Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:29
OgWok schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:12:
Vannacht om 2:00u zag ik toevallig dat de Arris werd geupdate. Lijkt iets vlotter te werken. Anderen ook dezelfde ervaring?
Dat gaan we meteen proberen.... ja, het laden van de gids gaat idd iets sneller. Gevoelsmatig ongeveer de helft sneller dan gisteren. Echt flitsend is het niet, maar er valt mee te leven.

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18:31
Murrays schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:44:
Vraag hier eigenlijk. Ben overgestapt van KPN naar budget alles in 1. Nu wil ik eigenlijk de Experiabox vervangen door een Pfsense. Maar kan maar niet echt vinden wat nou de exacte instellingen zijn. Het gaat om alleen internet. Heeft iemand hiervoor een juiste handleiding waarbij je de Pfsense rechtstreeks aansluit op de NT. Hoor het graag.
Is dit op glas of op dsl?

• Murrays
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:19
MrOsman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Is dit op glas of op dsl?
De vraag was over glas en inmiddels is het gelukt :).

• MrOsman
Sinds vandaag volledig over op Budget Thuis ook had ik 2 mobiel van Budget.
Budget Thuis begon niet helemaal zoals ik had gewilt.
in de ochtend 8:00 kwam ik achter dat mijn lijn nog niet OK was
Volgens Budget was dat wel.zo hadden zij van KPN een bericht.
4x gebeld 4 verschillende medewerkers, heel slecht. 2 dames 2 jongens. verschillende verhalen geen kennis of kunde, (NLE was toch beter of anders alleen het gevoel geven dat ze voor je zitten was OK)
in de middag 15:00 uur zelf opgelost door eerst reset knopje te drukken vervolgens WPS knop.
blijkbaar een nieuwe Reset voor V10A :) KPN noemt dit Monteur reset :)
wel nog ticket openstaan bij KPN voor lijn onderzoek.

maar snelheid draadloos haal ik boven de 100 terwijl ik abo heb van 100 :)

[Voor 19% gewijzigd door MrOsman op 25-01-2021 21:57]

• Rocketman
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01-03 18:44
Vorig jaar had ik een overstap gepland van Telfort VDSL+ naar Budget, maar werd op het laatste moment telefonisch omgepraat door een Telfort medewerker. Inmiddels heb ik opnieuw een internet abonnement afgesloten bij Budget en het verkooptelefoontje van KPN kwam na de 14 dagen bedenktijd, te laat dus.
Binnenkort gaat dat nieuwe abonnement in en vraag ik me af wat ik ga merken van die migratie.
Ik gebruik een Fritzbox 7590 met Telfort instellingen en die instellingen zouden volgens dit forum moeten overeenkomen met de Budget gegevens.
Hoef ik niets te doen, of moet ik het modem op de bewuste dag herstarten? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?

• MrOsman
Rocketman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:12:
Vorig jaar had ik een overstap gepland van Telfort VDSL+ naar Budget, maar werd op het laatste moment telefonisch omgepraat door een Telfort medewerker. Inmiddels heb ik opnieuw een internet abonnement afgesloten bij Budget en het verkooptelefoontje van KPN kwam na de 14 dagen bedenktijd, te laat dus.
Binnenkort gaat dat nieuwe abonnement in en vraag ik me af wat ik ga merken van die migratie.
Ik gebruik een Fritzbox 7590 met Telfort instellingen en die instellingen zouden volgens dit forum moeten overeenkomen met de Budget gegevens.
Hoef ik niets te doen, of moet ik het modem op de bewuste dag herstarten? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?
je hoeft niks te doen ik moest modem van hun gebruiken v10a maar de modems van budget zijn van Telfort ook zie je dat aan Telfort.logo
geen idee wat mijn probleem was of is wel slechte klantenservice er zitten mensen achter tel omdat ze zitten voor geld de rest boeit ze niet echt merkte ik ook hoorde ik aan de tel dat ze geen backoffice of wat hebben het is mensen binnen hengelen

ik werd ook door kpn gebeld van we zien dat je ons gaat verlaten of ik een reden voor had toen ik zei kpn duur wou medewerker korting geven toen kwam medewerker met de vraag wanneer heb jeje aangemeld bij budget.zo kwamen we achter dat budget eerst 14 dagen wacht na 14 dagen pas overstapservice ingang zet zodat je niet overgehaald kan worden door je huidige provider wel een slimme zet

• Rocketman
Als ik commercieel manager was bij Budget zou ik ook even 14 dagen wachten. Ik had KPN ook wel even kunnen bellen voor een voordelige verlenging van mijn contract dat al 16(!) jaar oud was, maar ik had geen zin meer in handjeklap voor een paar euro's. Wat ik wil is een snelle, kale en voordelige vaste internetverbinding en als Budget die kan bieden voor normale tarieven, stap ik dus over.
Al die jaren heb ik eigenlijk nooit problemen gehad en de medewerkers van Telfort alleen maar aan de lijn gehad ivm contractverlenging, dus die slechte klantenservice van Budget interesseert mij niet zo heel erg.
Ik ga wel zien wat er gebeurt.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:39
MrOsman schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:06:
[...]

ik werd ook door kpn gebeld van we zien dat je ons gaat verlaten of ik een reden voor had toen ik zei kpn duur wou medewerker korting geven toen kwam medewerker met de vraag wanneer heb jeje aangemeld bij budget.zo kwamen we achter dat budget eerst 14 dagen wacht na 14 dagen pas overstapservice ingang zet zodat je niet overgehaald kan worden door je huidige provider wel een slimme zet
Wat dat laatste betreft: Dat is ook gewoon in hun eigen belang. Jij hebt als klant 14 dagen om alsnog op je bestelling terug te komen. Budget heeft die 14 dagen niet richting KPN Wholesale.. Als zij dus binnen die 14 dagen namens jou de lijn bestellen en jij zegt alsnog af, dan moet Budget wel gewoon afrekenen bij KPN Wholesale.
Als je zeker bent van je zaak kan je die 14 dagen niet afwachten maar zoals je zelf al merkt: een latende provider kan altijd nog gaan bellen met de klant en hem overhalen te blijven. Dus ik snap wel dat Budget wacht.

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:42
Helaas kan het ook fout gaan, overgestapt van KPN naar budget. Op de overstap dag geen signaal meer op de lijn.

Het hele riedeltje doorlopen met de klantenservice, volgens hun moet er verbinding zijn, modem resetten, kabel er 24 uur in laten zitten (iets met modem driver update, daarom zou ik geen verbinding hebben, komt goed zegt klantenservice, opeens moet er verbinding zijn). Helaas niks.

Modem zou defect zijn, nieuwe modem toegestuurd. Weer niks.

KPN monteur aangestuurd, deze heeft alles doorgemeten, alles ok, ligt ergens aan budget.

Klantenservice weer gesproken, reactie: nee wij gaan nog geen actie ondernemen, er is een storingsticket aangemaakt en deze staat nog 48 uur open, als dit voorbij is gaan wij kijken wat de uitslag is. Lekker passief bedrijf, zucht.

Continu klantenservice bellen hoe het er voor staat met de verbinding, laten niks weten, houden je niet op de hoogte, uiteindelijk zouden ze de volgende dag terugbellen met een uitslag hoe en wat. Zoals je zou verwachten wordt er de volgende dag niet teruggebeld.

Uiteindelijk een geboden oplossing om alles van mijn adres te annuleren, zodat budget een nieuwe lijn aanvraag kan doen bij KPN. Waarschijnlijk is er een lege lijn opgeleverd??? O..ja... nieuwe aanvraag gaat nog wel minimaal 2 tot 4 weken duren.

Na 2,5 week zonder internet en tv contract ontbonden en spullen teruggestuurd.

Budget heeft geen noodpakket zoals bij KPN en Ziggo voor internet. Uit mijn ervaring is het een zeer passieve club, staan bij problemen achter in de wachtrij bij KPN. Bij de klantenservice is de een wat stugger en de ander wat aardiger (en wil iets meer zeggen). Ik weet nog steeds niet wat het echte probleem is geweest, misschien stond er een vinkje verkeerd in hun computer, wie zal het zeggen.

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

OgWok

U.N.C.L.E.

@Ingelogd Als ik dat zo lees: regelrecht waardeloos. Zeker in deze tijd zouden ze meer moeite moeten doen en voor een werkelijke oplossing mogen zorgen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• MrOsman
Ingelogd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:21:
Helaas kan het ook fout gaan, overgestapt van KPN naar budget. Op de overstap dag geen signaal meer op de lijn.

Het hele riedeltje doorlopen met de klantenservice, volgens hun moet er verbinding zijn, modem resetten, kabel er 24 uur in laten zitten (iets met modem driver update, daarom zou ik geen verbinding hebben, komt goed zegt klantenservice, opeens moet er verbinding zijn). Helaas niks.

Modem zou defect zijn, nieuwe modem toegestuurd. Weer niks.

KPN monteur aangestuurd, deze heeft alles doorgemeten, alles ok, ligt ergens aan budget.

Klantenservice weer gesproken, reactie: nee wij gaan nog geen actie ondernemen, er is een storingsticket aangemaakt en deze staat nog 48 uur open, als dit voorbij is gaan wij kijken wat de uitslag is. Lekker passief bedrijf, zucht.

Continu klantenservice bellen hoe het er voor staat met de verbinding, laten niks weten, houden je niet op de hoogte, uiteindelijk zouden ze de volgende dag terugbellen met een uitslag hoe en wat. Zoals je zou verwachten wordt er de volgende dag niet teruggebeld.

Uiteindelijk een geboden oplossing om alles van mijn adres te annuleren, zodat budget een nieuwe lijn aanvraag kan doen bij KPN. Waarschijnlijk is er een lege lijn opgeleverd??? O..ja... nieuwe aanvraag gaat nog wel minimaal 2 tot 4 weken duren.

Na 2,5 week zonder internet en tv contract ontbonden en spullen teruggestuurd.

Budget heeft geen noodpakket zoals bij KPN en Ziggo voor internet. Uit mijn ervaring is het een zeer passieve club, staan bij problemen achter in de wachtrij bij KPN. Bij de klantenservice is de een wat stugger en de ander wat aardiger (en wil iets meer zeggen). Ik weet nog steeds niet wat het echte probleem is geweest, misschien stond er een vinkje verkeerd in hun computer, wie zal het zeggen.
Hey, heb jij nog budget en de modem?
kan je inloggen op de modem? zo ja check even je DSL status
doe is hard reset vervolgens wsp knopje. :)

• Ingelogd
MrOsman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:55:
[...]

Hey, heb jij nog budget en de modem?
kan je inloggen op de modem? zo ja check even je DSL status
doe is hard reset vervolgens wsp knopje. :)
Nee, ik heb geen budget meer. Ik heb zo vaak gereset dat de sateprikker bot is geworden. De tip met de wifi knop heb ik ook geprobeerd, al deed dit niks. Volgens mij werk dit alleen bij de V10.
De KPN monteur heeft alles doorgemeten, ook bij de wijkkast. Hij kreeg wel signaal maar geen "actieve" verbinding. Volgens hem stond er nog iets :? open bij budget wat eerst gesloten moest worden en ook wat instelling dienen veranderd te worden.

Helaas is het nooit gelukt, je stapt toch over om wat te besparen. Nu heb ik een jaarcontract bij Ziggo, op donderdag ochtend gebeld en vrijdag alles al in huis en meteen verbinding met de wereld, dat was snel. De Ziggo beslissing was dan wel onder druk van mijn vrouw, ik had geen keus meer :o .

[Voor 15% gewijzigd door Ingelogd op 27-01-2021 17:06]

• MrOsman
Even een vraagje?
Hoe belangrijk is zo een FEC error?
mijn FEC geeft volgende aan

Download
Fec 9611

Upload
Fec 1102

Volgens een KPN Monteur konden zij niets zien het was allemaal OK

• brey_maastricht
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07-02 18:55
Dag allen,

een vraag aan de kenners: ik heb al een hele poos een Budget internet abbo dat een 50 Mb/s connectie belooft. Ik heb navraag gedaan bij Budget of zij 50 mpbs bedoelen of 50 MB/s. Zij geven aan dat ze 50MB/s bedoelen...echter al ik ga meten dan haal ik slechts een fractie daarvan; 32 mbps met de Ziggo speedstest. Dat zou dan 32/8=4 MB/s zijn in plaats van de 50 MB/s.

Budget heeft een nieuw modem gestuurd en geeft nu aan dat ik de ADSL kabel moet vervangen tussen wanddoos en modem om de snelheid te verbeteren....

Heeft iemand met technische kennis hier een beter zicht op ?

Grt !

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:25
brey_maastricht schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:17:
Dag allen,

een vraag aan de kenners: ik heb al een hele poos een Budget internet abbo dat een 50 Mb/s connectie belooft. Ik heb navraag gedaan bij Budget of zij 50 mpbs bedoelen of 50 MB/s. Zij geven aan dat ze 50MB/s bedoelen...echter al ik ga meten dan haal ik slechts een fractie daarvan; 32 mbps met de Ziggo speedstest. Dat zou dan 32/8=4 MB/s zijn in plaats van de 50 MB/s.

Budget heeft een nieuw modem gestuurd en geeft nu aan dat ik de ADSL kabel moet vervangen tussen wanddoos en modem om de snelheid te verbeteren....

Grt !
xDSL snelheden zijn TOT snelheden.
Er wordt geen 50Mbit beloofd, er wordt tot 50Mbit beloofd.
Tijdens het bestelproces heb je op meerdere plekken de verwachtte snelheid gezien die op jouw adres leverbaar is.

• Barre73
brey_maastricht schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:17:
Dag allen,

Grt !
50MB/s zou een bandbreedte zijn van 400 Mbit. Onmogelijk op een Budget DSL aansluiting dus.

Abonnementssnelheden zijn altijd in Mbits. Die klantenservice weet dus niet waar ze het over hebben.

Met jouw behaalde 32 Mbit zit je inderdaad op minder dan de 50 Mbit van je abonnement. Maar zoals Dennis al aangeeft: Het is een TOT snelheid. Geen gegarandeerde snelheid. En dit zou vooraf met je gecommuniceerd moeten zijn (nieuwe richtlijnen ACM)

Op onderstaande site kan je checken wat je technisch zou moeten kunnen halen. Als dat meer is dan 32 Mbit dan heeft het zin om iets te gaan proberen met de bekabeling. Zo niet, dan is die 32 Mbit het maximum dat KPN als netwerkbeheerder kan leveren.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

[Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 28-01-2021 10:51]

• brey_maastricht
Barre73 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:45:
[...]

50MB/s zou een bandbreedte zijn van 400 Mbit. Onmogelijk op een Budget DSL aansluiting dus.

Abonnementssnelheden zijn altijd in Mbits. Die klantenservice weet dus niet waar ze het over hebben.

Met jouw behaalde 32 Mbit zit je inderdaad op minder dan de 50 Mbit van je abonnement. Maar zoals Dennis al aangeeft: Het is een TOT snelheid. Geen gegarandeerde snelheid. En dit zou vooraf met je gecommuniceerd moeten zijn (nieuwe richtlijnen ACM)

Op onderstaande site kan je checken wat je technisch zou moeten kunnen halen. Als dat meer is dan 32 Mbit dan heeft het zin om iets te gaan proberen met de bekabeling. Zo niet, dan is die 32 Mbit het maximum dat KPN als netwerkbeheerder kan leveren.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
Oke dank voor de toelichting ! Duidelijk (Y)

Met pairbonding zou ik alsnog de 50 kunnen halen die op mijn adres mogelijk zou moeten zijn....met een 1 koperdraad max 37 volgens KPN. Ik ga eens navragen of ik dat bij KPN of Budget kan aanvragen....

Bye

• Barre73
brey_maastricht schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Oke dank voor de toelichting ! Duidelijk (Y)

Met pairbonding zou ik alsnog de 50 kunnen halen die op mijn adres mogelijk zou moeten zijn....met een 1 koperdraad max 37 volgens KPN. Ik ga eens navragen of ik dat bij KPN of Budget kan aanvragen....

Bye
Nee, kan niet. Pairbonding kan alleen als de tweede vezel ingelast is (dat zal bij jou zo zijn als dat in die checker van mij erbij staat)
Maar belangrijker: de provider moet het willen bestellen voor je. Budget doet dat niet. Voor niemand. Het kost uiteraard meer en het is te lastig voor hen om dat aan jou door te berekenen. En zelf gaan ze dat uiteraard niet betalen want dat kost ze extra geld.

KPN en XS4all zijn als provider de enigen die het wel gratis toepassen. En Cheap Connect en Freedom doen het als je zelf extra betaalt per maand.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-02 19:29
wat een waardeloze app is die KPN iTV app zeg.. casten naar android tv eindigt 9 van de 10 keer in een vastloper. wat dat betreft loopt Ziggo met hun android GO en android tv app mijlenver voor

• Barre73
habermas schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:45:
wat een waardeloze app is die KPN iTV app zeg.. casten naar android tv eindigt 9 van de 10 keer in een vastloper. wat dat betreft loopt Ziggo met hun android GO en android tv app mijlenver voor
Casten naar Chromecast werkt bij mij 100%. En KPN heeft een smart TV app die op Samsung en LG tv's werkt. Dat heeft Ziggo niet.
Zo is er altijd wel wat.

Android TV is bepaald geen prioriteit voor een TV provider.

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:59
habermas schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:45:
Zo zie je maar... Persoonlijk vind ik de Ziggo Go app knap waardeloos omdat ik deze nauwelijk kan casten naar één van mijn vijf Chromecast-devices (geprobeerd op 2.4, 5 GHz, andere router, andere telefoons, zowel op iOS als Android etc.), terwijl iTV wél overal goed werkt. Vreemd genoeg werkt de Ziggo Go app dan wel weer probleemloos via AirPlay, maar alleen via mijn iPhone; via de iPad gaat het meestal fout.

• habermas
Barre73 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Casten naar Chromecast werkt bij mij 100%. En KPN heeft een smart TV app die op Samsung en LG tv's werkt. Dat heeft Ziggo niet.
Zo is er altijd wel wat.

Android TV is bepaald geen prioriteit voor een TV provider.
tjsa heb net een nieuwe Philips :) vreemd dat dat alleen werkt bij die twee brands. de Ziggo app was perfect: ik hoefde nooit van hdmi poort te wisselen maar kon altijd in snel in het Android TV menu switchen tussen Kodi, Youtube of Ziggo. via de iTV app blijft ie regelmatig hangen bij casten, en omdat een kabel trekken van modem naar tv-kast geen optie is zonder wat vloeren open te breken blijft casten de enige mogelijkheid.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

habermas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:54:
[...]

tjsa heb net een nieuwe Philips :) vreemd dat dat alleen werkt bij die twee brands. de Ziggo app was perfect: ik hoefde nooit van hdmi poort te wisselen maar kon altijd in snel in het Android TV menu switchen tussen Kodi, Youtube of Ziggo. via de iTV app blijft ie regelmatig hangen bij casten, en omdat een kabel trekken van modem naar tv-kast geen optie is zonder wat vloeren open te breken blijft casten de enige mogelijkheid.
Dat is casten naar Chromecast neem ik aan. Mijn ervaring met Chromecast is dat het niet feilloos werkt, zoals bv een HDMI kabel. Soms is de Chromecast zoek, dus resetten nodig.

• brey_maastricht
Beste klanten van Budget,

ik zit in mijn maag met de internet snelheid.
Wettelijk gezien zou de verwachtte snelheid up/down in je contract moeten staan, echter bij mij staat -/-. Met de KPN tool zie ik dat op mijn postcode 37mbits mogelijk is. Maar met Budget behaal ik met veel geluk de 24 mbits download (up 10, gemeten over 4 dagen met de tool StarTrinity). Een nieuw modem heeft niet geholpen (was trager). Budget kan niks voor mij doen, behalve het advies om de aderparen te strippen of een accesspoint te proberen? Echter beide zijn geen optie: de aderparen zijn al gestript zo te zien en een accesspoint heeft weinig nut als je enkel bekabeld werkt....heeft iemand nog tips ? Ze hebben overigens gecheckt of ik een andere lijn kan gebruiken maar van beide lijnen had ik al de snelste...zou zei men.

Ik betaal voor 100% snelheid maar ik behaal slechts ruim 60% :( en juist nu met het vele thuiswerken kan ik de bandbreedte wel gebruiken. Helaas zit ik nog enkele maanden aan dit abbo vast.

Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag !

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:49
Je betaald niet voor de snelheid. Je krijgt de snelheid die max haalbaar is op jouw postcode. Als dat 100MBit is, dan krijg je dat. Als het minder is, dan krijg je helaas minder.

• Barre73
tiguan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:42:
Je betaald niet voor de snelheid. Je krijgt de snelheid die max haalbaar is op jouw postcode. Als dat 100MBit is, dan krijg je dat. Als het minder is, dan krijg je helaas minder.
Beter lezen: de snelheid die hem beloofd was tijdens de bestelling en het contract (als het goed is) was 37 Mbit. Dat is verplicht volgens de richtlijnen van de ACM.
Maar nu komt er in werkelijkheid maar 24 binnen. Daar mag je wel degelijk een issue van maken en zelfs uiteindelijk je contract om ontbinden indien het verschil meer dan 20 tot 25 procent is.

https://www.acm.nl/nl/ond...-over-de-internetsnelheid

@brey_maastricht Is er sprake van een oud Isra punt? Oude binnenhuis bekabeling? Is de kabel van Isra naar Experiabox zo kort als mogelijk (liefst naast elkaar)?
Zit de Experiabox überhaupt direct op de Isra aangesloten?

[Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 07-02-2021 13:27]

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:44
@Barre73 Is dit niet een combinatie van factoren zoals overboeking plus misschien een niet optimaal werkende isra of dat de modem op lagere snelheid staat ingetraind omdat de lijn kennelijk instabiel is? Het zou verhelderend zijn de logs in de modem te bekijken naar wat er daadwerkelijk binnenkomt.

Fourstack geeft in mijn persoonlijke situatie 71 mbit aan als haalbaar, waarvan in de modem dsl info staat: attainable 68 mbit down is en actual 65 mbit.
Ga ik daadwerkelijk een speedtest doen komt er een maximum van 60 mbit binnen.

Hij kan wellicht proberen zijn 'recht' te halen, maar zal hij een hogere snelheid krijgen bij een andere aanbieder op dsl netwerk? Dat lijkt mij sterk.

• brey_maastricht
Barre73 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Beter lezen: de snelheid die hem beloofd was tijdens de bestelling en het contract (als het goed is) was 37 Mbit. Dat is verplicht volgens de richtlijnen van de ACM.
Maar nu komt er in werkelijkheid maar 24 binnen. Daar mag je wel degelijk een issue van maken en zelfs uiteindelijk je contract om ontbinden indien het verschil meer dan 20 tot 25 procent is.

https://www.acm.nl/nl/ond...-over-de-internetsnelheid

@brey_maastricht Is er sprake van een oud Isra punt? Oude binnenhuis bekabeling? Is de kabel van Isra naar Experiabox zo kort als mogelijk (liefst naast elkaar)?
Zit de Experiabox überhaupt direct op de Isra aangesloten?
Dank voor de reactie !

Het modem zit direct met een nieuwe 1 meter ADSL kabel (rond, koper, 11 euro, gloednieuw van afgelopen week) aan gesloten op het ISRA punt dat vorig jaar vervangen is door KPN. Desondanks komt de speedtest zojuist uit op 21/9mbit/s voor down/up. Het modem zelf laat deze info zien:

- Attainable Rate(Up/Down) 19871/35471 kbps
- Actual Rate(Up/Down) 10111/32766 kbps

Wat meer lijkt op de verwachtte snelheid van Fourstack van 37 mbit/s. Maar dus geen idee waarom de actual rate van 32 dan opeens inkakt naar 21 mbit/s....aan kabel en apparatuur ligt t ook niet...

[Voor 22% gewijzigd door brey_maastricht op 07-02-2021 14:30]

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:22
brey_maastricht schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Dank voor de reactie !

Het modem zit direct met een nieuwe 1 meter ADSL kabel (rond, koper, 11 euro, gloednieuw van afgelopen week) aan gesloten op het ISRA punt dat vorig jaar vervangen is door KPN. Desondanks komt de speedtest zojuist uit op 21/9mbit/s voor down/up. Het modem zelf laat deze info zien:

Wat meer lijkt op de verwachtte snelheid van Fourstack van 37 mbit/s. Maar dus geen idee waarom de actual rate van 32 dan opeens inkakt naar 21 mbit/s....aan kabel en apparatuur ligt t ook niet...
32Mbit actual is grofweg 30Mbit down met een speedtest (er gaat wat overhead van af). Gebruik je ook een TV ontvanger toevallig en staat deze nu aan? Dan kan het die 21Mbit verklaren.

Maar, mogelijk is er een verstoring op je lijn geweest en kan deze weer omhoog trainen na een paar dagen.
Zeker omdat je upload nog wel redelijk goed is.

• brey_maastricht
krakendmodem schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:03:
[...]

32Mbit actual is grofweg 30Mbit down met een speedtest (er gaat wat overhead van af). Gebruik je ook een TV ontvanger toevallig en staat deze nu aan? Dan kan het die 21Mbit verklaren.

Maar, mogelijk is er een verstoring op je lijn geweest en kan deze weer omhoog trainen na een paar dagen.
Zeker omdat je upload nog wel redelijk goed is.
Nee ik heb er alles vanafgehaald wat niet nodig was. Ook in t modem connectie-tabje gekeken of er nog iphones of ipads aanhingen. Dat ook gekilld. En deze snelheid is al n flink aantal maanden zo....maar nu met thuiswerken stoort t meer dan anders :)

(overigens gaat de tv ontvanger pas aan samen met de TV, dus af en toe savonds)

Je zegt iets over trainen, maar mij zegt dat niks...snachts gaat t modem uit (eco etc). Kan dat t juist "trainen" in de weg staan?

• krakendmodem
brey_maastricht schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Nee ik heb er alles vanafgehaald wat niet nodig was. Ook in t modem connectie-tabje gekeken of er nog iphones of ipads aanhingen. Dat ook gekilld. En deze snelheid is al n flink aantal maanden zo....maar nu met thuiswerken stoort t meer dan anders :)

(overigens gaat de tv ontvanger pas aan samen met de TV, dus af en toe savonds)

Je zegt iets over trainen, maar mij zegt dat niks...snachts gaat t modem uit (eco etc). Kan dat t juist "trainen" in de weg staan?
Ik denk dat we nu de boosdoener te pakken hebben ja.

De wijkcentrale ziet dat je verbinding niet stabiel is (je schakelt namelijk elke avond de verbinding uit) en zet je snelheid gedeeltelijk naar beneden om deze stabiel te krijgen. Als de verbinding vervolgens weer stabiel is gebleken gaat de snelheid langzaamaan weer omhoog.

Intrainen is simpelweg de snelste verbinding krijgen die nog stabiel werkt en zonder weg te vallen. Maar dan moet je modem wel altijd ingeschakeld zijn.

Aan de 10Mbit.upload te zien ben je op een wijkcentrale aangesloten en heeft DLM ingegrepen, uitleg hierover https://www.ipvisie.com/vdsl/vdsl-optimalisatie

[Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 07-02-2021 15:17]

• digitalus101
@brey_maastricht Waarom het modem uitzetten s avonds? Idle verbruiken die experiaboxen 12-15 euro per jaar aan stroom door aan te laten staan.

• Marijn100
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11:29
Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Er staat wel een verwachte internetsnelheid op mijn contract.
"Verwachte internetsnehlheid: 107 Mb/s down, 31 Mb/s up*"
"*Dit is de verwachte internetsnelheid op uw adres."

Vervolgens staat er dat ik "Internet (100Mb/s)" in mijn pakket heb zitten.

En in de voorwaarden:
"9.8 Budget Alles-in-1 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen maar verstrekt ter zake geen garantie. Budget Alles-in-1 verstrekt eveneens geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid, ononderbroken levering, inhoud, samenstelling, de kwaliteit en/of de snelheden van de Dienst. U handelt derhalve geheel op eigen risico indien u de Dienst desondanks voor, bijvoorbeeld, commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals de uitoefening van beroep of bedrijf, gebruikt.
9.9 De kwaliteit, beschikbaarheid en snelheid van de Dienst is onder andere afhankelijk van de door u gebruikte Breedband Verbinding en de randapparatuur (waaronder het aantal en type telefoontoestellen en toebehoren en de door u gebruikte pc). Verder kan (gelijktijdig) gebruik van de Breedband Verbinding voor verschillende toepassingen van de Dienst (bijvoorbeeld tegelijkertijd bellen, downloaden en Content bekijken) invloed hebben op de kwaliteit en de beschikbaarheid van de Dienst."
"13.4 Budget Alles-in-1 is van derden afhankelijk voor de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst en geeft geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst."

• Barre73
In het contract behoort een verwachtte snelheid te staan. Dat is een paar jaar geleden ingevoerd vanuit de ACM (zie mijn link een paar reacties geleden).
Die snelheid is waar je Budget aan mag houden en die komt direct uit de Fourstack FPI tool van KPN WBA.
Op basis van die verwachte snelheid in het contract mag je artikelen 9.8 en 9.9 uit de AV lezen.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
digitalus101 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:18:
@brey_maastricht Waarom het modem uitzetten s avonds? Idle verbruiken die experiaboxen 12-15 euro per jaar aan stroom door aan te laten staan.
@brey_maastricht Je kunt nog bv een fritzbox overwegen ipv de experiabox. Ik heb de 7530 voor vijf tientjes op mp gekocht.
Verbruikt minder volgens de reviews.

• digitalus101
@hjs zowel Fritzbox 7530 en experiaboxen v10 zitten rond 6 watt verbruik volgens de specs wat neerkomt op ongeveer 12 euro per jaar verbruik.

• MrOsman
Marijn100 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:30:
Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Er staat wel een verwachte internetsnelheid op mijn contract.
"Verwachte internetsnehlheid: 107 Mb/s down, 31 Mb/s up*"
"*Dit is de verwachte internetsnelheid op uw adres."

Vervolgens staat er dat ik "Internet (100Mb/s)" in mijn pakket heb zitten.

En in de voorwaarden:
"9.8 Budget Alles-in-1 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen maar verstrekt ter zake geen garantie. Budget Alles-in-1 verstrekt eveneens geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid, ononderbroken levering, inhoud, samenstelling, de kwaliteit en/of de snelheden van de Dienst. U handelt derhalve geheel op eigen risico indien u de Dienst desondanks voor, bijvoorbeeld, commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals de uitoefening van beroep of bedrijf, gebruikt.
9.9 De kwaliteit, beschikbaarheid en snelheid van de Dienst is onder andere afhankelijk van de door u gebruikte Breedband Verbinding en de randapparatuur (waaronder het aantal en type telefoontoestellen en toebehoren en de door u gebruikte pc). Verder kan (gelijktijdig) gebruik van de Breedband Verbinding voor verschillende toepassingen van de Dienst (bijvoorbeeld tegelijkertijd bellen, downloaden en Content bekijken) invloed hebben op de kwaliteit en de beschikbaarheid van de Dienst."
"13.4 Budget Alles-in-1 is van derden afhankelijk voor de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst en geeft geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst."
Deel is je DSL Status uit je modem :)

• MrOsman
brey_maastricht schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Dank voor de reactie !

Problemen met je Upload. Download is ok.
misschien even modem hard resetten :)

• MrOsman
brey_maastricht schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:33:
Beste klanten van Budget,

ik zit in mijn maag met de internet snelheid.
Wettelijk gezien zou de verwachtte snelheid up/down in je contract moeten staan, echter bij mij staat -/-. Met de KPN tool zie ik dat op mijn postcode 37mbits mogelijk is. Maar met Budget behaal ik met veel geluk de 24 mbits download (up 10, gemeten over 4 dagen met de tool StarTrinity). Een nieuw modem heeft niet geholpen (was trager). Budget kan niks voor mij doen, behalve het advies om de aderparen te strippen of een accesspoint te proberen? Echter beide zijn geen optie: de aderparen zijn al gestript zo te zien en een accesspoint heeft weinig nut als je enkel bekabeld werkt....heeft iemand nog tips ? Ze hebben overigens gecheckt of ik een andere lijn kan gebruiken maar van beide lijnen had ik al de snelste...zou zei men.

Ik betaal voor 100% snelheid maar ik behaal slechts ruim 60% :( en juist nu met het vele thuiswerken kan ik de bandbreedte wel gebruiken. Helaas zit ik nog enkele maanden aan dit abbo vast.

Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag !
Hoi,
doe is even check op > https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ en deel even anders je modem DSL status om te kunnen vergelijken :)

• hjs
  • Niet online
digitalus101 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:25:
@hjs zowel Fritzbox 7530 en experiaboxen v10 zitten rond 6 watt verbruik volgens de specs wat neerkomt op ongeveer 12 euro per jaar verbruik.
Ah, stond me bij dat de V10 rond de 10 watt verbruikte.
Geen idee of dat dan van een eigen meting was.
Nou ja, de Fritz heeft nog wel wat andere voordelen en nu ik bij cheapconnect zit heb ik de V10 niet eens meer ;)

• brey_maastricht
MrOsman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Hoi,
doe is even check op > https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ en deel even anders je modem DSL status om te kunnen vergelijken :)
Thnx. Bij deze:

• krakendmodem
Het is dat Budget geen pairbonding biedt, anders had je best nog een leuke verbinding gehad.

Maar zoals ik al aangaf, je modem de komende dagen even met rust laten en kijken wat dat doet met de snelheid. Fourstack en je modem komen aardig overeen, dus meer snelheid dan 35Mbit ga je er ook niet uit krijgen.

• MrOsman
Helaas kom je niet hoger dan wat je nu hebt,
misschien als je iets neemt bij KPN met Pairbonding. :)
maar in jouw geval is kabel(ziggo) de beste optie. :)
of blijven wachten tot dat er ooit een aanpassing komt op jouw lijn zodat jij hoger kan halen. :)

37 zou ook wel voldoende moeten zijn voor veel dingen :)

[Voor 4% gewijzigd door MrOsman op 07-02-2021 19:30]

• Marijn100
MrOsman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Deel is je DSL Status uit je modem :)
code:
1
2
Actual Rate     111094  Kbps    33032   Kbps
Attainable Rate 111243  Kbps    38002   Kbps

Er is nog en monteur langs geweest, die heeft er nog een mooi ISRA-puntje opgezet. Geen idee of de lijn daarvan beter is geworden het algelopen halfjaar.

• MrOsman
Marijn100 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:19:
[...]

code:
1
2
Actual Rate     111094  Kbps    33032   Kbps
Attainable Rate 111243  Kbps    38002   Kbps

Er is nog en monteur langs geweest, die heeft er nog een mooi ISRA-puntje opgezet. Geen idee of de lijn daarvan beter is geworden het algelopen halfjaar.
ziet er goed uit, wat haal je met speedtest?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Is KPN al bezig met een 4K opvolger van de Arris TV-Box?

• Dennis-L
OgWok schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:31:
Die Arris stamt uit eind 2019, die voldoet niet meer?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dennis-L schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Die Arris stamt uit eind 2019, die voldoet niet meer?
Bijvoorbeeld een snellere respons via AB, 4K ondersteuning.

• Dennis-L
OgWok schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Bijvoorbeeld een snellere respons via AB, 4K ondersteuning.
Ja die heeft KPN dus al sinds eind 2019, alleen Budget biedt (nog) geen 4K aan dus krijg je ook die ontvanger (nog) niet.

• janine26
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09:56
al opgelost

[Voor 98% gewijzigd door janine26 op 09-02-2021 12:24]

• Barre73
@janine26 Als je bent overgestapt van KPN naar Budget zou er eigenlijk ook niks veranderd moeten zijn. Ik zie twee mogelijkheden:

1) Er is niks aangepast in je aansluiting maar de diensten van Budget zijn nog niet geactiveerd - Daar kan jij niks aan veranderen, anders dan blijven bellen en zeuren.

Of:

2) Ten behoeve van een snelle overstap ben je in de centrale of de straatkast omgezet naar het tweede aderpaar in de kabel. Je zou kunnen proberen die rode en groene ader op het ISRA punt (dat kastje met PTT erop) om te zetten naar schroefje 2A en 2B. Rood in 2A en groen in 2B. Kwestie van het schroefje boven 1A en 1B losschroeven, aders eruit halen en bij 2A en 2B er weer in steken en aanschroeven. Het is net een kroonsteentje....

Mocht dat werken, dan ben je daar in ieder geval klaar mee.
Extra tip mijnerzijds: Het kabeltje dat nu aangesloten is op dat ISRA punt kan je eigenlijk beter nog direct in de Experiabox steken.Dat lukt natuurlijk niet met het kabeltje dat nu gebruikt wordt maar je kan wel het andere kabeltje pakken, aan 1 kant de stekker eraf knippen en de rode en blauwe ader vrijmaken en strippen. De rode gaat dan in 2A en de blauwe in 2B. Op die manier heb je een extra overgang die nu in dat tweede kastje zit, weggehaald en dat is weer beter voor het signaal.

• janine26
Barre73 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:29:
@janine26 Als je bent overgestapt van KPN naar Budget zou er eigenlijk ook niks veranderd moeten zijn. Ik zie twee mogelijkheden:

1) Er is niks aangepast in je aansluiting maar de diensten van Budget zijn nog niet geactiveerd - Daar kan jij niks aan veranderen, anders dan blijven bellen en zeuren.

Of:

2) Ten behoeve van een snelle overstap ben je in de centrale of de straatkast omgezet naar het tweede aderpaar in de kabel. Je zou kunnen proberen die rode en groene ader op het ISRA punt (dat kastje met PTT erop) om te zetten naar schroefje 2A en 2B. Rood in 2A en groen in 2B. Kwestie van het schroefje boven 1A en 1B losschroeven, aders eruit halen en bij 2A en 2B er weer in steken en aanschroeven. Het is net een kroonsteentje....

Mocht dat werken, dan ben je daar in ieder geval klaar mee.
Extra tip mijnerzijds: Het kabeltje dat nu aangesloten is op dat ISRA punt kan je eigenlijk beter nog direct in de Experiabox steken.Dat lukt natuurlijk niet met het kabeltje dat nu gebruikt wordt maar je kan wel het andere kabeltje pakken, aan 1 kant de stekker eraf knippen en de rode en blauwe ader vrijmaken en strippen. De rode gaat dan in 2A en de blauwe in 2B. Op die manier heb je een extra overgang die nu in dat tweede kastje zit, weggehaald en dat is weer beter voor het signaal.
Hartelijk dank voor je reactie :)

Ondertussen even gebeld (waar ik eerder niemand te pakken kreeg), hij gaf aan dat de software niet goed was. Toen ik de experia box binnen kreeg heb ik deze namelijk gelijk omgewisseld met de 'oude', ik zat destijds nog wel op het KPN abonnement. De jongen aan de telefoon gaf aan dat dit waarschijnlijk het probleem is geweest en hij de software er niet meer af kan halen.

Hij gaat een nieuwe Experia box toesturen, tot die tijd moet ik een andere hobby gaan zoeken zonder internet ;) Ik ga mij denk ik bezig houden met jouw extra tip, dank hiervoor!

• MrOsman
OgWok schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:31:
volgens mij hebben ze al 4K :)

• MrOsman
janine26 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie :)

Ondertussen even gebeld (waar ik eerder niemand te pakken kreeg), hij gaf aan dat de software niet goed was. Toen ik de experia box binnen kreeg heb ik deze namelijk gelijk omgewisseld met de 'oude', ik zat destijds nog wel op het KPN abonnement. De jongen aan de telefoon gaf aan dat dit waarschijnlijk het probleem is geweest en hij de software er niet meer af kan halen.

Hij gaat een nieuwe Experia box toesturen, tot die tijd moet ik een andere hobby gaan zoeken zonder internet ;) Ik ga mij denk ik bezig houden met jouw extra tip, dank hiervoor!
Dit verhaal klopt niet, :) laat je niet gek maken, Budget kan geen software pushen,
Zodra jouw lijn actief is krijg je juiste firmware als dat nodig is. :)

• Slaah_007
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:20
Wat Janine aangeeft klopt wel degelijk, dit is een recent issue wat recentelijk veelvuldig de kop op steekt.
Wanneer je het modem te vroeg aansluit en dus eigenlijk nog op de door kpn geleverde lijn zit dan heb je een probleem bij je daadwerkelijke overgang naar budget.
Om de een of andere reden lopen de modem koppelingen bij budget dan niet door. Het precieze hoe en waarom word op dit moment uitgezocht door kpn en budget.

Ook proberen het modem terug te zetten naar fabrieks instellingen zal dan niet helpen. Enige remedie tot nu toe is het sturen van een nieuw modem.

• Rocketman
Slaah_007 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:20:
Wat Janine aangeeft klopt wel degelijk, dit is een recent issue wat recentelijk veelvuldig de kop op steekt.
Wanneer je het modem te vroeg aansluit en dus eigenlijk nog op de door kpn geleverde lijn zit dan heb je een probleem bij je daadwerkelijke overgang naar budget.
Om de een of andere reden lopen de modem koppelingen bij budget dan niet door. Het precieze hoe en waarom word op dit moment uitgezocht door kpn en budget.

Ook proberen het modem terug te zetten naar fabrieks instellingen zal dan niet helpen. Enige remedie tot nu toe is het sturen van een nieuw modem.
Hopelijk ga ik dat volgende week niet beleven met mijn Fritzbox 7590. Moet ik mijn box preventief uitzetten op de dag van overgang van KPN naar Budget?

• hjs
  • Niet online
Rocketman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 05:18:
[...]

Hopelijk ga ik dat volgende week niet beleven met mijn Fritzbox 7590. Moet ik mijn box preventief uitzetten op de dag van overgang van KPN naar Budget?
Je kan ook voor een dagje de V10(a) er neer zetten toch.

• Ingelogd
janine26 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Dit klinkt bekend, 2,5 week later had ik nog geen verbinding, zelfs een KPN monteur was geweest. ik zal voor jou duimen ;)

• janine26
Ingelogd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Dit klinkt bekend, 2,5 week later had ik nog geen verbinding, zelfs een KPN monteur was geweest. ik zal voor jou duimen ;)
Oh wat een ellende, dit is ook de eerste en laatste keer dat ik overstap. Net een nieuwe experiabox ontvangen, maar weer op rood helaas. Het gekke is dat ik m wel tussen de WiFi netwerken zie staan op iPhone en laptop..

Hoe is het bij jou uiteindelijk opgelost?

• Slaah_007
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:20
janine26 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Oh wat een ellende, dit is ook de eerste en laatste keer dat ik overstap. Net een nieuwe experiabox ontvangen, maar weer op rood helaas. Het gekke is dat ik m wel tussen de WiFi netwerken zie staan op iPhone en laptop..

Als het nieuwe modem niet heeft geholpen dan is het verstandig om even te proberen van aderpaar te wisselen, zoals barre een paar reacties hierboven al aangaf. :)

• janine26
Ik weet niet hoe wat waar waarom, maar hij doet het ik heb de deur van de meter kast dicht gegooid en ik zit er niet meer aan. Ik stap ook nooit meer over hahaha

Dank voor jullie reacties! 😁

• Ingelogd
[...]

Contract ontbinden en naar een andere aanbieder gaan was de oplossing. Volgens de KPN monteur stonden er wat schuifjes verkeerd bij budget en moest er een nieuwe aanvraag gedaan worden door budget naar KPN voor een verse lijn?? Dit zou nog 2 tot 4 weken duren en dan nog konden zij geen garantie bieden of het werkt. Beetje besparen werkt niet altijd.

Wel fijn dat het nu werkt bij jou d:)b

• MrOsman
[...]

Zelfde heb ik ervaren blijkbaar heeft KPN niet in de straatkast/wijkkast omgezet :) wel administratief,
ik zag ook mijn Wifi naam ik kon ook op modem maar de schakelaar moest nog om :) en budget gaf aan dat het modem stuk was wat eigenlijk bla verhaal was. :)
ook had ik gevraagd om KPN Monteur. voor de zekerheid binnen zelfde dag kreeg ik een monteur van KPN hij belde mij onderweg en had een bericht gekregen dat ik Online was, maar kwam toch langs (uren registreren) hij kwam en ging weer gaf wel aan da het bij KPN lag (knopje moest nog om)

[Voor 20% gewijzigd door MrOsman op 10-02-2021 21:57]

• Barre73
[...]

Wifi en internet zijn twee losse dingen. Het wifi netwerk kan prima draaien en je kan er mee verbinden maar als er geen internet achter zit heb je er niks aan.
Jammer te horen dat het nog niet werkt.

• habermas
OgWok schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:57:
[...]

Dat is casten naar Chromecast neem ik aan. Mijn ervaring met Chromecast is dat het niet feilloos werkt, zoals bv een HDMI kabel. Soms is de Chromecast zoek, dus resetten nodig.
casten naar Android TV vanaf mijn Android telefoon inderdaad. gaat eigenlijk nooit goed. altijd die pincode voor kinderslot (joost mag weten waarom, maar is niet uit te zetten zo te zien?), en dan "ready to cast" maar er gebeurt niks... gelukkig gaat casten vanaf mijn pc met chrome wel goed.

daarnaast lijkt de Experia box meerdere keren per week een paar keer te rebooten (of connectie te verliezen?). hij knipper dan 2 minuten blauw en is na een minuut of 5 weer groen. erg irritant. is dit herkenbaar?

• grun93
  • Registratie: april 2004
habermas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:18:
daarnaast lijkt de Experia box meerdere keren per week een paar keer te rebooten (of connectie te verliezen?). hij knipper dan 2 minuten blauw en is na een minuut of 5 weer groen. erg irritant. is dit herkenbaar?
Bij mij brandt hij rood en komt daarna na idd 5 minuten weer online. Dat was om 2 uur 's nachts en zag ik toevallig. Het lijkt me een geplande update, overdag heb ik vrijwel geen last van onderbrekingen.

• janine26
Barre73 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:17:
[...]

Wifi en internet zijn twee losse dingen. Het wifi netwerk kan prima draaien en je kan er mee verbinden maar als er geen internet achter zit heb je er niks aan.
Jammer te horen dat het nog niet werkt.
Het werkt inmiddels helemaal goed :*)

Het was nog niet gelukt op de manier van jouw extra tip, maar dat ligt denk ik meer aan mijn klus kunsten. Ga het van t weekend nog eens proberen, maar laat het voor nu zoals het is haha. Dan voor je reacties!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

Nice!

• Dennis-L
OgWok schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:30:
De Arrisbox heeft weer een update gehad. Als ik nu op gids druk zie je even kort, maar duidelijk:

[Afbeelding]
Nice!
Dat klopt.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:07
Ben weg bij Budget, over 'n maand, via de overstapservice van Tmobile. Wat me opvalt......dat Budget weliswaar een mail stuurt, zeggen dat je zelf voor doos moet zorgen (en ze melden daarbij dat ze denken aan de doos waarin je hem toegestuurd kreeg (ja halloo, meld dat voor aanvang contract, gaarne)) over verzendkosten zwijgen ze hard maar het is een antwoordnummer (niet iedereen heeft paraat dat dat gratizzz is).

[Voor 37% gewijzigd door Sjah op 12-02-2021 15:04]

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:50:
Ben weg bij Budget, over 'n maand, via de overstapservice van Tmobile. Wat me opvalt......dat Budget weliswaar een mail stuurt, maar daarin je hard laat stikken vwb terugsturen. Ze zeggen dat je zelf voor doos moet zorgen (en ze melden daarbij dat ze denken aan de doos waarin je hem toegestuurd kreeg (ja halloo, meld dat voor aanvang contract, gaarne)) over verzendkosten zwijgen ze hard.
Ik was per 6 januari overgestapt van Budget.
Persoonlijk vind ik dat je ietwat overtrokken reageert dat je zelf een doos moet regelen.
Heeft iedereen wel liggen en anders vraag je aan je buren of ga je naar de supermarkt.
Ik had de originele doos waarin het spul kwam, omdat het duidelijk was bij contract begin dat het om leen apparatuur ging, en dus terug moest.

In datzelfde bericht stond ook een antwoordnummer, dus ik weet niet over welke verzendkosten je het hebt.

• digitalus101
@Sjah Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom overstappen van Budget (betrouwbare KPN 1:1 lijn) naar T mobile wat laatste tijd blijkt uit het nieuws en forumposts dat er regelmatig issues zijn? De prijzen zijn vergelijkbaar, maar de betrouwbaarheid niet.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Ik keer over een paar weken weer terug naar Budget, vanaf Ziggo.

Krijg ik problemen als ik meteen al een Fritzbox gebruik, of is het verstandig om eerst een dagje met het geleverde modem online te gaan? Ik lees verhalen over problemen bij overstappen maar technisch gezien is dit voor mij een nieuwe lijn.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:07
digitalus101 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:13:
@Sjah Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom overstappen van Budget (betrouwbare KPN 1:1 lijn) naar T mobile wat laatste tijd blijkt uit het nieuws en forumposts dat er regelmatig issues zijn? De prijzen zijn vergelijkbaar, maar de betrouwbaarheid niet.
tJa ik ben denk ik niet zo onder de indruk van die issues. Vind niet dat paar van die berichten een hele company die zijn best doet, onderuit haalt. Komt bij, dat ik laatste tijd meer behoefte heb om iets nieuws te proberen, na 20 jaar " zg. veilig, want je weet wat je hebt" Ziggo kabel.

• krakendmodem
Sjah schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 05:02:
[...]

tJa ik ben denk ik niet zo onder de indruk van die issues. Vind niet dat paar van die berichten een hele company die zijn best doet, onderuit haalt. Komt bij, dat ik laatste tijd meer behoefte heb om iets nieuws te proberen, na 20 jaar " zg. veilig, want je weet wat je hebt" Ziggo kabel.
Ach, overal zie ik het misgaan, bij elke provider. Qua storingen is T-Mobile de laatste tijd een beetje instabiel, al kan dat met een andere dns instellen al veel schelen.

Laatste tijd werk ik veel met zakelijke Vodafone/ziggo verbindingen. Van zo’n club verwacht je dan een nette installatie na oplevering. Maar je komt soms een bende tegen 8)7

Zowel bij Coax/glasvezel of DSL, De afwerking is soms zo bagger dat het een wonder is dat er überhaupt een werkende lijn is. :D

• Pashtun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-02 16:18
heeft iemand ervaring met eigen iptv op internet van Budget?

• Barre73
Pashtun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:10:
heeft iemand ervaring met eigen iptv op internet van Budget?
Eigen IPTV? Kan je wat specifieker zijn? Koop je zelf TV streams in of bedoel je een illegale IPTV partij?

• Pashtun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-02 16:18
Laten we zeggen m3u playlist of via xstream.

• Ingelogd
krakendmodem schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Ach, overal zie ik het misgaan, bij elke provider. Qua storingen is T-Mobile de laatste tijd een beetje instabiel, al kan dat met een andere dns instellen al veel schelen.

Laatste tijd werk ik veel met zakelijke Vodafone/ziggo verbindingen. Van zo’n club verwacht je dan een nette installatie na oplevering. Maar je komt soms een bende tegen 8)7

Zowel bij Coax/glasvezel of DSL, De afwerking is soms zo bagger dat het een wonder is dat er überhaupt een werkende lijn is. :D
Als het mis gaat is het wel fijn dat er actief gehandeld wordt of een noodpakket beschikbaar is. Zo zat ik 2,5 week zonder internet+tv en moest ik uiteindelijk zelf een oplossing zoeken door het contract te ontbinden. Er zit wel degelijk verschil bij welke club je zit ondanks dezelfde lijn.

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
Pashtun schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:45:
Laten we zeggen m3u playlist of via xstream.
Werkt Netflix goed? Dan werken de streams ook goed. Bij mij werkt Netflix iig goed op de Budget lijn met 100 Mbit. Tv is via wifi verbonden.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• kwon
  • Nu online
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in één keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit óók geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.

• MrOsman
kwon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:48:
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in één keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit óók geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.
Geldt ook voor IPTV :)

• Rocketman
Vandaag is de grote wisseldag van KPN(Telfort) naar Budget Internet. Gisterenavond heb ik de dsl kabel uit mijn Fritzbox 7590 getrokken. Zojuist na het opstaan heb ik de door Budget geleverd Experia box aangesloten en na enig nerveus geknipper had ik weer internet met een ander ip adres dan ik eerst had.
De snelheid was volgens Ookla identiek aan de oude lijn: 100 up / 31 down ping 6 ms
Vervolgens heb ik mijn Fritzbox 7590 aangesloten, geherstart met de oude Telfort instellingen en werkt alles weer als vanouds. Tot nu toe een geslaagde migratie dus.
Ik heb satelliet tv, dus ik gebruik geen IPTV.

[Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 19-02-2021 10:16. Reden: IPTV]

• habermas
wat heb ik een spijt van mijn overgang naar Budget zeg... net weer tien minuten zonder internet, na de zoveelste reboot van de Experia. zit je net in een belangrijk online overleg voor werk... gebeurt zeker twee keer per week, echt waardeloos

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:46
habermas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:15:
wat heb ik een spijt van mijn overgang naar Budget zeg... net weer tien minuten zonder internet, na de zoveelste reboot van de Experia. zit je net in een belangrijk online overleg voor werk... gebeurt zeker twee keer per week, echt waardeloos
Dat had ik de eerste 1-1,5week ook, 3x ineens een korte onderbreking midden op de werkdag,1x bij de oude provider, daarna nog 2x bij budget. Daarna stopte het en werkt eea nu al weken goed zonder onderbreking.

Volgens mij is dat omdat ze je in de wijkcentrale in stapjes omzetten van de huidige naar een andere c.q. "migratie" DSLAM om die overstap goed te laten verlopen en daarna weer terug naar een andere voor budget/wholesale.

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• MrOsman
habermas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:15:
Wat is het probleem? wat geef je modem pagina aan als op inlogt?

• Marijn100
RonJ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Dat had ik de eerste 1-1,5week ook, 3x ineens een korte onderbreking midden op de werkdag,1x bij de oude provider, daarna nog 2x bij budget. Daarna stopte het en werkt eea nu al weken goed zonder onderbreking.

Volgens mij is dat omdat ze je in de wijkcentrale in stapjes omzetten van de huidige naar een andere c.q. "migratie" DSLAM om die overstap goed te laten verlopen en daarna weer terug naar een andere voor budget/wholesale.
Bedoel je met "omzetten" letterlijk stekketje eruit, stekkertje (ergens anders) erin?

• habermas
MrOsman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:30:
Wat is het probleem? wat geef je modem pagina aan als op inlogt?
goed punt, had nog niet in de modem logs gekeken. opmerkelijk genoeg begint het system log vd Experia pas na het moment dat ie weer online kwam. dit is eerste entry:
Feb 19 10:16:45 Arcadyan VRV9517 v6 daemon.info dhcpd: Wrote 3 leases to leases file.
dus dat helpt niet echt
tsja het is mij al een paar weken aan de gang. maar het moet haast wel zoiets zijn. kan je ergens checken of ze bij je in de buurt bezig zijn

[Voor 36% gewijzigd door habermas op 19-02-2021 12:45]

• Barre73
[...]

Sorry maar dat laatste is echt totaal niet waar. Je wordt op de Dslam zelfs niet eens omgeprikt aangezien alle providers via KPN Wholesale leveren. Dat zijn dus allemaal poortloze migraties. Er is ook geen Dslam voor Wholesale providers en een Dslam voor eigen KPN klanten. Dat past niet eens in een straatkast (want daar hebben we bijna altijd over).

Wat de echte reden is blijft vaag. Ik lees het namelijk maar heel af en toe en er zijn toch vele klanten die overstappen elke dag.

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:46
Barre73 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Sorry maar dat laatste is echt totaal niet waar. Je wordt op de Dslam zelfs niet eens omgeprikt aangezien alle providers via KPN Wholesale leveren. Dat zijn dus allemaal poortloze migraties. Er is ook geen Dslam voor Wholesale providers en een Dslam voor eigen KPN klanten. Dat past niet eens in een straatkast (want daar hebben we bijna altijd over).

Wat de echte reden is blijft vaag. Ik lees het namelijk maar heel af en toe en er zijn toch vele klanten die overstappen elke dag.
Dat zou kunnen hoor. Ik kon iig niet anders verklaren waarom ik de dag vóór migratie en de 2 dagen erna telkens midden op de dag steeds een hele korte DSL onderbreking had en daarna helemaal niet meer. Modem stond gewoon aan, ook geen updates oid. De lijn is al jaren volledig stabiel, op orange, t-mobile en nu budget, dit moet dan toch iets met het overstapproces te maken hebben? Eea kan natuurlijk ook softwarematig ipv fysiek.

Het schijnt volgens een eerdere monteur (volkerwessels telecom) nogal een verouderde en ongelabelde bende te zijn in mijn straatkast (die is overigens maatje 2x half-hoog serverrack naast elkaar, weet waar ie staat).
Marijn100 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Bedoel je met "omzetten" letterlijk stekketje eruit, stekkertje (ergens anders) erin?
Zo ervaar je het wel aan de gebruikerskant...

[Voor 16% gewijzigd door RonJ op 19-02-2021 13:48]

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• digitalus101
@Ronj de kans is groot dat die straatkast aan onderhoud toe is. Voorheen heb ik zelf ook dit soort onderbrekingen meegemaakt (toen als Telfort vdsl klant), nadat de kast een aantal keer onderhouden is geweest, zijn die onderbrekingen ook gestopt (momenteel vdsl via Budget).

Die onderbrekingen had je dus waarschijnlijk ook gehad op andere vdsl aanbieders dan Budget, die over diezelfde straatkast lopen.

• kwon
  • Nu online
Even m'n ervaring over een nieuwe aansluiting, alhoewel ik in het verleden ook bij Budget heb gezeten:

Als ingangsdatum 26 februari gekozen. 3 dagen geleden kreeg ik echter al een mail van Budget dat de lijn was opgeleverd. Gisteren heb ik de Experia Box V10A aangesloten en alles werkte binnen 10 minuten.

Vandaag de FRITZ!Box 7590 aangesloten, Telfort-profiel geselecteerd en alles werkt als een zonnetje, inclusief IPTV. Modem traint ook netjes in op 109.4 Mbit down en 32.4 Mbit up. De upload traint op de FRITZ!Box ietsjes hoger in ten opzichte van de V10A.

Ben blij dat ik nu Ziggo weer achter me kan laten. Mijn ervaringen waren daar niet positief.

[Voor 6% gewijzigd door kwon op 21-02-2021 16:36]

• Rocketman
digitalus101 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:50:
@Ronj de kans is groot dat die straatkast aan onderhoud toe is. Voorheen heb ik zelf ook dit soort onderbrekingen meegemaakt (toen als Telfort vdsl klant), nadat de kast een aantal keer onderhouden is geweest, zijn die onderbrekingen ook gestopt (momenteel vdsl via Budget).

Die onderbrekingen had je dus waarschijnlijk ook gehad op andere vdsl aanbieders dan Budget, die over diezelfde straatkast lopen.
Na een paar dagen Budget is mijn conclusie dat deze internetverbinding volkomen identiek is aan de oude Telfort lijn. Inderdaad, als die straatkast in orde is dan komt het wel goed.

Het signaal is ook zeer stabiel

Kortom, ik ben zeer tevreden.

• Keeshaan
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 01-03 16:25
Goedemorgen,

Recent overgestapt van Telfort (inmiddels KPN) naar Budget voor internet en TV. Sinds 11-02 zou dit geactiveerd zijn, dus ik heb keurig gewacht en die avond mijn nieuwe modem (Experiabox V10a) en TV-ontvanger geïnstalleerd. Het werkte prima (nieuwe interface van KPN op de TV. Budget levert ook via KPN).
Een week later (in de nacht van 19 op 20-02) kreeg ik een mail van KPN dat mijn opzegging gereed was en een mail van Budget dat ik gebruik kon maken van hun diensten. Precies op dat moment werkte niets meer.

In opdracht van de klantenservice van Budget heb ik eerst een reset uitgevoerd. Toen dat niet hielp heb ik in hun opdracht het rood/blauwe aderpaar gewisseld voor het oranje/witte. Ook dat leverde niets op, waarop ze me vertelden dat ze een monteur telefonisch contact met me zouden laten opnemen. Helaas kon dat pas vier dagen later. Inmiddels heeft de monteur gebeld en die zegt weer dat het signaal over het rood/blauwe aderpaar gaat. Hij vermoed dat de modem een 'KPN-modem' is geworden omdat ik hem heb aangesloten op de oude verbinding. Budget leverde kennelijk pas vanaf 19-02 (waar dat in de communicatie is misgegaan weet ik niet). Op afstand kunnen ze daar kennelijk niets aan doen en er wordt daarom een nieuwe modem opgestuurd. Nóg een aantal dagen zonder internet en TV dus, áls het hiermee al is opgelost...

Wat ik bijzonder vind is dat ik online hier nergens iets over kan vinden. Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet vaker gebeurt en dus problemen oplevert. Kan iemand hier aan mij bevestigen dat mijn Budget-modem een KPN-modem kan worden als ik hem te vroeg aansluit en dat daar op afstand of via reset o.i.d. niets aan te doen is?

Alvast bedankt.

• Barre73
Keeshaan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:15:
Goedemorgen,

Recent overgestapt van Telfort (inmiddels KPN) naar Budget voor internet en TV. Sinds 11-02 zou dit geactiveerd zijn, dus ik heb keurig gewacht en die avond mijn nieuwe modem (Experiabox V10a) en TV-ontvanger geïnstalleerd. Het werkte prima (nieuwe interface van KPN op de TV. Budget levert ook via KPN).
Een week later (in de nacht van 19 op 20-02) kreeg ik een mail van KPN dat mijn opzegging gereed was en een mail van Budget dat ik gebruik kon maken van hun diensten. Precies op dat moment werkte niets meer.

In opdracht van de klantenservice van Budget heb ik eerst een reset uitgevoerd. Toen dat niet hielp heb ik in hun opdracht het rood/blauwe aderpaar gewisseld voor het oranje/witte. Ook dat leverde niets op, waarop ze me vertelden dat ze een monteur telefonisch contact met me zouden laten opnemen. Helaas kon dat pas vier dagen later. Inmiddels heeft de monteur gebeld en die zegt weer dat het signaal over het rood/blauwe aderpaar gaat. Hij vermoed dat de modem een 'KPN-modem' is geworden omdat ik hem heb aangesloten op de oude verbinding. Budget leverde kennelijk pas vanaf 19-02 (waar dat in de communicatie is misgegaan weet ik niet). Op afstand kunnen ze daar kennelijk niets aan doen en er wordt daarom een nieuwe modem opgestuurd. Nóg een aantal dagen zonder internet en TV dus, áls het hiermee al is opgelost...

Wat ik bijzonder vind is dat ik online hier nergens iets over kan vinden. Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet vaker gebeurt en dus problemen oplevert. Kan iemand hier aan mij bevestigen dat mijn Budget-modem een KPN-modem kan worden als ik hem te vroeg aansluit en dat daar op afstand of via reset o.i.d. niets aan te doen is?

Alvast bedankt.
Ja, ik heb dit meer gelezen in zowel dit topic als in het Oxxio topic (wat precies hetzelfde werkt).
En ik vind het ook verbazend aangezien een experiabox gewoon in staat zou moeten zijn om twee keer nieuwe instellingen op te halen.
Wat er dus eigenlijk gebeurde is dat toen jij dat Budget modem aansloot op je KPN lijn (PPOE met andere VLANS) hij zichzelf opnieuw instelde met die verbindingsinstellingen. Daardoor werkte het.
Nu zit je op Budget en dat is een Telfort kloon op basis van DHCP en andere VLANS dan KPN.

Mijns inziens zou het modem in staat moeten zijn die nieuw (of eigenlijk dus oude) instellingen weer op te halen en zo te gaan werken.

Als je goed thuis bent in routers en modems zou je kunnen proberen om in te loggen in het modem via je laptop met een kabeltje en te kijken of je handmatig de instellingen kan omzetten.

Ik heb dit gevonden op het Telfort forum:

WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
PPPoE passthrough function: Enable
IP-adres: 192.168.2.254
Duplex Mode: Auto
Max Bit Rate: Auto
DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252

• Rocketman
@keeshaan: je zou ook een (gebruikte) Fritzbox 7590 of 7490 kunnen kopen. Instellingen op Telfort zetten en klaar is Keeshaan. Dan heb je meteen de beschikking over veel mogelijkheden.

• Keeshaan
Barre73 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:
[...]

WAN Protocol: MAC Encapsulated Routing
WAN1 1p/VLAN ID: 1/34
WAN3 1p/VLAN ID: 5/4
PPPoE passthrough function: Enable
IP-adres: 192.168.2.254
Duplex Mode: Auto
Max Bit Rate: Auto
DHCP Server, pool Start IP: 192.168.2.1
DHCP Server, pool End IP: 192.168.2.252
Dank je voor je snelle reactie. Goed om te vernemen dat dit probleem zich niet alleen bij mij voordoet.
Ik heb ingelogd op de modem maar de mogelijkheden om deze instellingen aan te passen zijn beperkt. Een aantal instellingen stond al goed en ik heb eigenlijk alleen de DHCP Server, pool End IP kunnen aanpassen van 200 naar 252. Misschien toch maar wachten op de levering van de nieuwe Experiabox.

• wiebjuh16
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10:46
Keeshaan schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:15:
Goedemorgen,

Alvast bedankt.
Probeer dit eens, komt van het KPN forum:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in.
Na het loslaten reset het modem zich.

Nu zal het modem als het goed is de Telfort instellingen ophalen. Na 10 minuten zou je wel online moeten komen via de V10A! :)

• Keeshaan
wiebjuh16 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Probeer dit eens, komt van het KPN forum:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in.
Na het loslaten reset het modem zich.

Nu zal het modem als het goed is de Telfort instellingen ophalen. Na 10 minuten zou je wel online moeten komen via de V10A! :)
Dank, maar dat heb ik meteen al gedaan in opdracht van de klantenservice en het werkte niet.

• Keeshaan
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 😤
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True