OMG, ik wens jouw hetzelfde.Sjah schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:34:
[...]
gewoon even 2 weken geen troep downloaden, niet zo moeilijk.
Dit moet dan zonder overstapservice zijn gegaan? Deze service bestaat toch juist om deze situaties te voorkomen.Theone098 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:09:
[...]
Let op dat Budget je pas aansluit als je een afspraak hebt met een monteur. Dus niet de datum waarvan jij aangeeft dat je wilt overstappen. Dat is bij mij vreselijk misgegaan, KPN opgezegd per ingangsdatum Budget, monteur kon pas ~10 dagen later.
Klopt helemaal, zie originele vraag van jor177.digitalus101 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Dit moet dan zonder overstapservice zijn gegaan? Deze service bestaat toch juist om deze situaties te voorkomen.
Dit is ook geen verwijt aan budget, behalve dat de communicatie hierover duidelijker mag. Ik ben gewend om, als tweaker, mijn eigen zaken te regelen zoals router. En aangezien ik overstap op een bepaalde datum verwacht ik dan ook aangesloten te worden (als in lijn overzetten). Maar daar is dus die monteur voor en dat was mij niet duidelijk en is ook niet gecommuniceerd (voor zover ik weet).
[ Voor 40% gewijzigd door Theone098 op 28-05-2025 11:27 ]
Altijd overstapservice kiezen, ik zie geen enkele reden om dit over te slaan. Ook niet vanwege nummerbehoud, indien dit fout gaat kun je dit wel laten herstellen bij KPN, volgens mij wordt je nummer 2 maanden in een soort quarantaine geplaatst. Dus er kan weinig misgaan, bij mij ook niks fout gegaan na meerdere overstappen met nummerbehoud.Theone098 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:23:
[...]
Klopt helemaal, zie originele vraag van jor177.
Dit is ook geen verwijt aan budget, behalve dat de communicatie hierover duidelijker mag. Ik ben gewend om, als tweaker, mijn eigen zaken te regelen zoals router. En aangezien ik overstap op een bepaalde datum verwacht ik dan ook aangesloten te worden (als in lijn overzetten). Maar daar is dus die monteur voor en dat was mij niet duidelijk en is ook niet gecommuniceerd (voor zover ik weet).
Ik heb maar Digitenne genomen en Klik-en-klaar en zodoende kon ik KPN opzeggen zonder problemen. Ik ben nu in afwachting van de aanleg glasvezelTheone098 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:09:
[...]
Let op dat Budget je pas aansluit als je een afspraak hebt met een monteur. Dus niet de datum waarvan jij aangeeft dat je wilt overstappen. Dat is bij mij vreselijk misgegaan, KPN opgezegd per ingangsdatum Budget, monteur kon pas ~10 dagen later.
Vraagje: zijn er meer mensen hier met problemen met Budget Internet sinds een paar dagen?
Mijn telefoon wil de helft van de tijd niet verbinden, sommige tablets doen het wel, sommige niet. De Chromecast doet het ook niet meer sinds een aantal dagen. Heel irritant. Ik heb zelf niets veranderd en heb eigenlijk geen zin om de hele boel te resetten omdat ik niet meer weet wat ik jaren terug allemaal aangepast heb, maar als het niet anders kan heb ik weinig keuze denk ik...
Mijn telefoon wil de helft van de tijd niet verbinden, sommige tablets doen het wel, sommige niet. De Chromecast doet het ook niet meer sinds een aantal dagen. Heel irritant. Ik heb zelf niets veranderd en heb eigenlijk geen zin om de hele boel te resetten omdat ik niet meer weet wat ik jaren terug allemaal aangepast heb, maar als het niet anders kan heb ik weinig keuze denk ik...
Klinkt als een modem (v10/v10a) die over is naar de KPN software.
Zo ja, dan de wifi instellingen (en de rest) nalopen.
Als het daarna nog niet goed blijft gaan het modem een reset geven.
Zo ja, dan de wifi instellingen (en de rest) nalopen.
Als het daarna nog niet goed blijft gaan het modem een reset geven.
[ Voor 22% gewijzigd door qwerty_running op 09-06-2025 15:11 ]
Als dat zo is, lijkt me een mail dat je een reset krijgt wel het minste. Maar oke 't is Budget Thuis..
Je krijgt geen reset. Je krijgt andere software op het modem (v10/v10a).
Hierbij is het de bedoeling dat de huidige instelling behouden blijven.
Echter gaat dit niet altijd goed. Maar al veel beter dan bij oudere versies van de KPN software.
KPN klanten krijgen wel bericht voordat ze voor het eerst over gaan op de nieuwe software.
Bij Budget ben je in eerste instantie je eigen helpdesk en daar is dan ook de prijs naar (in ieder geval via DSL/koper).
Hierbij is het de bedoeling dat de huidige instelling behouden blijven.
Echter gaat dit niet altijd goed. Maar al veel beter dan bij oudere versies van de KPN software.
KPN klanten krijgen wel bericht voordat ze voor het eerst over gaan op de nieuwe software.
Bij Budget ben je in eerste instantie je eigen helpdesk en daar is dan ook de prijs naar (in ieder geval via DSL/koper).
Ik switch per jaar van Budget vdsl naar Youfone vdsl en daarna weer van Youfone naar Budget enz, waardoor ik er voor zorg dat ik altijd een nieuwe klant ben. Hierbij laat ik mijn Fritzbox 7590 lekker aan de muur hangen, waardoor de diverse kale modempjes in de doos mogen blijven. De instellingen in de Fritzbox zijn identiek, want het is en blijft een KPN lijn.
Goed om te weten dat dat zo werkt, @Rocketman! Ik ben van plan om hetzelfde te doen. Ik kan vanaf nu elk jaar op 10 april overstappen. Zat me af te vragen of ik elk jaar het providermodem kortstondig zou moeten aansluiten om de overstap te "bevestigen", maar als ik jouw bericht zo lees hoef ik helemaal niets te doen
Dat klopt, laat die Fritzbox lekker hangen en je hoeft hem niet eens te herstarten.Jerrythafast schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:46:
Goed om te weten dat dat zo werkt, @Rocketman! Ik ben van plan om hetzelfde te doen. Ik kan vanaf nu elk jaar op 10 april overstappen. Zat me af te vragen of ik elk jaar het providermodem kortstondig zou moeten aansluiten om de overstap te "bevestigen", maar als ik jouw bericht zo lees hoef ik helemaal niets te doen
Hoe is de tv box van Budget? Vergelijkbaar met de KPN+ tv box?
Ik wil overstappen van Ziggo naar Budget of KPN, maar op dit moment nog geen interessante aanbiedingen. Ben nog nooit eerder bij Budget geweest behalve voor energie.
Ik kijk nog redelijk vaak lineaire tv, vandaar dat ik een goed werkende tv box wel belangrijk vind.
Ik wil overstappen van Ziggo naar Budget of KPN, maar op dit moment nog geen interessante aanbiedingen. Ben nog nooit eerder bij Budget geweest behalve voor energie.
Ik kijk nog redelijk vaak lineaire tv, vandaar dat ik een goed werkende tv box wel belangrijk vind.
De "Arris VIP5202" die Budget in bruikleen geeft is prima voor lineaire tv.
Het is wel belangrijk om de ontvanger direct op de modem/router aan te sluiten of te gebruiken met een Netgear GS105Ev2 i.v.m. "IGMP snooping".
Als je echter ook apps wilt gebruiken dan loop je tegen diverse beperkingen aan.
De huidige ontvanger die KPN in bruikleen geeft bij nieuwe klanten gebruikt Android TV en heeft hierdoor veel meer apps.
Echter zijn er ook diverse klachten over diverse problemen (meer dan over de Arris VIP5202).
Het is wel belangrijk om de ontvanger direct op de modem/router aan te sluiten of te gebruiken met een Netgear GS105Ev2 i.v.m. "IGMP snooping".
Als je echter ook apps wilt gebruiken dan loop je tegen diverse beperkingen aan.
De huidige ontvanger die KPN in bruikleen geeft bij nieuwe klanten gebruikt Android TV en heeft hierdoor veel meer apps.
Echter zijn er ook diverse klachten over diverse problemen (meer dan over de Arris VIP5202).
Budget gebruikt ITV platform van kpn je krijgt de vip5202. hou er rekening mee aantal apps zitten daar niet op zoals disney+. ViP5202 moet ten alle tijden bekabeld aangesloten wordenRonzz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:32:
Hoe is de tv box van Budget? Vergelijkbaar met de KPN+ tv box?
KPN zelf levert tegenwoordig Atv(tv+) platform aan eigen klanten
daar zit best wel wat verschil tussen die 2
Dit lijkt me allemaal een reden om gewoon een Fritzbox te gebruiken.jopoh schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:09:
[...]
Budget gebruikt ITV platform van kpn je krijgt de vip5202. hou er rekening mee aantal apps zitten daar niet op zoals disney+. ViP5202 moet ten alle tijden bekabeld aangesloten worden
KPN zelf levert tegenwoordig Atv(tv+) platform aan eigen klanten
daar zit best wel wat verschil tussen die 2
Wat heeft een Fritzbox te maken met een TV ontvanger?Rocketman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:25:
[...]
Dit lijkt me allemaal een reden om gewoon een Fritzbox te gebruiken.
De Arris VIP5202 TV doosjes zijn verder prima en staan los van het modem. De nieuwe Android TV doosjes die KPN nu uitlevert is inderdaad een ander platform, met als voordeel dat je het eventueel via wifi kan aansluiten. (Of je dat wil is een tweede)
Voor normaal zappen is die 5202 die budget gebruikt dikke prima. We hebben hier die oude kastjes ook nog staan, ik wil die nieuwe KPN Android boxjes niet.
Ik overweeg weer terug over te stappen naar Budget. Is het mogelijk de KPN tv app te gebruiken bij Budget? Ik kom er niet helemaal uit bij Budget, maar het lijkt van niet... kan iemand dat bevestigen ?