Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Is het niet zo dat degene die geselecteerd is de actieve is?
Welke gegevens moet ik invullen?
Het staat ook heel duidelijk in de FAQ van budgetmobiel: https://www.budgetthuis.nl/mobiel/klantenservicebruce the boss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
En welke gegevens heb je daar voor gebruikt dan?
Samenvattend:
Het enige wat je hoeft te doen is een APN toevoegen en de URL: 'portalmmm.nl' in te vullen. Deze vervolgens selecteren en dat is alles.
Ik ben ermee eens dat het onhandig is dat mensen dit zelf moeten doen IPV dat het toestel automatisch de juiste apn instellingen laadt. Ik heb ditzelfde gemerkt bij diverse low budget providers, zoals Lebara, op het KPN netwerk.
Wanneer men buiten NL zit moet je soms handmatig de apn aanpassen om werkend en/of 4g internet te krijgen.
Wie bij KPN direct klant is, heeft hier geen last van en hoeft dat niet aan te passen.
In Nederland werkt de APN overigens gewoon wel.
Nee, de oude toegangspunten kun je gewoon laten staan.bruce the boss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:42:
Moet ik als ik een nieuw toegangspunt aanmaak alle drie de bestaande verwijderen?
Is het niet zo dat degene die geselecteerd is de actieve is?
Zie bijvoorbeeld de twee onderstaande schermafdrukken van resp. portalmmm en advancedinternet:bruce the boss schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
En welke gegevens heb je daar voor gebruikt dan?
:strip_exif()/f/image/Yo9qTeS3Plaa0hlKebj14Thh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4a6XnyjhK2KJO44UPmqltgbb.jpg?f=fotoalbum_large)
Durf ik niet te zeggen, in de tijd van Robin mobile had ik geen problemen hier mee. Wat voor toestel heb je?bruce the boss schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:24:
Waarom zit daar verschil tussen? Kun je met de een meer dan met de andere? Of is het toestel afhankelijk? Of provider afhankelijk?
Welke heb je uiteindelijk gebruikt?bruce the boss schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:15:
Het is gelukt met de juiste APN. Bedankt voor jullie hulp.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Is de snelheid nog steeds hoger nadat je vliegtuig modus aan en uit zet? Heb bij Robin nog wel een meegemaakt dat de begrenzing niet helemaal lekker werkte.erwtje123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:28:
Hallo allemaal. Gisteren viel het me op dat ik een veel hogere snelheid heb. Het lijkt neer te komen op 25/5. Dat is wel heel wat anders dan de gebruikelijke 5/1.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Wow. Je hebt gelijk. Dat is wel jammer zeg. Ik zit weer op de oude/bekende snelheidRoy Tollenaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:58:
[...]
Is de snelheid nog steeds hoger nadat je vliegtuig modus aan en uit zet? Heb bij Robin nog wel een meegemaakt dat de begrenzing niet helemaal lekker werkte.
Afgelopen jaar heb ik voor Eur 25,- per maand tele2 op de camping gebruikt. Hierbij krijg je initieel 8Gb per dag en kun je direct 2Gb extra "aanzettten". Zonder enige restrictie dus 10Gb, daarna telkens 1Gb verlengen.
Bij videobellen en in de avond wat TV of Netlfix zaten we regelmatig over de 10Gb per dag.
Met combikorting is budget maar 15 euro per maand, maar...
Bij budget zie ik bij de FUP voorwaarden dit staan:
Op dit moment zien wij een verbruik van 4 GB per dag als excessief en/of extreem. Als wij merken dat je op een bepaalde dag snel dit verbruik nadert, dan attenderen wij jou hierop via een sms. Hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis databundel van 1 GB kunt aanvragen
Hoe goed/snel werkt dat verlengen met 1Gb?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Mijn partner heeft budget mobiel, ik zit zelf bij simpel maar heb in mijn 2e telefoon een l-mobi simkaart. sinds enkele dagen is binnenshuis geen enkele dekking mer op het kpn netwerk, niet met de budget mobiel simkaart en niet met mijn l-mobi simkaart. beide in totaal verschillende toestellen. mijn l-mobi zit in een nokia c5 mijn partner heeft een redmi note 7. er is dus gen dekkign op 2g, 3g of 4g binnenshuis er kan dus niet gebeld worden en een dataverbinding werkt ook niet. nu zijn zowel budget mobiel en l-mobi mvno`s en bemoeien zich dus niet echt met de infrastructuur. overigens wel gemeld bij zowel l-mobi als budgetmobiel en ik heb vandaag zelfs kpn gebeld, die hebben een formulier van vermoedeljiek storing ingevuld want ze weten nergens van, er schijtn gen mast verandert te zij in onze buurt.
weet iemadn toevallig wat achtergronddetails? is kpn milieubewust bezig en hebbenn ze de vermogens van hun masten verlaagd, of is er iets anders? dit is uiteraard wele heel irritant.
Merk je hier in de praktijk anno 2022 wat van?Jassy schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:49:
Vergeet niet dat de snelheid maar liefst 5Mbit is...
Ik ben sinds een aantal jaar bij andere providers abonnee geweest maar zit Budget Mobiel (was vroeger klant van Robin Mobile) in de gaten te houden met de veranderde behoeften die ik nu heb in mobiel gebruik. Nu de grote providers unlimited internet hebben heb ik mezelf flink verwend ermee maar wil gerust wanneer ik weer kan verlengen Budget Mobiel nemen als ik makkelijk kan browsen en 720P video's met gemak kan bekijken. Met de prijzen die andere providers tegenwoordig vragen moet het geen "goedkoop is duurkoop" worden als het gebruik van internet niet zo smooth werkt met, in tegenwoordige tijd, normaal internet gebruik zoals Spotify,YouTube en andere streaming diensten. Met de 4 GB per dag komt wel goed trouwens de meeste dagen.
razendsnel meestaldjiedjee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:04:
Wie heeft er ervaring met de "onbeperkte" databundel?
Afgelopen jaar heb ik voor Eur 25,- per maand tele2 op de camping gebruikt. Hierbij krijg je initieel 8Gb per dag en kun je direct 2Gb extra "aanzettten". Zonder enige restrictie dus 10Gb, daarna telkens 1Gb verlengen.
Bij videobellen en in de avond wat TV of Netlfix zaten we regelmatig over de 10Gb per dag.
Met combikorting is budget maar 15 euro per maand, maar...
Bij budget zie ik bij de FUP voorwaarden dit staan:
Op dit moment zien wij een verbruik van 4 GB per dag als excessief en/of extreem. Als wij merken dat je op een bepaalde dag snel dit verbruik nadert, dan attenderen wij jou hierop via een sms. Hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis databundel van 1 GB kunt aanvragen
Hoe goed/snel werkt dat verlengen met 1Gb?
Je krijgt een melding bij 80% en als ie op is. Wil je een film ononderbroken doorkijken naar een film dan lijkt het me wel een probleem. Om te verlengen stuur je dus 'bundel' naar 7171. Ik doe dat soms wel 'ontijdig', iets te vroeg of te vaak. Maar vaak blijf ik toch ff hangen. Niet erg veel last van. Maar soepel is anders.
Combikorting gaat bij mij niet lang duren want met de variabele energietarieven van februari zitten ze op een halve euro per kWh (60ct normaal en 47 dal), terwijl februari nog 36 cent was. Maar ook voor €20 vind ik het een goed aanbod.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Meer dan 1 x per dag. Hoeveel x weet ik nietInSanex schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:31:
Weet iemand of je die extra GB sms onbeperkt in kan zetten ?
twannie
Iemand een idee hoe je van deze Monguls afkomt ? ik kan zelf in mijn account niet mijn abo stop zetten en als ik de Klantenservice vraag om het Budget mobiel stop te zetten dan wordt ik uitgelachen.
Dan wordt er gezegd neem contact op via Chat maar die chat blokkeerd of er komt na 10 minuten geen reactie na dat je zegt dat je medewerker wilt spreken.
Als je vraagt naar een email dan wordt er weer gelachen dat er geen email is voor klanten maar alleen een chat die blokkeert en een contact via email die onbekend is waar ik dan het bericht in vul maar geen bevestiging van krijg in mijn email en budget mobiel account.
Het leukste is nog ik heb niet eens een contract bij Budget mobiel tenminste ik ben nergens mee akkoord gegaan toen hun Robin mobiel overgenomen hebben dus hoe is het eigenlijk mogelijk dat hun geen mogelijkheid bieden om een contract stop te zetten waar ik nooit mee akkoord ben gegaan..
Krankzinnig gewoon terwijl je zou zeggen dat er in NL iets voor de consument geregeld is dat hun zelf een abo kunnen stop zetten of tenminste dat het zonder akkoord niet verlengd wordt.
Bedankt voor eventuele reactie het wordt gewaardeerd en een email om rechtstreeks contact op te nemen met Budget mobiel om zo ook een bevestiging te krijgen van abo annulering wordt zeer gewaardeerd
Met vriendelijke groet,
TF.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Bedankt voor de tijd en info en dat zou kunnen maar wat als de incasso's door blijven gaan ? ik zal op één of andere manier een bevestiging moeten krijgen dat het abo stop gezet is.. als Budget mobiel zonder mijn toestemming incasseerd waarom zouden hun dat dan niet ook zonder een telefoon nummer kunnen doen ?
Groetjes,
TF.
Anoniem: 563525
Niet vandaag, vorige week ergens de mail ontvangen.doomin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:24:
Meer mensen die vandaag bericht hebben gekregen dat de combi korting omlaag gaat? Van 5 euro naar 2,50 korting.
Eigenlijk toch best wel een verhoging van 25%
(en dat voor twee abo's)
[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 26-04-2022 22:59 ]
Gister ja, ga nu voor die 17,50€ naar Youfone, 20 Gb en "normale" snelheid.doomin schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:24:
Meer mensen die vandaag bericht hebben gekregen dat de combi korting omlaag gaat? Van 5 euro naar 2,50 korting.
twannie
WiseDise schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:09:
Iemand die de mail even kan posten?
Als ik ff zoek op prijzen wordt het overstappen naar Simpel.Beste meneer hjs,
U combineert Budget Mobiel met één van de andere Budget Thuis producten (Budget Energie en/of Budget Alles-in-1). Daarom ontvangt u, bovenop de al lage prijs, combikorting op uw factuur van mobiel nummer: 06-12345678.
Vanaf 11 mei 2022 wijzigen we de combikorting van € 5,- per maand naar € 2,50 per maand. Het nieuwe kortingsbedrag verrekenen we automatisch op uw eerstvolgende factuur na 11 mei.
Voor dat tientje dat ik nu betaal 12gieg en onbeperkt bellen (voor mijn dochter) en ik kan ook makkelijk af met die van 7,50
Scheelt weer 7,50 per maand dan

Oh, niet cashbackxl vergeten
[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 26-04-2022 23:26 ]
Thanks! Ik heb nog geen bericht gehad. Even afwachten.hjs schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:21:
[...]
[...]
Als ik ff zoek op prijzen wordt het overstappen naar Simpel.
Voor dat tientje dat ik nu betaal 12gieg en onbeperkt bellen (voor mijn dochter) en ik kan ook makkelijk af met die van 7,50
Scheelt weer 7,50 per maand dan
Ja daar zit ik dus ook over te twijfelen. Ik merk dat ik bij budget gemiddeld op 10gb per maand zit. Maar dat ik die snelheid erg irritant vind soms.twannie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:03:
[...]
Gister ja, ga nu voor die 17,50€ naar Youfone, 20 Gb en "normale" snelheid.
Jammer want die 15€ vond ik echt een prima prijs.
Ik heb basis (2x) en zo te zien @doomin onbeperktWiseDise schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:29:
Maar hebben jullie Onbeperkt of Basis? Of wordt daar geen onderscheid in gemaakt?
Ik heb beide, zelf onbeperkt. Mijn vrouw basis. Beiden gaan van 5 naar 2,50 korting.WiseDise schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:29:
Maar hebben jullie Onbeperkt of Basis? Of wordt daar geen onderscheid in gemaakt?
twannie
Tijdens een lopend contact?twannie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:31:
[...]
Ik heb beide, zelf onbeperkt. Mijn vrouw basis. Beiden gaan van 5 naar 2,50 korting.
Is budget-mobiel niet altijd maandelijks opzegbaar?WiseDise schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:33:
Hmm. Zou er nog onderscheid gemaakt worden tussen maand, jaar of 2 jaar contracten? (Ik roep maar wat)
Ik heb overigens zowel budget-energie als budget-internet, dus heb dan toch wel recht op 2x 2,50 korting
Heb maandcontract. Verandering per 11 mei voor beide, ondanks verschillende startdata.
twannie
Ik heb twee 2 jaars contracten voor de kids en lijkt me toch niet dat ze dit tijdens de looptijd kunnen wijzigen.twannie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 23:40:
[...]
Heb maandcontract. Verandering per 11 mei voor beide, ondanks verschillende startdata.
Ze beloofden de combi korting zoalng je klant bent. Kan zo niet terug vinden of dat 5 euro was die was beloofd.
Edit: stuk niet kloppende tekst weggehaald
[ Voor 37% gewijzigd door jevn op 27-04-2022 12:26 . Reden: Foutief stuk tekst ]
Zeker wel!jevn schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:05:
Zelf ook de 26e dezelfde mail gekregen.
Ze beloofden de combi korting zoalng je klant bent. Kan zo niet terug vinden of dat 5 euro was die was beloofd.
Edit: stuk niet kloppende tekst weggehaald
/f/image/oO54GyY9wW0dOTQmrjMB1cv3.png?f=fotoalbum_large)
Hebben ze nu ook eindelijk de snelheids verhoging voor iedereen toegepast?trankilo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:23:
5G bij Budget
Geen idee of dat tijdelijk is, dit per batch of massaal is over gezet.
Toestel is een S20+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkelijk geen idee. Ik heb al jaren, nog uit de RobbinMobile tijd, drie Budget abonnementen (moeder, dochter en kleindochter) en heb ze echt nog nooit horen klagen. Insta, TikTok videobellen gaat allemaal probleemloos. Dekking is superieur in NL. Echt totaal geen omkijken naar.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:36:
[...]
Hebben ze nu ook eindelijk de snelheids verhoging voor iedereen toegepast?
Zelf werk ik in de buitendienst dus zit al snel aan de 100Gb Teams/Citrix data per maand en doe dat op een unlimited KPN abonnement, dus ik kan niks testen op Budget.
[Edit]
Kleindochter zit ook makkelijk aan de >70Gb p/m aan TikTok verkeer via Budget.
[ Voor 6% gewijzigd door trankilo op 09-08-2023 17:02 ]
Anoniem: 1629206
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1629206 op 31-10-2023 19:45 ]
Anoniem: 1629206
Maar 5mbps valt daar nog een beetje wat mee te doen?trankilo schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:00:
[...]
Werkelijk geen idee. Ik heb al jaren, nog uit de RobbinMobile tijd, drie Budget abonnementen (moeder, dochter en kleindochter) en heb ze echt nog nooit horen klagen. Insta, TikTok videobellen gaat allemaal probleemloos. Dekking is superieur in NL. Echt totaal geen omkijken naar.
Zelf werk ik in de buitendienst dus zit al snel aan de 100Gb Teams/Citrix data per maand en doe dat op een unlimited KPN abonnement, dus ik kan niks testen op Budget.
[Edit]
Kleindochter zit ook makkelijk aan de >70Gb p/m aan TikTok verkeer via Budget.
Ik heb de klantenservice gebeld, die zeiden dat je buiten de bundel kan komen, maar ik lees ergens op een vergelijker dat internet stopt als de bundel leeg is.
Vraag me af wat het nou is.
Het is niet mogelijk om buiten je bundel te gaan. Zodra je belminuten, sms’jes of internet uit je bundel op zijn, kun je op dat moment je abonnement niet gebruiken.
Zie https://www.budgetthuis.nl/mobiel/klantenservice, en dan in de lijst kiezen voor Betalen & facturen > Tarieven & betalen
Hoe los ik dit op? Raming staat uit.
Via Budget heb ik een sim only abonnement. Op dit moment ben ik in Duitsland en wou ik even bellen naar nederland. Enkel kon ik op dat momenten niet bellen. Daarna met een andere mobiel mij geprobeerd te bellen en dat wou ook niet. Als ik iemand bel, gaat mijn mobiel gaat gewoon niet over.
Ondertussen software geüpdatet, andere providers geselecteerd en tig keer aan en uitgezet maar niks. Daarnaast ook nog mijn simkaart gewisseld met een andere mobiel en simkaart (pixel 6 & Budget mobiel vs Kpn & pixel 6a), dan werken alles wel gewoon en mobieltjes gewoon

Budget mobiel heeft daarom ook maar mijn simkaart ook al gereset zonder resultaat. Enigste optie die ik nog kan proberen is een factory reset. Of heeft iemand anders nog een gouden tip voordat ik deze stap inzet?
[ Voor 5% gewijzigd door Bobbje op 26-06-2024 21:12 ]
Bijzondere is wel dat deze ook uit stond bij de andere mobiel (pixel 6a & KPN netwerk) en deze wel kon bellen. Dus bellen zonder 2G moet mogelijk zijn..
Het blijft wel bijzonder dat het wel werkt als de simkaarten omgewisseld zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Bjorn032 op 27-06-2024 14:48 ]
Zojuist gechat met Budget Mobiel, de medewerker heeft even gebeld met de technische afdeling en ze zeggen weer dat mijn nummer is afgesloten en dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik weer contact moet opnemen met mijn huidige provider (Odido) om mijn nummer weer actief te krijgen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen, denk gewoon mijn overstap volledig annuleren en zoeken naar een andere provider. Enig idee wat er fout zou kunnen gaan?
Geen idee heb zelf geen abonnement, maar als je ook KPN thuis hebt heb je voor hetzelfde geld een KPN abonnement met 50mbps.henk26 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:48:
Heeft iemand het onbeperkt data abonnement? is de snelheid in de praktijk daadwerkelijk 5mbit down en 1 up? Of haal je hogere snelheden?
Kijk of je je overstap kan annuleren. Bij mij hadden ze van nummerbehoud ook een puinhoop gemaakt. Declareren bij maandelijks abbo ook stiekem maand extra. Nooit zoiets eerder meegemaakt.JaxTeller schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:54:
Ik probeer over te stappen op Budget Mobiel, maar het nummerbehoud proces gaat telkens fout. Ik krijg steeds de melding (in de vorm van een e-mail) dat ze mijn nummerbehoud ''niet kunnen afronden, omdat mijn mobiele nummer is afgesloten.'' Heb al met mijn huidige provider contact gehad, en zij zeggen dat mijn nummer gewoon actief is en meegenomen kan worden naar een nieuwe provider.
Kan helaas niet meer, Odido zegt nu dat de kans groot is dat het probleem bij hunzelf ligt, het technisch team onderzoekt het nu. Hoop echt dat het snel wordt opgelost. Ik betaal nu voor 2 abonnementen. Hoe hebben ze een extra maand gedeclareerd?!Cooyco schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:39:
[...]
Kijk of je je overstap kan annuleren. Bij mij hadden ze van nummerbehoud ook een puinhoop gemaakt. Declareren bij maandelijks abbo ook stiekem maand extra. Nooit zoiets eerder meegemaakt.
Ze schrijven maandbedrag af bij aanmelding en verrekenen dit later niet. Pas na twee boze telefoontjes alsnog later teruggestort zonder excuses.JaxTeller schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:41:
[...]
Hoe hebben ze een extra maand gedeclareerd?!
Dat is wel vervelend ja.Cooyco schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Ze schrijven maandbedrag af bij aanmelding en verrekenen dit later niet. Pas na twee boze telefoontjes alsnog later teruggestort zonder excuses.
[ Voor 5% gewijzigd door JaxTeller op 24-10-2024 23:58 ]
Het superioriteitsgevoelJaxTeller schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:57:
Voordat ik bij hun een abonnement had ervoer mijn broer ook precies hetzelfde, dacht toen dat het door zijn toestel kwam. Ik heb een iPhone en hij heeft een Android toestel.
Haha, hij heeft een 5 jaar oud Android toestel, het ging er dus meer om dat het een oud toestel was. Niet zo zeer of het een Android is of niet. We ervaren beiden hetzelfde probleem, dus het komt sowieso door Budget Mobiel. Weet alleen niet waarom.robbvdb schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 00:33:
[...]
Het superioriteitsgevoelvan de Iphone gebruiker