Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27
Die Arcadyan/Arris doosjes zijn leuk voor enkel een beetje zappen, meer niet.

KPN zelf biedt daarom dus ook al die nieuwe TV+ ontvangers aan met meer power en installeren van apps.

Indien je TV nog Smart genoeg is zou je daar de app op kunnen zetten. En anders is een Chromecast HD/4K de snelste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Snowhite0901 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:37:
Het staat er inderdaad, maar ik dacht dat dat was voor als je vaste termijn verlopen was. Bedankt voor het opzoeken!
Ik heb sinds december '24 een jaarabo bij Budget en ik kreeg vandaag een mail dat de inflatiecorrectie niet op mij van toepassing is. Onderstaande prijs is zonder de actiekorting (8 maanden €18 korting).
Goed om te weten: als nieuwe klant wordt uw abonnementsprijs niet verhoogd. Vanaf 1 maart 2025 betaalt u nog steeds € 52 per maand voor Internet. Maar u ziet het volgende op uw factuur:
• Maandprijs na inflatiecorrectie: € 53,72
• Inflatiecorrectie: - € 1,72
• Maandprijs: € 52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Las dat PvdA-GL een 16 euro internet-only abootje wil afdwingen voor de minima op je desktop pc. Ik ben voor, en zeker bij Budget.
35 euro voor 100Mbit is vrij fors, zeker als je niet iedere dag iets met usenet neerhaalt. En zelfs al doe je dat wel, vind ik 35 of 45 veel, als je gaat vergelijken met wat je krijgt voor een tientje bij je mobieltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Sjah schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:54:
Las dat PvdA-GL een 16 euro internet-only abootje wil afdwingen voor de minima op je desktop pc. Ik ben voor, en zeker bij Budget.
35 euro voor 100Mbit is vrij fors, zeker als je niet iedere dag iets met usenet neerhaalt. En zelfs al doe je dat wel, vind ik 35 of 45 veel, als je gaat vergelijken met wat je krijgt voor een tientje bij je mobieltje.
idd. Zit met wajong wel wat boven bijstand maar zeker welkom. Heb een overstap naar budget thuis in behandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:11
Sjah schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:54:
Waarom heb je als "minima" 100Mbit/s nodig? Dan kun je prima met 50Mbit/s af en kun je voor maximaal €28/maand (actie wanneer geleverd over glasvezel) voorzien zijn bij Youfone of Budgetthuis, vervolgens elk jaar overstappen tussen die twee. Of je zorgt dat je voldoende mobiele data hebt en gebruikt je hotspot, dat zou ik denk ik doen als ik elk dubbeltje 5x om zou moeten draaien.

Verder eens met dat het nog wel iets goedkoper kan en mag.

[ Voor 4% gewijzigd door zwaargeschapen op 23-01-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Laatst online: 02-05 21:31
Odido reclame zag ik gisteren, 5g modem voor thuis internet, 25 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Kan iemand bevestigen dat de KPN+ app voor Google TV beschikbaar is voor alle Budget Internet klanten, net zoals het zou zijn voor KPN klanten zelf?

Ik wil alleen de Google TV streamer box gebruiken voor zowel streaming als TV en voorkomen dat ik een 2e apparaat alleen voor TV heb.

En, biedt de KPN+ app nu identieke bitrate streams als beschikbaar is met de Budget decoder en/of de KPN+ media box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Bennie Wassink schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:32:
Goedenavond.

Ben overgestapt van kpn naar budget. Het werkt...

Heb 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg:

CEC, denk dat dit nog niet geïmplementeerd is. Vroeg het aan een chatmedewerken maar die wist niet eens wat het was. Na de opmerking om het even aan een dev voor te leggen kreeg ik de vraag hoe hij in contact kan komen met een dev...😂

Ssid 5Ghz krijg ik niet zichtbaar. Heb eigenlijk alles al geprobeerd zonder succes. Een enkele keer gelukt maar na herstart van een apparaat of verandering van de ssid naam is hij weer weg.

Zit er aan te denken om orginele firmware erop te gooien maar vermoedt dat dit niet gaat werken...
Het gaat om de draytek vigor 2765ac en arris vip5202.

Edit: vannacht is de firmware geüpdatet naar 4.4.5 even kijken of het beter gaat.
En hoe werkt het nu? Ik heb de Vigor2765ac met firmware 4.4.5.5_BudgetThuis_STD
Nu wil ik ga de orginele firmware erop zetten en updaten maar kan nergens het tablad vinden om deze stap te doen. Ook met de tools is het mij niet gelukt. Is dit geblokkeerd? Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
floepie05 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:44:
Kan iemand bevestigen dat de KPN+ app voor Google TV beschikbaar is voor alle Budget Internet klanten, net zoals het zou zijn voor KPN klanten zelf?

Ik wil alleen de Google TV streamer box gebruiken voor zowel streaming als TV en voorkomen dat ik een 2e apparaat alleen voor TV heb.

En, biedt de KPN+ app nu identieke bitrate streams als beschikbaar is met de Budget decoder en/of de KPN+ media box?
Aangezien ik op de website van Budget zie dat zij nog de Arris 5202 gebruiken concludeer ik dat Budget sowieso nog het vorige KPN TV- platform gebruikt. En niet TV+.
Dus dan zou het antwoord op je vraag "nee" zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Ik heb budget en heb de KPN TV+ app geïnstalleerd op een tablet, werkt prima. Heb geen ervaring met Google TV, maar als je apps kan downloaden zoals op een Android device of tv zou het moeten werken lijkt me.
In de bitrates heb ik me niet verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
wilvanwil schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:23:
Ik heb budget en heb de KPN TV+ app geïnstalleerd op een tablet, werkt prima. Heb geen ervaring met Google TV, maar als je apps kan downloaden zoals op een Android device of tv zou het moeten werken lijkt me.
In de bitrates heb ik me niet verdiept.
Ok bedankt voor de bevestiging. Dus, wanneer je de app instelt met je inloggegevens, vraagt ​​het om een ​​abonnementsnummer van KPN. Heb je dit op een gegeven moment rechtstreeks van Budget ontvangen? Ik heb tegenstrijdige rapporten gezien over de vraag of Budget klanten volledige toegang tot deze app krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
Nou, even op mijn tv geprobeerd, heb m alweer een tijdje, die heeft Android tv 9, niet meer te updaten, melding voor de kpn tv plus app is: niet beschikbaar op Google Play(versie sept.2024) op dit apparaat.
Dus goed controleren welke versie KPN TV plus app minimaal moet hebben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoBg7KDzcho7kjj-kGv_WIy9Xl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcz9YyCkINBG0BsMNE3knfrs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door wilvanwil op 27-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
floepie05 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:58:
[...]

Ok bedankt voor de bevestiging. Dus, wanneer je de app instelt met je inloggegevens, vraagt ​​het om een ​​abonnementsnummer van KPN. Heb je dit op een gegeven moment rechtstreeks van Budget ontvangen? Ik heb tegenstrijdige rapporten gezien over de vraag of Budget klanten volledige toegang tot deze app krijgen.
TV-product van Budget is gewoon 100% KPN, net zoals ooit gold voor XS4ALL tot ze volledig binnen KPN werden opgenomen( begin 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
floepie05 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:44:
Ja, dat kan ik bevestigen. Tot en met december was ik klant bij Budget, en heb ik op mijn Chromecast HD met Google TV de KPN TV+ app voor Android TV gebruikt. Na inloggen met klantnummer kon ik de TV- en radio zenders bekijken/beluisteren.

Het is wat verwarrend door de naam van de app met dat TV+ maar deze app werkt dus ook icm het oude KPN platform wat Budget gebruikt. De app heette eerst ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou vond ik de oude Android KPN app, al niet zo super, maar hij werkte wel op mijn 2015 AndroidSony Tv. Die Kpn+ downloadt die niet voor mijn toestel, zegt Play Store. Leuk is anders. Kom maar op met de "wat wil je met zo een oud toestel" opmerkingen het is Android 7 wat er op zit, en waarop zowel NPO Plus als VLC als zonnetje draait.

De oude app dan maar doen, nou die is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Heb je Chromecast er ingebouwd in zitten? Ik heb een Xiaomi tv uit 2020, met Chromecast er in, ik test even en ik stream nu met de KPN TV + app van een goedkope n-one plus tablet naar de tv, en op de tablet heb ik een dubieuze stream aangezet met wat tennis uit Montpellier. Het draait al een tijdje zonder problemen. Ook op tv ziet het er soepel uit, beeld is prima, audio en video matchen. Best goed voor een budget setup😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik denk dat ik het al weet, ga na het niks (zowat) kostende NPO over naar NLZiet, dan heb ik de Belg en CNN ook nog eens, tja het is wel stuk duurder. Eerst maar ns testen of mijn Tv ook niet DAAR te oud voor is.

Gedaan, verdomd ze hebben CNN niet, nja minderrr.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 28-01-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
musicfreak schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:36:
[...]

Ja, dat kan ik bevestigen. Tot en met december was ik klant bij Budget, en heb ik op mijn Chromecast HD met Google TV de KPN TV+ app voor Android TV gebruikt. Na inloggen met klantnummer kon ik de TV- en radio zenders bekijken/beluisteren.

Het is wat verwarrend door de naam van de app met dat TV+ maar deze app werkt dus ook icm het oude KPN platform wat Budget gebruikt. De app heette eerst ook anders.
Het is allemaal erg verwarrend. Het lijkt erop dat er een relatief recente wijziging is geweest in deze KPN TV+ app die beschikbaar is via de Google Play Store. Het lijkt erop dat deze app sinds 7 januari van dit jaar niet meer beschikbaar is voor Chromecast-apparaten of Google Streamer-apparaten. Het lijkt erop dat het alleen beschikbaar is voor tv's die het Android TV OS gebruiken. De app lijkt geen optie te zijn voor mijn Google-apparaten, behalve mijn Philips Android TV.

Ik heb berichten gelezen dat in eerdere versies van deze app de streams alleen werkten op het eigen netwerk van KPN, maar dat de app zou werken op elk Android/Google TV-apparaat zoals Chromecast of de nVidia Shield. Maar ik denk dat ze dit nog een stap verder hebben gebracht door de toegang tot de app te verwijderen, tenzij het Android OS op de tv zelf draait.

Ik kan het mis hebben, maar deze app is gewoon niet beschikbaar voor mijn Chromecast of de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
floepie05 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:50:
[...]

Het is allemaal erg verwarrend. Het lijkt erop dat er een relatief recente wijziging is geweest in deze KPN TV+ app die beschikbaar is via de Google Play Store. Het lijkt erop dat deze app sinds 7 januari van dit jaar niet meer beschikbaar is voor Chromecast-apparaten of Google Streamer-apparaten. Het lijkt erop dat het alleen beschikbaar is voor tv's die het Android TV OS gebruiken. De app lijkt geen optie te zijn voor een van mijn Google-apparaten, behalve mijn Philips Android TV.

Ik heb berichten gelezen dat in eerdere versies van deze app de streams alleen werkten op het eigen netwerk van KPN, maar dat de app zou werken op elk Android/Google TV-apparaat zoals Chromecast of de nVidia Shield. Maar ik denk dat ze dit nog een stap verder hebben gebracht door de toegang tot de app te verwijderen, tenzij het Android OS op de tv zelf draait.

Ik kan het mis hebben, maar deze app is gewoon niet beschikbaar voor mijn Chromecast of de Shield.
klopt helemaal, die chromecast en shield wordt als mediaplayer gezien en die worden in de nieuwe app niet meer ondersteund zo ik begrepen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
jopoh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:52:
[...]

klopt helemaal, die chromecast en shield wordt als mediaplayer gezien en die worden in de nieuwe app niet meer ondersteund zo ik begrepen heb
Dit betekent dus dat ik mijn droom om "lineaire" TV en Google TV te combineren op de Chromecast TV of de nVidia Shield niet kan waarmaken. Wat een stap terug! Nu maken ze onderscheid tussen 3 soorten apparaten: mobiele apparaten (tablets en telefoons), streamingapparaten die op je tv zijn aangesloten en tv's met ingebouwde Google/Android TV OS. Ik vraag me af of ze ooit weer streamers gaan ondersteunen?

Het zou heel goed kunnen, en ik speculeer alleen maar, dat de bitrate en kwaliteit van de streams via deze nieuwe app sinds 7 januari (alleen voor tv's met ingebouwde Android) gelijkwaardig zijn aan die via de iTV- en KPN+-boxen.

EDIT: Hoe dan ook, ik heb de APK succesvol kunnen downloaden van APKMirror, mocht iemand interesse hebben. Ik ben geen abonnee, maar de app werkt prima op de Chromecast GTV.

[ Voor 24% gewijzigd door floepie05 op 28-01-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
jopoh schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:52:
[...]

Blijkbaar waren er bugs die KPN dwongen om de toegang van alle apparaten te verwijderen, behalve een handvol smart-tv's. Sinds vandaag hebben ze de nieuwe app uitgebracht voor alle Google-apparaten, ik weet niet zeker of dit ook geldt voor de Shield, maar als dat niet zo is, dan zou die binnenkort moeten verschijnen na een toekomstige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 17-06 18:13
Ik kon het zo goed terugvinden hier maar ik heb nu KPN glasvezel abonnement en stap binnenkort over naar Budget energie alles in 1.

Ik heb nu al 4 jaar een KPN experia box en een kpn tv kastje.

Ik vroeg mij af de glasvezelaansluiting in de meterkast moet ik die NTU vervangen van KPN naar die van Budget energie? Of kan ik die gewoon laten zitten en dan de geleverde modem van Budget energie hierop aansluiten?

Ik heb nu deze van KPN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XpcUcYM0VQk5YEsImis-SjcsdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EthuBc1ccqhH7nHChlKXXiAk.jpg?f=fotoalbum_large

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Cruzer schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:21:
Ik kon het zo goed terugvinden hier maar ik heb nu KPN glasvezel abonnement en stap binnenkort over naar Budget energie alles in 1.

Ik heb nu al 4 jaar een KPN experia box en een kpn tv kastje.

Ik vroeg mij af de glasvezelaansluiting in de meterkast moet ik die NTU vervangen van KPN naar die van Budget energie? Of kan ik die gewoon laten zitten en dan de geleverde modem van Budget energie hierop aansluiten?

Ik heb nu deze van KPN
[Afbeelding]
Deze kun je laten zitten. Enige uitzondering is als er XGS-PON uitgerold gaat worden, maar die kans acht ik heel erg klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
Daar zeg je wat, ik kreeg niet eens een glasvezelmodem van Budget, door ooit een fout bij online of youfone, had ik er een over, gelukkig maar.
Dus zeker laten zitten, en niet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
mad-dog schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Deze kun je laten zitten. Enige uitzondering is als er XGS-PON uitgerold gaat worden, maar die kans acht ik heel erg klein
Thanks ja dan is het dus gewoon plug and play correct? Kpn Experia modem 10 vervangen voor de Budget Draytek modem.

Postcode check gaf aan dat er bij mij tot 1gbps beschikbaar is. Dus idd geen XGSPON.

Stel ik houd die experiabox (koop er 1 op Marktplaats en stuur die terug naar kpn) werkt dan ook alles nadat ik ben overgestapt ben van KPN naar Budget alles in 1? Dus dat die Draytek modem niet aansluit? Of zit je met de interne instellen van Budget? Alles hangt nu perfect in de meterkast. En nooit problemen gehad met die experia 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Cruzer schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:53:
[...]

Thanks ja dan is het dus gewoon plug and play correct? Kpn Experia modem 10 vervangen voor de Budget Draytek modem.

Postcode check gaf aan dat er bij mij tot 1gbps beschikbaar is. Dus idd geen XGSPON.

Stel ik houd die experiabox (koop er 1 op Marktplaats en stuur die terug naar kpn) werkt dan ook alles nadat ik ben overgestapt ben van KPN naar Budget alles in 1? Dus dat die Draytek modem niet aansluit? Of zit je met de interne instellen van Budget? Alles hangt nu perfect in de meterkast. En nooit problemen gehad met die experia 10.
De EB V10 werkt ook gewoon bij Budget. Hij zal vermoedelijk alleen wel gereset worden, dus portforwardings etc raak je kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilvanwil
Ik meen dat een vriend van me ook een keer de overstap zo had gedaan, en dat alles bleef werken. Garantie tot aan je spatiebalk 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
wilvanwil schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:58:
Ik meen dat een vriend van me ook een keer de overstap zo had gedaan, en dat alles bleef werken. Garantie tot aan je spatiebalk 😎
Maar je mist dan zeker de updates van de experiabox omdat die van KPN is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heb sinds januari 2025 internet en "TV BASIS" via Budget.
Bij "TV BASIS" word als zender FilmBox vermeld bij de Nederlandstalige zenders.
Echter kan ik deze niet op de Arris 5022 (ook niet na frisse start, stroom 10 seconden eraf) i.c.m. DrayTek Vigor 2765ac (firmware 4.4.5.5_BudgetThuis_STD) vinden op kanaal 50 of op een ander kanaal en ook niet via de Android TV app.

Wilde als test de IGMP snooping uitzetten. info
Maar kon deze instelling niet vinden.
Is de zender FilmBox nog onderdeel van "TV BASIS"?
Zo ja, iemand een idee om deze zender zichtbaar te krijgen?
aanvulling: Als test erotiek verbergen uitgezet en de zender staat niet in de zenderlijst als uitgeschakeld.

[ Voor 21% gewijzigd door qwerty_running op 03-02-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand wanneer je de modem en tv-setup ontvangt van Budget?
Ik heb op 24/1 contract bij Budget thuis afgesloten en ingangsdatum is 24/2.

En kan ik al eerder dan de ingangsdatum 24/2 alles al installeren of heb ik dan nog geen signaal?

Momenteel heb ik alles van KPN (internet Experiabox 10 en tv+)

En is er groot verschil in prestaties met de Experiabox 10 en die Draytek van Budget? ( ik sluit het WIFI af want ik gebruik 2x met LAN verbonden ubiquiti unifi Acces points)

En zou ik ook mijn KPNtv+ kunnen blijven gebruiken icm met budget tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Cruzer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:12:

En kan ik al eerder dan de ingangsdatum 24/2 alles al installeren of heb ik dan nog geen signaal?

En is er groot verschil in prestaties met de Experiabox 10 en die Draytek van Budget? ( ik sluit het WIFI af want ik gebruik 2x met LAN verbonden ubiquiti unifi Acces points)

zit niet zo gek veel verschil in v10 is beheer kpn, draytek is bij budget zelf in beheer.
budget werkt met het platform nog ITV en geen TVplus
zal niet zeggen als wel of niet werkt je kan problemen krijgen als je ITV niet aansluit.
plus kpn wilt zijn spullen terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
Cruzer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:12:

ik heb geen glasvezel kastje gekregen van Budget, dus als je glasvezel krijgt, en je hebt nog geen glasvezel kastje, dan zou ik daar nog even achteraan gaan! of die van KPN houden, en niet terug sturen. ik kreeg ruim van te voren een mail met details voor toegang voor de KPN tv + app, werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door wilvanwil op 06-02-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 14:52
Ik heb een email gehad over een prijsverhoging:
Per 1 maart 2025 passen we onze jaarlijkse inflatiecorrectie toe. We verhogen uw abonnementsprijs aan de hand van het CBS-inflatiecijfer. Door deze correctie kunnen we blijven investeren in de kwaliteit van onze producten en diensten.
In de voorwaarden wordt niks vermeld over een inflatiecorrectie, kan ik dan opzeggen als ik nog een contract heb? Ik heb ze gebeld maar ze geven aan dat dat niet kan.

In hun voorwaarden staat alleen dit:
Budget Internet is gerechtigd haar tarieven jaarlijks op 1 januari te wijzigen volgens de toepasselijke Consumentenprijsindex
over het voorgaande kalenderjaar. Artikel 2.6 is op deze vorm van tariefswijziging niet van toepassing.
Maar deze wijziging is per 1 maart.
Een inflatiecorrectie is een prijsverhoging met een percentage dat elk jaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt vastgesteld. Als je provider een inflatiecorrectie toepast, dan moet dit wel duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan. En ook hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de provider? Dan kun je je abonnement niet om die reden opzeggen.
Via: https://www.internetten.n...BS)%20wordt%20vastgesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door inTIMidate op 07-02-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
jopoh schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:15:
[...]

zit niet zo gek veel verschil in v10 is beheer kpn, draytek is bij budget zelf in beheer.
budget werkt met het platform nog ITV en geen TVplus
zal niet zeggen als wel of niet werkt je kan problemen krijgen als je ITV niet aansluit.
plus kpn wilt zijn spullen terug :)
thanks! Haha ja dat is waar, alleen vind ik het TV plus fijner werken. Zeer snelle android mediaplayer. Begreep dat dit ITV apps niet vaak worden geupdate. (Mijn TV uit 2018 is supertraag geworden android tv 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
wilvanwil schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:29:
[...]

ik heb geen glasvezel kastje gekregen van Budget, dus als je glasvezel krijgt, en je hebt nog geen glasvezel kastje, dan zou ik daar nog even achteraan gaan! of die van KPN houden, en niet terug sturen. ik kreeg ruim van te voren een mail met details voor toegang voor de KPN tv + app, werkt prima.
Ik heb al glasvezel van KPN https://gathering.tweaker...message/81508574#81508574, dus hoef ik alleen de modem de verwisselen van Experiabox 10 naar de Draytek.
Wanneer krijg je ong de spullen toegestuurd van Budget voor jouw startdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
inTIMidate schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:25:
Ik heb een email gehad over een prijsverhoging:

[...]

In de voorwaarden wordt niks vermeld over een inflatiecorrectie, kan ik dan opzeggen als ik nog een contract heb? Ik heb ze gebeld maar ze geven aan dat dat niet kan.

In hun voorwaarden staat alleen dit:

[...]

Maar deze wijziging is per 1 maart.

[...]

Via: https://www.internetten.n...BS)%20wordt%20vastgesteld.
Dat zou wel een blunder van jewelste zijn. Want jij hebt volgens mij gelijk. In de AV staat dat ze het mogen en dat jij dan niet kan opzeggen (dus dat artikel 2.6 dan niet geldt) maar dat geldt alleen als ze het ook op 1 januari doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Het modem en de tv ontvanger werden bij mij apart verstuurd en werden op verschillende dagen ontvangen.
De verbinding werkte bij mij een dag later dan de door mij gewenste ingangsdatum.
Ook kreeg ik die dag een email dat de verbinding werkte.

De diw7022 gebruikt bij KPN kan je niet blijven gebruiken bij Budget omdat je het abonneenummer zelf niet kan aanpassen.
Budget geeft aan dat de apparatuur (modem/tv ontvanger) pas aangesloten mag worden als de Budget verbinding werkt.
Je kan natuurlijk alvast de spullen op de gewenste plaats zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door qwerty_running op 07-02-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:48
Barre73 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:55:
[...]

Dat zou wel een blunder van jewelste zijn. Want jij hebt volgens mij gelijk. In de AV staat dat ze het mogen en dat jij dan niet kan opzeggen (dus dat artikel 2.6 dan niet geldt) maar dat geldt alleen als ze het ook op 1 januari doen....
Ik heb destijds ook aan de bel getrokken toen zij het bedrag verhoogden maar niet per 1 januari. Zij negeren dat gewoon en zeggen doodleuk dat je dan mazzel hebt gehad dat het niet per 1 januari is verhoogd maar pas per 1 maart. Het bedrag was dermate laag (€ 1,29) dat ik toen besloten heb om daar geen energie meer in te steken want je gelijk hebben is nog iets anders dan je gelijk krijgen en om je rechtsbijstand hiervoor in te schakelen is ook een "beetje" overkill. Ik heb daarom besloten om Budget Thuis dan maar te trakteren op een overstap naar KPN, na de 2 jaar kijk ik dan wel weer of Budget Alles in één weer een leuke aanbieding heeft van een half jaar of 9 maanden korting.

Edit: ik zie dat je momenteel 8 maanden (bij een 1 jaarscontract) of 12 maanden (bij een 2 jaarscontract) korting kan krijgen, in mijn geval € 27 korting per maand voor Internet, TV, 2 ontvangers en opnemen pakket.
Dat is dus voor 1 jaar € 216 korting.

[ Voor 11% gewijzigd door Pedro_Newbie op 07-02-2025 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
qwerty_running schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:12:
Het modem en de tv ontvanger werden bij mij apart verstuurd en werden op verschillende dagen ontvangen.
De verbinding werkte bij mij een dag later dan de door mij gewenste ingangsdatum.
Ook kreeg ik die dag een email dat de verbinding werkte.

De diw7022 gebruikt bij KPN kan je niet blijven gebruiken bij Budget omdat je het abonneenummer zelf niet kan aanpassen.
Budget geeft aan dat de apparatuur (modem/tv ontvanger) pas aangesloten mag worden als de Budget verbinding werkt.
Je kan natuurlijk alvast de spullen op de gewenste plaats zetten.
Weet je nog ong hoeveel dagen van te voren je deze ontving? Ik ben 1 week voor de aansluitingsdatum afwezig. Dus ben bnwd wat ze dan met die spullen doen naar een afhaalpunt of retour..? En kreeg je een bevestiging dat ze werden opgestuurd met een trackingnummer van PostNL of DHL?

[ Voor 5% gewijzigd door Cruzer op 07-02-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Heb budget genomen zonder overstappen. Hierdoor kon ik internet via Budget krijgen na 1 week.
Na aanvraag kreeg ik een dag later de tv ontvanger en weer een dag later het modem.
Voor beide had ik een dag eerder per email een track & trace code ontvangen via Budget van PostNL.
Maar bij jou zit er meer tijd tussen de aanvraagdatum en de gewenste aansluitdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
qwerty_running schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:59:
Heb budget genomen zonder overstappen. Hierdoor kon ik internet via Budget krijgen na 1 week.
Na aanvraag kreeg ik een dag later de tv ontvanger en weer een dag later het modem.
Voor beide had ik een dag eerder per email een track & trace code ontvangen via Budget van PostNL.
Maar bij jou zit er meer tijd tussen de aanvraagdatum en de gewenste aansluitdatum.
Aha thanks! Ja dan wordt het denk ik wel naar een PostNL Afhaalpunt gestuurd mocht ik niet thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb afg donderdag mijn budget installatiepakket ontvangen. Draytek modem en Arris kpn ontvanger.

Momenteel heb ik kpn glasvezel met een experiabox v10 en tv ontvanger diw7702.

Mijn activatiedatum is 24/2, kan ik evt nu al de Budget Draytek al eerder aansluiten aansluiten aan mijn glasvezelkastje en ook de budget tv ontvanger? En werkt dan alles via Budget of is het dan nog steeds mijn oude provider kpn en gaat mijn budget abonnement echt op 24/2 in?

Staat ook duidelijk niet installeren voor de activatiedatum.. het is meer maandag werk ik thuis en ik wil het dan gelijk goed hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Cruzer op 22-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cruzer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:02:
Ik heb afg donderdag mijn budget installatiepakket ontvangen. Draytek modem en Arris kpn ontvanger.

Momenteel heb ik kpn glasvezel met een experiabox v10 en tv ontvanger diw7702.

Mijn activatiedatum is 24/2, kan ik evt nu al de Budget Draytek al eerder aansluiten aansluiten aan mijn glasvezelkastje en ook de budget tv ontvanger? En werkt dan alles via Budget of is het dan nog steeds mijn oude provider kpn en gaat mijn budget abonnement echt op 24/2 in?

Staat ook duidelijk niet installeren voor de activatiedatum.. het is meer maandag werk ik thuis en ik wil het dan gelijk goed hebben.
Sorry, maar dit soort info weet een helpdeskmedewerker niet eens, hoezo wij dan wel? ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
@Cruzer In jou geval is de gewenste ingangsdatum 24/02 voor diensten via Budget.
Je krijgt eerst een email als de verbinding (op de 24e of een latere datum) via budget werkt.
Bij mij waren er diensten via Budget een dag later dan de gewenste ingangsdatum.
Je kan alvast de spullen op de gewenste plek zetten. Maar nog niet aanzetten.
Pas aanzetten als er echt diensten via Budget zijn.
Dit voorkomt dat er dingen door elkaar gaan lopen. Dit is vooral belangrijk voor de tv ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
qwerty_running schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:20:
@Cruzer In jou geval is de gewenste ingangsdatum 24/02 voor diensten via Budget.
Je krijgt eerst een email als de verbinding (op de 24e of een latere datum) via budget werkt.
Bij mij waren er diensten via Budget een dag later dan de gewenste ingangsdatum.
Je kan alvast de spullen op de gewenste plek zetten. Maar nog niet aanzetten.
Pas aanzetten als er echt diensten via Budget zijn.
Dit voorkomt dat er dingen door elkaar gaan lopen. Dit is vooral belangrijk voor de tv ontvangers.
Oke thanks. Omdat hier las dat het soms wel kan en dat je ingangsdatum eerder is. Maar weet niet of dat nog steeds zo is. Vandaar mijn vraag. Ik zet het maandagochtend wel aan. De monteur belt ook maandagochtend.. waarbij ik afvraag waarom het is volgens mij alleen modem vervangen en tv ontvanger vervangen. Maar goed het is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Sjah schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Sorry, maar dit soort info weet een helpdeskmedewerker niet eens, hoezo wij dan wel? ;) ;)
Haha ja hier is meer kennis en ervaring dan bij een gemiddelde helpdesk medewerker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Vanochtend had ik nog internet en tv via KPN, toch alles van Budget aangesloten en heb ik nu internet en tv nu via Budget. Alleen telefonie met nummerbehoud werkt niet, lampje brandt niet op de router.. De aan/uit van de Draytek knippert wel geen idee of dat zo hoort..

De gratis monteur belt later vandaag.

Wat ook vreemd is dat ik voor de tv helemaal geen abonneenummer of pin hoef in te voeren, werkte gelijk al.
Internet snelheid is vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:48
Maar heb je niet gewoon TV via KPN nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cruzer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:40:
Vanochtend had ik nog internet en tv via KPN, toch alles van Budget aangesloten en heb ik nu internet en tv nu via Budget. Alleen telefonie met nummerbehoud werkt niet, lampje brandt niet op de router.. De aan/uit van de Draytek knippert wel geen idee of dat zo hoort..

De gratis monteur belt later vandaag.

Wat ook vreemd is dat ik voor de tv helemaal geen abonneenummer of pin hoef in te voeren, werkte gelijk al.
Internet snelheid is vergelijkbaar.
Zo te lezen is je KPN verbinding dus nog gewoon actief en ga je nog niet via Budget zelf het internet op. (ook al is Budget internet onderwater gewoon KPN).

Je zal dan ook waarschijnlijk hetzelfde IP adres hebben als voordat je de KPN modem loskoppelde.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 24-02-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
krakendmodem schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Zo te lezen is je KPN verbinding dus nog gewoon actief en ga je nog niet via Budget zelf het internet op. (ook al is Budget internet onderwater gewoon KPN).

Je zal dan ook waarschijnlijk hetzelfde IP adres hebben als voordat je de KPN modem loskoppelde.
Ja monteur belde mij om 10.00u en we hebben alles doorgenomen. Hij vond het ook vreemd dat de tv werkt zonder dat ik een nummer moest invoeren in het opstartscherm. Maar hij had gebeld naar Budget en het kastje staat op mijn naam zei hij.
Of ik nu internet via KPN of Budget heb geen idee. En telefonie gaf de monteur dat klopt wel dat dit nog niet werkt dat duurt paar dagen ivm nummerbehoud. Vandaar dat het lampje niet brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cruzer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Ja monteur belde mij om 10.00u en we hebben alles doorgenomen. Hij vond het ook vreemd dat de tv werkt zonder dat ik een nummer moest invoeren in het opstartscherm. Maar hij had gebeld naar Budget en het kastje staat op mijn naam zei hij.
Of ik nu internet via KPN of Budget heb geen idee. En telefonie gaf de monteur dat klopt wel dat dit nog niet werkt dat duurt paar dagen ivm nummerbehoud. Vandaar dat het lampje niet brandt.
Maar heb je dan het TV-kastje van Budget aangesloten of die van KPN laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
krakendmodem schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Maar heb je dan het TV-kastje van Budget aangesloten of die van KPN laten zitten?
zoals ik al aangaf heb ik alles van Budget aangesloten, dus router en tv kastje een VIP 5202. Ik had eerst een KPN tv+ DIW 7022 deze dus losgekoppeld en de budget VIP5202 aangesloten. Mis helaas wel de ziggo app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Sinds kort kunnen de tv ontvangers uitgeleverd worden met de nummers al ingevuld. bron
Het was voor mij nog nodig om de nummers in te vullen.
Dit is tegen doorgeven/verkopen van de tv ontvangers die in bruikleen worden gegeven. bron
KPN verkoopt deze ontvangers niet.
Of het juiste nummer is ingevuld kan je controleren in het menu van de tv ontvanger.

Als je nog geen bericht hebt gehad dat de verbinding via Budget werkt dan lijkt het mij dat je nog verbinding hebt via KPN.
Pas hiermee op zodat KPN dezelfde tv ontvangers niet meerdere keren in rekening gaat brengen (via budget en via KPN).

aanvulling: Lees dat je de diw7022 heb losgekoppeld en de 5022 aangesloten.

Heb je filmbox op kanaal 50 (of via een ander kanaalnummer) via Budget in het basis tv pakket (ik namelijk niet)?

[ Voor 10% gewijzigd door qwerty_running op 24-02-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Dit topic gaat over de internet diensten van Budget, de juiste plek voor je post is. Normaal zou ik je post verhuizen, maar zo te zien is er geen budget ervaringen topic, dus kies zelf even een topic uit in: Themaforum: De Energierekening of maak een eigen topic aan.

Mocht je de tekst van je originele post nog willen hebben, stuur me dan gerust even een DM.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 24-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
qwerty_running schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:18:
Sinds kort kunnen de tv ontvangers uitgeleverd worden met de nummers al ingevuld. bron
Het was voor mij nog nodig om de nummers in te vullen.
Dit is tegen doorgeven/verkopen van de tv ontvangers die in bruikleen worden gegeven. bron
KPN verkoopt deze ontvangers niet.
Of het juiste nummer is ingevuld kan je controleren in het menu van de tv ontvanger.

Als je nog geen bericht hebt gehad dat de verbinding via Budget werkt dan lijkt het mij dat je nog verbinding hebt via KPN.
Pas hiermee op zodat KPN dezelfde tv ontvangers niet meerdere keren in rekening gaat brengen (via budget en via KPN).

aanvulling: Lees dat je de diw7022 heb losgekoppeld en de 5022 aangesloten.

Heb je filmbox op kanaal 50 (of via een ander kanaalnummer) via Budget in het basis tv pakket (ik namelijk niet)?
Thanks, zal vanavond even kijken wat betreft kanaal 50. Ik moet zeggen dat ik die DIW 7022 wel prettiger vond werken maar goed ik heb ook ooit die 5022 weleens gehad. Ik kreeg trouwens vandaag een bericht om 11.00u dat ik online ben via Budget. Dus alles werkte gelijk goed toen ik zelf vanochtend alleen modem en tv-kastje heb vervangen. Alleen telefoon werkt dus nog niet, ik kreeg wel de bevestiging vandaag dat mijn vaste nummer is meegenomen. Maar lampje brandt niet en ook geen gehoor vaste lijn.

Update vaste lijn werkt ook weer. Lampje op de router brandt alleen als je belt of gebeld wordt. Al met al tevreden over de overstap van KPN naar Budget Ik heb dit alleen gedaan ivm de welkomstkorting.

[ Voor 5% gewijzigd door Cruzer op 24-02-2025 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
Mijn 1e factuur klopte niet en ik heb €1.23 teveel betaald, volgens Budget een fout in hun systeem ivm de maand februari.. ze gaan dit bedrag verrekenen met de komende factuur.

Dus misschien goed voor overige Budget klanten hier om hun factuur in de gaten te houden.

• Sjah
Er is grote kans dat ik ga verhuizen, naar verder op in de straat. Vroeg me af, ik kan de verhuizing doorgeven halve maand van tevoren bij Budget, wat me niet duidelijk is, of nieuw pakket krijg. Daarmee bedoel ik nieuw installlatiepakket, want die modem met tvBox die ik nu heb werkt gewoon op een nieuwe VVdsl telefoonaansluiting.. Heb postcodecheck gedaan, en op nieuwe adres is ook VVdsl te krijgen , net wat ik nu heb.
Waarom ik dit vraag, nou die weken rondom de verhuizing zijn al genoeg stressvol, ik heb geen zin in gezeik met nieuwe installtiedoos enzo, wil gelijk aan de slag met mijn oude Experia modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:41:
Er is grote kans dat ik ga verhuizen, naar verder op in de straat. Vroeg me af, ik kan de verhuizing doorgeven halve maand van tevoren bij Budget, wat me niet duidelijk is, of nieuw pakket krijg. Daarmee bedoel ik nieuw installlatiepakket, want die modem met tvBox die ik nu heb werkt gewoon op een nieuwe VVdsl telefoonaansluiting.. Heb postcodecheck gedaan, en op nieuwe adres is ook VVdsl te krijgen , net wat ik nu heb.
Waarom ik dit vraag, nou die weken rondom de verhuizing zijn al genoeg stressvol, ik heb geen zin in gezeik met nieuwe installtiedoos enzo, wil gelijk aan de slag met mijn oude Experia modem.
Aangezien Budget als whitelabel merk van KPN werkt neem ik aan dat dit hetzelfde gaat als bij KPN.
Met andere woorden: Op dag X wordt je aansluiting omgezet en dien je de oude apparatuur (dus je Experiabox en TV decoder) mee te nemen en daar aan te sluiten. Daar krijg je dan vooraf mails over.

Nieuwe apparatuur voor een verhuizing heb ik nog niet eerder gehoord, behalve dan voor glasvezel wanneer je een nieuwe NT of ONT nodig hebt, Maar dit is VVDSL dus dat speelt hier niet,.

• Sjah
Ok, wat ik me wel afvraag of er een overlappende periode is, dat ik nog steeds met mijn Experia op mijn oude adres kan zitten, dan heb ik het over de dag voor de verhuizing enzo. Nouja valt ook wel te overleven met mobiel internet, maarja niet ideaal.

• mad-dog
Sjah schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:28:
Ok, wat ik me wel afvraag of er een overlappende periode is, dat ik nog steeds met mijn Experia op mijn oude adres kan zitten, dan heb ik het over de dag voor de verhuizing enzo. Nouja valt ook wel te overleven met mobiel internet, maarja niet ideaal.
Normaal gesproken wordt je oude verbinding 1 werkdag na verhuisdatum verbroken, ongeacht of de verbinding op nieuwe adres werkt. Werkt de verbinding op het nieuwe adres, dan wordt de oude verbinding dezelfde dag nog verbroken

Ik snap het probleem ook niet zo. Tijdens klussen heb je hooguit wat muziek nodig

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 27-02-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:11
Ik zie dat je bij Budget ook de itv app krijgt om tv te streamen maar werkt dit eigenlijk ook op andere internetverbindingen die niet door KPN zijn geleverd?

En werkt streamen via een Chromecast dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
zwaargeschapen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:55:
Ik zie dat je bij Budget ook de itv app krijgt om tv te streamen maar werkt dit eigenlijk ook op andere internetverbindingen die niet door KPN zijn geleverd?

En werkt streamen via een Chromecast dan ook?
Buiten je eigen huis-netwerk zijn een aantal zenders niet te bekijken. Is een rechtenkwestie. Maar 1 tot en met 10, dus NPO, RTL en SBS zenders, zijn sowieso wel overal binnen de EU te kijken via de app.
En ja, de KPN TV app heeft ook een Chromecast stream functie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Laatst online: 18-06 07:27
Ik ben ISP's aan het vergelijken voor een mogelijke overstap, maar ik heb even jullie hulp nodig. Want dit vind je natuurlijk nooit op de site van de provider zelf of bij de vergelijkingssites:

Krijg je bij Budget internet IPv6?
En krijg je ook een eigen IPv4-adres, of een gedeeld adres (CG-NAT)?
Mijn aansluiting verloopt via KPN glasvezel (AON). Ik draai graag servertjes thuis, dus weet graag van tevoren of ze via IPv4 en/of IPv6 benaderbaar zullen zijn.

Ik zie op de website wel informatie over IPv4 én IPv6 voor het instellen van een eigen modem, maar niet wat ze op hun eigen modem aanbieden. Dus als iemand daar wat licht op zou kunnen laten schijnen ben ik zeer dankbaar O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Je krijgt een ipv6 adres en een ipv4 adres zonder CG-NAT.
Of ze via IPv4 en/of IPv6 benaderbaar zijn heb ik niet getest.
Het ipv4 adres is geen vast ipv4 adres. Echter gebeurt het niet vaak dat deze veranderd.
Bij Budget word de DrayTek Vigor 2765ac met aangepaste firmware in bruikleen gegeven.
Je kan ook een eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Super bedankt! Dat is precies de informatie die ik nodig had :) En ook het antwoord waar ik op hoopte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Heb nog eens naar IPv6 gekeken i.c.m. Budget.
Had IPv6 namelijk uitgezet in de DrayTek Vigor 2765ac.
Na aanzetten IPv6 word er geen publiek IPv6 zichtbaar. Voor lokaal is het wel gelukt.
Helaas kan de WAN in de DrayTek Vigor 2765ac met de budget firmware niet aangepast worden.
Er kan ook niet de standaard firmware over de aangepaste firmware heen.
Mogelijk werkt het wel na fabrieksinstellingen herstellen. Heb dit niet getest.
Eigen modem aangesloten en heb wel IPv6 op ipv6 test websites via verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudNijon
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 19:14
Ha allen,

Sinds vorige maand ben ik overgestapt naar Budget Internet. Alles werkt, behalve dat de DSL-verbinding een paar keer per dag reset. Erg irritant bij bijvoorbeeld videovergaderingen, omdat het steeds een paar minuten duurt voordat de verbinding weer online is. Wanneer dit gebeurt knippert het DSL-lampje op de DrayTek router oranje en in het adminpanel gaat de 'WAN up time' naar 0. Ik kan helaas geen gedetailleerde logs inzien omdat dat uitgeschakeld is door de firmware van Budget Internet.

De klantenservice wil (op mijn kosten) een monteur langs laten komen om de DSL-kabel te vervangen, maar dat lijkt me een beetje voorbarig. Hiervoor zaten we jaren bij YouFone en daar deed dit probleem zich niet voor. Terwijl YouFone toch op hetzelfde netwerk (namelijk dat van KPN) zou moeten zitten? Een andere optie is om terug te gaan naar YouFone, maar dan moet ik 50% van het jaartarief als boete betalen.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik een monteur langs laat komen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Had zelf het probleem dat de ene dag alles het deed en de volgende dag deed internet niets meer.
Stappen genomen:

1- 15 sec op reset knop drukken voor fabrieksreset, daarna 30 minuten wachten.
2- dsl kabel vervangen (ronde, geen platte)
3- stroom van modem er af en na 1 minuut weer aanzetten, 30 minuten wachten
4- resetknop 10 seconde indrukken en 30 minuten gewacht
5- varkenssnuit stekker vervangen
6- binnenwerk isra punt tijdelijk wisselen door een nieuw/ander binnenwerk of isra overslaan
7- adrespaar rood en blauw stukje gestript en opnieuw bevestigd en modem aangezet, daarna 30 minuten gewacht.
8- aderwissel van rood/blauw naar oranje/wit en modem aangezet, daarna 30 minuten gewacht.
9- 15 sec op reset knop gedrukt voor fabrieksreset, daarna 30 minuten gewacht.

Gechat met Budget, meeste aangegeven van wat ik had gedaan.
Van Budget een nieuw modem en snoeren ontvangen -> probleem niet opgelost
Weer gechat met Budget, weer een volledige reset.
Weer gechat met Budget met verwijzing naar eerdere chats, werd doorgezet naar 2e lijn.
Die zag dat de verbinding niet goed was. Heeft een afspraak voor een monteur gemaakt.
Gevraagd naar de kosten. Als het probleem binnenshuis is dan zijn de kosten voor u.
Als het probleem buitenshuis is dan heeft u geen kosten.

De monteur kwam een paar dagen later, maakt isra open, stript blauw en rood, meet door, geen signaal, zal het door geven en gaat weer.
Zelfde dag een sms met link voor maken afspraak monteur. Komt 1 week later, meet door, geen signaal, gaat buitenshuis kijken, komt terug, wel signaal en vernieuwd oud isra punt.
Gevolg: Signaal is tot op heden stabiel en tot op heden geen factuur voor de monteurs.

Succes

Aanvulling: Probeer anders als test een v10 i.p.v de Draytek. Maar het hoort ook te werken met de Draytek.

[ Voor 3% gewijzigd door qwerty_running op 12-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
qwerty_running schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:20:
Heb nog eens naar IPv6 gekeken i.c.m. Budget.
Had IPv6 namelijk uitgezet in de DrayTek Vigor 2765ac.
Na aanzetten IPv6 word er geen publiek IPv6 zichtbaar. Voor lokaal is het wel gelukt.
Helaas kan de WAN in de DrayTek Vigor 2765ac met de budget firmware niet aangepast worden.
Er kan ook niet de standaard firmware over de aangepaste firmware heen.
Mogelijk werkt het wel na fabrieksinstellingen herstellen. Heb dit niet getest.
Eigen modem aangesloten en heb wel IPv6 op ipv6 test websites via verschillende apparaten.
Oei, toch geen IPv6 op het providermodem? Dan moet ik toch even zorgen voor een eigen modem. Heb maandag de overstap aangevraagd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudNijon
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 19:14
ArnoudNijon schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:16:
Ha allen,

Sinds vorige maand ben ik overgestapt naar Budget Internet. Alles werkt, behalve dat de DSL-verbinding een paar keer per dag reset. Erg irritant bij bijvoorbeeld videovergaderingen, omdat het steeds een paar minuten duurt voordat de verbinding weer online is. Wanneer dit gebeurt knippert het DSL-lampje op de DrayTek router oranje en in het adminpanel gaat de 'WAN up time' naar 0. Ik kan helaas geen gedetailleerde logs inzien omdat dat uitgeschakeld is door de firmware van Budget Internet.

De klantenservice wil (op mijn kosten) een monteur langs laten komen om de DSL-kabel te vervangen, maar dat lijkt me een beetje voorbarig. Hiervoor zaten we jaren bij YouFone en daar deed dit probleem zich niet voor. Terwijl YouFone toch op hetzelfde netwerk (namelijk dat van KPN) zou moeten zitten? Een andere optie is om terug te gaan naar YouFone, maar dan moet ik 50% van het jaartarief als boete betalen.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen voordat ik een monteur langs laat komen?

Alvast bedankt!
Ik heb twee dagen geleden een FRITZ!Box 7590 op Marktplaats gekocht en die ingesteld op het KPN-profiel. Sindsdien valt het internet niet meer uit. Het probleem lijkt dus verholpen. Dank @qwerty_running voor de hulp.

Ben benieuwd of Budget Internet de kosten van deze router gaat vergoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
@ArnoudNijon Het probleem zat dus in de Draytek.
Mooi dat het werkt met de FRITZ!Box 7590 en ik denk niet dat Budget de kosten van het eigen modem gaat vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 20:58
Gebruik al jaren internet van NLE, later budget alles-in-1 bij mijn moeder thuis. De laatste weken viel internet de hele tijd uit en heb ik gevraagd of de Experia Box V10 van 7 jaar oud eens vervangen kon worden. Dat kon en heb daarop de Draytek Vigor 2765Vac ontvangen en zojuist geinstalleerd. Alles lijkt naar behoren te werken. Aangezien deze router meer mogelijkheden biedt, leek het me meteen goed om remote toegang in te regelen op deze router, zodat ik op afstand kan inloggen om te helpen bij technische problemen. De normale WAN toegangsfunctie hiervoor is volgens mij door KPN/Bugdet uitgezet, maar ik zal wel VPN mogelijkheden, waarmee ik uiteraard hetzelfde zou kunnen doen. Ik heb geprobeerd deze aan de praat te krijgen, maar bijna alle mogelijkheden lijken ook geblokkeerd (zoals Wireguard), behalve Openvpn. Deze heb ik geconfigureerd, maar krijg deze foutmelding vanuit de client kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtKyvNNScGZbRXGYWDU7Akzgfok=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j10OUnreFW2YSwNIHRSWxgJy.jpg?f=user_large

Weet iemand of het mogelijk is om remote beheer aan te zetten op deze Draytek of is alles geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mailman|IA schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:45:
Gebruik al jaren internet van NLE, later budget alles-in-1 bij mijn moeder thuis. De laatste weken viel internet de hele tijd uit en heb ik gevraagd of de Experia Box V10 van 7 jaar oud eens vervangen kon worden. Dat kon en heb daarop de Draytek Vigor 2765Vac ontvangen en zojuist geinstalleerd. Alles lijkt naar behoren te werken. Aangezien deze router meer mogelijkheden biedt, leek het me meteen goed om remote toegang in te regelen op deze router, zodat ik op afstand kan inloggen om te helpen bij technische problemen. De normale WAN toegangsfunctie hiervoor is volgens mij door KPN/Bugdet uitgezet, maar ik zal wel VPN mogelijkheden, waarmee ik uiteraard hetzelfde zou kunnen doen. Ik heb geprobeerd deze aan de praat te krijgen, maar bijna alle mogelijkheden lijken ook geblokkeerd (zoals Wireguard), behalve Openvpn. Deze heb ik geconfigureerd, maar krijg deze foutmelding vanuit de client kant:

[Afbeelding]

Weet iemand of het mogelijk is om remote beheer aan te zetten op deze Draytek of is alles geblokkeerd?
De Drayteks van Budget zijn helaas volledig dichtgetimmerd. Je kan niets zelfs aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailman|IA
Ja, dat vreesde ik dus al. Had nog even hoop omdat alle VPN opties grijs waren, behalve OpenVPN. Maar blijkbaar werkt dat toch niet. Jammer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Papabear72
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mailman|IA schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:27:
Ja, dat vreesde ik dus al. Had nog even hoop omdat alle VPN opties grijs waren, behalve OpenVPN. Maar blijkbaar werkt dat toch niet. Jammer…
Dat geldt overigens ook voor de Draytek AP's (Vigor 903) van Budget. Die zijn alléén i.c.m. de Draytek modems van Budget te gebruiken. Met elk ander modem zijn ze waardeloos.

Wat ik zelf heb gedaan (ik heb alleen VDSL internet van Budget, dus geen TV/Telefonie):

Zelf een Draytek Vigor 2762ac modem gekocht en de volgende instellingen gebruikt. Al verwacht ik dat deze instellingen voor alle Draytek modems gelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR2wAJSrcXhiyl9FU7QZBHSB7nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS0IeQAzZSmForr91YdCBcwe.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast via Marktplaats twee VigorAP's 903 aangeschaft voor een prikkie en bedraad gekoppeld aan de 2762ac.
Let op! Deze heeft geen PoE-poorten, dus heb ik twee Ubiquiti Gigabit PoE injectors aangeschaft, zodat ik ze via de netwerkkabel eveneens van stroom kon voorzien.
Is uiteraard geen vereiste, maar scheelt weer een paar stopcontacten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3thZWHf0xsE8FHU70hXFID7rCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5OHryuzqOXPDZx5ZhSfaiNt.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je b.v. ook IPTV en/of VOIP van Budget/KPN, dan vind je hier alle benodigde handleidingen:

https://www.draytek.nl/?s=KPN

Succes! d:)b

Edit: En let op dat je via Marktplaats geen Budget appartuur koopt! Dat wordt daar namelijk massaal op aangeboden.

[ Voor 5% gewijzigd door Papabear72 op 28-03-2025 20:20 . Reden: Pas op voor kopen Budget spullen op MP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailman|IA
Dank en dit was inderdaad een andere optie, maar zal gewoon via Anydesk oid op afstand maar ondersteuning leveren. Het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Voor degene die filmbox in de zenderlijst zag staan op de site van Budget en de zender niet kon vinden:
Inmiddels is de pagina met zenders van TV BASIS bijgewerkt en word filmbox niet meer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 03:45
Ik overweeg over te stappen van KPN naar Budget. Heb nu bij KPN een prachtige low latency naar bijv. Cloudflare van 2ms op mijn UDM Pro Max via glasvezel. Hoe is dat bij Budget? Kan ik daar ook 2ms verwachten omdat het het KPN-netwerk is, of zit er nog iets qua core switches van Budget tussen die de boel dusdanig vertragen waardoor de latency omhoog gaat? Vraag me af hoe dat werkt met whitelabel als KPN Wholesale.
Is er iemand die geswitcht is en iets kan zeggen over de stabilitiet van glasvezel via Budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik maak de switch morgen, dus dan kan ik het proberen. Meet nu inderdaad ook 2ms vanaf het KPN modem (Box10) over IPv4, 3ms over IPv6. Vanaf een LAN-poort ~5ms ongeacht het protocol.

Net ook even de DrayTek aangezet en via WiFi wat rondgeneusd in de firmware. Ziet er redelijk uitgebreid uit, uitgebreider dan KPN software. Misschien wel iets minder overzichtelijk. Ze blijken trouwens een online demo te hebben, voor de nieuwsgierigen: http://eu.draytek.com:12765/

Waar ik vooral nog nieuwsgierig naar was, was de IPv6-ondersteuning. Zoals hierboven al werd gezegd ondersteunt het modem prima IPv6, maar staat het op "Disabled" aan de WAN-kant. En het is precies het "WAN" menuutje dat ontbreekt in de firmware van Budget, dus je kunt dat niet aanzetten in de Budget-firmware. Maar dankzij de overstap kan ik nu wel het uitgespaarde abonnementsgeld in een eigen router steken die niet beperkt (en ongevraagd geflasht) wordt door de ISP :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Vanmorgen werkte internet nog prima. Ben gewoon naar mijn werk gegaan. Kom 's avonds thuis. Werkt nog steeds prima. :?

Wat blijkt? KPN Box10 is om 5:45 vanmorgen gereset. Heb een nieuw IPv4 IP-adres en nieuwe IPv6 prefix.
Heb de ping-test naar Cloudflare nog even opnieuw gedaan met dezelfde resultaten als hierboven vermeld.

Ik heb voor de vorm de DrayTek even aangesloten nu. Heb de WiFi settings van de Box10 ingevuld en alles in huis (behalve dan IPv6) werkt weer. Denk dat ik vanavond of morgenochtend weer switch naar de Box10. KPN zal binnenkort wel met een retourdoos komen, maar ik verwacht voor die tijd al een eigen router binnen te hebben. Dan kan de DrayTek mooi terug in de doos blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
Dat klinkt veelbelovend. Dus het was blijkbaar alleen een administratieve switch. Ben heel benieuwd of de rest van je ervaring is dat je niets anders of trager ervaart dan bij KPN.
Blij dat ik lees dat de latency low blijft. Biedt potentie dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA

[ Voor 178% gewijzigd door RR2USA op 17-04-2025 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:49
Mijn budget glaslijn ligt er sinds vrijdag voor de 2de keer uit. De eerste keer duurde het 3 weken. ‘s morgens merkte ik dat de wifi niet werkte. Alles thuis gereset maar geen oplossing. Daarna de ONT uit en aan gezet en toen bleef het connection lampje knipperen. Contact met budget gehad en zij hebben wat dingen gedaan cq getest. Nu brand het rode lampje op de ONT en wordt er een monteur aangestuurd (die pas woensdag komt).
De vorige keer bleek dat de aanmelding van de ONT administratief niet goed is verwerkt, wat ik dramatisch vind (om daar 3 weken nodig voor te hebben).

Hebben anderen ook last van dat de ONT of de administratieve verwerking zo brak is?

Bij een derde keer overweeg ik om het contract te beëindigen vanwege wanprestatie. Als je geen internet meer hebt, merk je pas hoeveel je daarvan afhankelijk bent. Meer dan ik zou willen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
@Theone098 gelukkig werkt alles hier goed, maar in jou geval kan ik je gedachte snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Theone098 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:40:
Mijn budget glaslijn ligt er sinds vrijdag voor de 2de keer uit. De eerste keer duurde het 3 weken. ‘s morgens merkte ik dat de wifi niet werkte. Alles thuis gereset maar geen oplossing. Daarna de ONT uit en aan gezet en toen bleef het connection lampje knipperen. Contact met budget gehad en zij hebben wat dingen gedaan cq getest. Nu brand het rode lampje op de ONT en wordt er een monteur aangestuurd (die pas woensdag komt).
De vorige keer bleek dat de aanmelding van de ONT administratief niet goed is verwerkt, wat ik dramatisch vind (om daar 3 weken nodig voor te hebben).

Hebben anderen ook last van dat de ONT of de administratieve verwerking zo brak is?

Bij een derde keer overweeg ik om het contract te beëindigen vanwege wanprestatie. Als je geen internet meer hebt, merk je pas hoeveel je daarvan afhankelijk bent. Meer dan ik zou willen in ieder geval.
@Economics Kan jij hier wellicht helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01:52
Theone098 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:40:

Als alarm brand dan is er geen licht, wellicht te zwak licht als hij eerst wel knipperde. Als ik met je mee moet kijken drop dan even je postcode huisnummer in privebericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Economics schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:29:
[...]

Als alarm brand dan is er geen licht, wellicht te zwak licht als hij eerst wel knipperde. Als ik met je mee moet kijken drop dan even je postcode huisnummer in privebericht.
PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Zojuist is mijn probleem opgelost. Onze patch was verwijderd in de lokale hub :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sjah schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:41:
Er is grote kans dat ik ga verhuizen, naar verder op in de straat. Vroeg me af, ik kan de verhuizing doorgeven halve maand van tevoren bij Budget, wat me niet duidelijk is, of nieuw pakket krijg. Daarmee bedoel ik nieuw installlatiepakket, want die modem met tvBox die ik nu heb werkt gewoon op een nieuwe VVdsl telefoonaansluiting.. Heb postcodecheck gedaan, en op nieuwe adres is ook VVdsl te krijgen , net wat ik nu heb..
Nou verhuizing is achter de rug, thank you, en de overstap ging uitstekend. Sloot de zooi aan en hij pakte hem binnen 2 minuten "onderhandelen"....wel nieuw ip had ik ook verwacht. Nu nog lagere prijs Budget, want ik vind jullie wel prima verder.
Wel raar, dat bij de overstap administratie zij aangaven dat ik internet zou hebben, over Tv zwegen ze. Heb niet gebeld, dacht ik hou Tv toch wel, en bleek ook zo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 09:19
Heeft iemand ervaring met de overstap van KPN (koper) naar Budget zonder gebruik te maken van de overstapservice? Volgens de site van budget kunnen ze zonder die service het contract al over een week in laten gaan. Dit vraag ik voor een klant van mij die een vast nummer wil meeverhuizen. Er is de angst dat niet alles vlekkeloos gaat en als de klant zelf KPN kan opzeggen is er nog de hoop om - indien de overstap inclusief nummerbehoud niet goed gaat - terug te kunnen vallen op KPN aangezien men daar nog een abonnement heeft.

Mijn gevoel zegt dat het abonnement van KPN na de overstap gewoon op inactief komt te staan totdat het daadwerkelijk wordt opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zat net te kijken of ik niet naar KPN zou gaan (100Mbit), maar das 55 euro na 6 mnd, tja ik betaal nu dankzij energiecontract bij Budget Thuis kleine 47 voor internet en Tv (5 euro korting wegens energie dat ik ook afneem). Dus ja, ook al vind ik Budget niet meer DIE prijsvechter, Kpn is dat al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
jor177 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:30:
Heeft iemand ervaring met de overstap van KPN (koper) naar Budget zonder gebruik te maken van de overstapservice? Volgens de site van budget kunnen ze zonder die service het contract al over een week in laten gaan. Dit vraag ik voor een klant van mij die een vast nummer wil meeverhuizen. Er is de angst dat niet alles vlekkeloos gaat en als de klant zelf KPN kan opzeggen is er nog de hoop om - indien de overstap inclusief nummerbehoud niet goed gaat - terug te kunnen vallen op KPN aangezien men daar nog een abonnement heeft.

Mijn gevoel zegt dat het abonnement van KPN na de overstap gewoon op inactief komt te staan totdat het daadwerkelijk wordt opgezegd.
Dan zal er wel een extra aderpaar aanwezig moeten zijn, anders kaapt budget gewoon die lijn en ben je de verbinding bij kpn gewoon kwijt(maar betaal je nog wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Op verzoek van @RR2USA een update van mijn ervaringen na 46 dagen Budget Internet. Kan er vrij kort over zijn: het is gewoon zo stabiel als KPN altijd was. En dat is niet gek, want het is in feite gewoon een KPN-lijn. :Y

De Box10 is inmiddels teruggestuurd. De 'winst' van de overstap heb ik geïnvesteerd in een FritzBox (voor/na foto hier in het KPN-topic). Fritz heeft geen ingebouwde ping-functie, maar als ik ping naar 1.1.1.1 (of 2606:4700:4700::1111) kom ik bekabeld op 4ms, en met 0.8ms naar de Fritzbox kom je ongeveer op dezelfde uitkomst als voorheen via de Box10 bij KPN.

Ik lees genoegzaam alle berichten van nieuwe firmware-updates van KPN, waarbij nu ook de Box12 en de SuperWifi's problemen zijn gaan vertonen en apparatuur zelfs omgeruild moet worden omdat het niet meer werkt. Behalve het missen van de ping-functie heeft de firmware van de FritzBox mijn verwachtingen overtroffen. Het is super stabiel en het biedt features waarvan ik niet wist dat ik ze wilde hebben. oOo

Dus zelfs als het je niet per se te doen is om de besparing, en je (nog?) geen last hebt van de firmware-fratsen van KPN, kan ik de overstap aanraden. Je krijgt dezelfde lijn en centjes om een écht goed modem naar keuze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuhnnl
  • Laatst online: 03-06 20:42
Weet iemand of ik de vigor 2765ac kan flashen met de stock firmware ipv de budget internet firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegionNL
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:38
kuhnnl schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:58:
Weet iemand of ik de vigor 2765ac kan flashen met de stock firmware ipv de budget internet firmware ?
Je kunt ze zelf niet flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
jor177 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:30:

Let op dat Budget je pas aansluit als je een afspraak hebt met een monteur. Dus niet de datum waarvan jij aangeeft dat je wilt overstappen. Dat is bij mij vreselijk misgegaan, KPN opgezegd per ingangsdatum Budget, monteur kon pas ~10 dagen later 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Theone098 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Let op dat Budget je pas aansluit als je een afspraak hebt met een monteur. Dus niet de datum waarvan jij aangeeft dat je wilt overstappen. Dat is bij mij vreselijk misgegaan, KPN opgezegd per ingangsdatum Budget, monteur kon pas ~10 dagen later 8)7 .
En toen? je Phone als hotspot? Weinig aan de hand toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik had via de afspraaktool van Budget gekozen voor de optie om de monteur af te zeggen / geen afspraak te maken. Ik denk wel dat het nodig was de DreyTek even aan te sluiten zodat ze begrepen dat het geïnstalleerd was. Voor de zekerheid heb ik hem er een nacht aan gehangen op de afgesproken overnamedatum. De dag daarna kreeg ik mailtjes van KPN en Budget dat ik was afgemeld/aangemeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 27-05-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Sjah schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:12:
[...]

En toen? je Phone als hotspot? Weinig aan de hand toch...
Als je een onbeperkte databundel hebt, zou ik ja zeggen. En je geen eigen mailserver hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Theone098 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:24:
[...]

Als je een onbeperkte databundel hebt, zou ik ja zeggen. En je geen eigen mailserver hebt.
gewoon even 2 weken geen troep downloaden, niet zo moeilijk.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste