op een EoF-poort zit. Aangezien ik naar 500 Mbit ga zal ik overgezet moeten worden naar een GoF-poort. Gaat dat vanzelf goed of is het slim om dit van tevoren te melden bij Budget? Fourstack geeft voor mijn postcode aan dat 500 Mbit gewoon beschikbaar is (via Reggefiber).
EoF is ethernet over fiber (100mb)
GoF is gigabit over fiber
Als de verbinding moet worden over ge-pached bestaat de kans dat de NT vervangen moet worden omdat die niet geschikt is voor een gigabit verbinding.
Bij een change van EoF naar GoF wordt doorgaans een afspraak gemaakt met de eindgebruiker voor een monteusbezoek.
Dat wist iktrankilo schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:46:
[...]
De NT in mijn meterkast is een aantal jaren geleden door Telfort al vervangen door een Genexis exemplaar waar in grote letters "Gigabit" op staat, dus dat is al in orde.Als de verbinding moet worden over ge-pached bestaat de kans dat de NT vervangen moet worden omdat die niet geschikt is voor een gigabit verbinding.
Budget stuurt momenteel geen monteurs langs bij mensen thuis vanwege corona. De monteur assisteert de klant alleen telefonisch bij het monteren van het modem.Bij een change van EoF naar GoF wordt doorgaans een afspraak gemaakt met de eindgebruiker voor een monteusbezoek.
Maar in mijn geval zal er wel een monteur naar de wijkcentrale moeten om mijn aansluiting om te patchen. Vandaar dat ik me afvroeg of dit automatisch goed gaat of dat ik het even moet melden.
Ik kan het natuurlijk rechtstreeks aan Budget vragen, maar ik dacht ik informeer hier eerst even. Misschien dat er Tweakers zijn die zoiets ook hebben meegemaakt.
Maar als er een gigabit Genexis hangt dan dan zal het wel loslopen.
Er komt gewoon een ompatch opdracht binnen bij KPN Netwerk NL/Reggefiber en die wordt uitgevoerd op de wensdatum die door de provider is aangegeven. als het goed is dus de datum die jij met Budget hebt afgesproken.Mr Magic schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:30:
[...]
Maar in mijn geval zal er wel een monteur naar de wijkcentrale moeten om mijn aansluiting om te patchen. Vandaar dat ik me afvroeg of dit automatisch goed gaat of dat ik het even moet melden.
Ik kan het natuurlijk rechtstreeks aan Budget vragen, maar ik dacht ik informeer hier eerst even. Misschien dat er Tweakers zijn die zoiets ook hebben meegemaakt.
Je kan eventueel wel vastlopen in het feit dat providers niet van elkaar weten wat voor NT er bij de klant hangt en dus er altijd vanuit gaan dat er geen NT hangt en een monteur voor moet komen. Dat gebeurt dan vaak weer niet in verband met corona. En omdat er dan geen monteur gepland kan worden kan een provider de order weer on hold zetten als je pech hebt...
Ik heb al een monteursafspraak kunnen maken bij Budget, staat nu op 15 mei. Het plaatsen van de NT gebeurt met telefonische assistentie, maar is dus denk ik niet nodig omdat ik al een goede versie heb.Barre73 schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:54:
[...]
Je kan eventueel wel vastlopen in het feit dat providers niet van elkaar weten wat voor NT er bij de klant hangt en dus er altijd vanuit gaan dat er geen NT hangt en een monteur voor moet komen. Dat gebeurt dan vaak weer niet in verband met corona. En omdat er dan geen monteur gepland kan worden kan een provider de order weer on hold zetten als je pech hebt...
Dus nu hopen dat ze op die datum inderdaad iemand naar de wijkcentrale sturen om mij om te patchen naar een GoF-poort
Waarom kiest KPN ervoor om een jarenoude firmware op de V10 niet naar de laatste versie te trekken als ze dit voor KPN zelf wel doen? Kostenbesparing?trankilo schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:46:
[...]
Voor de V10 komen overigens nog regelmatig updates uit. Welke firmware een V10 laad is afhankelijk van de verbinding waarop hij is aangesloten (Telfort, KPN, klein zakelijk).
Als de verbinding moet worden over ge-pached bestaat de kans dat de NT vervangen moet worden omdat die niet geschikt is voor een gigabit verbinding.
Bij een change van EoF naar GoF wordt doorgaans een afspraak gemaakt met de eindgebruiker voor een monteusbezoek.
Daar kan ik helaas geen eerlijk antwoord op geven.MensionXL schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:12:
[...]
Waarom kiest KPN ervoor om een jarenoude firmware op de V10 niet naar de laatste versie te trekken als ze dit voor KPN zelf wel doen? Kostenbesparing?
Mocht je het nog niet gemerkt hebben, wanneer je naar "Instellingen > Remote Management" gaat dan kun je de remote management van de genoemde modem inschakelen voor extern beheer et cetera. Ik heb het net nog even getest en wat blijkt ik krijg de webinterface van de modem in HTTP voor mijn neus geschoteld wanneer ik het op mijn smartphone via m'n mobiele data abonnement benader. Het ziet er naar uit dat HTTPS niet eens ondersteuning heeft in de door mij genoemde firmware van deze modem.Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:53:
[...]
Ik ben geen expert maar wat zou het nut zijn van een https verbinding als je intern via je eigen verbinding tussen device en EB inlogt op die Experiabox? Dat kan je nog zonder internetverbinding.

Dit betekent dus dat de kans bestaat dat er nogal wat digibeten ooit remote management aan hebben gevinkt en ingeschakeld op de genoemde modem, waardoor ze nu kwetsbaar zijn voor een man-in-the-middle (MITM) aanval. Al helemaal als ze ook nog eens de ICMP optie hebben aangevinkt.
[ Voor 22% gewijzigd door Indir op 20-04-2020 12:05 ]
Dank voor de informatie, ik had niet gedacht dat deze modem DFS ondersteunt. Ik zal het eens in de gaten houden voor als de kanalen weer eens omspringen of het dan ook vanzelf weer terugkeert naar de door mij ingestelde hogere kanalen. Anders heb ik weinig aan de optie om gebruik te maken van andere kanalen op 5GHz.videopionier schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:08:
[...]
Dat is geen bug maar heet DFS: Dynamic Frequency Selection.
De kanalen die je probeert in te stellen zijn DFS kanalen.
De 5GHz band wordt ook door radar gebruikt oa regenradar.
https://community.ziggo.n...ief-226/dfs-kanalen-46778
[ Voor 3% gewijzigd door Indir op 20-04-2020 13:56 ]
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983
Begrijp ik uit bovenstaand verhaal dat deze configuratie (bridge mode) met het Budget modem ook mogelijk is?
Dat is op basis van DMZ, bridge is anders, waarbij de router het WAN-IP krijgt. Het modem is dan alleen nog echt een modem en doet helemaal niks meer aan routing.daddycewl schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:18:
Op 15 mei aanstaande staat mijn overstap van Ziggo naar Budget internet gepland. Ik heb nu een Ziggo modem in de meterkast, welke in bridge mode staat, en een kabel naar de woonkamer waar een Asus RT-AC88U prima WIFI dekking biedt.
https://forum.kpn.com/thu...ter-de-experia-box-164983
Begrijp ik uit bovenstaand verhaal dat deze configuratie (bridge mode) met het Budget modem ook mogelijk is?
Bridge is bij de Experiabox niet mogelijk
Om gezeur te voorkomen kun je beter je router als AP gebruiken
[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 20-04-2020 17:38 ]
Helder, thanks!mad-dog schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:36:
[...]
Dat is op basis van DMZ, bridge is anders, waarbij de router het WAN-IP krijgt. Het modem is dan alleen nog echt een modem en doet helemaal niks meer aan routing.
Of in geval van glasvezel de experiabox er tussenuit halen en die kabel direct van NT naar de Asus aansluiten. Instellingen voor een eigen router zijn bekend.mad-dog schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:36:
[...]
Dat is op basis van DMZ, bridge is anders, waarbij de router het WAN-IP krijgt. Het modem is dan alleen nog echt een modem en doet helemaal niks meer aan routing.
Bij DSL zal dat niet werken met de Asus helaas.
Als je echter ook TV wil kijken dan heb je een uitdaging en is DMZ wellicht makkelijker of zelfs noodzakelijk. Maar met alleen internet vlan 34 tag-en en DHCP op de WAN kant doen.
Ik heb zo'n zelfde situatie alleen is die Asus in mijn geval een VM met pFsense erop.Barre73 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:00:
[...]
Of in geval van glasvezel de experiabox er tussenuit halen en die kabel direct van NT naar de Asus aansluiten. Instellingen voor een eigen router zijn bekend.
Bij DSL zal dat niet werken met de Asus helaas.
Weet jij hoe het dan werkt?
Gaat om alleen internet, TV laat ik via Ziggo lopen.
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htmwebgangster schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:01:
[...]
Ik heb zo'n zelfde situatie alleen is die Asus in mijn geval een VM met pFsense erop.
Weet jij hoe het dan werkt?
Gaat om alleen internet, TV laat ik via Ziggo lopen.
Telfort (gelijk aan Budget):
https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm
[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 20-04-2020 22:20 ]
Mijn snelheden (iperf3 echte TCP snelheid, gemeten naar mijn werkgever die een zeer goede connectie naar AMSIX heeft) waren 61 Mbps down / 29 Mbps up en zijn nu 90 Mbps down / 29 up. Ik hoop op dezelfde stabiliteit als bij Telfort, voor nu dus (zeer) positief.
Moet zeggen dat het hier ook nog steeds perfect stabiel is *knocks on wood*. KPN lijn is stabiel, Budget doet wat ze moet doen. Tja, wat wil je meer?SvenHazejager schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:23:
Vandaag overgestapt van Telfort (9 jaar klant) naar Budget (alleen Internet). Geheel vlekkeloos. Mijn eigen Zyxel 2812 met OpenWRT heeft géén downtime op de DSL lijn gehad; er is gewoon een ander IP adres gekomen ergens heel vroeg in de ochtend (klein beetje anders, wederom in het KPN block).
Mijn snelheden (iperf3 echte TCP snelheid, gemeten naar mijn werkgever die een zeer goede connectie naar AMSIX heeft) waren 61 Mbps down / 29 Mbps up en zijn nu 90 Mbps down / 29 up. Ik hoop op dezelfde stabiliteit als bij Telfort, voor nu dus (zeer) positief.
Is z'n Zyxel met 2812 met OpenWRT iets?
Me_dusa
Nou, ik vond het wel leuk om te doen maar je bent er wel wat uurtjes mee zoet. Vooral omdat die Zyxels voor €5 - €10 te krijgen zijn dus ik heb er sowieso 2 liggen voor redundantie
Start snel op tot 70%, dan wordt beeld ff zwart om dan tot 75% te gaan. Dan valt beeld weg en duurt het minuten met niks waarna de decoder herstart.
Heb mijn hele tv-kast achter schakelaar zitten, gebeurd dus als het stroom krijgt.
Verdenk m'n fritzbox met betasoftware, maar iemand nog en suggestie?
Denk dat je dit ook wel weet, lijkt me dus dat je die 10 niet meer hebt.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 30-04-2020 18:47 ]
Heb hem nog hoor, ga ik van weekend ook proberen.Sjah schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:40:
Ja een suggestie die je zelf ook kan bedenken, sluit even je Experia 10 aan, en kijk dan, dan is je Fritz gelijk de lul vermoed ik.
Denk dat je dit ook wel weet, lijkt me dus dat je die 10 niet meer hebt.
Had alleen net nog 1750E gescoord voor bij de Fritz en de pihole werkt geloof ik ook niet zo goed samen met de V10.
[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 30-04-2020 19:32 ]
TV-ontvanger al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit klinkt niet echt als een modem-issuehjs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:37:
Sinds paar weken doet de tv-decoder lastig met opstarten. Al een nieuwe gekregen van budget maar dat maakt geen verschil.
Start snel op tot 70%, dan wordt beeld ff zwart om dan tot 75% te gaan. Dan valt beeld weg en duurt het minuten met niks waarna de decoder herstart.
Heb mijn hele tv-kast achter schakelaar zitten, gebeurd dus als het stroom krijgt.
Heb een nieuwe gekregen van Budgetmad-dog schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:32:
[...]
TV-ontvanger al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit klinkt niet echt als een modem-issue
Ja, dan moet de Arris iedere keer opnieuw opstarten en dat duurt bij mij ook "lang". Heb hem gewoon op standby. Ja, dat kost wat meer stroom.hjs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:37:
Sinds paar weken doet de tv-decoder lastig met opstarten. Al een nieuwe gekregen van budget maar dat maakt geen verschil.
Tja.... herkenbaar van vele jaren terug. Ik had een ander intern netwerkadres dan standaard gekozen (192.168.136.... ipv 192.168.2.... o.i.d.). Bleek in de updatesoftware (en ook elders) een vast ip adres voor de gateway te zitten. Gevolg... ding kwam niet meer door de opstartprocedurehjs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:37:
Tja, was het nu alleen de Arris. Heb het hele meubel achter de schakelaar.OgWok schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:35:
[...]
Ja, dan moet de Arris iedere keer opnieuw opstarten en dat duurt bij mij ook "lang". Heb hem gewoon op standby. Ja, dat kost wat meer stroom.
Ding is nog steeds niet opgestart, heb geloof ik rond half 6 de schakelaar aangezet
(gaat meestal wel sneller dat hij opgestart is)
Daarin is niks veranderd, draai al jaren op 192.168.0.???swiebert schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:44:
[...]
Tja.... herkenbaar van vele jaren terug. Ik had een ander intern netwerkadres dan standaard gekozen (192.168.136.... ipv 192.168.2.... o.i.d.). Bleek in de updatesoftware (en ook elders) een vast ip adres voor de gateway te zitten. Gevolg... ding kwam niet meer door de opstartprocedure
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Ik ben er net weg (per 10 maart via de overstapservice). Door Budget was al in januari per e-mail bevestigd dat het contract via de overstapservice beëindigd zou worden. Toch liep de facturering na deze datum door alsof er nooit was opgezegd.Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:28:
Ik zat hiervoor bij NLE met alles in 1. Qua administratie was het destijds een puinhoop. Nu kreeg ik bericht dat online stopt met discovery. Is het nu beter bij Budget alle in 1?
Op 8 april belde ik daarover en tijdens het telefoongesprek werd gezegd dat er iets mis is gegaan bij de overstapservice. Ze zouden de lijn alsnog met terugwerkende kracht per 10 maart beëindigen en er zou een eindnota volgen.
Een paar dagen later volgde de eindnota, maar met als einddatum 9 april en niet 10 maart. Daar belde ik dus weer over. Toen werd gezegd dat dit inderdaad niet klopt en dat er een nieuwe eindnota zou volgen.
Een paar dagen later ontving ik de juiste eindnota met een creditbedrag. Dit is ook overgemaakt op m'n rekening.
Het kostte dus wel twee telefoontjes om iets te fixen wat al in januari schriftelijk was bevestigd. Ze stonden me wel altijd correct te woord. Maar op basis van mijn ervaring kan ik niet zeggen dat de administratie op orde is.
[ Voor 90% gewijzigd door Erik1805 op 01-05-2020 14:48 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
@ThinkPad heb geen insite info. Wel heb ik mijn gezond verstand... dat zegt waarom zouden ze met mooi aanbod komen, als alternatief kan je naar dure Kpn/Ziggo gaan, doe jij toch niet redeneren zij. Tevens ken ik het van alle aanbieders >>> in begin krijg je korting, daarna nooit meer, of je moet gaan bellen (vermoed dat je bij Budget deksel op je neus krijgt, bij Ziggo werkte dat wel heel goed)
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 01-05-2020 14:53 ]
Nog wat zitten klooien in de fritzbox oa dhcp nu laten afhandelen door de pihole en iets van UPnP uit gezet.
En zojuist start ontvanger gelijk op. Hopelijk hiermee opgelost
Wij zaten ook bij NLE, daarna overgestapt naar Youfone. in één woord waar-de-loos!Erik1805 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:28:
Ik zat hiervoor bij NLE met alles in 1. Qua administratie was het destijds een puinhoop. Nu kreeg ik bericht dat online stopt met discovery. Is het nu beter bij Budget alle in 1?
Nu las ik onlangs over KPN en het doordrukken van HDR waardoor beeldkwaliteit slechter werd en dat het vinkje niet uit te zetten was. Iemand een statusupdate daarvan en natuurlijk de vraag: ga ik daar last van krijgen?
Ik kijk TV op een non-smart Plasma TV.
Do { Ping } while ( LOL )
Shadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:13:
[...]
Wij zaten ook bij NLE, daarna overgestapt naar Youfone. in één woord waar-de-loos!dus we willen weer terug naar NLE (Budget)
Nu las ik onlangs over KPN en het doordrukken van HDR waardoor beeldkwaliteit slechter werd en dat het vinkje niet uit te zetten was. Iemand een statusupdate daarvan en natuurlijk de vraag: ga ik daar last van krijgen?
Je krijgt geen actief aanbod van Budget. Je moet bellen. Vorige maand wilde ze alleen 3 maanden korting geven als jij voor 2 jaar wilde verlengen. Voor 1 jaar verlenging gaven ze geen korting.. Ik ben daar wel op ingegaan omdat ik toch niet wil verhuizen, er geen glasvezel project oid is in mijn woonplaats. Voordeel is ook dat je geen verhoging krijgt van inflatie in die 2 jaar...Maar die afweging moet je zelf maken.ThinkPadd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:32:
Heeft iemand een idee wanneer je een verlengingsaanbod krijgt? Mijn contract loopt op 12 juni af, maar heb nog niks beschikbaar in de portal of op de mail ontvangen.
Budget levert toch exact hetzelfde als KPN interactieve TV? Dus zelfde Experiabox, decoder, TV pakket e.d.?digitalus101 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:19:
Ik gebruik de televisiediensten van KPN niet,
Net als NLE? Oftewel hetzelfde als KPN levert maar dan goedkoper?
Do { Ping } while ( LOL )
CorrectShadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Budget levert toch exact hetzelfde als KPN interactieve TV? Dus zelfde Experiabox, decoder, TV pakket e.d.?
Budget / Oxxio leveren de VIP2952. KPN levert de VIP5202.Shadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Budget levert toch exact hetzelfde als KPN interactieve TV? Dus zelfde Experiabox, decoder, TV pakket e.d.?
Dat is helemaal waargjtm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:38:
[...]
Budget / Oxxio leveren de VIP2952. KPN levert de VIP5202.
Als je TV geen HDR aankan, dan is er niks aan de hand. HDR werkt alleen als je TV ook HDR ondersteunt.Shadow_Agent schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:13:
[...]
Wij zaten ook bij NLE, daarna overgestapt naar Youfone. in één woord waar-de-loos!dus we willen weer terug naar NLE (Budget)
Hier is de beeldkwaliteit dus nog steeds hetzelfde. Gewoon HD met een goed beeld.
Bij mij loopt het contract begin juni af. Een aanbieding voor verlengen heb ik ook niet gezien, alleen een bericht over hun combinatiekorting met Budget Energie. Voor mij hoeft verlengen niet, vanaf juni blijf ik maandelijks opzegbaar bij Budget voor internet en eventueel telefoon. Van televisie wil ik af, maar dat kan blijkbaar pas na einde van het contract.ThinkPadd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:32:
Heeft iemand een idee wanneer je een verlengingsaanbod krijgt? Mijn contract loopt op 12 juni af, maar heb nog niks beschikbaar in de portal of op de mail ontvangen.
Is het pppoe of iPoe
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 02-05-2020 20:35 ]
Ik las dat de budget instellingen hetzelfde zouden zijn als bij Telfort.
Op de site van Telfort zie ik voor wan:
Mac encapsulated routing.
Dat zegt me niet zoveel.
Vandaar de vraag.
Ik heb namelijk geen Mac encapsulated routing op mijn router.
Maar gewoon dhcp dan krijgt hij dus een ip adres?
Ik heb een 100/100 abonnement.
Download was altijd ongeveer 100
Upload was stuk.hoger.
Eigen router geplaatst, nu nog ongeveer 60/60
Experiabox terug, zit ik ongeveer op 85/86
Dus niet op oude snelheid
Zie een paar posts boven je? Ik zal helpen:moca007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:58:
Wie weet of Budget internet nog aan een verleng aanbod doet zoals bij NLEX toen der tijd? Mijn contract loopt binnen 2 maanden af.
ThinkPadd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:32:
jan groen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:20:
[...]
Je krijgt geen actief aanbod van Budget. Je moet bellen. Vorige maand wilde ze alleen 3 maanden korting geven als jij voor 2 jaar wilde verlengen. Voor 1 jaar verlenging gaven ze geen korting.. Ik ben daar wel op ingegaan omdat ik toch niet wil verhuizen, er geen glasvezel project oid is in mijn woonplaats. Voordeel is ook dat je geen verhoging krijgt van inflatie in die 2 jaar...Maar die afweging moet je zelf maken.
antidote schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:42:
[...]
Bij mij loopt het contract begin juni af. Een aanbieding voor verlengen heb ik ook niet gezien, alleen een bericht over hun combinatiekorting met Budget Energie. Voor mij hoeft verlengen niet, vanaf juni blijf ik maandelijks opzegbaar bij Budget voor internet en eventueel telefoon. Van televisie wil ik af, maar dat kan blijkbaar pas na einde van het contract.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Wou net aangeven dat ik net gebeld hebt inderdaad 3 maanden korting, alleen heb ik het niet over 2 jaar verlengen gehad.evleerdam schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:15:
[...]
Zie een paar posts boven je? Ik zal helpen:
[...]
[...]
[...]
Ben alleen wel benieuwd wanneer het dan verschijnt. Ik heb nog 39 dagen te gaan en zie niks staan. Het contract van een vriend loopt nog 21 dagen en die ziet ook niks staan in zijn dashboard geeft hij aanquote: Budget Alles-in-1Loopt je contract bijna af? Dan staat er een verlengaanbod voor je klaar op MijnBudget. Zo blijf je profiteren van onze blijvend lage tarieven. Verleng je je contract niet of zeg je 'm op? Dan loopt deze door tegen de dan geldende tarieven. Je pakket is dan maandelijks opzegbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2020 09:57 ]
Dit was bij mij ook het geval, toen ik belde konden ze ook geen verleng aanbod, vinden pas toen de medewerker in een ander systeem ging kijken.ThinkPadd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:52:
Heb nog even op hun website gekeken, ik had beter moeten zoeken voordat ik hier kwam vragen. Het staat gewoon tussen de veelgestelde vragen namelijk:
[...]
Ben alleen wel benieuwd wanneer het dan verschijnt. Ik heb nog 39 dagen te gaan en zie niks staan. Het contract van een vriend loopt nog 21 dagen en die ziet ook niks staan in zijn dashboard geeft hij aan
Was gisteren bezig met een V10A maar daar werd ik helemaal triest van toen ik onderstaand scherm zagIndir schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:32:
[...]
Mocht je het nog niet gemerkt hebben, wanneer je naar "Instellingen > Remote Management" gaat dan kun je de remote management van de genoemde modem inschakelen voor extern beheer et cetera. Ik heb het net nog even getest en wat blijkt ik krijg de webinterface van de modem in HTTP voor mijn neus geschoteld wanneer ik het op mijn smartphone via m'n mobiele data abonnement benader. Het ziet er naar uit dat HTTPS niet eens ondersteuning heeft in de door mij genoemde firmware van deze modem.![]()
Dit betekent dus dat de kans bestaat dat er nogal wat digibeten ooit remote management aan hebben gevinkt en ingeschakeld op de genoemde modem, waardoor ze nu kwetsbaar zijn voor een man-in-the-middle (MITM) aanval. Al helemaal als ze ook nog eens de ICMP optie hebben aangevinkt.
:strip_exif()/f/image/ga1PKtB5vlO0zrenLWQ7LjTJ.jpg?f=fotoalbum_medium)
1. Ook geen https
2. Ze weten kennelijk het verschil tussen authentication en authorization niet
3. De rode tekst is volgens mij geschreven door een stagiair

En dat was alleen nog maar het inlogscherm