Zo even een update van mijn kant.
27Juni mijn pakket gekregen en de boel aangesloten, al snel kwam ik er achter dat ik geen signaal had.
Op jullie aanraden doosje eraf gehaald om die van de Bai1 erop te zetten bleek dat er geen kabel mijn huis inkwam.
Tot zover wat jullie al wisten.
Heb gebeld met Bai1 hulplijn, moest de beste vent tot 3 keer toe uitleggen dat er geen kabel uit de muur komt om de boel op aan te sluiten en dat de KPN moet komen.
Toen het kwartje eindelijk viel vertelde hij mij dat hij het bij de KPN ging inschieten.
Hij vertelde me ook gelijk dat ik direct van mijn contract afkon als ik dat wilde, maar dat ik daar vanaf zag vooralsnog omdat ik deze route met de KPN met elke provider moet doorlopen.
Alles zou stil gelegd worden totdat de kabel geregeld was.
3 juli 08:00 uur, Ziggo trekt de stop eruit.
08:05 krijg ik een email van Bai1 binnen; gefeliciteerd u hebt internet!
Redelijk WTF moment en ik probeer ze gelijk te bellen, niemand aanwezig in het weekend.
Dan Ziggo gebeld, de boel uitgelegd en hij was uber behulpzaam en begripvol voor de situatie en zei dat ik binnen 2 uur weer aangesloten zou zijn.
En idd, om half 10 had ik weer internet van Ziggo, het contract werd pro-forma doorgeschoven naar 30 augustus want ik wist niet wanneer de KPN mensen kwamen.
4 weken later nog niemand van de KPN langs geweest dus ik weer Bai1 bellen.
Lang lul verhaal maar het kwam er op neer dat KPN om meer info had gevraagd maar Bai1 die niet had gegeven.
Hij ging het gelijk in orde maken en excuses etc etc.
Volgende dag een SMS, er is voor 10 aug een afspraak ingepland voor de KPN meneer.
10 Aug, jongen komt binnen en kan idd de kabel ook niet vinden, de monteurs moeten komen.
Heb bij de telefonische afspraak gestaan en er is verteld dat de kabel van de buitenkant naar binnen moet, waar hij is weten we niet. Hij heeft expliciet gezegd dat het een klus is voor 2 man (kruipgat en veiligheid enzo)
19 aug een afspraak tussen 0800-12:30.
Ben vroeg wakker om alles klaar te zetten/weg te halen (kruipruimte tapijt etc). Om en nabij 12 uur wordt ik gebeld, ja meneer probleem.
Ik zeg; Je mag alles zeggen behalve dat jullie niet komen vandaag.
Ze ging het regelen en ik werd terug gebeld. Om 13:00 zouden ze komen.
De bel gaat, staat er 1 monteur voor me.
Ik leg hem uit wat er moet gebeuren en hij zegt, ja dat is een klus voor 2 mensen.
Daar waren we het idd over eens, alle opties doorgenomen wat we konden doen. Ik wilde helpen maar dat vond zijn baas waarschijnlijk niet zo'n goed idee dus uiteindelijk maar besloten om weer een werkorder in te schieten bij zijn opzichter.
Ik vroeg of hij me op de hoogte kon houden en hij mijn 06 heeft. Dat kon niet maar mijn 06 had hij wel, hij moest volgende week weer in de buurt zijn en ging kijken of hij (als hij vroeger klaar was) dan ff kon komen ongeacht wat er aan afspraak stond.
Vond ik natuurlijk een tof gebaar en bedankt hem daarvoor en snapte ook wel dat die kans niet heel groot zou zijn maar de geste was mooi.
Ieder ging zijn eigen weg, ik ging mijn ding doen in huis en was alweer bereid om de derde maand extra Ziggo te moeten ophoesten. Das 210 euro bijmekaar of zo dat ik al kwijt zou zijn omdat ze bij de Bai1 incompetent zijn. Dat is zo'n beetje mijn besparing die ik had willen hebben over een jaar, maar soit.
Wordt ik gebeld, is het die monteur. Ben je thuis, ik zegt ja. We komen er zo aan.
Stonden er 2 busjes voor de deur, en 3 monteurs waaronder hijzelf.
We waren in 20 minuten klaar, modem eraan en werken.
Heb ze geld voor bier gegeven want het was inmiddel bier uur, ze hartelijk bedankt en uitgezwaaid.
Als dit niet was gebeurt dan had ik waarschijnlijk nog 4 weken zonder kabel gezeten.
Gelijk Ziggo gebeld, wederom ZEER vriendelijk geholpen. Hij zou het per direct opzeggen en ik kreeg nog de rest van de maand terug gestort. Iets wat hij niet hoefde te doen. Top service (weer) van Ziggo.
Had zo iets ik bel morgen wel met Bai1 want ik had even nergens zin meer in.
Wordt ik net gebeld (om iets na 9 uur), Bai1 aan de lijn.
Een meisje; gefeliciteerd met uw internet!
Uw internet gaat per deze datum in, het geld wat u al betaald heeft word gebruikt zodat u de komende maanden "gratis" internet heeft.
Toen brak mijn fucking klomp, ik heb het verder netjes gehouden en de hele boel NOG een keer uitgelegd en verteld dat het belachelijk is dat ze geen hand in eigen boezem steken en me iets ter compensatie aanbieden vanwege hun incompetentie.
"Maar u krijgt bijna een week gratis internet meneer."
Ik heb maar opgehangen, wat een aardappelen daar bij Bai1.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.