Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Als jullie naar http://bgp.he.net gaan. Welke provider en AS komt er dan in beeld?

Voor mij zou het gaan om VDSL @hjs test jij over glas of VDSL?
VDSL
Your ISP is AS1136 (KPN B.V.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
hjs schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:46:
[...]

VDSL
Your ISP is AS1136 (KPN B.V.)
Kan je op VDSL ook je eigen router koppelen dat je weet? Hetzelfde met KPN een PPPoE sessie in vlan 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Kan je op VDSL ook je eigen router koppelen dat je weet? Hetzelfde met KPN een PPPoE sessie in vlan 6
Je kan een eigen router gebruiken op VDSL.

Sluit een Fritzbox aan en je bent binnen 5 minuten online. Maar ook andere modems kunnen zeker aangesloten worden, neemt alleen wat meer tijd in beslag om te configureren.

Mocht je problemen krijgen met je verbinding, dan vraagt de ISP je wel om het provider modem aan te sluiten (meestal de Experiabox).

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 31-05-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Bij vdsl zal je toch altijd een modem nodig hebben?
Ik heb een Fritzbox 7490 in gebruik ipv de experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:05
Aha, maar in heel Maarssen ligt sowieso een glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1y5ktaB.png
Daar is KPN WBA altijd een actieve operator op en zou dus in principe Budget ook bestaal op moeten zijn.
Het kan zijn dat zijn aansluiting nog maar recent is opgeleverd en de postcodechecks nog niet zijn bijgewerkt of misschien heeft het iets met xPON te maken (KPN is er namelijk zelf wel bestelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hjs schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Bij vdsl zal je toch altijd een modem nodig hebben?
Ik heb een Fritzbox 7490 in gebruik ipv de experiabox
Ja je hebt gelijk. Het was een berichtje vanaf mijn mobiel. Jouw antwoord is wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-06 19:18
grun93 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:40:
[...]

In Maarssen leggen KPN en E-fiber allebei glasvezel aan.
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/maarssen
https://fiber.nl/provider/maarssen/
Aha, maar in heel Maarssen ligt sowieso een glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL.
https://i.imgur.com/1y5ktaB.png
Daar is KPN WBA altijd een actieve operator op en zou dus in principe Budget ook bestaal op moeten zijn.
Het kan zijn dat zijn aansluiting nog maar recent is opgeleverd en de postcodechecks nog niet zijn bijgewerkt of misschien heeft het iets met xPON te maken (KPN is er namelijk zelf wel bestelbaar)
Netwerk is in november/december aangelegd t/m de meterkast.

[ Voor 84% gewijzigd door edegroot1973 op 31-05-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:40
FEC errors stijgen niet heel hard meer. Snelheid gaat ook omhoog. Nu op 42Mbps.

Morgen de Fritzbox eraan hangen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30
@edegroot1973

Glas an sich kan wel bij Budget, heb dat wel ns gecheckt met een adres waarvan ik weet dat die glas hebben. Maar nu komt het: je weet dat glas prijstechnisch oninteressanter is dan Dsl bij Budget? Ipv voor 30 euro klaar betaal je dan opeens 40, he...

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 31-05-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:40
Ik wil mijn Fritzbos aansluiten incl TV. Welke van de 2 Telfort profielen moet ik toepassen?

Update : inmiddels aan de praat

[ Voor 15% gewijzigd door Erik1805 op 31-05-2020 16:21 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19
edegroot1973 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:51:
Sinds een half jaar is onze wijk voorzien van glasvezel en hangt er een mooi kastje bij ons in de meterkast. Ik gebruik het op dit moment nog niet.
Ik overweeg om over te stappen van Tele2 naar KPN of Budget Alles in1. Al sik bij Budget de postcode check doe, komt ons adres niet voor.
Ik heb met hen gebeld en 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad met 4 verschillende verhalen. Verschillend van "Ja, moet kunnen, kan het alleen nu niet vinden in het systeem." tot "Als het daar niet bijstaat, dan kan het niet." Bij KPN zeiden ze dat Budget 'gewoon' bij de glasvezel kan en dus leverbaar moet zijn.
Aan Budget heb ik schriftelijk de vraag gesteld hoe het zit en of ze evt plannen hebben om het in onze wijk mogelijk te maken. Helaas geen reactie gekregen. Heeft iemand hier meer kennis van? Moet er technisch ng iets worden aangepast zodat Budget op de glasvezel kan? En is daar een uitrolplanning voor? Het gaat om de plaats Maarssen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als je bij KPN wel kan en Budget niet dan komt dit waarschijnlijk door het feit dat dit een GPON levering is. Niet alle providers kunnen dit al verwerken. Dat is wel iets waar men druk mee bezig is (T-Mobile heeft hetzelfde) maar wanneer het klaar is weet ik niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
trankilo schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:33:
Budget zijn 'telfort lijntjes' dus vlan 34 op de WAN poort.
Dat is dan DHCP in VLAN34, geen PPPoE sessie in VLAN6 zoals bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 09:08
Heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb een abonnement bij Budget afgesloten, omdat ze op de website aangaven 108 Down en 32 Up te kunnen leveren. Deze informatie klopte met https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/.

Alleen als ik nu de check doe, dan is de maximaal haalbare downloadsnelheid 15Mbit en de upload 1Mbit... Mijn abonnement gaat dinsdag van start en ik vrees dat ik een abonnement heb afgesloten die Budget nu niet waar kan maken.

Waar het mij vooral om gaat: hoe kan het dat een er enkele weken geleden een downloadsnelheid van meer dan 110Mbit gerapporteerd werd en dat dit nu maximaal 15Mbit is geworden? ;(

Overigens woon ik in een appartement en voordat ik het abonnement heb afgesloten heb ik alle adressen hier gecontroleerd om er zeker van te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door w0ndersp00n op 31-05-2020 23:13 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 05:48
@w0ndersp00n

Je hebt gelukkig 14 dagen om te annuleren :). Wacht gewoon af.

[ Voor 20% gewijzigd door saharoen op 31-05-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nou, daar doet Budget dus iets wat volgens mij niet helemaal conform BW is:
4.4 Indien u een Consument bent en u de Overeenkomst voor een Dienst geheel via elektronische communicatiemiddelen hebt afgesloten (via de Website), mag u de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat u de bevestiging van de Overeenkomst hebt ontvangen kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren. Deze annulering kunt u online via een daartoe beschikbaar gesteld formulier rechtstreeks aan ons doorgeven. Na annulering binnen de wettelijke bedenktermijn ontvangt u van Budget Alles-in-1 een schriftelijke bevestiging hiervan.
Ik ga het natuurlijk meteen controleren op dinsdag, maar het is wel een zorgwekkende situatie, heel gek dat de aangeboden snelheid plotseling met een factor 10 is verlaagd.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:09
N.a.v. het bericht hierboven ook even gekeken. Ook hier gaan we over 2 weken over van Tele2 naar Budget. Enkele weken geleden het abonnement afgesloten, waarbij 111mb down en 33 up werd verwacht. Dit staat ook zo vermeld op het contact wat ik van Budget heb ontvangen.
Nu ik via bovenstaande tool check, en via de eigen website, kom ik niet verder dan 14down/1up... Dat is toch wel even schrikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 22:15
Budget is rare dingen aan het doen met hun postcode-check, ook voor glasvezel.

Heb in april 500 Mbit besteld (vorige week opgeleverd) en als ik nu m'n postcode controleer kan ik max. 200 Mbit aanvragen. Fourstack geeft nog gewoon 1000 Mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
w0ndersp00n schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:11:
Heeft iemand ervaring met de volgende situatie? Ik heb een abonnement bij Budget afgesloten, omdat ze op de website aangaven 108 Down en 32 Up te kunnen leveren. Deze informatie klopte met https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/.

Alleen als ik nu de check doe, dan is de maximaal haalbare downloadsnelheid 15Mbit en de upload 1Mbit... Mijn abonnement gaat dinsdag van start en ik vrees dat ik een abonnement heb afgesloten die Budget nu niet waar kan maken.

Waar het mij vooral om gaat: hoe kan het dat een er enkele weken geleden een downloadsnelheid van meer dan 110Mbit gerapporteerd werd en dat dit nu maximaal 15Mbit is geworden? ;(

Overigens woon ik in een appartement en voordat ik het abonnement heb afgesloten heb ik alle adressen hier gecontroleerd om er zeker van te zijn.
Dit gebeurt vaker en dat komt meestal omdat er geen beschikbare poorten meer zijn op de Dslam in de straatkast. Zodra dat het geval is wordt die straatkast als het ware dicht gezet voor nieuwe aanvragen en berekent het systeem de beschikbare snelheid alsof je in de telefooncentrale zelf wordt aangesloten. Dat zou dan maar 15 Mbit opleveren aan snelheid. Zodra er een kaart met poorten is bijgeplaatst in de kast en deze weer open staat voor nieuwe aanvragen past het systeem zich weer aan en zie je de oude snelheid weer.
Aangezien jij bestelde toen het nog ruim 100 Mbit was verwacht ik dat jij nog wel op een beschikbare poort in de straatkast komt. Waarschijnlijk was jij (1 van) de laatste op dat moment en moest de kast daarna dichtgezet worden.

Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr Magic schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:55:
Budget is rare dingen aan het doen met hun postcode-check, ook voor glasvezel.

Heb in april 500 Mbit besteld (vorige week opgeleverd) en als ik nu m'n postcode controleer kan ik max. 200 Mbit aanvragen. Fourstack geeft nog gewoon 1000 Mbit aan.
Fourstack geeft alleen aan wat KPN WBA kan leveren. Een provider besluit zelf wat ze willen leveren. Wellicht heeft Budget besloten geen nieuwe abonnementen meer aan te bieden van meer dan 200 Mbit. Omdat ze er te weinig aan verdienen bijvoorbeeld of omdat ze als budgetprovider vinden dat een 500 of 1000 Mbit abonnement te hoog is qua prijs voor hun specifieke portfolio.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 01-06-2020 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Wanneer ik nu via Fourstack weer mijn postcode/huisnummer invul zie ik terug de "normale" snelheid van 111 staan (ipv 15 gisteravond). Misschien waren er iets van werkzaamheden aan het netwerk, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
w0ndersp00n schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:11:

Dit heb ik ook mee gemaakt. Als je jou modem aansluit voordat je abo is ingegaan lijk je een soort van oefen DSL lijn te krijgen met inderdaad ongeveer 15 mbit. Zodra je abo in gaat wordt het modem opnieuw ingetrained en krijg je de volle snelheid. Ik zou me dus niet eerder zorgen maken dan wanneer je abo in gaat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Als ik nu weer kijk op fourstack dan zie ik gelukkig weer 107 down staan (en 215 bonded). Ik had m'n modem nog niet aangesloten, maar het was natuurlijk wel even schrikken. Misschien een storing bij fourstack? Morgen is de aansluiting actief, dus dan ga ik meteen controleren wat de snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
w0ndersp00n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:46:
Als ik nu weer kijk op fourstack dan zie ik gelukkig weer 107 down staan (en 215 bonded). Ik had m'n modem nog niet aangesloten, maar het was natuurlijk wel even schrikken. Misschien een storing bij fourstack? Morgen is de aansluiting actief, dus dan ga ik meteen controleren wat de snelheid is.
Fourstack is zeker een dynamische tool, mijn test maand met KPN 179down geschat. Mijn modem blijkt 209 in te trainen en dat zag ik een paar dagen later ook op fourstack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Jassy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Dit heb ik ook mee gemaakt. Als je jou modem aansluit voordat je abo is ingegaan lijk je een soort van oefen DSL lijn te krijgen met inderdaad ongeveer 15 mbit. Zodra je abo in gaat wordt het modem opnieuw ingetrained en krijg je de volle snelheid. Ik zou me dus niet eerder zorgen maken dan wanneer je abo in gaat.
Als er maar 15Mbit mogelijk is, dan bestaat de kans dat je ADSL krijgt uit de wijkcentrale, die veel verderop staat.

Enkele posts hierboven staat het ook aangegeven. Als er geen aansluiting meer beschikbaar is, dan neemt je verbinding de langere route naar de wijkcentrale waardoor je ADSL krijgt (15Mbit).

Dit probleem ben ik ook tegenaan gelopen in Zwolle. Er was maar 18Mbit meer leverbaar, de straatkast zat vol en gaat nu dus via de wijkcentrale 2km verderop..

Nu wordt er in heel Zwolle glasvezel aangelegd dus verwacht niet dat ze dat gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
krakendmodem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Als er maar 15Mbit mogelijk is, dan bestaat de kans dat je ADSL krijgt uit de wijkcentrale, die veel verderop staat.

Enkele posts hierboven staat het ook aangegeven. Als er geen aansluiting meer beschikbaar is, dan neemt je verbinding de langere route naar de wijkcentrale waardoor je ADSL krijgt (15Mbit).

Dit probleem ben ik ook tegenaan gelopen in Zwolle. Er was maar 18Mbit meer leverbaar, de straatkast zat vol en gaat nu dus via de wijkcentrale 2km verderop..

Nu wordt er in heel Zwolle glasvezel aangelegd dus verwacht niet dat ze dat gaan upgraden.
Dat zou ook kunnen maar ik zou tot het moment van leveren geen waarde hechten aan de snelheid van intrainen tot het moment dat het abo in gaat eerlijk gezegd. Het hoeft niks te betekenen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@w0ndersp00n

Waarom je modem niet nu vandaag al aansluiten?

Bij mij was die 2 dgn van tevoren actief, op 101Mbit ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:25

Trackerfire

BTC HODLER

Sjah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:21:
@w0ndersp00n

Hier inderdaad ook ruim van te voren actief. Abonnement ging vandaag in, was vorige week woensdag al actief toen ik mijn aansluitpakket kreeg. Fourstack had gisteren vermoedelijk onderhoud, ook bij mij gaf de postcodecheck 15Mbit aan als maximale snelheid terwijl en hier lekker 104 door het modem knalt. Geen zorgen dus.... ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Trackerfire

Kwam jij ook van Ziggo?

Want van dsl naar dsl overstappen lijkt mij wel een pain in the ass. Weet verder niet hoe dat werkt , maar lijkt mij zomaar.

Hopen dat Budget niet opeens zeer duur wordt waardoor je weg wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Sjah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:51:
@Trackerfire

Kwam jij ook van Ziggo?

Want van dsl naar dsl overstappen lijkt mij wel een pain in the ass. Weet verder niet hoe dat werkt , maar lijkt mij zomaar.

Yes kwam van Ziggo. Heb het abonnement voor de zekerheid een halve maand laten doorlopen mocht de overstap toch niet goed zijn gegaan maar was top. Modem uitgepakt, twee draadjes verbonden in bijgeleverde doosje, kabeltje van ISRA punt naar Modem, aanzetten en na 5 minuten was ik al geregistreerd op het netwerk en was alles groen 8)

Heb het abonnement 2 jaar vastgezet (25 euro p/m internet only, normaal 30 maar ben ook klant bij budget-energie). Indien ze de prijs verhogen met meer dan inflatie kun je er uiteraard vanaf en heb je zo weer Ziggo of een andere aanbieder op het KPN netwerk.

Had ook verwacht dat het lastiger zou zijn, maar het is me alles meegevallen. En..... de Ping is door de helft. Voor het gevoel zit ik dus op een (veel) snellere verbinding terwijl ik ben teruggegaan van 250/40 naar 100/30.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:51:
@Trackerfire

Kwam jij ook van Ziggo?

Tegenwoordig gaat het ook bij DSL al stukken beter dan vroeger :P.

Vroeger kon je daadwerkelijk pech hebben als je vanaf A naar B ging, je werd dan ingeprikt op de apparatuur van provider A naar provider B. Tegenwoordig gaat het via één DSLAM en zou het ook makkelijker moeten gaan. Vergelijkbaar met een aanpassen van een VLAN op een switch.

Dat is de theorie :P. Hoe het precies in de praktijk gaat kan Barre wel antwoord op geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Sjah schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:21:
@w0ndersp00n

Hij staat ook al klaar, maar heb hem nog niet ingeschakeld. Wist niet of dat kon, omdat in de instructies is aangegeven dat dit pas op de ingangsdatum kon. Maar ik zal hem zo direct inschakelen, hopelijk is de verbinding morgen direct actief.

Deze maand hou ik Ziggo er nog naast, maar als alles de komende twee weken goed gaat, dan kan ik Ziggo per 1 juli stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:00
Ik heb m'n Experiabox V10 zojuist aangesloten en probeer een aantal instellingen in het modem aan te passen. Maar de instellingen worden telkens vergeten. Ik moet ook steeds weer een nieuw wachtwoord instellen.

Edit: Oké hij moet blijkbaar settings krijgen vanuit de provider voordat ik er mee aan de haal kan. |:(

De firmware versie is op dit moment V1.01.99T01.7.

Officieel gaat mijn abonnement morgen pas in.
Oh en verder is mijn AS op dit moment AS3265 (Xs4all).

[ Voor 13% gewijzigd door Marijn100 op 01-06-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:13:
[...]
zou ik KPN er wel bij willen als provider, het voelt net ff wat sneller als Ziggo in het gedeelde coax segment
[...]
offtopic:
Wat moet je met twee providers? Ik vind een internetabonnement tegenwoordig al duur genoeg, laat staan om nog eens €30 per maand weg te pissen. Met de betrouwbaarheid van internetverbindingen tegenwoordig heb je aan eentje genoeg lijkt mij? Heb de afgelopen 2-3 jaar geen enkele keer downtime gehad met Budget Thuis. En anders een paar uur op 4G hotspot als de boel wel echt plat ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2020 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
ThinkPadd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:25:
[...]

offtopic:
Wat moet je met twee providers? Ik vind een internetabonnement tegenwoordig al duur genoeg, laat staan om nog eens €30 per maand weg te pissen. Met de betrouwbaarheid van internetverbindingen tegenwoordig heb je aan eentje genoeg lijkt mij? Heb de afgelopen 2-3 jaar geen enkele keer downtime gehad met Budget Thuis. En anders een paar uur op 4G hotspot als de boel wel echt plat ligt?
Ja goede vraag ik stel hem mij ook wel vaker, maar laat ik zeggen dat ik door mijn andere hobby wat bij verdien en nu ook wel eens wat wil uitgeven aan een hobby ;)

Je hebt volledig gelijk over outages bij Ziggo ze zijn nilhil tot niet, er wordt weinig gegraven in mijn gemeente dus nog nooit een fiber cut gehad in ruim 10 jaar tijd. Het versterker kastje staat in de schaduw van onze woningen en heeft geen hitte kuren. Ik ga alleen wel mee in de landelijke storingen, maar die zijn er vrij weinig.

De enige reden is dan ook de fun factor, ik bouw hoog beschikbare netwerken voor MKB + en dan is het leuk om het thuis ook hoogbeschikbaar te maken. Met de Edge Router Lite gaat dat wel lukken, plus ik meet graag routing paden met smokeping etc. Met een Vigor 130 wil ik het in full bridge draaien.

Als je Budget neemt + Energie + cashbackxl dan kom je op 21e per maand uit. Los van het feit dat je dan ook een NEST en Chromecast krijgt die je kan doorverkopen. Volgens mij zijn er mensen die in de bar van de sporthal elke zaterdag meer verzuipen dan die 21euro per maand die deze actie kost.

Maar je hebt helemaal gelijk, mijn vrouw stelde dezelfde vragen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Was vannacht rond 2en even wakker. Geen tv, telefoon, internet van Budget. Paar keer Experiabox geherstart.
Niets. Was me net al op aan het maken voor een bel rondje met Budget. Maar nu alles gelukkig weer OK.
Ze zijn vannacht aan het sleutelen geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMqrSz7mPovADyoSDSjfXs36lDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K3qEQQjkecklN8iLmyEB7Q4f.png?f=user_large

Ping is nog wat lager en upload bijna verdubbeld; hulde ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Hier krijgt mijn modem helaas geen signaal binnen... heb al meerdere keren opnieuw opgestart, maar helaas geen internet.
Ik hang dus over drie kwartier wel meteen aan de telefoon.

Edit: heel fijn... De klantenservice is onbereikbaar 🤔

[ Voor 14% gewijzigd door w0ndersp00n op 02-06-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32

OgWok

U.N.C.L.E.

w0ndersp00n schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:46:
Hier krijgt mijn modem helaas geen signaal binnen... heb al meerdere keren opnieuw opgestart, maar helaas geen internet.

Al met de klantenservice gesproken?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
w0ndersp00n schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:46:

He da's vervelend, slechte kennismaking. Hoop voor je dat je voor 12 uur vannacht nog online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
De klantenservice had vanochtend een storing, dus waren telefonisch niet bereikbaar. Begin van de middag heb ik ze telefonisch wel te pakken gekregen en hebben ze me geholpen.

Ik moest het klepje van het telefoonaansluitpunt verwijderen en foto's maken van de kabels, want het leek erop dat de modem aangaf dat de bekabeling onjuist was. Maar nadat ik de volledige klep voor de aansluiting weg had gehaald bleek dat ik 2 aansluitpunten had, 1 was dus al die tijd verborgen. Het tweede aansluitpunt bleek degene te zijn die ik moest hebben.

Ik heb de 'opening' naar de aansluiting dus verplaatst en daar de modem op aangesloten en een half uur later kreeg ik een automatische mail van Budget dat ik online was. En dat was ook zo!

Het resultaat tot nu toe is goed. Ik ga het deze week testen en als alles zonder problemen werkt, dan kan ik Ziggo vanaf 1 juli opzeggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXxEg5G3xHz3-HcWsSog9TaxSLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHXJvAWH0nUikHTlJh4lp7fs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Je kan Ziggo niet meer vanaf 1 juli opzeggen, de termijn is een maand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 05:48
Je kan Ziggo niet meer vanaf 1 juli opzeggen, de termijn is een maand .
Nee je kan tot 1 juli kosteloos opzeggen. Dat betekend 30 juni laatste dag is om op te zeggen per direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-06 08:31
Heb het vandaag ook aangevraagd. Ik ga dan van 50/5 (Ziggo) voor 63 p/m naar 100/30 voor 55 p/m (incl. opnemen, extra TV-ontvanger, zenderpakket e.d. en korting omdat ik al energie-klant ben). En ook nog eens een Google Home Mini en een Chromecast. Die heb ik al voldoende, dus die kunnen dan meteen Marktplaats op.

Waar ik nog een beetje mee zit is of ik mijn eigen router (AC5300) goed kan blijven inzetten, bv. de ExperiaBox reduceren tot modem (vergelijkbaar met de bridge mode bij Ziggo) zodat ik feitelijk niks hoef aan te passen in mijn LAN. Ik draai namelijk enkele domeinen zelf thuis (o.a mailservers), dus dat scheelt veel werkt als dat gewoon omgeprikt kan worden. De AC5300 ondersteunt IP TV en IGMP snooping, dus dat helpt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
robert.v.w. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:12:
Heb het vandaag ook aangevraagd. Ik ga dan van 50/5 (Ziggo) voor 63 p/m naar 100/30 voor 55 p/m (incl. opnemen, extra TV-ontvanger, zenderpakket e.d. en korting omdat ik al energie-klant ben). En ook nog eens een Google Home Mini en een Chromecast. Die heb ik al voldoende, dus die kunnen dan meteen Marktplaats op.

Waar ik nog een beetje mee zit is of ik mijn eigen router (AC5300) goed kan blijven inzetten, bv. de ExperiaBox reduceren tot modem (vergelijkbaar met de bridge mode bij Ziggo) zodat ik feitelijk niks hoef aan te passen in mijn LAN. Ik draai namelijk enkele domeinen zelf thuis (o.a mailservers), dus dat scheelt veel werkt als dat gewoon omgeprikt kan worden. De AC5300 ondersteunt IP TV en IGMP snooping, dus dat helpt in elk geval.
Mooie stap. Je kan bij xDSL helaas niet zo makkelijk in bridge als bij Ziggo. Gewoonweg omdat de providers het niet ondersteunen.

Maar door de vrije modem keuze heb je wel alle vrijheid die je wilt. Een Vigor 130 of een Vigor 165 gaat je helpen in bridge modus.

Of de experiabox als router en je eigen router daarachter. Dan heb je double NAT maar heb je geen kosten om van xDSL signaal naar Ethernet te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 03-06-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Gisteren zou mijn abonnement ingaan. Tot vanochtend had een relatief trage (25 down/ 30 up) verbinding op het AS van Xs4all.
Nu parkeert er net een KPN busje voor de deur en is m’n verbinding down. Zouden ze mij nu aan het aansluiten zijn?

Edit: Ik zat blijkbaar op de verbinding van de buurvrouw (die wel bij Xs4all zit). Work in progress.

[ Voor 17% gewijzigd door Marijn100 op 03-06-2020 15:01 . Reden: Update van de situatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Marijn100 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:53:
Gisteren zou mijn abonnement ingaan. Tot vanochtend had een relatief trage (25 down/ 30 up) verbinding op het AS van Xs4all.
Nu parkeert er net een KPN busje voor de deur en is m’n verbinding down. Zouden ze mij nu aan het aansluiten zijn?

Edit: Ik zat blijkbaar op de verbinding van de buurvrouw (die wel bij Xs4all zit). Work in progress.
Hou ons op de hoogte dit zijn de leuke verhalen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Marijn100 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:53:

Nou de KPN-monteur heeft mijn verbinding blijkbaar losgehaald. Als het goed is wordt het morgen weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Marijn100 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Nou de KPN-monteur heeft mijn verbinding blijkbaar losgehaald. Als het goed is wordt het morgen weer gefixed.
Dan zat je misschien parallel aan de buuf afgemonteerd. Wel interessant om mee te krijgen hoe lang het duurt voordat jij nu echt online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Sjah schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:30:
@edegroot1973

Glas an sich kan wel bij Budget, heb dat wel ns gecheckt met een adres waarvan ik weet dat die glas hebben. Maar nu komt het: je weet dat glas prijstechnisch oninteressanter is dan Dsl bij Budget? Ipv voor 30 euro klaar betaal je dan opeens 40, he...
Ja, ik weet dat ze het hebben, maar ze schijnen dus technisch nog niet op het netwerk in Maarssen te kunnen leveren. Het is door iemand anders uitgelegd waarom dat is.

Ik wil juist van de ADSL af, aangezien onze snelheid bedroevend is. Komen niet boven de 25mb/s uit. Ik hoop dat glasvezel wel de hogere snelheden kan leveren.

Aangezien Budget niet kan melden wanneer ze wel kunnen leveren, neig ik nu naar een jaarabo bij KPN. En dan zien hoe over een jaar de markt eruit ziet.

Update: Budget meldt me via Twitter dat ze wel kunnen leveren en geven me telefoonnummer van de Sales-afdeling. Die doet de postcodecheck en zegt dat het niet kan 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door edegroot1973 op 05-06-2020 18:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marijn100
stormfly schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Dan zat je misschien parallel aan de buuf afgemonteerd. Wel interessant om mee te krijgen hoe lang het duurt voordat jij nu echt online bent.
De ontknoping!
Meteen die middag ook even de klantenservice gebeld. Daar is toen meteen een ticket gemaakt bij KPN om een monteur langs te laten komen. KPN heeft er helaas 48 voor nodig gehad om mij op te bellen en een afspraak te maken.
De monteur was hier net. M'n lijn hoorde op poortje 15 te zitten maar zat op poortje 51. Er zat iets gekruist. :?

De monteur was ook zo netjes om meteen even een fatsoenlijk ISRA punt te installeren hier. Ik heb nu zo'n mooi ISRA type 2 kastje in plaats van een random draadje. uit de muur. Ik haal nu netjes 101/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
01/06 aangevraagd
04/06 eerste incasso gelukt
05/06 prik op de DSL lijn om 00:06 kwam de lijn up
07/06 al twee dagen de lijn op volle snelheid in gebruik, nog geen modem ontvangen via Budget.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 08-06-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Barre73 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:19:
[...]

Als je bij KPN wel kan en Budget niet dan komt dit waarschijnlijk door het feit dat dit een GPON levering is. Niet alle providers kunnen dit al verwerken. Dat is wel iets waar men druk mee bezig is (T-Mobile heeft hetzelfde) maar wanneer het klaar is weet ik niet.
Dank voor de uitleg. Voorlopig heeft Budget zelf geen idee waarom ze niet kunnen leveren en ook geen planning. Jammer, want in combinatie met energie en mobielabo toch echt wat goedkoper dan KPN.

Iemand al eerder deze situatie meegemaakt en enig idee van doorlooptijd? Dus: KPNNetwerk levert Glasvezel tot in de meterkast. KPN en XS4all zijn leverbaar. Hoe lang duurt het voordat andere providers technisch in staat zijn om te kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh12
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Heeft iemand al de Google Nest Mini en Chromecast ontvangen van Budget? Ik heb op 10 mei internet abbo aangevraagd, heb het installatiepakket al ontvangen, maar ik wacht nog steeds op Google dingen.

Meerdere keren gebeld met de klantenservice en elke keer hoor ik dat het vandaag of morgen wordt verzonden, maar nog steeds niets ontvangen. Ik ben nieuwsgierig naar ervaring van andere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijn100
Josh12 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:14:
Heeft iemand al de Google Nest Mini en Chromecast ontvangen van Budget? Ik heb op 10 mei internet abbo aangevraagd, heb het installatiepakket al ontvangen, maar ik wacht nog steeds op Google dingen.

Meerdere keren gebeld met de klantenservice en elke keer hoor ik dat het vandaag of morgen wordt verzonden, maar nog steeds niets ontvangen. Ik ben nieuwsgierig naar ervaring van andere mensen.
Ik heb toevallig vandaag gebeld. Er moest een andere afdeling gemaild worden. Via die weg houden ze me op de hoogte. De Google dingen zouden hier allang gearriveerd moeten zijn volgens de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh12
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Marijn100 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:32:
[...]

Ik heb toevallig vandaag gebeld. Er moest een andere afdeling gemaild worden. Via die weg houden ze me op de hoogte. De Google dingen zouden hier allang gearriveerd moeten zijn volgens de klantenservice.
Vorige week donderdag en vanmorgen hoorde ik van hun precies hetzelfde verhaal. Laten we hopen dat ze hun belofte nakomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-06 08:31
Volgens hun actievoorwaarden:
Budget Alles-in-1 verstuurt de Google Home Mini en Google Chromecast na het verstrijken van de bedenktijd (deze vangt aan na aanmelding en duurt 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:42

PnD

like in Pinda ^_^

19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Ondanks herhaaldelijk bellen afgelopen weken vandaag nog geen track en trace voor mijn modem.
Staat al sinds 2 juni op verzendstatus in hun systeem, maar nog geen track trace van PostNL.

"PostNL heeft het druk" en ik moet maar vertrouwen dat ik 11/6 mijn modem hebt, want dat is de prognose datum in hun systeem.

Geen beste kennismaking...Hopelijk blijft mijn KPN Experia modem gewoon werken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:21:
19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Geen beste kennismaking...Hopelijk blijft mijn KPN Experia modem gewoon werken :F
Zit er een Telfort profiel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nee, van KPN, dus neem aan KPN settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Ondanks herhaaldelijk bellen afgelopen weken vandaag nog geen track en trace voor mijn modem.
Staat al sinds 2 juni op verzendstatus in hun systeem, maar nog geen track trace van PostNL.

"PostNL heeft het druk" en ik moet maar vertrouwen dat ik 11/6 mijn modem hebt, want dat is de prognose datum in hun systeem.

Wat dat laatste betreft: vast wel. Ook al wordt je op 10 of 11 juni omgezet naar Budget, dan nog kan je KPN modem blijven gebruiken. Als het niet vanzelf gaat, dan uit en weer aanzetten. En als dat ook niet werkt, modem resetten met paperclip en weer opnieuw opstarten. Zodoende een update forceren.
En als zelfs dat niet werkt, dan gaat er iets anders mis en zal je moeten gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Hier gaat a.s. vrijdag Tele2 er af, en wordt zaterdag Budget Alles in 1 aangezet. Door wat problemen met opzeggen van Tele2 helaas niet naadloos in elkaar kunnen overlopen. Budget hier nog over gebeld, was wel mogelijk om het een dag te vervroegen maar meer kans op problemen (🤔)
In ieder geval hier ook nog geen modem ontvangen, of Track&Trace code. Wellicht dat ik morgen even bel met de vraag wanneer ik deze kan verwachten. Ben inmiddels toch wat huiverig geworden voor de overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:44:
Nee, van KPN, dus neem aan KPN settings.
hjs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Zit er een Telfort profiel in?
Jeps het is een Telfort profiel. DHCP in vlan 34. Geen PPPoE in vlan 6 en IPv6 zoals bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Vreemd dat de installatiepakketten zo laat verzonden worden. Ik heb mijn abonnement 11 mei afgesloten. 26 mei werd mijn installatiepakket verzonden. 2 juni is mijn abonnement ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Marijn100 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:28:
Vreemd dat de installatiepakketten zo laat verzonden worden. Ik heb mijn abonnement 11 mei afgesloten. 26 mei werd mijn installatiepakket verzonden. 2 juni is mijn abonnement ingegaan.
Ik gok dat dit de twee weken bedenktijd is. En dat lijkt aardig overeen te komen met de datums die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Marijn100 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:28:
Jeps eigenlijk kan dat niet, want hiermeer forceren ze het 14 dagen herroepingsrecht. Is al eerder besproken hier. Je mag nu niet meer opzeggen, maar je hebt ook niets kunnen testen omdat het product niet geleverd was voor die tijd 8)7

Heb je de afgelopen 14 dagen een contract afgesloten waar je vanaf wilt? Download dan het herroepingsformulier en stuur het terug per post of e-mail. Dan annuleren we je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

stormfly schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:21:
[...]

[...]

Jeps het is een Telfort profiel. DHCP in vlan 34. Geen PPPoE in vlan 6 en IPv6 zoals bij KPN.
Bedoel je dat het dus niet met de huidige modem instellingen zal werken?

Heb even wat informatie gezocht in de interface vh modem ter info.

Apparaat informatie
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GFAxxxxxxx
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.7V3
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvfbH043r.d26u

Link status Up
Showtime 668 h 15 min 9 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33031/107353 kbps
Attainable rate (Up/Down) 34484/108642 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.3/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 1.6/4.8 dB
Output power (Up/Down) -7.4/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 83/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 500/7658

Mocht morgen KPN de boel afsluiten krijg ik het graag snel weer online natuurlijk. Met twee thuiswerkers is internet wel erg belangrijk momenteel 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Bedoel je dat het dus niet met de huidige modem instellingen zal werken?

Heb even wat informatie gezocht in de interface vh modem ter info.

Apparaat informatie
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GFAxxxxxxx
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.7V3
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvfbH043r.d26u

Link status Up
Showtime 668 h 15 min 9 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33031/107353 kbps
Attainable rate (Up/Down) 34484/108642 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.3/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 1.6/4.8 dB
Output power (Up/Down) -7.4/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 83/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 500/7658

Mocht morgen KPN de boel afsluiten krijg ik het graag snel weer online natuurlijk. Met twee thuiswerkers is internet wel erg belangrijk momenteel 😑
Je kunt geen KPN instellingen op een Budget (Telfort) lijn gebruiken. Als je geen eigen modem hebt waar je instellingen kunt wijzigen dan denk ik niet dat het gaat werken.

Misschien weet @krakendmodem of een modem zich via de line provisioned of dat dit voor de shipment moet gebeuren? Ik denk het laatste want je moet ook het modem retour sturen naar je vorige provider, dat maakt een modem uniek per provider.
19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Heb je van de overstapservice gebruik gemaakt? Bij KPN etc heb je het modem zeer kort nadat de lijn actief is geworden, als doel voor het officiele oplevermoment (datum contract).

Heb je enig zicht op wanneer de 14 dagen termijn verstreken is, of gaat die pas vanaf 11/6 lopen?

Je zou misschien KPN nog een maandje actief kunnen maken, die zijn flexibeler dan Budget. Of een FritzBox van marktplaats scoren, daar kan je simpel TELFORT kiezen en dan ben je online schat ik in.

Ik heb een eigen modem, en maak al 4 dagen gebruik van de lijn maar ook hier is nog geen modem aangekomen. Ik verwacht hem volgens de 14 dagen theorie vanaf 1 juni aangevraagd + 14 = 15e juni. De officiele datum op het contract staat nog bijna een week later.

[ Voor 30% gewijzigd door stormfly op 09-06-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wacht maar even af wat er morgen gebeurd. Dan loopt mijn KPN af. Ben benieuwd of die me gelijk offline zetten. Heb inderdaad de overstapservice gebruikt.

Bedankt voor de tip vd fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Je kunt geen KPN instellingen op een Budget (Telfort) lijn gebruiken. Als je geen eigen modem hebt waar je instellingen kunt wijzigen dan denk ik niet dat het gaat werken.

Misschien weet @krakendmodem of een modem zich via de line provisioned of dat dit voor de shipment moet gebeuren? Ik denk het laatste want je moet ook het modem retour sturen naar je vorige provider, dat maakt een modem uniek per provider.

[...]

Heb je van de overstapservice gebruik gemaakt? Bij KPN etc heb je het modem zeer kort nadat de lijn actief is geworden, als doel voor het officiele oplevermoment (datum contract).

Heb je enig zicht op wanneer de 14 dagen termijn verstreken is, of gaat die pas vanaf 11/6 lopen?

Je zou misschien KPN nog een maandje actief kunnen maken, die zijn flexibeler dan Budget. Of een FritzBox van marktplaats scoren, daar kan je simpel TELFORT kiezen en dan ben je online schat ik in.

Ik heb een eigen modem, en maak al 4 dagen gebruik van de lijn maar ook hier is nog geen modem aangekomen. Ik verwacht hem volgens de 14 dagen theorie vanaf 1 juni aangevraagd + 14 = 15e juni. De officiele datum op het contract staat nog bijna een week later.
Experia boxen bij KPN, Telfort etc.. zijn vrij inzetbaar. Je sluit een andere aan en hij haalt zelf zijn informatie op. Provisioning gebeurt dus via de lijn. Maar dit kan alleen bij deze genoemde providers onderling. Een router of modem van Tele2 gaat niet lukken. Een eigen router wel mits je de instellingen kent. Nu zijn die vrij beschikbaar dus dat zou nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:31:
Ik wacht maar even af wat er morgen gebeurd. Dan loopt mijn KPN af. Ben benieuwd of die me gelijk offline zetten. Heb inderdaad de overstapservice gebruikt.

Bedankt voor de tip vd fritzbox.
Ik ben ook benieuwd, ik denk dat KPN over 1u30 minuten je misschien al afsluit. Op basis van scripts draait dat gewoon zonder tussenkomst van personeel. Mijn lijn werd 00:05 actief enkele dagen geleden.

Ik ben enorm verbaasd over hun vergaande automatisering van frontdesk tot handelingen in de straatkast. Zal wel komen doordat WBA een commercieel product is waar ook ander afnemers tegen aan kletsen met een API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Experia boxen bij KPN, Telfort etc.. zijn vrij inzetbaar. Je sluit een andere aan en hij haalt zelf zijn informatie op. Provisioning gebeurt dus via de lijn. Maar dit kan alleen bij deze genoemde providers onderling. Een router of modem van Tele2 gaat niet lukken. Een eigen router wel mits je de instellingen kent. Nu zijn die vrij beschikbaar dus dat zou nog kunnen.
Gaaf dat het provider overschrijdend werkt voor de partijen onder het groene logo.

Dan ben ik nu nog meer benieuwd hoe zijn migratie gaat verlopen. Jouw info geeft positieve kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:44:
[...]

[...]

Zoals Barre al aangaf dus. Gaat via de lijn.
Ook al zou je een Experiabox uit de kringloop halen, bij aansluiten haalt die zelf de software en instellingen vervolgens op. Zo had ik in een Kringloopwinkel voor 2 euro een V10 op de kop getikt :P. Die was voorheen op een zakelijke lijn aangesloten geweest, en die firmware had veel meer mogelijkheden dan de consumentenversie. Na aansluiten aan de DSL ging het modem vrijwel direct de nieuwe (consumenten) firmware downloaden en stond m'n eigen gegevens (VoIP) er weer in.

Dat is natuurlijk het voordeel van die dingen. Voor a-technische gebruikers is het letterlijk de stekker erin in en gaan. Een Fritzbox is dan soms al een hele stap ingewikkelder, daar moet je nog een menu doorlopen om die verbinding te krijgen. En niet iedereen snapt dat.

Daarnaast zijn de gebruikte chipsets in de Experiaboxen van een goede kwaliteit. Het valt mij op dat attainable line speeds met een Fritzbox 7360 of 7340 soms wel 20Mbit lager waren dan met een Experiabox. Nu maakte dat voor het abonnement niet uit, die was 20Mbit. Maar 60Mbit attainable of 40Mbit attainable is dan een behoorlijk verschil. De software van die modems is een andere discussie :+, al was dat bij de V10 opzich wel ok.

Type verbinding was een VDSL2-CO, geen straatkast ertussen.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 09-06-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
krakendmodem schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Zoals Barre al aangaf dus. Gaat via de lijn.
Ook al zou je een Experiabox uit de kringloop halen, bij aansluiten haalt die zelf de software en instellingen vervolgens op. Zo had ik in een Kringloopwinkel voor 2 euro een V10 op de kop getikt :P. Die was voorheen op een zakelijke lijn aangesloten geweest, en die firmware had veel meer mogelijkheden dan de consumentenversie. Na aansluiten aan de DSL ging het modem vrijwel direct de nieuwe (consumenten) firmware downloaden en stond m'n eigen gegevens (VoIP) er weer in.
Hmm zou dit ook kunnen met een v8? Klinkt als een goedkope modem in bridge mode. Of krijgen die de instellingen niet meer door vanuit KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@stormfly

Dat jij nu al week of 2 van tevoren/opleveren je dsl gebruitk, ben je niet bang voor een staartje aan "deze zaak" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Sjah schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:55:
@stormfly

Dat jij nu al week of 2 van tevoren/opleveren je dsl gebruitk, ben je niet bang voor een staartje aan "deze zaak" ?
Mogge! Nee ik ben daar niet bang voor, het is voor mij een parallele lijn aan Ziggo, gewoon uit Tweaker behoefte. Heb het nu zo gebouwd dat er 30seconden failover tussen zit 8) primaire lijn is 100/30 van budget omdat de latency lager is over xDSL. Backuplijn is Ziggo met 250/25 en bulk data zoals downloads van een NAS gaan geforceerd over de Ziggo lijn. Als ze mij afsluiten heb ik een hikje van 30 seconden :P

Voordat ik deze xDSL lijn in gebruik nam, heb ik eerst 1 maandje KPN getest via het KPN maandabonnement. Om er zeker van te zijn dat de lijn van kwaliteit is en niet gammel, hij lag al 10 jaar los in de kruipruimte _/-\o_

Ik heb daardoor heel recent het order process van KPN doorlopen en dat is 99% hetzelfde als bij Budget, aanmelden, incasso gelukt, lijn actief via automatisering op afstand, modem wordt verstuurd vanuit logistiek. In beide gevallen is de lijn veel eerder actief dan je het modem hebt, sprekende voor mijn moderne vPLUS straatkast. Die tijddelta is bij KPN 24/48 uur voordat je het modem hebt en bij Budget lijkt dit 14 dagen te zijn?

En volgens mij is dat exact in strijd met mijn consumenten recht, als ik schoenen online koop dan pas ik die twee avonden en bekijk ze overdag in daglicht. Mochten ze toch niet bevallen dan mag ik ze retour sturen binnen 14 dagen nadat ik het product ontvangen heb _/-\o_

Ik denk dat degene die hier een "staartje" op de broek gespeld kan krijgen, Budget zelf is. Immers met hun huidige manier van aansluiten kan ik hun product niet testen. Waardoor ik mij alleen op een papieren contract kan herroepen binnen 14 dagen...maar dat is niet het product wat ik aanschaf, dat is bijkomende administratie.

Toch begrijp ik Budget wel hoor (ik doe nu een aanname). Ze stoppen het liefst die NEST, Chromecast, Modem in één shipment, om hun prijzen laag te houden. En die twee goodies die krijg je pas na de 14 dagen termijn, dat staat helder op de site.

--------------
Eerste google hit https://www.retourneren.n...uridisch/herroepingsrecht

Uitpakken en proberen
Na het ontvangen van een product heeft de consument het recht om dit product te inspecteren. Voldoet het aan de eisen, werkt het naar behoren? Het product mag uitgepakt worden, maar de consument moet wel zorgvuldig met het product omgaan. Als het product door schuld van de consument beschadigd raakt, dan mag de handelaar de ontstane schade verrekenen met het terug te betalen bedrag.

Koopovereenkomst: de herroepingstermijn start zodra de consument het bestelde product heeft ontvangen. Als meerdere producten zijn besteld tijdens één bestelling, en deze worden afzonderlijk van elkaar geleverd, dan start de termijn zodra het laatste product is ontvangen. Gaat het om een abonnement, bijvoorbeeld van een tijdschrift, dan start de termijn zodra het eerste tijdschrift is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Het gaat om een dienst en niet om een geleverd product, voor een dienst steekt het herroepingsrecht net even wat anders in elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edegroot1973
Barre73 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:19:
[...]

Ik heb zojuist antwoord gekregen van Budget:
"De glasvezeltechniek van het netwerk dat bij u in de wijk ligt is GPON (nieuwste glasvezeltechniek). Over GPON kunnen wij op dit moment helaas nog niet leveren. Of en wanneer dit in de toekomst wel mogelijk wordt is op dit moment niet bekend."

100 punten voor Barre73 :)

Ik ga KPN aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Zojuist even met Budget telefonisch contact gehad. A.s zaterdag gaat ons abonnement in, maar tot op heden nog geen apparatuur of Track&Trace code van ze mogen ontvangen.

Volgens de klantenservice is er een storing geweest in het distributiesysteem van KPN, waardoor er momenteel wat vertraging is met versturen van de modems etc. Helaas kon hij ook niet in het systeem zien wat op dit moment de verzendstatus zou zijn, aangezien zij niet in het distributiesysteem kunnen kijken.
Aangezien mij niet eens op een klantnr oid is gevraagd (dus niet in mijn profiel is gekeken), neem ik de toezegging dat deze zaterdag in huis moet zijn nog niet heel serieus tbh..

Wanneer ik vrijdagmiddag om 12u nog geen T&T heb ontvangen, kan ik weer contact opnemen. Aangezien de postbode hier in de middag komt, hoop ik alle apparatuur toch wel voor zaterdag in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40
Slaah_007 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:56:
Het gaat om een dienst en niet om een geleverd product, voor een dienst steekt het herroepingsrecht net even wat anders in elkaar ;)
Het is iets genuanceerder, zoals altijd met wetgeving.

Uitgangspunten:

Artikel 6:230 van het Burgerlijk Wetboek geeft duidelijk aan dat aankoop van goederen op afstand de bedenktermijn ingaat op de dag waarop de consument de zaak heeft ontvangen. Niet op de dag dat een de overeenkomst geaccepteerd wordt (overeenkomst voor dienst + product(en) ).

Internet afnemen is een dienst, waarvoor inderdaad de bedenktermijn (mag) ingaan na bevestiging. Maar omdat er ook een product geleverd wordt gaat deze overeenkomst pas in na ontvangst van bijbehorende producten (lees modem).

Je kunt de acceptatie van bijbehorende producten dus uitstellen, door deze pas later van het postkantoor te halen.

Rechters maken geen onderscheid tussen in bruikleen en eigendom.

diensten kun je opzeggen bij langdurig falen, meende voor internet en bellen dat de tijd hiervoor rond de 10 a 15 uur lag.

bij twijfel de dienst telefonisch afsluiten en aangeven dat jij 'ook' het gesprek opneemt. Diensten mag je binnen het eerste jaar nog opzeggen als je onvoldoende geïnformeerd bent. En zo heb je meer rechten/truukjes.

Merk wel dat dienstverleners steeds beter worden, zag bijvoorbeeld een heel kwaliteitsverschil tussen mijn vodaphone contract van 2 jaar terug en die van een jaar later. En hetzelfde bij mijn internetprovider.

Ik vertel het zwart/wit, maar wetgeving is vooral grijstinten en interpretatie/context gevoelig, bij twijfel wordt consument gewoonlijk in het gelijk gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40
KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:31:
Zojuist even met Budget telefonisch contact gehad. A.s zaterdag gaat ons abonnement in, maar tot op heden nog geen apparatuur of Track&Trace code van ze mogen ontvangen.

Volgens de klantenservice is er een storing geweest in het distributiesysteem van KPN, waardoor er momenteel wat vertraging is met versturen van de modems etc. Helaas kon hij ook niet in het systeem zien wat op dit moment de verzendstatus zou zijn, aangezien zij niet in het distributiesysteem kunnen kijken.
Aangezien mij niet eens op een klantnr oid is gevraagd (dus niet in mijn profiel is gekeken), neem ik de toezegging dat deze zaterdag in huis moet zijn nog niet heel serieus tbh..

Wanneer ik vrijdagmiddag om 12u nog geen T&T heb ontvangen, kan ik weer contact opnemen. Aangezien de postbode hier in de middag komt, hoop ik alle apparatuur toch wel voor zaterdag in huis te hebben.
Van de zonnige kant bekeken, ben jij een van de weinig die nog wel wat heeft aan zijn 14 dagen bedenkttijd :)

Maar serieus balen zoiets, zou in deze thuiswerktijd enorm balen als ik zonder internet zou komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:31:

Was hier ook twee weken geleden. Dus die storing duurt al wat langer. Uiteindelijk kreeg ik nog dezelfde dag een verzendbevestiging en werd alles netjes 4 dagen van tevoren geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Trackerfire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Was hier ook twee weken geleden. Dus die storing duurt al wat langer. Uiteindelijk kreeg ik nog dezelfde dag een verzendbevestiging en werd alles netjes 4 dagen van tevoren geleverd.
Hmmm wanneer een storing de interpretatie is voor een standaard beleid uitvoering🤣. Sorry ik ben gewoon wat sceptisch want zoals gezegd was mijn KPN modem er loei snel vorige maand.

@2green tnx voor de uitleg.

@PnD ben je nog online?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
2green schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Van de zonnige kant bekeken, ben jij een van de weinig die nog wel wat heeft aan zijn 14 dagen bedenkttijd :)

Maar serieus balen zoiets, zou in deze thuiswerktijd enorm balen als ik zonder internet zou komen te zitten.
Tele2 gaat er hier komende vrijdag al uit, dus het wordt al een dagje behelpen met een wifi-hotspot.
Ik heb het abonnement afgesloten via Pricewise, misschien dat het daarom anders verloopt?
Trackerfire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Aangezien ze niet in mijn profiel hebben gekeken (geen klantnr of wat dan ook gevraagd), betwijfel ik of het belletje van zojuist zin heeft gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Tele2 gaat er hier komende vrijdag al uit, dus het wordt al een dagje behelpen met een wifi-hotspot.
Ik heb het abonnement afgesloten via Pricewise, misschien dat het daarom anders verloopt?

[...]

Aangezien ze niet in mijn profiel hebben gekeken (geen klantnr of wat dan ook gevraagd), betwijfel ik of het belletje van zojuist zin heeft gehad..
Ik heb het wel rechtstreeks bij hen afgesloten, bij mij is er ook niet in de gegevens gekeken maar meer in het algemeen gezegd dat er wat achterstand was. Toevallig denk ik dat ik diezelfde dag nog een mail kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

stormfly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Hmmm wanneer een storing de interpretatie is voor een standaard beleid uitvoering🤣. Sorry ik ben gewoon wat sceptisch want zoals gezegd was mijn KPN modem er loei snel vorige maand.

@2green tnx voor de uitleg.

@PnD ben je nog online?
Ja, vermoed dat ik er vannacht uit ga en het tm 10 juni was. Ben benieuwd...budget modem is nog niet verzonden iig 😕😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Ja, vermoed dat ik er vannacht uit ga en het tm 10 juni was. Ben benieuwd...budget modem is nog niet verzonden iig 😕😑
Noteer je huidige WAN ip even dan weet je wanneer je om bent als daar een ander getal komt. Via een test website. Soms is het een paar minuten omzetten lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Blame KPN 🤨
Binnenkort start uw contract met Budget Alles-in-1. U zult vast al gemerkt hebben dat uw installatiepakket nog niet heeft ontvangen.

Door een storing bij KPN zijn de pakketten niet op tijd verstuurd. Inmiddels is KPN hard bezig om deze storing op te lossen en uw pakket alsnog zo snel mogelijk te versturen. De verwachting is dat u het pakket in de loop van volgende week in huis heeft. Zodra het pakket is verzonden ontvangt u een e-mail met daarin de Track & Trace-code zodat u in de gaten kunt houden wanneer de bezorger bij u voor de deur staat.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Budget Alles-in-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8w0THMmRG4FVSLEnngNrfqa6AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a8JOoXqjk4bWMJToprTtJwj.jpg?f=fotoalbum_large
Uuhhmmm.. in de loop van volgende week?
Dat mag ik niet hopen met een abonnement wat op 13 mei is afgesloten en a.s. zaterdag ingaat.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:59:
[Afbeelding]
Uuhhmmm.. in de loop van volgende week?
Dat mag ik niet hopen met een abonnement wat op 13 mei is afgesloten en a.s. zaterdag ingaat.. |:(
Die van mij gaat morgen in. Ik heb de hoop gevestigd op mijn huidige Experia modem. Jullie horen morgen van me 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
PnD schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Die van mij gaat morgen in. Ik heb de hoop gevestigd op mijn huidige Experia modem. Jullie horen morgen van me 😑
Ik wens je veel succes, na lezen van alles hierboven geef ik je nog wel een kans. Dat is hier met een Tele2 modem natuurlijk uitgesloten.
Ik ga morgenochtend nog maar eens bellen in de hoop verder te komen. Zou wat zijn, wel al betalen voor een service die wordt geleverd, maar waar ik geen gebruik van kan maken omdat de provider niet de benodigde apparatuur kan leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

KabouterTilly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Ik wens je veel succes, na lezen van alles hierboven geef ik je nog wel een kans. Dat is hier met een Tele2 modem natuurlijk uitgesloten.
Ik ga morgenochtend nog maar eens bellen in de hoop verder te komen. Zou wat zijn, wel al betalen voor een service die wordt geleverd, maar waar ik geen gebruik van kan maken omdat de provider niet de benodigde apparatuur kan leveren
Nee, je gaat pas betalen vanaf het moment dat ze leveren. Vertelden ze me vandaag bij support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijn100
PnD schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Nee, je gaat pas betalen vanaf het moment dat ze leveren. Vertelden ze me vandaag bij support
Klopt inderdaad. Door een foutje bij KPN werkte mijn verbinding pas 4 dagen later. Op die dag is m’n contract pas ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Marijn100 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:41:
[...]

Klopt inderdaad. Door een foutje bij KPN werkte mijn verbinding pas 4 dagen later. Op die dag is m’n contract pas ingegaan.
Thx, goed om te horen. Dan neem ik aan dat de data later nog worden aangepast, aangezien de betaling voor de eerste maand vooruit al heeft plaatsgevonden.
Laten we hopen dat het niet nodig zal zijn en uiterlijk zaterdag het modem binnen is. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Internet is down. Reset en stroom eraf hebben nog niet geholpen. Straks maar eens bellen om te vragen of ze de lijn wel op gebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:15:
Internet is down. Reset en stroom eraf hebben nog niet geholpen. Straks maar eens bellen om te vragen of ze de lijn wel op gebracht hebben.
Paperclip modem reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Jep, die heb ik gedaan. Hij maakt nu ook de WIFI aan die op het modem staat. Voorheen haalde hij nog bij KPN de SSID van mijn eerste KPN modem op.

edit: gebeld, lijn is nog niet actief. Gaat in de loop van de dag gebeuren....Het zal mij benieuwen.

[ Voor 26% gewijzigd door PnD op 11-06-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Zojuist ook nog even contact gehad. Er is een achterstand in het verzenden van de pakketten bij ongeveer 270 klanten. Er wordt gezegd dat deze vandaag of morgen de deur uit zouden moeten gaan, maar dat dit niet gegarandeerd kon worden. Dus ook geen toezegging dat de apparatuur binnen zal zijn op dit moment dat het contract zou ingaan..

Terwijl ik zit te typen, 5min na het telefoontje, krijg ik de mail met Track&Trace code dan toch binnen. Misschien heeft het dan toch geholpen
@PnD Heb jij de mail ook al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

KabouterTilly schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:32:
Zojuist ook nog even contact gehad. Er is een achterstand in het verzenden van de pakketten bij ongeveer 270 klanten. Er wordt gezegd dat deze vandaag of morgen de deur uit zouden moeten gaan, maar dat dit niet gegarandeerd kon worden. Dus ook geen toezegging dat de apparatuur binnen zal zijn op dit moment dat het contract zou ingaan..

Terwijl ik zit te typen, 5min na het telefoontje, krijg ik de mail met Track&Trace code dan toch binnen. Misschien heeft het dan toch geholpen
@PnD Heb jij de mail ook al binnen?
Nee , ik geef ze een uurtje anders ga ik ook bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Ik ben benieuwd hoe dat nou werkt, die verzending van die pakketten. Mijn installatiepakket was afkomstig van CEVA Logistics. Ik kan mij herinneren dat ik daar in het verleden ook wel eens een Telfort modem naartoe heb gestuurd.
Hebben ze daar stapels modems in de witte binnendozen liggen en stoppen ze die in de dozen van de juiste provider op het moment dat er een modem is aangevraagd?

Ik voorzie trouwens ook nog wel problemen met de combi korting binnenkort. Stroom/gas wordt geleverd op toevoeging HR en het internet op BG-R. Dat zien we wel weer na de eerste drie maanden.

[ Voor 19% gewijzigd door Marijn100 op 11-06-2020 10:45 . Reden: Stukje toegevoegd over combi korting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik heb zojuist de Nest Home en Chromecast ontvangen. Was alweer vergeten dat ik die ook zou krijgen, zeker omdat ik het abonnement intussen alweer een maand geleden heb ontvangen.

Het lijkt erop dat Budget Thuis deze zelf pickt en dan meegeeft met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Marijn100 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:40:
Ik ben benieuwd hoe dat nou werkt, die verzending van die pakketten. Mijn installatiepakket was afkomstig van CEVA Logistics...
Ik zie inderdaad ook CEVA Logistics staan in de Track&Trace info
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste