Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:49

Deel 2

Het vorige topic "[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1" is te vinden door op de link te klikken. Deel 2 is aangemaakt omdat NLEx inmiddels is komen te vervallen en inmiddels door het leven gaat als "Budget Alles-in-1".

Over Budget Alles-in-1

De overname van NLE door Nuts Groep, die al in januari 2018 heeft plaatsgevonden, is vanaf deze week ook zichtbaar in de telecomproducten van NLE, die al sinds oktober 2016 worden aangeboden onder de naam 'NLEx'. Nuts Groep heeft ervoor gekozen NLEx samen te voegen met de het Alles-in-1 aanbod van Budget Energie, waarmee NLEx een naamswijziging zal onder gaan naar 'Budget Alles in 1', zo blijkt uit de website van NLE. De naamswijziging heeft op 13 oktober plaatsgevonden.

Net als bij internet via NLEx maakt Budget Alles-in-1 ook gebruik van het KPN-netwerk. Ook bij Budget Alles-in-1 kunnen klanten gebruik maken van interactieve televisie. Standaard heeft iedere Alles-in-1-klant Tv Basis waarmee klanten toegang hebben tot meer dan 100 tv-zenders, waarvan 32 in HD kwaliteit. Ook kan het basispakket uitgebreid worden met Tv Plus en vele andere sport-, film- en kidspakketten.

Bij Budget Alles-in-1 wordt ‘Bellen Standaard’ geleverd. Hiermee kunnen klanten bellen en gebeld worden via de vaste telefoonlijn. Net als bij Bellen via NLEx kan er ook gekozen worden om het pakket uit te breiden met 3 verschillende bundels: ‘Bellen Onbeperkt Vast’, ‘Bellen Onbeperkt Mobiel’ en ‘Bellen Onbeperkt Buitenland’. Ieder van deze drie bundels kost EUR 5,00 per maand.

Gevolgen voor prijzen
Nuts Groep lijkt vooral te willen focussen op breedband-only aansluitingen. De tarieven voor breedband-only aansluitingen zijn gedaald, zoals in onderstaand overzicht te zien is. Televisie en telefonie is duurder geworden in het nieuwe aanbod. Voor tv wordt EUR 14,00 per maand gerekend (tegenover EUR 7,00 voorheen) en vast bellen kost EUR 1,00 per maand (was EUR 0,00). Ook de kortingsperiode voor één- en tweejarige aansluitingen is verkort naar vier maanden (was 8 maanden voor éénjarig contract en 10 maanden voor tweejarig contract).

Apparatuur

TV-ontvanger: Arris 2952
Modem: Experiabox V10

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-04 18:15
Roncom schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:16:
[...]

Maar dan neem je toch alleen internet af en niet Alles in 1 en dus ook geen recht op 5EU verlaging ivm Budget Energie?
Jawel hoor. Ga maar naar de website, vul je postcode & huisnummer in en check de box dat je al lid bent van Budget Energie.

Dan stel je je pakket samen, klik TV & telefonie uit en je krijgt deze prijs te zien

Het contract dat je krijgt geeft eerst een prijs van 25 Euro en 30 Euro na 4 maanden, maar zij hebben aan mij bevestigd dat zogauw de 4 maanden voorbij zijn , er idd 25 euro gefactureerd wordt

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-04 18:15
Vanmorgen was de KPN verbinding weg. Meteen de EB10 van Budget op het ISRA punt aangesloten. Was nog wel een dingetje wat ik duw de hele aansluiting in het ISRA punt :X Was even bang dat ik alles gemold had maar na 5 minuten had ik al een verbinding met Internet.

Alles aangepast en we zijn up & running

Haal netjes de volle verbinding , ook via WiFi.

We gaan het meemaken de komende 12 maanden. :)

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Sjah schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:55:
Ok, maar ik ben geinteresseerd waarom je het als lomp iemand verpesten kan, is het net zo "moeiljk" als solderen ofzo?
Nee, totaal niet. Maar mensen willen nog wel eens ergens aan rukken.... Zie het voorbeeld....

Die blauwe connector hoort dus op de grondplaat te zitten en niet aan de NTU :X
Als je ziet hoe dun zo'n glasvezelkabeltje is, dan is schade zo gemaakt

[Voor 11% gewijzigd door mad-dog op 07-04-2020 00:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Indir schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:32:
[...]

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, wanneer je naar "Instellingen > Remote Management" gaat dan kun je de remote management van de genoemde modem inschakelen voor extern beheer et cetera. Ik heb het net nog even getest en wat blijkt ik krijg de webinterface van de modem in HTTP voor mijn neus geschoteld wanneer ik het op mijn smartphone via m'n mobiele data abonnement benader. Het ziet er naar uit dat HTTPS niet eens ondersteuning heeft in de door mij genoemde firmware van deze modem. 8)7 |:(

Dit betekent dus dat de kans bestaat dat er nogal wat digibeten ooit remote management aan hebben gevinkt en ingeschakeld op de genoemde modem, waardoor ze nu kwetsbaar zijn voor een man-in-the-middle (MITM) aanval. Al helemaal als ze ook nog eens de ICMP optie hebben aangevinkt.
Was gisteren bezig met een V10A maar daar werd ik helemaal triest van toen ik onderstaand scherm zag :')

1. Ook geen https
2. Ze weten kennelijk het verschil tussen authentication en authorization niet
3. De rode tekst is volgens mij geschreven door een stagiair 8)7

En dat was alleen nog maar het inlogscherm :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
Iemand die dit probleem (her) kent?

Sinds een week valt lek avond rond deze tijd het internet uit. DSL is up, TV werkt maar het internet deel is weg. DNS sluit ik uit omdat het modem gewoon weg niet meer bestaat, pingen naar het modem gaat BV niet.

Dit is nu al enkele avonden bezig maar vergeet steeds te bellen tot het weer. Zo laat is. Na ca. 0100h werkt alles weer, tot ergens rond 2300h volgende dag, soms eerder soms later.

Kan het zijn dat het modem aan het overlijden is. Een herstart en full reset hebben beide hetzelfde resultaat, namelijk dat het Max 5 minuten werkt, tot het weer later in de nacht is.

Probleem is hier duidelijk zichtbaar, pc is direct op modem aangesloten.

Andere poorten exact hetzelfde beeld.

[Voor 28% gewijzigd door Kird03 op 19-05-2020 22:59]

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-04 07:29
Merk wel na 1 dag dat de FEC errors omhoog gaan. Is dat normaal? Merk niks verder aan de verbinding

CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 2/246626

Merk wel dat de snelheid er nog niet is. Zat met online.nl op het dubbele.

https://tweakers.net/i/pTItCHDUgpgcERxrLevSoBB26k0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zI5TA2URfMWkb94UCeJnpVPB.png?f=user_large

[Voor 45% gewijzigd door Erik1805 op 30-05-2020 10:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Erik1805 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:49:
Merk wel na 1 dag dat de FEC errors omhoog gaan. Is dat normaal? Merk niks verder aan de verbinding

CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 2/246626

Merk wel dat de snelheid er nog niet is. Zat met online.nl op het dubbele.

[Afbeelding]
Doe het al tijden met zo'n lijntje:
https://tweakers.net/i/VYqYPWQiJkacYziV3sjj7K6p5YA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kjPfqBRM6LLIpPaTMxtNPCrd.png?f=user_large
Wel lekker lage ping... zal ook wel een oude VDSL lijn zijn. Alhoewel in H'sum centrum waren ze wel met de centrale bezig.

[Voor 5% gewijzigd door OgWok op 31-05-2020 08:00]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
Aha, maar in heel Maarssen ligt sowieso een glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL.

Daar is KPN WBA altijd een actieve operator op en zou dus in principe Budget ook bestaal op moeten zijn.
Het kan zijn dat zijn aansluiting nog maar recent is opgeleverd en de postcodechecks nog niet zijn bijgewerkt of misschien heeft het iets met xPON te maken (KPN is er namelijk zelf wel bestelbaar)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Was vannacht rond 2en even wakker. Geen tv, telefoon, internet van Budget. Paar keer Experiabox geherstart.
Niets. Was me net al op aan het maken voor een bel rondje met Budget. Maar nu alles gelukkig weer OK.
Ze zijn vannacht aan het sleutelen geweest:

https://tweakers.net/i/zMqrSz7mPovADyoSDSjfXs36lDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K3qEQQjkecklN8iLmyEB7Q4f.png?f=user_large

Ping is nog wat lager en upload bijna verdubbeld; hulde ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:25
De klantenservice had vanochtend een storing, dus waren telefonisch niet bereikbaar. Begin van de middag heb ik ze telefonisch wel te pakken gekregen en hebben ze me geholpen.

Ik moest het klepje van het telefoonaansluitpunt verwijderen en foto's maken van de kabels, want het leek erop dat de modem aangaf dat de bekabeling onjuist was. Maar nadat ik de volledige klep voor de aansluiting weg had gehaald bleek dat ik 2 aansluitpunten had, 1 was dus al die tijd verborgen. Het tweede aansluitpunt bleek degene te zijn die ik moest hebben.

Ik heb de 'opening' naar de aansluiting dus verplaatst en daar de modem op aangesloten en een half uur later kreeg ik een automatische mail van Budget dat ik online was. En dat was ook zo!

Het resultaat tot nu toe is goed. Ik ga het deze week testen en als alles zonder problemen werkt, dan kan ik Ziggo vanaf 1 juli opzeggen :)

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• KabouterTilly
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-04 21:25

Uuhhmmm.. in de loop van volgende week?
Dat mag ik niet hopen met een abonnement wat op 13 mei is afgesloten en a.s. zaterdag ingaat.. |:(

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Hier ook een oude Telfort ExperiaBox (v8) aangesloten en nadat de firmware gedownload was werkte de lijn reeds sinds donderdagavond. Afgesproken aansluitdatum was morgen, zaterdag de 13de.

Kreeg ook direct een mailtje die avond dat m'n contract was ingegaan én het installatie pakketje was verstuurd :D

https://i.postimg.cc/fLkZ842v/image.png

• erwindew
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-04 21:47
Nog even een vraagje. Ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting in de meterkast. Ik heb een glasabbo aangevraagd van budget. Alleen zie ik hier alleen een FTU punt. Hier kan dus geen experiabox op aangesloten worden. Moet hiervoor nog een iets gebeuren? Of krijg je alle materialen daarvoor opgestuurd?

[Voor 24% gewijzigd door erwindew op 12-06-2020 19:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:03
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:00:
Nog even een vraagje. Ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting in de meterkast. Ik heb een glasabbo aangevraagd van budget. Alleen zie ik hier alleen een FTU punt. Hier kan dus geen experiabox op aangesloten worden. Moet hiervoor nog een iets gebeuren? Of krijg je alle materialen daarvoor opgestuurd?

[Afbeelding]
Voor glasvezel moet altijd een monteur komen die jouw FTU voorziet van een actieve NT. Daar wordt de Experiabox op aangesloten. Zie foto hieronder:

• dynam!ke
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-04 07:53
(jarig!)
Hey,
Ik ben van Telfort naar Budget overgestapt en heb vandaag het modem binnen gekregen.

Opgestart. Werkte goed. Wat settings gedaan. Alles OK.

Toen nog even wat kabelmanagement gedaan en ook de stekker even in een ander stopcontact gedaan wat resulteerde in een reboot uiteraard.

Duurde even, omdat er blijkbaar een firmware update binnen gehaald moest worden, want er waren wat andere opties in het menu opeens. Ook waren alle instellingen weg die ik had gedaan voor de upgrade. Blijkbaar is een firmware update ook een factory reset. Maargoed, opnieuw gedaan en alles weer OK.

Wat ik wel zag was de naam Telfort. Zie het plaatje. Hoe zou dat komen? Het was wel mijn vorige provider... Is dat gek?

EDIT: Ha, ook leuk: een mailtje van Budget dat het modem is aangesloten en dat ik nu echt online ben. Blijkbaar detecteren ze dat. Nog nooit gehad bij een andere provider, leuk.

[Voor 7% gewijzigd door dynam!ke op 12-06-2020 22:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-04 21:38
Sjah schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:20:
@Captain_koek

Gaarne een antwoord of het bij jou om glas en Tv gaat...

Screenshot is ook welkom, dit gaat iedereen aan, we zitten hier allemaal bij Budget, weliswaar velen bij Dsl-variant.
Excuus, gaat om glas en tv inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een aanbod ontvangen, ik heb nu overigens alleen DSL en TV.
Heb nog gekeken maar er is niet veel anders wat goedkoper is.
En dit werkt wel allemaal goed, dus ben geneigd om te tekenen voor een jaar.

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ze hebben nu een nieuwe aanbieding lopen, moet toch wel één van de betere deals voor een internet only abonnement zijn momenteel. Zeker als je ook gas/energie bij ze afneemt. Even bellen met ze en wellicht halen ze de aansluitkosten à € 25,- ook weg.

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:18
Ik kijk af en toe via de chromecast het RTL journaal. Ik startte dan vaak iets later en kon dan met het balkje in de app op mijn telefoon terug naar het begin. Dit werkt sinds kort niet meer. Hebben mer mensen dat od doe ik iets fout?

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
wopper schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Als je Vigor in full bridge staat (Google). Dan moet de USG met vlan tag 34 aan de wan zijde een DHCP adres ophalen.

Je moet op de Vigor geen publiek internet IP zien. De Vigor moet transparant zijn.

FULL bridge mode. https://www.draytek.nl/wp...ds/VDSL-Bridging-V2.0.pdf
Dank voor je snelle antwoord. Full bridge is helaas niet mogelijk op de Vigor 2760. "bridge mode" wel zoals op blz 3 en 4 van die link staat omschreven.

edit: ik ben er inmiddels al achter dat je een full bridge nodig hebt om de router functies volledig over te slaan met gebruik van VLAN:

[Voor 37% gewijzigd door Djarune op 01-08-2020 13:15]

• Djarune
  • Nu online
wopper schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Kan de 2760 niet de vlan tag op het wan voorzien (#34) en dan zonder vlan tag naar de USG?

Zou je eens wat screenshots willen delen van de GUI mogelijkheden?

En "WAN > General Setup" is precies hetzelfde als bij de Vigor 130. Dus bij VDSL de VLAN getagged naar 34. Ik zie zelf trouwens niet veel mogelijkheden.

Opties die ik nu voorzie:
  1. De USG eruit te halen en de Vigor 2760 als router te gebruiken tot ik een Vigor 130 (goedkoop) heb aangeschaft en vervolgens de Vigor 2760 verkopen.
  2. Router achter router, dus DMZ en statisch ip op de USG en DHCP IP range aanpassen.

• Zerobase
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
@Djarune :

Bridge mode op de Vigor 130 stel je alsvolgt in. Voor een 2760 zou dat niet veel anders moeten zijn:

Laat VDSL2 'Service' op disabled staan. Anders krijg je wat op de Vigor 165 'Bridge' wordt genoemd: Deze heeft twee bridge-modi: Bridge en Full-Bridge. Bridge mode zet het aangegeven vlan op de WAN kant untagged door naar de LAN kant (strip de vlan tag er dus af). Full-bridge zet alles 1-op-1 door (dus met vlan tags).

Misschien kun je hier iets mee?

• Djarune
  • Nu online
wopper schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

Ja dat heb ik ook zo. Dan *moet* je ook VLAN 34 Tag op je USG gebruiken. Zoals in het plaatje te zien loopt vlan 7 helemaal “door”

Een USG kent geen tweede IP op dezelfde WAN interface. Je zult met de hand een pseudo eth toe moeten voegen die je koppelt aan je WAN ethx.

Eerst maar eens internet in vlan 34 op de USG👌💪
Hoera! Niet helemaal volgens bovenstaande methoden, maar toch gelukt! *O*

De "General setup" moest zoals @Zerobase al voorstelde om te doen:

Daarna heb ik 3 avonden zitten klooien met het vinkje "enable bridge mode" zoals in het menu "Internet Access >> MPoA Static or Dynamic IP" staat voor WAN 1. :F Dit hele menu moet men dus niet enablen zoals hieronder

Dan is er in de Vigor 2760 en soortgelijke andere Draytek modem routers een apart menu om VLAN door te zenden op de WAN. Hier heb ik dus de 34 getagged, "open bridge mode" aangezet en ik kon ook kiezen welke fysieke LAN poort om de router ik wil gebruiken hiervoor. In dit geval P2 aangezien P1 voor management is gereserveerd.

Op de USG of andere achterliggende router zelf hoeft niets te gebeuren. Gewoon DHCP aan in de WAN, maar VLAN uit laten.

Ik ben blij dat het gelukt is. Het fijne aan de Vigor 2760 is dat IPTV ook schijnt te werken. Het is dus een mooi goedkoop tweedehands alternatief voor de Vigor 130 als men die niet op marktplaats kan vinden. Fysiek ietsjes groter, maar toch ook weer een heel stuk kleiner dan de Experiabox V10 :)

Bedankt voor de hulp @wopper en @Zerobase. De remote access laat ik even voor wat het is. Ik heb daarvoor altijd nog poort 1 in de meterkast voor als het echt moet.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ach ik modder ook maar een beetje door ;) :

(wel een fijne ping)

[Voor 4% gewijzigd door OgWok op 21-08-2020 11:09]

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:09
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:40:
[...]

Dank voor je uitgebreide antwoord. Normaal neem in niet snel iets als waarheid aan van een @krakendmodem , maar sir klinkt plausibel 😋

Met TV aan op een HD kanaal dus rond de 7Mbit. ;)

• Me_dusa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-04 16:08

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

FYI: Heb net m'n abbo geupgrade naar glas 100/100 voor 1,5 euro per maand extra(is nu dsl). Geen slecht aanbod dunkt me.

Me_dusa

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:35

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Of koop een pricewatch: Logitech Harmony Companion afstandsbediening. Dan kun je ook je andere apparaten met één afstandsbediening besturen. De afstandsbediening communiceert met de hub via RF, de hub heeft IR-zender (en extenders voor apparaten die geen line-of-sight met de hub hebben). Werkt hier prima.

De hub is ook met een smartphone te bedienen, handig als je de afstandsbediening even niet kunt vinden :p
wopper schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is netjes, hoe lang loopt die discounted prijs? Regulier is het 42,50 (best fors) ben benieuwd naar je voorwaarden?
Bij mij staat in m'n klantenportaal ook de mogelijkheid tot upgraden.
Heb nu 100Mbit ADSL voor €24 (en TV voor €10), bij het internetonderdeel staat een upgradeoptie voor glasvezel (aanwezig in mijn woning):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben op dit moment goedkoper uit, dus heb nu niet doorgeklikt. Maar na mijn kortingsperiode (eerste 3 mnd.) zou ik 44 per maand gaan betalen (internet €30 en TV €14), dus dan kost van 100/30 naar 100/100 maar €3 per maand extra. (€30 + €14, of €33 + €14)

[Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2020 10:26]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Budget heeft een sim-only aktie:

Bij goed lezen; 5 Mbps down en 1 Mbps up. Als ze die Happy Plugs nou weglaten en 20 Mbps / 5 Mbps geven, dan heb ik er wat aan, toch?

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-04 13:41
PM_Petrol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
Ik zit ook te denken om naar Budget over te stappen. Ik zit nu bij Ziggo.
Tv kijken doe ik dus via coax.
Via budget gaat het over de varkenssnuit. Alleen heb ik deze niet in de buurt van de tv zitten, de coax is wel onder de vloer doorgetrokken, de varkenssuit dus niet. Ook ligt er geen internetkabel bij de tv.
damn, hier had ik nog niet eens naar gekeken |:( en ik zie dat mijn isra-punt er ook niet heel jofel bijhangt...

en ook alleen maar tv-kabel die naar ziggo kastje is getrokken... dat compliceert de boel wel weer. straks maar even bellen met ze en kijken of ze hier zelf een goeie oplossing voor hebben, en anders maar kijken de suggesties van Barre73. zo'n overstap gaat ook nooit soepel :)

[Voor 7% gewijzigd door habermas op 12-11-2020 08:55]

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15-04 13:41
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]
In jouw geval lijkt me dit niet het ISRA punt. De grijze kabel die uit de muur komt is volgens mij een kabel voor in de woning en niet die van KPN zelf. Heb je geen meterkast waar het echte ISRA punt zit?
nee in mijn meterkast zit niks, alleen een stoppenkast en iets voor de intercom.

lijkt me toch dat dit het isra-punt is dan? met een varkenssnuit :)
hier zou je nou net toch een monteur voor willen laten langskomen... maar ja, corona :X

[Voor 10% gewijzigd door habermas op 12-11-2020 16:17]

• Barre73
habermas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
[...]

nee in mijn meterkast zit niks, alleen een stoppenkast en iets voor de intercom.
[Afbeelding]
lijkt me toch dat dit het isra-punt is dan? met een varkenssnuit :)
hier zou je nou net toch een monteur voor willen laten langskomen... maar ja, corona :X
Ja en nee. Dit is wel een varkenssnuit maar niet eentje die KPN gebruikte. Dit is een modernere versie en zo te zien van de bouwmarkt. Maar ik werd vooral getriggerd door je andere foto waarop je de kabel zag die er op aangesloten zit. Dat zag er gewoon niet uit als een kabel van KPN zelf.

Dit zijn de gebruikte ISRA punten door de jaren heen (let op het verschil tussen deze varkenssnuit en de jouwe).

[Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 12-11-2020 17:52]

• Barre73
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:26:
[...]

Wellicht is het dan bij mij een voordeel dat de losse isra kabel bij mij in de woonkamer uitkomt, in de muur, achter een dichte dubbele (dummy) wandcontactdoos.
Budget moet dus ook een monteur van KPN aansturen. Als een monteur van KPn een ISRA punt opnieuw moet maken komt hier altijd 1 van onderstaande doosje te hangen (is verplicht):

• ACDSL
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:03
ThinkPad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:51:
Als je in het linkermenu (op de pagina die opent als je op het tabje 'Wifi' bovenaan klikt) kiest voor 'Geavanceerd' dan kun je een aparte SSID per band kiezen.

Maar waarom wil je dit? Best practice is het namelijk niet, qua roaming kun je het beter gewoon hetzelfde houden.
Ik heb een stel smart lampen en smart plugs die enkel op de 2,4 band werken en in de war raken als ik met 1 SSID voor beide banden werk, daarom :-)

Het lijkt erop dat ik andere firmware heb - heb geen tabje Wifi en ook geen Geavanceerde instellingen lijkt het? Bij WLAN zie ik ook geen mogelijkheid voor aparte SSID's 8)7

Raar ook dat er Telfort staat? Heb overigens een v10A Experia Box.

[Voor 5% gewijzigd door ACDSL op 02-12-2020 21:14]

• ThinkPad

ThinkPad

Ik heb inderdaad een heel andere firmware:

Ik lees dat je nog maar net klant bent, ik vermoed dat je modem nog een andere firmware moet ophalen.
Heb trouwens een v10 (niet v10a), mogelijk dat er sowieso verschil in de firmware zit.

[Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2020 21:18]

• maniac_1979
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-04 15:55
kwon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:56:
Kun je de 2.4 GHz band op de V10A wel in zijn geheel uitschakelen?

Edit: dus dat alleen de 5 GHz band overblijft.
Ja, je kunt kiezen welke frequentie je aan of uit wil hebben staan.

• Black-Hole
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11-03 20:48
Barre73 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:37:
[...]

Ik wilde net naar mijn eigen post linken :-) Er is geen apart glasvezel topic voor Budget en ook geen algemeen topic.
Kan ook hier. Ik heb er genoeg verstand van mag ik inmiddels hopen.

@Black-Hole welke aansluiting heb jij en welk kastje heb je van Budget gekregen?
Je hebt het over een zwart kastje?
Dit heb ik gekregen als installatiepakket samen met een UTP-kabel en adapter. Verder hangt hier alleen nog het witte KPN glasvezelpuntkastje aan de muur.

Even zoeken op het serienummer van het kastje doet wonderen en heb de handleiding van de fabrikant gevonden. Heel simpel dus als ik het zo zie. Stofkapje verwijderen en schuiven maar.

[Voor 7% gewijzigd door Black-Hole op 09-12-2020 19:21]

• Me_dusa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-04 16:08

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik heb een aansluiting als deze(rechts is het lege kapje er al af). Dan weet ik niet zeker meer of ik van de geleverde zwarte module eerst de zwarte dopjes van de glasingang moest halen of niet. Daarna is het er overheen schuiven(past maar op een manier). En dat is het eigenlijk.

Daarna UTP er in, naar je router naar keuze en er is internet.

[Voor 7% gewijzigd door Me_dusa op 09-12-2020 21:31]

Me_dusa

• ThinkPad

ThinkPad

Stinger_Ventura schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:54:
ik heb iets raars (vind ik zelf) met VDSL via Budget KPN.

In het begin was mijn ping strak 6-7 ms (jitter 0,5) als ik via speedtest.net een sneleheidstest op naar KPN Amsterdam deed.

Opeens was dat 10-11 ms (jitter 0,5) naar dezelfde server.
En afgelopen week opeens weer strak die 7 ms naar KPN, om nu weer terug te schieten naar 10ms gedurende de dag. Ik heb op die momenten geen andere verbruikers op het netwerk.

Hoe kan dit? En hoe kom ik weer terug bij die 7? Heb de standaard instellingen, geen andere DNS oid.
Ik merk het ook wel, misschien door alle thuiswerkers?

Hier een SmokePing van de primary DNS (213.75.63.78) van Budget Thuis, vanaf juli t/m nu:

De gateway (195.190.228.12), eerste hop buiten mijn netwerk is ook wel bijzonder:

@wopper logt dit soort dingen ook, ben benieuwd of hij ook dergelijke dingen ziet.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:45
ThinkPad schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:30:
[...]

Ik merk het ook wel, misschien door alle thuiswerkers?

Hier een SmokePing van de primary DNS (213.75.63.78) van Budget Thuis, vanaf juli t/m nu:
[Afbeelding]

De gateway (195.190.228.12), eerste hop buiten mijn netwerk is ook wel bijzonder:
[Afbeelding]
@wopper logt dit soort dingen ook, ben benieuwd of hij ook dergelijke dingen ziet.
Ik heb hier een hele moderne straatkast, waarbij ik 200Mbit/s over 1 aderpaar kan halen. Ik veronderstel dat het uitmaakt op welke type kast je zit, en welke driver je in je eigen modem gebruikt.

Zelf gebruik ik een EdgeRouter-X met een Vigor 165 in bridge. Detail is dat dit mijn standby lijn is, er gaat alleen smokeping data overheen, geen userdata, tot Ziggo uitvalt.

Dit knikje zag ik op de ziggo lijn ook, dat lijkt meer uit de serverfarm te ontstaan thuis. 8)

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 11-12-2020 19:17]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• krakendmodem
OneTimer schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:13:
Vandaag is het abonnement gestart. Via WiFi haal ik 100 Mbps down en 8 ms ping. Bij Ziggo had ik 160 Mbps en 16 ms ping.
Dikke prima dus bij Budget :)

Hoe kan het dat de ping lager is via de telefoonlijn?
Meerdere redenen.

- Met DSL heb je een eigen lijn waardoor je rechtstreeks op de wijkcentrale op glas verder gaat. Coax is een gedeeld medium waardoor je iets meer latency hebt. (Je merkt het overigens bijna niet).

- Bij vectoring VDSL (wat jij hebt) zijn er truukjes uit gehaald om de latency te verminderen; het oudere ADSL had soms boven de 20ms latency:

- KPN heeft een eigen exchange waar veel partijen ook op aangesloten zijn. Dus minder hops, minder latency.

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 28-12-2020 18:37]

• SaraNostra
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09-04 18:07
MrOsman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]

welke heb je noem is wat op of zet een afbeelding
versterks zijn oude tijd mesh is de goede optie
Deze, om precies te zijn:

• brey_maastricht
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07-02 18:55
MrOsman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Hoi,
doe is even check op > https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ en deel even anders je modem DSL status om te kunnen vergelijken :)
Thnx. Bij deze:

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

Nice!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
OgWok schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

[Afbeelding]
Nice!
Dat klopt.

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:50:
Ben weg bij Budget, over 'n maand, via de overstapservice van Tmobile. Wat me opvalt......dat Budget weliswaar een mail stuurt, maar daarin je hard laat stikken vwb terugsturen. Ze zeggen dat je zelf voor doos moet zorgen (en ze melden daarbij dat ze denken aan de doos waarin je hem toegestuurd kreeg (ja halloo, meld dat voor aanvang contract, gaarne)) over verzendkosten zwijgen ze hard.
Ik was per 6 januari overgestapt van Budget.
Persoonlijk vind ik dat je ietwat overtrokken reageert dat je zelf een doos moet regelen.
Heeft iedereen wel liggen en anders vraag je aan je buren of ga je naar de supermarkt.
Ik had de originele doos waarin het spul kwam, omdat het duidelijk was bij contract begin dat het om leen apparatuur ging, en dus terug moest.

In datzelfde bericht stond ook een antwoordnummer, dus ik weet niet over welke verzendkosten je het hebt.

• Rocketman
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-04 10:14
digitalus101 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:50:
@Ronj de kans is groot dat die straatkast aan onderhoud toe is. Voorheen heb ik zelf ook dit soort onderbrekingen meegemaakt (toen als Telfort vdsl klant), nadat de kast een aantal keer onderhouden is geweest, zijn die onderbrekingen ook gestopt (momenteel vdsl via Budget).

Die onderbrekingen had je dus waarschijnlijk ook gehad op andere vdsl aanbieders dan Budget, die over diezelfde straatkast lopen.
Na een paar dagen Budget is mijn conclusie dat deze internetverbinding volkomen identiek is aan de oude Telfort lijn. Inderdaad, als die straatkast in orde is dan komt het wel goed.

Het signaal is ook zeer stabiel

Kortom, ik ben zeer tevreden.

• Berpie74
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15-04 20:23
Keeshaan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 😤
Misschien dit proberen?

[Voor 14% gewijzigd door Berpie74 op 25-02-2021 17:40]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.

• Marijn100
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-04 21:01
Ik ben net verhuisd. Budget heeft de lijn netjes overgezet! Nu heeft mijn nieuwe woning in meerdere ruimtes een aansluiting. In de eetkamer een type 2 (ish) wandcontactdoos en in alle andere kamers een "gewone" telefoonaansluiting.
In de woonkamer werkt het modem prima maar, ik zou het modem (+ NAS enz. enz.) graag in een andere kamer neerzetten. Achter die wandcontactdozen zit dezelfde "dubbele" inbouwdoos van KPN met de gebruikelijke rood/wit/blauw/oranje/aarde draad aangesloten op telefonie stopcontact. Tot nu toe heb ik hierop geen signaal binnengekregen. De woning is gebouwd in de jaren 80.

Type 2(ish) aansluiting

Een van de andere aansluitingen

Wat is gebruikelijk, zijn alle rode en blauwe, enz. draden ergens met elkaar verbonden of zitten deze los van elkaar?

Oef, ik denk dat ik het antwoord heb gevonden met Fourstack (blijkbaar werkt alleen de Tele2-versie nog).

[Voor 8% gewijzigd door Marijn100 op 15-03-2021 16:46. Reden: Fourstack geraadpleegd]

• NIEKler
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-04 20:35
Ik heb een internet-only aansluiting van 50mbit voor €37.50 per maand. Na wat door mijn account te zijn geklikt zag ik dat ik kon "upgraden" naar 100mbit voor €33.50 per maand. Er staat dat dit een 'discounted' price is maar er staan verder geen voorwaarden bij qua kortingsperiode. De boel dus maar aangeklikt en binnen een paar minuten haalde ik de snelheid ook via speedtest.

De vraag is nu of de korting voor maar een bepaalde periode geldt of dat ik nu sneller internet heb voor minder geld _/-\o_

• krakendmodem
xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Denk dat de postcode check van Budget er toch naast zit dan..
Budget zit er inderdaad een beetje naast. Op een adres waar nu maximaal 14Mbit adsl leverbaar is geeft Budget tot 20/1 aan.

Op andere postcodes klopt het weer wel. Je krijgt dus keuze uit verschillende snelheden zo te zien.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True