Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
Dennis-L schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:46:
[...]

Wow, wat oude zooi.
Even de klantenservice van Budget contacteren denk ik, al vrees ik dat ze geen idee hebben waar je het dan over hebt :+
Ik deel jou vrees.. ik kan een heel moeilijk verhaal op gaan hangen dat ik maar 100Mbit haal, maar dan kies ik liever eieren voor mijn geld en laat de witte Mediaconverter hangen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Jassy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:51:
[...]

Ik deel jou vrees.. ik kan een heel moeilijk verhaal op gaan hangen dat ik maar 100Mbit haal, maar dan kies ik liever eieren voor mijn geld en laat de witte Mediaconverter hangen.
Overigens zijn er wel MC901's die geschikt zijn voor 1000Mbit.
Deze waarschijnlijk dus ook.
Maar ik zou de huidige gewoon lekker laten hangen i.p.v. dit duidelijk gerecyclede ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:51
Dennis-L schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:03:
[...]

Overigens zijn er wel MC901's die geschikt zijn voor 1000Mbit.
Deze waarschijnlijk dus ook.
Maar ik zou de huidige gewoon lekker laten hangen i.p.v. dit duidelijk gerecyclede ding :P
De meeste zijn Gbit geschikt dus hoe Jassy overal op internet ziet dat dit niet zo is?
Even googlen en ik zie alleen maar Gbit.

https://news.cision.com/n...termination-unit,c9174432

Maar ik sluit me wel aan bij de rest. 10 jaar oud is wat overdreven voor recycling in de telecomwereld.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 02-12-2021 17:26 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Barre73 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:23:
[...]

De meeste zijn Gbit geschikt dus hoe Jassy overal op internet ziet dat dit niet zo is?
Even googlen en ik zie alleen maar Gbit.

https://news.cision.com/n...termination-unit,c9174432

Maar ik sluit me wel aan bij de rest. 10 jaar oud is wat overdreven voor recycling in de telecomwereld.
In deze post van jou vond ik dat veruit de meesten 100Mbit zijn dus daar heb ik mij aan vastgehouden:

Barre73 in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"

Echter wel grappig dat dit dan toch een 1Gbit converter is, dank je wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Jassy op 02-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:08:
[...]

In deze post van jou vond ik dat veruit de meesten 100Mbit zijn dus daar heb ik mij aan vastgehouden:

Barre73 in "[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud"

Echter wel grappig dat dit dan toch een 1Gbit converter is, dank je wel!
Eerlijk is eerlijk.. dat heb ik geschreven ja: "de meeste zijn max 100 Mbit geschikt".
Ik heb het laatst eens nagevraagd en toen bleek dat uiteindelijk er ook heel veel Gbit versies van zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag ben ik over gegaan op van DSL op Glas. Vanmorgen de FRITZ!Box op het Telfort profiel gezet en het werkt direct.

Moet ik nu de Experiabox nog aansluiten om de aansluiting te "activeren" of is dat niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:52
Het valt me op dat er tegenwoordig weer wat deftigere verlengaanbiedingen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PE8XyG2fM_8Jruz7pFc1L2WXWKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BqKqRYNgiO6msLdoxTdeyGkO.png?f=fotoalbum_large

De basisprijs (internet + tv) is € 46,50.

Edit: besparing bij 2 jaar verlengen is € 120 (gemiddeld € 5 per maand), bij 1 jaar € 42 (gemiddeld € 3,50 per maand).

[ Voor 15% gewijzigd door kwon op 26-12-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
kwon schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:53:

[Afbeelding]

Edit: besparing bij 2 jaar verlengen is € 120 (gemiddeld € 5 per maand), bij 1 jaar € 42 (gemiddeld € 3,50 per maand).
Dit is denk ik op DSL? Als je glasvezel hebt kan je net zo goed direct naar KPN gaan want dan zijn ze duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Die glasprijzen zijn bij verlengen niet de moeite waard vs KPN zelf idd.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Jassy schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:16:
[...]

Dit is denk ik op DSL? Als je glasvezel hebt kan je net zo goed direct naar KPN gaan want dan zijn ze duurder.
Sorry, ben vergeten te vermelden dat het inderdaad voor DSL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Als je al een paar jaar een ongebruikte glasvezelaansluiting hebt en je zit bij Budget op xDSL zou je eens moeten vragen wat gaat kosten per maand om over te stappen op glasvezel. Ben benieuwd of dat duurder is... (en kijk niet naar de prijzen op de website. Ik wil weten wat ze zelf zeggen bij een migratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Als budget zegt: je internet werkt vanaf 27 december, bedoelen ze dan vanaf 09:00 ofzo? Want om 00:01 heb ik heel enthousiast het installatie pakket uitgepakt, waarna ik de modem aangesloten heb. Maar tot nu toe werkt het helemaal nog niet :+

En ja rondom 09:00 werkte de internet verbinding eindelijk: echt tevreden, bijna 40Mbps is niet slecht hoor. De 50Mbps haal ik helaas niet op mijn adres, maar het is in iedere geval 4x zo snel als de ADSL verbinding die ik van Tele2 had voor hetzelfde geld.

[ Voor 34% gewijzigd door Weissbier op 27-12-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59
3 weken geleden van Budget naar KPN gegaan, maar nog steeds geen retour doos van Budget ontvangen???
Mag in die Experiabox en TV decoder houden?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
Dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door RaijRaij op 11-01-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:22:
3 weken geleden van Budget naar KPN gegaan, maar nog steeds geen retour doos van Budget ontvangen???
Ik heb deze overstap sinds een maand gemaakt. In de communicatie vanuit budget werd gezegd dat ik de doos waarin ik de spullen had gehad moest gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:22:
Op een retourdoos kun je lang wachten, daar doet Budget niet aan. En nee, je mag de spullen niet houden. Heb je de originele doos niet meer, dan is een andere doos ook goed.

Er is wel iets vreemds met het adres. Volgens Budget moet de doos gestuurd worden naar:

Budget Alles-in-1 Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan de Rijn

Maar op het PostNL punt zien ze op hun terminal dat dit antwoordnummer en postcode hoort bij KPN in Bleiswijk, als ik me goed herinner. De doos kwam overigens wel goed aan want ik heb er nooit meer iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
grun93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 01:17:
[...]

Op een retourdoos kun je lang wachten, daar doet Budget niet aan. En nee, je mag de spullen niet houden. Heb je de originele doos niet meer, dan is een andere doos ook goed.

Er is wel iets vreemds met het adres. Volgens Budget moet de doos gestuurd worden naar:

Budget Alles-in-1 Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan de Rijn

Maar op het PostNL punt zien ze op hun terminal dat dit antwoordnummer en postcode hoort bij KPN in Bleiswijk, als ik me goed herinner. De doos kwam overigens wel goed aan want ik heb er nooit meer iets over gehoord.
Daar is dus niks vreemds aan. Budget koopt/huurt alles bij KPN. Ook de apparatuur voor jou als klant en de logistiek die er achter zit. Het is ooit verscheept vanuit het logistieke centrum van KPN en moet daar ook weer naar terug. En om het die mensen daar makkelijker te maken staat er dan Budget op het label.

PS: postcode 2400 VB zit gewoon in Alphen hoor. KPN retouren zat ooit in Bleiswijk maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:30:
Daar is dus niks vreemds aan. Budget koopt/huurt alles bij KPN. Ook de apparatuur voor jou als klant en de logistiek die er achter zit. Het is ooit verscheept vanuit het logistieke centrum van KPN en moet daar ook weer naar terug. En om het die mensen daar makkelijker te maken staat er dan Budget op het label.

PS: postcode 2400 VB zit gewoon in Alphen hoor. KPN retouren zat ooit in Bleiswijk maar nu niet meer.
Ik vind het als klant wel verwarrend. Als ik een pakje aflever bij het PostNL punt verwacht ik dat er geen onduidelijkheid over de bestemming is. Ik kan me voorstellen dat een onzeker iemand het pakje dan eerst weer mee naar huis neemt om het eens goed na te vragen. Kunnen ze dan niet beter als adres opgeven:

KPN Retouren
t.a.v. Budget Alles-in een?

Verder weet ik niet wat jij onder ooit verstaat maar ruim twee maanden geleden zaten ze nog in Bleiswijk? Kijk hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
grun93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Ik vind het als klant wel verwarrend. Als ik een pakje aflever bij het PostNL punt verwacht ik dat er geen onduidelijkheid over de bestemming is. Ik kan me voorstellen dat een onzeker iemand het pakje dan eerst weer mee naar huis neemt om het eens goed na te vragen. Kunnen ze dan niet beter als adres opgeven:

KPN Retouren

Verder weet ik niet wat jij onder ooit verstaat maar ruim twee maanden geleden zaten ze nog in Bleiswijk? Kijk hier maar.
Postcode 2400 hoort bij Alphen a/d Rijn niet bij Bleiswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:14:
[...]

KPN Retouren

Er staat toch duidelijk in de mail waar het naartoe moet? Je maakt het alleen voor jezelf verwarrend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dennis-L schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:52:
Postcode 2400 hoort bij Alphen a/d Rijn niet bij Bleiswijk.
Ik weet ook wel dat Budget van KPN is, maar er zullen ook klanten zijn die geen idee hebben.

Waarom staat in de tracking code dan Bleiswijk? Ik blijf het vreemd vinden dat als je klant met een doos bij PostNL komt, bestemd voor Budget in Alphen aan de Rijn, dat dan de medewerkster vraagt: vindt u het goed als ik het naar KPN in Bleiswijk stuur? Want dat is wat zij op haar schermpje ziet en wat ook in de tracking code staat.
Maar goed, het ligt kennelijk aan mij. Ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat ligt niet aan jou. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een recente wijziging en een soort "doorstuurservice".
KPN logistiek zat in Bleiswijk maar zit nu in Alphen aan de Rijn. Als dat nog niet zo lang geleden is kan ik me voorstellen dat er zoiets te zien is bij het scannen van een (oudere) code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Barre73 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:45:
Dat ligt niet aan jou. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een recente wijziging en een soort "doorstuurservice".
KPN logistiek zat in Bleiswijk maar zit nu in Alphen aan de Rijn. Als dat nog niet zo lang geleden is kan ik me voorstellen dat er zoiets te zien is bij het scannen van een (oudere) code?
De code is van 25 oktober 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
Voor zo ver ik weet behandeld Ceva de uitlevering en terugname van KPN en alles wat daar onder valt. Die hebben meerdere vestigingen in en rondom Den Haag dus het zal altijd op de juiste plek terecht komen. Bij mij was er ook verwarring bij het inleveren van het pakket overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dit moet een grap zijn.... Ik krijg een verlengvoorstel met een waanzinnige korting. Ik heb nu 200Mb Glasvezel en ITV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5jBRFfrIyVGi54C4BnwnuRBDeE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wZ3XA3wjFaJmD8f4mxeYesRa.png?f=user_large

Voor de beeldvorming: KPN kost voor exact hetzelfde de eerste 6 maanden 35 euro, daarna 60 euro. Budget alles in 1 is dus met Glasvezel en ITV duurder dan KPN. Bovendien krijg je bij KPN de nieuwste hardware, hussel voordelen, noem het maar op...

Daar komt bij dat er ruim 2 miljoen koperaansluitingen worden gedeactiveerd en dat die klanten dus worden gedwongen om, bij Budget, veel duurder glasvezel af te nemen. Naar mijn mening prijst Budget zich uit de markt.

Als Budget mij gaat bellen dan ga ik de discussie graag aan, maar zo jaag je je klanten wel heel makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Snap helemaal je verbijstering.
Ik heb precies dat aanbod gehad en besloten om voor veel minder iTV er uit te knallen en direct naar KPN te gaan met 1Gb glas.

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jassy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:02:
Dit moet een grap zijn.... Ik krijg een verlengvoorstel met een waanzinnige korting. Ik heb nu 200Mb Glasvezel en ITV:

[Afbeelding]

Voor de beeldvorming: KPN kost voor exact hetzelfde de eerste 6 maanden 35 euro, daarna 60 euro. Budget alles in 1 is dus met Glasvezel en ITV duurder dan KPN. Bovendien krijg je bij KPN de nieuwste hardware, hussel voordelen, noem het maar op...

Daar komt bij dat er ruim 2 miljoen koperaansluitingen worden gedeactiveerd en dat die klanten dus worden gedwongen om, bij Budget, veel duurder glasvezel af te nemen. Naar mijn mening prijst Budget zich uit de markt.

Als Budget mij gaat bellen dan ga ik de discussie graag aan, maar zo jaag je je klanten wel heel makkelijk weg.
Top aanbod. 1 euro per maand minder dan normaal...

Maar zonder gekheid: KPN heeft al langer geleden het besluit genomen om alle klanten een prijs te bieden die gebaseerd is op FttH. Ook de koperklanten. Daar zie je dus geen verschil tussen glas en koper.
Budget bestaat bij gratie van het veel goedkopere DSL aanbod en als dat wegvalt bij meer dan 2 miljoen adressen hebben ze geen uniek punt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:54
Ook ik ben bij Budget weg gegaan kwamen niet echt met een actie
KPN 200mbit + tv hele jaar 35 euro + cashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:34
MrOsman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:21:
vraagje: Hoe lang ben je dan off line tijdens de dag dat je van Budget naar KPN gaat? Ivm thuiswerken heb ik namelijk liever niet een halve dag geen internet.
Of kan je bv vragen dat ze het omzetten op zaterdag doen?

[ Voor 7% gewijzigd door helloitsme op 13-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
helloitsme schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:22:
[...]

vraagje: Hoe lang ben je dan off line tijdens de dag dat je van Budget naar KPN gaat? Ivm thuiswerken heb ik namelijk liever niet een halve dag geen internet.
Ik ben van KPN Glas naar Budget Glas gegaan en ben maar een paar minuten offline geweest. Het is beide KPN WBA dus het is een administratieve wissel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ook bij koper is het administratief. Budget neemt het hele KPN product af dus alleen met een ander labeltje. het is volledig administratief en er hoeft niemand in de PoP (bij glas)of in een straatkast (bij koper) een kabeltje om te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 22:06
helloitsme schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Vandaag een zelfde overstap gedaan, tenminste het migratie moment. We zijn uiteindelijk iets langer dan 25 minuten offline geweest omdat er een ander aderpaar voor vplus geactiveerd moest worden. En daar zat een handmatige actie voor de monteur in de straatkast aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 15:12
Weet iemand misschien wanneer budget over gaat op alleen glasvezel?

Bewind heeft vorig jaar budget aangevraagd via vdsl voor 2 jaar (helaas zit ik er dus nog een jaar aan vast) maar zit dus nog een jaar vast want wil graag overstappen op glasvezel.

Want kpn via glasvezel en budget 50Mbps scheelt niet zo heel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dancis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:50:
Weet iemand misschien wanneer budget over gaat op alleen glasvezel?

Bewind heeft vorig jaar budget aangevraagd via vdsl voor 2 jaar (helaas zit ik er dus nog een jaar aan vast) maar zit dus nog een jaar vast want wil graag overstappen op glasvezel.

Want kpn via glasvezel en budget 50Mbps scheelt niet zo heel veel meer.
Dat doet Budget op adresniveau. KPN zet per eind februari 2023 op ruim 2,5 miljoen adressen de koperverbinding volledig uit. Voor die tijd moeten dus ook Budget klanten op die adressen over zijn op glasvezel.
Op adressen waar koper nog niet wordt uitgeschakeld blijft koper dus gewoon actief.
Als jij al minstens twee jaar glasvezel in huis hebt, valt jouw adres hoogstwaarschijnlijk in de 2,5 miljoen en zal Budget proberen jou komend jaar over te zetten op glasvezel.

Maar naar KPN op glas kan dus niet want je zit gewoon vast aan Budget voor die twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 15:12
Nee glasvezel hier in nijmegen in de wijk ligt er pas sinds oktober 2021 dus voorlopig zal budget hier dus op vdsl blijven.

Dus zal nog even moeten wachten op glasvezel helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dancis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:37:
Nee glasvezel hier in nijmegen in de wijk ligt er pas sinds oktober 2021 dus voorlopig zal budget hier dus op vdsl blijven.

Dus zal nog even moeten wachten op glasvezel helaas
Ik denk dat je wel binnen je contract van VDSL naar glasvezel kan. Maar dan bij Budget zelf. En dat is duurder dan wat je nu hebt dus heeft geen zin in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Jassy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:02:

[Afbeelding]

Lezen ze mee...? Mijn aanbieding is inmiddels veranderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0kNSPmhVb1WyIfdEmdU6_dgOoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCflSU2220cLnVC4WcE1Bb5U.png?f=fotoalbum_large

Sjah, erg overtuigend is het nog steeds niet. Ik hoop dat de prijzen nog een paar keer naar beneden worden aangepast 8) . Die 48 euro voor de hele looptijd lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 12:41
Vandaag mijn Budget 100MB koper contract met twee jaar verlengd. Lijn is volkomen identiek aan die van KPN. Interessant tarief, de komende 24 maanden krijg ik ook geen prijsverhogingen en voorlopig komt hier geen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
MrOsman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:21:
Oh, ik ben vandaag overgestapt naar KPN met ingang van 4 maart. Helaas krijg ik nog maar voor een half jaar de korting 35 euro. Wanneer was deze aanbieding van 35 eur voor een heel jaar? Was dit rechtstreeks via KPN of een andere tussenpersoon zoals pricewise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

pd0amn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Oh, ik ben vandaag overgestapt naar KPN met ingang van 4 maart. Helaas krijg ik nog maar voor een half jaar de korting 35 euro. Wanneer was deze aanbieding van 35 eur voor een heel jaar? Was dit rechtstreeks via KPN of een andere tussenpersoon zoals pricewise
Was via Breedbandwinkel.nl

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
Bedankt voor de info. :) Maar ik zie ook hier nergens voor 1 jaar staan alleen 6 maanden. (eerste 6 maanden € 35,75). Misschien heeft men zich bij het tikken vergist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:11
pd0amn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Bedankt voor de info. :) Maar ik zie ook hier nergens voor 1 jaar staan alleen 6 maanden. (eerste 6 maanden € 35,75). Misschien heeft men zich bij het tikken vergist?
Laat me raden, @Trackerfire je nieuwe Abo loopt voor 24 maanden en @pd0amn je nieuwe Abo loopt voor 12 maanden?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:54
pd0amn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:41:
[...]

https://www.breedbandwink...-en-tv-200-mb--aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
kwon schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:53:

[Afbeelding]

Nog geen maand later is de aanbieding (voor xDSL) weer verbeterd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79uqLQSYjEnmaGcYk9yIBT-Uy7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJrOYXkCfg44bblluJSNJonl.png?f=fotoalbum_large

12 maanden is het voordeligst bij een gemiddelde prijs van € 41,50, wat neerkomt op € 5 per maand korting op de basisprijs van € 46,50.

Ik ga verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:42

Trackerfire

BTC HODLER

evleerdam schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:25:
[...]

[...]

Laat me raden, @Trackerfire je nieuwe Abo loopt voor 24 maanden en @pd0amn je nieuwe Abo loopt voor 12 maanden?
Nee 12 maanden. Lijkt weer actief inmiddels, zie link hierboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MTB9RNEikMSSNjceUBOKwMuTj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m9OhkOjcLQA0rpNMSR3qKt3a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 23-01-2022 12:04 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 21:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pknWNTPVYONtMli0KqNG6yXLdMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XHOKfMYFKlptSYC8dVuXIzRQ.png?f=fotoalbum_large
Aanbieding is idd beter nu. Ik heb voor 1 jaar verlengd. Ik heb alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
Bedankt vor de info. :) Betreft alleen vdsl. Bij glasvezel, wat ik heb, geeft het aan niet beschikbaar. :'(

Interactieve tv
Internet
VDSL internet
Helaas is dit abonnement op uw adres niet beschikbaar.

Voor mij is dit beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPLAupQqAcUe_3uNGF49nPaQNsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ysbZ2Ag6gPFpWjqYe5gXysci.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door pd0amn op 23-01-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
BA1 geeft mij net aan dat ze (nog) niet kunnen leveren op GPON van KPN dat een paar weken geleden hier is opgeleverd. Misschien toch maar naar de KPN.
Heeft iemand enig idee wanneer BA1 op GPON gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

OgWok

U.N.C.L.E.

11 feb. komt KPN langs om te kijken waar ze de glasvezel mijn woning binnen gaan brengen. Gratis, mooi! Er moet wel nog een heel eind door de voortuin gegraven worden. Er is al eerder gegraven, maar toen wilde KPN niet voor alle appartementen een glasvezel aanleggen....... ben benieuwd. En Ziggo, daar heb ik niet zo'n trek in.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 30-01-2022 11:11 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jan groen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:17:
BA1 geeft mij net aan dat ze (nog) niet kunnen leveren op GPON van KPN dat een paar weken geleden hier is opgeleverd. Misschien toch maar naar de KPN.
Heeft iemand enig idee wanneer BA1 op GPON gaat leveren?
Ik weet niet beter dan dat ze dat al lang konden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 25-09 22:08
Barre73 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik weet niet beter dan dat ze dat al lang konden..
nope aangezien BA1 nog vlan34 gebruikt. op pon netwerk geen vlan34 aanwezig is zo ver ik weet. vermoeden bestaat dat ook BA1 straks eerst na vlan6 gezet gaat worden en dan pon leveringen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die communicatie/klantenservice is ook best budget zeg.
Kennis belt uur om tv-pakket uit te zetten bij verlenging en zou via mail bevestiging krijgen.
Dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
jopoh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:45:
[...]

nope aangezien BA1 nog vlan34 gebruikt. op pon netwerk geen vlan34 aanwezig is zo ver ik weet. vermoeden bestaat dat ook BA1 straks eerst na vlan6 gezet gaat worden en dan pon leveringen beschikbaar zijn.
Kijk dat is een mogelijk goede reden waarom BA1 nog niet leverbaar is op XGS-PON. Bij Youfone lees je nu idd dat mensen worden overgezet naar vlan6. Misschien zetten ze eerst de Youfone klanten over en is daarna BA1 aan de beurt. Eigenlijk zou ik tzt wel naar glasvezel over willen. Afwachten hoe het verder gaat lopen. Voorlopig zit ik nog onder contract en misschien verleng ik nog wel op VDSL.

[ Voor 0% gewijzigd door jan groen op 30-01-2022 13:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jan groen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Kijk dat is een mogelijk goede reden waarom BA1 nog niet leverbaar is op XGS-PON. Bij Youfone lees je nu idd dat mensen worden overgezet naar vlan6. Misschien zetten ze eerst de Youfone klanten over en is daarna BA1 aan de beurt. Eigenlijk zou ik tzt wel naar glasvezel over willen. Afwachten hoe het verder gaat lopen. Voorlopig zit ik nog onder contract en misschien verleng ik nog wel op VDSL.
Ik neem aan dat je bedoelt dat men wordt overgezet naar Vlan6 in plaats van 34.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Iemand wel eens een herinnering tot betaling van een rekening gekregen (nu 8 dagen "over" tijd).
Wat een onbeschofte bedoening, zal niet op ingaan wat er exact instaat maar ze gaan er met gestrekt been in.

Ik ben echt wel helemaal klaar met deze geitenbende.
Tot nu toe alleen nog maar onbeschoft behandeld, lijkt wel of ze je niet als klant willen.
Ga vandaag ook even mijn contract schriftelijk niet verlengen, als ik onbeschoft behandel wil worden kan ik elke 16 jarige puber in de Appie aanspreken waarom ze niet met 15 man bij elkaar mogen lopen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Weissbier
Als je op tijd betaald? Dan is er toch ook niets aan de hand? Normaalgesproken gaat dat toch ook via automatische incasso of niet?

• Bad Brains
Weissbier schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:49:
Als je op tijd betaald? Dan is er toch ook niets aan de hand? Normaalgesproken gaat dat toch ook via automatische incasso of niet?
Incasso die niet gelukt is klopt, op de 2e van de maand met een vervaldatum van de 5de (dus 3 dagen later)
Ik weet niet hoe ze daar aan komen maar dat is wettelijk toch 14 of 30 dagen.
Nog nooit te laat betaald maar het kan wel eens verkeren dat je betaalrekening leger is dan je verwachtte.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• grun93
Bad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:58:
Incasso die niet gelukt is klopt, op de 2e van de maand met een vervaldatum van de 5de (dus 3 dagen later)
Nog nooit te laat betaald maar het kan wel eens verkeren dat je betaalrekening leger is dan je verwachtte.
Wettelijke betaaltermijnen zijn meer voor bedrijven, niet voor consumenten (linkje). Daarnaast kun je meestal bij de bank aangeven dat je een herinnering wilt ontvangen zodra er binnenkort een automatische incasso afgeschreven wordt, zodat je nog tijd hebt om je saldo te controleren en zo nodig aan te vullen. Als je elektronisch bankiert zou dat ergens in de instellingen kunnen staan.

• Weissbier
Bad Brains schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Okay het is inderdaad vervelend ja: ik heb het gehad met gemeentelijke belastingen, krijg je vrij snel al een verhoging. Terwijl ik de 1e rekening nooit ontvangen had...

Wat voor verhoging heeft Budget dan in rekening gebracht?

• Bad Brains
Weissbier schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Okay het is inderdaad vervelend ja: ik heb het gehad met gemeentelijke belastingen,
Ja belasting is een ander verhaal, die zijn onverbiddelijk ook al is het hun fout.
Moet je toch dokken, en "zoeken" ze het later uit. Zo niet gaat er weer 30% op, totdat je wel dokt.
Breek me de bek niet open, mijn vriendin heeft een bedrijf gehad.
Weissbier schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Wat voor verhoging heeft Budget dan in rekening gebracht?
Nog niks, maar dit is wat ze onder andere vermelden;
Het bedrag moet voor 2 maart 2022 op onze rekening staan. Als het openstaande bedrag op deze datum niet op onze rekening is bijgeschreven, ontvangt u een aanmaning. Hier brengen we dan € 15,00 incassokosten voor in rekening.
Dus de vervaldatum is 30 dagen, en dan een incasso kan wettelijk niet eens als ik het zo op het internet lees.
Het gaat erom wat ze zeggen, en hoe ze het brengen.
Dit is niet de eerste keer dat er met gestrekt been iets doorgegeven worden, en ik ben geen wanbetaler, laat dat wel wezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bad Brains op 17-02-2022 16:09 ]

• Weissbier
Ik vind 2 maart een ruime termijn: mislukt incasso kan gebeuren, dus je hebt nog tot begin maart om alsnog te betalen. Bedrijven zijn normaalgesproken nogal van de duidelijke taal, wat niet altijd aardig overkomt.

Als je gewoon alsnog op tijd betaald, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Voor zoiets zou ik niet van internet provider wisselen, als ze goedkoper zijn dan de concurrentie.

• Bad Brains
Ik heb ook geen intentie om niet te betalen, en ik was toch al klaar met deze partij.
Staat ergens terug nog een mooi lang verhaal dat ik geschreven heb, mss wel twee lol.
Incompetente zooi iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 19:35
Hoe streng is Budget met het terugsturen van de V10?

Ben overgestapt naar Youfone DSL en die zouden een V10a opsturen, maar die is nog niet binnen. De lijn is al wel geactiveerd.

Voorlopig werkt het dus met de V10 van Budget (geluk bij een ongeluk dat het qua lijn niet uitmaakt).
Komt het sowieso vaker voor dat het modem niet op tijd binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 22:03
Jassy schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:23:
De grap is zelfs dat glasvezel met TV bij Budget gewoon duurder is dan KPN.... TV is bij KPN 10 euro en Budget 14 euro. En je krijgt er dan ook nog minder voor (geen IPv6, geen Box12, geen TV app meer op Android TV, geen 24u helpdesk, geen hussel voordelen, en zo kan ik wel even doorgaan).

Mocht ik geen korting meer krijgen aan het eind van mijn contract dan ga ik direct naar KPN.
Is dat echt zo / nog steeds zo van die android tv app? Want waarom zouden ze puur die app uitsluiten en die op mobiel en tablet niet?

Daarnaast nog een vraag, kun je een vast ipv4 adres krijgen? Draai hier een nas die ik van buitenaf wil benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
royco85 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Is dat echt zo / nog steeds zo van die android tv app? Want waarom zouden ze puur die app uitsluiten en die op mobiel en tablet niet?

Daarnaast nog een vraag, kun je een vast ipv4 adres krijgen? Draai hier een nas die ik van buitenaf wil benaderen.
De TV App werkt inmiddels weer, maar de andere "nadelen" blijven staan. Ik heb om die reden ook opgezegd en ga naar KPN.

Het IP adres is "vast". Ik heb eigenlijk bij KPN (En merken en labels van KPN) nog nooit een wisseling in IP Adres gehad, maar het zou natuurlijk altijd een keer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 22:03
@Jassy ok, dat je geen 24 uur support hebt en geen hussel voordelen vind ik geen probleem. En welke andere nadelen zijn er nog meer?

Ik ben overgestapt van kpn vdsl naar glasvezel (trined), maar alleen maar problemen. Helaas is er geen kpn beschikbaar over mijn glasvezel, alleen t-mobile en partners en bij t-mobile zelf is de tv weer bagger.

Ik wil dus weer van het glasvezel af (nog geen 12 dagen actief) en terug naar kpn netwerk over vdsl. Maar dan kan ik dus verwachten dat als ik budget neem dat alles gewoon weer werkte als voorheen. Ik zat eerst namelijk bij oxxio (ook kpn) dat is toen helemaal opgegaan in kpn. En nu is budget dus eigenlijk hetzelfde als het oude oxxio. Zelfde apparatuur, zelfde signaal, zelfs kpn logo in beeld bij de decoder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:57
@royco85 Ik zie weinig nadelen. De apparatuur is wellicht wat verouderd (niet de snellere 4k STB's), maar werkt prima. De verbinding is 100% stabiel (in mijn geval ruim 100/30) en ik heb al bijna twee jaar hetzelfde IP-adres. Ik draai enkele servers (mail, domeinen e.d.) thuis en dat werkt prima, gewoon via de DMZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
Ik heb een Fritz!box 7530 AX aangesloten op de ADSL lijn van Budget. Internet en TV doen het prima. Telefonie niet. Klopt het dat ik hier gegevens van Budget voor nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Berpie74 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:52:
Ik heb een Fritz!box 7530 AX aangesloten op de ADSL lijn van Budget. Internet en TV doen het prima. Telefonie niet. Klopt het dat ik hier gegevens van Budget voor nodig heb?
Ja. SIP gegevens onder andere. Budget geeft op haar site aan dat je in geval van een eigen modem contact met ze op moet nemen voor meer informatie (waaronder dat soort gegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Barre73 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Ja. SIP gegevens onder andere. Budget geeft op haar site aan dat je in geval van een eigen modem contact met ze op moet nemen voor meer informatie (waaronder dat soort gegevens).
Ok, dank je wel. Ga ik contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Gebruikt Budget nog het Telfort profiel voor de Fritzbox?
Van de week iemand aangesloten op een DSL-lijn van Youfone, en daar moest ik ‘KPN’ selecteren in de wizard. Vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

WiseDise schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:35:
Van de week iemand aangesloten op een DSL-lijn van Youfone, en daar moest ik ‘KPN’ selecteren in de wizard. Vandaar de vraag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPr2cljFNC8ql_950ok97jSopPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPXfSgErbvYN1D5HNrqiEEwX.jpg?f=fotoalbum_large

check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Budget moet ook nog over naar dat KPN profiel.
Dus is het niet moeilijk: Begin met het draaien van het Telfort profiel. Werkt dat niet, doe het dan nog een keer en kies het KPN profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
Dank beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb je de SIP gegevens van Budget nog gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
OgWok schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Heb je de SIP gegevens van Budget nog gekregen?
Ik heb die niet nodig. Gaat om een internet only abo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berpie74
Barre73 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Nou, dat is nog een hele onderneming met ze. Vorige week hiervoor contact opgenomen, zou met een paar dagen een mail krijgen van de technische afdeling. Geen mail gehad, daarom vanmiddag weer gebeld. Ze hadden geen idee wat SIP gegevens waren... Ze gaan het uitzoeken en als het goed is word ik dan straks teruggebeld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Berpie74 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Nou, dat is nog een hele onderneming met ze. Vorige week hiervoor contact opgenomen, zou met een paar dagen een mail krijgen van de technische afdeling. Geen mail gehad, daarom vanmiddag weer gebeld. Ze hadden geen idee wat SIP gegevens waren... Ze gaan het uitzoeken en als het goed is word ik dan straks teruggebeld. Ben benieuwd.
Zit je op twitter?
Daar proberen, sla je meestal de eerste lijn over en kom je bij mensen die wat meer weten.
Laatst nog succes mee gehad, kennis had 3x gebeld om het tv-abo stop te zetten. Lukte dus pas nadat ik een berichtje via twitter gestuurd had.

(ooit de reden waarom ik begonnen ben op twitter, zodat ik Ziggo kon bereiken ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 15-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
hjs schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Zit je op twitter?
Daar proberen, sla je meestal de eerste lijn over en kom je bij mensen die wat meer weten.
Laatst nog succes mee gehad, kennis had 3x gebeld om het tv-abo stop te zetten. Lukte dus pas nadat ik een berichtje via twitter gestuurd had.

(ooit de reden waarom ik begonnen ben op twitter, zodat ik Ziggo kon bereiken ;) )
Goeie tip. Zal het aan het einde van de middag een bericht sturen. Maar eigenlijk hoop ik dat ik straks netjes word teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkDTZcfvNmpt47gLSSibJ6kYrN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bAx0pD81oEAxksJdWn7Y2J28.jpg?f=user_large

Dus dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hu? Een software update?
Waar moet ik me die voorstellen, in hun administratie zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Waarmee ze dus niet voldoen aan de ACM regels die al per 28 januari ingingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
Volgens mij moet BA1 over van het Telfort profiel naar het KPN profiel. Dit proces is nu ook aan de gang bij Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:21:
[...]

Waarmee ze dus niet voldoen aan de ACM regels die al per 28 januari ingingen...
En zitten de providers daarmee? Nee. Doet de ACM daar iets mee? Nee.

En ook de Experia V10 open, zodat ik mijn eigen VoiP provider kan gebruiken om uit te bellen.

[ Voor 61% gewijzigd door OgWok op 16-03-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:20:
[...]

En zitten de providers daarmee? Nee. Doet de ACM daar iets mee? Nee.

En ook de Experia V10 open, zodat ik mijn eigen VoiP provider kan gebruiken om uit te bellen.
Dat laatste is nergens verplicht. Het besluit gaat over het kunnen inzetten van je eigen hardware, niet over het openstellen van die van de provider.
En de ACM doet wel degelijk wat, als er maar klachten komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zojuist een FRITZ! Lab firmware geladen op mijn 7530, zit geen Telfort profiel meer in ;) (Other staat er nu)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1ppEugItlXt0d5QqkkbyxJ4ku0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJRBsroKcM3qh4lXUXA1B6b3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Afgelopen nacht is er een update uitgerold naar (in ieder geval) de Experia Box V10 (waarvan de aankondiging om 23:53 in de mail zat overigens). Daarmee is in ieder geval het externe IP-adres veranderd en ook is IPv6 ingeschakeld. Dat laatste zorgde voor problemen met Pi-hole, een hoop verkeer ging er niet meer doorheen aangezien mijn installatie enkel op IPv4 niveau ingesteld is. Gelukkig heeft de instellingen-pagina van het modem de optie om IPv6 uit te zetten, daarmee werkt Pi-hole weer als vanouds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh-HNQZplLke3cw0GHzzsjVQXU0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q0ZaMXGGHVvABKiuHECCxK9X.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYVxrv9mm1YLHMFwU-VTcd6UJ_4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KnEjY1VHWJofInZR78hoNeuv.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Gisteren was onze download snelheid met de Fritz!box 7530 AX (nog maar) 30Mbit/s i.p.v. 100. Omdat ze bezig zijn met het overzetten van het Telfort naar het KPN profiel, heb ik het KPN profiel ingeladen in de Fritz!box en nu weer de juiste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
Hm. Ouders hebben een nieuw ip en vast ook een nieuwe firmware in V10a. Telefoon en internet kwamen niet mee terug. Hierna volgde vrij snel een mailtje van Budget dat er een storing was. Kudo's. Na 24 uur toch maar gebeld: KPN gaat u bellen. Ik ga er na het werk maar even heen want ik zal er weer bovenop moeten zitten vrees ik. /update Budget:
Helaas zijn er meer klanten getroffen door de storing dan verwacht. U behoort tot de groep klanten waar met de hoogste prioriteit aan gewerkt wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Doane op 30-03-2022 14:02 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:22
Doane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:47:
Hm. Ouders hebben een nieuw ip en vast ook een nieuwe firmware in V10a. Telefoon en internet kwamen niet mee terug. Hierna volgde vrij snel een mailtje van Budget dat er een storing was. Kudo's. Na 24 uur toch maar gebeld: KPN gaat u bellen. Ik ga er na het werk maar even heen want ik zal er weer bovenop moeten zitten vrees ik.
Paperclipreset is mogelijk genoeg om alles vanaf de centrale opnieuw op te halen. Moet er wel lijn sync zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb dus al een hele tijd Budget Alles-in-1 100mbit voor €39,95 per maand. Nu logde ik zojuist in om mijn naam en aanhef aan te passen en klik ik er eens rond. Ik zie daar dat de einddatum staat op 31-12-9999. Er staat ook een uitroeptekentje bij met de alt-tekst: "Het is mogelijk om uw contract te verlengen!" en een mooie knop "Contract verlengen". Ik klik daar eens op en zie ik "Jouw contract loopt binnenkort af. Daarom mag jij jouw contract verlengen tegen voordelige tarieven. Wil je onze aanbiedingen zien?"... Ummm, ja, toon mij het aanbod!

Nou, dan kan ik dus kiezen tussen Alles-in-1 100mbit voor 24 maanden voor ... €43,50 per maand. Of voor 12 maanden voor €45 per maand. Maar ik betaal nu dus t/m december 9999 €39,95 per maand. Okeeeeee, dan maar niet verlengen hè. Geweldig aanbod, mensen! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mx. Alba schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:14:
Ik heb dus al een hele tijd Budget Alles-in-1 100mbit voor €39,95 per maand. Nu logde ik zojuist in om mijn naam en aanhef aan te passen en klik ik er eens rond. Ik zie daar dat de einddatum staat op 31-12-9999. Er staat ook een uitroeptekentje bij met de alt-tekst: "Het is mogelijk om uw contract te verlengen!" en een mooie knop "Contract verlengen". Ik klik daar eens op en zie ik "Jouw contract loopt binnenkort af. Daarom mag jij jouw contract verlengen tegen voordelige tarieven. Wil je onze aanbiedingen zien?"... Ummm, ja, toon mij het aanbod!

Nou, dan kan ik dus kiezen tussen Alles-in-1 100mbit voor 24 maanden voor ... €43,50 per maand. Of voor 12 maanden voor €45 per maand. Maar ik betaal nu dus t/m december 9999 €39,95 per maand. Okeeeeee, dan maar niet verlengen hè. Geweldig aanbod, mensen! :D
Zit je nu op DSL? Grote kans dat die verlenging op glas is aangezien die migratie dit jaar toch echt verplicht wordt als er ook glas beschikbaar is sinds begin 2020 (in huis of voor de deur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
DSL 100mbit is toch max 32,50 per maand zonder tv? Hoe is dit 39,95? Bij mij nog steeds 30E per maand voor 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is inclusief tv.

En glas kan niet. KPN wilde gratis glas aanleggen maar de VVE heeft geen toestemming gegeven. De VVE heeft slechts één lid, de huisjesmelker verhuurder.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sanchaz12 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:12:
Afgelopen nacht is er een update uitgerold naar (in ieder geval) de Experia Box V10 (waarvan de aankondiging om 23:53 in de mail zat overigens). Daarmee is in ieder geval het externe IP-adres veranderd en ook is IPv6 ingeschakeld. Dat laatste zorgde voor problemen met Pi-hole, een hoop verkeer ging er niet meer doorheen aangezien mijn installatie enkel op IPv4 niveau ingesteld is. Gelukkig heeft de instellingen-pagina van het modem de optie om IPv6 uit te zetten, daarmee werkt Pi-hole weer als vanouds.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat werkt uiteraard en is een beetje offtopic, maar ik zou adviseren het lokale IPv6 adres van je Pihole in te stellen als DNS server zodat het werkt op zowel IPv4 en IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Hann1BaL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Dat werkt uiteraard en is een beetje offtopic, maar ik zou adviseren het lokale IPv6 adres van je Pihole in te stellen als DNS server zodat het werkt op zowel IPv4 en IPv6.
Ik heb die optie niet. Kan alleen een ipv4 als primaire dns invoeren. Kun je mij uitleggen waar ik moet zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22
Ben weer overgestapt op Budget, maar zit te wachten, op de modemverzending. Ze zeggen een, week voor aansluiten heb je pakket, maar ik zit nu een week voor aansluiting, en heb nog niet eens een verzendmelding.
Geeft allemaal niet zoveel als ze het begeleiden met een mailtje, maar dat doen ze niet. En mijn oude provider zegt dat ze 7 April de stekker eruit trekken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sjah schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:09:
Ben weer overgestapt op Budget, maar zit te wachten, op de modemverzending. Ze zeggen een, week voor aansluiten heb je pakket, maar ik zit nu een week voor aansluiting, en heb nog niet eens een verzendmelding.
Geeft allemaal niet zoveel als ze het begeleiden met een mailtje, maar dat doen ze niet. En mijn oude provider zegt dat ze 7 April de stekker eruit trekken....
Tijd om een unlimited data sim op te snorren voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58
stormfly schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Paperclipreset is mogelijk genoeg om alles vanaf de centrale opnieuw op te halen. Moet er wel lijn sync zijn.
Kanonne, storing duurt al vanaf dinsdagmorgen vroeg. KPN kreeg 400 klanten niet meer online na het omzetten van de profielen en updaten firmwares.
We zien dat bij steeds meer klanten hun modem verbinding maakt met het netwerk.

Dit betekent dat u (waarschijnlijk ook) weer gebruik kunt maken van internet, zoals u gewend bent. Is uw modem nog niet online? Dan verzoeken we om nog heel even geduld. We werken er hard aan om de laatste modems ook zo snel mogelijk online te krijgen.

Televisie kijken nog even on hold
Helaas kunt u op dit moment nog even geen televisie kijken. U heeft hiervoor namelijk nieuwe gegevens (abonnementsnummer en pincode) nodig. We zorgen ervoor dat u deze gegevens zo snel mogelijk van ons ontvangt.
Update: Donderdagmiddag nieuwe login en pin voor TV gekregen. Vrees dat Budget niet aan compensatie doet maar drie dagen vind ik best lang voor 2 hele ouwe mensjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Doane op 01-04-2022 07:14 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-10 23:39

KL643

beeldaandemuur

Zijn er meer mensen met een stb-nmc-400 storings melding? Sinds een paar dagen mijn moeder aan de lijn dat ze na een update van Budget regelmatig de boel vastloopt..

Mijn ervaring is dat als er niets is veranderd aan de thuis situatie (bekabeling etc) het 99 van de 100x aan de provider ligt

[ Voor 28% gewijzigd door KL643 op 31-03-2022 19:57 ]

beeldaandemuur

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste