[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:
  • 306.726 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
MsG schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Na 6 maanden is Oxxio al weer 36,95. Het is dan puur goedkoper door de tijdelijke korting. Zodra ze daarna ook eens een prijscorrectie doen zit je al weer op het NLEx-tarief. Opzich niet gek hoor, even nadenken of ik dit ga doen of dat ik toch blijf.
Ik betaal dan de eerste 6 maanden €33,95. Daarna €43,95. Met cashback XL krijg je €45,00 terug...ben ik 1 jaar lekker goedkoop uit. Na een jaar zien we wel verder of er een andere actie is.

[ Voor 4% gewijzigd door lotus11 op 17-06-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 20:31
Hmmm heb het uit interesse even uitgezocht en NLEx is dus inderdaad € 1,45 per maand 'structureel' goedkoper:

OxxioNLEx
Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/oxxio.PNGAfbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/nlex.PNG

Grote besparingen zal je dus moeten binnenharken via een combinatie van een nieuw contract en cashbacks.

[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 17-06-2019 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
kwon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:13:
Hmmm heb het uit interesse even uitgezocht en NLEx is dus inderdaad € 1,45 per maand 'structureel' goedkoper:

OxxioNLEx
[Afbeelding][Afbeelding]

Grote besparingen zal je dus moeten binnenharken via een combinatie van een nieuw contract en cashbacks.
Voor nieuwe NLE klanten is het misschien goedkoper, maar voor bestaande klanten is het niet interessant meer om bij Nle te blijven. Na een jaar misschien weer terug naar nle.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
lotus11 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:21:
[...]

Voor nieuwe NLE klanten is het misschien goedkoper, maar voor bestaande klanten is het niet interessant meer om bij Nle te blijven. Na een jaar misschien weer terug naar nle.... :P
Oh ik zou hetzelfde doen hoor, als de besparing per saldo in het eerste jaar > € 50 is. En dat is het in de huidige omstandigheden. Anders vind ik het de moeite niet. Helaas is mijn contract bij NLEx voorlopig niet opzegbaar, zit er er net een paar maanden. Maar gelukkig kreeg ik destijds wel een voordelige deal.

Bijkomend 'voordeel' van dat heen-en-weer hoppen is ook dat je telkens weer een 'schone' afstandsbediening etc. krijgt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
@kwon De wijziging onlangs in het zenderpakket was voor mij aanleiding om het abonnement (glasvezel) kosteloos te kunnen opzeggen. Daarna op naam van vriendin opnieuw afgesloten (DSL) om weer van de korting te profiteren ;)

Dat er een tijdje later nog een mail kwam dat de zenders tóch bleven was dan wel weer geestig :+

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:00
Tot afgelopen weekend kon ik casten vanaf mijn laptop via https://interactievetv.nl/tv-kijken naar een 2e tv. Ook via mijn android telefoon en de kpn iTV app. kon ik casten naar tv. Maar sinds dit weekend kan dat niet meer. Ik wordt gevraagd om de pincode in te voeren om het kinderslot tijdelijk uit te schakelen. Maar dan volgt : Het ontgrendelen van kinderslot is geblokkeerd. Stel de betaalcode opnieuw in op de tv-ontvanger om de blokkade op te heffen (app foutcode 403-8117)
De helpdesk gebeld, 11 min. in de wacht. Ze vroegen het na bij KPN, maar NLE ondersteunt het casten niet. Ik zou dus geluk gehad hebben dat het wel werkte tot afgelopen weekend. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of weet een oplossing? Anders dan een 2e tv-kastje huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
kwon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:13:

In je vergelijking zie ik geen snelheid van Oxxio. Ook krijg ik bij NLEx een veel hoger bedrag te zien per maand die rond de 50 euro ligt en dus vergelijkbaar met KPN met glasvezel. Ik heb hier geen xDSL alleen glasvezel en dat scheelt bij bijvoorbeeld het 50/50 abonnement toch echt veel. Oxxio 43,95 pmnd na actie. Is je vergelijking zeker voor xDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
@ Hugo50 https://www.interactievetv.nl/ werkt hier wèl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
Bij mij ook. Maar wil je die vervolgens casten naar een tv, dat lukt niet meer. Het gaat dus uitsluitend om het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Hugo50 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:43:
[...]

Bij mij ook. Maar wil je die vervolgens casten naar een tv, dat lukt niet meer. Het gaat dus uitsluitend om het casten.
Heb het even geprobeerd en het casten van BBC First naar de TV werkt hier wel. Met Chrome cast in ieder geval.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Mijn verlengingsaanbod ziet er volgens mij keurig uit. Denk dat ik er nog een jaartje bij verleng.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhgQUmOYSyNXWAqD10FOFlCO/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Voor wat je ervoor terug krijgt is het helemaal niet gek. Ik zit er nu anderhalve jaar bij en het is prima. Geen storingen of andere rate fratsen en een fatsoenlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 22:36
Met welke gegevens log je daar dan in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
rick85 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Met welke gegevens log je daar dan in?
https://www.interactievetv.nl/inloggen/abonnementsnummer

Dan de gegevens gebruiken uit het mailtje met als kop "We zijn er bijna klaar voor!".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RGPjl8FuHvFVfD5pf8ygWL6U/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
OgWok schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Heb het even geprobeerd en het casten van BBC First naar de TV werkt hier wel. Met Chrome cast in ieder geval.
Bedankt voor het proberen. Dan is er nog hoop :) Ik kon ook casten met de chrome cast, maar sinds het weekend krijg ik deze foutmelding na het verplicht invoeren van de pincode voor het kinderslot.
cast foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
funrider schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:15:
[...]

In je vergelijking zie ik geen snelheid van Oxxio. Ook krijg ik bij NLEx een veel hoger bedrag te zien per maand die de 50 euro ligt vergelijkbaar voor KPN met glasvezel. Ik geen hier geen xDSL alleen glasvezel en dat scheelt bij bijvoorbeeld het 50/50 abonnement toch echt veel. Oxxio 43,95 pmnd na actie. Is je vergelijking zeker voor xDSL?
Ja klopt, hier heb ik nooit bij stilgestaan! Heb zelf nooit van glasvezel mogen genieten dus mijn breedbandwereld is altijd beperkt gebleven ;(

Het overzicht is op basis van xDSL (op mijn locatie 100/30 Mbps in beide gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
OgWok schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Oplossing bleek toch heel simpel. Kinderslot uitgeschakeld en casten werkt weer als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
Hugo50 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:05:
[...]

Oplossing bleek toch heel simpel. Kinderslot uitgeschakeld en casten werkt weer als vanouds!
Dat leek mij ook de eerste optie aangezien dat in beeld verscheen...
Maar los daarvan: nu weet je wel hoe hoog het niveau van de NLE klantenservice is..... 8)7

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
Barre73 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:50:
[...]
Dat leek mij ook de eerste optie aangezien dat in beeld verscheen...
Maar los daarvan: nu weet je wel hoe hoog het niveau van de NLE klantenservice is..... 8)7
Ik had de code wel opnieuw ingevoerd, maar dat was niet voldoende. Uitschakelen was dus ook noodzakelijk.
Wat de helpdesk betreft. Voor de prijs die je betaald, kan je niet veel verwachten. Maar het pakket wat KPN (NLE) levert, vind ik best goed. Ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Dielie

*BURP!*

Twee jaar probleemloze dienstverlening ervaren. Desondanks op 16 juni overstapservice aangevraagd van NLEx naar Ziggo. Vandaag mail van Ziggo dat NLEx de overstap heeft geweigerd. Dus bellen naar NLEx want Ziggo weet niet waarom. Na enige wachttijd wil de NLEx medewerker de opzegging registreren met ingang van 17 juli. Maar dat wil ik niet: ik wil gebruik maken van de overstapservice, zodat ik geen enkel risico loop dat ik zonder internet kom te zitten (NLEx nota bene leverde twee jaar geleden later op dan afgesproken). Helaas, dat kan niet en de medewerker kon me geen andere uitleg geven dan dat het “een bug in het systeem” kan zijn, maar dat hij de opzegging handmatig kan doorvoeren. Nee, nu niet. Eerst met vakantie. En Ziggo maar annuleren voor dit moment <zucht>. Klacht indienen bij ACM? Of rustig doorademen en mijn vrijdag er niet door laten vergallen? Laat ik dat laatste maar doen. En in augustus opnieuw aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:04
ik wil gebruik maken van de overstapservice, zodat ik geen enkel risico loop dat ik zonder internet kom te zitten

Je gaat van koper/glas naar COAX, dan zeg je toch NLE zelf op op het moment dat je Ziggo volledig functioneert?
Ja, je hebt dan mogelijk 1 maand dubbele kosten maar je hebt niet het risico dat je zonder internet komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:39
Dennis-L schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:32:
ik wil gebruik maken van de overstapservice, zodat ik geen enkel risico loop dat ik zonder internet kom te zitten

Je gaat van koper/glas naar COAX, dan zeg je toch NLE zelf op op het moment dat je Ziggo volledig functioneert?
Ja, je hebt dan mogelijk 1 maand dubbele kosten maar je hebt niet het risico dat je zonder internet komt te zitten.
Je kan ook NLEx 2 weken opzeggen nadat Ziggo is ingegaan. Betaal je ook maar 2 weken ipv een hele maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36

MsG

Forumzwerver

Hier een jaar verlengd, zodat de prijsstijging een jaar langs me heen gaat, en daarnaast nog 3 maand iets van €7,50 korting (internet only). Andere aanbieders zijn dan nog maar een fractie goedkoper en bij de concurrentie die ik zag kreeg je een oud modem waar ik slechte ervaringen over las. Het liefst heb ik namelijk gewoon de router van de provider als router en niet nog weer diverse stroomslurpers extra erbij en de Experiabox is, afgezien van de zeer beperkte statische DHCP-pool, voor mij een prima router.

[ Voor 10% gewijzigd door MsG op 25-06-2019 14:45 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
MsG schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:34:
Hier een jaar verlengd, zodat de prijsstijging een jaar langs me heen gaat, en daarnaast nog 3 maand iets van €7,50 korting (internet only). Andere aanbieders zijn dan nog maar een fractie goedkoper en bij de concurrentie die ik zag kreeg je een oud modem waar ik slechte ervaringen over las. Het liefst heb ik namelijk gewoon de router van de provider als router en niet nog weer diverse stroomslurpers extra erbij.
Ik zit in hetzelfde bootje. Nog even getwijfeld of ik naar T-Mobile over zou stappen (ook mobiel abonnement bij T-Mobile) maar die extra korting (en 72 euro cashback) valt weg tegenover de klachten en oud modem. Denk dat ik ook nog een jaartje verleng. Eerste 3 maanden 29,95 en daarna 39,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

MsG schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:34:
Hier een jaar verlengd, zodat de prijsstijging een jaar langs me heen gaat, en daarnaast nog 3 maand iets van €7,50 korting (internet only). Andere aanbieders zijn dan nog maar een fractie goedkoper en bij de concurrentie die ik zag kreeg je een oud modem waar ik slechte ervaringen over las. Het liefst heb ik namelijk gewoon de router van de provider als router en niet nog weer diverse stroomslurpers extra erbij en de Experiabox is, afgezien van de zeer beperkte statische DHCP-pool, voor mij een prima router.
Die router is goed. Ik heb er eigenlijk helemaal geen problemen mee. Wifi- bereik is ook goed en stabiel. Als dit jaartje om is verleng ik weer bij de Nlex maar dan alleen internet only. Ik ga helemaal over op streamingdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36

MsG

Forumzwerver

Ik vind alleen irritant dat je maar 10 apparaten statische leases kan geven met DHCP. Daar klagen velen over: https://forum.kpn.com/int...max-10-430341/index2.html maar routeer-inhoudelijk doet hij prima wat hij moet doen. Maar wie weet moet ik eens kijken of ik mijn Access Point de DHCP kan laten overnemen en de router de DHCP niet meer laten doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Slaah_007 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:39:
Sterker nog binnenkort is het mogelijk om ook je mobiele abbonement af te sluiten via nle, oftewel straks dus echt bijna alles af te nemen bij nle. Slimme zet van ze aangezien ze dus meer kunnen leveren dan wat de concurrenten doen als je gas en licht er ook bij pakt
https://tweakers.net/nieu...verancier-nuts-groep.html

Kpn netwerk it is dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31
robin mobile...ik word nu niet meteen blij. Maar we wachten af of NLE de tarieven en plannen gaat aanpassen. Het geknijp in data past niet echt bij NLE in mijn optiek. NLE adverteert met de hoogst haalbare snelheid op VDSL en dan ga je op 4G de snelheid drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NLE heeft Robin Mobile overgenomen, maar dat is hier een beetje offtopic en past beter in: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Vraagje aan de Experts, na een jaar weg te zijn bij NLEX binnenkort weer terug met glasvezel aansluiting. Sinds kort nieuwe woning hier is al een netwerkkabel vanuit de meterkast naar de woonkamer getrokken nu wil daar een eigen router op aansluiten als AC en daar vanuit de tv box aansluiten.

Weet dat dit bij ADSL vroeg niet werkte je moest een netwerkkabel rechtstreeks op de modem aansluiten. Modem komt in de meterkast, spraak gisteren een KPN monteur die bezig was bij de buren en die gaf aan dat het mogelijk is alleen moest ik DHCP uitschakelen. Wie weet of dit klopt anders trek ik meteen een tweede kabel voor de vloer erin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
moca007 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:14:
Vraagje aan de Experts, na een jaar weg te zijn bij NLEX binnenkort weer terug met glasvezel aansluiting. Sinds kort nieuwe woning hier is al een netwerkkabel vanuit de meterkast naar de woonkamer getrokken nu wil daar een eigen router op aansluiten als AC en daar vanuit de tv box aansluiten.

Weet dat dit bij ADSL vroeg niet werkte je moest een netwerkkabel rechtstreeks op de modem aansluiten. Modem komt in de meterkast, spraak gisteren een KPN monteur die bezig was bij de buren en die gaf aan dat het mogelijk is alleen moest ik DHCP uitschakelen. Wie weet of dit klopt anders trek ik meteen een tweede kabel voor de vloer erin ligt.
Wat bedoel je met "een eigen router als AC" aansluiten?
Bedoel je wellicht AP (Accesspoint)?

In dat geval moet de router IGMP snooping hebben om te voorkomen dat de TV multicastsignalen ook via je wifi netwerk worden verspreid. Dat snapt je wifi namelijk niet en alles klapt dan in elkaar zodra je de tv decoder aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Barre73 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Wat bedoel je met "een eigen router als AC" aansluiten?
Bedoel je wellicht AP (Accesspoint)?

In dat geval moet de router IGMP snooping hebben om te voorkomen dat de TV multicastsignalen ook via je wifi netwerk worden verspreid. Dat snapt je wifi namelijk niet en alles klapt dan in elkaar zodra je de tv decoder aanzet.
Bedoel inderdaad een AP.
Zijn er betaalbare goeie routers die IGMP hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Dielie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:58:
Twee jaar probleemloze dienstverlening ervaren. Desondanks op 16 juni overstapservice aangevraagd van NLEx naar Ziggo. Vandaag mail van Ziggo dat NLEx de overstap heeft geweigerd. Dus bellen naar NLEx want Ziggo weet niet waarom. Na enige wachttijd wil de NLEx medewerker de opzegging registreren met ingang van 17 juli. Maar dat wil ik niet: ik wil gebruik maken van de overstapservice, zodat ik geen enkel risico loop dat ik zonder internet kom te zitten (NLEx nota bene leverde twee jaar geleden later op dan afgesproken). Helaas, dat kan niet en de medewerker kon me geen andere uitleg geven dan dat het “een bug in het systeem” kan zijn, maar dat hij de opzegging handmatig kan doorvoeren. Nee, nu niet. Eerst met vakantie. En Ziggo maar annuleren voor dit moment <zucht>. Klacht indienen bij ACM? Of rustig doorademen en mijn vrijdag er niet door laten vergallen? Laat ik dat laatste maar doen. En in augustus opnieuw aanvragen.
Precies hetzelfde gehad bij mijn overstap naar Online. Heb de klantenservice gebeld en een eeuw in de wahct gehangen. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg heeft een medewerker de opzegging doorgevoerd. Blijft een drama bij NLE

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
moca007 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:49:
[...]

Bedoel inderdaad een AP.
Zijn er betaalbare goeie routers die IGMP hebben?
Vast wel maar die ken ik zo niet. De meesten die ik hier zie gebruiken een simpele switch van 30 euro en een apart Accespoint. Die eerste is bijvoorbeeld de Netgear SG105E (https://m.apparatuurvoort...42/switch-netgear-gs105e/).

Die tweede kan je zelf het beste uitzoeken. Losse accespoints zijn sowieso aan te raden als je het goed wil regelen. Hier op Tweakers via de pricewatch kan je goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Net overgestapt voor een jaar DSL, komend van KPN. Nu eens kijken hoe lang het duurt voordat KPN me belt en met een beter aanbod komt. Zo ging het vorig jaar ook toen ik naar Telfort wilde overstappen.

Belt KPN me niet dan is het sowieso goedkoper, zelfs met Spotify Premium, en dat voor exact hetzelfde als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Man man wat is het een zooitje bij NLEx. Sinds mei al weg daar maar blijven maandelijkse kosten aftrekken. Echt heel slecht

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Erik1805 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:38:
Man man wat is het een zooitje bij NLEx. Sinds mei al weg daar maar blijven maandelijkse kosten aftrekken. Echt heel slecht
Er zouden echt stevige straffen op dit soort administratief wangedrag moeten komen.
Inderdaad heel slecht, onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20
Ik heb denk echt mazzel gehad.
Via T-Mobile opgezegd en dat werd meteen via de mail bevestigd van NLE.
Ook mijn account is Closed in mijn NLE.
Uiteraard zou ik een restant moeten terugkrijgen, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
neeecht schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb denk echt mazzel gehad.
Via T-Mobile opgezegd en dat werd meteen via de mail bevestigd van NLE.
Ook mijn account is Closed in mijn NLE.
Uiteraard zou ik een restant moeten terugkrijgen, maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Bevestiging heb ik ook wel gehad via mail van NLE. Maar ja schijnbaar werkt dat dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:35
Gewoon storneren en eventueel nog een maandje of zelfs 2 maandjes extra storneren, misschien dat ze dan wel er even goed naar willen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Gewoon het recht op auto incasso intrekken. Doe ik ook altijd als ik ergens overstap. Krijg je nog een brief dat ze geen geld kunnen afschrijven, één telefoontje later en het is geregeld aangezien ze toch geen geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Nou, de soap gaat verder. Kreeg ineens een mail dat mijn abonnement per 4 juli opzegt gaat worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55

vr6-only

Blub Blub

Voor de mensen die hun abonnement hebebben opgezegd naar aanleiding van de mail omtrent zenderwijzigingen.

Indien je niet telefonisch en specifiek hebt aangekaart om die reden weg te willen? Dan mag je gewoon het volledige bedrag dokken van je resterende maanden in je lopende jaarcontract.

Heb het nu van 3 verschillende mensen gehoord en het is heb tot dusver niet gelukt om er onderuit te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 05-07-2019 17:49 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
vr6-only schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:48:
Voor de mensen die hun abonnement hebebben opgezegd naar aanleiding van de mail omtrent zenderwijzigingen.

Indien je niet telefonisch en specifiek hebt aangekaart om die reden weg te willen? Dan mag je gewoon het volledige bedrag dokken van je resterende maanden in je lopende jaarcontract.

Heb het nu van 3 verschillende mensen gehoord en het is heb tot dusver niet gelukt om er onderuit te komen.
Ik ben wel benieuwd wat die drie mensen precies hebben gedaan. Hebben zij geen van allen bij de opzegging verwezen naar de mail/wijziging in het zenderpakket? Maar gewoon gebeld en 'ik wil opzeggen' gezegd? In dat laatste geval snap ik het eigenlijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55

vr6-only

Blub Blub

kwon schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:14:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat die drie mensen precies hebben gedaan. Hebben zij geen van allen bij de opzegging verwezen naar de mail/wijziging in het zenderpakket? Maar gewoon gebeld en 'ik wil opzeggen' gezegd? In dat laatste geval snap ik het eigenlijk wel.
Nee, ze hebben juist niet gebeld en opgezegd, maar gebruik gemaakt van de overstapservice. NLE beweert dus dat in de mail staat dat je enkel per mail of telefonisch kunt opzeggen. Daar wringt de schoen.

Volgens NLE dien je telefonisch of per mail contact op te nemen en specifiek benoemen dat je vanwege de zenderwijziging wilt opzeggen. Vervolgens word je doorverbonden met de "juiste" afdeling die de opzegging handmatig in het systeem verwerkt, wat dus niet gebeurt bij een overstapservice. Dat wordt bij NLE gezien als eenzijdige contractbreuk vanuit de klant.

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 05-07-2019 22:16 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
Erik1805 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:
Nou, de soap gaat verder. Kreeg ineens een mail dat mijn abonnement per 4 juli opzegt gaat worden. 8)7
Ik heb ook hetzelfde: per 17 mei weg bij NLEx en vervolgens werd er wel geïncasseerd voor de maand erop. Gestorneerd uiteraard en de rekening is nou opgelopen tot 80 euro. Vandaag ook een mail gekregen dat ze mij geblokkeerd hebben :? Geprobeerd te bellen maar dat was geen succes, dus de moet maar opgegeven. Dan sturen ze wat mij betreft maar een incassobureau en krijgen ze die rekening er ook bij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
el_paolo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Ik heb ook hetzelfde: per 17 mei weg bij NLEx en vervolgens werd er wel geïncasseerd voor de maand erop. Gestorneerd uiteraard en de rekening is nou opgelopen tot 80 euro. Vandaag ook een mail gekregen dat ze mij geblokkeerd hebben :? Geprobeerd te bellen maar dat was geen succes, dus de moet maar opgegeven. Dan sturen ze wat mij betreft maar een incassobureau en krijgen ze die rekening er ook bij ;w
Ik heb eindelijk de eindnota en ze hebben niet meer geïncasseerd. Nu maar hopen dat het afgerond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoe zit het met de aanbiedingen en gratis pakketten bij NLE?
Vraag dit omdat de huidige aanbieder, Telfort, wel eens aanbiedingen heeft in de zin van gratis Plus pakket voor 2 maanden, Fox Sports gratis voor 1 maand, dat soort dingen. Doet NLE hier ook aan?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@lanoisseforP Nul, niks, nada. Ja, 3 maanden (beetje) korting als je je jaarkontrakt verlengt. Verder administratie/helpdesk niet best. Heb ik overigens geen last van tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:58
Ik ga overstappen naar Youfone voor Internet & Bellen. Opzegging bij NLE moet ik zelf doen. Wat is hiervoor de handigste methode? Brief, bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bellen en dan tijdens het gesprek gelijk een bevestiging op de mail laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:38

-Z-

Ook hier ging niet helemaal goed. Abbo opgezegd en 05-07 overstap ging goed, was alleen 45 min offline. :Y)

08-07 mail van NLE - Er is weer een maand voorbij! We hebben je maandelijkse factuur voor je klaargezet op mijn NLE.

WTF denk ik 8)7 , bellen dan :O

- Ja meneer, sorry, bla bla bla
- Wordt maandbedrag nog afgeschreven?
- Ja, maar die krijgt u terug.
- Ok

11.07 mail van NLE met eindnota en dat maandbedrag wordt rond 26-7-2019 bijgeschreven op uw bankrekening

Dus in principe hoef je niet te storneren, maar wacht rustig af. Moet goedkomen. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik kreeg gisteren mijn LG OLED C8 binnen. Helaas kan ik de LG afstandsbediening niet verbinden met mijn box (Arcadyan HMB2260 van KPN), andersom lukt het ook al niet met de afstandsbediening van Arcadyan.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wellicht mijn provider NLE maar bellen voor een nieuwe box? Ik lees dat de afstandsbediening het wel doet bij hun nieuwe box van Arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Arsene schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:51:
Ik kreeg gisteren mijn LG OLED C8 binnen. Helaas kan ik de LG afstandsbediening niet verbinden met mijn box (Arcadyan HMB2260 van KPN), andersom lukt het ook al niet met de afstandsbediening van Arcadyan.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wellicht mijn provider NLE maar bellen voor een nieuwe box? Ik lees dat de afstandsbediening het wel doet bij hun nieuwe box van Arris.
Afstandsbediening van de Arcadyan koppelen aan de TV als je geen codes hebt:

Probeer het dan met snelcode 20 en volg de onderstaande stappen:

Stap 1.

Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.

Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.

Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Stap 4.

Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
Barre73 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Afstandsbediening van de Arcadyan koppelen aan de TV als je geen codes hebt:

Probeer het dan met snelcode 20 en volg de onderstaande stappen:

Stap 1.

Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.

Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.

Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Stap 4.

Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.
Dit heb ik al meerdere geprobeerd maar het werkt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 19:09
https://www.foxsports.nl/...rts-vanaf-basispakket-kpn

Vanaf heden Fox Sports 1 op kanaal 14 in het basispakket!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
Ik heb vandaag een nieuwe Arris-decoder ontvangen. Nu zit ik met het probleem dat ik zenders niet meer in full HD kan ontvangen. Met mijn oude decoder van Arcadyan had ik hier geen problemen mee. Zo zie ik ook geen rood HD lampje branden op de decoder. Via de instellingen in het menu lukt het ook niet om het in full HD te krijgen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Klantcontact met NLE was ook uitermate slecht en de medewerker kon geen oplossing bieden alhoewel ik ook het vermoeden heb dat de medewerker er niet echt zin in had.

[ Voor 18% gewijzigd door Arsene op 23-07-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Kan ik je in een lopend contract fox sport uitzetten? Fox1 is genoeg voor mij.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 21:52
Zie in mijn.nle.nl een kruisje staan achter mijn extra pakket, neem aan van wel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Arsene schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:46:
Ik heb vandaag een nieuwe Arris-decoder ontvangen. Nu zit ik met het probleem dat ik zenders niet meer in full HD kan ontvangen. Met mijn oude decoder van Arcadyan had ik hier geen problemen mee. Zo zie ik ook geen rood HD lampje branden op de decoder. Via de instellingen in het menu lukt het ook niet om het in full HD te krijgen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Klantcontact met NLE was ook uitermate slecht en de medewerker kon geen oplossing bieden alhoewel ik ook het vermoeden heb dat de medewerker er niet echt zin in had.
Dan staat je oude decoder nog geregistreerd in het systeem bij nle/kpn waardoor de nieuwe niet de hd zenders krijgt volgens mij. Enige oplossing is dat ze de oude box moeten deregistreren in het systeem en dan krijgt je nieuwe box wel de hd zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Arsene schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:46:
Even een dagje wachten. Werkt het dan nog niet dan de NLEx helpdesk even bellen. 2 weken geleden goeie ervaring mee gehad met de helpdesk. Ging over een Arris box die bij het net aanzetten geluidsproblemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gitano schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Dan staat je oude decoder nog geregistreerd in het systeem bij nle/kpn waardoor de nieuwe niet de hd zenders krijgt volgens mij. Enige oplossing is dat ze de oude box moeten deregistreren in het systeem en dan krijgt je nieuwe box wel de hd zenders.
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht. Het systeem ziet jouw decoder als een tweede decoder en dat mag niet volgens je abonnement. Eerste gevolg is dan normaliter dat alle HD wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
driel24 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Gaat het nog duurder worden ook.
Fox sport eredivisie wordt fox sport internationaal.

Pakket wijzigen is mogelijk op mijnNLE.
Wel een beetje verstopt.

[ Voor 17% gewijzigd door driel24 op 24-07-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Daarnaast overigens nog wat nieuwe toevoegingen:

"Daarnaast voegen we op 23 juli de zenders FOX Sports 1, njam! en DreamWorks toe aan ons zenderaanbod (allen basispakket)."

njam! - 39 (Belgisch kook zender)
Dreamworks - 23 (kinder zender)

bron: KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Meestal komt er dan over een niet al te lange tijd een prijsverhoging aan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
OgWok schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Meestal komt er dan over een niet al te lange tijd een prijsverhoging aan........
Die van dit jaar hebben we al gehad :+ bij KPN zelf dan

En dan doet KPN het nog niet eens zo raar. Door die streken van Fox Sport gooit Canal Digitaal de prijzen gewoon in één keer even met 4 euro per maand omhoog, en krijg je er nog minder aanbod voor terug ook.

[ Voor 32% gewijzigd door krakendmodem op 26-07-2019 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Ik heb besloten weer even te stoppen met NLE en stap over naar Ziggo die nu een leuke aanbieding heeft in samenwerking met de Jumbo.

Na het aanvragen van Ziggo kreeg ik binnen 20 minuten al mail van NLE in verband het overstappen naar Ziggo. Het kan dus wel snel. ;) Ben benieuwd of ik daarna nog spookfacturen krijg. Hoop op een vlotte afhandeling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:49

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

NLE :'( ik zit nu bij YouFone sinds een paar weken ;( Huilen met de pet op..... mijn ervaringen Shadow_Agent in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Voor de mensen die nog twijfelen over een overstap naar youfone, check het topic hier op GoT!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:45
Fox Sports Eredivisie €9.99 per maand

Fox Sports €14.99 per maand

Fox Sports International €12.99 per maand

Dat kan je kiezen bij Fox..... Dus ik kan nog steeds alleen Eredvisie afnemen via NLE ? Bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

driel24 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Leek wel een leuk extraatje dat Fox1 (was bijna overgestapt naar online.nl voor FS), zie ik afgelopen weekend dat alle topwedstrijden in de eredivisie op FS2 uitgezonden gaan worden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:04
SayWhatAgain! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Leek wel een leuk extraatje dat Fox1 (was bijna overgestapt naar online.nl voor FS), zie ik afgelopen weekend dat alle topwedstrijden in de eredivisie op FS2 uitgezonden gaan worden :/
Ja dat is een keerzijde aan dit "cadeautje".
Iets dat overigens in het persbericht van KPN staat, maar dan wel in "kleine lettertjes"
In het persbericht staat namelijk het volgende:
Zowel zaterdagavond als zondagmiddag kan er op FOX Sports 1 genoten worden van live Eredivisievoetbal. Van de live Eredivisiewedstrijden op FOX Sports 1 is er ook regelmatig een wedstrijd met deelname van Ajax, Feyenoord of PSV te zien.
De crux zit hem hier in het woord regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Het is inderdaad wel een heel lullig opzetje van Fox en KPN zeg. Wat een zuigactie... zo'n zender waar je net niks aan hebt omdat je er niet vanop aan kan dat, net als voorheen, de belangrijkste wedstrijden erop uitgezonden worden.

Nu krijg je dus de vreemde constructie dat op de hoofdzender niet de hoofdwedstrijden uitgezonden worden. Chapeau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
Cap schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:30:
Het is inderdaad wel een heel lullig opzetje van Fox en KPN zeg. Wat een zuigactie... zo'n zender waar je net niks aan hebt omdat je er niet vanop aan kan dat, net als voorheen, de belangrijkste wedstrijden erop uitgezonden worden.

Nu krijg je dus de vreemde constructie dat op de hoofdzender niet de hoofdwedstrijden uitgezonden worden. Chapeau...
Ik denk dat Fox zelf hier achter zit. Fox bepaald uiteindelijk wat er op die zenders wordt uitgezonden, KPN geeft deze alleen maar door. Er zal ongetwijfeld een deal zijn gesloten, maar andere providers worden er ook mee gepakt. Bij andere providers zoals Canal Digitaal en T-Mobile zal nu ook ineens een duurder pakket aangeschaft moeten worden om alle zenders te kunnen zien. Canaldigitaal en T-Mobile geven namelijk ook alleen maar Fox 1 door in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09
De lachende 3e is Online.nl die geeft standaard alle 3 de kanalen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, wat dat betreft heb ik mazzel dat ik een paar maanden geleden naar Online ben overgestapt, maar KPN & klonen blijft toch de beste IPTV provider omdat ze betere hardware gebruiken (modem en IPTV kastje). Dit is dus alvast balen als ik komend jaar weer een nieuwe provider mag uitkiezen, dan staat NLE natuurlijk weer op de shortlist.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 30-07-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb nog geen internet van nle, zit nu bij ziggo. Heb een paar vragen, hoop dat jullie mij hierbij willen helpen.

Vraag 1:
Ik zie in de TS dat er als wifi extender ook een unify accespoint geleverd is, kan je aangeven dat je een voorkeur daar voor hebt ipv de tp link? Op de website van nle kan ik enkel de tp link vinden.

Vraag 2:
Ons isra punt zit onderaan de trap, op de begane grond maar we hebben een bovenwoning. Ik ben van plan om de wifi van de experiabox uit te zetten en de wifi extender 1 trap hoger te plaatsen (op de eerste verdieping maar onze "begane grond") en via ethernet aan te sluiten. Kan dat met de tp link?

Vraag 3:
Is het een idee om de experiabox direct op de eerste verdieping te zetten? Dan wordt de telefoonlijn wel wat langer maar we zitten +/- 60 meter van een actieve straatkast af. Dat zou misschien wel iets kunnen hebben. Volgens fourstack geeft vdsl 222 mbit (non bonded) en nle postcodecheck geeft 108/30 mbit. Dan kan de wifi extender er tussenuit.

Vraag 4:
Alleen de 5ghz kanalen 149 - 165 zijn nog vrij, de andere zitten reeds 3 netwerken op. Kan ik die hoge kanalen gebruiken?
Bedankt :)

[ Voor 36% gewijzigd door SpiceWorm op 31-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@SpiceWorm Heb bij mijn abo een Extender gekregen; geen Unify Accespoint. Wifi komt van de Experiabox V10. TS is uit 2016.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 31-07-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien kan @robcoenen de topicstart even bijwerken inderdaad. Hier ook een TP-LINK RE200 extender gekregen (die overigens prima te verkopen is in V&A ;) ). TV ontvanger had ik voorheen die Arcadyan, nu eentje die bijna identiek is maar wel ander merk (ben merk & type zo even kwijt).

Of even een mede-auteur toevoegen die topicstart kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
ThinkPadd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:20:
Of even een mede-auteur toevoegen die topicstart kan bijhouden.
Bij deze. ;) Bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

TV box is de Arris 2952:

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimage3.marktplatznet.de%2Fmp%2F00051%2F555x417x000002552409_2.jpg.pagespeed.ic.FWGJSGlK5d.jpg&f=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 20:21
SpiceWorm schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:07:
Ik heb nog geen internet van nle, zit nu bij ziggo. Heb een paar vragen, hoop dat jullie mij hierbij willen helpen.

Vraag 1:
Ik zie in de TS dat er als wifi extender ook een unify accespoint geleverd is, kan je aangeven dat je een voorkeur daar voor hebt ipv de tp link? Op de website van nle kan ik enkel de tp link vinden.

Vraag 2:
Ons isra punt zit onderaan de trap, op de begane grond maar we hebben een bovenwoning. Ik ben van plan om de wifi van de experiabox uit te zetten en de wifi extender 1 trap hoger te plaatsen (op de eerste verdieping maar onze "begane grond") en via ethernet aan te sluiten. Kan dat met de tp link?

Vraag 3:
Is het een idee om de experiabox direct op de eerste verdieping te zetten? Dan wordt de telefoonlijn wel wat langer maar we zitten +/- 60 meter van een actieve straatkast af. Dat zou misschien wel iets kunnen hebben. Volgens fourstack geeft vdsl 222 mbit (non bonded) en nle postcodecheck geeft 108/30 mbit. Dan kan de wifi extender er tussenuit.

Vraag 4:
Alleen de 5ghz kanalen 149 - 165 zijn nog vrij, de andere zitten reeds 3 netwerken op. Kan ik die hoge kanalen gebruiken?
Antwoord 1:
Er wordt geen Unify accesspoint geleverd. Enkel de Experiabox (het modem/router) en een TP-Link Wi-Fi externder.

Antwoord 2:
Het gaat dus om de TP-Link RE200. Op de website van TP-Link staat:
Via ethernet-aansluiting kan range extender als draadloos adapter fungeren om bekabeld apparaat aan te sluiten
Het antwoord op je vraag is dus: Ja, dat kan.

Antwoord 3:
Als je een goede stevige kabel gebruikt (je hebt maar 2 aders nodig, maar je kunt daar ook gewoon Cat6 UTP voor gebruiken) dan moet dat geen probleem zijn. Ik zou hem niet pal naast 220v stroomkabel leggen. Kijk achteraf even of je veel CRC errors op de lijn hebt. Dat kan gemakkelijk via de status pagina op de Experiabox. Blijft deze op 0/0, dan kan je dat prima laten staan.

Antwoord 4:
Ik heb de volgende opties op de ExperiaBox:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbhFOu3.png

Gegroet,
een tevreden NLEx gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinkeLwagentje2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-04 14:48
quote]SpiceWorm schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:07:

Vraag 1:

Vraag 2:

Vraag 3:

Vraag 4:
[/quote]

In tegenstelling wat eerder is gezegd over vraag 2: nee dit kan niet! Je kunt op de extender een apparaat bedraad aansluiten, maar de verbinding tussen extender en experiabox is altijd via wifi.

Vraag 3: er wordt altijd aangeraden de telefoonkabel tussen isra en experiabox niet langer dan 2m te hebbe. 60 meter is dan wel flink meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
MarkieNL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

Antwoord 1:
Er wordt geen Unify accesspoint geleverd. Enkel de Experiabox (het modem/router) en een TP-Link Wi-Fi externder.

Antwoord 2:
Het gaat dus om de TP-Link RE200. Op de website van TP-Link staat:
Via ethernet-aansluiting kan range extender als draadloos adapter fungeren om bekabeld apparaat aan te sluiten
Het antwoord op je vraag is dus: Ja, dat kan.

Antwoord 3:
Als je een goede stevige kabel gebruikt (je hebt maar 2 aders nodig, maar je kunt daar ook gewoon Cat6 UTP voor gebruiken) dan moet dat geen probleem zijn. Ik zou hem niet pal naast 220v stroomkabel leggen. Kijk achteraf even of je veel CRC errors op de lijn hebt. Dat kan gemakkelijk via de status pagina op de Experiabox. Blijft deze op 0/0, dan kan je dat prima laten staan.

Antwoord 4:
Ik heb de volgende opties op de ExperiaBox:
[Afbeelding]

Gegroet,
een tevreden NLEx gebruiker
Thanks voor je reacties! En screenshot, goed idee, heel helpend.

Een draadloos adapter is wel anders dan een accespoint. Als draadloos adapter is de tp link een client op het wifi netwerk en host hij niet zijn eigen netwerk.

Ik vind het ingewikkeld al die verschillende wifi apparaten en wat het allemaal inhoud, vandaar dat ik het vroeg. Volgens de user manual van de re 200 (https://static.tp-link.co...534_RE200_UG_REV3.0.1.pdf) pagina 22 (in pdf nummering) of 24(pdf reader nummering) staat onder 4.2.1 volgens mij hoe je er een bedraad wifi accespoint van maakt, dus dat hij zelf zijn eigen wifi netwerk host en dat via ethernet doorstuurt naar het modem / router. Dus dan zou het wel moeten kunnen, of ik begrijp het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Die extender is daar niet voor gemaakt, kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken maar zou gewoon een degelijk accespoint aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:05
Vandaag nieuwe factuur. Heb opeens een prijsverhoging voor Internet Only.
Van 32,45 naar 37,45.....

Verder geen bericht van gehad voor zover ik weet? Meer mensen een prijsverhoging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:38
Net verlengd met een jaar voor 35,- en 3 maanden korting van 5 euro. Kan nog binnen 14 dagen annuleren. Iemand ervaringen met de uploadsnelheid van de concurrenten? Is dat 10mbit of heb je daar net als bij NLE 30mbit?

Edit: Heb de boel maar geannuleerd, beetje klaar met alle prijsverhogingen. Ik ga naar T-Mobile.

[ Voor 18% gewijzigd door peligro2k op 13-08-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
peligro2k schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:20:
Net verlengd met een jaar voor 35,- en 3 maanden korting van 5 euro. Kan nog binnen 14 dagen annuleren. Iemand ervaringen met de uploadsnelheid van de concurrenten? Is dat 10mbit of heb je daar net als bij NLE 30mbit?

Edit: Heb de boel maar geannuleerd, beetje klaar met alle prijsverhogingen. Ik ga naar T-Mobile.
Dat heb je rap besloten ;-)

Youfone heeft 100/10, maar als je via SDF verbonden zit (kan je zien via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ) haal je 30 mbit upload.
Online heeft 100/30.

Beide zijn voor internet only goedkoper. Dus ga denk ik maar ff een belletje wagen dat ik opeens een prijsverhoging heb, en ik bij Youfone goedkoper uit ben. Dat scheelde maar 1,50 dus daar stap ik niet voor over. Maar voor 6,50*12=78 euro en dan nog X maanden 10 euro extra korting... dat is de moeite wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Waah schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Dat heb je rap besloten ;-)

Youfone heeft 100/10, maar als je via SDF verbonden zit (kan je zien via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ) haal je 30 mbit upload.
Online heeft 100/30.

Beide zijn voor internet only goedkoper. Dus ga denk ik maar ff een belletje wagen dat ik opeens een prijsverhoging heb, en ik bij Youfone goedkoper uit ben. Dat scheelde maar 1,50 dus daar stap ik niet voor over. Maar voor 6,50*12=78 euro en dan nog X maanden 10 euro extra korting... dat is de moeite wel waard
Ja ik kreeg een contract van 42 euro voor alleen internet opgestuurd. Toen ik erover belde zou het allemaal moeten kloppen omdat mijn telefonie en tv er nog af gehaald moest worden. Tot slot staat er in mijn online omgeving nu 37,50 voor internet-only.. Allemaal wel heel vaag.

Bij mij staat er inderdaad SDF via fourstack..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@peligro2k bij Youfone kom ik op 31 euro per maand (eerste 6 maanden 21 euro) voor 100/30. Of een euro goedkoper bij 50/30....

Modem zou hetzelfde moeten zijn (Xperiabox V10) als we nu hebben. Dus dan is de keuze best simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Waah schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:32:
@peligro2k bij Youfone kom ik op 31 euro per maand (eerste 6 maanden 21 euro) voor 100/30. Of een euro goedkoper bij 50/30....

Modem zou hetzelfde moeten zijn (Xperiabox V10) als we nu hebben. Dus dan is de keuze best simpel.
Ah nice, dat is een goede tip! Ik heb een Vigor modem, dus die kan ik gewoon laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
Zojuist een nieuwsbrief in de mail:
NLEx wordt binnenkort Budget Alles-in-1
Beste,

Als NLEx-klant profiteer je van lage prijzen voor Internet, TV en Bellen via het netwerk van KPN. NLE en Budget Energie hebben in 2018 de krachten gebundeld om de prijzen voor energie en internet, tv en bellen zo laag mogelijk te houden. Per 13 oktober krijgt NLEx daarom een nieuwe naam, namelijk Budget Alles-in-1 (Internet, TV en Bellen). Hierdoor kunnen we onze klanten nog meer voordeel bieden.

Wat verandert er voor jou?
Per 13 oktober krijg je je Internet, TV en Bellen onder de nieuwe naam Budget Alles-in-1 geleverd. Ook op je factuur en op je bankafschrijving vind je deze naam terug. Uiteraard verandert het maandbedrag niet en blijven de kosten voor Internet, TV en Bellen laag. Je apparatuur blijft hetzelfde en hoef je dus niet terug te sturen.

Voor het inzien van je facturen, het wijzigen van je gegevens of je Alles-in-1-pakket, kun je per 13 oktober inloggen op MijnBudget. Hiervoor gebruik je dezelfde inloggegevens als voor Mijn NLEx. We hebben al je gegevens uit Mijn NLEx dan voor je overgezet.

Elke maand € 5,- combikorting?
Stap dan met je energie over naar Budget Energie! Klanten die Budget Alles-in-1 combineren met Budget Energie krijgen vanaf 13 oktober combikorting. Dat is € 5,- korting op je maandbedrag. Stap nu over via budgetenergie.nl.

Alles nog even op een rijtje
✓ Per 13 oktober wordt je Internet, TV en Bellen geleverd onder de nieuwe naam Budget Alles-in-1
✓ Per 13 oktober kun je terecht op MijnBudget
✓ Je inloggegevens blijven hetzelfde
✓ Je maandbedrag blijft hetzelfde en wordt afgeschreven door Budget Alles-in-1
✓ Als je klant wordt bij Budget Energie krijg je € 5,- combikorting per maand

Heb je nog vragen of wil je meer weten? Kijk voor meer informatie op nle.nl/budgetalles-in-1.

Groet,
NLEx

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 20-09-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:13:
Zojuist een nieuwsbrief in de mail:
Titel daarop aangepast.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Is er al iemand die kan zeggen dat dit voordeel gaat opleveren? Als ik stroom van ze af ga nemen € 5,00 korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Die €5 korting zal je ongetwijfeld via hoger vastrecht ofzo indirect zelf betalen ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben toevallig nog tot begin volgend jaar klant bij Budget.
Heb wel al een nieuw aanbod van ze binnen, maar het is weer zo lekker makkelijk verglijkbaar met wat ik nu betaal. Moet ik nog een keer goed naar kijken wat het verschil nu is.

[edit]
Denk dat een jaartje Youfone met een half jaar 20,- korting een beter aanbod is.

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 21-09-2019 08:52 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:31:
Die €5 korting zal je ongetwijfeld via hoger vastrecht ofzo indirect zelf betalen ;)
Zit nu bij Vandebron. Overstappen (stroom) naar Budget levert een overstappremie op van € 37,50 plus € 5,-- korting P/M. Totaal € 97,50. Zit alleen even vast tot januari met het jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
hjs schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:42:
Ben toevallig nog tot begin volgend jaar klant bij Budget.
Heb wel al een nieuw aanbod van ze binnen, maar het is weer zo lekker makkelijk verglijkbaar met wat ik nu betaal. Moet ik nog een keer goed naar kijken wat het verschil nu is.

[edit]
Denk dat een jaartje Youfone met een half jaar 20,- korting een beter aanbod is.
Werkt Youfone ook met het KPN kastje voor TV ?
Ik ben erg tevreden over dat kastje via NLE.

Sorry.... gevonden in Youfone draadje >> Android systeem. Niet erg positief.

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 24-09-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

driel24 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:24:
[...]

Werkt Youfone ook met het KPN kastje voor TV ?
Ik ben erg tevreden over dat kastje via NLE.

Sorry.... gevonden in Youfone draadje >> Android systeem. Niet erg positief.
Ja, had ik ook gelezen.
Niet erg hoopvol

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 19:52
Even positieve ervaring melden: Overgestapt van Telfort zonder problemen. NLEx modem en Tv ontvanger aangesloten een dag voor de ingangsdatum. Op ingangsdatum 's ochtends een keer modem uit en aan gezet, en alles werkt.
Internet en Tv werkten met NLEx spullen ook gewoon nog de laatste dag van het Telfort abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Topicstart is aangepast op basis van onderstaande nieuws:

Update (14-10-2019)

NLE is van oorsprong een energieleverancier, maar al sinds een geruime tijd biedt NLE ook internet abonnementen aan. Ze deden dit eerder onder de naam NLEx, maar dit verandert nu naar Budget Alles-in-1.

Wat betekent dit voor klanten van NLEx?
Gelukkig verandert er niet gek veel voor klanten van NLEx. Je blijft als klant van Budget Alles-in-1 gewoon gebruik maken van het KPN-netwerk. Net zoals bij de internet pakketten van NLEx kun je alleen een alles in 1 pakket kiezen. Het is niet mogelijk een alleen internet of internet en TV abonnement te kiezen.
budget-alles-in-1. NLEx was altijd één van de voordeligere internet providers. Ook Budget Alles-in-1 biedt internet nu tegen een laag tarief aan.

Internet pakket bij Budget Alles-in-1
Zoals eerder genoemd kun je alleen een Alles in 1 pakket afsluiten. Budget Alles-in-1 biedt zowel ADSL als glasvezel aan. Of je gebruik kunt maken van een glasvezelverbinding ligt aan je adres. Doe daarom altijd even de postcodecheck om erachter te komen of jij al glasvezel kunt ontvangen. Bij het Alles-in-1 abonnement ontvang je een gratis modem, zodat je overal een WiFi-verbinding hebt.

Je krijgt bij Budget Alles-in-1 standaard 100 zenders, vind je dat niet voldoende? Dan kun je extra zenderpakket erbij nemen, kies daarbij uit één van de tien pakketten. Voor de sportliefhebbers is er bijvoorbeeld FOX Sports en gezinnen kunnen een Kids Pakket nemen.

Naast internet en televisie krijg je ook een 'Bellen Standaard' pakket. Hiermee kun je voor een voordelig tarief bellen naar vaste én mobiele nummers binnen Nederland, maar ook in het buitenland. Daarnaast biedt Budget Alles-in-1 ook nog drie andere pakketten aan. Je betaalt voor een extra bundel €5,- per maand. Je hebt de keuze uit de volgende drie bundels: Bellen onbeperkt vast, Bellen onbeperkt mobiel, Bellen onbeperkt buitenland.

Combivoordeel energie
Omdat NLE en Budget Energie samenwerken is het mogelijk om combivoordeel te krijgen wanneer je internet met energie combineert. Combineer je Budget Alles-in-1 met Budget Energie? Dan kan ontvang je €5,- korting op je Budget Alles-in-1 abonnement.

Alle info op https://www.budgetthuis.nl
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]