Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik schakel meerdere keren per dag tussen Windows en iPhone met de APP2 heb ze een jaar geleden gekoppeld en nooit opnieuw hoeven koppelen. Alleen... van iPhone naar Windows moet ik in Windows altijd even het geluid naar de Pro's sturen ipv de speakers, dát gaat niet vanzelf. Dat heb ik nooit ervaren als lastig want hoe moeten de Pro's anders weten dat ik de laptop wil horen als de iPhone ook voor me ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:45
Kassad schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:37:
Ik heb mijn AirPods gekoppeld met mijn Windows laptop en dat werkt perfect. Wat je wel moet weten is dat Windows nogal agressief is qua Bluetooth koppelingen en dat je binnen Windows de koppeling handmatig moet verbreken voor het weer werkt op de iPhone. Maar dat is meer een Windows probleem.
Ik heb anders hetzelfde probleem ook met het koppelen van mijn Airpods met Android. Het lijkt er toch echt meer op dat het aan Apple ligt, die hun Airpods hebben getuned om in principe alleen goed te werken met Apple-producten. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar je kunt niet Microsoft of Samsung er de schuld van geven dat Apple hun Airpods sub-optimaal met andere merken laat samenwerken. Zoals gezegd, mijn Bose hoofdtelefoon schakelt naadloos tussen Windows en smartphone, dus een agressieve Bluetooth-koppeling van Windows is niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:29
Of-Aaargh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:28:
[...]

Het lijkt er toch echt meer op dat het aan Apple ligt, die hun Airpods hebben getuned om in principe alleen goed te werken met Apple-producten. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar je kunt niet Microsoft of Samsung er de schuld van geven dat Apple hun Airpods sub-optimaal met andere merken laat samenwerken.
Dat klopt, maar andere merken doen het helaas ook...
nieuws: Smartphonemaker populair? Dan zijn de oordopjes minder open

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ja, dat is een vervelende ontwikkeling. Al gaat dat bij Apple met grote afstand het verst. Maar ook Samsung, het merk met het grootste marktaandeel, kan er wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
Hoe koppel je AirPods aan een MacBook die aan een ander AppleID gekoppeld is?
Privé heb ik een AppleID voor mijn iPhone, Watch en AirPods en daarnaast heb ik een zakelijk AppleID voor mijn Macbook (en ook een iPhone).

Nu wil ik graag de AirPods koppelen aan mijn MacBook, zonder dat ik ze loskoppel van mijn prive AppleID, maar hoe doe ik dit???

Opgelost:
Gewoon klepje open, op het knopje drukken en pairen met de MacBook. Alleen even BT uitzetten op de MacBook en weer connecten op de iPhone om over te schakelen.

[ Voor 20% gewijzigd door St00mwals op 21-02-2024 10:57 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Of-Aaargh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring, de ANC doet het naar mijn indruk niet meer zo goed als bij vroegere firmwares. Ik heb alle nieuwe leukigheden zoals gepersonaliseerd volume, gespreksdetectie, vermindering van hard geluid uitgezet, maar toch worden met name niet-constante geluiden zoals tikkende toetsenborden en gesprekken niet meer zo goed tegengehouden.
Zeker gezien de beperkte service van Apple, en maar 1 jaar garantie, ga ik persoonlijk volgende keer toch maar weer naar Sony of Samsung.
Gisteren gekocht, ik kom van de airpods pro 1 en vind de noise cancelling echt niet beter. Beetje teleurgesteld.
Zeker wanneer ik ze in heb en geen muziek draai dan hoor ik veel white noise en heb al meerdere keren gehad dat ik dacht ik niet op noise cancelling zat terwijl dat wel zo was.
Met muziek aan nog niet echt op meerdere locaties kunnen testen, maar 1e indruk is echt teleurstellend zeker na alle reviews (die natuurlijk van net na de launch zijn)
Dus ik geloof best dat jullie vinden dat het minder is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 23-02-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
Valinor schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:18:
[...]

Gisteren gekocht, ik kom van de airpods pro 1 en vind de noise cancelling echt niet beter. Beetje teleurgesteld.
Zeker wanneer ik ze in heb en geen muziek draai dan hoor ik veel white noise en heb al meerdere keren gehad dat ik dacht ik niet op noise cancelling zat terwijl dat wel zo was.
Met muziek aan nog niet echt op meerdere locaties kunnen testen, maar 1e indruk is echt teleurstellend zeker na alle reviews (die natuurlijk van net na de launch zijn)
White noise als je geen muziek op hebt staan? Ik heb zelf de Airpods Pro 2 (lightning versie) en hoor totaal geen white noise. Ik hoop toch wel dat je de originele hebt gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
[...]

Ik kom ook van de gen1 en heb net de usb gen 2 en herken me totaal niet in jouw verhaal. NC is echt top vergeleken bij de gen1's en de geluidskwaliteit is zoveel beter, vooral de lage tonen klinken veel voller en dieper. Ik ben super tevreden.
Ik zou die van jou ruilen want het klinkt alsof je defecte/neppe hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 23-02-2024 16:29 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:28:
[...]

White noise als je geen muziek op hebt staan? Ik heb zelf de Airpods Pro 2 (lightning versie) en hoor totaal geen white noise. Ik hoop toch wel dat je de originele hebt gekocht?
Ja sws origineel. Dat van white noise is vrij normaal bij noise cancelling maar denk dat het minder was bij de app1 waardoor het mij heel erg opvalt bij deze app2. Kwestie van wennen waarschijnlijk.
Noise cancelling zelf had ik gewoon wat meer van verwacht, vind het verschil marginaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Valinor schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Ja sws origineel. Dat van white noise is vrij normaal bij noise cancelling maar denk dat het minder was bij de app1 waardoor het mij heel erg opvalt bij deze app2. Kwestie van wennen waarschijnlijk.
Noise cancelling zelf had ik gewoon wat meer van verwacht, vind het verschil marginaal.
Sorry hoor maar white noice tijdens NC is niet normaal. Als je dat hebt is er iets niet goed, als je headset echt is dan is die defect en moet je er mee terug gaan. Ik heb met mijn gen1’s en gen2’s geen enkele white noise, en zou dat ook niet accepteren.
Ik hoor echt elke keer dat ik ze gebruik het verschil met de gen1’s, zowel NC als geluidskwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 24-02-2024 08:24 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 07:54
Aiii schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Ik zou zeggen als je er veel last van hebt dan koop wat Foam eartips van Comply en probeer of het daarmee beter is, wellicht helpt het.
Heb jij zelf ervaring met Comply eartips? Ik lees hier en daar dat ze wel lekker in je oor zitten maar na een paar maanden uit elkaar beginnen te vallen? (Het foam lost als het ware op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
remmuz schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:28:
[...]

Heb jij zelf ervaring met Comply eartips? Ik lees hier en daar dat ze wel lekker in je oor zitten maar na een paar maanden uit elkaar beginnen te vallen? (Het foam lost als het ware op)
Ik heb ze al jaren voor alle in-ears die ik heb gehad. Ik vind ze heel fijn maar ze slijten inderdaad. Daarom worden ze ook per drie sets verkocht. Krijg toevallig vandaag weer een nieuwe zending binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:38
[...]
Ik hoor wel lichte ruis in transparantiemodus, niet in NC modus.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
In USA zijn ze al paar dagen met 60 dollar korting, nu 199 dollar. Weet iemand of europa dat normaliter/vaak volgt? Tweakers pricewatch toont nooit onder 200€ maar pepper historie zie ik het wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harold911
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 16:09
nextnext schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:25:
In USA zijn ze al paar dagen met 60 dollar korting, nu 199 dollar. Weet iemand of europa dat normaliter/vaak volgt? Tweakers pricewatch toont nooit onder 200€ maar pepper historie zie ik het wel terug.
Ik had ze via Amazon voor 200 euro kunnen kopen. Duur maar wel wat een verschil met mijn oude nog goed werkende Sony wf1000xm3. De noise cancelling is echt next level positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikmezelf
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07 09:32
Let op! ff research gedaan, en "Kopersbescherming" van Marktplaats zal je niet helpen bij namaak/neppe apple producten zoals airpods pro! Misschien wist iedereen dit al, maar ik wilde het even delen.

Source:
https://onlinepaymentplat...lregels-kopersbescherming

Overigens zeggen bijna alle MP verkopers wel dat het om neppe airpods gaat bij prijzen van 30-50 euro, maar dat is te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik kreeg voor Pasen van mijn werkgever een waardebon en gecombineerd met mijn CashbackXL tegoed toch ook maar de AirPods Pro 2 usb-c besteld. Ik had van die Sony dopjes maar die zijn al even kapot en ik gebruikte ze stiekem toch regelmatig. Na alle reviews ben ik erg nieuwsgierig naar de kwaliteit :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
ephymerous schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:02:
Ik kreeg voor Pasen van mijn werkgever een waardebon en gecombineerd met mijn CashbackXL account toch ook maar de AirPods Pro 2 usb-c besteld. Ik had van die Sony dopjes maar die zijn al even kapot en ik gebruikte ze stiekem toch regelmatig. Na alle reviews ben ik erg nieuwsgierig naar de kwaliteit :)
Kan je vertellen, ze zijn geweldig op alle fronten. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29
Ik heb na 4,5 jaar trouwe dienst mijn airpods pro ingeruild voor de airpods pro2.
De oude hadden hun beste tijd wel gehad, vooral een oortje wat continue kraakt pfff.
Heerlijke upgrade, de 2 klinken stukken beter! Wat ik ook een top functie vind is de auto correct of hoe het ook heet, muziek dempt op het moment dat je gaat praten. Perfect voor veel van mijn gebruikssituaties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Davidas schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:03:
[...]

Kan je vertellen, ze zijn geweldig op alle fronten. :)
Ze zijn erg goed, typisch zo’n aankoop van dat had ik eerder moeten doen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Beste medetweakers, Ik heb sinds gisteren airpods pro 2. Bevallen top.

Gekocht via bol.com (bol zelf, geen reseller)
Echter viel me vandaag op dat de “beperkte garantie” van apple al op 24 november 2024 vervalt. Apart want de verpakking zat volledig gesealed met de stripjes en de airpods zelf zaten ook nog in de matte folie.

Meer mensen dit gehad? Of ooit van gehoord. Ik heb bol al gecontact omdat ik graag een nieuwe set ontvang. Maar ik vind het heel bijzonder dat ze blijkbaar al eerder gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
swoutr schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:41:

Echter viel me vandaag op dat de “beperkte garantie” van apple al op 24 november 2024 vervalt. Apart want de verpakking zat volledig gesealed met de stripjes en de airpods zelf zaten ook nog in de matte folie.

Meer mensen dit gehad? Of ooit van gehoord. Ik heb bol al gecontact omdat ik graag een nieuwe set ontvang. Maar ik vind het heel bijzonder dat ze blijkbaar al eerder gebruikt zijn.
No worries, je hebt bij Bol zelf gewoon twee jaar garantie (minimaal). Das Europees geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Kassad schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:46:
[...]

No worries, je hebt bij Bol zelf gewoon twee jaar garantie (minimaal). Das Europees geregeld.
Ja, daarom. Ben daar ook niet zozeer bang voor maar ben vooral verbaasd hoe het mogelijk is. Misschien per ongeluk een refurbished setje? Ik was ook benieuwd of meer mensen dit ooit hebben gezien of zelf hebben ervaren.

[ Voor 10% gewijzigd door swoutr op 31-03-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1

Hier zit een luchtje aan.

Ik zou ze retourneren en of geld terug of een nieuwe set.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:06

Ik heb laatst ook de pro 2 via bol.com besteld, en ik wou apple care regelen, maar dat lukte niet omdat de 60 dagen dat je de tijd krijgt om het te registreren al verstreken was.
Daarna dus telefonisch contact gehad met Apple, en na het uploaden van m'n factuur hadden ze in hun systeem de aankoopdatum e.d. aangepast waardoor mijn 'beperkte garantie' weer 'normale' garantie is qua datum, en ik kan nu weer apple care kopen.
Volgens de medewerker kwam het omdat het product te lang in het magazijn had gelegen. En zover ik kon zien zijn ze niet eerder gebruikt.
Dus ik zou mij er geen zorgen om maken.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Remy!!!! schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Ik heb laatst ook de pro 2 via bol.com besteld, en ik wou apple care regelen, maar dat lukte niet omdat de 60 dagen dat je de tijd krijgt om het te registreren al verstreken was.
Daarna dus telefonisch contact gehad met Apple, en na het uploaden van m'n factuur hadden ze in hun systeem de aankoopdatum e.d. aangepast waardoor mijn 'beperkte garantie' weer 'normale' garantie is qua datum, en ik kan nu weer apple care kopen.
Volgens de medewerker kwam het omdat het product te lang in het magazijn had gelegen. En zover ik kon zien zijn ze niet eerder gebruikt.
Dus ik zou mij er geen zorgen om maken.
Te lang in het magazijn gelegen? De Airpods Pro 2 (USB-C) zijn pas half september 2023 op de markt gekomen. Waarom zou Apple ze eigenhandig alvast activeren, terwijl ze nog ergens in een magazijn liggen? Dat begrijp ik niet, is dat wat Apple altijd doet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Pierre_nr1 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Te lang in het magazijn gelegen? De Airpods Pro 2 (USB-C) zijn pas half september 2023 op de markt gekomen. Waarom zou Apple ze eigenhandig alvast activeren, terwijl ze nog ergens in een magazijn liggen? Dat begrijp ik niet, is dat wat Apple altijd doet dan?
Ja ik vind dat ook vrij apart. Ze zijn inderdaad pas een klein half jaartje op de markt, en daarnaast verkopen de airpods volgens mij als zoete broodjes. Maar wel weer apart dat Apple de garantie blijkbaar gewoon reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:06
Pierre_nr1 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Tja ik weet het ook niet, dat is wat Apple mij vertelde als reden.
Aangezien alles goed gesealed was e.d. en hij qua serienummer in hun systeem zichtbaar was maakt het mij weinig uit.
Alles doet het, garantie is nu geregeld, en Apple care is ook actief, dus tja.

En verder, wat @ephymerous al aangaf, dit is echt zo'n aankoop die ik veel eerder had moeten doen. Het was even slikken qua bedrag, maar nu een kleine week verder maakt het mij weinig meer uit. _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous

Net even gekeken en hier hetzelfde, alleen dat 14-11. Ook rechtstreeks gekocht bij Bol. Ik maak me er geen zorgen over.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
ephymerous schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:26:
[...]

Net even gekeken en hier hetzelfde, alleen dat 14-11. Ook rechtstreeks gekocht bij Bol. Ik maak me er geen zorgen over.
Bij mij klopte het ook niet. Gekocht via Mobiel.nl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om even de Apple support app te downloaden, als het goed is kan je via de app de aankoopdatum laten verifiëren, waardoor de datum wordt aangepast naar datum van aankoop. Mocht het niet via de app lukken, dan kan je Apple support er voor bellen. Die zetten het dan recht voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:04
Vandaag ook de Airpods Pro 2 binnengekregen, wat werkt dat weer mooi en soepel met de overige Apple apparaten.
En inderdaad, garantie staat tot 14-12-2024. Ook gekocht via Bol.com (laagste prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Hier ook, maar dan 24/11 (gekocht bij Mobiel.nl). Aanpassen in de support app werkt niet. Via die app kun je echter bellen en daarbij gelijk de factuur meesturen, dan is het in een paar minuten geregeld.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Vraagje aan de wielrenners onder ons: sinds een aantal maanden heb ik mijn Gen1 gewisseld voor de Gen2, tot op heden een erg blij mee. Alleen tijdens het wielrennen heb ik last van een 'storing'. Om de haverklap stopt de muziek uit het niets. Het duurt dan een aantal seconden en dan kan ik de AirPods weer gebruiken door ze in te drukken, (gaat nooit automatisch verder met afspelen). Echter soms gaat niet de podcast app verder, maar willekeurige muziek.
Ik gebruik hem in combinatie met mijn iPhone en gebruik een Garmin Edge 530 met een aantal ANT sensoren.
Bij normaal gebruik heb ik nooit dat de muziek zomaar pauzeert. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
MartijnMartijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:19:
Vraagje aan de wielrenners onder ons: sinds een aantal maanden heb ik mijn Gen1 gewisseld voor de Gen2, tot op heden een erg blij mee. Alleen tijdens het wielrennen heb ik last van een 'storing'. Om de haverklap stopt de muziek uit het niets. Het duurt dan een aantal seconden en dan kan ik de AirPods weer gebruiken door ze in te drukken, (gaat nooit automatisch verder met afspelen). Echter soms gaat niet de podcast app verder, maar willekeurige muziek.
Ik gebruik hem in combinatie met mijn iPhone en gebruik een Garmin Edge 530 met een aantal ANT sensoren.
Bij normaal gebruik heb ik nooit dat de muziek zomaar pauzeert. Is hier een oplossing voor?
Totaal geen ervaring of kennis mee. Maar hoeveel BT connecties heb je met die AirPods, ant sensoren (?) en die Garmin Edge? Of kan het niet daaraan liggen.

Nogmaals, totaal geen ervaring mee.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
@TheKerremenke meestal 1 a 2 sensoren. Denk aan een powermeter en candence sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
MartijnMartijn schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:58:
@TheKerremenke meestal 1 a 2 sensoren. Denk aan een powermeter en candence sensor.
En als je zonder die sensoren gaat fietsen, heb je dan ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Toevallig gisteren voor het eerst met AirPods op de racefiets gezeten nadat ik jou bericht had gelezen, en exact hetzelfde probleem ervaren. Bij mij stopte spotify met spelen, en moest ik op m’n telefoon weer op play drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
The Legend schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:01:
[...]

Toevallig gisteren voor het eerst met AirPods op de racefiets gezeten nadat ik jou bericht had gelezen, en exact hetzelfde probleem ervaren. Bij mij stopte spotify met spelen, en moest ik op m’n telefoon weer op play drukken.
Zou dat niet door wind en/of zweet kunnen komen, waardoor de touch sensor op de AirPods denkt dat je een knop indrukt? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Hahn schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:05:
[...]

Zou dat niet door wind en/of zweet kunnen komen, waardoor de touch sensor op de AirPods denkt dat je een knop indrukt? :)
Dat zou kunnen, maar dan zou je denken dat je direct op het oordopje weer op play kan drukken maar dat werkt dan niet. Maar misschien heeft te maken met het bandje van de helm die net contact maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
The Legend schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:12:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan zou je denken dat je direct op het oordopje weer op play kan drukken maar dat werkt dan niet. Maar misschien heeft te maken met het bandje van de helm die net contact maakt ofzo.
Aangezien @MartijnMartijn ook aangaf dat soms de podcast app niet doorging, maar er andere muziek begon te spelen, gok ik dat de controls van je AirPods soms een andere app proberen aan te sturen (al dan niet door een bepaalde toetsencombi ofzo). Dus dat jouw 'Play' command niet naar Spotify gaat, waardoor je zelf handmatig naar Spotify moet om weer op play te kunnen drukken.

Niet toevallig gezien dat bijvoorbeeld Apple Music vanzelf geopend was, nadat je dit had?

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 09-04-2024 21:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
Ik ben er deels achter wat dit probleem veroorzaakt, het is mijn Apple Watch waartussen de AirPods Pro wisselen: ineens speelt daar een podcast af en dan stopt hij weer en gaan de AirPods weer verder met afspelen van mijn iPhone.
Heb vandaag Bluetooth op mijn Watch uitgezet en toen was het probleem niet meer aanwezig.
Wel gek dat het alleen met op de race/gravel fiets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
In dit topic is al veel gemeld over garantie op de Apple Airpods. Wie kan mij echter nog wat info delen?
Mijn zoon heeft in maart 2023 Airpods gekocht bij Belsimpel. Je zult zien, net ná één jaar heeft hij een krakend en soms wegvallend rechteroortje. Ik heb mijn zoon het advies gegeven om tóch naar Belsimpel te gaan en te overleggen wat ze kunnen doen. Op de factuur staat wel iets over een eenjarige garantie. Mijn zoon kwam aan bij Belsimpel en deed zijn verhaal. Eerst wat de opmerking bij Belsimpel dat het inderdaad één jaar garantie was, maar dat hij ook maar even door moest lopen naar de Amac winkel. Vervolgens kreeg hij in de Amac winkel te horen dat er gewoon 2 jaar garantie op de airpods zaten! Meteen weer terug naar de Belsimpel winkel waar ze toen zeiden dat ze het wel wilden opsturen en dat het mogelijk onder garantie gerepareerd kan worden....
Hoe zit het wettelijk? Heb je nou wel of niet recht op 2 jaar garantie? Voor een product waar 220 euro voor is neergelegd mág je toch verwachten dat deze een bepaalde levensduur heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tegels schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:05:
In dit topic is al veel gemeld over garantie op de Apple Airpods. Wie kan mij echter nog wat info delen?
Mijn zoon heeft in maart 2023 Airpods gekocht bij Belsimpel. Je zult zien, net ná één jaar heeft hij een krakend en soms wegvallend rechteroortje. Ik heb mijn zoon het advies gegeven om tóch naar Belsimpel te gaan en te overleggen wat ze kunnen doen. Op de factuur staat wel iets over een eenjarige garantie. Mijn zoon kwam aan bij Belsimpel en deed zijn verhaal. Eerst wat de opmerking bij Belsimpel dat het inderdaad één jaar garantie was, maar dat hij ook maar even door moest lopen naar de Amac winkel. Vervolgens kreeg hij in de Amac winkel te horen dat er gewoon 2 jaar garantie op de airpods zaten! Meteen weer terug naar de Belsimpel winkel waar ze toen zeiden dat ze het wel wilden opsturen en dat het mogelijk onder garantie gerepareerd kan worden....
Hoe zit het wettelijk? Heb je nou wel of niet recht op 2 jaar garantie? Voor een product waar 220 euro voor is neergelegd mág je toch verwachten dat deze een bepaalde levensduur heeft?
Belsimpel moet inderdaad minimaal 2 jaar garantie bieden en moeten het nu afhandelen. Je kunt wel in een discussie over waterschade oid terecht komen, maar dan moeten ze hem eerst laten onderzoeken.

Daarna kan je zelfs nog in discussie dat de levensduur langer dan 2 jaar hoort te zijn, maar dat is wel lastig aantonen of het productconformiteit betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 15-05-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Tegels schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:05:
Apple biedt standaard nog steeds 1 jaar garantie als fabrikant, maar dat is niet de partij waarmee je zaken doet bij garantie afspraken.

In Nederland (en in de hele EU trouwens) is het wettelijk geregeld dat op nieuwe producten 2 jaar garantie geboden moet worden door de VERKOPER. Dat betekent dat Belsimpel als winkel 2 jaar garantie moet geven, ook als Apple zelf maar 1 jaar aanbiedt.

Uitzonderingen zijn 2e hands artikelen, refurbished artikelen en ook tweedekans artikelen komen soms met een andere garantie termijn.

Na de 2 jaar heb je nog steeds conformiteits garantie. Als iets niet doet wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden, kijkend naar het type artikel en de aankoopprijs, dan moet de verkoper ook dan nog een deel terugbetalen van de aankoopprijs of een deel van reparatie of vervanging meebetalen. Maar dat is dus pas na de 24 maanden en voor draadloze oordopjes is de verwachtte levensduur redelijkerwijz mogelijk al in de buurt van zo'n 24 maanden.

NB. van de voorgaande airpods kon je ook losse oortjes (dus los links of los rechts bestellen via Apple. Bijvoorbeeld als 1 kant defect was of als je een oortje verloren was. Of dat voor de huidige Airpods nog steeds geld...ik weet het niet. Mogelijk hebben ze dat alweer afgeschaft nu je goedkoper ook een nieuw setje kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
ucsdcom schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Apple biedt standaard nog steeds 1 jaar garantie als fabrikant, maar dat is niet de partij waarmee je zaken doet bij garantie afspraken.

In Nederland (en in de hele EU trouwens) is het wettelijk geregeld dat op nieuwe producten 2 jaar garantie geboden moet worden door de VERKOPER. Dat betekent dat Belsimpel als winkel 2 jaar garantie moet geven, ook als Apple zelf maar 1 jaar aanbiedt.

Uitzonderingen zijn 2e hands artikelen, refurbished artikelen en ook tweedekans artikelen komen soms met een andere garantie termijn.

Na de 2 jaar heb je nog steeds conformiteits garantie. Als iets niet doet wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden, kijkend naar het type artikel en de aankoopprijs, dan moet de verkoper ook dan nog een deel terugbetalen van de aankoopprijs of een deel van reparatie of vervanging meebetalen. Maar dat is dus pas na de 24 maanden en voor draadloze oordopjes is de verwachtte levensduur redelijkerwijz mogelijk al in de buurt van zo'n 24 maanden.

NB. van de voorgaande airpods kon je ook losse oortjes (dus los links of los rechts bestellen via Apple. Bijvoorbeeld als 1 kant defect was of als je een oortje verloren was. Of dat voor de huidige Airpods nog steeds geld...ik weet het niet. Mogelijk hebben ze dat alweer afgeschaft nu je goedkoper ook een nieuw setje kan kopen.
In Nederland is het zelfs minimaal twee jaar. Onze garantiewetgeving gaat verder dan het minimum dat de EU heeft gesteld.

Hier staat alles wat je wil weten: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:01
MartijnMartijn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:16:
[...]

Ik ben er deels achter wat dit probleem veroorzaakt, het is mijn Apple Watch waartussen de AirPods Pro wisselen: ineens speelt daar een podcast af en dan stopt hij weer en gaan de AirPods weer verder met afspelen van mijn iPhone.
Heb vandaag Bluetooth op mijn Watch uitgezet en toen was het probleem niet meer aanwezig.
Wel gek dat het alleen met op de race/gravel fiets gebeurd.
word het niet getriggerd door een polsbeweging tijdens het fietsen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:15
Kan iemand mij uitleggen waarom Marktplaats vol staat met Airpods Pro 2 voor rond de €40 en waarom dat uberhaupt toegestaan is? Je wordt toch gewoon belazerd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
aschja schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:15:
Kan iemand mij uitleggen waarom Marktplaats vol staat met Airpods Pro 2 voor rond de €40 en waarom dat uberhaupt toegestaan is? Je wordt toch gewoon belazerd lijkt me?
Genoeg over te vinden op o.a. dit forum. Komen met pallets tegelijk uit China. Geen idee waarom Apple er niets tegen laat doen, misschien is het al te groot en dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Dennisdn schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Genoeg over te vinden op o.a. dit forum. Komen met pallets tegelijk uit China. Geen idee waarom Apple er niets tegen laat doen, misschien is het al te groot en dweilen met de kraan open.
Irritant is het wel, door die oplichterts zijn je AirPods op de tweedehandsmarkt geen fuck meer waard. Ik heb daarom maar besloten om mijn oude AirPods Pro aan mijn dochter te geven in plaats van te koop aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Phoolie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Irritant is het wel, door die oplichterts zijn je AirPods op de tweedehandsmarkt geen fuck meer waard. Ik heb daarom maar besloten om mijn oude AirPods Pro aan mijn dochter te geven in plaats van te koop aan te bieden.
Echt, wie koopt er nu in-ears tweedehands. Ook weer enkel in Nederland denk ik dan... Spullen die in andermans oren hebben gezeten. En ja, dan mag je nog zo goed reinigen (alsof een verkoper die moeite gaat doen) en je moet maar willen andermans oorsmeer reinigen als koper. Dan koop ik nog liever bedraadde 20 euro (15 tegenwoordig) earpods...
/einde rant

Over waarde gesproken. Ik heb niets tegen lightning, meer zelfs in vind het fysiek de betere van de twee poorten tussen lightning en usb-c. Maar nu begint het me toch echt te vervelen. Toen ik nog een iPhone had op lightning had ik altijd wel een kabeltje op bureau of eentje bij.

Nu met de iPhone op usb-c zijn de airpods de enige accessoires die ik nog heb op lightning (ok, toetsenbord). Het zorgt er ook voor dat ik ze bij veelvuldig gebruik veel vaker leeg in handen heb, en niets bij om te laden. Ik merk nu al dat ik ze ook veel minder gebruik, want ze zullen wel weer leeg zijn.

Ik gebruik terug regelmatig de usb-c earpods. Zal nog een setje bij bestellen, dan heb ik er altijd bij de hand. Simpel.

De vervangdoosjes voor de airpods pro met usb-c zijn ook zo achterlijk rechtstreeks bij Apple. Kan je al net zo goed in een promo een volledige set nieuw kopen. En dan zijn je oude ook niets meer waard, want wie wil dat nu kopen, nietwaar (zou ze zelfs niet willen te koop aanbieden).

Je krijgt van apple ook nooit ergens een micromillimeter coulance, en toch blijf ik het kopen :+ 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kassad
Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:53:
[...]

Echt, wie koopt er nu in-ears tweedehands. Ook weer enkel in Nederland denk ik dan... Spullen die in andermans oren hebben gezeten. En ja, dan mag je nog zo goed reinigen (alsof een verkoper die moeite gaat doen) en je moet maar willen andermans oorsmeer reinigen als koper. Dan koop ik nog liever bedraadde 20 euro (15 tegenwoordig) earpods...
/einde rant
Sorry hoor maar wat een apekool. Je kan gewoon nieuwe tipjes kopen, die zitten in je oor. Dan is het dus schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kassad schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Sorry hoor maar wat een apekool. Je kan gewoon nieuwe tipjes kopen, die zitten in je oor. Dan is het dus schoon.
Prima hoor, vooral doen :z Ik mag daar van alles van vinden. En mijn mening is echt geen outlier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
De AirPods Pro 2 met USB-C is op dit moment wel voor een hele mooie prijs te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Prima hoor, vooral doen :z Ik mag daar van alles van vinden. En mijn mening is echt geen outlier.
Je mag daar van vinden wat je wil, maar er zijn gewoon mensen die minder budget hebben en dit dan dus een prima oplossing is. Zo zijn er ook mensen die 2e hand kleding kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Het is niet alleen budget maar er zijn ook mensen, zoals ondergetekende, die vinden dat we misschien wat minder mogen consumeren en daarom tweedehands kopen om datgene dat al geproduceerd is een langer leven te geven. Daarom reageerde ik ook wat aan de felle kant, om iets niet schoon te willen maken koop je maar meer meuk, ik snap dat niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Kassad schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Het is niet alleen budget maar er zijn ook mensen, zoals ondergetekende, die vinden dat we misschien wat minder mogen consumeren en daarom tweedehands kopen om datgene dat al geproduceerd is een langer leven te geven. Daarom reageerde ik ook wat aan de felle kant, om iets niet schoon te willen maken koop je maar meer meuk, ik snap dat niet..
Boeit me helemaal niet.

En al helemaal niet met iets ter grootte van draadloze oortjes. In een tijdsvak waarin volledige EV's van 2000kg binnenkort schroot worden omwille van planned obsolescence, geen repareerbaarheid, of software, ga ik me echt geen zorgen maken om een doosje van 3cm op 2cm op 2cm op een e-waste landfill ergens.

Ik weet dat het tegenwoordig mode is om hier erg fundie en radicaal over te doen, maar er is ook nog iets als proportionaliteit en context.

Ik koop trouwens vrij weinig hardware (vergeleken met de meeste tweakers hier) en houd al m'n oude hardware gewoon bij. Behalve een paar playstations, wat laptops en een halve schoendoos telefoons, heb ik bijna niets bij te houden. En die airpods houd ik wel bij als back up, en anders verdwijnen ze ook naar die doos. Zal die wel afgeven als er serieuzer met recycling wordt omgegaan. Dus ik heb de laatste 15 jaar niets naar een e-waste berg gestuurd.

Ik geef trouwens aan dat ik nota bene NIET wil upgraden naar die usb-c, of dat het me heel erg steekt, enkel om het gemak van een kabeltje. En dat ik me nog eerder volledig zie overstappen op de usb-c earpods die ik nu al 50% van de tijd gebruik. [edit: terwijl ik dit schrijf, hoor ik het low battery chime op het werk. Ben bijna zeker dat ik de lightning kabel niet bij heb. Zucht...]

Ik wacht ook geduldig op de gewone airpods met usb-c (die zijn er nog niet, dacht ik) aangezien ik liever dat formaat heb, dan echte in-ears. Gewoon comfortabeler.
om iets niet schoon te willen maken koop je maar meer meuk, ik snap dat niet..
Ook al zijn er eartips, oorsmeer komt toch tegen het roostertje en is daar bijzonder moeilijk schoon te maken. Het is en blijft gewoon vies. Dan nog liever geen airpods als ik ze tweedehands moest kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 29-05-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:18
Ik heb sinds kort de beta firmware weer draaien op mijn pro 2's, en wat een heerlijke upgrade voor op de fiets, dit maakt ze gewoon bruikbaar! De noise-cancelling (ook de transparency mode) filteren de wind bijna volledig weg. Heb nog geen belletje geprobeerd, maar kan me voorstellen dat dat nu ook een heel stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:36
Sanderp schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:24:
Ik heb sinds kort de beta firmware weer draaien op mijn pro 2's, en wat een heerlijke upgrade voor op de fiets, dit maakt ze gewoon bruikbaar! De noise-cancelling (ook de transparency mode) filteren de wind bijna volledig weg. Heb nog geen belletje geprobeerd, maar kan me voorstellen dat dat nu ook een heel stuk beter gaat.
Dat is mooi want dit kon toch nog wel iets beter ja, goed op de pods ga ik geen beta draaien.
Maar goed om te horen dat dit verbeterd is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Hoe krijg je de bèta op je Airpods? Normaal gesproken gaat een firmware upgrade zonder dat je daar enige invloed op heb behalve je Airpods verbinden met je IPhone en hopen dat er iets automatisch wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Of-Aaargh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:12:
Hoe krijg je de bèta op je Airpods? Normaal gesproken gaat een firmware upgrade zonder dat je daar enige invloed op heb behalve je Airpods verbinden met je IPhone en hopen dat er iets automatisch wordt geïnstalleerd.
Ik denk dat een zoekopdracht op Google je sneller op weg helpt dan wachten totdat iemand hier voor je het stappenplan uitschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
La1974 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:18:
[...]

Ik denk dat een zoekopdracht op Google je sneller op weg helpt dan wachten totdat iemand hier voor je het stappenplan uitschrijft.
Dat is wel heel omslachtig (het installeren, niet de zoekactie), ik had gehoopt dat de installatieprocedure voor Airpods-bèta's inmiddels ook in de jaren '20 zou zijn aangekomen, net als de installatie van IOS-bèta's. Ik sla deze even over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28
Phoolie schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:14:
[...]

same here, van de week nieuwe AirPods Pro 2 gekocht, dacht eerst degene die ik had (1ste generatie) maar op marktplaats te zetten maar ik schrik (wist niet eens dat de fraudemarkt voor AirPods zo groot was :? :X ) van het aanbod van "AirPods".

hier gaat hij dus ook naar mijn neefje, die kan hem goed gebruiken en die paar euro zijn zo weer goed besteed/geïnvesteerd 8)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 07:28:
[...]

Dat is wel heel omslachtig (het installeren, niet de zoekactie), ik had gehoopt dat de installatieprocedure voor Airpods-bèta's inmiddels ook in de jaren '20 zou zijn aangekomen, net als de installatie van IOS-bèta's. Ik sla deze even over.
Ik heb het vorige week gedaan, lijkt inderdaad heel omslachtig maar je doet het in een minuutje, de download van Xcode duurt langer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat bij ‘ Install the AirPods Pro Firmware Profile on iPhone’ staat dat werkt niet. Ik kan de firmware daar niet vinden. Je hebt dus echt Xcode nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:56:
Wat bij ‘ Install the AirPods Pro Firmware Profile on iPhone’ staat dat werkt niet. Ik kan de firmware daar niet vinden. Je hebt dus echt Xcode nodig.
Er is geen profiel idd.

Het is dit.

- Xcode beta downloaden.
- Device simulator starten.
- iPhone aansluiten > dev mode accepteren
- Op iPhone naar instellingen > ontwikkelaar > AirPods testen
- Beta firmware aanzetten op AirPods naar keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gp-WZi3WXspwlkPvvwksMe1FIK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zjuu7AY3KBlWjYl9ZUpEcGay.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Donstil Bedankt voor de heldere uitleg. Is macOS 15 Sequoia een vereiste? Ik heb datzelfde menu al op mijn iPhone, maar er gebeurt nog niks.

[ Voor 30% gewijzigd door syltheboy op 20-06-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:13:
@Donstil Bedankt voor de heldere uitleg. Is macOS 15 Sequoia een vereiste? Ik heb datzelfde menu al op mijn iPhone, maar er gebeurt nog niks.
Nee hoor. Alleen wel de Xcode beta want anders kan Xcode niet met iOS18 babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Nee hoor. Alleen wel de Xcode beta want anders kan Xcode niet met iOS18 babbelen.
Nog steeds krijg ik het niet te zien. Ik heb wel hetzelfde menu.

Update: Volgens mij is het nu wel gelukt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGFE70-e5VMwLa5CSttjfogDPXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qD8Ue5cx53wSaIQ8R4oTWNHw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door syltheboy op 20-06-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:42

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die de USB-C case voor de AirPods Pro 2 hebben gekocht om van de Lightning case af te geraken? Ik merk dat het me steeds meer tegen staat met die 2 kabeltjes en dagelijks gebruik icm iPhone 15 Pro.

Hoe gaat dit met Apple Care? Dekking gaat gewoon over?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JB schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:14:
Zijn er hier mensen die de USB-C case voor de AirPods Pro 2 hebben gekocht om van de Lightning case af te geraken? Ik merk dat het me steeds meer tegen staat met die 2 kabeltjes en dagelijks gebruik icm iPhone 15 Pro.

Nee hoor 2 kabels helemaal geen ramp, daarbij hoeft zowel mijn 15 pro Max als air pods pro niet dagelijks aan de lader.
15 pro Max 1 keer in de 3 dagen ofzo
AirPods Pro 1 keer per week ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 26-06-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh

Mijn Airpods Pro 2 zijn sinds ik vorige maand mijn Ipad uit 2019 heb inruild voor een Oneplus Pad gelukkig nog maar het enige apparaat met lightning. Ik laad de Airpods eigenlijk nooit op met de kabel, altijd draadloos met een van de draadloze Qi-laders die ik her en der heb liggen.
En echt Apple, 109 euro voor een oplaadcase? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Of-Aaargh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:09:
[...]

Mijn Airpods Pro 2 zijn sinds ik vorige maand mijn Ipad uit 2019 heb inruild voor een Oneplus Pad gelukkig nog maar het enige apparaat met lightning. Ik laad de Airpods eigenlijk nooit op met de kabel, altijd draadloos met een van de draadloze Qi-laders die ik her en der heb liggen.
En echt Apple, 109 euro voor een oplaadcase? 8)7
Scheelt dat je geen Apple draadloze mat nodig heb om ze op te laten, is gewoon normale QI standaard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Carlos0_0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:25:
[...]

Scheelt dat je geen Apple draadloze mat nodig heb om ze op te laten, is gewoon normale QI standaard ;).
Ja, uitzonderlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26

Ik heb er ook wel eens over zitten denken maar eigenlijk laad ik hem altijd draadloos op dus ik ben weer van het idee afgestapt :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hk12nl schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb er ook wel eens over zitten denken maar eigenlijk laad ik hem altijd draadloos op dus ik ben weer van het idee afgestapt :)
Hier ligt die altijd op een van de twee MagSafes. Dus puur daarvoor zou ik hem niet vernieuwen.

Ben wel van plan om de AirPods Pro te upgraden naar de pro 2. Maar dat komt meer omdat ik me inmiddels begin te irriteren aan de ruis die al geruime tijd op het rechter oordopjes zit.

Nu nog even wachten op meer korting tijdens de Amazon prime days. 😇

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 27-06-2024 10:39 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TheKerremenke schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Hier ligt die altijd op een van de twee MagSafes. Dus puur daarvoor zou ik hem niet vernieuwen.

Ben wel van plan om de AirPods Pro te upgraden naar de pro 2. Maar dat komt meer omdat ik me inmiddels begin te irriteren aan de ruis die al geruime tijd op het rechter oordopjes zit.

Nu nog even wachten op meer korting tijdens de Amazon prime days. 😇
Meer korting zou hoogstens een idee zijn om mijn vrouw de AirPods Pro 2 te gunnen, die heeft nu nog de 1st gen. Pak ik een hele nieuwe gen 2 met USB-C maar das wel weer duurder dan een losse MagSafe USB-C case :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nee hoor je iphone kan je ook prima opladen draadloos met elke QI draadloze lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Carlos0_0 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Nee hoor je iphone kan je ook prima opladen draadloos met elke QI draadloze lader.
Ik bedoel uitzonderlijk voor accessoires. Ik hoop dat er ooit een Apple Watch komt die ook gewoon via Qi kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Ik bedoel uitzonderlijk voor accessoires. Ik hoop dat er ooit een Apple Watch komt die ook gewoon via Qi kan opladen.
Ik laad mijn watch ook soms op met een QI draadloze lader van Ali hoor, moet wel een kleine uitsparing hebben zodat het past ja.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De USB-C case toch besteld :+ Even kijken hoe ik eea omgezet krijg na ontvangst.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 07:54
amphora schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Ik laad mijn watch ook soms op met een QI draadloze lader van Ali hoor, moet wel een kleine uitsparing hebben zodat het past ja.
Dat moet dan wel een lader zijn die specifiek voor de Watch geschikt is. Met een standaard QI charger lukt het niet. Apple gebruikt voor de Watch een eigen laad protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

remmuz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:46:
[...]

Dat moet dan wel een lader zijn die specifiek voor de Watch geschikt is. Met een standaard QI charger lukt het niet. Apple gebruikt voor de Watch een eigen laad protocol.
Zo'n 2 in 1 draadloze lader van Ali heb ik, AirPods laad ik met hetzelfde deel op als waar ik ook m'n watch kan leggen. (Deze om precies te zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door amphora op 28-06-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
amphora schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Zo'n 2 in 1 draadloze lader van Ali heb ik, AirPods laad ik met hetzelfde deel op als waar ik ook m'n watch kan leggen. (Deze om precies te zijn)
Dat onderste stuk is een Apple Watch lader. Omdat je de Airpods-case zowel op een gewone Qi lader als op een Apple Watch lader kunt opladen, werkt dat ook. Maar zoals gezegd, een Apple Watch kun je niet op een Qi-lader opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Dat onderste stuk is een Apple Watch lader. Omdat je de Airpods-case zowel op een gewone Qi lader als op een Apple Watch lader kunt opladen, werkt dat ook. Maar zoals gezegd, een Apple Watch kun je niet op een Qi-lader opladen.
Kan je dan ook een iPhone opladen met een Watch lader? Want m'n iPhone laadt ook op als ik 'm daarop leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
amphora schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Kan je dan ook een iPhone opladen met een Watch lader? Want m'n iPhone laadt ook op als ik 'm daarop leg.
Oh interessante technologie moet dat zijn. Waarschijnlijk zit er dan zowel een Watch lader als een Magsafe/Qi lader in de basis van die lader? Want feit blijft dat je een watch niet op een Qi of Magsafe lader kunt opladen, en een Iphone niet op een Watch lader. Alleen de Airpods case kun je opladen op zowel Magsafe/Qi als op een Watch lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hang op dit moment aan de telefoon met Apple Care, maar ze weten niet hoe ze me moeten helpen... Apple Case USB-C binnen, dekking is beperkt na koppelen dopjes. Oude Apple Care+ is weg...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:30

Ik vind het om heel eerlijk te zijn maximale onzin om een andere case te kopen puur voor het type laderingang als je nog een werkende case hebt en werkende laadkabel(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Poumelie schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:16:
[...]

Ik vind het om heel eerlijk te zijn maximale onzin om een andere case te kopen puur voor het type laderingang als je nog een werkende case hebt en werkende laadkabel(s).
Vind ik ook wel huis moet het geen probleem zijn, zat plek voor 2de kabel.
En ook onderweg in je school of werk tas, past prima een klein dun 2de kabeltje.
Ook zijn er zat merken met stekkers te vinden waar 2 of 3 aansluitingen op zitten, zoals ik 1 heb met 2x usb-c en 1x usb a dus kan meerdere dingen tegelijk laden.

Maar goed ieder ze eigen keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik snap JB wel. We hadden alles lekker voor elkaar met één kabel voor alle devices. Dan moeten wij nu, hoe makkelijk het ook is, dankzij Europa "gedoe" aan met verschillende kabels. Het is dat Apple de MagSave-batterij nog niet heeft omgezet anders had ik ook al lang de airpodcase én MagSave-batterij vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:30
Dennisdn schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:17:
Ik snap JB wel. We hadden alles lekker voor elkaar met één kabel voor alle devices. Dan moeten wij nu, hoe makkelijk het ook is, dankzij Europa "gedoe" aan met verschillende kabels. Het is dat Apple de MagSave-batterij nog niet heeft omgezet anders had ik ook al lang de airpodcase én MagSave-batterij vervangen....
Ik snap het ook wel, maar dan in de context van het aanschaffen van een geheel nieuwe apparaat als de oude het niet meer (goed) doet. Dan is het zeer logisch voor die usb-c optie te kiezen als je verder ook alles usb-c hebt.

De maatregel voor één type ingang is grotendeels ingevoerd om e-waste tegen te gaan, niet puur voor consumentengemak. Dit lijkt me niet de bedoeling.. dit is toch veel ergere verspilling? Een werkende case vervangen voor een met een ander type ingang? Euh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 09:10
Ik heb m'n AirPods Pro 2 lightning case ook vervangen voor de USB-C case een tijdje geleden. AirPods zijn (uiteraard) vaak voor onderweg, heb daarnaast een MacBook met alleen maar USB-C en een iPhone met USB-C. Door de vervanging helemaal geen lightning kabels meer nodig (en dus ook niet meer in m'n tas zitten) en dat bevalt prima. Verspilling? Waarschijnlijk... Maar wel prettig :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bart schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:12:
Ik heb m'n AirPods Pro 2 lightning case ook vervangen voor de USB-C case een tijdje geleden. AirPods zijn (uiteraard) vaak voor onderweg, heb daarnaast een MacBook met alleen maar USB-C en een iPhone met USB-C. Door de vervanging helemaal geen lightning kabels meer nodig (en dus ook niet meer in m'n tas zitten) en dat bevalt prima. Verspilling? Waarschijnlijk... Maar wel prettig :)
Dus nu heb je maar 1 kabel bij je, en kan je maar 1 ding te gelijk opladen ?.
Wat nu als je Macbook en Iphone beide tegelijk leeg zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
Carlos0_0 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Dus nu heb je maar 1 kabel bij je, en kan je maar 1 ding te gelijk opladen ?.
Wat nu als je Macbook en Iphone beide tegelijk leeg zijn :+ .
Waar staat dat ik één USB-C kabel bij me heb? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bart schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Waar staat dat ik één USB-C kabel bij me heb? :+
Haha nou ja daar ging ik dan even vanuit, dus als je zeg 2 kabels usb-c mee kan nemen.
Dan kan je ook 1 usb-c en 1 lightning mee nemen, er is geen verschil :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
Carlos0_0 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Haha nou ja daar ging ik dan even vanuit, dus als je zeg 2 kabels usb-c mee kan nemen.
Dan kan je ook 1 usb-c en 1 lightning mee nemen, er is geen verschil :+ .
Uiteraard is er verschil. Maar laten we deze off-topic discussie parkeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:55

reiker

dan jij!

Ik zeg draadloos laden, de oplossing voor alles. Geen gedoe meer met kabels met wat voor stekker dan ook :) iPhones laden al jaren draadloos op prima snelheid, en cases van AirPods doen het ook uitstekend.
Ik kan me de laatste keer dat ik mijn iPhone of AirPods bedraad heb opgeladen niet herinneren, ik denk dat m’n huidige iPhone zelfs nog nooit met draad heeft opgeladen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

reiker schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:13:
Ik zeg draadloos laden, de oplossing voor alles. Geen gedoe meer met kabels met wat voor stekker dan ook :) iPhones laden al jaren draadloos op prima snelheid, en cases van AirPods doen het ook uitstekend.
Ik kan me de laatste keer dat ik mijn iPhone of AirPods bedraad heb opgeladen niet herinneren, ik denk dat m’n huidige iPhone zelfs nog nooit met draad heeft opgeladen :)
Doe eens een voorbeeld. Moet nog iets hebben als standaard voor MagSafe maar liefst ook voor een oudere 11Pro die wel qi capable is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
JB schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Doe eens een voorbeeld. Moet nog iets hebben als standaard voor MagSafe maar liefst ook voor een oudere 11Pro die wel qi capable is.
Er is geen standaard voor een 11 of een 12 of een 13 of een 14,15, het is gewoon Magsafe en klaar(Of QI)
Je kan een 3-1 lader van Belkin kopen

https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

Heb ik zelf ook een lange tijd gehad, maar ja hij is wel best groot zoals je ziet.
Ik nu een 3-1 lader van anker

https://www.bol.com/nl/nl...watch-9/9300000174867699/

Die is relatief compact omdat die dicht te klappen is, dus kan je hem ook nog makkelijk mee nemen eventueel.
Niet magsafe producten leg je dan bij Belkin onderop(Zoals bijv doosje van de AirPods), en bij Anker in het midden.
Net mijn werk SE even bij de anker geprobeerd, en die pakte hij ook die heeft ook geen Magsafe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:55

reiker

dan jij!

JB schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Uhm, er is zoveel te krijgen :) Ik ben zelf wel gecharmeerd van Anker producten, ik heb bijvoorbeeld standaard een MagSafe powerbank (model 321) in m’n werktas zitten. Een 633 ligt thuis in de la. In de auto een ESR Haloloc MagSafe lader/houder.
Ik gebruik geen “gewone” standaarden (houders), dat vind ik maar ondingen, heb je eindelijk iets dat draadloos laadt moet je het alsnog permanent aan de kabel hangen ;)

Het zijn natuurlijk dingen met accu die óók een keer opgeladen moeten, maar dat kun je dan rustig op een moment doen dat het uitkomt, en als je het vergeet hebben ze genoeg capaciteit om nog een keer te gebruiken..

[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 04-07-2024 22:05 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid