ik heb voor mijn opslaghok/kantoor budget 100Mbps aangevraagd. er staat 10Mbps upload. is dit echt 10 of zou ik 30 moeten kunnen ontvangen? afstand tot straatkast is 120 meter
Dat is tot nu toe altijd 30Mbit geweest. Soort ongeschreven regel.
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2022 10:23 ]
Vriendin heeft al jaren budget internet, en ook budget mobiel en ook budget energie
per september liep haar contract af. daarvoor betaalde ze 26 euro (30 euro internet, 1 euro bellen, 5 euro korting)
nu betaald ze 32,50 (34 euro internet, 1 euro bellen, 2,50 korting)
verlengen kan : 35 euro p/mnd. (en dan denk ik 2,50 korting) = 32,50
dat heeft geen zin ;-) zijn er nog goeie deals te halen als je met ze belt of kan je beter overstappen ?
ze heeft DSL 100mbit/30mbit
per september liep haar contract af. daarvoor betaalde ze 26 euro (30 euro internet, 1 euro bellen, 5 euro korting)
nu betaald ze 32,50 (34 euro internet, 1 euro bellen, 2,50 korting)
verlengen kan : 35 euro p/mnd. (en dan denk ik 2,50 korting) = 32,50
dat heeft geen zin ;-) zijn er nog goeie deals te halen als je met ze belt of kan je beter overstappen ?
ze heeft DSL 100mbit/30mbit
Het gaat gebeuren: eigen modem om te bellen....
:fill(white):strip_exif()/f/image/c0bZ5BDbIFOrsLykMg6p7C2D.png?f=user_large)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik kreeg hetzelfde mailtje en wacht al sinds April.... Tegen de tijd dat ze klaar zijn ben ik waarschijnlijk over naar KPN. Wat een gepruts bij Budget.OgWok schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:50:
Het gaat gebeuren: eigen modem om te bellen....
[Afbeelding]
Wat me sinds 1 jan. opvalt is dat je bij BBC First minder programma's kan terug kijken.
Ik was begonnen aan de serie Life after Life en daar stonden 3 afleveringen, waarvan ik alleen afl. 1 kon terugkijken. Vóór 1 jan. waren ze alle 3 terug te kijken.
Weet iemand waarom?
Ik was begonnen aan de serie Life after Life en daar stonden 3 afleveringen, waarvan ik alleen afl. 1 kon terugkijken. Vóór 1 jan. waren ze alle 3 terug te kijken.
Weet iemand waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 03-01-2023 09:29 ]
Ik heb Budget alles in 1 opgezegd, via de overstap service van Breedbandwinkel: daar ik op vakantie was, had ik geen internet nodig tussen 27 en 30 december. Dus had ik aangegeven bij mijn nieuwe provider dat het contract op 30 december moest starten.....
Wat doet Budget Alles in 1 vervolgens? Die brengen mijn nog een volledig periode in rekening, welke ik gestorneerd heb. Je weet nooit wanneer zo'n internet toko failliet gaat....
Mijn contract was immers op tijd opgezegd en de einddatum was 27 december: wat blijkt nu? Omdat ik aangegeven heb, pas op 30 december mijn internet contract bij de nieuwe provider te laten ingaan. Heeft Budget-Alles-in-1 de einddatum van mijn contract opgeschoven naar 30 december
Nergens werd dit vermeld en nu moet ik Budget-Alles-1 nog een paar euro betalen: terwijl ze daar naar mijn mening geen recht op hebben, mijn contract liep immers tot 27 december. Maar schijnbaar regelen ze het zo met de overstap service: terwijl mijn modem geeneens online geweest is tussen 26 november en 30 december 2022
Bij thuiskomst heb ik namelijk direct het modem van de nieuwe provider geïnstalleerd: beide maken gebruik van het KPN Netwerk, maar ik had als backup nog mijn mobiel internet. Dus ik was niet bang om zonder internet te komen zitten: wat Budget-Alles-1 gedaan had was ook onnodig.
PS storneren was wellicht niet handig, maar ze hadden simpelweg niet recht op het bedrag. Die paar euro betaal ik wel, puur om van het ****** af te zijn. Maar ik ben het er niet eens mee en vindt en ook niet logisch, dat ze zomaar de einddatum kunnen opschuiven. Het was ja een jaar contract en niet een 1 jaar en 3 dagen contract......
Wat doet Budget Alles in 1 vervolgens? Die brengen mijn nog een volledig periode in rekening, welke ik gestorneerd heb. Je weet nooit wanneer zo'n internet toko failliet gaat....
Mijn contract was immers op tijd opgezegd en de einddatum was 27 december: wat blijkt nu? Omdat ik aangegeven heb, pas op 30 december mijn internet contract bij de nieuwe provider te laten ingaan. Heeft Budget-Alles-in-1 de einddatum van mijn contract opgeschoven naar 30 december

Nergens werd dit vermeld en nu moet ik Budget-Alles-1 nog een paar euro betalen: terwijl ze daar naar mijn mening geen recht op hebben, mijn contract liep immers tot 27 december. Maar schijnbaar regelen ze het zo met de overstap service: terwijl mijn modem geeneens online geweest is tussen 26 november en 30 december 2022

Bij thuiskomst heb ik namelijk direct het modem van de nieuwe provider geïnstalleerd: beide maken gebruik van het KPN Netwerk, maar ik had als backup nog mijn mobiel internet. Dus ik was niet bang om zonder internet te komen zitten: wat Budget-Alles-1 gedaan had was ook onnodig.
PS storneren was wellicht niet handig, maar ze hadden simpelweg niet recht op het bedrag. Die paar euro betaal ik wel, puur om van het ****** af te zijn. Maar ik ben het er niet eens mee en vindt en ook niet logisch, dat ze zomaar de einddatum kunnen opschuiven. Het was ja een jaar contract en niet een 1 jaar en 3 dagen contract......
Als jij bij de aanvraag bij de nieuwe provider hebt aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice, dan heb je geen recht van klagen. Dan is het terecht dat Budget jou verlengt tot die 30ste december.Marco-Peters schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:02:
Ik heb Budget alles in 1 opgezegd, via de overstap service van Breedbandwinkel: daar ik op vakantie was, had ik geen internet nodig tussen 27 en 30 december. Dus had ik aangegeven bij mijn nieuwe provider dat het contract op 30 december moest starten.....
Mijn contract was immers op tijd opgezegd en de einddatum was 27 december: wat blijkt nu? Omdat ik aangegeven heb, pas op 30 december mijn internet contract bij de nieuwe provider te laten ingaan. Heeft Budget-Alles-in-1 de einddatum van mijn contract opgeschoven naar 30 december![]()
Nergens werd dit vermeld en nu moet ik Budget-Alles-1 nog een paar euro betalen: terwijl ze daar naar mijn mening geen recht op hebben, mijn contract liep immers tot 27 december. Maar schijnbaar regelen ze het zo met de overstap service: terwijl mijn modem geeneens online geweest is tussen 26 november en 30 december 2022![]()
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Volgens krijg je gewoon het teveel betaalde geld terug als je maar 3 dagen van een maand nog gebruik hebt gemaakt van een dienst (ook al was je niet thuis, de dienst was nog actief)
Dan had je inderdaad dus de 27e moeten aangeven als einddatum. Of de overstapservice niet moeten gebruiken en mogelijk alsnog het risico lopen dat je geen internet had van de nieuwe provider
Dan had je inderdaad dus de 27e moeten aangeven als einddatum. Of de overstapservice niet moeten gebruiken en mogelijk alsnog het risico lopen dat je geen internet had van de nieuwe provider
@Marco-Peters Je kan het ook zo bekijken, de overstapservice garandeert dat je niet zonder internet komt te zitten bij een switch naar een andere provider. Als je daar niet van wilde gebruik maken had je zelf bij je BA1 moeten opzeggen i.p.v. overstapservice gebruiken. Volgens mij is de garantie de 3 dagen ''meerprijs'' meer dan waard.
En incasso's lopen altijd automatisch en worden later verrekend bij de eindnota, of het nou internetproviders, tel providers, energieleveranciers zijn, de procedure is overal hetzelfde.
Sommige mensen kunnen alleen maar klagen.
En incasso's lopen altijd automatisch en worden later verrekend bij de eindnota, of het nou internetproviders, tel providers, energieleveranciers zijn, de procedure is overal hetzelfde.
Sommige mensen kunnen alleen maar klagen.
Hoezo terecht? Ze hadden het wel eventjes mogen vermelden hoor: het is toch mijn eigen keuze om drie dagen zonder internet te zitten? Want ik wist ja ook dat mijn contract op de 27e afliep.Barre73 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:30:
[...]
Als jij bij de aanvraag bij de nieuwe provider hebt aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice, dan heb je geen recht van klagen. Dan is het terecht dat Budget jou verlengt tot die 30ste december.
Echter ik zat toen nog aan de andere kant van de wereld: dus leek mij logischer, om mijn internet pas vanaf de 30e in te laten gaan. Nergens werd vermeld, dat je de einddatum van contract bij je huidige provider stilzwijgend een paar dagen verlengd wordt.
Ze krijgen die paar euro wel: maar zomaar een hele maand van mijn rekening af schrijven, terwijl mijn contract afliep op de 27e en tijdig opgezegd is? Ik dacht eerst ze hadden een vergissing gemaakt: maar was vooral bang, dat dit een van de praktijken zijn waar deze internet toko zijn geld mee verdiend.
Of dat ze misschien op het randje van faillissement stonden en ik naar mijn geld kon fluiten, want ik wist hier ja niets vanaf. Heb enkel een mailtje gekregen in november, dat mijn contract was opgezegd en dat liep tot 27 december. Nergens in de mail werd vermeld, wij verlengen u contract tot u online gaat met de modem van de nieuwe provider.
Communicatie had dus beter gekund: als Budget-Alles-in-1 mij gecommuniceerd had, u contract wordt met drie dagen verlengd. Dan wist ik ook waarom er in godsnaam plots dik € 35 van mijn rekening afgeschreven werd. Want het zal niet de 1e keer zijn, dat zo'n internet provider failliet gaat en je dan naar je geld kunt fluiten.
[ Voor 10% gewijzigd door Marco-Peters op 05-01-2023 13:16 ]
Even logisch denken: overstapservice betekent dat je niet zonder internet komt te zitten. Dat staat er volgens mij ook letterlijk. Dus jouw keuze om drie dagen zonder te zitten kan niet tegelijkertijd met een overstapservice. Dat hoeft niet nog eens extra gecommuniceerd te worden vind ik.Marco-Peters schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:02:
[...]
Hoezo terecht? Ze hadden het wel eventjes mogen vermelden hoor: het is toch mijn eigen keuze om drie dagen zonder internet te zitten? Want ik wist ja ook dat mijn contract op de 27e afliep.
Echter ik zat toen nog aan de andere kant van de wereld: dus leek mij logischer, om mijn internet pas vanaf de 30e in te laten gaan. Nergens werd vermeld, dat je de einddatum van contract bij je huidige provider stilzwijgend een paar dagen verlengd wordt.
Ze krijgen die paar euro wel: maar zomaar een hele maand van mijn rekening af schrijven, terwijl mijn contract afliep op de 27e en tijdig opgezegd is? Ik dacht eerst ze hadden een vergissing gemaakt: maar was vooral bang, dat dit een van de praktijken zijn waar deze internet toko zijn geld mee verdiend.
Of dat ze misschien op het randje van faillissement stonden en ik naar mijn geld kon fluiten, want ik wist hier ja niets vanaf. Heb enkel een mailtje gekregen in november, dat mijn contract was opgezegd en dat liep tot 27 december. Nergens in de mail werd vermeld, wij verlengen u contract tot u online gaat met de modem van de nieuwe provider.
Communicatie had dus beter gekund: als Budget-Alles-in-1 mij gecommuniceerd had, u contract wordt met drie dagen verlengd. Dan wist ik ook waarom er in godsnaam plots dik € 35 van mijn rekening afgeschreven werd. Want het zal niet de 1e keer zijn, dat zo'n internet provider failliet gaat en je dan naar je geld kunt fluiten.
Die factuur: op de 30e december was je nog klant bij Budget en mogen en moeten ze gewoon de aankomende maand factureren, ook als die incasso dan zelfs op 4 januari wordt uitgevoerd (die was al ver daarvoor aangeleverd bij de bank)..
Bovendien: Als de overstap mis gaat en je belt hen om nog een paar weken te blijven, kan dat snel geregeld worden.
Het heeft niets te maken met snel iets verdienen of een bijna-faillisement.
Dus zet je aluminium hoedje af en denk gewoon praktisch.
Iedereen heeft tegenwoordig toch mobiel internet? Dus je zit echt niet zonder internet en ik ben van mening, dat het beter gecommuniceerd had moeten worden. Want ik kreeg plotseling een factuur voor de maand januari!Barre73 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:23:
[...]
Even logisch denken: overstapservice betekent dat je niet zonder internet komt te zitten.
Terwijl mijn contract al afgelopen was: op zijn minst vind ik het niet netjes van Budget-Alles-In-1 en om verwarring te voorkomen, hadden ze het echt wel mogen vermelden. En wat ook grappig is bij Budget-Alles-In-1....
Het is een internet provider, maar deze toko is dus niet bereikbaar per email: anders had ik direct een email gestuurd, met de vraag waarom ze geld van mijn rekening afhaalde. Nee ik moet ze dus gaan bellen en dan wordt het mij pas uitgelegd. Ze zouden ook een doos sturen, om de modem retour te sturen. Hebben ze ook niet gedaan.....
En ze hadden echt niet een hele maand hoeven afhouden: ze hadden gewoon die € 3 kunnen afboeken, inplaats van een factuur sturen voor de periode januari. Daar klopte dus gewoon helemaal niets van.
Je kunt blijven roepen maar de antwoorden zijn al gegeven. Je hebt een contract tot 27 december wat daarna stilzwijgend wordt verlengd. Jij kiest voor een overstapservice bij je nieuwe provider op 30 december, daarmee geef je ook aan dat je opzegdatum 30 december is. Tevens heb je met Budget een contract waarbij je elke maand vooruit betaalt, bij een opzeg/overstap zal het resterende bedrag gewoon verrekend en teruggestort worden. Lees de contracten en facturen goed na voor je "terecht" of "onterecht" blijft brullen, hier gebeurt echt niets raars. Wat verwacht je nu verder van ons eigenlijk? Dat begrijp ik niet helemaal
....
Is dit het: alleen positieve ervaringen over Budget-Alles-1 topic of wat? Ik mag ook mijn ervaring delen en blijf bij mijn standpunten, want je kunt niet verwachten dat een consument alle kleine lettertjes gaat lezen.
En dan nog wat: Mijn Budget-Alles-1 werkt geen eens fatsoenlijk
Ik krijg daar foutmeldingen te zien, in de zin van server fout. Overduidelijk heeft deze provider niet alle zaakjes op orde, zou mij ansich niets verbazen als ze in de nabije toekomst failliet gaan.
Hoe moeilijk is het om die inlogpagina fatsoenlijk werkend te hebben? Ik kan wel € 3 naar ze overboeken, maar ik denk niet dat ze personeel hebben die naar de overboekingen op de bankrekening kijkt. Dus als ik ze nu € 3 overboek, dan zal het systeem dat wel niet registreren.
Ik verwacht niets van jullie: behalve als je bij Budget-Alles-In-1 werkt : dan graag een mailtje met een link naar iDeal, om € 3 te betalen
En dan nog wat: Mijn Budget-Alles-1 werkt geen eens fatsoenlijk

Hoe moeilijk is het om die inlogpagina fatsoenlijk werkend te hebben? Ik kan wel € 3 naar ze overboeken, maar ik denk niet dat ze personeel hebben die naar de overboekingen op de bankrekening kijkt. Dus als ik ze nu € 3 overboek, dan zal het systeem dat wel niet registreren.
Ik verwacht niets van jullie: behalve als je bij Budget-Alles-In-1 werkt : dan graag een mailtje met een link naar iDeal, om € 3 te betalen

Dit krijg ik nu te zien, wanneer ik inlog op Mijn Budget-Alles-In-1Welkom meneer/mevrouw undefined
[ Voor 14% gewijzigd door Marco-Peters op 05-01-2023 13:57 ]
@Marco-Peters Anderen geven je logische verklaringen over het beleid, hoe overstapservice en nota's werken, ligt het probleem dan aan hen of aan jou? Goede voornemens voor '23 zouden zijn minder azijnzeiken en meer jezelf inlezen.
Ja dus? Dan mag ik daar toch wel ontevreden over zijn? Het komt bij nogal over, alsof jullie op de loonlijst van Budget-Alles-In-1 staan. Want het feit dat ze niet per email bereikbaar zijn en ze mij niet informeren, dat het contract verlengd is tot 30 december. Wat ik niet logisch vind, want de einddatum van het contract was 27 december. En op tijd opgezegd, al dan wel door Youfone in opdracht van mij.digitalus101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:07:
@Marco-Peters Anderen geven je logische verklaringen over het beleid, hoe overstapservice en nota's werken, ligt het probleem dan aan hen of aan jou? Goede voornemens voor '23 zouden zijn minder azijnzeiken en meer jezelf inlezen.
Ze hadden dat gewoon kunnen mededelen: lijkt mij ook een kleine moeite voor ze.
Daar wordt aan voorbij gegaan: nee dit kun je niet allemaal weten en is ook niet per definitie logisch, want als ik van KPN netwerk naar Ziggo overgestapt was. Dan zou Budget ja ook niet weten wanneer ik de modem van Ziggo, aangesloten had?
En nu is die hele Mijn Budget-Alles-In-1 niet eens bruikbaar: dus ik zal wel een postduif sturen, want telefonisch contact met ze opnemen heeft ook weinig zin. Het duurde vrij lang tot de helpdesk medewerker, kon zien dat mijn contract eigenlijk tot 27 december liep en niet 30 december.
Zal wel aan mij liggen: maar vroeger zat je ook gewoon een paar dagen zonder internet, bij een overstap. Dus ik vind dat allemaal helemaal niet logisch hoor en gebrek aan communicatie, naar de klant neem ik ze wel degelijk kwalijk. Al verwacht ik niet dat Youfone veel beter zal zijn helaas.
Vast internet is gewoon harstikke duur: ze lokken je met een half jaar korting, daarna wordt het plotseling dik € 35 voor een ouderwetse VDSL internetverbinding. Het is dat je mobiele data niet als vaste internetverbinding mag gebruiken, anders had ik dat gedaan.stormfly schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:18:
[...]
Heb je er een paar euro per maand voor over? Het komt uit de lengte of de breedte en je hebt gekozen voor de één van de goedkoopste aanbieders. Dan lever je hoe dan ook ergens wat in aan beleving, waar je geld mee uitspaart.
Keuzes
Ik zie vaak genoeg reclames waarin geadverteerd wordt met onbeperkt data, voor € 25 per maand. Terwijl een VDSL verbinding je € 35 per maand kost, waarbij de snelheid lager is dan 4G.
[ Voor 24% gewijzigd door Marco-Peters op 05-01-2023 14:27 ]
Heb je er een paar euro per maand voor over? Het komt uit de lengte of de breedte en je hebt gekozen voor de één van de goedkoopste aanbieders. Dan lever je hoe dan ook ergens wat in aan beleving, waar je geld mee uitspaart.Marco-Peters schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:52:
Is dit het: alleen positieve ervaringen over Budget-Alles-1 topic of wat? Ik mag ook mijn ervaring delen en blijf bij mijn standpunten, want je kunt niet verwachten dat een consument alle kleine lettertjes gaat lezen.
En dan nog wat: Mijn Budget-Alles-1 werkt geen eens fatsoenlijkIk krijg daar foutmeldingen te zien, in de zin van server fout. Overduidelijk heeft deze provider niet alle zaakjes op orde, zou mij ansich niets verbazen als ze in de nabije toekomst failliet gaan.
[...]
Dit krijg ik nu te zien, wanneer ik inlog op Mijn Budget-Alles-In-1
Keuzes
@Marco-Peters uiteraard staat niemand hier op de loonlijst en qua communicatie heb je ook zeker het en der gelijk. Maar jij verwacht pro-actieve communicatie over van alles en nog wat en dat krijg je gewoon niet bij een budget provider. Dat had je volgens ons best kunnen weten en daarom lijken je reacties nogal overtrokken. Ook al zit er wel een kern van waarheid in enkele zaken.
NB: overstapservice werkt tussen providers, los van het medium. Dus van Budget naar Ziggo is het zelfde. Ziggo geeft door aan Budget wanneer het Ziggo modem is geactiveerd en dan kan Budget afsluiten.
NB: overstapservice werkt tussen providers, los van het medium. Dus van Budget naar Ziggo is het zelfde. Ziggo geeft door aan Budget wanneer het Ziggo modem is geactiveerd en dan kan Budget afsluiten.
Ik durf nu al met zekerheid te zeggen dat je ook als je vanaf een andere ISP (Ziggo, KPN, wie dan ook), zou overstappen naar een Youfone of Tmobile met overstapservice, dat je dan ook een maand vooruit had betaald voor deze diensten. Deze worden later weet netjes gecrediteerd. Storneren kan, maar wees je ervan bewust dat dit juist nog meer roet in het eten kan gooien.
Verder zeg je het inderdaad goed. Je contract liep tot 27 december (en daarna ben jij gewoon vrij om die op te zeggen), maar helaas viel dat door de overstapservice dus wat later uit. Dan had je aan moeten geven om de verbinding zelf op te zeggen en niet de nieuwe ISP Youfone dat te laten doen.
Ik ben het wel met je eens dat de administratie bij Budget niet helemaal super is.
Het verhaal van vroeger gaat ook niet helemaal op. Als je per 1 juni een abonnement had, dan betaalde je per 1 juni, of die verbinding nu actief was of niet. Met een beetje pech duurde het weken met overstappen en betaalde je gewoon de volle prijs. Ook al had je geen signaal op je aansluiting. Men was toen met compenseren een stuk moeilijker dan tegenwoordig. Met de overstapservice werken vrijwel alle providers daaraan mee en weten ze van elkaar wanneer je nieuwe aansluiting werkt. Dan gaat er een seintje naar de oude ISP dat het contract kan worden stopgezet
Vrijwel alle providers zijn voor consumenten per e-mail niet bereikbaar. Lijkt mij ook volkomen logisch. Waarom dagenlang mailen als je in een gesprek van een halfuurtje (met wachttijd) mogelijk sneller iets geregeld hebt?
En die onbeperkt mobiel internet voor 25 euro?
- 9/10 keer moet je een vaste verbinding bij dezelfde provider hebben om tot die 25 euro te komen. Anders betaal je voor unlimited ook rustig 30+ euro. (KPN, VF/ziggo en Tmobile).
- “Onbeperkt” is een dagbundel van 10GB, daarna kun je je sms’jes blijven sturen weer 1 of 2GB erbij te krijgen. Niet handig als je aan het streamen/downloaden/videobellen bent.
Als je echt veel gebruik maakt van Internet, dan gaat het behoorlijk vervelend worden om iedere keer meer data aan te moeten vragen.
Verder zeg je het inderdaad goed. Je contract liep tot 27 december (en daarna ben jij gewoon vrij om die op te zeggen), maar helaas viel dat door de overstapservice dus wat later uit. Dan had je aan moeten geven om de verbinding zelf op te zeggen en niet de nieuwe ISP Youfone dat te laten doen.
Ik ben het wel met je eens dat de administratie bij Budget niet helemaal super is.
Het verhaal van vroeger gaat ook niet helemaal op. Als je per 1 juni een abonnement had, dan betaalde je per 1 juni, of die verbinding nu actief was of niet. Met een beetje pech duurde het weken met overstappen en betaalde je gewoon de volle prijs. Ook al had je geen signaal op je aansluiting. Men was toen met compenseren een stuk moeilijker dan tegenwoordig. Met de overstapservice werken vrijwel alle providers daaraan mee en weten ze van elkaar wanneer je nieuwe aansluiting werkt. Dan gaat er een seintje naar de oude ISP dat het contract kan worden stopgezet
Vrijwel alle providers zijn voor consumenten per e-mail niet bereikbaar. Lijkt mij ook volkomen logisch. Waarom dagenlang mailen als je in een gesprek van een halfuurtje (met wachttijd) mogelijk sneller iets geregeld hebt?
En die onbeperkt mobiel internet voor 25 euro?
- 9/10 keer moet je een vaste verbinding bij dezelfde provider hebben om tot die 25 euro te komen. Anders betaal je voor unlimited ook rustig 30+ euro. (KPN, VF/ziggo en Tmobile).
- “Onbeperkt” is een dagbundel van 10GB, daarna kun je je sms’jes blijven sturen weer 1 of 2GB erbij te krijgen. Niet handig als je aan het streamen/downloaden/videobellen bent.
Als je echt veel gebruik maakt van Internet, dan gaat het behoorlijk vervelend worden om iedere keer meer data aan te moeten vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 05-01-2023 20:48 ]
*knip*. Dit gaat over de energieprovider Budget energie, niet over de energiemaatschappij.
[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 19-01-2023 10:44 ]
Misschien al bekend, maar volgens mij de Experiabox V10a heeft recent (?) een update gehad. Sindsdien is het mogelijk om twee eigen DNS servers in te stellen.
Onder Lan > Network > Customer DNS aanvinken en je kan dan een primary en secondary DNS invullen. Eerder was het alleen mogelijk om een primary DNS in te vullen, maar werkte deze volgens mij niet.
Tevens is het nu mogelijk om een extra wifi SSID (naast het gastnetwerk) te broadcasten.
Onder Lan > Network > Customer DNS aanvinken en je kan dan een primary en secondary DNS invullen. Eerder was het alleen mogelijk om een primary DNS in te vullen, maar werkte deze volgens mij niet.
Tevens is het nu mogelijk om een extra wifi SSID (naast het gastnetwerk) te broadcasten.
dat is al ff mogelijk is de 49x was al mogelijk in de 503 was al mogelijk en nu in de 505 ook kwa wifi extradiedbase schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:46:
Misschien al bekend, maar volgens mij de Experiabox V10a heeft recent (?) een update gehad. Sindsdien is het mogelijk om twee eigen DNS servers in te stellen.
versie 505 wordt nu uitgerold dit lost probleem bij veel klanten met wegvallende box/spontane reboots van de v10a
Krijg zonet een mail, voor alle klanten met een abonnement van voor 23 mei 2022 gaat de prijs met €5 per maand omhoog, gaat vanaf 6 februari in.
Omdat het een inflatiecorrectie betreft is opzeggen niet mogelijk geven ze aan
Zie ook: https://www.budgetthuis.n...service/inflatiecorrectie
Dat is een forse... 10 procent volgens die link die je plaatst. Maar inderdaad, het klopt wel met de CPI helaas.ThinkPad schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:58:
Krijg zonet een mail, voor alle klanten met een abonnement van voor 23 mei 2022 gaat de prijs met €5 per maand omhoog, gaat vanaf 6 februari in.
Zelfs met die 5 euro komt je niet goedkoper uit toch? Alleen als KPN weer stunt voor 35euro per maand?ThinkPad schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:58:
Tja er komt een tijd dat je niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten, zelf bij budget wordt het een kwartje
Blijft wel zuur. Ziggo en KPN hebben het tegenwoordig ook in de voorwaarden staan. Ziggo heeft daar toen een marketinguiting aan gekoppeld meen ik. Opzeggen nav jaarlijkse verhogingen kan niet meer.
EDIT: Ziggo past ook haar Algemene Voorwaarden aan om volgend jaar te voorkomen dat klanten massaal opzeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 01-02-2023 20:04 ]
Sinds 2-jan over gestapt van KPN glas naar Budget Alles in 1 glas. Router gewisseld (EB 10 kpn > EB 10 AI1), NTU gewisseld door monteur.
En sinds de overstap valt 'de verbinding' op bedrade en WiFi apparaten, één maal daags weg. Internet via een utp kabel weg, netwerk blijft wel overeind. Wi-FI wel zichtbaar, maar kan er niet mee verbinden... Router fysiek uit en aan 'helpt', en kan met een bedraad apparaat (desktop) inloggen op de Router en hem rebooten, waarna internet weer up gaat. Of je oefnt geduld, dan gaat 't vanzelf.
Iemand vergelijkbare ervaring?
En sinds de overstap valt 'de verbinding' op bedrade en WiFi apparaten, één maal daags weg. Internet via een utp kabel weg, netwerk blijft wel overeind. Wi-FI wel zichtbaar, maar kan er niet mee verbinden... Router fysiek uit en aan 'helpt', en kan met een bedraad apparaat (desktop) inloggen op de Router en hem rebooten, waarna internet weer up gaat. Of je oefnt geduld, dan gaat 't vanzelf.
[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 01-02-2023 20:37 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
check even als je software 503 of 505 hebt ?warhamstr schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:34:
Sinds 2-jan over gestapt van KPN glas naar Budget Alles in 1 glas. Router gewisseld (EB 10 kpn > EB 10 AI1), NTU gewisseld door monteur.
maak je gebruik van dvs ?
jopoh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:49:
[...]
check even als je software 503 of 505 hebt ?
maak je gebruik van dvs ?
Nee, alleen internet.Firmware Version:v5.00.58 build505-ow
[ Voor 10% gewijzigd door warhamstr op 01-02-2023 20:57 ]
505 is de laatste versie waarin problemen met reboots opgelost zijn.
of is iets intern wat mis gaat daardoor de box geen internet doorgeeft
en anders is NT of box gewoon defect waardoor die gaat stuiteren
Ha, lekker dan. Morgen de klantenservice eens bellen.jopoh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:02:
[...]
Vrij hoog inderdaad.. ze zijn nu gewoon duurder als kpn en ziggo. Straks 59 euro voor 100 glas en tvThinkPad schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:58:
Ook ik ben geconfronteerd met de prijsverhoging ondanks dat ik een vast contract heb met Budget. Iedereen kan verwijzen naar algemene voorwaarden op een website, maar de vraag is natuurlijk: met welke voorwaarden ben ik akkoord gegaan bij het tekenen van mijn contract met ze? In het contract dat ik met ze heb, is geen verwijzing opgenomen naar algemene voorwaarden, en in de bevestingsmail heb ik ook niets gezien. Ik vraag me dus oprecht af of Budget wel een rechtsgrond heeft om die 10% zomaar door te voeren. Heeft iemand anders zin om hier even flink wat weerstand te gaan bieden?
Support verwijst naar artikel 5.1.
https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf
Ik betwist de redenering op meerdere punten:
Update: de supportmedewerker vroeg me om een mail te sturen naar klanten@budgetallesin1.nl . Ik kan iedereen aanraden dat ook te doen! Hier de mail die ik zelf heb gestuurd ter inspiratie.
Ik betwist de redenering op meerdere punten:
- Gelden er voor mijn contract (afgesloten in februari 2022) uberhaupt wel algemene voorwaarden? Het is aan Budget om aan te tonen dat ik akkoord ben gegaan. Dat akkoord zie ik graag tegemoet.
- De algemene voorwaarden op de site zijn van oktober 2022. Volgens artikel 2.3 hadden ze me moeten informeren van een nieuwe versie. Dat hebben ze niet gedaan.
- Artikel 5.1 geeft aan dat er per 1 januari nieuwe tarieven kunnen geleden. Dat zou dus 1 januari 2024 moeten zijn.
Update: de supportmedewerker vroeg me om een mail te sturen naar klanten@budgetallesin1.nl . Ik kan iedereen aanraden dat ook te doen! Hier de mail die ik zelf heb gestuurd ter inspiratie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Beste Budget, Gisteren ontving ik van u een mail met een aankondiging van een prijsverhoging die u van plan bent toe te passen op mijn eerstvolgende factuur (6 februari 2023) oftewel met ingang van abonnementsperiode februari 2023. Ik ben niet akkoord met deze prijsverhoging en ik verzoek Budget het afgesproken tarief van 30 euro per maand te handhaven. Mijn argumenten zijn als volgt. In de eerste plaats verwijst u naar Algemene Voorwaarden (hierna AV). Deze staan op uw website. Ik betwist echter dat er uberhaupt AV van toepassing zijn op mijn contract met Budget. Ik heb dit contract (d.d. XXX 2022) voor de volledigheid toegevoegd. Nergens in dit contract is een verwijzing opgenomen naar geldende AV. Maar misschien laat mijn geheugen mij in de steek en ben ik online akkoord gegaan met AV? In dat geval verzoek ik Budget om mij het bewijs te overhandigen dat ik inderdaad akkoord ben gegaan en mij te voorzien van de toen geldende AV. Op de tweede plaats zie ik dat de AV op uw website aangepast zijn per oktober 2022. Volgens de wet had u mij een redelijke mogelijkheid moeten geven om uw AV te bekijken. Dat schrijft u ook zelf in artikel 2.3. Dat hebt u niet gedaan. U gaf mij ook geen andere redelijke mogelijkheid om de wijzigingen in de AV te bekijken. Hierdoor kon ik niet bepalen of ik het er mee eens ben. Daarom mag ik volgens de wet uw algemene voorwaarden helemaal, of een deel hiervan, vernietigen. De vernietigde voorwaarden zijn dan niet meer geldig. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/voorwaarden. Mocht u ondanks bovenstaande argumenten toch volhouden dat de AV van oktober 2022 van toepassing zijn, en de prijsverhoging willen doorvoeren, dan verwijs ik tenslotte naar artikel 5.1 waarin Budget zich het recht verschaft om jaarlijks op 1 januari de tarieven te wijzigen. Op 1 januari 2023 hebt u dat niet gedaan. De nu aangekondigde prijsverhoging (die ik betwist) zou dus op zijn vroegst op 1 januari 2024 in mogen gaan volgens uw eigen AV. Graag per ommegaande uw reactie op bovenstaande. Ik verzoek u vriendelijk het afgesproken tarief van XXX euro per maand te handhaven. En ik verzoek u deze mail te behandelen als klacht zoals bedoeld in artikel 23.4. Met vriendelijke groet, |
[ Voor 88% gewijzigd door SvenHazejager op 02-02-2023 10:26 ]
Heb ze ook een mail gestuurd dat ik het niet eens ben met prijsverhoging, ondanks dat ik een tweejarig contract heb dat nog 10 maanden loopt.
Heb ook nog nooit meegemaakt dat een provider tijdens de looptijd van een contract de prijzen probeerde te verhogen, is ook absurd, wat heeft een contract dan voor nut.
Dit is een zelfde discutabele actie als het maandelijks salderen van zonne-energie, geen betrouwbaar bedrijf.
Heb ook nog nooit meegemaakt dat een provider tijdens de looptijd van een contract de prijzen probeerde te verhogen, is ook absurd, wat heeft een contract dan voor nut.
Dit is een zelfde discutabele actie als het maandelijks salderen van zonne-energie, geen betrouwbaar bedrijf.
@SvenHazejager Dank voor je voorbeeldmail. Vooral het punt betreffende de ingangsdatum van 1 jan lijkt me relevant.
Toevallig staan de oude AV wel online via archive.org (versie 1 feb 2022), daar staat het betreffende artikel ook al wel in.
https://web.archive.org/w...oorwaarden_alles-in-1.pdf
Toevallig staan de oude AV wel online via archive.org (versie 1 feb 2022), daar staat het betreffende artikel ook al wel in.
https://web.archive.org/w...oorwaarden_alles-in-1.pdf
Fantastische mail, hoe pijnlijk wordt het inzichtelijk dat het een hobby club is met een OEM doorverkoop model. Dat laatste is niet nieuw overigensSvenHazejager schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
Ook ik ben geconfronteerd met de prijsverhoging ondanks dat ik een vast contract heb met Budget. Iedereen kan verwijzen naar algemene voorwaarden op een website, maar de vraag is natuurlijk: met welke voorwaarden ben ik akkoord gegaan bij het tekenen van mijn contract met ze? In het contract dat ik met ze heb, is geen verwijzing opgenomen naar algemene voorwaarden, en in de bevestingsmail heb ik ook niets gezien. Ik vraag me dus oprecht af of Budget wel een rechtsgrond heeft om die 10% zomaar door te voeren. Heeft iemand anders zin om hier even flink wat weerstand te gaan bieden?
Ik betwist de redenering op meerdere punten:Volgens mij is er op het laatste punt geen speld tussen te krijgen. Ze zijn gewoon te laat met de aankondiging. Of juist netjes op tijd, want de verhoging mag pas op 1 januari 2024 doorgevoerd worden.
- Gelden er voor mijn contract (afgesloten in februari 2022) uberhaupt wel algemene voorwaarden? Het is aan Budget om aan te tonen dat ik akkoord ben gegaan. Dat akkoord zie ik graag tegemoet.
- De algemene voorwaarden op de site zijn van oktober 2022. Volgens artikel 2.3 hadden ze me moeten informeren van een nieuwe versie. Dat hebben ze niet gedaan.
- Artikel 5.1 geeft aan dat er per 1 januari nieuwe tarieven kunnen geleden. Dat zou dus 1 januari 2024 moeten zijn.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Beste Budget, Gisteren ontving ik van u een mail met een aankondiging van een prijsverhoging die u van plan bent toe te passen op mijn eerstvolgende factuur (6 februari 2023) oftewel met ingang van abonnementsperiode februari 2023. Ik ben niet akkoord met deze prijsverhoging en ik verzoek Budget het afgesproken tarief van 30 euro per maand te handhaven. Mijn argumenten zijn als volgt. In de eerste plaats verwijst u naar Algemene Voorwaarden (hierna AV). Deze staan op uw website. Ik betwist echter dat er uberhaupt AV van toepassing zijn op mijn contract met Budget. Ik heb dit contract (d.d. XXX 2022) voor de volledigheid toegevoegd. Nergens in dit contract is een verwijzing opgenomen naar geldende AV. Maar misschien laat mijn geheugen mij in de steek en ben ik online akkoord gegaan met AV? In dat geval verzoek ik Budget om mij het bewijs te overhandigen dat ik inderdaad akkoord ben gegaan en mij te voorzien van de toen geldende AV. Op de tweede plaats zie ik dat de AV op uw website aangepast zijn per oktober 2022. Volgens de wet had u mij een redelijke mogelijkheid moeten geven om uw AV te bekijken. Dat schrijft u ook zelf in artikel 2.3. Dat hebt u niet gedaan. U gaf mij ook geen andere redelijke mogelijkheid om de wijzigingen in de AV te bekijken. Hierdoor kon ik niet bepalen of ik het er mee eens ben. Daarom mag ik volgens de wet uw algemene voorwaarden helemaal, of een deel hiervan, vernietigen. De vernietigde voorwaarden zijn dan niet meer geldig. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/voorwaarden. Mocht u ondanks bovenstaande argumenten toch volhouden dat de AV van oktober 2022 van toepassing zijn, en de prijsverhoging willen doorvoeren, dan verwijs ik tenslotte naar artikel 5.1 waarin Budget zich het recht verschaft om jaarlijks op 1 januari de tarieven te wijzigen. Op 1 januari 2023 hebt u dat niet gedaan. De nu aangekondigde prijsverhoging (die ik betwist) zou dus op zijn vroegst op 1 januari 2024 in mogen gaan volgens uw eigen AV. Graag per ommegaande uw reactie op bovenstaande. Ik verzoek u vriendelijk het afgesproken tarief van XXX euro per maand te handhaven. En ik verzoek u deze mail te behandelen als klacht zoals bedoeld in artikel 23.4. Met vriendelijke groet,
Mooi voorbeeld hoe het wel kan: https://forum.kpn.com/fac...n+de+Algemene+Voorwaarden?
Gisteren ook die mail gehad. Ons contract verloopt over een maand, maar even afwachten wat ons nieuwe maandbedrag wordt. We hebben internet-only, dat zou bij Youfone exact hetzelfde moeten zijn toch? Ook even naar T-Mobile gekeken, maar die gebruiken het Zyxel modem. Kan me van eerder herinneren dat je daar nog minder op kan aanpassen dan de Experiabox.ThinkPad schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:58:
Komende weken wordt er ook bij ons glasvezel in de straat aangelegd, dus wellicht dat daar nog een mooie aanbieding uit volgt.
Gisteren mijn budget alles-in-1 abonnement opgezegd wegens overstap naar een glasvezelverbinding. Omdat het geen kpn glasvezel aansluiting is moest ik wel naar een andere provider.
Sinds eind 2021 had ik al een variabel contract. Omdat de glasvezelaansluiting al wel binnen was gebracht, durfde ik geen contractverlenging te doen. Achteraf gezien kon dat nog wel, maja…
Ik betaalde 49 euro per maand voor internet (vdsl 100/30) en televisie
Gisteren is de glasverbinding eindelijk opgeleverd dus de opzegging kon gedaan worden.
De opzegging verliep goed.
1 belletje en kon bij de eerste medewerker aan de telefoon al de opzegging doorgeven.
Uiteraard wel aangegeven dat ik altijd super tevreden ben geweest over de diensten.
Het heeft in de 4 jaar dat ik er klant ben geweest nooit uit gelegen.
Eigenlijk ook nooit de klantenservice nodig gehad.
Sinds eind 2021 had ik al een variabel contract. Omdat de glasvezelaansluiting al wel binnen was gebracht, durfde ik geen contractverlenging te doen. Achteraf gezien kon dat nog wel, maja…
Gisteren is de glasverbinding eindelijk opgeleverd dus de opzegging kon gedaan worden.
1 belletje en kon bij de eerste medewerker aan de telefoon al de opzegging doorgeven.
Uiteraard wel aangegeven dat ik altijd super tevreden ben geweest over de diensten.
[ Voor 14% gewijzigd door MarkieNL op 10-02-2023 22:20 ]
Loopt nog steeds, op instructie van Budget een hard reset uitgevoerd, en door hen remote een reset uit laten voeren. Nog steeds een klapperende lijn/modem w/e. Heb ze nu gesommeerd een nieuwe router te sturen.jopoh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:02:
[...]
Welke provider ga je naar toe?MarkieNL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:18:
Gisteren mijn budget alles-in-1 abonnement opgezegd wegens overstap naar een glasvezelverbinding. Omdat het geen kpn glasvezel aansluiting is moest ik wel naar een andere provider.
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 14-02-2023 14:40 ]
In het dorp hier is het glasvezelnetwerk van Delta aangelegd. Ik heb een zakelijke verbinding via Helden van Nu afgesloten. Had de keuze uit 100/100, 200/200, 400/400 en 1000/1000.
Heb voor 400/400 gekozen.
Ondanks dat Delta niet heel erg hoog scoort, is de verbinding tot nu toe prima bevonden.
Aha ja zakelijk is dat wel een mooie optie inderdaad, hopelijk blijft het lang stabielMarkieNL schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:41:
[...]
In het dorp hier is het glasvezelnetwerk van Delta aangelegd. Ik heb een zakelijke verbinding via Helden van Nu afgesloten. Had de keuze uit 100/100, 200/200, 400/400 en 1000/1000.
Heb voor 400/400 gekozen.
Ondanks dat Delta niet heel erg hoog scoort, is de verbinding tot nu toe prima bevonden.
Lang geleden, maar ik hang nu een half uur aan de telefoon met de provider. Problemen met de verbinding blijven bestaan.
Sinds eergisteren een nieuwe ExperiaBox , maar weer onregelmatig uitvallen van de verbinding.
Er wordt nu een nieuwe NTU opgestuurd, en die komt een monteur zsm aansluiten
(Met de ietwat discutabele mededeling dat wanneer het probleem daarmee niet opgelost is, en eea toch aan het thuisnetwerk lijkt te liggen, er kosten in rekening worden gebracht)
Sinds eergisteren een nieuwe ExperiaBox , maar weer onregelmatig uitvallen van de verbinding.
Er wordt nu een nieuwe NTU opgestuurd, en die komt een monteur zsm aansluiten
(Met de ietwat discutabele mededeling dat wanneer het probleem daarmee niet opgelost is, en eea toch aan het thuisnetwerk lijkt te liggen, er kosten in rekening worden gebracht)
Heb je hier nog reactie van ze op gehad? Ik baal zelf natuurlijk ook van de prijsverhoging, maar mijn contract loopt in augustus af. Ik moet zeggen dat ik voor die 6 mnd. x €5 = €30 eigenlijk niet eens zin heb om de discussie aan te gaan, ik heb zo'n idee dat je dat toch niet gaat winnenSvenHazejager schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
[...]
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2023 10:38 ]
Is er al een reactie van BA1 btw? Zo ja, ben ik benieuwd.
SvenHazejager schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
Ik betwist de redenering op meerdere punten:Volgens mij is er op het laatste punt geen speld tussen te krijgen. Ze zijn gewoon te laat met de aankondiging. Of juist netjes op tijd, want de verhoging mag pas op 1 januari 2024 doorgevoerd worden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Beste Budget, Gisteren ontving ik van u een mail met een aankondiging van een prijsverhoging die u van plan bent toe te passen op mijn eerstvolgende factuur (6 februari 2023) oftewel met ingang van abonnementsperiode februari 2023. Ik ben niet akkoord met deze prijsverhoging en ik verzoek Budget het afgesproken tarief van 30 euro per maand te handhaven. Mijn argumenten zijn als volgt. In de eerste plaats verwijst u naar Algemene Voorwaarden (hierna AV). Deze staan op uw website. Ik betwist echter dat er uberhaupt AV van toepassing zijn op mijn contract met Budget. Ik heb dit contract (d.d. XXX 2022) voor de volledigheid toegevoegd. Nergens in dit contract is een verwijzing opgenomen naar geldende AV. Maar misschien laat mijn geheugen mij in de steek en ben ik online akkoord gegaan met AV? In dat geval verzoek ik Budget om mij het bewijs te overhandigen dat ik inderdaad akkoord ben gegaan en mij te voorzien van de toen geldende AV. Op de tweede plaats zie ik dat de AV op uw website aangepast zijn per oktober 2022. Volgens de wet had u mij een redelijke mogelijkheid moeten geven om uw AV te bekijken. Dat schrijft u ook zelf in artikel 2.3. Dat hebt u niet gedaan. U gaf mij ook geen andere redelijke mogelijkheid om de wijzigingen in de AV te bekijken. Hierdoor kon ik niet bepalen of ik het er mee eens ben. Daarom mag ik volgens de wet uw algemene voorwaarden helemaal, of een deel hiervan, vernietigen. De vernietigde voorwaarden zijn dan niet meer geldig. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/voorwaarden. Mocht u ondanks bovenstaande argumenten toch volhouden dat de AV van oktober 2022 van toepassing zijn, en de prijsverhoging willen doorvoeren, dan verwijs ik tenslotte naar artikel 5.1 waarin Budget zich het recht verschaft om jaarlijks op 1 januari de tarieven te wijzigen. Op 1 januari 2023 hebt u dat niet gedaan. De nu aangekondigde prijsverhoging (die ik betwist) zou dus op zijn vroegst op 1 januari 2024 in mogen gaan volgens uw eigen AV. Graag per ommegaande uw reactie op bovenstaande. Ik verzoek u vriendelijk het afgesproken tarief van XXX euro per maand te handhaven. En ik verzoek u deze mail te behandelen als klacht zoals bedoeld in artikel 23.4. Met vriendelijke groet,
Ze hebben inmiddels weer zomaar hun “algemene voorwaarden” bijgewerkt zonder enige info. Daarmee zijn ze dus ongeldig geworden. Als maar genoeg mensen dezelfde mail sturen dan staan we sterk. Deze (non-)reactie heb ik van ze gehad:
Deze e-mail is een mededeling dat wij uw e-mail in goede orde hebben ontvangen. Echter hebben wij nog geen antwoord voor u klaar.
Wij hebben uw zaak doorgezet naar onze juridische afdeling. Het kan zo zijn dat hier wat tijd overheen gaat. In de tussentijd vragen wij van u om wel uw facturen te blijven betalen. Mocht hier een rectificatie op zijn plaats zijn zullen wij dit achter recht trekken.
Bij mij gaven ze aan:
Ik gaf aan dat het per 1 jan 2024 in zou moeten gaan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik gaf aan dat het per 1 jan 2024 in zou moeten gaan
Dat is een onzinreactie. Ik verwacht iets soortgelijks. Zo ja dan ga ik escaleren naar de geschillencommissie (geen ervaring mee) en een klacht indienen bij ACM.
Tja alles wordt duurder, dus ook internet en tv. Logisch gevolg van alle prijsstijgingen. Hier ook gehad. Ik laat het, is een goede aanbieder en heb ook nooit een storing.
Je weet nooit wat je op je hals haalt als je voor die paar euro per maand minder betaald bij een andere provider.
Je weet nooit wat je op je hals haalt als je voor die paar euro per maand minder betaald bij een andere provider.
[ Voor 25% gewijzigd door Erik1805 op 06-03-2023 11:12 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Had een mail gehad voor verlengingsaanbod, althans link naar de site, maar daar zie ik niet wat nu het aanbod eigenlijk is. Iemand die dat wel weet? Het is een zooitje in dat dashboard/service account, waar ik geloof ik met 3 klantnummers bekend sta, tja ik was in 2020 al een jaar lid onder ander klant nummer, en dat 2e klasntnummer snap ik ook wel (dat is nu), maar het 3e klantnummer snap ik niet.
Want ik wil op zich blijven bij Budget. Maarja Kpn biedt nu ook 6 mnd voor 35 aan voor tv en internet. Over 4 weken is mijn contract afgelopen, vraag me af of dan automatisch mijn internetsignaal op " dood" gaat.. want ik zie dat niet goed komen, of ik moet bellen...bbrrr. edit: nm, heb al gebeld.
Want ik wil op zich blijven bij Budget. Maarja Kpn biedt nu ook 6 mnd voor 35 aan voor tv en internet. Over 4 weken is mijn contract afgelopen, vraag me af of dan automatisch mijn internetsignaal op " dood" gaat.. want ik zie dat niet goed komen, of ik moet bellen...bbrrr. edit: nm, heb al gebeld.
Je bedoelt neem ik aan hun eigen algemene voorwaarden die gewijzigd zijn (volgens het document) per februari 2023.SvenHazejager schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:33:
Ze hebben inmiddels weer zomaar hun “algemene voorwaarden” bijgewerkt zonder enige info. Daarmee zijn ze dus ongeldig geworden. Als maar genoeg mensen dezelfde mail sturen dan staan we sterk. Deze (non-)reactie heb ik van ze gehad:
[...]
Ik ben benieuwd naar:
1) Kan (of kon) op basis van deze wijziging (onduidelijk welke dit inhoudelijk zijn) opgezegd worden?
2) Zijn zij verplicht om per email deze aan hun klanten te sturen (ik heb ook niets ontvangen) om dit geldig te laten zijn?
3) Bij KPN is momenteel de mogelijkheid tot opzeggen vanwege nieuwe AV. Wijzigt hierdoor ook iets bij Butget (zij hebben immers ook "Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten" van KPN)?
Budget is heel slim in hun communicatie strategie. Het forum is een tijdje geleden offline gehaald geloof ik (dus bijna geen discussie te vinden hierover). KPN is transparant, die hebben een track changes document van hun AV staan. Ik heb een keer gebeld met Budget maar daar konden ze alleen vertellen dat het contract afgekocht kan worden...
Kun je bij Budget Alles-in-1 ook gedurende je contract het Tv-abonnement opzeggen? We kijken nog maar weinig lineaire TV, ik wil eigen over naar NLZIET. Kan op de website zo geen optie vinden om het makkelijk aan te passen.
En is er iemand die glasvezel heeft en de fiber rechtstreeks heeft aangesloten op z'n router? Ik kan eigenlijk maar betrekkelijk weinig info vinden hierover in het topic (welk VLAN, PPPoE nodig etc?) Al gevonden, PPPoE en VLAN6 inderdaad: Madcat in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"
@Laurens_B Jij hebt ook een Edgerouter en had destijds wat struggles met o.a. MTU/MSS, kun je de instellingen die jij gebruikt wellicht posten? Op het KPN forum kant-en-klare instellingen voor de Edgerouter gevonden: https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
En is er iemand die glasvezel heeft en de fiber rechtstreeks heeft aangesloten op z'n router? Ik kan eigenlijk maar betrekkelijk weinig info vinden hierover in het topic (welk VLAN, PPPoE nodig etc?) Al gevonden, PPPoE en VLAN6 inderdaad: Madcat in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"
@Laurens_B Jij hebt ook een Edgerouter en had destijds wat struggles met o.a. MTU/MSS, kun je de instellingen die jij gebruikt wellicht posten? Op het KPN forum kant-en-klare instellingen voor de Edgerouter gevonden: https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 29-03-2023 18:09 ]
En ik heb succes geboekt! Na wat uitermate trage communicatie via de mail met Budget over de inflatiecorrectie, ben ik zonet gebeld en wordt voor mij 'uit coulance' de inflatiecorrectie teruggedraaid tot 1 januari 2024.
Hun argumentatie is als volgt.
Ten eerste zeggen ze dat de AV gelden zoals je die hebt gekregen per afsluiten abonnement. Ik vind dat wat krom, want volgens mij doen ze in de praktijk alsof iedereen dezelfde AV heeft (zie de oorspronkelijke mail over hun inflatiecorrectie). Maar goed.
Ten tweede komen ze dan op het punt dat in "mijn" AV inderdaad letterlijk staat dat ze op 1 januari mogen indexeren. Daar hebben ze hun eigen gestuntel toegegeven; de "Pricing" afdeling had dat "onhandig" gedaan. Uit "coulance" geven ze mij gelijk; komt op mij over als gezichtsverlies beperken, want wat er staat, staat er, en daar zit geen woord Spaans tussen.
Conclusie: ik zit weer op 30 euro per maand. De volgende verhoging zal natuurlijk wel netjes per 1 januari 2024 worden doorgevoerd maar tegen die tijd heb ik hopelijk zicht op een glasvezelverbinding...
Hun argumentatie is als volgt.
Ten eerste zeggen ze dat de AV gelden zoals je die hebt gekregen per afsluiten abonnement. Ik vind dat wat krom, want volgens mij doen ze in de praktijk alsof iedereen dezelfde AV heeft (zie de oorspronkelijke mail over hun inflatiecorrectie). Maar goed.
Ten tweede komen ze dan op het punt dat in "mijn" AV inderdaad letterlijk staat dat ze op 1 januari mogen indexeren. Daar hebben ze hun eigen gestuntel toegegeven; de "Pricing" afdeling had dat "onhandig" gedaan. Uit "coulance" geven ze mij gelijk; komt op mij over als gezichtsverlies beperken, want wat er staat, staat er, en daar zit geen woord Spaans tussen.
Conclusie: ik zit weer op 30 euro per maand. De volgende verhoging zal natuurlijk wel netjes per 1 januari 2024 worden doorgevoerd maar tegen die tijd heb ik hopelijk zicht op een glasvezelverbinding...
Net een brief gekregen van Budget dat de internetverbinding wordt omgezet naar glasvezel.
Maar er is bij mij in het appartementen complex nog geen glasvezel.
Moet ik me zorgen maken dat de ADSL verbinding 1 oktober wordt opgeheven?
Nee, dat niet direct. Maar wel dat Budget schijnt te denken dat er wel glasvezel is. Of.. het ligt buiten klaar om aan te sluiten. Dat telt ook en dan dient Budget zelf een glasaanvraag bij KPN in te schieten en daar jou over te informeren.OgWok schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:28:
Net een brief gekregen van Budget dat de internetverbinding wordt omgezet naar glasvezel.
Je mag je adres wel DM-en dan zal ik kijken wat de werkelijke situatie is. Zowel qua glas als qua koperuitschakeling.
Is er iemand die BudgetThuis glasvezel werkend heeft met pfSense/OPNsense en zijn config wil delen?
Gisteren geprobeerd om de netwerkkabel vanaf de FTU rechtstreeks op m'n OPNsense router aan te sluiten, zag in de logging van het 'point-to-point' device in OPNsense wel m'n externe IP voorbijkomen, maar de link kwam niet echt op. Het ethernet lampje op de FTU heeft even oranje gebrand en ging toen weer uit.
Heb o.a. deze en deze tutorials gevolgd, maar kreeg het niet voor elkaar.
Het het volgende gedaan:
VLAN6 aangemaakt met de WAN-netwerkpoort als parent
Bij assignments de WAN-interface toegewezen aan de vlan6 'interface'
Bij WAN de verbinding van DHCP naar PPPoE gezet met credentials internet/internet
Gisteren geprobeerd om de netwerkkabel vanaf de FTU rechtstreeks op m'n OPNsense router aan te sluiten, zag in de logging van het 'point-to-point' device in OPNsense wel m'n externe IP voorbijkomen, maar de link kwam niet echt op. Het ethernet lampje op de FTU heeft even oranje gebrand en ging toen weer uit.
Heb o.a. deze en deze tutorials gevolgd, maar kreeg het niet voor elkaar.
Het het volgende gedaan:
VLAN6 aangemaakt met de WAN-netwerkpoort als parent
Bij assignments de WAN-interface toegewezen aan de vlan6 'interface'
Bij WAN de verbinding van DHCP naar PPPoE gezet met credentials internet/internet
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 15-06-2023 11:06 ]
Mij valt de laatste weken op dat de NPO Plus app regelmatig vastloopt en dan moet ik hem opnieuw starten.
Met geluk gaat die dan verder waar ik was met kijken; soms niet.
Bij wie moet ik zijn: bij Budget, KPN of de NPO om het probleem aan te kaarten. Iemand een idee?
Mijn eerste vermoeden is de Arris box, omdat die ook trager lijkt te worden met de menu's.
Bij wie moet ik zijn: bij Budget, KPN of de NPO om het probleem aan te kaarten. Iemand een idee?
Mijn eerste vermoeden is de Arris box, omdat die ook trager lijkt te worden met de menu's.
Box een keer resetten naar fabrieksinstellingen zodat hij de software opnieuw installeert?
Rustig in dit topic, tja mijn laatste aanbieding die ik had van Budget was veel slechter dan de jaren ervoor. tJa dan is men snel weg, ik zit dit jaarcontract nog even uit, en dan maar kijken of Kpnglas er al is.
Die npo app is al bagger op een iPhone. Zal me niks verbazen als diezelfde app ook slecht presteert op een kpn doosje.OgWok schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:05:
Mij valt de laatste weken op dat de NPO Plus app regelmatig vastloopt en dan moet ik hem opnieuw starten.
KPN is de verantwoordelijke voor het aanbieden van die app. Dus die zal het moeten oplossen.
Dit denk ik ook lol. Vroeger waren ze voor xDSL nog wel onderscheidend door hun lage prijzen maar tegenwoordig niet meer. Ben om die reden een paar maanden geleden overgestapt naar KPN.Sjah schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:20:
Rustig in dit topic, tja mijn laatste aanbieding die ik had van Budget was veel slechter dan de jaren ervoor. tJa dan is men snel weg, ik zit dit jaarcontract nog even uit, en dan maar kijken of Kpnglas er al is.
Vanochtend kontakt gehad met de helpdesk van Budget over de problemen die ik heb met de NPO Plus app. die regelmatig vastloopt.
De suggestie was de Arrisbox opnieuw op te starten en de software opnieuw te downloaden en te installeren.
Dat duurt alles bij elkaar een klein half uurtje. Nog geen vastloper gehad, maar even de komende dagen aanzien. Ik ben de serie Springvloed aan het kijken en het is erg frustrerend op spannende momenten een zwart scherm te krijgen......
De suggestie was de Arrisbox opnieuw op te starten en de software opnieuw te downloaden en te installeren.
Dat duurt alles bij elkaar een klein half uurtje. Nog geen vastloper gehad, maar even de komende dagen aanzien. Ik ben de serie Springvloed aan het kijken en het is erg frustrerend op spannende momenten een zwart scherm te krijgen......
Ook hier iemand met Budget Thuis, heb glasvezel maar om de paar minuten valt het internet gewoon spontaan uit. Waarna het binnen een paar minuten weer terugkomt. Heb de Experiabox V10a. Ze zeiden dat ik én de WIFIknop en de RESET knop 10 seconden lang moest indrukken.
Nothing happened.
Nothing happened.
of slechte verbinding op koper.paardje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:04:
Ook hier iemand met Budget Thuis, heb glasvezel maar om de paar minuten valt het internet gewoon spontaan uit. Waarna het binnen een paar minuten weer terugkomt. Heb de Experiabox V10a. Ze zeiden dat ik én de WIFIknop en de RESET knop 10 seconden lang moest indrukken.
Nothing happened.
of kapotte NT op glasvezel of de v10a niet goed
of je hebt een combi v10a en dvs wat niet lekker werkt samen
Heb me verdiept in de prijzen van Kpn glas, dat hier gaat komen. Da's met 52.50 voor 1 Gbit niet erg goedkoop als je bij Kpn dan een abo afsluit. Dus ik dacht, prima ga ik tegen die tijd wel naar Budget, echter die is voor 1 Gbit zelfs 56.50. Waar is Budget mee bezig, dit betekent het einde van hen, van de gunstige tijd die het verzorgde op VVdsl is niks over.
Iemand die weet of dit niet zozeer hun eigen schuld is, of was er niet iets wetmatigs veranderd, zodat Kpn niet meer verplicht is om tegen gunstig tarief anderen op hun kabeltje toe te laten? Is dat wat we hier in effect zien komen?
Iemand die weet of dit niet zozeer hun eigen schuld is, of was er niet iets wetmatigs veranderd, zodat Kpn niet meer verplicht is om tegen gunstig tarief anderen op hun kabeltje toe te laten? Is dat wat we hier in effect zien komen?
@Sjah Budget heeft genoeg klanten die blijven "plakken" ook al betalen ze meer.
Je ziet hier het effect dat KPN graag de klanten zelf ontsluit. KPN moet je met Ziggo vergelijken en dan is KPN erg goedkoop met 1GSjah schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:18:
Heb me verdiept in de prijzen van Kpn glas, dat hier gaat komen. Da's met 52.50 voor 1 Gbit niet erg goedkoop als je bij Kpn dan een abo afsluit. Dus ik dacht, prima ga ik tegen die tijd wel naar Budget, echter die is voor 1 Gbit zelfs 56.50. Waar is Budget mee bezig, dit betekent het einde van hen, van de gunstige tijd die het verzorgde op VVdsl is niks over.
Als je de fout maakt om KPN met Tmobile of Tweak te vergelijken dan gaat het scheef. Daar zit kwaliteitsverschil tussen, en ook prijs verschil.
Ik vind KPN 1G voor 52,50 revolutionair. En juist een signaal wat de markt aanzet tot verandering. KPN was de enige partij met een harde limit op de prijsverhoging tot max 4 euro in een jaar. Moet je eens zoeken bij Ziggo 7,70 of Tmobile die meerdere keren per jaar verhoogd.
Tweak, nu Tmobile, dat is echt goedkoop met +/- 35 voor een heel jaar als vaste prijs. Maar dan moet je hun specifieke fiber toevallig in de straat hebben liggen.
@Sjah €56 voor 1Gbit is ook wel duur, KPN heeft meerdere keren per jaar 9 of 12 maanden (Black Friday deal bijv.) voor 35 euro, heb je volgens mij nog TV erbij ook.
Ik betaal nu €59 p/m voor BudgetThuis. 100/100 glasvezel + TV. Nog één maand en dan zit ik bij T-Mobile.
Ben begonnen bij NLEx over koper, daarna glasvezel. Was altijd een leuke prijsvechter. Tegenwoordig zijn ze naar mijn mening niet meer interessant.
Ik betaal nu €59 p/m voor BudgetThuis. 100/100 glasvezel + TV. Nog één maand en dan zit ik bij T-Mobile.
Ben begonnen bij NLEx over koper, daarna glasvezel. Was altijd een leuke prijsvechter. Tegenwoordig zijn ze naar mijn mening niet meer interessant.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2023 13:41 ]
Ja die afbraakprijzen voor 1 jaar zijn alleen interessant zolang je in je 1e jaar zit, daarna is het volle pond. Nee, ik realiseer me nog meer dat ik niet meer wil hoppen, ik wil gewoon voor max 35 a 40 een super glas-abo (Tv wil ik daarnaast daar bovenop betalen). En wat een onzin dat je Kpn alleen met Ziggo moet vergelijken, tenslotte ligt hier bij mij straks Ziggo, Kpn, en ODF. Waarom mag ik dan niet Kpn met ODF vergelijken.....@stormfly . Dat Kpn kwalitatief beter is geldt ook alleen "maar" voor hun TvBox, want T-Mobile heeft ook grote upload. En Ziggo is stervensduur ja, daar ben ik 3 jaar terug van weggelopen, maar zij hebben wel het voordeel dat je met hun "coax" zomaar 5 Tv's in je pand kan aansturen.ThinkPad schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:39:
@Sjah €56 voor 1Gbit is ook wel duur, KPN heeft meerdere keren per jaar 9 of 12 maanden (Black Friday deal bijv.) voor 35 euro, heb je volgens mij nog TV erbij ook.
Budget leverde gewoon prima ervaring voor VVdsl mensen tegen superprijs.
Nu ik voor ODF kan gaan, heb ik daar toch moeite mee, ik wil Kpn Tv... heb ook al NLziet geprobeerd, dat vind ik behelpen.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag: er is een kwaliteitsverschil. Als je eerlijk vergelijkt weeg je kwaliteit mee.Sjah schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:57:
[...]
En wat een onzin dat je Kpn alleen met Ziggo moet vergelijken, tenslotte ligt hier bij mij straks Ziggo, Kpn, en ODF. Waarom mag ik dan niet Kpn met ODF vergelijken.....@stormfly .
Nu ik voor ODF kan gaan, heb ik daar toch moeite mee, ik wil Kpn Tv... heb ook al NLziet geprobeerd, dat vind ik behelpen.
Ja , maar jij geeft hiermee al aan dat je goed bent in het tussen de regels doorlezen. Doe dat dan ook goed, en geef toe dat ik vind dat Kpn met 52.50 voor 1 Gbit plus 12.50 voor Tv, de boel overvraagt en wel heel dicht tegen Ziggo aanzit.stormfly schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:34:
[...]
Je geeft al antwoord op je eigen vraag: er is een kwaliteitsverschil. Als je eerlijk vergelijkt weeg je kwaliteit mee.
Zou nog wat anders zijn als Kpn met met een 400Mbit op hun glas abo kwam (voor zeg 42.50), maar die zag ik zo snel niet.
Tmobile levert sinds vorige week over KPN fiber 400mbit voor 50e.Sjah schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:07:
[...]
Ja , maar jij geeft hiermee al aan dat je goed bent in het tussen de regels doorlezen. Doe dat dan ook goed, en geef toe dat ik vind dat Kpn met 52.50 voor 1 Gbit plus 12.50 voor Tv, de boel overvraagt en wel heel dicht tegen Ziggo aanzit.
Zou nog wat anders zijn als Kpn met met een 400Mbit op hun glas abo kwam (voor zeg 42.50), maar die zag ik zo snel niet.
Is de modem/router in de praktijk tegenwoordig altijd de 10A? Ik dacht dat je in tegenstelling tot een 10 bij een 10A nog amper iets kan instellen. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Mijn KPN 35 p/m loopt af, en er is dus een kans dat ik weer terugga naar Budget.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Budget neemt altijd de 1-na-nieuwste experiabox af bij KPN Wholesale. Dat is momenteel dus inderdaad de v10a.MsG schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:54:
Is de modem/router in de praktijk tegenwoordig altijd de 10A? Ik dacht dat je in tegenstelling tot een 10 bij een 10A nog amper iets kan instellen. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? Mijn KPN 35 p/m loopt af, en er is dus een kans dat ik weer terugga naar Budget.
Een eigen router is echter prima te gebruiken uiteraard.
Ik kreeg vannacht deze mail van ze, nadat gisteren m’n T-Mobile overstap actief is geworden:grun93 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 01:17:
[...]
Op een retourdoos kun je lang wachten, daar doet Budget niet aan.
[…]
Stuur onze apparatuur gratis terug
Graag ontvangen wij alle apparatuur terug. U ontvangt binnen 2 weken een retourdoos en een brief met instructies.
Retouradres
U mag de apparatuur ook nu al zelf gratis terugsturen naar:
Budget Alles-in-1 Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Anoniem: 1420638
Vraagj; ben aan het orienteren voor een nieuw provider echter scheelt budget thuis 100mb met 5pm t.o.v. KPN glas 100mb. Wat zijn de ervaring met budget thuis glas?
Gisteren gemeten:Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:19:
Vraagj; ben aan het orienteren voor een nieuw provider echter scheelt budget thuis 100mb met 5pm t.o.v. KPN glas 100mb. Wat zijn de ervaring met budget thuis glas?
down: 91 mb/s
up: 94 mb/s
Nog geen storingen gehad de afgelopen 3/4 jaar.
budget is 1 op 1 kpn kopen het product bij kpn in. alleen hebben kwa appratuur alls 1 type terug, v10a en hmb2260 vaak voor itvAnoniem: 1420638 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:19:
Vrijdag stappen we over op budget energie als alles goed gaat.
Ben benieuwd na ongeveer 15 jaar Kabelnoord of het israpunt nog goed werkt. Helaas wordt de glasvezel alleen door kabelnoord gebruikt.
Ben benieuwd na ongeveer 15 jaar Kabelnoord of het israpunt nog goed werkt. Helaas wordt de glasvezel alleen door kabelnoord gebruikt.
Helaas... geen signaal op de isra. Dinsdag komt de monteur. Hopelijk is het dan opgelost. Misschien iets niet goed doorgeschakeld bij kpn?
Wij hebben nu KPN glas en gebruiken de KPN app op onze LG TV ipv het kastje.
Weten jullie of het mogelijk is om met een Budget alles-in-1 abonnement in te loggen op de TV app van KPN??
Weten jullie of het mogelijk is om met een Budget alles-in-1 abonnement in te loggen op de TV app van KPN??
Ok, dat is helemaal top!PeterH3108 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:07:
Ja hoor, dat werkt prima.
Dankjewel.
Dinsdag kwam geen Monteur.... bericht aan Budget. Monteur bleek ziek te zijn.thecure schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:16:
Helaas... geen signaal op de isra. Dinsdag komt de monteur. Hopelijk is het dan opgelost. Misschien iets niet goed doorgeschakeld bij kpn?
Ik vroeg, waarom hebben jullie niet even gebeld?
"Jullie nummer werkte niet". Nee hèhè, daarvoor komt de Monteur! 🤦♂️
Voor woensdag kon er nog een afspraak ingepland worden.
Er bleek wat fout te zijn bij kpn en in de wijkkast.
Netjes is ook dat hij meteen het oude lasdop-isra heeft vervangen door een moderne isra waar meteen een rj11 in kan.
Alles werkt nu goed, behalve het vaste nummer. Dat zouden ze nog gaan fixen.
Handige actie van Budget. Gistermiddag internet dood. Vanochtend gebeld, mijn internetverbinding is op PAUZE gezet.
Waarom, omdat ik, volgens Budget, nog niet gereageerd heb op het overstappen op Glasvezel.
Klopt niet: op 25 juni heb ik ze gemaild dat ik een glasvezel aansluiting wil.
Nu dus een paar dagen geen internet, want de afdeling die dat kan regelen is pas maandag weer open.
Goeie service
Waarom, omdat ik, volgens Budget, nog niet gereageerd heb op het overstappen op Glasvezel.
Klopt niet: op 25 juni heb ik ze gemaild dat ik een glasvezel aansluiting wil.
Nu dus een paar dagen geen internet, want de afdeling die dat kan regelen is pas maandag weer open.
Goeie service
Heeft iemand recente ervaring om de volgende vraag te beantwoorden: als je al VDSL klant bent bij Budget en KPN installeert glasvezel, word je dan door Budget overgezet op glasvezel? Mijn contractperiode loopt nog ongeveer 7 maanden en sinds gisteren heb ik een KPN glasvezelpunt. Volgens de site van Budget kan ik glasvezel krijgen op mijn adres.
Het mooie zou natuurlijk zijn als ik tegen mijn huidige tarief overgezet ga worden. Een nieuw abo is namelijk prijstechnisch niet heel interessant bij ze.
Het mooie zou natuurlijk zijn als ik tegen mijn huidige tarief overgezet ga worden. Een nieuw abo is namelijk prijstechnisch niet heel interessant bij ze.
Nee, Budget doet dat niet meteen pro-actief. Vooral omdat glas duurder is voor ze qua inkoop. Tegen het huidige tarief zou wellicht kunnen maar alleen als Budget gedwongen wordt om je over te zetten. En dat is pas vanaf januari aanstaande want dan wordt jouw koperlijn aangekondigd voor uitschakeling. En dan moet Budget wel :-)SvenHazejager schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:09:
Heeft iemand recente ervaring om de volgende vraag te beantwoorden: als je al VDSL klant bent bij Budget en KPN installeert glasvezel, word je dan door Budget overgezet op glasvezel? Mijn contractperiode loopt nog ongeveer 7 maanden en sinds gisteren heb ik een KPN glasvezelpunt. Volgens de site van Budget kan ik glasvezel krijgen op mijn adres.
Ah kijk ik dacht al zoiets begrepen te hebben, dank voor de info. Is er ergens meer te vinden over dat soort exacte einddatums vanuit KPN WBA?Barre73 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
En dat is pas vanaf januari aanstaande want dan wordt jouw koperlijn aangekondigd voor uitschakeling. En dan moet Budget wel :-)
https://www.kpnnetwerk.nl/ postcode check komt gegeven moment bij te staan binnen hoeveel maanden koper uit gaatSvenHazejager schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Ah kijk ik dacht al zoiets begrepen te hebben, dank voor de info. Is er ergens meer te vinden over dat soort exacte einddatums vanuit KPN WBA?
Gewoon poot stijf houden en nergens "ja" op zeggen. Je krijgt dan steeds betere aanbiedingen, en uiteindelijk moeten ze glasvezel leveren voor je ADSL tarief. 6 maanden na afsluiten van 2 jarig ADSL contract, ging hier het koper eruit. BE probeerde mij wijs te maken dat ik zelf voor glasvezel had gekozen, maar ik had dus overal "nee" op gezegd, zelfs toen BE namens mij de monteur van KPN inplande voor de daadwerkelijke omzetting. Contract loopt nog een jaartje en als ze het wagen om meer af te schrijven dan wat in het contract staat, dan volgt direct een terugboeking. BE suggereert zelf dat ze stoppen met de korting aan het eind van dit jaar. We zullen zien hoe het loopt...SvenHazejager schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:09:
Die is momenteel tijdelijk uitgezet omdat die checker regelmatig verkeerde datums gaf....jopoh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:08:
[...]
https://www.kpnnetwerk.nl/ postcode check komt gegeven moment bij te staan binnen hoeveel maanden koper uit gaat
Maar wellicht wordt dat voor eind dit jaar nog hersteld en dan kan @SvenHazejager inderdaad vanaf begin januari zijn einddatum zien.
Maar die kan ik nu al gewoon geven, zelfs zonder adres.
Indien glasvezel opgeleverd en bestelbaar -> koperlijn aangekondigd voor uitschakeling per eerstvolgende kwartaal. Blokkade van de koperlijn voor nieuwe aansluitingen volgt drie maanden later. Bestaande lijnen mogen actief blijven maar 2 jaar en 9 maanden daarna moet de koperlijn inactief zijn, anders wordt deze vanzelf uitgeschakeld door KPN.
In dit geval was de aansluiting begin oktober, dus de eerste mogelijkheid is 1 januari. Dan volgt blokkade per 1 april 2024, en uitschakeling indien nodig per 1 januari 2027.
Nou, nu een leuke... Ik ben per 7 oktober verhuisd en heb mijn Budget Alles-in-1 meegenomen. Verhuizing op tijd doorgegeven, alles leek in orde, maar toch werd mijn verbinding op het nieuwe adres pas op 9 oktober aangezet. Dat heb ik via het contactformulier aan hun doorgegeven en ze zouden ervoor zorgen dat er 2 dagen gecrediteerd worden, prima oplossing.
Nu krijg ik de factuur voor de komende maand en die was juist veel hoger dan gebruikelijk... Dus ik die factuur downloaden... Staat er niet alleen 30-10 tot 30-11 op de factuur, maar ook 9-10 tot 30-10. Terwijl ik natuurlijk vorige maand al voor 30-9 tot 30-10 betaald had, dus die periode is nu dubbel gefactureerd...
Ik worstel me dus door die irritante chatbot heen (is dat ding er speciaal voor om ervoor te zorgen dat mensen het maar gewoon opgeven? Lijkt er wel op...) om uiteindelijk met een mens te kunnen chatten. Die zag het probleem ook en heeft het doorgezet naar de facturatie-afdeling.
Ik kan trouwens nergens een telefoonnummer vinden voor klantenservice... Is het niet wettelijk verplicht om die te hebben en ook duidelijk te communiceren? De enige manieren om contact op te nemen is via die irritante chatbot of via een webformulier... Dat lijkt me niet conform de wet...
Nu krijg ik de factuur voor de komende maand en die was juist veel hoger dan gebruikelijk... Dus ik die factuur downloaden... Staat er niet alleen 30-10 tot 30-11 op de factuur, maar ook 9-10 tot 30-10. Terwijl ik natuurlijk vorige maand al voor 30-9 tot 30-10 betaald had, dus die periode is nu dubbel gefactureerd...
Ik worstel me dus door die irritante chatbot heen (is dat ding er speciaal voor om ervoor te zorgen dat mensen het maar gewoon opgeven? Lijkt er wel op...) om uiteindelijk met een mens te kunnen chatten. Die zag het probleem ook en heeft het doorgezet naar de facturatie-afdeling.
Ik kan trouwens nergens een telefoonnummer vinden voor klantenservice... Is het niet wettelijk verplicht om die te hebben en ook duidelijk te communiceren? De enige manieren om contact op te nemen is via die irritante chatbot of via een webformulier... Dat lijkt me niet conform de wet...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/klantenserviceMx. Alba schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:58:
Helemaal onderin staat toch het nummer?
Oh damn verstopt onder een uitklapding... Volgens mij zag ik die op mobiel niet.gjtm schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:06:
[...]
https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/klantenservice
Helemaal onderin staat toch het nummer?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Vraagje: hoe stabiel is internet en tv van Budget alles in 1? Welke hardware wordt geleverd. Ik zie diverse modellen op Internet staan. Over 3 weken staat installatie gepland...
Ik ben sinds 1 november verhuisd en heb half oktober budget alles in 1 afgesloten voor mijn nieuwe adres. Nu bleek op 1 november mijn glasvezelaansluiting niet te werken. Budget zou een melding hebben gemaakt bij kpn netwerk maar kpn netwerk zegt niks te hebben ontvangen. Daarna nog meerdere keren naar zowel budget als kpn netwerk gebeld maar geen van beide partijen kunnen mij helpen (ligt bij "technische afdeling" van budget en dat is blijkbaar een zwarte doos).
Ik wil dus mijn abbonement weer opzeggen want mijn buren hebben via Ziggo binnen 1 dag alles werkend. Maar nu blijkt dat de bedenktijd volgens hun in is gegaan bij het afsluiten van het abbonement, half oktober, dus ongeveer precies 14 dagen voordat de dienst überhaupt geleverd had moeten worden..
Heeft iemand hier ervaring mee? Dan wel budget/kpn zo ver krijgen om mijn glasvezel te fixen, of het opzeggen van budget binnen de wettelijke opzegtermijn ipv hun zelf bedachte opzegtermijn?
Ik heb internet nodig voor werk en een mobiele hotspot is hiervoor niet voldoende (entertainment nog maar daargelaten).
Ik wil dus mijn abbonement weer opzeggen want mijn buren hebben via Ziggo binnen 1 dag alles werkend. Maar nu blijkt dat de bedenktijd volgens hun in is gegaan bij het afsluiten van het abbonement, half oktober, dus ongeveer precies 14 dagen voordat de dienst überhaupt geleverd had moeten worden..
Heeft iemand hier ervaring mee? Dan wel budget/kpn zo ver krijgen om mijn glasvezel te fixen, of het opzeggen van budget binnen de wettelijke opzegtermijn ipv hun zelf bedachte opzegtermijn?
Ik heb internet nodig voor werk en een mobiele hotspot is hiervoor niet voldoende (entertainment nog maar daargelaten).
KPN Netwerk kan en mag pas wat wanneer Budget daartoe een verzoek indient, hun op eigen houtje bellen heeft in deze geen zin.Bass500 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:12:
Ik ben sinds 1 november verhuisd en heb half oktober budget alles in 1 afgesloten voor mijn nieuwe adres. Nu bleek op 1 november mijn glasvezelaansluiting niet te werken. Budget zou een melding hebben gemaakt bij kpn netwerk maar kpn netwerk zegt niks te hebben ontvangen. Daarna nog meerdere keren naar zowel budget als kpn netwerk gebeld maar geen van beide partijen kunnen mij helpen (ligt bij "technische afdeling" van budget en dat is blijkbaar een zwarte doos).
De 14 dagen bedenktermijn gaat pas in nadat je werkende diensten hebt. Dit is al enkele jaren wettelijk geregeld, je kunt met een gerust hart vandaag al bij een andere provider diensten aanvragen en ondertussen bij Budget, bij voorkeur schriftelijk, je bestelling annuleren onder de 14 dagen bedenktijd.
Kom je er niet uit kun je via de geschillencommissie een klacht indienen. Dan zal men sowieso snel meewerken.
Zie bv: https://www.degeschillenc...de-hardware-is-ontvangen/
Afgelopen maandag heb ik een abonnement afgesloten bij Budget. Heb gebruik gemaakt van de overstapservice, ik kom van Ziggo.
Maandag kreeg ik een mail om een installatie afspraak te kunnen maken met een monteur, verplicht bij glasvezel. Echter er zijn op de site nog geen data/tijdstippen beschikbaar. Van de klantenservice kreeg ik de tip om rond 15 december nog eens te proberen, maar waarom wordt de mail dan nu al verstuurd? Hoe ging het bij jullie met het inplannen van een monteur bij de overstap? (heb wat gezocht in het topic maar kon hierover zo geen ervaringen vinden).
Maandag kreeg ik een mail om een installatie afspraak te kunnen maken met een monteur, verplicht bij glasvezel. Echter er zijn op de site nog geen data/tijdstippen beschikbaar. Van de klantenservice kreeg ik de tip om rond 15 december nog eens te proberen, maar waarom wordt de mail dan nu al verstuurd? Hoe ging het bij jullie met het inplannen van een monteur bij de overstap? (heb wat gezocht in het topic maar kon hierover zo geen ervaringen vinden).
Ik heb twee weken geleden een contract afgesloten, ook glasvezel en ook met overstapservice, Ik kon na ontvangst van de mail met de link voor de monteur meteen kiezen uit verschillende tijdstippen die allemaal een maand vooruit lagen. Ik zag wel dat het snel ging, de volgende ochtend was al een deel van de tijdstippen niet meer beschikbaar en niet meer aanwezig in het lijstje
Wel een ander probleem: op mijn contract staat alles dubbel, dus 2x modem, 2 x glasvezel abonnement, etc. Daardoor was de eerste factuur ook 2x te hoog. Volgens breedbandwinkel was ik niet de enige, moet gecorrigeerd worden door Budget.
Wel een ander probleem: op mijn contract staat alles dubbel, dus 2x modem, 2 x glasvezel abonnement, etc. Daardoor was de eerste factuur ook 2x te hoog. Volgens breedbandwinkel was ik niet de enige, moet gecorrigeerd worden door Budget.