Hierbij mijn ervaringen met NLE soms van dag tot dag:
29 oktober 2016 aangemeld bij NLe, direct een email ontvangen met wat er allemaal in mijn pakket zit , wat mijn snelheid word en wat ik kwijt ben per jaar.
Op 16nNovember 2016 mijn contract via email binnen gekregen nar de 2 weken cool down periode.
Op 6 december een mail gehad dat ze op 8 december 2016 het eerste bedrag van mijn rekening afschreven.
Daarna werd het een weekje stil en kreeg ik een email dat ze er bijna klaar voor waren en de activatie datum op 2 januari 2017 werd gezet ipv 3 januari 2017. Dat is mooi , een dag eerder.
Dan krijg ik een paar uur later een email van NLE dat ze de activatiedatum van 3 januari 2017 niet gaan redden. Dat schept toch wat verwarring bij mij, dus maar via dit forum contact gezocht met NLe ,wat blijkt email is onterecht verzonden en ik krijg me verbinding op 3 januari ipv 2 januari.
Dan duurde het een tijdje voordat mijn spullen werden verstuurd. Weer contact met NLe , maar een beetje een vaag antwoord zonder datum terug.
Een paar dagen later 27 december 2016 een email met de track en trace code, en een dag later kwam het modem en de tv ontvangers binnen. Bij het modem zat een brief met de activatie datum van 2 januari 2017. wat is het nu? 2 of 3 januari 2017? Modem maar aangesloten op 2 januari ,deed helemaal niets, weer contact gezocht met NLe en daar hoorde ik van dat het 3 januari 2017 was.
Op 3 januari was idd 's morgens mijn telefort signaal eraf en ik het nle modem aangesloten. Volgens het boekje moest ik een half uur wachten en dan.....................internet............not. Weer contact met NLe : de overgang kon de hele dag duren.
Om half 3 's middags werkte de verbinding.Internet snelheid getest, deze was 50 Mbit ipv de contractuele 100 Mbit , maar dat is een later puntje.het werkte gelukkig.
Tv ontvangers aangesloten en getest en deze werkte ook naar behoren. de telefoon was nog een dag dood ivm de portatie van telfort naar NLE, maar de volgende ochtend werkte deze ook.
Wel contact gehad met Nle over de snelheid en deze word met 2 weken opgelost.
Mijn ervaringen waren in het algeheel postief, maar er zitten voor Nle nog wel wat verbeterpuntjes in ,waardoor er algeheel voor Nle ook wat rustiger kan worden.
Minpunten:
1. een goede communicatie naar klanten toe over de definitieve opleverdatum, wabt dat schepte bij mij verwarring
2. Soms duurde de antwoorden vrij lang, en dat wekt irritatie op. ( soms ook bij mij, werk zakelijk veel met helpdesken samen en kan dan ook direct kijken of alles dan goed gaat).
3. Niet de juiste snelheid. dit had al getest kunnen worden ,voordat NLe begon met internet te verkopen . Nu weet ik dat bij dsl niet altijd de maximale snelheid gehaald kan worden maar bij mij thuis moet dat dus wel gaan.
4 Het ontbreken van een telefonische helpdesk: een telefonische helpdesk is bij sommigen mensen toch wel makkelijk. Dat maakt storingen een stuk korter en minder irritatie.
Pluspunten:
1. Goedkoop: he pakket wat ik nu bij Nle heb is exact het zelfde als het pakket van Telfort, maar ik betaal 17 euro minder in de maand.
2. Het is stabiel. Maar eigenlijk is bij mij het modem en de tv ontvangers alleen veranderd ,verder is het een verandering in een software instelling bij KPN geweest.
3. Ik heb toch wel positieve ervaringen gehad met de mensen van Nle hier op het forum. Ik weet dat ze ontzettend hun best doen om iedereen te helpen
4. een aanrader. ik kwam van een dsl situatie af,dus voor mij veranderde weinig.alleen uitwisselen van apparatuur,
Maar voor mensen die van Ziggo af komen is het Lastiger, aangezien bij ziggo alles over de coax gaat en bij NLe alles over utp. Dus moet er soms door de klant wel wat geinvesteerd worden in wat kabels die vervangen moeten worden .
Nu de snelheid nog omhoog en ben helemaal tevreden.