Plotselinge terugval internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haak28
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik ben onlangs overgestapt van Online.nl naar Budget alles in 1.

Na de overstap had ik in eerste instantie ongeveer dezelfde snelheid als voorheen rond de 36mb. Na een aantal dagen, was de snelheid ineens lager nog maar 24mb. In de modem staat deze strak op 24575kbps terwijl de beschikbare snelheid schommelt rond de 33000kbps.

Het abonnement van mijn oude provider Online heeft nog een aantal dagen doorgelopen, het lijkt er op dat toen dat administratief beeindigd is, de snelheid omlaag gegaan is.

De provider weigert te onderzoeken of eea administratief juist verwerkt is. Eerst moeten mijn kabeltjes nagelopen worden, terwijl dit al 8 jaar goed werkt en de eerste paar dagen van het nieuwe abonnement ook.

ik loop tegen een muur van onwil op om dit te onderzoeken. Hoe kom ik hier nu verder mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:16

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hoe meet je exact de snelheid? Is dat bekabeld of via wifi?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Leeghoofd21 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:31:
Hoe meet je exact de snelheid? Is dat bekabeld of via wifi?
Topicstarter ziet in het modem dat deze intraint op 24 Mbit/s. En deze snelheid is wat er wordt gemeten. Dus dat heeft niets met bekabeling/wifi te maken.

Budgetproviders willen altijd klantlokatie volledig uitgesloten hebben, omdat monteurs van de buitenverbinding aansturen meer geld kost. Ik vermoed dat je DSL hebt. Sluit in ieder geval je modem rechtstreeks op het is/ra aan met een kabel korter dan 2 meter. Haal de komende dagen even elke dag je modem ~1 minuut van de stroom. Als je dan opnieuw belt zeg je dat je hebt getest en moeten ze maar vervolgstappen ondernemen. Helemaal omdat je zegt dat je modem een beschikbare snelheid van ~33 Mbit/s laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Welke snelheid beloven ze? (niet de 50 mb/s , maar welke verwachtte snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

MsG in "Maximaal haalbare snelheid van 40Mbits => 29Mbits" vergelijkbaar verhaal, wellicht kun je uit dat topic wat meer halen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haak28
Ze beloofden 33mbit en dat haalde ik de 1e paar dagen ook ruimschoots, 35 a 36 mbit. Daarna terugval naar 24.

De available staat in de modem op 33000 ongeveer(die wisselt) actual staat snaarstrak op 24575.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Haak28 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:09:
Ze beloofden 33mbit en dat haalde ik de 1e paar dagen ook ruimschoots, 35 a 36 mbit. Daarna terugval naar 24.

De available staat in de modem op 33000 ongeveer(die wisselt) actual staat snaarstrak op 24575.
Foutje van KPN die je lijn capt op 24575...

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haak28
Net een erg vriendelijke en behulpzame monteur telefonisch gesproken, die door Budget was ingeschakeld. Situatie doorgenomen. Hij denkt, dat er iets mis zit in de wijkkast en heeft dit aan Budget doorgegeven.
Hij verbaasde zich er over, dat er geen fysieke afspraak gepland was.

Budget heeft op zijn aandringen nu toch een KPN-monteur laten plannen, die op korte termijn mijn stokoude ISRA komt vervangen en de wijkkast gaat controleren.

Als ik niks hoor mag ik contact opnemen met de monteur op zijn 06-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haak28
OgWok schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Foutje van KPN die je lijn capt op 24575...
Dat denk ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Wat zie je hier als je je postcode en huisnummer invult? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
Wat je daar ziet is wat er technisch maximaal mogelijk is, los van bij welke provider je zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Met omzetten naar de nieuwe ISP is je lijn profiel ook reset.
DLM (Dynamic Line Management) gaat dan automatisch opnieuw je lijn instellen, dat kan wel een weekje duren en best wat disconnects opleveren.

Mogelijk is zelfs je lijn fysiek omgezet in de wijkkast, dan is het inderdaad wel slim dat KPN dat even controleerd.
Nieuwe ISRA is leuk maar het heeft kort geleden natuurlijk nog gewoon gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haak28
De fourstack geeft 35 Mbit aan op mijn adres, ik haalde regelmatig 38 tot kort geleden.

Dat actual speed in de modem staat nu al een week snaarstrak op 24575kbps. Zoals hierboven aangegeven, lijkt die begrenst. Heb het nog een keer uitdrukkelijk aangegeven bij de klantservice die mij belde zonet.

ISRA vernieuwen heeft inderdaad geen zin, maar als ze graag geld uit willen geven laat ze maar, tot die tijd willen ze toch niets anders checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Haak28 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:45:
De fourstack geeft 35 Mbit aan op mijn adres, ik haalde regelmatig 38 tot kort geleden.

Dat actual speed in de modem staat nu al een week snaarstrak op 24575kbps. Zoals hierboven aangegeven, lijkt die begrenst. Heb het nog een keer uitdrukkelijk aangegeven bij de klantservice die mij belde zonet.

ISRA vernieuwen heeft inderdaad geen zin, maar als ze graag geld uit willen geven laat ze maar, tot die tijd willen ze toch niets anders checken.
Als je in je modem kijkt op de pagina met de intrainsnelheid, wat geven de diverse errors aan? Als je veel FEC en/of CRC errors hebt kan er iets mis zijn met de lijn en dan grijpt de eerder genoemde DLM in om je snelheid te begrenzen voor de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Haak28 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:45:

Same here (strak 27,5)! Lijkt op een glasvezel stimulatie factor ;) van KPN

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haak28
Inmiddels opgelost. Er zijn 2 monteurs geweest, eerst die van budget en toen nog 1 van kpn. Conclusie ik werd afgeknepen door kpn. Dat is nu hersteld en zit nu weer op max snelheid 39mbps in de modem. 35mbps op de wifi.
Pagina: 1