MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bedoel je niet sinds de nieuwe firmware geïnstalleerd is? Dat merk ik namelijk ook. En meerdere mensen met mij las ik.OgWok schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:44:
Wel heb ik de indruk dat de Arris iets langzamer aangaat sinds de ARD op 45 zit......
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ja, zoietsBarre73 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:06:
[...]
Bedoel je niet sinds de nieuwe firmware geïnstalleerd is? Dat merk ik namelijk ook. En meerdere mensen met mij las ik.
Overigens hier staat UI: 3.90.01 en Softw. 7.7.89.3
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 13-07-2020 10:15 ]

Jeps zeker! Bij 8 maanden korting gaat je extra korting voor gas/licht pas in werking vanaf maand 9.Kees Klaassen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:47:
Ze hebben nu een nieuwe aanbieding lopen, moet toch wel één van de betere deals voor een internet only abonnement zijn momenteel. Zeker als je ook gas/energie bij ze afneemt. Even bellen met ze en wellicht halen ze de aansluitkosten à € 25,- ook weg.
[Afbeelding]
Als je gas/licht van plan bent om over te zetten; de cadeaubon lijkt een betere keuze in dat geval
Met cadeaukaart: 360 - 100 cadeau = 260 euro / 12 = €21.66
Met korting: (in mijn geval alleen internet) :8x24 = 192 en 4x30 = 120. Totaal 312 / 12 = 26 euro. Dan is de cadeaukaart de betere aanbieding. Is het alleen de vraag wat ik in godsnaam bij de primera moet kopen
[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 13-07-2020 13:24 ]
Voor de update was er eigenlijk direct beeld èn geluid.
Heb even ingelogd, maar deze aanbieding lijkt niet te gelden voor een verlenging, helaas.Kees Klaassen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:47:
Ze hebben nu een nieuwe aanbieding lopen, moet toch wel één van de betere deals voor een internet only abonnement zijn momenteel. Zeker als je ook gas/energie bij ze afneemt. Even bellen met ze en wellicht halen ze de aansluitkosten à € 25,- ook weg.
[Afbeelding]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ziet er uit als een interessante aanbieding.Kees Klaassen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:47:
[Afbeelding]
Ik zit nu zelf nog met alles in 1 bij KPN tegen 63,50 per maand, maar zit er zelf serieus over te denken om over te stappen (zit gelukkig buiten m'n contractsperiode).
Had laatst Budget al gebeld om te vragen of de 25 euro aansluitkosten niet in rekening gebracht konden worden, omdat ik al bij KPN zit. Maar daar wilden ze helaas niet aan.
Nu weet dat ik via Bonusway (soort van CashbackXXL) ook een korting krijg van minstens 15 euro als ik alleen internet-only afneem.
Enige wat mij nog doet twijfelen is dat ik met 2 mobiele abonnementen nog bij KPN zit (waarvan 1 nog in de contractsperiode t/m juli 2021), waarbij ik nog een "oude" KPN compleet korting heb lopen inclusief dubbele data. Die vervalt dan als ik wat betreft m'n internet, tv en vaste telefoon wegga bij KPN.
Nog even over nadenken, maar m'n gevoel zegt: doen!
Klopt, ben de cashback bij CashbackXL vergeten. Krijg je nog € 27 van als je het via hen afsluit, deze is bij mij reeds goedgekeurd en bevestigd.sanmarco30 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Ziet er uit als een interessante aanbieding.
Ik zit nu zelf nog met alles in 1 bij KPN tegen 63,50 per maand, maar zit er zelf serieus over te denken om over te stappen (zit gelukkig buiten m'n contractsperiode).
Had laatst Budget al gebeld om te vragen of de 25 euro aansluitkosten niet in rekening gebracht konden worden, omdat ik al bij KPN zit. Maar daar wilden ze helaas niet aan.
Nu weet dat ik via Bonusway (soort van CashbackXXL) ook een korting krijg van minstens 15 euro als ik alleen internet-only afneem.
Enige wat mij nog doet twijfelen is dat ik met 2 mobiele abonnementen nog bij KPN zit (waarvan 1 nog in de contractsperiode t/m juli 2021), waarbij ik nog een "oude" KPN compleet korting heb lopen inclusief dubbele data. Die vervalt dan als ik wat betreft m'n internet, tv en vaste telefoon wegga bij KPN.
Ik zit ook nog bij KPN maar per 6 augustus ga ik over, daarnaast ook 2 mobiele abonnementen waarvan eentje nog lopend tot oktober 2021. 1 van de abonnementen gaat ook over naar Budget mobiel. Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen maar ga er vanuit van wel. Ik ga terug schalen naar een internet only abonnement omdat ik TV eigenlijk nooit meer gebruik.sanmarco30 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Ziet er uit als een interessante aanbieding.
Hier ook zojuist aangemeld (via CashbackXL) bij Budget (Internet-only, ook i.v.m. vooral Netflix, zit er nog wel over te denken om NLZiet erbij te nemen).drpeer_holland schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:42:
[...]
Ik zit ook nog bij KPN maar per 6 augustus ga ik over, daarnaast ook 2 mobiele abonnementen waarvan eentje nog lopend tot oktober 2021. 1 van de abonnementen gaat ook over naar Budget mobiel. Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat komen maar ga er vanuit van wel. Ik ga terug schalen naar een internet only abonnement omdat ik TV eigenlijk nooit meer gebruik.
Als overstapdatum 2 september gekozen, op een woensdag. Mocht het misgaan (afkloppen!) dan zit ik niet met een weekend ertussen. En uiteraard gekozen voor de Primera cadeaukaart.
Binnenkort voor 1 mobiel abonnement ook overstappen naar Budget Mobiel.
Budget Energie nam ik al af, dus ook nog eens 5 euro combi-korting.
We wachten af!
[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 21-07-2020 13:14 ]
Ik test met deze video...
en heb een week later keurig met de post een nieuwe AB gehad, juiste model ook. Geen extra kosten wat ik kan zien, zou ook te gek zijn als dat wel zo was, Tv is bepaald duur bij Budget.Sjah schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Aangezien het kan wachten heb ik voor de mail gekozen, hopelijk benadeel ik daarmee de zaak niet.
Sinds een paar jaar klant bij NLEx wat nu dus budgetthuis is geworden. In oktober 2019 is de straatkast vernieuwd en kreeg ik na een telefoontje mooi 100/30Mbps binnen.
Alleen is dit sinds begin deze maand verlaagd naar 65/30. In huis is er verder niets veranderd. Ik test bekabeld en over 5ghz wifi en beide blijven steken rond 65Mbps down en 30Mbps up terwijl mijn modem (V10) wel netjes 111/32 aangeeft al maanden.
Van de week heeft de klantenservice na een telefoontje (en meerdere resets en DSL kabel vervangingen) een nieuwe Experiabox v10 opgestuurd en deze heb ik aangesloten. Echter mijn snelheid blijft nog steeds op die 65/30 hangen. Lijkt net of er een limiet is ingesteld ofzo door Budgetthuis.
Budgetthuis vraagt nu screenshots van de snelheidstesten op te sturen zodat ze zelf kunnen kijken...
Herkent iemand dit of nog tips om het zelf op te lossen?
Zo ziet het modem er nu uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Link status Up Showtime 49 h 15 min 27 s Modulation type VDSL Actual rate (Up/Down) 32461/111214 kbps Attainable rate (Up/Down) 32461/116106 kbps Noise margin (Up/Down) 5/6.2 dB Line attenuation (Up/Down) 1.3/4.1 dB Output power (Up/Down) -8.5/12.3 dBm Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleave depth (Up/Down) 4/8 Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms INP (Up/Down) 80/80 Symbolen Profile 17a CRC errors (Up/Down) 0/0 FEC errors (Up/Down) 191/4638 |
Signature
Getest met Laptop bedraad, Galaxy S10, Ipad Air en Galaxy S7 op 5GHz en Nvidia Shield bedraad.
Zojuist ook het tv kastje van de stroom gehaald omdat ik dacht die misschien op de achtergrond signalen binnenhaalde,maar geen verschil.
Signature
Budget zal misschien een melding door moeten zetten richting KPN. Die kunnen waarschijnlijk wel zien wat er mis is.
Zijn er ook andere dingen opgevallen? Ander IP bijvoorbeeld?
Maar gezien de behaalde snelheden zit hij wel op een WBA profiel van 100/30. Eerste lagere mogelijkheid is 50/5 en dat is het duidelijk niet.krakendmodem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:40:
De DSL zelf is in orde. Je verbinding wordt ergens verderop afgeknepen gek genoeg. Althans, daar lijkt het op als je de hele tijd exacte dezelfde waardes haalt.
Budget zal misschien een melding door moeten zetten richting KPN. Die kunnen waarschijnlijk wel zien wat er mis is.
Zijn er ook andere dingen opgevallen? Ander IP bijvoorbeeld?
Maar als het modem een actual rate aangeeft van ruim 100 Mbit, dan komt het daar toch goed binnen? Dan kan het toch alleen maar in huis zitten?
Toen ik nog in Zwolle woonde hadden wij ook een modem die op 100/30 was verbonden met vvdsl. Echter hadden wij een 50/5 pakket wat in de praktijk neer kwam op 70 down en 30 up. Toen ik van DSL 50/10 op glasvezel overgezet ben ook weer die 70/30. Waarom die profielen zo staan, dat weet ik niet, maar het komt wel aardig overeen met BMW M3's verhaal.Barre73 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:17:
[...]
Maar gezien de behaalde snelheden zit hij wel op een WBA profiel van 100/30. Eerste lagere mogelijkheid is 50/5 en dat is het duidelijk niet.
Maar als het modem een actual rate aangeeft van ruim 100 Mbit, dan komt het daar toch goed binnen? Dan kan het toch alleen maar in huis zitten?
In mijn geval natuurlijk geen probleem. Betalen voor 50/5 en 70/30 krijgen. De lijn trainde op strak 100/30 in. En dit komt wel aardig overeen met @BMW_M3 situatie.
Op m'n werk zie ik het ook trouwens. Een VDSL lijn die op 42.000kbps is verbonden maar vervolgens op precies 20/2 is afgeknepen. Is een oud zakelijk 20Mb pakket.
Vandaar mijn theorie of er niet ergens anders wat wordt geknepen.
2. Eigen router rechtstreeks op de NT mag ook?
Settings staan niet op hun site, maar is volgens deze thread gelijk aan telfort.
Hierop hoef ik dan voor alleen internet vlan 34 taggen en DHCP op de WAN aan te zetten?
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Vectored VDSL werkend gekegen op een Draytek Vigor 2760 met vlan 34. Nu heb ik de modem in bridge mode gezet, maar mijn router (Unifi USG) krijgt hem niet te zien. Ik heb als WAN alleen DHCP aangezet. Verder niets. Moet ik nog iets anders instellen? (alleen internet IPTV neem ik niet af)stormfly schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:01:
Jeps voor xDSL kan ik dit 100% bevestigen + Vigor 130.
Als je Vigor in full bridge staat (Google). Dan moet de USG met vlan tag 34 aan de wan zijde een DHCP adres ophalen.Djarune schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:41:
[...]
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb Vectored VDSL werkend gekegen op een Draytek Vigor 2760 met vlan 34. Nu heb ik de modem in bridge mode gezet, maar mijn router (Unifi USG) krijgt hem niet te zien. Ik heb als WAN alleen DHCP aangezet. Verder niets. Moet ik nog iets anders instellen? (alleen internet IPTV neem ik niet af)
Je moet op de Vigor geen publiek internet IP zien. De Vigor moet transparant zijn.
FULL bridge mode. https://www.draytek.nl/wp...ds/VDSL-Bridging-V2.0.pdf
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 01-08-2020 11:49 ]
Dank voor je snelle antwoord. Full bridge is helaas niet mogelijk op de Vigor 2760. "bridge mode" wel zoals op blz 3 en 4 van die link staat omschreven.stormfly schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Als je Vigor in full bridge staat (Google). Dan moet de USG met vlan tag 34 aan de wan zijde een DHCP adres ophalen.
Je moet op de Vigor geen publiek internet IP zien. De Vigor moet transparant zijn.
FULL bridge mode. https://www.draytek.nl/wp...ds/VDSL-Bridging-V2.0.pdf
edit: ik ben er inmiddels al achter dat je een full bridge nodig hebt om de router functies volledig over te slaan met gebruik van VLAN:
/f/image/bV7mWRSpZTeLN4SbblCFZO1h.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Djarune op 01-08-2020 13:15 ]
Kan de 2760 niet de vlan tag op het wan voorzien (#34) en dan zonder vlan tag naar de USG?Djarune schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:54:
[...]
Dank voor je snelle antwoord. Full bridge is helaas niet mogelijk op de Vigor 2760. "bridge mode" wel zoals op blz 3 en 4 van die link staat omschreven.
edit: ik ben er inmiddels al achter dat je een full bridge nodig hebt om de router functies volledig over te slaan met gebruik van VLAN:
[Afbeelding]
Zou je eens wat screenshots willen delen van de GUI mogelijkheden?
stormfly schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:41:
[...]
Kan de 2760 niet de vlan tag op het wan voorzien (#34) en dan zonder vlan tag naar de USG?
Zou je eens wat screenshots willen delen van de GUI mogelijkheden?
/f/image/hXraY3gnKdv5ouQxxcmubgQH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eCXremobc9ZJmbhIGU2QKY6c.png?f=fotoalbum_large)
En "WAN > General Setup" is precies hetzelfde als bij de Vigor 130. Dus bij VDSL de VLAN getagged naar 34. Ik zie zelf trouwens niet veel mogelijkheden.
Opties die ik nu voorzie:
- De USG eruit te halen en de Vigor 2760 als router te gebruiken tot ik een Vigor 130 (goedkoop) heb aangeschaft en vervolgens de Vigor 2760 verkopen.
- Router achter router, dus DMZ en statisch ip op de USG en DHCP IP range aanpassen.
Ja de opties lijken best OK. Het gaat fout omdat je het WAN ip op de Vigor ontvangt . Dan krijg je hem niet meer op je USG.Djarune schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:14:
Ik ben voor optie 2 gegaan. Enkel DMZ op de vigor ingesteld en andere IP range. Werkt goed. Ben allang blij dat ik nu Ziggo en de Connectbox definitief weg kan en de Experiabox terug in de doos mag.
Ik zou draytek support eens mailen, wie weet hebben zij het magische antwoord. Of nog een avondje “pielen”, vooral het bridge vinkje geeft hoop.
Bridge mode op de Vigor 130 stel je alsvolgt in. Voor een 2760 zou dat niet veel anders moeten zijn:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9QftlvUedMtTL9DXgP8CGpLz.png?f=user_large)
Laat VDSL2 'Service' op disabled staan. Anders krijg je wat op de Vigor 165 'Bridge' wordt genoemd: Deze heeft twee bridge-modi: Bridge en Full-Bridge. Bridge mode zet het aangegeven vlan op de WAN kant untagged door naar de LAN kant (strip de vlan tag er dus af). Full-bridge zet alles 1-op-1 door (dus met vlan tags).
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ceosl6if4sdeKHYI4YJdpX2p.png?f=user_large)
Misschien kun je hier iets mee?
Nee helaas. Werkt ook niet, in de Vigor is LAN groen, State = showtime en WAN status staat op bridge (groen), de rest op rood. Punt is nu dat er geen VLAN wordt doorgestuurd. Op de USG kan ik het ook instellen, maar dat werkt niet. Ik kom vanaf de USG wel in de Vigor zonder VLAN tag, maar geen internet.Zerobase schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:28:
Misschien kun je hier iets mee?
Dit ook nog geprobeerd (precies andersom) met een statisch ip ipv van PPPoE natuurlijk, maar dat ging ook niet.
Het frustrerende is wel dat ik nu het gevoel heb dat het wel kan..

Als je kiest voor de optie waarbij je geen VLAN tag gebruikt. Moet je het beheer IP wel uitschakelen. Andere consumeert deze de IP stack van de 2760. Pas dan ja het none-vlan pad vrij voor bridge.Djarune schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Nee helaas. Werkt ook niet, in de Vigor is LAN groen, State = showtime en WAN status staat op bridge (groen), de rest op rood. Punt is nu dat er geen VLAN wordt doorgestuurd. Op de USG kan ik het ook instellen, maar dat werkt niet. Ik kom vanaf de USG wel in de Vigor zonder VLAN tag, maar geen internet.
Dit ook nog geprobeerd (precies andersom) met een statisch ip ipv van PPPoE natuurlijk, maar dat ging ook niet.
Het frustrerende is wel dat ik nu het gevoel heb dat het wel kan..Maar hoe?
Ik begrijp het niet precies. Ik heb DHCP uitgezet op de 2760 en de beheer ip naar een adres gezet. 192.168.5.1 /24 ipv 192.168.1.1 /24. Moet ik het beheer ip helemaal uitschakelen? Hoe kom ik dan nog in mijn 2760 zonder een hard reset?stormfly schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:51:
[...]
Als je kiest voor de optie waarbij je geen VLAN tag gebruikt. Moet je het beheer IP wel uitschakelen. Andere consumeert deze de IP stack van de 2760. Pas dan ja het none-vlan pad vrij voor bridge.
Je kunt alleen meerdere IP adressen “stapelen” op een interface als je VLAN tags gebruikt. Jij wilt geen VLAN tags gebruiken/of de modem ondersteund het niet.Djarune schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:49:
[...]
Ik begrijp het niet precies. Ik heb DHCP uitgezet op de 2760 en de beheer ip naar een adres gezet. 192.168.5.1 /24 ipv 192.168.1.1 /24. Moet ik het beheer ip helemaal uitschakelen? Hoe kom ik dan nog in mijn 2760 zonder een hard reset?
Daardoor is het een enige vrije IP slot nu idd in gebruik door het mgmt IP. En wat je er ook op zet, het slot is in gebruik.
Ik denk dat er misschien een optie is dat je hem in bridge kunt zetten maar dan heb je geen beheer meer. DHCP uit en dan het mgmt IP uit.
Ja dat heb ik ook zo. Dan *moet* je ook VLAN 34 Tag op je USG gebruiken. Zoals in het plaatje te zien loopt vlan 7 helemaal “door”Djarune schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:40:
@stormfly ik ga vanavond eerst dit dit nog eens proberen. (Eerste 3 stappen). Daarna jouw methode om de beheer ip helemaal uit te zetten.
Een USG kent geen tweede IP op dezelfde WAN interface. Je zult met de hand een pseudo eth toe moeten voegen die je koppelt aan je WAN ethx.
Eerst maar eens internet in vlan 34 op de USG👌💪
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 02-08-2020 19:08 ]
Hoera! Niet helemaal volgens bovenstaande methoden, maar toch gelukt!stormfly schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:07:
[...]
Ja dat heb ik ook zo. Dan *moet* je ook VLAN 34 Tag op je USG gebruiken. Zoals in het plaatje te zien loopt vlan 7 helemaal “door”
Een USG kent geen tweede IP op dezelfde WAN interface. Je zult met de hand een pseudo eth toe moeten voegen die je koppelt aan je WAN ethx.
Eerst maar eens internet in vlan 34 op de USG👌💪

De "General setup" moest zoals @Zerobase al voorstelde om te doen:
/f/image/mf4jd9kKdOFxnsCQKUGPcxV9.png?f=fotoalbum_large)
Daarna heb ik 3 avonden zitten klooien met het vinkje "enable bridge mode" zoals in het menu "Internet Access >> MPoA Static or Dynamic IP" staat voor WAN 1.

/f/image/MFA4tghLpBVo1grRQHEt8Lm8.png?f=fotoalbum_large)
Dan is er in de Vigor 2760 en soortgelijke andere Draytek modem routers een apart menu om VLAN door te zenden op de WAN. Hier heb ik dus de 34 getagged, "open bridge mode" aangezet en ik kon ook kiezen welke fysieke LAN poort om de router ik wil gebruiken hiervoor. In dit geval P2 aangezien P1 voor management is gereserveerd.
/f/image/I0Zf60a5VO4IhfBkv6WZRHfY.png?f=fotoalbum_large)
Op de USG of andere achterliggende router zelf hoeft niets te gebeuren. Gewoon DHCP aan in de WAN, maar VLAN uit laten.
Ik ben blij dat het gelukt is. Het fijne aan de Vigor 2760 is dat IPTV ook schijnt te werken. Het is dus een mooi goedkoop tweedehands alternatief voor de Vigor 130 als men die niet op marktplaats kan vinden. Fysiek ietsjes groter, maar toch ook weer een heel stuk kleiner dan de Experiabox V10
Bedankt voor de hulp @stormfly en @Zerobase. De remote access laat ik even voor wat het is. Ik heb daarvoor altijd nog poort 1 in de meterkast voor als het echt moet.
Gaaf dat het je gelukt is! Heb je een template voor IPTV? Ik denk niet dat het kan werken omdat je het WAN ip doorzet naar je USG. Als je STB achter je USG zit moet je daar ook als iets gaan doen met IPTV configuratie.Djarune schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:22:
[...]
Hoera! Niet helemaal volgens bovenstaande methoden, maar toch gelukt!
De "General setup" moest zoals @Zerobase al voorstelde om te doen:
[Afbeelding]
Daarna heb ik 3 avonden zitten klooien met het vinkje "enable bridge mode" zoals in het menu "Internet Access >> MPoA Static or Dynamic IP" staat voor WAN 1.Dit hele menu moet men dus niet enablen zoals hieronder
[Afbeelding]
Dan is er in de Vigor 2760 en soortgelijke andere Draytek modem routers een apart menu om VLAN door te zenden op de WAN. Hier heb ik dus de 34 getagged, "open bridge mode" aangezet en ik kon ook kiezen welke fysieke LAN poort om de router ik wil gebruiken hiervoor. In dit geval P2 aangezien P1 voor management is gereserveerd.
[Afbeelding]
Op de USG of andere achterliggende router zelf hoeft niets te gebeuren. Gewoon DHCP aan in de WAN, maar VLAN uit laten.
Ik ben blij dat het gelukt is. Het fijne aan de Vigor 2760 is dat IPTV ook schijnt te werken. Het is dus een mooi goedkoop tweedehands alternatief voor de Vigor 130 als men die niet op marktplaats kan vinden. Fysiek ietsjes groter, maar toch ook weer een heel stuk kleiner dan de Experiabox V10
Bedankt voor de hulp @stormfly en @Zerobase. De remote access laat ik even voor wat het is. Ik heb daarvoor altijd nog poort 1 in de meterkast voor als het echt moet.
Thanks. Ik heb nog even wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van iptv. Mijn conclusie was voorbarig. De Vigor 2760 accepteert geen "Routed IPTV" als router, dat doen de Vigor 2133, 2762, 2765, 2862, 2865 en 2926 wel. Echter gaat dat ook niet ff 123. Nu heb ik door de bridge inderdaad mijn WAN binnen op de USG. Die is ook niet echt geschikt voor routed iptv. Misschien dat het kan werken met Bas Meerman's oplossing. Echter ook dat zal ook niet makkelijk worden. Anyway ik ben helemaal niet van plan op iptv af te nemen. We zijn thuis heel blij met NLziet.stormfly schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:37:
[...]
Gaaf dat het je gelukt is! Heb je een template voor IPTV? Ik denk niet dat het kan werken omdat je het WAN ip doorzet naar je USG. Als je STB achter je USG zit moet je daar ook als iets gaan doen met IPTV configuratie.
Als je de instellingen wat Telfort gebruikt, ja.mraggie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:58:
Even een vraagje: is het mogelijk bij Budget Alles-in-1 Internet om gebruik te maken van je eigen internet modem?
Fritzbox 7490 draait hier prima.
Toch wring het een beetje. De prijsverhoging voor TV is namelijk ingevoerd zonder dat ik daar een mail over heb gehad? Ze zijn toch verplicht dat te melden?
[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 08-08-2020 04:28 ]
Ja, ja, normale prijzen.... wat ik mooi vond was 2 tientjes internet, een tientje vast bellen en gratis kijken via de coax. Beeldkwaliteit was niet altijd top, maar zappen was retesnelJochemm schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:43:
Ik zit sinds januari 2019 bij Budget-alles-in-1 en betaal nu voor internet €30, €14 voor TV en €12,99 voor Fox, dus totaal €56,99. Als ik hier zo rondlees zijn dat vrij normale prijzen, dus ik denk niet dat overstappen heel veel zin heeft? Als ik verleng krijg ik 3 maanden €10 korting.
Toch wring het een beetje. De prijsverhoging voor TV is namelijk ingevoerd zonder dat ik daar een mail over heb gehad? Ze zijn toch verplicht dat te melden?
Ik doe dit, en bij mij werkt het goed. Een of twee keer per jaar hangt een van de adapters en door ze even eruit en in te doen werkt het weer.Hugo Sanchez schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:07:
Hallo, kan er niet veel over vinden, maar is het mogelijk om het tv signaal via een powerline adapter te versturen bij Budget Thuis?
Of het bij jou werkt is een kwestie van proberen.
Elke situatie is anders, maar het kan dus.
Top, bedankt voor je snelle reactie. Welke powerline adapter gebruik je? Wil er een met 2 outlets (1 voor itv ontvanger en 1 voor smarttv) maar verwacht dat dit storingsgevoeliger is.koesie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:14:
[...]
Ik doe dit, en bij mij werkt het goed. Een of twee keer per jaar hangt een van de adapters en door ze even eruit en in te doen werkt het weer.
Of het bij jou werkt is een kwestie van proberen.
Elke situatie is anders, maar het kan dus.
Weet niet precies welke, geen bijzondere. Kan einde van de week kijken dan ben ik weer thuis.Hugo Sanchez schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
Top, bedankt voor je snelle reactie. Welke powerline adapter gebruik je? Wil er een met 2 outlets (1 voor itv ontvanger en 1 voor smarttv) maar verwacht dat dit storingsgevoeliger is.
Kan iemand zeggen dat als ik op bv 30 sept. opzeg en 1 oktober de nieuwe lijn laat ingaan dat gewoon lukt? Zoals bij een provider overstap, of ben ik inderdaad mijn lijn 2 weken kwijt, want het is alleen maar een administratief ding.
Zo werkt dat helaas niet. Er kan alleen een order ingeschoten worden als de oude lijn volledig is opgeheven. Alleen als er nog een extra aderpaar aanwezig is kan je een aanvraag inschieten terwijl de oude verbinding nog in opzegging looptvincedd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:43:
Volgende maand kan ik verlengen. Gisteren gebeld, 3 maanden korting. Heb gezegd dat nieuwe klanten 8 maanden korting krijgen. Dat kon ze niet geven. Daarop zei ik dat ik er over na ging denken om op te zeggen en de volgende dag als nieuwe klant aan te melden. Ze zei dat er 3 weken tussen zat en ik dan geen internet had.
Kan iemand zeggen dat als ik op bv 30 sept. opzeg en 1 oktober de nieuwe lijn laat ingaan dat gewoon lukt? Zoals bij een provider overstap, of ben ik inderdaad mijn lijn 2 weken kwijt, want het is alleen maar een administratief ding.
Ja hoor. Als je klikt op Inloggen en kiest voor inloggen met KPN ID, dan kom je op een inlogpagina waar onderaan ook staat " KPN ID aanmaken".Sjah schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:13:
Hoe loggen mensen in op het kpn forum? Met FB-id dat snap ik wel, maar kan je aan een kpn-id komen?
Dat kan met elk mailadres.
Dus dat lange KPN nummer voor TV kijken met de pincode is geen KPN ID?Barre73 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:13:
[...]
Ja hoor. Als je klikt op Inloggen en kiest voor inloggen met KPN ID, dan kom je op een inlogpagina waar onderaan ook staat " KPN ID aanmaken".
Dat kan met elk mailadres.
Niet dat ik weet. Is al weer een paar jaar geleden dat ik er eentje maakte. Maar ik zie daar regelmatig mensen een vraag stellen waarbij ze geen KPN klant zijn. Dus ik neem aan dat het niet verplicht is.Sjah schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:15:
Ok, het ging me er meer om dat ze om mijn klantnr gaan vragen, maar jij suggereert dat dat niet zo is.
Nee, dat is het niet.OgWok schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:12:
[...]
Dus dat lange KPN nummer voor TV kijken met de pincode is geen KPN ID?
Ik ben per 6 augustus over op budget internet en dat ging helemaal prima (vanaf KPN). Enkel voor budget mobiel ben ik alweer overgestapt naar Simyo, ik kreeg een aantal keren wegvallende verbindingen. Ik vond het echt een drama.sanmarco30 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:19:
[...]
Hier ook zojuist aangemeld (via CashbackXL) bij Budget (Internet-only, ook i.v.m. vooral Netflix, zit er nog wel over te denken om NLZiet erbij te nemen).
Als overstapdatum 2 september gekozen, op een woensdag. Mocht het misgaan (afkloppen!) dan zit ik niet met een weekend ertussen. En uiteraard gekozen voor de Primera cadeaukaart.
Binnenkort voor 1 mobiel abonnement ook overstappen naar Budget Mobiel.
Budget Energie nam ik al af, dus ook nog eens 5 euro combi-korting.
We wachten af!
Goed om te horen dat de overstap goed is gegaan. Ook zonder onderbrekingen dus als ik het goed begrijp? Ik ben wat betreft mobiele abonnementen bij KPN alleen voor mijn vrouw overgestapt naar Simpel, ben benieuwd. Kwam in ieder geval goed uit de recensies en bij Consumentenbond.drpeer_holland schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:57:
[...]
Ik ben per 6 augustus over op budget internet en dat ging helemaal prima (vanaf KPN). Enkel voor budget mobiel ben ik alweer overgestapt naar Simyo, ik kreeg een aantal keren wegvallende verbindingen. Ik vond het echt een drama.
Ook de downloadsnelheid bij Simpel zou beter moeten zijn dan bij Budget Mobiel.
Wat betreft m'n eigen mobiele abonnement zit ik nog bijna een jaar vast aan KPN, contract loopt af in juli 2021. Dan maar eens kijken wat de beste optie is.
Helemaal goed zonder onderbreking. Gewoon de KPN modem er tussen uit en de budget Expedia box aansluiten.sanmarco30 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Goed om te horen dat de overstap goed is gegaan. Ook zonder onderbrekingen dus als ik het goed begrijp? Ik ben wat betreft mobiele abonnementen bij KPN alleen voor mijn vrouw overgestapt naar Simpel, ben benieuwd. Kwam in ieder geval goed uit de recensies en bij Consumentenbond.
Ook de downloadsnelheid bij Simpel zou beter moeten zijn dan bij Budget Mobiel.
Wat betreft m'n eigen mobiele abonnement zit ik nog bijna een jaar vast aan KPN, contract loopt af in juli 2021. Dan maar eens kijken wat de beste optie is.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik maak nu gebruik van een Asus (merlin) RT-AC88U router welke rechtstreeks aangesloten zit op de FTU.
Wat nu ingesteld is: LAN - IPTV:
Select ISP profile = Manuel Setting
Internet = VID 6
Lan Port 3 = VID 4 (ook al maak ik geen gebruik van IPTV)
Moet ik nog dingen wijzigen omdat deze gegevens anders zijn (zoals die bij telfort) of gaat dit direct werken ?
Je moet dus wat aanpassen inderdaad
KPN is Vlan 6 met PPPoE
https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm
[ Voor 22% gewijzigd door krakendmodem op 18-08-2020 17:47 ]
Budget / NLE is primair nog steeds een energieleverancier en die 5 euro korting hadden ze al voordat ze Robin Mobile (wat budget mobiel nu is) hadden overgenomen.Sjah schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:01:
Dat Budget 5 euro korting geeft op je stroom weet ik, maar dat wil ik niet die stroom bij hen. Waarom is die 5 euro niet van toepassing op hun mobiel abo, daar had ik wel oren naar gehad...
En budget mobiel is al aardig goedkoop. Nog goedkoper en ze verdienen er dan vrijwel niets meer op.
Wellicht is 5 euro vragen niet reeel, nou ok doe mij dan 2 euro korting.
[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 20-08-2020 07:23 ]
PPPoE wordt alleen door KPN en XS4ALL gebruikt.
Is er iets mis met hun stroom, wat nuttig is om te delen hier?Sjah schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:01:
Dat Budget 5 euro korting geeft op je stroom weet ik, maar dat wil ik niet die stroom bij hen. Waarom is die 5 euro niet van toepassing op hun mobiel abo, daar had ik wel oren naar gehad...
Oeps.ThinkPadd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:19:
@Murrays @krakendmodem Voor Budget/Oxxio/Telfort is het VLAN34 DHCP voor internet en VLAN4 voor IPTV. Dit is voor zowel glasvezel als DSL het geval.
PPPoE wordt alleen door KPN en XS4ALL gebruikt.
My bad, Al helemaal omdat ik die site van Telfort er ook bij plakte
Over Budget Energie gesproken: ik neem zelf nu bijna een jaar stroom en gas bij ze af.stormfly schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:14:
[...]
Is er iets mis met hun stroom, wat nuttig is om te delen hier?
Enige waar ik tot nu toe niet over te spreken ben is hun termijnbedragmanager.
We hebben een slimme meter hangen en ik check regelmatig via de site of mijn termijnbedrag nog wel klopt.
Eerste half jaar (wintermaanden) zat ik vrij stabiel, echter laatste 3 a 4 maanden moest ik opeens mijn termijnbedrag flink naar boven aanpassen (van rond de 120 euro per maand naar inmiddels bijna 250 euro per maand).
Je zou zeggen: zeker gasverbruik is in de zomermaanden minder (en dat is het ook), echter volgens hun klantenservice is het termijnbedrag in het eerste half jaar te laag ingeschat, waardoor ik nu plotseling een veel hoger maandbedrag betaal.
Wat is dan het nut van zo'n termijnbedragmanager vraag ik me dan af...

Als alles goed is krijg ik in oktober mijn jaarafrekening, dus ben benieuwd.
Hoor ook verhalen dat ze "vergeten" de vermindering energiebelasting op de rekening in mindering te brengen.
Jeps ik denk dat elke partij daarmee worsteld, bij mijn leverancier is het hetzelfde. En ben ik ook nog elektrisch gaan rijden. Die tool kan het allemaal niet meer aan-adviseren. Heb zelf een berekening gemaakt.sanmarco30 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
Over Budget Energie gesproken: ik neem zelf nu bijna een jaar stroom en gas bij ze af.
Enige waar ik tot nu toe niet over te spreken ben is hun termijnbedragmanager.
We hebben een slimme meter hangen en ik check regelmatig via de site of mijn termijnbedrag nog wel klopt.
Eerste half jaar (wintermaanden) zat ik vrij stabiel, echter laatste 3 a 4 maanden moest ik opeens mijn termijnbedrag flink naar boven aanpassen (van rond de 120 euro per maand naar inmiddels bijna 250 euro per maand).
Je zou zeggen: zeker gasverbruik is in de zomermaanden minder (en dat is het ook), echter volgens hun klantenservice is het termijnbedrag in het eerste half jaar te laag ingeschat, waardoor ik nu plotseling een veel hoger maandbedrag betaal.
Wat is dan het nut van zo'n termijnbedragmanager vraag ik me dan af...![]()
Als alles goed is krijg ik in oktober mijn jaarafrekening, dus ben benieuwd.
Hoor ook verhalen dat ze "vergeten" de vermindering energiebelasting op de rekening in mindering te brengen.
Of krijg je stiekem wel de volledige snelheid bij Budget? Anders vrees ik dat het toch Ziggo moet worden.
Waarschijnlijk bieden KPN en Xs pairbonding aan op jouw adres. Zij zijn de enige die dat op dit moment doen. Verklaard ook waarom de snelheid bij de andere aanbieders gedeeld door twee is. Die bieden dit simpelweg niet aan.tmnssn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:49:
Ik ga binnenkort verhuizen en zit te kijken naar de internetopties op mijn nieuwe adres. Volgens KPN (en XS4ALL) is de maximale snelheid 45 up/5 down, maar bij Budget en alle andere whitelabel varianten kom ik uit op een erbarmelijke 23/3. Is het echt zoveel trager dan rechtstreeks bij KPN? En waar komt dat dan door?
Of krijg je stiekem wel de volledige snelheid bij Budget? Anders vrees ik dat het toch Ziggo moet worden.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Nu is KPN bij mij in de straat glasvezel aan het aanleggen, kabels liggen er al, ik moet alleen nog echt aangesloten worden. Nu zou ik graag zodra het mogelijk is overgaan op glasvezel, alleen hoe zit dat met Budget? Kan dat direct vanaf het moment dat het via KPN beschikbaar is (dus als KPN klant) of moet je als Budget klant langer wachten?
Heb zowel KPN als Budget hierover gebeld maar die wisten het niet. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en weet of je dan ook via Budget direct de upgrade naar glas kan aanvragen?
Ik verwacht dat glasvezel hier wel voor het einde van het jaar echt is aangesloten en zou het zonde vinden om bijvoorbeeld nog een jaar te moeten wachten omdat ik klant ben bij Budget.
Bedoel je dat de kabel al tot in jouw huis ligt?Black-Hole schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:55:
.....
Nu is KPN bij mij in de straat glasvezel aan het aanleggen, kabels liggen er al, ik moet alleen nog echt aangesloten worden.
KPN en zeker Budget kan niet makkelijk in de planningslijst van de kabelaanlegger kijken, dus dat is koffiedik kijken. Natuurlijk is er bij KPN wel iemand die dat goed weet, alleen krijg jij die niet aan de telefoon.Heb zowel KPN als Budget hierover gebeld maar die wisten het niet.
[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 21-08-2020 11:04 ]
Nee, het ligt alleen nog in de straat.OgWok schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:02:
Bedoel je dat de kabel al tot in jouw huis ligt?
Ik snap ook wel dat het koffiedik kijken is qua planning en dat het lastig is om er een antwoord op te geven. Zou het alleen echt zonde vinden als ik niet direct gebruik kan maken van glasvezel om eindelijk eens afscheid te kunnen nemen van deze oude en trage DSL lijn wat nu de enige optie is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/D3vRhnPWE9ZROXHzeqqzlygF.png?f=user_large)
(wel een fijne ping)
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 21-08-2020 11:09 ]
bij kpn kan je van te voren al een order inleggen om na glas te kunnen.Black-Hole schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Nee, het ligt alleen nog in de straat.
Ik snap ook wel dat het koffiedik kijken is qua planning en dat het lastig is om er een antwoord op te geven. Zou het alleen echt zonde vinden als ik niet direct gebruik kan maken van glasvezel om eindelijk eens afscheid te kunnen nemen van deze oude en trage DSL lijn wat nu de enige optie is.
ik weet niet precies hoe wholesale partijen dit doen zoals budget, als je vooral ook al order kan inleggen om straks na glasvezel te kunnen.
de verbinding wordt pas vrij gegeven als kpnnetwerk FTU binnen heeft geplaatst getest is en de appratuur in de pop hangt.
zodra hen het gereed melden dan kunnen de betreffende providers overgaan tot levering van de diensten
(aangezien je nu nog bij kpn zit en daar zou blijven zodra glasvezel gereed is wordt je automatisch door kpn omgezet na glasvezel toe).
[ Voor 7% gewijzigd door jopoh op 21-08-2020 11:19 ]
Weet jij dan ook op KPN dit gelijk voor alle derden die van hun netwerk gebruiken zoals in dit geval Budget vrijgeeft? Of dat ze eerst zelf voor een periode de verbinding alleen voor zichzelf houden wat ik commercieel gezien wel kan begrijpen.jopoh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
zodra hen het gereed melden dan kunnen de betreffende providers overgaan tot levering van de diensten
is open netwerk, zodra kpnnetwerk vrij geeft dan kunnen alle partijen leverenBlack-Hole schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Weet jij dan ook op KPN dit gelijk voor alle derden die van hun netwerk gebruiken zoals in dit geval Budget vrijgeeft? Of dat ze eerst zelf voor een periode de verbinding alleen voor zichzelf houden wat ik commercieel gezien wel kan begrijpen.
Top, helemaal duidelijk zojopoh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
is open netwerk, zodra kpnnetwerk vrij geeft dan kunnen alle partijen leveren
Je kan een postcodecheck doen via https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ daar kan je zien wat de snelheden zullen zijn bij een enkele en een dubbel lijn (pairbonding).tmnssn schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:49:
Ik ga binnenkort verhuizen en zit te kijken naar de internetopties op mijn nieuwe adres. Volgens KPN (en XS4ALL) is de maximale snelheid 45 up/5 down, maar bij Budget en alle andere whitelabel varianten kom ik uit op een erbarmelijke 23/3. Is het echt zoveel trager dan rechtstreeks bij KPN? En waar komt dat dan door?
Dat slechte valt m.i. nog wel mee hoor. Gids en menu en zo reageren iets langzamer maar ook weer niet tergend traag. Gewoon nog wel goed werkbaar.Sjah schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:16:
Iemand al de Fw-update van de Tvbox gehad? Lees niks anders dan slechte reacties op de het kpnforum. Ben er ook bang voor ja, en te ontkomen valt er niet aan, of er moet iets zijn dat Budgetklanten het niet krijgen(?)
Ik neem aan dat Budget klanten dit gewoon ook krijgen want het maakt deel uit van het whitelabel produkt.
Als het echt erg is, ben ik na aflopen contract eens kijken bij T-mobile.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 24-08-2020 13:49 ]
Betreft een Asus RT-AC66. Zoja, heeft iemand hier een handleiding voor?
Nee hoor. Ik heb de HMB2260. Vrijwel gelijk aan die Arris van jou. Zappen gaat bij mij niet langzamer en crashen is nog nooit voorgekomen sinds mijn begin bij KPN (eind 2015).Sjah schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:48:
Dan heb je een 4k Tvbox, die heeft nog wel goeie SoC? De 2952 die ik heb, daar schijnt het niet mee te vallen, zelfs zappen gaat langzamer, wordt er gemeld. Daarnaast lees ik over crashende boxen.
Als het echt erg is, ben ik na aflopen contract eens kijken bij T-mobile.
Er zijn honderdduizenden, zo niet meer dan een miljoen decoders die updates krijgen. Jij leest enkele tientallen klachten maar niet de goede ervaringen.
Wacht het rustig af zou ik zeggen..
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2020 14:16 ]
Dus omdat jij het zegt moet ik opeens maar geloven dat het koek en ei is....nou die klachten komen ergens vandaan.Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:14:
[...]
Nee hoor. Ik heb de HMB2260. Vrijwel gelijk aan die Arris van jou. Zappen gaat bij mij niet langzamer en crashen is nog nooit voorgekomen sinds mijn begin bij KPN (eind 2015).
Er zijn honderdduizenden, zo niet meer dan een miljoen decoders die updates krijgen. Jij leest enkele tientallen klachten maar niet de goede ervaringen.
Wacht het rustig af zou ik zeggen..
En sowieso vind ik je nogal vergevend naar het feit dat het langzamer is (zelfs jij geeft dat toe), ...langzamer is fout imo.
Je moet helemaal niks en langzamer is ook niet goed. Maar je doet het voorkomen alsof het een rampzalige update is, gebaseerd op de klachten die je leest. Dat wilde ik nuanceren en bovendien moet je zelf een mening vormen dus wacht nou maar af. Misschien duurt het nog een hele tijd.Sjah schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
Dus omdat jij het zegt moet ik opeens maar geloven dat het koek en ei is....nou die klachten komen ergens vandaan.![]()
En sowieso vind ik je nogal vergevend naar het feit dat het langzamer is (zelfs jij geeft dat toe), ...langzamer is fout imo.
Laat me dit zeggen, met het uberhaupt langzamer worden vd 2952 heeft die Fw bij mij al verloren, zit op nieuwe features ook niet te wachten. Stel dat ik het ook vind meevallen, is daarmee het laatste woord over het geklaag gesproken (?) en kan je daarmee al die forumdeelnemers als zeikerds wegzetten, tuurlijk niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 24-08-2020 16:22 ]
jaBlik1984 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:49:
Stomme vraag misschien, maar kun je als klant van budgetthuis gebruik maken van de kpn app om tv te kijken op een tablet?
Ik weet niet welke update jij bedoelt. Ik heb een Arris en sinds een paar weken duurt het langer voordat hij gestart is. Ik heb wel snel geluid maar beeld duurt iets langer. Dat ging eerst echt sneller.Sjah schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:16:
Iemand al de Fw-update van de Tvbox gehad? Lees niks anders dan slechte reacties op de het kpnforum. Ben er ook bang voor ja, en te ontkomen valt er niet aan, of er moet iets zijn dat Budgetklanten het niet krijgen(?)
Verder met zappen merk ik geen verschil.