Dan zou ik het toegezonden contract maar goed lezen..moca007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:28:
[...]
Wou net aangeven dat ik net gebeld hebt inderdaad 3 maanden korting, alleen heb ik het niet over 2 jaar verlengen gehad.
Met respect, dat vind ik niet veel. Voor korting moet je bellen, dat vind ik (maar moet iedereen zelf bepalen), zeer vervelend, hier doe ik het niet voor. Maar goed ik heb ook Tv, dat maakt mijn plaatje E51 .
Vandaag Budget Thuis aangesloten, werkte direct perfect!
Kom van Ziggo dus hoopte ook naar 1 afstandsbediening te kunnen gaan. Alleen: heb via optical out speakers aangesloten waarvan volume niet via tv is aan te passen. Ik dacht dat ik volume van een uitzending ook via het TV kastje kon aanpassen, maar de afstandbediening blijkt alleen de optie te hebben om volume op de tv zelf aan te passen,niet te regelen via het kastje.
Familie hier om de hoek heeft xs4all met de 'oude' afstandsbediening, hiermee kan je volume ook via tv kastje aanpassen. Iemand enig idee of dit ook via budget een optie is? De afstandsbediening van volume van de speakers gebruik ik namelijk echt nooit
die staat op een standaardniveau ingesteld en pas volume aan via gekoppelde apparaten (oa bluetooth). Datzelfde zou ik graag met het kastje doen!
Kom van Ziggo dus hoopte ook naar 1 afstandsbediening te kunnen gaan. Alleen: heb via optical out speakers aangesloten waarvan volume niet via tv is aan te passen. Ik dacht dat ik volume van een uitzending ook via het TV kastje kon aanpassen, maar de afstandbediening blijkt alleen de optie te hebben om volume op de tv zelf aan te passen,niet te regelen via het kastje.
Familie hier om de hoek heeft xs4all met de 'oude' afstandsbediening, hiermee kan je volume ook via tv kastje aanpassen. Iemand enig idee of dit ook via budget een optie is? De afstandsbediening van volume van de speakers gebruik ik namelijk echt nooit
[ Voor 10% gewijzigd door Tiroz op 04-05-2020 20:27 ]
Grappig, je hebt al door dat het via de AB niet kan, dus vraag me af welke optie er dan verder nog zou zijn. 
Kom zelf van Ziggo, net als jij, daar had ik met de XL geen mogelijkheid om via kastje zachter te zetten (optical out), wellicht had jij ander kastje.
Kom zelf van Ziggo, net als jij, daar had ik met de XL geen mogelijkheid om via kastje zachter te zetten (optical out), wellicht had jij ander kastje.
Haha ja, ik dacht wellicht is de afstandbediening nog anders in te stellen! Echt apart, heb mij toch vrij goed ingelezen op de keuze voor Budget maar dit even niet verwacht, had het beeld dat het precies hetzelfde zou werken als bij KPN/xs4all
Logitech Harmony, en dan de functies van beide inladen ?
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ik heb nu verlengd, 2 jaar, internet only voor 24 euro voor de eerste 3 maanden. Daarna 30 euro per maand. Korting is inderdaad niet veel maar het is beter dan niets...Nu werkt het foutloos en als ik ga overstappen loop je allerlei risico en ik vind dat de extra centen niet waard. Het ontloopt elkaar uiteindelijk echt niet zo heel veel.Sjah schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:02:
Mag ik vragen aan de twee die hier hebben gezegd korting afgedwongen te hebben, hoeveel dan/maand?
De volume knoppen op de remote sturen nooit de STB aan, maar de TV... Volume op de STB is niet aan te passen, ook niet bij XS4ALL.. Misschien op het verkeerde been gebracht door CEC functie van TV?Tiroz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:28:
Haha ja, ik dacht wellicht is de afstandbediening nog anders in te stellen! Echt apart, heb mij toch vrij goed ingelezen op de keuze voor Budget maar dit even niet verwacht, had het beeld dat het precies hetzelfde zou werken als bij KPN/xs4all
Heb niet verlengd twijfel nog, misschien toch verder kijken.jan groen schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Dan zou ik het toegezonden contract maar goed lezen..
Ahhh je hebt gelijk! Geen idee hoe ik dat in mijn hoofd heb gekregen, blijkbaar het idee gehad dat het hetzelfde werkte als Ziggo. Dat was een vrij sterke overtuiging blijkt, heb hiervoor zelf ook xs4all gehad zelfs!mad-dog schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:36:
[...]
De volume knoppen op de remote sturen nooit de STB aan, maar de TV... Volume op de STB is niet aan te passen, ook niet bij XS4ALL.. Misschien op het verkeerde been gebracht door CEC functie van TV?
Inderdaad is de aanpassing van volume via optical out op Sony tv's iets wat niet (goed) werkt, maar wel een paar workarounds gezien... Ga er nog even induiken, tot die tijd de extra afstandsbediening maar even accepteren. Dank!
Vreemd probleem gehad met mijn 2 Arris boxen. Van standby naar aan ging steeds langer duren. Rode HD ledje brand dan een paar seconden voordat je beeld en geluid krijgt. Hard uit en aan gezet. Box in woonkamer gaat de software opnieuw downloaden wat 2x mislukt. Box in slaapkamer start gewoon (langzaam) op.
Gelukkig lukt het box 1 de software weer te downloaden en te installeren.
Daarna gaan beide boxen weer vlot van standby naar aan (ong. een seconde). Enige verschil tussen de boxen is het VIP nummer 2952 en 2953.
Gelukkig lukt het box 1 de software weer te downloaden en te installeren.
Daarna gaan beide boxen weer vlot van standby naar aan (ong. een seconde). Enige verschil tussen de boxen is het VIP nummer 2952 en 2953.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Heeft iemand een aangepaste xs4all config voor de fritzbox 7490 voor me, waarmee ik de tlefort iptv mee aan de praat krijg? Ik heb een nieuwe 7490 moeten regelen, maar ik ben het bestand kwijt. Ik heb het geprobeerd om het zelf aan te passen, maar op de 1 of andere manier doe ik iets verkeerd en krijg ik het niet voor elkaar.
Als het goed is kan je gewoon het Telfort profiel kiezen. Zou moeten werken.vincedd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:29:
Heeft iemand een aangepaste xs4all config voor de fritzbox 7490 voor me, waarmee ik de tlefort iptv mee aan de praat krijg? Ik heb een nieuwe 7490 moeten regelen, maar ik ben het bestand kwijt. Ik heb het geprobeerd om het zelf aan te passen, maar op de 1 of andere manier doe ik iets verkeerd en krijg ik het niet voor elkaar.
Internet werkt wel met het telfort profiel, maar de iptv staat in dat profiel op bridge en dat geeft problemen met de ontvangers. dus vandaar de vraag voor een aangepaste xs4all configjan groen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:33:
[...]
Als het goed is kan je gewoon het Telfort profiel kiezen. Zou moeten werken.
Domme vraag: heb je al de nieuwste firmware?vincedd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:35:
[...]
Internet werkt wel met het telfort profiel, maar de iptv staat in dat profiel op bridge en dat geeft problemen met de ontvangers. dus vandaar de vraag voor een aangepaste xs4all config
Ik heb hem nog ....stuur maar een PB
[ Voor 7% gewijzigd door jan groen op 09-05-2020 17:02 ]
de laatste firmware zit erin. Heb je een pv gestuurd. Dank je wwl.jan groen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Domme vraag: heb je al de nieuwste firmware?
Ik heb hem nog ....stuur maar een PB
Moet idd een routed iptv zijn.vincedd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:35:
[...]
Internet werkt wel met het telfort profiel, maar de iptv staat in dat profiel op bridge en dat geeft problemen met de ontvangers. dus vandaar de vraag voor een aangepaste xs4all config
Had toen deze instructie gebruikt voor de 7490:
Prolution in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Wou upgrade naar 7590, maar weet niet of met dezelfde aanpassing wel of niet werkt.
Heeft iemand een FritzBox 7590 direct aangesloten die werkt?
Ja ik! gewoon Telfort profiel en alles werkt behalve de telefoon als je die hebt van NLE[
Ik heb hem inmiddels werkend dankzij @jan groen .dragonballz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:17:
[...]
Moet idd een routed iptv zijn.
Had toen deze instructie gebruikt voor de 7490:
Prolution in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Wou upgrade naar 7590, maar weet niet of met dezelfde aanpassing wel of niet werkt.
Vraagje aan de overstappers:
Kan ik de Genexis NTU die ik nu van Telfort Glasvezel heb gewoon laten hangen? Ik heb het installatiepakket van budget-alles-in-1 ontvangen en daar zit nl. exact hetzelfde type NTU in. In het kader van "if it ain't broke don't try to fix it" enzo
Kan ik de Genexis NTU die ik nu van Telfort Glasvezel heb gewoon laten hangen? Ik heb het installatiepakket van budget-alles-in-1 ontvangen en daar zit nl. exact hetzelfde type NTU in. In het kader van "if it ain't broke don't try to fix it" enzo
Ja, die kan je gewoon laten hangen.Mr Magic schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:39:
Vraagje aan de overstappers:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Net voor het eerst contact gehad met de "Klantenservice" (nouja...)
Ik belde omdat het internet duurder is geworden. Ik betaal nu voor 50/50Mb/s 41,-pm terwijl nieuwe klanten voor dat bedrag 100/100Mb/s krijgen wat mij erg vreemd leek. Maar dat is blijkbaar normaal want ik zit in de flexibele periode (1jarig contract is afgelopen) en de prijzen zijn omhoog gegaan.
Ik ben hierop doorverbonden voor een verleng "aanbod" maar ook dat is nadeliger dan bij een nieuw contract. Ik heb namelijk het aanbod gekregen wat op de website staat voor nieuwe abonnees maar dan moest ik verplicht twee jaar afnemen waar dat bij een nieuw abonnement niet zo is.
Het aanbod werd snel en op een agressieve toon voorgelezen en er werd direct achter geplakt dat er verder niks aangedaan kan worden en dat ik het hiermee moet doen. "Nou meneer, nu moet u niet proberen want u belt voor een verlengingsaanbod en dit is het" om haar te citeren.
Ik heb maar gezegd dat als het zo moet ik wel verder kijk naar wat anders. "Dan moet u dat maar fijn doen" en toen werd er opgehangen. Iemand daar heeft flink last van een ochtendhumeur. Ik probeer het vanmiddag nog een keer en kijk ondertussen waar ik wel heen kan. Mocht ik nog een keer zo behandeld worden is het exit.
Ik belde omdat het internet duurder is geworden. Ik betaal nu voor 50/50Mb/s 41,-pm terwijl nieuwe klanten voor dat bedrag 100/100Mb/s krijgen wat mij erg vreemd leek. Maar dat is blijkbaar normaal want ik zit in de flexibele periode (1jarig contract is afgelopen) en de prijzen zijn omhoog gegaan.
Ik ben hierop doorverbonden voor een verleng "aanbod" maar ook dat is nadeliger dan bij een nieuw contract. Ik heb namelijk het aanbod gekregen wat op de website staat voor nieuwe abonnees maar dan moest ik verplicht twee jaar afnemen waar dat bij een nieuw abonnement niet zo is.
Het aanbod werd snel en op een agressieve toon voorgelezen en er werd direct achter geplakt dat er verder niks aangedaan kan worden en dat ik het hiermee moet doen. "Nou meneer, nu moet u niet proberen want u belt voor een verlengingsaanbod en dit is het" om haar te citeren.
Ik heb maar gezegd dat als het zo moet ik wel verder kijk naar wat anders. "Dan moet u dat maar fijn doen" en toen werd er opgehangen. Iemand daar heeft flink last van een ochtendhumeur. Ik probeer het vanmiddag nog een keer en kijk ondertussen waar ik wel heen kan. Mocht ik nog een keer zo behandeld worden is het exit.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Net ook even gebeld, de opties voor mij (internet + TV) zijn:
1 jaar:
44 euro per maand, geen korting
2 jaar:
eerste 3 maanden €24, daarna €44
Best wel mager eigenlijk, vroeger met Telfort en NLEx wel prima kortingen kunnen bedingen. Ik gaf ook aan dat bijv. Youfone een scherper aanbod heeft, maar dit waren de opties en moest ik het mee doen. Helaas schijnt het TV-platform van Youfone erg ruk te zijn dus echt een serieuze kandidaat is dat eigenlijk niet
Misschien dan toch maar voor 2 jaar bijtekenen, omgerekend zit ik dan op €41,50 per maand.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Jammer dat de tijden over zijn waar de providers nog een beetje de concurrentie opzochten.
1 jaar:
2 jaar:
Best wel mager eigenlijk, vroeger met Telfort en NLEx wel prima kortingen kunnen bedingen. Ik gaf ook aan dat bijv. Youfone een scherper aanbod heeft, maar dit waren de opties en moest ik het mee doen. Helaas schijnt het TV-platform van Youfone erg ruk te zijn dus echt een serieuze kandidaat is dat eigenlijk niet
Misschien dan toch maar voor 2 jaar bijtekenen, omgerekend zit ik dan op €41,50 per maand.
Ik ben er nog niet helemaal uit. Jammer dat de tijden over zijn waar de providers nog een beetje de concurrentie opzochten.
Ik ga straks vragen wat er zou gebeuren als ik het abonnement op zou zeggen en op die datum een nieuw abonnement zou starten als nieuwe klant. Met name de manier waarop het gebeurde vond ik niet kunnen. Dat dit het enige aanbod is dat zal beleid zijn maar toch.ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:36:
1 jaar:
2 jaar:
Je zou het kunnen proberen. Heb even hun voorwaarden vluchtig doorgelezen maar kan zo niks vinden over dat je xx maanden geen klant mag zijn geweest voordat je als nieuwe klant kunt starten. Je zult alleen wel je modem e.d. weer terug moeten sturen en je krijgt dan een nieuw pakket opgestuurd. Kans is aanwezig dat je zonder internet komt te zitten.
Ik heb ze al wel eens gevraagd (via Facebook chat) of ik ook als nieuwe klant kon registreren op hetzelfde adres, maar met andere achternaam (we zijn niet getrouwd). Dit was geen harde nee, maar meer een reactie dat ik het maar gewoon moest proberen. Met de overstap glasvezel > DSL heb ik die truuk al wel eens gebruikt (beiden NLEx), dat heeft toen nog een dag of twee naast elkaar gedraaid met op beide verbindingen internetsignaal. Maar met DSL > DSL durf ik dat niet zo goed aan, omdat de kans er best wel in zit dat ik zonder internet kom te zitten. Als Tweaker is dat toch wel een eerste levensbehoefte
Ik heb ze al wel eens gevraagd (via Facebook chat) of ik ook als nieuwe klant kon registreren op hetzelfde adres, maar met andere achternaam (we zijn niet getrouwd). Dit was geen harde nee, maar meer een reactie dat ik het maar gewoon moest proberen. Met de overstap glasvezel > DSL heb ik die truuk al wel eens gebruikt (beiden NLEx), dat heeft toen nog een dag of twee naast elkaar gedraaid met op beide verbindingen internetsignaal. Maar met DSL > DSL durf ik dat niet zo goed aan, omdat de kans er best wel in zit dat ik zonder internet kom te zitten. Als Tweaker is dat toch wel een eerste levensbehoefte
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2020 11:04 ]
Je kan dan ook niet het pakket pas terugsturen (bestaande netwerk ontmantelen) op de dag dat het nieuwe pakket binnen is? Al die abonnementen zijn zo schreeuwend duur tegenwoordig! Even 70,- neerleggen voor basis internet en tv... pfff...ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:56:
Je zou het kunnen proberen. Heb even hun voorwaarden vluchtig doorgelezen maar kan zo niks vinden over dat je xx maanden geen klant mag zijn geweest voordat je als nieuwe klant kunt starten. Je zult alleen wel je modem e.d. weer terug moeten sturen en je krijgt dan een nieuw pakket opgestuurd. Kans is aanwezig dat je zonder internet komt te zitten.
Heeft Youfone dan echt een beter aanbod, of alleen een betere 'tijdelijke' korting?ThinkPadd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:36:
1 jaar:
2 jaar:
Youfone heeft wel aangegeven met een nieuw (?) TV platform te komen, ik quote mezelf even uit het Youfone topic:
Hallo ***, de afgelopen maanden hebben wij hard gewerkt aan een innovatief TV-platform waarmee we als eerste telecomprovider van Nederland een compleet Thuis pakket aanbieden. Onze Thuis diensten voldoen aan alle wensen van nu... voor jong & oud!
Benieuwd naar de nieuwe features en mogelijkheden? Houd dan je mailbox in de gaten voor een persoonlijke aanbieding. Als klant van Youfone ontvang jij namelijk extra voordeel.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik heb dat al eens gevraagd! maar ze schijnen het per adres te bekijken. Ze hebben nu ook een leuke aanbieding voor nieuwe klanten.
Als je alles doorrekent voor 2 jaar (VDSL met TV) kan je net zo goed blijven zitten als je tevreden ben. Je loopt ook best wel een risico als je overstapt dat het niet werkt. En over twee jaar scheelt het niets. En je hebt geen prijsverhogingen voor 2 jaar
(typo)
Als je alles doorrekent voor 2 jaar (VDSL met TV) kan je net zo goed blijven zitten als je tevreden ben. Je loopt ook best wel een risico als je overstapt dat het niet werkt. En over twee jaar scheelt het niets. En je hebt geen prijsverhogingen voor 2 jaar
(typo)
Dat is niet waar. Als ze de prijs omhoog willen doen dat gebeurd dat gewoon hoor.jan groen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:11:
Ik heb dat al eens gevraagd! maar ze schijnen het per adres te bekijken. Ze hebben nu ook een leuke aanbieding voor nieuwe klanten.
Als je alles doorrekent voor 2 jaar (VDSL met TV) kan je net zo goed blijven zitten als je tevreden ben. Je loopt ook best wel een risico als je overstapt dat het niet werkt. En over twee jaar scheelt het niets.En je hebt geen prijsverhogingen voor 2 jaar
(typo)
Als ze willen kan dat maar mijn ervaring is dat ze het niet doen en dat geven ze ook aan bij hun praatjes om je te laten verlengen.stevens20 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:15:
[...]
Dat is niet waar. Als ze de prijs omhoog willen doen dat gebeurd dat gewoon hoor.
Ik snap dat iedereen een beetje aan het hamsteren is naar een goedkope aanbieding, alleen volgens mij moet iedereen wel een beetje reëel blijven m.b.t. de gegeven kortingen. Budget is een van de weinige aanbieders die het KPN product zelf vermarkt. Je hebt hier dus niet te maken met een gare backbone a la Online o.i.d. maar gewoon full-KPN in een budget jasje (zelfs onze monteur was van KPN). T.o.v. KPN en Ziggo krijg je gewoon erg veel bang voor je buck. Ook een partij als Budget moet natuurlijk ergens van leven. Ik zou zelf het gedoe niet overwegen naar een mogelijk slechte backbone en magere inkoop van andere aanbieders bij KPN voor die paar tientjes waar we het dan over hebben. Lees anders de topics bij andere aanbieders eens door en weeg de keuze nog eens goed af..
Mocht je nog een leuke extra korting willen, hun energie aanbod is ook top met de cashback + 5 euro extra korting per maand op het alles-in-1 pakket of internet only. Ook met mobiel kun je i.c.m. deze producten voor 20 euro een "onbeperkt" abo nemen qua belminuten en MB's (wel beperkt op snelheid na 20GB ofzo).
Mocht je nog een leuke extra korting willen, hun energie aanbod is ook top met de cashback + 5 euro extra korting per maand op het alles-in-1 pakket of internet only. Ook met mobiel kun je i.c.m. deze producten voor 20 euro een "onbeperkt" abo nemen qua belminuten en MB's (wel beperkt op snelheid na 20GB ofzo).
[ Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 12-05-2020 11:22 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Beiden. Ik kan daar 50/50 of 100/100 glas (ik heb DSL maar schijnbaar móét je glas nemen bij Youfone als je dat hebt) krijgen voor minder geld dan nu bij Budget. Oordeel zelf: https://www.youfone.nl/thuis/internet-tv Ik zet meestal alle maandbedragen even onder elkaar in Excel en reken dan ook de eenmalige kosten en evt. cashback (ik gebruik meestal CashbackXL) mee. Voorwaardelijke opmaak eroverheen en de goedkoopste aanbieder springt er zo uit.evleerdam schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:08:
[...]
Heeft Youfone dan echt een beter aanbod, of alleen een betere 'tijdelijke' korting?
Youfone heeft wel aangegeven met een nieuw (?) TV platform te komen, ik quote mezelf even uit het Youfone topic:
[...]
Enige wat mij dus tegenhoudt om naar Youfone te gaan zijn de slechte recensies over hun TV-platform.
Is bij Youfone niet aan de orde, je gaat via dezelfde AS1136 (van KPNTrackerfire schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:20:
[...]
Je hebt hier dus niet te maken met een gare backbone a la Online o.i.d. maar gewoon full-KPN in een budget jasje (zelfs onze monteur was van KPN).
Goed dat je het meldt, maar ik ben hier zelf niet echt fan van, je verbind je dan met meerdere zaken aan één en dezelfde partij (vendor lock-in). Het wordt daardoor veel moeilijker om jaarlijks over te stappen e.d.Mocht je nog een leuke extra korting willen, hun energie aanbod is ook top met de cashback + 5 euro extra korting per maand op het alles-in-1 pakket of internet only. Ook met mobiel kun je i.c.m. deze producten voor 20 euro een "onbeperkt" abo nemen qua belminuten en MB's (wel beperkt op snelheid na 20GB ofzo).
Excuses voor het evt. offtopic gaan van deze post. Ik ben niet pro-Youfone o.i.d. Stiekem baal ik gewoon een beetje van het huidige aanbod qua internetabonnementen en probeer ik voor mij het beste abonnement anno 2020 eruit te vissen
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2020 22:24 ]
Ik ga, na wederom een verhoging van Ziggo, overstappen naar Budget Alles-in-1. Scheelt me maandelijks 25 euro en de eerste 3 maanden zelfs 40 euro per maand. Ga alleen F1 missen, maar dat regel ik wel via een inlog van mijn ouders.
Krijg er ook nog een Google Nest Mini en Google Chromecast bij. De laatste hou ik voor mezelf, de Mini kan op Marktplaats.
Krijg er ook nog een Google Nest Mini en Google Chromecast bij. De laatste hou ik voor mezelf, de Mini kan op Marktplaats.
[ Voor 21% gewijzigd door Blik1984 op 14-05-2020 13:02 ]
Zit in m'n overstap van Telfort naar Budget, maar het gaat nog niet top hier 

- Vanmorgen 8:15 belde de monteur. Ik zou al omgezet zijn en of ik de nieuwe Experiabox wilde aansluiten en een speedtest doen. Ik zag al dat ik nog steeds een 100 Mbit verbinding had in het modem en nog m'n oude IP-adres dus was nog niet omgezet.
- Monteur zou gaan bellen met KPN. Hij belde me terug om te zeggen dat ik inderdaad nog van een EoF- naar een GoF-poort omgezet moest worden. Dat zou voor 12:00 uur gebeuren.
- Rond 10 uur verloor ik m'n Telfort-verbinding en veranderde de WAN-poort snelheid in 1000M Full Duplex. Maar helaas krijg ik geen IP-adres toegewezen, ook niet na diverse harde resets van het modem.
- Als ik nu in de Experiabox kijk zie ik daar twee profielen staan: ETH_Telfort en ETH_IPB_OPIB. Beide profielen staan op status "Connecting".
- Contact gehad met de monteur en hij ging het navragen. Hij vroeg me ook om nogmaals een harde reset uit te voeren van de Experiabox door de herstel- en de reset-knop tegelijkertijd 20-30 seconden ingedrukt te houden. Het power-lampje zou dan eerst even "paarsig" moeten gaan branden en daarna even "blauw" om aan te geven dat er een nieuwe configuratie geladen wordt. Dit gebeurt echter niet. Power-lampje wordt even rood en dan groen en dan zijn de standaard-instellingen weer terug, maar zie ik nog steeds die twee profielen.
- Budget-meneer van de helpdesk belde net terug. Issue is aangemeld bij KPN en het kan 48 (!) uur duren voor het gefixed is. Heb hem verteld dat ik dat een hele slechte gang van zaken vind.
Even voor de zekerheid: Heb je wel een glasverbinding op je NT/mediaconverter? Dus dat alle lampjes branden?Mr Magic schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:51:
Zit in m'n overstap van Telfort naar Budget, maar het gaat nog niet top hierNu ben ik een beetje bang dat door het "te vroeg" aansluiten van de nieuwe Experiabox deze een verkeerd/dubbel profiel heeft gekregen en dat het daarom niet werkt. Zou dat kunnen? Iemand tips?
- Vanmorgen 8:15 belde de monteur. Ik zou al omgezet zijn en of ik de nieuwe Experiabox wilde aansluiten en een speedtest doen. Ik zag al dat ik nog steeds een 100 Mbit verbinding had in het modem en nog m'n oude IP-adres dus was nog niet omgezet.
- Monteur zou gaan bellen met KPN. Hij belde me terug om te zeggen dat ik inderdaad nog van een EoF- naar een GoF-poort omgezet moest worden. Dat zou voor 12:00 uur gebeuren.
- Rond 10 uur verloor ik m'n Telfort-verbinding en veranderde de WAN-poort snelheid in 1000M Full Duplex. Maar helaas krijg ik geen IP-adres toegewezen, ook niet na diverse harde resets van het modem.
- Als ik nu in de Experiabox kijk zie ik daar twee profielen staan: ETH_Telfort en ETH_IPB_OPIB. Beide profielen staan op status "Connecting".
- Contact gehad met de monteur en hij ging het navragen. Hij vroeg me ook om nogmaals een harde reset uit te voeren van de Experiabox door de herstel- en de reset-knop tegelijkertijd 20-30 seconden ingedrukt te houden. Het power-lampje zou dan eerst even "paarsig" moeten gaan branden en daarna even "blauw" om aan te geven dat er een nieuwe configuratie geladen wordt. Dit gebeurt echter niet. Power-lampje wordt even rood en dan groen en dan zijn de standaard-instellingen weer terug, maar zie ik nog steeds die twee profielen.
- Budget-meneer van de helpdesk belde net terug. Issue is aangemeld bij KPN en het kan 48 (!) uur duren voor het gefixed is. Heb hem verteld dat ik dat een hele slechte gang van zaken vind.
Zo ja, wat ik dan zou doen: Alles van de stroom afhalen en een minuutje wachten.
1) NT weer op stroom zetten
2) Experiabox niet aansluiten maar op stroom zetten en resetten met de paperclip naar fabrieksinstellingen.
3) Als die klaar is met herstarten weer van de stroom af en aansluiten op de NT
4) Experiabox aanzetten, wachten en duimen...
@Barre73 Het eerste lampje op de Genexis (met de twee pijltjes) brandt inderdaad niet, dus dat is geen goed teken. Tweede lampje (ethernetverbinding) brandt wel. Ik ga je procedure volgen, maar klinkt alsof er nog iets niet goed zit ergens.
Dat heeft dan geen nut. Die met die twee pijltjes zou moeten branden als je in de PoP wekrleijk op een poort bent gepatcht. Die GoF poort in dit geval dan.Mr Magic schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:32:
@Barre73 Het eerste lampje op de Genexis (met de twee pijltjes) brandt inderdaad niet, dus dat is geen goed teken. Tweede lampje (ethernetverbinding) brandt wel. Ik ga je procedure volgen, maar klinkt alsof er nog iets niet goed zit ergens.
Je kan nog een keer proberen de Genexis van de stroom te halen en weer aan te sluiten. Maar ik ben er ook bang voor...
Lampje ethernetverbinding brandt altijd zodra er überhaupt een apparaat verbonden is met de ethernetpoort. In jouw geval de Experiabox dus. Dat is dus niet vreemd en helpt niet voor jouw probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 15-05-2020 14:35 ]
Net nog een keer geprobeerd met de Genexis. Bovenste lampje gaat heel even branden en dan direct weer uit.Barre73 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:34:
[...]
Dat heeft dan geen nut. Die met die twee pijltjes zou moeten branden als je in de PoP wekrleijk op een poort bent gepatcht. Die GoF poort in dit geval dan.
Je kan nog een keer proberen de Genexis van de stroom te halen en weer aan te sluiten. Maar ik ben er ook bang voor...
Lekker gepruts dus... En dan ook nog even vrolijk een responstijd van 48 uur hanteren als je middenin een overstap zit

Nou dat is een goede leer voor de volgende keer: Niet overstappen op een vrijdag.
Blijkbaar wordt een mislukte overstap als een normale storing behandeld en heeft KPN nu 48 uur (volgens helpdesk-medewerker 1) dan wel 3 werkdagen (volgens helpdesk-medewerker 2) de tijd om het op te lossen.
Terwijl de monteur die mij telefonisch hielp tegen me zei dat het "in de loop van de dag" nog opgelost zou worden.
Snap ook niet hoe zoiets fout kan gaan. Als je als monteur in de centrale iets moet ompatchen neem je toch even contact op met de klant om te verifiëren of e.e.a. werkt? Of gebeurt dit soort acties in twee stappen? Eén monteur van KPN die namens Telfort de boel komt afsluiten en een andere monteur van KPN die namens Budget de boel weer komt aansluiten in de centrale?
Blijkbaar wordt een mislukte overstap als een normale storing behandeld en heeft KPN nu 48 uur (volgens helpdesk-medewerker 1) dan wel 3 werkdagen (volgens helpdesk-medewerker 2) de tijd om het op te lossen.
Terwijl de monteur die mij telefonisch hielp tegen me zei dat het "in de loop van de dag" nog opgelost zou worden.
Snap ook niet hoe zoiets fout kan gaan. Als je als monteur in de centrale iets moet ompatchen neem je toch even contact op met de klant om te verifiëren of e.e.a. werkt? Of gebeurt dit soort acties in twee stappen? Eén monteur van KPN die namens Telfort de boel komt afsluiten en een andere monteur van KPN die namens Budget de boel weer komt aansluiten in de centrale?

De monteur die jou in de centrale ompatcht heeft geen contactgegevens van jou. Bij een KPN klant waar de monteur ook langskomt wordt eerst de patch gezet en dan naar de klant gereden en kan zo'n euvel alsnog direct verholpen worden. Bij Budget heb je met de monteur van Budget te maken die waarschijnlijk geen certificaten bezit om de PoP in te mogen, en een monteur die door KPN Netwerk wordt aangestuurd om de patch te zetten. Die trekt je Telfort lijn eruit, en zet je Budget lijn erop. Als die monteur verkeerd patcht, of de poort is defect op de dslam bijvoorbeeld, heeft die monteur dat niet direct in de gaten en heb je pech.Mr Magic schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:31:
Als je snellere response tijden wilt is het handig om niet bij een 'budget provder' te zitten, 48 uur of 3 werkdagen is doorgaans bij zo'n partij vlug te noemen en alles behalve de norm.
Dat weten we wel, maar het geldvoordeel is te groot om het te laten liggen. Zeg snel 100 ipv 133%.gjtm schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:47:
[...]
Als je snellere response tijden wilt is het handig om niet bij een 'budget provder' te zitten, 48 uur of 3 werkdagen is doorgaans bij zo'n partij vlug te noemen en alles behalve de norm.
Dat klopt ongetwijfeld, maar de monteur van Budget vroeg mij of hij bij het melden van de storing mijn contactgegevens aan KPN mocht geven, zodat ze mij rechtstreeks kunnen benaderen. Als je je (communicatie)processen iets slimmer inricht kun je dat ook van tevoren regelen natuurlijk en dat hoeft niet veel te kosten. Of zorg op z'n minst dat de monteur in de centrale even contact opneemt met de monteur van Budget zodat e.e.a. geverifieerd kan worden.gjtm schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:47:
De monteur die jou in de centrale ompatcht heeft geen contactgegevens van jou.
Kan de monteur in de centrale dan niet zien of het signaal goed bij mij binnenkomt? Op mijn glasvezel NTU zit een ledje "glasverbinding actief", zit er aan de andere niks dan?Als die monteur verkeerd patcht, of de poort is defect op de dslam bijvoorbeeld, heeft die monteur dat niet direct in de gaten en heb je pech.
Voor "normale" storingen zou ik dat niet zo erg vinden, want die komen maar weinig voor. Maar bij een overstap zou het slimmer zijn van Budget om hier wat betere afspraken over te maken, als ze tenminste willen dat een nieuwe klant ook klant blijft en niet aan het einde van het contract direct weer vertrekt...Als je snellere response tijden wilt is het handig om niet bij een 'budget provder' te zitten, 48 uur of 3 werkdagen is doorgaans bij zo'n partij vlug te noemen en alles behalve de norm.
Weinig kans van slagen denk ik, dan moeten beide monteursafspraken samen vallen, je moet dan bij 2 monteursorganisaties er voor zorgen dat ze beide in hetzelfde tijdsvak een monteur op de afgesproken plek hebben. Klinkt misschien simpel maar organisatorisch niet reëel.Mr Magic schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:07:
Dat klopt ongetwijfeld, maar de monteur van Budget vroeg mij of hij bij het melden van de storing mijn contactgegevens aan KPN mocht geven, zodat ze mij rechtstreeks kunnen benaderen. Als je je (communicatie)processen iets slimmer inricht kun je dat ook van tevoren regelen natuurlijk en dat hoeft niet veel te kosten. Of zorg op z'n minst dat de monteur in de centrale even contact opneemt met de monteur van Budget zodat e.e.a. geverifieerd kan worden.
Op de dslam zit ook een lampje inderdaad, maar dit geeft niet altijd uitsluitsel of alles goed loopt. Maar als dit uiteindelijk het probleem blijkt is het wel zuur dat het niet iig gecontroleerd is.Kan de monteur in de centrale dan niet zien of het signaal goed bij mij binnenkomt? Op mijn glasvezel NTU zit een ledje "glasverbinding actief", zit er aan de andere niks dan?
Tja wees eerlijk, als het nu even een paar dagen misgaat, en de rest van het jaar gaat het wel goed, hoeveel mensen zullen dat dan hun provider na die jaar nog echt kwalijk nemen en daarom overstappen? Menig klant is dan eerder bang voor nog een overstap en blijft zitten waar die zit.Voor "normale" storingen zou ik dat niet zo erg vinden, want die komen maar weinig voor. Maar bij een overstap zou het slimmer zijn van Budget om hier wat betere afspraken over te maken, als ze tenminste willen dat een nieuwe klant ook klant blijft en niet aan het einde van het contract direct weer vertrekt...
70 procent van de PoPs in Nederland is zo gebouwd dat een monteur nooit kan zien op welke Dslam poort de klant wordt gezet. Simpelweg omdat er nog een kast met patchlades tussen zit. En van die patchlades naar de Dslams zit een flinke bekabeling door de kabelgoot van de PoP heen, waar je de goede kabel niet zomaar uit kan pikken.gjtm schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:41:
[...]
Op de dslam zit ook een lampje inderdaad, maar dit geeft niet altijd uitsluitsel of alles goed loopt. Maar als dit uiteindelijk het probleem blijkt is het wel zuur dat het niet iig gecontroleerd is.
Dus de monteur in de PoP zet alleen een patch kabel van de ODF poort (uiteinde van de klantvezel) naar een poort op de patch lade van KPN WBA die 1 kast verderop zit. Onmogelijk om dan te zien of de verbinding werkt.
Nu heb je het nadeel van drie partijen. Budget kan niet direct bij Reggefiber melden dat de verbinding niet werkt en wellicht verkeerd gepatcht is. Dat moeten ze bij KPN WBA melden want daar nemen ze hun diensten af. En KPN WBA bij Reggefiber. Dat kan in theorie allemaal binnen een uur zodat Reggefiber diezelfde dag nog terug kan. Maar helaas niet altijd...
Daar heb je gelijk in. Alleen zat ik met het huidige scenario in m'n hoofd waarbij de monteur van Budget niet langskomt maar je telefonisch assisteert i.v.m. corona. Een kort(er) lijntje met de daadwerkelijke monteur was dan wel handig geweest.gjtm schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:41:
Weinig kans van slagen denk ik, dan moeten beide monteursafspraken samen vallen, je moet dan bij 2 monteursorganisaties er voor zorgen dat ze beide in hetzelfde tijdsvak een monteur op de afgesproken plek hebben. Klinkt misschien simpel maar organisatorisch niet reëel.
Nu wordt het dus minimaal 3 dagen tetheren via m'n mobiele data abbo (nou ja die van m'n werk gelukkig

Nog even een "eind goed al goed" melding: KPN-monteur heeft vanmiddag de verbinding werkend gekregen. Hoefde alleen in de centrale iets te gebeuren (zoals verwacht). Uiteindelijk dus na precies één werkdag, alleen jammer dat er een heel weekend tussen zatBarre73 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:39:
[...]
Nu heb je het nadeel van drie partijen. Budget kan niet direct bij Reggefiber melden dat de verbinding niet werkt en wellicht verkeerd gepatcht is. Dat moeten ze bij KPN WBA melden want daar nemen ze hun diensten af. En KPN WBA bij Reggefiber. Dat kan in theorie allemaal binnen een uur zodat Reggefiber diezelfde dag nog terug kan. Maar helaas niet altijd...

Blijf het jammer vinden dat er bij een overstap niet een soort verificatie-stap plaatsvindt om te controleren of het ompatchen is gelukt voordat de monteur weer in z'n auto weg racet op weg naar de volgende klus, maar goed.
Goedenavond allen. Ik zit ook heel erg te dubben om bij Ziggo weg te gaan en over te stappen naar Budget (Ik neem ook energie af bij Budget dus kosten per maand gaan een behoorlijk stuk omlaag) . Het enige wat mij afvraag is : wat voor beeldkwaliteit kan ik verwachten ? Bij Ziggo is de kwaliteit wel heel erg goed. Ik heb de mediabox Next icm een Philips 4K oled. Ben benieuwd naar jullie reacties !
er wordt nu toch nauwelijks iets aan 4k content gemaakt op TV, dus waar ben je precies bang voor?cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:09:
Goedenavond allen. Ik zit ook heel erg te dubben om bij Ziggo weg te gaan en over te stappen naar Budget (Ik neem ook energie af bij Budget dus kosten per maand gaan een behoorlijk stuk omlaag) . Het enige wat mij afvraag is : wat voor beeldkwaliteit kan ik verwachten ? Bij Ziggo is de kwaliteit wel heel erg goed. Ik heb de mediabox Next icm een Philips 4K oled. Ben benieuwd naar jullie reacties !
Ik hou het kort: heb een 39 inch en zie niks verschil met HD (7Mbit). Met SD (2.5 Mbit) heb ik ook amper ergenis, maar mensen met 65 inch zeggen van wel.cheapcharlie schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:09:
Iemand die dit probleem (her) kent?
Sinds een week valt lek avond rond deze tijd het internet uit. DSL is up, TV werkt maar het internet deel is weg. DNS sluit ik uit omdat het modem gewoon weg niet meer bestaat, pingen naar het modem gaat BV niet.
Dit is nu al enkele avonden bezig maar vergeet steeds te bellen tot het weer. Zo laat is. Na ca. 0100h werkt alles weer, tot ergens rond 2300h volgende dag, soms eerder soms later.
Kan het zijn dat het modem aan het overlijden is. Een herstart en full reset hebben beide hetzelfde resultaat, namelijk dat het Max 5 minuten werkt, tot het weer later in de nacht is.
Probleem is hier duidelijk zichtbaar, pc is direct op modem aangesloten.
Andere poorten exact hetzelfde beeld.
Sinds een week valt lek avond rond deze tijd het internet uit. DSL is up, TV werkt maar het internet deel is weg. DNS sluit ik uit omdat het modem gewoon weg niet meer bestaat, pingen naar het modem gaat BV niet.
Dit is nu al enkele avonden bezig maar vergeet steeds te bellen tot het weer. Zo laat is. Na ca. 0100h werkt alles weer, tot ergens rond 2300h volgende dag, soms eerder soms later.
Kan het zijn dat het modem aan het overlijden is. Een herstart en full reset hebben beide hetzelfde resultaat, namelijk dat het Max 5 minuten werkt, tot het weer later in de nacht is.
Andere poorten exact hetzelfde beeld.
:strip_exif()/f/image/gHTfxIgbj7llKdVwe65Wnm9r.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Kird03 op 19-05-2020 22:59 ]
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
Iemand ervaring met beide boxen en is het echt een significant verschil qua snelheid en opties?gjtm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:38:
[...]
Budget / Oxxio leveren de VIP2952. KPN levert de VIP5202.
Qua snelheid niet echt. Qua opties wel wat. De 5202 is uiteraard een 4K decoder en de 2952 niet. De 5202 heeft bluetooth om te bedienen met je afstandsbediening en de 2952 niet.pascoa341 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:37:
[...]
Iemand ervaring met beide boxen en is het echt een significant verschil qua snelheid en opties?
En de 5202 is nog weer een stukje kleiner dan de 2952 (die ook al niet groot is).
Aan de andere kant is de firmware van de 5202 nog niet helemaal lekker (automatische HDR geeft slecht beeld op de TV) en hij loopt schijnbaar af en toe vast. De 2952 is behoorlijk robuust en bewezen. Ik vind die laatste heerlijk en ik heb wel een 4K televisie maar hoef echt nog geen nieuwe 4K decoder als die niet net zo goed werkt als de huidige 2952.
En ik lees net ergens anders dat de Amazon Prime app niet beschikbaar is op de 5202 en wel op de 2952
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 20-05-2020 18:44 ]
Kan bevestigen dat de 2952 heerlijk is, maar heb slechte referenite....kwam van een Horizonbox die iedereen veracht. Maar heb ook met de Ziggo Next gespeeld, vond nog steeds de kpn 2952 veel logischer/degelijker.
Las laatst dat iemand vond dat de 2952 Xp uiterlijk heeft, op dezelfde blauwe kleur na snap ik niet waarover die negatieveling het had.
Las laatst dat iemand vond dat de 2952 Xp uiterlijk heeft, op dezelfde blauwe kleur na snap ik niet waarover die negatieveling het had.
Idd. verkeerde topic
Ben nog niet wakker.....
[ Voor 81% gewijzigd door OgWok op 21-05-2020 09:20 ]
Verkeerde topicOgWok schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:16:
Afgelopen week een revisie set gekocht voor de Quad 306 eindversterker. Bij Dada Electronics in Antwerpen. Heeft iemand hier ervaring met die "upgrade"?
Even een update!Kird03 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:56:
Iemand die dit probleem (her) kent?
Andere poorten exact hetzelfde beeld. [Afbeelding]
Met lichte tegenzin helpdesk gebeld, want verwacht moeilijkheden met 1e lijn support. Gek genoeg binnen 1 minuut een nieuw modem geregeld. Het voelde alsof dit al vaak voorgekomen is, want de enige vraag die gesteld werd is "is je modem al eens vervangen". Door hemelvaart pas morgen in huis, maar ga er vanuit dat het met nieuw modem opgelost is!
Ondanks de naam budget, dus toch goede triple A klantenservice!
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
Ik verweeg om over te stappen naar deze partij, ik lees dat Alles-in-1 gebruikmaakt van de Experia Box V10 (klopt deze informatie ook nog steeds?)
Ik ben erg benieuwd of deze modem in een bridge mode kan worden gezet waarbij het publieke IP adres word doorgezet naar de router erachter.
Ik ben erg benieuwd of deze modem in een bridge mode kan worden gezet waarbij het publieke IP adres word doorgezet naar de router erachter.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ja en nee.Yariva schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:47:
Ik verweeg om over te stappen naar deze partij, ik lees dat Alles-in-1 gebruikmaakt van de Experia Box V10 (klopt deze informatie ook nog steeds?)
Je kan ook direct je eigen router gebruiken
Alleen bij glas toch?Dennis-L schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:02:
[...]
Ja en nee.
Je kan ook direct je eigen router gebruiken
Niet bij dsl.
V10 wordt inderdaad geleverd, maar biedt geen bridgefunctie. Ik ervaar dit modem als stabiel, enige nadeel vind ik dat VoIP vrijheden volledig op slot zijn gezet op de V10.Yariva schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:47:
Een eigen modem aansluiten is mogelijk op dsl. Fritzbox is wat veel Tweakers kiezen vanwege de vele opties.
Ah thanks voor de reactie. Ik heb nu een Fortigate in de meterkast hangen zonder DSL poortje. Dan word het een NAT achter NAT verhaaldigitalus101 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:09:
[...]
V10 wordt inderdaad geleverd, maar biedt geen bridgefunctie. Ik ervaar dit modem als stabiel, enige nadeel vind ik dat VoIP vrijheden volledig op slot zijn gezet op de V10.
Een eigen modem aansluiten is mogelijk op dsl. Fritzbox is wat veel Tweakers kiezen vanwege de vele opties.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
DMZ werkt hier prima met mijn Edgerouter X achter de EB V10
Verwijderd
Hi vraagje hier. Ik zie dat een familielid nog vastzit aan een contract van deze provider die haar een 2-jarig contract hebben laten tekenen vorig jaar (zonder dat ik dit wist) met glasvezel 50 Mb/s die niet vooruit te branden is dankzij het feit dat ze vervolgens werken met brakke wifi apparaten bij deze provider. Ik wil dus overstappen en bij alle providers kan dat omdat ze net een prijsverhoging hebben aangekondigd (dan mag je wettelijk gezien van je contract af), maar bij Budget kan ik daar niets over vinden, vandaar dat ik het maar hier even vraag voordat ze met 2 abonnementen zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2020 23:27 ]
Volgens mij levert budget alles in 1 een prima modem, een experia V10 met degelijk wifi ontvangst. Wifi is een gratis bonus op het geleverde modem, geen privilege. Hierdoor heb ik zelf erachter een andere router en heb de wifi van de V10 uitgeschakeld.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:23:
Hi vraagje hier. Ik zie dat een familielid nog vastzit aan een contract van deze provider die haar een 2-jarig contract hebben laten tekenen vorig jaar (zonder dat ik dit wist) met glasvezel 50 Mb/s die niet vooruit te branden is dankzij het feit dat ze vervolgens werken met brakke wifi apparaten bij deze provider. Ik wil dus overstappen en bij alle providers kan dat omdat ze net een prijsverhoging hebben aangekondigd (dan mag je wettelijk gezien van je contract af), maar bij Budget kan ik daar niets over vinden, vandaar dat ik het maar hier even vraag voordat ze met 2 abonnementen zit.
Kpn levert inmiddels een v10a als ik me niet vergis dus een overstap zal uw probleem niet oplossen. Voor wie het standaard modem niet voldoet qua wifi zal zijn netwerk zelf moeten uitbreiden met acces points en/of eigen router, dat zal bij een andere provider net zo hard gelden.
Overigens heeft Budget de prijzen niet verhoogd, althans ik heb zelf nog geen correspondentie over ontvangen, dus dan kunt u ook niet van uw contract af.
[ Voor 5% gewijzigd door digitalus101 op 26-05-2020 00:35 ]
Test eerst eens bekabeld, en laat daar eens de resultaten van zien als je wiltVerwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:23:
Verwijderd
Ga ik eens doen binnenkort.Slaah_007 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:26:
[...]
Test eerst eens bekabeld, en laat daar eens de resultaten van zien als je wilt
Jammer dat het een huurhuis is, doen ze wat moeilijker over kabels trekken.
Zoals al aangegeven: Budget is een 100% kloon van KPN inclusief alle apparatuur. Zeker geen brak spul. En inderdaad levert Budget de EB V10, qua wifi het beste apparaat dat KPN tot nu toe leverde. Beter dan zijn opvolger. Met 6 antennes en dualband wifi. Er zal dus iets in het huis zitten of in de ontvangende apparaten waardoor het zo slecht lijkt.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:23:
Verwijderd
Wat is er minder aan de V10a dan?
Lekker logisch dat ze een minderwaardige opvolger gaan leveren.
@Verwijderd Opzeggen bij een prijsverhoging is wettelijk geregeld en dus niet afhankelijk van bij welke provider je zit: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden
Zover ik weet is de V10a de enige router geschikt voor KPN SuperWifi, het mesh(?) systeem van KPN. Als je dat gebruikt wordt de router alleen gebruikt voor communicatie met de extenders en niet met de clients.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:15:
Wat is er minder aan de V10a dan?
Verwijderd
Nee precies, maar dan moet er dus wel een prijsverhoging zijn geweest, vandaar mijn vraag. Maar ik begreep dat dit niet het geval is.ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:18:
@Verwijderd Opzeggen bij een prijsverhoging is wettelijk geregeld en dus niet afhankelijk van bij welke provider je zit: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden
Verwijderd
Maar wat is er dan minder aan zoals de andere Tweaker zegt? Die volg ik namelijk niet helemaalMarijn100 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:54:
[...]
Zover ik weet is de V10a de enige router geschikt voor KPN SuperWifi, het mesh(?) systeem van KPN. Als je dat gebruikt wordt de router alleen gebruikt voor communicatie met de extenders en niet met de clients.
Wifi performance is gewoon net wat minder en de mogelijkheden in de firmware zijn/waren minder (aparte ID's voor 2.4 en 5 GHZ bijvoorbeeld). Daarnaast was er lange tijd een issue met Android apparaten die hun verbinding bleven verliezen (niet zeker of dat al geheel is opgelost). De V10A heeft trouwens ook minder LAN poorten waardoor je eerder een switch moet aanschaffen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:06:
[...]
Maar wat is er dan minder aan zoals de andere Tweaker zegt? Die volg ik namelijk niet helemaal
Nu heeft KPN dan nieuwe Wifi accespoints (de superwifi's) en die werken in een mesh opstelling samen met de V10A. Absoluut een voordeel maar dat is ook pas sinds kort.
De klacht ging primair over de Wifi performance dus daar heb ik me op gericht.
Achtergrond: De V10 werd geproduceerd door ZTE. Toen ZTE in opspraak kwam en werd geboycot door o.a. de USA zag KPN dat dit voor serieuze leveringsproblemen kon gaan zorgen en is met spoed gaan zoeken naar een andere fabrikant. Dat werd Arcydan. De Experiabox die zij produceren werd de V10A zoals we die nu kennen. Het was in eerste instantie een haastklus en dat was te merken. De meeste issues zijn inmiddels opgelost maar ik blijf erbij dat de V10 (zonder de A) in de basis betere hardware aan boord had. Vooral die 6 antennes.
Ik stap as vrijdag over op Budget Alles in 1. Nu wil ik mijn Fritzbox 7490 gebruiken. Kan ik deze direct aansluiten of moet ik eerst de Experia box aansluiten en dan wisselen?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik zou de Experiabox aansluiten en dit even een dag of 2 zo laten. Daarna kun je de Fritz!box wel aansluiten. Heb in het verleden met NLEx ook een ander modem gehad, maar toen gaf men aan dat de activatiestatus niet goed door was gekomen o.i.d. Ik had toen ook het standaard modem niet aangesloten gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2020 15:15 ]
Even een echte tweakersopmerking over de Experia V10.
Waarom kunnen die verdomde lichtjes niet uit. Ja afplakken kan altijd, maar ik wil dat ze uit staan en alleen aangaan als er iets Oranje/Rood te melden is.
Waarom kunnen die verdomde lichtjes niet uit. Ja afplakken kan altijd, maar ik wil dat ze uit staan en alleen aangaan als er iets Oranje/Rood te melden is.
NeeSjah schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 01:18:
Even een echte tweakersopmerking over de Experia V10.
@Barre73 Weet jij waarom het V10 modem van Budget niet de software-updates krijgen die de KPN en Telfort modems wel krijgen? Begrijp dat Budget klanten nog op versie T1.09 zitten terwijl KPN klanten al bij op versie 3.X zitten. Als het allemaal superstabiel is prima natuurlijk, maar overal het algemeen worden er bugs geplet lijkt me...
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Nee sorry... ik zit te veel aan de passieve netwerk kant om dat te weten.Trackerfire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:05:
@Barre73 Weet jij waarom het V10 modem van Budget niet de software-updates krijgen die de KPN en Telfort modems wel krijgen? Begrijp dat Budget klanten nog op versie T1.09 zitten terwijl KPN klanten al bij op versie 3.X zitten. Als het allemaal superstabiel is prima natuurlijk, maar overal het algemeen worden er bugs geplet lijkt me...
Het is niet versie 3.x hoorTrackerfire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:05:
Bij KPN: V1.01.00T03.7
Bij Budget en Telfort: V1.01.01T01.9
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 27-05-2020 17:38 ]
Eensch! Dank voor de verduidelijking en geen probleem @Barre73Dennis-L schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:37:
[...]
Het is niet versie 3.x hoor![]()
Bij KPN: V1.01.00T03.7
Bij Budget en Telfort: V1.01.01T01.9
Heb na wat Google hits gevonden dat het waarschijnlijk gewoon verschillende software is meer in principe wel redelijk up-to-date zou moeten zijn in vergelijk met KPN.
Sinds ongeveer een week zijn onze internetsnelheden verlaagt op VDSL van 55mbs naar 38mbs. Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld maar die konden de lijn niet doormeten ivm Coronamaatregelen bij KPN. Ik krijg wel een nieuwe router, maar of dat de oplossing gaat zijn.. Ik zou natuurlijk graag de oude snelheid weer terugkrijgen. Iemand een idee?
Je zou op https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ kunnen kijken of de snelheid overeen komt, ik heb weleens eerder gezien dat de capaciteit op bepaalde adressen van 50mbit naar 40 mbit ging, dat was enkele maanden terug.Jef Beam schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:54:
Sinds ongeveer een week zijn onze internetsnelheden verlaagt op VDSL van 55mbs naar 38mbs. Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld maar die konden de lijn niet doormeten ivm Coronamaatregelen bij KPN. Ik krijg wel een nieuwe router, maar of dat de oplossing gaat zijn.. Ik zou natuurlijk graag de oude snelheid weer terugkrijgen. Iemand een idee?
Kan ook dat de modem de snelheid van de lijn verlaagt omdat de lijn instabiel is. Check in je modem voor crc fouten. Zo ja, hoeveel? Ik heb mij laten vertellen dat 1 crc fout per uur gemiddeld een soort van acceptabele marge is.
De snelheid op mijn adres is volgens https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ 55mbs net even gecheckt. Overigens heb ik geen crc fouten in het modem: 0/0, wel 151 fec errors
[ Voor 6% gewijzigd door Jef Beam op 28-05-2020 16:04 ]
Vandaag overgestapt en alles aangesloten. Nog nooit zo soepel gegaan. DSL kwam rap up en tv werkt ook in 1 keer. Dikke prima zo. Even paar dagen wachten en dan de Fritzbox eraan.
Link status Up
Showtime 1 h 52 min 23 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 11075/62153 kbps
Attainable rate (Up/Down) 11251/63446 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 5.4/16.9 dB
Output power (Up/Down) 6.6/12.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 81/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/955
Link status Up
Showtime 1 h 52 min 23 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 11075/62153 kbps
Attainable rate (Up/Down) 11251/63446 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 5.4/16.9 dB
Output power (Up/Down) 6.6/12.3 dBm
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 81/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/955
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Valt mij op dat via IP-TV het geluid van BRT1 en Canvas duidelijk een stuk zachter is. Dus ieder keer bijregelen...
BBC First heeft bij mij last van pompen; bij zachte passages hoor je het geluid harder gaan zodat je ruis hoort. Soort automatisch volume control. Behoorlijk storend; geen drama.
Ik denk niet dat ik de enige ben; of toch? Arris box is aangesloten via HDMI.
BBC First heeft bij mij last van pompen; bij zachte passages hoor je het geluid harder gaan zodat je ruis hoort. Soort automatisch volume control. Behoorlijk storend; geen drama.
Ik denk niet dat ik de enige ben; of toch? Arris box is aangesloten via HDMI.
bbc-first kijk ik regelmatig, is me nog nooit opgevallen @OgWok .
Merk wel na 1 dag dat de FEC errors omhoog gaan. Is dat normaal? Merk niks verder aan de verbinding
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 2/246626
Merk wel dat de snelheid er nog niet is. Zat met online.nl op het dubbele.
CRC errors (Up/Down) 0/0
:fill(white):strip_exif()/f/image/zI5TA2URfMWkb94UCeJnpVPB.png?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Erik1805 op 30-05-2020 10:51 ]
FEC errors zijn fouten die je modem kan herstellen. Al zit het bij jou wel aan de hoge kant na een dagje. Normaal gesproken niet heel erg, tenzij het hard oploopt.Erik1805 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:49:
Merk wel na 1 dag dat de FEC errors omhoog gaan. Is dat normaal? Merk niks verder aan de verbinding
CRC errors (Up/Down) 0/0
[Afbeelding]
Met kabel getest? Je modem is wel op 60+Mbit verbonden.
Het aantal FEC fouten kom ik ook wel op, maar dan bij ongeveer 6 dagen verbonden te zijn. Let wel, dit is een stokoude VDSL lijn zonder vectoring. Mijn latency gaat tegenwoordig al over de 25ms.
Link status Up
Showtime 165 h 58 min 33 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10072/57338 kbps
Attainable rate (Up/Down) 14944/80394 kbps
Noise margin (Up/Down) 10.4/8.2 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.2/10.8 dB
Output power (Up/Down) -5.9/13.3 dBm
Interleave depth (Up/Down) 173/1439
Interleave delay (Up/Down) 8/9 ms
INP (Up/Down) 1/4 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 10/1
FEC errors (Up/Down) 23652/265265
[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 30-05-2020 16:43 ]
Doe het al tijden met zo'n lijntje:Erik1805 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:49:
CRC errors (Up/Down) 0/0
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/kjPfqBRM6LLIpPaTMxtNPCrd.png?f=user_large)
Wel lekker lage ping... zal ook wel een oude VDSL lijn zijn. Alhoewel in H'sum centrum waren ze wel met de centrale bezig.
[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 31-05-2020 08:00 ]
@Erik1805 @OgWok
en overige lezers.
Na een maandje testen met een KPN maandabonnement zou ik KPN er wel bij willen als provider, het voelt net ff wat sneller als Ziggo in het gedeelde coax segment. De goedkoopste mogelijkheid lijkt via Budget, omdat je dan het KPN abonnement hebt voor een fijne prijs.
Nu heb ik twee zaken als zeer prettig ervaren, IPv6 en G.INP (lage ping latency van 5-8ms). Wie van jullie zou e.a kunnen testen of bevestigen of dit bij Budget ook geactiveerd is?
De ping naar deze twee DNS servers was via native KPN over profiel35b (VPLUS) echt heel laag
195.121.1.34 (5ms)
195.121.1.66 (11ms)
Is dat bij jullie ook, en welke DNS servers krijg je door bij Budget?
en overige lezers.
Na een maandje testen met een KPN maandabonnement zou ik KPN er wel bij willen als provider, het voelt net ff wat sneller als Ziggo in het gedeelde coax segment. De goedkoopste mogelijkheid lijkt via Budget, omdat je dan het KPN abonnement hebt voor een fijne prijs.
Nu heb ik twee zaken als zeer prettig ervaren, IPv6 en G.INP (lage ping latency van 5-8ms). Wie van jullie zou e.a kunnen testen of bevestigen of dit bij Budget ook geactiveerd is?
De ping naar deze twee DNS servers was via native KPN over profiel35b (VPLUS) echt heel laag
195.121.1.34 (5ms)
195.121.1.66 (11ms)
@stormfly Staat me iets van bij dat IPv6 bij Budget niet aan staat.
Sinds een half jaar is onze wijk voorzien van glasvezel en hangt er een mooi kastje bij ons in de meterkast. Ik gebruik het op dit moment nog niet.
Ik overweeg om over te stappen van Tele2 naar KPN of Budget Alles in1. Al sik bij Budget de postcode check doe, komt ons adres niet voor.
Ik heb met hen gebeld en 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad met 4 verschillende verhalen. Verschillend van "Ja, moet kunnen, kan het alleen nu niet vinden in het systeem." tot "Als het daar niet bijstaat, dan kan het niet." Bij KPN zeiden ze dat Budget 'gewoon' bij de glasvezel kan en dus leverbaar moet zijn.
Aan Budget heb ik schriftelijk de vraag gesteld hoe het zit en of ze evt plannen hebben om het in onze wijk mogelijk te maken. Helaas geen reactie gekregen. Heeft iemand hier meer kennis van? Moet er technisch ng iets worden aangepast zodat Budget op de glasvezel kan? En is daar een uitrolplanning voor? Het gaat om de plaats Maarssen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik overweeg om over te stappen van Tele2 naar KPN of Budget Alles in1. Al sik bij Budget de postcode check doe, komt ons adres niet voor.
Ik heb met hen gebeld en 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad met 4 verschillende verhalen. Verschillend van "Ja, moet kunnen, kan het alleen nu niet vinden in het systeem." tot "Als het daar niet bijstaat, dan kan het niet." Bij KPN zeiden ze dat Budget 'gewoon' bij de glasvezel kan en dus leverbaar moet zijn.
Aan Budget heb ik schriftelijk de vraag gesteld hoe het zit en of ze evt plannen hebben om het in onze wijk mogelijk te maken. Helaas geen reactie gekregen. Heeft iemand hier meer kennis van? Moet er technisch ng iets worden aangepast zodat Budget op de glasvezel kan? En is daar een uitrolplanning voor? Het gaat om de plaats Maarssen.
Is het wel een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL?edegroot1973 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:51:
Sinds een half jaar is onze wijk voorzien van glasvezel en hangt er een mooi kastje bij ons in de meterkast. Ik gebruik het op dit moment nog niet.
In Maarssen ligt inderdaad een netwerk van KPN NetwerkNL.
Misschien dat @Barre73 een idee heeft waarom andere (WBA) providers (ik heb ook wat postcodes gecheckt bij T-Mobile en Online) niet kunnen leveren daar.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 31-05-2020 10:31 ]
DNS-servers in mijn Experiabox V10 van Budget:stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:13:
195.121.1.34 (5ms)
195.121.1.66 (11ms)
213.75.63.78
213.75.63.79
Ping naar de .78 is via mijn 500 Mbit verbinding 4 ms. Ping naar de .79 is zelfs maar 1 ms.
Tevens zie ik exact dezelfde ping-tijden voor de DNS-servers die jij noemt, resp. 1 en 4 ms voor de .34 en .66.
IPv6 ondersteunt Budget helaas (nog) niet.
Tnx dat is relevante informatie! In mijn vraag was het niet expliciet benoemd. Jij doet dat wel; glas.Mr Magic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:35:
[...]
DNS-servers in mijn Experiabox V10 van Budget:
213.75.63.78
213.75.63.79
Ping naar de .78 is via mijn 500 Mbit verbinding 4 ms. Ping naar de .79 is zelfs maar 1 ms.
Tevens zie ik exact dezelfde ping-tijden voor de DNS-servers die jij noemt, resp. 1 en 4 ms voor de .34 en .66.
IPv6 ondersteunt Budget helaas (nog) niet.
Als jullie naar http://bgp.he.net gaan. Welke provider en AS komt er dan in beeld?
Voor mij zou het gaan om VDSL @hjs test jij over glas of VDSL?
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 31-05-2020 10:40 ]
In Maarssen leggen KPN en E-fiber allebei glasvezel aan.Dennis-L schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:16:
Is het wel een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL?
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/maarssen
https://fiber.nl/provider/maarssen/