Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 23:31
Rdeniro schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:14:
Vraagje: hoe stabiel is internet en tv van Budget alles in 1? Welke hardware wordt geleverd. Ik zie diverse modellen op Internet staan. Over 3 weken staat installatie gepland...

[ Voor 16% gewijzigd door jopoh op 04-12-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Monteur heeft vandaag mijn glaswezel experiabox v10a geïnstalleerd . Het heeft 6ms ping tegenover 12ms van Ziggo (Xbox) en upload snelheid schommelingen tussen 200-450 bij een 200mb pakket dus niks te klagen. ipv6 moest ik wel zelf aanzetten wat bij Ziggo automatisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gisteravond bij mijn ouders thuis een soft-reset van de Experiabox v10 gedaan omdat het internet tergend traag was (2 mbit met een 50mbit abonnement waar volgens de postcodecheck een snelheid van 24mbit mogelijk zou moeten zijn).

Na de soft-reset hebben mijn ouders geen internet meer. Ik heb de rest van de avond proberen uit te zoeken wat het probleem kan zijn. Daarbij heb ik alle mogelijke resets geprobeerd die ik kon vinden: soft-reset, fabrieksinstellingen en de zogenaamde monteurs-/dubbele-reset geprobeerd, maar nog steeds geen succes.

Het L1 lampje knippert constant in series (van 5 geloof ik). De Service-led was gisteren afwisselend oranje en rood, maar blijft nu rood branden

Na de dubbele reset zag ik wel veranderingen in de versienummers en vond ik referenties naar Telfort die er eerst niet waren.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? De helpdesk van Budget is ook vandaag helaas gesloten en ben ik een beetje ten einde raad. Behalve geen internet kunnen mijn ouders nu ook geen tv kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ewald ! op 26-12-2023 13:47 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
Ewald ! schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:45:
Gisteravond bij mijn ouders thuis een soft-reset van de Experiabox v10 gedaan omdat het internet tergend traag was (2 mbit met een 50mbit abonnement waar volgens de postcodecheck een snelheid van 24mbit mogelijk zou moeten zijn).

Na de soft-reset hebben mijn ouders geen internet meer. Ik heb de rest van de avond proberen uit te zoeken wat het probleem kan zijn. Daarbij heb ik alle mogelijke resets geprobeerd die ik kon vinden: soft-reset, fabrieksinstellingen en de zogenaamde monteurs-/dubbele-reset geprobeerd, maar nog steeds geen succes.

Het L1 lampje knippert constant in series (van 5 geloof ik). De Service-led was gisteren afwisselend oranje en rood, maar blijft nu rood branden

Na de dubbele reset zag ik wel veranderingen in de versienummers en vond ik referenties naar Telfort die er eerst niet waren.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? De helpdesk van Budget is ook vandaag helaas gesloten en ben ik een beetje ten einde raad. Behalve geen internet kunnen mijn ouders nu ook geen tv kijken.
dan heb je nu monteurs reset uitgevoerd en dan staat die nu in verkeerde versie want telfort software werkt niet meer.
enige wat je nog kan proberen is weer reset en herstelknop 10sec inhouden dat die weer monteur reset doet en overspringt na de juiste versie,

wilt die niet dan zal toch budget bellen worden voor ander modem/monteur voor de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Ik kan het antwoord op mijn vraag zo snel niet vinden in dit topic maar ik stap per vandaag over van kpn naar budget thuis.

Nu wilde ik gisteravond de router alvast vervangen maar nu zie ik dat dit exact dezelfde router is (V10a). Kan ik niet gewoon mijn oude router blijven gebruiken zodat mijn instellingen etc bewaard blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jopoh schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:13:
[...]

dan heb je nu monteurs reset uitgevoerd en dan staat die nu in verkeerde versie want telfort software werkt niet meer.
enige wat je nog kan proberen is weer reset en herstelknop 10sec inhouden dat die weer monteur reset doet en overspringt na de juiste versie,

wilt die niet dan zal toch budget bellen worden voor ander modem/monteur voor de snelheid
Bedankt voor je suggestie. Ik heb mijn pa opnieuw deze reset laten doen, en dit resulteerde uiteindelijk in opnieuw een rode status-led.

Maar nu kreeg ik vanochtend het bericht dat alle LEDs weer groen branden. Hij zal mij later vandaag behaalde snelheden en een screenshots van de WAN status sturen. Ik denk dat ik evenzogoed nog met Budget moet bellen voor een afspraak voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sxm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:48

sxm

Gezien men hier ook discussie voert over sip gegevens van budget alles in 1. hier mijn 2 cent (zie ook post)

Door in te loggen op de experia box v10a via de webbrowser en op inspect te klikken kan de netwerk calls worden bekeken. (http://mijnmodem.kpn/cgi/cgi_tel_phone_num.js?_tn=)
Zo zijn o.a. de auth_id en wachtwoord te achterhalen.
Verder ook de volgende :
code:
1
2
3
ims.imscore.net
addCfg("extacc_outbound_proxy_addr_0", "xxxxxxxx", "145.7.97.60");
XXXXXX@ims.imscore.net

Weet iemand toevallig hoe een telefoonnummer van Budget alles in 1 te configureren is met de juiste waarden op een firitzbox 4060?

tip: via de website van mijn budget kan de sip wachtwoord veranderd worden door onder de kop bellen op de link 'sip wachtwoord herstellen' te klikken https://mijn.budgetallesi...e-account/xxxxxx/packages

[ Voor 6% gewijzigd door sxm op 01-01-2024 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 15:10
Ik wil switching van KPN naar budget. Zie dat ze ook V10a gebruiken en die heb ik nu ook al staan.
Maar zal die wel terug moeten sturen na KPN. Maar verder heb ik toch geen monteur etc nodig. Alles van KPN is in de meterkast al. Enige wat ik moet doen is dan de V10a aansluiten en klaar toch? Monteur of ik hoef toch niks aan te passen bij binnenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:44
Wat heb je liggen...dsl of glas? Nouja lijk mij bij dsl dat je geen monteur nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 15-01-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Sjah schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:33:
Wat heb je liggen...dsl of glas? Nouja lijk mij bij dsl dat je geen monteur nodig hebt.
Bij glas ook niet. Budget is een 99 procent kopie van KPN, tot en met de koppeling op de NL-IX aan toe.
NT/mediaconverter hoeft niet terug naar KPN dus die kan blijven hangen en een evt monteur van Budget hoeft dan niet te komen om de ene NT om te wisselen voor de andere.
En inderdaad, verder is het gewoon de nieuwe Experiabox van Budget aansluiten op de dag van overstap.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb een 2 vragen over TV van Budget ales in 1.
Zit de HBO Max app in het zenderpakket.

Heb nu KPN glasvezel met 4K ontvangers en daar is het wel op aanwezig.

Als ik in de zenderlijst van Budget alesl in 1 kijk zie ik de app wel staan, voor zekerheid gebeld maar dan wordt gezegd dat HBO Max niet aanwezig is.

En zit begin gemist of terugkijken zonder opnemen erbij of moet ik hiervoor echt het opnemen pakket aanschaffen. Op nemen doe ik nooit omdat ik de NPO Plus app gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 16:48
jrn1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:45:
Ik heb een 2 vragen over TV van Budget ales in 1.
Zit de HBO Max app in het zenderpakket.

Heb nu KPN glasvezel met 4K ontvangers en daar is het wel op aanwezig.

Als ik in de zenderlijst van Budget alesl in 1 kijk zie ik de app wel staan, voor zekerheid gebeld maar dan wordt gezegd dat HBO Max niet aanwezig is.

En zit begin gemist of terugkijken zonder opnemen erbij of moet ik hiervoor echt het opnemen pakket aanschaffen. Op nemen doe ik nooit omdat ik de NPO Plus app gebruik.
Budget levert de vip2952 hierop is de HBO max app niet beschikbaar. Bij KPN TV is op kanaal 210 een snelkoppeling naar deze app ingebouwd, maar werkt dit enkel met de Arris5202, ik vermoed dat budget dit klakkeloos over heeft genomen in hun zenderlijst voor de site.
Terugkijken en begin gemist zit standaard bij KPN TV erbij, daarvoor heb je geen opname pakket nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door gjtm op 17-01-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrn1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
gjtm schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Budget levert de vip2952 hierop is de HBO max app niet beschikbaar. Bij KPN TV is op kanaal 210 een snelkoppeling naar deze app ingebouwd, maar werkt dit enkel met de Arris5202, ik vermoed dat budget dit klakkeloos over heeft genomen in hun zenderlijst voor de site.
Terugkijken en begin gemist zit standaard bij KPN TV erbij, daarvoor heb je geen opname pakket nodig.
Bedankt voor het antwoord, hier ben ik inmiddels ook achter gekomen. Is dus wat je zegt foutief vermeld bij Budget.
Ik laat dan maar Budget aan mij voorbijgaan en denk dan naar Odido over te stappen, deze loopt hier ook via het KPN glasvezelnetwerk.en is dan het 1e jaar Euro 300 goedkoper als KPN. Bij Odido komt er ook een Android mediabox.
Helaas is op mijn high-end Panasonic (2 jaar oud) geen HBO Max app en heb eigenlijk geen zin in een extra Chromecast (2x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32
SvenHazejager schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
Ook ik ben geconfronteerd met de prijsverhoging ondanks dat ik een vast contract heb met Budget. Iedereen kan verwijzen naar algemene voorwaarden op een website, maar de vraag is natuurlijk: met welke voorwaarden ben ik akkoord gegaan bij het tekenen van mijn contract met ze? In het contract dat ik met ze heb, is geen verwijzing opgenomen naar algemene voorwaarden, en in de bevestingsmail heb ik ook niets gezien. Ik vraag me dus oprecht af of Budget wel een rechtsgrond heeft om die 10% zomaar door te voeren. Heeft iemand anders zin om hier even flink wat weerstand te gaan bieden?

Support verwijst naar artikel 5.1.

https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf

Ik betwist de redenering op meerdere punten:
  • Gelden er voor mijn contract (afgesloten in februari 2022) uberhaupt wel algemene voorwaarden? Het is aan Budget om aan te tonen dat ik akkoord ben gegaan. Dat akkoord zie ik graag tegemoet.
  • De algemene voorwaarden op de site zijn van oktober 2022. Volgens artikel 2.3 hadden ze me moeten informeren van een nieuwe versie. Dat hebben ze niet gedaan.
  • Artikel 5.1 geeft aan dat er per 1 januari nieuwe tarieven kunnen geleden. Dat zou dus 1 januari 2024 moeten zijn.
Volgens mij is er op het laatste punt geen speld tussen te krijgen. Ze zijn gewoon te laat met de aankondiging. Of juist netjes op tijd, want de verhoging mag pas op 1 januari 2024 doorgevoerd worden.

Update: de supportmedewerker vroeg me om een mail te sturen naar klanten@budgetallesin1.nl . Ik kan iedereen aanraden dat ook te doen! Hier de mail die ik zelf heb gestuurd ter inspiratie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Beste Budget,

Gisteren ontving ik van u een mail met een aankondiging van een prijsverhoging die u van plan bent toe te passen op mijn eerstvolgende factuur (6 februari 2023) oftewel met ingang van abonnementsperiode februari 2023.

Ik ben niet akkoord met deze prijsverhoging en ik verzoek Budget het afgesproken tarief van 30 euro per maand te handhaven.

Mijn argumenten zijn als volgt.

In de eerste plaats verwijst u naar Algemene Voorwaarden (hierna AV). Deze staan op uw website. Ik betwist echter dat er uberhaupt AV van toepassing zijn op mijn contract met Budget. Ik heb dit contract (d.d. XXX 2022) voor de volledigheid toegevoegd. Nergens in dit contract is een verwijzing opgenomen naar geldende AV. Maar misschien laat mijn geheugen mij in de steek en ben ik online akkoord gegaan met AV? In dat geval verzoek ik Budget om mij het bewijs te overhandigen dat ik inderdaad akkoord ben gegaan en mij te voorzien van de toen geldende AV.

Op de tweede plaats zie ik dat de AV op uw website aangepast zijn per oktober 2022. Volgens de wet had u mij een redelijke mogelijkheid moeten geven om uw AV te bekijken. Dat schrijft u ook zelf in artikel 2.3. Dat hebt u niet gedaan. U gaf mij ook geen andere redelijke mogelijkheid om de wijzigingen in de AV te bekijken. Hierdoor kon ik niet bepalen of ik het er mee eens ben. Daarom mag ik volgens de wet uw algemene voorwaarden helemaal, of een deel hiervan, vernietigen. De vernietigde voorwaarden zijn dan niet meer geldig. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/voorwaarden.

Mocht u ondanks bovenstaande argumenten toch volhouden dat de AV van oktober 2022 van toepassing zijn, en de prijsverhoging willen doorvoeren, dan verwijs ik tenslotte naar artikel 5.1 waarin Budget zich het recht verschaft om jaarlijks op 1 januari de tarieven te wijzigen. Op 1 januari 2023 hebt u dat niet gedaan. De nu aangekondigde prijsverhoging (die ik betwist) zou dus op zijn vroegst op 1 januari 2024 in mogen gaan volgens uw eigen AV.

Graag per ommegaande uw reactie op bovenstaande. Ik verzoek u vriendelijk het afgesproken tarief van XXX euro per maand te handhaven. En ik verzoek u deze mail te behandelen als klacht zoals bedoeld in artikel 23.4.

Met vriendelijke groet,
En inmiddels doen ze het weer ;)
Per 1 maart 2024 passen we onze jaarlijkse inflatiecorrectie toe. We verhogen uw abonnementsprijs aan de hand van het CBS-inflatiecijfer, maar zorgen ervoor dat u niet meer betaalt dan onze nieuwe klanten. Door deze correctie kunnen we blijven investeren in de kwaliteit van onze producten en diensten.

Wat betekent dit voor u?
U betaalt nu € 32,45 per maand voor Internet. Vanaf 1 maart 2024 gaat u € 33,68 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 15:53
jj85 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:07:
[...]

En inmiddels doen ze het weer ;)

[...]
Klagen helpt ook nu weer want in hun eigen voorwaarden laatste versie 1 februari 2023 staat nog steeds dat de tarieven op 1 januari van een jaar aangepast mogen worden. Dus niet op 1 maart.
https://www.budgetthuis.n...oorwaarden_alles-in-1.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
Maar heb je met succes de verhoging aan kunnen vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:58
Budgetthuis past geheel in lijn der verwachting gewoon je contract aan als het hun uitkomt. Hebben ze hier met upgrade naar glasvezel ook gedaan. Heb wel korting gekregen, maar uiteindelijk betaal ik naar verwachting iets meer dan afgesproken. Stop er geen energie meer in en ben zsm. weg bij die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-06 15:53
Pedro_Newbie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:27:
Maar heb je met succes de verhoging aan kunnen vechten?
Ja, ik krijg 7x een korting tot einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Ik heb ze gemaild maar het blijft al dagen oorverdovend stil. Morgen anders naar eens bellen wanneer ze denken mijn e-mailbericht te beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 21:12
Ja ik ben er nog en natuurlijk ook nu weer de verhoging moeten aanvechten. Budget speelt vals. Want ze hebben de onterechte verhoging van begin 2023 ongedaan gemaakt met een korting, maar daardoor gaat het basisbedrag steeds verder omhoog. Begin mei kan ik weg. Tot die tijd zit ik nog op 30 euro p/m (zeggen ze). Glasvezel 100Mb is via KPN of YouFone niet echt goedkoop momenteel maar altijd nog beter dan Budget (DSL, want hun glasvezel is al helemaal te duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Vandaag ook budget gebeld en gevraagd wanneer ik antwoord op m’n mailtje van maandag krijg. De persoon gaf aan dat ik 2 maanden mazzel had omdat de prijs PAS 1 maart werd verhoogd en niet 1 januari. Mijn verwijzing naar de AV en het feit dat zij zich niet aan hun eigen contract houden zag hij niet zo. Ik heb gezegd dat ik op de mail een antwoord wil. Ik heb nog een contract tot begin september. Het bedrag (€1,29) gaat het mij niet om naar wel om het principe. In september denk ik toch maar even naar KPN, dan pak ik in ieder geval even de welkomstkorting mee, daarna zie ik wel weer
Edit: ik zit nu op €34 en ga naar €35,29

[ Voor 3% gewijzigd door Pedro_Newbie op 08-02-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:55
inmiddels ook overgestapt op Budget internet. tenminste dat zou vandaag gebeuren. heb zelf de installatie van mijn glasvezel pakket gedaan (met KPN NT glasvezel box). Glasvezel lampje brandt niet.
Balen dus... over 2 dagen komt er iemand langs van budget, maar heb er niet echt vetrouwen in. ze moeten waarschijnlijk de wijkcentrale in, maar mogen dat vast niet. dus weer eens wachten op KPN monteur. heb het idee dat dit nog wel een week of 2 gaat duren.
Ik vroeg aan klanytenservice een simkaartje, zodat ik ombeperkt kon internetten en als hotspot kon gebruiken. klantenservice geeft aan dat ze dit niet meer zo snel mogen. mocht het woensdag niet opgelost zijn, dan moet ik bellen en dan sturen ze het wel op....
ik heb thuis nog een 4G LTE router. nu ff mijn eigen simkaart erin gedaan, en alle bekabelde apparaten daarmee opgevangen. en tevens WIFI. kinderen en vrouw merken niets van het probleem.
Odido was niet echt stabiel, ben benieuwd naar budget.
ik ga de eerste 6 maanden 25 euro betalen. daarna 43 euro.
Ik was zeer teveden met ADSL2. sinds ik glasvezel heb, merk ik dat het minder stabiel is. wellicht dat het bij Budget beter is itt Odido.
en anders ga ik toch over op de kabelboer Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
SolarOrbiter schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:40:
inmiddels ook overgestapt op Budget internet. tenminste dat zou vandaag gebeuren. heb zelf de installatie van mijn glasvezel pakket gedaan (met KPN NT glasvezel box). Glasvezel lampje brandt niet.
Balen dus... over 2 dagen komt er iemand langs van budget, maar heb er niet echt vetrouwen in. ze moeten waarschijnlijk de wijkcentrale in, maar mogen dat vast niet. dus weer eens wachten op KPN monteur. heb het idee dat dit nog wel een week of 2 gaat duren.
Ik vroeg aan klanytenservice een simkaartje, zodat ik ombeperkt kon internetten en als hotspot kon gebruiken. klantenservice geeft aan dat ze dit niet meer zo snel mogen. mocht het woensdag niet opgelost zijn, dan moet ik bellen en dan sturen ze het wel op....
ik heb thuis nog een 4G LTE router. nu ff mijn eigen simkaart erin gedaan, en alle bekabelde apparaten daarmee opgevangen. en tevens WIFI. kinderen en vrouw merken niets van het probleem.
Odido was niet echt stabiel, ben benieuwd naar budget.
ik ga de eerste 6 maanden 25 euro betalen. daarna 43 euro.
Ik was zeer teveden met ADSL2. sinds ik glasvezel heb, merk ik dat het minder stabiel is. wellicht dat het bij Budget beter is itt Odido.
en anders ga ik toch over op de kabelboer Ziggo.
als Genexis is met lampje glas er op. dan kan gewoon budget monteur in de pop om de verbinding daar na te lopen en te patchen.

als het migratie is van telco na telco en er moet gepatch worden. patch order lopen van 6uur smorgens tot 20uur vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:55
geen idee of iemand iets heeft gedaan of niet, maar 's avonds rond een uurtje of 19:00 had ik verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit nu bij Budget op VVdsl plus Kpn Tv...tevreden, behalve over de prijs. Betaal 50.50 geloof ik....dat vind ik veel. Maarja glas van Kpn ligt hier nog niet, maar die is vast niet goedkoper. Budget moet maar met een hele goeie 9 maanden aanbieding komen. Odido glas ligt hier tot bij de benedenportiek, maar die Tv van hen is lelijk/inferieur (dat vond ik toen ik hun Tmobile Tv via dsl had).

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 27-02-2024 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sjah schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:45:
Zit nu bij Budget op VVdsl plus Kpn Tv...tevreden, behalve over de prijs. Betaal 50.50 geloof ik....dat vind ik veel. Maarja glas van Kpn ligt hier nog niet, maar die is vast niet goedkoper. Budget moet maar met een hele goeie 9 maanden aanbieding komen. Odido glas ligt hier tot bij de benedenportiek, maar die Tv van hen is lelijk/inferieur (dat vond ik toen ik hun Tmobile Tv via dsl had).
NLZiet en internet only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
hjs schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:29:
[...]

NLZiet en internet only?
Dat is alleen een optie als ik voor een nieuwe SmartTv ga, heb broertje dood aan ChromeCast enzo. Daarnaast lever ik niet zo graag de Duitser en de BBC in.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Even een korte vraag aan hen met ervaring met Budget Internet en TV 30MB over het aantal dagen dat je programma's (gratis) terug kunt kijken via de Interactieve TV-Gids. Volgens de website van Breedbandwinkel kun je "Tot 2 of 7 dagen terug[kijken] - gratis of betaald, afhankelijk van de zender". De website van Budget zelf heeft het alleen over terugkijken tot 7 dagen, maar geeft niet aan welke zenders je slechts 2 dagen terug kunt kijken en welke de volle 7 dagen.

Hoe zit dat nu echt? Vroeger was het bij Telfort/KPN gewoon standaard zeven dagen terugkijken (of het was gewoon sowieso niet mogelijk, zoals bijv. bij films op BBC of VRT/Canvas).

Mocht je daarnaast ook nog weten voor welke zenders uit het basispakket zelfs betaald moet worden in het geval van terugkijken dan is dat ook nog interessant.

• Sjah
Is dat niet een echte " stellen op het KPN forum" vraag.... Omdat het dacht ik zo is dat Budget precies hetzelfde wederverkoopt wat KPN iTV is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Hoi allen,

Ik heb een glasvezel abonnement en de afgelopen 3 dagen heb ik opeens al 4 keer een ander ip adres gehad. Voorheen speelde dit nooit en ik heb verder ook nergens iets veranderd. Heeft iemand anders hier ook last van en is dit bv. ergens in te stellen?

Edit: Ik snap hem al. De wifi is down, dus het is de ip van het mobiele netwerk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 31-03-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Waren er misschien onaangekondigde werkzaamheden aan het netwerk?

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Bij ons lag vorige week ook opeens het netwerk eruit. Bleken er de hele dag werkzaamheden te zijn. Kpn kon het niet bevestigen want we zijn geen directe klant. En Budget wist van niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:48
Ik heb mijn defecte experiabox V10a moeten vervangen door de Draytek Vigor 2765AC. Prima modem, maar de mogelijke instellingen zijn veel uitgebreider dan ik bij Experiaboxen gewend ben en waar ik ook zoek kan ik niet vinden hoe je UpNP aan krijgt.
Eventueel kan ik ook handmatig allerlei poorten openzetten voor o.a. xbox console, maar omdat we 2 consoles hebben lijkt me dat weer problematisch (tenminste wat ik mij herinner met ip-adressen)?

Het zou onder "Applications" moeten staan maar ik vind het daar niet. https://www.draytek.com/support/knowledge-base/7489

[ Voor 13% gewijzigd door Pushedspore op 31-03-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:29

OgWok

U.N.C.L.E.

Martin7182 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:13:
Waren er misschien onaangekondigde werkzaamheden aan het netwerk?

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Bij ons lag vorige week ook opeens het netwerk eruit. Bleken er de hele dag werkzaamheden te zijn. Kpn kon het niet bevestigen want we zijn geen directe klant. En Budget wist van niets...
Ja, service kost geld, dus die geven ze niet bij Budget. Beetje fatsoenlijk met de klanten omgaan, KPN èn Budget; ho maar. Triest.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
OgWok schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:55:
[...]

Ja, service kost geld, dus die geven ze niet bij Budget. Beetje fatsoenlijk met de klanten omgaan, KPN èn Budget; ho maar. Triest.
Als je de extra info van KPN wilt kan je daar morgen klant worden. Wat weerhoudt je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Wat mij weerhoudt is het contract waar we nog een aantal maanden aan vast zitten. Geeft verder niks want we hadden best een goede deal. Alleen houdt Budget zich niet helemaal aan het contract.

Ik suggereerde alleen maar een mogelijke oorzaak voor het wegvallen van wifi bij @Cooler_King .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat ik als onprettig ervaar is als mensen voor Budget kiezen, vaak vanwege het prijsvoordeel. Als het dan niet loopt is het ineens KPN die erbij gehaald wordt als oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Het betrof werkzaamheden van KPN, dus zo raar is dat niet. KPN trok de stekker eruit voor een groot deel van de dag zonder dat wij gewaarschuwd waren. Ik weet verder niet waar de kink in de kabel zat; misschien wist Budget echt van niets. Of ze waren wel op de hoogte maar lieten het ons niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjonnybonny
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23-11-2024
Pushedspore schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:54:
Ik heb mijn defecte experiabox V10a moeten vervangen door de Draytek Vigor 2765AC. Prima modem, maar de mogelijke instellingen zijn veel uitgebreider dan ik bij Experiaboxen gewend ben en waar ik ook zoek kan ik niet vinden hoe je UpNP aan krijgt.
Eventueel kan ik ook handmatig allerlei poorten openzetten voor o.a. xbox console, maar omdat we 2 consoles hebben lijkt me dat weer problematisch (tenminste wat ik mij herinner met ip-adressen)?

Het zou onder "Applications" moeten staan maar ik vind het daar niet. https://www.draytek.com/support/knowledge-base/7489
De geleverde DrayTek Vigor2765ac routers/modems van Budget Thuis zijn voorzien van een aangepaste firmware. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde functies niet beschikbaar zijn. Zoals je zelf ook al aangeeft, kun je als alternatieve mogelijkheid gebruik maken van DMZ Host, Open Ports of Port Redirection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:15
Als je nu BudgetThuis over glas aanvraagt, hoe krijg je je internet dan? Is dat XGS-PON ?

Ik zat voorheen via AON bij BudgetThuis, nu GPON bij Odido, maar wil later dit jaar misschien weer overstappen naar BudgetThuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPad schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:57:
Als je nu BudgetThuis over glas aanvraagt, hoe krijg je je internet dan? Is dat XGS-PON ?

Ik zat voorheen via AON bij BudgetThuis, nu GPON bij Odido, maar wil later dit jaar misschien weer overstappen naar BudgetThuis.
KPN begint wel dit jaar met het bijplaatsen van XGS-PON op AON centrales (Budget levert altijd via KPN WBA) dus in theorie zou je XGS-PON kunnen krijgen . Maar ik acht de kans klein als je nog dit jaar overstapt naar Budget. Dus zou het precies hetzelfde worden als je eerst bij Budget had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ThinkPad schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:57:

Wat is je beweegreden om Budget Thuis te kiezen?

Als ik 1Gbps vergelijk met KPN:

BudgetThuis 6x32.5 + 6x56 = 531
KPN 6x35 + 6x52,5 = 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:15
Ik hoef niet perse 1Gbit, heb Odido onlangs ook teruggezet naar 400Mbit (welkomstkorting is na deze maand voorbij). Als ik op internetten.nl vergelijk voor internet-only en dan filter op minimaal 350Mbit, dan is Odido het voordeligste (maar daar zit ik al), dan BudgetThuis 500Mbit en daarna KPN 1Gbit. (€457 op jaarbasis vs €477).

Ik monitor al een tijd met PRTG via SNMP de WAN-interface van mijn OPNsense router en zie dat ik over het algemeen niet meer dan 400-500Mbit gebruik. Alleen met usenet trok ik de 1Gbit lijn volledig dicht.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 19:40
Budget Thuis heeft nu ook het tijdelijke kanaal NPO 1 UHD toegevoegd op kanaal 690.

De EK wedstrijden worden hier uitgezonden in HD 50fps gecombineerd met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Laatst online: 12-06 20:20

-Z-

Is het normaal dat je kan installatieafspraak maken voor glasvezel alleen op de dag dat het contract ingaat of later, maar niet eerder, bijvoorbeeld paar dagen voor dat contract ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
-Z- schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:41:
Is het normaal dat je kan installatieafspraak maken voor glasvezel alleen op de dag dat het contract ingaat of later, maar niet eerder, bijvoorbeeld paar dagen voor dat contract ingaat?
Dat lijkt mij wel normaal ja. Waarom zou een monteur moeten komen voordat het contract en daarmee de activatie ingaat?
Als de lijn nog niet geactiveerd is kan de monteur zijn werk niet afmaken, lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Mijn budget thuis app voor internet en energie is door Google automatisch verwijderd als schadelijke app ook kan je het niet meer van Playstore vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denny966
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 00:57
Superman schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 00:46:
Mijn budget thuis app voor internet en energie is door Google automatisch verwijderd als schadelijke app ook kan je het niet meer van Playstore vinden
Bij mij ook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAdp0JN1XjwP7Jx3V4kgo2SRDVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8zqN3Q22e2DDK5AELRyUUu24.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
Same here. Vervelend.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denny966
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 00:57
Gek dat hier zo weinig over bekend is waarom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Inderdaad gek dat hierover weinig bekend is. Bij mij was de BudgetThuis-app niet verwijderd. Ook een handmatige scan door Play Protect van Play Store verwijderde de app niet. Voor de zekerheid heb ik de app zelf handmatig verwijderd.

Update: op X lees ik dat BudgetThuis werkt aan een oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door doogster op 09-09-2024 12:49 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Kom toch ook hier even mijn gal spuwen. Wat een verschrikkelijke ruk provider is Budget. Zelden zoveel onprofessionaliteit gezien in mijn leven.

Bij familie is de telefoon opgehouden met werken. Constant in gesprek toon. Zowel in als uitgaand. Modem herstart lost het op, dan kan er 1 telefoongesprek gevoerd worden. Klantenservice gesproken na een uur wachten, iets met een storing en ze passen iets aan in het modem. 2 hele dagen lang heeft het gewerkt. Vervolgens weer gebeld met ze, 1,5 uur in de wacht. De ExperiaBox is blijkbaar brak, dus er komt een nieuw modem. Dat kon zo aangesloten worden, kind kon de was doen. Natuurlijk geklets, ze hebben geen idee van de situatie en wat er draait.

Vandaag nieuwe Draytek in ontvangst genomen. Ding opgestart. Blijkt volledig dichtgetimmerd met hun gare firmware en verrassing! De telefoon doet het niet. Nog geen seconde. De enige info die ik eruit kan halen is dat het er op lijkt dat de registratie niet gedaan is (dus zullen de SIP gegevens wel missen). Kan je niks aan instellen verder of debuggen, dus jammer dan.

Om 13:30 de mobiel aan geslingerd om ze te bellen. Mooi bandje dat er een wachttijd is van ongeveer 10 minuten. Na 30 minuten, exact om 14:00 dus: *tik* verbinding verbroken. Terugbellen, bandje: "We zijn nu gesloten".

Wat een troep. Regel je zooi of doek jezelf op zeg. Als je nog geen normaal gesprek kan afhandelen op je klantenservice dan verdien je het niet om jezelf provider te noemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Sjah
En goedkoop zijn ze ook allang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 07:29

OgWok

U.N.C.L.E.

Ik kan zo snel niet het service tel. nr. van Budget vinden vaste lijn werkt niet meer.........wie weet dat nr?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 21:15
ma - vr (09:00-17:00) 020 - 20 55 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-06 12:01

Mx. Alba

hen/die/zij

Eind van de maand stap ik over van Budget naar KPN. Zelfde netwerk, betere service. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
De app is weer te downloaden uit de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Dennis-L schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:42:
ma - vr (09:00-17:00) 020 - 20 55 555
En ook op zaterdag tot 14:00 wat om onduidelijke redenen niet op de website staat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennie Wassink
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 09:54
Goedenavond.

Ben overgestapt van kpn naar budget. Het werkt...

Heb 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg:

CEC, denk dat dit nog niet geïmplementeerd is. Vroeg het aan een chatmedewerken maar die wist niet eens wat het was. Na de opmerking om het even aan een dev voor te leggen kreeg ik de vraag hoe hij in contact kan komen met een dev...😂

Ssid 5Ghz krijg ik niet zichtbaar. Heb eigenlijk alles al geprobeerd zonder succes. Een enkele keer gelukt maar na herstart van een apparaat of verandering van de ssid naam is hij weer weg.

Zit er aan te denken om orginele firmware erop te gooien maar vermoedt dat dit niet gaat werken...
Het gaat om de draytek vigor 2765ac en arris vip5202.

Edit: vannacht is de firmware geüpdatet naar 4.4.5 even kijken of het beter gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Bennie Wassink op 21-09-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ben sinds gisteren ook over, maar ik had bij kpn en eigen router eraan hangen, dus dan verandert er niets. Als je overweegt te gaan spelen met de firmware van de draytek (die niet van jou is), dan zou ik eerder switchen naar een eigen apparaat.

• Drardollan
  • Nu online
3 weken verder, telefoon nog steeds dood. Helpdeskers bij Budget werken niet heel lekker mee.

Lachwekkend in 2024 eigenlijk, iets simpels als een SIP account niet eens in je modemprofiel kunnen opnemen als provider.

[ Voor 25% gewijzigd door Yariva op 21-09-2024 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derpiederp
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-04 21:40
Goedenavond mede Tweakers!

Sinds begin augustus ben ik overgestapt naar Budget Alles in 1 maar ervaar al sinds het begin een instabiele internetverbinding (DSL). Na een minuut of 10 stabiele internetverbinding, klapt de internetverbinding (bedraad en Wifi) eruit.
Uiteraard meerdere malen contact gehad met de klantenservice maar wordt een beetje van het kastje naar de welbekende muur gestuurd. Inmiddels heb ik een nieuwe modem (Draytek Vigor 2765ac) ontvangen maar ook dat heeft niks geholpen.
Afgelopen vrijdag is de monteur voor de tweede keer langs geweest en heeft naar zijn zeggen het probleem bij de centrale aansluiting opgelost. Het probleem leek opgelost te zijn maar de volgende ochtend kwam hetzelfde probleem weer terug.

Hebben jullie nog tips voor mij? Alle hulp is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
En weer een week verder. Weer een week niets. Weer een week uren in de zinloze helpdesk wachtrij om daarna een Jan Jodokus te moeten aanhoren die weer beloofd dat het nu weer "na het weekend" zal zijn. Wat een ontzettend sneue bende is het daar. Ik raad iedereen aan om heel snel weg te zijn, nooit meer terug te komen en dit afvalproduct links te laten liggen. Het is werkelijk te schandalig voor woorden!

Werkelijk elke provider is beter dan deze rotzooi. Elke cent is weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja, door de manier waarover je hierover communiceert is de enige die er binnen de context van tweakers slecht op staat jezelf. En bellen, echt joh? Tenzij je meerdere uren per dag aan de telefoon hangt, wat kan je niet over je mobiele abbo?

[ Voor 7% gewijzigd door MrAngry op 27-09-2024 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MrAngry schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:53:
Tja, door de manier waarover je hierover communiceert is de enige die er binnen de context van tweakers slecht op staat jezelf. En bellen, echt joh? Tenzij je meerdere uren per dag aan de telefoon hangt, wat kan je niet over je mobiele abbo?
Ik heb geen vaste lijn, het gaat niet om mij. Had je kunnen lezen, staat in mijn eerste post.

Sommige mensen vinden een vaste lijn nog wel belangrijk. Net als een provider die gewoon levert wat ze beloven en je niet al meer dan 3 weken in je hemd zetten met smoesjes, leugens, list en bedrog. Uiteraard komen de facturen wel exact op tijd, dat kunnen ze wel regelen. Maar een SIP accountje herstellen wat meer dan 2 jaar probleemloos werkte en door hun fout kapot is, dat is moeilijker dan even koffie drinken op Mars.

[ Voor 37% gewijzigd door Drardollan op 29-09-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gisteren bij Kassa:
Wanneer Bert in augustus overstapt van KPN naar Budget Thuis, lijkt alles binnen een mum van tijd geregeld. Internet en televisie zijn direct overgezet, maar de vaste lijn blijft achter. Bert neemt gelijk contact op met Budget Thuis en ze beloven hem dat het probleem met spoed zal worden behandeld. Maar dat blijkt niet helemaal waar.
https://www.bnnvara.nl/ka...t-de-vaste-lijn-voor-bert

Verrassend zeg. Niet mijn zaak. Wel typerend voor de “kwaliteit” van deze amateuristische organisatie.

[ Voor 65% gewijzigd door Drardollan op 29-09-2024 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
Een soortgelijk probleem hadden wij ook met de vaste lijn. Na een modem-update werkte de vaste lijn niet meer. Dat merkten we niet snel want we belden i.v.m. de kosten zelf altijd mobiel. Uiteindelijk modem gereset, het werkte weer. Tot de eerstvolgende update 8)7
Sinds een paar weken zijn we er weg want het contract liep af *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Verrassende ontwikkelingen. Ineens werd er maandag gebeld door een medewerker van Budget. Naast de verwachte excuses kwam deze ook met een opmerkelijk verhaal. De problemen zouden veroorzaakt worden door de antennes van het nieuwe Draytek modem. Een modem zonder antennes zou de oplossing zijn. Hoewel het een (antennes) geen relevantie heeft met het ander (niet werkende SIP verbinding), in mijn ogen, weinig keus dan het verhaal accepteren. Er zou dinsdag een nieuw modem op de mat vallen.

Dat is inderdaad gebeurd. Keurig gebracht door PostNL. Duidelijk een tweedehands modem en identiek aan het eerste modem wat vervangen werd omdat telefonie niet meer werkte. Aangesloten en tot mijn verbazing zit het eigen wifi netwerk erin. Er is dus duidelijk aan het modem gewerkt voor het verstuurd werd, zeker geen standaard modem wat zijn instellingen vanuit het netwerk ontvangt. En tot mijn verrassing werkt het ook nog eens, telefoon gaat weer over en de bereikbaarheid is terug *O*

Helaas geen technisch verhaal gehoord, ik heb het contact niet gehad. Maar vermoed dat er problemen zijn met het uitdelen van de juiste SIP gegevens naar de modems.

Voor nu is het opgelost, er zou later nog een nieuw modem volgen. Maar dat is zorg voor later en eigenlijk geen zorg, als deze werkt is het prima wat ons betreft. Modem doet netjes internet, TV en telefonie tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:11
Weet iemand of de AVM FRITZ!Box 7530 AX werkt met Budget ?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Erik1805 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:09:
Weet iemand of de AVM FRITZ!Box 7530 AX werkt met Budget ?
Ik heb de 7530 versie zonder AX hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thh8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-05 15:08
Zou Budget ooit ook overgaan naar TV+ (i.p.v. iTV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 07:11
Levert budget geen bluetooth afstandsbediening bij de 5202 ontvanger?
Ik had deze ontvanger aangevraagd als vervanging van het oude model met display (weet zo even niet meer hoe die heet).
Met als doel om hem onzichtbaar weg te zetten.
Budget wilde deze wel gratis omruilen, ik blij.

Zit er echter dezelfde afstandsbediening bij die ik al had.
Dit nagevraagd, maar ze leveren alleen infrarood volgens de klantenservice.

In hun installatiehandleiding staat het echter wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaOqaL2-IdeZpIfXBgndAyrfrfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qy05PffspTbM4w2T6BuPhh84.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
@thecure, ik ben sinds juli klant bij Budget en ik kreeg een Arris met Bluetooth afstandsbediening.

Daarvoor had ik een Arris van XS4ALL zonder Bluetooth en gebruikte ik een infrarood ontvanger op mijn tv-meubel die ik via een verlengkabel op de Arris aangesloten had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, ik wil juist niet van de oude VIP2952 tv-ontvanger af. Hou er niet erg van dat het alsmaar kleinere kastjes worden, zonder display ook nog. Display vind ik handig voor als ik radiokanalen aandoe.
Daarnaast past de Arris 2952 perfect qua formaat bij mijn DAC die eronder staat.
Ja ik weet het, ooit moet ik eraan geloven, en zal ik moeten doen met een formaat klein sigarettenpakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Heeft iemand hier toevallig een OpenVPN server werkend? Voorheen werkte dit prima, maar sinds alle modem wissels is het ineens afgelopen. Port forwardings staan er goed in, SSH gaat wel goed bijvoorbeeld. Maar OpenVPN weigert te gaan werken. Heb een tiental OpenVPN servers draaien dus heb wel het idee dat ik een idee heb hoe het werkt, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Vorige modem, een Draytek, vond het al niet leuk. Het huidige v10a modem wat uitgeleverd is vertoont hetzelfde gedrag :'( Lijkt wel of het ergens op de verbinding afgesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 15:05
Iemand ervaring met de DrayTek 2765ac in combinatie met Superwifi 2? Ik kom van KPN en heb de superwifi2 gekocht en wil ze graag gebruiken en ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:24
Waardeloos. Na de overstap al 2 weken geen telefoon. Ze weten dat het niet werkt, maar het is "naar hun technische dienst". De eerste die ik aan de lijn had zei dat het gewoon nog niet geconfigureerd stond in de modem. Lijkt me een klusje van niets, maar nu hebben ze ook geen idee wanneer het wel werkt. Ik vraag of ik dan compensatie krijg oid? Nee je moet wachten.
/rant

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinemangj
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
ik dacht goedkoop over te stappen van Ziggo naar Budget Alles-in-1 internet.

Een enorme teleurstelling.

Na een eenvoudige installatie van modem etc. blijkt het internetsignaal zeer onstabiel te zijn.

Het signaal valt meerdere keren per dag weg en komt na 3 tot 5 min pas weer terug.

Na iedere hapering van het signaal de modem gereset, maar daarna begon het weer van voor af aan.

Alleen via hun app kun je worden doorverbonden naar de klantenservice, maar van te voren moet je iedere keer weer een reeks vragen beantwoorden.

Als je dan uiteindelijk wordt doorverbonden, gaat de kiestoon enkele keren over, waarna de verbinding wordt verbroken. Kortom, de klantenservice is schier onbereikbaar.

Zodra ik mijn jaarcontract heb uitgezeten, zoek ik een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:37
kleinemangj schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:59:
ik dacht goedkoop over te stappen van Ziggo naar Budget Alles-in-1 internet.

Een enorme teleurstelling.

Na een eenvoudige installatie van modem etc. blijkt het internetsignaal zeer onstabiel te zijn.

Het signaal valt meerdere keren per dag weg en komt na 3 tot 5 min pas weer terug.

Na iedere hapering van het signaal de modem gereset, maar daarna begon het weer van voor af aan.

Alleen via hun app kun je worden doorverbonden naar de klantenservice, maar van te voren moet je iedere keer weer een reeks vragen beantwoorden.

Als je dan uiteindelijk wordt doorverbonden, gaat de kiestoon enkele keren over, waarna de verbinding wordt verbroken. Kortom, de klantenservice is schier onbereikbaar.

Zodra ik mijn jaarcontract heb uitgezeten, zoek ik een andere provider.
Budget is gewoon reseller/dozenschuiver van KPN, dus als je een onstabiele lijn hebt, monteur inschakelen. Als je lang geen dsl hebt gebruikt, kan het muurpunt hier een oorzaak van zijn. Dat de service minder goed is dan bij kpn zelf, dat is duidelijk. Daar betaal je een premium provider ook meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
Vandaag overgestapt van KPN Internet naar Budget Alles in 1 op exact dezelfde DSL lijn. Precies hetzelfde product, maar aanzienlijk goedkoper. Heb alleen het Draytek Vigor2765ac modem gekregen en niet meer de good-old experia box. Werkt goed zover ik nu kan overzien en ik verbaas over de hoeveelheid instelmogelijkheden via de admin tool (http://192.168.1.1).

Ik zou graag nog 1 extra mesh versterker toevoegen en ik zag dat Budget Thuis de Draytek VigorAP 903 zelf aanbiedt. Ik wil graag de Vigor2765ac als root inzetten en de AP903 als extra mesh versterker. Wil deze gewoon zelf aanschaffen via marktplaats oid. Iemand hier ervaringen mee of suggesties voor alternatieven die goed samenwerken met de Vigor2765ac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
ekko schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:59:
Vandaag overgestapt van KPN Internet naar Budget Alles in 1 op exact dezelfde DSL lijn. Precies hetzelfde product, maar aanzienlijk goedkoper.
...
Hoezo aanzienlijk goedkoper, in mijn geval is KPN € 1,51 per maand duurder na 12 maanden.
Ik kies dan voor Internet 100 mbit via koper, 2 ontvangers, standaard TV pakket en opnemen. Via KPN € 60 per maand en Budget-Alles in 1 € 58,49 per maand (beide na de kortingsperiode)
Ik kom juist van Budget-Alles in 1 en ben naar KPN gegaan.
Vroeger was Budget (voorheen NLE) veel goedkoper maar nu niet meer en probeer eens de klantenservice van Budget om daar een zinnig antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Pedro_Newbie schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:48:
[...]

Hoezo aanzienlijk goedkoper, in mijn geval is KPN € 1,51 per maand duurder na 12 maanden.
Ik kies dan voor Internet 100 mbit via koper, 2 ontvangers, standaard TV pakket en opnemen. Via KPN € 60 per maand en Budget-Alles in 1 € 58,49 per maand (beide na de kortingsperiode)
Ik kom juist van Budget-Alles in 1 en ben naar KPN gegaan.
Vroeger was Budget (voorheen NLE) veel goedkoper maar nu niet meer en probeer eens de klantenservice van Budget om daar een zinnig antwoord te krijgen.
Ik bedoel inderdaad het contract voor het eerste jaar (6 maanden 15 euro, 6 maanden 45 euro), na een jaar zien we wel weer verder wie dan de beste (retentie) aanbieding heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassius81
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 17:20
Hallo Tweakers!

Ben door de matige verleng acties van Ziggo aan het kijken naar een overstap. Bij Ziggo kan mijn TV ontvanger via Wifi verbonden worden met het modem, is dit bij Budget ook mogelijk?

Alternatief zou zijn om via een app te kijken, heeft Budget die en hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Snowhite0901 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:22:
Waardeloos. Na de overstap al 2 weken geen telefoon. Ze weten dat het niet werkt, maar het is "naar hun technische dienst". De eerste die ik aan de lijn had zei dat het gewoon nog niet geconfigureerd stond in de modem. Lijkt me een klusje van niets, maar nu hebben ze ook geen idee wanneer het wel werkt. Ik vraag of ik dan compensatie krijg oid? Nee je moet wachten.
/rant
Heeft uiteindelijk nog een week geduurd en toen gefixed. Daarna nog even issues gehad omdat ik dmz nog niet had ingesteld maar daar kan ik hen de schuld niet van geven. Nu eigenlijk best tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:56
kassius81 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 03:44:
Hallo Tweakers!

Ben door de matige verleng acties van Ziggo aan het kijken naar een overstap. Bij Ziggo kan mijn TV ontvanger via Wifi verbonden worden met het modem, is dit bij Budget ook mogelijk?

Alternatief zou zijn om via een app te kijken, heeft Budget die en hoe is de kwaliteit?
Het is niet mogelijk om de TV-ontvanger via wifi te verbinden bij Budget. Je kunt wel de KPN-app op de TV installeren en deze gebruiken.

Uit eigen ervaring adviseer ik bij een overstap van Ziggo naar Budget/KPN om een overlap van een week in te plannen. Dit zorgt ervoor dat de diensten van beide providers tegelijk actief zijn. Bij ons werkten de diensten van Budget op de geplande activatiedatum niet. Eerst ontvingen we een ander modem, en daarna kwam er pas een monteur. Het bleek dat onze aansluiting in de straatkast niet goed was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ekko schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:59:
Vandaag overgestapt van KPN Internet naar Budget Alles in 1 op exact dezelfde DSL lijn. Precies hetzelfde product, maar aanzienlijk goedkoper. Heb alleen het Draytek Vigor2765ac modem gekregen en niet meer de good-old experia box. Werkt goed zover ik nu kan overzien en ik verbaas over de hoeveelheid instelmogelijkheden via de admin tool (http://192.168.1.1).

Ik zou graag nog 1 extra mesh versterker toevoegen en ik zag dat Budget Thuis de Draytek VigorAP 903 zelf aanbiedt. Ik wil graag de Vigor2765ac als root inzetten en de AP903 als extra mesh versterker. Wil deze gewoon zelf aanschaffen via marktplaats oid. Iemand hier ervaringen mee of suggesties voor alternatieven die goed samenwerken met de Vigor2765ac?
Ik had ook voor de korting gekozen i.p.v. de AP903's en deze zelf aangeschaft. Maar dat werkt dus niet. Alléén de AP903's die Budget zelf verstrekt worden ondersteund en herkend door de 2765ac van Budget.
Je kunt dus geen eigen AP903 toevoegen aan het Mesh netwerk 8)7

Toevoeging:
Het staat dus ook in hun voorwaarden: https://www.budgetthuis.n...arden_Cadeaunaarkeuze.pdf
Indien je kiest voor het cadeau ‘DrayTek VigorAP 903’, dan ben je ervan op de hoogte dat deze wifiversterker alleen te gebruiken is in combinatie met het DrayTek Vigor 2756ac modem dat wordt aangeboden door Budget Alles-in-1. Houd er rekening mee dat het gebruik van dit cadeau niet meer mogelijk is indien je geen klant meer bent bij Budget Alles-in-1.
M.a.w.: Als je wel als cadeau de VigorAP 903's hebt gekozen, dan kun je die dus niet aan een andere DrayTek router koppelen dan die van Budget.

Dat hebben ze wel sneaky dichtgetimmerd...

[ Voor 21% gewijzigd door Papabear72 op 05-12-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
M.a.w.: Als je wel als cadeau de VigorAP 903's hebt gekozen, dan kun je die dus niet aan een andere DrayTek router koppelen dan die van Budget.

Dat hebben ze wel sneaky dichtgetimmerd...
Oh dat is goed om te weten! Zag al in het modem interface dat er alleen de Budget variant in de supported lijst stond. Zou toch wel benieuwd zijn of er toch een omweg is om dit voor elkaar te krijgen haha!

Wat gebruik je als alternatief? Toch kabel trekken en er een AP er aan hangen of een onafhankelijke Mesh set-up en de Wifi van de 2765ac uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ekko schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:25:
[...]

Oh dat is goed om te weten! Zag al in het modem interface dat er alleen de Budget variant in de supported lijst stond. Zou toch wel benieuwd zijn of er toch een omweg is om dit voor elkaar te krijgen haha!

Wat gebruik je als alternatief? Toch kabel trekken en er een AP er aan hangen of een onafhankelijke Mesh set-up en de Wifi van de 2765ac uitzetten?
Op die manier kwam ik er inderdaad ook achter, toen ik bij de supported list keek, dat alleen die 903 van hun erin stond.

Ik heb besloten om zelf een unbranded 2765ac aan te schaffen, zodat ik m'n eigen 903 eraan kan hangen.

Bij Budget thuis mag je gelukkig wel een eigen modem/router gebruiken :)

https://www.budgetthuis.n...ficaties_Instellingen.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Zijn er hier meer mensen bij wie de commerciële zenders vanavond niet worden weergegeven? NL 1,2 en 3 doen het prima, maar bijna alle andere zenders laten geen beeld zien, terwijl de brede blauwe informatiebalk onderin wel enkele seconden zichtbaar is. Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt.

Edit: opnieuw opstarten via de aan/uitknop aan de achterkant van de ontvanger heeft het probleem verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door choogen op 13-12-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Snelheid is sinds een week vaak om te janken met usenetleeches. Maar ok, das meer kpn netwerk lijkt me dan Bludgets schuld.

edit: grappige typo, ik laat em staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 31-12-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 21:31
Bennie Wassink schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:32:
Goedenavond.

Ben overgestapt van kpn naar budget. Het werkt...

Heb 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg:

CEC, denk dat dit nog niet geïmplementeerd is. Vroeg het aan een chatmedewerken maar die wist niet eens wat het was. Na de opmerking om het even aan een dev voor te leggen kreeg ik de vraag hoe hij in contact kan komen met een dev...😂

Ssid 5Ghz krijg ik niet zichtbaar. Heb eigenlijk alles al geprobeerd zonder succes. Een enkele keer gelukt maar na herstart van een apparaat of verandering van de ssid naam is hij weer weg.

Zit er aan te denken om orginele firmware erop te gooien maar vermoedt dat dit niet gaat werken...
Het gaat om de draytek vigor 2765ac en arris vip5202.

Edit: vannacht is de firmware geüpdatet naar 4.4.5 even kijken of het beter gaat.
Hoi, jij nog succes met cec? Echt, bij elke provider is er wel 1 ding waardoor je altijd met meerdere ab's blijft prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Heeft iemand de tv aan/uit code van Xiaomi toevallig? In de lijst van Budget met een miljoen merken die ik niet ken, staat Xiaomi nou net niet. Heb al verscheidene geprobeerd, maar geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
mocht je een Sofabaton (ik U2) afstandsbediening hebben,

Heb voor de Arris 5202 -die ik heb- de juiste devices kunnen vinden/combineren voor de Sofabaton zodat ik nu wel 1 a.b. kan gebruiken.
Als ik de Arris 5202 laad via de Sofabaton app, werkt het niet voldoende. Maar als ik zoek naar Arris, en dan de 2 versies van de Arris 2952 download en combineer, kan ik alles naar behoren bedienen. Fijn, 1 a.b.! :*)

En, mocht iemand weten of de Arris een cec signaal af geeft, hoor ik graag hoe dit in te stellen.

Edit: Oja, macros instellen met 3 apparaten aan, of uit is gelukt, dus andere ab's de kast in!

[ Voor 8% gewijzigd door wilvanwil op 03-01-2025 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
Papabear72 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:07:
[...]

Op die manier kwam ik er inderdaad ook achter, toen ik bij de supported list keek, dat alleen die 903 van hun erin stond.

Ik heb besloten om zelf een unbranded 2765ac aan te schaffen, zodat ik m'n eigen 903 eraan kan hangen.

Bij Budget thuis mag je gelukkig wel een eigen modem/router gebruiken :)

https://www.budgetthuis.n...ficaties_Instellingen.pdf
Dat klopt. Alle routers en wifipunten die geleverd worden door budget worden beheerd in de ACS van DrayTek. ACS is een management tool van DrayTek voor het beheer van alle hardware van DrayTek. Alle routers van budget worden door de nederlandse importeur klaargemaakt met een customfirmware en direct in ACS gehangen.

Wil je inderdaad alles zelf kunnen beheren dan is zelf aanschaffen de beste oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thh8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-05 15:08
Weet iemand welke TV ontvanger je bij een nieuw abo van Budget alles in 1 ontvangt? Ik ging uit van de Arris VIP 5202, maar in mijn bevestiging van Mobiel.nl zie ik een ouder type genoemd. Nu kan het zijn dat deze daar niet geupdate is, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
thh8 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:57:
Weet iemand welke TV ontvanger je bij een nieuw abo van Budget alles in 1 ontvangt? Ik ging uit van de Arris VIP 5202, maar in mijn bevestiging van Mobiel.nl zie ik een ouder type genoemd. Nu kan het zijn dat deze daar niet geupdate is, ben benieuwd.
Heb sinds eergisteren mijn pakket binnen, Arris vip 5202 heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Laatst online: 12-06 20:20

-Z-

Met Vigor2765ac werkt chromecast en DLNA niet. Apparaten kunnen elkaar niet zien. Welke setting moet ik aan of uit zetten in modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb een jaarabbo van budget. Nu krijg ik ineens een mail dat ze indexeren. Ik was in de veronderstelling dat dat niet mag bij een jaarabonnement?
Ik kan niet echt iets uniforms vinden, mag je nu ook opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Snowhite0901 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:48:
Ik heb een jaarabbo van budget. Nu krijg ik ineens een mail dat ze indexeren. Ik was in de veronderstelling dat dat niet mag bij een jaarabonnement?
Ik kan niet echt iets uniforms vinden, mag je nu ook opzeggen?
Dat moet in de Algemene Voorwaarden staan. Dan mag het zonder mogelijkheid om op te zeggen.
KPN bijvoorbeeld had dat nooit en heeft het een paar jaar geleden in de AV gezet. Dat was dan wel reden voor directe opzegging maar daarna niet meer, zeker niet voor nieuwe klanten.
Dus check de AV van Budget.

Edit: het staat er inderdaad letterlijk in maar dat zijn die van dec 2024. De AV die gold toen jij een abonnement nam heb ik natuurlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 21-01-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Het staat er inderdaad, maar ik dacht dat dat was voor als je vaste termijn verlopen was. Bedankt voor het opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:39
Ik heb sinds eergisteren ook een abonnement bij Budget Thuis. Kom van Ziggo, maar mis Ziggo al wel een beetje als je kijkt naar het Tv kastje.
Heb een Arris VIP5202, werkt opzich aardig maar als ik Amazon Prime kijk dan is de kwaliteit echt slecht in vergelijk met het doosje van Ziggo.

Hebben hier meer mensen last van? En wat kan ik doen om het op te lossen?
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste