Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Black-Hole schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
Iemand hier ervaringen met het aansluiten van glasvezel via Budget / KPN? Heb vandaag het installatiepakket ontvangen voor glasvezel alleen kan de monteur pas volgende week telefonisch de installatie doen / instructies geven.
Ik zou het eens in het glasvezel topic vragen. Geeft de monteur echt telefonisch instructies? Ook aan klanten met twee linkerhanden en/of geen technische kennis? Ik kan het me haast niet voorstellen.

In deze post in dat glasvezel topic staan ook veel foto's van aansluitpunten, kun je daar wat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
grun93 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:37:
[...]

Ik zou het eens in het glasvezel topic vragen. Geeft de monteur echt telefonisch instructies? Ook aan klanten met twee linkerhanden en/of geen technische kennis? Ik kan het me haast niet voorstellen.

In deze post in dat glasvezel topic staan ook veel foto's van aansluitpunten, kun je daar wat mee?
Ik wilde net naar mijn eigen post linken :-) Er is geen apart glasvezel topic voor Budget en ook geen algemeen topic.
Kan ook hier. Ik heb er genoeg verstand van mag ik inmiddels hopen.

@Black-Hole welke aansluiting heb jij en welk kastje heb je van Budget gekregen?
Je hebt het over een zwart kastje?

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 09-12-2020 18:39 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
grun93 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:37:
[...]

Ja blijkbaar, vanwege corona zijn er nu geen monteurs aldus Budget. Terwijl KPN Netwerk / Volker Wessels hier nog een paar weken geleden fysiek de aansluiting / plaatsen van het KPN glasvezelpuntkastje heeft gedaan :?

Aan die foto's heb ik niet zo veel helaas. Staat wel mijn witte KPN kastje tussen maar niet het zwarte 'kastje'of meer overschuif plaatje wat ik nu via Budget heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
Barre73 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:37:
[...]

Ik wilde net naar mijn eigen post linken :-) Er is geen apart glasvezel topic voor Budget en ook geen algemeen topic.
Kan ook hier. Ik heb er genoeg verstand van mag ik inmiddels hopen.

@Black-Hole welke aansluiting heb jij en welk kastje heb je van Budget gekregen?
Je hebt het over een zwart kastje?
Dit heb ik gekregen als installatiepakket samen met een UTP-kabel en adapter. Verder hangt hier alleen nog het witte KPN glasvezelpuntkastje aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ofs_xxciQV6sn5KELaqIwjBc268=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0VEAQXUkpI2ee53LdpzQvL69.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6X5HUitJKe1XNK8lrSCJshuTYqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iw6lw2ypq71CWpnKuDQUO6QR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A97UH5GT4mI0ru2tArt6b9O5acA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTGKkRWuh4rnRetzM8pe2JIS.jpg?f=fotoalbum_tile

Even zoeken op het serienummer van het kastje doet wonderen en heb de handleiding van de fabrikant gevonden. Heel simpel dus als ik het zo zie. Stofkapje verwijderen en schuiven maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Black-Hole op 09-12-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:57
Bij mn ouders thuis is al een paar keer gebeurd dat tijdens het tv kijken het kastje besluit te gaan updaten. Meer mensen in dit topic last van?

Ze zitten het contract nog uit en dan terug naar Ziggo waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Black-Hole schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:11:
[...]

Dit heb ik gekregen als installatiepakket samen met een UTP-kabel en adapter. Verder hangt hier alleen nog het witte KPN glasvezelpuntkastje aan de muur.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Even zoeken op het serienummer van het kastje doet wonderen en heb de handleiding van de fabrikant gevonden. Heel simpel dus als ik het zo zie. Stofkapje verwijderen en schuiven maar.
Inderdaad. Schuiven van onder naar boven is wel essentieel trouwens :-)

Maar dank voor die foto, kan ik mijn post updaten want deze had ik ook nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 07:45
Hallo,

Ik had onderstaande vragen al bij kpn neer gelegd maar ik kwam er dus achter na reactie van hun dat ze nle hebben.

Ik woon tijdelijk mijn schoonouders en die hebben 2 problemen.

1. De itv app via de LG televisie geeft steeds de melding dat de app alleen beschikbaar is op het vaste netwerk. De tv is verbonden via een ethernet kabel.

2. De itv app van KPN op zowel Android als iphone l, ipad geeft bij sommige zenders de melding 'deze zender is alleen thuis beschikbaar'

Bijvoorbeeld de Belgische zenders werken niet.

Ned 1 2 rtl werken wel etc.

Iemand dit mee gemaakt en een oplossing heeft?

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
dunn0w schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:11:
Hallo,

Ik had onderstaande vragen al bij kpn neer gelegd maar ik kwam er dus achter na reactie van hun dat ze nle hebben.

Ik woon tijdelijk mijn schoonouders en die hebben 2 problemen.

1. De itv app via de LG televisie geeft steeds de melding dat de app alleen beschikbaar is op het vaste netwerk. De tv is verbonden via een ethernet kabel.

2. De itv app van KPN op zowel Android als iphone l, ipad geeft bij sommige zenders de melding 'deze zender is alleen thuis beschikbaar'

Bijvoorbeeld de Belgische zenders werken niet.

Ned 1 2 rtl werken wel etc.

Iemand dit mee gemaakt en een oplossing heeft?

Thanks
Ik lees op meerdere plekken dat de app voor smart TV niet meer werkt op aansluitingen van NLE(Budget), Oxxio e.d. Maar alleen nog op KPN abonnementen zelf. Dat zou het kunnen verklaren denk ik.

Dat tweede hoort niet te kunnen als je thuis bent. Zo te zien krijgt de app het idee dat de telefoon of tablet niet thuis is en dan wordt het aantal zenders inderdaad ingeperkt. Dat is een rechtenkwestie en je kan op https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm (naar beneden scrollen) zien welke zenders nog wel buitenshuis te zien zijn.
Dus als de telefoon of tablet op dat moment wel op het eigen adres is, dan is er iets mis. Wellicht per ongeluk geen wifi maar 4G dekking. Of Wifi assistent aan waardoor er 4G wordt bijgehaald zonder dat je dat meteen door hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 13:29

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Black-Hole schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:33:
Iemand hier ervaringen met het aansluiten van glasvezel via Budget / KPN? Heb vandaag het installatiepakket ontvangen voor glasvezel alleen kan de monteur pas volgende week telefonisch de installatie doen / instructies geven. Ik kan verder zelf niet direct iets vinden hoe het moet maar heb liever zo snel mogelijk de snelle glasvezelverbinding actief.

Het lijkt erop dat ik het zwarte deel wat ik nu heb ontvangen over het witte KPN glasvezelaansluitpunt moet schuiven maar ik zie ook nog een groene aansluiting zitten in het zwarte opschuifdeel. Verder natuurlijk stroom aansluiten en doorlussen naar het modem met een netwerkkabel.

Iemand die weet hoe het moet?
Ene lege kapje er af(klikken, bij mij oranje kapje) en zwarte 'kastje' er op schuiven. Het schuiven komt wel wat precies, maar met wat tact moet je dit lukken. Werkt bij meer providers zo en er is denk ik wel wat documentatie te vinden online. Ik heb niets hoeven 'activeren', en het werkt direct.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Me_dusa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:29:
[...]

Ene lege kapje er af(klikken, bij mij oranje kapje) en zwarte 'kastje' er op schuiven. Het schuiven komt wel wat precies, maar met wat tact moet je dit lukken. Werkt bij meer providers zo en er is denk ik wel wat documentatie te vinden online. Ik heb niets hoeven 'activeren', en het werkt direct.
1) hij gaf aan dat hij er al achter was
2) jij geeft de handleiding voor een oudere FTU maar je weet niet of hij die heeft. Blijkt dus van niet want hij heeft een modernere FTU waar geen lege kap op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
Me_dusa schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:29:
[...]

Heb je nog iets moeten doen met het witte KPN kastje want daar twijfel ik een beetje over ondanks de gevonden instructie. Alles zit zeg maar 'dicht' aan de onderkant qua aansluitingen op de plek waar de groene connector zit van de zwarte kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Ik heb een aansluiting als deze(rechts is het lege kapje er al af). Dan weet ik niet zeker meer of ik van de geleverde zwarte module eerst de zwarte dopjes van de glasingang moest halen of niet. Daarna is het er overheen schuiven(past maar op een manier). En dat is het eigenlijk.

Daarna UTP er in, naar je router naar keuze en er is internet.
Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/fedc9e9a-3567-48fa-a95f-06952d15fa95.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Me_dusa op 09-12-2020 21:31 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 07:45
Barre73 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:18:
[...]

Ik lees op meerdere plekken dat de app voor smart TV niet meer werkt op aansluitingen van NLE(Budget), Oxxio e.d. Maar alleen nog op KPN abonnementen zelf. Dat zou het kunnen verklaren denk ik.

Dat tweede hoort niet te kunnen als je thuis bent. Zo te zien krijgt de app het idee dat de telefoon of tablet niet thuis is en dan wordt het aantal zenders inderdaad ingeperkt. Dat is een rechtenkwestie en je kan op https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm (naar beneden scrollen) zien welke zenders nog wel buitenshuis te zien zijn.
Dus als de telefoon of tablet op dat moment wel op het eigen adres is, dan is er iets mis. Wellicht per ongeluk geen wifi maar 4G dekking. Of Wifi assistent aan waardoor er 4G wordt bijgehaald zonder dat je dat meteen door hebt?
Bedankt voor je reactie, we gaan op onderzoek uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Black-Hole schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:00:
[...]

Heb je nog iets moeten doen met het witte KPN kastje want daar twijfel ik een beetje over ondanks de gevonden instructie. Alles zit zeg maar 'dicht' aan de onderkant qua aansluitingen op de plek waar de groene connector zit van de zwarte kap.
Zoals je hierboven ziet heb jij een andere FTU (het witte KPN Netwerk kastje) dus jij kan de handleiding volgen. Gewoon stofkapje van de connector halen en de zwarte van onderen eroverheen schuiven. Meer niet.
@Me_dusa heeft een oudere aansluiting van voor 2016 en daar is meer voor nodig.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:25
ik heb iets raars (vind ik zelf) met VDSL via Budget KPN.

In het begin was mijn ping strak 6-7 ms (jitter 0,5) als ik via speedtest.net een sneleheidstest op naar KPN Amsterdam deed.

Opeens was dat 10-11 ms (jitter 0,5) naar dezelfde server.
En afgelopen week opeens weer strak die 7 ms naar KPN, om nu weer terug te schieten naar 10ms gedurende de dag. Ik heb op die momenten geen andere verbruikers op het netwerk.

Hoe kan dit? En hoe kom ik weer terug bij die 7? Heb de standaard instellingen, geen andere DNS oid.

American Express vraagbaak

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:38
Stinger_Ventura schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:54:

In het begin was mijn ping strak 6-7 ms (jitter 0,5) als ik via speedtest.net een sneleheidstest op naar KPN Amsterdam deed.

En afgelopen week opeens weer strak die 7 ms naar KPN, om nu weer terug te schieten naar 10ms gedurende de dag. Ik heb op die momenten geen andere verbruikers op het netwerk.

Hoe kan dit? En hoe kom ik weer terug bij die 7? Heb de standaard instellingen, geen andere DNS oid.
Ik ga er vanuit dat je dit test over ethernet?

• Barre73

Wat doet je denken dat het aan jou ligt? Als jij niets hebt gedaan of aangepast?

• Stinger_Ventura
Barre73 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:02:
[...]

Wat doet je denken dat het aan jou ligt? Als jij niets hebt gedaan of aangepast?
Ik weet niet of het bij mij ligt, of dat het aan de verbinding ligt of instellingen van dan wel Budget of KPN. Heb daar volgens mij geen waarde oordeel over gedaan?

• Barre73
Stinger_Ventura schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:36:
[...]

Ik weet niet of het bij mij ligt, of dat het aan de verbinding ligt of instellingen van dan wel Budget of KPN. Heb daar volgens mij geen waarde oordeel over gedaan?
Je geeft aan "wat moet ik doen om het weer terug te krijgen". Dat suggereerde voor mij dat je het aan jezelf wijt. Ik denk dat het niet aan jou ligt en dat je er dus niet veel aan kon doen. Je kan de klantenservice benaderen maar ik ben bang dat latency of ping daar te moeilijke woorden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Gisteravond kon de Arris in mijn woonkamer de TV gids niet laden. Opnieuw opstarten en in standby en aan; het hielp niet. Problemen met de server. Ongeveer rond 21:30. Rond 23:00 in de slaapkamer geen problemen meer.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 07:39
Er was een landelijke storing. Zie het KPN iTV forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Ik merk het ook wel, misschien door alle thuiswerkers?

Hier een SmokePing van de primary DNS (213.75.63.78) van Budget Thuis, vanaf juli t/m nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrOgUFtpv2FAynjrQZKl426OCGo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jtsXVKN0fV0RXkc2lcRQS9M8.jpg?f=user_large

De gateway (195.190.228.12), eerste hop buiten mijn netwerk is ook wel bijzonder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT8fzv7LBTEmEZzwv-xtAh_OGBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o1d6ve8eC3b4AFovCtWC6dAD.jpg?f=user_large
@stormfly logt dit soort dingen ook, ben benieuwd of hij ook dergelijke dingen ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:30:
[...]

Hier een SmokePing van de primary DNS (213.75.63.78) van Budget Thuis, vanaf juli t/m nu:
[Afbeelding]

De gateway (195.190.228.12), eerste hop buiten mijn netwerk is ook wel bijzonder:
[Afbeelding]
@stormfly logt dit soort dingen ook, ben benieuwd of hij ook dergelijke dingen ziet.
Ik heb hier een hele moderne straatkast, waarbij ik 200Mbit/s over 1 aderpaar kan halen. Ik veronderstel dat het uitmaakt op welke type kast je zit, en welke driver je in je eigen modem gebruikt.

Zelf gebruik ik een EdgeRouter-X met een Vigor 165 in bridge. Detail is dat dit mijn standby lijn is, er gaat alleen smokeping data overheen, geen userdata, tot Ziggo uitvalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5fCW1wKOVALc2tA59JYt35Hx-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jbS8sX53hhvJ0TElNKi0EPGV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LAtIRCViB09HAzjkWGacFrvu9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tdQiMbuahSr1XePphPAW2TAm.png?f=user_large

Dit knikje zag ik op de ziggo lijn ook, dat lijkt meer uit de serverfarm te ontstaan thuis. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 11-12-2020 19:17 ]

• Stinger_Ventura
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Hier overigens weet “opeen” terug naar 6ms overdag en in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 18:11
Iemand ervaring met hoe lang het duurt om een extra tv pakket voordat een extra aangevraagd TV pakket geactiveerd is?
Ik wil voor de maand januari FOX sports aanzetten.
Is dit per maand weer opzegbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:36
maniac_1979 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:43:
Iemand ervaring met hoe lang het duurt om een extra tv pakket voordat een extra aangevraagd TV pakket geactiveerd is?
Ik wil voor de maand januari FOX sports aanzetten.
Is dit per maand weer opzegbaar?
Had half jaar terug het Extra Pakket genomen, had het , geen gelul, binnen half uurtje als het niet 5 minuten was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07
Vandaag is het abonnement gestart. Via WiFi haal ik 100 Mbps down en 8 ms ping. Bij Ziggo had ik 160 Mbps en 16 ms ping.
Dikke prima dus bij Budget :)

Hoe kan het dat de ping lager is via de telefoonlijn?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
OneTimer schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:13:
Vandaag is het abonnement gestart. Via WiFi haal ik 100 Mbps down en 8 ms ping. Bij Ziggo had ik 160 Mbps en 16 ms ping.
Dikke prima dus bij Budget :)

Hoe kan het dat de ping lager is via de telefoonlijn?
Meerdere redenen.

- Met DSL heb je een eigen lijn waardoor je rechtstreeks op de wijkcentrale op glas verder gaat. Coax is een gedeeld medium waardoor je iets meer latency hebt. (Je merkt het overigens bijna niet).

- Bij vectoring VDSL (wat jij hebt) zijn er truukjes uit gehaald om de latency te verminderen; het oudere ADSL had soms boven de 20ms latency:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10660657312.png

- KPN heeft een eigen exchange waar veel partijen ook op aangesloten zijn. Dus minder hops, minder latency.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 28-12-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
Hier sinds vorige week dan ook overgestapt op Budget. Qua internet niets te klagen, haal ruim de beloofde snelheid en de ping is stabiel en exact gelijk gebleven tov T-mobile.

Ik heb er wel goed spijt van dat ik me het TV-abo erbij heb laten aanleuren, wát een bagger is dat. Het kastje is lelijk en lomp, vreet onnodig stroom (want kan niet echt uit) en is vooral zo traag als dikke str*nt door een trechter, de beeldkwaliteit van de live-TV is ondermaats en net zo pixelig als de menu-GUI en het vinden van een programma om terug te kijken is echt een drama. Was ik nou maar gewoon bij NLziet gebleven...

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RonJ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:47:
Hier sinds vorige week dan ook overgestapt op Budget. Qua internet niets te klagen, haal ruim de beloofde snelheid en de ping is stabiel en exact gelijk gebleven tov T-mobile.

Ik heb er wel goed spijt van dat ik me het TV-abo erbij heb laten aanleuren, wát een bagger is dat. Het kastje is lelijk en lomp, vreet onnodig stroom (want kan niet echt uit) en is vooral zo traag als dikke str*nt door een trechter, de beeldkwaliteit van de live-TV is ondermaats en net zo pixelig als de menu-GUI en het vinden van een programma om terug te kijken is echt een drama. Was ik nou maar gewoon bij NLziet gebleven...
Dit hoor ik echt voor het allereerst. Het TV product is van KPN en het enige dat daar momenteel niet op loopt is de snelheid van het menu (dus die traagheid waar jij het over hebt)
Kastje kan wel degelijk uit met de knop aan de achterkant maar opnieuw opstarten duurt daarna wel minstens een minuut. Beeldkwaliteit is wss eerder een verkeerde instelling in dat menu want daar hoor ik nooit klachten over, zeker niet in vergelijking met NL ziet.
Vinden programma zit gewoon in het zoeken veld bovenin het menu maar dan is die traagheid weer een probleem, dat snap ik wel.

Wat die traagheid betreft: KPN is er wel druk mee bezig aangezien de helft van haar klanten (en die van andere providers zoals Budget) er over klagen:
nieuws: KPN draait update decoders die tv-gids sneller moest maken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@RonJ

Begrijp ik nou dat jij GEEN Tv had bij T-mobile? Wil namelijk zelf over naar T-mobile..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 05:35
ik ben ook sinds gisteren ook online, na jaren Ziggo. het was wel even een gedoe, met name om het isra-punt te vinden. de helpdesk is moeilijk te bereiken, iedere keer sta je zo'n 10-15 minuten in de wacht. bij mij bleek het isra-punt na lang zoeken in de gangkast te zitten. er kwamen hier wel vier verschillende kpn-kabels naar binnen. nu goeie snelheid: ping 8ms, down 100 en up 31 (via Wifi). overigens wel netjes dat Ziggo pas afsluit wanneer je met je nieuwe provoider daadwerkelijk online bent (door het gedoe van hierboven duurde het een dag langer).

heb wel een paar vragen:

- geen android tv app begrijp ik? zoals sommigen hierboven had ik geen televisie moeten doen, maar voor dat bedrag NLZiet moeten aanschaffen. die android tv app van ziggo ga ik wel missen. ook vervelend dat die Arris tv box niet via wifi werkt, een kabel trekken vanaf mijn gangkast waar het modem nu staat, is geen optie.

- ik had (heb) een duo Tp-Link Deco M9 mesh systeem, waarbij ik één unit gebruikte als router, en ééntje als extender. ik heb voor nu dezelfde setup gehouden door mijn Deco router in de Experia te prikken. nu staat de Experia box precies in het midden van de woning, en moet ik dus twee kanten op 'verlengen'. is het aan te raden om de Experia box als router te gebruiken, en de twee Deco's als access points? ik begrijp dat een derde deco niet gaat werken als je die direct op het de Deco router wil aansluiten (network loop)

al met al blij dat ik online ben, zag het even somber in toen ik een hele middag rode en blauwe draadjes aan het strippen was. wel jammer van tv, ik kan nu alleen casten van de telefoon. en Ziggo Sport ga ik ook wel missen vrees ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Inderdaad de Arris TV decoder is sinds de laatste update stukken trager geworden..... 5 seconden om van TV kijken naar de TV gids te gaan en nog 2 seconden om de lijsten in de gids te zien in HD modus. In SD gaat het 2 seconden "vlotter".

Dat gaat de verkeerde kant op: tijd voor een opvolger van de Arris!!

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 30-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
habermas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:36:al met al blij dat ik online ben, zag het even somber in toen ik een hele middag rode en blauwe draadjes aan het strippen was. wel jammer van tv, ik kan nu alleen casten van de telefoon. en Ziggo Sport ga ik ook wel missen vrees ik
Je hebt grote kans dat je op kanaal 14 nog Ziggo Sports kunt kijken, die is niet gecodeerd. Even de coax direct in de TV stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RonJ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:47:

Even in je menu de instelling van 720p naar Automatisch of 1080p zetten. Waarschijnlijk is dat het probleem.

De traagheid is bekend en wordt aan gewerkt, al speelt dit probleem bij ons thuis totaal niet. Het is bloedsnel hier.

En stroomverbruik valt reuze mee, <1 watt in standby. Ik ken een Horizon Box die 60 watt wegstookte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De tv-gids is inderdaad een ramp momenteel, ook aanzetten lijkt de laatste dagen telkens langer te duren. Maar gewoon tv kijken en wisselen van zender, zonder de tv gids te gebruiken , gaat dan wel weer rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar de Tv-Gids was VOORRR de update van Augustus hardstikke rap. Mijn insteek: ze hadden ze boxen die te langzame cpu hebben voor die nieuwe fancy onzin-Fw, moeten met rust laten. Stuur dan eerst iedereen een 4k-box. Ja ik weet dat dat niet realistisch is, maar aan het feit dat ik nu met een langzamere box zit heb ik ook niet echt direct een boodschap.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 30-12-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:04
Sjah schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:13:
Ja, maar de Tv-Gids was VOORRR de update van Augustus hardstikke rap. Mijn insteek: ze hadden ze boxen die te langzame cpu hebben voor die nieuwe fancy onzin-Fw, moeten met rust laten. Stuur dan eerst iedereen een 4k-box. Ja ik weet dat dat niet realistisch is, maar aan het feit dat ik nu met een langzamere box zit heb ik ook niet echt direct een boodschap.
Het ligt niet aan de CPU.
De update die 10 december werd verspreid (en weer werd ingetrokken) zorgde ervoor dat het wel snel was.
En die update had er niet automagisch een snellere CPU in gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

stormfly schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:53:
[...]

Je hebt grote kans dat je op kanaal 14 nog Ziggo Sports kunt kijken, die is niet gecodeerd. Even de coax direct in de TV stoppen.
Die truuk ken ik. Alleen ligt de Ziggo TV gids me niet zo, verder wel gratis ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 30-12-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dennis-L schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:21:
[...]

Het ligt niet aan de CPU.
De update die 10 december werd verspreid (en weer werd ingetrokken) zorgde ervoor dat het wel snel was.
En die update had er niet automagisch een snellere CPU in gefabriceerd.
Heb jij dat uit ervaring? Want ik heb die Fw ook even gehad, en ik merkte niks qua winst. Of heb je een 4k-box die het toch wel goed afhandelt....het ligt wel aan de CPU, waarom klaagt niemand met de 4kbox 5202....simpel omdat die al die zwaardere eisen van de fancy-Fw aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Sjah schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:31:
[...]

Heb jij dat uit ervaring? Want ik heb die Fw ook even gehad, en ik merkte niks qua winst. Of heb je een 4k-box die het toch wel goed afhandelt....het ligt wel aan de CPU, waarom klaagt niemand met de 4kbox 5202....simpel omdat die al die zwaardere eisen van de fancy-Fw aankan.
Ja dat heb ik, en duizenden anderen, uit ervaring.
En nee, ik heb geen 4K box.

Er is overigens niks fancy's aan de TV gids.
Dat is een HTML pagina met wat letterjes en cijfertjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 30-12-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 20:31
Jammer om te lezen dat de gids trager is geworden. Na een rampjaar met Ziggo ga ik weer terug naar KPN/Budget en wat ik me nog goed kon herinneren was de vlotheid van het kastje. Hopelijk is dit weer gefixt als eind februari m'n lijn wordt opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-04 12:40
Vanaf vandaag aangesloten bij Budget Alles-in-1 en ik kan alleen zeggen: wat een verademing t.o.v. Ziggo. Internetsnelheid omhoog van 50/5 naar 100/30 en ik haal het ook boven via wifi dus dat is uitstekend. De tv-ontvanger van KPN biedt veel meer functies dan de Pace Mediabox van Ziggo die ik had. Ik kan nu alle programma's terugkijken in HD-kwaliteit, begin gemist doen en live tv pauzeren. Op de Pace kon ik alleen de programma's van NPO en SBS terugkijken in SD-kwaliteit; voor de rest moest ik naar de Ziggo Go-app waarbij casten naar de tv niet mogelijk was. Van een trage gids bij KPN merk ik niks, maar ik ben de Pace gewend waarbij je standaard moet wachten als je iets wilt opzoeken, terugkijken etc. Kortom: veel meer producten voor een veel lagere prijs dus ik ben op dit moment heel tevreden; hopelijk blijft het zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Sjah schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:41:
@RonJ

Begrijp ik nou dat jij GEEN Tv had bij T-mobile? Wil namelijk zelf over naar T-mobile..
Ik kan je dat ten zeerste afraden voorlopig. Nieuwe klanten krijgen het vernieuwde tvplatform. En dat is echt 10x niks. Lees het tv gedeelte van hun forum maar eens door.

Als het werkt is het goed. Maar het zoeken naar een programma om terug te kijken is drama. Alles staat door elkaar heen, kan niet gesorteerd worden op uitzenddatum,
beeldkwaliteit is iets achteruit gegaan tov het oude platform,
Meerdere keren het tv kastje resetten dmv stekker uit en weer in omdat de tv opeens geen signaal meer krijgt,
Tv stream loopt ~30 seconden achter (vooral vervelend bij live sport)

Klantenservice is ook ondermaats, telefonisch een uur in de wachtrij is standaard, e-mail reageren ze niet op, op hun forum ook niet. Enige wat helpt is via Twitter een berichtje sturen, maar dan krijg je eigenlijk alleen antwoorden van; we vinden het heel erg, maar kunnen er niks aan doen.

Zelfs bij online heb ik het nooit zo slecht meegemaakt. En dat zegt heel wat.

• Sjah
Anoniem: 374460 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:15:
[...]

Als het werkt is het goed. Maar het zoeken naar een programma om terug te kijken is drama. Alles staat door elkaar heen, kan niet gesorteerd worden op uitzenddatum,
beeldkwaliteit is iets achteruit gegaan tov het oude platform,
Meerdere keren het tv kastje resetten dmv stekker uit en weer in omdat de tv opeens geen signaal meer krijgt,
Tv stream loopt ~30 seconden achter (vooral vervelend bij live sport)
30....onaanvaardbaar, en vraag me af of dat echt wel waar is..

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 31-12-2020 00:13 ]

• krakendmodem
Sjah schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:12:
[...]

Opzich is dat makkelijk te vergelijken; pak een gratis Digitenne signaal uit de lucht of kijk wat de buren aan het kijken zijn en zet de zelfde zender op. Et voila. :p.

Toen wij nog via de schotel keken hadden we twee a drie seconden vertraging met het beeld vergeleken met de kabel. Als het journaal gestart werd op de kabel, zaten wij nog in de aankondiging "en nu het journaal".

Nog makkelijker. Zet het journaal aan en pak een klok/website die synchroniseert met een atoomklok

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 31-12-2020 08:00 ]

Sjah schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:12:
[...]

Vaak genoeg gehad dat ik een voetbalwedstrijd zat te kijken, en eerder een melding op mijn telefoon kreeg dat er gescoord was dan dan ik het had gezien.

Heb de app maar verwijderd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Sjah schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:41:
@RonJ

Klopt, ik keek hiervoor TV via NLziet op een apple-TV, een veel betere gebruikerservaring wmb ;)

Ik had me gewoon even beter moeten verdiepen in de TV-dienst, ik kijk eigenlijk alleen maar dingen terug en dan is een week terugkijken bij het basispakket gewoon niet genoeg in vergelijking. Had dus beter bij NLziet kunnen blijven...

Ik dacht ook te begrijpen dat er een Apple-TV en/of AndroidTV app van KPN was die je kan gebruiken, maar dat blijkt alleen iOS+chromecast en tizen/webOS te zijn, dat is leuk voor een 2e of 3e tv, maar daar ga ik voor in de woonkamer niet aan beginnen.
stormfly schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:53:
[...]

Dat gaat hier al 3 jaar goed voor de F1 :X Heb er voor de zekerheid een one-way filter tussen gezet, dan kunnen ze nooit zien dat je dat gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door RonJ op 31-12-2020 11:40 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
RonJ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:34:
[...]

Dat gaat hier al 3 jaar goed voor de F1 :X Heb er voor de zekerheid een one-way filter tussen gezet, dan kunnen ze nooit zien dat je dat gebruikt.
Het is simpele ongecodeerde CATV die sowieso al one-way is vanuit Ziggo dus dat kunnen ze toch al nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Even een korte vraag. Ik ben gisteren overgestapt naar Budget. Mijn abonnement zou eigenlijk pas op 4 januari ingaan, maar ik heb alles aangesloten met een oude Fritzbox en het werkt naar behoren. Vandaag kreeg ik ook een mail van Budget dat mijn pakket is aangesloten en dat ik online ben. Morgen krijg ik echter het installatiepakket pas met de Experiabox. Is het nog nodig om deze tijdelijk aan te sluiten zodat hij zich aan kan melden? Ik heb eerdere berichten hierover gelezen omdat anders de activatie niet goed zou gaan, maar de mail van Budget brengt me aan het twijfelen.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Ik heb nooit nadelige zaken ervaren door dit niet te doen.

Me_dusa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ik heb mijn Arris-box nog eens getimed (het leek me langer te duren):
  • van standby naar aan 9,97 sec
  • van TV kijken naar TV gids 10,22 sec
  • van TV gids naar TV kijken ook rond de 10 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
OgWok schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:40:
Ik heb mijn Arris-box nog eens getimed (het leek me langer te duren):
Een Arris-box is gewoon de ontvanger die je standaard krijgt? Dan heb ik die ook maar bij mij duren deze drie handelingen ongeveer de helft, zeker niet meer dan 5-6 seconden. Mijn abo is 100/30, ik weet niet of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

grun93 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Een Arris-box is gewoon de ontvanger die je standaard krijgt? Dan heb ik die ook maar bij mij duren deze drie handelingen ongeveer de helft, zeker niet meer dan 5-6 seconden. Mijn abo is 100/30, ik weet niet of dat verschil maakt.
Klopt. Het was ook anderen opgevallen dat de box na een downgrade stukken trager was geworden. 5-6 sec is in SD mode "normaal". Maar het is beter geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hier is de Arris box ook traag als stroop geworden sinds een paar weken.
Bij installatie in oktober viel het me op hoe lekker vlot en responsief die was, maar nu is het echt hinderlijk. Zeker omdat je jezelf afvraagt na een paar seconden of je de knop wel hebt ingedrukt, en dus nog een keer drukt of weg drukt... en met al die vertraging in het systeem blijf je dan ongemak ervaren.

Hoop dat het snel opgelost is. Hier ook 102/28, maar denk niet dat de snelheid van je lijn een beperkende factor is, aangezien het weinig data nodig heeft lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb stiekem nog steeds gratis Ziggo Sport. Dat zou gratis zijn t/m 27 december. Zouden ze vergeten zijn het uit te zetten of zit ik ineens aan een contract vast? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jochemm schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:37:
Ik heb stiekem nog steeds gratis Ziggo Sport. Dat zou gratis zijn t/m 27 december. Zouden ze vergeten zijn het uit te zetten of zit ik ineens aan een contract vast? :+
De kristallen bol is hier even stuk...... misschien even naar Ziggo bellen? ;)

Als Ziggo niet wil dat jij kijkt zonder te betalen, dan moeten ze het signaal van de coax halen.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 04-01-2021 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OgWok schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:24:
[...]

De kristallen bol is hier even stuk...... misschien even naar Ziggo bellen? ;)

Als Ziggo niet wil dat jij kijkt zonder te betalen, dan moeten ze het signaal van de coax halen.
Ziggo is hier geen partij in. Zoals @Jochemm al zei zou Ziggo sport gratis zijn tot 27 december, maar is het nog steeds te ontvangen. Ik vermoed dat het vandaag wel over is met de pret.

Even een vraagje voor een vriend :+ . In de zender lijst op de website staan 2 18+ zenders, maar deze kan hij niet ontvangen. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Ziggo is hier geen partij in. Zoals @Jochemm al zei zou Ziggo sport gratis zijn tot 27 december, maar is het nog steeds te ontvangen. Ik vermoed dat het vandaag wel over is met de pret.

Even een vraagje voor een vriend :+ . In de zender lijst op de website staan 2 18+ zenders, maar deze kan hij niet ontvangen. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-04 12:51
Vraagje aan de gebruikers van budget hier; Ik zit momenteel al bij online.nl op het KPN netwerk, maar deze lijken specifieke port forwards (een hoop eigenlijk) te blokkeren. Zijn hier problemen mee vanuit budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 13:29
@Anoniem: 374460
Standaard staan die zenders op verborgen.
Kijk is onder menu->instellingen en zenders verbergen. Als er een wit kruisje bijstaat zie je die zenders niet.

[ Voor 4% gewijzigd door gjtm op 04-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gjtm schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:17:
@Anoniem: 374460
Standaard staan die zenders op verborgen.
Kijk is onder menu->instellingen en zenders verbergen. Als er een wit kruisje bijstaat zie je die zenders niet.
Bedankt! Ik zal het even. Doorgeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
JH34D schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:16:
Vraagje aan de gebruikers van budget hier; Ik zit momenteel al bij online.nl op het KPN netwerk, maar deze lijken specifieke port forwards (een hoop eigenlijk) te blokkeren. Zijn hier problemen mee vanuit budget?
Budget = KPN je mag aannemen dat het gelijkwaardig in gericht is qua core bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
JH34D schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:16:
Ik heb hier Ipsec en HTTP(S) openstaan, die poorten werken iig prima. Vaak wordt alleen poort 25/SMTP hard geblokkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 04-01-2021 12:03 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 14:17
Vraagje:

Mijn verbinding is minder stabiel dan de laatste paar maanden. Is er een manier om bijv. een Fritzbox te krijgen van Budget? Of wordt er aangeraden om een versterker te plaatsen (heb twee verdiepingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10
Bandicoot schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:37:
Even een korte vraag. Ik ben gisteren overgestapt naar Budget. Mijn abonnement zou eigenlijk pas op 4 januari ingaan, maar ik heb alles aangesloten met een oude Fritzbox en het werkt naar behoren. Vandaag kreeg ik ook een mail van Budget dat mijn pakket is aangesloten en dat ik online ben. Morgen krijg ik echter het installatiepakket pas met de Experiabox. Is het nog nodig om deze tijdelijk aan te sluiten zodat hij zich aan kan melden? Ik heb eerdere berichten hierover gelezen omdat anders de activatie niet goed zou gaan, maar de mail van Budget brengt me aan het twijfelen.
Vanochtend op Budget overgegaan vanaf Online.nl. Router (Fritzbox 3490) uit en aan, Telfort profiel gekozen (nadat er geen Internet leek te zijn op het huidige profiel) et voilà.. alles werkt. Lekker de EB in de doos laten zitten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
Mooi, ik heb hier alles werkend op een Fritzbox 7369. Het modem laat ik lekker in de doos. Al was het maar omdat Budget er een incomplete voedingsadapter bij heeft geleverd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit hier nog fijn op de Experiabox V10. Weet niet of de V10 of de 10a nu fijner is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
SaraNostra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
Vraagje:

Mijn verbinding is minder stabiel dan de laatste paar maanden. Is er een manier om bijv. een Fritzbox te krijgen van Budget? Of wordt er aangeraden om een versterker te plaatsen (heb twee verdiepingen)?
Een ander modem dan een Experiabox krijg je niet van Budget. Als het bereik van de wifi het probleem is dan ga je dat waarschijnlijk ook niet oplossen met een Fritzbox ipv de Experiabox. Je zult dan het signaal moeten versterken of bekabeld een extra access point aansluiten op een plek dichter bij de plek waar je slecht bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Bandicoot schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Een ander modem dan een Experiabox krijg je niet van Budget. Als het bereik van de wifi het probleem is dan ga je dat waarschijnlijk ook niet oplossen met een Fritzbox ipv de Experiabox. Je zult dan het signaal moeten versterken of bekabeld een extra access point aansluiten op een plek dichter bij de plek waar je slecht bereik hebt.
Duidelijk, maar ik heb al twee versterkers (van NLEx zelf), maar de verbinding is simpelweg niet stabiel genoeg. Zou een Google Nest WIFI (met extra punt) werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JfbK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 23:37
Een paar maanden geleden zat ik met hetzelfde probleem dat Teams sessies spontaan werden afgebroken in een nieuwbouwflat. Omdat dit geen werkbare situatie was, heb ik eerst een Fritzbox 7590 bekabeld aangesloten in mijn werkkamer met helaas hetzelfde resultaat. Daarna een tweedehands Ubiquity access point (AC-LR en poe-injector) geregeld en wederom bekabeld aangesloten op de KPN Experiabox (v10). Door een raspberrypi voor de controllersoftware te gebruiken zijn de WiFi-problemen nu gelukkig geschiedenis. :)

[ Voor 29% gewijzigd door JfbK op 04-01-2021 18:30 . Reden: Nogmaals aanvullende info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Laatst online: 11:19
SaraNostra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
Vraagje:

wat is minder stabiel? geef is voorbeelden kunnen we mee denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:42
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:05:
Hier is de Arris box ook traag als stroop geworden sinds een paar weken.
Bij installatie in oktober viel het me op hoe lekker vlot en responsief die was, maar nu is het echt hinderlijk. Zeker omdat je jezelf afvraagt na een paar seconden of je de knop wel hebt ingedrukt, en dus nog een keer drukt of weg drukt... en met al die vertraging in het systeem blijf je dan ongemak ervaren.

Hoop dat het snel opgelost is. Hier ook 102/28, maar denk niet dat de snelheid van je lijn een beperkende factor is, aangezien het weinig data nodig heeft lijkt mij.
Zelfde ervaring. Je blijft drukken, heel irritant.

Iemand al informatie over een eventuele update dit gaat verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Berpie74 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Zelfde ervaring. Je blijft drukken, heel irritant.

Iemand al informatie over een eventuele update dit gaat verhelpen?
Staat net op de t.net, half januari.

nieuws: KPN komt in januari met update voor decoders die tv-gids sneller moet...

[ Voor 34% gewijzigd door hjs op 04-01-2021 21:25 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:42
Dat is inderdaad vers nieuws. En hopelijk ook goed nieuws, tenminste als de ontvangers van Budget deze update ook gelijk krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gister maar eens de helpdesk van Budget gebeld over mijn trage Arris box. 2x "we zijn niet bereikbaar door een technische storing" en 1x opgenomen en na een paar seconden weer verbroken.

OK het zijn rare tijden. 4e keer iemand aan de lijn. Probleem uitgelegd. De man wist van de software die het probleem veroorzaakte, dus dat is winst.

Hij raadde me aan de software op de Arris opnieuw te installeren. Heb dat gedaan en na opnieuw installeren en opstarten kwam de box met de mededeling dat er nieuwe software was en of ik die wilde installeren ?!
Eeehm, voorruit doe het nog maar een keertje dan. Dat is dan 2x 10 minuten installeren, maar OK.

Resultaat: van TV kijken naar TV gids: 3 sec. Van TV Gids naar TV kijken 3 sec. Dat is beter dan wat ik had nl: 10 sec.

Blijft natuurlijk dat ik vind dat naar bv. de TV gids overschakelen rond de 1 sec. hoort te zitten. Het is in ieder geval beter dan het was en het advies van de helpdesk heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
MrOsman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:34:
[...]

wat is minder stabiel? geef is voorbeelden kunnen we mee denken?
De ene keer haalt ie hoge snelheden, de andere keer beginnen YouTube video's random te haperen. Het voelt niet heel stabiel, omdat de verbinding wel eens wegvalt of vooral: het wordt significant langzamer waardoor je er niet alles uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:27:
[...]

De ene keer haalt ie hoge snelheden, de andere keer beginnen YouTube video's random te haperen. Het voelt niet heel stabiel, omdat de verbinding wel eens wegvalt of vooral: het wordt significant langzamer waardoor je er niet alles uit kunt halen.
Ik geloof dat je dit allemaal op WIFI doet?
hoe ver is de afstand? anders kan je modem even in kijken naar je logs of je verbinding weg vat?
Mesh Wifi punt kan je opbouwen is een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
MrOsman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Ik geloof dat je dit allemaal op WIFI doet?
hoe ver is de afstand? anders kan je modem even in kijken naar je logs of je verbinding weg vat?
Mesh Wifi punt kan je opbouwen is een oplossing?
Klopt, allemaal op WiFi. Afstand is rond de 30 meter - maar wel 1 verdieping boven.

Hoe kijk ik naar de logs? Via de router? Heb zelf geen ervaring met Mesh... is dat simpel om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Klopt, allemaal op WiFi. Afstand is rond de 30 meter - maar wel 1 verdieping boven.

Hoe kijk ik naar de logs? Via de router? Heb zelf geen ervaring met Mesh... is dat simpel om te doen?
check bijv.. > https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366
ik weet niet of je goedkoper kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Even een vraag als leek:
Ik heb al twee versterkers - is dit een vervanging? Zo ja, zijn deze wezenlijk beter dan niet-Mesh versterkers (de standaard NLEx versterkers)?

Of is dit iets dat erbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Even een vraag als leek:
Ik heb al twee versterkers - is dit een vervanging? Zo ja, zijn deze wezenlijk beter dan niet-Mesh versterkers (de standaard NLEx versterkers)?

Of is dit iets dat erbij komt?
welke heb je noem is wat op of zet een afbeelding
versterks zijn oude tijd mesh is de goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
MrOsman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:24:
[...]

welke heb je noem is wat op of zet een afbeelding
versterks zijn oude tijd mesh is de goede optie
Deze, om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://internetvergelijken.org/wp-content/uploads/2018/09/wifiversterker-modem-nle.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ik zou die weg laten. je gaat achter in snelheid
wat je modem uitsend wordt opnieuw opgevangen en opnieuw uitverzonden verlies je altijd wat nooit 100% stabiel
maar met zo een mesh systeem ben je 99.9% goed gedekt
dode hoeken waar je geen internet hebt kan je met zo een mesh halen
tp link was een voorbeeld ook heb je ander modellen

ik heb die van xiaomi op aliexpress aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
MrOsman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:39:
[...]

ik zou die weg laten. je gaat achter in snelheid
wat je modem uitsend wordt opnieuw opgevangen en opnieuw uitverzonden verlies je altijd wat nooit 100% stabiel
maar met zo een mesh systeem ben je 99.9% goed gedekt
dode hoeken waar je geen internet hebt kan je met zo een mesh halen
tp link was een voorbeeld ook heb je ander modellen

ik heb die van xiaomi op aliexpress aangeschaft
Maar hoe groot is het verschil/verlies?

Hoe dan ook, bedankt voor deze waardevolle tip! Ik ga dit checken!

Laatste vraag: is de Google Nest ook een goede Mesh of is dat niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Maar hoe groot is het verschil/verlies?

Hoe dan ook, bedankt voor deze waardevolle tip! Ik ga dit checken!

Laatste vraag: is de Google Nest ook een goede Mesh of is dat niet het geval?
best wel groot.
mesh van google is ook wel OK vooral de nieuwe variant maar kijk even rond naar AX modellen nieuwe techniek wifi 6 5g ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb in eerste instantie die combi vervangen voor de Fritz 7490 en dat beviel mij vwb stabiliteit en wifi bereik een stuk beter. Nu staat er een Fritz 7530 en hangt de 7490 bij de buren.
Beide voor een paar tientjes gekocht op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:00
OgWok schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:03:

Hij raadde me aan de software op de Arris opnieuw te installeren. Heb dat gedaan en na opnieuw installeren en opstarten kwam de box met de mededeling dat er nieuwe software was en of ik die wilde installeren ?!
Eeehm, voorruit doe het nog maar een keertje dan. Dat is dan 2x 10 minuten installeren, maar OK.

Resultaat: van TV kijken naar TV gids: 3 sec. Van TV Gids naar TV kijken 3 sec. Dat is beter dan wat ik had nl: 10 sec.

Blijft natuurlijk dat ik vind dat naar bv. de TV gids overschakelen rond de 1 sec. hoort te zitten. Het is in ieder geval beter dan het was en het advies van de helpdesk heeft geholpen.
Bij mij hetzelfde resultaat: 3 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
OgWok schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:03:
Na de update merkte ik een duidelijke verbetering in het stereo geluid op de koptelefoon, hoewel de configuratie niet aangepast is. Met name de kanaalscheiding is een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
hjs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Ik heb in eerste instantie die combi vervangen voor de Fritz 7490 en dat beviel mij vwb stabiliteit en wifi bereik een stuk beter. Nu staat er een Fritz 7530 en hangt de 7490 bij de buren.
Beide voor een paar tientjes gekocht op marktplaats.
Maar kan Budget dit zelf niet leveren? Of moet ik dat echt zelf kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ja en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 05:35
MrOsman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:29:
[...]

best wel groot.
mesh van google is ook wel OK vooral de nieuwe variant maar kijk even rond naar AX modellen nieuwe techniek wifi 6 5g ect
ik had, toen ik nog bij Ziggo zat, eerst de Google Nest mesh, maar dat werkte niet goed. daarna de TP-link Deco M9 gehaald (2 stuks) en dat werkte een stuk beter.

nu het isra-punt van kpn/budget echter in het midden van de woning zit en ik twee kanten op moet versterken zit ik nog te puzzelen op de beste oplossing (2 kanten op versterken schijnt met mesh loops te veroorzaken).

maar Deco > Google nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:16

MsG

Forumzwerver

Ik krijg op mijn vaste lijn via Budget Alles in 1, met de KPN televisie-app ineens een melding dat ik op een KPN-lijn moet zitten. Meer mensen dat probleem?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Laatst online: 13:29
Is al eerder voorbij gekomen, de app van KPN op een samsung en lg tv zijn alleen bedoeld voor KPN klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 07:33
Vraag hier eigenlijk. Ben overgestapt van KPN naar budget alles in 1. Nu wil ik eigenlijk de Experiabox vervangen door een Pfsense. Maar kan maar niet echt vinden wat nou de exacte instellingen zijn. Het gaat om alleen internet. Heeft iemand hiervoor een juiste handleiding waarbij je de Pfsense rechtstreeks aansluit op de NT. Hoor het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
Murrays schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:44:
Vraag hier eigenlijk. Ben overgestapt van KPN naar budget alles in 1. Nu wil ik eigenlijk de Experiabox vervangen door een Pfsense. Maar kan maar niet echt vinden wat nou de exacte instellingen zijn. Het gaat om alleen internet. Heeft iemand hiervoor een juiste handleiding waarbij je de Pfsense rechtstreeks aansluit op de NT. Hoor het graag.
Budget werkt op het Telfort profiel dus VLAN 34, DHCP :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 10-01-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04 23:07
Goedemorgen,

Even een kort vraagje, klopt het dat je inmiddels geen 500mbit abbo meer kan nemen bij budget alles in 1? Wat betekent dit als je zo'n abbo al hebt? Word dat ooit gedowngrade? Ik hoop het toch niet want ik ben eigenlijk prima tevreden over Budget alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

SaraNostra schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Hier wil ik nog even op reageren. Je bent nu oplossingen aan het bedenken terwijl (voor mij in elk geval) de oorzaken niet duidelijk zijn. Een belangrijke checkvraag: Is je verbinding alleen traag via wifi ver weg? Of ook als je met een ethernetkabel verbindt?

(het is wel waarschijnlijk dat het aan je wifi ligt overigens)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Mschrijver88 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:45:
Goedemorgen,

Even een kort vraagje, klopt het dat je inmiddels geen 500mbit abbo meer kan nemen bij budget alles in 1? Wat betekent dit als je zo'n abbo al hebt? Word dat ooit gedowngrade? Ik hoop het toch niet want ik ben eigenlijk prima tevreden over Budget alles in 1.
Er kunnen blijkbaar geen nieuwe 500/500 abonnementen worden afgesloten.
Bestaande blijven gewoon 500/500, zolang je abonnement loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vannacht om 2:00u zag ik toevallig dat de Arris werd geupdate. Lijkt iets vlotter te werken.
Anderen ook dezelfde ervaring?

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste