[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.040 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Mede-auteurs:
  • ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:14

ThinkPad

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37

Barre73

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fGOENQUbgoHvKGfqmWzFr6S1/full.png

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) schud de markt op door als eerste energiemaatschappij naast gas en elektriciteit ook internet, tv en telefonie aan te bieden aan haar klanten. Het energiebedrijf biedt vanaf 18 oktober alles-in-één diensten over DSL aan onder de naam NLEx. De prijs voor de pakketten is 29,95 euro per maand. NLEx wil bestaande telecombedrijven uitdagen op het gebied van snelheid, prijs en service.

Uitdager op verschillende markten
Tien jaar geleden trad De Nederlandse Energiemaatschappij toe tot de toen vastgeroeste energiemarkt om hem open te breken. NLE neemt nu dezelfde rol aan voor de markt van internet, tv en telefonie. Het bedrijf kondigde het nieuws om telecomdiensten aan te gaan bieden in april al aan, en noemde daarbij de doelstelling om in vijf jaar tijd 10 procent van de alles-in-één markt te veroveren. NLE wist in tien jaar tijd 7 procent van de energiemarkt te bemachtigen. Dit komt neer op bijna 800.000 aansluitingen.

CEO Harald Swinkels zegt in een interview met Telecompaper: “We zien ook zeker mogelijkheden om een significante speler op deze markt te worden. In Nederland worden uitdagers van de bestaande markt, niet alleen in telecom, als sympathiek gezien. Daar gaan wij op inzetten. We hebben daarbij de volgende strategie: klanten win je op prijs en je behoudt ze op service. Wij zetten met het koperaanbod een hele scherpe prijs in de markt. Daarmee gaan we klanten aantrekken. Het is aan ons om die klanten vervolgens te behouden door de service te bieden waardoor ze zich thuis voelen.”

Swinkels geeft aan eerst de voorinschrijvers te gaan benaderen. Dit aantal ligt nu op 15.000 toekomstige klanten. NLE is zich bewust van overstapvrees in de telecomsector, maar weet ook dat haar energieklanten allemaal door overstappen zijn binnengekomen.

Alles-in-één diensten
NLEx gebruikt voor haar diensten het koper- en glasvezelnetwerk van KPN. Interactieve tv neemt NLE op agentuur basis af van KPN. Het standaard tv-pakket heeft zeventig zenders, waarvan er dertig in HD bekeken kunnen worden. De tv-pakketten kunnen uitgebreid worden met onder meer Ziggo Sport Totaal, Fox Sport en HBO. Zodra mensen overstappen van Ziggo naar NLEx óf diensten over glasvezel afnemen, ontvangen ze een gratis installatie.

Hardware:
- Experiabox v10 modem
- TP-Link RE200 (AC750) WiFi Range Extender
- Unifi AP AC Lite access-point
- Arcadyan HMB2260 tv-ontvanger
- Devolo dLAN 650 tv-verbindingsset

Klik hier om de beschikbaarheid / snelheid te checken
Website NLE

Bronvermelding: Providers.nl
Persbericht met dank aan ThinkPad

Update (14-10-2019)

NLE is van oorsprong een energieleverancier, maar al sinds een geruime tijd biedt NLE ook internet abonnementen aan. Ze deden dit eerder onder de naam NLEx, maar dit verandert nu naar Budget Alles-in-1.

Wat betekent dit voor klanten van NLEx?
Gelukkig verandert er niet gek veel voor klanten van NLEx. Je blijft als klant van Budget Alles-in-1 gewoon gebruik maken van het KPN-netwerk. Net zoals bij de internet pakketten van NLEx kun je alleen een alles in 1 pakket kiezen. Het is niet mogelijk een alleen internet of internet en TV abonnement te kiezen.
budget-alles-in-1. NLEx was altijd één van de voordeligere internet providers. Ook Budget Alles-in-1 biedt internet nu tegen een laag tarief aan.

Internet pakket bij Budget Alles-in-1
Zoals eerder genoemd kun je alleen een Alles in 1 pakket afsluiten. Budget Alles-in-1 biedt zowel ADSL als glasvezel aan. Of je gebruik kunt maken van een glasvezelverbinding ligt aan je adres. Doe daarom altijd even de postcodecheck om erachter te komen of jij al glasvezel kunt ontvangen. Bij het Alles-in-1 abonnement ontvang je een gratis modem, zodat je overal een WiFi-verbinding hebt.

Je krijgt bij Budget Alles-in-1 standaard 100 zenders, vind je dat niet voldoende? Dan kun je extra zenderpakket erbij nemen, kies daarbij uit één van de tien pakketten. Voor de sportliefhebbers is er bijvoorbeeld FOX Sports en gezinnen kunnen een Kids Pakket nemen.

Naast internet en televisie krijg je ook een 'Bellen Standaard' pakket. Hiermee kun je voor een voordelig tarief bellen naar vaste én mobiele nummers binnen Nederland, maar ook in het buitenland. Daarnaast biedt Budget Alles-in-1 ook nog drie andere pakketten aan. Je betaalt voor een extra bundel €5,- per maand. Je hebt de keuze uit de volgende drie bundels: Bellen onbeperkt vast, Bellen onbeperkt mobiel, Bellen onbeperkt buitenland.

Combivoordeel energie
Omdat NLE en Budget Energie samenwerken is het mogelijk om combivoordeel te krijgen wanneer je internet met energie combineert. Combineer je Budget Alles-in-1 met Budget Energie? Dan kan ontvang je €5,- korting op je Budget Alles-in-1 abonnement.

[ Voor 40% gewijzigd door robcoenen op 16-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 16:22
Het aanbod is volgens mij het goedkoopste wat op dit moment beschikbaar is in deze combinatie. Het lijkt er daarnaast op dat ze niet alleen het netwerk van KPN gebruiken, maar ook de spullen aanbieden die KPN uitdeelt. Helaas net zelf overgestapt, dus kan ik het voorlopig nog niet uitproberen. Ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen :) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:49
Ze maken waarschijnlijk gebruik van KPN Wholesale, en zullen dus gebruik maken van de KPN DSLAM's, en waarschijnlijk dus ook de Experia Box en Arcadyan STB's. Aan de achterkant zal het (denk ik) worden gerouteerd naar een IP netwerk van een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 16:40
€67,50 voor 500 Mbit up/down klinkt toch wel erg aantrekkelijk. Omdat het zo nieuw is heb ik nog geen ervaringen kunnen vinden natuurlijk. Ik zit er zwaar over te denken om over te stappen, maar de enige drempel is toch of ik als "early NLE alles-in-1 adopter" niet nog de kinderziektes uit het systeem voor mijn kiezen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
Hoe dan met je 3de en 4de tv?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:05
Vraag me af hoelang het contact is, kan hier niets over lezen? 1 of 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38
Jammer dat er nog geen ervaringen zijn. Ik vraag me vooral af hoe de service is geregeld. Want die is bij de energietak van NLE redelijk dramatisch volgens mij.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
supayoshi schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:15:
Vraag me af hoelang het contact is, kan hier niets over lezen? 1 of 2 jaar?
1 jaar aldus deze website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 16:40
Darkz0rs schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:41:
Hoe dan met je 3de en 4de tv?...
Voor €4,-/mnd per extra tv (tot een maximum van 5 tv's = €16,-/mnd) kun je extra tv ontvangers bestellen. Zo staat het op de website van NLE in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Arie Atari op 24-10-2016 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46
Arie Atari schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Voor €4,-/mnd per extra tv (tot een maximum van 5 tv's = €16,-/mnd) kun je extra tv ontvangers bestellen. Zo staat het op de website van NLE in ieder geval.
Hij bedoelt -denk ik- hoeveel interactieve ontvangers je kan aansluiten op het modem. Bij KPN is dat 2 of 3, hangt namelijk af op welke infrastructuur je ziet. De rest zal over digitenne gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
Ja idd de interactieve decoders. Ik was wat onduidelijk. We hebben nu 4 tvs met alle Ziggo royaal myprime ec etc. Die decoders kosten niks omdat die he eigendom zijn. Het loopt dus snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien deze ook even in de topicstart opnemen:
nieuws: De Nederlandse Energie Maatschappij wil internet, tv en telefonie aan... (april 2016)
https://www.nle.nl/energi...lledige-wifi-dekking-huis (oktober 2016)

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 25-10-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

HvanderT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:03:
[...]

Hij bedoelt -denk ik- hoeveel interactieve ontvangers je kan aansluiten op het modem. Bij KPN is dat 2 of 3, hangt namelijk af op welke infrastructuur je ziet. De rest zal over digitenne gaan denk ik.
Bij Glasvezel is dat meestal 5 ook bij KPN / Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:46
Hmm. Bij VVDSL waren het er 3 geloof ik, bij VDSL-CO 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 23:16
Welke TV zenders kan je ontvangen in de standard pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor apparatuur levert NLEx eigenlijk uit? (merk&type modemrouter, settopbox).

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThinkPadd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:13:
Wat voor apparatuur levert NLEx eigenlijk uit? (merk&type modemrouter, settopbox).
V10 wordt er genoemd, oogt heel erg als gewoon de Experia V10. En gratis wifi versterker, wat lijkt op een Edimax.
Edit, Experia dus
We hebben voor jou de Experia Box V10 geselecteerd. Een mooi, wit modem dat niet zal misstaan in je woning. De lampjes zijn vergeleken met de vorige modellen van de Experia Box versimpeld
doublehelix schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:20:
Kan er weinig van vinden, er staat wel:
Tv Basis heb je de toegang tot 117 tv-zenders, waarvan 45 in HD-kwaliteit en meer dan 90 radiozenders
edit, lijst gevonden
https://www.nle.nl/alles-in-1/tvbasis

Leuke prijs, maar niet interessant voor mij. Mijn koperlijn zit max ~26mbit, zelfs voor 3 tientjes is dat tov 120mbit/50euro gewoon niet bepaald goedkoop.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2016 13:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nice.

Het is wachten op de eerste gebruikers die wat meer inside information kunnen geven. Ben wel benieuwd naar hoe dichtgetimmerd het modem is, speedtest, latency enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2016 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
''Om er voor te zorgen dat je altijd en overal een snelle WiFi-verbinding hebt, leveren wij standaard een V10-modem.''

Wel apart om te zien dat KPN deze nog altijd niet standaard uitlevert aan nieuwe klanten maar deze partij wel.
Ze leveren overigens ook Ubiquiti-hardware uit.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4yyiztnsp/45e3d1d462e5299612c72393c7de88d7.png

Bij deze de hardware-lijst:
- Experiabox v10 modem

[ Voor 49% gewijzigd door robcoenen op 27-10-2016 13:57 . Reden: Hardware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
robcoenen schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:25:
''Om er voor te zorgen dat je altijd en overal een snelle WiFi-verbinding hebt, leveren wij standaard een V10-modem.''

Wel apart om te zien dat KPN deze nog altijd niet standaard uitlevert aan nieuwe klanten maar deze partij wel.
Ze leveren overigens ook Ubiquiti-hardware uit.

[afbeelding]

Bij deze de hardware-lijst:
- Experiabox v10 modem
Nuance: KPN levert wel standaard de V10 uit. Maar dan aan DSL klanten. Glasvezel nog niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik denk dat ik in januari maar eens over ga stappen. Scheelt behoorlijk in de kosten en van 150 naar 100 Mbit , maakt ook niet zoveel uit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:08
Jammer dat alle resellers van KPN geen pairbonding aanbieden terwijl het enkel een switch van provider hoeft te zijn. Ik heb nu 55 Mbit/s maar NLE kan maar tot 28 Mbit/s aanbieden. Hopelijk gaan ze dit in de toekomst nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:35
Ze hebben alleen geen app om tv te kijken op en tablet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
jan groen schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:02:
Ze hebben alleen geen app om tv te kijken op en tablet volgens mij...
Hiervoor kan de reguliere KPN iTV app gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ik heb me aangemeld,ga 3 januarie 2017 bij Telfort weg vanwege de hogere prijs en naar NLE toe.scheelt me 17 euro per maand .Ik haal bij NLE 100/10 wat dus 110/30 word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Ook maar de gok gewaagd en de overstap gemaakt van Vodafone naar NLE. Vanaf 13-12-2016 worden mijn internet en iTV dus geleverd door NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 21:16
NLE geeft aan dat ik in mijn postcode gebied via koper 100mbit haal. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik zit 1033 meter van de dichtstbijzijnde wijkcentrale (Utrecht Centrum) af. Hoe zit dit? Als het daadwerkelijk 100mbit is, dan is het geen verkeerde deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55
De wijkcentrale is niet meer leidend omdat KPN overal kleinere 'wijkcentrales' in de wijken heeft geplaatst waardoor met vectoring en veel kortere kabels een hogere snelheid kan worden gehaald. Het signaal komt dus in veel gevallen niet meer uit de oude nummercentrale maar uit een straatkast.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Barns schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:01:
NLE geeft aan dat ik in mijn postcode gebied via koper 100mbit haal. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik zit 1033 meter van de dichtstbijzijnde wijkcentrale (Utrecht Centrum) af. Hoe zit dit? Als het daadwerkelijk 100mbit is, dan is het geen verkeerde deal.
Als deze website hetzelfde zegt:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Dan heeft NLE helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Barre73 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:28:
[...]

Als deze website hetzelfde zegt:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Dan heeft NLE helemaal gelijk.
Ja, dit geeft dezelfde informatie. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32283

Dat is een interessante prijsstelling. Weet iemand al wat het abonnement kost na het eerste jaar?
En ik ga ervanuit dat er op mijn adres geen 'bonding' mogelijk is, omdat de postcodecheck een maximale snelheid van 50Mbit geeft. Of kun je ervoor bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Op de genoemde postcodechecker staat of bonding technisch mogelijk is. Dus of er voor jouw woning twee aderparen genoteerd staan.
Maar ook als daar "ja" staat (of een getal) dan nog is KPN de enige die het toepast. Bij NLE kan het volgens mij niet.
Maar omdat niemand nog aangesloten is weet ik dat niet zeker!

Hun modem kan het iig wel aan als dat echt overal de V10 wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 03-11-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32283

Ah, maar hoe kan NLE dan 100/10Mbit aanbieden, als ze niet aan bonding doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Barns schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:01:
de wijkcentrale Utrecht Centrum zat op de Neude in het oude postkantoor.het centrale deel is helemaal leeg,tenminste wat je vanaf de straat kon zien.Ik zie in de binnenstad van utrecht veel vdsl kasten staan,dus ik denk dat je daar vanaf gevoed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57
Anoniem: 32283 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:29:
Dat is een interessante prijsstelling. Weet iemand al wat het abonnement kost na het eerste jaar?
Dat vraag ik me ook af, maar als ze teveel stijgen is het gelijk weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 32283 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:55:
Ah, maar hoe kan NLE dan 100/10Mbit aanbieden, als ze niet aan bonding doen?
Omdat 100/10 een snelheid is die behaald wordt met VVDSL op 1 aderpaar, als je op een actieve straatkast binnen 600 meter zit aangesloten.

Maar ik nuanceerde mijn eigen stelling in de vorige post ook al meteen. Tot nu toe is KPN de enige die aan pairbonding doet (en XS4all sporadisch op aanvraag). Maar dat komt ook omdat andere providers niet willen betalen voor de extra lijn (aan KPN Wholesale) en omdat ze dan andere modems moeten regelen en een monteur die eventueel een ISRA punt moet ombouwen naar een moderne versie en vanaf daar de twee lijnen met een Y-kabeltje naar het modem moet samenvoegen.

Van die genoemde nadelen heeft NLE er in ieder geval eentje ondervangen door alle klanten een V10 te verstrekken (als dat inderdaad zo gaat).

Dus we zullen moeten afwachten tot er daadwerkelijk geleverd gaat worden voordat je iets kan zeggen over wel of geen pairbonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
robcoenen schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:03:
[...]

Hiervoor kan de reguliere KPN iTV app gebruikt worden ;)
Bron dat dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat vraag ik me ook af. Ik heb net de hele handleiding van het alles-in-1 pakket doorgelopen, en de hele site. Maar niks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Barre73 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:09:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Ik heb net de hele handleiding van het alles-in-1 pakket doorgelopen, en de hele site. Maar niks gevonden.
https://forum.nle.nl/interactieve-tv-74/apps-voor-pc-tablet-telefoon-2109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
vincedd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:15:
[...]

de wijkcentrale Utrecht Centrum zat op de Neude in het oude postkantoor.het centrale deel is helemaal leeg,tenminste wat je vanaf de straat kon zien.Ik zie in de binnenstad van utrecht veel vdsl kasten staan,dus ik denk dat je daar vanaf gevoed word.
Dank voor je gedetailleerde informatie. Helaas kan NLE pas 16-12 leveren. Dat duurt te lang helaas. Dus voor Ziggo 150mbit gegaan en 6 mnd korting onderhandeld (standaard 3 mnd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
Ja lollig, een quote naar een antwoord van jouw op het forum daar. :)
Is er nog iemand, naast Rob Coenen, die dat bevestigen kan? 8)
Zoals gezegd word het verder officieel nergens aangegeven...

Ooowneeej wacht, het word in een ander topic daar door een moderator van NLE ook gezegd.
Ik zal m'n antwoord iets anders formuleren. Je kunt met de iTV-online app van KPN tv kijken. In het andere topic geef ik aan dat wij zelf geen app hebben. Het is dus alleen mogelijk via deze app van KPN

De app iTV-online werkt helaas niet met de Google Chromecast en Airplay...
Dan heb ik, ondanks dat ik een hoop zei, niks gezegd. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door jeroenmuzikant op 04-11-2016 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:46
Het lijkt inderdaad wel een mooi aanbod van NLE, echter lijkt dit 1e jaar vooral bedoeld om klanten binnen te hengelen met die scherpe prijs.

Over de prijs na het 1e jaar kan je namelijk niets vinden :? Op het NLE Forum geven ze het volgende hierover aan:
Het volledige eerste jaar kan je Alles-in-1 afnemen vanaf €29,95 per maand. Wat de prijs daarna wordt, is nog niet bekend. We dagen de markt uit en dat zullen we ook blijven doen! Voordat je contract afloopt kun je dan ook weer een superscherp aanbod van ons verwachten.
Dus indien je het niet echt een probleem vindt om regelmatig van provider over te stappen, dan zit je in ieder geval het 1e jaar bij NLE lekker goedkoop. Alleen dan ff afwachten of de prijs niet behoorlijk stijgt na het 1e jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:58
Prolution schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:08:
Dus indien je het niet echt een probleem vindt om regelmatig van provider over te stappen, dan zit je in ieder geval het 1e jaar bij NLE lekker goedkoop.
Hoe soepel en naadloos gaat dat overstappen tegenwoordig? Zit al bijna een decennium bij Telfort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Van Ziggo naar Telfort ging prima, de Telfort lijn was al een paar dagen eerder actief dan verwacht, waardoor de overgang naadloos was. Maar goed, dat zijn twee verschillende verbindingen. Hoe het van VDSL > VDSL gaat weet ik niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
jeroenmuzikant schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:44:
[...]
Ja lollig, een quote naar een antwoord van jouw op het forum daar. :)
Is er nog iemand, naast Rob Coenen, die dat bevestigen kan? 8)
Zoals gezegd word het verder officieel nergens aangegeven...

Ooowneeej wacht, het word in een ander topic daar door een moderator van NLE ook gezegd.

[...]

Dan heb ik, ondanks dat ik een hoop zei, niks gezegd. ;)
Sorry. Had twee tabbladen open staan. Een met het antwoord van mij en een van de moderator van NLE. Verkeerde linkje gestuurd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
Aangevraagd....

van Ziggo naar NLE. Aansluit datum : 16-12
Van 70.90 euro per maand naar 42,45 per maand.

Verschillen :
Ziggo
150/15
Horizon
Telefoon
mobiel en vast afgekocht

Nle
100/10
Kpn tv zonder opnemen (gebruik ik nooit)
Telefoon vast afgekocht
Fox sport eredivisie (7,50€)

Goede deal lijkt mij (als het werkt 8)7 )

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
driel24 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:01:
Aangevraagd....

van Ziggo naar NLE. Aansluit datum : 16-12
Van 70.90 euro per maand naar 42,45 per maand.

Verschillen :
Ziggo
150/15
Horizon
Telefoon
mobiel en vast afgekocht

Nle
100/10
Kpn tv zonder opnemen (gebruik ik nooit)
Telefoon vast afgekocht
Fox sport eredivisie (7,50€)

Goede deal lijkt mij (als het werkt 8)7 )
Er is geen enkele reden te bedenken waarom het niet zou werken. NLE neemt alle diensten wholesale af van KPN. De techniek is dus la lang en breed bewezen en werkt prima.
Administratief zou heel misschien nog eens fout kunnen lopen, maar zelfs dat verwacht ik niet hier.

NB: Opnemen kan je altijd nog later aanzetten. Is namelijk in de cloud dus simpel aan- en uit te zetten in je abonnement.

Ik ben wel benieuwd naar de uploadsnelheid. Ik geef je 95% kans dat die geen 10 Mbit is maar 30 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 14:16
Best een interessante aanbieding voor dat geld!

Ik heb echter enkele vragen die ik niet beantwoord zie op hun website of forum:
1. Krijg je een vast IP-adres?
2. Wat zijn de mogelijkheden op de router m.b.t. het thuis draaien van servers (dus port forwarding e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
robert.v.w. schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:23:
Best een interessante aanbieding voor dat geld!

Ik heb echter enkele vragen die ik niet beantwoord zie op hun website of forum:
1. Krijg je een vast IP-adres?
2. Wat zijn de mogelijkheden op de router m.b.t. het thuis draaien van servers (dus port forwarding e.d.)?
Kan je dan niet beter de vraag op dat forums stellen?

Vraag 1 lijkt me niet te moeilijk: 99,9% kans van niet. Voor die prijs en op een wholesale DSL netwerk? No way...

Vraag 2: Het is een V10 en we weten dat port forwarding kan als deze bij KPN wordt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 14:16
Thanks voor je reply. Ik heb mij vraag niet helemaal correct gesteld. Ik bedoel niet een formeel vast IP, maar een IP dat zo weinig wijzigt, dat het in praktijk eigenlijk vast is. Zo werkt dat momenteel bij Ziggo, dat is bij mij slechts 2x gewijzigd in 6 jaar tijd. En dat vind ik prima werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janblok121
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-01-2018
Bij mij wisselt het IP eigenlijk ook nooit (KPN), grote kans dat dat het dan ook niet doet bij de NLE. Waarschijnlijk dat hij wel wijzigt na je overstap. Qua prijs vind ik het aanbod wel aantrekkelijk. Iemand ervaring met die gratis aangeboden wifi versterker? Heb zelf thuis boven altijd slecht ontvangst en ben benieuwd of dit een goeie oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 08-11-2016 12:57 . Reden: spam verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van NLE. Mensen die het hebben aangevraagd, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 17:49
Voor 17 december staat de overstap gepland van Telfort naar NLE voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 10:00
Ben ook zeker benieuwd! Ziet er goed uit voor 1 jaars contract, beter dan de concurrent iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bscc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2022

bscc

http://www.bscc.nl/

Vanaf 20 december kan ik ook mijn ervaring hier delen :)

http://www.bscc.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 22:51
Helaas.. De verwachte internetsnelheid op mijn adres is 10Mbit.. Ik heb nu 500/500 glasvezel, dus dat gaat 'm niet worden. Wel jammer, ik had dan flink wat kunnen besparen.

Ik zit nu bij Essent voor stroom/gas en bij Caiway voor internet, totaal ben ik 190 euro daar aan kwijt in de maand. Was met NLE toch wel een heel stuk voordeliger geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Laatst online: 09:13
Wij zitten momenteel bij Ziggo met een oud 40Mbit alles-in-1 pakket en gaan overstappen naar vdsl gezien een onlangse upgrade van de straatkast. Volgens Netco is 200Mbit mogelijk en NLEx geeft 100Mbit aan. Dik prima en volgens mij moet het goedkomen.
Nou zit ik met de volgende vraag: op 10 november heb ik me aangemeld bij Tele 2 (ik wist nog niet dat NLEx bestond omdat deze niet voorkomt in de adsl-vergelijk-websites...) en we zitten in de molen. Er is een bedenktermijn van 14 dagen, dus ik mag het kosteloos annuleren. Ik heb bij het overstappen aangegeven dat Tele2 Ziggo opzegt en dit is ook gebeurt (mede gezien het aanbod van Ziggo na een week).
NLEx is echter goedkoper dan Tele2 en biedt betere apparatuur + betere diensten + gratis installatie. Dit laatste boeit me niet zo, maar is wel lekker makkelijk...
Hoe zou het gaan als ik nu besluit om Tele2 te annuleren en aan te melden bij NLEx. Zou NLEx kunnen leveren op de huidige installatiedatum van Tele2 (12 december) of moet ik de annulering van Ziggo annuleren? Ik heb hier geen ervaring mee. Iemand die dit wel heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:24

vr6-only

Blub Blub

Hoe het waarschijnlijk zal lopen:

- Annulering Tele2 komt erdoor
- Aanvraag NLEx gaat goed
- Nummerportering zal een ramp worden. Ziggo heeft het vrijgegeven aan Tele2, Tele2 annuleert maar het gaat niet goed en NLEx kan het niet overnemen omdat Tele2 het vast houdt. Kastje naar muurtje verhaal.

Maar voor hetzelfde geld gaat het ook helemaal goed.

[ Voor 45% gewijzigd door vr6-only op 20-11-2016 22:11 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
BlazeMuis schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:41:
Helaas.. De verwachte internetsnelheid op mijn adres is 10Mbit.. Ik heb nu 500/500 glasvezel, dus dat gaat 'm niet worden. Wel jammer, ik had dan flink wat kunnen besparen.

Ik zit nu bij Essent voor stroom/gas en bij Caiway voor internet, totaal ben ik 190 euro daar aan kwijt in de maand. Was met NLE toch wel een heel stuk voordeliger geweest :(
Is natuurlijk appels met peren vergelijken. Je kan toch bij Caiway ook je pakket downgraden en jaarlijks overstappen van energieleverancier. Sorry maar NLE is een budgetprovider qua geld maar ook met diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
doublehelix schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:20:
Basis Zenderoverzicht
Extra Zender pakketten

Als het goed is, is het zenderaanbod gelijk aan dat van KPN inclusief de zenderindeling.
Anoniem: 32283 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:29:
NLE zegt eigenlijk niets toe maar belooft in principe na het eerste jaar opnieuw met een concurrerende prijs te komen (aldus de uitspraken van NLE medewerkers op hun Facebook pagina).
D0ekoe schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:32:
Ben ook zeker benieuwd! Ziet er goed uit voor 1 jaars contract, beter dan de concurrent iig.
Voor DSL klanten is NLE de meest voordelige partij. Aan deze prijs kunnen maar weinig (geen) providers tippen. Voor glasvezel behoort NLE tot één van de duurdere en is deze zelfs met de eenmalige korting van € 25,00 (eenmalig voor het hele jaar) in totaal nog net iets duurder dan KPN met haar 100/100 en 500/500 abonnementen.
niekvanprooijen schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:58:
Wij zitten momenteel bij Ziggo met een oud 40Mbit alles-in-1 pakket en gaan overstappen naar vdsl gezien een onlangse upgrade van de straatkast. Volgens Netco is 200Mbit mogelijk en NLEx geeft 100Mbit aan. Dik prima en volgens mij moet het goedkomen.
Nou zit ik met de volgende vraag: op 10 november heb ik me aangemeld bij Tele 2 (ik wist nog niet dat NLEx bestond omdat deze niet voorkomt in de adsl-vergelijk-websites...) en we zitten in de molen. Er is een bedenktermijn van 14 dagen, dus ik mag het kosteloos annuleren. Ik heb bij het overstappen aangegeven dat Tele2 Ziggo opzegt en dit is ook gebeurt (mede gezien het aanbod van Ziggo na een week).
NLEx is echter goedkoper dan Tele2 en biedt betere apparatuur + betere diensten + gratis installatie. Dit laatste boeit me niet zo, maar is wel lekker makkelijk...
Hoe zou het gaan als ik nu besluit om Tele2 te annuleren en aan te melden bij NLEx. Zou NLEx kunnen leveren op de huidige installatiedatum van Tele2 (12 december) of moet ik de annulering van Ziggo annuleren? Ik heb hier geen ervaring mee. Iemand die dit wel heeft?
Zoals @vr6-only al aangeeft. Echter zou ik met een bloedgang telefonisch contact opnemen met Tele2 en de boel annuleren aangezien je anders zelfs te laat bent. Je <u>moet</u> namelijk zelf binnen 14 dagen aangeven dat je afziet van de bestelling. In dat geval kun je beter ook meteen Ziggo bellen en ditzelfde kenbaar maken voordat ze het nummer daadwerkelijk porteren naar Tele2.

Hiermee voorkom je misschien als nog het 3e puntje dat vr6-only aanhaalt. De leveringsdatum heeft NLE weinig invloed op, dit is helemaal afhankelijk van KPN, de monteur etc.

Note
- Op de Facebook pagina van NLE/NLEx worden ook veel vragen gesteld en beantwoord.
- De prijs van € 29,95 geldt alleen voor DSL. Voor glasvezel gelden andere tarieven.
- ITV kun je ook op de Smartphone/Tablet kijken d.m.v. KPN ITV Online of itvonline.nl ook werkt is helaas niet bekend gemaakt (na een vraag van mij) dit zoekt men momenteel nog uit.
- IP Adressen worden dynamisch (d.m.v. DHCP) uitgegeven, in principe veranderd deze net zo vaak als bij KPN - nauwelijks dus.
- Voor NLE (energie) klanten is een eenmalige korting van € 25,00 (dus niet per maand zoals sommige denken).
- NLE beantwoord vragen buiten sluitingstijd (18:00 uur doordeweeks) veelal nog wel via Twitter en Facebook.Telefonisch is men dan niet bereikbaar.

Ik moet zeggen, ze nemen ondanks dat je geen bestelling plaatst voor Alles-in-1 diensten hoe dan ook toch aardig de tijd en moeite om je vragen te beantwoorden. Dit is eigenlijk iets wat ik bij partijen als KPN en Ziggo steeds minder zie.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkForce op 20-11-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Klopt het dat aanbod van 29,95 niet geldt voor glasvezelverbindingen? Wanneer ik de postcodecheck invul kom ik op 43,50 voor een 50/50 verbinding. Helemaal niet zo bijzonder dus. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
DarkForce schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:47:

[...]

Zoals @vr6-only al aangeeft. Echter zou ik met een bloedgang telefonisch contact opnemen met Tele2 en de boel annuleren aangezien je anders zelfs te laat bent. Je <u>moet</u> namelijk zelf binnen 14 dagen aangeven dat je afziet van de bestelling. In dat geval kun je beter ook meteen Ziggo bellen en ditzelfde kenbaar maken voordat ze het nummer daadwerkelijk porteren naar Tele2.

Hiermee voorkom je misschien als nog het 3e puntje dat vr6-only aanhaalt. De leveringsdatum heeft NLE weinig invloed op, dit is helemaal afhankelijk van KPN, de monteur etc.
Thanks voor jullie reacties. Ik ga morgenochtend eens rondbellen. Ik ben vooral benieuwd hoe het met de KPN lijn gaat. Tele2 zal een verzoek tot activatie hebben ingediend bij KPN en deze zal geannuleerd worden, waarna NLEx weer een verzoek zal indienen. De telefoonportering ben ik niet zo bang voor. Tijdelijk een ander nummer is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Anoniem: 840345 schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:57:
Klopt het dat aanbod van 29,95 niet geldt voor glasvezelverbindingen? Wanneer ik de postcodecheck invul kom ik op 43,50 voor een 50/50 verbinding. Helemaal niet zo bijzonder dus. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, het aanbod van € 29,95 geldt alleen voor DSL aansluitingen. Voor de glasvezel propositie gelden andere (hogere) tarieven. NLE heeft ook aangegeven dat het op korte termijn geen andere tarieven gaat hanteren voor glasvezel en dat het vooralsnog inzet op DSL.
niekvanprooijen schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:00:
Ik ben vooral benieuwd hoe het met de KPN lijn gaat. Tele2 zal een verzoek tot activatie hebben ingediend bij KPN en deze zal geannuleerd worden, waarna NLEx weer een verzoek zal indienen. De telefoonportering ben ik niet zo bang voor. Tijdelijk een ander nummer is geen probleem.
Klopt, Tele2 zal het moeten annuleren. Dit is voor hen in principe niet zo moeilijk en via het ordersysteem van KPN Wholesale vrij snel en eenvoudig te doen voor hen. Het kan dus zijn dat de oplevering door NLE langer op zich laat wachten dan Tele2 omdat dit inmiddels al ingepland staat.

Kans is trouwens ook aanwezig dat de datum/tijd die vrijkomt door de Tele2 order, gebruikt wordt voor de NLE order en de monteur "indien je tijdens bestelling even NLE belt en aangeeft af te zien van de cooldown periode", je alsnog op die datum wordt aangesloten. Bij afzien van deze cooldown periode, zie je af van de 14 dagen termijn en zou in principe alles sneller in gang gezet kunnen worden.

Als Tele2 het nummer niet vrijgeeft en je Ziggo niet de opdracht geeft het terug te draaien, is de kans aanwezig dat het nummer in een z.g.n. blackhole terecht komt en je het nummer kwijt bent. Vandaar dat je in dit geval het beste ook Ziggo hierover kunt benaderen en de situatie kunt uitleggen. Beter voorkomen dan genezen ;-)

[ Voor 54% gewijzigd door DarkForce op 20-11-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Een paar belletjes later en het is in gang gezet. Helaas kon NLEx geen datum overnemen van Tele2 dus ik het de aanmelding bij Tele2 geannuleerd, Ziggo gebeld ter bevestiging van annulering opzegging en aangemeld bij NLEx met installatiedatum 03-01-2017 (kon helaas niet sneller). NLEx zal een nieuwe opzegging doorgeven aan Ziggo.

Hopelijk gaat het allemaal goed en zitten we niet met kerst zonder internet, tv en bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
niekvanprooijen schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:53:
Een paar belletjes later en het is in gang gezet. Helaas kon NLEx geen datum overnemen van Tele2 dus ik het de aanmelding bij Tele2 geannuleerd, Ziggo gebeld ter bevestiging van annulering opzegging en aangemeld bij NLEx met installatiedatum 03-01-2017 (kon helaas niet sneller). NLEx zal een nieuwe opzegging doorgeven aan Ziggo.

Hopelijk gaat het allemaal goed en zitten we niet met kerst zonder internet, tv en bellen...
Mooi dat alles vooralsnog toch nog goed gekomen is.

Jammer dat NLE het niet eerder kan opleveren maar begrijpelijk gezien de enorme drukte maar ook afhankelijkheid van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Zijn er inmiddels al mensen die al een verbinding hebben draaien bij NLE? Ik ga 3 januarie 2017 van Teklfort om naar NLE. Eigenlijk wil ik mijn fritzbox inzetten,net als bij Telfort.

[ Voor 42% gewijzigd door vincedd op 23-11-2016 11:23 ]

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 23:16
Zit momenteel bij tele2 internet en bellen plus KPNPlay. Gezien het wegvallen van HBO overweeg ik om NLE te nemen. Kan pas vanaf 1 Maart 2017 en ben dus ook benieuwd over ervaringen bij NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 09:21
vincedd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:22:
Zijn er inmiddels al mensen die al een verbinding hebben draaien bij NLE? Ik ga 3 januarie 2017 van Teklfort om naar NLE. Eigenlijk wil ik mijn fritzbox inzetten,net als bij Telfort.
ik ben sinds een paar dagen online met ze maar wel al in een discussie met ze..

ik haal maar 50mibt terwijl de dsl traint op 100+mbit.
erg vreemd.

zit te denken om m'n 7340 eraan te hangen maar dan moet ik de instellingen weten. en die geven ze niet vrij volgens mij.

ik heb een discussie met ze omdat ze vooraf naar mij aangegeven hebben dat ze pairbonding deden. Netjes in de twitter tijkdlijn staan. Maar zoals de meneer zelf al zegt, ik ben ook maar mens en kan fouten maken.

draadje bij nle:
https://forum.nle.nl/mijn...290/index1.html#post13638

[ Voor 7% gewijzigd door oNNoZeLe op 30-11-2016 21:10 . Reden: draadje nle forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

oNNoZeLe schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:57:
[...]
zit te denken om m'n 7340 eraan te hangen maar dan moet ik de instellingen weten. en die geven ze niet vrij volgens mij.
Als je de experiabox heb kan je de sip gegevens achter halen :9
Die bedoel je toch?