Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Dan kan je nog steeds beter eerst een jaartje KPN nemen en dan overstappen naar Budget. Tenzij je geen zin in dat gedoe hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:34
Berpie74 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:31:
Even als reactie en aanvulling: Je kunt bij Budget op de site ook gewoon kiezen voor een 1-jarig abonnement. 1e 6 mnd € 21,- daarna 6mnd € 50,- Totaal €426,- + €35,- aansluitkosten.
KPN via Breedbandwinkel: 12 mnd voor € 37,- Totaal € 444,- + € 25,- aansluitkosten. Hier kun je nog wel een cashback krijgen van € 30,-
Ik krijg een betere aanbieding dan wat jij post, geen idee waarom. Misschien is het afhankelijk van de postcode? Ik krijg meer cashback, een 2x zo hoge snelheid en een lagere prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:18
grun93 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Ik krijg een betere aanbieding dan wat jij post, geen idee waarom. Misschien is het afhankelijk van de postcode? Ik krijg meer cashback, een 2x zo hoge snelheid en een lagere prijs.
Dat is gek. Als ik via jouw link mijn postcode en adres invul, dan krijg ik dezelfde aanbieding die jij ook hebt.
Ga ik naar de startpagina van Breedbandwinkel.nl en vul daar mijn gegevens in, dan krijg ik dat niet.... 8)7

Edit: Ik zie het al, jou link betreft internet en tv, geen bellen. Doe je bellen er bij dan krijg je de aanbieding die ik heb.

[Voor 9% gewijzigd door Berpie74 op 01-07-2022 11:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07

Mx. Alba

die/hen/zij

Ik krijg van Budget deze aanbiedingen:

Terwijl ik nu zolang ik lekker niets doe en mijn huidige contract door laat lopen €39,95 per maand betaal.

Niet echt een incentive om een nieuw contract aan te gaan dus... 5 maanden lang €6 goedkoper maar daarna 19 maanden lang €4 duurder, dan ben ik gemiddeld per maand zo'n €2 duurder uit.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:00
grun93 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 03:53:
[...]

Ik heb wel eens Budget thuis gehad, dat beviel goed. De klantenservice nooit nodig gehad.
De aanbieding vind ik echter niet zo bijzonder. Je zit er 24 maanden aan vast en geen 12, de snelheid is max 100/30 omdat budget niet aan pair bonding doet. En zoals reeds opgemerkt, de hardware is van de een-na-laatste generatie. Qua prijs betaal je het eerste jaar 6x18,50 + 6x48,50 = 402 euro (50Mbps) of 6 euro meer voor 100Mbps.

Via de Breedbandwinkel kun je ook een beter abonnement scoren van KPN zelf voor 12x35 = 420 euro plus 25 voor de activatiekosten, samen 445. Maar je krijgt 60 euro cashback terug van de Breedbandwinkel, bovendien is dat een jaarcontract en geen twee jaar, de snelheid is hoger (200Mbps), de apparatuur is nieuwer en je krijgt entertainmentkorting, bijvoorbeeld netflix of spotify met korting als je ook je mobiele telefoon bij KPN hebt.

Over het voordeel van nieuwere hardware: ik heb nu een Box12 van KPN en geen V10a. Die laatste kan volgens mij geen dienst doen als master voor een uitbreiding met superwifi punten, dus je hebt er dan minimaal twee nodig waarvan de eerste bekabeld aangesloten moet worden aan de V10a. De Box12 is wel een master en daarom was ik met 1 superwifi punt klaar ipv met 2. Scheelt toch weer 4 tientjes.
v10a kpn software die nu gebruikt wordt is ook gewoon Master voor super wifis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:45
tweakmember schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:38:
Hallo

ik heb zonet voor het eerst van budgetthuis.nl gehoord en ik heb waarschijnlijk wel interesse als ik kijk naar de prijzen en opties die ze aanbieden.

Nou ben ik op zoek naar ervaringen, is de levering en klantenservice een beetje goed?
En ik moet een eigen modem regelen?
(ik weet het, hiervoor is dit topic bedoeld maar om nou 72 paginas te gaan lezen...)
Lees toch maar even de laatste paar pagina's terug.
Spoiler: vaak gaat het goed, maar er zijn ook weleens problemen (ik ben helaas ervaringsdeskundige). Sommige mensen met eigen modems hebben problemen met Voip. Overall niet slecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:34
Excuses, verkeerde topic

[Voor 93% gewijzigd door grun93 op 05-07-2022 11:20]

• toonstra
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 14:59
Ik heb ook de aanbeiding van KPN gepakt.
Maar nu zie ik dat in het pakket van NLE ook de glasvezel converter zat, die heeft de monteur er destijds opgezet.
Kan ik nu deze laten zitten en verder gewoon aansluiten?
In het KPN pakket zit n.l. geen converter.
En krijg ik nu geen problemen met betrekking tot het terugsturen van het NLE c.q. Budget pakket.

PS Ik kwam van Tweak af die hadden een glasvezelmodem 5490

[Voor 7% gewijzigd door toonstra op 22-07-2022 18:26. Reden: PS toevoegen]

• jopoh
toonstra schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:23:
Ik heb ook de aanbeiding van KPN gepakt.
Maar nu zie ik dat in het pakket van NLE ook de glasvezel converter zat, die heeft de monteur er destijds opgezet.
Kan ik nu deze laten zitten en verder gewoon aansluiten?
In het KPN pakket zit n.l. geen converter.
En krijg ik nu geen problemen met betrekking tot het terugsturen van het NLE c.q. Budget pakket.

PS Ik kwam van Tweak af die hadden een glasvezelmodem 5490
NLE gebruikt de zelfde NT als KPN, dus gewoon laten zitten en gebruiken :D

• toonstra
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 14:59
jopoh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:27:
[...]

NLE gebruikt de zelfde NT als KPN, dus gewoon laten zitten en gebruiken :D
bedankt, zal wel goedkomen dan :9

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:12
Zojuist een mailtje gehad dat het tarief per 1 september verhoogt wordt. Bij de e-mail zat ook een hyperlink met een verlengaanbod. De link werkt niet en geeft de melding: OEPS… DAAR GING IETS MIS
Ik dacht dan maar even in te loggen bij Budget-Alles in 1. Ook dat gaat dus niet, ik kan wel inloggen in budget thuis en budget energie maar in Alles in 1 kom ik niet. Lekker verlengaanbod 8)7

Het mailtje:
Vanaf 1 september 2022 gelden onderstaande tarieven. De prijzen van eventuele extra pakketten blijven ongewijzigd.
Internet: € 34,- (Standaard 100Mb/s) per maand
Televisie: € 15,- per maand
Bellen: € 1,- per maand
Let op: Als u uw contract onlangs heeft verlengd, geldt deze prijswijziging niet voor u.
Uw verlengaanbod
We begrijpen dat het fijn is om te weten waar u aan toe bent. Daarom is het slim om uw tarieven voor een bepaalde periode vast te zetten. Zo voorkomt u prijswijzigingen. We hebben een persoonlijk en superscherp aanbod voor u klaargezet. U bekijkt dit aanbod via onderstaande button

[Voor 44% gewijzigd door Pedro_Newbie op 01-08-2022 21:51]

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-03 09:13
Inderdaad, hetzelfde hierzo. Slordig.
Sowieso zit hun verlengingslink vol met tracker-ellende, dus ik moest al wat blockers uitschakelen om de link werkend te krijgen.

• pauze
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-03 00:23

pauze

eindelijk

Pedro_Newbie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:49:
Zojuist een mailtje gehad dat het tarief per 1 september verhoogt wordt. Bij de e-mail zat ook een hyperlink met een verlengaanbod. De link werkt niet en geeft de melding: OEPS… DAAR GING IETS MIS
Ik dacht dan maar even in te loggen bij Budget-Alles in 1. Ook dat gaat dus niet, ik kan wel inloggen in budget thuis en budget energie maar in Alles in 1 kom ik niet. Lekker verlengaanbod 8)7

Het mailtje:
Vanaf 1 september 2022 gelden onderstaande tarieven. De prijzen van eventuele extra pakketten blijven ongewijzigd.
Internet: € 34,- (Standaard 100Mb/s) per maand
Televisie: € 15,- per maand
Bellen: € 1,- per maand
Let op: Als u uw contract onlangs heeft verlengd, geldt deze prijswijziging niet voor u.
Uw verlengaanbod
We begrijpen dat het fijn is om te weten waar u aan toe bent. Daarom is het slim om uw tarieven voor een bepaalde periode vast te zetten. Zo voorkomt u prijswijzigingen. We hebben een persoonlijk en superscherp aanbod voor u klaargezet. U bekijkt dit aanbod via onderstaande button
Ja, die kreeg ik ook van de week. Toevallig kwam ik er na een paar keer proberen wel door. Het aanbod: €50,- per maand voor 24 maanden vast, of €50,- per maand voor 12 maanden vast. Tel uit je winst (die exact 0 Euro is). Ik heb gelijk maar van de feedback knop gebruik gemaakt.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik heb ook dat verlengingsaanbod gekregen met de dode link. Momenteel betaal ik echter nog steeds € 26,50 p/m (met extra korting). Dus ik wacht de verhoging in september eerst wel even af. Ik verwacht op basis van bovenstaande niet direct een betere deal.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• Pedro_Newbie
Gewoon even bellen en dan doen ze een bod, vervolgens zeggen dat je dat wel een erg mager bod vindt, je krijgt dan vervolgens nog extra €5 korting per maand voor 6 of 3 maanden al naar gelang de contractduur (24 of 12 maanden)

• OgWok
  • Laatst online: 17:31

OgWok

U.N.C.L.E.

Is er al iemand die de SIP gegevens van Budget heeft gekregen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03 12:05
Hier een verlengaanbod gehad voor 35 euro per maand (Internet + bellen)
Nu wordt er 26 euro betaald omdat er ook 5 euro korting is vanwege een mobiel-abbo.

Nieuw aanbod zou dan 30 euro zijn. Dat noem ik niet echt een goed aanbod.
Wat gebeurd er als je niet op het aanbod ingaat ? En wat kan je voor elkaar krijgen als je belt ?
Betreft een 100/30 verbinding die al sinds april-2018 actief is.

• Berpie74
OgWok schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:21:
Is er al iemand die de SIP gegevens van Budget heeft gekregen?
Hier nog niet.
En ik denk niemand nog, dan was het hier vast gemeld

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-03 09:01
Mx. Alba schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:21:
Ik krijg van Budget deze aanbiedingen:

[Afbeelding]

Terwijl ik nu zolang ik lekker niets doe en mijn huidige contract door laat lopen €39,95 per maand betaal.

Niet echt een incentive om een nieuw contract aan te gaan dus... 5 maanden lang €6 goedkoper maar daarna 19 maanden lang €4 duurder, dan ben ik gemiddeld per maand zo'n €2 duurder uit.
Gaat het niet automatisch over naar iets, als je niet verlengd?
kevertje1977 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:06:
Hier een verlengaanbod gehad voor 35 euro per maand (Internet + bellen)
Nu wordt er 26 euro betaald omdat er ook 5 euro korting is vanwege een mobiel-abbo.

Nieuw aanbod zou dan 30 euro zijn. Dat noem ik niet echt een goed aanbod.
Wat gebeurd er als je niet op het aanbod ingaat ? En wat kan je voor elkaar krijgen als je belt ?
Betreft een 100/30 verbinding die al sinds april-2018 actief is.
Ik heb een verlengaanbod van €34, alleen internet 100Mb/s. Ik krijg ook de €5 korting, vanwege Budget Energie, maar daar wil/ga ik waarschijnlijk tegen het einde van het jaar weg.

Ik ben ook benieuwd wat er gebeurd als je niks doet en het contract loopt af (bij mij per 8-9). Of wat er eventueel mogelijk is met bellen.
Youfone, via Breedbandwinkel, lijkt interessanter, €295/jr => €24,58/mnd

• Mx. Alba
  • Laatst online: 18:07

Mx. Alba

die/hen/zij

Truus01 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:24:
Gaat het niet automatisch over naar iets, als je niet verlengd?
Ja ik heb nu een mailtje gekregen dat ze per 1 september de prijzen gaan verhogen maar dat ik wel een nieuw abonnement kan afsluiten. Die nieuwe verhoogde prijs is wat hoger dan die van dat aanbod, dus ik denk dat ik dan dat aanbod maar ga aannemend dan.

Maar ja, toch al met al nog een half jaar meegelift op de oude lagere prijs! Dus als je abonnement afloopt, wees niet te snel om een nieuwe af te sluiten, wacht tot ze "dreigbrieven" gaan sturen. :D

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53

MsG

Forumzwerver

Ik heb sinds een maand of iets dergelijks dat mijn VDSL-signaal echt wel meerdere keren per dag weg valt. Eerder hebben ze al eens een lijnmeting gedaan toen ik dit 1 keer per week had. Toen leek alles goed te zijn. Omdat Budget Thuis een Third-party internetaanbieder is, was het vorige keer immens lastig om ze te laten bewegen dat er echt iemand van KPN kwam.

Anderen wel goede ervaring met dit soort klachten? Ik zou nog een nieuw modem kunnen aanvragen om dat uit te sluiten.

De FEC-errors vliegen je ook om de oren als ik F5 doe in de router (Experiabox 10 van ZTE). CRC-errors blijft vrij laag, en verhoogd niet zo gauw.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• jopoh
Fec wordt hersteld dus niet zo heel spannend of hij moet het 100.000 tegelijk omhoog vliegen,
crc zou ik me meer druk om maken want dan verlies je pakketjes.

en heel snel wil je geen ander modem aangezien budget alleen nog meer werkt met v10a kan je beter de v10 hebben :)

zou gewoon budget bellen en vragen om een monteur

[Voor 21% gewijzigd door jopoh op 07-08-2022 23:00]

• MsG

MsG

Forumzwerver

CRC krijg ik ook, maar niet zo enorm. Als ik iets stream en ik kijk enkele minuten later weer naar het modem is CRC wel wat omhoog gegaan.

Het is altijd enkel Errors op de Down-lijn. Up is steevast 0.

[Voor 32% gewijzigd door MsG op 09-08-2022 20:11]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:55
MsG schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:10:
CRC krijg ik ook, maar niet zo enorm. Als ik iets stream en ik kijk enkele minuten later weer naar het modem is CRC wel wat omhoog gegaan.

Het is altijd enkel Errors op de Down-lijn. Up is steevast 0.

[Afbeelding]
Je hebt teveel CRC fouten.

Uit mijn hoofd mag dat er maximaal 1 per kwartier wezen. En volgens mij was dat al niet wenselijk.

• MsG

MsG

Forumzwerver

krakendmodem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Je hebt teveel CRC fouten.

Uit mijn hoofd mag dat er maximaal 1 per kwartier wezen. En volgens mij was dat al niet wenselijk.
En knalt de verbinding er ook uit door die CRC-errors? Of is dat compleet ongerelateerd? Ik heb voornamelijk last van de droppende verbinding. Zeker met thuiswerken icm een VPN-tunnel waar je dan weer volledig uit wordt gegooid. Zit nu maar op WiFi van de buren daarmee :|

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:55
MsG schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

En knalt de verbinding er ook uit door die CRC-errors? Of is dat compleet ongerelateerd? Ik heb voornamelijk last van de droppende verbinding. Zeker met thuiswerken icm een VPN-tunnel waar je dan weer volledig uit wordt gegooid. Zit nu maar op WiFi van de buren daarmee :|
Als er teveel fouten binnen korte tijd optreden, dan ervaar je inderdaad als een wegvallende verbinding. Het modem kan de verbinding dan niet meer vasthouden. (Vergelijk het met ruis op je FM radio).

De dsl zal dan opnieuw gaan syncen op een lagere snelheid, net zolang tot de lijn niet meer kritisch is en stabiel blijft.

Dus op den duur zal de snelheid nog verder naar beneden worden bijgesteld. Als je eerst de 100Mbit kon aantikken, dan zakt ie nu al aardig in.

Indien mogelijk even bellen met de helpdesk en zeggen dat je lijn af en toe wegvalt. En of ze dat ook kunnen zien.

Je aantal FEC fouten zijn ook wel erg hoog. Er is dus iets met je lijn aan de hand.

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 10-08-2022 21:30]

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-03 12:56
MsG schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

In het verleden had ik ook een gigantisch aantal CRC-errors en dat leidde tot een klapperende lijn. Zonder overdrijving had ik meer dan 20 syncs per dag, niet te doen.

KPN-monteur kwam langs en zette de verbinding over naar het andere aderpaar. Dat is ruim een jaar geleden gebeurd en sindsdien heb ik voor zover ik me kan herinneren geen enkele CRC-error meer gehad. Net even gekeken in m'n Fritzbox en over de afgelopen week staat de teller in ieder geval op 0.

Ik zou dus zeker contact zoeken met Budget/KPN om dit uit te laten zoeken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ga eerst even kijken of ik het modem weer dicht bij het aansluitpunt kan hangen. Het heeft jarenlang prima gewerkt op de manier hoe ik het nu heb, maar om eerst even alles uit te sluiten. Vorige keer was het ook best lastig te regelen, gezien budget voor dit soort werkzaamheden echte kpn-mensen moet regelen.

Ik woon in een flat, en ben ook weer onderdeel van een lasverbinding van Buren een paar etages lager, waarna het bij mij binnenkomt en ook nog eens vanuit de meterkast naar een plek in de muur gaat na de woonkamer.

[Voor 25% gewijzigd door MsG op 11-08-2022 08:45]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb wat aan de draadjes gezeten, en nu heb ik een stuk slechtere FEC en CRC-waarden, maar is de verbinding al 40 uur goed. Waarbij het eerst echt wel elke 2 a 3 uur er uitklapte. Ik wilde de draadjes later nog eens nalopen, maar kan het dus zijn dat er nog een andere factor is waardoor de verbinding er echt uitklapt, los van FEC en CRC errors? Immers is de verbinding nu CRC-technisch slechter, maar al veel langer online dan voorheen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gisteren een mail ontvangen van Budget dat ik actie moet ondernemen omdat DSL op mijn adres komt te vervallen per februari 2023 en ik naar glasvezel moet:
Beste xxxxxx,

U heeft als Budget Alles-in-1-klant een standaard internetverbinding via het netwerk van KPN. Deze verbinding wordt binnenkort niet meer ondersteund. Hierdoor is het op uw adres (xxxxxx-xx) vanaf februari 2023 niet meer mogelijk om te internetten via deze verbinding.

Wat betekent dit voor u?
Wij kunnen u vanaf februari 2023 alleen nog internet leveren op een glasvezelverbinding via het KPN-netwerk. Internetten via glasvezel is stabieler dan uw huidige verbinding en gemaakt voor de toekomst. Het is dus van belang dat u vóór februari 2023 glasvezel regelt op uw adres.

Door de hoeveelheid klanten die over moeten op glasvezel en een beperkte monteurscapaciteit raden wij u aan om zo snel mogelijk de aanvraag te doen.

Zo vraagt u glasvezelinternet aan
Overgaan op glasvezel regelt u eenvoudig zelf. U kiest ook zelf het geschikte moment waarop u de aansluiting wilt laten omzetten. Volg de volgende stappen:

Ga naar MijnBudget
Klik op uw adres
Klik op 'Pakketten'
Klik op 'Upgrade'
Kies voor glasvezelinternet

Als u nu uw upgrade aanvraagt, betaalt u tot maart 2023 dezelfde prijs voor glasvezel (50 & 100 Mb/s) als voor uw huidige internetabonnement.

Vragen?
Daar helpen we u natuurlijk graag bij! We zijn bereikbaar via 010 - 240 60 98, op werkdagen tussen 08.30 en 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Budget Alles-in-1
Ik betaal nu €44 p/m (Internet 100/30 en TV). Ik wil eigenlijk van dit moment gebruik maken om over te stappen. KPN heeft bijv. deze aanbieding van €35 p/m (ongeacht de snelheid die je kiest, 1Gbit kan dus ook voor die prijs!). Met het upgraden naar glasvezel bij Budget sluit ik waarschijnlijk een nieuw contract af, dat wil ik niet. Het huidige contract loopt nog tot augustus volgend jaar.

Even nadenken wat een handige strategie is. Denk sowieso dat ik even moet bellen.

CC @MsG @Barre73

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MsG

MsG

Forumzwerver

ThinkPad schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:18:
Gisteren een mail ontvangen van Budget dat ik actie moet ondernemen omdat DSL op mijn adres komt te vervallen per februari 2023 en ik naar glasvezel moet:

[...]

Ik betaal nu €44 p/m (Internet 100/30 en TV). Ik wil eigenlijk van dit moment gebruik maken om over te stappen. KPN heeft bijv. deze aanbieding van €35 p/m (ongeacht de snelheid die je kiest, 1Gbit kan dus ook voor die prijs!). Met het upgraden naar glasvezel bij Budget sluit ik waarschijnlijk een nieuw contract af, dat wil ik niet. Het huidige contract loopt nog tot augustus volgend jaar.

Even nadenken wat een handige strategie is. Denk sowieso dat ik even moet bellen.

CC @MsG @Barre73
Grappig, ik was precies hetzelfde van plan. Bij mij is tot december nog VDSL, maar gezien die fysieke lijn hier een beetje shabby is, wil ik dus ook via die actie alvast naar KPN, en dan pair bonding kiezen, zodat ze alle 4 de koperdraadjes weer even goed in orde maken. En na december, als het hier dan glas is, kon ik, volgens de mevrouw aan de telefoon, dan binnen deze aanbieding voor 35 euro ook gewoon het Gigabit abonnement kiezen.

Als je via de telefoon afsluit heb je geen aansluitkosten trouwens. Maar de cashback op KPN is via cashback-sites hoger, dus ik heb dat maar niet meteen gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe KPN gaat oplossen dat ik nu VDSL tot de woonkamer heb, en straks ineens glas die stopt tot de meterkast.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
MsG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:51:
[...]

Als je via de telefoon afsluit heb je geen aansluitkosten trouwens. Maar de cashback op KPN is via cashback-sites hoger, dus ik heb dat maar niet meteen gedaan. Ik ben wel benieuwd hoe KPN gaat oplossen dat ik nu VDSL tot de woonkamer heb, en straks ineens glas die stopt tot de meterkast.
Dan komt je modem in de meterkast en kan je zelf extra WiFi zenders bij kopen, KPN is benieuwd hoe jij dat gaat oplossen ;-)

[...]

Fijn dat je dit deelt, ben ik altijd benieuwd naar geweest. Lang gelden heb ik ooit eens een excel gemaakt met het vergelijk. En voor mijzelf besloten dat ik liever direct KPN klant ben, omdat ik echt jeuk krijg van downtime en een langdradige klantenservice. Ik leg dan liever een handvol euros bij om direct bij de bron een abonnement af te nemen.

Eigenlijk geef je het zelf al aan als je het 35e abonnement van KPN direct kan scoren, snel wegwezen bij Budget.

oude info maar ter illustratie:

[Voor 5% gewijzigd door stormfly op 08-09-2022 09:21]

• ThinkPad

ThinkPad

Technisch gezien is BudgetThuis prima hoor. Ben er al sinds 2017 klant, toen het nog NLEx heette. Heb in al die jaren nooit echt serieuze downtime gehad. De klantenservice dus ook niet vaak nodig gehad. De keren dat ik ze wel nodig had ging niet altijd even soepel nee.

Maar de markt is veranderd, ze kunnen met hun huidige prijzen niet meer meekomen naar mijn idee.

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2022 10:09]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is wel maar een jaar-stunt. Als je alle vinkjes aanzet qua snelheid en dergelijke betaal je na een jaar wel 60+, maar ik ga natuurlijk weer overstappen na dat jaar.
stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:14:
[...]

Dan komt je modem in de meterkast en kan je zelf extra WiFi zenders bij kopen, KPN is benieuwd hoe jij dat gaat oplossen ;-)
Daar ga ik het gesprek nog wel even over aan. De hele infrastructuur is hier qua kabellengte en getrokken kabels ingericht op de woonkamer als bron, en niet de meterkast.

Maar ik herken de noodzaak om eens bij een firstparty te zitten, waarbij de aansluitmonteur ook gewoon alles mag doen. Ipv dat de reseller weer KPN moet inschakelen voor alles, zoals het nu bij NLex ging.

[Voor 14% gewijzigd door MsG op 08-09-2022 09:30]

• stormfly
MsG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:

Daar ga ik het gesprek nog wel even over aan. De hele infrastructuur is hier qua kabellengte en getrokken kabels ingericht op de woonkamer als bron, en niet de meterkast.
Je hebt zelf met de aannemer bepaald waar het glas gemonteerd zou worden, of kocht je de woning in deze staat?

• ThinkPad

ThinkPad

MsG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:
Het is wel maar een jaar-stunt. Als je alle vinkjes aanzet qua snelheid en dergelijke betaal je na een jaar wel 60+, maar ik ga natuurlijk weer overstappen na dat jaar.
[...]
Eerder tegen de 80-90 euro denk ik. Maar daar ben ik mij bewust van. Maar kijk eens op internetten.nl, er zijn wel meer aanbiedingen waarbij je in het eerste jaar een maandbedrag van 35-37'ish hebt. Tegen die tijd stap ik idd ook wel weer over.

Maar goed, aanbiedingen van andere aanbieders zijn hier off-topic. Ik denk dat ik ga kijken of ik met BudgetThuis kan afstemmen dat ze nog tot 31-12 leveren. KPN laat ik dan per 1-1 in gaan. Heb ik het administratief ook netjes (energie doe ik ook per 1-1, makkelijker rekenen e.d.). Als ze het contract niet willen openbreken en mij willen laten gaan, dan ga ik voor glas leveren voor dezelfde prijs en de originele einddatum van het contract (augustus 2023) in stand houden.

[Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2022 09:35]

• stormfly
ThinkPad schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:32:
[...]

Eerder tegen de 80-90 euro denk ik. Maar daar ben ik mij bewust van. Maar kijk eens op internetten.nl, er zijn wel meer aanbiedingen waarbij je in het eerste jaar een maandbedrag van 35-37'ish hebt. Tegen die tijd stap ik idd ook wel weer over.

Maar goed, aanbiedingen van andere aanbieders zijn hier off-topic. Ik denk dat ik ga kijken of ik met BudgetThuis kan afstemmen dat ze nog tot 31-12 leveren. KPN laat ik dan per 1-1 in gaan. Heb ik het administratief ook netjes (energie doe ik ook per 1-1, makkelijker rekenen e.d.).
Ik zou nooit in een vakantieperiode overstappen, zoals ik zei heb een hekel aan downtime _/-\o_ Veel teams halve of verminderde bezetting etc.

[Voor 3% gewijzigd door stormfly op 08-09-2022 09:35]

• ThinkPad

ThinkPad

stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:35:
[...]

Ik zou nooit in een vakantieperiode overstappen, zoals ik zei heb een hekel aan downtime _/-\o_ Veel teams halve of verminderde bezetting etc.
Het voordeel is dat het twee aparte mediums zijn: BudgetThuis op DSL en KPN op glas. Het kan dus prima naast elkaar bestaan. De providers hoeven niet op elkaar te wachten.

• MsG

MsG

Forumzwerver

stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:31:
[...]

Je hebt zelf met de aannemer bepaald waar het glas gemonteerd zou worden, of kocht je de woning in deze staat?
Koop? Was het maar zo'n feest :-P. Ik woon sociale huur, en dat is eenzijdig door Orsahel/KPN/Volkerwessel besloten dat glas in de meterkast uitkomt, terwijl de klassieke VDSL-lijn keurig wordt doorgelust in de muur naar de woonkamer toe (want in 1971, wilde men niet vanuit de meterkast telefoneren, maar veelal vanuit de woonkamer)
stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:35:
[...]

KPN heeft een overstapservice en garandeerde dat dit naadloos zou overstappen, en dat er geen downtime zou zijn.

[Voor 25% gewijzigd door MsG op 08-09-2022 09:40]

• stormfly
ThinkPad schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:36:
[...]

Het voordeel is dat het twee aparte mediums zijn: BudgetThuis op DSL en KPN op glas. Het kan dus prima naast elkaar bestaan. De providers hoeven niet op elkaar te wachten.
Houd ons op de hoogte :+ als je het echt los ziet, zonder overstap service zou ik hem 10 dagen eerder laten starten :P

• Pedro_Newbie
Is er iemand die momenteel WEL kan inloggen in MijnBudget Alles in 1?
Ik wil even kijken of het nieuwe contract goed verwerkt is maar blijkbaar mag ik die niet zien :-)
Inloggen in MijnBudget Energie gaat zonder moeite, ook inloggen in MijnBudget Thuis(de "verzamelpagina") gaat zonder problemen.
In MijnBudget Alles in 1 blijft er een groen lijntje boven in de pagina lopen en na enige tijd wordt er weer om een inlognaam en wachtwoord gevraagd

• ThinkPad

ThinkPad

Ik heb hetzelfde issue hier.

Edit: @Pedro_Newbie De site werkt inmiddels weer.
Edit2: Nee, toch nog niet :P Kan nu wel inloggen, maar krijg nog allemaal errors.

[Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2022 11:29]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46

[...]

CC @MsG @Barre73
Dank voor het delen. Goed te zien dat Budget ook is begonnen met het informeren van bestaande DSL klanten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
MsG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:51:
[...]

Grappig, ik was precies hetzelfde van plan. Bij mij is tot december nog VDSL, maar gezien die fysieke lijn hier een beetje shabby is, wil ik dus ook via die actie alvast naar KPN, en dan pair bonding kiezen, zodat ze alle 4 de koperdraadjes weer even goed in orde maken. En na december, als het hier dan glas is, kon ik, volgens de mevrouw aan de telefoon, dan binnen deze aanbieding voor 35 euro ook gewoon het Gigabit abonnement kiezen.

Ik ben in de war.. Tot december nog VDSL? Betekent dat dat jouw aansluiting ook per februari 2023 helemaal uitgaat (check zelf op www.kpnnetwerk.nl)?
In dat geval kan je namelijk niet overstappen op VDSL bij KPN want de koperlijn is dan al lang en breed geblokkeerd voor nieuwe aanvragen. Al sinds begin dit jaar.
Of bedoel je dat naar verwachting je in december een glasvezelaansluiting binnenkrijgt?

NB: Glas in meterkast -> 1 UTP kabel richting woonkamer is voldoende. Bijvoorbeeld via een bestaande coax of telefoonkabel buis (die dan leeggetrokken wordt). Dan kanje modem in de woonkamer en daar moet toch alles heen dus dan kan het weer.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Per oktober / december (ik verwacht nog wel enige uitloop, in deze tijden van krapte) wordt glasvezel voor het eerst beschikbaar, dus ik vermoed dat VDSL nog wel eventjes kan, anders zou betekenen dat ik pas naar KPN kan als het glasvezel er is, wat ook een optie was in het abonnement. Maar ik heb liever dat m'n ISRA nog even wordt opgepoetst, vandaar dat ik nu al naar KPN wil. Het kan immers best zijn dat ik na een jaartje glas, weer naar VDSL ga als dit daarna goedkoper is (ik weet niet hoe lang dat parallel actief blijft).

• Barre73
MsG schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:08:
Per oktober / december (ik verwacht nog wel enige uitloop, in deze tijden van krapte) wordt glasvezel voor het eerst beschikbaar, dus ik vermoed dat VDSL nog wel eventjes kan, anders zou betekenen dat ik pas naar KPN kan als het glasvezel er is, wat ook een optie was in het abonnement. Maar ik heb liever dat m'n ISRA nog even wordt opgepoetst, vandaar dat ik nu al naar KPN wil. Het kan immers best zijn dat ik na een jaartje glas, weer naar VDSL ga als dit daarna goedkoper is (ik weet niet hoe lang dat parallel actief blijft).
Ah zo.. Laten we als uitgangspunt nemen dat je glasverbinding in december wordt opgeleverd in de woning.
Dan wordt de koperverbinding in januari 2023 aangekondigd voor uitschakeling drie jaar later. Dus januari 2026.
Maar.. al per januari 2024 is deze niet meer te bestellen voor nieuwe abonnementen (blokkade op aanvragen). Dus overstappen naar glas en een jaar later terug naar VDSL zou dat net wel/net niet kunnen (overstap bestellen in december 2023 kan dan nog net met activatie in januari 2024.

Het hangt dus allemaal een beetje af van wanneer een abonnement dan eindigt. Als je nu naar KPN overstapt gaat je abonnement dus binnenkort in en ook een tussentijdse overstap naar glas levert je geen nieuw contract op. Dus je contract eindigt dan ook ergens in de herfst van 2023. Dan zou je dus in theorie nog terug kunnen naar VDSL. Maar pairbonding is alleen bij KPN mogelijk en daar kan je niet terug naar VDSL (heeft ook geen zin want kost net zoveel). Dus zou je weer terugvallen op een enkele lijn bij een budget DSL provider.

• MsG

MsG

Forumzwerver

ja dat is prima. De enige reden dat ik pairbonding neem is A omdat het kan (abonnement is een jaar lang 35, ongeacht wat je kiest), en B dat alle 4 de pairs dan echt goed gemaakt moeten worden/zijn, dus dat de koperdraad dan mogelijk even nog wat wordt verbeterd (is een drama in zo'n oude flat).

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:36
Als 1 van de 2 lijntjes defect is wordt deze ondanks je bvdsl aanvraag niet meer hersteld. Je krijgt dan de optie voortzetting van abo op 1 lijn of annulering.

• Barre73
gjtm schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:55:
Als 1 van de 2 lijntjes defect is wordt deze ondanks je bvdsl aanvraag niet meer hersteld. Je krijgt dan de optie voortzetting van abo op 1 lijn of annulering.
Als de lijn echt niet goed meer is klopt dat. Maar in dit geval zal de monteur dus de bestaande koperkabel opnieuw op een nieuw ISRA punt afmonteren. Daarbij wordt alles weer netjes schoongemaakt en goed vastgezet. Dat zou al kunnen zorgen voor verbetering.

• stormfly
gjtm schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:55:
Barre73 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:03:
[...]

Als de lijn echt niet goed meer is klopt dat. Maar in dit geval zal de monteur dus de bestaande koperkabel opnieuw op een nieuw ISRA punt afmonteren. Daarbij wordt alles weer netjes schoongemaakt en goed vastgezet. Dat zou al kunnen zorgen voor verbetering.
Volgens mij is de vuistregel: ze gaan er niet meer voor graven, dat loont niet meer tov de al reeds geplande glasverbinding.

• ThinkPad

ThinkPad

[...]
Vanochtend 2x gebeld met BudgetThuis, maar het contact was vrij chaotisch. Medewerkers die niet echt duidelijk antwoord gaven, rumoer op de achtergrond etc. Het was ook erg druk gaf men aan.

Via de chat nog even geprobeerd maar dat werd tot 2x toe afgebroken net toen ik aan de beurt was. Uiteindelijk wel gelukt en antwoord op m'n vragen gekregen:
  • Bij de 'upgrade' van DSL naar glasvezel ga je géén nieuw contract aan. Dit valt gewoon binnen je bestaande contract, de einddatum blijft gewoon in stand. Dat is gunstig. En tot maart 2023 dus gewoon tegen tarief wat je nu ook betaalt. Dit ga ik dan ook in gang zetten. Eerstvolgende omzetmogelijkheid bij handmatig plannen is (per vandaag) 23-9 volgens de site, twee week dus.
  • Eerder kosteloos het contract ontbinden is niet mogelijk geeft men aan, tenzij je het wil afkopen :+ In februari/maart ligt dit misschien anders, maar is nog niets over bekend.
  • Men zal vóór februari 2023 nog een nieuwe prijsaanbieding doen. Dit wordt vanaf juni al gedaan geven ze aan, gaat in batches. Aangezien het dan een prijswijziging betreft, verwacht ik dat je dan wel van het contract af moet kunnen, kijkende naar Consuwijzer

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Ik heb een vraag over budget en hoop dat jullie daarmee kunnen helpen.

Ik heb in juli per 28-09-22 mijn contract verlengd op basis van dat mijn nieuwe maandbedrag €48 per maand zou worden. Ik heb het toen vergeleken met anderen en dacht dan blijf ik bij budget. Op zich redelijk tevreden en zou elders niet veel goedkoper kunnen.

Heb hiervan ook een bevestiging gekregen, maar mijn contract was nog niet in te zien, de link werkte telkens niet.

Nu kreeg ik vorige week een email dat ik mijn contract kon verlengen. Ik dacht daar gaat iets niet goed, ook omdat ik mijn nieuwe contract niet in kon zien en mijn huidig maandbedrag ook anders was.

Hierom heb ik contact opgenomen met budget en het blijkt dat mijn contract wél gewoon verlengd is, maar dat de kosten €64 per maand worden. Dit schijnt te komen doordat het bedrag waarmee ze je lekker maken, alleen het basis bedrag is en niet inclusief het opnemen en ESPN pakket. Dat was nergens duidelijk aangeven en ik ben van mening als je in het overzicht ziet dat je nieuwe maandbedrag €48,- wordt, er niet stiekem nog iets bijkomt.

Daarbij komt dat ik het naderhand niet heb na kunnen kijken en nu willen ze de contractverlenging niet ongedaan maken. Denken jullie dat ik wel het recht heb dit ongedaan te maken?
Zoals gezegd zou het nieuwe contract per 28-09 ingaan, maar heb ik akkoord voor de verlenging geven per eind juli. De officiële bedenktijd zit er daarmee natuurlijk al een tijdje op, maar het moet dan wel kloppen met wat ik krijg en ik heb het dus niet kunnen controleren.

Baal hier echt van en voel ook bij de neus genomen door Budget...😡

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Partijen als Budget sturen je nooit een PDF met je contact maar linken naar hun website..
Dat kunnen ze naar believen verwijderen!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:46
Lijkt mij niet rechtsgeldig maar ik ben geen jurist. Sowieso zou ik er alles aan doen om bij zo'n club weg te komen als ze zo met hun klanten om denken te kunnen gaan. Getuigt van geen enkel respect naar de klant toe.

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Nou uiteindelijk een klacht ingediend en na 6 werkdagen nog geen reactie, terwijl ze beloofden binnen 5 werkdagen te reageren.

Dus toch maar gebeld en blijkt dat ze de contractverlenging ongedaan gemaakt hebben. Al meteen de dag nadat ik de klacht had ingediend, dus dat is dan weer netjes.

Nu toch maar weer rechtstreeks naar KPN of misschien terug naar Ziggo....

[Voor 11% gewijzigd door onnaj op 15-09-2022 17:06]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 15:35
Ben afgelopen week overgestapt van Budget naar KPN. Budget deed een aanbod, maar dat was niet leesbaar in mijnbudget vanwege een storing. Na 3x gekeken te hebben of de storing verholpen was , was ik er klaar mee en ben naar KPN overgestapt en heb voor een jaar internet + tv met opnemen voor 40 euro in de maand. Volgend jaar is Budget weer aan de beurt

• Truus01
Mx. Alba schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:45:
Maar ja, toch al met al nog een half jaar meegelift op de oude lagere prijs! Dus als je abonnement afloopt, wees niet te snel om een nieuwe af te sluiten, wacht tot ze "dreigbrieven" gaan sturen. :D
Ik ben na het einde van het contract direct overgezet naar het duurdere variabele contract. Variabel, dus kan lager zijn, maar die kans is klein. Dus toch maar wel snel op zoek naar een goedkopere. (In mijn geval Youfone via Breedbandwinkel.)

• Barre73
Truus01 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:52:
[...]

Ik ben na het einde van het contract direct overgezet naar het duurdere variabele contract. Variabel, dus kan lager zijn, maar die kans is klein. Dus toch maar wel snel op zoek naar een goedkopere. (In mijn geval Youfone via Breedbandwinkel.)
Het is geen energie contract..
Je bent niet overgezet naar een duurder variabel contract. Je hebt nog steeds hetzelfde contract maar de afgesproken korting is verlopen en dus is het duurder geworden (het kan dus nooit goedkoper worden tenzij je een nieuwe contracttermijn kan afspreken met nieuwe kortingen).
Daarnaast is je contract automatisch van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gegaan waardoor je met een maand opzegtermijn weg mag. Dat kan je variabel noemen maar zo heet het niet in de telecommarkt.

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:22
Ik krijg heel moeilijk contact met budget alles in 1. Wellicht heeft iemand hier antwoord op mijn vraag.
Wij hebben een abonnement voor internet+tv t/m 12/12/2023. Wij hebben echter ons huis verkocht en gaan tijdelijk naar een huurwoning waar internet en tv al bij inzit.

Kan ik dit abonnement met maand opzegtermijn gewoon opzeggen? Of kan je zoiets wellicht pauzeren?

Hopelijk heeft iemand een vergelijkbare situatie gehad!

• Barre73
Thomas19903 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:14:
Ik krijg heel moeilijk contact met budget alles in 1. Wellicht heeft iemand hier antwoord op mijn vraag.
Wij hebben een abonnement voor internet+tv t/m 12/12/2023. Wij hebben echter ons huis verkocht en gaan tijdelijk naar een huurwoning waar internet en tv al bij inzit.

Kan ik dit abonnement met maand opzegtermijn gewoon opzeggen? Of kan je zoiets wellicht pauzeren?

Hopelijk heeft iemand een vergelijkbare situatie gehad!
12 december 2023? Heb je dan een tweejarig contract afgesloten?

De Algemene Voorwaarden zijn vrij duidelijk:

Zowel u als Budget Alles-in-1 kunnen de Overeenkomst ontbinden indien i) u komt te overlijden of ii) u binnen Nederland verhuisd bent naar een locatie waar Budget Alles-in-1 de Dienst of een vergelijkbare dienst niet kan leveren omdat het door Budget Allesin-1 geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor de Aansluiting noodzakelijke voorwaarden.

Ik vermoed dat er op het adres waar je tijdelijk komt te wonen technisch gezien wel Budget kan worden geleverd. Als er maar een KPN lijn is (DSL of glas) met voldoende bandbreedte (10 Mbit kan al genoeg zijn). Dat deze dan niet gebruikt zou kunnen worden omdat er al een abonnement van iemand anders op loopt doet dan niet ter zake. Ik geef je weinig kans ben ik bang...
Maar... als er op je tijdelijke adres ook technisch gezien geen Budget aangevraagd kan worden, dan kan je opzeggen binnen je contract.

Pauzeren heb ik nergens kunnen vinden in de voorwaarden maar aangezien Budget alles bij KPN moet inkopen denk ik niet dat dat een optie is. KPN kent deze optie namelijk ook niet.

[Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 19-09-2022 13:36]

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:06
Vandaag werd ik gebeld door iemand die zei van Budgetallesin1 te zijn met de mededeling dat KPN hier gaat stoppen met ADSL In mijn Budgetallesin1 omgeving online kan ik er niks over vinden (wel interne server errors onderaan de pagina). Ons nieuwe contract voor twee jaar is juist afgelopen week ingegaan.

Kan Budget/KPN zomaar stoppen met ADSL? Ik krijg online alleen de optie tot upgrade naar glasvezel, maar ik zie alleen maar prijzen tot 17-03-2023. Ik ga natuurlijk niets afsluiten zonder verdere info.

Iemand bekend hiermee?

• stormfly
Martin7182 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:58:
Vandaag werd ik gebeld door iemand die zei van Budgetallesin1 te zijn met de mededeling dat KPN hier gaat stoppen met ADSL In mijn Budgetallesin1 omgeving online kan ik er niks over vinden (wel interne server errors onderaan de pagina). Ons nieuwe contract voor twee jaar is juist afgelopen week ingegaan.

Kan Budget/KPN zomaar stoppen met ADSL? Ik krijg online alleen de optie tot upgrade naar glasvezel, maar ik zie alleen maar prijzen tot 17-03-2023. Ik ga natuurlijk niets afsluiten zonder verdere info.

Iemand bekend hiermee?
Jeps KPN schakelt DSL uit als je de mogelijkheid hebt tot het afnemen van glasvezel. De oude techniek gaat daadwerkelijk uitgeschakeld worden.

Je zult een keuze moeten maken, heb je glasvezel mogelijkheden?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:18

Iemand bekend hiermee?
Ja, daar waar glasvezel aanwezig is schakelt KPN Netwerk na verloop van tijd het kopernetwerk uit.

• jopoh

Iemand bekend hiermee?
Ja kan kpn zeker mee stoppen omdat al veel langer aangekondigd is, aangezien ze geen 2 netwerken naast elkaar gaan onderhouden en glasvezel gewoon de toekomst heeft.

https://www.kpn-wholesale...iensten-gefaseerd-uit.htm

en op kpnnetwerk https://www.kpnnetwerk.nl/ postcode check kan je het ook zien.

dus ja je kan je abbo binnen budget laten omzetten na glasvezel of je abbo opzeggen en provider na keuze nemen op glasvezel

• stormfly
Heb nog even een nieuwe tabel gemaakt met de huidige prijzen.

• Barre73

Iemand bekend hiermee?
Op 21 februari 2020 heeft KPN Wholesale aan alle providers gemeld dat ze gaan stoppen met het leveren van koperdiensten op adressen waar glasvezel beschikbaar is. Zij hanteren dus een opzegtermijn van 36 maanden naar hun klant (de provider). Vanaf 1 januari 2022 zijn deze adressen ook geblokkeerd voor nieuwe aanvragen op koper. Verlenging van een bestaande dienst gaat buiten KPN Wholesale om natuurlijk. Dat is tussen Budget en de eindgebruiker (jij dus).
Maar die stopzetting van de koperlijn blijft staan (mits er glasvezel beschikbaar is).
Dat Budget jullie bewust een tweejarig contract heeft laten afsluiten vind ik misleidend, tenzij de prijs op glasvezel gelijk blijft. Maar dat verwacht ik niet.

Toevoeging: De eerste grote aankondiging was op 21 februari 2020. Daarna is op elke eerste van het kwartaal een nieuwe aankondiging gedaan met drie jaar opzegtermijn voor alle adressen die in het kwartaal ervoor gereed zijn gekomen. Dus als je nu op www.kpnnetwerk.nl voor je eigen adres 2 oktober 2024 ziet staan (even rekenen want het staat in aantal maanden/dagen) is dat dus op 1 oktober 2021 aan alle providers verstuurd.
1 jaar na de aankondiging voor een adres wordt de verkoop gestopt en kan er dus geen nieuwe provider meer leveren gedurende twee jaren. En na die twee jaren stopt alles helemaal.

[Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 10-11-2022 09:53]

• Martin7182
Bedankt @stormfly , @Dennis-L , @jopoh en @Barre73 _/-\o_
Er is hier inderdaad glasvezel aangelegd. Jammer dat ze stoppen met koper; de snelheid is goed (tegen de 100 Mbit) en de prijs ook.

[Voor 8% gewijzigd door Martin7182 op 22-09-2022 11:57]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
stormfly schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:54:
Heb nog even een nieuwe tabel gemaakt met de huidige prijzen.

[Afbeelding]
KPN met TV blijft dus in alle gevallen even duur of zelfs goedkoper. Budget prijst zich zo echt de markt uit, zeker nu KPN de 12 maanden 35 euro actie heeft. Daar komt nog bij dat je bij Budget oude apparatuur krijgt.

Er is dus nog steeds geen enkele reden om voor Budget icm TV te kiezen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30
Jassy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:15:
[...]

KPN met TV blijft dus in alle gevallen even duur of zelfs goedkoper. Budget prijst zich zo echt de markt uit, zeker nu KPN de 12 maanden 35 euro actie heeft. Daar komt nog bij dat je bij Budget oude apparatuur krijgt.

Er is dus nog steeds geen enkele reden om voor Budget icm TV te kiezen.
exact!

Wij kregen net als @Martin7182 ook een mail dat DSL stopt en we via glas moeten. VOor mij geen noodzaak want tevreden met BudgetTV via DSL. Dus contract verlengd. Totdat ik even bij KPN ging kijken en de aanbieding 12 maanden voor 35euro zag. Dat is goedkoper dan Budget over de looptijd van een jaar.

Daarop de verlenging bij Budget binnen de 14 dagen bedenktermijn teruggedraaid en KPN aangevraagd. Via glas en de nieuwe Experiabox 12. Ben benieuwd!

Hoi :)

• Truus01
Barre73 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:19:
Het is geen energie contract..
Je bent niet overgezet naar een duurder variabel contract. Je hebt nog steeds hetzelfde contract maar de afgesproken korting is verlopen en dus is het duurder geworden (het kan dus nooit goedkoper worden tenzij je een nieuwe contracttermijn kan afspreken met nieuwe kortingen).
Daarnaast is je contract automatisch van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd gegaan waardoor je met een maand opzegtermijn weg mag. Dat kan je variabel noemen maar zo heet het niet in de telecommarkt.
Snap ik. Maar dit was letterlijk wat ze me vertelden. Ook dat het dus misschien zomaar volgende maand weer goedkoper zou kunnen zijn. Dus bijna wel als hun (Budget Energie) variabel energiecontract.

Ik wilde vooral even mijn ervaring doorgeven, in vergelijk met die van va Mx. Alba.

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 15:31
Zojuist kpn glasvezel 1gb afgesloten. Start paar dagen voor einde van het contract met budget vdsl 100mb. Die kunnen gewoon vrolijk die paar dagen naast elkaar bestaan toch? Als ik toch een moet switchen heeft kpn tot vandaag goede aanbieding, jaar e35 pm 1gb glad met tv. En via pricewise nog e100 extra korting. Budget was bij verlengen volgens mij e50, zonder enige kortingen oid

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ze zijn er nog mee bezig.......

Wie weet gaat er iets gebeuren.

• Berpie74
OgWok schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:02:
Ze zijn er nog mee bezig.......

[Afbeelding]

Wie weet gaat er iets gebeuren.
Ik hoop het. Had deze melding van Budget ook

• Boterbont
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03 23:44
Beste Budget-All-In-1 deskundigen, weten jullie het antwoord op deze vraag?

Een vriendin van me heeft TV opgezegd en krijgt nu uiteraard een retourdoos van Budget toegestuurd, alléén voor de TV-ontvanger. MAAR.... zij weet niet meer of het zwarte TV kastje dat zij tot dusver gebruikt, wel van Budget is gekomen. Kan ook een kastje van KPN zijn geweest (een vorig abonnement).

Doet dit ertoe? Worden van die TV-decoders de serienummers. bijgehouden per klant?

Of kan zij gewoon 'een' TV-receiver terugsturen, ook als die mogelijkerwijs van KPN was en niet van Budget?

Thanks!

• Barre73
Gijsjha schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:02:
Zojuist kpn glasvezel 1gb afgesloten. Start paar dagen voor einde van het contract met budget vdsl 100mb. Die kunnen gewoon vrolijk die paar dagen naast elkaar bestaan toch? Als ik toch een moet switchen heeft kpn tot vandaag goede aanbieding, jaar e35 pm 1gb glad met tv. En via pricewise nog e100 extra korting. Budget was bij verlengen volgens mij e50, zonder enige kortingen oid
Ja hoor, die kunnen naast elkaar bestaan.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30
Boterbont schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:46:
Beste Budget-All-In-1 deskundigen, weten jullie het antwoord op deze vraag?

Een vriendin van me heeft TV opgezegd en krijgt nu uiteraard een retourdoos van Budget toegestuurd, alléén voor de TV-ontvanger. MAAR.... zij weet niet meer of het zwarte TV kastje dat zij tot dusver gebruikt, wel van Budget is gekomen. Kan ook een kastje van KPN zijn geweest (een vorig abonnement).

Doet dit er ertoe? Worden van die TV-receivers de serienummers. bijgehouden per klant?

Of kan zij gewoon 'een' TV-receiver terugsturen, ook als die mogelijkerwijs van KPN was en niet van Budget?

Thanks!
dat lijkt mij zeer sterk eerlijk gezegd, maar zou kunnen. Ik zou gewoon de decoder retour sturen samen met de experiabox. Niet te moeilijk over doen.

Hoi :)

• ThinkPad

ThinkPad

[...]
Inmiddels zijn we een maand verder. 3 oktober werd mijn glasvezel actief. De technische migratie was eenvoudig: DSL-kabel uit het modem halen en netwerkkabel vanaf de NTU er in. Ik had radio aanstaan, deze stopte voor misschien 10s en ging toen weer verder en ik kreeg ook een ander IP-adres. Pijnloos dus _/-\o_

Administratief: ach ja, wat moet ik zeggen. Het gaat gewoon weer op de BudgetThuis manier :') Ze zeggen A, maar doen B. Mijn meest recente factuur was ineens 13 euro duurder. Ik bellen: ja dat komt omdat u nu op glasvezel zit." Euh ja dat klopt, maar in de mail gaven jullie aan dat ik tot maart 2023 dezelfde prijs zal blijven betalen. "De IT-afdeling is er nog mee bezig, op de factuur van november zal u 2x een correctie zijn".

Ik ben heel benieuwd O-) 8)7 Ik zou er graag weg willen (de aanbieding van KPN is zeer interessant) maar ik zit nog tot augustus 2023 aan ze vast. Hopelijk komend voorjaar een prijsverhoging waardoor ik het contract kan openbreken.

TL;DR: Omzetting DSL > glasvezel is technisch prima, administratief een zooitje.

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2022 14:15]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb thuis in de slaapkamer een tweede Arisbox. Die heeft de laatste dagen een uitgeklede zenderlijst. Bv You Tube en Netflix staan er niet bij.
Iemand een idee voor de oplossing. De box in de woonkamer is wel OK.

• jopoh
OgWok schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:57:
Heb thuis in de slaapkamer een tweede Arisbox. Die heeft de laatste dagen een uitgeklede zenderlijst. Bv You Tube en Netflix staan er niet bij.
herstarten stb

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de Arris in de slaapkamer herstart, maar geen verschil.

• Barre73
OgWok schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:57:
Als je via menu naar "apps" gaat, zie je dan nog steeds geen Netflix of YouTube?
Die zenders 200, 201 etc.. zijn niet echt zenders maar meer een snelkoppeling naar de app op de decoder.

Als herstarten niet werkte ga je door met de volgende stap: resetten. Zie hieronder hoe:
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

[Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 22-10-2022 13:51]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Als je via menu naar "apps" gaat, zie je dan nog steeds geen Netflix of YouTube?
Die zenders 200, 201 etc.. zijn niet echt zenders maar meer een snelkoppeling naar de app op de decoder.

Als herstarten niet werkte ga je door met de volgende stap: resetten. Zie hieronder hoe:
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm
Na resetten OK!

• borus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-01 07:18
Sinds een jaar lid van deze club. Als het goed gaat, is het prima. Maar als er iets fout gaat ben je aangewezen op een helpdesk waar ik geen hoge pet van op heb

Zat voorheen bij KPN, alles in 1. Monteur heeft destijds, ongeveer 4 jaar geleden, aansluiting helemaal vernieuwd. Was best tevreden maar liep tegen aanbieding aan van Ziggo. Daar klein jaartje gezeten en gillend weer weggegaan. Budget alles in 1 genomen. Eigenlijk zelfde als KPN, maar dan veel goedkoper. Modem is wel ouder dan wat KPN nu uitlevert. Jaar lang probleemloos internet, tv en telefoon. Totdat er plotseling spontante herstarts plaatsvinden van de Experia Box, soms wel 4 keer per dag. Erg onhandig als je ook thuiswerk doet. Modem gereset naar fabrieksinstellingen: geen resultaat. Ook bleef iedere keer de door mij gekozen netwerknaam weer naar voren komen en niet de naam die af fabriek is meegegeven (die ook op sticker achterzijde staat) Gebeld met de helpdesk. Dame deed paar testen en vermoedde dat het modem aan vervanging toe was (na 1 jaar? okay, vooruit) Dag erna prima volgens afspraak een nieuw modem. Nou ja, nieuw. Weer de zelfde, wat verouderde, Experiabox 10a. Aangesloten en verbinding. Wat ik heel raar vond is dat opnieuw mijn eigen gekozen netwerknaam weer naar voren kwam. Verbond daar automatisch mee. Heb dus niet hoeven aanloggen met de inloggegevens die achterop het vervangende modem stonden. Wordt dit ergens op een server bewaard of iets dergelijks? Hoe dan ook: probleem kwam gewoon weer terug. Na iedere 7 a 8 uur herstartte het modem automatisch. Ook hier maar weer een reset naar fabrieksinstellingen. Geen resultaat. Dus weer de helpdesk gebeld. Jongeman, waar ik geen hoge pet van op had, vermoedde dat de aansluiting in huis zelf het probleem is en wilde, op mijn kosten, monteur sturen. Gaf aan dat vrij recent dit allemaal al door KPN monteur is vervangen. Nou, het zou toch wel weer stuk kunnen zijn was zijn conclusie. Dat het modem ondanks dat het nooit eerder bij me thuis aangesloten is geweest toch de eigen gekozen netwerknaam weer oppakt, kon hij ook niet verklaren. Heb het daar maar bij gelaten en ben verder in de instellingen van het modem gedoken. Daar kwam ik een optie tegen "WIFI Defaults" wat dus de WIFI instellingen terugzet naar fabrieksinstellingen. Iets anders blijkbaar dan de reset die je via het modem kan doen (pinnentje in gaatje achterzijde of via interface modem) Deze WIFI reset gedaan en nu is de lijn al 1,5 dag up zonder enige onderbreking. Een monteur was dus volledig zinloos geweest.... Mensen die dit probleem herkennen kunnen dus altijd nog de optie WIFI default proberen in het modem menu. Daarna moet je weer aanmelden met de oorspronkelijke inloggegevens van het modem.

• Barre73
borus schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:18:
Sinds een jaar lid van deze club. Als het goed gaat, is het prima. Maar als er iets fout gaat ben je aangewezen op een helpdesk waar ik geen hoge pet van op heb

Zat voorheen bij KPN, alles in 1. Monteur heeft destijds, ongeveer 4 jaar geleden, aansluiting helemaal vernieuwd. Was best tevreden maar liep tegen aanbieding aan van Ziggo. Daar klein jaartje gezeten en gillend weer weggegaan. Budget alles in 1 genomen. Eigenlijk zelfde als KPN, maar dan veel goedkoper. Modem is wel ouder dan wat KPN nu uitlevert. Jaar lang probleemloos internet, tv en telefoon. Totdat er plotseling spontante herstarts plaatsvinden van de Experia Box, soms wel 4 keer per dag. Erg onhandig als je ook thuiswerk doet. Modem gereset naar fabrieksinstellingen: geen resultaat. Ook bleef iedere keer de door mij gekozen netwerknaam weer naar voren komen en niet de naam die af fabriek is meegegeven (die ook op sticker achterzijde staat) Gebeld met de helpdesk. Dame deed paar testen en vermoedde dat het modem aan vervanging toe was (na 1 jaar? okay, vooruit) Dag erna prima volgens afspraak een nieuw modem. Nou ja, nieuw. Weer de zelfde, wat verouderde, Experiabox 10a. Aangesloten en verbinding. Wat ik heel raar vond is dat opnieuw mijn eigen gekozen netwerknaam weer naar voren kwam. Verbond daar automatisch mee. Heb dus niet hoeven aanloggen met de inloggegevens die achterop het vervangende modem stonden. Wordt dit ergens op een server bewaard of iets dergelijks? Hoe dan ook: probleem kwam gewoon weer terug. Na iedere 7 a 8 uur herstartte het modem automatisch. Ook hier maar weer een reset naar fabrieksinstellingen. Geen resultaat. Dus weer de helpdesk gebeld. Jongeman, waar ik geen hoge pet van op had, vermoedde dat de aansluiting in huis zelf het probleem is en wilde, op mijn kosten, monteur sturen. Gaf aan dat vrij recent dit allemaal al door KPN monteur is vervangen. Nou, het zou toch wel weer stuk kunnen zijn was zijn conclusie. Dat het modem ondanks dat het nooit eerder bij me thuis aangesloten is geweest toch de eigen gekozen netwerknaam weer oppakt, kon hij ook niet verklaren. Heb het daar maar bij gelaten en ben verder in de instellingen van het modem gedoken. Daar kwam ik een optie tegen "WIFI Defaults" wat dus de WIFI instellingen terugzet naar fabrieksinstellingen. Iets anders blijkbaar dan de reset die je via het modem kan doen (pinnentje in gaatje achterzijde of via interface modem) Deze WIFI reset gedaan en nu is de lijn al 1,5 dag up zonder enige onderbreking. Een monteur was dus volledig zinloos geweest.... Mensen die dit probleem herkennen kunnen dus altijd nog de optie WIFI default proberen in het modem menu. Daarna moet je weer aanmelden met de oorspronkelijke inloggegevens van het modem.
Omdat Budget dus inderdaad hetzelfde is als KPN werkt die EBV10A dus ook hetzelfde. Dus ja, ergens op een server worden gegevens bewaard die bij installatie van een andere EB worden gepusht. Zoals je SSID en wifiwachtwoord. Voor veel mensen is dat heel fijn want dan hoeven ze niet in de instellingen van de B te duiken om de SSID aan te passen.

Dat Budget goedkoper is dan KPN (ook alleen maar op VDSL trouwens) kan dus doordat ze in dat KPN Whitelabel aanbod altijd qua decoder en qua modem 1 versie lager krijgen van KPN Wholesale dan de provider KPN zelf.
Een EB V10A is niet heel erg verouderd. Er is maar 1 nieuwere versie en dat is de Box12 en die werd anderhalf jaar geleden geintroduceerd.

En de klantenservice? Tja.. het heet Budget en dat heeft een reden :-)

• borus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-01 07:18
@Barre73 Dat de gegevens ergens werden bewaard was ook mijn conclusie. Ergens in die opgeslagen gegevens zat een fout waardoor het modem telkens opnieuw ging opstarten. Toen ik aangaf dat bij het nieuwe modem de oude netwerknaam weer naar voren kwam, ging er niet ergens een lichtje branden bij de medewerker. Ik had al niet zo'n hoge pet op van die jongen en dat wordt hier maar weer eens bevestigd. Verder nu alles prima en mocht het het probleem zich na verloop van tijd zich weer voordoen dan weet ik hoe ik het kan oplossen

• Barre73
@borus Mocht er een ander probleem langskomen, dan kan je ook proberen in het KPN topic je vraag te plaatsen. Dit omdat het dus precies hetzelfde werkt (als whitelabel KPN).
En in de KPN topics zit vrij veel kennis hier op Tweakers.

• Martin7182
ThinkPad schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Inmiddels zijn we een maand verder. 3 oktober werd mijn glasvezel actief. De technische migratie was eenvoudig: DSL-kabel uit het modem halen en netwerkkabel vanaf de NTU er in. Ik had radio aanstaan, deze stopte voor misschien 10s en ging toen weer verder en ik kreeg ook een ander IP-adres. Pijnloos dus _/-\o_

Administratief: ach ja, wat moet ik zeggen. Het gaat gewoon weer op de BudgetThuis manier :') Ze zeggen A, maar doen B. Mijn meest recente factuur was ineens 13 euro duurder. Ik bellen: ja dat komt omdat u nu op glasvezel zit." Euh ja dat klopt, maar in de mail gaven jullie aan dat ik tot maart 2023 dezelfde prijs zal blijven betalen. "De IT-afdeling is er nog mee bezig, op de factuur van november zal u 2x een correctie zijn".

Ik ben heel benieuwd O-) 8)7 Ik zou er graag weg willen (de aanbieding van KPN is zeer interessant) maar ik zit nog tot augustus 2023 aan ze vast. Hopelijk komend voorjaar een prijsverhoging waardoor ik het contract kan openbreken.

TL;DR: Omzetting DSL > glasvezel is technisch prima, administratief een zooitje.
Ik zit in hetzelfde schuitje en kan wel wat advies gebruiken. Na lang aandringen op de upgrade heeft BudgetThuis dan maar besloten om ons 12 maanden korting te geven en de upgrade zonder overleg in gang te zetten. Er is ook een brief gekomen waarin dat staat. Volgens de voorwaarden moeten ze bij veranderingen ons wijzen op de mogelijkheid om op te zeggen. Dat doen ze niet, maar in de brief staat wel:
Als u klant blijft, hoeft u hier niets voor te doen.
Houdt dat in dat ik op kan zeggen? En per welke datum? De datum dat ze stoppen met ADSL wordt gecommuniceerd als "Begin 2023". Maar vanwege de 12 maanden korting betaal ik ongeveer heel 2023 nog de oude prijs. Daarna zit ik nog 7 maanden vast aan de nieuwe prijs en ik heb geen idee hoe hoog die wordt.

Wat is wijsheid, afwachten tot de prijs over een jaar daadwerkelijk omhoog gaat of nu al actie ondernemen?

• ThinkPad

ThinkPad

Lastig te zeggen. Stel dat er geen wijzigingen (vanuit jouw/hun kant) waren gedaan/geweest, wat zou dan de einddatum van je contract zijn? Die datum zou ik aan vasthouden. Heb zelf expliciet gevraagd via de chat (zodat ik het zwart op wit heb) of ik bij de upgrade naar glasvezel géén nieuw jaarcontract aan zou gaan. Dat was niet het geval. Als je voorbij die datum bent dan kun je volgens mij gewoon opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

Ik weet niet wat je nu betaalt, maar als je weg kan zou ik dat doen. De 12 maand €35 actie van KPN is zeer interessant momenteel.

In m'n vorige quote schreef ik trouwens dat ze aangaven dat ze 2x een prijscorrectie zouden doen omdat er onterecht de hogere glasvezelprijs was gerekend. Guess what: die is niet gedaan natuurlijk :') Daardoor €13 teveel betaald, ga ik nog wel even achteraan.

[Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2022 10:10]

• Martin7182
Bedankt @ThinkPad , einddatum is september 2024. Maar er zijn dus wel wijzigingen. Sterker nog, ik weet niet eens wat ik over een jaar ga betalen voor de resterende 7 maanden van het contract. Ik heb via e-mail om opheldering gevraagd, maar nog geen reactie. De vorige e-mail werd wel op gereageerd (met toezegging 12 maanden korting), dus ze lezen het wel. Ik denk dat ze mij wel zat zijn ondertussen; ben nergens op in gegaan en heb overal nee op gezegd. Toen ik ze wees op hun eigen voorwaarden, klonken ze behoorlijk geïrriteerd. Misschien hadden ze afgelopen zomer geen contract voor 24 maanden moeten aanbieden. Ik wist niet dat ADSL ging stoppen, maar zij wel 8)7

• ThinkPad

ThinkPad

Dan vrees ik dat je er nog niet weg kunt. Enige reden zou een prijsverhoging kunnen zijn, maar dat is niet aan de orde doordat ze je glasvezel voor je huidige maandbedrag aan blijven bieden.

Bij mij is het vergelijkbaar (maar met einddatum iets dichterbij, augustus 2023). Ik heb glasvezel nog 6 mnd. voor m'n oude tarief. Daarna zal de prijs omhoog gaan verwacht ik en kan ik hopelijk weg :P

• Martin7182
Ja dat denk ik ook. Geen probleem, ik heb geen spijt van m'n 2 jarige contract. Alleen wil ik niet opeens meer betalen dan afgesproken. Daarom ben ik ook niet akkoord gegaan met eerst 3 maanden korting, toen 6 maanden korting, en nu 12 maanden korting. Want dan ga je impliciet akkoord met een hogere prijs daarna.

• maikel233
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01 08:04
Ik ben sinds kort overgestapt van Budget DSL naar KPN fiber. Budget internet levert prima internet het is ook gewoon een KPN telco lijn, goedkoop dus maar wel met een iets slechtere klantenservice dan de andere providers.

Bij de opleveringsdatum werkte het nog niet. Ze waren vergeten het kruisdraad te trekken in de wijkkast.
Ik werkte toen nog voor KPN als monteur zijnde en kon dit gelukkig zelf fixen anders zat ik zonder...

[Voor 8% gewijzigd door maikel233 op 25-11-2022 14:32]

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-03 09:28
Ik wil m'n internetabonnement opzeggen omdat ik per 1 januari a.s. verhuis naar een woning waar ik al een internetabonnement geregeld heb. Via de chat is dat schier onmogelijk. Je moet kiezen uit één van de vier redenen voor opzegging:
1. Ik wil mijn contract beëindigen
2. Ik ga verhuizen
3. Ik ga overstappen
4. De contractant is overleden

Na 1. kreeg ik:
Daarom een financiële tip: bekijk in MijnBudget wanneer je contract afloopt en als je dan tóch wilt overstappen, doe het dan een maand voordat je contract eindigt. Wij hanteren namelijk een maand opzegtermijn.

Heb je nu een antwoord op je vraag?
Na 2. kreeg ik:
Als je gaat verhuizen, hoef je je contract niet op te zeggen. Wij verhuizen graag met je mee! Geef je verhuizing door via MijnBudget en we zorgen er samen voor dat je ook in je nieuwe huis van onze diensten gebruik kunt maken!

Na 3. kreeg ik:
Mocht je je toch bedenken en klant willen blijven, we ontvangen je met open armen! 😉

Na 4. kreeg ik:
Je ontvangt een bevestiging van de wijzigingen. Nogmaals, veel sterkte gewenst!

Verder kreeg ik geen reactie, en dus niet eens een manier waarop ik mijn contract kon opzeggen...

Toen heb ik het maar geprobeerd op een moment waarop de helpdesk via chat beschikbaar was. Er waren 15 wachtenden voor mij, en op enig moment kreeg ik het volgende bericht:
De medewerker heeft het gesprek afgesloten. Als je nog een vraag hebt, stel die dan aan mij. Geen vraag meer, dan wens ik je een fijne dag!
Toen heb ik het nogmaals geprobeerd en na opnieuw 15 wachtenden voor mij, was de reactie als volgt:
Ik zie dat je een variabel contract hebt. Voor het opzeggen van je contract wil ik je verzoeken contact te zoeken met de afdeling contract. Dit kan via telefoonnummer 020-2055555, optie 2.
De term "variabel contract" in dit verband was nieuw voor mij, dus ik gaf aan dat ik mijn internet- en tv-aansluiting wilde opzeggen. De reactie toen:
Meneer ik kan je niet verder helpen met het opzeggen van je contract. Als je het contract wilt opzeggen kan dit via de afdeling contracten. Dit kan via telefoonnummer 020-2055555, optie 2.
Dat mag niet eens. Ik heb aangegeven dat ik noteer dat mijn opzegging is ontvangen, en heb voor de zekerheid nog maar een e-mail gestuurd.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, maar ze zullen volgende maand wel weer incasseren. 8)7

• Barre73
Lennardnl schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:46:
Ik wil m'n internetabonnement opzeggen omdat ik per 1 januari a.s. verhuis naar een woning waar ik al een internetabonnement geregeld heb. Via de chat is dat schier onmogelijk. Je moet kiezen uit één van de vier redenen voor opzegging:
1. Ik wil mijn contract beëindigen
2. Ik ga verhuizen
3. Ik ga overstappen
4. De contractant is overleden

Na 1. kreeg ik:

[...]

Na 2. kreeg ik:

[...]

Na 3. kreeg ik:

[...]

Na 4. kreeg ik:

[...]

Verder kreeg ik geen reactie, en dus niet eens een manier waarop ik mijn contract kon opzeggen...

Toen heb ik het maar geprobeerd op een moment waarop de helpdesk via chat beschikbaar was. Er waren 15 wachtenden voor mij, en op enig moment kreeg ik het volgende bericht:

[...]

Toen heb ik het nogmaals geprobeerd en na opnieuw 15 wachtenden voor mij, was de reactie als volgt:

[...]

De term "variabel contract" in dit verband was nieuw voor mij, dus ik gaf aan dat ik mijn internet- en tv-aansluiting wilde opzeggen. De reactie toen:

[...]

Dat mag niet eens. Ik heb aangegeven dat ik noteer dat mijn opzegging is ontvangen, en heb voor de zekerheid nog maar een e-mail gestuurd.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, maar ze zullen volgende maand wel weer incasseren. 8)7
Dus je bent contractvrij (1 maand opzegtermijn) en wil opzeggen?

Twee manieren, bellen zoals je al wist. En een contactformulier.

Wil je je contract zelf stopzetten? Bel hiervoor naar 020 - 205 55 55. Let op: als je je contract voortijdig beëindigd, worden de overige maandbedragen in rekening gebracht. Zonde toch? Daarom een financiële tip: bekijk in MijnBudget wanneer je contract afloopt en als je dan tóch wilt overstappen, doe het dan een maand voordat je contract eindigt. Wij hanteren namelijk een maand opzegtermijn. Onze klantenservice kan je daar natuurlijk ook bij helpen. Opzeggen kan ook via ons contactformulier. Houd hierbij rekening met een verwerkingstermijn van 5 werkdagen. Een opzegging is definitief geregeld zodra je hiervan een bevestiging per e-mail hebt ontvangen.

• ThinkPad

ThinkPad

Voor dat soort chatbots is een handige tip om de woorden 'medewerker spreken' in te typen. Vaak wordt je dan gelijk doorverbonden met een echt persoon en hoef je je niet door het vaste vragenscript te worstelen.

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 05-12-2022 12:08]

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-03 09:28
Barre73 schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:01:
[...]

Dus je bent contractvrij (1 maand opzegtermijn) en wil opzeggen?

Twee manieren, bellen zoals je al wist. En een contactformulier.

Wil je je contract zelf stopzetten? Bel hiervoor naar 020 - 205 55 55. Let op: als je je contract voortijdig beëindigd, worden de overige maandbedragen in rekening gebracht. Zonde toch? Daarom een financiële tip: bekijk in MijnBudget wanneer je contract afloopt en als je dan tóch wilt overstappen, doe het dan een maand voordat je contract eindigt. Wij hanteren namelijk een maand opzegtermijn. Onze klantenservice kan je daar natuurlijk ook bij helpen. Opzeggen kan ook via ons contactformulier. Houd hierbij rekening met een verwerkingstermijn van 5 werkdagen. Een opzegging is definitief geregeld zodra je hiervan een bevestiging per e-mail hebt ontvangen.
Ah thanks! Dat formulier had ik nog niet gevonden. Dat heb ik nu ook ingevuld. Wel weer sneaky dat ze geen kopie van het verzonden bericht sturen. Zo kun je niet bewijzen dat je hebt opgezegd.
ThinkPad schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:05:
Voor dat soort chatbots is een handige tip om de woorden 'medewerker spreken' in te typen. Vaak wordt je dan gelijk doorverbonden met een echt persoon en hoef je je niet door het vaste vragenscript te worstelen.
Yes, ik typ altijd alleen "medewerker" in, of in dit geval "opzeggen". :P Maar ja, die verwees mij nog uitsluitend naar het telefoonnummer.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03 12:05
Vriendin van mij is een jaar geleden overgestapt van KPN naar BudgetAllesin1 met DSL in IJsselstein (UT)
Helaas valt redelijk vaak de verbinding weg. Zowel de TV-ontvanger zegt geen internet te hebben als ook dat er geen data mogelijk is via de WIFI.
Ik heb het vermoeden dat de DSL lijn wegvalt. Monteur is langsgeweest en alles doorgemeten en in orde.
Maar zodra de DSL lijn wegvalt en je prikt hem weer in het modem dan komt de verbinding weer terug.

Wat te doen ? Ik zou denken dat het aan de poort in de wijkcentrale ligt (?)

Idee is nu om over te stappen op glasvezel wat ook in de woning aanwezig is, maar toch zou dit te fixen moeten zijn toch ? Hoe krijg je de juiste oplossing ?

• stormfly
kevertje1977 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:53:
Vriendin van mij is een jaar geleden overgestapt van KPN naar BudgetAllesin1 met DSL in IJsselstein (UT)
Helaas valt redelijk vaak de verbinding weg. Zowel de TV-ontvanger zegt geen internet te hebben als ook dat er geen data mogelijk is via de WIFI.
Ik heb het vermoeden dat de DSL lijn wegvalt. Monteur is langsgeweest en alles doorgemeten en in orde.
Maar zodra de DSL lijn wegvalt en je prikt hem weer in het modem dan komt de verbinding weer terug.

Idee is nu om over te stappen op glasvezel wat ook in de woning aanwezig is, maar toch zou dit te fixen moeten zijn toch ? Hoe krijg je de juiste oplossing ?
Grote kans dat ze je naar glas omzetten. 3 jaar na de oplevering van glas gaat je DSL permanent uit. Om economische redenen loont het niet om nog te graven naar koper als er parallel glas klaar ligt voor gebruik.

• ThinkPad

ThinkPad

Dat wou ik ook zeggen inderdaad, als beide beschikbaar zijn dan zul je wel naar glas móeten. Staat er niet in haar klantomgeving een mogelijkheid om dit in gang te zetten?

• jopoh
kevertje1977 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:53:

volgens mij is ijsselstein geen glasvezel van kpn/glaspoort waar budget opleverd.
glasvezel wat er ligt meen ik is van Delta.
Waarschijnlijk reboot je modem als om een V10a gaat, Zo ja dit wordt opgelost met komende software fix
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee