Firmware versie 8.0, als je die ziet staan, heb je de nieuwe al.
Dat klopt. Ik heb dezelfde ervaring. Geluid snel, beeld laat even op zich wachten. Zappen is OK.jan groen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:58:
[...]
Ik weet niet welke update jij bedoelt. Ik heb een Arris en sinds een paar weken duurt het langer voordat hij gestart is. Ik heb wel snel geluid maar beeld duurt iets langer. Dat ging eerst echt sneller.
Verder met zappen merk ik geen verschil.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dat heb ik ook, met de oude Firmware is dat al. Wat helpt is de stroom er even af, maar als je dat nooit doet, dan gaat opstarten na een dag of 4 a 6 al veel langzamer. Niet iets om mee te zitten.OgWok schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:22:
[...]
Dat klopt. Ik heb dezelfde ervaring. Geluid snel, beeld laat even op zich wachten. Zappen is OK.
Ja, en daar zie ik nu de nieuwe programma gids op allebei mijn Arris boxen. Sinds vannacht. Da's even wennen.
Vond de thumbnail links boven wel prettig met het kleine beeld van de huidige zender. Nu is er alleen het geluid.
Het "lijkt" alsof het terugkijken wat beter bij het begin van het programma begint. Dat was bij de vorige versie vaak een minuut of 5 te vroeg; dus vaak een reclameblok.
Is er iemand die achtergrond info heeft bij deze grote wijziging (@Barre73)?
Vond de thumbnail links boven wel prettig met het kleine beeld van de huidige zender. Nu is er alleen het geluid.
Het "lijkt" alsof het terugkijken wat beter bij het begin van het programma begint. Dat was bij de vorige versie vaak een minuut of 5 te vroeg; dus vaak een reclameblok.
Is er iemand die achtergrond info heeft bij deze grote wijziging (@Barre73)?
[ Voor 37% gewijzigd door OgWok op 25-08-2020 08:13 ]
Ik weet niet wat voor achtergrond je zoekt? Het was erg nodig om een nieuw platform te bouwen dat wel geschikt was voor de toekomst en waarin de app, ITV op de computer en op de STB allemaal wel naadloos samenwerken. Bij dat nieuwe platform zijn er ook veel menu wijzigingen meegenomen. Die verzinnen ze niet zelf maar veel komt vanuit klantverzoeken. Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn dus sommige dingen zal je fijner vinden en sommige juist niet.
Hier het overzicht van alle veranderingen:
https://forum.kpn.com/int...te-het-nieuwe-menu-501234
Hier het overzicht van alle veranderingen:
https://forum.kpn.com/int...te-het-nieuwe-menu-501234
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb nu ook de nieuwe Fw (8.0), en eigen mening kunnen vormen. Het is geen ramp-Fw, maar ik vind het glas halfleeg.
Het positieve eerst: bij terugkijken start hij nu wel gelijk op goeie plek.
Het neutrale: nieuwe interface, kwestie van wennen.
Negatieve: mediabox is. op zappen na, stroperig geworden, het lijkt wel de Upc Horizon waar je ook op de AB drukt, en even moet wachten. In het kader van noodzakelijke veranderingen waarover wordt gesproken zal die trade-off wellicht de moeite waard zijn. Maar ik vind het minder, was o.a. weggegaan bij Ziggo vanwege de Horizon, en was zo blij met het vrij snelle Arris menu (Fw 7.7).
Daarnaast is de HD-melding verdwenen, zowel in beeld, als het lampje op de 2952 geeft niks meer aan.
My 2 cents.
Het positieve eerst: bij terugkijken start hij nu wel gelijk op goeie plek.
Het neutrale: nieuwe interface, kwestie van wennen.
Negatieve: mediabox is. op zappen na, stroperig geworden, het lijkt wel de Upc Horizon waar je ook op de AB drukt, en even moet wachten. In het kader van noodzakelijke veranderingen waarover wordt gesproken zal die trade-off wellicht de moeite waard zijn. Maar ik vind het minder, was o.a. weggegaan bij Ziggo vanwege de Horizon, en was zo blij met het vrij snelle Arris menu (Fw 7.7).
Daarnaast is de HD-melding verdwenen, zowel in beeld, als het lampje op de 2952 geeft niks meer aan.
My 2 cents.
Idd. het terugkijken start op (bijna) de goeie tijd. Ook prettig: als ik in de woonkamer een programma een tijd terugkijk en ik stop voor het eind, dan gaat het terugkijken op de box in de slaapkamer op die tijd door.
Ja, het is iets trager geworden, maar dat kan bijna niet anders met nieuwe FW.
Ja, het is iets trager geworden, maar dat kan bijna niet anders met nieuwe FW.
Waarom is dat contract verlengen zo mager uitgevoerd?
Staat een aanbod klaar voor me, enige wat ik kan kiezen is de duur.
Niks geen uitleg over hoe het opgebouwd wordt, of het nu incl of excl de combi korting is.
We behouden u graag, daarom mag u 7,50 per maand meer gaan betalen (20%).
Ik denk dat ik maar overstap naar CheapConnect, heb je internet voor 30,- p.m.
Iemand een tip hoe je dan nog naar BBC first kan kijken?
Staat een aanbod klaar voor me, enige wat ik kan kiezen is de duur.
Niks geen uitleg over hoe het opgebouwd wordt, of het nu incl of excl de combi korting is.
We behouden u graag, daarom mag u 7,50 per maand meer gaan betalen (20%).
Ik denk dat ik maar overstap naar CheapConnect, heb je internet voor 30,- p.m.
Iemand een tip hoe je dan nog naar BBC first kan kijken?
Hoi allen,
Ik heb een versterker, maar het 5GHz lampje op mijn versterker brandt niet. Hoe precies krijg ik dit aan de praat? Heb het gevoel dat hierdoor 5GHz helemaal niet doorkomt, maar weet ook niet hoe ik dit best kan testen.
Enig idee, iemand?
Ik heb een versterker, maar het 5GHz lampje op mijn versterker brandt niet. Hoe precies krijg ik dit aan de praat? Heb het gevoel dat hierdoor 5GHz helemaal niet doorkomt, maar weet ook niet hoe ik dit best kan testen.
Enig idee, iemand?
Even ethernet kabeltje ertussen (of zeker weten dat je via wifi met dat ding verbonden bent) en dan naar.
http://tplinkrepeater.net/
Geloof ik
http://tplinkrepeater.net/
Geloof ik
Hoi,
Ik moet woensdagochtend via videobellen de modem/router aansluiten. Is er ook ergens een handleiding te vinden zodat ik dit morgen al kan doen?
Ik moet woensdagochtend via videobellen de modem/router aansluiten. Is er ook ergens een handleiding te vinden zodat ik dit morgen al kan doen?
Het installeren is, als het standaard gaat, reuze eenvoudig. Volgt onderstaande stappen:
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/installatie
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/installatie
Ik wil graag mijn Budget alles in 1 mee verhuizen naar mijn nieuwe adres. Maar ik kan met geen mogelijkheid mijn nieuwe adres invullen. ''Oops something went wrong'' als ik mijn postcode en huisnummer invul in Mijn Dashboard. Maakt trouwens niet uit wat ik invul elke keer het zelfde riedeltje.
Als ik op de site de postcode check doe voor een nieuw abonnement. Precies het zelfde. Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken natuurlijk. Iemand anders er ook last van?
Als ik op de site de postcode check doe voor een nieuw abonnement. Precies het zelfde. Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken natuurlijk. Iemand anders er ook last van?
Kan je op Fourstack zien wat er mogelijk is op het nieuwe adres?dokteronline schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:28:
Ik wil graag mijn Budget alles in 1 mee verhuizen naar mijn nieuwe adres. Maar ik kan met geen mogelijkheid mijn nieuwe adres invullen. ''Oops something went wrong'' als ik mijn postcode en huisnummer invul in Mijn Dashboard. Maakt trouwens niet uit wat ik invul elke keer het zelfde riedeltje.
Als je het nieuwe adres eens probeert op websites van T-Mobile, KPN, Oxxio e.d. kan je dan wel iets bestellen?
Dan is er misschien geen DSL aansluiting in je nieuwe woning?dokteronline schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:28:
Hier meerdere adressen gecheckt en geen probleem. Zo te horen zou het inderdaad een adres kunnen betreffen waar geen koper of glasvezelaansluiting bekend is. Bij een bestaand adres lijkt me dat niet waarschijnlijk maar als je het hebt over een nieuwbouwwoning kan dat wel zeer zeker.dokteronline schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:28:
Is het nieuwbouw?
Bedankt voor de reply”s heb het geprobeerd op het werk. En daar kon ik het wel invullen. Verhuizing is dus doorgegeven. Wat het nu was geen idd.
Had een glasvezelabonnement afgesloten. Echter de monteur zou niet langskomen. Het gkasvezelmodem zou ik zelf moeten installeren middels beeld bellen. Ik weet niet beter dat een glasvezelmodum alleen door een monteur aangesloten mag worden. Aanvraag maar weer u opgezegd. Nu afgesloten bij KPN. Komt er wel een monteur.
Even mijn ervaring delen m.b.t. de overstap van internet van T-Mobile Thuis (TMT) 40Mbit naar Budget-Alles-in-1 100Mbit:
* Aanvraag via CashbackXL gedaan (levert €27 op)
* Zodra aanvraag bevestigd was, kwam er binnen 5 minuten een mail binnen van TMT dat mij abo opgezegd was en of ik even wilde bellen
* Het bellen was eigenlijk bedoeld mij proberen over te halen. Helaas konden ze niet goedkopers voor mij doen en ook niet voor dezelfde prijs op 100Mb zetten
* Installatiepakket afgelopen week ontvangen en direct geinstalleerd. Op de brief die erbij zat stond dat de overgangsdatum 4 sept was.
* Vanochtend was m'n TMT verbinding uit gezet en na het omprikken van de DSL kabel, werkte internet via Budget direct
* Daarna mail ontvangen van Budget met bevestinging dat mijn connectie is geactiveerd en abo dus per vandaag in gaat.
* Ook direct mail ontvangen van TMT met het verzoek om mijn modem terug te sturen (naar antwoordnummer)
Kortom alles is helemaal soepel verlopen.
* Aanvraag via CashbackXL gedaan (levert €27 op)
* Zodra aanvraag bevestigd was, kwam er binnen 5 minuten een mail binnen van TMT dat mij abo opgezegd was en of ik even wilde bellen
* Het bellen was eigenlijk bedoeld mij proberen over te halen. Helaas konden ze niet goedkopers voor mij doen en ook niet voor dezelfde prijs op 100Mb zetten
* Installatiepakket afgelopen week ontvangen en direct geinstalleerd. Op de brief die erbij zat stond dat de overgangsdatum 4 sept was.
* Vanochtend was m'n TMT verbinding uit gezet en na het omprikken van de DSL kabel, werkte internet via Budget direct
* Daarna mail ontvangen van Budget met bevestinging dat mijn connectie is geactiveerd en abo dus per vandaag in gaat.
* Ook direct mail ontvangen van TMT met het verzoek om mijn modem terug te sturen (naar antwoordnummer)
Kortom alles is helemaal soepel verlopen.
Momenteel zit ik in een verhuizing, waarbij ik van een adsl lijn naar een glasvezel lijn ga. Ik heb hier geen keuze in, dus zal over moeten op een glasvezel abonnement.
Ik zit bij budget alles -in-1 en zij bieden ook glasvezel aan, echter tegen een veel hogere prijs dan wat ik nu betaal.
Ben ik verplicht om met mijn verhuizing over te gaan op hun glasvezel of is met mijn verhuizing het contract ontbonden?
En als ik wel over ga op hun glasvezel, is het dan wettelijk een nieuw contract (= jaar lang aan vast) of zit ik dan nog in mijn huidige termijn?
Ik heb bovenstaande niet kunnen vinden in de topics. Maar ik zal vast niet de eerste zijn die in deze situatie komt.
Edit: ik lees nu dat er een gebruiker is die aangeeft dat opzeggen wel mogelijk is in deze situatie. Ik vraag mij wel af of bij het mee verhuizen en over gaan naar glasvezel dan het contract met een jaar zal worden verlengd.
Ik zit bij budget alles -in-1 en zij bieden ook glasvezel aan, echter tegen een veel hogere prijs dan wat ik nu betaal.
Ben ik verplicht om met mijn verhuizing over te gaan op hun glasvezel of is met mijn verhuizing het contract ontbonden?
En als ik wel over ga op hun glasvezel, is het dan wettelijk een nieuw contract (= jaar lang aan vast) of zit ik dan nog in mijn huidige termijn?
Ik heb bovenstaande niet kunnen vinden in de topics. Maar ik zal vast niet de eerste zijn die in deze situatie komt.
Edit: ik lees nu dat er een gebruiker is die aangeeft dat opzeggen wel mogelijk is in deze situatie. Ik vraag mij wel af of bij het mee verhuizen en over gaan naar glasvezel dan het contract met een jaar zal worden verlengd.
[ Voor 14% gewijzigd door matz op 04-09-2020 16:47 ]
Ik wil eens bellen om over mijn verleng aanbod te praten (20% meer betalen is het aanbod op de website)
Krijg je te horen, op dit moment is ons kantoor gesloten.Telefoon: 088 - 730 73 77
We zijn op werkdagen van 08.30 - 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur bereikbaar

Die staat even een tosti in het ijzer te stoppen :-) kan niet opnemen.hjs schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:29:
Ik wil eens bellen om over mijn verleng aanbod te praten (20% meer betalen is het aanbod op de website)
[...]
Krijg je te horen, op dit moment is ons kantoor gesloten.
Ben benieuwd hoe ver je komt in je gesprek, Budget voelt als een prijsvechter met lokprijzen en daarna iets onder de reguliere prijsstellingen in de markt bij een verlenging.
Ik vraag mij af of een jaarcontract met Ziggo (verlengen) niet bijna net zo voordelig is als Budget na de lokprijzen.
Keep us posted ;-)
Ik wil nog alleen internet afnemen na afloop van mijn contract.
Als nieuwe abo zou ik rond de 30,- pm daarvoor gaan betalen zie ik als ik nu de postcode check doe.
Kan online niet vinden hoe je je abo aanpast dus maar bellen.
Verwacht dus een aanbod van ook rond de 30,- pm (heb ook energie van ze) en anders stap ik over naar cheap-connect internet.
Als ze mij een matig aanbod doen in Februari, ben ik zo naar T-mobile. Heb de smaak van iets nieuws proberen best wel te pekken, en weet nu ook dat VVdsl prima alternatief is voor Ziggo. Alleen waren de zenders van T-mobile wat minder voor het geld, maar dat kan natuurlijk anders liggen nu.
Je hebt wel in de topics gezocht maar ook goed gekeken in de algemene voorwaarden op de website?matz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:27:
Momenteel zit ik in een verhuizing, waarbij ik van een adsl lijn naar een glasvezel lijn ga. Ik heb hier geen keuze in, dus zal over moeten op een glasvezel abonnement.
Als ik dit lees zie ik geen optie om op te zeggen. Dat kan alleen als Budget de dienst niet kan leveren op een ander adres. En dat kunnen ze in jouw geval prima. Wat de prijs betreft is het wel interessant. Je bent ook een maandprijs aangegaan dus als jij niet mag opzeggen moeten zij jou voor datzelfde bedrag glasvezel leveren tot het einde van je contract.
Dus hou ons op de hoogte hier. Ben ook wel benieuwd.
Ik ben over naar Oxxio, na 4 jaar (eerst NLE en nu Budget).De verlenging was een aanfluiting. 3 maanden 10 euro korting voor een jaar en voor 2 jaar 5 maande. Mijn maandbedrag werd daarna met 5 euro verhoogd. Dus uiteindelijk was ik 15 euro goedkoper uit. Oxxio was 61 euro per jaar goedkoper voor nieuwe klanten en daar zaten de aansluitkosten mee in. Dus keuze was snel gemaakt. Volgend jaar misschien weer budget.
Iemand ervaring met fritzbox op Oxxio? Heb nu Budget internet me een eigen fritzbox. Maar volgens mij draaien ze allebei op een Telfort profiel of heb ik dat mis? Zoja, dan kan ik mijn fritzbox op 8 Oktober even spanningsloos gooien om het Oxxio ip adres toegewezen te krijgen.
Misschien heb je meer geluk in het Oxxio topic in plaats van het budget topic?vincedd schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
Iemand ervaring met fritzbox op Oxxio? Heb nu Budget internet me een eigen fritzbox. Maar volgens mij draaien ze allebei op een Telfort profiel of heb ik dat mis? Zoja, dan kan ik mijn fritzbox op 8 Oktober even spanningsloos gooien om het Oxxio ip adres toegewezen te krijgen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1924372/8
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Klopt, is ook telfort profiel.vincedd schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
Zou je namelijk de Experiabox v10 aansluiten, dan zie je op sommige plekken ook Telfort staan als je inlogt op je modem
Hoi,
is er onlangs iets verandert aan de vlan-settings? Ik heb de bridge-versie ipv routed.
Ik gebruik geen experiabox, wel een managed switch waarbij beide arris 2952v2 kastjes rechtstreeks aan vlan 4 hun ip-adres krijgen. Dat gaat al twee jaar goed en sinds een week (er was ook een KPN storing vorige week?) is er geen beeld meer.
Moet ik wellicht toch echt een IGMP proxy op m'n opnsense gaan installeren?
is er onlangs iets verandert aan de vlan-settings? Ik heb de bridge-versie ipv routed.
Ik gebruik geen experiabox, wel een managed switch waarbij beide arris 2952v2 kastjes rechtstreeks aan vlan 4 hun ip-adres krijgen. Dat gaat al twee jaar goed en sinds een week (er was ook een KPN storing vorige week?) is er geen beeld meer.
Moet ik wellicht toch echt een IGMP proxy op m'n opnsense gaan installeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Lekkerbek op 09-09-2020 07:57 ]
Hallo beste tweaker,stormfly schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:01:
[...]
Heb je glas of xDSL? Bij xDSL kan je er een Vigor 130 of 165 voor zetten, bij Glas kan je direct in de glas/UTP converter inpluggen.
[...]
Jeps voor xDSL kan ik dit 100% bevestigen + Vigor 130.
[...]
VOIP settings van hun zal je niet krijgen, KPN geeft als enige modemvrijheid, toch? VOIP over het normale internet zal waarschijnlijk gewoon goed werken.
[...]
Hmmm ik zou zeggen koop een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X voor nog geen 50euro.
Heb internet aangeschaft van Budget,
echter kom ik achter dat de V10 niet in bridge mode kan, weet ook niet of dubbel NAT er een throughput verlies kan ontstaan. Ben geen netwerk expert. Momenteel maak ik gebruik van de Edgerouter X met Ziggo en wil deze blijven gebruiken.
Zijn de enige opties dan om een draytek 130/165 aan te schaffen of zijn er nog andere suggesties?
Thanks!
Budget via VDSL of via glasvezel?mahsalti schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:01:
[...]
Hallo beste tweaker,
echter kom ik achter dat de V10 niet in bridge mode kan, weet ook niet of dubbel NAT er een throughput verlies kan ontstaan. Ben geen netwerk expert. Momenteel maak ik gebruik van de Edgerouter X met Ziggo en wil deze blijven gebruiken.
Zijn de enige opties dan om een draytek 130/165 aan te schaffen of zijn er nog andere suggesties?
Thanks!
Thanks voor de snelle reactie. Gaat om VDSL 100/30.
Ik lees nu ook in de forum hier dat sommigen een Experia v8 aangesloten hebben. Dit zou wellicht een goedkopere optie kunnen bieden.
Thanks!
Je kunt mijn Vigor 130 op marktplaats kopen, die staat er nog een paar dagen opmahsalti schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:01:
[...]
Hallo beste tweaker,
Thanks!
Thanks voor de suggestie, ik dacht dat de Experia v8 wel deze functie heeft om het apparaat in bridge mode te zetten? Is dat niet transparant?stormfly schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:26:
[...]
Je kunt mijn Vigor 130 op marktplaats kopen, die staat er nog een paar dagen opDe enige optie is een extra modem ervoor zetten die het verkeer transparant doorzet. Kan niet met de V10 of andere KPN modems.
Heb zelf een Asus GT-AC5300 gewoon achter de Experiabox hangen, in de DMZ. Ik host zelf thuis wat websites en mailservers, en dat is probleemloos blijven werken zonder dat ik iets moest veranderen, afgezien van de domein DNS records omdat mijn IP gewijzigd was. Throughput is bij mij volledig 100/30.
@mahsalti Ik heb zelf een ERX achter de EB V10 hangen en ken nog twee huishoudens waar dit ook zo is ingericht. Gaat prima, in de EB V10 een vast IP-adres voor de ERX gereserveerd en ingesteld dat de ERX in de DMZ staat. Enige verschil met wanneer je modem daadwerkelijk in bridge zou staan is dat ik nu een 192.168.2.x adres op de WAN-poort van de ERX heb, i.p.v. een echt internetadres. Met DDNS is daar ook wel een script voor die het echte internet IP opvraagt i.p.v. simpelweg het IP-adres van de WAN-poort te pakken.
Portforwards enzo werkt verder prima.
Met de EB V8 kun je volgens mij geen routed IPTV meer doen als je hem in bridge zet. Dus je TV zal dan niet meer werken, aangezien bridged mode IPTV uit de lucht is/wordt gehaald.
Ik zou het eerst gewoon eens met de DMZ proberen voordat je allerlei uitgaven gaat doen.
Portforwards enzo werkt verder prima.
Met de EB V8 kun je volgens mij geen routed IPTV meer doen als je hem in bridge zet. Dus je TV zal dan niet meer werken, aangezien bridged mode IPTV uit de lucht is/wordt gehaald.
Ik zou het eerst gewoon eens met de DMZ proberen voordat je allerlei uitgaven gaat doen.
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 18-09-2020 12:32 ]
Heb je een latency en een extra hop hierdoor? Zou mijn NAS dus ook niet moeten deren begrijp ik.robert.v.w. schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:45:
Heb zelf een Asus GT-AC5300 gewoon achter de Experiabox hangen, in de DMZ. Ik host zelf thuis wat websites en mailservers, en dat is probleemloos blijven werken zonder dat ik iets moest veranderen, afgezien van de domein DNS records omdat mijn IP gewijzigd was. Throughput is bij mij volledig 100/30.
Thanks voor de tip, zal dit even verder uitproberen. Hoe zwaar is de druk op de modem in in DMZ mode tov Bridge mode? Stel ik start een torrent of honderden p2p verbindingen is dit verwaarloosbaar in DMZ mode qua druk op de modem? Heb eigenlijk geen ervaring met DMZ.ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:28:
@mahsalti Ik heb zelf een ERX achter de EB V10 hangen en ken nog twee huishoudens waar dit ook met deze router zo werkt. Gaat prima, in de EB V10 ingesteld dat de ERX in de DMZ staat. Enige verschil met wanneer je modem daadwerkelijk in bridge zou staan is dat ik nu een 192.168.2.x adres op de WAN-poort van de ERX heb, i.p.v. een echt internetadres. Maar portforwards werkt verder prima.
Met de EB V8 kun je volgens mij geen routes IPTV meer doen als je hem in bridge zet. Dus je TV zal dan niet meer werken.
Fijn om te horen dat meerderen deze setup gebruiken!
Ik heb geen IPTV, Gebruik het wel maar niet via de ISP, scheelt in prijs en aanbod enorm. Heel complex is het bij ons dus niet.
Op Marktplaats zie ik de v8 voorbij gaan voor 5 a 10 euro, weet alleen niet of er nog een verschil zit in de KPN versie of de Telfort versie.
Dat museumstuk heb ik zelf nooit in huis gehad.mahsalti schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:15:
[...]
Thanks voor de suggestie, ik dacht dat de Experia v8 wel deze functie heeft om het apparaat in bridge mode te zetten? Is dat niet transparant?
1) Neemahsalti schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:37:
Heb je een 1) latency en 2) een extra hop hierdoor?
2) Ja
De extra hop kost minder dan 1 ms dus is niet merkbaar. Sterker nog, op deze manier heb ik een lagere ping dan ik voorheen bij Ziggo had. Nu zit ik bij regionale servers rond de 9-11 ms, en voorheen bij Ziggo rond de 15-16.
[ Voor 8% gewijzigd door robert.v.w. op 21-09-2020 09:17 ]
Beste Tweakers,
Mijn huidige abonnementen (TV/Internet/Telefonie en mobiel bij T-mobile) verlopen binnenkort. Ben al een paar dagen aan het shoppen en kwam Budgetthuis.nl tegen. Zie namelijk dat zij als actie een Google Nest Wifi erbij doen of 10mnd korting.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij Budgetthuis en met name hun (glasvezel) internet en mobiel (maar zal in een ander topic naar ervaringen zoeken).
En als jullie toevallig ook ervaringen hebben met mobiel, woon in een nieuwbouw die heel goed geïsoleerd is. Met T-Mobile heb ik geen enkel ontvangst binnenshuis. Hoe is dat bij jullie?
Is niet bedoeld als naming en shaming
Mijn ervaringen met T-Mobile Internet is op dit moment slecht. Glasvezel internet snelheid is ge-capped op 100mb en kan niet hoger omdat de lijn van KPN is. Ik haal nu maar 50/20. De modem (een Vigor) valt vaak uit en ondersteunt alleen maar 2ghz. En redelijk wat storingen meegemaakt. Een nieuwe modem krijgen wil maar niet lukken ondanks vele gesprekken met de klantenservice.
Hoor het graag van jullie en alvast bedankt.
Mijn huidige abonnementen (TV/Internet/Telefonie en mobiel bij T-mobile) verlopen binnenkort. Ben al een paar dagen aan het shoppen en kwam Budgetthuis.nl tegen. Zie namelijk dat zij als actie een Google Nest Wifi erbij doen of 10mnd korting.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen bij Budgetthuis en met name hun (glasvezel) internet en mobiel (maar zal in een ander topic naar ervaringen zoeken).
- heb je vaak internet/tv storingen?
- haal je ook echt de beloofde snelheid van bijv. 100mb of gaat de grote broer KPN voor?
- stabiele modem en ondersteunt die naast 2gh ook 5gz?
- Google Nest Wifi (mijn woning heeft 3 etages) en heel goed geïsoleerd. Als ik in de tuin zit en mijn schuifpui dicht doe, dan heb ik geen enkel ontvangst. Hoe is dat bij the Nest?
En als jullie toevallig ook ervaringen hebben met mobiel, woon in een nieuwbouw die heel goed geïsoleerd is. Met T-Mobile heb ik geen enkel ontvangst binnenshuis. Hoe is dat bij jullie?
Is niet bedoeld als naming en shaming
Mijn ervaringen met T-Mobile Internet is op dit moment slecht. Glasvezel internet snelheid is ge-capped op 100mb en kan niet hoger omdat de lijn van KPN is. Ik haal nu maar 50/20. De modem (een Vigor) valt vaak uit en ondersteunt alleen maar 2ghz. En redelijk wat storingen meegemaakt. Een nieuwe modem krijgen wil maar niet lukken ondanks vele gesprekken met de klantenservice.
Hoor het graag van jullie en alvast bedankt.
1. Nee, nog nooit storing gehad in de 3 jaar dat ik klant bij ze ben.Aarge schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:07:
[...][...]
- heb je vaak internet/tv storingen?
- haal je ook echt de beloofde snelheid van bijv. 100mb of gaat de grote broer KPN voor?
- stabiele modem en ondersteunt die naast 2gh ook 5gz?
- Google Nest Wifi (mijn woning heeft 3 etages) en heel goed geïsoleerd. Als ik in de tuin zit en mijn schuifpui dicht doe, dan heb ik geen enkel ontvangst. Hoe is dat bij the Nest?
2. Ja, 100/30 met VDSL. Het is feitelijk gewoon KPN met een ander plakkertje erop.
3. Modem (Experiabox V10) is erg stabiel, nog nooit hoeven herstarten. Wifi geen idee, heb m'n eigen accespoints (Ubiquiti)
4. Geen idee
En voor je slechte telefoonbereik binnenshuis zou je bellen over wifi aan kunnen zetten: https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen
Hi ThinkPad,
Thanks voor de snelle reactie. Nooit een storing is wel heel goed.
Wat betreft mobiel via wifi van T-Mobile zie deze optie sinds kort ook echt zichtbaar op mijn mobiel (Samsung). Heb deze optie ook aangezet bij mijn vrouw (Apple), Echter, zij merkt er niks van en moet nog steeds dicht tegen de gevel zitten om enige bereik te krijgen.
Thanks voor de snelle reactie. Nooit een storing is wel heel goed.
Wat betreft mobiel via wifi van T-Mobile zie deze optie sinds kort ook echt zichtbaar op mijn mobiel (Samsung). Heb deze optie ook aangezet bij mijn vrouw (Apple), Echter, zij merkt er niks van en moet nog steeds dicht tegen de gevel zitten om enige bereik te krijgen.
1. Hier ook nog nooit storing. Modem is superstabiel!ThinkPadd schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:13:
[...]
1. Nee, nog nooit storing gehad in de 3 jaar dat ik klant bij ze ben.
2. Ja, 100/30 met VDSL. Het is feitelijk gewoon KPN met een ander plakkertje erop.
3. Modem (Experiabox V10) is erg stabiel, nog nooit hoeven resetten. Wifi geen idee, heb m'n eigen accespoints (Ubiquiti)
4. Geen idee
En voor je slechte telefoonbereik binnenshuis zou je bellen over wifi aan kunnen zetten: https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen
2. Yes, hier ook 100/30 beschikbaar en haal altijd 100/30
3. Wifi hier ook niet aan, maak hierbij gebruik van Asus AC86U en AC68U routers. Draaien in DMZ en geen merkbaar snelheidsverlies of andere ongemakken. Ondersteund zeker de beide banden, ook apart qua naam in te stellen van elkaar.
4. Geen idee ook.
Succes met de keuze!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Inmiddels ook volledig over. Merk inderdaad een snellere response. Heb een V8 weten te scoren en nu ook bridge mode. Ping is rond de 6 a 7ms naar de eerste hop. En de rest ook zoals jij omschrijft. Werkt prima dus. Werkt nu al 3 dagen stabiel. Had ik vroeger niet met ADSL.robert.v.w. schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:16:
[...]
1) Nee
2) Ja
De extra hop kost minder dan 1 ms dus is niet merkbaar. Sterker nog, op deze manier heb ik een lagere ping dan ik voorheen bij Ziggo had. Nu zit ik bij regionale servers rond de 9-11 ms, en voorheen bij Ziggo rond de 15-16.
Ik wou ook ff melden dat onze budget thuis vdsl lijn op een experiabox v10 retegoed werkt. Line speed 108/33 stabiel. Steam download met 12,5 MB/s. Speedtest geeft meestal 99 MBit (over wifi!).
Sinds de oplevering in januari 2020 heeft het modem zich één maal gereset (vermoed firmware update) en mijn huisgenoot heeft een keer de stekker eruit gehaald vanwege geen WiFi netwerk. In 9 mnd tijd dus één kleine storing. Heel andere ervaring dan met ziggo waarbij wekelijks allerlei websites niet te bereiken waren.
Bevalt heel goed zo bij budget, voor 30€ p/maand. We zitten zo'n 100 meter van de straatkast. De telefoonkabel binnen is nog een meter of 10. Het wifi bereik is een tikje minder dan bij ziggo maar het nieuwe modem staat duidelijk verder weg dan het ziggo modem dus dat is te verklaren.
Sinds de oplevering in januari 2020 heeft het modem zich één maal gereset (vermoed firmware update) en mijn huisgenoot heeft een keer de stekker eruit gehaald vanwege geen WiFi netwerk. In 9 mnd tijd dus één kleine storing. Heel andere ervaring dan met ziggo waarbij wekelijks allerlei websites niet te bereiken waren.
Bevalt heel goed zo bij budget, voor 30€ p/maand. We zitten zo'n 100 meter van de straatkast. De telefoonkabel binnen is nog een meter of 10. Het wifi bereik is een tikje minder dan bij ziggo maar het nieuwe modem staat duidelijk verder weg dan het ziggo modem dus dat is te verklaren.
[ Voor 21% gewijzigd door SpiceWorm op 21-09-2020 14:06 ]
Ik overweeg zeer sterk om van Ziggo naar Budget VDSL te gaan. Heb al een lijn van KPN getest op 103/30.
Ik heb 2 vragen:
-Moet ik speciale Vlan instellingen doen voor de interactieve TVbox? Heb UTP liggen van de ISRA naar de TV hoek. Daar hangt een managed switch met verschillende apparaten aangesloten.
-Wat is de (download) die TV trekt op de vdsl lijn als je een HD kanaal bekijkt? Ik heb nu 250/25, wil geen merkbare achteruitgang in snelheid.
Ik heb 2 vragen:
-Moet ik speciale Vlan instellingen doen voor de interactieve TVbox? Heb UTP liggen van de ISRA naar de TV hoek. Daar hangt een managed switch met verschillende apparaten aangesloten.
-Wat is de (download) die TV trekt op de vdsl lijn als je een HD kanaal bekijkt? Ik heb nu 250/25, wil geen merkbare achteruitgang in snelheid.
American Express vraagbaak
Indien je de Experiabox gaat gebruiken: nee, dan heb je geen vlan instellingen nodig. Kabeltje van modem naar switch en daar dan al je devices op aansluiten kan gewoon.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:11:
Ik overweeg zeer sterk om van Ziggo naar Budget VDSL te gaan. Heb al een lijn van KPN getest op 103/30.
Ik heb 2 vragen:
HD kanaal neemt +- 7,2 Mbit/s van de lijn. Dus eigenlijk zou je dan rond de 94Mbit uitkomen als je TV aanstaat. Met TV ontvanger uit uiteraard de volle 100Mbit.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Normaal neem ik niet snel iets als waarheid aan van een @krakendmodem , maar dit klinkt plausibel 😋krakendmodem schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:28:
[...]
Indien je de Experiabox gaat gebruiken: nee, dan heb je geen vlan instellingen nodig. Kabeltje van modem naar switch en daar dan al je devices op aansluiten kan gewoon.
HD kanaal neemt +- 7,2 Mbit/s van de lijn. Dus eigenlijk zou je dan rond de 94Mbit uitkomen als je TV aanstaat. Met TV ontvanger uit uiteraard de volle 100Mbit.
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:40:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord. Normaal neem in niet snel iets als waarheid aan van een @krakendmodem , maar sir klinkt plausibel 😋
:strip_exif()/f/image/m3bXF2BdVgVq0eEKz92cB7IN.jpg?f=fotoalbum_large)
Met TV aan op een HD kanaal dus rond de 7Mbit.
Zie net dat de xDSL prijs van 30 naar 32,50 is gestegen.
Hallo mensen, ik zit er aan te denken om van KPN naar BudgetThuis te gaan. Nu betaal ik 58 euro exculsief fox sports en bij BudgetThuis 59 euro inclusief fox sports. Ook de eerste 8 maand nog korting van 10 euro.
Ik heb nooit last gehad van internetproblemen / Tv problemen en dat wil ik uiteraard graag zo houden. Zouden jullie het aanraden of afraden? Hoor graag jullie mening. Bedankt alvast.
Ik heb nooit last gehad van internetproblemen / Tv problemen en dat wil ik uiteraard graag zo houden. Zouden jullie het aanraden of afraden? Hoor graag jullie mening. Bedankt alvast.
Ik kom ook van KPN af. Zit nu sinds begin augustus bij Budget. Merk eigenlijk geen enkel verschil wat betreft internet of tv. Gebruik daarbij wel mijn eigen routers dus overstappen was ook geen enkel punt.Mark0s schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:18:
Hallo mensen, ik zit er aan te denken om van KPN naar BudgetThuis te gaan. Nu betaal ik 58 euro exculsief fox sports en bij BudgetThuis 59 euro inclusief fox sports. Ook de eerste 8 maand nog korting van 10 euro.
Gaat exact werken als KPN.Mark0s schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:18:
Ben er zelf zeer te spreken over. Nooit problemen op mijn lijn of andere gekke dingen.
Me_dusa
Net ook de overstap naar Budget internet en TV aangevraagd.
Ziggo hier in het gebied zuigt hard overdag, upload zakt in en af en toe een connection drop.
Vandaag was ik het zat, en we hebben net ook gewisseld van Energie leverancier naar budget. Scheelt ook weer 5 euro. Helaas wou mijn wederhelft nog wel voor €5,- onbeperkt opnemen er bij nemen 🤨 voor de enkele keer dat we überhaupt tv kijken.
Naja we gaan van €69,50 per maand naar €46,50 (had dus 41,50 kunnen zijn zonder onbeperkt opnemen) en missen ziggo sport/F1.
Kostenbesparing €276,-.
Krijg nog de Google Nest WiFi er bij (twv 249). Iemand ervaring wat dat opbrengt op bv Marktplaats?
Ziggo hier in het gebied zuigt hard overdag, upload zakt in en af en toe een connection drop.
Vandaag was ik het zat, en we hebben net ook gewisseld van Energie leverancier naar budget. Scheelt ook weer 5 euro. Helaas wou mijn wederhelft nog wel voor €5,- onbeperkt opnemen er bij nemen 🤨 voor de enkele keer dat we überhaupt tv kijken.
Naja we gaan van €69,50 per maand naar €46,50 (had dus 41,50 kunnen zijn zonder onbeperkt opnemen) en missen ziggo sport/F1.
Kostenbesparing €276,-.
Krijg nog de Google Nest WiFi er bij (twv 249). Iemand ervaring wat dat opbrengt op bv Marktplaats?
Het is onbezorgd opnemen, niet onbeperktStinger_Ventura schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:03:
Net ook de overstap naar Budget internet en TV aangevraagd.
Kostenbesparing €276,-.
Het is beperkt tot 200 uur.
Ik heb me gisteren ook aangemeld bij Budget, en de verwachte aansluitdatum is 16 oktober. Ik wil zelf de vorige provider opzeggen en neem het telefoonnummer niet mee. Maar vanmorgen viel meteen al de eerste factuur in het emailbakje, ze gaan per 1 oktober al het volledige maandbedrag afschrijven plus eenmalige aansluitkosten. Betaal ik dan niet een halve maand teveel?
[update: aangemeld op 28 september, de hardware werd bezorgd op 9 oktober. Toch even proberen of het al werkt, hoewel dat nog een week zou duren. Inderdaad werkt het al en type ik dit nu via Budget. Ik had al zo'n vermoeden want bij Telfort ging het al net zo. De beloofde snelheid wordt netjes gehaald, zeer tevreden mee.
Straks nog even de tv proberen en dan kan ik daarna ziggo opzeggen..
[update: aangemeld op 28 september, de hardware werd bezorgd op 9 oktober. Toch even proberen of het al werkt, hoewel dat nog een week zou duren. Inderdaad werkt het al en type ik dit nu via Budget. Ik had al zo'n vermoeden want bij Telfort ging het al net zo. De beloofde snelheid wordt netjes gehaald, zeer tevreden mee.
Straks nog even de tv proberen en dan kan ik daarna ziggo opzeggen..
[ Voor 34% gewijzigd door grun93 op 09-10-2020 18:51 ]
Verbaasde mij ook dat ze zo extreem vlot incasseren. In het contract stond dat je vooruit betaald. Snap ik, maar 2 dagen na aanmelden al de incasso inschieten gaf mij het gevoel alsof ze weinig vertrouwen in mijn kredietwaardigheid hebben!grun93 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:07:
Ik heb me gisteren ook aangemeld bij Budget, en de verwachte aansluitdatum is 16 oktober. Ik wil zelf de vorige provider opzeggen en neem het telefoonnummer niet mee. Maar vanmorgen viel meteen al de eerste factuur in het emailbakje, ze gaan per 1 oktober al het volledige maandbedrag afschrijven plus eenmalige aansluitkosten. Betaal ik dan niet een halve maand teveel?
Heb jij voor de korting gekozen of de Google Nest WiFi? Dacht nog even dat ze eerst het geld willen incasseren voordat zondige nest met een retailwaarde van €249 opsturen.
Ik heb de Nest gekozen, die is meer waard dan de korting. De retailwaarde moet je denk ik met een korreltje zout nemen, op Marktplaats staat zo'n setje nieuw voor 219 en in de pricewatch voor 229. De mijne gaat straks op V&A.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:13:
Heb jij voor de korting gekozen of de Google Nest WiFi? Dacht nog even dat ze eerst het geld willen incasseren voordat zondige nest met een retailwaarde van €249 opsturen.
Ze zijn inderdaad snel met incasseren. Daar keek ik niet echt van op, heb al enige ervaring omdat ik ook de energie van hen heb. Maar dat contract loopt binnenkort ook af en stap ik weer over. En dan volgend jaar rond BF weer naar ziggo met het internet en tv omdat je dan weer een nieuwe klant bent. Op die manier haal je er het meeste uit.
Vanochtend om 4:50u een docu op ZDF aan het kijken... plop .... mededeling: Arris box moet opnieuw worden opgestart om nieuwe software met verbeteringen te installeren.
Duurt 10 minuten. 20 .. 21 .. 22 .. 23 .. 24% en dan weer 20%
Duurt allemaal even, en tegen 7:00u staat er nog 95%. Dan maar even uit en aan. Kom nu terecht in Netflix en kom er niet uit; geen gids. Foutmelding STB-ufa-03.
Nog maar opnieuw opgestart en gelukkig start de Arris box nu weer gewoon op. We hebben weer beeld en geluid.
Er is me nog geen verandering opgevallen.
Edit: de box in mijn woonkamer is nog niet ge-update.
Duurt 10 minuten. 20 .. 21 .. 22 .. 23 .. 24% en dan weer 20%
Nog maar opnieuw opgestart en gelukkig start de Arris box nu weer gewoon op. We hebben weer beeld en geluid.
Edit: de box in mijn woonkamer is nog niet ge-update.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 03-10-2020 09:16 ]
Als je geen verandering ziet is de nieuwe software niet geïnstalleerd. Zelf heb ik nog geen 'verbeteringen' kunnen ontdekken op mijn 2260, het tegendeel eerder.OgWok schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:16:
Vanochtend om 4:50u een docu op ZDF aan het kijken... plop .... mededeling: Arris box moet opnieuw worden opgestart om nieuwe software met verbeteringen te installeren.
Duurt 10 minuten. 20 .. 21 .. 22 .. 23 .. 24% en dan weer 20%Duurt allemaal even, en tegen 7:00u staat er nog 95%. Dan maar even uit en aan. Kom nu terecht in Netflix en kom er niet uit; geen gids. Foutmelding STB-ufa-03.
Hoe moeilijk kan het zijn om een fatsoenlijk verlengaanbod te sturen?
Heb aangegeven dat ik geen TV & Telefoon meer wil als mijn abo afloopt via een berichtje op fb.
Daar is gewoon op gereageerd dat mijn verzoek wordt doorgezet en daarna blijft het stil.
Ik heb niet gezeurd om kado's of korting, ik wil gewoon die 27,50 pm betalen (ook energie klant).
Heb aangegeven dat ik geen TV & Telefoon meer wil als mijn abo afloopt via een berichtje op fb.
Daar is gewoon op gereageerd dat mijn verzoek wordt doorgezet en daarna blijft het stil.
Ik heb niet gezeurd om kado's of korting, ik wil gewoon die 27,50 pm betalen (ook energie klant).
Eerder dan verwacht heb ik gisteren het installatiepakket van Budget alles in 1 ontvangen. Meteen aangesloten en de lijn bleek ook al actief te zijn, hoewel de aangekondigde datum pas een week later zou zijn.
De snelheid is inderdaad de voorspelde 100/30. Dat had ik ook verwacht want een paar jaar geleden bleek dat al toen ik nog een Telfort abo had.
De tv doet het ook prima. Wat ik vooral waardeer is de guide. Bij ziggo wordt bij series in de guide nooit het seizoen of aflevering vermeld, kpn/telfort/budget doet dat gelukkig wel.
Misschien toch nog een paar kleine verbeterpuntjes meegeven:
- in de installatiehandleiding wordt nergens gesproken over de configuratie van de experia box v10. Het eerste wat je wilt is het password veranderen, lijkt me. Maar goed, google is your friend en dat leerde me dat er helemaal geen default password ingesteld is.
- het aan jou toegekende telefoonnummer wordt nergens van tevoren aangekondigd. Wat je nummer is kom je pas achter als je een telefoon aansluit en daarmee je mobieltje belt.
Al met al toch zeer tevreden.
De snelheid is inderdaad de voorspelde 100/30. Dat had ik ook verwacht want een paar jaar geleden bleek dat al toen ik nog een Telfort abo had.
De tv doet het ook prima. Wat ik vooral waardeer is de guide. Bij ziggo wordt bij series in de guide nooit het seizoen of aflevering vermeld, kpn/telfort/budget doet dat gelukkig wel.
Misschien toch nog een paar kleine verbeterpuntjes meegeven:
- in de installatiehandleiding wordt nergens gesproken over de configuratie van de experia box v10. Het eerste wat je wilt is het password veranderen, lijkt me. Maar goed, google is your friend en dat leerde me dat er helemaal geen default password ingesteld is.
- het aan jou toegekende telefoonnummer wordt nergens van tevoren aangekondigd. Wat je nummer is kom je pas achter als je een telefoon aansluit en daarmee je mobieltje belt.
Al met al toch zeer tevreden.
Kan iemand iets vertellen over de digitale ontvanger die je krijgt bij Budget?
Ik heb nog geen smart tv
en vroeg me af of op de digitale ontvanger Netflix en Youtube apps zitten?
Wellicht nog meer?
Ik heb nog geen smart tv

Wellicht nog meer?
@maniac_1979 Je krijgt waarschijnlijk een Arris box (idem KPN). Met Netflix enYoutube apps.
De beeldkwaliteit van YouTube is niet super.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 14-10-2020 17:48 ]
Klopt, vorige week kreeg ik die ook. Om precies te zijn de Arris VIP2952 v2.OgWok schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:47:
Je krijgt waarschijnlijk een Arris box (idem KPN).
@OgWok dank je voor de info.OgWok schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:47:
@maniac_1979 Je krijgt waarschijnlijk een Arris box (idem KPN). Met Netflix enYoutube apps.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3vCMoTD6Fkf2VUoQTvvrQXmi.png?f=user_large)
FYI: Heb net m'n abbo geupgrade naar glas 100/100 voor 1,5 euro per maand extra(is nu dsl). Geen slecht aanbod dunkt me.
Me_dusa
Dat is netjes, hoe lang loopt die discounted prijs? Regulier is het 42,50 (best fors) ben benieuwd naar je voorwaarden?Me_dusa schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:16:
[Afbeelding]
FYI: Heb net m'n abbo geupgrade naar glas 100/100 voor 1,5 euro per maand extra(is nu dsl). Geen slecht aanbod dunkt me.
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de looptijd. Heb niets meer dan een melding dat de order is ingeschoten ontvangen via de website. Als ik meer weet dan post ik m hierstormfly schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
Dat is netjes, hoe lang loopt die discounted prijs? Regulier is het 42,50 (best fors) ben benieuwd naar je voorwaarden?
Me_dusa
Hier net ook Budget alles in 1 ingestalleerd.
Lijn is al actief 1 week voor contract ingangsdatum.
102/28,7 mbit en 7ms Ping met hele lage jitter (0,5).
Voelt veel sneller aan dan de 250/25 mbit ziggo verbinding met 13ms Ping en jitter van zo’n 7 a 8 ms.
Zit met smart op glasvezel te wachten, maar voor deze snelheden is het eigenlijk (nog) niet nodig. 🤓 (2 x WFH en een Netflix 4K streampje).
Maar wat me wel tegen valt is de TV box, we komen van de ziggo Next decoder af en die zit netjes clean achterin een afgesloten kastje. Met de afstandsbediening kan ik hem uit het zicht gewoon bedienen.
De Arris TV decoder wil graag een line of sight met de afstandsbediening! Hoe kan ik dit omzeilen? Wil niet dat lelijke ding op een mooi strak houten designer kastje hebben staan met al zijn kabels er omheen.
Voelt veel sneller aan dan de 250/25 mbit ziggo verbinding met 13ms Ping en jitter van zo’n 7 a 8 ms.
Zit met smart op glasvezel te wachten, maar voor deze snelheden is het eigenlijk (nog) niet nodig. 🤓 (2 x WFH en een Netflix 4K streampje).
Maar wat me wel tegen valt is de TV box, we komen van de ziggo Next decoder af en die zit netjes clean achterin een afgesloten kastje. Met de afstandsbediening kan ik hem uit het zicht gewoon bedienen.
De Arris TV decoder wil graag een line of sight met de afstandsbediening! Hoe kan ik dit omzeilen? Wil niet dat lelijke ding op een mooi strak houten designer kastje hebben staan met al zijn kabels er omheen.
Nice! Uhm, NLZIET of Canal Digitaal app op smart tv is een prima alternatief. Maar kan me zomaar voorstellen dat je niet zomaar meer van de tv af kunt bij je abo.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Line of sight zou niet nodig hoeven zijn hoor. Ik heb de mijne achter de TV hangen(aan de muursteun) en hij reageert prima. Maar in een kastje kan alleen met een IR extender.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:
Probeer eens of het met een omweg ook werkt, bijvoorbeeld door de afstandsbediening op het plafond of een muur te richten. Dat werkt hier uitstekend.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:
De Arris TV decoder wil graag een line of sight met de afstandsbediening! Hoe kan ik dit omzeilen?
Ziggo Next box zit echt in een groot dicht houten meubel. Totaal onzichtbaar.grun93 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 05:13:
[...]
Probeer eens of het met een omweg ook werkt, bijvoorbeeld door de afstandsbediening op het plafond of een muur te richten. Dat werkt hier uitstekend.
Voor de KPN decoder heeft het dan mijn inziens weinig zin of ik hem op plafond of muur richt of direct op het meubel.
@Barre73 zijn idee kan nog wel eens een oplossing zijn. Al moet ik wel kijken of ik ruimte heb achter de TV. Box is een stukje groter dan ik bij bv. T-Mobile heb gezien. En heb een heel klein gaatje in het meubel zitten voor stroom/UTP/HDMI in het meubel. Daar moet nu dan nog een keer stroom en met name UTP door heen.
Of koop een pricewatch: Logitech Harmony Companion afstandsbediening. Dan kun je ook je andere apparaten met één afstandsbediening besturen. De afstandsbediening communiceert met de hub via RF, de hub heeft IR-zender (en extenders voor apparaten die geen line-of-sight met de hub hebben). Werkt hier prima.
De hub is ook met een smartphone te bedienen, handig als je de afstandsbediening even niet kunt vinden
Heb nu 100Mbit ADSL voor €24 (en TV voor €10), bij het internetonderdeel staat een upgradeoptie voor glasvezel (aanwezig in mijn woning):
Ik ben op dit moment goedkoper uit, dus heb nu niet doorgeklikt. Maar na mijn kortingsperiode (eerste 3 mnd.) zou ik 44 per maand gaan betalen (internet €30 en TV €14), dus dan kost van 100/30 naar 100/100 maar €3 per maand extra. (€30 + €14, of €33 + €14)
De hub is ook met een smartphone te bedienen, handig als je de afstandsbediening even niet kunt vinden
Bij mij staat in m'n klantenportaal ook de mogelijkheid tot upgraden.stormfly schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:
[...]
Dat is netjes, hoe lang loopt die discounted prijs? Regulier is het 42,50 (best fors) ben benieuwd naar je voorwaarden?
Heb nu 100Mbit ADSL voor €24 (en TV voor €10), bij het internetonderdeel staat een upgradeoptie voor glasvezel (aanwezig in mijn woning):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ben op dit moment goedkoper uit, dus heb nu niet doorgeklikt. Maar na mijn kortingsperiode (eerste 3 mnd.) zou ik 44 per maand gaan betalen (internet €30 en TV €14), dus dan kost van 100/30 naar 100/100 maar €3 per maand extra. (€30 + €14, of €33 + €14)
[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2020 10:26 ]
Ik heb de mijne meteen op V&A gezet en was hem binnen een paar uur kwijt voor 150 euro. Moest zelfs nog andere belangstellende teleurstellen.Stinger_Ventura schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:03:
Hier hetzelfde, €160 gepakt. Brengt de hele Bai1 met tv en onbezorgd opnemen naar 35€ per maand voor het eerste jaar.grun93 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:48:
[...]
Ik heb de mijne meteen op V&A gezet en was hem binnen een paar uur kwijt voor 150 euro. Moest zelfs nog andere belangstellende teleurstellen.
Ben wel een beetje jaloers op die actie, maar alleen voor nieuwe abo's blijkbaar.
Ik verlengde via de website in augustus en kreeg dan 3 maanden korting. Dus dat maar gedaan, startdatum zou 25 oktober zijn en dit stond er in de email
Nu krijg ik doodleuk een factuur voor 25-10 tot 25-11 maar dan met dubbele kosten. Nouja maar even een contactformulier ingevuld via de website en kijken wat ze zeggen. Lijkt erop als ik 2 contracten heb ofzo.
Ik verlengde via de website in augustus en kreeg dan 3 maanden korting. Dus dat maar gedaan, startdatum zou 25 oktober zijn en dit stond er in de email
In September kreeg ik weer een email dat ik kon verlengen als per 25 oktober.. ok leuk maar al gedaan dus.De verwachte startdatum van uw contract is 25 oktober, 2020. Het vervangt vanaf dat moment uw huidige contract en voorwaarden.
Nu krijg ik doodleuk een factuur voor 25-10 tot 25-11 maar dan met dubbele kosten. Nouja maar even een contactformulier ingevuld via de website en kijken wat ze zeggen. Lijkt erop als ik 2 contracten heb ofzo.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Budget heeft een sim-only aktie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mg0GoMUZc0uZcEEYyb4lf2yc.png?f=user_large)
Bij goed lezen; 5 Mbps down en 1 Mbps up. Als ze die Happy Plugs nou weglaten en 20 Mbps / 5 Mbps geven, dan heb ik er wat aan, toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Mg0GoMUZc0uZcEEYyb4lf2yc.png?f=user_large)
Bij goed lezen; 5 Mbps down en 1 Mbps up. Als ze die Happy Plugs nou weglaten en 20 Mbps / 5 Mbps geven, dan heb ik er wat aan, toch?
Verwijderd
Weet iemand toevallig of budget vorig jaar met black friday een leuke korting gaf? Dan loont het misschien om nog even te wachten met overstappen vanaf T-Mobile thuis!
Vergis je niet in het verschil in snelheid tussen TM en Budget.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:58:
Weet iemand toevallig of budget vorig jaar met black friday een leuke korting gaf? Dan loont het misschien om nog even te wachten met overstappen vanaf T-Mobile thuis!
Verwijderd
Max. 50 Mb/s beschikbaar op mijn adres dus dat geeft geen verschil met wat ik nu krijg , en budget ook levertstormfly schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Vergis je niet in het verschil in snelheid tussen TM en Budget.
Kun je dit uitleggen? Ik ben wel benieuwd want ik zit dezelfde overstap te overwegen.stormfly schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Vergis je niet in het verschil in snelheid tussen TM en Budget.
T-mobile thuis en budget gaan allebei over dezelfde koper aansluiting van KPN. Bij mij thuis zeggen ze allebei hetzelfde te kunnen leveren. En de routing van T-mobile is echt niet om over naar huis te schrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 29-10-2020 22:11 ]
Sorry ik las eerst het simony bericht en dacht dat ze bij elkaar horen ;-) mijn bericht ging over simonly van Tmobile. Voor KPN WBA aansluitingen maakt het op de vastelijn inderdaad geen verschil.
Tmobile 4G is 256Mbit
Budget 4G is 5Mbit
Tmobile 4G is 256Mbit
Budget 4G is 5Mbit
Vandaag mijn Experiabox V10 van de muur getrokken. Ik had enorme last van een slechte verbinding als mijn vriendin en ik tegelijkertijd aan het videobellen waren of de een op YouTube zat en de ander in overleg. Vervangen door een V8 in bridge met een Netgear R7800 (uiteraard OpenWrt erop gezet) eraan, beide van marktplaats. Kosten €10 voor de v8, €50 voor de R7800. Verbinding is nu perfect.
Even nieuwsgierig, waarom niet voor een fritzbox gekozen?-ION- schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:21:
Vandaag mijn Experiabox V10 van de muur getrokken. Ik had enorme last van een slechte verbinding als mijn vriendin en ik tegelijkertijd aan het videobellen waren of de een op YouTube zat en de ander in overleg. Vervangen door een V8 in bridge met een Netgear R7800 (uiteraard OpenWrt erop gezet) eraan, beide van marktplaats. Kosten €10 voor de v8, €50 voor de R7800. Verbinding is nu perfect.
Quote mezelf even. Werd een dag na het contactformulier opgebeld en ze erkenden hun fout en gaan het met de volgende factuur oplossen. Als dat zo is dan is het weer snel en netjes opgelost.evleerdam schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:32:
Ben wel een beetje jaloers op die actie, maar alleen voor nieuwe abo's blijkbaar.
[...]
In September kreeg ik weer een email dat ik kon verlengen als per 25 oktober.. ok leuk maar al gedaan dus.
Ik vind de fritzbox vrij beperkt qua mogelijkheden. (OpenWrt erop zetten defeats the purpose denk ik) Hardware is niet zo top, zeker niet vergeken met de R7800's die voor het oprapen liggen op marktplaats. Daarbovenop zijn ze ook nog vrij prijzig, ook tweedehands. Vaste telefonie heb ik niet, TV kijken doe ik via NLziet en straks via Ziggo GO TV i.c.m. Mi Box S met een VPN naar de OpenWrt router van mijn ouders (die een Ziggo aansluiting hebben). Dus ik heb enkel de internetfunctionaliteit nodig.hjs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
Even nieuwsgierig, waarom niet voor een fritzbox gekozen?
Duidelijk @-ION-
Ik heb vorige week een 7490 vervangen door de 7530 welke ik voor 50,- had gekocht op mp.
Voor mij instellingen genoeg en vrij zuinig met stroom.(en als bonus vreemd genoeg een snellere vdsl lijn)
De 7490 hangt nu bij de buren (ook budget) die klaagde over de wifi. (En daar verbindt hij wel met de volle 100Mbit/s).
Ik heb vorige week een 7490 vervangen door de 7530 welke ik voor 50,- had gekocht op mp.
Voor mij instellingen genoeg en vrij zuinig met stroom.(en als bonus vreemd genoeg een snellere vdsl lijn)
De 7490 hangt nu bij de buren (ook budget) die klaagde over de wifi. (En daar verbindt hij wel met de volle 100Mbit/s).
Wij maken thuis sinds april dit jaar gebruik van Alles-in-één (behalve telefonie
)
Circa twee weken geleden begonnen we problemen te ondervinden met de verbinding. Deze begint met vlagen te laggen. O.a.:
Qua set-up is originele Experiabox aangesloten waarna alle aansluitingen via een switch verder het huis ingaan. Wi-Fi komt tot stand met diverse Ubiquiti AP's, maar aangezien de problemen (ook) bij de bedrade apparaten plaatsvinden, zit hier het probleem niet imo.
Iemand hier dezelfde problemen of tips om het op te lossen?
Circa twee weken geleden begonnen we problemen te ondervinden met de verbinding. Deze begint met vlagen te laggen. O.a.:
- Problemen met Teams op mijn zakelijke laptop (bedraad). Diverse keren per uur wordt ik uit een call gegooid.
- Online games op mijn desktop (bedraad) lagd met vlagen (elke 20-30 sec)
- TV (bedraad) lagd met idem vlagen
Qua set-up is originele Experiabox aangesloten waarna alle aansluitingen via een switch verder het huis ingaan. Wi-Fi komt tot stand met diverse Ubiquiti AP's, maar aangezien de problemen (ook) bij de bedrade apparaten plaatsvinden, zit hier het probleem niet imo.
[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 02-11-2020 12:26 ]
Hoe kom ik aan inlog gegevens voor de KPN iTV app? Lijkt me dat ik die toch ook kan gebruiken als ik KPN TV heb via BAi1?
Probeer inlog en account aan te maken, dat werkt, maar daarna moet ik rekening nummers gaan toevoegen aan mijn KPN account en KPN ID.
Van Budget-A-i-1 heb ik alleen een abbonementsnur en pincode gekregen die ik op het kastje heb ingevoerd.
never mind: antwoord op mijn eigen vraag,
Ingelogd op de KPN iTV app met nieuwe aangevraagde inlog gegevens. Kreeg error na inloggen met de vraag of ik met abbonementsnr en pincode wou inloggen. Prima, het werkt
Niet heel duidelijk proces, kon er op de Budget site ook niets over vinden.
Probeer inlog en account aan te maken, dat werkt, maar daarna moet ik rekening nummers gaan toevoegen aan mijn KPN account en KPN ID.
Van Budget-A-i-1 heb ik alleen een abbonementsnur en pincode gekregen die ik op het kastje heb ingevoerd.
never mind: antwoord op mijn eigen vraag,
Ingelogd op de KPN iTV app met nieuwe aangevraagde inlog gegevens. Kreeg error na inloggen met de vraag of ik met abbonementsnr en pincode wou inloggen. Prima, het werkt
Niet heel duidelijk proces, kon er op de Budget site ook niets over vinden.
[ Voor 29% gewijzigd door Stinger_Ventura op 03-11-2020 09:30 ]
Zet de TV-kastjes even uit en aan. Hebben mijn verbinding wel eens flink laten gek doen.ChillPascal schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:26:
Het betreft een glasvezel aansluiting met een 100Mb-abbonement.
<knip>
Me_dusa
Thanks voor je reactie, maar helaas niet geholpen.Me_dusa schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:35:
[...]
Zet de TV-kastjes even uit en aan. Hebben mijn verbinding wel eens flink laten gek doen.
Ik vraag me trouwens ook af of dit meetbaar is. Zowel pingen als speedtests lijken geen probleem te schetsen.
Zojuist ook de overstap van Ziggo naar Budget gemaakt. Gekozen voor extra korting i.p.v. de Nest, scheelt uiteindelijk 400,- per jaar! (780,- vs 380,-). Lever wel in op snelheid (van 250Mbps naar 100) maar denk niet dat ik dat veel ga merken. Hoop alleen wel op een soepele overstap (lijkt pas na de kerstdagen te gebeuren) maar aan de reacties hier te lezen zit dat wel goed. En ik zal Ziggo Sport/F1 en de Android TV app gaan missen...

Ik zit ook te denken om naar Budget over te stappen. Ik zit nu bij Ziggo.
Tv kijken doe ik dus via coax.
Via budget gaat het over de varkenssnuit. Alleen heb ik deze niet in de buurt van de tv zitten, de coax is wel onder de vloer doorgetrokken, de varkenssuit dus niet. Ook ligt er geen internetkabel bij de tv. Nu heb ik in de handleiding gezien dat ik wel een internetkabel nodig heb voor de interactief tv box.
Is hier een oplossing voor? Zit er toevallig geen wifi op de tv box om op die manier te connecten met het modem. Of is er een app voor een Samsung tv om op die manier digitaal tv te kunnen kijken?
En heeft het modem ook een router functie? Of heb ik zelf een router nodig voor wifi?
Via budget gaat het over de varkenssnuit. Alleen heb ik deze niet in de buurt van de tv zitten, de coax is wel onder de vloer doorgetrokken, de varkenssuit dus niet. Ook ligt er geen internetkabel bij de tv. Nu heb ik in de handleiding gezien dat ik wel een internetkabel nodig heb voor de interactief tv box.
Is hier een oplossing voor? Zit er toevallig geen wifi op de tv box om op die manier te connecten met het modem. Of is er een app voor een Samsung tv om op die manier digitaal tv te kunnen kijken?
En heeft het modem ook een router functie? Of heb ik zelf een router nodig voor wifi?
[ Voor 6% gewijzigd door OneTimer op 11-11-2020 22:19 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
De geleverde Experiabox V10 is een router en modem ineen. Met 6 wifi antennes.PM_Petrol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
Ik zit ook te denken om naar Budget over te stappen. Ik zit nu bij Ziggo.
Voor een echt goede werking van TV is een internetkabel nodig (UTP kabel). Wifi kan niet helaas.
Er is geen app bij Budget voor de Samsung TV. Die heeft KPN wel trouwens.
Kijken via de app op telefoon of tablet en Chromecast kan wel maar geeft niet de beste beeldkwaliteit.
Twee mogelijkheden om van router naar TV box te komen:
Indien er wel coax ligt rond de varkenssnuit: MoCa adapters (even googlen)
Of anders via een Devolo set waarbij je een stopcontact in de buurt van de varkenssnuit moet zitten.
Ah oke thanks. Budget levert dus wel een Android app waarmee onderweg bijvoorbeeld tv gekeken kan worden?Barre73 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:30:
[...]
De geleverde Experiabox V10 is een router en modem ineen. Met 6 wifi antennes.
Voor een echt goede werking van TV is een internetkabel nodig (UTP kabel). Wifi kan niet helaas.
Er is geen app bij Budget voor de Samsung TV. Die heeft KPN wel trouwens.
Kijken via de app op telefoon of tablet en Chromecast kan wel maar geeft niet de beste beeldkwaliteit.
Twee mogelijkheden om van router naar TV box te komen:
Indien er wel coax ligt rond de varkenssnuit: MoCa adapters (even googlen)
Of anders via een Devolo set waarbij je een stopcontact in de buurt van de varkenssnuit moet zitten.
Zou een coax naar utp kabel ook werken zoals deze
https://www.netwerkkabels...HccBc7S0GuehoC_scQAvD_BwE
De 9 maanden korting deal is erg goed, 100 Mbit is meer dan zag voor wat internetten en netflix met 2 gebruikers. Als ik nu overstap word ik na de kerst overgezet volgens de site.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Mijn ouders hebben kpn en kon dus via de verbinding van budget alles in 1 via de app van kpn smart tv itv tv kijken, maar sinds vandaag opeens niet meer. Weet iemand nog een manier om dit te omzeilen? Ze hebben denk ik een update gedaan, want er staat nu, u heeft geen toegang, u moet een vaste verbinding van kpn hebben... #balen