Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

PM_Petrol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:00:
[...]

Ah oke thanks. Budget levert dus wel een Android app waarmee onderweg bijvoorbeeld tv gekeken kan worden?
Met je abo nr + pincode kun je de kpn app gebruiken.

[edit]nav reaktie hierboven.
Start de app nog ff op mijn telefoon en kan tv kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door hjs op 11-11-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hayder19912
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
@hjs De app op me telefoon werkt nog wel via een budget verbinding, maar de smart tv app niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
habermas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:13:
Hoop alleen wel op een soepele overstap (lijkt pas na de kerstdagen te gebeuren) maar aan de reacties hier te lezen zit dat wel goed.
Het zou me niks verbazen als je eerder aangesloten wordt. Toen ik het installatiepakket kreeg bleek de lijn meteen al actief, dat was ongeveer een week voor de voorspelde aansluitdatum.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:25

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

Ah oke thanks. Budget levert dus wel een Android app waarmee onderweg bijvoorbeeld tv gekeken kan worden?

....... knip
Nou die levert Budget niet. Je kan de KPN ITV app downloaden en die activeren met je Budget abo gegevens.
Dat is een 14 cijferig nummer en een 4 cijferige pincode. Capice?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:25
KPN iTV app werkt prima in combinatie met Bai1.
Streams op de decoder zien er ook goed uit. Ben over het TV gedeelte heel tevreden.

Alleen als je een programma terug kijkt, en je wil dan naar iets anders zappen, dan vraagt die of je de stream wil afbreken. Bij Ziggo scheelde dat 1 klik op de afstandbediening.

Modem (EB V10) is ook een verademing tov de Ziggo Connectbox. De EB is ontzettend snel in de menu's en het aanloggen, waarbij de CB van Ziggo altijd ontzettend traag was om instellingen te zien of aan te passen.

Snelheid van de lijn, zowel up als down, is door de dag heen ook heel stabiel en haal maximale snelheid. Met name de upload werd slecht bij Ziggo gedurende de dag.

Al met al zeer tevreden over het hele pakketje! Kan het iedereen aanraden, als je formule 1 kan missen die paar maanden per jaar :)

American Express vraagbaak

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
[...]

Zou een coax naar utp kabel ook werken zoals deze
https://www.netwerkkabels...HccBc7S0GuehoC_scQAvD_BwE

De 9 maanden korting deal is erg goed, 100 Mbit is meer dan zag voor wat internetten en netflix met 2 gebruikers. Als ik nu overstap word ik na de kerst overgezet volgens de site.
Ja, er is een ITV app om onderweg of ergens anders in huis TV te kijken. Overigens is het aantal zenders dat je buiten je thuisnetwerk kan kijken minder dan thuis. Zie deze pagina voor meer info. Is van KPN maar geldt exact hetzelfde voor Budget.

Die kabel die je daar laat zien had ik nog nooit gezien dus ik heb oprecht geen idee hoe en of dat werkt...
Edit: dit is volgens mij gewoon een dubbele kabel in 1 mantel. Maar binnen die mantel zijn het nog steeds twee losse kabels die niet met elkaar verbonden zijn.
Dus nee, dit lijkt me geen oplossing.
Is het bij jou niet mogelijk om vanaf de plek van de varkenssnuit een UTP kabel naar de TV te leggen? Onder de grond of achter een plint of zoiets?

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 12-11-2020 08:43 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 05:35
PM_Petrol schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
Ik zit ook te denken om naar Budget over te stappen. Ik zit nu bij Ziggo.
Tv kijken doe ik dus via coax.
Via budget gaat het over de varkenssnuit. Alleen heb ik deze niet in de buurt van de tv zitten, de coax is wel onder de vloer doorgetrokken, de varkenssuit dus niet. Ook ligt er geen internetkabel bij de tv.
damn, hier had ik nog niet eens naar gekeken |:( en ik zie dat mijn isra-punt er ook niet heel jofel bijhangt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcZlvtMhsp4cKn_N6pPGFJ6MNZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeLB6ASow9cnAt1438bFVZKg.jpg?f=fotoalbum_large

en ook alleen maar tv-kabel die naar ziggo kastje is getrokken... dat compliceert de boel wel weer. straks maar even bellen met ze en kijken of ze hier zelf een goeie oplossing voor hebben, en anders maar kijken de suggesties van Barre73. zo'n overstap gaat ook nooit soepel :)

[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 12-11-2020 08:55 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:39:
[...]

Ja, er is een ITV app om onderweg of ergens anders in huis TV te kijken. Overigens is het aantal zenders dat je buiten je thuisnetwerk kan kijken minder dan thuis. Zie deze pagina voor meer info. Is van KPN maar geldt exact hetzelfde voor Budget.

Die kabel die je daar laat zien had ik nog nooit gezien dus ik heb oprecht geen idee hoe en of dat werkt...
Edit: dit is volgens mij gewoon een dubbele kabel in 1 mantel. Maar binnen die mantel zijn het nog steeds twee losse kabels die niet met elkaar verbonden zijn.
Dus nee, dit lijkt me geen oplossing.
Is het bij jou niet mogelijk om vanaf de plek van de varkenssnuit een UTP kabel naar de TV te leggen? Onder de grond of achter een plint of zoiets?
Nee een utp kabel leggen gaat niet. Ik woon in een appartement dus onder de grond kan niet. En achter een plint ook niet. Ik heb nog een powerline setje liggen, dan ga ik dat maar gebruiken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

• Barre73
habermas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:54:
[...]

damn, hier had ik nog niet eens naar gekeken |:( en ik zie dat mijn isra-punt er ook niet heel jofel bijhangt...

[Afbeelding]

en ook alleen maar tv-kabel die naar ziggo kastje is getrokken... dat compliceert de boel wel weer. straks maar even bellen met ze en kijken of ze hier zelf een goeie oplossing voor hebben, en anders maar kijken de suggesties van Barre73. zo'n overstap gaat ook nooit soepel :)
In jouw geval lijkt me dit niet het ISRA punt. De grijze kabel die uit de muur komt is volgens mij een kabel voor in de woning en niet die van KPN zelf. Heb je geen meterkast waar het echte ISRA punt zit?

• Aeliaria
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-04 13:45
Hee alle,

Wij gaan komende maand de overstap maken van ons "oude" Telfort abonnement naar Budget.
Nu las ik in dit topic dat Budget eigenlijk een kloon is van Telfort en vroeg ik mij dus af:
Zou de V10 die ik nu heb hangen gewoon 1 op 1 de verbinding van Budget kunnen ontvangen?

de V10 voor een nieuwe V10 verwisselen is natuurlijk kinderspel, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? de V10 die ik heb hoeft namelijk niet terug naar Telfort ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:57
Ja dat gaat wel werken, maar is niet aan te raden. Budget wil wel graag zien dat het eigen modem online komt, anders gaat het met de startdatum van je abbonement niet goed. Been there, done that met een Fritz!box.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07
Net overgestapt naar Budget. Ziggo gebeld en ze bleven maar doorgaan over aanbiedingen, uiteindelijk is de verbinding verbroken, dus dat schoot niet echt op. 2e keer bellen ook ineens verbinding verbroken. Dus nu regelt Budget de overstap. Vanaf 28-12 ben ik daar klant.
Zonder interactief tv, omdat dat toch met een internetverbinding moet. En dan moet ik met een MoCa kastje gaan werken. We gaan via NLZiet tv kijken, net zo makkelijk en nog goedkoper ook.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 05:35
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]
In jouw geval lijkt me dit niet het ISRA punt. De grijze kabel die uit de muur komt is volgens mij een kabel voor in de woning en niet die van KPN zelf. Heb je geen meterkast waar het echte ISRA punt zit?
nee in mijn meterkast zit niks, alleen een stoppenkast en iets voor de intercom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLIL7BC-282zBjbEiRrvoIQ4Asg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtKWIoSwALSuziijyGKjskfd.jpg?f=fotoalbum_large
lijkt me toch dat dit het isra-punt is dan? met een varkenssnuit :)
hier zou je nou net toch een monteur voor willen laten langskomen... maar ja, corona :X

[ Voor 10% gewijzigd door habermas op 12-11-2020 16:17 ]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
Ja dat gaat wel werken, maar is niet aan te raden. Budget wil wel graag zien dat het eigen modem online komt, anders gaat het met de startdatum van je abbonement niet goed. Been there, done that met een Fritz!box.
Nou de Vigor 130 ging wel goed ;-) maar als je op safe wilt spelen idd ff de EB aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
habermas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
[...]

nee in mijn meterkast zit niks, alleen een stoppenkast en iets voor de intercom.
[Afbeelding]
lijkt me toch dat dit het isra-punt is dan? met een varkenssnuit :)
hier zou je nou net toch een monteur voor willen laten langskomen... maar ja, corona :X
Ja en nee. Dit is wel een varkenssnuit maar niet eentje die KPN gebruikte. Dit is een modernere versie en zo te zien van de bouwmarkt. Maar ik werd vooral getriggerd door je andere foto waarop je de kabel zag die er op aangesloten zit. Dat zag er gewoon niet uit als een kabel van KPN zelf.

Dit zijn de gebruikte ISRA punten door de jaren heen (let op het verschil tussen deze varkenssnuit en de jouwe).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pffcM2c_IHmo7FApri3FezUEPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6EaWkiy1XrqEWdyjTC5VNcu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 12-11-2020 17:52 ]

• Willempd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-04 12:23
Ik krijg gister en vandaag een 500 server error op https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/. Stel ik bel morgen en kan dan meteen een internetabonnement afsluiten, is er dan een reële kans dat ik rond 1-2-3 december internet heb? Ik realiseer me dat ik erg laat ben. Ivm thuiswerken is het echter wel nodig dat er rond die data internet is op mijn nieuwe adres.

Ik zie gelukkig wel wat positieve berichten over de levertijd van budget alles in 1, maar aangezien ze de twee weken bedenktijd afwachten zal 1 december wel krap worden vrees ik. Kan iemand misschien zijn/haar ervaringen delen qua hoe lang het duurde van het moment van bestellen tot alles in huis was en ook aangesloten? Mocht het te lang zijn moet ik misschien toch naar het dure Ziggo :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 17:47

Trackerfire

BTC HODLER

Willempd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:25:
Ik krijg gister en vandaag een 500 server error op https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/. Stel ik bel morgen en kan dan meteen een internetabonnement afsluiten, is er dan een reële kans dat ik rond 1-2-3 december internet heb? Ik realiseer me dat ik erg laat ben. Ivm thuiswerken is het echter wel nodig dat er rond die data internet is op mijn nieuwe adres.

Ik zie gelukkig wel wat positieve berichten over de levertijd van budget alles in 1, maar aangezien ze de twee weken bedenktijd afwachten zal 1 december wel krap worden vrees ik. Kan iemand misschien zijn/haar ervaringen delen qua hoe lang het duurde van het moment van bestellen tot alles in huis was en ook aangesloten? Mocht het te lang zijn moet ik misschien toch naar het dure Ziggo :F
Je kunt na je bestelling bellen dat je afstand wil doen van je bedenktijd. Als het goed is kunnen ze t dan sneller regelen maar t zal krap worden.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• grun93
zal 1 december wel krap worden vrees ik. Kan iemand misschien zijn/haar ervaringen delen qua hoe lang het duurde van het moment van bestellen tot alles in huis was en ook aangesloten?
Volgens mij moet het lukken voor 1 december. Zelf heb ik een abonnement aangevraagd op maandag. De bevestiging en het contract werden dezelfde dag nog verstuurd, daarbij werd voorspeld dat de opleverdatum 19 dagen later zou zijn, maar in werkelijkheid was het al na 12 dagen. Dat wil zeggen op de vrijdag in de volgende week werd het installatie pakket bezorgd en het werkte meteen. Ik weet natuurlijk niet of dat een uitzondering was, misschien dat het nu door drukte anders is.

Ik heb niet gebeld om de afkoelperiode over te slaan. Overigens, en dat is misschien van belang, is dat ik een nieuw abonnement nam en daarbij aangaf dat ik zelf de huidige provider wilde opzeggen. Ik kan me voorstellen dat het langer duurt als Budget de opzegging verzorgt, vooral de extra tijd die het overnemen van het telefoonnummer met zich meebrengt (waarom duurt dat altijd zo lang?) Ik heb de huidige provider pas opgezegd nadat ik zeker wist dat het bij Budget werkte want ik kan niet zonder internet.

Als je Budget de overstap laat regelen heb je wel als voordeel dat je geen dubbele kosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15

Hangt volgens mij af van je soort straatkast, wij hebben hier een moderne staan die tot 200Mbit over 1 aderpaar kan. Blijkbaar is deze unit zo modern dat ze op afstand de lijn kunnen activeren/patchen. De dag nadat de incasso was gelukt kwam mijn modem vanzelf online, pas vele dagen later 14+ kwam er een mail van budget dat de lijn actief was (door het zien van een modem).

Het lijkt erop dat de leverstraat van KPN schakelt op de gelukte incasso en dat budget thuis bewust wacht dat de 14dagen bedenktermijn verstreken is. Met een eigen modem (via marktplaats) ben je het snelste online 8) alleen kan niemand garanderen dat het bij jouw straatkast ook zo digitaal wordt uitgeleverd, of dat er monteurs moeten patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willempd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-04 12:23
Ik heb vanochtend gebeld met Budget en een man van de klantenservice vertelde me dat het sowieso 3 weken duurt voor ze kunnen leveren, ivm een overeenkomst met KPN. Ook het afstand doen van de bedenktijd had hier geen invloed op volgens deze medewerker. Nu dus toch maar bij Ziggo een abonnement afgesloten. Wel weer een beetje vreemd dat er hier mensen zijn die het wel snel genoeg geleverd gekregen hebben maar goed.. Het is een dure les geweest dat je bij dit soort dingen toch echt eerder moet zijn dan twee weken van tevoren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:06:
[...]

Hangt volgens mij af van je soort straatkast, wij hebben hier een moderne staan die tot 200Mbit over 1 aderpaar kan. Blijkbaar is deze unit zo modern dat ze op afstand de lijn kunnen activeren/patchen. De dag nadat de incasso was gelukt kwam mijn modem vanzelf online, pas vele dagen later 14+ kwam er een mail van budget dat de lijn actief was (door het zien van een modem).

Het lijkt erop dat de leverstraat van KPN schakelt op de gelukte incasso en dat budget thuis bewust wacht dat de 14dagen bedenktermijn verstreken is. Met een eigen modem (via marktplaats) ben je het snelste online 8) alleen kan niemand garanderen dat het bij jouw straatkast ook zo digitaal wordt uitgeleverd, of dat er monteurs moeten patchen.
Geen enkele straatkast kan op afstand patchen. Je hebt misschien geluk gehad dat er op jouw aansluiting nog een patch zat die niet was weggehaald.
Weghalen gebeurt steeds minder, juist daarom. Tot de poorten echt op zijn en er alsnog een monteur langsmoet.

Of er was toevallig net een monteur meteen de dag na jouw incasso bij de kast. Er zit een afgesproken doorlooptijd op het trekken van die kruisdraad en je kan natuurlijk geluk hebben dat ze het meteen de eerste dag doen. Jij had de apparatuur aangesloten staan dus dan zie je dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:47:
Geen enkele straatkast kan op afstand patchen. Je hebt misschien geluk gehad dat er op jouw aansluiting nog een patch zat die niet was weggehaald. Weghalen gebeurt steeds minder, juist daarom. Tot de poorten echt op zijn en er alsnog een monteur langsmoet.
Dat zou dan de relatief snelle overstap van mij verklaren. Ik zit nu bij Budget, het afgelopen jaar bij ziggo maar het jaar daarvoor bij Telfort, dus ook via vdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-04 08:45
Ik ben sinds vandaag ineens uitgelogd uit de KPN tv app (LG, WebOS), en kan niet meer inloggen? Hebben meer mensen last van dit probleem? Op mijn iPhone kan ik wel tv kijken met de KPN app en zelfde inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 14:11
meridin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:10:
Ik ben sinds vandaag ineens uitgelogd uit de KPN tv app (LG, WebOS), en kan niet meer inloggen? Hebben meer mensen last van dit probleem? Op mijn iPhone kan ik wel tv kijken met de KPN app en zelfde inlog.
De Smart tv app van KPN is alleen voor klanten van de provider KPN. Gelukje dat het een tijd heeft gewerkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
gjtm schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:25:
[...]

De Smart tv app van KPN is alleen voor klanten van de provider KPN. Gelukje dat het een tijd heeft gewerkt dus.
ooww, dat is wel balen. Dankjewel voor de info. Wel jammer dat ik nu dat kastje moet gebruiken.. Achja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

meridin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:10:
Heb het even getest en bij mij werkt de KPN iTV app nog steeds (Android 10)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
Op je tv, of op je telefoon? Op mijn Android tv kan ik de app niet eens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:17:
[...]

Heb het even getest en bij mij werkt de KPN iTV app nog steeds (Android 10)......
Het gaat specifiek alleen om de app op smart TVs van LG, Samsung etc..
De ITV app op Android en IOS apparaten werkt gewoon en zal ook blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
Heb gisteravond de decoder terug geplaatst, alleen ontvang ik alleen NPO 1,2 en 3.. Volgens mij gaat er iets mis met mijn account haha. Zal eens bellen met Budget.

Ik zag op de Budget website dat de KPN iPhone / Android app wel ondersteund wordt door Budget idd. Maar niet de WebOS / Smart TV.

/edit

zojuist gebeld met Budget, en die vertelde mij dat de KPN app op je Smart TV wel ondersteund wordt!

Helaas werkt het nog niet bij mij. Krijg een melding dat ik verbonden moet zijn met vaste KPN internetverbinding. Ze gaan een nieuwe decoder sturen. Ben benieuwd.

[ Voor 32% gewijzigd door meridin op 16-11-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Is die smart TV KPN app dan van dezelfde streaming kwaliteit als het kastje?

Inmiddels net geïnstalleerd en werkend getest! Geweldig, kan gewoon mijn LG afstandsbediening gebruiken ipv die grote witte kpn dildo.
Kwaliteit is in het begin zeker minder, maar na een paar seconden beter. Bovenstaande vraag blijft wat de bitrate is tov het kastje.

[ Voor 64% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-11-2020 14:21 . Reden: Geïnstalleerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Stinger_Ventura schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:11:
Is die smart TV KPN app dan van dezelfde streaming kwaliteit als het kastje?

Inmiddels net geïnstalleerd en werkend getest! Geweldig, kan gewoon mijn LG afstandsbediening gebruiken ipv die grote witte kpn dildo.
Kwaliteit is in het begin zeker minder, maar na een paar seconden beter. Bovenstaande vraag blijft wat de bitrate is tov het kastje.
Als het goed is gebruikt de smart TV app dezelfde streams als van de gewone app. Dus zeker niet zo goed als die van de reguliere TV (de decoder). Dus als jij dat als goed ervaart mag je blij zijn. Ik lees ook andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Barre73 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:49:
[...]

Als het goed is gebruikt de smart TV app dezelfde streams als van de gewone app. Dus zeker niet zo goed als die van de reguliere TV (de decoder). Dus als jij dat als goed ervaart mag je blij zijn. Ik lees ook andere ervaringen.
Dank @Barre73 ervaring van kwaliteit is altijd subjectief, dus vandaar dat ik het liever feitelijk heb.

TV via het kastje is wel haarscherp, maar het is maar net wat voor content je kijkt natuurlijk. Als ik je inbreng zo lees, dan kan ik beter bij het Arris decoder blijven. Die is ook sneller dan de app merkte ik zojuist 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stinger_Ventura schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:58:
[...]

Dank @Barre73 ervaring van kwaliteit is altijd subjectief, dus vandaar dat ik het liever feitelijk heb.

TV via het kastje is wel haarscherp, maar het is maar net wat voor content je kijkt natuurlijk. Als ik je inbreng zo lees, dan kan ik beter bij het Arris decoder blijven. Die is ook sneller dan de app merkte ik zojuist 😊
Ieder zijn voorkeur. Ik heb geen probleem met het gebruiken van de KPN afstandsbediening en heel af en toe die van de TV zelf. Ik zie de smart TV app als een mooie oplossing voor een tweede TV maar die van mij is daar te oud voor en heeft dus gewoon een tweede decoder.
En ja, die software is iets trager geworden maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Ik zie de Black-Friday aanbiedingen weer voorbij komen en zit te kijken om over te stappen van provider. Budget is voor mij op jaarbasis het goedkoopst voor de 100Mbit die zij aanbieden, ik heb geen interesse in TV / Telefonie.

Nu heeft mijn contract bij Online een einddatum van 28-2-2021. Bij Budget kun je 3 maanden vooruit bestellen. Als ik dus aanstaande vrijdag bestel, dan gaat mijn contract in op 26-02-2021.

Er zit dus een overlap van 2 dagen. Wat gebeurt er als ik dit daadwerkelijk doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 08:39
ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
*Hier zojuist ook de overstap gewaagd naar Budget met de black friday actie, stap over vanaf T-mobile.

Dus na de overstap eerst even een paar dagen de EBv10 laten zitten en daarna pas switchen naar mn eigen modem!? Ik zit namelijk niet zo te wachten op een niet-bridge-mode modem/router, daar heb ik een Mikrotik router voor.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, anders heb je kans dat het met ingangsdatum van je contract administratief niet goed gaat. Er is schijnbaar een soort heartbeat terug naar hen als het originele modem wordt aangesloten ofzo??? Zie ThinkPadd in "[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Je kunt op de EB V10 overigens DMZ instellen, daar heb ik mijn eigen router (EdgerouterX) in gezet, ik heb daardoor een zo-goed-als bridge oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
ThinkPadd schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:14:
Ja, anders heb je kans dat het met ingangsdatum van je contract administratief niet goed gaat. Er is schijnbaar een soort heartbeat terug naar hen als het originele modem wordt aangesloten ofzo??? Zie ThinkPadd in "[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Je kunt op de EB V10 overigens DMZ instellen, daar heb ik mijn eigen router (EdgerouterX) in gezet, ik heb daardoor een zo-goed-als bridge oplossing.
Dank voor je reply! Weet je toevallig ook wat die EBv10 ongeveer aan stroom verbruikt? O-) Mijn huidige netgear verbruikt namelijk maar 2,6 watt incl een POE>12V adapter, heb mn modem namelijk graag op de UPS via de POE-switch, maar deze heeft als grote nadeel een 100mbit NIC. Als die EB qua verbruik in de buurt komt (het T-mobile modem zat boven de 10watt, dat gaan we niet doen) is dat nog wel een optie, dan is die DMZ-constructie me de extra mbitjes wel waard!

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 23-11-2020 13:24 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb hem zelf nooit gemeten, maar ik lees op internet dat hij zo'n 6W zou doen. Voeding is inderdaad standaard barrel plug. Eigen modem krijg je wel aan de praat, maar heb in het verleden met Fritz!box/Vigor toch mindere snelheden behaald dan met de meegeleverde Experiabox. Nou was dat niet veel 5-8Mbit ofzo meen ik, maar toch.

Gewoon maar even proberen/meten/tweaken wat voor jou het beste werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
ThinkPadd schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:26:
Heb hem zelf nooit gemeten, maar ik lees op internet dat hij zo'n 6W zou doen. Voeding is inderdaad standaard barrel plug. Eigen modem krijg je wel aan de praat, maar heb in het verleden met Fritz!box/Vigor toch mindere snelheden behaald dan met de meegeleverde Experiabox. Nou was dat niet veel 5-8Mbit ofzo meen ik, maar toch.

Gewoon maar even proberen/meten/tweaken wat voor jou het beste werkt.
Ok, wederom dank! Ik ga het tegen die tijd dan wel even uitproberen en zal hier even posten wat de resultaten zijn. Ben met name benieuwd naar de extra latency van een 2e "router" ertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 23-11-2020 13:50 ]

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:09
ronjansen87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:21:
[...]

Dank voor je reply! Weet je toevallig ook wat die EBv10 ongeveer aan stroom verbruikt? O-) Mijn huidige netgear verbruikt namelijk maar 2,6 watt incl een POE>12V adapter, heb mn modem namelijk graag op de UPS via de POE-switch, maar deze heeft als grote nadeel een 100mbit NIC. Als die EB qua verbruik in de buurt komt (het T-mobile modem zat boven de 10watt, dat gaan we niet doen) is dat nog wel een optie, dan is die DMZ-constructie me de extra mbitjes wel waard!
7 watt met WiFi aan, 4,5 watt zonder de WiFi ingeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 21:53
Is er een bekend probleem met de firewall in de router van Budget alles-in-1?
Sinds een paar dagen kan ik geen mail meer verzenden vanuit mijn zakelijk account wanneer ik thuis op de wifi zit. Dat geldt voor alle apparaten van Apple (Macbook, iPhone, iPad). Diezelfde apparaten kunnen wel nog mailen via Gmail en andere diensten, maar niet meer het adres dat is verbonden aan mijn eigen website. Mijn Thinkpad kan vanuit Windows wel gewoon vanaf de wifi mailen met Outlook.

Als ik de iPhone of iPad gebruik via 4G dan werkt de mail wel gewoon. Ze kunnen sowieso allemaal altijd mail ontvangen. Alleen bij verzenden treden er problemen op via wifi; dan krijg ik de melding dat de credentials niet kloppen, maar die kloppen duidelijk dus wel want 4G is geen probleem.

Edit: opgelost. Of nja, niet echt, maar het ligt niet aan internet. Het is toch softwarematig. Lijkt iets corrupt te raken en dat wordt dan over al mijn Apple devices gesynchroniseerd. Wat dat precies is weet ik niet, maar momenteel werkt het weer. Als het probleem zich weer voordoet maar eens met Apple tech support mailen.

[ Voor 17% gewijzigd door rgjleclaire op 24-11-2020 16:41 ]

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar budget internet, zit momenteel nog bij Ziggo.
Krijg je een vast ip-adres bij budget of veranderd het ip als de modem enige tijd uitgeschakeld is geweest?
Momenteel heb ik alleen een losse isra-kabel in de muur en ik heb telefonisch vernomen dat Budget kostenloos een monteur langs laat komen om ook de isra af te monteren, wat op zich erg netjes is.
Heb je keuze om aan te geven of je RJ45/11 (cat5/6) uit de muur wilt laten komen of krijg je altijd de varkenssnuit? Heeft iemand ervaring met het laten afmonteren door de monteur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:21
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:33:
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar budget internet, zit momenteel nog bij Ziggo.
Krijg je een vast ip-adres bij budget of veranderd het ip als de modem enige tijd uitgeschakeld is geweest?
Momenteel heb ik alleen een losse isra-kabel in de muur en ik heb telefonisch vernomen dat Budget kostenloos een monteur langs laat komen om ook de isra af te monteren, wat op zich erg netjes is.
Heb je keuze om aan te geven of je RJ45/11 (cat5/6) uit de muur wilt laten komen of krijg je altijd de varkenssnuit? Heeft iemand ervaring met het laten afmonteren door de monteur?
Mbt je missende isra punt, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt alleen dan met Telfort, dus wellicht vergelijkbaar:

Toen ik in m'n nieuwe woning kwam, zat daar ook een losse isra kabel in de kruipruimte, de vorige bewoners hadden Ziggo en in hun verbouwing deze kabel lekker laten slingeren. Deze heb ik zelf naar de meterkast getrokken omdat ik had gelezen dat monteurs niet zomaar de kruipruimte in mogen (dan moeten ze namelijk verplicht met 2 man komen, ivm mogelijke risico's etc.). Alleen moest er dus nog een isra afmonteerdoos op.

Dus Telfort gebeld en ze stuurde een monteur. Deze eerste monteur van Telfort kon niks voor me doen, ze mogen alleen helpen met montage vanaf het isra punt, alles voor dit punt is van KPN en moet door een KPN monteur gedaan worden. De Telfort man heeft toen ter plekke zelf de helpdesk voor me gebeld en een nieuwe monteur aangevraagd, met nadruk op het feit dat dit een KPN monteur moest zijn ivm problemen met het isra punt. Hij heeft toen wel even de kabel op een geimproviseerde manier aangesloten op een standaard doosje met rj11 aansluiting waarop ik de modem op kon aansluiten gelukkig dus verbinding had. De KPN monteur heeft hier later het bekende isra punt met twee rj11 aansluitingen van gemaakt.

• bitpixl
  • Niet online
maasmaas schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:14:
[...]

Mbt je missende isra punt, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt alleen dan met Telfort, dus wellicht vergelijkbaar:

Toen ik in m'n nieuwe woning kwam, zat daar ook een losse isra kabel in de kruipruimte, de vorige bewoners hadden Ziggo en in hun verbouwing deze kabel lekker laten slingeren. Deze heb ik zelf naar de meterkast getrokken omdat ik had gelezen dat monteurs niet zomaar de kruipruimte in mogen (dan moeten ze namelijk verplicht met 2 man komen, ivm mogelijke risico's etc.). Alleen moest er dus nog een isra afmonteerdoos op.

Dus Telfort gebeld en ze stuurde een monteur. Deze eerste monteur van Telfort kon niks voor me doen, ze mogen alleen helpen met montage vanaf het isra punt, alles voor dit punt is van KPN en moet door een KPN monteur gedaan worden. De Telfort man heeft toen ter plekke zelf de helpdesk voor me gebeld en een nieuwe monteur aangevraagd, met nadruk op het feit dat dit een KPN monteur moest zijn ivm problemen met het isra punt. Hij heeft toen wel even de kabel op een geimproviseerde manier aangesloten op een standaard doosje met rj11 aansluiting waarop ik de modem op kon aansluiten gelukkig dus verbinding had. De KPN monteur heeft hier later het bekende isra punt met twee rj11 aansluitingen van gemaakt.
Wellicht is het dan bij mij een voordeel dat de losse isra kabel bij mij in de woonkamer uitkomt, in de muur, achter een dichte dubbele (dummy) wandcontactdoos.

• Barre73
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:26:
[...]

Wellicht is het dan bij mij een voordeel dat de losse isra kabel bij mij in de woonkamer uitkomt, in de muur, achter een dichte dubbele (dummy) wandcontactdoos.
Budget moet dus ook een monteur van KPN aansturen. Als een monteur van KPn een ISRA punt opnieuw moet maken komt hier altijd 1 van onderstaande doosje te hangen (is verplicht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVASkcd7v_-9cbB1IdbxdJDcnfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yikdlYEjAs2fvFFQ1pS6Ij3h.jpg?f=user_large

• bitpixl
  • Niet online
ik heb net de black friday deal gepakt, dus ik ga het (binnenkort (tm)) wel zien :)
Nu alleen maar hopen dat ik mijn huidige asus wifi router kan blijven gebruiken zoals ik die nu gebruik.
Ik heb er namelijk entware oplossingen op draaien en nog geen idee hoe dit zal gaan werken via de DMZ oplossing.

[ Voor 56% gewijzigd door bitpixl op 26-11-2020 14:54 ]

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:27
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:52:
ik heb net de black friday deal gepakt, dus ik ga het (binnenkort (tm)) wel zien :)
Nu alleen maar hopen dat ik mijn huidige asus wifi router kan blijven gebruiken zoals ik die nu gebruik.
Ik heb er namelijk entware oplossingen op draaien en nog geen idee hoe dit zal gaan werken via de DMZ oplossing.
Wat is je black Friday deal?
en je zal je Asus wifi router kunnen gebruiken achter het modem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
MrOsman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:35:
[...]

Wat is je black Friday deal?
en je zal je Asus wifi router kunnen gebruiken achter het modem. :)
het is niet specifiek mijn black friday deal, maar de eerste 9 maanden 23,50, vond ik wel oke :)

[ Voor 9% gewijzigd door bitpixl op 26-11-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:39:
[...]

het is niet specifiek mijn black friday deal, maar de eerste 9 maanden 23,50, vond ik wel oke :)
Oh die heb ik ook met volgende stappen

via Shopbuddies ben ik naar Breedbandwinkel.nl gegaan en heb Budgetthuis afgesloten
Bij Shopbuddies krijg je € 18,90 cashback en je krijgt nog eens € 30 cashback via Breedbandwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
bitpixl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:39:
[...]

Nou, wat is een BF deal tegenwoordig, ze noemen alle nep-aanbiedingen ook zo. Denk dat 9 mdn met korting, overigens WEL onder deal valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benieuwd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07-2023
rgjleclaire schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:47:
Is er een bekend probleem met de firewall in de router van Budget alles-in-1?
Sinds een paar dagen kan ik geen mail meer verzenden vanuit mijn zakelijk account wanneer ik thuis op de wifi zit. Dat geldt voor alle apparaten van Apple (Macbook, iPhone, iPad). Diezelfde apparaten kunnen wel nog mailen via Gmail en andere diensten, maar niet meer het adres dat is verbonden aan mijn eigen website. Mijn Thinkpad kan vanuit Windows wel gewoon vanaf de wifi mailen met Outlook.
Begrijp ik jou goed dat je eigen servers hebt draaien op je Budget internet verbinding?
Dat is iets wat ik zelf ook wil, bij een overstap (kan het nu ook). Het gaat dan om e-mailserver, webserver FTP server, Plex etc. Dat is iets dat mogelijk is bij Budget?
Hun IP lease is lang genoeg zodat je geen gedonder hebt met constant wisselende IP adressen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

MrOsman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:53:
[...]

Oh die heb ik ook met volgende stappen

via Shopbuddies ben ik naar Breedbandwinkel.nl gegaan en heb Budgetthuis afgesloten
Bij Shopbuddies krijg je € 18,90 cashback en je krijgt nog eens € 30 cashback via Breedbandwinkel.
ik heb hetzelfde gedaan alleen dan via cashbackxl. kreeg €27,50 cashback voor een internet+tv abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ndowl1cker
  • Laatst online: 25-05-2024
Hier een vraag van mij, een complete leek:

Ik twijfel tussen een nieuw aan te sluiten abonnement voor internet only, ofwel ADSL 100 mbit van Budget Alles-in-1, ofwel idem van Youfone.
Beide vanwege de gunstige prijs van ruim 30 euro per maand en het feit dat ze gebruik maken van het (betrouwbare?) KPN netwerk.

Mijn doel is vooral online televisie kijken (NLZiet) en Disney+ en Amazon Prime Video streamen.

Als ik het goed begrijp heb ik dan helemaal geen Ziggo of Caiway of iets dergelijks meer nodig?

En de belangrijkste vraag: welke van deze 2 providers heeft de voorkeur? Welke gaat mij de prettigste/stabielste kijkervaring bieden?

Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Klopt geen ziggo/caiway meer nodig @w1ndowl1cker .

Welke dan beter werkt zal van het modem afhangen wat ze leveren als je hem alleen gebruikt voor online tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Je krijgt zowel bij Youfone en Budget een Experiabox V10. Is gewoon een prima apparaat gebleken in de afgelopen jaren. WiFi van dat ding werkt prima

Er zit dus technisch gezien 0 verschil tussen de providers, het is exact dezelfde verbinding met alleen een ander naampje.

Chromecast in de TV en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 16:36
benieuwd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:33:
[...]

Begrijp ik jou goed dat je eigen servers hebt draaien op je Budget internet verbinding?
Dat is iets wat ik zelf ook wil, bij een overstap (kan het nu ook). Het gaat dan om e-mailserver, webserver FTP server, Plex etc. Dat is iets dat mogelijk is bij Budget?
Hun IP lease is lang genoeg zodat je geen gedonder hebt met constant wisselende IP adressen?
Ik doe het zelf ook. Ik draai een Synology NAS met MailPlus en een aantal Dockercontainers met Plex enz.
Het IP-adres veranderd eigenlijk nooit. Ik heb wel een ander modem, een Vigor165 met een pfSense router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benieuwd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07-2023
Marijn100 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:01:
[...]

Ik doe het zelf ook. Ik draai een Synology NAS met MailPlus en een aantal Dockercontainers met Plex enz.
Het IP-adres veranderd eigenlijk nooit. Ik heb wel een ander modem, een Vigor165 met een pfSense router.
Bedankt!
Ik vond het erg moeilijk te achterhalen of eigen servers en een vast IP adres mogelijk waren.
Je hebt een ander modem omdat in het meegeleverde modem jouw wensen niet konden worden gerealiseerd? Dat zou voor mij dan wat zijn om rekening mee te houden. Je hebt daarna gewoon de settings uit het oude modem overgenomen? Ik neem aan dat je geen ondersteuning krijgt vanuit de helpdesk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijn100
benieuwd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:08:
[...]
Bedankt!
Ik vond het erg moeilijk te achterhalen of eigen servers en een vast IP adres mogelijk waren.
Je hebt een ander modem omdat in het meegeleverde modem jouw wensen niet konden worden gerealiseerd? Dat zou voor mij dan wat zijn om rekening mee te houden. Je hebt daarna gewoon de settings uit het oude modem overgenomen? Ik neem aan dat je geen ondersteuning krijgt vanuit de helpdesk?
Klopt, ik wilde gewoon dingen die in het standaard modem niet mogelijk waren, bijvoorbeeld bridge mode.
Vanuit DrayTek/Vigor is zijn er documenten beschikbaar met instructies. Je gaat dan voor de Telfort settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 07:39
benieuwd schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:33:
[...]

Heb ik ook. Mijn eigen router draait in de DMZ van de Experiabox. Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ndowl1cker
hjs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 06:38:
Klopt geen ziggo/caiway meer nodig @w1ndowl1cker .

Welke dan beter werkt zal van het modem afhangen wat ze leveren als je hem alleen gebruikt voor online tv.
Hartelijk dank HJS.
krakendmodem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:18:
Je krijgt zowel bij Youfone en Budget een Experiabox V10. Is gewoon een prima apparaat gebleken in de afgelopen jaren. WiFi van dat ding werkt prima

Er zit dus technisch gezien 0 verschil tussen de providers, het is exact dezelfde verbinding met alleen een ander naampje.

Chromecast in de TV en je bent klaar.
@ Krakendmodem, dank je, maar nu ben ik weer even in de war: ik heb een vrijwel nieuwe Smart TV (Samsung Qled). Heb ik dan alsnog een Chromecast nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
w1ndowl1cker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:18:
[...]

Hartelijk dank HJS.

[...]

@ Krakendmodem, dank je, maar nu ben ik weer even in de war: ik heb een vrijwel nieuwe Smart TV (Samsung Qled). Heb ik dan alsnog een Chromecast nodig?
Als er op je tv de apps Netflix, YouTube, etc staan, dan niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
w1ndowl1cker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:18:
[...]

Hartelijk dank HJS.

[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Je geeft aan dat je geen TV abonnement wil maar alleen NL Ziet, Netflix etc.. wil gebruiken.
Om die genoemde zaken op je TV te kunnen bekijken zijn er twee mogelijkheden:
1) je TV is zo up to date dat op de TV zelf de apps te vinden zijn die je wil gebruiken (Amazon, Disney, NL Ziet etc..). Dan even zelf via internet een account regelen als je die nog niet hebt, inloggen op de app op je TV en klaar.
2) Je mist op je TV nog wat apps en die zijn ook niet te vinden in de Samsung app store op je TV. Dan koop je een Chromecast, en via de betreffende app op je telefoon of tablet cast je het programma of de film naar je TV.

Sowieso heb je dus alleen Internet nodig. Dat kan via elke provider alleen is dan de vraag of die provider een router levert met goede wifi als je de TV met wifi wil verbinden. Of je trekt een UTP kabel van de router naar de TV. Weet je zeker dat het altijd stabiel is.
Zoals hierboven aangegeven is de router die je bij Budget krijgt goed en stabiel, zeker ook qua wifi prestaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2020 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w1ndowl1cker
Krakendmodem en Barre73 hartelijk dank. Zoals ik al zei weet ik hier zo goed als niets vanaf.

Ik heb een 2019 Samsung QLED met diverse apps voorgeïnstalleerd (Prime, Netflix etc.) en heb de NLZiet Disney+ apps ook al kunnen vinden om op de tv te installeren.

Chromecast dus niet nodig.

Vanmiddag heb ik Budget Alles in 1 met 100 mbit afgesloten. Zodra over enkele weken geïnstalleerd trek ik voor de zekerheid een netwerkkabel van de Experia box naar de televisie.

Volgens mij gaat het helemaal goed komen dan.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
w1ndowl1cker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:09:
Krakendmodem en Barre73 hartelijk dank. Zoals ik al zei weet ik hier zo goed als niets vanaf.

Ik heb een 2019 Samsung QLED met diverse apps voorgeïnstalleerd (Prime, Netflix etc.) en heb de NLZiet Disney+ apps ook al kunnen vinden om op de tv te installeren.

Chromecast dus niet nodig.

Vanmiddag heb ik Budget Alles in 1 met 100 mbit afgesloten. Zodra over enkele weken geïnstalleerd trek ik voor de zekerheid een netwerkkabel van de Experia box naar de televisie.

Volgens mij gaat het helemaal goed komen dan.

Nogmaals bedankt!
Geen dank. En mocht er toch een videodienst bijkomen die je wil zien en niet kan installeren op de TV, dan is een Chromecast voor 40 euro ook niet duur en zo gekocht en heel makkelijk geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Barre73 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:33:
[...]

2) Je mist op je TV nog wat apps en die zijn ook niet te vinden in de Samsung app store op je TV. Dan koop je een Chromecast, .
Recente TV's hebben vrijwel allemaal chromecast built-in, dus je hoeft dan sowieso niets te kopen als er nog apps/diensten missen.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:38
Hier net een nieuwe verbinding via Budget. Weet iemand hier of het mogelijk is om aparte SSID's voor de 2,4 en 5 GHz banden in te stellen? Ik zie het zo snel niet staan bij de WLAN settings in de Experia Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je in het linkermenu (op de pagina die opent als je op het tabje 'Wifi' bovenaan klikt) kiest voor 'Geavanceerd' dan kun je een aparte SSID per band kiezen.

Maar waarom wil je dit? Best practice is het namelijk niet, qua roaming kun je het beter gewoon hetzelfde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
ThinkPadd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:51:
Als je in het linkermenu (op de pagina die opent als je op het tabje 'Wifi' bovenaan klikt) kiest voor 'Geavanceerd' dan kun je een aparte SSID per band kiezen.

Maar waarom wil je dit? Best practice is het namelijk niet, qua roaming kun je het beter gewoon hetzelfde houden.
Ik heb een stel smart lampen en smart plugs die enkel op de 2,4 band werken en in de war raken als ik met 1 SSID voor beide banden werk, daarom :-)

Het lijkt erop dat ik andere firmware heb - heb geen tabje Wifi en ook geen Geavanceerde instellingen lijkt het? Bij WLAN zie ik ook geen mogelijkheid voor aparte SSID's 8)7

Raar ook dat er Telfort staat? Heb overigens een v10A Experia Box.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n12LP3L4yVYBXl_C1TG642DGyVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JFDsmlljRWiKQVprYRfQ35In.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ACDSL op 02-12-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb inderdaad een heel andere firmware:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K_0xgRiTEpHMR4BbGTdQKrdId4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnFZ5oceWjN7gsXTregBi8GR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees dat je nog maar net klant bent, ik vermoed dat je modem nog een andere firmware moet ophalen.
Heb trouwens een v10 (niet v10a), mogelijk dat er sowieso verschil in de firmware zit.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
ThinkPadd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:17:
Dat klopt niet, ik heb inderdaad een heel andere firmware:

[Afbeelding]

Ik lees dat je nog maar net klant bent, ik vermoed dat je modem nog een andere firmware moet ophalen.
Exact, heb de Experia Box pas eerder vanavond voor het eerst aangesloten. Dat wordt dan even nieuwe firmware afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:02:
[...]

Ik heb een stel smart lampen en smart plugs die enkel op de 2,4 band werken en in de war raken als ik met 1 SSID voor beide banden werk, daarom :-)

Het lijkt erop dat ik andere firmware heb - heb geen tabje Wifi en ook geen Geavanceerde instellingen lijkt het? Bij WLAN zie ik ook geen mogelijkheid voor aparte SSID's 8)7

Raar ook dat er Telfort staat? Heb overigens een v10A Experia Box.

[Afbeelding]
Modem van Telfort wordt hergebruikt, misschien even contact opnemen of ze juiste sofware willen pushen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACDSL
MrOsman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:19:
[...]

Modem van Telfort wordt hergebruikt, misschien even contact opnemen of ze juiste sofware willen pushen. :)
Gelijk even gedaan, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 17:16
Budget gebruikt het Telfort profiel (DHCP/VLAN 34) van KPN-WBA, net als Oxxio

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis-L op 02-12-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:22:
[...]

Gelijk even gedaan, dank voor de tip!
is het dan nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
Heb via Facebook contact met de klantenservice, dus moet eventjes wachten tot ze morgen weer online zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:25:
[...]

Heb via Facebook contact met de klantenservice, dus moet eventjes wachten tot ze morgen weer online zijn :-)
let op Budget heeft 3 paginas op facebook
energie
thuis
mobiel ik zou bellen en vragen backoffice anders ruilen voor een ander selfs de normale versie geen a variant van modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACDSL
MrOsman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:27:
[...]

let op Budget heeft 3 paginas op facebook
energie
thuis
mobiel ik zou bellen en vragen backoffice anders ruilen voor een ander selfs de normale versie geen a variant van modem
Heb met Budget Alles-in-1 contact, ging tijdens vorig contact ook goed, dus moet lukken denk ik op deze manier.

Loop tegen nog iets aan: ik kan maar maximaal 10 MAC->IP bindings aanmaken, minder dan het aantal apparaten dat ik wil vastleggen. Is deze limiet van 10 er ook in jullie firmware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:31:
[...]

Heb met Budget Alles-in-1 contact, ging tijdens vorig contact ook goed, dus moet lukken denk ik op deze manier.

Loop tegen nog iets aan: ik kan maar maximaal 10 MAC->IP bindings aanmaken, minder dan het aantal apparaten dat ik wil vastleggen. Is deze limiet van 10 er ook in jullie firmware?
ik heb de modem nog niet ben ook pas over op budget
maar zou werken alleen de modem 10A heb ik nog nooit gebruikt altijd de normale versie de v10 ook zal dat misschien aan software van telfort kunnen liggen

misschien iemand die al op budget zit?

Vraag modem v10, of de nieuwe 12 met ax techniek als KPN dat al geeft aan partners budget en youfone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:25:
[...]

Ben bang dat dat een teleurstelling wordt. Als jij werkelijk een V10a hebt gekregen dan is het splitsen van de ID's niet mogelijk. Dat is ook bij KPN klanten de laatste paar jaar een grote ergernis gebleken.
De V10 was de laatste waarbij dit kon. Dus als de klantenservice je een V10 kan geven zou ik dat meteen doen. Is qua apparaat ook gewoon beter.
Maar ja, het Chinese ZTE was de producent en die dreigden om te vallen dankzij Trumps boycot. Dus ging KPN snel om naar Arcadyan die de V10A maakten. Die toch echt minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je kunt ook een fritzbox 7530 ofzo kopen op bv marktplaats en gebruiken. Heb je wat meer opties. Met Telfort profiel, wat ingebakken zit, werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
Ah oké, eens kijken of ze een V10 kunnen leveren in dat geval. Of anders misschien zo'n Fritzbox inderdaad, ik ga eens op onderzoek uit. Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Kun je de 2.4 GHz band op de V10A wel in zijn geheel uitschakelen?

Edit: dus dat alleen de 5 GHz band overblijft.

[ Voor 27% gewijzigd door kwon op 02-12-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
kwon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:56:
Kun je de 2.4 GHz band op de V10A wel in zijn geheel uitschakelen?

Edit: dus dat alleen de 5 GHz band overblijft.
Ja, je kunt kiezen welke frequentie je aan of uit wil hebben staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fwL4QwghnzwV-iYj1F53-20j5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z27nDi8fuh5xIBI1ZEtvacLa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vanochtend om 5 uur zag ik toevallig dat de Arris box op 20% stond. Hij was, leek het aan het updaten. TV kijken gaat dan even niet.
Is er nieuwe update uitgerold? Het "lijkt" of de TV gids iets sneller start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
OgWok schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:16:
Vanochtend om 5 uur zag ik toevallig dat de Arris box op 20% stond. Hij was, leek het aan het updaten. TV kijken gaat dan even niet.
Is er nieuwe update uitgerold? Het "lijkt" of de TV gids iets sneller start.
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

De afgelopen 6 weken heb ik een paar keer gedonder gehad met de Arris (tv gids niet kunnen laden) software opnieuw installeren, wat niet lukte.
Lig ik lekker in bed en wil ik nog wat tv kijken, is de Arris box aan het installeren...... :O ... 21 .. 22 .. 23%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
ACDSL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:02:
[...]
[...]
Weet je het zeker? Als het goed is hebben de lampen een antenna die aleen maar signalen op 2.4 GHz kan ontvangen. Signalen op 5GHz zouden onzichtbaar moeten zijn…

Of kan de router bepalen dat de lamp moet gaan roamen naar 5GHz terwijl het apparaat hier niet mee om kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACDSL
Marijn100 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:31:
[...]

Weet je het zeker? Als het goed is hebben de lampen een antenna die aleen maar signalen op 2.4 GHz kan ontvangen. Signalen op 5GHz zouden onzichtbaar moeten zijn…

Of kan de router bepalen dat de lamp moet gaan roamen naar 5GHz terwijl het apparaat hier niet mee om kan gaan?
Heb WiFi lampen van Yeelight die op de een of andere manier niet met de router wilden verbinden als ik een gedeelde SSID gebruikte. Die lampen worden ingesteld via een app op de telefoon, waarbij volgens mij ook gebruikgemaakt wordt van de Wifi netwerken die al op de telefoon bekend waren. Misschien dat daar ergens iets spaak liep.

Heb de lampen nu geflasht met de laatste firmware en het lijkt nu dat het goed gaat met een gedeelde SSID. Mooi, want Budget kon me helaas niet meer voorzien van een V10 (KPN levert alleen nog maar V10A's uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:39:
[...]

Heb WiFi lampen van Yeelight die op de een of andere manier niet met de router wilden verbinden als ik een gedeelde SSID gebruikte. Die lampen worden ingesteld via een app op de telefoon, waarbij volgens mij ook gebruikgemaakt wordt van de Wifi netwerken die al op de telefoon bekend waren. Misschien dat daar ergens iets spaak liep.

Heb de lampen nu geflasht met de laatste firmware en het lijkt nu dat het goed gaat met een gedeelde SSID. Mooi, want Budget kon me helaas niet meer voorzien van een V10 (KPN levert alleen nog maar V10A's uit).
Budget mdw liegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ACDSL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:39:
[...]

KPN levert de V12 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
Dan bedoelden ze vast dat Budget van KPN enkel 10A's krijgt? En dat KPN aan zijn eigen klanten V12's uitlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ACDSL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:14:
[...]

Dan bedoelden ze vast dat Budget van KPN enkel 10A's krijgt? En dat KPN aan zijn eigen klanten V12's uitlevert?
Dat zou kunnen inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:14:
[...]

budget levert geen modem KPN doet dat voor budget. :) gaat allemaal geautomatiseerd.
in plaats van weggooien modem wordt het hergebruikt.

ik zie dat budget zijn pagina heeft aangepast en reklame maakt van V10A
Internet zit wel vol met klachten pff.

[ Voor 13% gewijzigd door MrOsman op 04-12-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MrOsman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:00:
[...]

budget levert geen modem KPN doet dat voor budget. :) gaat allemaal geautomatiseerd.
in plaats van weggooien modem wordt het hergebruikt.

ik zie dat budget zijn pagina heeft aangepast en reklame maakt van V10A
Internet zit wel vol met klachten pff.
Volgens mij is een onderdeel van de deal die Whitelabel providers (Budget, Oxxio, Youfone) maken met KPN, dat ze altijd een versie Experiabox achter lopen. KPN heeft nu de 12 dus zij de V10A.

De meeste klachten kwamen wel in het eerste jaar van die V10a. Veel is inmiddels wel opgelost als het goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACDSL
Valt me op dat de Experia Box 10A een veel beter WiFi bereik lijkt te hebben dan het Arris Ziggo modem dat ik hiervoor had (terwijl ze op zo goed als dezelfde plek in huis staan). Moest in de vorige situatie gebruikmaken van een access point om een beetje ontvangst te hebben in kamers verder weg van het modem, maar nu is de ontvangst daar prima zonder gebruik van een access point.

Wat ik wel jammer vind is dat er maar max. 10 MAC->IP bindings in te stellen zijn bij de LAN DHCP instellingen. Had er graag wat meer gehad. Maar dat is dan ook het enige dat ik mis, niet de moeite waard om hiervoor een Fritzbox o.i.d. aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ACDSL schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:43:
Valt me op dat de Experia Box 10A een veel beter WiFi bereik lijkt te hebben dan het Arris Ziggo modem dat ik hiervoor had (terwijl ze op zo goed als dezelfde plek in huis staan). Moest in de vorige situatie gebruikmaken van een access point om een beetje ontvangst te hebben in kamers verder weg van het modem, maar nu is de ontvangst daar prima zonder gebruik van een access point.

Wat ik wel jammer vind is dat er maar max. 10 MAC->IP bindings in te stellen zijn bij de LAN DHCP instellingen. Had er graag wat meer gehad. Maar dat is dan ook het enige dat ik mis, niet de moeite waard om hiervoor een Fritzbox o.i.d. aan te gaan schaffen.
ik zou niets aanschaffen maar melden dat je niet veel kan met de huidige modem,
Budget/KPN moet je daarbij helpen je betaald elke maand, jij zegt toch ook niet tegen Budget hier is de helft van mijn abonnement kosten de rest moet je ergens anders halen? ook kan je nog googlen over 10A genoeg verhalen op internet.

Ziggo heeft ook slechte modem en goede modems daar ben je afhankelijk van je abonnement ook de medewerker die je op dat moment hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
Ik heb onlangs de nieuwe modem/router gekregen. ExperiaBox V10A.
Deze heeft een lan poort minder dan oude die ik had.
Compenseert Budget je hier mee op de een of andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
maniac_1979 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:04:
Wat Budget doet is me niet bekend. Bij KPN was de simpele stelregel; Je krijgt een switch gratis (kost overigens maar 30 euro) als je drie TV decoders of meer hebt. Drie poorten is eentje voor een computer en twee voor TV decoders. Dus bij meer dan twee decoders is er een switch nodig (met IGMP snooping!).

Maar ja, Budget heeft zijn naam niet voor niets dus ik zou niks verwachten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
maniac_1979 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:04:
Barre73 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:11:
[...]

Wat Budget doet is me niet bekend. Bij KPN was de simpele stelregel; Je krijgt een switch gratis (kost overigens maar 30 euro) als je drie TV decoders of meer hebt. Drie poorten is eentje voor een computer en twee voor TV decoders. Dus bij meer dan twee decoders is er een switch nodig (met IGMP snooping!).

Maar ja, Budget heeft zijn naam niet voor niets dus ik zou niks verwachten lijkt me.
Ik zou dit bij budget neerleggen , jij zal vast niet de enige zijn ook al is naam budget, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Iemand hier ervaringen met het aansluiten van glasvezel via Budget / KPN? Heb vandaag het installatiepakket ontvangen voor glasvezel alleen kan de monteur pas volgende week telefonisch de installatie doen / instructies geven. Ik kan verder zelf niet direct iets vinden hoe het moet maar heb liever zo snel mogelijk de snelle glasvezelverbinding actief.

Het lijkt erop dat ik het zwarte deel wat ik nu heb ontvangen over het witte KPN glasvezelaansluitpunt moet schuiven maar ik zie ook nog een groene aansluiting zitten in het zwarte opschuifdeel. Verder natuurlijk stroom aansluiten en doorlussen naar het modem met een netwerkkabel.

Iemand die weet hoe het moet?
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste