[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:41:
[...]

Het is ook even de eerste hit op Google hoor, maar imho kon dat anders opgelost worden door die contracten gewoon uit te faseren bijvoorbeeld en bij nieuwe contracten vooruit te factureren of andere maatregelen.

Het is geen ramp, maar als je verder zoekt kom je wel meer tegen. Zal wel met veel providers zijn, maar pay peanuts get monkey's hé ;)
Het ligt er natuurlijk maar net aan wat je intypt in een zoekmachine als Google. Als ik gewoon NLE intyp, zie ik gewoon niets m.b.t. klachten. Ga ik expliciet zoeken op "NLE Klachten" dan krijg ik inderdaad zulke zoekresultaten. Maar is dat niet precies het zelfde als met "Ziggo klachten", "KPN klachten" ?

Dat het anders had gekund klopt inderdaad wel, hoewel ze de 1-jarige contracten in dat geval beter hadden kunnen ontzien (wat ze niet deden) en bij de 3-jarige contracten deze wijziging wel doorvoeren - mits het nog ergens redelijk in het begin van de overeenkomst.

Wel moet ik eerlijk toegeven dat gezien de vele problemen die nu naar voren komen wel erg extreem zijn. Opvallend is ook dat het vooral ook Tele2 en Ziggo zijn waarbij het veelal verkeerd gaat, KPN een enkele uitzondering.

Ik dacht altijd dat bij DSL de boel werd omgeplugd en direct werkte, dit had ik tenminste ten tijden dat ik DSL gebruikte (van UPC naar Tweak naar Alice, en van Alice naar Telfort).... dit alles zonder onderbrekingen. Ergens heb ik het idee dat het niet zo zeer te wijten is aan NLE alleen, in diverse topics op het forum lees ik ook dat de opzegdatum door NLE goed is doorgegeven en mensen toch voortijdig worden afgesloten door de partij waarbij ze waren aangesloten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik heb een wat oudere Sony televisie, maar daar zit geen UTP ingang in oid.
Gaat dit werken met het televisie abonnement wat NLEx aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59

vr6-only

Blub Blub

Je krijgt een kastje en dat kastje kun je weer aansluiten met SCART en HDMI op je TV.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockiejj schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:14:
Ik heb een wat oudere Sony televisie, maar daar zit geen UTP ingang in oid.
Gaat dit werken met het televisie abonnement wat NLEx aanbied?
Je krijgt een digitale ontvanger die je moet aansluiten op de televisie. Deze verbind je door middel van een HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockiejj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09-2022
Oke, wel gewoon een ontvanger dus. Dat ontging mij even in bovenstaande posts.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06
06-12 : mail van NLE met pincode voor TV en melding dat de monteur gaat bellen
06-12 : Ziggo geeft aan dat mijn nummer overgaat naar NLE op 09-12
07-12 : melding van NLE dat pakket 08-12 bezorgd zal worden.

Bij aanmelding was de schatting 16-12

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26
driel24 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:40:
06-12 : mail van NLE met pincode voor TV en melding dat de monteur gaat bellen
06-12 : Ziggo geeft aan dat mijn nummer overgaat naar NLE op 09-12
07-12 : melding van NLE dat pakket 08-12 bezorgd zal worden.

Bij aanmelding was de schatting 16-12
een vraag ter info. welke snelheid haal je?
want mijn modem traint in op iets van 110mbit maar ik haal maar 50mbit met speedtest..

[ Voor 0% gewijzigd door oNNoZeLe op 07-12-2016 19:52 . Reden: mo-dem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
oNNoZeLe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:52:
[...]

een vraag ter info. welke snelheid haal je?
want mijn modem traint in op iets van 110mbit maar ik haal maar 50mbit met speedtest..
Volgens de site 100/10
Maar ik heb het modem nog niet dus...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
driel24 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:30:
[...]

Volgens de site 100/10
Maar ik heb het modem nog niet dus...
:+
ow 8)7 te snel gelezen.. ik dacht dat je het modem al had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
net nog even bij zitten lezen op het NLE forum maar wat gaat er toch allemaal mis.. tjonge jonge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 14:43
De dingen die goed gaan staan meestal niet op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oNNoZeLe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:40:
net nog even bij zitten lezen op het NLE forum maar wat gaat er toch allemaal mis.. tjonge jonge..
Het is inderdaad een enorme soap aan het worden. Maar ik denk dat we hier wel even vergeten dat er her en der ook positieve ervaringen gegeven worden. Het zijn er lang niet zoveel als negatief maar dit zie je in principe overal wel.... Over Ziggo en KPN stikt het ook van de klachten, dat maakt ze niet direct een slechte provider.

Het nadeel is echter wel dat NLE het ook echt helemaal tegen heeft zitten doordat ze indirect ook de indruk wekken dat ze slecht zijn. Zie de tijd die tussen plaatsing van een probleem of klacht, en het beantwoorden ervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
En dan ook nog.... ze starten.
15000 of meer nieuwe abonnementen in een keer starten is bijna niet te doen.
Stel dat de helft een monteur vraagt. Is totaal onmogelijk.

Ik hoop dat het goed gaat, maar heb eigenlijk best een beetje begrip als het niet in 1x lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
ik probeer ook niet aan stemmingmakerij te doen..

ik lees alleen de verhalen daar en de reacties die ze krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:43
Gaat het om 15,000 nieuwe aansluitingen of inschrijvingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorinschrijvingen. Mensen die meer dan geïnteresseerd zijn in de diensten van NLEX en die ze in veel gevallen ook willen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 20:23
oNNoZeLe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:52:een vraag ter info. welke snelheid haal je?
Mijn vermoeden is dat je op een nieuwe wijkkast van KPN aangesloten bent. Tijdens het 'vullen' van deze kast houdt KPN de snelheden 'kunstmatig' laag, totdat de kast volledig opgeleverd is. Helaas kan hier geen datum aangehangen worden, maar de snelheid gaat vanzelf omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Remco K. schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:32:
[...]
Mijn vermoeden is dat je op een nieuwe wijkkast van KPN aangesloten bent. Tijdens het 'vullen' van deze kast houdt KPN de snelheden 'kunstmatig' laag, totdat de kast volledig opgeleverd is. Helaas kan hier geen datum aangehangen worden, maar de snelheid gaat vanzelf omhoog.
als dit zo is dan gaat er een lang lopend dossier bij de NLE starten..

Ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord ookal ligt het niet in hun cirkel van invloed (denk ik)..
Ze hebben al fouten gemaakt door te bevestigen dat het pairbonding was.. nu dit nog.
ik begrijp ook wel dat er ergens een * staat met dat ze hun snelheden niet kunnen garanderen omdat ze afhankelijk zijn van KPN maar als het modem intraint op 100mbit KAN dat ook geleverd worden en niet de helft. zeker niet als ik m'n 3 tv's aan heb..

maar we gaan het zien. ik heb iig internet en tv, dat kunnen sommige niet zeggen die overgestapt zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

doublehelix schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:17:
Gaat het om 15,000 nieuwe aansluitingen of inschrijvingen ?
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:45:
Voorinschrijvingen. Mensen die meer dan geïnteresseerd zijn in de diensten van NLEX en die ze in veel gevallen ook willen afnemen.
Het is eerder.... voorinschrijvingen. Mensen die geïnformeerd willen worden over het aanbod die NLE doet. NLE gaf tenslotte te kennen dat het een zeer schepe aanbieding zou doen. Op die manier hebben enorm veel klanten van Ziggo, DSL en glasvezel providers zich ingeschreven.

Voor een grote hoeveelheid mensen met glasvezel valt NLE dan per definitie al gauw af omdat het zekers niet goedkoper blijkt, voor mensen met kabel valt het veelal af wanneer de DSL snelheid niet hoog genoeg is.

Naar mijn mening, is van een voorinschrijving eigenlijk zelfs geen sprake. Bij een voorinschrijving ben je eigenlijk in principe de eerste die een product of dienst kan en mag bestellen en dus echt behoor tot de early adopters. Bij NLE is dit echter niet het geval geweest en kon iedere consument direct vanaf lancering (en zelfs zonder aanmelding) direct overgaan tot bestellen.

NLE omschreef dit trouwens ook in diverse artikelen en zelfs de e-mail bevestiging, het was puur om als eerste op de hoogte te worden gebracht wanneer ze live zouden gaan en wat de tarieven zouden zijn. Nothing more or less.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine correctie gedaan op mijn vorige reactie.

In principe komt het op het zelfde neer hoewel het niet per definitie aanmeldingen zijn van potentiële klanten. Van een aantal mensen weet ik bijvoorbeeld (mijzelf incluis) dat ze hebben aangemeld puur om te zien wat die zogenaamde aanbieding zou zijn... zonder ook maar enige gedachte (overweging) om überhaupt ook nog Alles-in-1 bij hen onder te brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Ik ga het 3 januarie 2017 wel meemaken.kijken of ze echt 100Mbit aanbieden en of alles functioneerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar eens kijken of ze je op tijd kunnen aansluiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Donderdag 08-12 heeft NLE gebeld dat de monteur op 13-12 lang zou willen komen.
Afspraak zou per mail bevestigd worden. (niet gedaan)

Vanmorgen om 0740 belde de monteur dat hij er over 20 minuten zou zijn. (netjes !!)
Klokslag 08:00 was hij er. KPN heeft geen signaal op de lijn gezet.
Kpn gaat pas 16-12 signaal op de lijn zetten.
Zoals ook was gecommuniceerd in de eerste mails van NLE zelf.
Monteur iets te vroeg geregeld door NLE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De positieve ervaringen zullen inderdaad veel minder vaak gedeeld worden dan de negatieve ervaringen. Voor de balans: gisteren ben ik overgezet en het modem was donderdag al bezorgd.

Het ziet er allemaal zover prima uit. De snelheid is zoals vooraf ingeschat. Ik kom van online.nl, daar zat ik op een antiek abonnement van 15 euro per maand dat automagisch door online.nl naar een van hun huidige abonnementen was omgezet: de prijs dan, de snelheid bleef onveranderd laag.

Ik heb de tv ontvanger nog niet aangesloten, maar in het tv kijken ben ik ook niet zo geinteresseerd

Om toch wat te klagen te hebben:
- in de doos zit een aansluitkastje en in de handleiding staat beschreven (afhankelijk van het type ISRA punt) om het kabeltje van het ISRA punt door te knippen en het aansluitkastje te monteren. Het negeert compleet wat je mogelijk nog meer had aangesloten op de lijn op een andere plek.
- de geprinte handleiding geeft geen informatie over het aanpassen van instellingen, zoals de WIFI instellingen. Dat is vast wel ergens op de NLE website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:12
Dit schept vertrouwen. A.s. maandag is het bij mij omkatdag. Morgen (14/12) komt pakket binnen en dan is het even geduld aub tot maandag. Alle vertrouwen in eenvoudige en probleemloze omzetting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

troje

was here!

Als ik nu bestel, dan sluit NLE pas op 25 januari aan. Volgens de website. Ze hebben het druk blijkbaar!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
fjorden schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:42:
De positieve ervaringen zullen inderdaad veel minder vaak gedeeld worden dan de negatieve ervaringen. Voor de balans: gisteren ben ik overgezet en het modem was donderdag al bezorgd.

Het ziet er allemaal zover prima uit. De snelheid is zoals vooraf ingeschat. Ik kom van online.nl, daar zat ik op een antiek abonnement van 15 euro per maand dat automagisch door online.nl naar een van hun huidige abonnementen was omgezet: de prijs dan, de snelheid bleef onveranderd laag.

Ik heb de tv ontvanger nog niet aangesloten, maar in het tv kijken ben ik ook niet zo geinteresseerd

Om toch wat te klagen te hebben:
- in de doos zit een aansluitkastje en in de handleiding staat beschreven (afhankelijk van het type ISRA punt) om het kabeltje van het ISRA punt door te knippen en het aansluitkastje te monteren. Het negeert compleet wat je mogelijk nog meer had aangesloten op de lijn op een andere plek.
- de geprinte handleiding geeft geen informatie over het aanpassen van instellingen, zoals de WIFI instellingen. Dat is vast wel ergens op de NLE website te vinden.
Goed om te horen! Laat toch even weten hoe het tv gebeuren is? Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
fjorden schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:42:
Helemaal mee eens !
Daarom heb ik mijn bericht juist geplaatst.
Dat er een monteur eerder gestuurd is dan dat KPN de lijn heeft opgeleverd is in mijn ogen pech.

De klagers hebben altijd de overhand en dat is best wel eens sneu.
troje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:40:
Als ik nu bestel, dan sluit NLE pas op 25 januari aan. Volgens de website. Ze hebben het druk blijkbaar!
Toch valt dit wel mee.... Ze moeten rekening houden met 14 dagen wettelijke bedenktijd.
Daarna gaan ze het maand bedrag incasseren. En dan gaat alles pas in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve0087
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 06:54
Normaal gesproken ben ik niet zo van het reageren op fora, maar mijn ervaring met NLE deel ik graag.
Reden voor mij om over te stappen van Ziggo naar NLE was de hoge prijs van EUR 45,95 gecombineerd met de matige internetsnelheid van 40 Mbit. Verder vind ik Ziggo maar een boevenbedrijf, dus besloot ik de overstap te wagen.

Overigens hield ik wel m'n hart vast, ons IS/RA-punt is van de categorie lasdop, en van de categorie 'hangen allemaal draadjes uit'. NLE beloofde via Whatsapp dat de gratis monteur niet eerder weg zou gaan totdat de aansluiting met verwachte snelheid van 100 Mbit was gerealiseerd.

Vorige week ontving ik het installatiepakket welke ik meteen heb geprobeerd te installeren. Dat lukte niet omdat er geen lijn leek te zijn op mijn IS/RA-punt. Gelukkig had ik voor dinsdag al een monteur ingepland.

De vriendelijke NLE-monteur (met KPN broek en kek NLE-jasje) constateerde dat er inderdaad geen signaal op onze lijn aanwezig was. Hij gaf aan dat hij voorheen bij KPN werkte en dat dit probleem daar zo gefixt zou zijn een paar zaken in de straatkast te fixen. Hij ging onverrichter zaken weg.

Dezelfde middag werd ik gebeld door KPN met het verzoek een afspraak te maken voor installatie. Deze monteur heeft ons IS/RA punt bekeken, deze in dezelfde erbarmelijke toestand achtergelaten en een paar zaken geregeld in de straatkast. Hij weigerde het pakket van NLE te installeren, wat ik goed begrijp.

Uiteraard heb ik daarna zelf het pakket van NLE geïnstalleerd. Verbazingwekkend genoeg werkt het, en haal ik bekabeld zo'n 55 Mbit. Ik ben op dit moment nog aan het Whatsappen met de klantenservice van NLE over het inschakelen van een monteur. Mij is 100 Mbit beloofd en ik hoop dat het iets netter maken van het IS/RA punt leidt tot een snelheid die iets meer in de buurt komt van deze 100 Mbit.

Alles bij elkaar ben ik tot nu toe redelijk tevreden. De klantenservice via Whatsapp werkt meestal redelijk snel. Klantenservice via de telefoon is een drama, ik heb een persoonlijk record van 1 uur en 10 minuten wachten gevestigd om een nieuwe monteur te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
mve0087 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:14:
Normaal gesproken ben ik niet zo van het reageren op fora, maar mijn ervaring met NLE deel ik graag.
Reden voor mij om over te stappen van Ziggo naar NLE was de hoge prijs van EUR 45,95 gecombineerd met de matige internetsnelheid van 40 Mbit. Verder vind ik Ziggo maar een boevenbedrijf, dus besloot ik de overstap te wagen.

Overigens hield ik wel m'n hart vast, ons IS/RA-punt is van de categorie lasdop, en van de categorie 'hangen allemaal draadjes uit'. NLE beloofde via Whatsapp dat de gratis monteur niet eerder weg zou gaan totdat de aansluiting met verwachte snelheid van 100 Mbit was gerealiseerd.

Vorige week ontving ik het installatiepakket welke ik meteen heb geprobeerd te installeren. Dat lukte niet omdat er geen lijn leek te zijn op mijn IS/RA-punt. Gelukkig had ik voor dinsdag al een monteur ingepland.

De vriendelijke NLE-monteur (met KPN broek en kek NLE-jasje) constateerde dat er inderdaad geen signaal op onze lijn aanwezig was. Hij gaf aan dat hij voorheen bij KPN werkte en dat dit probleem daar zo gefixt zou zijn een paar zaken in de straatkast te fixen. Hij ging onverrichter zaken weg.

Dezelfde middag werd ik gebeld door KPN met het verzoek een afspraak te maken voor installatie. Deze monteur heeft ons IS/RA punt bekeken, deze in dezelfde erbarmelijke toestand achtergelaten en een paar zaken geregeld in de straatkast. Hij weigerde het pakket van NLE te installeren, wat ik goed begrijp.

Uiteraard heb ik daarna zelf het pakket van NLE geïnstalleerd. Verbazingwekkend genoeg werkt het, en haal ik bekabeld zo'n 55 Mbit. Ik ben op dit moment nog aan het Whatsappen met de klantenservice van NLE over het inschakelen van een monteur. Mij is 100 Mbit beloofd en ik hoop dat het iets netter maken van het IS/RA punt leidt tot een snelheid die iets meer in de buurt komt van deze 100 Mbit.

Alles bij elkaar ben ik tot nu toe redelijk tevreden. De klantenservice via Whatsapp werkt meestal redelijk snel. Klantenservice via de telefoon is een drama, ik heb een persoonlijk record van 1 uur en 10 minuten wachten gevestigd om een nieuwe monteur te regelen.
Klinkt goed! Hoe is het tv gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44
mve0087 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:14:

KPN monteur die voor het Isra is geweest mag idd niet de installatie uitvoeren. Dat is een afspraak tussen kpn en hun wholesale afnemers. KPN test tm Isra en de rest is voor de provider in dit geval dus nle.

Wat wel gebeurd had moeten worden is het vervangen van de lasdop door een opbouw Isra tenzij het een vochtige ruimte betrof.

Of het veel gaat uitmaken voor je snelheid is een tweede aangezien vvdsl wel er overheen knalt bij een lasdop.

• mve0087
@Alwayleft - Tv is prima, geen klachten. Gek dat de HD-zenders op 701 en verder staan en niet gewoon op Kanaal 1 en verder.

Inmiddels weer contact gehad met NLE, zij hebben wat "metingen en analyses" gedaan. NLE heeft een verzoek ingediend bij KPN om de snelheid die ik niet haal op te lossen en dat ik daarna "100 Mb/s" ga halen.
100 megabyte per seconde zal ik wel niet halen, maar hopelijk wordt het beter dan de huidige snelheid. We wachten af...

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
mve0087 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:59:
@Alwayleft - Tv is prima, geen klachten. Gek dat de HD-zenders op 701 en verder staan en niet gewoon op Kanaal 1 en verder.

Inmiddels weer contact gehad met NLE, zij hebben wat "metingen en analyses" gedaan. NLE heeft een verzoek ingediend bij KPN om de snelheid die ik niet haal op te lossen en dat ik daarna "100 Mb/s" ga halen.
100 megabyte per seconde zal ik wel niet halen, maar hopelijk wordt het beter dan de huidige snelheid. We wachten af...
Mb/s klopt volgens mij prima hoor... 100 MB/s zal je vast niet halen nee...

(kleine b klopt, grote B niet)

Die HD zenders in de 700 serie is trouwens al heel lang hoor. Bij KPN, Telfort en XS4all is dat een bekend iets. En ook iets waarvan al heel lang wordt geroepen dat het verbeterd gaat worden. Laatste forecast stond op eind 2016, maar dat lijkt niet gehaald te worden zo te zien....

Maar dan weten wij in ieder geval dat je het complete standaard KPN TV product hebt, maar dan misschien met een NLE layout in de menu's?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op vrijdag 4 november 2016 @ 11:01:
Aangevraagd....

van Ziggo naar NLE. Aansluit datum : 16-12
Van 70.90 euro per maand naar 42,45 per maand.

Verschillen :
Ziggo
150/15
Horizon
Telefoon
mobiel en vast afgekocht

Nle
100/10
Kpn tv zonder opnemen (gebruik ik nooit)
Telefoon vast afgekocht
Fox sport eredivisie (7,50€)

Goede deal lijkt mij (als het werkt 8)7 )
Exact op de afgesproken dag 8)
Het modem hing al een paar dagen in de meterkast aan stroom.
Vanmorgen zonder restart het signaal op het modem.
Heel even ingelogd met telefoon. Internet werkt. Snelheid en TV nog niet getest.
ff werken en vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve0087
@Barre73 - Nee alles ziet er gelukkig niet NLE achtig uit. KPN logo zie je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mve0087 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:01:
@Barre73 - Nee alles ziet er gelukkig niet NLE achtig uit. KPN logo zie je wel.
Dat is dan wel heel letterlijk van KPN afgenomen. Telfort doet hetzelfde maar die hebben dan nog de moeite genomen om het menu te voorzien van hun eigen logo.

Maar goed, je hebt dus het complete KPN pakket voor de prijs van NLE. Goeie deal lijkt me. Hopelijk heb je de service niet te vaak nodig. Voor die prijs is dat wel iets wat vaak als eerste sneuvelt. En daar komt bij dat elke provider die een extra partij nodig heeft bij storing (KPN dus) altijd een kleine achterstand heeft. Sommige dingen mogen nou eenmaal alleen KPN monteurs oplossen en anderen niet. Dat is voor klanten van KPN zelf dus soms wat sneller opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Laatst online: 02-10 06:32
Hier is de overstap (van Vodafone) ook soepel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Alles werkt naar behoren.
HD op 701 en verder is wel raar.
Wel even beeld instellingen checken. Out of the box staat hij op 720p

Nummerbehoud is gelukt.

Snelheid bedraad :
Heel raar.... beloofd 100/10 >> het is 50/30
Ik heb ook nog met getest met een groot bin bestand.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Precies 50 down. Ik wist niet dat 30 up mogelijk was bij VDSL.
Kunnen ze hier nog iets aan doen ?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5890233778.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
driel24 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:19:
Onthoud de box wel de laatste zender als je 'm uitschakeld? Dan vind ik dat 701 en verder niet zo'n probleem, bij een herstart keert 'ie dan in de 700+ reeks terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:48:
[...]

Onthoud de box wel de laatste zender als je 'm uitschakeld? Dan vind ik dat 701 en verder niet zo'n probleem, bij een herstart keert 'ie dan in de 700+ reeks terug.
Ja, dit onthoudt de box. Bovendien kun je zelf een zenderlijst instellen, dan is de hele 700-reeks m.i. sowieso geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Nummerbehoud is gelukt.

Snelheid bedraad :

[afbeelding]
Zeker wel:

kaneswrath in "Het grote xDSL-topic"

Strak 50 Mbit kan twee redenen hebben: Of je zit direct op de centrale aangesloten en dan kan je nooit meer dan 50 krijgen (reden is hier nu even niet relevant).
Of vanwege de reden die ze noemen in die link die ik hier plaats.
Jij zit niet direct op de centrale anders had je ook maximaal 5 Mbit upload gehad. Maar je hebt er 30 dus 100 download moet gewoon mogelijk zijn, maar wel nadat de Vectoring vanuit de straatkast volledig aangezet is zonder voorbehoud.

NB: Die 30 blijf je gewoon houden ook als die 100 straks werkt dus kan je blij zijn met 30 Mbit upload op een DSL lijn :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 18-12-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47

Nummerbehoud is gelukt.

Snelheid bedraad :

[afbeelding]
Ze kunnen er wel wat aan doen. Alles is exact hetzelfde als bij KPN, alleen een ander labeltje.

De snelheid kan prima naar 100Mb, maar waarschijnlijk staat de snelheid nu gecapped op 50. Die 30mb up is al lange tijd mogelijk, al jaren, maar daar adverteren ze niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Barre73 schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:56:
[...]

Zeker wel:

kaneswrath in "Het grote xDSL-topic"

Strak 50 Mbit kan twee redenen hebben: Of je zit direct op de centrale aangesloten en dan kan je nooit meer dan 50 krijgen (reden is hier nu even niet relevant).
Of vanwege de reden die ze noemen in die link die ik hier plaats.
Jij zit niet direct op de centrale anders had je ook maximaal 5 Mbit upload gehad. Maar je hebt er 30 dus 100 download moet gewoon mogelijk zijn, maar wel nadat de Vectoring vanuit de straatkast volledig aangezet is zonder voorbehoud.

NB: Die 30 blijf je gewoon houden ook als die 100 straks werkt dus kan je blij zijn met 30 Mbit upload op een DSL lijn :-)
Ik vind dat een vreemd verhaal van NLE, dan zouden andere providers hetzelfde probleem moeten hebben en ook niet harder kunnen dan 50Mb. Ik meen gelezen te hebben dat er voorheen wel 100Mb mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
Ik zit nu via telfort en haal 110/33 op mijn lijn. ( straatkast kan ik vanuit de keuken zo zien :-) ). Volgende maand over naar nle vanwege de prijs voor exect hetzelfde pakket wat 12 euro per maand goedkoper is. Maak me een beetje zorgen om die 50mbit die men lijkt te krijgen in eerste instantie, alhoewel ik verwacht dat dat later ook wel goed zal komen. Eerst maar eens wachten tot de lijn omgezet gaat worden over een kleine maand nu en kijken wat er gaat gebeuren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Zit nu bij tele 2 en haal 90mb/30mb d/u. Maak mij een beetje zorgen over het feit dat mensen niet boven de 50mb komen. Ik blijf het afwachten voordat ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Mijn modem traint nu in op 110/33 .nu gecapt op 50/33. Straks bij nle moet ik ook 100/10 gaan halen. Kunnen ze nu ook met dat vectoring verhaal aankomen, terwijl me modem op 110 intraint.ik ben bang dat ze alleen maar 50/5 verbindingen hebben ingekocht, aangezien op het nle forum er meerdere mensen die snelheid hebben gekregen, terwijl op de website 100/10 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er ook over om over te stappen.

Maar bij mij is er slechts 18mb haalbaar
Bij welke provider dan ook.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gaat om een klein huishouden 1 tv en 1 pc.
Is dit genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:11:
Ik denk er ook over om over te stappen.

Maar bij mij is er slechts 18mb haalbaar
Bij welke provider dan ook.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Het gaat om een klein huishouden 1 tv en 1 pc.
Is dit genoeg?
Als je niet veeleisend bent kan dit net genoeg zijn. Interactieve HDTV kost ongeveer 8 Mbits. Wanneer jouw tv aanstaat heb je dus nog zo'n 10 Mbits over voor jouw PC. Dit is voldoende voor webbrowsen of online gamen. Zelfs een Netflix zou nog net kunnen. Wanneer jouw tv uit staat heb je natuurlijk de volledige 18 Mbits voor jouw pc beschikbaar. Bij het downloaden van grotere bestanden moet je simpelweg langer wachten.

Let er wel op dat je jouw apparaten dan bedraad aansluit. Via WiFi gaat er in veel situaties nog meer snelheid verloren, en dan kan het krap worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel Rikker,

Dan durf ik het wel aan.
Ben idd niet zo veeleisend wat dit betreft.
Geen gamer ofzo.
En bedraad aansluiten ipv wifi ga ik dan ook uitproberen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2024

ffk

vincedd schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:34:
Mijn modem traint nu in op 110/33 .nu gecapt op 50/33. Straks bij nle moet ik ook 100/10 gaan halen. Kunnen ze nu ook met dat vectoring verhaal aankomen, terwijl me modem op 110 intraint.ik ben bang dat ze alleen maar 50/5 verbindingen hebben ingekocht, aangezien op het nle forum er meerdere mensen die snelheid hebben gekregen, terwijl op de website 100/10 stond.
Iedereen bij NLE heeft het zelfde probleem, maar het lijkt me sterk dat ze verkeerde verbindingen hebben ingekocht. In het telfort-topic is trouwens ook iemand met exact ditzelfde probleem. Hopelijk wordt dit deze week nog opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door ffk op 20-12-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ffk schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:59:
[...]

Iedereen bij NLE heeft het zelfde probleem, maar het lijkt me sterk dat ze verkeerde verbindingen hebben ingekocht. In het telfort-topic is trouwens ook iemand met exact ditzelfde probleem. Hopelijk wordt dit deze week nog opgelost.
Ach,de snelheid 100/10 staat gelukkig zwart op wit in het contract van NLE ,dus ze hebben nog wat te doen dan,aangzien mijn modem nu ook 110/33 intraint ,dus de snelheid haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Hier is de overgang ook prima verlopen. 7 uur vanochtend ging Vodafone VDSL uit. Router geswitcht, stekkers erin en het werkte. Wel ook hier een snelheidsissue maar 50 MB down is voor nu voldoende....

• mika74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 11:45
Sinds 16-12-2016 overgestapt van ziggo kabel 120mbit alles in 1 naar glasvezel NLE-x 50/50.
Ik was de stropperige horizonbox beu en heb de 120mbit niet echt nodg voor mn on-line gameing op de console.
En NLE had een goed aanbod, ben nu 25,- p/m goedkoper uit (natuurlijk wel <mbit maar >tv-kanalen).

Ik lees veel geklaag en gezeur over NLE maar kan dat helemaal NIET begrijpen.
Hier een vlekkeloze overstap, zeer vriendelijke en kundige instalateur. Binnen 20min alles up and running.
Xbox-one NAT op open, tv snel en soepel geen vetraging in het menu.
Natuurlijk is het kpn met de experiabox v10 maar werkt lekker itt ziggo. De installateur heeft ook devolo dlan 550+ powerlines bij zich voor de verkoop en deze liggen onder de winkelwaarde (wrs tegen inkoopprijs). Dus als de installateur bij je komt, en je hebt ze nodig. Hij verkoopt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
De administratie van NLex lijkt een zorgpunt. Zo lees ik ook in andere fora. Dit wordt helaas bevestigd in mijn eigen situatie.

Ruimschoots voor de overstap constateer ik een flinke discrepantie tussen leverdata oude en nieuwe isp. Als ik NLex hier een drietal weken alvorens mijn huidige isp zegt te gaan afsluiten mee confronteer krijg ik terug dat; 'je hebt bij aanmelding niet gekozen voor onze overstap service'. Los het zelf maar op. Dat ik niet zou hebben gekozen voor de overstapservices is onjuist. Zo heeft NLex mij overigens maanden geleden ook zelf bevestigd via email.

Ik heb betrokken medewerker hier op gewezen en verzocht om het e.e.a. op te lossen en te komen met 1 transitiedatum. Wordt vervolgd.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
communicatie en uitvoering gaat bij NLE niet echt goed. Kreeg op 15 december dat mijn lijn 2 januari opgeleverd word en dat vanaf 15 december het modem en de tv ontvangers binnen een week opgestuurd worden.
Zit nu nog op de track en trace code te wachten.
en dan is wachten of de lijn gaat werken en ik 100 Mbit ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Inmiddels is de doos van NLE binnen.2 tv ontvangers een experia v10 en een tplink wifi versterker.Nu wachten op 2 januari voor de omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:06
Keep us posted please.
Ik heb van NLex overigens excuses gekregen voor de slordige fout. 'Ja, je hebt inderdaad onze overstapservice'. Overstap staat op 16 januari.

[ Voor 76% gewijzigd door peacelord op 28-12-2016 16:16 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
bingo na correct verlopen overstap en iets te lage snelheid is dat laatste euvel zo te zien ook verholpen. Gewoon uiterst soepel alles opgelost op een prettige (samenwerkende) manier....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fd84EMAcHn1hpX7IX1bVvAO7/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
swiebert schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:46:
bingo na correct verlopen overstap en iets te lage snelheid is dat laatste euvel zo te zien ook verholpen. Gewoon uiterst soepel alles opgelost op een prettige (samenwerkende) manier....

[afbeelding]
En haal je de 100 ook of blijf je ook op 50 Mbit hangen zoals de rest?ik zie op het nle forum namelijk meer mensen die zo intrainen, maat toch maar 50 of zelfs 30 Mbit hebben als doenload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vincedd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:46:
[...]

En haal je de 100 ook of blijf je ook op 50 Mbit hangen zoals de rest?ik zie op het nle forum namelijk meer mensen die zo intrainen, maat toch maar 50 of zelfs 30 Mbit hebben als doenload.
Kijk even goed naar de afbeelding. Hij traint in op 113 Mbit maar heeft wel een actual rate van 100. Dat is dus anders dan de mensen die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:51
Op dit moment zit ik op ziggo, en dit bevalt mij goed ivm lage ping en stabiel internet.
Echter de prijs is vrij hoog (bijna 60 euro p/m).
Nu zou ik graag wat ex Ziggo klanten hun ervaring willen horen?
Want hoe zijn de ping tijden en bestaat er packetloss (vooral bang voor bij DSL).
Is verder de response tijd mbt browsen ook net zo vlot als bij Ziggo?

Alvast bedankt!

Ps. ik zie dat ik 1198 meter van de wijkcentrale afzit en 515 meter van de straatkast.

[ Voor 10% gewijzigd door genesisfm op 29-12-2016 00:24 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:49:
[...]

Kijk even goed naar de afbeelding. Hij traint in op 113 Mbit maar heeft wel een actual rate van 100. Dat is dus anders dan de mensen die jij noemt.
De screenshot toont puur de VVDSL snelheden. Dat staat los van eventuele caps verderop in het netwerk.

• vincedd
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 07:35:
[...]

De screenshot toont puur de VVDSL snelheden. Dat staat los van eventuele caps verderop in het netwerk.
idd, dat heb ik dus ook:

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 110156 Kbps.
Upload: 32986 Kbps.

en toch 50 MBit down met 30 Mbit up ,aleen nu nog met Telfort .Misschien maandag die snelheden met NLE , of toch 100/30

[ Voor 9% gewijzigd door vincedd op 29-12-2016 17:55 ]

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 15:17
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik ben toch wel benieuwd naar 1 ding:

Hoe zit het met de prijs als het eerste jaar voorbij is? Gaat deze dan heel hard omhoog of blijft dit hetzelfde? Waarschijnlijk kunnen jullie dit zien in het afgesloten contract o.i.d.

Verwijderd

Dat weten ze zelf ook nog niet. Ze willen kijken wat de markt doet en passen daar dan hun pakketprijs weer op aan. Staat ook op hun website.

Dus je weet het niet.

• vincedd
sjaakmans schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:37:
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik ben toch wel benieuwd naar 1 ding:

Hoe zit het met de prijs als het eerste jaar voorbij is? Gaat deze dan heel hard omhoog of blijft dit hetzelfde? Waarschijnlijk kunnen jullie dit zien in het afgesloten contract o.i.d.
Kan het niet zien in het contract,maar na een jaar word het contract steeds met een maand verlengt.dus je kan altijd op je oude contract voorwaarden blijven.en anders zeg je op en ga je naar de volgende voordelige inetrnet aanbieder. Ik ben straks 17 euro in de maand goedkoper uit dan het zelfde abbo bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:43
Het klinkt allemaal aantrekkelijk maar ik zou graag de Fritzbox blijven gebruiken. Zo snel daar meer duidelijkheid over is ga ik waarschijnlijk ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Heeft iemand al meer informatie over welke vlans NLE gebruikt voor tv en internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Nee.maandag krijg ik nle, en kan ik wat gegevens uit de v10 halen. Tv is van kpn, dus dat zal wel de vlan van kpn zijn.ik zag offline wel gegevens van telfort er in staan, maar of dat bij activatie maandag het ook word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het zelfde verhaal speedtest laat zien 51/31. VDSL komt binnen met 110/33 heeft iemand het kunnen oplossen met de servicedesk of moet ik gewoon afwachten?

Link status Up
Showtime 0 h 18 min 11 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33032/109823 kbps
Attainable rate (Up/Down) 33558/111585 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 1.5/1.5 dB
Output power (Up/Down) -11.6/11.9 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 79/77 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
probleem neerleggen bij de servicedesk. een termijn van 2 weken dat ze het kunnen oplossen(anders wacht je 2 maanden minimaal) en anders ze na die 2 weken automatisch akkoord laten gaan tot contract ontbinding als ze het niet opgelost hebben in de 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Nu nog gebruik makend van de laatste uurtjes telfort ,morgen als alles goed gaat NLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03
Is er eigenlijk al iemand die ook daadwerkelijk de 100MBit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemkl
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07 20:51
Vandaag was de overstapdatum, alles ging vlekkeloos, maar hij haalt inderdaad ook maar 50 Mbit (en 30 up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
volgens mijn contract is morgen de overstap datum ,volgens het papier dat bij me modem van nle zat vandaag. Na een dag 2 modems op 2 verschillende lijnen heb ik nle maar gecontact en wat blijkt: ik ga morgen over ( is wel mijn opgegeven datum). Dus morgen nieuwe dag ,nieuwe kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Op ons adres is maar 40mb haalbaar.
Is dit voldoende voor Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liefsnoepje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:17:
Op ons adres is maar 40mb haalbaar.
Is dit voldoende voor Netflix?
Ruim voldoende. HD streamen via Netflix kost ongeveer 5 Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij je 4K gaat dan heeft Netflix 25mbit nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Overstap gemaakt, probleemloos. NLEx heeft zelfs gezorgd voor het aanleggen van een telefoonlijn naar de woning (wat veel andere providers niet wilden doen) en alle afspraken zijn netjes nagekomen. Ik ben qua snelheid gelijk gebleven tov Ziggo, maar qua kosten €15 per maand er op vooruit gegaan. Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik twijfel. Ik betaal nu 59.95 bij Ziggo met Horizon box. Ik gebruik replay soms en dit heeft NLE niet. Ook heb ik nog nooit "digitenne" gehad. Het prijsverschil is wel fors maar ik internet nu ook alleen via draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 07:26
Hier werkt het ook prima, op de snelheid na dan. Eerlijk gezegd heb ik liever dit dan dat de upload verlaagd wordt naar 10mbit, maar goed.
Tv kreeg eerst geen beeld, maar dat was een eigen foutje. Had de DNS server op een verkeerd ip adres staan. Blijkbaar kan alles dan wel initialiseren en aanmelden, maar werkt het beeld zelf niet. Gelukkig snel opgelost.
Tv werkt erg fijn. Snelle respons van het kleine kastje. Zappen gaat veel sneller dan bij Ziggo. Opnemen werkt ook prima en het is op het tweede kastje ook terug te zien. Bellen werkte ook direct met ons eigen nummer.
Tot nu toe dik tevreden moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
niekvanprooijen schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:18:
Hier werkt het ook prima, op de snelheid na dan. Eerlijk gezegd heb ik liever dit dan dat de upload verlaagd wordt naar 10mbit, maar goed.
Tv kreeg eerst geen beeld, maar dat was een eigen foutje. Had de DNS server op een verkeerd ip adres staan. Blijkbaar kan alles dan wel initialiseren en aanmelden, maar werkt het beeld zelf niet. Gelukkig snel opgelost.
Tv werkt erg fijn. Snelle respons van het kleine kastje. Zappen gaat veel sneller dan bij Ziggo. Opnemen werkt ook prima en het is op het tweede kastje ook terug te zien. Bellen werkte ook direct met ons eigen nummer.
Tot nu toe dik tevreden moet ik zeggen.
Hoe snel sprong je nle modem aan?mijn heeft wel lijn, maar is niet snel met alle leds groen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
vincedd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Hoe snel sprong je nle modem aan?mijn heeft wel lijn, maar is niet snel met alle leds groen te zetten.
Ik had de modem al aan staan. Halve dag service lampje oranje. Op een gegeven moment spontaan alles groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb een beetje onrustig gevoel bij dat NLE.
Maar ga er toch eens hard over denken.

(NLE zit toch achter dat sloopdecrisis gebeuren?)

Eén vraag over het TV gebeuren, met "Onbezorgd opnemen" kun je dan ook een uitzending pauzeren?
(bv als de telefoon gaat of om een kwartier later te beginnen met kijken om de reclames door te spoelen)

[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 04-01-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Inmiddels televisie ,internet en telefoon via NLE. Alles werkt goed op het probleem met de snelheid. deze staat gecapt op 50 Mbit, terwijl ik 100 Mbit haal. NLE verschuilt zich erg achter KPN ,maar volgens mij doe ik zaken met NLE en Niet met KPN.
Als alles achter de rug is, inclusief het snelheids probleem , zet ik mijn bevindingen hier neer.
Ik wil er wel bij zeggen dat ik redelijk positief ben en heel veel lof voor de medewerkers op het nle form, die krijgen met een paar mensen toch een hoop bagger over zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
hjs schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:22:
Heb een beetje onrustig gevoel bij dat NLE.
Maar ga er toch eens hard over denken.

(NLE zit toch achter dat sloopdecrisis gebeuren?)

Eén vraag over het TV gebeuren, met "Onbezorgd opnemen" kun je dan ook een uitzending pauzeren?
(bv als de telefoon gaat of om een kwartier later te beginnen met kijken om de reclames door te spoelen)
Nle heeft de streams van KPN,werkt het zelfde als bij KPN en Telfort. Dus je kan je uitzending pauzeren en een kwartier later gewoon verder kijken met een maximum van een uur.(dan is opnemen slimmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

vincedd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Nle heeft de streams van KPN,werkt het zelfde als bij KPN en Telfort. Dus je kan je uitzending pauzeren en een kwartier later gewoon verder kijken met een maximum van een uur.(dan is opnemen slimmer)
Eigenlijk veranderd er dus niks, behalve het maandbedrag 8)
(en ik vermoed bij problemen dat het iets minder soepel gaat vwb oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

KL643

beeldaandemuur

Gisteren signaal op de lijn en vandaag het modem eraan gehangen, same story here, 50 down en 30 up

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Verschillende keren op hun facebook pagina een bericht geplaatst of de 50mbit speedcap probleem opgelost is maar nog geen antwoord ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik zit ook op het forum van nle, daar heb ik een prive gesprek met Mariska ,maar die heeft de laatste 18 uur niet gereageerd op mijn opmerking dat die snelheids cap binnen 5 minuten er af kan zijn. Terwijl ze daarvoor binnen een uur reageerde. Volgens mij proberen ze de boel af te houden. Maar kijk het vandaag nog aan en dan ga ik ze wijzen op hun contract en dat ze daar niet aan voldoen.

[ Voor 32% gewijzigd door vincedd op 04-01-2017 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
Dit kreeg ik prive op het nle forum:

NLE'er Mariska 28 minuten geleden
Hi Vincent,

Fijn dat je telefoon het inmiddels doet. Betreft de internetsnelheid heb ik goed nieuws! KPN heeft de oplossing gevonden en het wordt gefaseerd opgelost. Bij elke klant moet binnen 2 weken de juiste snelheid behaald worden. We gaan dit ook nog op het forum communiceren.

Groet,
Mariska

Dus met 2 weken moeten de snelheidsproblemen opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Is er niemand bang dat de upload straks ook naar de beloofde 10mbit gaat ipv de huidige 30mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb iemand op het nle forum gezien die 30/100 heeft. afwachten dus. maar waarschijnlijk gooit kpn daar de cap niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik kan inmiddels melden dat ik sinds vanmiddag de beloofde 100/30mbit haal op een VDSL verbinding :). Modem was hiervoor voor korte tijd de internetverbinding kwijt, maar toen deze terug online kwam was de downloadsnelheid verdubbeld :). Ik ben tevreden!

Ik heb niet mee gedaan aan alle negatieve discussies op het forum, slecht 1x via Twitter gemeld dat ik dezelfde problemen had. Verder rustig afgewacht met vertrouwen dat het wel goed zou komen en bij deze is dat dus gebeurt :).

Tot op heden is alles naar volle tevredenheid en ook de overstap is perfect gegaan. In mijn ogen moet iedereen NLEx wat tijd gunnen om de zaken als nieuwe provider goed in te regelen. Op den duur komt het allemaal wel goed en het komende jaar geniet ik van een goede verbinding voor slechts €29,95 per maand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ook maar de stap gewaagd. Overwoog Fiber, maar het draadje van Fiber hier op het forum heeft mij nachtmerries bezorgd en ben blij dat ik nog even verder ben gaan kijken. De prijs is gelijk aan Fiber, maar NLE komt een stuk beter over. Tv en bellen is gratis maar heb ik desondanks niet besteld.

Weet iemand of ik m'n Netgear rechtstreeks in de meterkast kan hangen zonder de V10 modem/router te gebruiken?

Overigens ben ik erg benieuwd of bij mij de upload ook 30Mb zal zijn. Ze adverteren met 10Mb, maar zou graag een wat hogere upload hebben.

We gaan het zien, de aansluiting is pas over een paar weekjes. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
bingo, de snelheid is op afgesproken waarden (100/10) bleek vanochtend... Zonder al te veel gedoe en binnen twee weken na aansluitig rond. Daarom weg met het doemdenken over NLE hier 8)7 . Ze hebben (in mijn geval) gewoon goed werk geleverd....

speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
swiebert schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:14:
bingo, de snelheid is op afgesproken waarden (100/10) bleek vanochtend... Zonder al te veel gedoe en binnen twee weken na aansluitig rond. Daarom weg met het doemdenken over NLE hier 8)7 . Ze hebben (in mijn geval) gewoon goed werk geleverd....

[afbeelding]
Nice, PS je upload is niet 10 maar bijna 30! Down is ook iets boven de 100. Zeer nette waarden in ieder geval. Ik heb het gister ook VVDSL aangevraagd bij NLE en ben benieuwd!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

servies

Veni Vidi Servici

mika74 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:19:
Sinds 16-12-2016 overgestapt van ziggo kabel 120mbit alles in 1 naar glasvezel NLE-x 50/50.
Ik was de stropperige horizonbox beu en heb de 120mbit niet echt nodg voor mn on-line gameing op de console.
En NLE had een goed aanbod, ben nu 25,- p/m goedkoper uit (natuurlijk wel <mbit maar >tv-kanalen).
Dat >tv-kanalen is enorm vertekend...
De 117 TV kanalen die KPN claimt is inclusief alle dubbele kanalen (SD & HD). Als je de SD kanalen wegstreept waar je een HD variant voor hebt, dan hou je net iets meer dan 70 verschillende kanalen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Hierbij mijn ervaringen met NLE soms van dag tot dag:

29 oktober 2016 aangemeld bij NLe, direct een email ontvangen met wat er allemaal in mijn pakket zit , wat mijn snelheid word en wat ik kwijt ben per jaar.

Op 16nNovember 2016 mijn contract via email binnen gekregen nar de 2 weken cool down periode.
Op 6 december een mail gehad dat ze op 8 december 2016 het eerste bedrag van mijn rekening afschreven.
Daarna werd het een weekje stil en kreeg ik een email dat ze er bijna klaar voor waren en de activatie datum op 2 januari 2017 werd gezet ipv 3 januari 2017. Dat is mooi , een dag eerder.
Dan krijg ik een paar uur later een email van NLE dat ze de activatiedatum van 3 januari 2017 niet gaan redden. Dat schept toch wat verwarring bij mij, dus maar via dit forum contact gezocht met NLe ,wat blijkt email is onterecht verzonden en ik krijg me verbinding op 3 januari ipv 2 januari.
Dan duurde het een tijdje voordat mijn spullen werden verstuurd. Weer contact met NLe , maar een beetje een vaag antwoord zonder datum terug.
Een paar dagen later 27 december 2016 een email met de track en trace code, en een dag later kwam het modem en de tv ontvangers binnen. Bij het modem zat een brief met de activatie datum van 2 januari 2017. wat is het nu? 2 of 3 januari 2017? Modem maar aangesloten op 2 januari ,deed helemaal niets, weer contact gezocht met NLe en daar hoorde ik van dat het 3 januari 2017 was.
Op 3 januari was idd 's morgens mijn telefort signaal eraf en ik het nle modem aangesloten. Volgens het boekje moest ik een half uur wachten en dan.....................internet............not. Weer contact met NLe : de overgang kon de hele dag duren.
Om half 3 's middags werkte de verbinding.Internet snelheid getest, deze was 50 Mbit ipv de contractuele 100 Mbit , maar dat is een later puntje.het werkte gelukkig.
Tv ontvangers aangesloten en getest en deze werkte ook naar behoren. de telefoon was nog een dag dood ivm de portatie van telfort naar NLE, maar de volgende ochtend werkte deze ook.
Wel contact gehad met Nle over de snelheid en deze word met 2 weken opgelost.

Mijn ervaringen waren in het algeheel postief, maar er zitten voor Nle nog wel wat verbeterpuntjes in ,waardoor er algeheel voor Nle ook wat rustiger kan worden.

Minpunten:
1. een goede communicatie naar klanten toe over de definitieve opleverdatum, wabt dat schepte bij mij verwarring
2. Soms duurde de antwoorden vrij lang, en dat wekt irritatie op. ( soms ook bij mij, werk zakelijk veel met helpdesken samen en kan dan ook direct kijken of alles dan goed gaat).

3. Niet de juiste snelheid. dit had al getest kunnen worden ,voordat NLe begon met internet te verkopen . Nu weet ik dat bij dsl niet altijd de maximale snelheid gehaald kan worden maar bij mij thuis moet dat dus wel gaan.

4 Het ontbreken van een telefonische helpdesk: een telefonische helpdesk is bij sommigen mensen toch wel makkelijk. Dat maakt storingen een stuk korter en minder irritatie.

Pluspunten:

1. Goedkoop: he pakket wat ik nu bij Nle heb is exact het zelfde als het pakket van Telfort, maar ik betaal 17 euro minder in de maand.
2. Het is stabiel. Maar eigenlijk is bij mij het modem en de tv ontvangers alleen veranderd ,verder is het een verandering in een software instelling bij KPN geweest.
3. Ik heb toch wel positieve ervaringen gehad met de mensen van Nle hier op het forum. Ik weet dat ze ontzettend hun best doen om iedereen te helpen

4. een aanrader. ik kwam van een dsl situatie af,dus voor mij veranderde weinig.alleen uitwisselen van apparatuur,
Maar voor mensen die van Ziggo af komen is het Lastiger, aangezien bij ziggo alles over de coax gaat en bij NLe alles over utp. Dus moet er soms door de klant wel wat geinvesteerd worden in wat kabels die vervangen moeten worden .

Nu de snelheid nog omhoog en ben helemaal tevreden.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]