Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:30

PnD

like in Pinda ^_^

Marijn100 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:40:
Ik ben benieuwd hoe dat nou werkt, die verzending van die pakketten. Mijn installatiepakket was afkomstig van CEVA Logistics. Ik kan mij herinneren dat ik daar in het verleden ook wel eens een Telfort modem naartoe heb gestuurd.
Hebben ze daar stapels modems in de witte binnendozen liggen en stoppen ze die in de dozen van de juiste provider op het moment dat er een modem is aangevraagd?

Ik voorzie trouwens ook nog wel problemen met de combi korting binnenkort. Stroom/gas wordt geleverd op toevoeging HR en het internet op BG-R. Dat zien we wel weer na de eerste drie maanden.
Is volgens mij gewoon het bedrijf dat de logistiek van KPN doet.

Edit: heb ook een track . Morgen bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@stormfly nog tips? Lijn is opgeleverd en L1 lampje achterop brand ook.
Budget geeft aan dat de modem het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
PnD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:29:
Hmmm nee dat het modem remote voorzien kon worden van configuratie, was voor mij nieuw. Heb je na het opkomen van de lijn nog de paperclip reset gedaan?

Degene die van deze werkwijze af weten zijn @krakendmodem @Barre73 misschien hebben zij nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
PnD schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:29:
Nog een tip gevonden (al weet ik niet welke Experia Box je hebt. Deze tip geldt voor een V10.

"als je een paperclip-reset uitvoert in combinatie met tegelijkertijd het indrukken van de hersteltoets voor minimaal 10 seconden, dat in dat geval de firmware van Telfort wordt ingeladen"

Budget=Telfort dus probeer dit eens zou ik zeggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Barre73 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Nog een tip gevonden (al weet ik niet welke Experia Box je hebt. Deze tip geldt voor een V10.

"als je een paperclip-reset uitvoert in combinatie met tegelijkertijd het indrukken van de hersteltoets voor minimaal 10 seconden, dat in dat geval de firmware van Telfort wordt ingeladen"

Budget=Telfort dus probeer dit eens zou ik zeggen.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh12
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Afgelopen dinsdag om 09:00 aangesloten op het BudgetThuis netwerk, alles werkt perfect. De voorgestelde snelheid van 108/30Mb. Gemeten wifi-snelheid met iPhone7 (T-Mobile Speed-test): 102/27Mb. Tot nu toe, is alles goed. Wifi op de 1e verdieping via Wifi extender de RF-190 (5G), gemeten snelheid 98/25Mb. Perfect.

En vandaag ontving ik de Google dingen.
Tot nu toe zeer tevreden.

Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft, wat zeker niet het geval was bij de vorige provider, Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat versta je onder stabiel....eruit liggen....of je max snelheid halen?

Ben nu 3 mnd bij Budget, alles optimaal hier, met dank aan Kpn, want het is gewoon Kpn wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:39
Ik ga ook, na ongeveer 10 jaar Ziggo te hebben gehad, overstappen naar Budget. Alles in 1 inclusief vaste lijn.
Benieuwd of de overstap probleemloos gaat zijn!

Ben zelf redelijk handig maar zou toch graag een monteur willen krijgen om alles aan te sluiten, maar lees dit:
Door de maatregelen voor het bestrijden van het coronavirus sturen wij op dit moment geen installateurs langs. Maar geen zorgen! Op de dag van installatie zal een van onze installateurs je telefonisch benaderen en helpen met de installatie.
Daar baal ik dus van, en vind ik eerlijk gezegd ook erg makkelijk van Budget. Loodgieters, keukenmonteurs, zonweringinstallateurs, etc etc komen wel 'gewoon' aan huis.
Scheelt Budget natuurlijk een hoop geld, dus ze zullen het zo lang mogelijk in stand houden met dit excuus.

Overigens is de actie van een gratis Nest Mini en Chromecast afgelopen, en krijg je nu 8 maanden korting op het tarief als je rechtstreeks bij Budget afsluit.

[ Voor 10% gewijzigd door Mainuz op 12-06-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Verwachte internetsnehlheid: 108 Mb/s down, 33 Mb/s up*
Speedtest:94.3Mbps / 29.6

Na jarenlang storingsvrij gebruik te hebben gemaakt van KPN ben ik benieuwd hoe het met Budget gaat verlopen.

Het scheelt me op jaarbasis voor exact dezelfde dienst een kleine 200 euro, dus mijn verwachting is dat ik dat ergens ga merken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Hier ook een oude Telfort ExperiaBox (v8) aangesloten en nadat de firmware gedownload was werkte de lijn reeds sinds donderdagavond. Afgesproken aansluitdatum was morgen, zaterdag de 13de.

Kreeg ook direct een mailtje die avond dat m'n contract was ingegaan én het installatie pakketje was verstuurd :D

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrBgN5Wd/image.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLkZ842v/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mainuz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:56:
Ik ga ook, na ongeveer 10 jaar Ziggo te hebben gehad, overstappen naar Budget. Alles in 1 inclusief vaste lijn.

Ben zelf redelijk handig maar zou toch graag een monteur willen krijgen om alles aan te sluiten, maar lees dit:
Door de maatregelen voor het bestrijden van het coronavirus sturen wij op dit moment geen installateurs langs. Maar geen zorgen! Op de dag van installatie zal een van onze installateurs je telefonisch benaderen en helpen met de installatie.
Daar baal ik dus van, en vind ik eerlijk gezegd ook erg makkelijk van Budget. Loodgieters, keukenmonteurs, zonweringinstallateurs, etc etc komen wel 'gewoon' aan huis.
Scheelt Budget natuurlijk een hoop geld, dus ze zullen het zo lang mogelijk in stand houden met dit excuus.

Overigens is de actie van een gratis Nest Mini en Chromecast afgelopen, en krijg je nu 8 maanden korting op het tarief als je rechtstreeks bij Budget afsluit.
Ik weet niet wie hun monteursservice is maar als deze via KPN komen dan is die melding niet actueel meer. KPN monteurs komen gewoon langs bij nieuwe activaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024

Hier ook overgrstapt na 13 jaar Ziggo.
Abbo gaat 1 aug in vanwege onze vakantie. Ziggo is opgezegd per 1-aug. Heb contract gelukkig nog wel aangemeld tijden de Google Nest Mini en Chromecast.
Wij hebben afgelopen zomer glasvezel in de wijk gekregen en ik vermoed dat het aansluiten allemaal niet zo moeilijk is. Ik denk dat wij hier op het forum jou er wel doorheen kunnen loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PnD schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:09:
Verwachte internetsnehlheid: 108 Mb/s down, 33 Mb/s up*
Speedtest:94.3Mbps / 29.6

Na jarenlang storingsvrij gebruik te hebben gemaakt van KPN ben ik benieuwd hoe het met Budget gaat verlopen.

Het scheelt me op jaarbasis voor exact dezelfde dienst een kleine 200 euro, dus mijn verwachting is dat ik dat ergens ga merken... 8)7
Dus het werkt met je KPN Experiabox?

Goed te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja zeker, dankzij jouw tip, waarvoor veel dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-05 13:46
Josh12 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:07:
Afgelopen dinsdag om 09:00 aangesloten op het BudgetThuis netwerk, alles werkt perfect. De voorgestelde snelheid van 108/30Mb. Gemeten wifi-snelheid met iPhone7 (T-Mobile Speed-test): 102/27Mb. Tot nu toe, is alles goed. Wifi op de 1e verdieping via Wifi extender de RF-190 (5G), gemeten snelheid 98/25Mb. Perfect.

En vandaag ontving ik de Google dingen.
Tot nu toe zeer tevreden.

Ik hoop dat de verbinding stabiel blijft, wat zeker niet het geval was bij de vorige provider, Tele2.
Goed om te lezen!

Ik had me ook aangemeld van Budget alles in 1. Ook in de Chromecast/nest mini actie.
De gestelde levering van de Google productie blijft helaas nog uit. Al een paar keer contact gehad omdat het na 2 weken geleverd zou worden. Nu zeggen ze uiterst 1 week na aansluiten. Dus 19 juni over en uiterst de 26e krijg ik ze... hopelijk

[ Voor 0% gewijzigd door t2012 op 12-06-2020 11:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh12
t2012 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Goed om te lezen!

Ik had me ook aangemeld van Budget alles in 1. Ook in de Chromecast/nest mini actie.
De gestelde levering van de Google productie blijft helaas nog uit. Al een paar keer contact gehad omdat het na 2 weken geleverd zou worden. Nu zeggen ze uiterst 1 week na aansluiten. Dus 19 juni over en uiterst de 26e krijg ik ze... hopelijk
Het is inderdaad een beetje onduidelijk wanneer het cadeau wordt verzonden. Het lijkt erop dat ze het pas na aansluiten verzenden. Dus in mijn geval was het deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 17:04

Ik zou vooral even kijken hoe je ISRA punt er aan toe is. Als deze netjes van type 1 of type 2 is hoef je je waarschijnlijk niet zo veel zorgen te maken. Als het een lasdop of iets anders rommeligs is kan je er misschien wel beter meteen een monteur bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh12
Sjah schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:28:
Wat versta je onder stabiel....eruit liggen....of je max snelheid halen?

Ben nu 3 mnd bij Budget, alles optimaal hier, met dank aan Kpn, want het is gewoon Kpn wat je krijgt.
Goed om te lezen!

In de eerste plaats verwacht ik inderdaad een stabiele verbinding. De max snelheid is ook belangrijk, maar ik kan ermee leven dat het af en toe een beetje minder is. Ik gebruik internet voornamelijk voor dagelijkse activiteiten, waaronder Netflix. Geen Giga-downloads of dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:41
Na de overstap naar online.nl kom ik na 6 maanden weer terug naar jullie, online deed prijsverhoging, doei online, hallo budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Ik weet niet wie hun monteursservice is maar als deze via KPN komen dan is die melding niet actueel meer. KPN monteurs komen gewoon langs bij nieuwe activaties.
Ah, dat zou mooi zijn. Ik zit me net te bedenken dat ik op zn vroegst pas 12 juli kan worden aangesloten, dus dan zouden de monteurs sowieso al lang weer on route moeten zijn lijkt me.
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:41:
[...]
Hier ook overgrstapt na 13 jaar Ziggo.
Abbo gaat 1 aug in vanwege onze vakantie. Ziggo is opgezegd per 1-aug. Heb contract gelukkig nog wel aangemeld tijden de Google Nest Mini en Chromecast.
Wij hebben afgelopen zomer glasvezel in de wijk gekregen en ik vermoed dat het aansluiten allemaal niet zo moeilijk is. Ik denk dat wij hier op het forum jou er wel doorheen kunnen loodsen.
Ik heb liever korting, heb al genoeg Chromecasts en die Nest mini hoef ik ook niet. En op Marktplaats word je er mee doodgegooid momenteel, dus de korting is netto meer dan de opbrengst van de verkoop van die 2 en het kost me geen MP gezeur. ;)
Marijn100 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:32:
[...]
Ik zou vooral even kijken hoe je ISRA punt er aan toe is. Als deze netjes van type 1 of type 2 is hoef je je waarschijnlijk niet zo veel zorgen te maken. Als het een lasdop of iets anders rommeligs is kan je er misschien wel beter meteen een monteur bij halen.
Thanks voor de tip. Ziet er gelukkig keurig netjes en zgan uit, is een redelijk nieuw huis (ben de 2e bewoner) en het punt is door de vorige eigenaar nooit gebruikt, die had namelijk ook Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Mainuz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Ik heb liever korting, heb al genoeg Chromecasts en die Nest mini hoef ik ook niet. En op Marktplaats word je er mee doodgegooid momenteel, dus de korting is netto meer dan de opbrengst van de verkoop van die 2 en het kost me geen MP gezeur. ;)
Dacht ik ook, tot ik zag dat de € 5 extra korting indien je bij Budget Energy of Mobiel zit niet van het actiebedrag afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik heb gisteren een overstap gestart naar Budget all in 1.

Overstap geannuleerd. Ik kreeg een beter aanbod bij mijn huidige provider.

[ Voor 77% gewijzigd door GHorsie op 15-06-2020 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:47
Het pakket van Budget is zojuist binnengekomen.
Mijn opleverdatum zou morgen, 13 juni zijn. Dit staat ook zo op het contract en in de MijnBudget online-omgeving. Nu staat er in de begeleidende brief bij het modem dat de lijn vandaag, 12 juni, al wordt geactiveerd.
Zojuist de oude Tele2 apparatuur (identiek het zelfde modem als de ExperiaBox) ontkoppeld, en ga zometeen toch dan maar alles aansluiten en kijken of het werkt, ben benieuwd! Tele2 is sinds vanmorgen uitgeschakeld in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Dacht ik ook, tot ik zag dat de € 5 extra korting indien je bij Budget Energy of Mobiel zit niet van het actiebedrag afgaat.
Dat lijkt me een fout en zou ik voor bellen als ik jou was.
Maar is bij mij (nu nog?) niet van toepassing, mobiel en energie heb ik elders ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Bedoel je dat de 5 euro korting alleen van de basis van 30e (internet only) af gaat?

Bij 8 maanden 24 euro krijg je niet de 5 euro extra waardoor het zou zakken naar 19? Die 5e trekken ze er pas in maand 9 af als het basisbedrag weer 30 is?

Heb je een linkje waar je dat gelezen hebt?

EDIT:

https://www.budgetthuis.nl/combikorting

De combikorting werkt als volgt:
  • Je bent op hetzelfde adres klant voor meerdere producten van Budget Thuis;
  • Een eventuele actieperiode (waarin je al een korting ontvangt op je Alles-in-1-pakket of je abonnement bij Budget Mobiel) is verstreken;
  • De hoogte van de combikorting is afhankelijk van het aantal producten dat je afneemt van Budget Thuis en wordt bevestigd in de bevestigingsmail(s);
  • Je kan een combikorting krijgen tot maximaal vijf Budget Mobiel abonnementen. Als je meer abonnementen afsluit, dan ontvang je voor die abonnementen geen combikorting
  • Bij afname van Energie of Alles-in-1 én Mobiel, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Mobiel;
  • Bij afname van Energie én Alles-in-1, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Alles-in-1;
  • Bij afname van alle producten, ontvang je de combikorting op zowel de factuur voor Budget Alles-in-1 als de factuur voor Budget Mobiel.

[ Voor 49% gewijzigd door stormfly op 12-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ben ik blij dat ik een 4 maanden kortingsperiode van 20 euro heb 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
stormfly schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Bedoel je dat de 5 euro korting alleen van de basis van 30e (internet only) af gaat?

Bij 8 maanden 24 euro krijg je niet de 5 euro extra waardoor het zou zakken naar 19? Die 5e trekken ze er pas in maand 9 af als het basisbedrag weer 30 is?

Heb je een linkje waar je dat gelezen hebt?

EDIT:

https://www.budgetthuis.nl/combikorting

De combikorting werkt als volgt:
  • Je bent op hetzelfde adres klant voor meerdere producten van Budget Thuis;
  • Een eventuele actieperiode (waarin je al een korting ontvangt op je Alles-in-1-pakket of je abonnement bij Budget Mobiel) is verstreken;
  • De hoogte van de combikorting is afhankelijk van het aantal producten dat je afneemt van Budget Thuis en wordt bevestigd in de bevestigingsmail(s);
  • Je kan een combikorting krijgen tot maximaal vijf Budget Mobiel abonnementen. Als je meer abonnementen afsluit, dan ontvang je voor die abonnementen geen combikorting
  • Bij afname van Energie of Alles-in-1 én Mobiel, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Mobiel;
  • Bij afname van Energie én Alles-in-1, ontvang je de combikorting op de factuur voor Budget Alles-in-1;
  • Bij afname van alle producten, ontvang je de combikorting op zowel de factuur voor Budget Alles-in-1 als de factuur voor Budget Mobiel.
Het staat netjes in de voorwaarden https://www.budgetthuis.n...rwaarden_Combikorting.pdf
Een eventuele actieperiode (waarin je reeds korting ontvangt op je Alles-in-1-pakket of je abonnement bij Budget Mobiel) is verstreken;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:47
Zojuist alles geïnstalleerd, was met de TV een klein beetje gedoe. Modem even een harde reset gegeven, en daarna werd de software van de tv-ontvanger wel goed ingeladen.
Haal direct een hele nette 100/31mbps, dus helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Nog even een vraagje. Ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting in de meterkast. Ik heb een glasabbo aangevraagd van budget. Alleen zie ik hier alleen een FTU punt. Hier kan dus geen experiabox op aangesloten worden. Moet hiervoor nog een iets gebeuren? Of krijg je alle materialen daarvoor opgestuurd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnnJ4dwlW6DGFUTDgsdczsj5ioo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VuIu2rmAiVPq9U8rpuEzgPeI.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door erwindew op 12-06-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:00:
Nog even een vraagje. Ik heb sinds kort een glasvezelaansluiting in de meterkast. Ik heb een glasabbo aangevraagd van budget. Alleen zie ik hier alleen een FTU punt. Hier kan dus geen experiabox op aangesloten worden. Moet hiervoor nog een iets gebeuren? Of krijg je alle materialen daarvoor opgestuurd?

[Afbeelding]
Voor glasvezel moet altijd een monteur komen die jouw FTU voorziet van een actieve NT. Daar wordt de Experiabox op aangesloten. Zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwkkx2N5CbM3ufkJZopgwEe2Gxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiqeTfStkPurqkLgIyFDcakD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Voor glasvezel moet altijd een monteur komen die jouw FTU voorziet van een actieve NT. Daar wordt de Experiabox op aangesloten. Zie foto hieronder:

[Afbeelding]
Moet dat via budget of moet je daar zelf achteraan? En zijn die kosten dan voor jezelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
erwindew schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Moet dat via budget of moet je daar zelf achteraan? En zijn die kosten dan voor jezelf?
Ja, via Budget. Zij leveren ook die NT.
Nee, geen kosten. Als het goed is zou Budget dit zelf ook moeten aangeven bij jou. Lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 22:26
Hey,
Ik ben van Telfort naar Budget overgestapt en heb vandaag het modem binnen gekregen.

Opgestart. Werkte goed. Wat settings gedaan. Alles OK.

Toen nog even wat kabelmanagement gedaan en ook de stekker even in een ander stopcontact gedaan wat resulteerde in een reboot uiteraard.

Duurde even, omdat er blijkbaar een firmware update binnen gehaald moest worden, want er waren wat andere opties in het menu opeens. Ook waren alle instellingen weg die ik had gedaan voor de upgrade. Blijkbaar is een firmware update ook een factory reset. Maargoed, opnieuw gedaan en alles weer OK.

Wat ik wel zag was de naam Telfort. Zie het plaatje. Hoe zou dat komen? Het was wel mijn vorige provider... Is dat gek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1jrHdrpVpZ37N7J2kUr9lGqwKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fb5wZ9T7cyWtiSfFEOkPQdPp.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Ha, ook leuk: een mailtje van Budget dat het modem is aangesloten en dat ik nu echt online ben. Blijkbaar detecteren ze dat. Nog nooit gehad bij een andere provider, leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door dynam!ke op 12-06-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:16
dynam!ke schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:02:
Hey,
Ik ben van Telfort naar Budget overgestapt en heb vandaag het modem binnen gekregen.

Opgestart. Werkte goed. Wat settings gedaan. Alles OK.

Toen nog even wat kabelmanagement gedaan en ook de stekker even in een ander stopcontact gedaan wat resulteerde in een reboot uiteraard.

Duurde even, omdat er blijkbaar een firmware update binnen gehaald moest worden, want er waren wat andere opties in het menu opeens. Ook waren alle instellingen weg die ik had gedaan voor de upgrade. Blijkbaar is een firmware update ook een factory reset. Maargoed, opnieuw gedaan en alles weer OK.

Wat ik wel zag was de naam Telfort. Zie het plaatje. Hoe zou dat komen? Het was wel mijn vorige provider... Is dat gek?

[Afbeelding]

EDIT: Ha, ook leuk: een mailtje van Budget dat het modem is aangesloten en dat ik nu echt online ben. Blijkbaar detecteren ze dat. Nog nooit gehad bij een andere provider, leuk.
Nee, is niet gek. Telfort is namelijk exact hetzelfde als Budget Internet. Je kan het ook zien als een Telfort verbinding met een ander stickertje erop.

De instellingen, modems en configuraties zijn bij beide providers dus gelijk. Eigenlijk is er dus niks veranderd, alleen het rekeningnummer waar je maandelijks geld naar overmaakt is anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Ja, via Budget. Zij leveren ook die NT.
Nee, geen kosten. Als het goed is zou Budget dit zelf ook moeten aangeven bij jou. Lijkt mij...
Dank je voor de info. Ik ga er morgen meteen achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynam!ke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 22:26
krakendmodem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:15:
[...]

Nee, is niet gek. Telfort is namelijk exact hetzelfde als Budget Internet. Je kan het ook zien als een Telfort verbinding met een ander stickertje erop.

De instellingen, modems en configuraties zijn bij beide providers dus gelijk. Eigenlijk is er dus niks veranderd, alleen het rekeningnummer waar je maandelijks geld naar overmaakt is anders. :P
Top, thanks!

Wel grappig dat er dan Telfort staat, en niet KPN ofzo. Er zijn wel meer aanbieders op het KPN netwerk, dus waarom dan niet Tele2, of T-Mobile, of whatever aanbieder op het KPN netwerk. Wellicht omdat Telfort (nog) de enige 'eigen' alternatieve aanbieder van KPN is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja en nee. KPN heeft zelf haar eigen WBA product, dus met de Experiabox, TV decoders etc..
Dat verkopen ze ook als geheel voor andere providers en de eerste waar ze dat deden was bij Telfort. Toen kwam NLE (nu Budget) en Oxxio. En het is gewoon niet de moeite waard om steeds andere labels erin te "plakken".

Er zit wel een belangrijk verschil in de internetopzet. KPN werkt met PPPoE en de andere genoemde providers met DHCP. En de VLans zijn anders.
Daarom zal je geen KPN logo zien in je Experiabox.
Overigens maak je volgens mij wel gebruik van de KPN ITV App. Dus ook echt die met KPN logo en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
dynam!ke schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Top, thanks!

Wel grappig dat er dan Telfort staat, en niet KPN ofzo. Er zijn wel meer aanbieders op het KPN netwerk, dus waarom dan niet Tele2, of T-Mobile, of whatever aanbieder op het KPN netwerk. Wellicht omdat Telfort (nog) de enige 'eigen' alternatieve aanbieder van KPN is...
T-Mobile heeft z'n eigen modems en apparatuur. Tele2 ook. En online ook nog. En dan heb je de meeste ISP's wel gehad. Ze gebruiken alleen KPN nog om het signaal in huis te krijgen. Daarna regelen T-Mobile/Tele2 / Online het zelf.

Oxxio en Budget alles in 1: het volledige pakket met de Experiabox en TV ontvangers (aka Telfort),

Youfone heeft ook een Experiabox maar doet de TV weer met een eigen ontvanger. (Android bakje met brakke streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:29:
Ja en nee. KPN heeft zelf haar eigen WBA product, dus met de Experiabox, TV decoders etc..
Dat verkopen ze ook als geheel voor andere providers en de eerste waar ze dat deden was bij Telfort. Toen kwam NLE (nu Budget) en Oxxio. En het is gewoon niet de moeite waard om steeds andere labels erin te "plakken".

Er zit wel een belangrijk verschil in de internetopzet. KPN werkt met PPPoE en de andere genoemde providers met DHCP. En de VLans zijn anders.
Daarom zal je geen KPN logo zien in je Experiabox.
Overigens maak je volgens mij wel gebruik van de KPN ITV App. Dus ook echt die met KPN logo en zo.
Vraag met wel af of er echt een groot verschil in PPPoE en DHCP zit. Uiteindelijk gaan de klanten van Oxxio/Telfort/Budget alsnog via AS1136 het internet op en lijkt mij de routering verder hetzelfde. Ik kan het nu even niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Shit, ik wil ook PPPoE, dat klinkt zo sexy... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:14:
Altijd je eigen vaste IP adres en IPv6 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:14:
"Dat kunnen we voor u regelen meneer ghegheghe".
"Moet u hierrr even wat invullen en klaar."

Krijg er zo'n Martin van Waardenburg stemmetje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

In de modemconfiguratie:

Internet configuratie
De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Iemand nog iets gehoord over de Google producten? 8 juni is aan mij beloofd dat ze me zouden mailen…
Ik denk dat ik zo maar weer een keer ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:23:
01/06 aangevraagd
04/06 eerste incasso gelukt
05/06 prik op de DSL lijn om 00:06 kwam de lijn up
07/06 al twee dagen de lijn op volle snelheid in gebruik, nog geen modem ontvangen via Budget.
01/06 aangevraagd
04/06 eerste incasso gelukt
05/06 prik op de DSL lijn om 00:06 kwam de lijn up
07/06 al twee dagen de lijn op volle snelheid in gebruik, nog geen modem ontvangen via Budget.
16/06 installatie pakket verzonden
20/06 heeft mijn eigen modem de lijn "geactiveerd" kreeg een welkomstmail.
22/06 ingang contract -> verschoven naar 20/06 door activering modem.

Toch echt een 14 dagen trigger voordat het modem op de post gaat, mho. Anyway wel op tijd voor de formele datum in huis.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 22-06-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Even wat gespeculeer daarover @stormfly
Denk dat zodra jij je toegezonden modem aansluit, hun abo-server een seintje krijgt van contract gaat in. Daarnaast denk ik dat Budget (en misschien jij) gezeik kan krijgen met Kpn van "hoe zit dat met die 2 weken dat iemand op die lijn zat..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Marijn100 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:47:
Iemand nog iets gehoord over de Google producten? 8 juni is aan mij beloofd dat ze me zouden mailen…
Ik denk dat ik zo maar weer een keer ga bellen.
De klantenservice blijft het snel en vriendelijk. Gisteren is een hele batch verstuurd via DHL. Maar voor de zekerheid krijg ik zo nog een mailtje voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sjah schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:14:
Even wat gespeculeer daarover @stormfly
Denk dat zodra jij je toegezonden modem aansluit, hun abo-server een seintje krijgt van contract gaat in. Daarnaast denk ik dat Budget (en misschien jij) gezeik kan krijgen met Kpn van "hoe zit dat met die 2 weken dat iemand op die lijn zat..."
Die discussie hebben we eerder gevoerd:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62701382

Je kent mijn eerdere visie, ik ben geen expert op dit vlak. Maar het voelt alsof ze een scheve schaats rijden bij Budget, door het modem pas na 14 dagen (na je herroepingstermijn) op te sturen. Product of dienst, geef het een naam. Datgene wat ik aanschaf, kan ik niet <14 dagen testen en mijzelf herroepen.

Jij heb vooral zorgen over het gebruik van de lijn, dat moet je niet hebben, dat is mijn 14 dagen termijn en mijn recht tot gebruik. En als ze bij Budget (vanuit KPN) daarover een seintje krijgen. Dan factureren ze toch 3 weken extra, ik sta ervoor open hoor _/-\o_

Het stukje wat bij mij principieel wringt is het modem op dag 15 versturen, ik zal dan ook niet laten om dat in het gesprek te delen :9 als het tot een gesprek gaat komen, wat ik niet verwacht.

Technisch ben ik wel benieuwd wat er in de EB gebeurt als/hoe hij de lijn actief meldt, wat ik overigens zal doen tzt. Als dat linesync is -> dan hebben ze al eerder groen licht in de systemen (van mijn eigen modem) en verwacht ik dat de facturatie/automatisering dat vanzelf oplost.

Mochten er ontwikkelingen zijn zal ik ze delen met je. Overigens is dit een losse lijn zonder overstap service, zouden ze zich daar anders gedragen met het versturen van modems?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:23
Maar nadeel is dat je de 'korting' misloopt. In ntwee jaar ga je er dus 24 * 4 = 96 euro op vooruit.

Korting missen is 3 * 20 euro = 60 eur op op achteruit.

Totaal nog +36 euro op vooruit, maar goed.

[ Voor 1% gewijzigd door evleerdam op 17-06-2020 10:18 . Reden: ik kan niet rekenen ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Hmmm:
Even wat klein bier van mij>> Vandaag lag mijn dsl (vectored ) er 3 minuutjes uit, was nog niet gebeurd in de 4 maanden dat ik erbij ben.
Verder, en dit gaat wel ergens over, valt het me op dat nadat linux/Firefox uit slaapstand komt, hij bij Google openen altijd zegt dat het mislukt, en daarna naar Google surfen (dus herladen zeg maar) altijd wel werkt. Vaag dit had ik niet bij Ziggo, en heb het dus alleen bij Google icm Budget/kpn-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:10:
Hmmm:
Even wat klein bier van mij>> Vandaag lag mijn dsl (vectored ) er 3 minuutjes uit, was nog niet gebeurd in de 4 maanden dat ik erbij ben.
Verder, en dit gaat wel ergens over, valt het me op dat nadat linux/Firefox uit slaapstand komt, hij bij Google openen altijd zegt dat het mislukt, en daarna naar Google surfen (dus herladen zeg maar) altijd wel werkt. Vaag dit had ik niet bij Ziggo, en heb het dus alleen bij Google icm Budget/kpn-aansluiting.
Welke DNS server heb je op je clients/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@stormfly

Gewoon, de standaard, niks veranderd.

Op de V10 staat dit >>>>>> IPv4 DNS213.75.63.78/213.75.63.79/0.0.0.0 De clients-pc verwijst naar de router in DNS, dat is wel goed...

Voordat je je gaat blindstaren op die 0.0.0.0 >>> rest doet het voortreffelijk.

[ Voor 93% gewijzigd door Sjah op 17-06-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:44:
@stormfly

Gewoon, de standaard, niks veranderd.

Op de V10 staat dit >>>>>> IPv4 DNS213.75.63.78/213.75.63.79/0.0.0.0 De clients-pc verwijst naar de router in DNS, dat is wel goed...

Voordat je je gaat blindstaren op die 0.0.0.0 >>> rest doet het voortreffelijk.
Hmm bijzonder dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Is het beiden bedraad, anders is het WiFi join process misschien wat trager op de V10 dan op het Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 09:16
Vandaag het aansluitpakket gekregen, bestaande uit o.a. de Experiabox en twee TV-ontvangers. De Experiabox zit duidelijk onder gebruikssporen, evenals één van de twee TV-kastjes. Vanuit milieu-overwegingen snap ik dat men geretourneerd materiaal hergebruikt, prima. Maar ik zou het wel zo netjes vinden om dat gevraagd te worden of in elk geval gemeld te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
robert.v.w. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:24:
Vandaag het aansluitpakket gekregen, bestaande uit o.a. de Experiabox en twee TV-ontvangers. De Experiabox zit duidelijk onder gebruikssporen, evenals één van de twee TV-kastjes. Vanuit milieu-overwegingen snap ik dat men geretourneerd materiaal hergebruikt, prima. Maar ik zou het wel zo netjes vinden om dat gevraagd te worden of in elk geval gemeld te krijgen.
Je zit bij de allergoedkoopste provider van Nederland, op een van de twee meest betrouwbare netwerken van Nederland. Waar denk jij dat de marges zitten om tot die prijzen te komen met zo'n mooie netwerk infra _/-\o_
Ik snap je punt, dat had je kunnen aannemen dat ergens geld vandaan moet komen.

Maar goedkoop dat is het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Onze aansluiting is een lasdop. Ik heb de box via het doorlusdoosje aangesloten op blauw en rood, maar geen L1 lampje. Daarna heb ik alle mogelijke combi's geprobeerd, maar L1 gaat niet branden. Het contract gaat de 23e in, dus over 5 dagen, dus het kan zijn dat er nog geen signaal op staat, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Zorgen maken is niet nodig, ik denk dat er 1-2 dagen van te voren een verbinding in de straatkast omgeprikt gaat worden waardoor je aansluiting actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Dank je voor het antwoord.
Wat ik nergens kan terugvinden, maar graag zou willen weten: als er signaal op de lijn zit, en je prikt de box in de telefoonaansluiting, gaat dat L1-lampje dan meteen branden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 22:30
robert.v.w. schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:27:
Dank je voor het antwoord.
Wat ik nergens kan terugvinden, maar graag zou willen weten: als er signaal op de lijn zit, en je prikt de box in de telefoonaansluiting, gaat dat L1-lampje dan meteen branden?
Bij mij duurde dat de eerste keer ongeveer een minuutje. Maar ik had eerst de kabel aangesloten en daarna pas de modem ingeschakeld. Ik denk dat het lampje pas gaat branden nadat de modem is opgestart EN succesvol verbinding maakt.

Toen ik aansloot, toen bleef het lampje uit, omdat ik de verkeerde telefoonstopcontact had gebruikt. Ondanks dat kon Budget wel zien dat er een verbinding was, maar dat deze niet succesvol tot stand werd gebracht. Het L1 lampje bleef dus uit, ook al kon Budget wel zien dat ik was aangesloten.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafri020
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05 17:24
Twee dingen:

Op 12 mei heb ik een nieuw Alles-in-1 contract afgesloten met de Google Next/Chromecast actie.
Die zouden na de 14 dagen bedenktijd opgestuurd worden.

Het is nu 19 juni en ik heb de Next/Chromecast nog steeds niet binnen. Het installatiepakket heb ik gisteren ontvangen en daar zaten ze ook niet in. Voor de duidelijkheid, de actie is op 7 mei begonnen.

Ik zie nu in de kleine lettertjes staan "zolang de voorraad strekt". Ik vind dat een rare actie want je kan nooit controleren hoeveel er geweest zijn. Ik weet wel dat op 20 mei de actie nog steeds online stond. Dit is behoorlijk misleidend als ze maar een handjevol Next/Chromecasts hadden. Voor mij was dit de reden om het contract af te sluiten, ik wil ze heel graag hebben.

Wat ik nu graag wil weten is wie er de Next/Chromecast wel of niet heeft ontvangen, en op welke datum die zijn contract heeft afgesloten, zodat ik een beeld krijg of ik hem nog krijg.

Het tweede punt is dat ik aangegeven had dat de NLE/Budget mijn abonnement bij Ziggo moest opzeggen. Zij hebben dat pas gedaan NADAT de 14 dagen bedenktijd verstreken waren. Bij Ziggo zijn ze daar kwaad over omdat zij zo nooit de kans gehad hebben om mij een aanbieding te doen en mij zo te behouden als klant. Ik ben daar ook kwaad over want nu ben ik niet één keer maar twee keer gedupeerd (als ik de Next/Chromecast niet krijg). De aanbieding was behoorlijk goed!
Volgens Ziggo is het zelfs zo dat de NLE/Budget hiermee de wet overtreedt. Kan iemand die juridisch onderlegd is dit bevestigen?

Ik heb nu dus niets aan die 14 dagen bedenktijd gehad.Geen aanbieding en ik kan niet controleren of mijn aansluiting goed werkt. Volgens mij is die wet daar voor bedoeld. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mafri020 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:49:
Twee dingen:

Op 12 mei heb ik een nieuw Alles-in-1 contract afgesloten met de Google Next/Chromecast actie.
Die zouden na de 14 dagen bedenktijd opgestuurd worden.

Het is nu 19 juni en ik heb de Next/Chromecast nog steeds niet binnen. Het installatiepakket heb ik gisteren ontvangen en daar zaten ze ook niet in. Voor de duidelijkheid, de actie is op 7 mei begonnen.

Ik zie nu in de kleine lettertjes staan "zolang de voorraad strekt". Ik vind dat een rare actie want je kan nooit controleren hoeveel er geweest zijn. Ik weet wel dat op 20 mei de actie nog steeds online stond. Dit is behoorlijk misleidend als ze maar een handjevol Next/Chromecasts hadden. Voor mij was dit de reden om het contract af te sluiten, ik wil ze heel graag hebben.

Wat ik nu graag wil weten is wie er de Next/Chromecast wel of niet heeft ontvangen, en op welke datum die zijn contract heeft afgesloten, zodat ik een beeld krijg of ik hem nog krijg.

Het tweede punt is dat ik aangegeven had dat de NLE/Budget mijn abonnement bij Ziggo moest opzeggen. Zij hebben dat pas gedaan NADAT de 14 dagen bedenktijd verstreken waren. Bij Ziggo zijn ze daar kwaad over omdat zij zo nooit de kans gehad hebben om mij een aanbieding te doen en mij zo te behouden als klant. Ik ben daar ook kwaad over want nu ben ik niet één keer maar twee keer gedupeerd (als ik de Next/Chromecast niet krijg). De aanbieding was behoorlijk goed!
Volgens Ziggo is het zelfs zo dat de NLE/Budget hiermee de wet overtreedt. Kan iemand die juridisch onderlegd is dit bevestigen?

Ik heb nu dus niets aan die 14 dagen bedenktijd gehad.Geen aanbieding en ik kan niet controleren of mijn aansluiting goed werkt. Volgens mij is die wet daar voor bedoeld. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?
Er is (ook hier op Tweakers) veel discussie over die 14 dagen termijn. De meeste providers zien het als een dienst. Bij een dienst gaat die 14 dagen termijn in zodra jij besteld hebt. Dat is dus niet bedoeld om te testen maar om je te bedenken, om wat voor reden dan ook.
Er is ook jurisprudentie die stelt dat die 14 dagen termijn pas in mag gaan als je je apparatuur hebt ontvangen. Dat is namelijk geen dient maar een product en daarvoor geldt wel dat je het moet kunnen testen. Het is dus geen makkelijke discussie.

Wat Ziggo betreft: Volgens mij staat dat nergens in de wet. Sterker nog: het is een overstapservice die door gezamenlijke providers wordt aangeboden, geen wet.
Ik kan mij zelfs heel goed voorstellen dat een provider jouw contract bij je vorige provider pas voor je opzegt op het moment dat jouw bedenktermijn is verstreken. Mochten ze namelijk wel eerder voor jou opzeggen maar jij bedenkt je binnen de termijn, dan wordt het ook een zooitje. Wie maakt de opzegging dan weer ongedaan? Jij, je nieuwe provider (die je al weer opzegt) opf je oude provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@mafri020

Ik mis in je post 2 dingen:

Waarom heb je niet woedend bij Budget aan phone gehangen .
Wie bij Ziggo is boos, een net beginnende hd-medewerker?

Waarom noem je ze trouwens NLE, het is al dik anderhalf jaar Budget Thuis. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 19-06-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

Q-bone

Dusss...

Hier chromecast en nest 10 dagen na ingang contract ontvangen.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafri020
Ik heb niet bij Budget aan de telefoon gehangen omdat als ik krijg wat ze beloven, ik daar ook een goede deal had. Ik wilde graag glasvezel + de Chromecast/Next. Nu moet ik nog maar zien of het een goede deal is.

Bij Ziggo was het niet een beginnende hd-medewerker maar iemand van de afdeling opzeggingen. Die dus ook de bevoegdheid heeft om mij korting te geven. Ze zei dat ze jaren voor Eneco en Vodafone had gewerkt dus wist wat wel en niet mocht.

Ik noem het NLE omdat Ziggo ze zo noemt. Zo krijgen ze de opzegging door van Budget

.
Q-bone schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:58:
Hier chromecast en nest 10 dagen na ingang contract ontvangen.
Op welke datum heb je het contract afgesloten?

[ Voor 17% gewijzigd door mafri020 op 19-06-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mafri020 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:18:

Bij Ziggo was het niet een beginnende hd-medewerker maar iemand van de afdeling opzeggingen. Die dus ook de bevoegdheid heeft om mij korting te geven. Ze zei dat ze jaren voor Eneco en Vodafone had gewerkt dus wist wat wel en niet mocht.
Eneco is energie en Vodafone is mobiel. Beiden vallen onder andere regulering en wetgeving dan vaste telecom diensten. Dus ik zou die Ziggo HD medewerker ook niet direct geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafri020
Oké, bedankt voor de reacties tot zover.
Ik begrijp dat het een grijs gebied is en dat ik nergens rechten aan kan ontlenen.

Ik zal mijn eerste vraag nog iets duidelijker stellen:
Zijn er ook mensen die een contract NA 12 mei hebben afgesloten en wel de Chromecast hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Vanochtend om 6 uur Arris box klaagt dat het modem opnieuw moet worden opgestart. OK, modem uit en 10 seconden later weer aan. Ook de Arris box opnieuw gestart; duurt allemaal wat langer.
Na 20 minuten alles weer normaal, gelukkig. Er wordt hier in Hilversum groot onderhoud gedaan aan de KPN centrale. Armdikke kabels die worden vervangen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
mafri020 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:56:
Oké, bedankt voor de reacties tot zover.
Ik begrijp dat het een grijs gebied is en dat ik nergens rechten aan kan ontlenen.

Ik zal mijn eerste vraag nog iets duidelijker stellen:
Zijn er ook mensen die een contract NA 12 mei hebben afgesloten en wel de Chromecast hebben ontvangen?
Ik zal het je laten weten 1juni afgesloten, maandag gaat hij in. En als ik het dan lees komen er nog 10 dagen bij voor shipment.
OgWok schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:50:
Vanochtend om 6 uur Arris box klaagt dat het modem opnieuw moet worden opgestart. OK, modem uit en 10 seconden later weer aan. Ook de Arris box opnieuw gestart; duurt allemaal wat langer.
Na 20 minuten alles weer normaal, gelukkig. Er wordt hier in Hilversum groot onderhoud gedaan aan de KPN centrale. Armdikke kabels die worden vervangen.
Had je wel internet rond die tijd?

Iemand die de zap en GUI snelheid eens wil filmen en in een YouTube linkje wil gooien? Ik heb dat ooit gedaan voor de ARRIS 4K van KPN.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 20-06-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

stormfly schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:08:

Had je wel internet rond die tijd?

Iemand die de zap en GUI snelheid eens wil filmen en in een YouTube linkje wil gooien?
Niet getest, de ledjes van het modem zagen er ok uit.

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 20-06-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 22:30
Ik heb de Chromecast en Nest Mini vorige week ontvangen. Twee weken nadat mijn abonnement was ingegaan (1 juni) had ik ze een mail gestuurd om te vragen hoe het zat. Twee dagen later kwam een pakketje met de producten. Dus duurde iets meer dan 2 weken voordat ik ze kreeg.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Vanmorgen het swikje aangesloten op (wat ik dacht) dat blauw en rood was. Blijkbaar goed, want het L1-lampje ging binnen 5 seconden knipperen en binnen 5 minuten was er internet. Mijn AC5300 erachter gehangen, die als DMZ binnen de Experia geconfigureerd, en in de AC5300 nog ICMP proxy ingeschakeld. Intern heb ik niks hoeven te wijzigen, dus alles werkt nog en de IPTV-kastjes hadden ook al snel verbinding. Snel wat DNS-records van mijn domeinen aangepast en inmiddels staat mijn mailserver prima te zoemen achter de twee routers.

[edit] En de snelheid was en is rond de 97/27 Mbps, dus ik klaag niey :)

[ Voor 6% gewijzigd door robert.v.w. op 22-06-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Iets te vroeg gejuichd, want we hebben toch een probleempje ontdekt met iTV. Als je een live programma pauzeert, en daarna wil doorgaan, krijg je de melding dat dat niet kan en dat je even van zender moet wisselen (maar dan ben je je buffer kwijt) om door te gaan. Een harde reset van beide kastje heeft niks opgeleverd. Heel vervelend, want dat is juist een functie die heel handig is en veel gebruikt wordt door ons.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@robert.v.w. Sluit TV-kastje eens rechtstreeks aan op de Experiabox.

Dit klinkt typisch als een configuratieprobleem in je eigen infra. Heb vroeger vergelijkbare problemen gehad toen ik het internet liet binnenkomen in pfSense en daar ook de settopbox aan had hangen. Nu gewoon rechtstreeks aan de Experiabox, stabiliteit is mij meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ja, dat heb ik inmiddels ook geprobeerd (maar toch bedankt voor de tip ;) ). En dan speelt het probleem niet.
Voor één kastje is dat geen probleem, die kan ik omprikken. Maar die ander zit in een segment in huis wat echt achter mijn eigen router moet zitten, anders moet ik alles omconfigureren. Dus dat is nog even een dingetje... Wellicht dat een eenvoudige powerline adapter iets is. Er hoeft maar iets van 10-15 Mb/s overheen te gaan voor een HD stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
robert.v.w. schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:11:
Ja, dat heb ik inmiddels ook geprobeerd (maar toch bedankt voor de tip ;) ). En dan speelt het probleem niet.
Voor één kastje is dat geen probleem, die kan ik omprikken. Maar die ander zit in een segment in huis wat echt achter mijn eigen router moet zitten, anders moet ik alles omconfigureren. Dus dat is nog even een dingetje... Wellicht dat een eenvoudige powerline adapter iets is. Er hoeft maar iets van 10-15 Mb/s overheen te gaan voor een HD stream.
Welke IGMP opties heb je op je switch en router en welke heb je in/uitgeschakeld? Wil je eens een lijstje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik had alleen IGMP proxy aan staan, maar er staat ook nog de optie IGMP snoop ergens verborgen. Beide aan/uit geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

[aanvulling] Het probleem is wel een heel stuk minder sinds snoop aan staat.

[ Voor 20% gewijzigd door robert.v.w. op 23-06-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

robert.v.w. schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:11:
Gebruik zelf een Powerline adapter voor in de slaapkamer en dat werkt OK (niet HD). Heel af en toe een hick-up.... (1x p/w)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik heb al besloten dat ik extra netwerkkabels ga trekken, die direct van Xperia naar de TV-kastjes gaan. Dat is goedkoper en waarschijnlijk sneller en stabieler ;)
Via de directe kabel werkt alles namelijk perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door robert.v.w. op 24-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
@robcoenen interessant, en die kabel dan direct in de EB stoppen?

IGMP snooping zorgt ervoor dat je de MultiCast flooding (MC is "overal" op je netwerk) beperkt tot alleen de porten waar een TV kastje achter zit. Feitelijk de porten waar een IGMP join gezien is. (NPO1, RTL4 zijn stream joins)

Bij het schakelen van live TV (MC) naar de pauze stand, en dan weer starten. Schakel je in feite over naar een UniCast stream. Immers het MC verkeerd streamt 24/7 door in de straatkast, en daarin kan je niet terug kijken. Je hebt bij dat omschakelen dan ook wat regulier DNS/IP UC verkeer. Overigens werkt de zojuist beschreven, pauze, koffie halen, en weer door optie -> fantastisch op Ziggo's NEXT platform.

Je hebt ook nog IGMP fast-leave, dat kan je nog aanzetten als je maar 1 TV kastje hebt. Hij stopt de stream dan direct, zonder te valideren of andere STB 's nog gejoined zijn op deze stream. When you enable fast leave, the IGMP software assumes that no more than one host is present on each VLAN port.

Resume; het verbaasd mij dat je met IGMP snooping verbetering ziet in het gedrag wat je beschreef. Komt het niet omdat je de kabel in de EB hebt geplugd?

IGMP snooping moet aan op de switches, niet op de router.
IGMP proxy moet aan op de router, en (kan) niet op de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:15
KPN levert vanaf nu aan nieuwe klanten de Box12. Wanneer verwachten jullie dat Budget klanten hem kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
.Niek. schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:59:
KPN levert vanaf nu aan nieuwe klanten de Box12. Wanneer verwachten jullie dat Budget klanten hem kunnen ontvangen?
De komende jaren niet, Budget levert 2ehands modems uit, de retouren van KPN schat ik in _/-\o_ . Ergens moeten ze inleveren om tot de budget prijzen te kunnen zakken.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 25-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
stormfly schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:06:

Resume; het verbaasd mij dat je met IGMP snooping verbetering ziet in het gedrag wat je beschreef. Komt het niet omdat je de kabel in de EB hebt geplugd?

IGMP snooping moet aan op de switches, niet op de router.
IGMP proxy moet aan op de router, en (kan) niet op de switches.
Het beschreven gedrag was met de kastje op mijn eigen router, niet in de EB. Als ze direct in de EB zitten, werken ze gewoon prima en hoeft natuurlijk niks mbt IGMP ingeschakeld te zijn op mijn eigen router omdat die dan helemaal niet door de TV-kastjes gebruik wordt.

In mijn router heb ik de optie voor IGMP proxy in de LAN settings, en IGMP snooping in de wireless settings. Maar ik denk dat het verbeterde gedrag met ingeschakelde snooping puur toevallig was, want na een hertest bleek het vaak niet en soms wél te werken.

Dit weekend ga ik gewoon extra netwerkkabeltjes trekken; dat werkt altijd goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
stormfly schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:06:
[...]
De komende jaren niet, Budget levert 2ehands modems uit. Ergens moeten ze inleveren om tot de budget prijzen te kunnen zakken.
O ja, bijna vergeten. Ik had dus aan Budget gevraagd waarom in mijn pakket, met drie apparaten, er twee duidelijk gebruikt waren. Vijf (!) dagen later werd ik gebeld door iemand van het klanten contact center (of zoiets) om toch heel duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is dat de klant gebruikte apparatuur krijgt en dat ik nieuwe zou krijgen. In het kader van milieuvriendelijkheid, en omdat alles toch prima werkt, heb ik gezegd dat dat niet hoeft. Er werd me ook verzekerd dat er een manager mee bezig was om dit bij de leverancier van de pakketten uit te zoeken, want dit mocht niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
robert.v.w. schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:58:
[...]

O ja, bijna vergeten. Ik had dus aan Budget gevraagd waarom in mijn pakket, met drie apparaten, er twee duidelijk gebruikt waren. Vijf (!) dagen later werd ik gebeld door iemand van het klanten contact center (of zoiets) om toch heel duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is dat de klant gebruikte apparatuur krijgt en dat ik nieuwe zou krijgen. In het kader van milieuvriendelijkheid, en omdat alles toch prima werkt, heb ik gezegd dat dat niet hoeft. Er werd me ook verzekerd dat er een manager mee bezig was om dit bij de leverancier van de pakketten uit te zoeken, want dit mocht niet gebeuren.
We weten de KPN prijsstellingen, daar zit Budget fors onder, dat verschil zal ergens uit de lengte of de breedte komen. Nieuwe modems leveren zal waarschijnlijk uit onze portemonnee komen. Zolang ze goed getest zijn is het prima.

EDIT deel geknipt.

[ Voor 37% gewijzigd door stormfly op 25-06-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat is er mis met een gebruikt modem :? Hij hangt bij mij in de meterkast, als er een kras ofzo op zou zitten dan zie ik dat niet eens. En bij het aansluiten reset hij zichzelf en haalt hij nieuwe software op lijkt mij, dus alle config meuk van vorige klant ben je dan ook kwijt toch?

Beetje duurzaamheid lijkt mij inderdaad niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:43
@stormfly Linksom of rechtsom klopt dit allemaal wel, maar wat valt er daadwerkelijk te klagen? Als de modem niet goed is, krijg je een nieuwe zonder moeite opgestuurd heb ik mij laten vertellen door een kennis. Overigens de modem die ikzelf kreeg gestuurd begin van dit jaar, leek in ieder geval nieuw te zijn.

De lijn is KPN 1op1 tegen een lagere prijs, als je technische problemen tegenkomt, zou je die ook bij KPN zelf krijgen. IK zie het probleem niet zo. De keren dat ik belde met enkele vraagjes was ik ook altijd netjes te woord gestaan en de wachttijd van enkele minuten was zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
digitalus101 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:43:
@stormfly Linksom of rechtsom klopt dit allemaal wel, maar wat valt er daadwerkelijk te klagen? Als de modem niet goed is, krijg je een nieuwe zonder moeite opgestuurd heb ik mij laten vertellen door een kennis. Overigens de modem die ikzelf kreeg gestuurd begin van dit jaar, leek in ieder geval nieuw te zijn.

De lijn is KPN 1op1 tegen een lagere prijs, als je technische problemen tegenkomt, zou je die ook bij KPN zelf krijgen. IK zie het probleem niet zo. De keren dat ik belde met enkele vraagjes was ik ook altijd netjes te woord gestaan en de wachttijd van enkele minuten was zeer acceptabel.
Owh nee ik tik het als feitjes en mijn waarnemingen, ik klaag helemaal nergens over. Ik probeer alleen het beeld van anderen te weerleggen waarom ik denk dat het bewuste keuzes zijn. Omdat ik het gevoel heb dat anderen allemaal nieuw premium spul verwachten, tegen de laagste prijs in de markt, dat voelt onlogisch als je dat verwacht.

Misschien tik ik het wat stellig waardoor je denkt dat ik erover klaag, ik ben zeer gelukkig met mijn eigen modem op xDSL als 2e lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja het komt ietwat badinerend over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:12:
Ja het komt ietwat badinerend over.
Check neem ik mee, tnx voor de feedback. Post aangepast en ik stop met miepen over die 14 dagen regel 8)

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 25-06-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 01:47
Zit even budget alles in 1 te bekijken, maar hun site is niet bepaald een bron aan informatie merk ik.

Kan iemand voor mij het volgende bevestigen? Ik heb alleen internet nodig, voip en IPTV neem ik ergens anders af.

1. Ze gebruiken nog steeds een experiabox 10 en deze kan niet in bridge mode;
Dus eigen router achter deze box zou ik dan als Accesspoint moeten instellen of NAT achter NAT accepteren.

2. Eigen router rechtstreeks op de NT mag ook?
Settings staan niet op hun site, maar is volgens deze thread gelijk aan telfort.
Hierop hoef ik dan voor alleen internet vlan 34 taggen en DHCP op de WAN aan te zetten?

3. Helpdesk gaf aan dat VOIP niet werkt, dit lijkt mij zowel qua wetgeving als benodigde interventie heel sterk. Weet iemand of CheapConnect hierop werkt via zijn standaard poort 5060 of dat ik hiervoor iets speciaals moet doen?

4. Hiervoor zet ik DD-WRT op mijn router, default firmware ondersteund geen vlans. Heeft iemand zijn connectie hiermee al werkend gekregen? (lees: mag ik je setup pagina? :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
2green schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:51:
Zit even budget alles in 1 te bekijken, maar hun site is niet bepaald een bron aan informatie merk ik.

Kan iemand voor mij het volgende bevestigen? Ik heb alleen internet nodig, voip en IPTV neem ik ergens anders af.

1. Ze gebruiken nog steeds een experiabox 10 en deze kan niet in bridge mode;
Dus eigen router achter deze box zou ik dan als Accesspoint moeten instellen of NAT achter NAT accepteren.
Heb je glas of xDSL? Bij xDSL kan je er een Vigor 130 of 165 voor zetten, bij Glas kan je direct in de glas/UTP converter inpluggen.
2. Eigen router rechtstreeks op de NT mag ook?
Settings staan niet op hun site, maar is volgens deze thread gelijk aan telfort.
Hierop hoef ik dan voor alleen internet vlan 34 taggen en DHCP op de WAN aan te zetten?
Jeps voor xDSL kan ik dit 100% bevestigen + Vigor 130.
3. Helpdesk gaf aan dat VOIP niet werkt, dit lijkt mij zowel qua wetgeving als benodigde interventie heel sterk. Weet iemand of CheapConnect hierop werkt via zijn standaard poort 5060 of dat ik hiervoor iets speciaals moet doen?
VOIP settings van hun zal je niet krijgen, KPN geeft als enige modemvrijheid, toch? VOIP over het normale internet zal waarschijnlijk gewoon goed werken.
4. Hiervoor zet ik DD-WRT op mijn router, default firmware ondersteund geen vlans. Heeft iemand zijn connectie hiermee al werkend gekregen? (lees: mag ik je setup pagina? :) ).
Hmmm ik zou zeggen koop een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X voor nog geen 50euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@2green Ik heb op de EB V10 mijn router (Edgerouter X) in de DMZ gezet. Dit werkt prima, ik krijg op de WAN van mijn ERX een 192.168.2.x adres, maar dat is dan ook het enige wat ik er van merk. Port forwards e.d. gaat prima op de Edgerouter.

Eigen router aan de NT heb ik ook gehad, maar vond dat IPTV gebeuren irritant (IGMP e.d.). Ik laat dat nu gewoon lekker door de EB uit zoeken (settopbox rechtstreeks daarin geplugd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
stormfly schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Heb je glas of xDSL? Bij xDSL kan je er een Vigor 130 of 165 voor zetten, bij Glas kan je direct in de glas/UTP converter inpluggen.

[...]

Jeps voor xDSL kan ik dit 100% bevestigen + Vigor 130.

[...]

VOIP settings van hun zal je niet krijgen, KPN geeft als enige modemvrijheid, toch? VOIP over het normale internet zal waarschijnlijk gewoon goed werken.

[...]

Hmmm ik zou zeggen koop een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X voor nog geen 50euro.
Vergeten erbij te zetten, het gaat om de glasvezel variant. Welke ik dit weekend wil aanvragen.

Wat kan een edgerouterx router voor mij betekenen t.o.v. een router met DD-WRT firmware? 10 min werkt om te installeren en levert toch alle functies die ik nodig kan hebben?

VOIP heb ik niet nodig, had inderdaad al gelezen dat ze dit niet delen. Wat ik wel begrijp trouwens. Heb bij gelijke of betere prijs/kwaliteit sowieso de voorkeur om VOIP en IPTV diensten separaat in te kopen. Na mij ingelezen te hebben is het ook nog goedkoper en flexibeler om dat te doen.

Dus je weet niet zeker of voip wel/niet actief tegen gewerkt wordt?

Zal sowieso je router suggestie onthouden voor als ik tegen issues aanloop, maar eerst even mijn huidige router proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
2green schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Vergeten erbij te zetten, het gaat om de glasvezel variant. Welke ik dit weekend wil aanvragen.

Wat kan een edgerouterx router voor mij betekenen t.o.v. een router met DD-WRT firmware? 10 min werkt om te installeren en levert toch alle functies die ik nodig kan hebben?

VOIP heb ik niet nodig, had inderdaad al gelezen dat ze dit niet delen. Wat ik wel begrijp trouwens. Heb bij gelijke of betere prijs/kwaliteit sowieso de voorkeur om VOIP en IPTV diensten separaat in te kopen. Na mij ingelezen te hebben is het ook nog goedkoper en flexibeler om dat te doen.

Dus je weet niet zeker of voip wel/niet actief tegen gewerkt wordt?

Zal sowieso je router suggestie onthouden voor als ik tegen issues aanloop, maar eerst even mijn huidige router proberen.
Geef maar een ip en port van je VOIP aanbieder, dan kan ik testen of ik er naar toe kan telnetten (TCP)?

DD-WRT voelt voor mij niet als een performance platform, vaak ontbreekt hardware offloading en loopt al het verkeer over de CPU. Mede door de lage prijs en het lage energieverbruik zie ik die ER-X wel als ultieme glasrouter door het gebruik van hardwareoffloading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
ThinkPadd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:02:
@2green Ik heb op de EB V10 mijn router (Edgerouter X) in de DMZ gezet. Dit werkt prima, ik krijg op de WAN van mijn ERX een 192.168.2.x adres, maar dat is dan ook het enige wat ik er van merk. Port forwards e.d. gaat prima op de Edgerouter.

Eigen router aan de NT heb ik ook gehad, maar vond dat IPTV gebeuren irritant (IGMP e.d.). Ik laat dat nu gewoon lekker door de EB uit zoeken (settopbox rechtstreeks daarin geplugd).
Dat is ook een oplossing

Dat IPTV gebeuren is nog wel werkend te krijgen las ik, mocht je nog linkjes nodig hebben dan kan ik ze delen (ongetest uiteraard). Maar mijn situatie is een stuk eenvoudiger aangezien ik geen IPTV van bai1 neem, maar gewoon apps al NLZIET, Netflix, etc gebruik. Als ik mij niet vergis hoef ik dan maar 1 vlan te zetten en werkt alles al.

Anders schuif ik hem net als jou achter de EB en stel ik mijn router in als accesspoint denk ik. Geen fan van nat nat. Heb dezelfde router op de 3e verdieping bij de trapgat staan als accesspoint voor de 2e en 3e verdieping en dat doet hij perfect zonder meetbare vertraging. Liever heb ik de EB er niet tussen natuurlijk vandaar mijn vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je alleen internet gaat afnemen dan kun je je eigen router gewoon aan de NT hangen en je router op VLAN34 DHCP instellen om internet te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
@2green Er wordt nooit ergens actief VOIP tegengewerkt tenzij de poort toevallig door de provider zelf al gereserveerd staat in de router. Zoals poort 5060 bij T-Mobile...
Ik kon poort 5060 prima gebruiken bij KPN en Telfort dus ook bij Budget.
En daarbij heeft Cheap Connect nog een aantal alternatieve poorten die ook prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 13:09
Ik heb voorheen al eens bij Budgetenergie gezeten en was daar altijd al tevreden over. Nu zit ik bij Oxxio (voor een jaar, niet langer). Toevallig kom ik op dit topic terecht en mijn aandacht is wel gewekt.

Momenteel zit ik bij KPN thuis en KPN mobiel. Hiervoor ben ik in totaal 77 euro per maand kwijt. Hetgeen waar ik over twijfel bij Budget is de snelheid. Hier in het topic lees ik dat men tevreden is met het thuis internet.

Maar hoe zit het met mobiel internet? Ik lees op de site van KPN dan mijn mobiele internet maar liefst 300 Mbit/s is, terwijl ik op de site van Budget lees dat hun internetsnelheid slechts 5 Mbit/s is. Das 60x zo traag, of zie ik nu iets verkeerd?

Ben bang dat 5 Mbit/s mij veel te traag is voor mobiel. En hoe zit het met hun mobiele dekking? Is dit even goed als KPN biedt?
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste