Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Rocketman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 05:18:
[...]

Hopelijk ga ik dat volgende week niet beleven met mijn Fritzbox 7590. Moet ik mijn box preventief uitzetten op de dag van overgang van KPN naar Budget?
Je kan ook voor een dagje de V10(a) er neer zetten toch.

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:52
janine26 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Ondertussen even gebeld (waar ik eerder niemand te pakken kreeg), hij gaf aan dat de software niet goed was. Toen ik de experia box binnen kreeg heb ik deze namelijk gelijk omgewisseld met de 'oude', ik zat destijds nog wel op het KPN abonnement. De jongen aan de telefoon gaf aan dat dit waarschijnlijk het probleem is geweest en hij de software er niet meer af kan halen.

Hij gaat een nieuwe Experia box toesturen, tot die tijd moet ik een andere hobby gaan zoeken zonder internet ;) Ik ga mij denk ik bezig houden met jouw extra tip, dank hiervoor!
Dit klinkt bekend, 2,5 week later had ik nog geen verbinding, zelfs een KPN monteur was geweest. ik zal voor jou duimen ;)

• janine26
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13-04 19:08
Ingelogd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Dit klinkt bekend, 2,5 week later had ik nog geen verbinding, zelfs een KPN monteur was geweest. ik zal voor jou duimen ;)
Oh wat een ellende, dit is ook de eerste en laatste keer dat ik overstap. Net een nieuwe experiabox ontvangen, maar weer op rood helaas. Het gekke is dat ik m wel tussen de WiFi netwerken zie staan op iPhone en laptop..

Hoe is het bij jou uiteindelijk opgelost?

• Slaah_007
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 07:02
janine26 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Oh wat een ellende, dit is ook de eerste en laatste keer dat ik overstap. Net een nieuwe experiabox ontvangen, maar weer op rood helaas. Het gekke is dat ik m wel tussen de WiFi netwerken zie staan op iPhone en laptop..

Als het nieuwe modem niet heeft geholpen dan is het verstandig om even te proberen van aderpaar te wisselen, zoals barre een paar reacties hierboven al aangaf. :)

• janine26
Ik weet niet hoe wat waar waarom, maar hij doet het ik heb de deur van de meter kast dicht gegooid en ik zit er niet meer aan. Ik stap ook nooit meer over hahaha

Dank voor jullie reacties! 馃榿

• Ingelogd
[...]

Contract ontbinden en naar een andere aanbieder gaan was de oplossing. Volgens de KPN monteur stonden er wat schuifjes verkeerd bij budget en moest er een nieuwe aanvraag gedaan worden door budget naar KPN voor een verse lijn?? Dit zou nog 2 tot 4 weken duren en dan nog konden zij geen garantie bieden of het werkt. Beetje besparen werkt niet altijd.

Wel fijn dat het nu werkt bij jou d:)b

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:44
[...]

Zelfde heb ik ervaren blijkbaar heeft KPN niet in de straatkast/wijkkast omgezet :) wel administratief,
ik zag ook mijn Wifi naam ik kon ook op modem maar de schakelaar moest nog om :) en budget gaf aan dat het modem stuk was wat eigenlijk bla verhaal was. :)
ook had ik gevraagd om KPN Monteur. voor de zekerheid binnen zelfde dag kreeg ik een monteur van KPN hij belde mij onderweg en had een bericht gekregen dat ik Online was, maar kwam toch langs (uren registreren) hij kwam en ging weer gaf wel aan da het bij KPN lag (knopje moest nog om)

[Voor 20% gewijzigd door MrOsman op 10-02-2021 21:57]

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:03
[...]

Wifi en internet zijn twee losse dingen. Het wifi netwerk kan prima draaien en je kan er mee verbinden maar als er geen internet achter zit heb je er niks aan.
Jammer te horen dat het nog niet werkt.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-04 13:41
OgWok schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Dat is casten naar Chromecast neem ik aan. Mijn ervaring met Chromecast is dat het niet feilloos werkt, zoals bv een HDMI kabel. Soms is de Chromecast zoek, dus resetten nodig.
casten naar Android TV vanaf mijn Android telefoon inderdaad. gaat eigenlijk nooit goed. altijd die pincode voor kinderslot (joost mag weten waarom, maar is niet uit te zetten zo te zien?), en dan "ready to cast" maar er gebeurt niks... gelukkig gaat casten vanaf mijn pc met chrome wel goed.

daarnaast lijkt de Experia box meerdere keren per week een paar keer te rebooten (of connectie te verliezen?). hij knipper dan 2 minuten blauw en is na een minuut of 5 weer groen. erg irritant. is dit herkenbaar?

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
habermas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:18:
daarnaast lijkt de Experia box meerdere keren per week een paar keer te rebooten (of connectie te verliezen?). hij knipper dan 2 minuten blauw en is na een minuut of 5 weer groen. erg irritant. is dit herkenbaar?
Bij mij brandt hij rood en komt daarna na idd 5 minuten weer online. Dat was om 2 uur 's nachts en zag ik toevallig. Het lijkt me een geplande update, overdag heb ik vrijwel geen last van onderbrekingen.

• janine26
Barre73 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Wifi en internet zijn twee losse dingen. Het wifi netwerk kan prima draaien en je kan er mee verbinden maar als er geen internet achter zit heb je er niks aan.
Jammer te horen dat het nog niet werkt.
Het werkt inmiddels helemaal goed :*)

Het was nog niet gelukt op de manier van jouw extra tip, maar dat ligt denk ik meer aan mijn klus kunsten. Ga het van t weekend nog eens proberen, maar laat het voor nu zoals het is haha. Dan voor je reacties!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

OgWok

U.N.C.L.E.

De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

Nice!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:01
OgWok schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

[Afbeelding]
Nice!
Dat klopt.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:27
Ben weg bij Budget, over 'n maand, via de overstapservice van Tmobile. Wat me opvalt......dat Budget weliswaar een mail stuurt, zeggen dat je zelf voor doos moet zorgen (en ze melden daarbij dat ze denken aan de doos waarin je hem toegestuurd kreeg (ja halloo, meld dat voor aanvang contract, gaarne)) over verzendkosten zwijgen ze hard maar het is een antwoordnummer (niet iedereen heeft paraat dat dat gratizzz is).

[Voor 37% gewijzigd door Sjah op 12-02-2021 15:04]

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:50:
Ben weg bij Budget, over 'n maand, via de overstapservice van Tmobile. Wat me opvalt......dat Budget weliswaar een mail stuurt, maar daarin je hard laat stikken vwb terugsturen. Ze zeggen dat je zelf voor doos moet zorgen (en ze melden daarbij dat ze denken aan de doos waarin je hem toegestuurd kreeg (ja halloo, meld dat voor aanvang contract, gaarne)) over verzendkosten zwijgen ze hard.
Ik was per 6 januari overgestapt van Budget.
Persoonlijk vind ik dat je ietwat overtrokken reageert dat je zelf een doos moet regelen.
Heeft iedereen wel liggen en anders vraag je aan je buren of ga je naar de supermarkt.
Ik had de originele doos waarin het spul kwam, omdat het duidelijk was bij contract begin dat het om leen apparatuur ging, en dus terug moest.

In datzelfde bericht stond ook een antwoordnummer, dus ik weet niet over welke verzendkosten je het hebt.

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
@Sjah Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom overstappen van Budget (betrouwbare KPN 1:1 lijn) naar T mobile wat laatste tijd blijkt uit het nieuws en forumposts dat er regelmatig issues zijn? De prijzen zijn vergelijkbaar, maar de betrouwbaarheid niet.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:19
Ik keer over een paar weken weer terug naar Budget, vanaf Ziggo.

Krijg ik problemen als ik meteen al een Fritzbox gebruik, of is het verstandig om eerst een dagje met het geleverde modem online te gaan? Ik lees verhalen over problemen bij overstappen maar technisch gezien is dit voor mij een nieuwe lijn.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:27
digitalus101 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:13:
@Sjah Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom overstappen van Budget (betrouwbare KPN 1:1 lijn) naar T mobile wat laatste tijd blijkt uit het nieuws en forumposts dat er regelmatig issues zijn? De prijzen zijn vergelijkbaar, maar de betrouwbaarheid niet.
tJa ik ben denk ik niet zo onder de indruk van die issues. Vind niet dat paar van die berichten een hele company die zijn best doet, onderuit haalt. Komt bij, dat ik laatste tijd meer behoefte heb om iets nieuws te proberen, na 20 jaar " zg. veilig, want je weet wat je hebt" Ziggo kabel.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:09
Sjah schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 05:02:
[...]

tJa ik ben denk ik niet zo onder de indruk van die issues. Vind niet dat paar van die berichten een hele company die zijn best doet, onderuit haalt. Komt bij, dat ik laatste tijd meer behoefte heb om iets nieuws te proberen, na 20 jaar " zg. veilig, want je weet wat je hebt" Ziggo kabel.
Ach, overal zie ik het misgaan, bij elke provider. Qua storingen is T-Mobile de laatste tijd een beetje instabiel, al kan dat met een andere dns instellen al veel schelen.

Laatste tijd werk ik veel met zakelijke Vodafone/ziggo verbindingen. Van zo鈥檔 club verwacht je dan een nette installatie na oplevering. Maar je komt soms een bende tegen 8)7

Zowel bij Coax/glasvezel of DSL, De afwerking is soms zo bagger dat het een wonder is dat er 眉berhaupt een werkende lijn is. :D

• Pashtun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-03 16:37
heeft iemand ervaring met eigen iptv op internet van Budget?

• Barre73
Pashtun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:10:
heeft iemand ervaring met eigen iptv op internet van Budget?
Eigen IPTV? Kan je wat specifieker zijn? Koop je zelf TV streams in of bedoel je een illegale IPTV partij?

• Pashtun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-03 16:37
Laten we zeggen m3u playlist of via xstream.

• Ingelogd
krakendmodem schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Ach, overal zie ik het misgaan, bij elke provider. Qua storingen is T-Mobile de laatste tijd een beetje instabiel, al kan dat met een andere dns instellen al veel schelen.

Laatste tijd werk ik veel met zakelijke Vodafone/ziggo verbindingen. Van zo鈥檔 club verwacht je dan een nette installatie na oplevering. Maar je komt soms een bende tegen 8)7

Zowel bij Coax/glasvezel of DSL, De afwerking is soms zo bagger dat het een wonder is dat er 眉berhaupt een werkende lijn is. :D
Als het mis gaat is het wel fijn dat er actief gehandeld wordt of een noodpakket beschikbaar is. Zo zat ik 2,5 week zonder internet+tv en moest ik uiteindelijk zelf een oplossing zoeken door het contract te ontbinden. Er zit wel degelijk verschil bij welke club je zit ondanks dezelfde lijn.

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-04 22:26
Pashtun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:45:
Laten we zeggen m3u playlist of via xstream.
Werkt Netflix goed? Dan werken de streams ook goed. Bij mij werkt Netflix iig goed op de Budget lijn met 100 Mbit. Tv is via wifi verbonden.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• kwon
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in 茅茅n keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit 贸贸k geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.

• MrOsman
kwon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:48:
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in 茅茅n keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit 贸贸k geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.
Geldt ook voor IPTV :)

• Rocketman
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:14
Vandaag is de grote wisseldag van KPN(Telfort) naar Budget Internet. Gisterenavond heb ik de dsl kabel uit mijn Fritzbox 7590 getrokken. Zojuist na het opstaan heb ik de door Budget geleverd Experia box aangesloten en na enig nerveus geknipper had ik weer internet met een ander ip adres dan ik eerst had.
De snelheid was volgens Ookla identiek aan de oude lijn: 100 up / 31 down ping 6 ms
Vervolgens heb ik mijn Fritzbox 7590 aangesloten, geherstart met de oude Telfort instellingen en werkt alles weer als vanouds. Tot nu toe een geslaagde migratie dus.
Ik heb satelliet tv, dus ik gebruik geen IPTV.

[Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 19-02-2021 10:16. Reden: IPTV]

• habermas
wat heb ik een spijt van mijn overgang naar Budget zeg... net weer tien minuten zonder internet, na de zoveelste reboot van de Experia. zit je net in een belangrijk online overleg voor werk... gebeurt zeker twee keer per week, echt waardeloos

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-04 15:20
habermas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:15:
wat heb ik een spijt van mijn overgang naar Budget zeg... net weer tien minuten zonder internet, na de zoveelste reboot van de Experia. zit je net in een belangrijk online overleg voor werk... gebeurt zeker twee keer per week, echt waardeloos
Dat had ik de eerste 1-1,5week ook, 3x ineens een korte onderbreking midden op de werkdag,1x bij de oude provider, daarna nog 2x bij budget. Daarna stopte het en werkt eea nu al weken goed zonder onderbreking.

Volgens mij is dat omdat ze je in de wijkcentrale in stapjes omzetten van de huidige naar een andere c.q. "migratie" DSLAM om die overstap goed te laten verlopen en daarna weer terug naar een andere voor budget/wholesale.

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• MrOsman
habermas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:15:
Wat is het probleem? wat geef je modem pagina aan als op inlogt?

• Marijn100
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-04 21:01
RonJ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Dat had ik de eerste 1-1,5week ook, 3x ineens een korte onderbreking midden op de werkdag,1x bij de oude provider, daarna nog 2x bij budget. Daarna stopte het en werkt eea nu al weken goed zonder onderbreking.

Volgens mij is dat omdat ze je in de wijkcentrale in stapjes omzetten van de huidige naar een andere c.q. "migratie" DSLAM om die overstap goed te laten verlopen en daarna weer terug naar een andere voor budget/wholesale.
Bedoel je met "omzetten" letterlijk stekketje eruit, stekkertje (ergens anders) erin?

• habermas
MrOsman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:30:
Wat is het probleem? wat geef je modem pagina aan als op inlogt?
goed punt, had nog niet in de modem logs gekeken. opmerkelijk genoeg begint het system log vd Experia pas na het moment dat ie weer online kwam. dit is eerste entry:
Feb 19 10:16:45 Arcadyan VRV9517 v6 daemon.info dhcpd: Wrote 3 leases to leases file.
dus dat helpt niet echt
tsja het is mij al een paar weken aan de gang. maar het moet haast wel zoiets zijn. kan je ergens checken of ze bij je in de buurt bezig zijn

[Voor 36% gewijzigd door habermas op 19-02-2021 12:45]

• Barre73
[...]

Sorry maar dat laatste is echt totaal niet waar. Je wordt op de Dslam zelfs niet eens omgeprikt aangezien alle providers via KPN Wholesale leveren. Dat zijn dus allemaal poortloze migraties. Er is ook geen Dslam voor Wholesale providers en een Dslam voor eigen KPN klanten. Dat past niet eens in een straatkast (want daar hebben we bijna altijd over).

Wat de echte reden is blijft vaag. Ik lees het namelijk maar heel af en toe en er zijn toch vele klanten die overstappen elke dag.

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-04 15:20
Barre73 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Sorry maar dat laatste is echt totaal niet waar. Je wordt op de Dslam zelfs niet eens omgeprikt aangezien alle providers via KPN Wholesale leveren. Dat zijn dus allemaal poortloze migraties. Er is ook geen Dslam voor Wholesale providers en een Dslam voor eigen KPN klanten. Dat past niet eens in een straatkast (want daar hebben we bijna altijd over).

Wat de echte reden is blijft vaag. Ik lees het namelijk maar heel af en toe en er zijn toch vele klanten die overstappen elke dag.
Dat zou kunnen hoor. Ik kon iig niet anders verklaren waarom ik de dag v贸贸r migratie en de 2 dagen erna telkens midden op de dag steeds een hele korte DSL onderbreking had en daarna helemaal niet meer. Modem stond gewoon aan, ook geen updates oid. De lijn is al jaren volledig stabiel, op orange, t-mobile en nu budget, dit moet dan toch iets met het overstapproces te maken hebben? Eea kan natuurlijk ook softwarematig ipv fysiek.

Het schijnt volgens een eerdere monteur (volkerwessels telecom) nogal een verouderde en ongelabelde bende te zijn in mijn straatkast (die is overigens maatje 2x half-hoog serverrack naast elkaar, weet waar ie staat).
Marijn100 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Bedoel je met "omzetten" letterlijk stekketje eruit, stekkertje (ergens anders) erin?
Zo ervaar je het wel aan de gebruikerskant...

[Voor 16% gewijzigd door RonJ op 19-02-2021 13:48]

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
@Ronj de kans is groot dat die straatkast aan onderhoud toe is. Voorheen heb ik zelf ook dit soort onderbrekingen meegemaakt (toen als Telfort vdsl klant), nadat de kast een aantal keer onderhouden is geweest, zijn die onderbrekingen ook gestopt (momenteel vdsl via Budget).

Die onderbrekingen had je dus waarschijnlijk ook gehad op andere vdsl aanbieders dan Budget, die over diezelfde straatkast lopen.

• kwon
Even m'n ervaring over een nieuwe aansluiting, alhoewel ik in het verleden ook bij Budget heb gezeten:

Als ingangsdatum 26 februari gekozen. 3 dagen geleden kreeg ik echter al een mail van Budget dat de lijn was opgeleverd. Gisteren heb ik de Experia Box V10A aangesloten en alles werkte binnen 10 minuten.

Vandaag de FRITZ!Box 7590 aangesloten, Telfort-profiel geselecteerd en alles werkt als een zonnetje, inclusief IPTV. Modem traint ook netjes in op 109.4 Mbit down en 32.4 Mbit up. De upload traint op de FRITZ!Box ietsjes hoger in ten opzichte van de V10A.

Ben blij dat ik nu Ziggo weer achter me kan laten. Mijn ervaringen waren daar niet positief.

[Voor 6% gewijzigd door kwon op 21-02-2021 16:36]

• Rocketman
digitalus101 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:50:
@Ronj de kans is groot dat die straatkast aan onderhoud toe is. Voorheen heb ik zelf ook dit soort onderbrekingen meegemaakt (toen als Telfort vdsl klant), nadat de kast een aantal keer onderhouden is geweest, zijn die onderbrekingen ook gestopt (momenteel vdsl via Budget).

Die onderbrekingen had je dus waarschijnlijk ook gehad op andere vdsl aanbieders dan Budget, die over diezelfde straatkast lopen.
Na een paar dagen Budget is mijn conclusie dat deze internetverbinding volkomen identiek is aan de oude Telfort lijn. Inderdaad, als die straatkast in orde is dan komt het wel goed.

Het signaal is ook zeer stabiel

Kortom, ik ben zeer tevreden.

• Keeshaan
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 01-03 16:25
Goedemorgen,

Recent overgestapt van Telfort (inmiddels KPN) naar Budget voor internet en TV. Sinds 11-02 zou dit geactiveerd zijn, dus ik heb keurig gewacht en die avond mijn nieuwe modem (Experiabox V10a) en TV-ontvanger ge茂nstalleerd. Het werkte prima (nieuwe interface van KPN op de TV. Budget levert ook via KPN).
Een week later (in de nacht van 19 op 20-02) kreeg ik een mail van KPN dat mijn opzegging gereed was en een mail van Budget dat ik gebruik kon maken van hun diensten. Precies op dat moment werkte niets meer.

In opdracht van de klantenservice van Budget heb ik eerst een reset uitgevoerd. Toen dat niet hielp heb ik in hun opdracht het rood/blauwe aderpaar gewisseld voor het oranje/witte. Ook dat leverde niets op, waarop ze me vertelden dat ze een monteur telefonisch contact met me zouden laten opnemen. Helaas kon dat pas vier dagen later. Inmiddels heeft de monteur gebeld en die zegt weer dat het signaal over het rood/blauwe aderpaar gaat. Hij vermoed dat de modem een 'KPN-modem' is geworden omdat ik hem heb aangesloten op de oude verbinding. Budget leverde kennelijk pas vanaf 19-02 (waar dat in de communicatie is misgegaan weet ik niet). Op afstand kunnen ze daar kennelijk niets aan doen en er wordt daarom een nieuwe modem opgestuurd. N贸g een aantal dagen zonder internet en TV dus, 谩ls het hiermee al is opgelost...

Wat ik bijzonder vind is dat ik online hier nergens iets over kan vinden. Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet vaker gebeurt en dus problemen oplevert. Kan iemand hier aan mij bevestigen dat mijn Budget-modem een KPN-modem kan worden als ik hem te vroeg aansluit en dat daar op afstand of via reset o.i.d. niets aan te doen is?

Alvast bedankt.

• Barre73
Keeshaan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:15:
Goedemorgen,

Recent overgestapt van Telfort (inmiddels KPN) naar Budget voor internet en TV. Sinds 11-02 zou dit geactiveerd zijn, dus ik heb keurig gewacht en die avond mijn nieuwe modem (Experiabox V10a) en TV-ontvanger ge茂nstalleerd. Het werkte prima (nieuwe interface van KPN op de TV. Budget levert ook via KPN).
Een week later (in de nacht van 19 op 20-02) kreeg ik een mail van KPN dat mijn opzegging gereed was en een mail van Budget dat ik gebruik kon maken van hun diensten. Precies op dat moment werkte niets meer.

In opdracht van de klantenservice van Budget heb ik eerst een reset uitgevoerd. Toen dat niet hielp heb ik in hun opdracht het rood/blauwe aderpaar gewisseld voor het oranje/witte. Ook dat leverde niets op, waarop ze me vertelden dat ze een monteur telefonisch contact met me zouden laten opnemen. Helaas kon dat pas vier dagen later. Inmiddels heeft de monteur gebeld en die zegt weer dat het signaal over het rood/blauwe aderpaar gaat. Hij vermoed dat de modem een 'KPN-modem' is geworden omdat ik hem heb aangesloten op de oude verbinding. Budget leverde kennelijk pas vanaf 19-02 (waar dat in de communicatie is misgegaan weet ik niet). Op afstand kunnen ze daar kennelijk niets aan doen en er wordt daarom een nieuwe modem opgestuurd. N贸g een aantal dagen zonder internet en TV dus, 谩ls het hiermee al is opgelost...

Wat ik bijzonder vind is dat ik online hier nergens iets over kan vinden. Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet vaker gebeurt en dus problemen oplevert. Kan iemand hier aan mij bevestigen dat mijn Budget-modem een KPN-modem kan worden als ik hem te vroeg aansluit en dat daar op afstand of via reset o.i.d. niets aan te doen is?

Alvast bedankt.
Ja, ik heb dit meer gelezen in zowel dit topic als in het Oxxio topic (wat precies hetzelfde werkt).
En ik vind het ook verbazend aangezien een experiabox gewoon in staat zou moeten zijn om twee keer nieuwe instellingen op te halen.
Wat er dus eigenlijk gebeurde is dat toen jij dat Budget modem aansloot op je KPN lijn (PPOE met andere VLANS) hij zichzelf opnieuw instelde met die verbindingsinstellingen. Daardoor werkte het.
Nu zit je op Budget en dat is een Telfort kloon op basis van DHCP en andere VLANS dan KPN.

Mijns inziens zou het modem in staat moeten zijn die nieuw (of eigenlijk dus oude) instellingen weer op te halen en zo te gaan werken.

Als je goed thuis bent in routers en modems zou je kunnen proberen om in te loggen in het modem via je laptop met een kabeltje en te kijken of je handmatig de instellingen kan omzetten.

Ik heb dit gevonden op het Telfort forum:

WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
PPPoE passthrough function: Enable
IP-adres: 192.168.2.254
Duplex Mode: Auto
Max Bit Rate: Auto
DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252

• Rocketman
@keeshaan: je zou ook een (gebruikte) Fritzbox 7590 of 7490 kunnen kopen. Instellingen op Telfort zetten en klaar is Keeshaan. Dan heb je meteen de beschikking over veel mogelijkheden.

• Keeshaan
Barre73 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:
[...]

WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
PPPoE passthrough function: Enable
IP-adres: 192.168.2.254
Duplex Mode: Auto
Max Bit Rate: Auto
DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252
Dank je voor je snelle reactie. Goed om te vernemen dat dit probleem zich niet alleen bij mij voordoet.
Ik heb ingelogd op de modem maar de mogelijkheden om deze instellingen aan te passen zijn beperkt. Een aantal instellingen stond al goed en ik heb eigenlijk alleen de DHCP Server, pool End IP kunnen aanpassen van 200 naar 252. Misschien toch maar wachten op de levering van de nieuwe Experiabox.

• wiebjuh16
  • Registratie: oktober 2008
Keeshaan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:15:
Goedemorgen,

Alvast bedankt.
Probeer dit eens, komt van het KPN forum:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) 茅n de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in.
Na het loslaten reset het modem zich.

Nu zal het modem als het goed is de Telfort instellingen ophalen. Na 10 minuten zou je wel online moeten komen via de V10A! :)

• Keeshaan
wiebjuh16 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Probeer dit eens, komt van het KPN forum:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) 茅n de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in.
Na het loslaten reset het modem zich.

Nu zal het modem als het goed is de Telfort instellingen ophalen. Na 10 minuten zou je wel online moeten komen via de V10A! :)
Dank, maar dat heb ik meteen al gedaan in opdracht van de klantenservice en het werkte niet.

• Keeshaan
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 馃槫

• Rocketman
Keeshaan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 馃槫
Wat een pech, sterkte ermee.

• Berpie74
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15-04 20:23
Misschien dit proberen?

[Voor 14% gewijzigd door Berpie74 op 25-02-2021 17:40]

• Ingelogd
Je bent al op de helft van zonder internet en tv :X bij mij was het 2,5 week en toen zelf maar de stekker eruit getrokken :o

Dit lijkt erg veel op het probleem wat ik gehad heb. Wachten op de monteur is waarschijnlijk de enige optie en ik hoop dat die het voor jou opgelost krijgt. Helaas doet budget niet aan een noodpakket zodat je toch tv en internet hebt zoals bij KPN.

• MrOsman
blijkbaar administratie rond bij kpn moet het nog knopje om :)
als je modem aangesloten is kan je op modem pagina zien of je lijn hebt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Keeshaan
Het is afgelopen zaterdag opgelost.
Na vrijdag heel boos te zijn geworden aan de telefoon omdat ik opnieuw een week moest wachten op een monteur, is bij wijze van uitzondering een monteur van KPN ingeschakeld die gelukkig de volgende dag al kon komen.
Deze vriendelijke man kon het probleem al snel achterhalen en gelukkig oplossen:
Bij het overstappen is in tegenstelling tot wat de Budget-monteur eerder meldde, t贸ch van aderpaar gewisseld (oranje/wit). Die zijn alleen kennelijk niet aangesloten in mijn woning. Omdat de hoofdschakelaar waarschijnlijk ergens in de muur verstopt zit (jawel: huis uit 1927) en er dus niet aan gesleuteld kan worden, heeft de monteur in de wijkcentrale het signaal weer op het rood/blauwe aderpaar gezet en het probleem daarmee opgelost!
Dank voor het meedenken iedereen!

• Rocketman
Keeshaan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:23:
Na vrijdag heel boos te zijn geworden aan de telefoon omdat ik opnieuw een week moest wachten op een monteur, is bij wijze van uitzondering een monteur van KPN ingeschakeld die gelukkig de volgende dag al kon komen.
Deze vriendelijke man kon het probleem al snel achterhalen en gelukkig oplossen:
Bij het overstappen is in tegenstelling tot wat de Budget-monteur eerder meldde, t贸ch van aderpaar gewisseld (oranje/wit). Die zijn alleen kennelijk niet aangesloten in mijn woning. Omdat de hoofdschakelaar waarschijnlijk ergens in de muur verstopt zit (jawel: huis uit 1927) en er dus niet aan gesleuteld kan worden, heeft de monteur in de wijkcentrale het signaal weer op het rood/blauwe aderpaar gezet en het probleem daarmee opgelost!
Wat een ellende allemaal, gelukkig is het goed afgelopen.

• MrOsman
Keeshaan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:23:
Je hebt recht op vergoeding. :) per dag kan je centjes terug vragen :) veel suc6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:37
Op het moment dat je internet only afneemt wordt dan het iptv signaal ook niet doorgegeven of zie je met een tv ontvanger van marktplaats nog wel tv kunnen kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 06:30
Je hebt een abonnementsnummer en pincode nodig die gekoppeld is aan je abonnement. Een ontvanger van marktplaats heeft dan geen enkele zin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
Dat van het abonnementsnummer en pin snap ik, maar de vraag is stopt men ook de doorgifte van het IPTV signaal op dat adres of wordt dat default doorgeven maar heb je een nummer en pin nodig om je ontvanger te activeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 06:30
Ah zo, neigt richting fraude die vraag, maar goed. ITV stream wordt niet standaard doorgegeven, dus op een internet only lijn krijg je die kastjes niet aan de praat, of kastje al ergens aangemeld is of niet maakt niks uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• krakendmodem
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:10:
Dat van het abonnementsnummer en pin snap ik, maar de vraag is stopt men ook de doorgifte van het IPTV signaal op dat adres of wordt dat default doorgeven maar heb je een nummer en pin nodig om je ontvanger te activeren?
Je krijgt op je aansluiting een aparte VLAN waar iTV overheen loopt. Voorheen kon je dat op je modem zien, er ging dan een lampje van TV branden. Geen TV pakket is een lampje wat uit stond. Nieuwere modems hebben dat niet meer.

Ik kan wel eens als test een tv ontvanger aansluiten op een internet only van KPN., kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
gjtm schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:29:
Ah zo, neigt richting fraude die vraag, maar goed. ITV stream wordt niet standaard doorgegeven, dus op een internet only lijn krijg je die kastjes niet aan de praat, of kastje al ergens aangemeld is of niet maakt niks uit.
Ik snap je opmerking. Het ligt wat genuanceerder:
Een vriend van me heeft zich laten verleiden tot een internet only van 24 mnd...
Nu wil ie bij nader inzien toch tv erbij.
Bij budget kreeg hij op z'n zachts gezegd, nogal wat weerstand op zijn vraag om ook IPTV te kunnen afnemen.
Toen dacht ik stel dat ze hierin volharden dan kan het wellicht als het linksom niet wil rechtsom.....
Volgens mij moet het toch gewoon een klikje in de klantomgeving zijn en klaar.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

krakendmodem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Je krijgt op je aansluiting een aparte VLAN waar iTV overheen loopt. Voorheen kon je dat op je modem zien, er ging dan een lampje van TV branden. Geen TV pakket is een lampje wat uit stond. Nieuwere modems hebben dat niet meer.

Ik kan wel eens als test een tv ontvanger aansluiten op een internet only van KPN., kijken wat er gebeurt.
Ben benieuwd ;)

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Kijk eens naar NLziet in combinatie met de chromecast TV. Werkt iets anders maar voor mij is het echt prima en bijna de helft goedkoper.

• Barre73
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Ik snap je opmerking. Het ligt wat genuanceerder:
Een vriend van me heeft zich laten verleiden tot een internet only van 24 mnd...
Bij budget kreeg hij op z'n zachts gezegd, nogal wat weerstand op zijn vraag om ook IPTV te kunnen afnemen.
Toen dacht ik stel dat ze hierin volharden dan kan het wellicht als het linksom niet wil rechtsom.....
Volgens mij moet het toch gewoon een klikje in de klantomgeving zijn en klaar.
Kan je IPTV niet als extra pakket bijbestellen via Mijn Budget dan?

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Nu online
jan groen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Kijk eens naar NLziet in combinatie met de chromecast TV. Werkt iets anders maar voor mij is het echt prima en bijna de helft goedkoper.
NLZiet heeft alleen NL zenders, dus dat moet dan toevallig precies zijn wat je zoekt. Zelf kijk ik vrijwel niks van NL TV, maar vooral nieuwszenders zoals CNN, documentairezenders en buitenlandse zenders, dus dan heb je weinig aan NLZiet.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.

• Barre73
OgWok schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:37:
Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

[Afbeelding]

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.
Het is toch al heel lang bekend dat Budget en Oxxio een kloon zijn van Telfort? Alle Telfort instellingen zijn letterlijk gekopieerd. Ik ben niet verbaasd over deze melding..

Als je een Fritzbox zou kopen en bij het instellen in de wizard voor Telfort profiel kiest werkt Budget perfect. Om maar een voorbeeld te noemen..

• Rocketman
Gisterenavond heb ik voor het eerst sinds mijn migratie op 20-2 van KPN/Telfort naar Budget storing gehad. Het dsl lampje brandde groen, maar geen internet. Wisselen van mijn Fritzbox naar de Experibox hielp niet. Na een half uur begon het weer te werken. Vreemd, in 16 jaar Telfort heb ik zoiets nooit meegemaakt.
Het kwam ook op een slecht moment, mijn schaaktoernooitje met vrienden is daardoor in de soep gedraaid.

• Marijn100
Ik ben net verhuisd. Budget heeft de lijn netjes overgezet! Nu heeft mijn nieuwe woning in meerdere ruimtes een aansluiting. In de eetkamer een type 2 (ish) wandcontactdoos en in alle andere kamers een "gewone" telefoonaansluiting.
In de woonkamer werkt het modem prima maar, ik zou het modem (+ NAS enz. enz.) graag in een andere kamer neerzetten. Achter die wandcontactdozen zit dezelfde "dubbele" inbouwdoos van KPN met de gebruikelijke rood/wit/blauw/oranje/aarde draad aangesloten op telefonie stopcontact. Tot nu toe heb ik hierop geen signaal binnengekregen. De woning is gebouwd in de jaren 80.

Type 2(ish) aansluiting

Een van de andere aansluitingen

Wat is gebruikelijk, zijn alle rode en blauwe, enz. draden ergens met elkaar verbonden of zitten deze los van elkaar?

Oef, ik denk dat ik het antwoord heb gevonden met Fourstack (blijkbaar werkt alleen de Tele2-versie nog).

[Voor 8% gewijzigd door Marijn100 op 15-03-2021 16:46. Reden: Fourstack geraadpleegd]

• 9man
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-04 09:29
Enkele weken terug besloten om over te stappen naar Budget Thuis, internet only vanwege de prijs. Als ingangsdatum 1 mei 2021 afgesproken en gebruik gemaakt van de overstapservice. Vandaag ontving ik een bevestiging van opstappen van Ziggo met als wensdatum 8 april. Bij navraag klantenservice Budget geven zij aan dat het Ziggo signaal pas wordt afgesloten nadat Budget heeft doorgegeven dat het nieuwe signaal werkt. Nu geeft Ziggo aan dat dit binnen 14 dagen dient te gebeuren. Iemand een idee of deze 14 dagen klopt? Mij lijkt dat zij dit niet van tevoren kunnen weten en dus gewoon signaal blijven doorgeven?

Tot zo ver eerste kennismaking niet erg positief door deze onduidelijkheid. Eerste incasso is overigens al wel afgeschreven.

• NIEKler
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-04 20:35
Ik heb een internet-only aansluiting van 50mbit voor 鈧37.50 per maand. Na wat door mijn account te zijn geklikt zag ik dat ik kon "upgraden" naar 100mbit voor 鈧33.50 per maand. Er staat dat dit een 'discounted' price is maar er staan verder geen voorwaarden bij qua kortingsperiode. De boel dus maar aangeklikt en binnen een paar minuten haalde ik de snelheid ook via speedtest.

De vraag is nu of de korting voor maar een bepaalde periode geldt of dat ik nu sneller internet heb voor minder geld _/-\o_

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
NIEKler schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:29:
Ik heb een internet-only aansluiting van 50mbit voor 鈧37.50 per maand. Na wat door mijn account te zijn geklikt zag ik dat ik kon "upgraden" naar 100mbit voor 鈧33.50 per maand. Er staat dat dit een 'discounted' price is maar er staan verder geen voorwaarden bij qua kortingsperiode. De boel dus maar aangeklikt en binnen een paar minuten haalde ik de snelheid ook via speedtest.

[Afbeelding]

De vraag is nu of de korting voor maar een bepaalde periode geldt of dat ik nu sneller internet heb voor minder geld _/-\o_
Als ik nu een internet only abo zou afsluiten via de budget website krijg ik de 1e 6 maanden voor 18.50 per maand en daarna 32.50 per maand. En dat voor 100mbit. En die 32.50 is gewoon, op reguliere verhogingen, de normale prijs.

Dus het lijkt me dat je voorheen gewoon teveel betaalde en nu nog steeds een euro per maand teveel :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:08
Is er iemand bekend met het volgende?

Ik heb mijn Budget internet-only lijn in januari van dit jaar opgezegd. Netjes bevestiging gehad via mail, en vanochtend is de lijn afgesloten. Kreeg ik vanmorgen vroeg t贸ch weer een automatische mail binnen dat ze een maand abonnementsgeld gaan incasseren (23-3 -- 23-4), dit terwijl de lijn nu afgesloten is.

Ik heb gebeld en de beste meneer zei dat ze 'een beetje anders werken dan normaal'. ''Deze incasso wordt nog ge茂ncasseerd (鈧30), maar dit wordt rechtgezet op de eindnota."

Weet iemand of dit klopt? Het verhaal klinkt mij een beetje raar in de oren. Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee? Meneer zei dat de ''eindnota waarschijnlijk deze week wel opgemaakt is'', en dat dan de 鈧30,- daarmee verrekend word.

Wie weet heeft iemand hier meer informatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:41:
Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee?
Ik zou me geen zorgen maken. Dat zijn allemaal automatische processen, de automatische incasso stond waarschijnlijk al klaar en dat nu uitgerekend vandaag je lijn niet meer werkt is toeval. Het gaat pas mis als je nu gaat storneren, dan moeten mensen met de hand in gaan grijpen, de een weet niet wat de ander doet en dan is de kans op vergissingen het grootst. Het is wel jammer dat het zo moet als je het bedrag hard nodig bent voor iets anders.

Providers werken ook met eindnota's, bijvoorbeeld voor belkosten die buiten de bundel vallen. OK, dat geldt niet voor jou maar dat zullen ze misschien niet uitgesplitst hebben.

• WiseDise
grun93 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Ik zou me geen zorgen maken. Dat zijn allemaal automatische processen, de automatische incasso stond waarschijnlijk al klaar en dat nu uitgerekend vandaag je lijn niet meer werkt is toeval. Het gaat pas mis als je nu gaat storneren, dan moeten mensen met de hand in gaan grijpen, de een weet niet wat de ander doet en dan is de kans op vergissingen het grootst. Het is wel jammer dat het zo moet als je het bedrag hard nodig bent voor iets anders.

Providers werken ook met eindnota's, bijvoorbeeld voor belkosten die buiten de bundel vallen. OK, dat geldt niet voor jou maar dat zullen ze misschien niet uitgesplitst hebben.
Bedankt voor je antwoord. Verhelderend, en je hebt gelijk. Ik wacht het af en houd het in de gaten. Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Verhelderend, en je hebt gelijk. Ik wacht het af en houd het in de gaten. Dank!
Ging bij mij ook goed, even geduld.

• WiseDise
hjs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Ging bij mij ook goed, even geduld.
Dank je! Ik kende dit systeem/werkwijze nog niet, vandaar de vraag.

• Marijn100
Pas verhuisd, verhuizing van Budget ging op zich prima, helaas wel van 100+ Mbit naar 30 Mbit gegaan volgens Fourstack.
Helaas haal ik (met m'n Vigor165) maar 24 Mbit (24573 Kbps down/7084 Kbps up). Is er een manier om het inleren te triggeren en dit toch nog iets hoger te krijgen?

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
Marijn100 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:42:
Pas verhuisd, verhuizing van Budget ging op zich prima, helaas wel van 100+ Mbit naar 30 Mbit gegaan volgens Fourstack.
Helaas haal ik (met m'n Vigor165) maar 24 Mbit (24573 Kbps down/7084 Kbps up). Is er een manier om het inleren te triggeren en dit toch nog iets hoger te krijgen?
Als je op een SDF (straatkast) zit in plaats van een MDF (wijkcentrale), dan maakt je lijn gebruik van vectoring, en is er geen sprake van inleren.

Als je op een MDF zit, kun je contact opnemen met Budget, en vragen of dat ze een DLM reset willen uitvoeren.

• Marijn100
Jeffrey87 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Als je op een SDF (straatkast) zit in plaats van een MDF (wijkcentrale), dan maakt je lijn gebruik van vectoring, en is er geen sprake van inleren.

Als je op een MDF zit, kun je contact opnemen met Budget, en vragen of dat ze een DLM reset willen uitvoeren.
Als ik op de website van Robin Flikkema kijk dan lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat ik via een (passieve) kabelverdeler aangesloten zit op een MDF. Ik zal bij budget navragen of ze een DLM reset kunnen uitvoeren.

• Kublyker
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 27-03 02:00
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?

• Rocketman
WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:41:
Is er iemand bekend met het volgende?

Ik heb mijn Budget internet-only lijn in januari van dit jaar opgezegd. Netjes bevestiging gehad via mail, en vanochtend is de lijn afgesloten. Kreeg ik vanmorgen vroeg t贸ch weer een automatische mail binnen dat ze een maand abonnementsgeld gaan incasseren (23-3 -- 23-4), dit terwijl de lijn nu afgesloten is.

Ik heb gebeld en de beste meneer zei dat ze 'een beetje anders werken dan normaal'. ''Deze incasso wordt nog ge茂ncasseerd (鈧30), maar dit wordt rechtgezet op de eindnota."

Weet iemand of dit klopt? Het verhaal klinkt mij een beetje raar in de oren. Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee? Meneer zei dat de ''eindnota waarschijnlijk deze week wel opgemaakt is'', en dat dan de 鈧30,- daarmee verrekend word.

Wie weet heeft iemand hier meer informatie.
Dat gaat bij KPN ook zo. Pas ben ik van KPN naar Budget gegaan en ik moest aanvankelijk een volle maand betalen. Bij de eindnota werd dat rechtgezet.

• jan groen
  • Nu online
Kublyker schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:32:
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?
Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.

• Kublyker
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 27-03 02:00
jan groen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.
Ja telfort profiel.
Probleem ligt zeker bij de tp link switch, want met de Experia box werkt gewoon goed.
Zijn er bekende problemen van de Fritzbox in combinatie met bepaalde type netwerk switches?

• Slaah_007
Vriendelijke tip aangaande tp link en alle zaken igmp snooping. Blijf weg bij tp link 馃槣

• Barre73
Slaah_007 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:36:
Vriendelijke tip aangaande tp link en alle zaken igmp snooping. Blijf weg bij tp link 馃槣
Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.

• Slaah_007
Barre73 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.
Wanneer alles op de juiste manier is ingesteld op de fritz dan zou het gewoon moeten werken, mark my words TP link is the problem 9 van de 10 keer.

• hjs
  • Niet online
Toch makkelijk te testen?
Even de TP Link overslaan.

• MrOsman
Iemand ook met volgende probleem? v10a start om de x dag van zelf op
dit merk je als je gebruik van maakt
modem valt uit wordt daarna rood blauw groen? heel vervelend heb het nu 5x mee gemaakt op verschillende tijden middag en avond uren

• MrOsman
Welke Firmware Versie hebben jullie? ik zie dat ik v6.00.32 build135 heb dus een oude.
nieuwe kan ik niet binnen halen

• Me_dusa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-04 16:08

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

MrOsman schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:08:
Iemand ook met volgende probleem? v10a start om de x dag van zelf op
dit merk je als je gebruik van maakt
modem valt uit wordt daarna rood blauw groen? heel vervelend heb het nu 5x mee gemaakt op verschillende tijden middag en avond uren
Geen last van hier.

Me_dusa

• henry299
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik ben sinds vandaag overgegaan van Telfort/Kpn naar Budget omdat ik hier dubbele snelheid heb voor hetzelfde geld. Ik heb netjes een modem thuisgestuurd gekregen, maar nu heb ik al gewoon de snelheid met mijn oude V10a modem. Dus ww enzovoort hoef ik niet aan te passen. Kan ik dit gewoon zo laten of krijg ik hier problemen mee?

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik ben aan het ori毛nteren op een internetaansluiting bij mijn nieuwe woning. Voorheen al heel lang kabel via Ziggo gehad, maar ik wil toch eens voor iets goedkopers gaan. Ik heb alleen een internet only abo nodig.

Op de sites van Online.nl, T-Mobile en YouFone enzo krijg ik bij de postcodecheck al snel het volgende te zien:
Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 27 Mbit/s down | 4 Mbit/s up.

Maar op de site van Budget krijg ik het volgende te zien:
Met standaard internet is de maximale internetsnelheid op dit adres 50 Mb/s down en 5 Mb/s up.

Dit is wel een groot verschil. Is de postcode check van Budget wel re毛el? De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?

• grun93
  • Nu online
xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:13:
De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?
Ja. Probeer deze tool eens, die is redelijk betrouwbaar. De aangegeven snelheid wordt op mijn adres tenminste wel gehaald.

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Ja. Probeer deze tool eens, die is redelijk betrouwbaar. De aangegeven snelheid wordt op mijn adres tenminste wel gehaald.
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Denk dat de postcode check van Budget er toch naast zit dan..

• krakendmodem
xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Denk dat de postcode check van Budget er toch naast zit dan..
Budget zit er inderdaad een beetje naast. Op een adres waar nu maximaal 14Mbit adsl leverbaar is geeft Budget tot 20/1 aan.

Op andere postcodes klopt het weer wel. Je krijgt dus keuze uit verschillende snelheden zo te zien.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:13:
Ik ben aan het ori毛nteren op een internetaansluiting bij mijn nieuwe woning. Voorheen al heel lang kabel via Ziggo gehad, maar ik wil toch eens voor iets goedkopers gaan. Ik heb alleen een internet only abo nodig.

Op de sites van Online.nl, T-Mobile en YouFone enzo krijg ik bij de postcodecheck al snel het volgende te zien:
Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 27 Mbit/s down | 4 Mbit/s up.

Maar op de site van Budget krijg ik het volgende te zien:
Met standaard internet is de maximale internetsnelheid op dit adres 50 Mb/s down en 5 Mb/s up.

Dit is wel een groot verschil. Is de postcode check van Budget wel re毛el? De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?
Die van Budget is geen postcodecheck

• jan groen
  • Nu online
kpnnetwerk gaat hier in Arnhem een GPON glasvezel netwerk aanleggen. Ik heb begrepen dat de "echte" KPN klanten automatisch overgezet gaan worden. Hoe gaat dat met Budget klanten? internet via glasvezel is bij Budget duurder dan via VDSL. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of blijven jullie gelet op de prijs gewoon op VDSL. Ik hoor graag jullie reacties.
Ik heb al jaren VDSL en haal de volle snelheid en ben eigenlijk wel zeer tevreden...

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:35

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik heb ook glasvezel beschikbaar, maar zit vanwege de prijs nog op VDSL. De snelheid die ik haal (100/30) is voor mij voldoende.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via priv茅bericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Barre73
KPN Wholesale heeft vorig jaar aan alle aangesloten providers aangegeven dat koperaansluitingen (dus VDSL) worden uitgeschakeld vanaf maart 2023 voor de aansluitingen die toen al glasvezel hadden. Circa 2,3 miljoen dus.
En vanaf dat moment ook voor alle aansluitingen die vanaf toen glasvezel kregen, en dan 36 maanden later.

Simpel gezegd: Als jij je aansluiting krijgt mag je verwachten dat drie jaar later er geen koper meer leverbaar is. Ook niet als je op dat moment nog een abonnement hebt. Je provider benadert je dan op tijd om omgezet te worden.

Prijstechnisch gezien is op dit moment niet bekend hoe dit uitpakt. Die prijzen waren openbaar maar zijn sinds vorige maand op de website van KPN Wholesale alsnog achter een slotje gezet. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit dichter bij elkaar is gekomen maar ik sluit niet uit dat glas toch iets duurder uitpakt voor de provider (en dus de klant)

[Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2021 10:44]

• xileS
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:06:
[...]

Budget zit er inderdaad een beetje naast. Op een adres waar nu maximaal 14Mbit adsl leverbaar is geeft Budget tot 20/1 aan.

Op andere postcodes klopt het weer wel. Je krijgt dus keuze uit verschillende snelheden zo te zien.

[Afbeelding]
Hmm, max 27 MB is er dan haalbaar. Klinkt erg sloom, maar als ik erover nadenk. Wij gaan er maar met z'n 2en wonen en zijn geen hele grote MB verbruikers. Beetje Netflix/Youtube en voor de rest gewoon veel internetgebruik via de mobiel. Dus dan zou in theorie 27 MB voldoende moeten zijn, maar neem ik dan de 20 Mb/s of de 50 Mb/s. Scheelt ook maar een euro, maar vraag mij af of die 7 Mb/s nog het verschil gaat maken dan.. Netflix adviseert iig wel minimaal 25 Mb/s voor de hoogste kwaliteit streams.
JvS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Die van Budget is geen postcodecheck
Er staat wel letterlijk "Doe de postcodecheck en meld je aan"

• Barre73
xileS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Hmm, max 27 MB is er dan haalbaar. Klinkt erg sloom, maar als ik erover nadenk. Wij gaan er maar met z'n 2en wonen en zijn geen hele grote MB verbruikers. Beetje Netflix/Youtube en voor de rest gewoon veel internetgebruik via de mobiel. Dus dan zou in theorie 27 MB voldoende moeten zijn, maar neem ik dan de 20 Mb/s of de 50 Mb/s. Scheelt ook maar een euro, maar vraag mij af of die 7 Mb/s nog het verschil gaat maken dan.. Netflix adviseert iig wel minimaal 25 Mb/s voor de hoogste kwaliteit streams.

[...]

Misschien dan even kijken naar Oxxio alles in 1. Precies hetzelfde als Budget maar zij werken met maar 1 abonnement voor VDSL. Tot 100 Mbit. Altijd dezelfde prijs.

Laat maar, zou alleen maar duurder uitpakken per maand.

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2021 16:06]

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik heb van de week ook al zitten kijken of ik elders een betere deal kan scoren dan bij Budget, maar ik geloof dat het gras nergens anders groener is. Ja voor de eerste 3 of 6 maanden, maar daarna houdt 't weer op.

Ik laat de providers die geen KPN hardware gebruiken even buiten beschouwing.

• krakendmodem
xileS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:32:
[...]

[...]

Ik zou lekker die tot 50 pakken. Mogelijk valt de snelheid iets hoger uit dan 27

Voor streaming is 20Mb al voldoende. Tenzij je veel 4K pakt, dan is het krap. Anders kan je er prima mee netflixen en internetten tegelijk.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True