Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Me_dusa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:38

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Ik heb vanaf 01:15 tot ongeveer 02:30 geen internet gehad. Geen ramp maar ik ben wel benieuwd of er meerdere zijn die een hickup hebben gehad vannacht?

Kan door mijn upgrade naar 200/300mbit voor -2 euro zijn misschien? :D

[Voor 19% gewijzigd door Me_dusa op 20-05-2021 09:34]

Me_dusa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08:13
Inderdaad, ik zie ook in mijn serverlogs dat het internet er uit heeft gelegen, maar dan ongeveer van 0:30 tot 2:00.

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:52
Nou, een slechte start met budget, overgestapt vanaf xs4all. Zou sinds gisteren over zijn maar het modem traint niet in, krijgt geen verbinding. Helpdesk gebeld en de conclusie is dat er in de wijkkast iets niet in orde is, moet een monteur bij komen. En die monteur kan pas 3 juni ! Dat is dus 9 dagen geen internet/tv/telefoon, verder kan men niks voor mij betekenen. Wel heel vreemd dat alles de ene dag perfect werkt via xs4all en na providerwissel er fysiek iets mis is met de verbinding/aansluiting ?

Een (verlate) aanvuling, het viel toch nog mee uiteindelijk. Moest er wel achteraan zitten maar vrijdagochtend kon er ineens een monteur. Er bleek een brakke aansluiting in de wijkkast te zitten, verplaatst en alles werkt.

[Voor 19% gewijzigd door Wobcat op 30-05-2021 14:55. Reden: zie edit....]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Die verschillen horen er op zich ook niet te zijn voor jou als klant. Helaas is het momenteel nog wel zo.
De aansluiting ziet er hetzelfde uit, namelijk dat witte kastje.
De GPON techniek die KPN levert aan de providers heeft wat aanpassingen nodig bij die providers qua leverstraat, maar ook qua logistiek. En ook binnen KPN moet er nog wat veranderd worden voor deze "whitelabel" providers (Budget, Youfone en voorheen ook Oxxio)
Online is al wel zover, KPN en XS4all uiteraard ook. T-Mobile is nog bezig (tot de zomer schijnt het) en voor Budget is me onduidelijk,.
Net een paar postcode checks gedaan en ik zie dat T-Mobile nu ook glasvezel (dus GPON?) levert bij mij, met een paar andere providers:

KPN
XS4ALL
T-Mobile
Solcon
Helden van Nu

Als ik zo snel even kijk lijkt voor mij prijs/kwaliteit technisch van goedkoop naar duur de volgende providers interessant:
T-Mobile
KPN

Als een glasvezel eenmaal werkt dan werkt het toch? Dan zou ik logischerwijs voor de goedkoopste optie gaan, maar het moet ook weer geen duurkoop worden. Ik zoek alleen een internet only abo en een 50 of 100 Mbit/s verbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08:13
xileS schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 02:07:
[...]
Als een glasvezel eenmaal werkt dan werkt het toch?
Meestal maar niet altijd. Een collega van me is laatst op glas verhuisd van KPN naar T-Mobile. Bij KPN geen problemen, maar bij T-Mobile crasht de modem (heet dat zo bij glas?) elke keer als zijn vrouw outbound de SIP-telefoon van haar werk gebruikt. Na weken van uitzoeken en monitoring door T-Mobile (naar eigen zeggen) heeft men nog steeds geen flauw idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
robert.v.w. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Meestal maar niet altijd. Een collega van me is laatst op glas verhuisd van KPN naar T-Mobile. Bij KPN geen problemen, maar bij T-Mobile crasht de modem (heet dat zo bij glas?) elke keer als zijn vrouw outbound de SIP-telefoon van haar werk gebruikt. Na weken van uitzoeken en monitoring door T-Mobile (naar eigen zeggen) heeft men nog steeds geen flauw idee waar het aan ligt.
SIP telefoon aangesloten op de modem denk ik? Ik maak daar geen gebruik van, dus dat scheelt misschien al.

Als ik het goed onthouden heb, heeft T-Mobile en Online een Zyxel modem en KPN een KPN Box 12 (denk een nieuwe Experio box ofzo). Ik weet niet of ik daar verder nog verschil van ga merken, maar T-Mobile is wel aantrekkelijk met zijn 30 euro voor goedkoopste glasvezel verbinding.

Bij elke provider zijn wel klachten te vinden, dus ik weet nog zo 123 niet welke provider ik kies. Ik heb iig geen poespas nodig, maar alleen een stabiele internet verbinding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 16:23
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:32
Jassy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:23:
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?
Toen ik over stapte van T-Mobile thuis naar budget, had ik om 5/6 uur 's ochtends al geen verbinding meer. Had toen de modem van T-Mobile losgekoppeld. Modem van budget aangesloten en had gelijk verbinding. Fritz box van XS4ALL kan je gewoon aan laten dus :). (En pas de modem van budget aansluiten als je daadwerkelijk geen verbinding meer hebt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
De overstap is.... nog niet gelukt. Om onduidelijke reden kan het tot 10 juni duren. Ik had 8 juni aangevraagd en men gaat vanaf dan proberen om te leveren.

Sorry, maar dit is toch puur een administratieve overstap, want technisch gezien ligt er een DSL lijn die nu al functioneert. Ik snap dan niet wat er te proberen valt en wat er mogelijk mis kan gaan.

Het enige wat er mis kan gaan is dat ik van pairbonding naar een enkele lijn ga.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Jassy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:49:
De overstap is.... nog niet gelukt. Om onduidelijke reden kan het tot 10 juni duren. Ik had 8 juni aangevraagd en men gaat vanaf dan proberen om te leveren.

Sorry, maar dit is toch puur een administratieve overstap, want technisch gezien ligt er een DSL lijn die nu al functioneert. Ik snap dan niet wat er te proberen valt en wat er mogelijk mis kan gaan.

Het enige wat er mis kan gaan is dat ik van pairbonding naar een enkele lijn ga.

Ik hou jullie op de hoogte.
Niet helemaal administratief maar ook niet fysiek. Het zou een poortloze migratie moeten zijn. Bij XS4all nam jouw aansluiting twee poorten op de Dslam in de straatkast in beslag. Die moeten beide signaalloos gemaakt worden en dan op een van de twee weer het profiel dat Budget voor jou heeft besteld bij KPN WBA. Daar lijkt het niet goed te gaan. Ik vermoed dat ze nu overstappen op plan B en wellicht je in de straatkast omprikken naar een geheel nieuwe poort. Het is maar een vermoeden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Niet helemaal administratief maar ook niet fysiek. Het zou een poortloze migratie moeten zijn. Bij XS4all nam jouw aansluiting twee poorten op de Dslam in de straatkast in beslag. Die moeten beide signaalloos gemaakt worden en dan op een van de twee weer het profiel dat Budget voor jou heeft besteld bij KPN WBA. Daar lijkt het niet goed te gaan. Ik vermoed dat ze nu overstappen op plan B en wellicht je in de straatkast omprikken naar een geheel nieuwe poort. Het is maar een vermoeden..
Wellicht dat het proces van pairbonding naar een enkele lijn niet op rolletjes loopt op de achtergrond. Toeval of niet: Vannacht zijn hier ook werkzaamheden.

Ik hou jullie op de hoogte, lees namelijk in dit topic amper verhalen van migraties op DSL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Jassy schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Wellicht dat het proces van pairbonding naar een enkele lijn niet op rolletjes loopt op de achtergrond. Toeval of niet: Vannacht zijn hier ook werkzaamheden.

Ik hou jullie op de hoogte, lees namelijk in dit topic amper verhalen van migraties op DSL.
Die zijn er best veel in dit topic (veel Telfort > Budget maar meer in de eerste tientallen pagina's denk ik. De laatste maanden ook niet veel meer gezien hier.

• Jassy
Barre73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Die zijn er best veel in dit topic (veel Telfort > Budget maar meer in de eerste tientallen pagina's denk ik. De laatste maanden ook niet veel meer gezien hier.
Nou de lijn is up maar de snelheid is tot nu toe niet goed. Ik haal met de Experiabox 41Mbit, dit was bij XS4ALL voor pairbonding strak 55Mbit. Ik verwacht dat DLM nog een paar trucjes uit gaat halen want mijn attainable rate is ruim 70Mbit. Ik zit op MDF, dus een wijkcentrale.

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:28
Jassy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Nou de lijn is up maar de snelheid is tot nu toe niet goed. Ik haal met de Experiabox 41Mbit, dit was bij XS4ALL voor pairbonding strak 55Mbit. Ik verwacht dat DLM nog een paar trucjes uit gaat halen want mijn attainable rate is ruim 70Mbit. Ik zit op MDF, dus een wijkcentrale.
Profiel begint bij 42 zodra hij de lijn stabiel vindt via dlm zal die hoger schakelen :) heb zoieso 24uur geduld

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:39
Duurde ongeveer drie dagen toen wij nog aan een MDF hingen. Daarna strak 50Mb

• Jassy
Bedankt @jopoh en @krakendmodem dan wachten we daar rustig op.

Verder is de informatie voorziening perfect. Je krijgt een mail zodra de verbinding eruit gaat (Je kan nu gaan installeren). Zodra je de Experiabox aansluit en die klaar is met updaten ben je online en krijg je een mail dat dit is gelukt.

Het is KPN all over the way... In de modem staat een Telfort Logo, Speedtest zegt KPN en de ontvanger kleurt ook KPN groen. Tot nu toe zeer aan te bevelen en gevoelsmatig kwalitatief niet slechter dan XS4ALL en KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06:50
Nu mijn contract bijna afloopt, kom ik achter het addertje.
Nieuwe abonnees kunnen voor €17 de eerste 6 maanden en daarna €45 worden aangesloten, maar als ik wil verlengen is de korting €34 voor de eerste 3 maanden en daarna €44.

Grappig is ook dat als je voor 2 jaar wil verlengen 5 maanden korting krijgt, maar je in dat geval natuurlijk beter na 1 jaar kan verlengen want dan krijg je in totaal 6 maanden korting...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:36:
Nu mijn contract bijna afloopt, kom ik achter het addertje.
Nieuwe abonnees kunnen voor €17 de eerste 6 maanden en daarna €45 worden aangesloten, maar als ik wil verlengen is de korting €34 voor de eerste 3 maanden en daarna €44.

Grappig is ook dat als je voor 2 jaar wil verlengen 5 maanden korting krijgt, maar je in dat geval natuurlijk beter na 1 jaar kan verlengen want dan krijg je in totaal 6 maanden korting...
Hoezo is dat een addertje? Nieuwe klanten krijgen bij elke provider de meeste korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06:50
Barre73 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Hoezo is dat een addertje? Nieuwe klanten krijgen bij elke provider de meeste korting.
Dat snap ik, maar met dit voorstel vraag ik mij af of budget nog interessant is als je ze met Youfone vergelijkt. In principe liggen de prijzen sowieso laag en dan is de vraag welke provider bereidt is lager te gaan voor de klanten die gewend zijn om weinig te betalen, want dat is volgens mij hun doelgroep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Dat snap ik, maar met dit voorstel vraag ik mij af of budget nog interessant is als je ze met Youfone vergelijkt. In principe liggen de prijzen sowieso laag en dan is de vraag welke provider bereidt is lager te gaan voor de klanten die gewend zijn om weinig te betalen, want dat is volgens mij hun doelgroep.
Jaartje cheap-connect als tv niet intressant is.
(Of mbv nlziet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Inderdaad. Als het alleen om Internet gaat stap je gewoon over als je steeds overal nieuwe-klanten korting wil hebben. Als TV ook belangrijk is wordt de spoeling wat dunner. Youfone bijvoorbeeld is qua TV niet te vergelijken met Budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:39
jor177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Als ex-klant van Youfone kan ik zeggen dat internet gewoon dezelfde kwaliteit is, maar als je ook tv afneemt dan is het totale bagger. Heb er nog steeds een trauma van.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True