MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Volgens mij nog niet. Maar wees blij zou ik zeggen... de firmware van de V10A is nog lang niet zover dat deze bij iedereen probleemloos functioneert. Vooral veel Wifi klachten die ik langs zie komen. Zowel uqa dekking als qua stabiliteit.OgWok schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:42:
Is de Experiabox V10A ook al doorgedrongen bij NLEx?
[Afbeelding]
Opvallende verschillen met de V10:
1 multikleur statusled in het midden aan de voorkant (wel prettig in een donkere kamer)
3 lan aansluitingen
1 telefoonaansluiting
vrij plat
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Lijkt mij geen vooruitgang zoals hierboven genoemd. Bovendien heb ik mijn 4xlan nodig en heb geen issues met de huidige v10.OgWok schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:42:
Is de Experiabox V10A ook al doorgedrongen bij NLEx?
[Afbeelding]
Opvallende verschillen met de V10:
1 multikleur statusled in het midden aan de voorkant (wel prettig in een donkere kamer)
3 lan aansluitingen
1 telefoonaansluiting
vrij plat
Nou ik zit bij NLEx, maar mijn zus zit bij Telfort en die had de V10A gekregen als een vervanging voor een oude kapotte Zyxel.Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:11:
[...]
Volgens mij nog niet. Maar wees blij zou ik zeggen... de firmware van de V10A is nog lang niet zover dat deze bij iedereen probleemloos functioneert. Vooral veel Wifi klachten die ik langs zie komen. Zowel uqa dekking als qua stabiliteit.
Ze heeft in ieder geval nog niet gebeld
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Zie ook rest van de instellingen hier. Net wat gedownload en dat ging prima
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-10-2019 17:07 ]
Werkt inderdaad goed, bedankt heb hem erbij gezet.ThinkPadd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:05:
Mocht er nog iemand gebruik willen maken van usenet/nieuwsgroepen, ik kwam erachter dat je gewoon kunt verbinden met de nieuwsserver news.kpn.nl (geen user/pass nodig) vanaf een NLEx verbinding.
Zie ook rest van de instellingen hier. Net wat gedownload en dat ging primaScheelt weer een usenet abbo, al moet je er wel snel bij zijn als er iets gepost wordt, vanwege de lage retentie die KPN hanteert.
Momenteel maak ik gebruik van een experiabox v8 via Telfort met een inbound nummer via Telfort, maar met een outbound voip naar mijn eigen keus (supervoip) die veel voordeliger is dan die van Telfort. Uiteraard wil ik deze mogelijkheden tot eigen voip out provider behouden. Ik heb begrepen dat in de tegenwoordig geleverde v10 modems het niet mogelijk is om voip sip instellingen te wijzigen.
Ik maak geen gebruik van de brakke wifiopties op deze v8, hiervoor heb ik een andere router erachter in gebruik. Het gaat mij puur om de voipflexibiliteit van eigen providers dat mij aanspreekt bij deze v8.
Ik maak ook geen gebruik van Tv via Telfort en ben dit ook niet van plan om bij Budget eventueel te gebruiken.
Nu is mijn vraag als volgt: Is het mogelijk om een experia v8 modem van te gebruiken icm Budget NLE en daardoor de voip flexibileit heb, zoals ik tot nu toe gewend ben geweest?
Deze v8 modems zijn namelijk voor bijna niets nog op de kop te tikken via marktplaats.
Je kan ieder modem aansluiten die jij wilt. Ik maak al jaren met veel plezier van Fritz!boxendigitalus101 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:39:
Nu is mijn vraag als volgt: Is het mogelijk om een experia v8 modem van te gebruiken icm Budget NLE en daardoor de voip flexibileit heb, zoals ik tot nu toe gewend ben geweest?
[ Voor 0% gewijzigd door jan groen op 20-10-2019 18:51 . Reden: typo ]
jan groen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:51:
[...]
Je kan ieder modem aansluiten die jij wilt. Ik maak al jaren met veel plezier van Fritz!boxen
Oh, gebruik alleen juist de telefoon niet
[ Voor 34% gewijzigd door hjs op 20-10-2019 19:46 ]

Pusht NLE de voipinstellingen automatisch naar dit modem, of is dit alleen mogelijk met de standaard geleverde V10?
Indien iemand hier meer over weet, of eventueel kan testen, verneem ik het graag.
hjs schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:45:
Mijn fritzbox staat op Telfort instellingen.
Oh, gebruik alleen juist de telefoon niet
Porteer je nummer gewoon naar een voip aanbieder voor de inbound calls. Kost je nog geen twintig euro per jaar, en je hebt nog meer flexibiliteit.
Toen ik net bij NLEx zat kwam ik ook van Telfort en had ik nog gewoon verbinding via de Draytek Vigor 130 die ik destijds in gebruik had, NLEx gebruikt(e) schijnbaar dezelfde settings als Telfort.
Experiaboxen zijn niet gekoppeld aan accounts. Sluit een willekeurige experiabox aan en de instellingen worden opgehaald. Dat geldt voor elke KPN WBA provider.sylvesterrr schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:14:
Het lijkt me sterk dat je modem de instellingen automatisch zal ontvangen, want je v8 is waarschijnlijk niet gekoppeld aan je account.
Porteer je nummer gewoon naar een voip aanbieder voor de inbound calls. Kost je nog geen twintig euro per jaar, en je hebt nog meer flexibiliteit.
De V8 is nog veel in gebruik (zoals bij de vraagsteller dus ook) op het WBA netwerk dus zal zeer waarschijnlijk gewoon gaan werken bij Budget.
Je hebt gelijk, ik was even vergeten dat bij xDSL de last mile anders is dan bij DOCSIS (waar ik iets meer kaas van heb gegeten). Dus het zou kunnen ja.Barre73 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:29:
[...]
Experiaboxen zijn niet gekoppeld aan accounts. Sluit een willekeurige experiabox aan en de instellingen worden opgehaald. Dat geldt voor elke KPN WBA provider.
De V8 is nog veel in gebruik (zoals bij de vraagsteller dus ook) op het WBA netwerk dus zal zeer waarschijnlijk gewoon gaan werken bij Budget.
Ik begrijp dat ze, zoals zovele, van het KPN netwerk gebruik maken.
Mijn vraag: kan ik net als bij KPN de experiabox links laten liggen en mijn Asus router zo instellen dat hij direct achter het glasvezel modem hangt en direct internet ontvangt. Bij KPN werkt dit met VLAN 6. Hoe zit dat hier ?
Ik heb gezocht in dit topic maar het werd me niet helemaal duidelijk of het mogelijk is.
Je kan prima een V8 gebruiken op NLE, toen mijn V10 kapot was heb ik die tussendoor aangesloten gehad en er veranderde niks (ook geen reboot oid)digitalus101 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:39:
Ik ben aan het overwegen om van Telfort (nu KPN) naar Budget Internet + Telefonie over te gaan omdat Telfort steeds duurder wordt aangezien het nu merktechnisch ook KPN is geworden. BudgetNLE maakt gebruik van hetzelfde KPN netwerk dus qua product zou ik technisch niks moeten inleveren.
Momenteel maak ik gebruik van een experiabox v8 via Telfort met een inbound nummer via Telfort, maar met een outbound voip naar mijn eigen keus (supervoip) die veel voordeliger is dan die van Telfort. Uiteraard wil ik deze mogelijkheden tot eigen voip out provider behouden. Ik heb begrepen dat in de tegenwoordig geleverde v10 modems het niet mogelijk is om voip sip instellingen te wijzigen.
Ik maak geen gebruik van de brakke wifiopties op deze v8, hiervoor heb ik een andere router erachter in gebruik. Het gaat mij puur om de voipflexibiliteit van eigen providers dat mij aanspreekt bij deze v8.
Ik maak ook geen gebruik van Tv via Telfort en ben dit ook niet van plan om bij Budget eventueel te gebruiken.
Deze v8 modems zijn namelijk voor bijna niets nog op de kop te tikken via marktplaats.
Zelf tot een halfjaar terug ook gebruikt, maar ben van glas teruggegaan naar DSL omdat dat toch wat scheelde qua prijs (en had liever 100/30 DSL dan 50/50 glas).
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2019 15:31 ]
Thanks, volgens mij hetzelfde als bij Youfone dan. In het topic van Youfone waren er wat meer mensen die dit aangaven in ieder geval.ThinkPadd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:25:
@Plenkske Ja, kan prima. Internet zit op VLAN 34 bij NLEx glasvezel, router instellen op DHCP en klaar.
Zelf tot een halfjaar terug ook gebruikt, maar ben van glas teruggegaan naar DSL omdat dat toch wat scheelde qua prijs (en had liever 100/30 DSL dan 50/50 glas).
Zal tegen de tijd dat mijn contract afloopt nog eens vergelijken en dan keuze maken. Aangezien ik glasvezel internet only heb en blijf houden, maakt het eigenlijk niets uit waar je bij zit. Zolang ik maar mijn eigen router kan gebruiken
Uiteraard, mijn zoon gebruikt Ziggo, met app en de inlog gegevens van opa! Werkt superwisselwerking schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:12:
Kun je met internet only via internet wel tv kijken (via app en dan streamen via chromecast)?
hey hallo, nieuw in dit topic, vroeger wel gehoord over NLE, maar wat zijn de ervaringen? (algemene vraag aan iedereen hier)jan groen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:51:
[...]
Je kan ieder modem aansluiten die jij wilt. Ik maak al jaren met veel plezier van Fritz!boxen
Ik zit nu bij tweak met glas, alleen lijken ze gestopt te zijn met legacy abonnementen (kan dus niet up of downgraden meer, tenzij ze hier ook 1000/1000 zouden gaan aanbieden, dan zou ik daarop overstappen; zit helaa in kpn wba/wholesale gebiedt) en tweak is ook duurder geworden.
Is het aan te raden om naar glas 500/500 internet only over te stappen van tweak naar Budget Thuis?
en jij gaf aan dat ze ook te gebruiken is met een frittzbox? ik heb nu een fritzbox, ooit via tweak gekocht als upgrade van hun vorige modem een zyxel dacht ik en die frit zit zonder converter vanaf nt direct op glas (model 5490)
kan dat bij een evt overstap naar Buget Thuis mee, en dat ze mij gewoon een settings file sturen? (alles al aangesloten, dus zou niet hoeven dat ze een monteur langs sturen. en dat wil ik ook niet, heb als IT'er zelf alles ingeregeld.)
Jij zou bij Budget dan alleen Vlan 34 moeten doorzetten voor internet. Settings file zal je niet krijgen. KPN config zit tegenwoordig wel in de wizard van de Fritzbox maar Budget gebruikt de Telfort config.DaveFlash schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:06:
[...]
hey hallo, nieuw in dit topic, vroeger wel gehoord over NLE, maar wat zijn de ervaringen? (algemene vraag aan iedereen hier)
Ik zit nu bij tweak met glas, alleen lijken ze gestopt te zijn met legacy abonnementen (kan dus niet up of downgraden meer, tenzij ze hier ook 1000/1000 zouden gaan aanbieden, dan zou ik daarop overstappen; zit helaa in kpn wba/wholesale gebiedt) en tweak is ook duurder geworden.
Is het aan te raden om naar glas 500/500 internet only over te stappen van tweak naar Budget Thuis?
en jij gaf aan dat ze ook te gebruiken is met een frittzbox? ik heb nu een fritzbox, ooit via tweak gekocht als upgrade van hun vorige modem een zyxel dacht ik en die frit zit zonder converter vanaf nt direct op glas (model 5490)
kan dat bij een evt overstap naar Buget Thuis mee, en dat ze mij gewoon een settings file sturen? (alles al aangesloten, dus zou niet hoeven dat ze een monteur langs sturen. en dat wil ik ook niet, heb als IT'er zelf alles ingeregeld.)
Maar goed, aangezien jij alleen Internet wil gebruiken hoef je alleen maar Vlan 34 door te zetten.
Of je die monteur afgezegd krijgt vraag ik me af maar je kan hem altijd een kop koffie geven en klaar...
Ik heb een vdsl aansluiting en dan kan je gewoon het telfort profiel kiezen.DaveFlash schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:06:
[...])
kan dat bij een evt overstap naar Buget Thuis mee, en dat ze mij gewoon een settings file sturen?
die vlieger gaat niet op zit nu al op glas van tweak, dus dan zou ik van glas naar glas gaanjan groen schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:27:
[...]
Ik heb een vdsl aansluiting en dan kan je gewoon het telfort profiel kiezen.
Hell / 0
1. Ik lees dat je een Fritzbox kan gebruiken. Ideaal, dat wil ik! Maar: werkt dat ook met de alles-in-1 optie, kan je dan ook bellen en tv kijken? Bij T-Mobile kan je bvb neit bellen als je een andere modem gebruikt.
2. Hoe zit het met de snelheid bij Budget? Momenteel zit ik bij Online, en daar zakt de snelheid 's avonds enorm in. overdag haal ik gewoon de 100Mbps, maar 's avonds zit ik tegen de 10Mbps, echt idioot, vandaar dat ik wil overstappen.
3. Als ik een Fritzbox gebruik, heb ik dan managed switches nodig voor TV oid? Ik lees dat sommige providers TV en internet verkeer scheiden voer verschillende VLANs.
Bedankt!
Ik had laatst een medewerker nodig en volgens hoorde ik toen in het telefonische keuze menu een optie verlengen..Ik zou zeggen bel ze is, en laat het ons ook wetenGieltjE schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:00:
Op het nieuwe portaal kan ik geen verlengingsaanbod meer vinden, mis ik iets?
Dit klopt niet. Budget-alles-in-1 biedt volgens de ConsumentenBond en volgens deze vergelijker wel degelijk een internetabonnement aan waar je alleen internet kan kiezen.robcoenen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:02:
Het is niet mogelijk een alleen internet of internet en TV abonnement te kiezen.
budget-alles-in-1. Budget Alles-in-1 biedt zowel ADSL als glasvezel aan.
Kan het zijn dat de openingspost is verouderd of zie ik iets over het hoofd?
Misschien wellicht sowieso interessant om een deel 2 te maken van dit topic, gezien dit deel al uit 2016 stamt en inmiddels al 146 pagina’s bevat.
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-02-2020 17:30 . Reden: Links verwijderd ]
Ik heb de volgende bron overgenomen, vandaar deze informatie.Djerique schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:39:
[...]
Dit klopt niet. Budget-alles-in-1 biedt volgens de Consumentenbond en volgens deze vergelijker wel degelijk een internetabonnement aan waar je alleen internet kan kiezen.
Kan het zijn dat de openingspost is verouderd of zie ik iets over het hoofd?
Misschien wellicht sowieso interessant om een deel 2 te maken van dit topic, gezien dit deel al uit 2016 stamt en inmiddels al 146 pagina’s bevat.
Om op de laatste twee punten terug te komen. De openingspost is inderdaad opgestart toen NLEx net bestond. We zijn inmiddels jaren verder en NLEx is inmiddels veranderd in 'Budget Alles in 1'. Een nieuwe topicstart zou dus geen verkeerd idee zijn.
Bij deze [Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-02-2020 17:36 . Reden: Links uit quote verwijderd ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]