MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ook ik heb een 7490
Gewoon je telefoonnummer porteren naar een externe voip aanbieder. Heb ik jaren geleden al bij Budget gedaan en geen spijt van.OgWok schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:52:
Nog even wachten............... en wachten..
[Afbeelding]
Nadat het steeds slechter ging de afgelopen dagen had ik vandaag helemaal geen internet meer. Toch maar gebeld met de klantenservice. De dame aan de telefoon kon mij vertellen dat er veel issues waren na het updaten van de diverse modems. Schijnbaar werd er in veel gevallen een verkeerde versie van de software geïnstalleerd. De enige oplossing was vervangen van mijn modem. Ze sturen dus nu een v10A ter vervanging van mijn v10. Hopelijk lost dit het probleem op.ChillPascal schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:53:
Sinds de update van het modem ondervind ik problemen met mijn internet verbinding, zowel draadloos als bedraad valt het globaal eens per uur weg voor een minuut of twee. Toch wel erg vervelend met thuiswerken. Betreft een V10 Experia Box.
Meer mensen met problemen sinds de update?
Wel opvallend dat er hier geen andere melding binnenkomen van problemen na deze update.
Op 9 mei is mijn V10 ge-update. In ieder geval bij mij geen problemen (alleen een klein probleem met vast bellen, dat werd door de helpdesk vlot verholpen). Dus meestal gaat het goed, neem ik aan. Zit wel te wachten op de info om mijn FritzBox 7490 helemaal functioneel te krijgen.ChillPascal schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:33:
[...]
....... knip
Wel opvallend dat er hier geen andere melding binnenkomen van problemen na deze update.
Ik heb mijn eigen router in de DMZ gezet van de EBV10 en dat werkt ook prima. Enige 'nadeel' is dat ik op de WAN-interface van m'n router een 192.168.2.x adres krijg, verder merk ik geen verschil met wanneer modem in bridge zou staan.
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2022 09:54 ]
Ik draai OpenWrt op mijn R7800. Welke voordelen levert zo'n Draytek Vigor in mijn geval t.o.v. een bridged modem?ThinkPad schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:41:
Heb je dan niet liever een modem die helemaal open staat qua instellingen en je naar je eigen hand kan zetten? Iets als een Draytek Vigor bijv?
Ik heb mijn eigen router in de DMZ gezet van de EBV10 en dat werkt ook prima. Enige 'nadeel' is dat ik op de WAN-interface van m'n router een 192.168.2.x adres krijg, verder merk ik geen verschil met wanneer modem in bridge zou staan.
Een Vigor is gewoon een modem en meer ook niet. DSL erin en netwerk eruit. In het verleden wel een Vigor 130 gebruikt met Telfort, maar bood mij te weinig meerwaarde t.o.v. router gewoon in DMZ zetten om de toch wel stevige prijs te rechtvaardigen
Inderdaad stevig aan de prijs, zeker aangezien ik binnen enkele maanden over ga op Ziggo. Dan kan ik beter voor een simpele modem-router gaan en deze in bridge zetten. Bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link TD-W9970 300Mbps Wireless N USB VDSL2 Modem RouterThinkPad schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:50:
Dat je niet gebonden bent aan de (vrij beperkte) instellingen van een Experiabox.
Een Vigor is gewoon een modem en meer ook niet. DSL erin en netwerk eruit. In het verleden wel een Vigor 130 gebruikt met Telfort, maar bood mij te weinig meerwaarde t.o.v. router gewoon in DMZ zetten om de toch wel stevige prijs te rechtvaardigen
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2022 10:05 ]
Ik heb wat scriptjes die afhankelijk zijn van het WAN IP adres van de router, maar die ga ik even aanpassen. DMZ om de komende paar maanden te overbruggen (ThinkPad schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:04:
Ik heb geen idee hoe de stabiliteit e.d. daar van is, Draytek was (is?) het go-to merk qua eigen modem had ik het idee. Maar als het nog voor een paar maanden is, waarom niet gewoon de DMZ oplossing gebruiken tot die tijd?
[ Voor 15% gewijzigd door GertW op 23-05-2022 11:39 ]
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609GertW schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:39:
Ook hier vanochtend geen internet meer. Ik heb een Ubiquiti EdgeRouter X. Heeft iemand de juiste instellingen voor mij? Ik kan zo nog niks vinden op "the interwebz"
hier staan de zipfiles die je kunt inladen.
Wel even een vraagje, ik heb namelijk 2 tv ontvangers die gewoon in het netwerk meelopen en dus niet op een apart vlan zitten. Nu zie ik dat de desbetreffende scripts nog van 2021 zijn. Werken ze dan wel? Of is het puur een overgang van telfort config naar kpn config ofzo?stormfly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:04:
[...]
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
hier staan de zipfiles die je kunt inladen.
[ Voor 32% gewijzigd door GertW op 23-05-2022 12:31 ]
Gaat puur om je WAN verbinding.GertW schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:17:
Thanks! Ga ik straks proberen!
[...]
Wel even een vraagje, ik heb namelijk 2 tv ontvangers die gewoon in het netwerk meelopen en dus niet op een apart vlan zitten. Nu zie ik dat de desbetreffende scripts nog van 2021 zijn. Werken ze dan wel? Of is het puur een overgang van telfort config naar kpn config ofzo?
Djarune schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:22:
[...]
Hoera! Niet helemaal volgens bovenstaande methoden, maar toch gelukt!
De "General setup" moest zoals @Zerobase al voorstelde om te doen:
[Afbeelding]
Daarna heb ik 3 avonden zitten klooien met het vinkje "enable bridge mode" zoals in het menu "Internet Access >> MPoA Static or Dynamic IP" staat voor WAN 1.Dit hele menu moet men dus niet enablen zoals hieronder
[Afbeelding]
Dan is er in de Vigor 2760 en soortgelijke andere Draytek modem routers een apart menu om VLAN door te zenden op de WAN. Hier heb ik dus de 34 getagged, "open bridge mode" aangezet en ik kon ook kiezen welke fysieke LAN poort om de router ik wil gebruiken hiervoor. In dit geval P2 aangezien P1 voor management is gereserveerd.
[Afbeelding]
Op de USG of andere achterliggende router zelf hoeft niets te gebeuren. Gewoon DHCP aan in de WAN, maar VLAN uit laten.
Ik ben blij dat het gelukt is. Het fijne aan de Vigor 2760 is dat IPTV ook schijnt te werken. Het is dus een mooi goedkoop tweedehands alternatief voor de Vigor 130 als men die niet op marktplaats kan vinden. Fysiek ietsjes groter, maar toch ook weer een heel stuk kleiner dan de Experiabox V10
Bedankt voor de hulp @stormfly en @Zerobase. De remote access laat ik even voor wat het is. Ik heb daarvoor altijd nog poort 1 in de meterkast voor als het echt moet.
Gelukt na een dagje werk. Voor de Tweaker die het wil weten:Djarune schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:45:
Ook ik ben over van “Telfort” naar “KPN” sinds vandaag bij Budget. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Heb dezelfde instellingen gebruikt als voorheen (zie hieronder). Alleen de VLAN tag van 34 naar 6 gezet en PPPoE toegevoegd met een verzonnen username en password. De WAN in mijn USG blijft 0.0.0.0. Iemand een idee? Op de router zelf werkt het trouwens wel, maar ik wil natuurlijk de USG als router gebruiken.
[...]
Vigor
- General setup > VDSL met VLAN tag 6
- Internet Access > PPPoA > PPPoA en PPPoE passthrough aanvinken. Geen user / pass invullen!
USG
PPPoE opzetten en user / pass invullen.
* VLAN6 (hoe deze IP-adres verkrijgt, alle opties geprobeerd)
* PPPoE op deze interface —> Krijg inderdaad een (nieuw) extern IP
Nu werken een aantal dingen wel, zoals www.,youtube.com, maar een hoop sites ook niet, bijvoorbeeld www.speedtest.net. Het is geen DNS issue, als ik een traceroute doe lijkt er gewoon geen pad naar de host te zijn. Iemand enig idee hoe dat zou kunnen?

MTU en MSS juist instellen.Laurens_B schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:15:
Ik had ook opeens geen internet meer, zonder e-mail of iets. Ik gebruik een Edgerouter X, en ik heb alle instellingen gewijzigd naar de KPN instellingen:
* VLAN6 (hoe deze IP-adres verkrijgt, alle opties geprobeerd)
* PPPoE op deze interface —> Krijg inderdaad een (nieuw) extern IP
Nu werken een aantal dingen wel, zoals www.,youtube.com, maar een hoop sites ook niet, bijvoorbeeld www.speedtest.net. Het is geen DNS issue, als ik een traceroute doe lijkt er gewoon geen pad naar de host te zijn. Iemand enig idee hoe dat zou kunnen?
De MTU op de PPPoE staat op 1492 en op VLAN6 op 1500 (dit ging automatisch zo en lijkt me juist?) Voor MSS zie ik geen mogelijkheden om hier aan te sleutelen, heb je meer informatie om me op weg te helpen?
Inmiddels gefixt, thanks voor de pointer.Laurens_B schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:36:
[...]
De MTU op de PPPoE staat op 1492 en op VLAN6 op 1500 (dit ging automatisch zo en lijkt me juist?) Voor MSS zie ik geen mogelijkheden om hier aan te sleutelen, heb je meer informatie om me op weg te helpen?
op het moment om elke 10 minuten.
Ik wou de 2.4 ghz wifi een andere naam geven om te voorkomen dat hij daarop connect (die frequentie is hier in de straat overbelast) Maar met de nieuwe firmware lijkt dat niet meer te kunnen?
Wou 2.4 ghz wel aan laten staan aangezien we nog een apparaat hebben (een ereader) die niet op 5 ghz kan.
Tips voor de chromecast / de 2.4 ghz renamen?
Misschien een v10 op mp kopen?
Helaas leek het ze een goed idee de optie weg te halen om 2.4GHz en 5GHz apart van elkaar uit te zetten. Sindsdien hier alleen maar ellende, continu geswitch naar mijn KPN router in de meterkast en de router in de woonkamer. Soms zet ik WIFI van de KPN router maar even geheel uit... maar die heb ik dan wel weer nodig als ik in de werkkamer zit. Zucht.SpiceWorm schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:10:
Sinds de v10a update problemen met chromecast verbinding. Valt regelmatig weg tijdens het kijken,
Ik wou de 2.4 ghz wifi een andere naam geven om te voorkomen dat hij daarop connect (die frequentie is hier in de straat overbelast) Maar met de nieuwe firmware lijkt dat niet meer te kunnen?
Wou 2.4 ghz wel aan laten staan aangezien we nog een apparaat hebben (een ereader) die niet op 5 ghz kan.
MTU1492Laurens_B schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:36:
[...]
MSS 1452
Zit je altijd goed.
Dus, wil je geen dubbele NAT draaien d.m.v. DMZ is dit een geschikte optie. Zorg er alleen wel voor dat je niet een Telfort Experia Box aanschaft, die kreeg ik niet omgezet naar een KPN verbinding.
Ik ga je hier wel aanvulling opgeven aangezien dit niet bepaald toekomst bestendige oplossing is, voor nu werkt het maar goed de vraag is straks hoeveel risco wil je gaan lopen.-ION- schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:55:
Uit nieuwsgierigheid toch een KPN Experia Box v8 (de Telfort v8 kan niet worden omgezet) via marktplaats aangeschaft voor €10. Even een harde reset gedaan en de firmware werd direct geüpgrade naar de laatste versie. Wifi uitgezet, bridge modus aangezet (http://192.168.1.254/atmint.stm/3/1) en PPPoE ingesteld in OpenWrt op mijn Netgear R7800 met <MAC adres van de v8>@direct-adsl als username en kpn als wachtwoord. IP adres werd direct opgehaald, en mijn internet draait weer als vanouds. In eerste instantie kreeg ik een IPv6 adres, dus IPv6 uitgeschakeld op de WAN interface en deze opnieuw opgestart. Daarna direct een IPv4 adres gekregen.
Dus, wil je geen dubbele NAT draaien d.m.v. DMZ is dit een geschikte optie. Zorg er alleen wel voor dat je niet een Telfort Experia Box aanschaft, die kreeg ik niet omgezet naar een KPN verbinding.
Waarom ik dit aangeef kpn is bezig met uitfaseren van de hele v8 en v9 experia boxen.
waardoor er ook geen nieuwe firmware updates komen vanuit kpn haast zo goed als zeker heeft zijn laatste software update pas geleden gehad.
daarnaast cpu gaat straks de snelle lijnen niet aan kunnen.
v8 gaat niet goed overweg met gpon en XGSpon
Dus ik raad je gegeven toch aan op een andere/betere oplossing te gaan zoeken
@-ION- Waarom eigenlijk een oude V8? Waarom niet een V10 op Marktplaats gescoord?jopoh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Ik ga je hier wel aanvulling opgeven aangezien dit niet bepaald toekomst bestendige oplossing is, voor nu werkt het maar goed de vraag is straks hoeveel risco wil je gaan lopen.
Waarom ik dit aangeef kpn is bezig met uitfaseren van de hele v8 en v9 experia boxen.
waardoor er ook geen nieuwe firmware updates komen vanuit kpn haast zo goed als zeker heeft zijn laatste software update pas geleden gehad.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Eens, met dat het niet future proof is. Maar voorlopig heb ik slechts een 100/30 Mbps verbinding. Bovendien ga ik binnen enkele maanden over op Ziggo. Qua veiligheid denk ik dat het wel meevalt, aangezien hij in bridge modus staat, is hij niet toegankelijk via mijn externe IP adres (dat is namelijk al mijn eigen up to date OpenWrt router).jopoh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Ik ga je hier wel aanvulling opgeven aangezien dit niet bepaald toekomst bestendige oplossing is, voor nu werkt het maar goed de vraag is straks hoeveel risco wil je gaan lopen.
Ik heb al een v10 (budget alles in 1 heeft nooit een oudere geleverd) en een v10a maar die kunnen niet in bridge modus gezet worden.Barre73 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:21:
[...]
@-ION- Waarom eigenlijk een oude V8? Waarom niet een V10 op Marktplaats gescoord?
Alleen toen ik deze week even wat aan wilde passen in mijn port forwarding beeld dat die totaal was veranderd.
De oude instellingen waren onzichtbaar en niet terug te halen.
Ze werken nog wel, maar zijn niet meer aan te passen. Er is geen lijst van app instellingen meer, alleen een enorme lijst met games
Nu kan ik natuurlijk een harde reset doen en dan zijn de instellingen weg. Maar dan moet ik opnieuw beginnen met het risico dat ik er een over het hoofd zie. Ik moet dit bij 3 mensen doen.
Weet iemand een wat minder drastische oplossing?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van XS4ALL naar KPN (Zelf gestart omdat ik geen KPN wilde voor een XS4ALL prijs
Maar daar ben ik zeer ontevreden over. Eth.porten van het modem blijven niet up. Kan geen DHCP instellen/uitzetten en ervaar nog meer problemen.
Nu gaan de prijzen weer omhoog. dus dacht ik aan overstappen. bij budget heb ik al energie. Kortingen lopen leuk op zo.
Maar hoe is de Service. Kunnen ze je een beetje helpen met problemen. of doen ze vooral moeilijk. Is het stabiel. Wat voor modem leveren ze.
ik kan voor €15,- minder de dubbel snelheid halen.
Experiabox v10a is het modem wat ze leveren.
(Maar ik heb alleen internet van ze, dat werkt op die manier probleemloos bij mij)
Hier geen problemen met chromecast en de v10a.SpiceWorm schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:10:
Sinds de v10a update problemen met chromecast verbinding. Valt regelmatig weg tijdens het kijken,
Heb je een bedraad netwerk of staat de router in de buurt van je chromecast? Dan zou je dit kunnen overwegen:
https://www.amazon.nl/dp/B01N1X28F1?ref_=ast_sto_dp
Goede tip maar vind dat budget het gewoon moet regelen. Het is van de zotte dat ze met een firmware update geen aparte 2.4 ghz wifi settings meer hebben. Hoe dom kan je zijn vraag ik mij dan af. Ik bedoel: in de stad krijgt iedereen plots weer storingen. Als je slim bent dan noem je het 2.4 ghz netwerk standaard anders.diedbase schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Hier geen problemen met chromecast en de v10a.
Heb je een bedraad netwerk of staat de router in de buurt van je chromecast? Dan zou je dit kunnen overwegen:
https://www.amazon.nl/dp/B01N1X28F1?ref_=ast_sto_dp
Ga proberen om bij de ks het modem om te ruilen voor een experia box v10.
Wordt nu ook telkens uit de web interface geknikkerd. Factory reset heeft niet geholpen... Pfff
[ Voor 6% gewijzigd door SpiceWorm op 26-05-2022 15:16 ]
hier heeft budget weinig over te zeggen kwa software omdat ze de experia boxen 1 op 1 bij kpn afnemen.SpiceWorm schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Goede tip maar vind dat budget het gewoon moet regelen. Het is van de zotte dat ze met een firmware update geen aparte 2.4 ghz wifi settings meer hebben. Hoe dom kan je zijn vraag ik mij dan af. Ik bedoel: in de stad krijgt iedereen plots weer storingen. Als je slim bent dan noem je het 2.4 ghz netwerk standaard anders.
Ga proberen om bij de ks het modem om te ruilen voor een experia box v10.
Wordt nu ook telkens uit de web interface geknikkerd. Factory reset heeft niet geholpen... Pfff
budget modems de v10a draaien nu de zelfde software als kpn klanten, er komt met x aantal maand nieuwe software voor de v10a waarbij je extra wifi netwerk kan aanzetten specifiek voor 2.4ghz appratuur wat met mixed niet overweg kan, waarom ze niet meer kan scheiden dat heeft met OWL systeem te maken met wifi experia/superwifi die door kpn gebruikt worden.
v10 zal je niet meer krijgen na mijn weten hebben ze die ook niet meer op voorraad/niet meer geleverd krijgen vanuit kpn
en als je alles zelf in de hand wilt hebben pak een eigen router of frizzbox deze instellen op profiel kpn en gaan
[ Voor 4% gewijzigd door jopoh op 26-05-2022 18:37 ]
Ik ben benieuwd, waarom specifiek de 7530 en niet bv de 7590? En bedoel je dan de AX versie of de gewone versie?hjs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:29:
Score een Fritzbox 7530 op mp en stap over op budget zou ik zeggen @ewoutw
(Maar ik heb alleen internet van ze, dat werkt op die manier probleemloos bij mij)
Ik heb zelf sinds 2 maanden budget met de experiabox V10a. Dit werkt op zich prima, gebruik wifi alleen voor iPhones, macbook is met ethernet aangesloten dus ben nieuwsgierig wat de meerwaarde van de fritzbox voor mij is (lees, hoe ik voor mezelf de aankoop van een fritzbox kan rechtvaardigen
Ik heb de gewone 7530.diedbase schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:13:
[...]
Ik ben benieuwd, waarom specifiek de 7530 en niet bv de 7590?
Wat goedkoper, compacter en energiezuiniger dan de 7590 staat me bij en voldoet verder prima voor die 95/25 lijn die ik hier heb. Flink meer instel mogelijkheden dan die 10 welke ik had (en ik geloof dat de 10a nog minder instel mogelijkheden heeft).
De 7590 heeft een hogere maximale snelheid, maar wanneer merk je dat nu als je internetverbinding die snelheid niet haalt?
Budget gebruikt KPN, kan je de stappen gebruiken die daar op de website staan?OgWok schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:52:
Nog even wachten............... en wachten..
[Afbeelding]
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
Inmiddels een nieuw modem gekregen. Alles werkt weer.Pistachenootje schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:23:
Er zat bij mij een draad los (zeg maar de ouderwetse telefoonlijn) waardoor het internet niet meer werkte. Deze heb ik weer vast gemaakt waardoor het internet nu weer gewoon werkt. Maar TV kastje geeft de foutcode 301. Alles resetten heeft niet gewerkt. Iemand tips? Klantenservice heeft storing.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heb een KPN account aangemaakt, maar kan die niet koppelen aan mijn Budget.KNed schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:46:
[...]
Budget gebruikt KPN, kan je de stappen gebruiken die daar op de website staan?
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm
Ben nieuw op het forum en heb sinds vandaag ook internet van Budget, maar ik ervaar helaas wat problemen.
Ik heb zoals velen hier ook een FRITZ!Box aangesloten, maar mijn internetverbinding knalt er om de paar uur uit met één van de volgende twee meldingen: 'Tijd overschreden bij de PPP-verwerking.' of 'PPPoE-fout: tijd overschreden'. Na 10 à 13 seconden wordt de verbinding hersteld. De meeste meldingen gaan over ‘PPP-verwerking’.
De website van AVM zegt daarover dit:
https://service.avm.de/he...vme/019p2/hilfe_syslog_36
Ik heb door een reset van de router geen link van het hulpartikel van de PPPoE-melding. Daar stond volgens mij een soortgelijke boodschap.Tijd overschreden bij de PPP-verwerking.
Deze melding is een gebeurtenismelding uit het onderdeel "Internet".
Deze statusmelding informeert u erover dat het maken van de internetverbinding is onderbroken, omdat er niet werd geantwoord binnen de voorgeschreven tijd.
>>> Controleer uw toegangsgegevens en neem contact op met uw internetprovider als de fout zich blijft voordoen.
Extra info:
- Glasvezel (AON), het profiel staat ook op KPN Glasvezel
- Reggefiber-gebied
- FRITZ!Box 7590 AX
- Nooit problemen met KPN glas en eigen FRITZ!Box
- De installatiemonteur die verplicht kwam kon mij ook niet precies zeggen wat de foutmelding waren. (Ik ben sinds vannacht over omdat de FRITZ automatisch het profiel heeft geladen.)
Eerste stap zou natuurlijk Budget om de juiste instellingen vragen, maar het is inmiddels weekend. Heeft iemand ideeën voor een oplossing?
Heb het forum gelezen en ben dit probleem nog niet tegengekomen. Als ik het fout heb dan verneem ik dat graag en zal ik me diep schamen
Nog niet alle Budget verbindingen staan op KPN profiel. Heb je het Telfort profiel al geprobeerd te laden met de wizard van de Fritzbox?espresso schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:55:
Beste Tweakers,
Ben nieuw op het forum en heb sinds vandaag ook internet van Budget, maar ik ervaar helaas wat problemen.
Ik heb zoals velen hier ook een FRITZ!Box aangesloten, maar mijn internetverbinding knalt er om de paar uur uit met één van de volgende twee meldingen: 'Tijd overschreden bij de PPP-verwerking.' of 'PPPoE-fout: tijd overschreden'. Na 10 à 13 seconden wordt de verbinding hersteld. De meeste meldingen gaan over ‘PPP-verwerking’.
De website van AVM zegt daarover dit:
https://service.avm.de/he...vme/019p2/hilfe_syslog_36
[...]
Ik heb door een reset van de router geen link van het hulpartikel van de PPPoE-melding. Daar stond volgens mij een soortgelijke boodschap.
Extra info:
- Glasvezel (AON), het profiel staat ook op KPN Glasvezel
- Reggefiber-gebied
- FRITZ!Box 7590 AX
- Nooit problemen met KPN glas en eigen FRITZ!Box
- De installatiemonteur die verplicht kwam kon mij ook niet precies zeggen wat de foutmelding waren. (Ik ben sinds vannacht over omdat de FRITZ automatisch het profiel heeft geladen.)
Eerste stap zou natuurlijk Budget om de juiste instellingen vragen, maar het is inmiddels weekend. Heeft iemand ideeën voor een oplossing?
Heb het forum gelezen en ben dit probleem nog niet tegengekomen. Als ik het fout heb dan verneem ik dat graag en zal ik me diep schamen
Hmm, dat is vervelend.OgWok schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Heb een KPN account aangemaakt, maar kan die niet koppelen aan mijn Budget.
Ik had vandaag ook bij Budget de gegevens opgevraagd voor een eigen modem. Ik kreeg toen een pdf met allerlei info, maar bij bellen stond "zie ander document". Ik weer gebeld maar kreeg toen het verhaal dat ze nog bezig zijn met alle interne systemen overzetten en dat dit nog niet mogelijk is. Wanneer wel kon men niet zeggen, "hopelijk snel".
Vanavond een FritzBox 7590 (via Marktplaats) opgehaald. Thuis die gereset en vervolgens via de wizard ingesteld. Als provider KPN gekozen.
Alle info wordt vanzelf opgehaald, inclusief de voip gegevens. Ik zit dus lekker weer aan de Fritzbox
Werkt dat automatisch ophalen in jouw Fritzbox niet?
Ja, die gaf helemaal geen verbinding. Toen weer terug naar KPN, maar was kwestie van tijd voordat ik weer zo'n melding kreeg. In de avond heb ik dan toch maar een hele reset van m'n router gedaan, zonder backup en dat lijkt geholpen te hebben. Ik heb helemaal geen foutmeldingen meerBarre73 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:01:
[...]
Nog niet alle Budget verbindingen staan op KPN profiel. Heb je het Telfort profiel al geprobeerd te laden met de wizard van de Fritzbox?
De FRITZ lijkt wat instellingen vast te houden die niet werken met Budget, maar hopelijk kan ik nu een jaar achterover leunen.
Telefonie heb ik nog niet omdat ze mij een nieuw nummer hebben gegeven i.p.v. mijn huidige te porteren. Installateur zei dat dat vaak voorkomt. Duurt nu helaas wel paar dagen voordat ik weer bereikbaar ben. CheapConnect heb ik al wel, maar daar wil ik niet aan voor primaire telefoon.
Bedankt
Nee, dat automatisch ophalen werkt bij mij (nog) niet op de 7490.KNed schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Hmm, dat is vervelend.
Ik had vandaag ook bij Budget de gegevens opgevraagd voor een eigen modem. Ik kreeg toen een pdf met allerlei info, maar bij bellen stond "zie ander document". Ik weer gebeld maar kreeg toen het verhaal dat ze nog bezig zijn met alle interne systemen overzetten en dat dit nog niet mogelijk is. Wanneer wel kon men niet zeggen, "hopelijk snel".
Vanavond een FritzBox 7590 (via Marktplaats) opgehaald. Thuis die gereset en vervolgens via de wizard ingesteld. Als provider KPN gekozen.
Alle info wordt vanzelf opgehaald, inclusief de voip gegevens. Ik zit dus lekker weer aan de Fritzbox![]()
Werkt dat automatisch ophalen in jouw Fritzbox niet?
Als je mailt krijg je een bericht. Vooral "snel" valt op.
:fill(white):strip_exif()/f/image/oi4jRHKTA7BoybJL5pMqtLD2.png?f=user_large)
Bij mij is dit ook fout gegaan. Maar na een paar telefoontjes eraan besteed te hebben gaan ze nu alsnog mijn oude nummer regelen.espresso schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 00:09:
[...]
Telefonie heb ik nog niet omdat ze mij een nieuw nummer hebben gegeven i.p.v. mijn huidige te porteren. Installateur zei dat dat vaak voorkomt. Duurt nu helaas wel paar dagen voordat ik weer bereikbaar ben. CheapConnect heb ik al wel, maar daar wil ik niet aan voor primaire telefoon.
Als je snel over wilt is het mogelijk nog een optie om een Fritzbox die dit wel ondersteunt te scoren op Marktplaats.OgWok schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:05:
[...]
Nee, dat automatisch ophalen werkt bij mij (nog) niet op de 7490.
[...]
Een 7490 werkt ook zonder problemenKNed schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:20:
[...]
Als je snel over wilt is het mogelijk nog een optie om een Fritzbox die dit wel ondersteunt te scoren op Marktplaats.
Edit: ik zie nu dat jij eerder gereageerd hebt dat die dat wel kan. Ook de voip instellingen? Dan moet @OgWok mogelijk nog eens goed kijken waarom het in zijn geval niet werkt?
[ Voor 44% gewijzigd door KNed op 04-06-2022 22:41 ]
Ja, paar dagen is een beetje optimistisch, ik was ook van plan om er druk op te zetten en maandag weer te bellen. Die mevrouw van helpdesk zei dat ze het een ander team liet regelen en ze kon al wel het nieuwe nummer annuleren. Maar tot dusver alleen bevestiging van opzegging gekregen.KNed schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:02:
[...]
Bij mij is dit ook fout gegaan. Maar na een paar telefoontjes eraan besteed te hebben gaan ze nu alsnog mijn oude nummer regelen.
Ben al sinds 20-04 bezig met ze om tekst en uitleg te krijgen sinds de uitfasering van Telfort profielen naar KPN toe. Waarom ze dit niet gewoon in de mail hadden gezet uiteindelijk de oplossing op dit forum gevonden. Maar dit hadden ze gewoon moeten melden bij zo'n wijziging en het gebruik van een eigen modem dat het e.e.a. aan de instellingen veranderd moest gaan worden. Tot op de dag van vandaag 0,0 reactie vanaf hun kant omdat ze weten dit verplicht zijn te melden.
precies dit, in mijn vakantie de "update" gepushed maar geen idee wat en waarom, inmiddels werkt alles weer naar behoren maar dat heeft me weer aardig wat uurtjes gekost voor ik achter deze thread kwam waar het antwoord in zatDJ_Soulfly schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:21:
Bovenstaand is dus precies een reden waarom ik nog in zijn geheel nog niet met de telefonie ben overgestapt naar hun toe en alleen het internet bij ze afneem. Internet is prima zolang ze je maar geen mail sturen over geplande onderhoudswerkzaamheden die ze heel kort vooraf aankondigen en na sluitingstijd van hun "Helpdesk" zodat je met vragen tot de volgende werkdag mag wachten.
Ben al sinds 20-04 bezig met ze om tekst en uitleg te krijgen sinds de uitfasering van Telfort profielen naar KPN toe. Waarom ze dit niet gewoon in de mail hadden gezet uiteindelijk de oplossing op dit forum gevonden. Maar dit hadden ze gewoon moeten melden bij zo'n wijziging en het gebruik van een eigen modem dat het e.e.a. aan de instellingen veranderd moest gaan worden. Tot op de dag van vandaag 0,0 reactie vanaf hun kant omdat ze weten dit verplicht zijn te melden.

communicatie vanuit budget kan zeker beter!
De maandelijkse rekening;
De laatste software-update van het modem.l van enige weken geleden.
Verder dus nooit een mailtje gehad over bijvoorbeeld zenderwijzigingen. Ik weet niet of dit bij KPN veel beter is.
Het zou dinsdag geregeld worden, dat was niet gebeurd. Toch maar weer even gebeld. Er werd me verzekerd dat het echt zou gaan gebeuren "want de taak stond nog open". Maar wanneer precies was nog niet bekend, "sowieso binnen een week".espresso schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:59:
[...]
Ja, paar dagen is een beetje optimistisch, ik was ook van plan om er druk op te zetten en maandag weer te bellen. Die mevrouw van helpdesk zei dat ze het een ander team liet regelen en ze kon al wel het nieuwe nummer annuleren. Maar tot dusver alleen bevestiging van opzegging gekregen.
Woensdagmiddag een melding van m'n Fritzbox dat 1 telefoonnummer al een uur geen connectie had. Even gecheckt en inderdaad, m'n oude nummer was netjes toegevoegd. Dus het tijdelijke nummer zelf verwijderd.
Ik zie nu in "MijnBudget" nog wel het tijdelijke nummer staan.

Ik kijk het wel even aan, als het tijdelijke nummer blijft staan dan maar weer eens bellen.
Conclusie: het loopt niet allemaal vlekkeloos, maar beetje bij beetje komen we er wel.
Bedankt voor de update! Wat een gedoe, zeg. Hier ook.KNed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 01:32:
[...]
Het zou dinsdag geregeld worden, dat was niet gebeurd. Toch maar weer even gebeld. Er werd me verzekerd dat het echt zou gaan gebeuren "want de taak stond nog open". Maar wanneer precies was nog niet bekend, "sowieso binnen een week".
Woensdagmiddag een melding van m'n Fritzbox dat 1 telefoonnummer al een uur geen connectie had. Even gecheckt en inderdaad, m'n oude nummer was netjes toegevoegd. Dus het tijdelijke nummer zelf verwijderd.
Ik zie nu in "MijnBudget" nog wel het tijdelijke nummer staan.![]()
Ik kijk het wel even aan, als het tijdelijke nummer blijft staan dan maar weer eens bellen.
Conclusie: het loopt niet allemaal vlekkeloos, maar beetje bij beetje komen we er wel.
Vandaag de mail gekregen met "Uw nummer zal vandaag geactiveerd zijn en dan kunt u via de vaste lijn bellen.".
Mijn fritzbox 3 x naar fabrieksinstellingen met de hoop dat hij de telefooninstelling ophaalt, maar dit mislukt. Toen de experiabox 10a maar aangesloten, maar zelfs daar doet de vaste lijn het niet op. Ik wacht het maar af.
Ik denk dat ik over ben, ik ga die hap gewoon porteren naar CheapConnect na afloop contract

Vanmiddag ineens geen internet meer. Budget gebeld. "Raar, in ons systeem bent u actief, maar KPN heeft vandaag het pakket opgezegd".
Wat is voor 99% zeker het geval: ik zat bij Solcon. Die gebruiken KPN. Nu naar Budget. Ook via KPN. Waarschijnlijk heeft Solcon doorgegeven dat de verbinding van meneer KNed opgezegd kan worden. En zo geschiedde...
Er is nu een spoed-procedure gestart bij KPN...
Al opgelost ?KNed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:04:
The story continues...
Vanmiddag ineens geen internet meer. Budget gebeld. "Raar, in ons systeem bent u actief, maar KPN heeft vandaag het pakket opgezegd".
Wat is voor 99% zeker het geval: ik zat bij Solcon. Die gebruiken KPN. Nu naar Budget. Ook via KPN. Waarschijnlijk heeft Solcon doorgegeven dat de verbinding van meneer KNed opgezegd kan worden. En zo geschiedde...
Streamen moet je sowieso of je nu bij kpn zit of bij budget dat is hoe viaplay werkt. Alleen tijdens F1 weekenden wordt op kanaal 225 op zaterdag en zondag tot het einde van dit F1 seizoen de wedstrijden uitgezonden.Arsene schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:14:
Gaat Budget Alles in 1 ook Viaplay aanbieden? Ik zie nog niks op hun website, terwijl KPN al wel Viaplay aanbiedt. Ik wil namelijk niet de hele tijd streamen om Premier League te kijken. Anders overweeg ik een overstap naar KPN.
Over enkele maanden loopt mijn 2 jarig contract ten einde en heb al een 'aanbieding' via "Mijn Budget"
voor €32,50 voor één of twee jaar. Betaal nu €30, per maand: internet only.
@Arsene Viaplay is een streaming dienst (behalve dan die F1 op zaterdag en zondag op kanaal 225). Of bedoel je misschien casten vanaf een ander device?Koekenbakkertje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:08:
[...]
Streamen moet je sowieso of je nu bij kpn zit of bij budget dat is hoe viaplay werkt. Alleen tijdens F1 weekenden wordt op kanaal 225 op zaterdag en zondag tot het einde van dit F1 seizoen de wedstrijden uitgezonden.
Ja, overstappen kan ook nog. Op de aanbiedingen en cashback kan je inderdaad besparen.tiguan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:41:
Ik vind de verlengingsaanbieding van Budget niets om over naar huis te schrijven. Overstappen naar een andere provider loont meer. Het is alleen wat onhandig, maar dat moet je ervoor over hebben.
Had gehoopt op een betere aanbieding als je weg wilt of zo. En wat daarvan de bedragen waren.
Dan kan ik een afweging maken over de toekomst. Want ook de abonnementen zullen veel duurder worden.
Wees daar maar zeker van...Daarbij ben ik op zich prima tevreden met Budget. Hoef niet weg...
Hang nog geschat minimaal anderhalf tot twee jaar vast aan VDSL voordat glasvezel in de straat arriveert.
wat een horror!KNed schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:04:
The story continues...
Vandaag klantenservice gebeld en zij konden de telefonie heel snel in de experiabox zetten en daar doet hij het nu prima op, echter mijn raspberry pi werkt niet met de v10a om een of andere vreemde reden.espresso schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:20:
[...]
Bedankt voor de update! Wat een gedoe, zeg. Hier ook.
Vandaag de mail gekregen met "Uw nummer zal vandaag geactiveerd zijn en dan kunt u via de vaste lijn bellen.".
Mijn fritzbox 3 x naar fabrieksinstellingen met de hoop dat hij de telefooninstelling ophaalt, maar dit mislukt. Toen de experiabox 10a maar aangesloten, maar zelfs daar doet de vaste lijn het niet op. Ik wacht het maar af.
Ik denk dat ik over ben, ik ga die hap gewoon porteren naar CheapConnect na afloop contract
Nu maar weer terug bij fritzbox, maar zoals bij sommigen hier krijg ik de telefonie-instellingen met geen mogelijkheid in de fritzbox geladen. Hoop dat het snel automatisch gebeurt anders maar vragen of ik het nummer kan porteren als we geen VoIP-gegevens krijgen
Advies aan overstappers:
Bedenk of je vaste lijn belangrijk is en overweeg je nummer te porteren naar een VoIP aanbieder zodat je dit gedoe niet krijgt!
Dan kun je net zo goed bij Budget blijven, alles gaat daar met een stream, op de F1 na.Arsene schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:14:
Gaat Budget Alles in 1 ook Viaplay aanbieden? Ik zie nog niks op hun website, terwijl KPN al wel Viaplay aanbiedt. Ik wil namelijk niet de hele tijd streamen om Premier League te kijken. Anders overweeg ik een overstap naar KPN.
En de kwaliteit van Viaplay is al niet zo denderend.
Mag ik vragen wat het probleem is met het inladen van de telefoniegegevens in de Fritzbox? Bij het overzetten van onze telefonie naar het KPN systeem in de Fritzbox heb ik gemerkt dat de Fritzbox een softwarefoutje heeft als je het KPN profiel gebruikt. Er wordt om jouw telefoonnummer gevraagd bij het instellen in nationaal formaat (bijv. 0103341010), vervolgens schijnt dat niet goed opgeslagen te worden en krijgt men de melding dat het aanmelden mislukt is. In dat geval moet je in het telefoniemenu het ingestelde profiel aanklikken en daar het telefoonnummer veranderen in internationaal formaat. Daarna werkte het bij mij wel. Aangezien Budget telefonie gewoon KPN is, zou jou dat wellicht ook kunnen helpen.espresso schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:02:
[...]
wat een horror!
[...]
Vandaag klantenservice gebeld en zij konden de telefonie heel snel in de experiabox zetten en daar doet hij het nu prima op, echter mijn raspberry pi werkt niet met de v10a om een of andere vreemde reden.
Nu maar weer terug bij fritzbox, maar zoals bij sommigen hier krijg ik de telefonie-instellingen met geen mogelijkheid in de fritzbox geladen. Hoop dat het snel automatisch gebeurt anders maar vragen of ik het nummer kan porteren als we geen VoIP-gegevens krijgen
Advies aan overstappers:
Bedenk of je vaste lijn belangrijk is en overweeg je nummer te porteren naar een VoIP aanbieder zodat je dit gedoe niet krijgt!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Bedankt voor je hulp!timmie1 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Mag ik vragen wat het probleem is met het inladen van de telefoniegegevens in de Fritzbox? Bij het overzetten van onze telefonie naar het KPN systeem in de Fritzbox heb ik gemerkt dat de Fritzbox een softwarefoutje heeft als je het KPN profiel gebruikt. Er wordt om jouw telefoonnummer gevraagd bij het instellen in nationaal formaat (bijv. 0103341010), vervolgens schijnt dat niet goed opgeslagen te worden en krijgt men de melding dat het aanmelden mislukt is. In dat geval moet je in het telefoniemenu het ingestelde profiel aanklikken en daar het telefoonnummer veranderen in internationaal formaat. Daarna werkte het bij mij wel. Aangezien Budget telefonie gewoon KPN is, zou jou dat wellicht ook kunnen helpen.
Met KPN (via KPN zelf afgesloten) was het zo dat bij het voor eerst instellen van de FRITZ!BOX, de telefoniegegevens automatisch werden aangeleverd. Ik weet zo niet of ik een foutmelding kreeg destijds, maar ben dankbaar voor jouw feedback wat betreft een probleem met het formaat.
Echter heb ik met KPN via Budget Thuis helemaal niets nadat ik het internet heb ingesteld. Heel vaak opnieuw verbonden, gereset & naar fabrieksinstellingen gezet, maar op geen enkele manier worden de SIP-gegevens geladen.
Mijn gebruikersnaam van de telefonie kan ik wel raden, maar het wachtwoord weet niemand. Ik heb het ook nog maar niet aan de klantenservice gevraagd, gezien de eerdere reacties op dit forum. Ik kan dus helaas helemaal niets instellen qua formaat e.d.
Edit:
Voor de duidelijkheid, de instellingen staan wel goed, heb het volgende aangevinkt:
Internet > Toegangsgegevens > Aanbiederdiensten > Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan (Deze instelling maakt het voor de internetaanbieder mogelijk om de internettoegangsgegevens en aanmeldingsgegevens voor internettelefonie veilig (versleuteld) naar deze FRITZ!Box te overdragen. Deze functie wordt niet door alle internet- en telefonieaanbieders ondersteund.)
[ Voor 12% gewijzigd door espresso op 15-06-2022 19:07 ]
Veel gebeld met de klantenservice. Je krijgt ze redelijk snel aan de lijn maar het kennisniveau van de medewerkers verschilt enorm. Sommigen praten echt onzin.
Uiteindelijk bleek dat ze niet kunnen achterhalen waarom KPN de lijn gestopt heeft. Kon ook niet ge-heractiveerd worden zonder nieuw contract. Dus huidige contract gestopt. En een dag later een nieuw contract aangemaakt tegen dezelfde voorwaarden. Daarop is nu de verbinding via een spoedprocedure opnieuw aangevraagd. Zou origineel pas per begin juli in kunnen gaan maar nu gaat het sneller zeggen ze. Maar hoe snel precies was dan weer niet bekend. Dus nog steeds geen internet. Hopelijk voor het weekend weer..Dat stoppen en opnieuw starten van het contract ging gelukkig met medewerkers met kennis van zaken.
Nu maar hopen dat alles verder goed verloopt
Ah, juist. In dat geval zou het wellicht een andere blokkade kunnen zijn. Is de FritzBox door BudgetThuis zelf geleverd, en is het modem-gedeelte van de FritzBox zelf in gebruik of hangt de Fritzbox binnen in een lokaal netwerk? Tijdens mijn vorige overstap heb ik mogen ervaren dat KPN verschillende blokkeringen op haar telefonieplatform heeft, waaronder een blokkering voor autoconfiguratie van telefonieinstellingen op apparaten die niet door de provider geleverd zijn. Tevens schijnt het niet mogelijk te zijn om zomaar een eigen telefonie-client binnen het lokale netwerk te draaien. Ik heb beide blokkades handmatig moeten laten uitschakelen via de technische dienst van KPN om telefonie op die manier werkend te krijgen.espresso schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:06:
[...]
Bedankt voor je hulp!
Met KPN (via KPN zelf afgesloten) was het zo dat bij het voor eerst instellen van de FRITZ!BOX, de telefoniegegevens automatisch werden aangeleverd. Ik weet zo niet of ik een foutmelding kreeg destijds, maar ben dankbaar voor jouw feedback wat betreft een probleem met het formaat.
Echter heb ik met KPN via Budget Thuis helemaal niets nadat ik het internet heb ingesteld. Heel vaak opnieuw verbonden, gereset & naar fabrieksinstellingen gezet, maar op geen enkele manier worden de SIP-gegevens geladen.
Mijn gebruikersnaam van de telefonie kan ik wel raden, maar het wachtwoord weet niemand. Ik heb het ook nog maar niet aan de klantenservice gevraagd, gezien de eerdere reacties op dit forum. Ik kan dus helaas helemaal niets instellen qua formaat e.d.
Edit:
Voor de duidelijkheid, de instellingen staan wel goed, heb het volgende aangevinkt:
Internet > Toegangsgegevens > Aanbiederdiensten > Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan (Deze instelling maakt het voor de internetaanbieder mogelijk om de internettoegangsgegevens en aanmeldingsgegevens voor internettelefonie veilig (versleuteld) naar deze FRITZ!Box te overdragen. Deze functie wordt niet door alle internet- en telefonieaanbieders ondersteund.)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Helaas heeft de v10A dezelfde issues. Het internet klapt er om de paar uur uit. Ik zie ook dat de lamp op de voorzijde van de router even later rood begint te branden. Uiteindelijk wordt deze na enkele minuten ook wel weer groen.ChillPascal schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:33:
[...]
Nadat het steeds slechter ging de afgelopen dagen had ik vandaag helemaal geen internet meer. Toch maar gebeld met de klantenservice. De dame aan de telefoon kon mij vertellen dat er veel issues waren na het updaten van de diverse modems. Schijnbaar werd er in veel gevallen een verkeerde versie van de software geïnstalleerd. De enige oplossing was vervangen van mijn modem. Ze sturen dus nu een v10A ter vervanging van mijn v10. Hopelijk lost dit het probleem op.
Niemand met dezelfde issues sinds de update?
toevallig dvs in gebruik ?ChillPascal schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:21:
[...]
Helaas heeft de v10A dezelfde issues. Het internet klapt er om de paar uur uit. Ik zie ook dat de lamp op de voorzijde van de router even later rood begint te branden. Uiteindelijk wordt deze na enkele minuten ook wel weer groen.
Niemand met dezelfde issues sinds de update?
Ik heb mijn Fritzbox aangesloten en ingesteld op 'KPN'. Internet werkt prima maar (IP)TV heel slecht. Ik krijg beeld en geluid voor 2 seconden, het beeld hangt en dan een melding 'verbinding verbroken'. Zappen naar een andere zender geeft dan weer 2sec beeld...enzoverder.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?
Edit: Ik heb het probleem nu opgelost door de STB direct aan te sluiten op de Fritzbox. Dus zonder switch (TP-Link TL-SG105). Is er een oplossing om het via switch te laten werken (ik heb deze wel nodig in mijn TV-kast)?
Wat is de verklaring dat het met Experiabox via dezelfde switch wel werkt en via de Fritzbox niet?
[ Voor 70% gewijzigd door DaTiezl op 16-06-2022 21:15 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Je bedoelt een draadloze verbindingsset, zo'n powerline adapter-systeem? Zo ja; dan nee, niet in gebruik.
Daarbij lijkt het telkens alsof het modem zichzelf herstart. Als ik goed time zie ik de lamp voorop nog rood of blauw branden i.p.v. groen. Anders gezegd, het probleem lijkt zich te bevinden in of voor het modem. Helaas kunnen ze via de klantenservice geen probleem vinden, behoudens dat ze dus wel kunnen zien dat het modem meerdere keren per dag gereset is/wordt.
Opvallend dat dus niemand hetzelfde probleem schijnt te hebben. Vooral aangezien het probleem zich voordoet sinds de update.
dan is het iniedergeval niet het draadloze verbindingset probleem.ChillPascal schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:11:
[...]
Je bedoelt een draadloze verbindingsset, zo'n powerline adapter-systeem? Zo ja; dan nee, niet in gebruik.
Daarbij lijkt het telkens alsof het modem zichzelf herstart. Als ik goed time zie ik de lamp voorop nog rood of blauw branden i.p.v. groen. Anders gezegd, het probleem lijkt zich te bevinden in of voor het modem. Helaas kunnen ze via de klantenservice geen probleem vinden, behoudens dat ze dus wel kunnen zien dat het modem meerdere keren per dag gereset is/wordt.
Opvallend dat dus niemand hetzelfde probleem schijnt te hebben. Vooral aangezien het probleem zich voordoet sinds de update.
toch bij hen een storingsticket zien aan te maken dat monteur op locatie is komt meten
En het is opgelost. Donderdag op vrijdagnacht een mailtje dat ik online was. Een krappe week offline geweest dus.KNed schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:19:
Veel gebeld met de klantenservice. Je krijgt ze redelijk snel aan de lijn maar het kennisniveau van de medewerkers verschilt enorm. Sommigen praten echt onzin.
Uiteindelijk bleek dat ze niet kunnen achterhalen waarom KPN de lijn gestopt heeft. Kon ook niet ge-heractiveerd worden zonder nieuw contract. Dus huidige contract gestopt. En een dag later een nieuw contract aangemaakt tegen dezelfde voorwaarden. Daarop is nu de verbinding via een spoedprocedure opnieuw aangevraagd. Zou origineel pas per begin juli in kunnen gaan maar nu gaat het sneller zeggen ze. Maar hoe snel precies was dan weer niet bekend. Dus nog steeds geen internet. Hopelijk voor het weekend weer..Dat stoppen en opnieuw starten van het contract ging gelukkig met medewerkers met kennis van zaken.
Nu maar hopen dat alles verder goed verloopt
Experiabox was wel gereset. Dus even wifi netwerk weer opnieuw instellen. Hopelijk kan ik er nu langer van genieten dan 3 weken...
En hopelijk gaat de hele administratieve afhandeling verder zonder haperingen.
(Ik had de Experiabox tijdens de offline tijd weer aangehangen. Vandaag weer de Fritzbox ingesteld)
[ Voor 3% gewijzigd door KNed op 18-06-2022 23:56 ]
Sorry, was behoorlijk ziek door corona. De fritzbox is door mij zelf gekocht en hij is direct verbonden met het glasvezelkastje, de experiabox zit niet aan de stroom. Tot op de dag van de overstap deed de telefonie het perfect via de fritzbox, met een abo van KPN zelf. Interessant wat betreft de blokkering.timmie1 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:49:
[...]
Ah, juist. In dat geval zou het wellicht een andere blokkade kunnen zijn. Is de FritzBox door BudgetThuis zelf geleverd, en is het modem-gedeelte van de FritzBox zelf in gebruik of hangt de Fritzbox binnen in een lokaal netwerk? Tijdens mijn vorige overstap heb ik mogen ervaren dat KPN verschillende blokkeringen op haar telefonieplatform heeft, waaronder een blokkering voor autoconfiguratie van telefonieinstellingen op apparaten die niet door de provider geleverd zijn. Tevens schijnt het niet mogelijk te zijn om zomaar een eigen telefonie-client binnen het lokale netwerk te draaien. Ik heb beide blokkades handmatig moeten laten uitschakelen via de technische dienst van KPN om telefonie op die manier werkend te krijgen.
Ik heb Budget Thuis gebeld met de vraag of ze niet even de telefoniegegevens kunnen resetten zodat ik weer kan bellen, dat zou ze proberen, maar toen kwam ze bij me terug met de mededeling dat ze mijn router niet kon vinden, die was offline. Toen uitgelegd dat mijn fritzbox aangesloten is en dat ik gehoopt had dat dat het zou oplossen. Toen gevraagd of het klopt dat de SIP-gegevens (nog) niet gegeven kunnen worden. Dat klopte. Toen gevraagd of ik gewoon vrij ben om mijn nummer te verhuizen (dat kan ook haast niet anders) en dat was inderdaad het geval. Dus gezegd dat ik dat maar ging doen dan, want we kregen het niet werkend op deze manier.
De nummerportering is geaccepteerd door KPN en vanaf volgende week zit ik bij CheapConnect
Ik had een soortgelijk probleem bij de overstap. Wat bij mij hielp was een complete reset (naar fabrieksinstellingen) van de fritzbox. Zit ook achter een switch bij de TV. Ik zat eerst bij KPN zelf, ook met zo'n STB van Arris. Na de reset waren alle instellingen wel goed geladen. (Hij leek wat instellingen vast te houden). Maar als jij nog niet al bij KPN zat dan durf ik niet te zeggen of het helpt. Maak in ieder geval een backup, die is zo teruggezet.DaTiezl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:28:
Ik zoek wat hulp bij het instellen van een Fritzbox 4060 op Budget Alles-in-1 (ter vervanging van Experiabox v10).
Ik heb mijn Fritzbox aangesloten en ingesteld op 'KPN'. Internet werkt prima maar (IP)TV heel slecht. Ik krijg beeld en geluid voor 2 seconden, het beeld hangt en dan een melding 'verbinding verbroken'. Zappen naar een andere zender geeft dan weer 2sec beeld...enzoverder.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?
Edit: Ik heb het probleem nu opgelost door de STB direct aan te sluiten op de Fritzbox. Dus zonder switch (TP-Link TL-SG105). Is er een oplossing om het via switch te laten werken (ik heb deze wel nodig in mijn TV-kast)?
Wat is de verklaring dat het met Experiabox via dezelfde switch wel werkt en via de Fritzbox niet?
Bedankt voor de update. Wat een ellende, ja. Fijn dat je aangesloten bent!KNed schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:52:
[...]
En het is opgelost. Donderdag op vrijdagnacht een mailtje dat ik online was. Een krappe week offline geweest dus.
Experiabox was wel gereset. Dus even wifi netwerk weer opnieuw instellen. Hopelijk kan ik er nu langer van genieten dan 3 weken...
(Ik had de Experiabox tijdens de offline tijd weer aangehangen. Vandaag weer de Fritzbox ingesteld)
Een beetje een kick, maar hoe loopt dit momenteel? Neem aan dat je niet onbeperkt op VDSL kan blijven, omdat dat lokaal dan op den duur de nek omgedraaid wordt?ThinkPad schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:42:
Ik heb ook glasvezel beschikbaar, maar zit vanwege de prijs nog op VDSL. De snelheid die ik haal (100/30) is voor mij voldoende.
Ik krijg december-januari glas, maar alle basisabbo's zijn vele malen duurder met glas, zelfs met lagere snelheden. Ik zit nu VDSL bij Budget, en voor die 32,50 vind ik 100/30 inderdaad ook genoeg. Werd of wordt jij op den duur toch afgesloten danwel dat je verplicht naar glas moe(s)t?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als ik nu op internetten.nl kijk dan zie ik alleen nog maar glasvezel (en Ziggo) als ik mijn adres invoer. Geen keuze meer voor VDSL.
Ik wacht het gewoon af en voor een volgend contract maar gewoon de meest voordelige glas optie kiezen. Mogelijk wordt het contract eerder opengebroken en kan ik kosteloos opzeggen?
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 24-06-2022 11:45 ]
KPN kondigt elk kwartaal nieuwe adressen aan om koper uit te zetten. Dat begon al in februari 2020.ThinkPad schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:33:
@MsG Ik heb momenteel nog VDSL, contract loopt nog tot augustus volgend jaar.
Als ik nu op internetten.nl kijk dan zie ik alleen nog maar glasvezel (en Ziggo) als ik mijn adres invoer. Geen keuze meer voor VDSL.
Ik wacht het gewoon af en voor een volgend contract maar gewoon de meest voordelige glas optie kiezen. Mogelijk wordt het contract eerder opengebroken en kan ik kosteloos opzeggen?
Als je op www.kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer intypt zie je hoe lang het nog duurt voordat bij jouw woning de koperaansluiting wordt uitgezet. Voor die tijd dient Budget je op glas om te zetten. Hoe ze dat doen qua contract en qua kosten is niet relevant. Ze weten dit al drie jaar namelijk.
Ze hoeven op zich geen contract open te breken. Als ze jou onder dezelfde voorwaarden (prijs dus vooral) op glas overzetten kan je niet opzeggen tot augustus 2023. Of dit hen wel of geen extra kosten oplevert is voor jou niet van belang.
NB: de reden dat je nu geen VDSL meer ziet als optie komt omdat, minimaal een jaar voordat de aansluiting echt uitgaat, deze wordt geblokkeerd voor nieuwe diensten. Jij kan dus nog wel van VDSL gebruik maken, maar als er een nieuwe bewoner in je woning zou komen kan die dat niet meer.
@MsG De prijs van een abonnement op glas als je dat nu nieuw zou afnemen hoeft niet hetzelfde te zijn als wanneer je al een abonnement hebt en je verplicht van VDSL wordt overgezet op glas. Die laatste kennen we niet want die zal niet op een website verschijnen neem ik aan...
[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 24-06-2022 12:12 ]
Ben benieuwd. Ik laat tegen die tijd wel even weer van mij horen.
Ik kan nog niets terugvinden in mijn portaal. Heb ook niets gehoord van Budget. Mijn telefoonnummer gaat volgende week woensdag officieel over. Als ik kijk dan krijg ik 3 keer " OopsOgWok schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:07:
@espresso Ik neem aan dat je voor de vaste telefonie niet meer aan Budget betaalt?
Internal Server Error". Ik zie wel het nieuwe nummer dat ik per abuis kreeg toegewezen, maar kan daar verder niets mee. Heb overigens nooit mijn geporteerde nummer gezien in dit portaal.
Het lijkt wel mijn verhaal van een jaar geleden. KPN verbinding gestopt en geen nieuw signaal meer van Budget. Na een maand over een weer bellen, 2x KPN monteur langs geweest, geen oplossing. Volgens KPN lag het aan Budget met de instellingen. Voorstel was uiteindelijk contract opzeggen en opnieuw aanvragen. Er was bij mij geen spoed procedure of iets dergelijks mogelijk. Het ging mij te lang duren en contract ontbonden (zat inmiddels al meer dan een maand zonder verbinding). Ziggo gebeld (onder druk van mijn vrouwKNed schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:52:
[...]
En het is opgelost. Donderdag op vrijdagnacht een mailtje dat ik online was. Een krappe week offline geweest dus.
Ik heb ze die vrijdag, zaterdag en maandag heel veel gebeld en voor mijn doen flink boos gedaan. Mogelijk heeft dat geholpenIngelogd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Het lijkt wel mijn verhaal van een jaar geleden. KPN verbinding gestopt en geen nieuw signaal meer van Budget. Na een maand over een weer bellen, 2x KPN monteur langs geweest, geen oplossing. Volgens KPN lag het aan Budget met de instellingen. Voorstel was uiteindelijk contract opzeggen en opnieuw aanvragen. Er was bij mij geen spoed procedure of iets dergelijks mogelijk. Het ging mij te lang duren en contract ontbonden (zat inmiddels al meer dan een maand zonder verbinding). Ziggo gebeld (onder druk van mijn vrouw). Gelukkig ging het bij Ziggo wel goed, binnen 2 dagen de spullen binnen en meteen verbinding. Ik kon nog wel een korting bedingen bij Ziggo maar dezelfde prijs als Budget kreeg ik daar echt niet voorelkaar. De bedoeling van de overstap was toch wel om iets te besparen wat helaas niet gelukt is bij Budget.
Ik hoop het iig niet nog een keer te ervaren. Een week zonder internet was voor een paar pubers hier in huis ongeveer het ergste wat je kan meemaken.
Hoorde nadien van mijn broer die een poos zakelijk (MKB) systeembeheer gedaan heeft dat het heel vaak fout gaat met ADSL abbo switching. Zo vaak dat ze daar uiteindelijk voor hun klanten altijd een nieuwe lijn aanvroegen en zodra die goed werkte de oude lijn opzegden. Geen switch maar puur nieuwe verbindingen.
Ik heb Experiabox v10 en een Experiabox v10a van Budget. Ik gebruik echter een eigen modem en probeer op te ruimen in huis. We hebben teveel spullen.
Eentje moet je sowieso thuis houden. Als je een storing hebt moet je eerst hun Experiabox aankoppelen voordat je geholpen kan worden.Djarune schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:32:
Weet iemand of ik de geleende modem(s) terug kan sturen zonder opzegging?
Ik heb Experiabox v10 en een Experiabox v10a van Budget. Ik gebruik echter een eigen modem en probeer op te ruimen in huis. We hebben teveel spullen.
Waarom je er dan nog eentje hebt is me een raadsel. Normaliter moet je wel eentje inleveren als je een andere krijgt. Maar ik zou ze wel contacteren. Zomaar iets opsturen is een recept voor gezeur aan het einde van je contract als je een keer overstapt.
Als ik het zo hoor kan ik de oude V10 terugsturen. Zal eens contact met ze opnemen. Thx.
ik heb zonet voor het eerst van budgetthuis.nl gehoord en ik heb waarschijnlijk wel interesse als ik kijk naar de prijzen en opties die ze aanbieden.
Nou ben ik op zoek naar ervaringen, is de levering en klantenservice een beetje goed?
En ik moet een eigen modem regelen?
(ik weet het, hiervoor is dit topic bedoeld maar om nou 72 paginas te gaan lezen...)
[ Voor 8% gewijzigd door tweakmember op 30-06-2022 18:41 ]
De lijn is gewoon kpn, je krijgt dat 10a modem en de klantenservice en levering is wat je van een goedkopere aanbieder kan verwachten.tweakmember schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:38:
Hallo
ik heb zonet voor het eerst van budgetthuis.nl gehoord en ik heb waarschijnlijk wel interesse als ik kijk naar de prijzen en opties die ze aanbieden.
Nou ben ik op zoek naar ervaringen, is de levering en klantenservice een beetje goed?
En ik moet een eigen modem regelen?
(ik weet het, hiervoor is dit topic bedoeld maar om nou 72 paginas te gaan lezen...)
Meestal gaat het goed maar als je pech heb duurt het allemaal wat langer
Niet alleen de lijn is KPN. Alles is hetzelfde als KPN maar dan net een tikje ouder. Dus niet het nieuwste modem van KPN maar 1 versie ouder. Niet de nieuwste 4K decoder maar een versie ouder. Verder zijn alle diensten hetzelfde, inclusief de ITV app en dergelijke.hjs schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:15:
[...]
De lijn is gewoon kpn, je krijgt dat 10a modem en de klantenservice en levering is wat je van een goedkopere aanbieder kan verwachten.
Meestal gaat het goed maar als je pech heb duurt het allemaal wat langer
Ik heb wel eens Budget thuis gehad, dat beviel goed. De klantenservice nooit nodig gehad.tweakmember schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:38:
ik heb zonet voor het eerst van budgetthuis.nl gehoord en ik heb waarschijnlijk wel interesse als ik kijk naar de prijzen en opties die ze aanbieden. Nou ben ik op zoek naar ervaringen, is de levering en klantenservice een beetje goed?
De aanbieding vind ik echter niet zo bijzonder. Je zit er 24 maanden aan vast en geen 12, de snelheid is max 100/30 omdat budget niet aan pair bonding doet. En zoals reeds opgemerkt, de hardware is van de een-na-laatste generatie. Qua prijs betaal je het eerste jaar 6x18,50 + 6x48,50 = 402 euro (50Mbps) of 6 euro meer voor 100Mbps.
Via de Breedbandwinkel kun je ook een beter abonnement scoren van KPN zelf voor 12x35 = 420 euro plus 25 voor de activatiekosten, samen 445. Maar je krijgt 60 euro cashback terug van de Breedbandwinkel, bovendien is dat een jaarcontract en geen twee jaar, de snelheid is hoger (200Mbps), de apparatuur is nieuwer en je krijgt entertainmentkorting, bijvoorbeeld netflix of spotify met korting als je ook je mobiele telefoon bij KPN hebt.
Over het voordeel van nieuwere hardware: ik heb nu een Box12 van KPN en geen V10a. Die laatste kan volgens mij geen dienst doen als master voor een uitbreiding met superwifi punten, dus je hebt er dan minimaal twee nodig waarvan de eerste bekabeld aangesloten moet worden aan de V10a. De Box12 is wel een master en daarom was ik met 1 superwifi punt klaar ipv met 2. Scheelt toch weer 4 tientjes.
Even als reactie en aanvulling: Je kunt bij Budget op de site ook gewoon kiezen voor een 1-jarig abonnement. 1e 6 mnd € 21,- daarna 6mnd € 50,- Totaal €426,- + €35,- aansluitkosten.grun93 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 03:53:
[...]
Ik heb wel eens Budget thuis gehad, dat beviel goed. De klantenservice nooit nodig gehad.
De aanbieding vind ik echter niet zo bijzonder. Je zit er 24 maanden aan vast en geen 12, de snelheid is max 100/30 omdat budget niet aan pair bonding doet. En zoals reeds opgemerkt, de hardware is van de een-na-laatste generatie. Qua prijs betaal je het eerste jaar 6x18,50 + 6x48,50 = 402 euro (50Mbps) of 6 euro meer voor 100Mbps.
Via de Breedbandwinkel kun je ook een beter abonnement scoren van KPN zelf voor 12x35 = 420 euro plus 25 voor de activatiekosten, samen 445. Maar je krijgt 60 euro cashback terug van de Breedbandwinkel, bovendien is dat een jaarcontract en geen twee jaar, de snelheid is hoger (200Mbps), de apparatuur is nieuwer en je krijgt entertainmentkorting, bijvoorbeeld netflix of spotify met korting als je ook je mobiele telefoon bij KPN hebt.
Over het voordeel van nieuwere hardware: ik heb nu een Box12 van KPN en geen V10a. Die laatste kan volgens mij geen dienst doen als master voor een uitbreiding met superwifi punten, dus je hebt er dan minimaal twee nodig waarvan de eerste bekabeld aangesloten moet worden aan de V10a. De Box12 is wel een master en daarom was ik met 1 superwifi punt klaar ipv met 2. Scheelt toch weer 4 tientjes.
KPN via Breedbandwinkel: 12 mnd voor € 37,- Totaal € 444,- + € 25,- aansluitkosten. Hier kun je nog wel een cashback krijgen van € 30,-
Het grote verschil komt daarna, bij Budget krijg je een verlengaanbod, dit zal tussen de € 45,- en 50,- liggen. Bij KPN betaal je dan €61,-. Wel iets om rekening mee te houden.
:strip_exif()/f/image/jph5xsepxwLXxAlGNjMF1dlk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z0IIJeBt9eIb3wuDJeRCkb8Q.jpg?f=fotoalbum_large)