Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

OgWok

U.N.C.L.E.

KL643 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:56:
Zijn er meer mensen met een stb-nmc-400 storings melding? Sinds een paar dagen mijn moeder aan de lijn dat ze na een update van Budget regelmatig de boel vastloopt..

Mijn ervaring is dat als er niets is veranderd aan de thuis situatie (bekabeling etc) het 99 van de 100x aan de provider ligt
Gebruikt je moeder "draadloze" netwerkstekkers voor de tv?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37

KL643

photowalldecoration

OgWok schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:18:
[...]

Gebruikt je moeder "draadloze" netwerkstekkers voor de tv?
Nee. Probleem is begonnen na de aangekondigde modem update. Daarvoor werkte alles perfect. Inmiddels met de helpdesk gesproken en op advies van hun een modem reset gedaan. Hopelijk lost dat het op.

fotowanddecoratie

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat er vreemde dingen gebeuren na updates, da's niet zo vreemd. Wel lastig.
Kwam gister bij mijn zus en die vertelde dat ze sinds 2 dagen bij Netflix geen beeld had, wel geluid en ondertitels.
Zo even wat zitten kijken in de instellingen van de Arris. Niets bijzonders. Arris even uit gezet en opnieuw opgestart en voila Netflix weer helemaal OK. Zus helemaal blij. En ik snel klaar!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie dat mijn Fritzbox ietsje trager verbindt dan normaal (94 ipv 99 Mbit).
Natuurlijk niet merkbaar verschil, maar heeft het dan al zin om het kpn-profiel te proberen?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 15:35
Zijn er meer mensen die geen hogere download dan 30 Mbit krijgen met een fritzbox? Ik heb nu dit probleem op mijn 7490 en op een 7360. Jammer genoeg heb ik de experiabox v10a moeten aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:28
vincedd schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:10:
Zijn er meer mensen die geen hogere download dan 30 Mbit krijgen met een fritzbox? Ik heb nu dit probleem op mijn 7490 en op een 7360. Jammer genoeg heb ik de experiabox v10a moeten aansluiten.
Ja. Kijk even een paar post terug (woensdag 30-3).
Je moet je Fritz!box opnieuw instellen op het KPN profiel, dan heb je weer de volle snelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincedd
Berpie74 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:30:
[...]

Ja. Kijk even een paar post terug (woensdag 30-3).
Je moet je Fritz!box opnieuw instellen op het KPN profiel, dan heb je weer de volle snelheid.
Dat heb ik gedaan op beide modems. Gaf geen resultaat. Bleef op 30 Mbit down staan , terwijl ze beide 111 Mbit intrainde. Maar weer die drma experiabox aangesloten.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Als ik de Experiabox zou willen vervangen door een Fritzbox, welke type (Fb) zou dan het eenvoudigste werken?

• hjs
  • Niet online
OgWok schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:10:
Als ik de Experiabox zou willen vervangen door een Fritzbox, welke type (Fb) zou dan het eenvoudigste werken?
Ik heb op een 7530 als modem, op marktplaats gekocht.
(100 Mb/s pakket)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

hjs schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:37:
[...]

Ik heb op een 7530 als modem, op marktplaats gekocht.
(100 Mb/s pakket)
Je gebruikt ook vast bellen?

• hjs
  • Niet online
OgWok schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:51:
[...]

Je gebruikt ook vast bellen?
Nee, heb alleen nog maar een internet aansluiting.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

hjs schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:52:
[...]

Nee, heb alleen nog maar een internet aansluiting.
Dat is het verhaal van Budget die de SIP gegevens nog niet deelt met de gebruikers?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
OgWok schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:54:
[...]

Dat is het verhaal van Budget die de SIP gegevens nog niet deelt met de gebruikers?
Ik heb mijn vaste nummer al jaren terug overgezet naar CheapConnect.

• Berpie74
vincedd schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik gedaan op beide modems. Gaf geen resultaat. Bleef op 30 Mbit down staan , terwijl ze beide 111 Mbit intrainde. Maar weer die drma experiabox aangesloten.
Bijzonder. Bij mij kreeg ik direct weer de volle snelheid.
Berichtje naar Budget hier voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincedd
Berpie74 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:33:
[...]

Bijzonder. Bij mij kreeg ik direct weer de volle snelheid.
Berichtje naar Budget hier voor?
Het is gelukt. Ik had het eerst handmatig ingesteld. Toch maar de wizard gebruikt en toen werkte het.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik zit om me heen te kijken om eens te zien of het allemaal goedkoper kan (nu ziggo). Ik ga binnenkort verhuizen naar Leidschenveen. Helaas op dat adres geen glasvezel dus het wordt of Ziggo of over koper.

Bij de "check" staat dat er tot 111 mbps mogelijk is op mijn adres. Maarja .. tot 111mbps is nogal een breed begrip. Dat kan dus ook 40 zijn. Hoe moet ik dit lezen, waar kan ik op rekenen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Het is jammer dat die fourstack pagina's niet meer bestaan voor particulieren, die gaf altijd een goede indicatie.

Maar volgens mijn kloppen die gegevens aardig, bij mijn zegt ie 100 Mb/s en mijn modem is nu verbonden op 96.1 Mbit/s (die snelheid wisselt wel eens tussen de 100 en 94)

[edit]
Oh @FrankoNL moet ik er nog bij zeggen dat ik officieel een veel te lange kabel heb tussen mijn isra punt en het modem ;)

[Voor 19% gewijzigd door hjs op 05-04-2022 22:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:17
FrankoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:59:
Ik zit om me heen te kijken om eens te zien of het allemaal goedkoper kan (nu ziggo). Ik ga binnenkort verhuizen naar Leidschenveen. Helaas op dat adres geen glasvezel dus het wordt of Ziggo of over koper.

Bij de "check" staat dat er tot 111 mbps mogelijk is op mijn adres. Maarja .. tot 111mbps is nogal een breed begrip. Dat kan dus ook 40 zijn. Hoe moet ik dit lezen, waar kan ik op rekenen?
Als het 40 zou zijn zou er TOT 40 staan.
Dus technisch gezien kan jouw adres 111 Mbit binnen krijgen. Dat zal dan rond de 100 zijn in de praktijk aangezien je een abonnement TOT 100 Mbit neemt bij Budget. En dan heb je circa 30 Mbit upload.
@hjs de informatie uit de Fourstack tool zit nu in de postcode checker van de meeste providers. Die 111 Mbit is niet toevallig. Die zou ook hebben gestaan in de Fourstack tool.

[Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 05-04-2022 20:02]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Top, dank voor de antwoorden. Hoe zit het met de latency over koper? Is dat nog iets om rekening mee te houden :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
@FrankoNL Die is prima. Een pingetje vanaf m'n router die achter de Experiabox hangt naar 8.8.8.8 is 12ms.
Is in het verleden zelfs nog wel lager geweest staat mij bij.

@FrankoNL Ik denk trouwens dat deze deal van KPN goedkoper is dan B-a-i-1: ronalddus in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

[Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2022 07:07]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• hjs
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:52:
Top, dank voor de antwoorden. Hoe zit het met de latency over koper? Is dat nog iets om rekening mee te houden :)
Hier 10ms naar 8.8.8.8

• Samueldw
  • Laatst online: 20-03 16:48

Samueldw

ISO 516

Ik was ook benieuwd wanneer we worden overgezet naar het kpn profiel, dus ik heb de klantenservice gebeld. Maar daar werd ik niet heel veel wijzer van 8)7
Het enige dat ik te horen kreeg was 'je merkt er niets van'. Tja...

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• Berpie74
Samueldw schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:32:
Ik was ook benieuwd wanneer we worden overgezet naar het kpn profiel, dus ik heb de klantenservice gebeld. Maar daar werd ik niet heel veel wijzer van 8)7
Het enige dat ik te horen kreeg was 'je merkt er niets van'. Tja...
Als het goed is krijg je een mail dat jou modem een update krijgt. Na de update ben je over (dat was tenminste bij mij het geval).

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Dank je. Dan wordt het wachten op de mail. Ik heb nog wel even getest met een andere modem of het profiel al actief was, maar het leek er niet op. Ik kon niet verbinden over PPPoE.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-03 16:24
OgWok schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb mijn Fritzbox geladen met het KPN profiel (want ik had geen internet meer met het Telfort profiel)
Tot mijn verbazing zag ik nu ook een ip6 adres en de SIP gegevens en telefoonnummer die ik ooit had gehad maar nooit gebruikt. Voor een testje het telefoonnummer gebeld en kreeg de voicemail want er hangt geen telefoon aan m'n Fritzbox. Na enige ogenblikken kreeg ik een mailtje van m'n Fritzbox dat ik gebeld was.
Dus ook voor de Fritz worden nu de juiste gegevens ingeladen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Pedro_Newbie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:57:
[...]

Ik heb mijn Fritzbox geladen met het KPN profiel (want ik had geen internet meer met het Telfort profiel)
Tot mijn verbazing zag ik nu ook een ip6 adres en de SIP gegevens en telefoonnummer die ik ooit had gehad maar nooit gebruikt. Voor een testje het telefoonnummer gebeld en kreeg de voicemail want er hangt geen telefoon aan m'n Fritzbox. Na enige ogenblikken kreeg ik een mailtje van m'n Fritzbox dat ik gebeld was.
Top! Welk type Frtzbox heb je en hoe ben je er aan gekomen (KPN bundel)? Weet je ook welke firmware erop draait?

[Voor 5% gewijzigd door OgWok op 16-04-2022 08:58]

• Pedro_Newbie
@OgWok
Ik heb de 7490 en die heb ik via marktplaats gekocht voor een paar tientjes, de firmware is de laatste nml de 7.29 en heeft standaard ook een kpn profiel

• Berpie74
Pedro_Newbie schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:57:
[...]

Ik zit ook op het KPN profiel en ben met Budget bezig de SIP gegevens boven water te krijgen. Dit schiet nog niet echt op. Kun je aangeven wat de SIP gegevens inhouden? Dan kan ik dit verduidelijken naar hun klantenservice.
Als ik de wizard telefonie start op mijn Fritzbox en ik selecteer het KPN profiel, dan word er gevraagd naar gebruikersnaam en wachtwoord.Is dat het enige?

[Voor 8% gewijzigd door Berpie74 op 16-04-2022 11:01]

• Pedro_Newbie
Bij mij kwam alles automagisch in de Fritzbox, als ik nu onder telephony -> telephone numbers kijk zie ik dit

Als ik het telefoonnummer bewerk komt dit scherm

• Berpie74
Pedro_Newbie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
Bij mij kwam alles automagisch in de Fritzbox, als ik nu onder telephony -> telephone numbers kijk zie ik dit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is meer dan er bij mij via de wizard word gevraagd. Enkel gebruikersnaam en wachtwoord.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 16:34
Pedro_Newbie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij dit misschien aan staan?

• Pedro_Newbie
rindertb schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:02:
[...]

Heb jij dit misschien aan staan?
Inderdaad staat dit aangevinkt

• Pedro_Newbie
Berpie74 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:00:
[...]

Dat is meer dan er bij mij via de wizard word gevraagd. Enkel gebruikersnaam en wachtwoord.
[Afbeelding]
Bij de provider moet je geen KPN invullen maar Other provider

• Pedro_Newbie
Hier vind je een beknopte handleiding over het instellen van vast bellen bij KPN. Ik weet niet of BAI1 ook zoiets heeft en of de servicetool van KPN ook werkt voor BAI1
https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=50184&mode=incontext

• hjs
  • Niet online
Gisteravond een mailtje dat mijn moden een update zou krijgen afgelopen nacht.
Vanmorgen nog gewoon internet via de Fritzbox, even een speedtest gedaan en de snelheid was stuk lager.
KPN profiel gekozen in de Fritz en de snelheid is weer als vanouds.

• Pedro_Newbie
En nu heb je waarschijnlijk ook een IPv6 adres gekregen?

• hjs
  • Niet online
Pedro_Newbie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:27:
En nu heb je waarschijnlijk ook een IPv6 adres gekregen?
Vinkje stond aan bij IPv6, verder niet getest.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb ook een 7490 met de laatste firmware, maar daar staat geen tabblad "Provider Services" :?
Budget SIP werkt dus (nog) niet op mijn 7490. Maar eens even contact maken met de Budget helpdesk.

• Pedro_Newbie
@OgWok Je hebt neem ik aan wel het KPN profiel gekozen bij
Internet -> Account Information -> Internet connection

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Als ik KPN als provider kies, dan is er geen internet (PPPoE error). Alleen het Telfort profiel werkt, maar dan geen telefoon.
Provider services tab is er bij mij ook in het KPN profiel. (Valt wel op dat het niet snel werken op de 7490 is.)

[Voor 15% gewijzigd door OgWok op 22-04-2022 09:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:05:
Als ik KPN als provider kies, dan is er geen internet. Alleen het Telfort profiel werkt, maar dan geen telefoon.
Provider services tab is er bij mij ook in het KPN profiel.
Dan ben je nog niet gemigreerd bij Budget en zit je nog op het Telfort (VLAN34) profiel.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:13:
[...]

Dan ben je nog niet gemigreerd bij Budget en zit je nog op het Telfort (VLAN34) profiel.
Wat kan ik daar aan doen om het op te lossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:44:
[...]

Wat kan ik daar aan doen om het op te lossen?
Wachten... alle klanten gaan over maar niet tegelijk.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Net even met de helpdesk van Budget gebeld. Er is een ticket aangemaakt om de gegevens bij KPN op te vragen ivm. eigen modem.
Gaat wel een paar weken duren, als ik het goed begrijp. Zou natuurlijk leuk zijn als de migratie van het Telford profiel naar een KPN profiel eerder zou zijn.

We gaan het zien >:)

[Voor 4% gewijzigd door OgWok op 23-04-2022 14:46]

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Experia Box V10A: wat zijn de veranderingen in de nieuwste software/veiligheidsupdates?

Aankomende nacht tussen 00.00 uur en 06.00 uur verbeteren we de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software én de laatste veiligheidsupdates.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
brommer1 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:41:
Experia Box V10A: wat zijn de veranderingen in de nieuwste software/veiligheidsupdates?

Aankomende nacht tussen 00.00 uur en 06.00 uur verbeteren we de software van uw modem. Hierdoor is deze weer voorzien van een nieuw IP-adres, de nieuwste software én de laatste veiligheidsupdates.
Even topic doorlezen scheelt hoop vragen stellen :), gaat om de migratie van vlan34 na vlan 6 gelijk aan kpn.
je box wordt voorzien van de kpn software waar ook owl in zit voor wifi experia.super wifi van kpn.
je box krijgt ook een nieuw Ip en ip v6 :)

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-03 15:09
Vanavond even getest op een MikroTik. Internet snelheid is gedaald naar 30Mbit op het Telfort profiel (vlan 34).Heb een 100Mbit abbonement.

KPN profiel ingesteld (vlan 6, pppoe client macadres@internet pw: kpn) maar de PPPoE client wil niet connecten.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Meer mensen het probleem dat wifi op de experiabox V10a niet meer is uit te zetten? Het schuifje bij WLAN naar "Radio off" zetten heeft geen effect. Kan ook het zendvermogen niet meer aanpassen :?

Goedkoop bellen via VoIP

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:46
Hoi. Na >2 weken na overstap van KPN naar Budget kunnen ze me nog steeds geen SIP gegevens overhandigen zodat ik telefonie op mijn eigen modem werkend kan krijgen. Iemand anders dezelfde ervaring / tips?

Ter info: ik zit dus direct al op het KPN profiel als nieuwe abonnee.

• Berpie74
mog__wai schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:30:
Hoi. Na >2 weken na overstap van KPN naar Budget kunnen ze me nog steeds geen SIP gegevens overhandigen zodat ik telefonie op mijn eigen modem werkend kan krijgen. Iemand anders dezelfde ervaring / tips?

Ter info: ik zit dus direct al op het KPN profiel als nieuwe abonnee.
Ja, ik. Ben al vanaf begin maart bezig met ze. Ook op Klachtenkompas een klacht gemeld hierover. Daar is nog niet op gereageerd. Wel een reactie gehad via Twitter: "Het is helaas niet zo simpel want software technisch zou je modem ons signaal alsnog niet goed kunnen verwerken. Er staat wel een update aan te komen die ervoor moet zorgen dat dit wel mogelijk wordt maar daar kan ik nog geen tijdsbeeld voor geven sorry".
Ik heb ze naar aanleiding van dit antwoord gevraagd of de update die mijn verbinding heeft gehad (die naar het KPN profiel) dan niet de bewuste update is die ze bedoelen. Hierop nog geen antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@mog__wai @Berpie74; ik denk dat @Barre73 wel degene is die daar, misschien, iets zinvols over kan zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:58:
@mog__wai @Berpie74; ik denk dat @Barre73 wel degene is die daar, misschien, iets zinvols over kan zeggen.
Sorry.. ik zit alleen aan de passieve kant. Qua SIP gegevens is mijn kennis minimaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:51:
Meer mensen het probleem dat wifi op de experiabox V10a niet meer is uit te zetten? Het schuifje bij WLAN naar "Radio off" zetten heeft geen effect. Kan ook het zendvermogen niet meer aanpassen :?
Mocht iemand hier ook tegenaan lopen: ik heb wifi uit weten te krijgen door bij de scheduler elk uur van de dag wifi op "off" te zetten. De tekst in de webinterface is tenenkrommend maar dit laat ook duidelijk zien dat ze hun software niet goed testen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 16:34
Berpie74 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:02:
[...]
Ja, ik. Ben al vanaf begin maart bezig met ze. …
Dan heeft Youfone het beter voor elkaar:

Heeft jullie eigen modem geen optie voor de configuratie server (providerdiensten TR069) van KPN? Bij de Fritzbox van @Pedro_Newbie werkte deze.

Ik zou het melden bij de ACM.

edit:
Of anders porteer je toch lekker weg?

[Voor 5% gewijzigd door rindertb op 01-05-2022 12:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 15:03
Barre73 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:01:
[...]

Wachten... alle klanten gaan over maar niet tegelijk.
Hoe weet je wanneer je overgezet bent?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Erik1805 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Je krijgt een mailtje van budget.
Als je een eigen router gebruikt kun je daarna verbinden met de instellingen van KPN.
Maak je gebruik van de router van budget, dan zie je dat er nieuwe firmware geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Erik1805 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:13:
[...]

Als het goed is heb je nu nog het oude profile 8b.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barre73
OgWok schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:03:
[...]

Als het goed is heb je nu nog het oude profile 8b.
Dat gaat weer over iets anders. Jij hebt het nu over een technisch DSL profel.
Dit gaat over het leveringsplatform van KPN. Voorheen WMP, straks WBA. Dus voorheen alles via DHCP en Vlan 34, daarna alles via PPPoE en Vlan 4 en 6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-03 17:47
Ik kreeg 19 april ook een mailtje van een update van mijn modem. Verder niets van gemerkt aangezien ik mijn eigen modem gebruik. Tot vandaag dan. Ineens geen internet meer en aangezien ik niet thuis was had ik ook geen idee wat er aan de hand was. Het feit dat KPN in mijn postcodegebied een storing meldde hielp ook niet mee. Na 's avonds thuis gekomen toch maar even de experiabox eraan gehaakt en tot mijn verbazing had die wel internet. Toen maar even dit topic erbij gepakt en het profiel van vlan 34 naar vlan 6 gezet. Alles werkt weer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarkieNL
  • Laatst online: 22-03 20:38
Vandaag mijn vdsl modem (ExperiaBox) moeten loskoppelen. Na ongeveer 5 minuten weer terug aangesloten en kom zojuist tot de conclusie dat ik een ander IP adres heb gekregen. Voorheen 89.x.x.x en nu 77.x.x.x .
Heb nog geen mailtje gehad/gezien over een omzetting. Misschien is het proces met het loskoppelen in gang gezet?

Edit: ooh hij stond in de spam folder… in de nacht van woensdag op donderdag krijgt uw modem een update. Dan heb ik hem dus al eerder ge-update door hem los te koppelen. Verder lijkt ipv6 nu wel te werken. Snelheid is hetzelfde gebleven (100/30).

[Voor 28% gewijzigd door MarkieNL op 04-05-2022 08:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb sinds vanochtend wel profile 17a. Snelheid down/up hetzelfde (30/8).

[Voor 4% gewijzigd door OgWok op 04-05-2022 09:46]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07
Mijn experiabox v10 is ook geupdate gisteren. Hier draaide nog oude telfort firmware op, die waar iedereen over klaagde ivm slechte wifi.
Bij mij werkte dat perfect, tot deze update.
Ontvangst is nu een stuk minder in huis, helaas.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:11:
[...]

Die verschillen horen er op zich ook niet te zijn voor jou als klant. Helaas is het momenteel nog wel zo.
De aansluiting ziet er hetzelfde uit, namelijk dat witte kastje.
De GPON techniek die KPN levert aan de providers heeft wat aanpassingen nodig bij die providers qua leverstraat, maar ook qua logistiek. En ook binnen KPN moet er nog wat veranderd worden voor deze "whitelabel" providers (Budget, Youfone en voorheen ook Oxxio)
Online is al wel zover, KPN en XS4all uiteraard ook. T-Mobile is nog bezig (tot de zomer schijnt het) en voor Budget is me onduidelijk,.
Alle providers zitten inmiddels op GPON denk ik? Ik kan bijna weer overstappen en zie op alle sites gewoon glasvezelsnelheden, dus dan hoef ik hier ook geen rekening meer mee te houden zoals vorig jaar.

Ik was uiteindelijk voor KPN gegaan, want die had een mooie actie met een gratis TV, die ik volgens mij voor €200,- nog had kunnen verkopen.

Vroeger zat ik jaren bij dezelfde provider zonder kortingen, denk dat ik nu maar elk jaar even kijk of ergens een actie is of een goedkopere aanbod.

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:46
rindertb schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:26:
[...]
Dan heeft Youfone het beter voor elkaar:

[Afbeelding]

Heeft jullie eigen modem geen optie voor de configuratie server (providerdiensten TR069) van KPN? Bij de Fritzbox van @Pedro_Newbie werkte deze.

Ik zou het melden bij de ACM.

edit:
Of anders porteer je toch lekker weg?
Vandaag een FritzBox 7590 aangesloten (had een 7390) en die haalt wel netjes de configuratie op --> Problem solved :) (het blijft slechte service van Budget dat ze de gegevens net verstrekken trouwens..)

• Barre73
xileS schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Alle providers zitten inmiddels op GPON denk ik? Ik kan bijna weer overstappen en zie op alle sites gewoon glasvezelsnelheden, dus dan hoef ik hier ook geen rekening meer mee te houden zoals vorig jaar.

Ik was uiteindelijk voor KPN gegaan, want die had een mooie actie met een gratis TV, die ik volgens mij voor €200,- nog had kunnen verkopen.

Vroeger zat ik jaren bij dezelfde provider zonder kortingen, denk dat ik nu maar elk jaar even kijk of ergens een actie is of een goedkopere aanbod.
Inmiddels is GPON alweer vervangen voor XGS-PON maar inderdaad, volgens mij zijn de providers inmiddels allemaal wel aangepast en leverbaar. Check je adres zou ik zeggen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Ik ben sinds gisteren ook overgezet. Daarna nog een mooie tijd bezig geweest om ipv6 werkend te krijgen op mijn pfsense achter de experiabox, maar het werkt.

De mail van Budget kwam op 6 mei, terwijl ik op 5 mei al was overgezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22
Ik ga binnenkort overstappen naar Budget. Bij mijn huidige provider heb ik een Fritzbox 6530. Ik verwacht dat ik een Experiabox ga krijgen.
Ik lees hier anderen die een eigen Fritzbox aan willen sluiten. Is dat beter dan een Experiabox?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:47
KNed schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:41:
Ik ga binnenkort overstappen naar Budget. Bij mijn huidige provider heb ik een Fritzbox 6530. Ik verwacht dat ik een Experiabox ga krijgen.
Ik lees hier anderen die een eigen Fritzbox aan willen sluiten. Is dat beter dan een Experiabox?
Dat hangt af wat je precies wenst wat je modem/router moet doen?

Als het alleen om de WiFi gaat, dan zal een experiabox waarschijnlijk ook voldoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Vanmorgen had ik geen internet meer. In de loop van de dag kreeg ik een e-mail van Budget Thuis: "Afgelopen nacht tussen 00.00 uur en 06.00 uur hebben we de software van uw modem geüpdatet."

Even de modem uit- en aangezet en gereset, maar dat mocht niet baten. Vanavond met de helpdesk gebeld. Goed te woord gestaan. Blijkbaar heeft Experiabox v10 er moeite mee. Ze gaan me een Experiabox v10A opsturen. Dit duurt wat langer dan normaal omdat ze nu honderden van die dingen aan het versturen zijn. Verder zei de medewerker dat ik een mailtje kon sturen om een vergoeding te krijgen voor de dagen dat ik geen internet heb (iets in de trant van 5 euro...).

Ondertussen maar eens kijken of de Fritzbox die ik nog heb liggen het toevallig wel wil doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Kies dan wel het KPN-profiel in je Fritz!Box

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankmulder
Pedro_Newbie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:19:
Kies dan wel het KPN-profiel in je Fritz!Box
Hij staat nu op het XS4ALL-profiel, en alles werkt... 🤔 Router stond nog geconfigureerd zoals toen ik nog bij XS4ALL zat (2020). Heb hem zo ingeplugd en blijkbaar werkt alles direct... Dit is met een Fritzbox 7369 trouwens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frankmulder
Na een tip van @jopoh via DM nogmaals de reset van de Experiabox v10 geprobeerd (resetten met paperclip en tegelijk herstelknop indrukken). Deze keer heeft hij hem wel gepakt blijkbaar, want ik heb nu weer internet.

Als ik straks de v10A binnenkrijg, welke zal ik dan gaan gebruiken? Ik lees na een korte zoektocht dat mensen niet zo te spreken zijn over de v10A (terwijl die wel nieuwer is dan de v10 als ik het goed begrijp). Of is dat oud nieuws?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 23:44
frankmulder schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:59:
Na een tip van @jopoh via DM nogmaals de reset van de Experiabox v10 geprobeerd (resetten met paperclip en tegelijk herstelknop indrukken). Deze keer heeft hij hem wel gepakt blijkbaar, want ik heb nu weer internet.

Als ik straks de v10A binnenkrijg, welke zal ik dan gaan gebruiken? Ik lees na een korte zoektocht dat mensen niet zo te spreken zijn over de v10A (terwijl die wel nieuwer is dan de v10 als ik het goed begrijp). Of is dat oud nieuws?
v10 gewoon laten staan is het meest stabiele modem en heeft ook 4 lan poorten v10a heeft er maar 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KNed
krakendmodem schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:37:
[...]

Dat hangt af wat je precies wenst wat je modem/router moet doen?

Als het alleen om de WiFi gaat, dan zal een experiabox waarschijnlijk ook voldoen.
Wifi is het belangrijkste.
Ik gebruik hem nu daarnaast af en toe om bepaalde apparaten voor korte tijd te limiteren wat betreft internet toegang of specifieke websites

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 15:03
Ik kreeg net bericht van de modem update dat deze is gedaan. Ik heb een fritzbox. Moet ik nu alleen het kpn profiel selecteren. ?

En moet ik de fritzbox ook even opnieuw opstarten ?

[Voor 17% gewijzigd door Erik1805 op 10-05-2022 07:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Sinds april dit jaar Budget Alles in 1 DSL met experiabox V10a. Deze had eerder de Telfort interface maar na een firmware update is dit een KPN interface geworden. Prettig, want nu kan ik de DNS server aanpassen.
Echter viel het me laatst op dat ik naast mijn eigen SSID en gastnetwerk nu ook een 'KPN FON' netwerk aan het uitzenden ben. Dit lijkt me niet de bedoeling. Dit uitschakelen heb ik nog niet kunnen vinden in het modem.
Meer mensen dit euvel? Tis niet zo'n probleem, maar het hoort niet lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SpiceWorm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:53:
Welk modem wordt nu door budget uitgeleverd, de experiabox v10 of v10a?

De v10 staat goed bekend, de v10a minder dacht ik. Hoe is jullie ervaring met de v10a en kan je bij de ks een voorkeur aangeven?
Op de site staat ook dat v10a uitgeleverd word. Iemand toch succesvol een v10 weten te krijgen?

/edit
Ik heb ook nog een antieke FRITZ!Box (7360 v2 volgens mij) liggen ergens. Is dit zelfs nog een betere optie dan de Experiabox op glasvezel?

[Voor 15% gewijzigd door xileS op 10-05-2022 15:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
diedbase schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:02:
Sinds april dit jaar Budget Alles in 1 DSL met experiabox V10a. Deze had eerder de Telfort interface maar na een firmware update is dit een KPN interface geworden. Prettig, want nu kan ik de DNS server aanpassen.
Echter viel het me laatst op dat ik naar mijn eigen SSID en gastnetwerk nu ook een 'KPN FON' netwerk aan het uitzenden ben. Dit lijkt me niet de bedoeling. Dit uitschakelen heb ik nog niet kunnen vinden in het modem.
Meer mensen dit euvel? Tis niet zo'n probleem, maar het hoort niet lijkt me.
Genoeg mensen met dat euvel. Al een jaar lang. En KPN is al lang geleden gestopt met FON dus het is niet eens te gebruiken..
https://forum.kpn.com/int...t-niet-503679/index2.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Barre73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Genoeg mensen met dat euvel. Al een jaar lang. En KPN is al lang geleden gestopt met FON dus het is niet eens te gebruiken..
https://forum.kpn.com/int...t-niet-503679/index2.html
Al een jaar lang op de to-do lijst van de ontwikkelaars.. Zullen het vast druk hebben dan. Nou ja het zij zo |:( .

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Eergisteren een update gehad voor de ExperiaBox V10. Zag niet veel verschillen. Alleen geen vaste telefonie; phone 1 niet geregistreerd...

Gebeld met de Budget helpdesk en na een minuut of 8 aan de beurt. Medewerkster ging even een aantal dingen proberen en na een minuut of 5 was de telefoon geregistreerd en werkend. Goed werk.
Ben benieuwd of dat met de FritzBox 7490 net zo makkelijk gaat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Als je dit aanzet wel

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 17:15
xileS schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Op de site staat ook dat v10a uitgeleverd word. Iemand toch succesvol een v10 weten te krijgen?

/edit
Ik heb ook nog een antieke FRITZ!Box (7360 v2 volgens mij) liggen ergens. Is dit zelfs nog een betere optie dan de Experiabox op glasvezel?
Een paar maanden terug heeft een vriend van mij de v10a gekregen. Wel wat connection issues met een chromecast ervaren. Dat heb ik met de v10 niet.

• xileS
  • Niet online
SpiceWorm schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Een paar maanden terug heeft een vriend van mij de v10a gekregen. Wel wat connection issues met een chromecast ervaren. Dat heb ik met de v10 niet.
Ja de V10a wordt volgens mij nu standaard uitgeleverd, maar ik ben eigenlijk benieuwd of Budget deze ook kan omruilen voor een V10. Ik lees toch veel vaker klachten bij een V10a namelijk.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:55
Het klopt dat de 10A wordt uitgeleverd, ik heb er net 1 ontvangen toen ik lid werd. Maar geen klachten, prima zo, en zelfs een voordeel>>> 1 rustgevend groot groen ledje, ipv tig kleine lampjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:10

ChillPascal

In the end...

Sinds de update van het modem ondervind ik problemen met mijn internet verbinding, zowel draadloos als bedraad valt het globaal eens per uur weg voor een minuut of twee. Toch wel erg vervelend met thuiswerken. Betreft een V10 Experia Box.

Meer mensen met problemen sinds de update?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43

me1299

$ondertitel

Ik gebruik een eigen modem (Draytek) en sinds de "update" (die ik niet heb gehad) is mijn verbinding opeens hard gecapped op 30mbit ipv de 102mbit die ik voorheen haalde. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
me1299 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:08:
Ik gebruik een eigen modem (Draytek) en sinds de "update" (die ik niet heb gehad) is mijn verbinding opeens hard gecapped op 30mbit ipv de 102mbit die ik voorheen haalde. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En je heb nu het kpn-profiel (of instellingen) geladen?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn verbinding is ook zo. Hard gecapped op 30 mbit. Een prachtige rechte lijn.

https://tweakers.net/i/GOaho0QjWIK6rld157N14Ga4nWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nvc7vWOqBfywqlgcQ1qyo4Ku.png?f=user_large

• Barre73
Dan zou je als eerste de EB weer moeten aansluiten. Kwestie van elimineren. Blijft het probleem bestaan -> Ligt aan Budget
Is het daarmee opgelost -> verder zoeken in je Draytek.

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een V10 en heb net even een speedtest gedaan. 100/30mb.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor de mensen die een eigen router hebben draaien, het gaat niet meer via een normale DCHP Client, dan wordt je zwaar gecapt.

Nu gaat het gewoon via de KPN standaard, dus via VLan6 en dan PPPoE client over vlan 6.
Als je op die manier een IP ophaalt heb je weer je 500Mbit connectie terug.

nog een voordeel je krijg er direct IPv6 bij, nadeel is wel dat je een ander IP hebt, even dus je VPN server opnieuw configureren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43

me1299

$ondertitel

Ik heb de router op KPN waardes geconfigureerd (PPPoE) en nu haal ik weer de volle 103Mbit.

Van:

Naar:
hjs schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:29:
[...]

En je heb nu het kpn-profiel (of instellingen) geladen?
Bedankt :*)

[Voor 10% gewijzigd door me1299 op 14-05-2022 14:01]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• dragonballz
  • Laatst online: 22:28
Dankzij dit forum is het inmiddels gelukt met een FritzBox 7590 op 100/30mb te zetten!

[Voor 73% gewijzigd door dragonballz op 14-05-2022 15:17]

• Madcat
  • Niet online
Heeft iemand al IPv6 voor elkaar gekregen op een eigen (mikrotik) router?

Ik krijg wel een pool en kan het uitdelen aan mijn eigen lan, maar het lukt mij niet om over de router heen te komen

[Voor 41% gewijzigd door Madcat op 15-05-2022 21:06]

• hjs
  • Niet online
Ik had ooit bij de buren een Fritz 7490 opgehangen, ook maar eens gevraagd of ze de mail al had gehad over een update en daarna even omgezet. Nu ook weer 3x zo snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KNed
xileS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Ja de V10a wordt volgens mij nu standaard uitgeleverd, maar ik ben eigenlijk benieuwd of Budget deze ook kan omruilen voor een V10. Ik lees toch veel vaker klachten bij een V10a namelijk.
Zaterdag inderdaad een V10a ontvangen. Eind van de week ga ik over naar Budget...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
na wat gepruts vandaag nu ook eindelijk ipv6 werkend op de mikrotik router.

Wat voor firewall rules gebruiken jullie eigenlijk?

is er ergens een goede online portscanner te vinden?
ik heb https://ipv6.chappell-family.com/ipv6tcptest/ gebruikt, maar die kan alleen je eigen ip scannen en niet die van je router

voor ipv4 was ik altijd wel een fan van shields up van grc.com, maar die ondersteund geen ipv6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Madcat Voor een poortscan www.grc.com en dan Shields Up volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
OgWok schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:33:
@Madcat Voor een poortscan www.grc.com en dan Shields Up volgen.
Hoe kan ik daar ipv6 selecteren?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 16:00
Kan het zijn dat Budget Thuis de verbinding via DHCP er helemaal uitgegooid heeft? Mijn ouders hebben sinds vanochtend geen internet meer, en resetten van modem (Draytek 130) of router (Mikrotik) heeft geen effect.

Ik zal kijken of ik met hulp van mijn ouders via de telefoon de verbinding middels PPPoE kan configureren.

DHCP was dus helemaal uitgeschakeld bij mijn ouders. Ik heb de VLAN naar 6 gewijzigd en via PPPoE de verbinding opgezet, toen werkte het weer.

[Voor 18% gewijzigd door Saeverix op 18-05-2022 21:31]

Get Schwifty

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee