[Budget Mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yWcZvM9/Header-1090x360-Conf-V2.png
Over Robin Mobile
In 2013 is Robin Mobile ontstaan vanuit de overtuiging dat het anders kan, én moet, op de markt voor mobiele telefonie. Onvrede over de manier waarop mobiele aanbieders hun klanten hoge tarieven in rekening brengen bij overschrijdingen en over het dure aanbod van abonnementen. Daarom introduceerde Robin Mobile als eerste aanbieder in Nederland een echt onbeperkt aanbod voor mobiel bellen, sms’en en internetten voor een vast bedrag per maand. En dat via het netwerk van KPN. Dit aanbod was een schot in de roos en vele duizenden klanten zijn inmiddels overgestapt naar Robin Mobile. Om deze lage tarieven te kunnen blijven bieden, hebben Robin Mobile en Budget Thuis in 2019 hun krachten gebundeld. En vanaf januari 2020 betekent dit dat Robin Mobile verder gaat onder de naam Budget Mobiel. En nog steeds via het betrouwbare KPN-netwerk.

Budget Thuis
Al sinds 2011 leveren we met Budget Energie stroom en gas aan huishoudens in Nederland. Daar hebben we sinds kort Budget Alles-in-1 (Internet, TV en Vast Bellen via het KPN-netwerk) aan toegevoegd. En per 17 januari dus ook Budget Mobiel. Al je energie- en telecomdiensten onder één dak. Tegen een zo laag mogelijke prijs en zonder gedoe. Dat is Budget Thuis.

Wat verandert er voor jou?
Eigenlijk niet zo veel. Dus geen zorgen! Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Daarmee is het dus onderdeel van Budget Thuis. Waardoor je trouwens flink kunt profiteren van combikorting als je bijvoorbeeld ook klant wordt van Budget Energie of Budget Alles-in-1. Je onbeperkt-abonnement blijft jouw onbeperkt-abonnement; je datasnelheid, maar ook je simkaart, blijven hetzelfde. Daarnaast blijft ook je maandbedrag hetzelfde, alleen wordt dit voortaan afgeschreven door Budget Mobiel. Per 17 januari kun je nog steeds zelf je zaken regelen, maar vanaf dan wel op MijnBudget en op de Budget Mobiel app. Gebruik je op dit moment de Robin Mobile app? Dan wordt deze 17 januari geüpdatet naar de Budget Mobiel app. Je inloggegevens blijven ook hetzelfde.

Elke maand € 5,- combikorting?
Combineer je Budget Mobiel met Budget Energie of Budget Alles-in-1? Dan krijg je vanaf 17 januari een combikorting. Dat is elke maand € 5,- korting op je factuur. Combineer je alle drie onze diensten? Dan krijg je nóg meer korting. Interesse? Word dan nu klant van Budget Energie en Budget Alles-in-1. Kijk voor meer informatie op Budgetthuis.nl

Alles op een rijtje
• Per 17 januari wordt je Robin Mobile abonnement geleverd onder de nieuwe naam Budget Mobiel. Daarmee is het dus onderdeel van Budget Thuis;
• Je onbeperkt-abonnement, je datasnelheid en ook je simkaart blijven hetzelfde;
• Per 17 januari kun je je zaken regelen op MijnBudget en op de Budget Mobiel app. Gebruik je op dit moment de Robin Mobile app? Dan wordt deze 17 januari geüpdatet naar de Budget Mobiel app;
• Je inloggegevens blijven hetzelfde;
• Je maandbedrag blijft hetzelfde en wordt afgeschreven door Budget Mobiel.

Voor de meest actuele abonnementsprijzen verwijs ik door naar de website van Budget Mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:47
Zo, ik dacht dat ze hadden gezegd dat niets zou veranderen, waarschijnlijk bedoelde ze alleen bestaande klanten.

Want voor nieuwe zijn de abbonementen echt een stuk slechter.

Bij het 15 euro abbo krijg je voortaan nog maar 7GB en daarna verlaging naar 50kbps, wat echt nergens op slaat.

Ook het 20 euro abbo is met minder goede voorwaarden.
Na 40 GB word je snelheid verlaagt naar 0.8 mbps ( nu is dat 1mbps) en haal je de 55 GB, dan word het nogmaals verlaagt naar 0,5 mbps.

[ Voor 16% gewijzigd door fl2001 op 16-01-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 21:03
@fl2001 true alleen maar 2 keuzes.. Terwijl er op de Robin mobile staat dat alleen de naam wordt verandert... Jammer zeg.

Je kan nu ook niks bestellen, wat vreemd is want morgen gaat het pas in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WsPOh7oUyl6mcHtDNxhsFYsR/full.jpg

Nu opeens verandert... Wel triest hoor.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-01-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Reactie vanuit Budget mobile:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7DakPVoCk6QRsI0iPJ85Vkg7/full.jpg

@robcoenen misschien op aanpassen? Nieuwe bundels bij budget mobile, oude bundels blijven alleen bestaan bij oude abonnement houders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
Wellicht mikken ze met deze abonnementen vooral op klanten die van de combinatiekorting gebruik kunnen maken. Voor mij als Budget internet klant is het goedkoopste abonnement best voordelig: 7 GB en onbeperkt bellen voor een tientje. Voor dat geld krijg ik nu 5 GB, onbeperkt bellen en 500 sms.
Zelf wil ik mij niet laten binden in een vast-mobiel combinatie, maar voor veel mensen zal dit wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

https://www.budgetthuis.n...e_policy_Robin_Mobile.pdf Het is in de EU niet onbeperkt na 25gb wordt je afgesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
Dan is Budget nog behoorlijk royaal, KPN stopt bij 22GB in het buitenland er al mee.

Alle providers bieden in de EU momenteel niet meer dan +-20GB aan. En dat mogen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
krakendmodem schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Dan is Budget nog behoorlijk royaal, KPN stopt bij 22GB in het buitenland er al mee.

Alle providers bieden in de EU momenteel niet meer dan +-20GB aan. En dat mogen ze.
Tja maar Robin mobile was het in de EU wel onbeperkt (1gb per dag en daarna lage snelheid van 1mbps op 3g).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Er staat nog steeds Robin Mobile op mijn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
Anoniem: 563525 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:50:
Er staat nog steeds Robin Mobile op mijn scherm :)
Inmiddels staat er al Budget Mobiel op het scherm.

Al iets bekend over 4G bellen/VoLTE of VoWiFi ondersteuning bij Budget?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:27
5 mbit klinkt wel erg weinig. Is dit slakkentempo of valt dit in de praktijk mee? Om deze reden durf ik niet in te stappen, bang voor 2 minuten laadtijd pokemon go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:55
5mbit is genoeg op de smartphone voor surfen, mailen, Social media en HD YouTube. Je krijgt 4g via KPN netwerk dus met de connectie en ping zal het wel goed zitten.
Bovendien is het geen jaarcontract en zit je er maar één maand aan vast als het toch niet blijkt te bevallen. Verder een mooie 27e cashbackdeal via cashbackxl voor de simonly van budget.
Wie al bij budget zit voor vast internet en/of energie krijgt ook nog eens combikorting op de sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
aljooge schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:34:
5 mbit klinkt wel erg weinig. Is dit slakkentempo of valt dit in de praktijk mee? Om deze reden durf ik niet in te stappen, bang voor 2 minuten laadtijd pokemon go.
digitalus101 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 06:44:
5mbit is genoeg op de smartphone voor surfen, mailen, Social media en HD YouTube. Je krijgt 4g via KPN netwerk dus met de connectie en ping zal het wel goed zitten.
Bovendien is het geen jaarcontract en zit je er maar één maand aan vast als het toch niet blijkt te bevallen. Verder een mooie 27e cashbackdeal via cashbackxl voor de simonly van budget.
Wie al bij budget zit voor vast internet en/of energie krijgt ook nog eens combikorting op de sim only.
Ik begrijp al die paniek om die snelheid niet. Ik heb ervaring met de 1Mbit variant van RobinMobile, daarmee kan ik alles doen wat ik wil. Whatsapp met foto's en video's, Spotify, Deezer, NOS app, teletekst, VoIP en videobellen, Teamviewer, TripAdvisor, Radiostreams, ik heb het allemaal gebruikt. Soms wacht je met video paar seconden langer, wat mij betreft niet storend. Soms begint je video in lagere kwaliteit, maar dat kan ik met een paar seconden bufferen stapsgewijs upscalen tot 720p. Als je tethering gebruikt met je laptop, dan duurt het inderdaad wat langer voordat het allemaal geladen is. Maar in het OV met een laptop op schoot is dat niet zo storend als de continue wegvallen WiFi verbinding van de bus, trein of metro.

Daarbij, ik heb nog geen provider gevonden die voor €14,95 een FUP van 40GB hanteert, waarna de snelheid verlaagd wordt tot een niveau waarmee nog steeds audio te streamen valt. En die 30GB per maand full speed in de EU op 4G aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Robin was toch duidelijk interessanter.
voor wie vooral ook in het buitenland onbeperkt online wil is www.spotstreaming.nl misschien iets, ik zag dat zij nog wel onbeperkte data in de eu bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit voor de grap eens een avondje op budgetmobiel met 5mbit down en 1 up, het is bijna niet meer te doen met de tegenwoordige content zoals reddit Instagram Snapchat tiktok om een paar filmpjes te laden... Alles loopt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:47
ACM tikt Robin Mobile op de vingers wegens datalimiet bij roaming in EU https://www.nu.nl/tech/60...et-bij-roaming-in-eu.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Nelson
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-03-2024
Dat kan ook op een nettere manier...

[ Voor 74% gewijzigd door The Wizard op 13-03-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
mavical schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:06:
ACM tikt Robin Mobile op de vingers wegens datalimiet bij roaming in EU https://www.nu.nl/tech/60...et-bij-roaming-in-eu.html (via @NUnl)
Wat zijn de nieuwe roaming regels bij RobinMobile dan nu (voor oud Onbeperkt klanten)?

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 13-03-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timmie1 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:06:
[...]

Wat zijn de nieuwe roaming regels bij RobinMobile dan nu (voor oud Onbeperkt klanten)?
De zelfde als nieuwe klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
toen budget enerige robin overnam was ik hier al bang voor, uitkleden van het aanbod, en de naam robin was toch veel leuker dan dit budget mobiel. je zegt toch veel sneller: ik zit bij robin mobiel dan bij budget mobiel, klinkt gewoon goedkoop terwijl het eigenljik minder gunstig is dan het oude robin. likt me tidj dat robin de klanten terugkoopt. net zoals simepl ooit verkocht werd aan t-mobile maar na een management buy-out toch weer zelfstandig werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
@dicksterk als je kijkt naar de abonnementen in de topicstart, prijst Robin zich met de duurste drie uit de markt t.o.v. de grote aanbieders. Met de twee goedkopere abonnementen zit Robin in het marktsegment van de goedkopere sim-only aanbieders, met als onderscheid een semi-onbeperkte bundel, op een lage snelheid en met een FUP. Dat is een niche die blijkbaar te klein is als basis voor een zelfstandige provider. Een management buy-out lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
Vanaf vandaag kan de hele topic-start op zijn kop.
Nu nog 2 abonnementen en erg scherp geprijst, zeker als je ook Budget energie of DSL hebt.

Ben wel benieuwd wat de snelheid en limiet per dag is van het onbeperkte abonnement (van 20euro per maand en als combinatieklant voor 15euro). En dan ook nog maandelijks opzegbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
jongetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:51:
Nu nog 2 abonnementen en erg scherp geprijst, zeker als je ook Budget energie of DSL hebt.

Ben wel benieuwd wat de snelheid en limiet per dag is van het onbeperkte abonnement (van 20euro per maand en als combinatieklant voor 15euro). En dan ook nog maandelijks opzegbaar!
Wat zijn die nieuwe abonnementen dan? kan niks op de site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

jongetje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:51:

Het aanbod dat ik nu zie:
  • 50GB/maand in NL + 12GB in de EU.
  • 5.0Mb/s down / 1.0Mb/s up

[ Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 23-03-2020 09:54 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3x3 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Het aanbod dat ik nu zie:
  • 50GB/maand in NL + 12GB in de EU.
  • 5.0Mb/s down / 1.0Mb/s up
Dit gemiddelde ligt voor klanten van Budget Mobiel Onbeperkt, die vaak bewust kiezen voor een onbeperkt aantal MB’s per maand, hoger. Pas als je ver boven dit gemiddelde verbruik uitkomt zien wij dit als excessief en/of extreem gebruik (en dat je dus het abonnement gebruikt op een manier waarvoor het niet bedoeld is). Op dit moment zien wij een verbruik van 40 GB in een maand als excessief en/of extreem. Als wij merken dat je in een bepaalde maand snel dit verbruik nadert, dan attenderen wij jou hierop via meerdere e-mails en/of pushberichten in de Budget Mobiel app. Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Anoniem: 767041 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Dit gemiddelde ligt voor klanten van Budget Mobiel Onbeperkt, die vaak bewust kiezen voor een onbeperkt aantal MB’s per maand, hoger. Pas als je ver boven dit gemiddelde verbruik uitkomt zien wij dit als excessief en/of extreem gebruik (en dat je dus het abonnement gebruikt op een manier waarvoor het niet bedoeld is). Op dit moment zien wij een verbruik van 40 GB in een maand als excessief en/of extreem. Als wij merken dat je in een bepaalde maand snel dit verbruik nadert, dan attenderen wij jou hierop via meerdere e-mails en/of pushberichten in de Budget Mobiel app. Bij overschrijding van deze 40 GB, passen wij je internetsnelheid aan naar 0,8 Mbps voor de rest van de maand. Het blijft dus goed mogelijk om te internetten met je abonnement en onbeperkt MB’s te verbruiken. Blijft er echter ook daarna sprake van excessief en/of extreem gebruik, dan passen wij de internetsnelheid bij overschrijding van 55 GB verder aan naar 0,5 Mbps voor de rest van de maand
Die voorwaarden staan er al sinds het begin van Budget.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fl2001 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Die voorwaarden staan er al sinds het begin van Budget.....
ik reageer op de persoon die het fout had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Was lang fan van Robin Mobile en heb aardig wat klanten aangedragen, maar na de overgang naar Budget is mijn enthousiasme behoorlijk bekoeld. Slechte ervaring met de klantenservice waarbij ik telkens van een andere medewerker antwoord kreeg en er niet meegedacht werd, maar alleen standaard "oplossingen" aangedragen worden.

Bij Robin Mobile kon ik zonder zorgen schakelen tussen het 15 en 20 euro abonnement, het was altijd onbeperkt. Als ik op vakantie ging of een tijdje meer snelheid nodig had schakelde ik omhoog en daarna weer omlaag. Nu durf ik niet meer te schakelen, want dan ga ik over naar de nieuwe voorwaarden en verlies ik onbeperkte data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wian schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:48:
Was lang fan van Robin Mobile en heb aardig wat klanten aangedragen, maar na de overgang naar Budget is mijn enthousiasme behoorlijk bekoeld. Slechte ervaring met de klantenservice waarbij ik telkens van een andere medewerker antwoord kreeg en er niet meegedacht werd, maar alleen standaard "oplossingen" aangedragen worden.

Bij Robin Mobile kon ik zonder zorgen schakelen tussen het 15 en 20 euro abonnement, het was altijd onbeperkt. Als ik op vakantie ging of een tijdje meer snelheid nodig had schakelde ik omhoog en daarna weer omlaag. Nu durf ik niet meer te schakelen, want dan ga ik over naar de nieuwe voorwaarden en verlies ik onbeperkte data.
De voorwaardes van robinmobile gingen tegen de "wetten" in alst goed is zou je zelfs de nieuwe voorwaardes al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik vind, Rubin Mobiel naam is beter dan Budget mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De klantenservice is wel lastig en beperkt bereikbaar sinds de overname van RobinMobile door BudgetMobiel. Sinds vanmiddag is de simkaart afgesloten, aldus de melding die je nu krijgt als je een nummer draait. Dataverbinding opzetten is tevens onmogelijk. Ten tijde van RobinMobile was er een chatmogelijkheid en kreeg je standaard binnen een half uur al een antwoord op een mail. Nu niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

Ja, Budget = Budget. Het moet weer goedkoper, dan kan je als klant weer de pot op.
Robin was een heel stuk beter. Ik ga ook maar eens verkassen van provider als Budget niet gaat verbeteren.
Helaas ben je geen klant meer, maar slechts een RGU; Revenue Generating Unit.

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is wel wat duurder de oplossing die ik nu heb, is via kpn zelf Unlimited 5gb perdag en in eu na 22gb 64/32kbps , samen met T-Mobile onbeperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:43
Dat is toch pure misleiding als je spreekt over onbeperkt en dan maar zelf bepaald dat fair use 40 gb is. Ook al begrijp ik het, vind ik het niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Budget Mobiel stuurt momenteel dit mailbericht naar alle huidige klanten:
[...] Naast onbeperkt internetten in Nederland, ontvangt u bij dit abonnement ook 25 GB mobiel internet voor gebruik in de EU. Daarmee kunt u in EU-landen bellen, sms’en en data gebruiken zoals u dat in Nederland ook doet, zonder extra kosten. Deze 25 GB wordt met ingang van 10 juli 2020 aangepast naar 10 GB per maand. Bellen en sms’en in de EU blijft gewoon onbeperkt.
Extra internet EU
Bent u buiten Nederland, maar in de EU en heeft u uw maandelijks tegoed van 10 GB verbruikt? Dan kunt u voor € 7,50 Extra Internet EU kopen via de Budget Mobiel app of op MijnBudget. U ontvangt dan voor de resterende periode 2 GB voor gebruik in de EU. Is ook dit tegoed op? Dan kunt u natuurlijk opnieuw Extra Internet EU kopen. Zodra uw nieuwe betaalde periode ingaat, heeft u weer 10 GB om in het buitenland te gebruiken.

[...]
Vorig jaar zomer waren de roaming regels nog : 1GB per dag maximale snelheid, daarna verlaagde snelheid tot begin van de nieuwe dag. Nu dus 10GB op volle snelheid voor de gehele maand, daarna bijbetalen. Flinke achteruitgang in amper een jaar.

Hebben meer tweakers zo'n mail ontvangen? Zijn het alleen oud-Robin'ers die hiermee te maken krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timmie1 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:43:
Budget Mobiel stuurt momenteel dit mailbericht naar alle huidige klanten:

[...]

Vorig jaar zomer waren de roaming regels nog : 1GB per dag maximale snelheid, daarna verlaagde snelheid tot begin van de nieuwe dag. Nu dus 10GB op volle snelheid voor de gehele maand, daarna bijbetalen. Flinke achteruitgang in amper een jaar.

Hebben meer tweakers zo'n mail ontvangen? Zijn het alleen oud-Robin'ers die hiermee te maken krijgen?
nee alle robin'ers hebben de nieuwe voorwaardes helaas nieuws: Robin Mobile heft daglimiet bij roaming op last van ACM op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
Ik heb gisteren een brief van Budget mobiel gekregen via de mail. Het datagebruik is gehalveerd voor internet in de EU. Dit was nu net een van de belangrijke redenen om voor Robin mobiel te kiezen.

U neemt Budget Junior af van Budget Mobiel. Naast onbeperkt internetten in Nederland, ontvangt u bij dit abonnement ook 25 GB mobiel internet voor gebruik in de EU. Daarmee kunt u in EU-landen bellen, sms’en en data gebruiken zoals u dat in Nederland ook doet, zonder extra kosten. Deze 25 GB wordt met ingang van 10 juli 2020 aangepast naar 12 GB per maand. Bellen en sms’en in de EU blijft gewoon onbeperkt. En in Nederland kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw bundel zoals u gewend bent.
Extra internet EU
Bent u buiten Nederland, maar in de EU en heeft u uw maandelijks tegoed van 12 GB verbruikt? Dan kunt u voor € 7,50 Extra Internet EU kopen via de Budget Mobiel app of op MijnBudget. U ontvangt dan voor de resterende periode 2 GB voor gebruik in de EU. Is ook dit tegoed op? Dan kunt u natuurlijk opnieuw Extra Internet EU kopen. Zodra uw nieuwe betaalde periode ingaat, heeft u weer 12 GB om in het buitenland te gebruiken.

Ik vraag me steeds af of ze bij Budget mobiel voor een soort sterfhuis constructie hebben gekozen voor de Robin mobiel klanten. Op deze manier jaag je ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Lijkt idd op sterfhuis voor iemand zoals ik. Maar ik leef ook niet meer in 2012 :P

Wij hebben ook heel lang kaartjes van Robin gehad. KPN netwerk, geen zorgen over kosten, werkte prima in de EU.
Maar na mate de tijd vordert en het data gebruik telkens weer intensiveert past dit niet meer bij de kids/oma.
En met de service van Robbin heb ik enkel goede ervaringen, met die van Butt-get het tegenovergestelde.

Ook op de manier waarop het bedrijf zich presenteert is niet aantrekkelijk en straalt imo geen vertrouwen uit.
Van de >10 kaartjes in de familie zijn er nog 2 over waarvan er één binnenkort naar Vodafone toe gaat. En de laatste is van een dame die net 19 is geworden, vriendje, samenwonen ect. Dus dat zal ook niet lang meer duren voordat die een keuze moet maken. En dat zal echt geen partij worden met Butt-get in de naam ;)

Wel eeuwig zonde. De manier hoe Robin zichzelf in de markt hadden gezet was zeer aantrekkelijk en succesvol. Was relatief wel iets duurder maar daar kreeg je een hoop zekerheid voor terug op een super goed netwerk.

Overigens denk ik dat na de introductie van 5G dit landschap compleet gaat veranderen en zo'n partij geen kans meer heeft om te overleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik baal ook van de verslechterde voorwaarden. Zijn er betere alternatieven voor max 20 euro/maand? Het liefst iets zoals het oude Robin Mobile dus lagere snelheid maar geen risicos op boetes of internet block.

[ Voor 4% gewijzigd door wian op 27-05-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wian schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:12:
Ik baal ook van de verslechterde voorwaarden. Zijn er betere alternatieven voor max 20 euro/maand? Het liefst iets zoals het oude Budget mobiel dus lagere snelheid maar geen risicos op boetes of internet block.
Helaas niet, zelf ook het hele internet afgezocht maar kwam uiteindelijk toch op een duurdere variant uit de kpn sim only zelf van helaas 37eur permaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@Anoniem: 767041 werk jij voor Budget mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Helaas niet, zelf ook het hele internet afgezocht maar kwam uiteindelijk toch op een duurdere variant uit de kpn sim only zelf van helaas 37eur permaand
Tele2 heeft toch alles onbeperkt voor 25 euro per maand?

En anders eens kijken wat je echt aan data gebruikt, misschien is simpel een alternatief als 4GB voldoende is. Ben je voor 10 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Tele2 heeft toch alles onbeperkt voor 25 euro per maand?

En anders eens kijken wat je echt aan data gebruikt, misschien is simpel een alternatief als 4GB voldoende is. Ben je voor 10 euro klaar.
Met robinmobile hun oude voorwaardes was het een overtreffer voor EU gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Met robinmobile hun oude voorwaardes was het een overtreffer voor EU gebruik
Buitenland gebruik kost gewoon geld per GB voor een provider dus als het meer kost dan er geld binnenkomt...

Als je het echt nodig hebt zijn er alternatieven (zoals een lokale sim-kaart of Wi-Fi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:09
Aha, zo te zien had Marcel Boekhoorn geld nodig. Misschien zag ie het HEMA debacle al aankomen. Voor zover ik weet is Boekhoorn de (mede)oprichter van Robin Mobile.

Zelf heb ik voorheen Budgetenergie gehad en toevallig kwam ik er achter dat ze nu ook thuis internet & tv aanbieden en dus mobiele telefonie. Ik zit nu met thuis en mobiel bij KPN en mag daar elke maand netjes 77 euro voor aftikken. Budget Home wekte mijn interesse. Maar.....

Hoe zit het met mobiel internet van Budget? Ik lees op de site van KPN dat mijn mobiele internet maar liefst 300 Mbit/s is, terwijl ik op de site van Budget lees dat hun internetsnelheid slechts 5 Mbit/s is. Das 60x zo traag, of zie ik nu iets verkeerd?

Ben bang dat 5 Mbit/s mij veel te traag is voor mobiel. En hoe zit het met hun mobiele dekking? Is dit even goed als KPN biedt?

Edit: Nu zie ik wel dat Budget ook mobiele abo's heeft van 25 Mbit/s, maar dat is weer zo duur dat dat niet in verhouding staat met mijn KPN abo van 300 Mbit/s met onbeperkt bellen voor 2 tientjes p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Marcel heeft niks te maken met het vroegere robin mobile.

Wat betreft de snelheid van 5mbs, het zal je verbazen dat je daar op je mobiel eigenlijk al vrijwel alles mee kan.

Surfen gaat gewoon vlot, muziek, navigatie, whatsapp zelfs youtube werkt gewoon prima.

300mbits klinkt leuk, maar in de praktijk heb je daar voor je mobieltje echt vrij weinig aan.

Edit: mijn fout, marcel was er dus wel bij betrokken.

[ Voor 7% gewijzigd door fl2001 op 28-06-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
GrazendeKoe schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:07:
Aha, zo te zien had Marcel Boekhoorn geld nodig. Misschien zag ie het HEMA debacle al aankomen. Voor zover ik weet is Boekhoorn de (mede)oprichter van Robin Mobile.
Robin Mobile is in 2013 opgericht door Wilfred Rottier en in 2014 is Ramphastos (het investeringsbedrijf van Marcel Boekhoorn) gaan participeren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf heb ik voorheen Budgetenergie gehad en toevallig kwam ik er achter dat ze nu ook thuis internet & tv aanbieden en dus mobiele telefonie. Ik zit nu met thuis en mobiel bij KPN en mag daar elke maand netjes 77 euro voor aftikken. Budget Home wekte mijn interesse. Maar.....

Hoe zit het met mobiel internet van Budget? Ik lees op de site van KPN dat mijn mobiele internet maar liefst 300 Mbit/s is, terwijl ik op de site van Budget lees dat hun internetsnelheid slechts 5 Mbit/s is. Das 60x zo traag, of zie ik nu iets verkeerd?

Ben bang dat 5 Mbit/s mij veel te traag is voor mobiel. En hoe zit het met hun mobiele dekking? Is dit even goed als KPN biedt?

Edit: Nu zie ik wel dat Budget ook mobiele abo's heeft van 25 Mbit/s, maar dat is weer zo duur dat dat niet in verhouding staat met mijn KPN abo van 300 Mbit/s met onbeperkt bellen voor 2 tientjes p/m.
Persoonlijk vond im 5mbits te traag voor mij doen.. de zwaardere apps gingen er al mee haperen met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Welke apps haperen bij jou dan met 5mbit? Snapchat, TikTok, youtube, whatsapp video en netflix bij mij in ieder geval niet!

Zelfs met 1mbit werkt dit allemaal, maar dan moet je soms wel even wachten voor de video start, of start de video eerste in lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wian schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:32:
Welke apps haperen bij jou dan met 5mbit? Snapchat, TikTok, youtube, whatsapp video en netflix bij mij in ieder geval niet!

Zelfs met 1mbit werkt dit allemaal, maar dan moet je soms wel even wachten voor de video start, of start de video eerste in lagere kwaliteit.
Reddit haperde vooral met media laden, ik ben vooral van hoge kwaliteit kijken dus ik zet zelf YouTube naar 1080p en soms buffert hij dan, tiktok t zelfde als YouTube.. maar tis maar net welke prioriteiten je stelt aan de snelheid, ik kan er persoonlijk niet tegen als t langduurt met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:32
Ik heb in 2016/2017 toen nog Robin Mobile gehad (begon met 2MB 3G en eindigde met 5MB 4G). Je kunt best veel met 5MB alleen ik zat met 1 week door de 40GB heen en de 1Mb was gewoon waardeloos. Nu heb ik Tele2 en dat werkt 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zelf heb nu Tmobile en kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:09
fl2001 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:35:
Marcel heeft niks te maken met het vroegere robin mobile.

Wat betreft de snelheid van 5mbs, het zal je verbazen dat je daar op je mobiel eigenlijk al vrijwel alles mee kan.

Surfen gaat gewoon vlot, muziek, navigatie, whatsapp zelfs youtube werkt gewoon prima.

300mbits klinkt leuk, maar in de praktijk heb je daar voor je mobieltje echt vrij weinig aan.

Edit: mijn fout, marcel was er dus wel bij betrokken.
Haha geen probleem. Heel toevallig heb ik in mijn studententijd een compagnon van Marcel gereden als prive chauffeur, vandaar dat ik er vast wist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 13:42

Waar zie jij een budget mobiel abonnement met 25mbit?
Ze hebben toch alleen 5 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
Budget mobiel app is toch wel de slechtste app van alle Nederlandse telecom providers, die ik ken. Met name het verbruikers overzicht is dusdanig klantonvriendelijk, dat je het niet wilt gebruiken. Elke keer opnieuw de begin en einddatum moeten invoeren, is toch iets van de vorige eeuw. Klant pesten noem ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hugo50 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:46:
Budget mobiel app is toch wel de slechtste app van alle Nederlandse telecom providers, die ik ken. Met name het verbruikers overzicht is dusdanig klantonvriendelijk, dat je het niet wilt gebruiken. Elke keer opnieuw de begin en einddatum moeten invoeren, is toch iets van de vorige eeuw. Klant pesten noem ik dat
Klopt, heb ze daar maanden geleden nog een feedback opgegeven maar daar is dus geen gehoor aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben al sinds 2013 klant van Robin mobile. Nooit problemen gehad. Echter ben ik sinds kort gecapped op 0,5 mbit. Ik betaal voor een super snel abonnement van 35 euro pm. Maar ik wordt gecapped op de zelfde voorwaarde als de 20 euro pm abonnementen. Is dat niet een beetje vreemd? Moet ik nu na 7 jaar maar weer overstappen?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eastman schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:12:
Ik ben al sinds 2013 klant van Robin mobile. Nooit problemen gehad. Echter ben ik sinds kort gecapped op 0,5 mbit. Ik betaal voor een super snel abonnement van 35 euro pm. Maar ik wordt gecapped op de zelfde voorwaarde als de 20 euro pm abonnementen. Is dat niet een beetje vreemd? Moet ik nu na 7 jaar maar weer overstappen?
ik raad je tele2 aan voor NL, en als je naar EU gaat waar je ook nog beperkt internet wil dat je niet afgesloten wordt KPN unlimited sim only, na 22GB in de EU 64kbps je betaald dan 37eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:13:
[...]

ik raad je tele2 aan voor NL, en als je naar EU gaat waar je ook nog beperkt internet wil dat je niet afgesloten wordt KPN unlimited sim only, na 22GB in de EU 64kbps je betaald dan 37eur
Als ik toch ga overstappen. Dan maar naar een provider met het minste Huawei apparatuur. Ik weet dat KPN het netwerk beheer overlaat aan Huawei, hoe zit het met de andere providers in NL?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eastman schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Als ik toch ga overstappen. Dan maar naar een provider met het minste Huawei apparatuur. Ik weet dat KPN het netwerk beheer overlaat aan Huawei, hoe zit het met de andere providers in NL?
van het huawei apparatuur ga je toch niks merken, tmobile heeft ook huawei , geen idee hoe dat met vodafone zit.. maar dat is geen kans die hebben geen maandelijks opzehbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:44:
[...]

van het huawei apparatuur ga je toch niks merken, tmobile heeft ook huawei , geen idee hoe dat met vodafone zit.. maar dat is geen kans die hebben geen maandelijks opzehbaar
Ik merk misschien niets van Huawei, maar ik wil geen dictatoriaal regime steunen. Kijk maar wat er gebeurd in Hong Kong en Xinjiang.

Toch maar even kijken naar Vodafone dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@eastman: door je mobiele data in handen van China te laten vallen(als dat la zo is met huawei) bevorder je enkel het wereld-evenwicht. alles wat je met windows, google(incl android en chrome) of apple doet, valt in handen vna het regime van ome Trump, die man die zijn mensen de dood in jaagt met zijn corona-beleid, en censuur op sociale media wil. dus maak je niet druk over huawei, over het feit dat al onze data ook in amerikaanse handen is klaagt ok niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Als ik moet kiezen voor een democratie of dictatuur, kies ik voor het eerste. Aan het regime van Trump zit een houdbaarheidsdatum, Xi zit er als een keizer voor de eeuwigheid. Nee, ik ben ook geen voorstander van Trump. Ik heb familie in beide landen, het verschil is dat de gene in VS wel durven te zeggen dat ze het oneens zijn met de regering in tegenstelling tot mijn Chinese familie.

We hebben prachtige bedrijven in Europa met vooruitstrevende mobile technologie. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en wil mijn geld bedrijven steunen die het minste Huawei apparatuur in gebruik heeft. Ik zat even te zoeken en zag dat T-mobile NL het gehele netwerk beheer en onderhoud heeft uitbesteed aan Huawei inclusief core-netwerk. Dit vind ik toch wel zorgwekkend.

Volgens mij blijft alleen Vodafone over. KPN heeft aangegeven geen core-netwerk apparatuur van Huawei in gebruik te hebben, maar bouwt de rest van zijn netwerk om van Ericsson naar Huawei. https://antennekaart.nl/blog/de-5g-strategie-van-vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@eastman: het probleem is alleen dat huawei zeer waarschijnljik helemaal geen info lekt. dat is een fabel die amerika heeft bedacht omdat ze hun dure producten in de markt willen houden. ze hebben angst gezaaid, net zoals anderen de onzin hebben verspreid over 5g masten die corona veroorzaken. chinesed producten zijn goedkoper waaardoor gevestigde financiele grootmachten omvallen.
De democratie waarin wij leven is oo een dictatuur, je mag best wat zeggen maar er verandert niets.
voorbeeld:
- liever 100 rijden dan elektrische auto's sterk subsidieren
- liever elektrische auto's die moeten worden opgeladen dan elektrische auto's die zelfvoorzienend zijn
- liever milieu-belastend opgewekte energie dan opslagmogelijkheden voor energie ontwikkelen {aarmee in woestijnen massa's zonne-energie voor el de wereld kunnen worden ogeslagen, of energie uit bliksem/wind etc.
nu in deze hufwei-kwestie, amerikaanse technologie dreigt achterop te raken, de gevestigde economische grootmacht dreigt concurrentie te rkijgen dus angst zaaien maar, en mensen trappen er nog in ook.
zelfs hier in nl. linkse partijen proberen niet om andere energie te ontwikkelen die voor eideren gratis of bereikbaar is, liever autorijden duurder maken zodat het armste deel van de bevoling het niet meer kan betalen, minder uitstoot hoe dan ook en als de machtsverhoudingen maar onbeschadigd in stand blijven, de sluipende dictatuur is net zo erg als de oepnlijke in landen als china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Het wordt erg off-topic zo, wellicht moeten we hier een aparte topic voor maken.

Ik heb het vermoeden dat je in je argumentatie vrijheid van meningsuiting verward met je zin krijgen.

En wat elektrisch rijden betreft, ik rij al 4 jaar in een privé gekochte BEV elektrische auto, zonder bijtellingssubsidie of aanschafsubsidie. Gewoon gedaan omdat ik het zelf belangrijk vind.

Goedkoop is duurkoop, het is algemeen bekend dat China een wet heeft dat Chinese bedrijven verplicht inlichtingen te geven aan de Chinese overheid als ze daarom vragen en opdrachten moeten uitvoeren. Zonder tussenkomst of beoordeling van een rechter.

China heeft als laten zien in de zaak van Huawei CFO die in Canada is opgepakt dat ze zich als kleuters gedragen en twee Canadezen in China hebben opgepakt op basis van arbitraire verdenkingen. Een pure vorm van hostage diplomacy omdat ze hebben aangeboden de Canadezen vrij te laten als de Huawei CFO wordt vrijgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we nu weer gewoon ontopic gaan zonder de hele wereldproblematiek erbij te halen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Oud-klanten van Robin, voor welk alternatief hebben jullie gekozen?

Ik kijk inmiddels al een tijd rond voor een soortgelijk aanbod maar er is niks met een soortgelijk aanbod op één simkaart en een redelijke prijs.
Kenmerken die belangrijk zijn in mijn geval zijn goede 4G roamingovereenkomsten, zoveel mogelijk kunnen gebruiken binnen bundel in buitenland, Zwitserland en Noorwegen binnen de bundel en inbegrepen minuten naar EU en VS. Op zich heeft Budget dit nu ook( behalve goede roaming overeenkomsten voor Duitsland en Denemarken en EU roaming databundel van voldoende grootte), maar de kwaliteit van product en service neemt snel af plus ze zijn erg opdringerig geworden met hun alles in 1 aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timmie1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:49:
Oud-klanten van Robin, voor welk alternatief hebben jullie gekozen?

Ik kijk inmiddels al een tijd rond voor een soortgelijk aanbod maar er is niks met een soortgelijk aanbod op één simkaart en een redelijke prijs.
Kenmerken die belangrijk zijn in mijn geval zijn goede 4G roamingovereenkomsten, zoveel mogelijk kunnen gebruiken binnen bundel in buitenland, Zwitserland en Noorwegen binnen de bundel en inbegrepen minuten naar EU en VS. Op zich heeft Budget dit nu ook( behalve goede roaming overeenkomsten voor Duitsland en Denemarken en EU roaming databundel van voldoende grootte), maar de kwaliteit van product en service neemt snel af plus ze zijn erg opdringerig geworden met hun alles in 1 aanbieding.
Kpn sim only maandelijks opzegbaar onbeperkt.. deze heeft ook als enige vgm nogb64/64kbps in EU als je bundel op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
@timmie1 Sinds Robin Mobile ben ik overgestapt op de 24 GB bundel van Tele2 wat later automatisch is overgezet naar unlimited (en betaal 10 euro minder dan de 24 gb bundel. Ja, ik heb kunnen zeggen dat mijn abo goedkoper is geworden ipv duurder! :D)

Zelf bel ik veel naar Amerika en ik heb zelf een Skype bel abonnement naar Amerika waar ik vele honderden minuten (makkelijk 1000 zelfs) heb kunnen bellen in de maand. Dit kost 3,63 euro per maand. Voor 12 euro per maand (volgens mij, op dit moment glitcht Skype bij mij met pond prijzen) kan je een onbeperkt wereld abonnement waar jouw landen misschien invallen. Is dit misschien niet wat voor jou? Je kan een caller ID instellen in Skype waardoor het gewoon lijkt alsof je met je eigen nummer via de normale telefoonlijn belt. Tijdens de wereldwijde lockdown werkte het iets minder stabiel maar ondertussen gebruik ik het weer en ben er tevreden mee. Met vele gb's in het buitenland kan ik je niet echt helpen, volgens mij is dat echt een doodlopende weg naast de EU roaming wetten.

Edit: heb niet zo snel moeten kijken. Skype is echt bizar duur voor Europees onbeperkt bellen. Ondanks dat misschien interessant om het te bekijken voor verschillende landen waar je naar belt.

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 21-08-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:04
Misschien wel interessant om te weten is dat Budget Mobiel sinds deze week werkt met een andere invulling van de FUP.

Nieuwe klanten, of klanten die zich laten omzetten (zoals ik) mogen 4 GB per dag verstoken, en kunnen vervolgens aanvullen met 1 GB per sms.

Als je 3 GB verbruikt hebt (80℅ van de dagbundel), krijg je een sms en zou je kunnen aanvullen. Of dat direct bijgeschreven wordt/werkt ben ik nog niet helemaal achter, daar heb ik zelf nog twijfels bij.

Bij het volledig verbruiken van de dagbundel ga je naar 50 Kbps. Wat ik zelf kan bevestigen is dat wanneer je de sms krijgt dat je er helemaal doorheen bent en kunt sms'en voor gratis 1 GB, dit ook instant verwerkt wordt (in ieder geval nadat je die sms hebt gekregen).

Nadeel is wel dat je vooralsnog:
- Niet je resterende dagtegoed kunt bekijken via de provider, hoogstens via een eigen teller

- Je geen notificatiesms terugkrijgt of de topup van 1 GB gelukt is (dat moet je afwachten of merken aan je snelheid)

- Je moet werken met 4 GB per dag i.p.v. 5 GB bij de grote providers.

Grote voordeel is de prijs: €20 per maand zonder combikorting, of, zoals voor mij, €15 per maand met combikorting.

Aan de snelheden (5 Mbps down/1Mbps up) is niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Maar de dag aanvuller kan je 1 malig aanvragen of net als bij de andere providers onbeperkt? Ik lees dat niet helemaal duidelijk terug.

Als je ook onbeperkt kan aanvullen, dan is dit wel een mooie wijziging, zeker als de prijs het zelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
fl2001 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:03:
Maar de dag aanvuller kan je 1 malig aanvragen of net als bij de andere providers onbeperkt? Ik lees dat niet helemaal duidelijk terug.

Als je ook onbeperkt kan aanvullen, dan is dit wel een mooie wijziging, zeker als de prijs het zelfde blijft.
Mag onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dat is dan toch echt wel een hele goede deal!

5mbps kan voor vele heel langzaam klinken, maar toen ik dat abbo had, kon ik eigenlijk vrijwel alles doen, youtube, spotify, surfen, navigatie, alles werkte eigenlijk wel prima. Tenzij je echt hele grote bestanden wilt downloaden, dan merk je het wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
fl2001 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Dat is dan toch echt wel een hele goede deal!

5mbps kan voor vele heel langzaam klinken, maar toen ik dat abbo had, kon ik eigenlijk vrijwel alles doen, youtube, spotify, surfen, navigatie, alles werkte eigenlijk wel prima. Tenzij je echt hele grote bestanden wilt downloaden, dan merk je het wel natuurlijk.
Ja, ik ben het met je eens. Ik heb al meerdere familieleden overgeheveld naar Budget Internet (ivm KPN infrastructuur en apparatuur), én naar Budget Mobiel. Ik hoor niemand over de 5 Mbps beperking. Ze kunnen er alles mee (ik ook, grote bestanden downloaden doe ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiseDise schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:46:
Misschien wel interessant om te weten is dat Budget Mobiel sinds deze week werkt met een andere invulling van de FUP.

Nieuwe klanten, of klanten die zich laten omzetten (zoals ik) mogen 4 GB per dag verstoken, en kunnen vervolgens aanvullen met 1 GB per sms.

Als je 3 GB verbruikt hebt (80℅ van de dagbundel), krijg je een sms en zou je kunnen aanvullen. Of dat direct bijgeschreven wordt/werkt ben ik nog niet helemaal achter, daar heb ik zelf nog twijfels bij.

Bij het volledig verbruiken van de dagbundel ga je naar 50 Kbps. Wat ik zelf kan bevestigen is dat wanneer je de sms krijgt dat je er helemaal doorheen bent en kunt sms'en voor gratis 1 GB, dit ook instant verwerkt wordt (in ieder geval nadat je die sms hebt gekregen).

Nadeel is wel dat je vooralsnog:
- Niet je resterende dagtegoed kunt bekijken via de provider, hoogstens via een eigen teller

- Je geen notificatiesms terugkrijgt of de topup van 1 GB gelukt is (dat moet je afwachten of merken aan je snelheid)

- Je moet werken met 4 GB per dag i.p.v. 5 GB bij de grote providers.

Grote voordeel is de prijs: €20 per maand zonder combikorting, of, zoals voor mij, €15 per maand met combikorting.

Aan de snelheden (5 Mbps down/1Mbps up) is niets veranderd.
toon volledige bericht
Dan lijkt me tele2 goedkoper en beter, en voor EU verandert er iets daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Anoniem: 767041 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Dan lijkt me tele2 goedkoper en beter, en voor EU verandert er iets daar
Dat hangt af van je wensen/eisen. Wat ik vooral mooi vind is dat een MVNO dit concept nu ook kan hanteren. Wellicht betere afspraken met KPN gemaakt. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Hoe zou tele2 dan goedkoper zijn? ik denk dat voor meer dan 90% van de mensen een dag bundel van 3/4 GB al ruim zat genoeg is, laat staan met aanvullers erbij.

Dan is het toch weer mooi mee genomen dat je 5 euro minder betaalt per maand dan bij tele2.

En zonder dat je meteen een 2 jarige contract moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Precies. Komt er met black friday of ieder ander moment een betere aanbieding voorbij, stap je zo over. Probeer dat maar eens met Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fl2001 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:32:
Hoe zou tele2 dan goedkoper zijn? ik denk dat voor meer dan 90% van de mensen een dag bundel van 3/4 GB al ruim zat genoeg is, laat staan met aanvullers erbij.

Dan is het toch weer mooi mee genomen dat je 5 euro minder betaalt per maand dan bij tele2.

En zonder dat je meteen een 2 jarige contract moet nemen.
Meer snelheid, 5gb perdag, 1gb aanvullen wanneer je nog 500mb over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:24
WiseDise schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:46:
Het verzenden van de SMS heeft pas zin nadat je de 100% verbruik SMS hebt ontvangen en je snelheid is aangepast als je je dagbundel opgebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
turambar schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Het verzenden van de SMS heeft pas zin nadat je de 100% verbruik SMS hebt ontvangen en je snelheid is aangepast als je je dagbundel opgebruikt hebt.
Is dat jouw ervaring of heb je dit bevestigd gekregen? Ik heb de nieuwe FUP pas sinds gisteren, dus dit soort info is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:24
Ik kan het officieel niet terugvinden, maar het is mijn ervaring dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kan het niet zo goed vinden op de website, huidige abo van mijn dochter loopt eind november af.
Kun je in het bestel proces een ingangsdatum opgeven?

Die oortjes die ze nu weggeven zijn wel interessant voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 10:34
krakendmodem schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Ik heb met T-mobile Go Unlimited 17.1 nog steeds 5 GB per dag (en dan gratis uitbreidbaar in blokken van 1 GB), in de hele EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pa2ra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb met T-mobile Go Unlimited 17.1 nog steeds 5 GB per dag (en dan gratis uitbreidbaar in blokken van 1 GB), in de hele EU.
T-Mobile heeft dat abonnement ook heel snel gestopt, dus na die tijd is dat het enige wat nog een beetje ''veel'' bied in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 10:34
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

T-Mobile heeft dat abonnement ook heel snel gestopt, dus na die tijd is dat het enige wat nog een beetje ''veel'' bied in de EU.
Misschien geen nieuwe klanten meer, maar mijn abonnement is nog steeds geldig hoor. Dus niet helemaal gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb10
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-08-2021
Ik heb een nieuw abonnement nodig en ik vond budget mobiel, wat nog in mijn prijsklasse zit (de €20 eu onbeperkt). Ik zit veek op youtube en netflix en sociale media enzo, maar download niet zulke zware dingen, en doe ik het wel zit ik vaak gwn op wifi. Ik heb een paar vraagjes over budgetmobiel: - wat bedoelen jullie met sms'en voor een extra GB? Ik kan dat nergens vinden en snap het niet echt.
- is die 5mbps echt genoeg om een beetje yt te kijken en spelletjes op te spelen?
-het abonnement is maandelijks opzegbaar, maar is dat meteen na aanschaf of pas na een jaar?

Gr Sieb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sieb10 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:00:
Ik heb een nieuw abonnement nodig en ik vond budget mobiel, wat nog in mijn prijsklasse zit (de €20 eu onbeperkt). Ik zit veek op youtube en netflix en sociale media enzo, maar download niet zulke zware dingen, en doe ik het wel zit ik vaak gwn op wifi. Ik heb een paar vraagjes over budgetmobiel: - wat bedoelen jullie met sms'en voor een extra GB? Ik kan dat nergens vinden en snap het niet echt.
- is die 5mbps echt genoeg om een beetje yt te kijken en spelletjes op te spelen?
-het abonnement is maandelijks opzegbaar, maar is dat meteen na aanschaf of pas na een jaar?

Gr Sieb
Hoi sieb, dat kan je vinden op hun fair use policy site onder de abonnement info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb10
Dankjewel! Maar vinden jullie het voor de prijs een goede deal? Dus is het naast de nadelen wel aan te raden, of is het helemaal kut? En stel ik heb een abonnement maar vind het niks, kan ik dan makkelijk stoppen of is dat erg veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kan ik ergens op de website vinden wat er gebeurt als je over de 7 GB heen komt? Wat ga je per Megabyte betalen en kun je daar een cap op instellen zodat je niet ineens een telefoonrekening van 1000 euro hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Trommelrem schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:18:
Kan ik ergens op de website vinden wat er gebeurt als je over de 7 GB heen komt? Wat ga je per Megabyte betalen en kun je daar een cap op instellen zodat je niet ineens een telefoonrekening van 1000 euro hebt?
Kijk hier eens voor meer info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hj7_k9ce8SagCjXJJ5aESXy-P9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZPj8bw0zWkBGWNEpMy52a0P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sieb10 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
Dankjewel! Maar vinden jullie het voor de prijs een goede deal? Dus is het naast de nadelen wel aan te raden, of is het helemaal kut? En stel ik heb een abonnement maar vind het niks, kan ik dan makkelijk stoppen of is dat erg veel gedoe?
Persoonlijk had ik tele2 gekozen voor 27pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
Sieb10 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
Je kan per maand het abonnement stoppen. Je betaald een maand vooruit (bij het bestellen van de SIM) dus je kan lopende de maand opzeggen. Dat gaat heel makkelijk via mail. Meerdere malen gedaan.

Je komt nooit boven het afgesproken maandbedrag uit. Daar is het hele concept omheen gebouwd.
Voor betaaldiensten als 0900 nummers kan je een soort extra beltegoed aanschaffen die onbeperkt houdbaar is (het tegoed vervalt als je opzegt dus zet er niet te veel op). Als je extra beltegoed op is dan kan je dus ook geen 0900 bellen zodat je nooit een hoge rekening kan krijgen.

Onlangs weer een Budget SIM geactiveerd voor een 7 jarige. Zij is de hele dag in de weer met Tiktok en kijkt heel YouTube leeg. Dat werkt probleemloos mede omdat Budget op het KPN netwerk zit.

Een ander familielid gebruikt Budget nog vanaf de Robin tijd en jaagt er met gemak >30Gb p/m doorheen. En dat is ook voornamelijk Netflix en YouTube.
Dus als je controle over je rekening wil dan is dit een perfect product. Vind je het niks dan kan je ook gelijk weer opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieb10
Beste Trankilo, heel erg bedankt voor uw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik heb sinds een maand 3 abonnementen lopen bij Budget. Bij twee ervan lukt het niet om een 4G verbinding te krijgen, wel 3G. Na meerdere keren met klantenservice instellingen controleren heb ik een nieuwe simkaart gekregen, maar helaas ook dat helpt niet. Ook in andere mobiel geeft het geen 4G verbinding.
Zowel in Samsung j3 2016, Sony Xperia z1 en Iphone 6 werkt de 4G niet.
Meerdere APN, portalmmm, internet en advancedinternet, geprobeerd, maar allen geven 3G.
Op dezelfde locatie krijg ik met het andere abonnement van budget in een Samsung A50 wel 4G.
Volgens klantenservice staat alles goed in de systemen.

Iemand soortgelijke ervaring of idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:00
wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier overgestapt naar gewoon kpn sinds budgetmobiel is overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:00
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:23:
[...]

Hier overgestapt naar gewoon kpn sinds budgetmobiel is overgenomen
wat bedoel je met kpn? zit je niet meer bij budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MrOsman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:28:
[...]

wat bedoel je met kpn? zit je niet meer bij budget?
Klopt, sinds budgetmobiel is overgenomen is de support wat minder geworden. En ben ik overgestapt naar gewoon kpn unlimited sim only met maandelijks opzegbaar
Pagina: 1 2 3 Laatste