Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-09 19:13
De afgelopen jaren gebruik ik AirPods Pro en ben erg te spreken over de kwaliteit en het eenvoudig switchen tussen devices. Maar ik ben steeds meer aan het denken om ze te vervangen. Ik kan ze niet langer dan een uur in houden want dan begint het te irriteren, en m'n oren maken massaal extra oorsmeer aan als ik ze langer dan 30 min in heb. Ik gebruik 95% van de tijd transparancy mode en nauwelijks noise cancelling.

Ik ben laatst in de wereld van open-ear headphones gedoken en kwam daar de Soundcore Aerofit Pro tegen, en dit lijkt me heel fijn, maar ik wil eigenlijk niet van het gebruiksgemak van Apple afstappen. Dan heb je nog de normale AirPods, maar daar lees ik veel verhalen over dat ze erg los in de oren zitten en ik vind ze nog best prijzig in vergelijking met de Pro.

Zijn hier mensen die van de Pro naar de normale AirPods zijn geswitched om deze redenen? Of andere ervaringen met betrekking tot draagcomfort voor langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
Alexknl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:05:
De afgelopen jaren gebruik ik AirPods Pro en ben erg te spreken over de kwaliteit en het eenvoudig switchen tussen devices. Maar ik ben steeds meer aan het denken om ze te vervangen. Ik kan ze niet langer dan een uur in houden want dan begint het te irriteren, en m'n oren maken massaal extra oorsmeer aan als ik ze langer dan 30 min in heb. Ik gebruik 95% van de tijd transparancy mode en nauwelijks noise cancelling.

Ik ben laatst in de wereld van open-ear headphones gedoken en kwam daar de Soundcore Aerofit Pro tegen, en dit lijkt me heel fijn, maar ik wil eigenlijk niet van het gebruiksgemak van Apple afstappen. Dan heb je nog de normale AirPods, maar daar lees ik veel verhalen over dat ze erg los in de oren zitten en ik vind ze nog best prijzig in vergelijking met de Pro.

Zijn hier mensen die van de Pro naar de normale AirPods zijn geswitched om deze redenen? Of andere ervaringen met betrekking tot draagcomfort voor langere tijd?
Je hebt ook nog de AirPods Max, prijzig maar ze schijnen wel goed te zijn. @Donstil , had jij die niet?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker, ik heb de Pro 2 en de AirPods Max.
De AirPods Max klinken geweldig maar winnen het uiteraard niet als het aankomt op het gemak van de Pro’s.

Ik gebruik de Max overal waar ANC echt goed moet zijn, de Pro’s vooral op kantoor.

En ook: [AirPods Max] Ervaringen & Discussie

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 05-07-2024 21:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Ik ben inderdaad bekend met de AirPods Max, ook super kwaliteit, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een earbud design, die niet in de gehoorgang komt. En ANC is dus niet per se nodig, integendeel ik wil de omgeving goed kunnen horen wanneer ik ze gebruik. En Apple functionaliteit, naja dan blijft er maar één keuze over. Wellicht toch maar eens de normale AirPods een kans geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:35
Er zijn ook veel niet-Apple ANC oortjes die in kwaliteit niet onderdoen (Sony, Samsung, Bose, Sennheiser). Maar omdat Apple hun apparaten dichttimmert voor andere merken, hebben die soms wel wat minder functionaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29
Misschien vloeken in de kerk. Maar Beats? Redelijke Apple integratie en goedkoop 😉

Of nog anderhalve week wachten tot 15/16 juli. Dan zijn de Amazon Prime days. Het moment om oordopjes te kopen.

Zelf ben ik juist andersom. Gewone EarPods waren leuk maar al redelijk snel vervangen voor de pro’s aangezien die wel in-ear zijn. Juist meer NC. Hetgeen hier juist 95% van de tijd gebruikt wordt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
TheKerremenke schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:37:
Misschien vloeken in de kerk. Maar Beats? Redelijke Apple integratie en goedkoop 😉

Of nog anderhalve week wachten tot 15/16 juli. Dan zijn de Amazon Prime days. Het moment om oordopjes te kopen.

Zelf ben ik juist andersom. Gewone EarPods waren leuk maar al redelijk snel vervangen voor de pro’s aangezien die wel in-ear zijn. Juist meer NC. Hetgeen hier juist 95% van de tijd gebruikt wordt.
Welke Beats?

Edit; ik zie naast koptelefoons enkel in-ears, dan kun je inderdaad beter bij de Pro's blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexknl op 06-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:16
TheKerremenke schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:37:
Beats is van Apple. Wel gericht op bass maar dezelfde Apple integratie als AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een paar dagen de Beats Solo Buds geprobeerd.
Weinig bas naar mijn idee, ook is het wennen aan de in ears.
Ik ga weer terug naar m'n Airpods 2gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Ik weet inmiddels waar het aan ligt. Het feit dat ik heel vaak één dopje in heb zorgt toch op een of andere manier voor wat discomfort in de oren. Als ik ze beide in heb kan ik ze langer dragen. Daarbij ben ik overgestapt op eartips maat L en deze komen minder diep in het oor te zitten en zijn dan ook minder aanwezig. Terwijl maat M voor mij altijd perfect gezeten heeft afgelopen jaren.

Sterker nog, inmiddels de Pro 2 aangeschaft bij Prime day, de normale Pro's gaan richting ouders :)
Alexknl schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:05:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
Ik zit met een probleem! Ben afgelopen vrijdag m'n case verloren voor de Airpods Pro...
Heb toen via Apple een case besteld, met USB-C want dat was de enige keuze. Maar ik krijg hem maar niet verbonden met m'n iPhone. Na uren de case, inclusief m'n Airpods, te hebben opgeladen blijf ik maar een knipperend oranje licht krijgen:
https://streamable.com/awz6v4

15 seconden indrukken van het knopje achterop doet ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
AirPods verwijderd bij je bluetooth configuratie, zodat eventuele oude settings niet in de weg zitten ?.

https://www.wikihow.com/Connect-a-New-Airpod-to-a-Case

[ Voor 21% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-07-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Carlos0_0 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:21:
AirPods verwijderd bij je bluetooth configuratie, zodat eventuele oude settings niet in de weg zitten ?.

https://www.wikihow.com/Connect-a-New-Airpod-to-a-Case
Ja dit had ik ook al gedaan maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Hij hoeft tevens niet aan de oplader te hangen, ik heb dit ook ooit eens dit gedaan(alleen andersom).
Ik kreeg bij de Apple Store 2 nieuwe EarPods(ik ging voor 1 defecte maar kreeg er 2 andere was ook schijnbaar niet goed).
Wel mijn oude doosje terug, even 15/20 min in doosje houden en dan resetten / syncen zij die.
Dus onderweg naar de trein ze rustig in doosje even laten zitten(was alleen maar zodat de oortjes beetje konden opladen), daarna kon ik ze zo opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Nja alles geprobeerd wat ik kon vinden, de hele middag eraan verspilt, niks werkt…
Als ik straks m’n salaris binnen heb koop ik wel een nieuw setje, ben er ff klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
superbassie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:30:
Nja alles geprobeerd wat ik kon vinden, de hele middag eraan verspilt, niks werkt…
Als ik straks m’n salaris binnen heb koop ik wel een nieuw setje, ben er ff klaar mee.
Je zegt dat je de case via Apple hebt besteld. Kost volgens mij 130 euro. Dat bel je hen toch om het op te lossen?

Nu schrijf je dat je een nieuw setje gaat kopen.

Vaag verhaal dit.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:04
superbassie schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:30:
Apple heeft best een fijne helpdesk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Er staat nergens om welke AirPods Pro het gaat. De gen 1 kun je niet koppelen met die USB-C.

De Lightning gen 2 werken prima in een losse nieuwe USB-C case kan ik uit ervaring vertellen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 20:18
Misschien een stomme vraag... Maar ik heb zojuist mijn AirPods Pro 2 ontvangen die ik heb besteld bij Ochama. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik had mijn twijfels een beetje bij dit bedrijf gezien de prijs (inclusief korting) wel een stuk lager was dan de concurrentie. Nu heb ik mijn oortjes ontvangen en wilde ik checken of de garantie, en echtheid klopt. Echter, wanneer ik dit doe bij Apple dan krijg ik de volgende melding: We kunnen de aankoopdatum van je AirPods momenteel niet valideren.

Iemand een idee of dit een red flag is? De verpakking was precies zoals andere Apple producten, met twee groene stickers die er af getrokken moeten worden. Tevens herkent mijn iPhone gewoon de AirPods zoals ik verwacht, met introductie over ANC etc.

Toevoeging, als ik naar instellingen ga in mijn iPhone dan zie ik het volgende bij garantie:
Beperkte gradatie, vervaldatum 16-11-2024.

[ Voor 8% gewijzigd door derpadin op 27-07-2024 13:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
derpadin schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:10:
Misschien een stomme vraag... Maar ik heb zojuist mijn AirPods Pro 2 ontvangen die ik heb besteld bij Ochama. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik had mijn twijfels een beetje bij dit bedrijf gezien de prijs (inclusief korting) wel een stuk lager was dan de concurrentie. Nu heb ik mijn oortjes ontvangen en wilde ik checken of de garantie, en echtheid klopt. Echter, wanneer ik dit doe bij Apple dan krijg ik de volgende melding: We kunnen de aankoopdatum van je AirPods momenteel niet valideren.

Iemand een idee of dit een red flag is? De verpakking was precies zoals andere Apple producten, met twee groene stickers die er af getrokken moeten worden. Tevens herkent mijn iPhone gewoon de AirPods zoals ik verwacht, met introductie over ANC etc.

Toevoeging, als ik naar instellingen ga in mijn iPhone dan zie ik het volgende bij garantie:
Het hoeft geen red flag te zijn. Komt hier ook regelmatig voorbij over partijen als bol. Ze lijken dan simpelweg een tijdje in de opslag te hebben gelegen. Ervaringen die hier voorbij kwamen is dat je dan even contact op moet nemen met Apple Support en dat zij de datum dan goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 20:18
Dennisdn schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Het hoeft geen red flag te zijn. Komt hier ook regelmatig voorbij over partijen als bol. Ze lijken dan simpelweg een tijdje in de opslag te hebben gelegen. Ervaringen die hier voorbij kwamen is dat je dan even contact op moet nemen met Apple Support en dat zij de datum dan goed zetten.
Dankje voor je reactie, dat is geruststellend. Ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44

Op de website van Ochama staat een review met de volgende tekst : 'Enige minpunt was dat de garantie stond op een half jaar. Eén telefoontje naar naar de Apple helpdesk is dit aangepast. Doosje was geseald en netjes verpakt. Zat in doos met voldoende beschermfolie.'

Dus precies wat @Dennisdn zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Ik heb ze hier zelf ook al een poosje geleden vandaan (omdat mijn Gen 1 teveel gingen piepen, en ik de AirPods absurd veel gebruik. Zou eigenlijk voor de Sony's gaan maar de AirPods zitten te fijn) en het zijn zeker de orginelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 18:39
Zijn er meer waar de AirPods Pro (2e generatie met USB C case) (voorlopig) een wasje hebben overleefd?
Had de Pods zelf onder een kussen liggen en met verschonen van bed de Pods met het hoeslaken vervolgens op 40 graden gewassen 8)7 8)7
Eerst >24 uur laten drogen (waarvan een gedeelte achter het raam in de zon)
Ze lijken nu nog gewoon te werken (god zegen de greep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:56:
Zijn er meer waar de AirPods Pro (2e generatie met USB C case) (voorlopig) een wasje hebben overleefd?
Had de Pods zelf onder een kussen liggen en met verschonen van bed de Pods met het hoeslaken vervolgens op 40 graden gewassen 8)7 8)7
Eerst >24 uur laten drogen (waarvan een gedeelte achter het raam in de zon)
Ze lijken nu nog gewoon te werken (god zegen de greep)
Ik heb het zelf ook mee gemaakt geen idee of 1ste of 2de generatie was(Geen usb-c case), geen zin om een nieuwe case te kopen.
Maar een wasje hebben ze tot nu toe die 1ne keer niet overleefd, het geluid klonk niet echt geweldig na het drogen meer :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb het zelf ook mee gemaakt geen idee of 1ste of 2de generatie was(Geen usb-c case), geen zin om een nieuwe case te kopen.
Maar een wasje hebben ze tot nu toe die 1ne keer niet overleefd, het geluid klonk niet echt geweldig na het drogen meer :+ .
Ai, balen ook. Tot nu toe lijkt de kwaliteit van het geluid bij mij in orde. De case zelf niet uitgewassen gelukkig.

(Via chat bij apple zelf begreep ik dat je voor beide Pods (zonder case) toch 219 euro kwijt bent ter vervanging, dus kan ik beter hele nieuwe set kopen voor net iets duurder mochten ze het toch niet overleven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Hier hebben ze helaas ook het wasje niet overleefd 😬

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Heel heel misschien toch binnenkort nieuwe AirPods Pro 3. Ik wacht in ieder geval nog af tot na het event met nieuwe kopen.

Bron: https://www.macrumors.com...-3-much-better-anc-rumor/

[ Voor 0% gewijzigd door jdiezrequejo op 29-08-2024 12:34 . Reden: AirPods Pro 3 (typo!) ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
jdiezrequejo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:27:
Heel heel misschien toch binnenkort nieuwe AirPods Pro 4. Ik wacht in ieder geval nog af tot na het event met nieuwe kopen.

Bron: https://www.macrumors.com...-3-much-better-anc-rumor/
Even ter verduidelijking. Het zijn de AirPods 4 en de Airpods pro 3. Het wordt niet overzichtelijker vanuit Apple zo :D

Volgens de huidige geruchten verschijnen de AirPods 4 dit jaar nog met mogelijke NC. De AirPods pro 3 worden volgend jaar verwacht maar we weten inderdaad wellicht iets meer na het event van 9 september :)

[ Voor 18% gewijzigd door hk12nl op 29-08-2024 11:44 ]

©2004

• Alexknl
Ik verwacht inderdaad niet nu al een nieuwe Pro 3, dan eerder normale AirPods en AirPods Max. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:04
Ik heb net 2 weken geleden de nieuwste generatie airpods pro (met usb c) gekocht. Ik gebruik ze vooral met werken op m'n windows pc. Maar ik heb periodes dat het geluid bij elke video of tijdens het muziek luisteren wegvalt. Het valt dan gewoon even uit, hapert een paar keer en ik moet hem dan vaak opnieuw in de case stoppen en eruit halen. Daarna doet die het weer.

hebben meer mensen dit probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Redmonkey92 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:20:
Ik heb net 2 weken geleden de nieuwste generatie airpods pro (met usb c) gekocht. Ik gebruik ze vooral met werken op m'n windows pc. Maar ik heb periodes dat het geluid bij elke video of tijdens het muziek luisteren wegvalt. Het valt dan gewoon even uit, hapert een paar keer en ik moet hem dan vaak opnieuw in de case stoppen en eruit halen. Daarna doet die het weer.

Kan gewoon interferentie zijn, Bluetooth werkt op 2,4Ghz net als Wifi en een hoop andere protocollen. Goed mogelijk dat nadat ze in de case hebben gezeten er een ander kanaal wordt gekozen waar geen interferentie is. Maar het kan van alles zijn…

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:04
Kassad schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Kan gewoon interferentie zijn, Bluetooth werkt op 2,4Ghz net als Wifi en een hoop andere protocollen. Goed mogelijk dat nadat ze in de case hebben gezeten er een ander kanaal wordt gekozen waar geen interferentie is. Maar het kan van alles zijn…
Ja maar het is wel vrij irritant als daar niks aan te doen is, bij de oude airpods pro had ik daar totaal geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:31
Redmonkey92 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:20:

Apple producten werken feilloos, totdat je buiten het eigen eco systeem stapt en dus in jouw geval een koppeling maakt met Windows, dan wil het wel eens wat stotteringen hebben.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Redmonkey92 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Ja maar het is wel vrij irritant als daar niks aan te doen is, bij de oude airpods pro had ik daar totaal geen last van...
Tja, dan is de waterdichte oplossing je oude APP’s gebruiken :)
En anders zal je moeten gaan troubleshooten. Kanalen op 2,4Ghz scannen, andere locatie proberen, geen magnetron gebruiken als je werkt, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:34
Ik heb een setje AirPods Pro gen 1, aangeschaf in dec 2020, die het tot nu toe altijd prima deden, maar sinds een paar weken een irritant tikgeluidje in het linkeroortje geven als ik op de fiets of in de trein zit. Het lijkt er dus op dat trillingen door beweging ook dat 'tikje' in mijn oortje veroorzaken. Als ik in de bus zit is het soms zo erg dat ik ze maar helemaal uitdoe.

Ze zijn 'al' bijna 4 jaar oud, maar ik vind het ergens zonde om ze op te geven (als ik stil zit functioneren ze nog goed en de batterij is ook echt nog prima). Zijn er anderen hier die dezelfde ervaring hebben? Is het iets dat ik zelf kan fixen, of door Apple of een reperateur kan laten verhelpen?

Het switchen tussen transparency mode en noise cancelling heb ik geprobeerd, net als ze af en toe een beetje heroriënteren, maar dat lost niks op helaas.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 20:25
Tc99m schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:39:
Ik heb een setje AirPods Pro gen 1, aangeschaf in dec 2020, die het tot nu toe altijd prima deden, maar sinds een paar weken een irritant tikgeluidje in het linkeroortje geven als ik op de fiets of in de trein zit. Het lijkt er dus op dat trillingen door beweging ook dat 'tikje' in mijn oortje veroorzaken. Als ik in de bus zit is het soms zo erg dat ik ze maar helemaal uitdoe.

Ze zijn 'al' bijna 4 jaar oud, maar ik vind het ergens zonde om ze op te geven (als ik stil zit functioneren ze nog goed en de batterij is ook echt nog prima). Zijn er anderen hier die dezelfde ervaring hebben? Is het iets dat ik zelf kan fixen, of door Apple of een reperateur kan laten verhelpen?

Het switchen tussen transparency mode en noise cancelling heb ik geprobeerd, net als ze af en toe een beetje heroriënteren, maar dat lost niks op helaas.
Je zou eens langs de Amac kunnen gaan om ze daar eens goed schoon te laten maken. Wellicht wordt die tik veroorzaakt door vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Laatst online: 26-08 23:24
Wellicht is deze vraag eerder gesteld maar ik kan dit niet zo snel terugvinden..

Tussen de airpods pro2 en de max, welke van de 2 is het beste geschikt voor de volgende usercase?

Ik wil de headphones gebruiken voor in de avond bij het tv kijken. Hierbij gebruik ik de apple tv 4k. Ik gebruik voornaamlijk plex voor lokale gedownloade films en de streamingsdiensten zoals disney, netflix en prime. Zo heb ik op fora gelezen dat apple op het gebied van spatial audio goede prestaties levert met de max en dat filmbeleving best “immersive” is. Gebruik is alleen in de avond beneden in de woonkamer wanneer vrouw en kind beide slapen boven. Dus ik stoor verder niemand die naast me zit. Ik bevind me alleen in de ruimte.

Is de max dan overkil? En levert de pro qua geluidskwaliteit en spatial audio hetzelfde als de max op gebied van film kijken? Het gebruik zal maximaal 3/4uurtjes per avond zijn. Voor muziek gebruik ik sennheiser hd6xx. Overdag beschik ik over een 5.1 ht. Heb het geprobeerd om de sennheiser via mijn avr film te kijken maar vond dat erg tegenvallen. Het geklooi met te korte kabel is nog een ander reden voor draadloos optie.

Wie heeft deze dilemma ook gehad en wat heb jij uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Phoolie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:31:
[...]

Je zou eens langs de Amac kunnen gaan om ze daar eens goed schoon te laten maken. Wellicht wordt die tik veroorzaakt door vuil.
Thanks voor de tip, ik wist niet dat dit ook bij Amac kon.
Gebruiken ze daar een speciale methode voor dan? Want ik haal zelf wel af en toe de tips er af om ze voorzichtig schoon te maken.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Tc99m schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:49:
[...]

Thanks voor de tip, ik wist niet dat dit ook bij Amac kon.
Gebruiken ze daar een speciale methode voor dan? Want ik haal zelf wel af en toe de tips er af om ze voorzichtig schoon te maken.
Heb het zelf nooit gebruikt, maar wat ik er van heb begrepen is dat ze hem grondig reinigen. Ze maken dus ook de roostertjes van de microfoons schoon.

Je kan natuurlijk ook even langs Amac gaan en daar je situatie voorleggen en vragen of ze denken dat dit opgelost kan worden door je Airpods schoon te laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
nxt0206 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:41:
Wellicht is deze vraag eerder gesteld maar ik kan dit niet zo snel terugvinden..

Tussen de airpods pro2 en de max, welke van de 2 is het beste geschikt voor de volgende usercase?

Ik wil de headphones gebruiken voor in de avond bij het tv kijken. Hierbij gebruik ik de apple tv 4k. Ik gebruik voornaamlijk plex voor lokale gedownloade films en de streamingsdiensten zoals disney, netflix en prime. Zo heb ik op fora gelezen dat apple op het gebied van spatial audio goede prestaties levert met de max en dat filmbeleving best “immersive” is. Gebruik is alleen in de avond beneden in de woonkamer wanneer vrouw en kind beide slapen boven. Dus ik stoor verder niemand die naast me zit. Ik bevind me alleen in de ruimte.

Is de max dan overkil? En levert de pro qua geluidskwaliteit en spatial audio hetzelfde als de max op gebied van film kijken? Het gebruik zal maximaal 3/4uurtjes per avond zijn. Voor muziek gebruik ik sennheiser hd6xx. Overdag beschik ik over een 5.1 ht. Heb het geprobeerd om de sennheiser via mijn avr film te kijken maar vond dat erg tegenvallen. Het geklooi met te korte kabel is nog een ander reden voor draadloos optie.

Wie heeft deze dilemma ook gehad en wat heb jij uiteindelijk gekozen?
Misschien ook iets om in je overweging mee te nemen: vind je het fijn om 4 uur lang in-ears in te hebben? Dat verschilt ook van persoon tot persoon. Als het na een uur al irriteert is dat vervelend als je een lange film zit te kijken. Dan is over-ear misschien sowieso een betere keuze.

Ik heb de pro 2 of max nooit geprobeerd, maar ik vind in de pro 1 de spatial audio al best goed. In het begin twijfelde ik zelfs als ik in de trein of op mijn balkon met airpods in een serie zat te kijken of het geluid wel uit mijn oortjes kwam of dat het uit mijn device kwam (en de hele trein het kon horen), zo "echt" voelde het.

scintillating

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:21
Kennelijk is de update voor te schudden nu uit: https://www.macrumors.com...airpods-pro-2-firmware-3/

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Ja, gisteren toen ik de case opende kreeg ik een bericht over deze functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 09:21
Davidas schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:21:
[...]

Ja, gisteren toen ik de case opende kreeg ik een bericht over deze functie.
Ik ook, want ze hebben kennelijk lang genoeg bij mijn iPad gelegen gisteren haha.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tc99m schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:39:

Mijn gen 1's hadden hetzelfde, ik heb ze helemaal schoongemaakt en het blijft terugkomen. Ik heb ze persoonlijk afgeschreven, en gebruik ze nu als back-up zonder ANC voor mijn werktas.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Ik snap er helemaal geen reet meer van qua modelnummers.

Ik ben specifiek opzoek naar het modelnummer van de pro’s die op de Keynote zijn aangekondigd. Specifiek vanwege de mogelijkheid om ze als gehoortoestel te kunnen gebruiken.

Als ik dit lees: https://forums.macrumors....d-generation-huh.2435703/

Dan is er dus eigenlijk geen enkel verschil tussen de Pro’s uit 2023 met USB-C en de Pro’s uit 2024 met USB-C en dus zou ik de 2023 kunnen aanschaffen en de software update installeren.

Is dat
Correct?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 15:01
Edit: toch niet relevant :)

Maar op de keynote zijn er toch geen nieiwe modellen aangekondigd? De huidige versie krijgt deze feature met een update.

[ Voor 172% gewijzigd door PrettigGestoord op 21-09-2024 17:03 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:54:

Ik ben specifiek opzoek naar het modelnummer van de pro’s die op de Keynote zijn aangekondigd. Specifiek vanwege de mogelijkheid om ze als gehoortoestel te kunnen gebruiken.

Dan is er dus eigenlijk geen enkel verschil tussen de Pro’s uit 2023 met USB-C en de Pro’s uit 2024 met USB-C en dus zou ik de 2023 kunnen aanschaffen en de software update installeren.

Is dat
Correct?
Ja dat klopt, ik heb de 2023 usb-c versie en ik heb de nieuwste firmware 7A302.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:54:

Is dat
Correct?
Er zijn geen pro's uit 2024 en ook geen pro's uit 2023, de laatste pro's komen uit 2022.
Vorig jaar hebben ze alleen het doosje veranderd met usb-c, maar het zijn nog steeds de pro uit 2022.
Er zijn alleen normale nieuwe AirPods uitgekomen, in 2 verschillende versies maar geen nieuwe pro's.

Gehoor functie is gewoon een software update die voor de pro uit 2022 uit komt of al is tevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Carlos0_0 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:12:
[...]

Er zijn geen pro's uit 2024 en ook geen pro's uit 2023, de laatste pro's komen uit 2022.
Vorig jaar hebben ze alleen het doosje veranderd met usb-c, maar het zijn nog steeds de pro uit 2022.
Er zijn alleen normale nieuwe AirPods uitgekomen, in 2 verschillende versies maar geen nieuwe pro's.

Gehoor functie is gewoon een software update die voor de pro uit 2022 uit komt of al is tevens.
Is niet helemaal waar. Het is niet alleen het doosje wat anders is. De verschillen zijn miniem maar zijn er wel.

https://appleinsider.com/...-airpods-pro-2---compared

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

La1974 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:52:
[...]

Is niet helemaal waar. Het is niet alleen het doosje wat anders is. De verschillen zijn miniem maar zijn er wel.

https://appleinsider.com/...-airpods-pro-2---compared
Dat is de het verschil tussen de modellen in het zelfde jaar. De verschillen tussen dit jaar en 2023, 2022 zijn dus blijkbaar echt nihil

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:54:
[...]

Dat is de het verschil tussen de modellen in het zelfde jaar. De verschillen tussen dit jaar en 2023, 2022 zijn dus blijkbaar echt nihil
Die van "dit jaar" zijn nog steeds die van 2023. Je hebt de AirPods Pro 2 uit 2022 met Lightning case en je hebt de AirPods Pro 2 uit 2023 met USB-C case. Dat laatste model (2023) heeft een 5Ghz radio/receiver aan boord, waardoor hij lossless audio ondersteunt met de Vision Pro (en enkel daarmee.). Verder zijn ze qua dopjes identiek. Voor de gehoorapparaatfunctie maakt het geen enkel verschil.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een vraag. Ik heb nu voor het eerst apple care gebruikt voor m’n AirPods Pro 2, lightning. Had een tikkend geluid in m’n linker airpod als ik m’n hoofd bewoog. Schijnbaar hadden beide AirPods iets, was de conclusie van Amac repaircenter. Ik krijg nu vervangende airpods terug. Zijn dit de identieke airpods pro 2(lightning)die ik had, of kunnen dit de verbeterde airpods pro 2 (welke in de usb-c case zitten)zijn? Is er een manier om hier achter te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
adwin84 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:39:
Zijn dit de identieke airpods pro 2(lightning)die ik had, of kunnen dit de verbeterde airpods pro 2 (welke in de usb-c case zitten)zijn? Is er een manier om hier achter te komen?
Wachten op pakket, open maken en kijken of er een USB-C op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:42
Ik heb sinds enkele dagen problemen in de vorm van krakende airpods pro 2 (non usb-c). Het begon met het rechter oortje, inmiddels ook links. Dit komt voor tijdens gesprekken en alleen bij bepaalde ''klanken''.
Iemand deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:28
Weet iemand wanneer de gehoortest beschikbaar komt voor de AirPods Pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:37
Dennisdn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:43:
[...]

Wachten op pakket, open maken en kijken of er een USB-C op zit?
Ze nemen alleen defecte airpods in, niet de case. Net mijn airpods opgehaald, in oude case ;). Ze zeggen dat er 0 verschil zit in de airpods pro 2 lightning en usb-c versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Drials schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:30:
Kan al toch. Met die mimi app.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
bakkie1985 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:29:
Ik heb sinds enkele dagen problemen in de vorm van krakende airpods pro 2 (non usb-c). Het begon met het rechter oortje, inmiddels ook links. Dit komt voor tijdens gesprekken en alleen bij bepaalde ''klanken''.
Iemand deze ervaring ook?
Krakken als in vervorming vd stem? Alsof je slecht bereikbaar hebt door te grote afstand? Maar je oortjes en telefoon zijn vlakbij elkaar? Dat heb ik tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Drials schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:30:
Volgens de berichten met IOS 18.1.
Nu kan het nog via een omweg door de Mimi app te gebruiken en deze aan Apple Health te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:42
Hulliee schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:55:
[...]

Krakken als in vervorming vd stem? Alsof je slecht bereikbaar hebt door te grote afstand? Maar je oortjes en telefoon zijn vlakbij elkaar? Dat heb ik tenminste wel.
Krakken/snerpen van de stem inderdaad, telefoon altijd vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dschekomba89
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik denk erover om de Airpods 4 te kopen. Maar ik weet niet welke rapporten of recensies ik kan vertrouwen. Is het verschil met de voorganger echt zo klein? Of raden jullie een ander alternatief aan? Geen idee over Samsung of zo? Ik heb verschillende rapporten doorgelezen, maar ik kan er niet echt kop of staart aan breien.

https://daily-life-hub.co...sts/apple-airpods-4-test/
https://www.theguardian.c...er-sound-noise-cancelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik vind het verschil met de voorganger zeker aanwezig. Vooral ook de toevoeging van ANC is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Dschekomba89 schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:11:
Ik denk erover om de Airpods 4 te kopen. Maar ik weet niet welke rapporten of recensies ik kan vertrouwen. Is het verschil met de voorganger echt zo klein? Of raden jullie een ander alternatief aan? Geen idee over Samsung of zo? Ik heb verschillende rapporten doorgelezen, maar ik kan er niet echt kop of staart aan breien.

https://daily-life-hub.co...sts/apple-airpods-4-test/
https://www.theguardian.c...er-sound-noise-cancelling
Zou sowieso bij Apple blijven, dat sluit naadloos op je iPhone aan. En dan zou ik het laten afhangen of je voor de pro's of non pro's kiest, dat verschilt heel erg per persoon welke het meest comfortabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:07

ChillPascal

In the end...

Ik ben op zoek naar een setje draadloze oordopjes. Met een iPad, iPhone en Apple Watch zit ik aardig in het Apple-ecosysteem, maar maak zakelijk gebruik van een windows laptop. Vandaar dat de Airpods (Pro) voor de hand liggen.

Naast gebruik in de trein, zou ik ze ook graag gebruiken voor het luisteren van muziek en het voeren van (Teams)gesprekken via mijn Windows laptop. Over de combinatie Airpods Pro en Teams (Windows) lees ik slechte verhalen. Wat zijn jullie ervaringen/tips?

Zou ik dan toch beter voor de Sony WF-1000XM5 kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:54
ChillPascal schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:36:
Ik ben op zoek naar een setje draadloze oordopjes. Met een iPad, iPhone en Apple Watch zit ik aardig in het Apple-ecosysteem, maar maak zakelijk gebruik van een windows laptop. Vandaar dat de Airpods (Pro) voor de hand liggen.

Naast gebruik in de trein, zou ik ze ook graag gebruiken voor het luisteren van muziek en het voeren van (Teams)gesprekken via mijn Windows laptop. Over de combinatie Airpods Pro en Teams (Windows) lees ik slechte verhalen. Wat zijn jullie ervaringen/tips?

persoonlijk zou ik wel voor Airpods pro 2 omdat je voornamelijk veel Apple hebt.
Want stel je doet Sony en dat werkt allemaal niet zo ECO met bv je watch , phone , ipad etc.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:22

Ik gebruik geen Teams maar WebEx via een MacBook en dat gaat heel erg goed. Zakelijk (iPhone en MacBook) gebruik ik een ander AppleID als privé (iPhone, Watch & AirPods Pro 2), maar het overschakelen gaat gewoon heel soepel.
Af en toe gebruik ik de AirPods op mijn privé Windows laptop (geen videocalls) en dat gaat ook gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad

Ik gebruik AirPods Pro 2 icm een Surface laptop en teams en dat werkt perfect. Je moet alleen wel na het koppelen handmatig verbinden, dat is het enige. Ik zou het gewoon doen want de APP’s zijn icm Apple producten echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
Sinds 2 jaar ben ik de gelukkige gebruiker geweest van Airpods3. Deze zitten heerlijk in het oor. Alleen omdat de accu's slecht geworden zijn, wil ik ze gaan vervangen. In een grijs verleden heb ik ooit earbuds (inear) gehad van Chinese makelij, welke niet lekker in mijn oor zaten. Ook hoorde ik mezelf praten, als ik zei. (met een soort resonantie) Heel vervelend.
Kunnen jullie aangeven of de Airpod Pro2 beter zit, en of ik evt. toch voor de Airpod 4 moet gaan? (deze post heb ik ook geplaatst in het Airpods4-forum, omdat ik niet goed weet waar deze vraag thuishoort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Vic83 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:19:
Sinds 2 jaar ben ik de gelukkige gebruiker geweest van Airpods3. Deze zitten heerlijk in het oor. Alleen omdat de accu's slecht geworden zijn, wil ik ze gaan vervangen. In een grijs verleden heb ik ooit earbuds (inear) gehad van Chinese makelij, welke niet lekker in mijn oor zaten. Ook hoorde ik mezelf praten, als ik zei. (met een soort resonantie) Heel vervelend.
Kunnen jullie aangeven of de Airpod Pro2 beter zit, en of ik evt. toch voor de Airpod 4 moet gaan? (deze post heb ik ook geplaatst in het Airpods4-forum, omdat ik niet goed weet waar deze vraag thuishoort)
Blijft persoonlijk maar bij de Pro's heb je verschillende eartip formaten die je op je Airpods kan plaatsen, vervolgens kun je met de pasvormtest kijken welke maat voor jouw oren het meest geschikt is. Ik wil niks anders meer dan de Pro's, zitten zo geweldig en op alle vlakken van een ander niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
De Airpods pro zitten heel anders dan de 'gewone' Airpods. De Pro's hebben net als jouw Chinese earbuds rubberen dopjes die in je gehoorgang gaan (al zitten ze minder diep dan veel andere oordopjes). Je kunt er helaas alleen achter komen of ze lekker zitten door te proberen. Voor mij persoonlijk hebben gewone Airpods nooit gewerkt voor mij, die bleven nooit zitten, omdat een goede pasvorm daarvan veel meer afhankelijk is van de vorm van je oorschelp. Voordeel is wel dat als je een van de weinige mensen bent waar de gewone Airpods goed (blijven) zitten, je meteen heel erg comfortabele oortjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Davidas schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Blijft persoonlijk maar bij de Pro's heb je verschillende eartip formaten die je op je Airpods kan plaatsen, vervolgens kun je met de pasvormtest kijken welke maat voor jouw oren het meest geschikt is. Ik wil niks anders meer dan de Pro's, zitten zo geweldig en op alle vlakken van een ander niveau.
Dankje! Heb je ook ooit een keer kunnen vergelijken met de normale Airpods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Of-Aaargh schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

De Airpods pro zitten heel anders dan de 'gewone' Airpods. De Pro's hebben net als jouw Chinese earbuds rubberen dopjes die in je gehoorgang gaan (al zitten ze minder diep dan veel andere oordopjes). Je kunt er helaas alleen achter komen of ze lekker zitten door te proberen. Voor mij persoonlijk hebben gewone Airpods nooit gewerkt voor mij, die bleven nooit zitten, omdat een goede pasvorm daarvan veel meer afhankelijk is van de vorm van je oorschelp. Voordeel is wel dat als je een van de weinige mensen bent waar de gewone Airpods goed (blijven) zitten, je meteen heel erg comfortabele oortjes hebt.
Thanks! Ja, daar heb ik idd geluk mee. Heb je dan het idee dat de normale Airpods toch wel comfortabeler zijn dan de Airpods Pro? Reden dat ik niet meteen voor de 4 wil kiezen, is de functionaliteit van de Pro. Straks helemaal met die gehoortest/aanpassing van muziek voor jouw gehoor. Dat lijkt me geweldig. Maar aan de andere kant lijkt het me ook vervelend als je de Pro's niet langer dan een halfuur o.i.d. kunt in houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Vic83 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

Thanks! Ja, daar heb ik idd geluk mee. Heb je dan het idee dat de normale Airpods toch wel comfortabeler zijn dan de Airpods Pro? Reden dat ik niet meteen voor de 4 wil kiezen, is de functionaliteit van de Pro. Straks helemaal met die gehoortest/aanpassing van muziek voor jouw gehoor. Dat lijkt me geweldig. Maar aan de andere kant lijkt het me ook vervelend als je de Pro's niet langer dan een halfuur o.i.d. kunt in houden...
Zoals gezegd, het is echt een persoonlijke kwestie. Ikzelf vond de gewone Airpods veel oncomfortabeler dan de Pro, met name omdat ze meestal zodra ik bewoog los gingen zitten of uitvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik ben erg blij met mijn Pro's. De standaard bedraade Apple oortjes vond ik altijd een ramp om in te hebben.
In het verleden ook wel eens andere in-ears gehad, de Sony en Sennheiser zaten altijd prima, maar goedkope chineze deden altijd pijn, soms na 5 min en soms na een uurtje.
Mijn Pro's kan ik gerust een werkdag in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Sinds IOS 18 heb ik issues met de pro2.
Tijdens bellen heb ik elke 20 seconden een kraakt er tussendoor.
Zeer irritant.
Daarna heb ik de airpods gereset en nu heb ik naast t kraken ook dat de stemmen vervormen…
Dit is echt alleen met bellen. Niet met video of muziek luisteren.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adwin84 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:06:
[...]

Ze nemen alleen defecte airpods in, niet de case. Net mijn airpods opgehaald, in oude case ;). Ze zeggen dat er 0 verschil zit in de airpods pro 2 lightning en usb-c versie
Jawel, maar dat is te verwaarlozen… de usb-c AirPods Pro’s kunnen lossless geluid aan icm de Vision Pro (maar wie heeft er al zo’n ding? Tegen die tijd heb je allang AirPod Pro’s 4 of 5) en ze zijn stofbestendig. Dat laatste is misschien nog wel enigzins nuttig, dat ze b.v. net wat minder snel stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met non-Apple USB-C oplaadcases? Zijn daar fatsoenlijke alternatieven voor op de markt? Ik zie er wel een paar op bv Amazon die sprekend op de echte lijken, maar hebben die echte tekortkomingen? Een losse vergangende case bij Apple zelf is bijna de helft van de totaalprijs voor nieuwe AirPod Pro’s 2nd gen’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Ai, balen ook. Tot nu toe lijkt de kwaliteit van het geluid bij mij in orde. De case zelf niet uitgewassen gelukkig.

(Via chat bij apple zelf begreep ik dat je voor beide Pods (zonder case) toch 219 euro kwijt bent ter vervanging, dus kan ik beter hele nieuwe set kopen voor net iets duurder mochten ze het toch niet overleven)
En ja hoor, vandaag weer in de was 8)7 8)7 8)7 (iets met een ezel)
Liggen nu weer te drogen, heel benieuwd hoe ze er nu uitkomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
monsieurpinot schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

En ja hoor, vandaag weer in de was 8)7 8)7 8)7 (iets met een ezel)
Liggen nu weer te drogen, heel benieuwd hoe ze er nu uitkomen :?
Bij mij hebben ze de wasmachine nooit overleefd, geen idee meer of dit de AirPods 1 of 2 pro is geweest :+ .
Gelukkig is het nu weer jassen weer, en zitten ze in de jas en niet in de broekzak :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
Carlos0_0 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:06:
[...]

Bij mij hebben ze de wasmachine nooit overleefd, geen idee meer of dit de AirPods 1 of 2 pro is geweest :+ .
Gelukkig is het nu weer jassen weer, en zitten ze in de jas en niet in de broekzak :+ .
Dit keer bij mij ook niet: rechts doet het nog wel maar links geeft elke keer rare piepjes en tettert maar op halve kracht. Batterij lijkt nog wel intact trouwens (waardes zie ik nog op mijn iPhone). Verder niet meer denken en nieuwe kopen is mijn devies. (Oortjes met noise-canceling staan ergens onderaan op de pyramide van Maslov bij mij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
monsieurpinot schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Dit keer bij mij ook niet: rechts doet het nog wel maar links geeft elke keer rare piepjes en tettert maar op halve kracht. Batterij lijkt nog wel intact trouwens (waardes zie ik nog op mijn iPhone). Verder niet meer denken en nieuwe kopen is mijn devies. (Oortjes met noise-canceling staan ergens onderaan op de pyramide van Maslov bij mij)
En over een week of vier weer in de wasmachine gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb de laatste tijd (te) vaak dat AirPods Pro 2 niet meer reageren na het (proberen) te wisselen van muziek afspelen op Macbook naar een telefoongesprek op iPhone. Dit hoort natuurlijk soepel te werken maar in de praktijk niet. iPhone zegt dat ie verbonden is met AirPods maar geen gehoor. Daarna weer verbinden met MacBook en geen gehoor. Enige remedie is de oortjes in het doosje te doen en een weer opnieuw indoen.
Valt me vooral op sinds MacOS 15 Sequoia maar misschien helpt de iOS 18.1 beta ook niet. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:46

EHD

Ik zit eraan te denken om de Airpods Pro te kopen maar heb nog nooit eerder in-ears gehad en twijfel dus of ik ze wel comfortabel ga vinden. Als ik ze online bij Apple bestel, kan ik ze dan makkelijk retourneren wanneer ze niet bevallen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
EHD schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:39:
Ik zit eraan te denken om de Airpods Pro te kopen maar heb nog nooit eerder in-ears gehad en twijfel dus of ik ze wel comfortabel ga vinden. Als ik ze online bij Apple bestel, kan ik ze dan makkelijk retourneren wanneer ze niet bevallen? Iemand daar ervaring mee?
Vanwege hygiëne zullen vrijwel alle webshops op voorhand al uitsluiten dat retour mogelijk is. Wellicht dat Apple zelf wat coulanter is maar ook bij hun heb ik twijfels.

Je kunt ook een paar goedkope in-ears halen met eventueel een verloopje en dan testen of het iets voor je is. Het is wennen omdat het letterlijk je gehoorgang afsluit door de siliconen dopjes maar daardoor klinkt het geluid ook intenser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:26

mv1

Bij Apple kan je gewoon retourneren. Mocht je in de buurt wonen van een Apple Store, dan kan je ze zelfs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Conversation Awareness aan staan op mijn Airpods.
Alleen kan ik ook ergens instellen dat de audio op pauze gaat i.p.v. een heel stuk zachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Donstil schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:31:
Ik heb Conversation Awareness aan staan op mijn Airpods.
Alleen kan ik ook ergens instellen dat de audio op pauze gaat i.p.v. een heel stuk zachter?
Dat gaat toch vanzelf als de conversatie wat langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Ooh echt, dat wist ik niet.
Alleen ik luister veel podcasts dus zou het nog steeds liever instant zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Donstil schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Ooh echt, dat wist ik niet.
Alleen ik luister veel podcasts dus zou het nog steeds liever instant zien :)
Ik heb het idee dat als je gesprek wat meer is dan een goeie dagen tegen een collega honden bezitter, mijn podcast wel op pauze gaat en vanzelf weer start als het niet al te lang duurt. Duurt het gesprek langer dan moet ik de podcast handmatig starten (of ik ben te ongeduldig) en gaat hij gevoelsmatig op tijd -5 sec weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
St00mwals schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Ik heb het idee dat als je gesprek wat meer is dan een goeie dagen tegen een collega honden bezitter, mijn podcast wel op pauze gaat en vanzelf weer start als het niet al te lang duurt. Duurt het gesprek langer dan moet ik de podcast handmatig starten (of ik ben te ongeduldig) en gaat hij gevoelsmatig op tijd -5 sec weer verder.
Dat klopt, die tijd terug springen is wel echt fijn. Dat was eerst niet en dan miste je dus een deel in je podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Phoolie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Ja klopt, ik was vergeten dat ik dit aan gezet had en was wat geïrriteerd toen mijn podcast uitging toen ik met de puber een gesprek begon (of eigenlijk zei ik dat ze haar fiets moest binnenzetten en daar was ze het niet mee eens, terwijl ik mijn avondwandeling startte) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Miki schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Vanwege hygiëne zullen vrijwel alle webshops op voorhand al uitsluiten dat retour mogelijk is.
Ik heb toch echt de Airpods 3 bij Amazon geretouneerd. Ik had ze open gemaakt maar na enkel minuten wist ik al dat ze niet fijn zaten.

Geen problemen mee gehad en gewoon netjes geld terug gekregen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:56
Greatsword schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

[...]

Ik heb toch echt de Airpods 3 bij Amazon geretouneerd. Ik had ze open gemaakt maar na enkel minuten wist ik al dat ze niet fijn zaten.

Geen problemen mee gehad en gewoon netjes geld terug gekregen.
Kan me voorstellen dat het bij de inear dopjes een ander verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 11-09 21:45
Miki schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

Vanwege hygiëne zullen vrijwel alle webshops op voorhand al uitsluiten dat retour mogelijk is. Wellicht dat Apple zelf wat coulanter is maar ook bij hun heb ik twijfels.

Je kunt ook een paar goedkope in-ears halen met eventueel een verloopje en dan testen of het iets voor je is. Het is wennen omdat het letterlijk je gehoorgang afsluit door de siliconen dopjes maar daardoor klinkt het geluid ook intenser.
Dit is dus niet waar. Ik weet dit omdat ik het destijds overal heb nagevraagd bij de klantenservice. Sowieso in ieder geval bij Belsimpel, Amazon, Coolblue en Bol.com kun je ze retourneren ook als je ze gedragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St00mwals schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Gebruik je de podcast player van Apple? Want ik gebruik PocketCasts en daar gebeurt dat voor zover ik heb kunnen testen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Donstil schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:33:
[...]

Gebruik je de podcast player van Apple? Want ik gebruik PocketCasts en daar gebeurt dat voor zover ik heb kunnen testen niet.
Ja, ik gebruik de podcast player van Apple zelf idd.
Bij live radio (NPO radio2 app) gaat de radio op pauze en verder waar je gebleven was, met als gevolg dat je dus niet meer live luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St00mwals schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, ik gebruik de podcast player van Apple zelf idd.
Bij live radio (NPO radio2 app) gaat de radio op pauze en verder waar je gebleven was, met als gevolg dat je dus niet meer live luistert.
Mm pocketcasts lijkt vooral veel zachter te gaan, als de AirPods geen spraak meer detecteren val ik daarom ergens middenin 8)7

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid