Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wellicht nog leuk voor mensen die volgend weekend wat te kijken willen hebben:
Gratis de Formule 1 race van Zandvoort kijken bij KPN

Ziggo Sport wordt het hele weekend open gezet, je kunt dus naast F1 ook andere sportevenementen kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-05 20:47
Ik heb budget afgesloten! Ben benieuwd🤞

Hopelijk kan het qua kijk ervaring tippen aan Ziggo en het is echt ook veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:36
Grappig. Ik reageer net in de T-Mobile draad ...

Zoals je daar leest kan ik het weten: ik heb af en toe zitten switchen en kon niet echt verschil zien tussen iptv en Ziggo.

Je weet dat je voor opnemen 5 euro extra moet betalen?

[ Voor 37% gewijzigd door rindertb op 27-08-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
rindertb schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:26:
Grappig. Ik reageer net in de T-Mobile draad ...

Zoals je daar leest kan ik het weten: ik heb af en toe zitten switchen en kon niet echt verschil zien tussen iptv en Ziggo.

Je weet dat je voor opnemen 5 euro extra moet betalen?
Yes!, bedankt voor de tip! Maar dan nog is het echt veel goedkoper dan wat ik nu bij Ziggo heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
Als ik heel eerlijk ben vind ik het beeld van Budget/KPN zelfs mooier. De Next geeft een hoop ruis op het beeld. Ik heb hem terug gezet op 1080i output zodat mijn tv zijn beeldverbeteraars erover heen kan gooien, maar je ziet nog steeds een soort ruis over het beeld gaan. Bij Budget had ik dat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
Gisteren de overstap van Oxxio weer terug naar Budget gemaakt. Ik kies er dit keer voor om 1 tv ontvanger te nemen. We hebben op de slaapkamer nu een android tv box , waardoor ik de itv app kan installeren en de 2e ontvanger niet meer nodig is.
Het standaard modem gebruik ik niet. Ik maak gebruik van een Fritzbox 7490 en deze hoefde ik bij de vorige overgang niet eens uit te zetten.. De overgang ging naadloos (zelfde kpn netwerk). Met deze overstap toch 174 euro in een jaar bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:36
Doet de itv app het wel bij Buget? (Iets doet het niet via Budget)

[ Voor 36% gewijzigd door rindertb op 29-08-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

OgWok

U.N.C.L.E.

@rindertb Net even gechecked KPN ITV werkt op mijn smartphone.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:24
rindertb schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:11:
Doet de itv app het wel bij Buget? (Iets doet het niet via Budget)
Misschien nu anders maar een tijdje geleden werkte de KPN TV app voor smart TV (Samsung en LG) alleen bij KPN en niet bij de Wholesale providers zoals Budget.

Edit: Waarbij ik meteen opmerk dat de nieuwe KPN Android TV app blijkbaar wel werkt met een Budget abonnement (gezien de reactie van @vincedd hierboven)

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 29-08-2021 12:03 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:30
Bij lg werkt deze ook gewoon via budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Barre73 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Misschien nu anders maar een tijdje geleden werkte de KPN TV app voor smart TV (Samsung en LG) alleen bij KPN en niet bij de Wholesale providers zoals Budget.

Edit: Waarbij ik meteen opmerk dat de nieuwe KPN Android TV app blijkbaar wel werkt met een Budget abonnement (gezien de reactie van @vincedd hierboven)
Fijn dat die app van KPN ook gewoon werkt! 👌👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nog iets van KPN wat ook werkt, als je van downloaden houdt:

Server: news.kpn.nl
Poort: 119
Connecties: stuk of 7 meen ik

Retentie is wel erg laag (+/- week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
Al eens eerder geprobeerd, maar werkt niet bij mij. Budget. Gelukkig is news.bulknews.eu is ook zo goedkoop voor 50 mbit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 19:38
RaijRaij schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:09:
Bij lg werkt deze ook gewoon via budget.
Bij mij heeft ie 2 jaar gewerkt, maar sinds een jaar ofzo niet meer.. Zal nog eens checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:59
News server werkt hier en heeft 30 dagen retentie... is op de achtergrond XSNEWS.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Binnenkort gaan we verhuizen, en in het nieuwe huis is ook glasvezel beschikbaar waar over Budget kan leveren.

Nu wil ik mijn verhuizing online doorgeven maar kan ik alleen maar naar DSL verhuizen (waar ik op dit moment ook op zit).

Heeft het zin om te bellen om mij direct op glas te zetten of moeten ze me eerst op koper zetten en mij daarna naar glas migreren? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
@Jassy Wil je perse naar glas dan? Ik heb ook glas beschikbaar in mijn woning, maar zit op DSL omdat dat ongeveer €8-€10 per maand goedkoper is en ik daar ook gewoon prima snelheden (100/30) op haal.

Gaat overigens wel veranderen, vanaf een bepaald moment mag er over DSL niet meer geleverd worden wanneer er ook glas beschikbaar is (policy van KPN, zie Barre73 in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"). Ik heb daarom juist recentelijk DSL nog voor 2 jaar vastgelegd. Stel dat men dan een prijsverhoging gaat doorvoeren, dan kan ik er eerder onderuit en een nieuwe aanbieding zoeken terwijl ik wel van de voordelen heb kunnen profiteren (2 jaar vastleggen was voordeliger dan 1 jaar). Of ze moeten mij glasvezel voor dezelfde prijs aanbieden als waar ik nu DSL voor afneem O-) . Zie ook: ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 13-09-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
ThinkPadd schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:29:
@Jassy Wil je perse naar glas dan? Ik heb ook glas beschikbaar in mijn woning, maar zit op DSL omdat dat ongeveer €8-€10 per maand goedkoper is en ik daar ook gewoon prima snelheden (100/30) op haal.

Gaat overigens wel veranderen, vanaf een bepaald moment mag er over DSL niet meer geleverd worden wanneer er ook glas beschikbaar is (policy van KPN, zie Barre73 in "[Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI"). Ik heb daarom juist recentelijk DSL nog voor 2 jaar vastgelegd. Stel dat men dan een prijsverhoging gaat doorvoeren, dan kan ik er eerder onderuit en een nieuwe aanbieding zoeken terwijl ik wel van de voordelen heb kunnen profiteren (2 jaar vastleggen was voordeliger dan 1 jaar). Of ze moeten mij glasvezel voor dezelfde prijs aanbieden als waar ik nu DSL voor afneem O-) . Zie ook: ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"
Dank je wel Thinkpad! Ik wil wel heel graag naar glas want via DSL haal ik een erbarmelijke 14Mbit. In jou situatie zou ik ook zeker op DSL blijven, zeker voor het prijsverschil. Het prijsverschil stoort mij ook in die zin dat men DSL wil uitschakelen en waarschijnlijk de hogere glasprijs de standaard gaat worden. Dan kan ik na een jaar net zo goed naar KPN gaan want het prijsverschil is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:46:
Binnenkort gaan we verhuizen, en in het nieuwe huis is ook glasvezel beschikbaar waar over Budget kan leveren.

Nu wil ik mijn verhuizing online doorgeven maar kan ik alleen maar naar DSL verhuizen (waar ik op dit moment ook op zit).

Heeft het zin om te bellen om mij direct op glas te zetten of moeten ze me eerst op koper zetten en mij daarna naar glas migreren? Iemand hier ervaring mee?
@Jassy
Budget wil alleen adressen op glasvezel zetten als de aansluiting gereed is. Dus niet als deze nog gemaakt moet worden (hetgeen ook gewoon mogelijk is in de orderstraat van KPN Wholesale). Dus ik gok dat op jouw nieuwe adres die aansluiting nog niet gereed is...
Dat kan ik in 5 seconden checken als me je dat nieuwe adres wil DM-en. Kan je vanaf daar kijken wat er verder moet of kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ThinkPadd schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:29:

Lastige keuze's he? Ik heb hetzelfde overwogen. Gezien het feit dat Budget écht hogere glastarieven hanteert dan voor DSL. Denk ik niet dat er veel ruimte is voor behoud van je huidige prijs?

Vanaf eind oktober kunnen ze waarschijnlijk ook op GPON leveren, dan zullen er meer overstappers zich hier melden is mijn verwachting. Met GPON gaat de glas uitrol sneller en de 3 jaar timer voor DSL start dan in meer wijken gelijktijdig.

Zelf heb ik besloten dat toch voor KPN ga, de prijzen van glas liggen zo dicht op die van Budget. En dan heb ik liever KPN met native IPv6 als er glas ligt. Toen kwam het offer you can't refuse van KPN, een Microsoft Surface Go2 bij een 1 jarig abonnement....

Conclusie: ik heb nu toch vervroegd xDSL van KPN genomen, de communicatie lijkt erop dat ze bonding gaan aansluiten = 60up. En dan dit najaar over naar glas van KPN, en een tablet voor de educatie van de kids.

Als budget echt concurrerend zou zijn geweest op glas had ik andere keuzes gemaakt, maar met de huidige feiten voelt het slechts als uitstel van de overgang. Dan maar overstappen met een mooie tablet erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:26:
[...]

@Jassy
Budget wil alleen adressen op glasvezel zetten als de aansluiting gereed is. Dus niet als deze nog gemaakt moet worden (hetgeen ook gewoon mogelijk is in de orderstraat van KPN Wholesale). Dus ik gok dat op jouw nieuwe adres die aansluiting nog niet gereed is...
Dat kan ik in 5 seconden checken als me je dat nieuwe adres wil DM-en. Kan je vanaf daar kijken wat er verder moet of kan.
Op dit moment wordt er op dit adres KPN glas gebruikt dus dat lijkt me sterk. Ik zal mijn adres naar jou DMen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:44:
[...]

Op dit moment wordt er op dit adres KPN glas gebruikt dus dat lijkt me sterk. Ik zal mijn adres naar jou DMen!
Ik heb het adres gecheckt. Is een oudere aansluiting uit 2013 dus daar zit het probleem niet. Is ook gewoon zichtbaar in de postcodechecker.
Probleem lijkt eerder te zitten bij Budget zelf als je een verhuizing wil combineren met een verandering van drager (van koper naar glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17
(jarig!)
Heb al een tijdje redelijk tevreden Bai1 en wil eindelijk mijn netwerk weer een beetje normaal hebben.
Nu zie ik in de V10A geen mogelijkheid om het via het mac adress te doen.
Handmatig vindt ik ook prima, maar ik zie nergens wat de DNS server zijn.

Heeft iemand daar info over, zijn dat de DNSen van de KPN?

Gebruiken mensen hun eigen modem/router achter de Experiabox om een uitgebreidere configuratie te kunnen hebben?
Dat is iets waar ik aan heb zitten denken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:16
Bad Brains schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
Gebruiken mensen hun eigen modem/router achter de Experiabox om een uitgebreidere configuratie te kunnen hebben?
Ja, ik gebruik een Asus AC5300 achter de Experiabox. De Asus zit gewoon in de DMZ van de Experiabox, dus je hebt wel NAT achter NAT, maar in de praktijk merk je daar niks van, ondanks dat ik zelf wat domeinen, services, email e.d. host, en ook nog zaken als een eigen DHCP- en DNS-server (PiHole) heb draaien. Alleen de TV-kastjes heb ik direct op de Experia, de rest van het netwerk hangt gewoon aan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
robert.v.w. schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:29:
[...]

Ja, ik gebruik een Asus AC5300 achter de Experiabox. De Asus zit gewoon in de DMZ van de Experiabox,
Ja zoiets had ik in gedachte, alleen ga ik niet zo'n dure router kopen lol.
Zijn die Netgear R7000's wat? Ze zijn blijkbaar populair geweest want ik zie ze vaak op VnA.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Mijn budget aansluiting is vandaag opgeleverd en moet zeggen, piece of cake!
Binnen 15 minuten had ik alles draaiende en beeld is zeker minimaal vergelijkbaar met Ziggo.. Vooralsnog super blij mee 👍👍😄

Ook de snelheid is veel beter dan verwacht. Haal 98 mbit down en maar liefst 30 up! Terwijl de verwachte upload iets van 10 zou zijn. Dit was via mijn LG G8s gemeten via WiFi (op 2 meter afstand).

Enige wat ik nog moet ontdekken is welke zenders wel en welke geen Dolby hebben. Bij Ziggo had ESPN dat bijvoorbeeld wel, maar niet bij KPN lijkt het.
Kan ik terugvinden welke zenders dit wel en welke dit niet hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door onnaj op 21-09-2021 22:15 ]

• tiguan
  • Laatst online: 20:02
Meestal geeft je TV of receiver dit aan in beeld, of misschien moet je dat aanzetten.

• Barre73
onnaj schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:13:
Mijn budget aansluiting is vandaag opgeleverd en moet zeggen, piece of cake!
Binnen 15 minuten had ik alles draaiende en beeld is zeker minimaal vergelijkbaar met Ziggo.. Vooralsnog super blij mee 👍👍😄

Ook de snelheid is veel beter dan verwacht. Haal 98 mbit down en maar liefst 30 up! Terwijl de verwachte upload iets van 10 zou zijn. Dit was via mijn LG G8s gemeten via WiFi (op 2 meter afstand).

Enige wat ik nog moet ontdekken is welke zenders wel en welke geen Dolby hebben. Bij Ziggo had ESPN dat bijvoorbeeld wel, maar niet bij KPN lijkt het.
Kan ik terugvinden welke zenders dit wel en welke dit niet hebben?
Heb je bij de instellingen in je decoder wel aangezet dat je Dolby geluid wil?
Vrijwel alle HD zenders hebben namelijk Dolby bij KPN.

• onnaj
Barre73 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:38:
[...]

Heb je bij de instellingen in je decoder wel aangezet dat je Dolby geluid wil?
Vrijwel alle HD zenders hebben namelijk Dolby bij KPN.
Jazeker, met Ziggo kreeg ik ook gewoon Dolby. Heb een Marantz NR1510 en die kan dat makkelijk handelen. Ook de Chromecast TV geeft gewoon Dolby digital.

Vandaag nog maar eens kijken dan of ik een instelling kan aanpassen.

Geeft de KPN ITV app ook DD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12
onnaj schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:30:
[...]

Jazeker, met Ziggo kreeg ik ook gewoon Dolby. Heb een Marantz NR1510 en die kan dat makkelijk handelen. Ook de Chromecast TV geeft gewoon Dolby digital.

Vandaag nog maar eens kijken dan of ik een instelling kan aanpassen.

Geeft de KPN ITV app ook DD?
Dit zijn de zenders die DD 5.1 doorgeven.
Via de app is er geen Dolby Digital mogelijk

1 NPO 1 (DD 5.1) BG

2 NPO 2 (DD 5.1) BG

3 NPO 3 (DD 5.1) BG

4 RTL 4 (DD 5.1) BG

5 RTL 5 (DD 5.1) BG

6 SBS 6 (DD 5.1) BG

7 RTL 7 (DD 5.1) BG

8 NET 5 (DD 5.1) BG

9 Veronica / Disney-XD (DD 5.1) BG

10 RTL 8 (DD 5.1) BG

15 Discovery channel (DD 5.1) BG

16 National geographic channel (DD 5.1/1.0 tijdens reclame) BG

17 TLC (DD 5.1) BG

25 BBC First (DD 5.1/2.0) BG

26 BBC One (DD 5.1/2.0) BG

27 BBC Two (DD 5.1/2.0) BG

34 SBS 9 BG (DD 5.1)

85 Animal Planet (pluspakket) (DD 5.1) BG

• onnaj
mad-dog schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:36:
[...]

Dit zijn de zenders die DD 5.1 doorgeven.
Via de app is er geen Dolby Digital mogelijk

1 NPO 1 (DD 5.1) BG

2 NPO 2 (DD 5.1) BG

3 NPO 3 (DD 5.1) BG

4 RTL 4 (DD 5.1) BG

5 RTL 5 (DD 5.1) BG

6 SBS 6 (DD 5.1) BG

7 RTL 7 (DD 5.1) BG

8 NET 5 (DD 5.1) BG

9 Veronica / Disney-XD (DD 5.1) BG

10 RTL 8 (DD 5.1) BG

15 Discovery channel (DD 5.1) BG

16 National geographic channel (DD 5.1/1.0 tijdens reclame) BG

17 TLC (DD 5.1) BG

25 BBC First (DD 5.1/2.0) BG

26 BBC One (DD 5.1/2.0) BG

27 BBC Two (DD 5.1/2.0) BG

34 SBS 9 BG (DD 5.1)

85 Animal Planet (pluspakket) (DD 5.1) BG
Thanks! Straks eens proberen of deze hier ook DD doorgeven dan

• robert.v.w.
Ik wilde even inloggen om een factuur te bekijken (omdat er volgens mij een korting niet correct verwerkt is) en toen kreeg ik een melding van de browser dat het certificaat voor *.budgetallesin1.nl gistermiddag om 12:00 verlopen is. Zeer slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 19:01
robert.v.w. schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:29:
[...]

Ja, ik gebruik een Asus AC5300 achter de Experiabox. De Asus zit gewoon in de DMZ van de Experiabox, dus je hebt wel NAT achter NAT, maar in de praktijk merk je daar niks van, ondanks dat ik zelf wat domeinen, services, email e.d. host, en ook nog zaken als een eigen DHCP- en DNS-server (PiHole) heb draaien. Alleen de TV-kastjes heb ik direct op de Experia, de rest van het netwerk hangt gewoon aan de Asus.
Krijg morgen mijn installatie pakket binnen en vroeg me af of je de experia box ook in bridgemodus moet laten zetten zoals bij mijn huidige ziggo modem? Wil nml graag gebruik blijven maken van mijn asus aimesh.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
cocone schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:54:
[...]

Krijg morgen mijn installatie pakket binnen en vroeg me af of je de experia box ook in bridgemodus moet laten zetten zoals bij mijn huidige ziggo modem? Wil nml graag gebruik blijven maken van mijn asus aimesh.??
DMZ openzetten op de v10 en die ander er achter lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
Bad Brains schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:55:
[...]

DMZ openzetten op de v10 en die ander er achter lijkt mij.
Is er 'n duidelijke howto voor 'n noob.
Via ziggo was 't simpel ff in belletje modem in bridge en 't spul erachter en 't draaide top.
Hoop op wat bruikbare tips van mensen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
cocone schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:11:
[...]

Is er 'n duidelijke howto voor 'n noob.
Via ziggo was 't simpel ff in belletje modem in bridge en 't spul erachter en 't draaide top.
Hoop op wat bruikbare tips van mensen _/-\o_
Hoe duidelijker wil je het hebben, DMZ open en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
Bad Brains schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:13:
[...]

Hoe duidelijker wil je het hebben, DMZ open en gaan?
OK we gaan er morgen mee aan de slag.
Kijken of 't allemaal gaat lukken.
Verder nog tips kwa instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
cocone schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:17:
[...]

Ik begrijp iets niet, waarom wil je een andere modem dan die experiabox.
Als je zelf niet weet wat je in wilt stellen, snap ik die andere modem ook niet.

Heb zelf een andere modem besteld omdat ik meerdere apparaten wil vastzetten op mac adressen om zo mijn "oude" situatie weer recreëren.
Als ik dat niet zou willen zou die v10 prima volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
Bad Brains schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:21:
[...]

Ik begrijp iets niet, waarom wil je een andere modem dan die experiabox.
Als je zelf niet weet wat je in wilt stellen, snap ik die andere modem ook niet.

Heb zelf een andere modem besteld omdat ik meerdere apparaten wil vastzetten op mac adressen om zo mijn "oude" situatie weer recreëren.
Heb nu asus aimesh door hele huis en dat werkt gewoon top. En wil dat 't liefst zo houden
Als ik dat niet zou willen zou die v10 prima volstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
cocone schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:17:
[...]

OK we gaan er morgen mee aan de slag.
Kijken of 't allemaal gaat lukken.
Welk type Asus is het? DMZ is niet erg veilig en bridge instelling van een Experiabox kan niet.
Maar een beetje Asus kan worden gebruikt om de Experia box in zijn geheel te vervangen indien je glasvezel hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:46:

Vandaag Budget gebeld en gevraagd of en hoe ik kan verhuizen en rechtstreeks naar glas kan worden overgezet.

Dit is in de systemen van Budget niet mogelijk, en derhalve zal ik eerst van 100Mb naar 14Mb terug gaan, voordat ik naar glas kan.

Omdat ik in snelheid op DSL fors er op achteruit ga, en glas extra kost, kan ik kostenloos opzeggen omdat ze niet de snelheid meer kunnen leveren over DSL. Dit opent weer andere mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
Barre73 schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:35:
[...]

Welk type Asus is het? DMZ is niet erg veilig en bridge instelling van een Experiabox kan niet.
Maar een beetje Asus kan worden gebruikt om de Experia box in zijn geheel te vervangen indien je glasvezel hebt.
Asus rt-ac67u maar geen glasvezel nog hier.
Dsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
(jarig!)
[...]

DMZ is niet erg veilig en bridge instelling van een Experiabox kan niet.
Dat is toch de crux van het hele verhaal, je wil dat die andere modem alles overneemt behalve de verbinding.
Dus je security / routing etc op je ASUS, en DMZ op je v10.
Begrijp niet zo goed waarom je aankaart dat DMZ niet veilig is, nee want je zet alles open. Wat je ook wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
[...]

Modem+DMZ+router is net zo veilig of onveilig als modem+bridge+router. Effectief wordt je eigen router gewoon de ingang van buiten naar binnen. Het is afhankelijk van hoe veilig je je router inricht, of dit veilig is. Ongeacht DMZ of bridge-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocone
robert.v.w. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:06:
[...]

Modem+DMZ+router is net zo veilig of onveilig als modem+bridge+router. Effectief wordt je eigen router gewoon de ingang van buiten naar binnen. Het is afhankelijk van hoe veilig je je router inricht, of dit veilig is. Ongeacht DMZ of bridge-modus.
Is het ook beter de wifi van de Experia box uit te schakelen?

Mvg Bijlsma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Heb ik uitstaan, ja, omdat de wifi van mijn eigen router beter is en beter ingesteld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
Afgelopen vrijdag van Oxxio naadloos overgegaan naar Budget. heb zelf een Fritzbox draaien en dat pakte alles netjes op. Snelheid het zelfde gebleven . Oude tv ontvangers van Oxxio deden het nog op de budgetlijn. 1 daarvan toch maar vervangen voor een ontvanger van Budget. Heb in de nieuwe situatie gene 2e ontvanger meer op de slaapkamer, maar gebruik de itv app op een android tv box. Scheelt toch weer 4 euro. De nieuwe budget experiabox niet eens uit hoeven pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 14-10-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Even nog mijn download en uploadsnelheden bij budget (via WiFi op mijn synology router op 1m afstand:
Down: 100.2 MB
Up: 30.9

https://ziggobeta.speedte...21-11ec-b0c6-510d7a1ae09f

Verder nog steeds zeer tevreden over Budget. Enige wat ik echt raar vind is dat je geen beeld ziet tijdens spoelen op de app en dat je via de app geen Dolby digital hebt. Ook de interface kan niet tippen aan de Mediabox XL van Ziggo.

Daarentegen lijkt het beeld net een stukje beter en of de snelheid van internet een heel stuk beter.

Ben ook blij niet voor glasvezel gegaan te zijn. Vorige week bij een kameraad voetbal gekeken via Tweak, maar ziet er echt niet uit.

Zou ook geen redenen kunnen bedenken direct bij KPN een abonnement af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:27
onnaj schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:11:
Even nog mijn download en uploadsnelheden bij budget (via WiFi op mijn synology router op 1m afstand:
Down: 100.2 MB
Up: 30.9

https://ziggobeta.speedte...21-11ec-b0c6-510d7a1ae09f

Verder nog steeds zeer tevreden over Budget. Enige wat ik echt raar vind is dat je geen beeld ziet tijdens spoelen op de app en dat je via de app geen Dolby digital hebt. Ook de interface kan niet tippen aan de Mediabox XL van Ziggo.

Daarentegen lijkt het beeld net een stukje beter en of de snelheid van internet een heel stuk beter.

Ben ook blij niet voor glasvezel gegaan te zijn. Vorige week bij een kameraad voetbal gekeken via Tweak, maar ziet er echt niet uit.

Zou ook geen redenen kunnen bedenken direct bij KPN een abonnement af te sluiten
Tweak biedt TV aan via Canal Digitaal.
Budget gebuikt het IPTV platform van KPN-WBA.
Beetje raar om dan te zeggen "Ben ook blij niet voor glasvezel gegaan te zijn".
Alsof er maar 1 (IP)TV aanbieder is op glasvezel en de ervaring van de ene (IP)TV provider meteen geldt voor alle andere aanbieders :/

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 14-10-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Dennis-L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Tweak biedt TV aan via Canal Digitaal.
Budget gebuikt het IPTV platform van KPN-WBA.
Beetje raar om dan te zeggen "Ben ook blij niet voor glasvezel gegaan te zijn".
Alsof er maar 1 (IP)TV aanbieder is op glasvezel en de ervaring van de ene (IP)TV provider meteen geldt voor alle andere aanbieders :/
Ik had inderdaad moeten zeggen, ik ben blij dat ik niet voor glasvezel bij ons in de regio ben gegaan.
Daar hebben we, uitgezonderd één dvb-c aanbieder, geen enkele aanbieder die iets anders dan Tweak aanbiedt via glasvezel.
En ik wil graag een compleet TV pakket met opnemen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 13:38
Vandaag toch maar weer contact opgenomen met budget. Mijn verbinding doet zeer regelmatig wat raar. Ik zie dan in pfSense ook packet loss van zo'n 10 tot 20 %. Sinds kort ook SmokePing draaien, de resultaten vallen niet tegen (nja SmokePing werkt goed, de resultaten zijn wel jammer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfVxwcPbwFwmqs-9_spJb_Toe0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NBR5mqR1uFjoyeEJCvufBIUB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds deze ochtend aangesloten bij Budget, alles qua installatie ging soepel en zeer eenvoudig.
Enige waar ik nu wat problemen mee ervaar zijn de TV instellingen. Probeer al eventjes flinke lijst met zenders en radio zenders te verbergen maar hij slaat de settings niet op. Telkens bij het selecteren van Bewaar en Sluiten gebeurt er helemaal niets. Ga je het menu uit dan ben je logischerwijs alle settings weer kwijt en kun je weer opnieuw beginnen.

Box al keer herstart maar ook zonder succes. Benieuwd hoe dit op te lossen valt.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:10
lanoisseforP schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:48:
Sinds deze ochtend aangesloten bij Budget, alles qua installatie ging soepel en zeer eenvoudig.
Enige waar ik nu wat problemen mee ervaar zijn de TV instellingen. Probeer al eventjes flinke lijst met zenders en radio zenders te verbergen maar hij slaat de settings niet op. Telkens bij het selecteren van Bewaar en Sluiten gebeurt er helemaal niets. Ga je het menu uit dan ben je logischerwijs alle settings weer kwijt en kun je weer opnieuw beginnen.

Box al keer herstart maar ook zonder succes. Benieuwd hoe dit op te lossen valt.
Maak even een herinnering in de gids van een willekeurige uitzending en probeer het dan nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
OgWok schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:24:
@rindertb Net even gechecked KPN ITV werkt op mijn smartphone.
Zojuist even de KPN ITV app gedownload als nu Ziggo klant (uiteraard verbonden via Ziggo lijn).
Dan geeft hij de melding dat ik een 14 cijferig abonnementsnummer + pincode moet ingeven.

Ik ben voornemens tijdens Black Friday over te stappen naar BAI1. Is wel een must wat mij betreft om via Android TV (MI BOX) tv te kunnen kijken na overstap.
Op dit moment gebruiken we al jaren Ziggo GO app.

Kunnen jullie bevestigen dat klanten die verbonden zijn via BAI1 inderdaad zonder abonnementsnummer + pincode in kunnen loggen?

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39
dr.nld schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Zojuist even de KPN ITV app gedownload als nu Ziggo klant (uiteraard verbonden via Ziggo lijn).
Dan geeft hij de melding dat ik een 14 cijferig abonnementsnummer + pincode moet ingeven.

Ik ben voornemens tijdens Black Friday over te stappen naar BAI1. Is wel een must wat mij betreft om via Android TV (MI BOX) tv te kunnen kijken na overstap.
Op dit moment gebruiken we al jaren Ziggo GO app.

Kunnen jullie bevestigen dat klanten die verbonden zijn via BAI1 inderdaad zonder abonnementsnummer + pincode in kunnen loggen?
Ik heb budget alles in een en ik moest inloggen met de abonnementsnummer en pincode maar die krijg je van budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Sorry, moet lezen. 8)7
Dat is goed nieuws.

[ Voor 123% gewijzigd door dr.nld op 19-10-2021 17:26 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
gjtm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Maak even een herinnering in de gids van een willekeurige uitzending en probeer het dan nog een keer.
Inmiddels ook melding gemaakt bij webcare van Budget Thuis met een reactie of ik bepaalde stappen gevolgd heb. Natuurlijk al gedaan.
Helaas nog altijd niet werkend, maar ik zal straks zeker eens een herinnering aanmaken en zien wat die doet. Kom er op terug.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
gjtm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

En geloof het of niet, het werkte ook nog. Enorm dank voor de tip, dat wist de Webcare mij niet te vertellen.
Opeens lukte het wel om flinke lijst met zenders te verbergen zonder enkel probleem. Software glitch?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik heb de afgelopen dagen met enige regelmaat dat de tv vastloopt en vervolgens een verbindings foutmelding krijg. Meer mensen hier de afgelopen dagen last van gehad(omgeving midden brabant) of moet ik het intern zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Loopt je TV vast of loopt het kastje vast? In het tweede geval kun je contact opnemen met de Budget helpdesk en een nieuw kastje laten sturen. Ik had ook een kastje wat enkele malen per dacht vastliep, maar het nieuwe kastje (zelfde model) werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
De decoder loopt vast en daarmee het beeld. Krijg dan de volgende melding: stb-nmc-400 verbinding met modem verbroken. Heb de firmware al opnieuw geïnstalleerd maar zal straks ook nog even terug naar fabrieksinstellingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RaijRaij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:21:
De decoder loopt vast en daarmee het beeld. Krijg dan de volgende melding: stb-nmc-400 verbinding met modem verbroken. Heb de firmware al opnieuw geïnstalleerd maar zal straks ook nog even terug naar fabrieksinstellingen gaan.
Zit de ontvanger direct aan de Experiabox (of eigen router) aangesloten of zitten er switches of powerline adapters tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Nee, er zit nog een oude router tussen die functioneert als switch. Mijn setup draait al 4 jaar stabiel daarom was mijn eerste redenatie dat het vanuit kpn/budget kwam. Enige wijziging de afgelopen tijd is dat ik een Xbox heb toegevoegd aan het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
RaijRaij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:25:
Nee, er zit nog een oude router tussen die functioneert als switch. Mijn setup draait al 4 jaar stabiel daarom was mijn eerste redenatie dat het vanuit kpn/budget kwam. Enige wijziging de afgelopen tijd is dat ik een Xbox heb toegevoegd aan het netwerk
Ondersteunt die oude router wel IGMP snooping? Dat is wel redelijk belangrijk voor IPTV van KPN waar Budget gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Hij is geconfigureerd als switch dus geeft enkel het signaal door zodat ik meer utp aansluitingen heb. Alle routing functionaliteit staat uit. Daarnaast dus al 4 jaar probleemloos deze setup. Is er de afgelopen tijd iets veranderd aan de provider kant waardoor mijn settings een probleem zouden vormen?

[ Voor 9% gewijzigd door RaijRaij op 29-10-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
RaijRaij schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:25:
Ik durf niet zomaar aan te nemen dat iets, wat al vier jaar stabiel draait, dat ook altijd blijft doen. Elektronica kan gewoon kapot gaan. Mijn eerder genoemde TV-kastje heeft een half jaar probleemloos gedraaid en opeens begon het spontaan te freezen en rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:09
Vorige week heb ik mijn hardware (modem en tv ontvanger) retour gestuurd wegens de overstap naar een andere provider. Ik vraag me af of ik daarvan een ontvangstbevestiging hoor te krijgen?

De reden waarom ik dat vraag is dat ik niet zeker ben of ze weten dat de apparatuur van mij afkomstig is. Ik heb wel mijn postcode en huisnummer op het verzendlabel ingevuld, maar geen papier met naam en adres in de doos gedaan.
Een paar jaar geleden zat ik bij Telfort en destijds heb ik daar de apparatuur ook geretourneerd naar hetzelfde adres, uiteindelijk is het allemaal KPN. Telfort schreef toen in de instructies dat naam en adres niet nodig waren, dat konden ze herkennen aan de serienummers of barcodes op de hardware. KPN zelf zegt daarentegen op hun community dat je wel een papiertje met naam en adres in de doos moet doen. In de instructies van Budget stond alleen retour sturen naar een antwoordnummer in Alphen aan de Rijn.
Track en trace van PostNL zegt dat de doos vorige week maandagavond is afgeleverd, maar ik heb verder niks gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
grun93 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:50:
Vorige week heb ik mijn hardware (modem en tv ontvanger) retour gestuurd wegens de overstap naar een andere provider. Ik vraag me af of ik daarvan een ontvangstbevestiging hoor te krijgen?

De reden waarom ik dat vraag is dat ik niet zeker ben of ze weten dat de apparatuur van mij afkomstig is. Ik heb wel mijn postcode en huisnummer op het verzendlabel ingevuld, maar geen papier met naam en adres in de doos gedaan.
Een paar jaar geleden zat ik bij Telfort en destijds heb ik daar de apparatuur ook geretourneerd naar hetzelfde adres, uiteindelijk is het allemaal KPN. Telfort schreef toen in de instructies dat naam en adres niet nodig waren, dat konden ze herkennen aan de serienummers of barcodes op de hardware. KPN zelf zegt daarentegen op hun community dat je wel een papiertje met naam en adres in de doos moet doen. In de instructies van Budget stond alleen retour sturen naar een antwoordnummer in Alphen aan de Rijn.
Track en trace van PostNL zegt dat de doos vorige week maandagavond is afgeleverd, maar ik heb verder niks gehoord.
Verzendbewijs bewaren, track en tracé even screenshot maken en bewaren.
Verder niks doen. Pas als Budget begint te zeuren dat ze niks hebben ontvangen, kan je dit laten zien.
Als ze niet reageren is het prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-05 07:19
Ik ben nu drie maanden klant bij Budget. Het meegeleverde modem van KPN heb ik vervangen door een MikroTik hEX S + 180-T VDSL2 module. Het was aan het begin even puzzelen met de VLAN tag deze was anders dan KPN forums gemeld wordt. Je moet namelijk VLAN 34 gebruiken met DHCP ipv. VLAN 6.

Een kleine patchkast opgehangen met een PoE+ switch die ook mijn router voorziet van voeding. (scheelt weer een adapter). Voor TV nemen we NLziet voor televisie af via de AppleTV en smart TV in de slaapkamer.

Speedtest resultaat terwijl NLziet op de achtergrond aan staat: https://www.speedtest.net/result/12267697629

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptwp78OjyU19dfb7SzWyHLDbd-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LlPTsIhfyykAtMbgSV6go1h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
zonderbloem schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:15:
Ik ben nu drie maanden klant bij Budget. Het meegeleverde modem van KPN heb ik vervangen door een MikroTik hEX S + 180-T VDSL2 module. Het was aan het begin even puzzelen met de VLAN tag deze was anders dan KPN forums gemeld wordt. Je moet namelijk VLAN 34 gebruiken met DHCP ipv. VLAN 6.
Klopt. het draait op het oude Telfort profiel. Met die instellingen was je zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:01
zonderbloem schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:15:

Een kleine patchkast opgehangen met een PoE+ switch die ook mijn router voorziet van voeding. (scheelt weer een adapter). Voor TV nemen we NLziet voor televisie af via de AppleTV en smart TV in de slaapkamer.

Speedtest resultaat terwijl NLziet op de achtergrond aan staat: https://www.speedtest.net/result/12267697629

[Afbeelding]
waarom een hele setup? was een modem + router of mesh niet voldoendE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:47
Net budget internet en tv geïnstalleerd, maar kom toch beetje bedrogen uit.

Wat zijn de rechten en plichten exact? Bij mijn vriendin werd aangegeven 16Mb down en 2Mb up, zit nu bekabeld aan 12Mb down en 0.8Mb up

Ik weet dat ADSL vrij verouderd is, en enigste is dat ze soms een streampje van 4k aanzet en voor de rest niet zoveel mee doet.

-kan dit verbeterd worden?
-zou 12/0.8 genoeg zijn voor beetje Netflix 4k?

[ Voor 10% gewijzigd door flaskk op 19-11-2021 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15
flaskk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:25:
Net budget internet en tv geïnstalleerd, maar kom toch beetje bedrogen uit.

Wat zijn de rechten en plichten exact? Bij mijn vriendin werd aangegeven 16Mb down en 2Mb up, zit nu bekabeld aan 12Mb down en 0.8Mb up

Ik weet dat ADSL vrij verouderd is, en enigste is dat ze soms een streampje van 4k aanzet en voor de rest niet zoveel mee doet.

-kan dit verbeterd worden?
-zou 12/0.8 genoeg zijn voor beetje Netflix 4k?
Log eens in op je modem via http://192.168.2.254 en kijk naar Status >. Advanced en dan Attainable rate.

Ik denk dat daar wel ergens die 16000kbps aangetikt wordt. Alleen gaat er een klein beetje overhead van de snelheid af en dan is die 12Mbit niet heel gek.

Je kan het proberen met 4K stream aan te zetten, maar je trekt de hele verbinding er wel in 1 keer mee dicht. Full HD gaat wel goed werken

Verbetering in de snelheid.. ik denk dat de snelheid de komende dagen misschien nog iets hoger gaat worden, maar 16Mb zal je net niet aantikken.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 19-11-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vanmorgen ook weer over gezet naar budget.
Even Telfort profiel selecteren in mn fritz en we waren online, saai hoor.
(jaar cheapconnect gehad, prima bevallen verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Gebruik gemaakt van de black Friday deal die eigenlijk niet scherp is.
Dezelfde voorwaarden/aanbieding als de laatste maanden.🤔

Overgestapt zonder overstapservice van coax. Wil zeker weten dat xdsl werkbaar genoeg is verwachting is 60/12.. er ligt al een 7490 klaar.. wordt vervolgd😁

[ Voor 38% gewijzigd door dr.nld op 20-11-2021 15:58 . Reden: overstapservice ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
dr.nld schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:34:
Gebruik gemaakt van de black Friday deal die eigenlijk niet scherp is.
Dezelfde voorwaarden/aanbieding als de laatste maanden.🤔

Overgestapt zonder overstapservice van coax. Wil zeker weten dat xdsl werkbaar genoeg is verwachting is 60/12.. er ligt al een 7490 klaar.. wordt vervolgd😁
Ik heb ook budget het middelste pakket en haal 60/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik ben inmiddels verhuisd. Budget dacht dat ik 14/2 zou halen maar het blijkt 40/6. Desondanks heb ik de migratie naar glas gelijk in gang gezet. Ik kreeg een leuke korting aangeboden, 200/200 voor 33,50 tot zeker 17-5-2022. Kreeg dit gewoon aangeboden toen ik in de mijn omgeving een upgrade had aangevraagd.

Ik ben benieuwd wanneer ik daadwerkelijk live ga!

[ Voor 23% gewijzigd door Jassy op 20-11-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb even 2 vraagjes.

Nu is hier een paar maanden geleden glasvezel afgemonteerd en al via kpn te bestellen. Nu zit ik op vdsl van budget maar is er al iets te zeggen over het uitschakelen van vdsl in glasvezel gebieden? Want als ik bij budget kijk is het hier nog niet leverbaar.

Ook als ik mijn pakket bekijk op de site kom ik uit op eerste 6 maanden 18 euro dat heb ik ook gehad maar nu staat er op de site dat het na 6 maanden 42 euro is en mijn bewindvoerder betaalt 46. Is dit van wege Black friday of gaat er iets mis. Heb het bewind hier ook al van op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dancis schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:41:
Ik heb even 2 vraagjes.

Nu is hier een paar maanden geleden glasvezel afgemonteerd en al via kpn te bestellen. Nu zit ik op vdsl van budget maar is er al iets te zeggen over het uitschakelen van vdsl in glasvezel gebieden? Want als ik bij budget kijk is het hier nog niet leverbaar.

Ook als ik mijn pakket bekijk op de site kom ik uit op eerste 6 maanden 18 euro dat heb ik ook gehad maar nu staat er op de site dat het na 6 maanden 42 euro is en mijn bewindvoerder betaalt 46. Is dit van wege Black friday of gaat er iets mis. Heb het bewind hier ook al van op de hoogte gesteld.
Budget Ain1 kan (nog) niet leveren over KPN GPON glas, alleen over AON glas. Nieuwe gebieden zijn bijna allemaal GPON.

Als je de prijzen vergelijkt liggen ze ook veel dichter tegen een normale KPN prijs aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPkzE-zeDj9x9JnqfQjgVTLDzR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gc905eun0H2QwiYBYOql2Ia.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 21-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ja oké, dat is het probleem bij bewind kan niet zomaar overstappen naar kpn al zou ik dat wel willen en zit pas half jaar bij budget. Had eigenlijk een klein beetje gehoopt dat budget hier ook zou overstappen van vdsl naar glas, maar helaas moet dus voorlopig nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
De grap is zelfs dat glasvezel met TV bij Budget gewoon duurder is dan KPN.... TV is bij KPN 10 euro en Budget 14 euro. En je krijgt er dan ook nog minder voor (geen IPv6, geen Box12, geen TV app meer op Android TV, geen 24u helpdesk, geen hussel voordelen, en zo kan ik wel even doorgaan).

Mocht ik geen korting meer krijgen aan het eind van mijn contract dan ga ik direct naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Ik heb een internet abonnement bij budgetthuis.
Dit loopt tot 5 dec. en daarom heb ik gebeld voor een verlengings aanbod.
Ik krijg 3 maanden 6 Euro korting indien ik weer voor een jaar teken.
In het contract wat ik ge-emailed kreeg staan de verwachte download en upload snelheid, te weten 100 down en 8 up.
Echter staat er in het nog lopende contract de verwachte snelheid van 108 en 32.
Deze haal ik ook in de praktijk.

Ik heb daarvoor gebeld en medewerker 1 zei dat ik gewoon de huidige snelheid blijf behouden.
Maar waarom er dan 100/8 in het nieuwe contract staat wist deze niet en verbond me door naar medewerker 2.
Deze wist me te vertellen dat ik geen 108/32 kon hebben want ze leveren maar 100/8 op mijn adres.
Toen ik aangaf dat ik toch echt 108/32 in het lopende contract had staan en dat ook haalde in de praktijk werd ze boos.
Ze verbond me door naar medewerker 3 die me aanhoorde dat ik graag de huidige snelheid wilde hebben in het nieuwe contract, mompele deze en verbrak de verbinding.

Welke medewerker heeft gelijk?
Ik wil graag mijn 108/32 behouden, als dat niet mogelijk is, ontbind ik het nieuwe contract binnen de wettelijke 14 dagen periode.
Vian de klantenservice ontvang ik tegenstrijdige berichten, ook via het contact formulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Als je nu 108/32 haalt, dan haal je dat straks ook.
Het profiel voor vvdsl2 kent een snelheid van 100/30 (wide open).

@Barre73 weet jij misschien waar Budget die tot 8Mbit/s vandaan tovert voor al hun xDSL abonnementen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RamcuZyzyNyxAVGMw964B7xl6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4elCTeCJS7S7nNE8Ng7JXmlf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Dennis-L op 22-11-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:41:
Als je nu 108/32 haalt, dan haal je dat straks ook.
Het profiel voor vvdsl2 kent een snelheid van 100/30 (wide open).

@Barre73 weet jij misschien waar Budget die tot 8Mbit/s vandaan tovert voor al hun xDSL abonnementen?
[Afbeelding]
Nee, ik heb werkelijk geen idee. Het slaat ook nergens op. Elke andere provider werkt met 10 procent van de download (en een duidelijke TOT melding) als upload voor het abonnement. 20/2, 50/5 etc...

Maar goed, je hebt gewoon gelijk natuurlijk. Upload is rond de 30 Mbit want dat is het profiel dat Budget inkoopt en daar wordt niet op geknepen als het technisch gehaald kan worden. Zoals hier het geval is

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 22-11-2021 09:08 ]

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Welk modem wordt nu door budget uitgeleverd, de experiabox v10 of v10a?

De v10 staat goed bekend, de v10a minder dacht ik. Hoe is jullie ervaring met de v10a en kan je bij de ks een voorkeur aangeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
SpiceWorm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:53:
Welk modem wordt nu door budget uitgeleverd, de experiabox v10 of v10a?

De v10 staat goed bekend, de v10a minder dacht ik. Hoe is jullie ervaring met de v10a en kan je bij de ks een voorkeur aangeven?
De v10a word eigenlijk vrijwel altijd uitgeleverd bij Budget, voorkeur aangeven kan zover ik weet niet.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb vorige week ook de 10a ontvangen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Op welke firmware zit jullie V10A momenteel?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
MensionXL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:09:
Op welke firmware zit jullie V10A momenteel?
V1.01.01T01.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Mijn ervaring:
18-nov Offerte/gebeld met BAI, contract bevestigd oplevering 8 december
18-nov inloggegevens ontvangen voor mijn BAI, waar je contract kan inzien
24-nov abonnementsnummer + pincode voor ITV ontvangen
29-nov mail installatiepakket verstuurd
30-nov KPN/ of onderaannemer heeft kruisdraad geplaatst in straatkast ong. 550 meter verderop.
30-nov Fritzbox had ik er die middag al opzitten schoot gelijk aan, zal die later van de week even paar dagen omwisselen met Experiabox om account te activeren.
30-nov Throughput: ​↓ 58,3 Mbit/s ↑ 15,0 Mbit/s komt redelijk overeen met indicatie ​↓ 59 Mbit/s ↑ 12,0 Mbit/s zonder directe fouten op de lijn.
30-nov installatiepakket ontvangen
30-nov mail u kunt uw pakket installeren (week voor verwachte oplevering)
30-nov tv box aangesloten, jammer dat de afstandbediening niet (direct) praat met onze harman kardon home-cinema voor volume/ Toch maar weer de mi-box aangesloten met ITV APP.
30-nov Direct Ziggo opgezegd per 1 januari 2022 _/-\o_

Zeer tevreden en dat voor een jaren 60 huis met een lasdop als ISRA.
Wacht nu nog even op de openingsstunt van NENT Viaplay vwb. F1 voor 2022. :)

6 * 18,50 + 6 * 46 als kosten voor het eerste jaar. Echt nog getwijfeld om alsnog in bedenktijd de 12x halve prijs te pakken van KPN via Breedbandwinkel :*)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dr.nld schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:34:
Mijn ervaring:
30-nov Fritzbox had ik er die middag al opzitten schoot gelijk aan, zal die later van de week even paar dagen omwisselen met Experiabox om account te activeren.
Ik denk dat dat niet eens nodig is.
19/11 overgestapt, profiel even omzetten naar Telfort in de Fritz en ik was online
Rond de 26ste kreeg ik een mail dat ik internet nog moest archiveren.
Maar nog geen half uur later kreeg ik de mail dat ik online was >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robert.v.w.
dr.nld schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:34:
30-nov Throughput: ​↓ 58,3 Mbit/s ↑ 15,0 Mbit/s komt redelijk overeen met indicatie ​↓ 59 Mbit/s ↑ 12,0 Mbit/s
(...)
Zeer tevreden en dat voor een jaren 60 huis met een lasdop als ISRA.
Heb dezelfde situatie: huis uit 1960, lasdop waar alleen vier kabels van bijna dezelfde kleur uit kwamen. Die heb ik verlengd (4-aderige oude telefoonkabel er aan gesoldeerd) en netjes als input in een doosje gestopt waaraan dan de Xperiabox v10 middels een RJ11 zit. Ik haal ruim 100/30 :)
Ik ben sowieso erg tevreden over Budget DSL (of eigenlijk: KPN DSL). Nooit problemen, uitstekend TV-platform en voor idioot weinig geld gewoon een prima verbinding.
Ben benieuwd of KPN ooit nog glas komt aanleggen in ons dorp. Delta gaat dat vanaf Q1 2022 doen (oplevering Q4 2022), maar eigenlijk blijf ik liever op het KPN-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
Krijg je bij BudgetThuis ook wel eens gratis zenderpakketen of films aangeboden?
Bij andere "KPN" aanbieders (en in het verleden bij Telfort) krijg je om de zoveel tijd nog wel eens een pakket of film aangebonden, maar dat is hier niet het geval?

(Deze vraag naar aanleiding van gratis film aangeboden door KPN:

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
robert.v.w. schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:52:
[...]

Heb dezelfde situatie: huis uit 1960, lasdop waar alleen vier kabels van bijna dezelfde kleur uit kwamen. Die heb ik verlengd (4-aderige oude telefoonkabel er aan gesoldeerd) en netjes als input in een doosje gestopt waaraan dan de Xperiabox v10 middels een RJ11 zit. Ik haal ruim 100/30 :)
Ik ben sowieso erg tevreden over Budget DSL (of eigenlijk: KPN DSL). Nooit problemen, uitstekend TV-platform en voor idioot weinig geld gewoon een prima verbinding.
Ben benieuwd of KPN ooit nog glas komt aanleggen in ons dorp. Delta gaat dat vanaf Q1 2022 doen (oplevering Q4 2022), maar eigenlijk blijf ik liever op het KPN-netwerk.
Vidn ik niet, ja misschien wel als je de strijd aangaat met ziggo, maar een mobieltje verbinden met internet is stukken goedkoper met een sim-only abootje, en ja dat gaat bij mij op want ik leech amper en stream weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sjah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:37:
[...]

Vidn ik niet, ja misschien wel als je de strijd aangaat met ziggo, maar een mobieltje verbinden met internet is stukken goedkoper met een sim-only abootje, en ja dat gaat bij mij op want ik leech amper en stream weinig.
Zijn echt maar weinig mensen die liever met een mobiel hun huis van internet voorzien, dan een vaste lijn. Sommige mobiele providers staan dat niet eens toe (wel sporadisch, maar niet continue).

Dus je use case is heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Segafreak83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:48:
[...]

Zijn echt maar weinig mensen die liever met een mobiel hun huis van internet voorzien, dan een vaste lijn. Sommige mobiele providers staan dat niet eens toe (wel sporadisch, maar niet continue).

Dus je use case is heel erg klein.
Er is een verkeerd beeld bij jou ingeslopen, dat ik dat zou doen. Ik bedoel alleen te zeggen dat het bij mij op zou gaan, omdat ik zo weinig verbruik. Maar wel zeker heb ik een internet Thuis-abo, bij T-mobile, ben eigenlijk ontevreden over wat dat moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb vorige week een overstap naar glas 200/200 aangevraagd en vandaag mijn glasvezel installatiepakket gehad van Budget met daarin de Mediaconverter voor AON.

Tot mijn verbazing is er een donkergrijze Packetfront Mediaconverter opgestuurd die, volgens de berichten op internet, slechts 100Mbit beheerst.

Nu hangt er al een witte Mediaconverter in huis die wel 1Gbit beheerst, dus ik laat deze golden oldie maar in de doos.

Ik snap best dat KPN deze hardware gaat recycelen, maar nu nog 100Mbit Mediaconverters uitsturen is wel heel erg 2011 (Volgens de sticker het jaar van productie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Jassy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:32:
Ik heb vorige week een overstap naar glas 200/200 aangevraagd en vandaag mijn glasvezel installatiepakket gehad van Budget met daarin de Mediaconverter voor AON.

Tot mijn verbazing is er een donkergrijze Packetfront Mediaconverter opgestuurd die, volgens de berichten op internet, slechts 100Mbit beheerst.

Nu hangt er al een witte Mediaconverter in huis die wel 1Gbit beheerst, dus ik laat deze golden oldie maar in de doos.

Ik snap best dat KPN deze hardware gaat recycelen, maar nu nog 100Mbit Mediaconverters uitsturen is wel heel erg 2011 (Volgens de sticker het jaar van productie!).
Kan je eens een foto sturen van wat je opgestuurd hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bij deze twee foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKM-Dn0IhamRNkxZDE16wX5yuCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bq4YHuvKv47QuiuKAgTvAIpj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpizSq2YTNgWVezY1OzbOK9_nQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97YXMXEPyd0JJU5qRsdKvUQR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Wow, wat oude zooi.
Even de klantenservice van Budget contacteren denk ik, al vrees ik dat ze geen idee hebben waar je het dan over hebt :+
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste