Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 16:59

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik heb vanaf 01:15 tot ongeveer 02:30 geen internet gehad. Geen ramp maar ik ben wel benieuwd of er meerdere zijn die een hickup hebben gehad vannacht?

Kan door mijn upgrade naar 200/300mbit voor -2 euro zijn misschien? :D

[ Voor 19% gewijzigd door Me_dusa op 20-05-2021 09:34 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04 08:13
Inderdaad, ik zie ook in mijn serverlogs dat het internet er uit heeft gelegen, maar dan ongeveer van 0:30 tot 2:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:00
Nou, een slechte start met budget, overgestapt vanaf xs4all. Zou sinds gisteren over zijn maar het modem traint niet in, krijgt geen verbinding. Helpdesk gebeld en de conclusie is dat er in de wijkkast iets niet in orde is, moet een monteur bij komen. En die monteur kan pas 3 juni ! Dat is dus 9 dagen geen internet/tv/telefoon, verder kan men niks voor mij betekenen. Wel heel vreemd dat alles de ene dag perfect werkt via xs4all en na providerwissel er fysiek iets mis is met de verbinding/aansluiting ?

Een (verlate) aanvuling, het viel toch nog mee uiteindelijk. Moest er wel achteraan zitten maar vrijdagochtend kon er ineens een monteur. Er bleek een brakke aansluiting in de wijkkast te zitten, verplaatst en alles werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Wobcat op 30-05-2021 14:55 . Reden: zie edit.... ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Die verschillen horen er op zich ook niet te zijn voor jou als klant. Helaas is het momenteel nog wel zo.
De aansluiting ziet er hetzelfde uit, namelijk dat witte kastje.
De GPON techniek die KPN levert aan de providers heeft wat aanpassingen nodig bij die providers qua leverstraat, maar ook qua logistiek. En ook binnen KPN moet er nog wat veranderd worden voor deze "whitelabel" providers (Budget, Youfone en voorheen ook Oxxio)
Online is al wel zover, KPN en XS4all uiteraard ook. T-Mobile is nog bezig (tot de zomer schijnt het) en voor Budget is me onduidelijk,.
Net een paar postcode checks gedaan en ik zie dat T-Mobile nu ook glasvezel (dus GPON?) levert bij mij, met een paar andere providers:

KPN
XS4ALL
T-Mobile
Solcon
Helden van Nu

Als ik zo snel even kijk lijkt voor mij prijs/kwaliteit technisch van goedkoop naar duur de volgende providers interessant:
T-Mobile
KPN

Als een glasvezel eenmaal werkt dan werkt het toch? Dan zou ik logischerwijs voor de goedkoopste optie gaan, maar het moet ook weer geen duurkoop worden. Ik zoek alleen een internet only abo en een 50 of 100 Mbit/s verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04 08:13
xileS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 02:07:
[...]
Als een glasvezel eenmaal werkt dan werkt het toch?
Meestal maar niet altijd. Een collega van me is laatst op glas verhuisd van KPN naar T-Mobile. Bij KPN geen problemen, maar bij T-Mobile crasht de modem (heet dat zo bij glas?) elke keer als zijn vrouw outbound de SIP-telefoon van haar werk gebruikt. Na weken van uitzoeken en monitoring door T-Mobile (naar eigen zeggen) heeft men nog steeds geen flauw idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
robert.v.w. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Meestal maar niet altijd. Een collega van me is laatst op glas verhuisd van KPN naar T-Mobile. Bij KPN geen problemen, maar bij T-Mobile crasht de modem (heet dat zo bij glas?) elke keer als zijn vrouw outbound de SIP-telefoon van haar werk gebruikt. Na weken van uitzoeken en monitoring door T-Mobile (naar eigen zeggen) heeft men nog steeds geen flauw idee waar het aan ligt.
SIP telefoon aangesloten op de modem denk ik? Ik maak daar geen gebruik van, dus dat scheelt misschien al.

Als ik het goed onthouden heb, heeft T-Mobile en Online een Zyxel modem en KPN een KPN Box 12 (denk een nieuwe Experio box ofzo). Ik weet niet of ik daar verder nog verschil van ga merken, maar T-Mobile is wel aantrekkelijk met zijn 30 euro voor goedkoopste glasvezel verbinding.

Bij elke provider zijn wel klachten te vinden, dus ik weet nog zo 123 niet welke provider ik kies. Ik heb iig geen poespas nodig, maar alleen een stabiele internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 23-04 20:10
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Jassy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:23:
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?
Toen ik over stapte van T-Mobile thuis naar budget, had ik om 5/6 uur 's ochtends al geen verbinding meer. Had toen de modem van T-Mobile losgekoppeld. Modem van budget aangesloten en had gelijk verbinding. Fritz box van XS4ALL kan je gewoon aan laten dus :). (En pas de modem van budget aansluiten als je daadwerkelijk geen verbinding meer hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
De overstap is.... nog niet gelukt. Om onduidelijke reden kan het tot 10 juni duren. Ik had 8 juni aangevraagd en men gaat vanaf dan proberen om te leveren.

Sorry, maar dit is toch puur een administratieve overstap, want technisch gezien ligt er een DSL lijn die nu al functioneert. Ik snap dan niet wat er te proberen valt en wat er mogelijk mis kan gaan.

Het enige wat er mis kan gaan is dat ik van pairbonding naar een enkele lijn ga.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Jassy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:49:
De overstap is.... nog niet gelukt. Om onduidelijke reden kan het tot 10 juni duren. Ik had 8 juni aangevraagd en men gaat vanaf dan proberen om te leveren.

Sorry, maar dit is toch puur een administratieve overstap, want technisch gezien ligt er een DSL lijn die nu al functioneert. Ik snap dan niet wat er te proberen valt en wat er mogelijk mis kan gaan.

Het enige wat er mis kan gaan is dat ik van pairbonding naar een enkele lijn ga.

Ik hou jullie op de hoogte.
Niet helemaal administratief maar ook niet fysiek. Het zou een poortloze migratie moeten zijn. Bij XS4all nam jouw aansluiting twee poorten op de Dslam in de straatkast in beslag. Die moeten beide signaalloos gemaakt worden en dan op een van de twee weer het profiel dat Budget voor jou heeft besteld bij KPN WBA. Daar lijkt het niet goed te gaan. Ik vermoed dat ze nu overstappen op plan B en wellicht je in de straatkast omprikken naar een geheel nieuwe poort. Het is maar een vermoeden..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Niet helemaal administratief maar ook niet fysiek. Het zou een poortloze migratie moeten zijn. Bij XS4all nam jouw aansluiting twee poorten op de Dslam in de straatkast in beslag. Die moeten beide signaalloos gemaakt worden en dan op een van de twee weer het profiel dat Budget voor jou heeft besteld bij KPN WBA. Daar lijkt het niet goed te gaan. Ik vermoed dat ze nu overstappen op plan B en wellicht je in de straatkast omprikken naar een geheel nieuwe poort. Het is maar een vermoeden..
Wellicht dat het proces van pairbonding naar een enkele lijn niet op rolletjes loopt op de achtergrond. Toeval of niet: Vannacht zijn hier ook werkzaamheden.

Ik hou jullie op de hoogte, lees namelijk in dit topic amper verhalen van migraties op DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Wellicht dat het proces van pairbonding naar een enkele lijn niet op rolletjes loopt op de achtergrond. Toeval of niet: Vannacht zijn hier ook werkzaamheden.

Ik hou jullie op de hoogte, lees namelijk in dit topic amper verhalen van migraties op DSL.
Die zijn er best veel in dit topic (veel Telfort > Budget maar meer in de eerste tientallen pagina's denk ik. De laatste maanden ook niet veel meer gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Die zijn er best veel in dit topic (veel Telfort > Budget maar meer in de eerste tientallen pagina's denk ik. De laatste maanden ook niet veel meer gezien hier.
Nou de lijn is up maar de snelheid is tot nu toe niet goed. Ik haal met de Experiabox 41Mbit, dit was bij XS4ALL voor pairbonding strak 55Mbit. Ik verwacht dat DLM nog een paar trucjes uit gaat halen want mijn attainable rate is ruim 70Mbit. Ik zit op MDF, dus een wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-04 23:10
Jassy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Nou de lijn is up maar de snelheid is tot nu toe niet goed. Ik haal met de Experiabox 41Mbit, dit was bij XS4ALL voor pairbonding strak 55Mbit. Ik verwacht dat DLM nog een paar trucjes uit gaat halen want mijn attainable rate is ruim 70Mbit. Ik zit op MDF, dus een wijkcentrale.
Profiel begint bij 42 zodra hij de lijn stabiel vindt via dlm zal die hoger schakelen :) heb zoieso 24uur geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:37
Duurde ongeveer drie dagen toen wij nog aan een MDF hingen. Daarna strak 50Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bedankt @jopoh en @krakendmodem dan wachten we daar rustig op.

Verder is de informatie voorziening perfect. Je krijgt een mail zodra de verbinding eruit gaat (Je kan nu gaan installeren). Zodra je de Experiabox aansluit en die klaar is met updaten ben je online en krijg je een mail dat dit is gelukt.

Het is KPN all over the way... In de modem staat een Telfort Logo, Speedtest zegt KPN en de ontvanger kleurt ook KPN groen. Tot nu toe zeer aan te bevelen en gevoelsmatig kwalitatief niet slechter dan XS4ALL en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:45
Nu mijn contract bijna afloopt, kom ik achter het addertje.
Nieuwe abonnees kunnen voor €17 de eerste 6 maanden en daarna €45 worden aangesloten, maar als ik wil verlengen is de korting €34 voor de eerste 3 maanden en daarna €44.

Grappig is ook dat als je voor 2 jaar wil verlengen 5 maanden korting krijgt, maar je in dat geval natuurlijk beter na 1 jaar kan verlengen want dan krijg je in totaal 6 maanden korting...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:36:
Nu mijn contract bijna afloopt, kom ik achter het addertje.
Nieuwe abonnees kunnen voor €17 de eerste 6 maanden en daarna €45 worden aangesloten, maar als ik wil verlengen is de korting €34 voor de eerste 3 maanden en daarna €44.

Grappig is ook dat als je voor 2 jaar wil verlengen 5 maanden korting krijgt, maar je in dat geval natuurlijk beter na 1 jaar kan verlengen want dan krijg je in totaal 6 maanden korting...
Hoezo is dat een addertje? Nieuwe klanten krijgen bij elke provider de meeste korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:45
Barre73 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Hoezo is dat een addertje? Nieuwe klanten krijgen bij elke provider de meeste korting.
Dat snap ik, maar met dit voorstel vraag ik mij af of budget nog interessant is als je ze met Youfone vergelijkt. In principe liggen de prijzen sowieso laag en dan is de vraag welke provider bereidt is lager te gaan voor de klanten die gewend zijn om weinig te betalen, want dat is volgens mij hun doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Dat snap ik, maar met dit voorstel vraag ik mij af of budget nog interessant is als je ze met Youfone vergelijkt. In principe liggen de prijzen sowieso laag en dan is de vraag welke provider bereidt is lager te gaan voor de klanten die gewend zijn om weinig te betalen, want dat is volgens mij hun doelgroep.
Jaartje cheap-connect als tv niet intressant is.
(Of mbv nlziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Inderdaad. Als het alleen om Internet gaat stap je gewoon over als je steeds overal nieuwe-klanten korting wil hebben. Als TV ook belangrijk is wordt de spoeling wat dunner. Youfone bijvoorbeeld is qua TV niet te vergelijken met Budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:20
jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Als ex-klant van Youfone kan ik zeggen dat internet gewoon dezelfde kwaliteit is, maar als je ook tv afneemt dan is het totale bagger. Heb er nog steeds een trauma van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-04 20:57
Ik ben aan het draaikonten om internet en tv bij deze alles-in-een club af te nemen - het enige wat me een beetje weerhoudt is de 8 Mbit upload.

Zijn hier thuiswerkers / fervente MS Teams video conf callers die hun ervaringen kunnen delen?

Is het tevens mogelijk om een fritzbox als modem in bridge mode te configureren en deze voor zowel internet doorgeefluik naar de achterliggende router èn de tv box te gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door xepyonx op 16-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 20:34
@xepyonx Kijk even wat je hier kan halen:
https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Want er zit geen cap op upload, je haalt gewoon het maximale.

Als je een fritz hebt, kan je het modem achterwege laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-04 20:57
itsmemax schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:29:
@xepyonx Kijk even wat je hier kan halen:
https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Want er zit geen cap op upload, je haalt gewoon het maximale.

Als je een fritz hebt, kan je het modem achterwege laten
Ik kan 100 Mbit down en 30 Mbit up halen, getest met een maandabo van KPN (heb nu nog Ziggo als hoofdaansluiting) en ik haal deze snelheden ook.

Echter zie ik op de bestelpagina van Budgetthuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyPxNsYzQXHcWy0ULkOJYrRzF-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7yUfkY4VSIGEWIkK0eMFgkQ.png?f=fotoalbum_large

Wat bedoelen ze dan met die 8 Mbit?

//Edit
Heb nagebeld en je hebt gelijk, de upload is niet gelimiteerd en ik zal dus 30 Mbit down krijgen. De 8 Mbit is een minimum, maar gebruik dan niet het woord "tot", maar "vanaf" of "minimaal"..

[ Voor 10% gewijzigd door xepyonx op 16-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:46
xepyonx schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Ik kan 100 Mbit down en 30 Mbit up halen, getest met een maandabo van KPN (heb nu nog Ziggo als hoofdaansluiting) en ik haal deze snelheden ook.

Echter zie ik op de bestelpagina van Budgetthuis:

[Afbeelding]

Wat bedoelen ze dan met die 8 Mbit?

//Edit
Heb nagebeld en je hebt gelijk, de upload is niet gelimiteerd en ik zal dus 30 Mbit down krijgen. De 8 Mbit is een minimum, maar gebruik dan niet het woord "tot", maar "vanaf" of "minimaal"..
Ja dit is vrij grijs, formeel betaal je maar voor 100/10 dat je 100/30 krijgt is top. Wees echter niet verbaasd als het (n)ooit weer 100/10 zal worden. KPN laat de upload een beetje voor wat het is.

Ziggo leeft in de prehistorie met 75/10 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Ja dit is vrij grijs, formeel betaal je maar voor 100/10 dat je 100/30 krijgt is top. Wees echter niet verbaasd als het (n)ooit weer 100/10 zal worden. KPN laat de upload een beetje voor wat het is.

Ziggo leeft in de prehistorie met 75/10 :P
Ziggo heeft onlangs de snelheid van 50/5 al omhoog gekrikt omdat die ook wel weten dat 50/5 bij KPN meestal 70/30 is op VVDSL. En vanuit de MDF (nog) 50/10.

Dat ze adverteren met minimaal 10Mb is dan ook niet zo gek. Die 10Mb up is vrijwel op elke deftige VDSL lijn te leveren. 30 weer minder.

Gok niet dat KPN het weer terugschroeft. Dit is nu al vele jaren het geval namelijk. (Al vanaf 2014 was het toendertijd 20Mbit up op dsl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Ziggo heeft onlangs de snelheid van 50/5 al omhoog gekrikt omdat die ook wel weten dat 50/5 bij KPN meestal 70/30 is op VVDSL. En vanuit de MDF (nog) 50/10.

Dat ze adverteren met minimaal 10Mb is dan ook niet zo gek. Die 10Mb up is vrijwel op elke deftige VDSL lijn te leveren. 30 weer minder.

Gok niet dat KPN het weer terugschroeft. Dit is nu al vele jaren het geval namelijk. (Al vanaf 2014 was het toendertijd 20Mbit up op dsl)
KPN WBA verkoopt het zelfs als 100/30 Mbit. Dat is het profiel. Een provider kiest er zelf voor om het als TOT 100/10 aan te bieden omdat dat bijna overal wel gehaald wordt. De provider kan de upload vrijwel niet limiteren. Dat moet gebeuren op de Dslam van KPN WBA. En dat gebeurt niet omdat het juist bij het profiel hoort.

Lang verhaal met samenvatting: het wordt niet teruggedraaid en je mag dus rekenen op die 30 Mbit upload mits je ook circa 100 download kan halen. Bij minder download is de upload ook navenant lager (afname bij langere afstand tot Dslam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:54:
Bedankt @jopoh en @krakendmodem dan wachten we daar rustig op.

Verder is de informatie voorziening perfect. Je krijgt een mail zodra de verbinding eruit gaat (Je kan nu gaan installeren). Zodra je de Experiabox aansluit en die klaar is met updaten ben je online en krijg je een mail dat dit is gelukt.

Het is KPN all over the way... In de modem staat een Telfort Logo, Speedtest zegt KPN en de ontvanger kleurt ook KPN groen. Tot nu toe zeer aan te bevelen en gevoelsmatig kwalitatief niet slechter dan XS4ALL en KPN.
Inmiddels zit ik op ruim 50Mbit dus dat is helemaal goed gekomen. De 10Mbit upload is wel weer wennen, ik had met pairbonding 20Mbit.

Al met al ben ik bijzonder tevreden over de overstap en budget als provider. Internet is zeer stabiel (Tweede hop in de tracert is kpn.net dus je zit gewoon op die infrastructuur) en TV werkt uitstekend, wat ook gewoon het KPN platform is.

In november zal ik berichten hoe een verhuizing met hopelijk een onmiddellijke overstap naar glasvezel gaat verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik ben op zoek naar een "echte" handleiding voor de V10A, kom via de KPN en BaI1 niet echt verder dan de basics.

Mijn abbo gaat in op de 25ste, maar ze hebben het traject versnelt i.v.m. dat ziggo het op de 18de wilde afsluiten. i.v.m. de overstapservice mag dat niet, maar ik zit hier met een V10A op koper (normale telefoon plug) en heb een dikke rode lamp.

Behalve dat ik Bai1 kan bellen, kan ik ervan uitgaan dat ze het nog niet hebben opgeleverd?
Ziggo werkt nog, en het is nu de 20ste.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Pas als je de mail krijgt dat je kan installeren is de lijn opgeleverd. Als je die mail niet hebt gehad dan kan je nog niet aansluiten.

Heb je deze mail al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:36
Jassy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:25:
Pas als je de mail krijgt dat je kan installeren is de lijn opgeleverd. Als je die mail niet hebt gehad dan kan je nog niet aansluiten.
Dat is niet mijn ervaring. Ik sluit altijd alles meteen aan zodra het pakket binnen is, dan gaan er vanzelf lampjes branden. Dat was een ruime week voordat ik die mail kreeg. Ik merk hierbij wel op dat ik een paar jaar daarvoor al klant was van Telfort via dezelfde kabel. Vermoedelijk hoefden ze weinig om te pluggen in wijkkastjes.

Bij Ziggo hetzelfde laken een pak. Toevallig ben ik net overgestapt vanwege een mooie aanbieding. Donderdagavond besteld, zaterdag het pakket ontvangen en de modem deed het meteen, hoewel de opleverdatum pas 4 dagen later zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb idd de mail gevonden in de spam, deze was van vrijdag.
Zal morgen even de doos op de muur openmaken, want ik heb nog steeds een dikke rode lamp (en nog geen manual in PDF vorm)
En BAi1 bellen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@krakendmodem ik weet niet of jij het weet, maar stel dat ik xDSL heb van Budget Ai1, en KPN monteert hier het glas af in de komende jaren.

Komen ze dan met een overstap aanbod, of gaat dit voor dezelfde prijs? Of heeft het ene niets met het andere te maken, en blijft het nog lang parallel draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:44:
@krakendmodem ik weet niet of jij het weet, maar stel dat ik xDSL heb van Budget Ai1, en KPN monteert hier het glas af in de komende jaren.

Komen ze dan met een overstap aanbod, of gaat dit voor dezelfde prijs? Of heeft het ene niets met het andere te maken, en blijft het nog lang parallel draaien?
Het blijft zeker niet parallel draaien. 36 maanden na de aankondiging dat jouw wijk/gebied wordt verglaasd, worden alle adressen met een koperlijn, die voorzien zijn van een FttH aansluiting, uitgeschakeld. Geen DSL meer. Punt. Voor die tijd moeten alle klanten worden gemigreerd.

FttH is iets duurder voor Budget dan DSL (inmiddels is het verschil wel wat terug gebracht) en er is een aanbod vanuit KPN Wholesale richting providers met kortingen als ze klanten snel migreren naar FttH.

Hoe en wat Budget gaat doen met de prijs als je verplicht om moet van DSL naar FttH kunnen wij allemaal niet weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Het blijft zeker niet parallel draaien. 36 maanden na de aankondiging dat jouw wijk/gebied wordt verglaasd, worden alle adressen met een koperlijn, die voorzien zijn van een FttH aansluiting, uitgeschakeld. Geen DSL meer. Punt. Voor die tijd moeten alle klanten worden gemigreerd.
Nice, dat is nog een flinke tijd. Als ik het goed lees gaat de aanlegperiode daar nog vanaf, laat het dan 24 maanden netto worden oid.

Ze zijn in mijn woonplaat gestart, kan jij inzien of ze dan ook mijn wijk gaan meenemen, of stappen ze eerst over naar een ander dorp? Als je de inzichten hebt kan het via PB _/-\o_

Hoe gaat dit met verglazing van e-fiber, schakelt KPN dan ook xDSL uit?
FttH is iets duurder voor Budget dan DSL (inmiddels is het verschil wel wat terug gebracht) en er is een aanbod vanuit KPN Wholesale richting providers met kortingen als ze klanten snel migreren naar FttH.

Hoe en wat Budget gaat doen met de prijs als je verplicht om moet van DSL naar FttH kunnen wij allemaal niet weten natuurlijk.
Ik hoop dat het voordeel vanuit wholesale ten goede komt aan de klanten. Ik ga denk toch, dat ik volledig over ga naar budgetthuis. Omdat er glasvezel komt en Ziggo een te weinig concurrerende positie heeft. Heb nu al een jaar Budget Thuis als backup line, ga Ziggo opzeggen. Quadplay van Ziggo is een lachertje als je bij hollandsnieuwe zit, verlies van F1, en bizarre prijzen. Overigens zit de upload in mijn wijksegment overdag vol met thuiswerken, dat helpt ook niet mee aan de Ziggo beleving. Tevens geeft Ziggo aan dat de lage resolutie van Videoland op de NEXT "works as designed". Dat laatste is ondermaats tov het beeld vanaf een oude AppleTV.

Door nu uit Ziggo haar quadplay lock te stappen, ben ik more ready voor het glas van kpnnetwerk.

NLZiet of KPN TV twijfel ik nog over, NLZiet met de ApplTV over budgetthuis is 8mbit, super strak voor 7,95. Bij BudgetThuis kost dat al snel 14 euro, en dan zou alleen Discovery voor ons toegevoegde waarde brengen.

Iemand nog tips over TV?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 21-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Nice, dat is nog een flinke tijd. Als ik het goed lees gaat de aanlegperiode daar nog vanaf, laat het dan 24 maanden netto worden oid.

Ze zijn in mijn woonplaat gestart, kan jij inzien of ze dan ook mijn wijk gaan meenemen, of stappen ze eerst over naar een ander dorp? Als je de inzichten hebt kan het via PB _/-\o_

Hoe gaat dit met verglazing van e-fiber, schakelt KPN dan ook xDSL uit?
Ik kan geen aankomende projecten delen helaas. Die blijven geheim. Maar in jouw geval: pas als je de eerste brief van KPN NetwerkNL ontvangt mag je er 36 maanden bij optellen.

En nee, E-Fiber adressen tellen niet mee. Het gaat alleen om adressen waar KPN glasvezel kan leveren. En daar vallen E-Fiber adressen niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Heb het eens vergeleken, marginaal verschil. Hopelijk groeit het verschil financieel nog wat in de toekomst.

Budget 100/100 voor 42,50
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ANs9Wul.png

KPN native 100/100 voor 47,50 voordelen: IPv6 en directe klantenservice.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dAFdsxZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Ik kan geen aankomende projecten delen helaas. Die blijven geheim. Maar in jouw geval: pas als je de eerste brief van KPN NetwerkNL ontvangt mag je er 36 maanden bij optellen.
Okey, geheimen moet je idd geheim houden. Qua strategie ronden jullie eerst een volledige woonplaats af? Of stappen jullie ook wel eens uit een verglazingstraject voordat de gehele woonplaats (kern) aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Vandaag zou mijn koper opgeleverd moeten worden, ik ben hier komen wonen en heb nooit ADSL of telefoon over de koperdraad gehad en schroef net voor het eerst de telefoon doos open.

https://ibb.co/8Ytk77F

Als ik de doosjes die ik heb meegekregen bekijk is rood ook links en blauw rechts.
De modem kan ik over lan bereiken, maar ik krijg geen signaal van buiten.
Ik stop dus de 4 pin stekker in de doos en sluit het aan met de grijze kabel.

Kan het zijn dat het "in de loop van de dag" gebeurd of moet ik alles losschroeven en het doosje van de V10a gebruiken (staat niet zo in de handleiding)

Iemand? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Bad Brains schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:19:
Vandaag zou mijn koper opgeleverd moeten worden, ik ben hier komen wonen en heb nooit ADSL of telefoon over de koperdraad gehad en schroef net voor het eerst de telefoon doos open.

https://ibb.co/8Ytk77F

Als ik de doosjes die ik heb meegekregen bekijk is rood ook links en blauw rechts.
De modem kan ik over lan bereiken, maar ik krijg geen signaal van buiten.
Ik stop dus de 4 pin stekker in de doos en sluit het aan met de grijze kabel.

Kan het zijn dat het "in de loop van de dag" gebeurd of moet ik alles losschroeven en het doosje van de V10a gebruiken (staat niet zo in de handleiding)

Iemand? _/-\o_
Vrij complex doosje heb je nu. Het geeft een overzichtelijker beeld als je het doosje van de V10 gebruikt, twee kleuren aansluiten en dan kan je ook met zekerheid zeggen: binnenshuis of buitenshuis problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik bel net met budget, en ze geven aan dat veel klanten (alle?) blijven zitten op hun eerste prijzen? Neem als voorbeeld ik blijf nu op 30euro voor 100/30 en nieuwe klanten betalen 32,50 voor hetzelfde abonnement.

Iemand ook deze ervaring of kan ik in de komende maanden een verhoging tegemoet zien? Mijn contract is al verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ok ga ik dat even doen, ook geen zin om 10 minuten aan de lijn te hangen bij de helpdesk.
Begint goed ;)

Lol, trek net het doosje van de muur (want bisonkit), blijkt er f*3k all achter te zitten.
Dan moet ik bij de KPN zijn niet?
Zij moeten toch draden vanaf de straat regelen?

[ Voor 45% gewijzigd door Bad Brains op 25-06-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bad Brains schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:46:
Ok ga ik dat even doen, ook geen zin om 10 minuten aan de lijn te hangen bij de helpdesk.
Begint goed ;)

Lol, trek net het doosje van de muur (want bisonkit), blijkt er f*3k all achter te zitten.
Dan moet ik bij de KPN zijn niet?
Zij moeten toch draden vanaf de straat regelen?
Ik weet niet wat je nu bedoelt maar als je het idee hebt dat je niks kan nu moet je niet KPN bellen. Jij bent klant bij Budget. Zij moeten voor jou een (KPN) monteur regelen om de ISRA in orde te maken.

Weet je zeker dat er niet ergens anders het echte overnamepunt zit? Meterkast bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb met budget gebeld, en ze gaan hebben het doorgeschoten naar de KPN.
Er zit nergens een ander punt want ik heb vorig jaar toen ik ook wilde overstappen ernaar gezocht en nooit iets anders gevonden.

Wat wel kut is dat ik nu een duur abbo heb van de ziggo, ik mag wel weg bij budget zonder geneuzel.
Deze aansluiting kan maanden duren natuurlijk, tenzij de monteur op een magische wijze wel een ISRA punt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Bad Brains schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:16:
Ik heb met budget gebeld, en ze gaan hebben het doorgeschoten naar de KPN.
Er zit nergens een ander punt want ik heb vorig jaar toen ik ook wilde overstappen ernaar gezocht en nooit iets anders gevonden.

Wat wel kut is dat ik nu een duur abbo heb van de ziggo, ik mag wel weg bij budget zonder geneuzel.
Deze aansluiting kan maanden duren natuurlijk, tenzij de monteur op een magische wijze wel een ISRA punt vind.
Als ik je bericht ontcijfer is het een doosje waar de bekabeling van afgeknipt is?

Kan snel gaan hoor. Als de kabel nog ergens onder het huis ligt is het alleen verlengen en omhoog steken.

Je kunt Ziggo ook altijd verlagen tijdelijk. Ik ben begonnen met een maand abonnement van KPN om de infra te testen. Toen alles stabiel bleek heb ik Budget genomen.

Zijn een hoop Ziggo klanten die naar Budget (KPN) overstappen heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
stormfly schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Als ik je bericht ontcijfer is het een doosje waar de bekabeling van afgeknipt is?
Er komt niks uit de muur, waarom dat doosje er zat mag Joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 13:51
Vandaag kwam ik er achter dat mijn YouTube app op mijn telefoon automatisch mijn decoder aanbiedt als cast apparaat. Omdat ik al 1001 cast apparaten heb wil ik deze niet in de lijst hebben. Iemand enig idee hoe ik de cast functie binnen YouTube ik de decoder uit zet? Ik ben niet ingelogd op YouTube op de decoder en heb verbonden apparaten al leeggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RaijRaij schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn YouTube app op mijn telefoon automatisch mijn decoder aanbiedt als cast apparaat. Omdat ik al 1001 cast apparaten heb wil ik deze niet in de lijst hebben. Iemand enig idee hoe ik de cast functie binnen YouTube ik de decoder uit zet? Ik ben niet ingelogd op YouTube op de decoder en heb verbonden apparaten al leeggegooid.
Je moet op de decoder even zoeken bij de instellingen om vanuit daar casten uit te schakelen.

Dus Menu > Instellingen. En daar even zoeken naar Casten. Weet namelijk niet exact hoe het heet en ben niet thuis op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-04 13:51
krakendmodem schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Je moet op de decoder even zoeken bij de instellingen om vanuit daar casten uit te schakelen.

Dus Menu > Instellingen. En daar even zoeken naar Casten. Weet namelijk niet exact hoe het heet en ben niet thuis op dit moment ;)
Thanks maar ik zie die optie nergens terug, eerste plek waar ik keek natuurlijk. Zie in deze link dat het überhaupt niet zou kunnen :-( https://forum.kpn.com/int...r-stb-uitschakelen-521844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RaijRaij schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Thanks maar ik zie die optie nergens terug, eerste plek waar ik keek natuurlijk. Zie in deze link dat het überhaupt niet zou kunnen :-( https://forum.kpn.com/int...r-stb-uitschakelen-521844
Ik zie het inderdaad. Was eerst volgens mij nog wel mogelijk namelijk. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik ben onlangs wezen shoppen voor mijn vaste lasten, en ben op budget alles in een over gestapt. Ik zit nog bij KPN tot het eind van deze maand.
Nu viel laats diep in de nacht mijn internet eruit en mijn snelheid is omhoog gegaan van ~72 Mbps down en ~30 up naar 100 down en ~30 up.

Kan het zijn dat dit met de overstap te maken heeft? Aangezien ik voor de 100 Mbps optie gekozen heb, en beiden over het KPN netwerk lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik zie dat Budget een v10a levert, wat voor stb krijg je? Overgestapt per 3-8 en ze schrijven nu al de eerste maand af, bedenktijd was nog niet eens verlopen geloof ik.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Doane schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:37:
Ik zie dat Budget een v10a levert, wat voor stb krijg je? Overgestapt per 3-8 en ze schrijven nu al de eerste maand af, bedenktijd was nog niet eens verlopen geloof ik.
2952v2 heb ik gekregen, die bedenktijd en de afschrijvingen is al eerder over geschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 20:34
Rem_NL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:15:
Ik ben onlangs wezen shoppen voor mijn vaste lasten, en ben op budget alles in een over gestapt. Ik zit nog bij KPN tot het eind van deze maand.
Nu viel laats diep in de nacht mijn internet eruit en mijn snelheid is omhoog gegaan van ~72 Mbps down en ~30 up naar 100 down en ~30 up.

Kan het zijn dat dit met de overstap te maken heeft? Aangezien ik voor de 100 Mbps optie gekozen heb, en beiden over het KPN netwerk lopen?
Wat had je hiervoor?
Kan zijn dat je bent overgezet op een vectored straatkast/geupgrade centrale.
Ze zullen je iniedergeval niet voor de aansluitdatum omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
itsmemax schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Wat had je hiervoor?
Kan zijn dat je bent overgezet op een vectored straatkast/geupgrade centrale.
Ze zullen je iniedergeval niet voor de aansluitdatum omzetten.
Dat dacht ik ook, maar dat zou niet verklaren dat hij hierdoor al 30 up haalde.

Ik ga uit van toeval :) of een nieuw patch poort met minder ruis op downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 15:40
Is het mogelijk om bij Budget een Experiabox v10 aan te sluiten die eigenlijk bij een aansluiting van KPN zelf is geleverd? Wordt deze dan alsnog geprovisioneerd en geupdate of is er voor Budget weer een aparte provision- en updateserver waardoor dit niet gaat werken?

Ik kan er namelijk zelf geen VoIP-account in toevoegen, dus het is handig als dat automatisch vanuit Budget ingeladen wordt...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Pfff hele slechte ervaring met Budget tot nu toe. Zouden vrijdag switchen, de hele ochtend geen internet. Gebeld en ze zeiden dat KPN te vroeg de verbinding uit had gezet, maar dat het vandaag weer goed zou komen. Ok, kan gebeuren.

Nu zit er een signaal op de lijn maar nog geen internet, weer gebeld: Oh ja, het nieuwe modem die je hebt gekregen hadden had je nog niet aan mogen sluiten voor het signaal was overgezet. Dat stond wel in de brief, die hebben we inmiddels aangepast (maar dus niet laten weten aan mensen die m al gehad hadden). Er wordt een nieuw modem gestuurd, maar ja het is zaterdag dus die komt pas maandag :'(

Nou is het nu gelukkig weekend maar gisteren met thuiswerken al vrijwel door m'n mobiele data heen gebrand. Wordt niet echt goedkoper zo de switch naar Budget, zeker als het modem maandag pas eind van de dag komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris7 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:25:
Pfff hele slechte ervaring met Budget tot nu toe. Zouden vrijdag switchen, de hele ochtend geen internet. Gebeld en ze zeiden dat KPN te vroeg de verbinding uit had gezet, maar dat het vandaag weer goed zou komen. Ok, kan gebeuren.

Nu zit er een signaal op de lijn maar nog geen internet, weer gebeld: Oh ja, het nieuwe modem die je hebt gekregen hadden had je nog niet aan mogen sluiten voor het signaal was overgezet. Dat stond wel in de brief, die hebben we inmiddels aangepast (maar dus niet laten weten aan mensen die m al gehad hadden). Er wordt een nieuw modem gestuurd, maar ja het is zaterdag dus die komt pas maandag :'(

Nou is het nu gelukkig weekend maar gisteren met thuiswerken al vrijwel door m'n mobiele data heen gebrand. Wordt niet echt goedkoper zo de switch naar Budget, zeker als het modem maandag pas eind van de dag komt :(
Kan je niet met een paperclip reset de geforceerde KPN configuratie wissen en die opnieuw van Budget op laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Kan je niet met een paperclip reset de geforceerde KPN configuratie wissen en die opnieuw van Budget op laten halen?
Al meerdere keren geprobeerd, met en zonder kabel erin. Maar het geeft geen sjoege 😞 Denk ook dat ze niet zomaar een nieuwe Experiabox opsturen als het simpel op te lossen zou zijn (aan de andere kant, je weet ook niet hoeveel verstand de helpdesk ervan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Chris7 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:38:
[...]

Al meerdere keren geprobeerd, met en zonder kabel erin. Maar het geeft geen sjoege 😞 Denk ook dat ze niet zomaar een nieuwe Experiabox opsturen als het simpel op te lossen zou zijn (aan de andere kant, je weet ook niet hoeveel verstand de helpdesk ervan heeft).

Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes Power, Services en Internet weer branden

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 10-07-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nadat ik zo ongeveer een maand lid ben heeft afgelopen nacht de verbinding er ruim een half uur uit gelegen. DSL was ook niet ingetrained. Ik ben van stabiel 55/10 terug gezet naar 41/8 met ruim 17dB SNR.

Gaat DLM dit automatisch weer opkrikken of moet ik zelf actief worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Jassy schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:38:
Nadat ik zo ongeveer een maand lid ben heeft afgelopen nacht de verbinding er ruim een half uur uit gelegen. DSL was ook niet ingetrained. Ik ben van stabiel 55/10 terug gezet naar 41/8 met ruim 17dB SNR.

Gaat DLM dit automatisch weer opkrikken of moet ik zelf actief worden?
DLM schakelt vanzelf 42 is namelijk het standaard profiel waar mee die begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
jopoh schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:01:
[...]

DLM schakelt vanzelf 42 is namelijk het standaard profiel waar mee die begint
Dank je wel! Bijzonder.. die lijn is al jaren stabiel en nu ineens dit. We wachten weer af! Wellicht hebben ze voorbereidend werk gedaan om hier vectoring uit de centrale aan te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Jassy schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Dank je wel! Bijzonder.. die lijn is al jaren stabiel en nu ineens dit. We wachten weer af! Wellicht hebben ze voorbereidend werk gedaan om hier vectoring uit de centrale aan te bieden..
dat is redelijk beperkt wat uitgerold wordt. kan onderhoud geweest zijn of storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zijn er hier aansluitingen die door Budget actief (met goede korting?) omgezet zijn van DSL naar glas?

Of moet je dat zelf regelen tegen de huidige prijzen?

Als het glas er ligt, hoeveel weken duurt het voordat Budget kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Gisteren dus het installatie pakket binnen gekregen, maar daar zit een brief bij met installatie datum van 14 juli, en het verzoek om aan te sluiten.

Maar de monteur komt pas de 22ste.

Mag ik nu al aansluiten of moet ik wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:05

Trackerfire

BTC HODLER

Als je je ingangsdatum op 14 juli hebt gezet, kun je het e.e.a. al aansluiten. Wat ik zelf heb gedaan is monteur ingepland, zelf aangesloten, werkte, monteur afgebeld ;-)! Iedereen happy.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:21:
Als je je ingangsdatum op 14 juli hebt gezet, kun je het e.e.a. al aansluiten. Wat ik zelf heb gedaan is monteur ingepland, zelf aangesloten, werkte, monteur afgebeld ;-)! Iedereen happy.
Ingangsdatum staat op de 21ste, heb hun de overstap laten regelen.

Wel verwarrend dat er een andere datum op de brief staat.

Ik wacht wel die paar dagen, weinig zin om nu vlak voor het weekend zonder internet te zitten :+

[ Voor 10% gewijzigd door Segafreak83 op 16-07-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:05

Trackerfire

BTC HODLER

Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Ingangsdatum staat op de 21ste, heb hun de overstap laten regelen.

Wel verwarrend dat er een andere datum op de brief staat.
Dan zou ik even wachten. Het zou kunnen werken, maar budget geeft aan dat dan mogelijk het juiste profiel niet ingeladen wordt tijdens na het aansluiten wat problemen kan opleveren.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Trackerfire schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Dan zou ik even wachten. Het zou kunnen werken, maar budget geeft aan dat dan mogelijk het juiste profiel niet ingeladen wordt tijdens na het aansluiten wat problemen kan opleveren.
Dat risico ga ik niet lopen, dank je wel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 21:22
Vandaag alles overgezet naar Budget, alles werkte in 1x. Tot nu toe stabiel en alles is goed verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Iemand een idee waarom Budget niet naar 1 Gbit kan en KPN zelf wel? Max is nu 200 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Segafreak83 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:44:
Iemand een idee waarom Budget niet naar 1 Gbit kan en KPN zelf wel? Max is nu 200 Mbps.
Kijk na de naam van je provider,
budget kan dit ook afnemen bij KPN WBA de 1 Gbit verbindingen alleen ze vinden de inkoopprijs waarschijnlijk te duur voor de lijn tegen over hoe budget zich in de markt zet.

t-mobile levert via KPN WBA maar max 100Mbit de rest vindt T-mobile te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Mijn ingangsdatum stond op 3-8, gisteren de doos met brief: Uw producten werken van 27-7, u kunt installeren. Alles werkte binnen een half uurtje. Vandaag komt de doos bij mijn ouders binnen, die hebben er wel telefonie bij. Zou dat meteen mee geactiveerd worden als ik dat oversteek, of wachten tot 4-8, hun oorspronkelijke datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Doane schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:59:
Mijn ingangsdatum stond op 3-8, gisteren de doos met brief: Uw producten werken van 27-7, u kunt installeren. Alles werkte binnen een half uurtje. Vandaag komt de doos bij mijn ouders binnen, die hebben er wel telefonie bij. Zou dat meteen mee geactiveerd worden als ik dat oversteek, of wachten tot 4-8, hun oorspronkelijke datum?
Volgens mij gaat alles mee, de modem triggert de overstap. Weet alleen niet precies of dat ook werkt mbt telefonie (zou zonde zijn als je ouders ineens niet meer bereikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Segafreak83 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Volgens mij gaat alles mee, de modem triggert de overstap. Weet alleen niet precies of dat ook werkt mbt telefonie (zou zonde zijn als je ouders ineens niet meer bereikbaar zijn).
Ha, dan steek ik het gewoon over en als het niet mee komt, gaat oude modem nog even terug.
(Hoewel, ik wacht toch even af wat Budget zegt)

update: Toch even Budget gevraagd: Door een 'storing' bij KPN zitten er in de dozen brieven met verkeerde datums waarop je kunt activeren. Ik heb dus mijn nieuwe modem geactiveerd maar omdat de KPN-dienst pas op 4-8 er af gaat, ben ik nu gewoon opnieuw op KPN geactiveerd. Ik krijg voor de zekerheid een nieuw modem, mocht een reset niet helpen. Dus: Activeer pas als je merkt dat de 'latende' diensten gestaakt zijn, dan pas zijn de Budget-producten actief op je aansluiting. Als je een brief hebt, en dat zullen er een aantal zijn dus, waar een andere/eerdere activatiedatum op staat: Bel Budget, die zien precies op welke dag de latende partij afschakelt en hun diensten actief worden op je aansluiting. :)

/update2: Net zeer pro-actief gebeld door Budget dat er verkeerde activatiedatums gecommuniceerd zijn in de brieven in de dozen. Ik wist het al, maar tof dat ze bellen.

[ Voor 55% gewijzigd door Doane op 29-07-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPkzE-zeDj9x9JnqfQjgVTLDzR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gc905eun0H2QwiYBYOql2Ia.png?f=user_large

De prijzen van Budget glas kruipen toch heel dicht tegen die van KPN native aan. Zeker als je TV mee rekent 14 (budget) v.s. 10 (KPN)

De energie verlenging van Budget Energie lijkt niet heel sterk, waardoor ik de 5e korting niet heb meegeteld.

Bij 200/200 heb je voor 2,5 euro meer IPV6 en directe klantenservice van KPN.

Overigens levert Budget nog niet op KPN GPON netwerken, dat is de laatste nieuwe standaard die in dit jaar wordt uitgerold. Grote kans dat je als eerste op KPN native wel een abonnement kunt nemen. Overigens kunnen alle aanbieders wel KPN WBA GPON leveren allen ze moeten het afnemen en activeren in hun eigen systemen. Zoals iemand anders schreef: hoe goedkoper de provider hoe langer dit meestal duurt.

[ Voor 35% gewijzigd door stormfly op 02-08-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
stormfly schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:44:
[Afbeelding]

De prijzen van Budget glas kruipen toch heel dicht tegen die van KPN native aan. Zeker als je TV mee rekent 14 (budget) v.s. 10 (KPN)

De energie verlenging van Budget Energie lijkt niet heel sterk, waardoor ik de 5e korting niet heb meegeteld.

Bij 200/200 heb je voor 2,5 euro meer IPV6 en directe klantenservice van KPN.

Overigens levert Budget nog niet op KPN GPON netwerken, dat is de laatste nieuwe standaard die in dit jaar wordt uitgerold. Grote kans dat je als eerste op KPN native wel een abonnement kunt nemen. Overigens kunnen alle aanbieders wel KPN WBA GPON leveren allen ze moeten het afnemen en activeren in hun eigen systemen. Zoals iemand anders schreef: hoe goedkoper de provider hoe langer dit meestal duurt.
De prijzen zonder welkomskorting wel ja.

Verder heb je weldegelijk een punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

De prijzen zonder welkomskorting wel ja.

Verder heb je weldegelijk een punt.
Klopt, als ik vergelijk doe ik dat altijd zonder welkomst korting. Ga er vanuit dat ik blijf hangen als klant :)

Mijn xDSL van Budget werkt nog zo goed dat ik twijfel of ik dat spot goedkope lijntje van 30e voor 100/30 wel moet vervangen voor glas.

Aangezien Budget nog niet kan leveren op GPON, wat ik zeer waarschijnlijk krijg. Zullen ze ook niet snel met de door KPN WBA gecreëerde kortingen komen om xDSL uit te faseren.

Misschien is afwachten en jezelf “uit laten kopen” voordeliger. De Telfort klanten behielden ook hun oude prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Om 3 uur vanmorgen mail van Budget: U kunt installeren. Toch vermoed ik dat KPN nog niet afgeschakeld heeft / is, want het nieuwe modem krijgt nog exact hetzelfde ip als het vorige en in de interface staat (nog) Telfort logo. Wachten tot het signaal er af gaat?

/Update: Er kwamen nog 2 mails achteraan net om 8.00 uur: KPN: Uw opzegging is gereed. U kunt vanaf vandaag geen gebruik meer maken van TFT Internet en Interactieve TV. En een van Budget: U bent online. Uw pakket is inmiddels geïnstalleerd en u kunt gebruikmaken van onze diensten. Kortom: Geduld! Alles zal u toegeworpen worden ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Doane op 04-08-2021 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Doane schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:28:
Wachten tot het signaal er af gaat?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Doane schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 06:28:
Om 3 uur vanmorgen mail van Budget: U kunt installeren. Toch vermoed ik dat KPN nog niet afgeschakeld heeft / is, want het nieuwe modem krijgt nog exact hetzelfde ip als het vorige en in de interface staat (nog) Telfort logo. Wachten tot het signaal er af gaat?

/Update: Er kwamen nog 2 mails achteraan net om 8.00 uur: KPN: Uw opzegging is gereed. U kunt vanaf vandaag geen gebruik meer maken van TFT Internet en Interactieve TV. En een van Budget: U bent online. Uw pakket is inmiddels geïnstalleerd en u kunt gebruikmaken van onze diensten. Kortom: Geduld! Alles zal u toegeworpen worden ;)
Wat is het prijs verschil en snelheidsverschil tussen beide aanbieders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
stormfly schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Wat is het prijs verschil en snelheidsverschil tussen beide aanbieders?
Snelheidsverschil is *geen*; exact hetzelfde. Prijs: Paar euro per maand minder. En dat maal 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Doane schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Snelheidsverschil is *geen*; exact hetzelfde. Prijs: Paar euro per maand minder. En dat maal 12.
Ja exact, heb een collega met Telfort en dat ligt inderdaad naar een paar euro uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Wat is jullie ervaring met budget glasvezel internet?

De prijs van 100mb downloadsnelheid bij Budgetthuis ontloopt de prijs van KPN die 1000mb belooft niet veel.. Hoe kan KPN dan zoveel meer snelheid aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Daan2020 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:15:
Wat is jullie ervaring met budget glasvezel internet?

De prijs van 100mb downloadsnelheid bij Budgetthuis ontloopt de prijs van KPN die 1000mb belooft niet veel.. Hoe kan KPN dan zoveel meer snelheid aanbieden?
Werkt prima, is gewoon KPN platform.

Mbt zoveel meer snelheid, geen idee, maar als je puur op snelheid kijkt en wil, dan zou ik gewoon KPN pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPkzE-zeDj9x9JnqfQjgVTLDzR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gc905eun0H2QwiYBYOql2Ia.png?f=user_large

@Daan2020 wat bedoel je precies? Kan je de zin wat duidelijker formuleren? Reken je met welkomst kortingen of zonder?

[ Voor 73% gewijzigd door stormfly op 04-08-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Segafreak83 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Werkt prima, is gewoon KPN platform.

Mbt zoveel meer snelheid, geen idee, maar als je puur op snelheid kijkt en wil, dan zou ik gewoon KPN pakken.
En de fun van IPv6 als netwerken je hobby zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Hmmm. Vanmorgen modem er aan gehangen vòòr het activatiemailtje van 8.00 uur. Ook na een reset komt er geen nieuw profiel in. Lijkt er op dat ik een schoon modem moet vragen. #dom

/update: Valt allemaal mee. Alles is werkend en geactiveerd. Leuke opstekert: Ik had een VIP5202 gekregen omdat ik meedeed aan een pilot. Die heb ik er gewoon op kunnen activeren; lekker native netflixen op uhd.

[ Voor 37% gewijzigd door Doane op 06-08-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@Barre73 vandaag gebeld door Budget, ze hebben mij op het GPON lijstje gezet. De verwachting is, disclaimer, dat ze eind oktober over KPN GPON kunnen gaan leveren.

Blijf wel van mening dat hun energieverlenging aanbod niet sterk is waardoor de prijzen niet ver bij KPN vandaan liggen. Voor slechts 2,50 verschil zou ik denk ik toch voor KPN kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:48
[b]Doane in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"D

Ik had een VIP5202 gekregen omdat ik meedeed aan een pilot. Die heb ik er gewoon op kunnen activeren; lekker native netflixen op uhd.
Aan welke pilot doe jij mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[b]Doane in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"

/update: Valt allemaal mee. Alles is werkend en geactiveerd. Leuke opstekert: Ik had een VIP5202 gekregen omdat ik meedeed aan een pilot. Die heb ik er gewoon op kunnen activeren; lekker native netflixen op uhd.
Nou ik vroeg mij dat af, stel dat je er een scoort op marktplaats? Kan je die dan onder je eigen account activeren, of kan je hem zelfs onder de account van je broer activeren oid? iTV app is wel te delen als je de logins uitwisselt, dat is overigens niet anders bij ZiggoGo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Zo even een update van mijn kant.

27Juni mijn pakket gekregen en de boel aangesloten, al snel kwam ik er achter dat ik geen signaal had.
Op jullie aanraden doosje eraf gehaald om die van de Bai1 erop te zetten bleek dat er geen kabel mijn huis inkwam.

Tot zover wat jullie al wisten.

Heb gebeld met Bai1 hulplijn, moest de beste vent tot 3 keer toe uitleggen dat er geen kabel uit de muur komt om de boel op aan te sluiten en dat de KPN moet komen.
Toen het kwartje eindelijk viel vertelde hij mij dat hij het bij de KPN ging inschieten.
Hij vertelde me ook gelijk dat ik direct van mijn contract afkon als ik dat wilde, maar dat ik daar vanaf zag vooralsnog omdat ik deze route met de KPN met elke provider moet doorlopen.
Alles zou stil gelegd worden totdat de kabel geregeld was.

3 juli 08:00 uur, Ziggo trekt de stop eruit.
08:05 krijg ik een email van Bai1 binnen; gefeliciteerd u hebt internet!
Redelijk WTF moment en ik probeer ze gelijk te bellen, niemand aanwezig in het weekend.
Dan Ziggo gebeld, de boel uitgelegd en hij was uber behulpzaam en begripvol voor de situatie en zei dat ik binnen 2 uur weer aangesloten zou zijn.
En idd, om half 10 had ik weer internet van Ziggo, het contract werd pro-forma doorgeschoven naar 30 augustus want ik wist niet wanneer de KPN mensen kwamen.

4 weken later nog niemand van de KPN langs geweest dus ik weer Bai1 bellen.
Lang lul verhaal maar het kwam er op neer dat KPN om meer info had gevraagd maar Bai1 die niet had gegeven.
Hij ging het gelijk in orde maken en excuses etc etc.

Volgende dag een SMS, er is voor 10 aug een afspraak ingepland voor de KPN meneer.
10 Aug, jongen komt binnen en kan idd de kabel ook niet vinden, de monteurs moeten komen.
Heb bij de telefonische afspraak gestaan en er is verteld dat de kabel van de buitenkant naar binnen moet, waar hij is weten we niet. Hij heeft expliciet gezegd dat het een klus is voor 2 man (kruipgat en veiligheid enzo)
19 aug een afspraak tussen 0800-12:30.
Ben vroeg wakker om alles klaar te zetten/weg te halen (kruipruimte tapijt etc). Om en nabij 12 uur wordt ik gebeld, ja meneer probleem.
Ik zeg; Je mag alles zeggen behalve dat jullie niet komen vandaag.
Ze ging het regelen en ik werd terug gebeld. Om 13:00 zouden ze komen.
De bel gaat, staat er 1 monteur voor me.
Ik leg hem uit wat er moet gebeuren en hij zegt, ja dat is een klus voor 2 mensen.
Daar waren we het idd over eens, alle opties doorgenomen wat we konden doen. Ik wilde helpen maar dat vond zijn baas waarschijnlijk niet zo'n goed idee dus uiteindelijk maar besloten om weer een werkorder in te schieten bij zijn opzichter.
Ik vroeg of hij me op de hoogte kon houden en hij mijn 06 heeft. Dat kon niet maar mijn 06 had hij wel, hij moest volgende week weer in de buurt zijn en ging kijken of hij (als hij vroeger klaar was) dan ff kon komen ongeacht wat er aan afspraak stond.

Vond ik natuurlijk een tof gebaar en bedankt hem daarvoor en snapte ook wel dat die kans niet heel groot zou zijn maar de geste was mooi.
Ieder ging zijn eigen weg, ik ging mijn ding doen in huis en was alweer bereid om de derde maand extra Ziggo te moeten ophoesten. Das 210 euro bijmekaar of zo dat ik al kwijt zou zijn omdat ze bij de Bai1 incompetent zijn. Dat is zo'n beetje mijn besparing die ik had willen hebben over een jaar, maar soit.

Wordt ik gebeld, is het die monteur. Ben je thuis, ik zegt ja. We komen er zo aan.
Stonden er 2 busjes voor de deur, en 3 monteurs waaronder hijzelf. _/-\o_ _/-\o_
We waren in 20 minuten klaar, modem eraan en werken.
Heb ze geld voor bier gegeven want het was inmiddel bier uur, ze hartelijk bedankt en uitgezwaaid.

Als dit niet was gebeurt dan had ik waarschijnlijk nog 4 weken zonder kabel gezeten.
Gelijk Ziggo gebeld, wederom ZEER vriendelijk geholpen. Hij zou het per direct opzeggen en ik kreeg nog de rest van de maand terug gestort. Iets wat hij niet hoefde te doen. Top service (weer) van Ziggo.
Had zo iets ik bel morgen wel met Bai1 want ik had even nergens zin meer in.

Wordt ik net gebeld (om iets na 9 uur), Bai1 aan de lijn.
Een meisje; gefeliciteerd met uw internet!
Uw internet gaat per deze datum in, het geld wat u al betaald heeft word gebruikt zodat u de komende maanden "gratis" internet heeft.

Toen brak mijn fucking klomp, ik heb het verder netjes gehouden en de hele boel NOG een keer uitgelegd en verteld dat het belachelijk is dat ze geen hand in eigen boezem steken en me iets ter compensatie aanbieden vanwege hun incompetentie.
"Maar u krijgt bijna een week gratis internet meneer."

Ik heb maar opgehangen, wat een aardappelen daar bij Bai1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Bad Brains schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:23:
Zo even een update van mijn kant.

27Juni mijn pakket gekregen en de boel aangesloten, al snel kwam ik er achter dat ik geen signaal had.
Op jullie aanraden doosje eraf gehaald om die van de Bai1 erop te zetten bleek dat er geen kabel mijn huis inkwam.

Tot zover wat jullie al wisten.

Heb gebeld met Bai1 hulplijn, moest de beste vent tot 3 keer toe uitleggen dat er geen kabel uit de muur komt om de boel op aan te sluiten en dat de KPN moet komen.
Toen het kwartje eindelijk viel vertelde hij mij dat hij het bij de KPN ging inschieten.
Hij vertelde me ook gelijk dat ik direct van mijn contract afkon als ik dat wilde, maar dat ik daar vanaf zag vooralsnog omdat ik deze route met de KPN met elke provider moet doorlopen.
Alles zou stil gelegd worden totdat de kabel geregeld was.

3 juli 08:00 uur, Ziggo trekt de stop eruit.
08:05 krijg ik een email van Bai1 binnen; gefeliciteerd u hebt internet!
Redelijk WTF moment en ik probeer ze gelijk te bellen, niemand aanwezig in het weekend.
Dan Ziggo gebeld, de boel uitgelegd en hij was uber behulpzaam en begripvol voor de situatie en zei dat ik binnen 2 uur weer aangesloten zou zijn.
En idd, om half 10 had ik weer internet van Ziggo, het contract werd pro-forma doorgeschoven naar 30 augustus want ik wist niet wanneer de KPN mensen kwamen.

4 weken later nog niemand van de KPN langs geweest dus ik weer Bai1 bellen.
Lang lul verhaal maar het kwam er op neer dat KPN om meer info had gevraagd maar Bai1 die niet had gegeven.
Hij ging het gelijk in orde maken en excuses etc etc.

Volgende dag een SMS, er is voor 10 aug een afspraak ingepland voor de KPN meneer.
10 Aug, jongen komt binnen en kan idd de kabel ook niet vinden, de monteurs moeten komen.
Heb bij de telefonische afspraak gestaan en er is verteld dat de kabel van de buitenkant naar binnen moet, waar hij is weten we niet. Hij heeft expliciet gezegd dat het een klus is voor 2 man (kruipgat en veiligheid enzo)
19 aug een afspraak tussen 0800-12:30.
Ben vroeg wakker om alles klaar te zetten/weg te halen (kruipruimte tapijt etc). Om en nabij 12 uur wordt ik gebeld, ja meneer probleem.
Ik zeg; Je mag alles zeggen behalve dat jullie niet komen vandaag.
Ze ging het regelen en ik werd terug gebeld. Om 13:00 zouden ze komen.
De bel gaat, staat er 1 monteur voor me.
Ik leg hem uit wat er moet gebeuren en hij zegt, ja dat is een klus voor 2 mensen.
Daar waren we het idd over eens, alle opties doorgenomen wat we konden doen. Ik wilde helpen maar dat vond zijn baas waarschijnlijk niet zo'n goed idee dus uiteindelijk maar besloten om weer een werkorder in te schieten bij zijn opzichter.
Ik vroeg of hij me op de hoogte kon houden en hij mijn 06 heeft. Dat kon niet maar mijn 06 had hij wel, hij moest volgende week weer in de buurt zijn en ging kijken of hij (als hij vroeger klaar was) dan ff kon komen ongeacht wat er aan afspraak stond.

Vond ik natuurlijk een tof gebaar en bedankt hem daarvoor en snapte ook wel dat die kans niet heel groot zou zijn maar de geste was mooi.
Ieder ging zijn eigen weg, ik ging mijn ding doen in huis en was alweer bereid om de derde maand extra Ziggo te moeten ophoesten. Das 210 euro bijmekaar of zo dat ik al kwijt zou zijn omdat ze bij de Bai1 incompetent zijn. Dat is zo'n beetje mijn besparing die ik had willen hebben over een jaar, maar soit.

Wordt ik gebeld, is het die monteur. Ben je thuis, ik zegt ja. We komen er zo aan.
Stonden er 2 busjes voor de deur, en 3 monteurs waaronder hijzelf. _/-\o_ _/-\o_
We waren in 20 minuten klaar, modem eraan en werken.
Heb ze geld voor bier gegeven want het was inmiddel bier uur, ze hartelijk bedankt en uitgezwaaid.

Als dit niet was gebeurt dan had ik waarschijnlijk nog 4 weken zonder kabel gezeten.
Gelijk Ziggo gebeld, wederom ZEER vriendelijk geholpen. Hij zou het per direct opzeggen en ik kreeg nog de rest van de maand terug gestort. Iets wat hij niet hoefde te doen. Top service (weer) van Ziggo.
Had zo iets ik bel morgen wel met Bai1 want ik had even nergens zin meer in.

Wordt ik net gebeld (om iets na 9 uur), Bai1 aan de lijn.
Een meisje; gefeliciteerd met uw internet!
Uw internet gaat per deze datum in, het geld wat u al betaald heeft word gebruikt zodat u de komende maanden "gratis" internet heeft.

Toen brak mijn fucking klomp, ik heb het verder netjes gehouden en de hele boel NOG een keer uitgelegd en verteld dat het belachelijk is dat ze geen hand in eigen boezem steken en me iets ter compensatie aanbieden vanwege hun incompetentie.
"Maar u krijgt bijna een week gratis internet meneer."

Ik heb maar opgehangen, wat een aardappelen daar bij Bai1.
Dat is wel echt top geregeld van die monteurs, troost je met de gedachte dat dit pingpong spelletje ook aanwezig is bij KPN en haar onder aanemers voor glas. Of je nu een klant bent met een defect, een klant bent met een op papier opgeleverde aansluiting, maar in de praktijk geen internet. Het zijn allemaal verschillende aannemers welke aangestuurd moeten worden, via het juiste ticket.

Fijn dat het opgelost is, en van Ziggo is het echt super netjes wat ze aangeboden hebben. Overigens laat ik bij een overstap (voor het eerst in 12 jaar) altijd mijn oude abonnement doorlopen. Ook met glas internet rond kerst, eerst eens zien dat die lijn langdurig stabiel is. Met de prijzen van Budget is het door laten lopen vrij gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
Wat zijn jullie ervaringen met Budget xdsl? En dan met name het terug kijken van opnames en kijken van ESPN?

Ik was zelf in principe overgestapt van Ziggo naar T-Mobile (gaat in op eind september), maar hoor wat verontrustende berichten over het nieuwe platform. Nu zit xdsl bij T-Mobile nog op het oude platform, maar wie weet hoe lang dit nog gaat duren.

Het verschil met KPN is €10,- in de maand uiteindelijk, maar in het begin is het verschil nog groter.

Ik kijk weinig live tv behalve voetbal, maar neem wel regelmatig wat op, kijk Netflix 4k en wil graag van ESPN gebruik maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
onnaj schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:02:
Wat zijn jullie ervaringen met Budget xdsl? En dan met name het terug kijken van opnames en kijken van ESPN?

Ik was zelf in principe overgestapt van Ziggo naar T-Mobile (gaat in op eind september), maar hoor wat verontrustende berichten over het nieuwe platform. Nu zit xdsl bij T-Mobile nog op het oude platform, maar wie weet hoe lang dit nog gaat duren.

Het verschil met KPN is €10,- in de maand uiteindelijk, maar in het begin is het verschil nog groter.

Ik kijk weinig live tv behalve voetbal, maar neem wel regelmatig wat op, kijk Netflix 4k en wil graag van ESPN gebruik maken.
M’n broertje gebruikt het en er zit eigenlijk geen verschil in tov KPN (op de prijs na dan). Werkt verder wel goed.

Opnemen hebben wij ook, we gebruiken het weinig maar de opnames starten enkele minuten eerder dan dat het programma begint, waardoor je dus niet ineens tijdens het starten al een paar minuten hebt gemist.

Espn en opnemen betaal je bij Budget dan los voor inderdaad. En als je weinig erbij doet dan is het inderdaad iets goedkoper.

Heb je een mobiele abonnement bij kpn dan krijg je weer extra voordelen en scheelde het uiteindelijk bij ons maar 3 euro meer. Vond ik de moeite niet meer waard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Kun je bij budget de reclames doorspoelen tijdens opnames? Anders valt het sowieso af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
onnaj schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:51:
Kun je bij budget de reclames doorspoelen tijdens opnames? Anders valt het sowieso af
Ja. Tijdens opnames en trouwens ook als je live kijkt en hebt gepauzeerd en daarna weer verder gaat met kijken.(bij alle zenders).

Wat terug kijken via de gids betreft: tot 7 dagen voor vrijwel alle zenders maar dan kan je voor de meeste commerciële zenders niet door de reclame spoelen. Wel voor NPO, Discovery en Fox. De rest heb ik nooit geprobeerd:-)

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 27-08-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Barre73 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Ja. Tijdens opnames en als je het live beeld hebt gepauzeerd ook als je daarna weer verder gaat met kijken.(bij alle zenders).

Wat terug kijken via de gids betreft: tot 7 dagen voor vrijwel alle zenders maar dan kan je voor de me meeste commerciële zenders niet door de reclame spoelen. Wel voor NPO, Discovery en Fox. De rest heb ik nooit geprobeerd:-)
Dan is dat hetzelfde als bij Ziggo lijkt het! Thanks
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste