Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 20:29
Keeshaan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:41:
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 😤
Wat een pech, sterkte ermee.

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:28
Vanavond het nieuwe v10A modem aangesloten en nog steeds geen signaal. Nu al een week zonder internet en TV. 😤
Misschien dit proberen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cjT_-eh19BB8lYJbnJajeFgzCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYCEHlJPtklXlzWZzA1GIjEH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Berpie74 op 25-02-2021 17:40 ]

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Je bent al op de helft van zonder internet en tv :X bij mij was het 2,5 week en toen zelf maar de stekker eruit getrokken :o

Dit lijkt erg veel op het probleem wat ik gehad heb. Wachten op de monteur is waarschijnlijk de enige optie en ik hoop dat die het voor jou opgelost krijgt. Helaas doet budget niet aan een noodpakket zodat je toch tv en internet hebt zoals bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
blijkbaar administratie rond bij kpn moet het nog knopje om :)
als je modem aangesloten is kan je op modem pagina zien of je lijn hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Keeshaan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Het is afgelopen zaterdag opgelost.
Na vrijdag heel boos te zijn geworden aan de telefoon omdat ik opnieuw een week moest wachten op een monteur, is bij wijze van uitzondering een monteur van KPN ingeschakeld die gelukkig de volgende dag al kon komen.
Deze vriendelijke man kon het probleem al snel achterhalen en gelukkig oplossen:
Bij het overstappen is in tegenstelling tot wat de Budget-monteur eerder meldde, tóch van aderpaar gewisseld (oranje/wit). Die zijn alleen kennelijk niet aangesloten in mijn woning. Omdat de hoofdschakelaar waarschijnlijk ergens in de muur verstopt zit (jawel: huis uit 1927) en er dus niet aan gesleuteld kan worden, heeft de monteur in de wijkcentrale het signaal weer op het rood/blauwe aderpaar gezet en het probleem daarmee opgelost!
Dank voor het meedenken iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Keeshaan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:23:
Na vrijdag heel boos te zijn geworden aan de telefoon omdat ik opnieuw een week moest wachten op een monteur, is bij wijze van uitzondering een monteur van KPN ingeschakeld die gelukkig de volgende dag al kon komen.
Deze vriendelijke man kon het probleem al snel achterhalen en gelukkig oplossen:
Bij het overstappen is in tegenstelling tot wat de Budget-monteur eerder meldde, tóch van aderpaar gewisseld (oranje/wit). Die zijn alleen kennelijk niet aangesloten in mijn woning. Omdat de hoofdschakelaar waarschijnlijk ergens in de muur verstopt zit (jawel: huis uit 1927) en er dus niet aan gesleuteld kan worden, heeft de monteur in de wijkcentrale het signaal weer op het rood/blauwe aderpaar gezet en het probleem daarmee opgelost!
Wat een ellende allemaal, gelukkig is het goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Keeshaan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:23:
Je hebt recht op vergoeding. :) per dag kan je centjes terug vragen :) veel suc6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:34

mb1

Op het moment dat je internet only afneemt wordt dan het iptv signaal ook niet doorgegeven of zie je met een tv ontvanger van marktplaats nog wel tv kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:37
Je hebt een abonnementsnummer en pincode nodig die gekoppeld is aan je abonnement. Een ontvanger van marktplaats heeft dan geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Dat van het abonnementsnummer en pin snap ik, maar de vraag is stopt men ook de doorgifte van het IPTV signaal op dat adres of wordt dat default doorgeven maar heb je een nummer en pin nodig om je ontvanger te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
Ah zo, neigt richting fraude die vraag, maar goed. ITV stream wordt niet standaard doorgegeven, dus op een internet only lijn krijg je die kastjes niet aan de praat, of kastje al ergens aangemeld is of niet maakt niks uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:32
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:10:
Dat van het abonnementsnummer en pin snap ik, maar de vraag is stopt men ook de doorgifte van het IPTV signaal op dat adres of wordt dat default doorgeven maar heb je een nummer en pin nodig om je ontvanger te activeren?
Je krijgt op je aansluiting een aparte VLAN waar iTV overheen loopt. Voorheen kon je dat op je modem zien, er ging dan een lampje van TV branden. Geen TV pakket is een lampje wat uit stond. Nieuwere modems hebben dat niet meer.

Ik kan wel eens als test een tv ontvanger aansluiten op een internet only van KPN., kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

gjtm schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:29:
Ah zo, neigt richting fraude die vraag, maar goed. ITV stream wordt niet standaard doorgegeven, dus op een internet only lijn krijg je die kastjes niet aan de praat, of kastje al ergens aangemeld is of niet maakt niks uit.
Ik snap je opmerking. Het ligt wat genuanceerder:
Een vriend van me heeft zich laten verleiden tot een internet only van 24 mnd...
Nu wil ie bij nader inzien toch tv erbij.
Bij budget kreeg hij op z'n zachts gezegd, nogal wat weerstand op zijn vraag om ook IPTV te kunnen afnemen.
Toen dacht ik stel dat ze hierin volharden dan kan het wellicht als het linksom niet wil rechtsom.....
Volgens mij moet het toch gewoon een klikje in de klantomgeving zijn en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

OgWok

U.N.C.L.E.

krakendmodem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Je krijgt op je aansluiting een aparte VLAN waar iTV overheen loopt. Voorheen kon je dat op je modem zien, er ging dan een lampje van TV branden. Geen TV pakket is een lampje wat uit stond. Nieuwere modems hebben dat niet meer.

Ik kan wel eens als test een tv ontvanger aansluiten op een internet only van KPN., kijken wat er gebeurt.
Ben benieuwd ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Kijk eens naar NLziet in combinatie met de chromecast TV. Werkt iets anders maar voor mij is het echt prima en bijna de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:11
mb1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Ik snap je opmerking. Het ligt wat genuanceerder:
Een vriend van me heeft zich laten verleiden tot een internet only van 24 mnd...
Bij budget kreeg hij op z'n zachts gezegd, nogal wat weerstand op zijn vraag om ook IPTV te kunnen afnemen.
Toen dacht ik stel dat ze hierin volharden dan kan het wellicht als het linksom niet wil rechtsom.....
Volgens mij moet het toch gewoon een klikje in de klantomgeving zijn en klaar.
Kan je IPTV niet als extra pakket bijbestellen via Mijn Budget dan?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:39
jan groen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Kijk eens naar NLziet in combinatie met de chromecast TV. Werkt iets anders maar voor mij is het echt prima en bijna de helft goedkoper.
NLZiet heeft alleen NL zenders, dus dat moet dan toevallig precies zijn wat je zoekt. Zelf kijk ik vrijwel niks van NL TV, maar vooral nieuwszenders zoals CNN, documentairezenders en buitenlandse zenders, dus dan heb je weinig aan NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqfakIMWKRd0unqDhbf8sQGbHxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mLD1TsgxfQ2XLRcuSQ7K8cKK.png?f=user_large

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:37:
Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

[Afbeelding]

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.
Het is toch al heel lang bekend dat Budget en Oxxio een kloon zijn van Telfort? Alle Telfort instellingen zijn letterlijk gekopieerd. Ik ben niet verbaasd over deze melding..

Als je een Fritzbox zou kopen en bij het instellen in de wizard voor Telfort profiel kiest werkt Budget perfect. Om maar een voorbeeld te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Gisterenavond heb ik voor het eerst sinds mijn migratie op 20-2 van KPN/Telfort naar Budget storing gehad. Het dsl lampje brandde groen, maar geen internet. Wisselen van mijn Fritzbox naar de Experibox hielp niet. Na een half uur begon het weer te werken. Vreemd, in 16 jaar Telfort heb ik zoiets nooit meegemaakt.
Het kwam ook op een slecht moment, mijn schaaktoernooitje met vrienden is daardoor in de soep gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 14:40
Ik ben net verhuisd. Budget heeft de lijn netjes overgezet! Nu heeft mijn nieuwe woning in meerdere ruimtes een aansluiting. In de eetkamer een type 2 (ish) wandcontactdoos en in alle andere kamers een "gewone" telefoonaansluiting.
In de woonkamer werkt het modem prima maar, ik zou het modem (+ NAS enz. enz.) graag in een andere kamer neerzetten. Achter die wandcontactdozen zit dezelfde "dubbele" inbouwdoos van KPN met de gebruikelijke rood/wit/blauw/oranje/aarde draad aangesloten op telefonie stopcontact. Tot nu toe heb ik hierop geen signaal binnengekregen. De woning is gebouwd in de jaren 80.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILn0dCti8js4FuzI5KPmyfooMC8=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/7o8YB1sKRccdEIzLAtV1JSe4.gif?f=fotoalbum_tile
Type 2(ish) aansluiting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swq1ofd6VYYIQ3XPYbOIz5ewCvk=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/8HMxDouwvb4NQiz8kRiOhiyA.gif?f=fotoalbum_tile
Een van de andere aansluitingen

Wat is gebruikelijk, zijn alle rode en blauwe, enz. draden ergens met elkaar verbonden of zitten deze los van elkaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NC0vHJfXsnUXdbMd33AgFEm2PI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rK0CacBoBaipLURc9WDhgUDn.png?f=user_large

Oef, ik denk dat ik het antwoord heb gevonden met Fourstack (blijkbaar werkt alleen de Tele2-versie nog).

[ Voor 8% gewijzigd door Marijn100 op 15-03-2021 16:46 . Reden: Fourstack geraadpleegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:50
Enkele weken terug besloten om over te stappen naar Budget Thuis, internet only vanwege de prijs. Als ingangsdatum 1 mei 2021 afgesproken en gebruik gemaakt van de overstapservice. Vandaag ontving ik een bevestiging van opstappen van Ziggo met als wensdatum 8 april. Bij navraag klantenservice Budget geven zij aan dat het Ziggo signaal pas wordt afgesloten nadat Budget heeft doorgegeven dat het nieuwe signaal werkt. Nu geeft Ziggo aan dat dit binnen 14 dagen dient te gebeuren. Iemand een idee of deze 14 dagen klopt? Mij lijkt dat zij dit niet van tevoren kunnen weten en dus gewoon signaal blijven doorgeven?

Tot zo ver eerste kennismaking niet erg positief door deze onduidelijkheid. Eerste incasso is overigens al wel afgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb een internet-only aansluiting van 50mbit voor €37.50 per maand. Na wat door mijn account te zijn geklikt zag ik dat ik kon "upgraden" naar 100mbit voor €33.50 per maand. Er staat dat dit een 'discounted' price is maar er staan verder geen voorwaarden bij qua kortingsperiode. De boel dus maar aangeklikt en binnen een paar minuten haalde ik de snelheid ook via speedtest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfxhbkcffY8zjUQQvr3vV9w6maI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G2Sv7j8bvBnXM080Bv0EOwug.png?f=user_large

De vraag is nu of de korting voor maar een bepaalde periode geldt of dat ik nu sneller internet heb voor minder geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:23
NIEKler schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:29:
Ik heb een internet-only aansluiting van 50mbit voor €37.50 per maand. Na wat door mijn account te zijn geklikt zag ik dat ik kon "upgraden" naar 100mbit voor €33.50 per maand. Er staat dat dit een 'discounted' price is maar er staan verder geen voorwaarden bij qua kortingsperiode. De boel dus maar aangeklikt en binnen een paar minuten haalde ik de snelheid ook via speedtest.

[Afbeelding]

De vraag is nu of de korting voor maar een bepaalde periode geldt of dat ik nu sneller internet heb voor minder geld _/-\o_
Als ik nu een internet only abo zou afsluiten via de budget website krijg ik de 1e 6 maanden voor 18.50 per maand en daarna 32.50 per maand. En dat voor 100mbit. En die 32.50 is gewoon, op reguliere verhogingen, de normale prijs.

Dus het lijkt me dat je voorheen gewoon teveel betaalde en nu nog steeds een euro per maand teveel :P

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 20:23
Is er iemand bekend met het volgende?

Ik heb mijn Budget internet-only lijn in januari van dit jaar opgezegd. Netjes bevestiging gehad via mail, en vanochtend is de lijn afgesloten. Kreeg ik vanmorgen vroeg tóch weer een automatische mail binnen dat ze een maand abonnementsgeld gaan incasseren (23-3 -- 23-4), dit terwijl de lijn nu afgesloten is.

Ik heb gebeld en de beste meneer zei dat ze 'een beetje anders werken dan normaal'. ''Deze incasso wordt nog geïncasseerd (€30), maar dit wordt rechtgezet op de eindnota."

Weet iemand of dit klopt? Het verhaal klinkt mij een beetje raar in de oren. Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee? Meneer zei dat de ''eindnota waarschijnlijk deze week wel opgemaakt is'', en dat dan de €30,- daarmee verrekend word.

Wie weet heeft iemand hier meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:55
WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:41:
Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee?
Ik zou me geen zorgen maken. Dat zijn allemaal automatische processen, de automatische incasso stond waarschijnlijk al klaar en dat nu uitgerekend vandaag je lijn niet meer werkt is toeval. Het gaat pas mis als je nu gaat storneren, dan moeten mensen met de hand in gaan grijpen, de een weet niet wat de ander doet en dan is de kans op vergissingen het grootst. Het is wel jammer dat het zo moet als je het bedrag hard nodig bent voor iets anders.

Providers werken ook met eindnota's, bijvoorbeeld voor belkosten die buiten de bundel vallen. OK, dat geldt niet voor jou maar dat zullen ze misschien niet uitgesplitst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
grun93 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:32:
[...]

Ik zou me geen zorgen maken. Dat zijn allemaal automatische processen, de automatische incasso stond waarschijnlijk al klaar en dat nu uitgerekend vandaag je lijn niet meer werkt is toeval. Het gaat pas mis als je nu gaat storneren, dan moeten mensen met de hand in gaan grijpen, de een weet niet wat de ander doet en dan is de kans op vergissingen het grootst. Het is wel jammer dat het zo moet als je het bedrag hard nodig bent voor iets anders.

Providers werken ook met eindnota's, bijvoorbeeld voor belkosten die buiten de bundel vallen. OK, dat geldt niet voor jou maar dat zullen ze misschien niet uitgesplitst hebben.
Bedankt voor je antwoord. Verhelderend, en je hebt gelijk. Ik wacht het af en houd het in de gaten. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Verhelderend, en je hebt gelijk. Ik wacht het af en houd het in de gaten. Dank!
Ging bij mij ook goed, even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
hjs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Ging bij mij ook goed, even geduld.
Dank je! Ik kende dit systeem/werkwijze nog niet, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Pas verhuisd, verhuizing van Budget ging op zich prima, helaas wel van 100+ Mbit naar 30 Mbit gegaan volgens Fourstack.
Helaas haal ik (met m'n Vigor165) maar 24 Mbit (24573 Kbps down/7084 Kbps up). Is er een manier om het inleren te triggeren en dit toch nog iets hoger te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Marijn100 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:42:
Pas verhuisd, verhuizing van Budget ging op zich prima, helaas wel van 100+ Mbit naar 30 Mbit gegaan volgens Fourstack.
Helaas haal ik (met m'n Vigor165) maar 24 Mbit (24573 Kbps down/7084 Kbps up). Is er een manier om het inleren te triggeren en dit toch nog iets hoger te krijgen?
Als je op een SDF (straatkast) zit in plaats van een MDF (wijkcentrale), dan maakt je lijn gebruik van vectoring, en is er geen sprake van inleren.

Als je op een MDF zit, kun je contact opnemen met Budget, en vragen of dat ze een DLM reset willen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Jeffrey87 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Als je op een SDF (straatkast) zit in plaats van een MDF (wijkcentrale), dan maakt je lijn gebruik van vectoring, en is er geen sprake van inleren.

Als je op een MDF zit, kun je contact opnemen met Budget, en vragen of dat ze een DLM reset willen uitvoeren.
Als ik op de website van Robin Flikkema kijk dan lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat ik via een (passieve) kabelverdeler aangesloten zit op een MDF. Ik zal bij budget navragen of ze een DLM reset kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kublyker
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
WiseDise schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:41:
Is er iemand bekend met het volgende?

Ik heb mijn Budget internet-only lijn in januari van dit jaar opgezegd. Netjes bevestiging gehad via mail, en vanochtend is de lijn afgesloten. Kreeg ik vanmorgen vroeg tóch weer een automatische mail binnen dat ze een maand abonnementsgeld gaan incasseren (23-3 -- 23-4), dit terwijl de lijn nu afgesloten is.

Ik heb gebeld en de beste meneer zei dat ze 'een beetje anders werken dan normaal'. ''Deze incasso wordt nog geïncasseerd (€30), maar dit wordt rechtgezet op de eindnota."

Weet iemand of dit klopt? Het verhaal klinkt mij een beetje raar in de oren. Eindnota's, daar werken ze toch alleen bij energiecontracten mee? Meneer zei dat de ''eindnota waarschijnlijk deze week wel opgemaakt is'', en dat dan de €30,- daarmee verrekend word.

Wie weet heeft iemand hier meer informatie.
Dat gaat bij KPN ook zo. Pas ben ik van KPN naar Budget gegaan en ik moest aanvankelijk een volle maand betalen. Bij de eindnota werd dat rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Kublyker schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:32:
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?
Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kublyker
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
jan groen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.
Ja telfort profiel.
Probleem ligt zeker bij de tp link switch, want met de Experia box werkt gewoon goed.
Zijn er bekende problemen van de Fritzbox in combinatie met bepaalde type netwerk switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03-2022
Vriendelijke tip aangaande tp link en alle zaken igmp snooping. Blijf weg bij tp link 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Slaah_007 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:36:
Vriendelijke tip aangaande tp link en alle zaken igmp snooping. Blijf weg bij tp link 😜
Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
Barre73 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.
Wanneer alles op de juiste manier is ingesteld op de fritz dan zou het gewoon moeten werken, mark my words TP link is the problem 9 van de 10 keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Toch makkelijk te testen?
Even de TP Link overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Iemand ook met volgende probleem? v10a start om de x dag van zelf op
dit merk je als je gebruik van maakt
modem valt uit wordt daarna rood blauw groen? heel vervelend heb het nu 5x mee gemaakt op verschillende tijden middag en avond uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Welke Firmware Versie hebben jullie? ik zie dat ik v6.00.32 build135 heb dus een oude.
nieuwe kan ik niet binnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:40

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

MrOsman schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:08:
Iemand ook met volgende probleem? v10a start om de x dag van zelf op
dit merk je als je gebruik van maakt
modem valt uit wordt daarna rood blauw groen? heel vervelend heb het nu 5x mee gemaakt op verschillende tijden middag en avond uren
Geen last van hier.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry299
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ben sinds vandaag overgegaan van Telfort/Kpn naar Budget omdat ik hier dubbele snelheid heb voor hetzelfde geld. Ik heb netjes een modem thuisgestuurd gekregen, maar nu heb ik al gewoon de snelheid met mijn oude V10a modem. Dus ww enzovoort hoef ik niet aan te passen. Kan ik dit gewoon zo laten of krijg ik hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben aan het oriënteren op een internetaansluiting bij mijn nieuwe woning. Voorheen al heel lang kabel via Ziggo gehad, maar ik wil toch eens voor iets goedkopers gaan. Ik heb alleen een internet only abo nodig.

Op de sites van Online.nl, T-Mobile en YouFone enzo krijg ik bij de postcodecheck al snel het volgende te zien:
Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 27 Mbit/s down | 4 Mbit/s up.

Maar op de site van Budget krijg ik het volgende te zien:
Met standaard internet is de maximale internetsnelheid op dit adres 50 Mb/s down en 5 Mb/s up.

Dit is wel een groot verschil. Is de postcode check van Budget wel reëel? De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:55
xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:13:
De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?
Ja. Probeer deze tool eens, die is redelijk betrouwbaar. De aangegeven snelheid wordt op mijn adres tenminste wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:28:
[...]

Ja. Probeer deze tool eens, die is redelijk betrouwbaar. De aangegeven snelheid wordt op mijn adres tenminste wel gehaald.
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Denk dat de postcode check van Budget er toch naast zit dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
27 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Denk dat de postcode check van Budget er toch naast zit dan..
Budget zit er inderdaad een beetje naast. Op een adres waar nu maximaal 14Mbit adsl leverbaar is geeft Budget tot 20/1 aan.

Op andere postcodes klopt het weer wel. Je krijgt dus keuze uit verschillende snelheden zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ8oRp3DG-QhIwKgF5kt4yyTQow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O2MSF2Aa3jqeaVGM3oeGpZR4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

xileS schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:13:
Ik ben aan het oriënteren op een internetaansluiting bij mijn nieuwe woning. Voorheen al heel lang kabel via Ziggo gehad, maar ik wil toch eens voor iets goedkopers gaan. Ik heb alleen een internet only abo nodig.

Op de sites van Online.nl, T-Mobile en YouFone enzo krijg ik bij de postcodecheck al snel het volgende te zien:
Verwachte maximumsnelheid op jouw adres: 27 Mbit/s down | 4 Mbit/s up.

Maar op de site van Budget krijg ik het volgende te zien:
Met standaard internet is de maximale internetsnelheid op dit adres 50 Mb/s down en 5 Mb/s up.

Dit is wel een groot verschil. Is de postcode check van Budget wel reëel? De genoemde providers maken namelijk toch allemaal gebruik van hetzelfde kpn netwerk?
Die van Budget is geen postcodecheck

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
kpnnetwerk gaat hier in Arnhem een GPON glasvezel netwerk aanleggen. Ik heb begrepen dat de "echte" KPN klanten automatisch overgezet gaan worden. Hoe gaat dat met Budget klanten? internet via glasvezel is bij Budget duurder dan via VDSL. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of blijven jullie gelet op de prijs gewoon op VDSL. Ik hoor graag jullie reacties.
Ik heb al jaren VDSL en haal de volle snelheid en ben eigenlijk wel zeer tevreden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52
Ik heb ook glasvezel beschikbaar, maar zit vanwege de prijs nog op VDSL. De snelheid die ik haal (100/30) is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KPN Wholesale heeft vorig jaar aan alle aangesloten providers aangegeven dat koperaansluitingen (dus VDSL) worden uitgeschakeld vanaf maart 2023 voor de aansluitingen die toen al glasvezel hadden. Circa 2,3 miljoen dus.
En vanaf dat moment ook voor alle aansluitingen die vanaf toen glasvezel kregen, en dan 36 maanden later.

Simpel gezegd: Als jij je aansluiting krijgt mag je verwachten dat drie jaar later er geen koper meer leverbaar is. Ook niet als je op dat moment nog een abonnement hebt. Je provider benadert je dan op tijd om omgezet te worden.

Prijstechnisch gezien is op dit moment niet bekend hoe dit uitpakt. Die prijzen waren openbaar maar zijn sinds vorige maand op de website van KPN Wholesale alsnog achter een slotje gezet. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit dichter bij elkaar is gekomen maar ik sluit niet uit dat glas toch iets duurder uitpakt voor de provider (en dus de klant)

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:06:
[...]

Budget zit er inderdaad een beetje naast. Op een adres waar nu maximaal 14Mbit adsl leverbaar is geeft Budget tot 20/1 aan.

Op andere postcodes klopt het weer wel. Je krijgt dus keuze uit verschillende snelheden zo te zien.

[Afbeelding]
Hmm, max 27 MB is er dan haalbaar. Klinkt erg sloom, maar als ik erover nadenk. Wij gaan er maar met z'n 2en wonen en zijn geen hele grote MB verbruikers. Beetje Netflix/Youtube en voor de rest gewoon veel internetgebruik via de mobiel. Dus dan zou in theorie 27 MB voldoende moeten zijn, maar neem ik dan de 20 Mb/s of de 50 Mb/s. Scheelt ook maar een euro, maar vraag mij af of die 7 Mb/s nog het verschil gaat maken dan.. Netflix adviseert iig wel minimaal 25 Mb/s voor de hoogste kwaliteit streams.
JvS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:36:
[...]

Die van Budget is geen postcodecheck
Er staat wel letterlijk "Doe de postcodecheck en meld je aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
xileS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Hmm, max 27 MB is er dan haalbaar. Klinkt erg sloom, maar als ik erover nadenk. Wij gaan er maar met z'n 2en wonen en zijn geen hele grote MB verbruikers. Beetje Netflix/Youtube en voor de rest gewoon veel internetgebruik via de mobiel. Dus dan zou in theorie 27 MB voldoende moeten zijn, maar neem ik dan de 20 Mb/s of de 50 Mb/s. Scheelt ook maar een euro, maar vraag mij af of die 7 Mb/s nog het verschil gaat maken dan.. Netflix adviseert iig wel minimaal 25 Mb/s voor de hoogste kwaliteit streams.

[...]

Misschien dan even kijken naar Oxxio alles in 1. Precies hetzelfde als Budget maar zij werken met maar 1 abonnement voor VDSL. Tot 100 Mbit. Altijd dezelfde prijs.

Laat maar, zou alleen maar duurder uitpakken per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 31-03-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik heb van de week ook al zitten kijken of ik elders een betere deal kan scoren dan bij Budget, maar ik geloof dat het gras nergens anders groener is. Ja voor de eerste 3 of 6 maanden, maar daarna houdt 't weer op.

Ik laat de providers die geen KPN hardware gebruiken even buiten beschouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
xileS schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:32:
[...]

[...]

Ik zou lekker die tot 50 pakken. Mogelijk valt de snelheid iets hoger uit dan 27

Voor streaming is 20Mb al voldoende. Tenzij je veel 4K pakt, dan is het krap. Anders kan je er prima mee netflixen en internetten tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 22:05
Op dit moment heb ik een tv en internet abonnement lopen bij budget van €44/maand met over de eerste 8 maanden €10/maand korting. Dat komt dus neer op €448 per jaar.

Nu zag ik de huidige actie waar je de helft van het jaar €17 betaald en de andere helft €45. Dat is dus €372 per jaar.

Het gaat maar om €76, maar ik vind het toch een redelijke daling, zeker voor een aanbieder die in principe al in het beginsel een prijsvechter is.

Zijn er andere aanbieders die ook een prijsdaling hebben toegepast waardoor ze wellicht mee moesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
Marijn100 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Als ik op de website van Robin Flikkema kijk dan lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat ik via een (passieve) kabelverdeler aangesloten zit op een MDF. Ik zal bij budget navragen of ze een DLM reset kunnen uitvoeren.
Zo nu en dan valt de snelheid volledig weg en zit de packet loss volgens m'n pfSense router op 17%.

Eindelijk een DLM reset aangevraagd via email. Budget belde wij terug en vertelde dat KPN dat moet doen, maar dat ze dan eerste met een monteur de lijn willen doormeten 🤷🏼‍♂️. Ik ben benieuwd…

Vinden KPN monteurs DrayTek modems vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Marijn100 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Zo nu en dan valt de snelheid volledig weg en zit de packet loss volgens m'n pfSense router op 17%.

Eindelijk een DLM reset aangevraagd via email. Budget belde wij terug en vertelde dat KPN dat moet doen, maar dat ze dan eerste met een monteur de lijn willen doormeten 🤷🏼‍♂️. Ik ben benieuwd…

Vinden KPN monteurs DrayTek modems vervelend?
KPN monteur bemoeit zich dan weer niet met het modem van de provider (behalve KPN modems uiteraard) maar alleen met de lijn van Dslam tot en met ISRA punt. En ze hebben hun eigen tools om lijnen te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Laatst online: 16:53
Ben sinds begin maart klant en de laatste tijd had ik erg veel last van een klapperende lijn. Soms waren er meer dan 50 syncs per dag, was echt niet te doen.

Budget gebeld en het zou aan mijn eigen modem (Fritzbox) liggen. Op hun instructie het meegeleverde modem aangesloten maar daar werd de verbinding nóg instabieler van. Vervolgens weer gebeld en een nieuw modem gekregen. Probleem nog steeds niet verholpen.

Uiteindelijk wilden ze een 'eigen' monteur sturen om de boel na te kijken, maar de wachttijd bedroeg iets van 2 weken en uiteraard zou dit mogelijk gepaard gaan met kosten. Uit eigen beweging schakelden ze vanwege de lange wachttijd een monteur van KPN in en die kunnen gelukkig altijd snel terecht.

De KPN-monteur deed een (fysieke) lijnmeting en zag dat er op de blauwe kabel een 'loop' of zoiets zat. Vervolgens heeft hij het DSL-signaal op het andere aderpaar (oranje/wit) gezet en tevens een poortwissel in de DSLAM gedaan.

Sindsdien eigenlijk geen enkele sync meer gehad en de lijn traint maximaal mogelijk in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0VymFqle3ad5KVIKmukh6GenBg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PSfkXEsYaiLmY1cWxitVgsKW.png?f=user_large

Ook geen enkele niet-herstelbare fouten (CRC errors) meer. Al met al dus best tevreden, alhoewel het soms wel een crime kan zijn om via de helpdesk van Budget het gewenste resultaat te krijgen. Je krijgt het gevoel dat het eigenlijk altijd aan je eigen apparatuur zou moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds einde van de avond (4 mei) heeft mijn modem geen ipv4 verbinding meer (groningen). Een reboot loste niks op.

Edit: nu werkt weer

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 05-05-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 07:59
Sinds vandaag internet en belen via budget alles in 1. Geen tv

modemrouter is Experiabox v10a

als ik daarin inlog zie ik een logo van Telfort (?) --> klopt dit wel?

Maar belangrijkste vraag; ik kan geen DHCP reserveringen doen in de experiabox v10a.

Overview > Router Information
Model Name: VRV9517-Telfort
Firmware Version: v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Nu kan ik nergens zo snel vinden of deze firmware de meest actuele is. Handmatig updaten kan ik ook nergens

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
@jarno1974t In de V10(zonder a) kan dit zeker wel

Settings: - DHCP - DHCP bindings

Telfort logo/naam heeft iedereen en zou normaal moeten zijn..

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 19:56
De v10 zonder a is van ZTE, dat is een heel andere router. Deze is van Arcadyan net als de v8.

Misschien lijkt de interface op die van de v8 waarvoor de details al wel op internet moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jarno1974t schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:55:

Maar belangrijkste vraag; ik kan geen DHCP reserveringen doen in de experiabox v10a.

Nu kan ik nergens zo snel vinden of deze firmware de meest actuele is. Handmatig updaten kan ik ook nergens

Wat kan ik doen?
Check hier even:
https://forum.kpn.com/int...0-experia-box-v10a-491435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
jarno1974t schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:55:

Wat kan ik doen?
Budget werkt met/op het Telfort profiel dus ja, dat klopt wel 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
Ah, de DHCP zit hier verstopt: Network > LAN > LAN DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 22:10
Per 8 juni 2021 zal ik klant zijn bij Budget. Ik heb reeds een FRITZ!Box gekocht en die wil ik dus direct gaan gebruiken bij Budget.

Nu las ik hier een aantal berichten dat de Experiabox V10 eerst aangesloten moet worden omdat deze een homing signal uitzend dat de verbinding kan worden gefactureerd.

Is dat nog steeds zo of kan ik direct met de FRITZ!Box aan de slag?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:26:
[...]

Ik zou lekker die tot 50 pakken. Mogelijk valt de snelheid iets hoger uit dan 27

Voor streaming is 20Mb al voldoende. Tenzij je veel 4K pakt, dan is het krap. Anders kan je er prima mee netflixen en internetten tegelijk.
Ik heb nog geen internetaanvraag, aangezien verhuizing iets langer duurt dan gepland.

Maar sinds kort is er ook glasvezel mogelijk bij mijn nieuwe woning :) . Bij KPN Kan ik het al aanvragen, maar bij Budget zie ik geen glasvezel optie staan (nog).

Budget maakt van dezelfde KPN lijnen toch? Dus als ik een glasvezel verbinding via KPN kan krijgen dan, dan moet dit ook via Budget kunnen? Wellicht nog eventjes wachten of anders binnenkort eens even bellen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
xileS schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Ik heb nog geen internetaanvraag, aangezien verhuizing iets langer duurt dan gepland.

Maar sinds kort is er ook glasvezel mogelijk bij mijn nieuwe woning :) . Bij KPN Kan ik het al aanvragen, maar bij Budget zie ik geen glasvezel optie staan (nog).

Budget maakt van dezelfde KPN lijnen toch? Dus als ik een glasvezel verbinding via KPN kan krijgen dan, dan moet dit ook via Budget kunnen? Wellicht nog eventjes wachten of anders binnenkort eens even bellen erover.
Waarschijnlijk ligt daar dan GPON glasvezel en dan kun je inderdaad nog niet glasvezel bestellen. Is hier namelijk ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
krakendmodem schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Waarschijnlijk ligt daar dan GPON glasvezel en dan kun je inderdaad nog niet glasvezel bestellen. Is hier namelijk ook het geval.
Hmm ik denk dat je gelijk hebt. Ik wist niet dat er nog verschillende waren. Verbinding lag al in de woning, maar KPN is pas geweest om de verbinding door te meten. Is dit te checken aan de aansluiting?

Als ik via een onafhankelijke glasvezel vergelijkingsite kijk, zie ik wel Budget (en veel anderen) ertussen staan. Als ik doorklik zie ik idd geen glasvezel mogelijkheid (nog).

Bij KPN, XS4ALL en Online.nl kan ik wel glasvezel aanvragen. Kan dat kloppen? Want ik had Online.nl er niet tussen verwacht.

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Hier staat ook het volgende:
Het netwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk. Dat betekent dat verschillende providers diensten aanbieden op ons netwerk. Je bepaalt zelf bij welke provider je welke diensten wilt afnemen. Hieronder vind je een selectie van providers op ons netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door xileS op 10-05-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
Als kpn, xs4all en online het wel kunnen en rest niet is het 100% zeker gpon. Aan de ftu is het overigens niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
xileS schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Hmm ik denk dat je gelijk hebt. Ik wist niet dat er nog verschillende waren. Verbinding lag al in de woning, maar KPN is pas geweest om de verbinding door te meten. Is dit te checken aan de aansluiting?

Als ik via een onafhankelijke glasvezel vergelijkingsite kijk, zie ik wel Budget (en veel anderen) ertussen staan. Als ik doorklik zie ik idd geen glasvezel mogelijkheid (nog).

Bij KPN, XS4ALL en Online.nl kan ik wel glasvezel aanvragen. Kan dat kloppen? Want ik had Online.nl er niet tussen verwacht.

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Hier staat ook het volgende:
Het netwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk. Dat betekent dat verschillende providers diensten aanbieden op ons netwerk. Je bepaalt zelf bij welke provider je welke diensten wilt afnemen. Hieronder vind je een selectie van providers op ons netwerk.
Die verschillen horen er op zich ook niet te zijn voor jou als klant. Helaas is het momenteel nog wel zo.
De aansluiting ziet er hetzelfde uit, namelijk dat witte kastje.
De GPON techniek die KPN levert aan de providers heeft wat aanpassingen nodig bij die providers qua leverstraat, maar ook qua logistiek. En ook binnen KPN moet er nog wat veranderd worden voor deze "whitelabel" providers (Budget, Youfone en voorheen ook Oxxio)
Online is al wel zover, KPN en XS4all uiteraard ook. T-Mobile is nog bezig (tot de zomer schijnt het) en voor Budget is me onduidelijk,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks, weet ik dat ook weer. Site van KPN is wel een beetje misleidend, door alle provider logos te laten zien.

Zo te zien valt prijs van KPN best mee en ga ik waarschijnlijk daar voor, maar had liever gelijk Budget gehad aangezien ik ook Budget Energie heb aangevraagd.

In toekomst weer eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
xileS schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:18:
Thanks, weet ik dat ook weer. Site van KPN is wel een beetje misleidend, door alle provider logos te laten zien.
Voor 2,3 miljoen adressen klopt het wel. Alleen voor de paar honderdduizend van het laatste jaar speelt dit probleem nog. Dus misleidend is misschien wat sterk. Niet voldoende informatie zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Voor m'n schoonmoeder een tijdje geleden alles in één thuis aangevraagd.
Inmiddels overgezet vanaf KPN.
Nu werkt alles behalve de telefoon.....
In de expediabox (10a) staat het telefoon nummer geregistreerd, Allen kan ze niet bellen of gebeld worden.
Al tig x nu de box gereset. Dan zou deze de software opnieuw in moeten laden.
Nu stuurt budget en nieuwe expediabox op, maar het lijkt me sterk dat het aan de expediabox ligt...
M'n schoonmoeder woont op 35 km dus dat is wat minder. Ik moet er elke keer heenrijden..
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
Jassy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
Per 8 juni 2021 zal ik klant zijn bij Budget. Ik heb reeds een FRITZ!Box gekocht en die wil ik dus direct gaan gebruiken bij Budget.

Nu las ik hier een aantal berichten dat de Experiabox V10 eerst aangesloten moet worden omdat deze een homing signal uitzend dat de verbinding kan worden gefactureerd.

Is dat nog steeds zo of kan ik direct met de FRITZ!Box aan de slag?
is nog steeds zo. eerst met experiabox de boel activeren (je krijgt dan bevestiging per mail) en dan daarna met je Fritzbox aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
mb1 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:49:
Voor m'n schoonmoeder een tijdje geleden alles in één thuis aangevraagd.
Inmiddels overgezet vanaf KPN.
Nu werkt alles behalve de telefoon.....
In de expediabox (10a) staat het telefoon nummer geregistreerd, Allen kan ze niet bellen of gebeld worden.
Al tig x nu de box gereset. Dan zou deze de software opnieuw in moeten laden.
Nu stuurt budget en nieuwe expediabox op, maar het lijkt me sterk dat het aan de expediabox ligt...
M'n schoonmoeder woont op 35 km dus dat is wat minder. Ik moet er elke keer heenrijden..
Iemand een idee?
al met een ander telefoontoestel getest?
andere kabeltjes?
(eerst alle mogelijke opties uitsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaah_007
Ik zie hier wat berichten m.b.t gpon en budget, eerste verbindingen die ook gebruik maken van gpon worden nu opgeleverd. Dit gaat vermoedelijk nog wel even duren voordat dit overal mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

jarno1974t schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:20:
[...]

al met een ander telefoontoestel getest?
andere kabeltjes?
(eerst alle mogelijke opties uitsluiten)
Zeker!
Inloggen in de expediabox en dan test telefoon aanklikken en het toestel gaat gewoon over, het juiste nummer staat ook geregistreerd lijkt het maar het werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
Beste mensen, ik ga overstappenvan Ziggo naar Bai1 en vroeg me af welke modem je krijgt als je alleen internet afneemt Experiabox v10?
Eigen modem? of is die ExperiaBox wel te pruimen.
Gaat me vooral om poorten te mappen voor steam servers, lijkt me niets speciaal voor any modem toch?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Een V10 / V10a.

Port forward zit er sowieso in. Je kunt ook je eigen router erachter hangen en die in de DMZ van de Experiabox zetten. Dan ben je helemaal eigen baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ThinkPadd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:26:
Een V10 / V10a.

Port forward zit er sowieso in. Je kunt ook je eigen router erachter hangen en die in de DMZ van de Experiabox zetten. Dan ben je helemaal eigen baas.
Zijn er modems die nu erg populair/goed zijn? Evt een tweedehandse uit een oudere serie zou ik ook niet erg vinden. Nieuwste wifi is b.v. niet zo belangrijk.
Die Netgear 7xxx series zie ik veel langskomen in VnA.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Probeer het eerst eens met de Experiabox zou ik zeggen. Qua stabiliteit heb ik met mijn V10 niets te klagen. Wifi gebruik ik niet (uitgeschakeld ivm losse accespoints in huis) maar schijnt ook best prima te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Oki, heb altijd hele slechte ervaringen met de experiabox gehad bij klanten.
Praten we wel over 10 jaar geleden lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Laatst online: 02-07 12:22
V10 is een prima modem met prima wifi, v10a zou ik persoonlijk meteen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Over de V10 ben ik ook te spreken. Stabiliteit is goed/prima, heb er geen omkijken na. Telefoon en TV zijn ook ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jarno1974t schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:18:
[...]
is nog steeds zo. eerst met experiabox de boel activeren (je krijgt dan bevestiging per mail) en dan daarna met je Fritzbox aan de slag
Ik ben afgelopen week klant geworden, heb direct mijn eigen FritzBox aangesloten, werkte gewoon.
Bad Brains schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:12:
Beste mensen, ik ga overstappenvan Ziggo naar Bai1 en vroeg me af welke modem je krijgt als je alleen internet afneemt Experiabox v10?
Eigen modem? of is die ExperiaBox wel te pruimen.
Gaat me vooral om poorten te mappen voor steam servers, lijkt me niets speciaal voor any modem toch?
Ik heb vorige week een ExperiaBox 10a geleverd gekregen bij begin van mijn abonnement. Heb ik niet gebruik, direct mijn eigen Fritzbox 7530 aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06 04:50
Ook hier maar even een extra berichtje.

Mochten gebruikers van (voormalig) XS4ALL - Telfort - KPN - BudgetThuis - Oxxio - YouFone
een eigen router met ondersteuning willen voor IPTV routed mode.
Er is inmiddels een uitbreiding gekomen in de functies van Synology routers.

Nieuwe firmware Synology routers met ondersteuning “IPTV routed mode”.
Aansluitingen achter glasvezel, kan de Experia Box worden uitgewisseld met de Synology router.

Meer details, en waar op te letten met het inregelen van de verbinding:
Zie berichten op het Synology forum < HIER > en uitvoerige handleiding < HIER >
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:40

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Babylonier schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:39:
Ook hier maar even een extra berichtje.

Mochten gebruikers van (voormalig) XS4ALL - Telfort - KPN - BudgetThuis - Oxxio - YouFone
een eigen router met ondersteuning willen voor IPTV routed mode.
Er is inmiddels een uitbreiding gekomen in de functies van Synology routers.

Nieuwe firmware Synology routers met ondersteuning “IPTV routed mode”.
Aansluitingen achter glasvezel, kan de Experia Box worden uitgewisseld met de Synology router.

Meer details, en waar op te letten met het inregelen van de verbinding:
Zie berichten op het Synology forum < HIER > en uitvoerige handleiding < HIER >
-
Ik kan melden dat dit inderdaad prima werkt op mijn RT1900 _/-\o_

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Laatst online: 26-02 13:25
ik overweeg over te stappen naar Budget-Alles-In-1, maar wil wel mogelijk mijn eigen mail/webserver kunnen hosten. Bij T-mobile kan ik gebruik maken van hun SMTP server voor mijn eigen domein(en). Is er hier iemand die dit ook bij Budget-Alles-In-1 voor elkaar heeft? Niet elke ISP staat dit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-06 12:43
simthadim schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:48:
ik overweeg over te stappen naar Budget-Alles-In-1, maar wil wel mogelijk mijn eigen mail/webserver kunnen hosten. Bij T-mobile kan ik gebruik maken van hun SMTP server voor mijn eigen domein(en). Is er hier iemand die dit ook bij Budget-Alles-In-1 voor elkaar heeft? Niet elke ISP staat dit toe.
Poort 25 staat zowel inkomend als uitgaand open.
Heb zelf een tijdje een mailserver actief gehad als failover tijdens een mail migratie. Werkte zonder problemen.

Uitgaand kan de smarthost van KPN gebruikt worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wMtA2eN.png

[ Voor 14% gewijzigd door MarkieNL op 16-05-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
itsmemax schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:43:
V10 is een prima modem met prima wifi, v10a zou ik persoonlijk meteen vervangen.
Ik lees altijd dat er groot verschil is tussen de V10 en de V10a, waarbij men de voorkeur geeft aan de V10.
Nu heb ik even een V10 geleend, ik zie niet echt veel voordeel ten opzichte van de V10a :?

Kijk ik nou niet goed?

(Ik kan kiezen welke ik wil houden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
Bij de V10 kun je beide WiFi netwerken nog aparte namen geven, vanaf V10A niet meer.

Ipv6 werkte bij de V10 direct uit de box. Maar dat is alleen bij de isp KPN een dingetje, budget/oxxio en andere kpn whitelabels hebben nog geen ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WiFi performance van de V10 leek ook gewoon stukken beter. Hij heeft zes antennes aan boord.
Er waren in het begin van de V10a ook veel problemen met Android toestellen maar die zijn uiteindelijk wel opgelost.
En je mist een LAN poort op de V10a Is wel weer op te lossen met een switch maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden v10 versus v10a, ik ga nog even verder testen.

Ik heb overigens wel KPN, maar in dit topic ging het over de v10/v10a, vandaar.
Bij mij werkt op de v10a IPv6 gewoon, misschien iets uit het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Net gebeld door een Bai1 callcenter met een compleet noob verhaal waar niemand van gediend is.
wtf denken bedrijven dat ze om half negen kunnen bellen met nonsense.
Sta in het belmeniet, maar schijnbaar kan dit allemaal weer als je klant bent geworden en je dan via de site een opt out moet doen?

BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:12:
Net gebeld door een Bai1 callcenter met een compleet noob verhaal waar niemand van gediend is.
Sta in het belmeniet, maar schijnbaar kan dit allemaal weer als je klant bent geworden en je dan via de site een opt out moet doen?

BS.
lol, hier hetzelfde gebeurd. Alleen werd ik rond half 7 gebeld. Dit vanwege ik sinds pas energie bij ze afneem en vroegen af of ik ook interesse heb in andere diensten zoals mobiel. Mobiel heb ik geen interesse, maar internet wel zei ik. Glasvezel graag, maar ik liet al gelijk weten dat het helaas niet mogelijk is via hun, maar wel via KPN.

Helaas leek de medewerker verder technisch hier niets vanaf te weten en kon dus ook geen duidelijkheid geven wanneer dit wel mogelijk is. Ik heb ook maar aangegeven dat hun postcodecheck niet klopt met de te behalen snelheden, wat ook erg vreemd is. Iig hij kon mij nergens mee helpen en gaf aan ook eens te gaan Googlen wat de verschillen zijn tussen de glasvezelverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 22:10
Bad Brains schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:12:

BS.
Ah jij ook? Vind het verder heel vriendelijk dat ze nieuwe klanten nabellen of ze alles begrepen hebben (als jou gesprek daar over ging tenminste) maar voor mij persoonlijk voegde het niet veel toe. Ik vond je tijdstip ook erg ongelukkig, dit soort telefoontjes verwacht ik dan niet meer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Jassy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:44:
[...]

Ah jij ook? Vind het verder heel vriendelijk dat ze nieuwe klanten nabellen of ze alles begrepen hebben (als jou gesprek daar over ging tenminste)
Daar was het inderdaad onder "verstopt", ik draai dit soort gesprekken redelijk snel (beleefd) de nek om.
Onbekende nummers neem ik al niet eens meer op.

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste