Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

THE_BASE schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:01:
[...]

Ik had heel lang de eerste generatie AirPods en had Pro's en Gen 3 geprobeerd. Pro's zaten niet goed in m'n oor: die tips waren te groot, waardoor ze steeds uit m'n oren gleden. Gen 3 deed pijn in m'n oor, het harde plastic is te groot, de pasvorm niet goed.

Pro's 2 een kans gegeven en ik ben blij dat Apple zo verstandig is geweest XS tips te leveren. Ze zitten als gegoten en het is uiteindelijk veel prettiger (geluid, ANC, overige functies) dan de 'good-old' AirPods.

Ik zou het gewoon proberen, XS tips zijn een fantastische toevoeging.
Klinkt alsof wij dezelfde oren hebben ;) Gisteren de nieuwe met USB-C besteld en komen als goed is vandaag binnen, ben benieuwd, want ik ben ook wel toe aan wat beter geluid ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:02:
[...]

Klinkt alsof wij dezelfde oren hebben ;) Gisteren de nieuwe met USB-C besteld en komen als goed is vandaag binnen, ben benieuwd, want ik ben ook wel toe aan wat beter geluid ;)
Haha, bestaat dat? Laat even weten of ze goed zitten!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Greatsword schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:12:
Nooit een voorstander/liefhebber geweest van In-Ear oordopjes, echter ben ik benieuwd of iemand iets kan vertellen over de pasvorm van de Airpods Pro 2de generatie i.c.m. de kleinere silliconen tips (XS, S) ten opzichte van de reguliere Airpods 2 aangezien ik die echt super fijn vind zitten.

Ik heb de 3de generatie Airpods geprobeerd maar die vond ik niet fijn in mijn oren zitten, ze voelden zo hard aan qua materiaal.
Ik heb het geluk van "apple-oren" te hebben. Die earbuds (bedraad) of 1st gen apple airpods (earbuds zonder kabel) zaten me altijd prima.

Eigenlijk vind ik dat soort (niet in-ear, hoe heet het dan wel?) eigenlijk het fijnst zitten. Als je niet veel nood hebt aan noise cancellation, en niet graag helemaal afgesloten zit, dan zijn deze eigenlijk de beste dopjes voor mij.

Het nadeel vind ik dat ze moeilijk te reinigen zijn als er oorsmeer op komt. Dat komt dan in die roostertjes en gaat dan 'in' de earpods. Vandaar vind ik de normale airpods net iets te duur, want ik zou ze regelmatig als 'consumable' willen vervangen (eens per jaar/2 jaar)

Ik heb nu de pro's (gen 1 denk ik(. En ik kan inderdaad niet ontkennen dat ze veel beter klinken. Makkelijker schoon te houden ook, want de rubber dopjes kan je er af halen, en hebben een extra roostertje.

Dagdagelijks vind ik ze fijn, maar mis wel het draagcomfort van gewone earbuds.

En wat ik recent ook merkte, op vakantie vind ik ze niet 'chill'. Hangt er een beetje vanaf waar je gaat (veilig, onveiliger, ...) maar het blijft toch steeds weer een extra ding dat je meehebt, waar je steeds moet naar omkijken (heb ik ze bij?), en zorgen dat ze opgeladen zijn. Ik vind 250+ euro net iets te veel zonde om ze domweg kwijt te spelen op vakantie (en dat kan me wel overkomen). Airpods in een sale (140-150) zijn dan net iets 'chiller'. Maar persoonlijk neem ik in de toekomst gewoon bedraadde earpods mee, voor dat half uurjte 's avonds dat je even wil ontspannen. Maar goed, vorig paragraafje, compleet /offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 16:04
Ik heb vorige week de AirPods Pro 2 gekocht. Nou heb ik mijn oude AirPods Pro bij mij verwijderd en gekoppeld aan de iPhone van mijn dochter. Nou krijgt ze steeds de melding dat ze gevolgd wordt door AirPods. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Phoolie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
Ik heb vorige week de AirPods Pro 2 gekocht. Nou heb ik mijn oude AirPods Pro bij mij verwijderd en gekoppeld aan de iPhone van mijn dochter. Nou krijgt ze steeds de melding dat ze gevolgd wordt door AirPods. Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?
Heb je ze ook uit Zoek Mijn verwijderd?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Davidas schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Heb je ze ook uit Zoek Mijn verwijderd?
Ja, ze staan er nu nog wel tussen, maar dan onder de naam van mijn dochter. Bedenk mij nu wel dat toen ik ze bij haar had toegevoegd, er nog stond dat het mijn AirPods waren, maar heb die naam gewoon gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Phoolie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Ja, ze staan er nu nog wel tussen, maar dan onder de naam van mijn dochter. Bedenk mij nu wel dat toen ik ze bij haar had toegevoegd, er nog stond dat het mijn AirPods waren, maar heb die naam gewoon gewijzigd.
Dat is dus de oorzaak, je moet ze onder jouw Apple ID sowieso verwijderen wil je niet meer dit soort meldingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Davidas schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Dat is dus de oorzaak, je moet ze onder jouw Apple ID sowieso verwijderen wil je niet meer dit soort meldingen krijgen.
Ze staan nu ook niet meer onder mijn Apple ID. De apparaten van mijn dochter staan er ook tussen (onder haar eigen naam) omdat ze onderdeel van het gezin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Phoolie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Ze staan nu ook niet meer onder mijn Apple ID. De apparaten van mijn dochter staan er ook tussen (onder haar eigen naam) omdat ze onderdeel van het gezin is.
Factory reset gedaan van de AirPods?

Ik merk zelf dat FindMy nogal buggy is. Mijn AirPods meerdere keren moeten resetten en toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamarkla
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-05 22:06
Phoolie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
Ik had hier ook last van in een soortgelijk scenario, en door het terug te koppelen aan mijn Iphone en toen te verwijderen uit Find My ging het uiteindelijk goed. Toen ik hem initieel met mijn Iphone koppelde kreeg ik overigens het bericht dat iemand mijn locatie kon volgen, wat ik dus waarschijnlijk zelf was. Daarna verliep het allemaal soepel en heb ik voor de zekerheid nog een factory reset uitgevoerd voordat ik hem aan een ander Apple ID (en apparaat) koppelde: https://support.apple.com/en-us/HT209463

[ Voor 3% gewijzigd door lamarkla op 03-10-2023 12:43 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Mijn dochter is nu nog op school en ik ben weg voordat ze thuis komt. Maar ga morgen eens proberen met het resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:20

JB

Cédric roelt!

JB schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:26:
Wat gek dit zeg... de pasvorm zit gewoonweg beter bij de APP2 tov APP1 :? Alsof die ear tips beter passen, want de AirPods zijn zelf toch niet anders qua vorm?

De APP1 gaan nu weg voor garantie. Ben benieuwd of Mobiel.nl het goed oplost... maar de APP2 zijn toch echt wel een grote vooruitgang (voor mij) in meerdere opzichten. Had ik niet gedacht :)
Zoals verwacht zet Mobiel.nl me klem met Dynafix. Wat een smerige boel is dit. AirPods hebben nog een jaar garantie (niet rechtstreeks bij Apple dus) Uitleg;
Na onderzoek door de technici is geconstateerd dat het accessoire defect is. Dit defect valt helaas buiten de dekking van de garantie. Er is een oplossing waarmee je weer snel geholpen bent. Conform Apple-procedures dienen wij het accessoire om te ruilen.
Omruilen Totaal kosten incl. BTW: € 183,28 8)7

Ongerepareerd retour Totaal kosten incl. BTW: € 54,95

Recycling Totaal kosten incl. BTW: € 0,00

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:16
JB schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Zoals verwacht zet Mobiel.nl me klem met Dynafix. Wat een smerige boel is dit. AirPods hebben nog een jaar garantie (niet rechtstreeks bij Apple dus) Uitleg;

[...]

Omruilen Totaal kosten incl. BTW: € 183,28 8)7

Ongerepareerd retour Totaal kosten incl. BTW: € 54,95

Recycling Totaal kosten incl. BTW: € 0,00
In dat opzicht zijn zij niet anders dan de andere Apple (Premium) Resellers. Die dienen zich inderdaad aan door Apple gedicteerde procedures te houden om Apple te mogen verkopen. Je had dezelfde ervaring gehad bij de Amac, al zou dat misschien 10-15€ goedkoper uitvallen als het gaat om ongerepareerd retour. Alleen Apple zelf heeft meer ruimte qua coulance.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RazorMaron schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

In dat opzicht zijn zij niet anders dan de andere Apple (Premium) Resellers. Die dienen zich inderdaad aan door Apple gedicteerde procedures te houden om Apple te mogen verkopen. Je had dezelfde ervaring gehad bij de Amac, al zou dat misschien 10-15€ goedkoper uitvallen als het gaat om ongerepareerd retour. Alleen Apple zelf heeft meer ruimte qua coulance.
Maar welke garantie heb ik niet dan? Een defect? Welk defect? Ik kan er niets aan doen dat het stuk gaat? Ik heb 2 jaar garantie... maar nu kost het ineens geld om garantie te bieden omdat zij bij Apple moeten aankloppen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55
JB schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Maar welke garantie heb ik niet dan? Een defect? Welk defect? Ik kan er niets aan doen dat het stuk gaat? Ik heb 2 jaar garantie... maar nu kost het ineens geld om garantie te bieden omdat zij bij Apple moeten aankloppen?
Als je kritisch doorvraagt zullen ze wel eindigen met waterschade, lekker makkelijk, niet te controleren en alle discussies zijn voorbij.

Ik denk dat jij een punt hebt. Is het niet binnen de gebruikelijke 2 jaar garantie, dan is dit wel een product "waarvan je mag verwachten" dat ze langer mee gaan en dus ook langer garantie horen te krijgen dan 2 jaar.

Helaas is gelijk hebben nog niet gelijk krijgen en zijn wij concumenten vaak de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 13:30
JB schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Je zou rechtsbijstand kunnen proberen als je dat hebt, of een bevriende advocaat een brief laten schrijven? Eventueel zelf de juiste wetten erbij zoeken waarin wordt verwezen naar de garantie en de periode dat je als gebruiker mag verwachten dat een product werkt. Soms helpt dat.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kassad schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Je zou rechtsbijstand kunnen proberen als je dat hebt, of een bevriende advocaat een brief laten schrijven? Eventueel zelf de juiste wetten erbij zoeken waarin wordt verwezen naar de garantie en de periode dat je als gebruiker mag verwachten dat een product werkt. Soms helpt dat.
Ja ga rechtsbijstand inschakelen. Slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Waterschade wordt ook niet genoemd. Gewoon het 2e jaar kosten voor mobiel.nl bij problemen proberen te verhalen op de klant omdat Apple enkel omruilt en Dynafix dit natuurlijk niet zelf kan repareren (laat staan dat je dat wil).

Nog triester is dat ze je binnen de 2 jaar garantie termijn durven op te zadelen met 55 euro onderzoekskosten van Dynafix terwijl ik vtv ook al aan heb gegeven dat Apple zelf geen AirPods repareert. Niets wijst erop dat het door mijn toedoen kapot is (is ook niet zo).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
lamarkla schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Ik had hier ook last van in een soortgelijk scenario, en door het terug te koppelen aan mijn Iphone en toen te verwijderen uit Find My ging het uiteindelijk goed. Toen ik hem initieel met mijn Iphone koppelde kreeg ik overigens het bericht dat iemand mijn locatie kon volgen, wat ik dus waarschijnlijk zelf was. Daarna verliep het allemaal soepel en heb ik voor de zekerheid nog een factory reset uitgevoerd voordat ik hem aan een ander Apple ID (en apparaat) koppelde: https://support.apple.com/en-us/HT209463
Gisteren eindelijk tijd gehad hier voor. Geprobeerd om weer terug aan mijn iPhone te koppelen, toen kreeg ik de melding dat hij aan een ander Apple ID was gekoppeld. Vervolgens factory reset gedaan en aan de iPhone van mijn dochter gekoppeld en nu werkt het naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 17:36

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb iets irritants met m'n Air Pods Pro 2. Het geluid is soms links of rechts harder (alsof iemand aan de niet bestaande balans knop heeft zitten draaien) maar ook als ruisbeheersing uit staat klinkt het heel dof. Iedere andere modus (transparantie, adaptief of ruisonderdrukking) klinken beter maar uit balans. Oortjes weer in doosje doen en er weer uit helpt niet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Mijn Airpods Pro komen uit 2019, en dit is de 1e generatie. A2084
Altijd goed kunnen gebruiken, echter sinds 2 weken het probleem dat ze moeilijk verbinden, soms alleen met de laadkabel er in.

En ze lijken ook erg snel leeg te gaan, waarschijnlijk is hier niks meer aan te doen zeker?
Meer mensen met dit probleem?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

Bij Coolblue heb ik een andere ervaring na het indienen voor garantieherstel (airpod pro met kraakje). Ik kreeg de opties 'reparatie + kosten' en ook de optie 'gratis terugsturen'. Uiteindelijk bleek het een garantiegeval ...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Vraagje aan de AirPods Pro 2 owners:

- als jullie ruisonderdrukking aan hebben, en er speelt even geen muziek af: horen jullie dan een toetsenbordklik/muisklik van je zelf? Dit hoor ik niet als er muziek afspeelt, alleen in de overgangen.

- als ik een telefoongesprek voer met ruisonderdrukking aan, kan ik in sommige gevallen mezelf horen. Het lijkt alsof de microfoons van de AirPods sporadisch mijn stem opvangen en doorgeven.. is dit herkenbaar?

[ Voor 35% gewijzigd door turkeyhakan op 17-10-2023 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:45:

- als ik een telefoongesprek voer met ruisonderdrukking aan, kan ik in sommige gevallen mezelf horen. Het lijkt alsof de microfoons van de AirPods sporadisch mijn stem opvangen en doorgeven.. is dit herkenbaar?
Is dat geen nieuwe feature van de laatste airpods pro? Dat ie automatisch herkent dat je een gesprek voert en je stem doorvoert? Zodat je niet steeds zelf met transparency moet klooien.

Er zijn 'mixed opinions', soms werkt het goed, soms helemaal niet.

Ik vind airpods pro (1) ook storend om een telefoongesprek te voeren. Je hoort jezelf niet, en dat kan ik niet hebben (geen enkele headset trouwens), dus haal ik steeds 1 oortje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Amos_x schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Is dat geen nieuwe feature van de laatste airpods pro? Dat ie automatisch herkent dat je een gesprek voert en je stem doorvoert? Zodat je niet steeds zelf met transparency moet klooien.

Er zijn 'mixed opinions', soms werkt het goed, soms helemaal niet.
[...]
Denk dat jij de Adaptief modus bedoelt, die is inderdaad nieuw en daar is niet iedereen even blij mee. Zelf vind ik hem wel fijn werken, al zit er nog wel wat ruimte tot verbetering in.

Overigens bestaat de "oude" ruisonderdrukking ook nog steeds, die zou die "problemen" niet mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
@Amos_x ik gebruik niet de adaptieve functie, maar die betreffende functies staan ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-05 09:03
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:45:
Vraagje aan de AirPods Pro 2 owners:

- als jullie ruisonderdrukking aan hebben, en er speelt even geen muziek af: horen jullie dan een toetsenbordklik/muisklik van je zelf? Dit hoor ik niet als er muziek afspeelt, alleen in de overgangen.

dan heb je waarschijn conversation awerness aanstaan en dan doet die dat, is mij ook opgevallen, maar ik heb ze dus wel op adaptief staan.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nicj56 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

dan heb je waarschijn conversation awerness aanstaan en dan doet die dat, is mij ook opgevallen, maar ik heb ze dus wel op adaptief staan.
Staat uit...... (AirPods net geretourneerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:23:
Mijn Airpods Pro komen uit 2019, en dit is de 1e generatie. A2084
Altijd goed kunnen gebruiken, echter sinds 2 weken het probleem dat ze moeilijk verbinden, soms alleen met de laadkabel er in.

En ze lijken ook erg snel leeg te gaan, waarschijnlijk is hier niks meer aan te doen zeker?
Meer mensen met dit probleem?
Nog steeds veel problemen met deze Airpods, begreep dat je geen losse officiële case kan kopen voor deze Airpods Pro Gen 1 ?

Zag wel op Amazone een namaak case voor 40 euro?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Mars18 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:03:
[...]
Nog steeds veel problemen met deze Airpods, begreep dat je geen losse officiële case kan kopen voor deze Airpods Pro Gen 1 ?

Zag wel op Amazone een namaak case voor 40 euro?
Die cases kan je wel gewoon kopen. Als je naar Amac gaat en aangeeft dat je batterij van je case slecht is en deze wil laten vervangen, krijg je gewoon een nieuwe Case.

https://www.amac.nl/serviceprijzen

Volgens mij kan dat ook via Apple Support, maar kan ik zo snel even niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Phoolie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

Die cases kan je wel gewoon kopen. Als je naar Amac gaat en aangeeft dat je batterij van je case slecht is en deze wil laten vervangen, krijg je gewoon een nieuwe Case.

https://www.amac.nl/serviceprijzen

Volgens mij kan dat ook via Apple Support, maar kan ik zo snel even niet vinden.
Dank zeg, ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
Ik heb een hele lichte tik in een van beide AirPods. Iemand anders dit ook al meegemaakt? Tijdens het lopen alsof er een onderdeeltje loshangt intern en lichtjes tikt tegen de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Dank zeg, ik ga er mee aan de slag.
Heb bij amazone voor 37 een nieuw doosje gekocht, en werkt weer perfect nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Mars18 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:10:
[...]

heb je toevallig een link? ik heb ook een nieuw doosje nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Lijkt mij geen origineel doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:05:
[...]

Lijkt mij geen origineel doosje?
Daar twijfel ik ook aan voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Gister bij toeval op het vliegveld gingen mijn gen 1 airpods pro kapot, constante ruis en kon er niks meer mee.
Nu de airpods pro gen 2 gekocht, en damn wat een noise cancelling! ben enorm onder de indruk, net zo goed als den sennheiser momentum 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
dongilles schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:00:
[...]

heb je toevallig een link? ik heb ook een nieuw doosje nodig
Geen origineel, maar werkt perfect weer gelukkig.

https://www.amazon.nl/-/e...2BO5021pAnSA%3D%3D&sr=8-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Even melden dat rubberen dopjes van amazon (vergeten welk merk) goed hun ding doen. Ik gebruik de mediums, en na lang gebruik zijn ze gescheurd.

Je merkt wel dat het niet origineel is. Bvb het rubber is iets 'korter' uitgesneden dan de originele. Maar de pasvorm van het plastiek ringetje op de oordopjes is prima en het klikt en past gewoon. Ook goed als vervanging indien er oorsmeer op de roostertjes komt (van die dopjes dus, niet het roostertje op de AirPods zelf, dat moet je ten allen tijde vermijden)

Als ik me goed herinner kon je de size kiezen, maar ik kreeg toch een doosje met S, M en L dopjes in, waarvan S en L dus onbruikbaar zijn voor mij. Ik had liever gezien dat ik drie setjes M kon bestellen. Daarmee was ik 2 jaar of zo voorzien van dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36
raidlabs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:17:
Ik heb een hele lichte tik in een van beide AirPods. Iemand anders dit ook al meegemaakt? Tijdens het lopen alsof er een onderdeeltje loshangt intern en lichtjes tikt tegen de behuizing.
Waarschijnlijk dit:

https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Ik heb zelf ook een linker AirPod pro gen 1 met dit probleem. In 2020 had ik exact hetzelfde probleem en toen is het binnen het service programma vervangen. Ik had eigenlijk verwacht dat nu ‘de andere kant’ het probleem was, maar niet dus.

Ik ga binnenkort langs bij de Apple Store waar ik ze gekocht heb. Maar ik verwacht dat ze me zullen vertellen dat ze zooi verkopen en dat ik toe ben aan iets nieuws.

[ Voor 34% gewijzigd door laminaatplaat op 11-11-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:34
Plots doen de Airpods Pro (eerste generatie) van mijn vriend het niet meer.

Al is de case 100% opgeladen, bij openen en sluiten brand er geen lampje en de airpods willen dus ook niet connecten. Alsof er geen batterij is.

Hang ik de case aan de lader dan brand het laad-lampje wel.. op de Iphone zie ik dat de case 100% vol is. Oortjes connecten wel als de case aan de lader hangt en je op dat moment de oortjes uit de case haalt.

Maar als je de case van de stroom af haalt en de oortjes terug in de case doet, dan lijkt alles dood.. lampjes branden niet en opnieuw connecten lukt niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Poumelie schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:35:

Al is de case 100% opgeladen, bij openen en sluiten brand er geen lampje en de airpods willen dus ook niet connecten. Alsof er geen batterij is.

Hang ik de case aan de lader dan brand het laad-lampje wel.. op de Iphone zie ik dat de case 100% vol is. Oortjes connecten wel als de case aan de lader hangt en je op dat moment de oortjes uit de case haalt.

Maar als je de case van de stroom af haalt en de oortjes terug in de case doet, dan lijkt alles dood.. lampjes branden niet en opnieuw connecten lukt niet.

Iemand een idee?
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met de normale airpods 2e generatie. Case heeft nog genoeg lading, maar na een dag zonder de oortjes gebruikt te hebben gaat het lampje uit en connecten de airpods niet. Na de case ff aan het stroom te hebben gehad, zit er ineens weer leven in.

Ben dus ook wel benieuwd na een oplossing.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Poumelie schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:35:

Iemand een idee?
Staat letterlijk hier boven, ik had het zelfde.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de gelukkige eigenaar van AirPods Pro (gen2 met USB-c case).
Wat is de noice cancelling verschrikkelijk goed: Stond even raar naar mijn zoon te kijken die naast mij stond te playbacken, totdat hij mij maar een duw gaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26

The Legend

*Plop*

Hoe is jullie ervaring van de NC op de fiets? Die is op de APP1 vrij matig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Op de APP2 (veel) meer last van windgeruis als je harder fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:44
Heeft er iemand ervaring met airpods pro laten repareren buiten de garantie?

Als ik mijn dopjes in m'n oor doe krijg ik een keiharde ruis aan de linkerkant (dat gelukkig wel na enkele seconden weer weg gaat). Ook steeds vaker kraakt het geluid.

Ik zie dat ik ze voor 109 euro kan laten repareren maar misschien is het toch verstandiger om voor de airpods pro 2 te gaan 🤷‍♂️ dilemma's dilemma's..

[ Voor 6% gewijzigd door Badmeerkoet op 21-11-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 07:34
Badmeerkoet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:44:
Heeft er iemand ervaring met airpods pro laten repareren buiten de garantie?

Als ik mijn dopjes in m'n oor doe krijg ik een keiharde ruis aan de linkerkant (dat gelukkig wel na enkele seconden weer weg gaat). Ook steeds vaker kraakt het geluid.

Ik zie dat ik ze voor 109 euro kan laten repareren maar misschien is het toch verstandiger om voor de airpods pro 2 te gaan 🤷‍♂️ dilemma's dilemma's..
Wellicht vallen ze onder het reparatieprogramma? https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:44
Thanks! Ga ik eens naar kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Helaas is mijn ene Airpod steeds zachter aan het worden. Met deze instelling klinkt het weer gebalanceerd.

Ik had met mijn naive kop gedacht dat een product van 300 euro wat langer mee zou gaan. Maar helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wviL6B0Kfmu4Jo_703LmJ-2KgdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22C3gcDpReGEJhRaqp1UZMrA.png?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
Menesis schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:14:
Helaas is mijn ene Airpod steeds zachter aan het worden. Met deze instelling klinkt het weer gebalanceerd.

Ik had met mijn naive kop gedacht dat een product van 300 euro wat langer mee zou gaan. Maar helaas.

[Afbeelding]
Misschien dat er in 1 van je AirPods vuil zit? Je kan schoonmaaksetjes kopen of voor een paar euro kan je ze laten reinigen bij Amac. Die kunnen trouwens sowieso voor je nagaan of er een defect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:23
Menesis schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:14:

[Afbeelding]
Neem van mij aan dat hij vol zit met oorsmeer. Dit heeft iedereen wel eens. Wattenschijfje met alcohol erop. Je oordopje erop deppen (en dus niet het wattenschijfje op het dopje deppen, dan wordt ie te nat van binnen). Moet jij eens kijken wat een bak geluid er weer uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
The Legend schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:36:
Hoe is jullie ervaring van de NC op de fiets? Die is op de APP1 vrij matig.
Niet best. Had de APP2 speciaal gekocht voor op de fiets omdat hij waterbestendig is en gedragen kan worden onder capuchon en muts maar twijfel nu om ze te retourneren. Bij gebruik van capuchon en/of muts is het goed te doen maar zonder is het geruis behoorlijk hard.

Ik gebruikte eerder de Bose QC35 II. Die werken werkelijk perfect op de fiets met NC op standje LOW. Alleen die is dan weer niet waterbestendig en je krijgt in de winter een koud hoofd. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Twijfel twijfel. Toch maar wachten op de 3e generatie Pro, of nu de 2e generatie halen. :P De geruchtenmolens halverwege vorig jaar zaten er flink naast, maar nu is het alweer bijna 2024...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:05:
Twijfel twijfel. Toch maar wachten op de 3e generatie Pro, of nu de 2e generatie halen. :P De geruchtenmolens halverwege vorig jaar zaten er flink naast, maar nu is het alweer bijna 2024...
Hmm ik acht de kans niet groot komend 1-1,5 jaar. De huidige pro 2 zijn net geupgraded 2 maanden geleden met usb c behuizing. Apple gaat zoiets niet doen als zee een paar maanden later een nieuwe release gepland hebben. Dan haddens ze dat echt als feature voor het nieuwe model gelaten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:01:
[...]

Hmm ik acht de kans niet groot komend 1-1,5 jaar. De huidige pro 2 zijn net geupgraded 2 maanden geleden met usb c behuizing. Apple gaat zoiets niet doen als zee een paar maanden later een nieuwe release gepland hebben. Dan haddens ze dat echt als feature voor het nieuwe model gelaten.
Ja om te voldoen aan wetgeving wellicht. Maar dat vond ik ook opvallend, ook de toevoeging van nieuwe functies én lossless audio in de type's met USB-C behuizing is frappant.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Dat lossless audio is gewoon een beetje om voor de vision pro in ieder geval op papier iets te hebben dat het kan. Verder volslagen nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:05:
Heb je al Airpods Pro? Zo niet. Gewoon kopen wat er nu is. Zijn zo fijn om te gebruiken, je gaat spijt hebben dat je het niet eerder hebt gedaan. Denk dat je nog wel even kunt wachten tot er er een nieuwe generatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 08:56
Na jaren trouw gebruik zijn mijn eerste generatie AirPods aan vervanging toe.

Ik dacht eerst, AirPods 3, maar de prijs t.o.v. de AirPods 2 pro is niet zo heel veel verschil. Volgens de reviews ook een veel beter product?

Ik twijfel alleen over de noise cancelling. Ik gebruik ze voor hardlopen, en fietsen (woon-werk). Veelal rustige trajecten maar toch, ik vind het een veiliger gevoel dat ik met mijn gewone AirPods toch nog wat omgevingsgeluid meekrijg. Iemand ervaring mee?

Ofwel de gewone AirPods 2 zo goedkoop mogelijk scoren..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 16:03
Darks schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:21:

Ik dacht eerst, AirPods 3, maar de prijs t.o.v. de AirPods 2 pro is niet zo heel veel verschil. Volgens de reviews ook een veel beter product?

Ik twijfel alleen over de noise cancelling. Ik gebruik ze voor hardlopen, en fietsen (woon-werk). Veelal rustige trajecten maar toch, ik vind het een veiliger gevoel dat ik met mijn gewone AirPods toch nog wat omgevingsgeluid meekrijg. Iemand ervaring mee?

Ik hardloop vaak met de Airpods pro 2. Je kan zelf kiezen of je de noice cancelling aan of uit zet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad

Als het qua prijs weinig scheelt zeker voor de pro’s gaan. Betere geluidskwaliteit en op de optie van NC

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pro is altijd fijn door noise cancelling… er is maar 1 ding om rekening mee te houden als je ze veel gebruikt op de fiets scoor ergens in een goede deal de Pro 1 of AirPods 3 als je geen noise cancelling hoeft. De pro 2 hebben een extra microfoon die op de fiets veel ruis veroorzaakt, de eerste pro hebben dat probleem niet dus op de fiets levert dat veel betere noise cancelling op.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 08:49

Ik heb de Pro2 nu een week of 6 en ben er super blij mee!
Als het waait en ik loop met de hond NC aan en weg is de wind. Groet je iemand, gaat gelijk het geluid zachter en de NC op transparantie.
Toppunt: zat zaterdag op de fiets met NC aan (ja, wind is dan niet volledig weg) en was aan het bellen. Andere kant merkt niet dat ik op de fiets zit, ik hoor auto’s wel langskomen, maar niet vervelend. Sirene van een kruisende politieauto komt gewoon perfect door, die worden er echt goed uitgefilterd.

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 13:55
Medetweakers,

Sinds een paar weken heb ik de AP Pro USB, daarvoor had ik de oude niet PRO versie van de APs.
Wat me opvalt is dat deze nieuwe AP Pro constant stroom lijken te trekken van de upload case.
Is dat normaal? De niet Pro versie leek dit niet te doen (kan me vergissen).
Na verloop van tijd is de case leeg maar ook de AP Pro's raken leeg.
Graag jullie ervaring/mening.

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLKGTrokBlYTGG-1PpePPuefJYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzy9z3vFAsm1YE0u4fOhh08f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

Quakie

quakelen

Ik heb sinds gisteren ook de pro 2 en zie dit helaas ook. Geen idee of het zo moet zijn.
Bij iPhone gaat laad teken weg bij 100%. Zou het hier ook verwachten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:34:
Medetweakers,

Sinds een paar weken heb ik de AP Pro USB, daarvoor had ik de oude niet PRO versie van de APs.
Wat me opvalt is dat deze nieuwe AP Pro constant stroom lijken te trekken van de upload case.
Is dat normaal? De niet Pro versie leek dit niet te doen (kan me vergissen).
Na verloop van tijd is de case leeg maar ook de AP Pro's raken leeg.
Graag jullie ervaring/mening.

.[Afbeelding]
De non- Pro versies hebben geen “vind mij” mogelijkheid.
Dat hebben de APP-2 wel. Dat vraagt wel continue stroom om zichtbaar te zijn.
Daarom het laadteken, ook al zijn de APP-2 helemaal opgeladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
pixels66 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:03:
[...]

Neem van mij aan dat hij vol zit met oorsmeer. Dit heeft iedereen wel eens. Wattenschijfje met alcohol erop. Je oordopje erop deppen (en dus niet het wattenschijfje op het dopje deppen, dan wordt ie te nat van binnen). Moet jij eens kijken wat een bak geluid er weer uit komt.
Ja, nieuwe tipjes gekocht bij Apple (2 paar voor 10 euro) en ze klinken weer als nieuw! Niet alleen is de balans hersteld, het geluid klinkt veel beter en noise cancelling doet het ook veel beter.
De oude tipjes waren inderdaad enigszins verstopt op het gaas :X Maar goed, dat kan ook wel na 2 jaar.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Iemand ervaring met het 'Serviceprogramma voor geluidsproblemen met AirPods Pro' waarbij de AirPods Pro ouder dan 3 jaar zijn?

Apple en Amazon (waar ik ze gekocht heb) geven aan niets te kunnen doen gezien: "Het programma biedt dekking voor getroffen AirPods Pro gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat."

Ik heb sinds een maand een ruis in mijn AirPods waardoor ik nu pas bij dat dergelijke serviceprogramma uit kom. Het zou spijtig zijn als ik nu nieuwe moet kopen; maar anderzijds voldoe ik niet aan hun voorwaarden (AirPods zijn van mei 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:43:
Iemand ervaring met het 'Serviceprogramma voor geluidsproblemen met AirPods Pro' waarbij de AirPods Pro ouder dan 3 jaar zijn?

Apple en Amazon (waar ik ze gekocht heb) geven aan niets te kunnen doen gezien: "Het programma biedt dekking voor getroffen AirPods Pro gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat."

Ik heb sinds een maand een ruis in mijn AirPods waardoor ik nu pas bij dat dergelijke serviceprogramma uit kom. Het zou spijtig zijn als ik nu nieuwe moet kopen; maar anderzijds voldoe ik niet aan hun voorwaarden (AirPods zijn van mei 2020).
Mijn Airpods Pro hadden deze ruis ook (werd steeds erger) en vielen officieel niet onder het serviceprogramma (informatie via chat), maar ze zeiden dat een bezoek aan de officiele winkel kon helpen. Ben naar de Apple Store in Amsterdam gegaan, en de medewerker kon ze alsnog uit 'coulance' vervangen door twee nieuwe dopjes.

Dus als het niet al te ver is, kun je een bezoekje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
disbehave schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Mijn Airpods Pro hadden deze ruis ook (werd steeds erger) en vielen officieel niet onder het serviceprogramma (informatie via chat), maar ze zeiden dat een bezoek aan de officiele winkel kon helpen. Ben naar de Apple Store in Amsterdam gegaan, en de medewerker kon ze alsnog uit 'coulance' vervangen door twee nieuwe dopjes.

Ja, deze ervaring heb ik ook. Geholpen in de winkel. Je kunt pech hebben, maar zeer zeker ook mazzel. Het is waarschijnlijk moeilijker voor ze om face to face te zeggen ‘“pech joh”. Ik gok dat de kans groter is dat je mazzel hebt. Maargoed. Geen garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
disbehave schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Goed om te horen, maar helaas, vanuit Limburg is dat, mede met de onzekerheid of ze deze wel/niet uit coulance vervangen, niet echt een reële optie. Toch bedankt :)

Twee chatmedewerkers van Apple, Amazon en onze lokale Amac (logisch, want daar heb ik ze niet gekocht) kunnen helaas niets betekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door robcoenen op 19-01-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Heb een nieuwe Mac en die connect steeds weer automatisch met m’n AirPods terwijl ik die alleen wil gebruiken op met m’n iPhone. Als ik in MacOS via Bluetooth de AirPods verwijder (Forget this device), vergeten alle apparaten met ditzelfde Apple ID de AirPods, dus ook de iPhone 🤌🏼

Wat ik dus wil is dat de Mac nooit connect met de AirPods en de iPhone wel. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
DJH schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
Heb een nieuwe Mac en die connect steeds weer automatisch met m’n AirPods terwijl ik die alleen wil gebruiken op met m’n iPhone. Als ik in MacOS via Bluetooth de AirPods verwijder (Forget this device), vergeten alle apparaten met ditzelfde Apple ID de AirPods, dus ook de iPhone 🤌🏼

Wat ik dus wil is dat de Mac nooit connect met de AirPods en de iPhone wel. Iemand een oplossing?
Je kan nog kiezen of ze automatisch moeten verbinden of alleen als ze door het laatst zijn verbonden met dat apparaat.

Als je ze nooit verbindt met je Mac kan je die laatste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23
robcoenen schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:43:

Heb je die ruis tijdens het afspelen of na koppelen totdat je geluid afspeelt? Ik heb nl. het laatste. Mijne zijn gekocht in april 2020..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Morpheus2003 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:27:
[...]

Heb je die ruis tijdens het afspelen of na koppelen totdat je geluid afspeelt? Ik heb nl. het laatste. Mijne zijn gekocht in april 2020..
Na het koppelen. Als ik ze aanzet dan de eerste 2 minuten zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Heb je ze inmiddels al gekocht? Ik zou voor de AirPods Pro 2 met USB-C gaan. Super product en als je geluid vanuit je omgeving wilt hebben, gebruik je de transparency mode of adaptive mode. Super tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 08:56
turkeyhakan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Heb je ze inmiddels al gekocht? Ik zou voor de AirPods Pro 2 met USB-C gaan. Super product en als je geluid vanuit je omgeving wilt hebben, gebruik je de transparency mode of adaptive mode. Super tof!
Ja, ik heb ze sinds een aantal weken.

Ben er zeer tevreden van;

Geluidskwaliteit is een stuk beter dan de oude AirPods, ik hoor bepaalde details voor het eerst in muziek die ik al heel vaak geluisterd heb.

Meestal gebruik ik de transparency mode tijdens het sporten, dat werkt ook prima. Enige wat een beetje 'raar' is, is als ik ze onder een muts draag nu in de winter, dan zorgt de wrijving soms voor wat storing. Maar daar let ik al niet echt meer op. Ik heb in ieder geval niet het gevreesde visbokaal-effect dat ik vroeger met in-ears wel eens had.

Verder is de gigantische batterijduur (in vergelijking met oude oortjes die na 25 min het voor bekeken hielden) ook zeer aangenaam.

[ Voor 5% gewijzigd door Darks op 21-01-2024 11:42 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Darks schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Enige wat een beetje 'raar' is, is als ik ze onder een muts draag nu in de winter, dan zorgt de wrijving soms voor wat storing. Maar daar let ik al niet echt meer op. Ik heb in ieder geval niet het gevreesde visbokaal-effect dat ik vroeger met in-ears wel eens had.
Dat komt doordat de microfoons op je oortjes het geluid doorgeven. Vandaar.. anders moet je noice cancelling helemaal uitzetten. Dan heb je er mogelijk geen last van (heb ze niet meer om het voor je te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

marapuru

db.

Sinds een maand of 3 heb ik de Airpods Pro 2 en ze bevallen opzich prima.

Maar vanochtend had ik plots iets vreemds. Ik luister muziek via Apple Music, airpods gekoppeld aan mijn Macbook. En er volgt een kort ruis-achtig geluid, waarna de muziek stopt met spelen.

De Airpods zijn nog wel verbonden met mijn laptop. Als ik op de zijkant 'klik', dan start de muziek ook weer.

Ik heb het topic al even doorgebladerd en gezocht, maar kon nog niet zo snel een antwoord vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik krijg donderdag de nieuwste AirPods Pro (USB-C) voor mijn verjaardag, maar de Belsimpel verkoopt ook met Lighting voor 5 euro duurder en 2021 model was 25 euro goedkoper.

Zelf heb ik al 2 jaar nep-AirPods Pro en deze doen het nog verassend goed, maar er gaat niets boven echte volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
AirPods Pro 2 zijn toch wel een stap voorwaarts t.o.v. de 1. Ook de omgevingsfilter is... Vrij bizar goed. Er stond een kat letterlijk in m'n oor te miauwen, niets van te horen aan de andere kant van de lijn. o0 Ook spraakgesprekken van derden (eg: op kantoor) worden vele malen beter weggefilterd. De Noise Cancellation vind ik vrijwel hetzelfde als op de 1, misschien net iets beter. De bass weergave is beter. De accuduur is beter. Automatisch muziek dempen en transparantie inschakelen als je zelf aan het praten bent is echter strontvervelend, zeker als je weleens in jezelf aan het praten bent tijdens het werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zelf heb ik nooit echte AirPods gehad, dus voor mij is het helemaal nieuw. Alleen nog 2 dagen wachten.

Update: Sinds vannacht/vandaag heb ik ze. Ze klinken een stuk beter dan de nep-AirPods, al zijn die ook niet slecht. Wat krast de oplaad-case alleen snel. Ik heb al 1 minikras te pakken.

Om verdere schade te voorkomen heb ik een leren hoes van Nomad voor mijn verjaardag gekregen. Het ziet er erg luxe uit moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTb5vK0ujJPI6KkJUgCFELzKUZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIVTw5Nx9znNTAWmGr5bY9Ie.jpg?f=fotoalbum_large
De andere AirPods Pro-oplaadcase is van ome Ali.

[ Voor 176% gewijzigd door syltheboy op 11-02-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Heeft iemand aanraders mbt de silicone eartips voor de pro (1e gen)?
Mijn huidige zijn zwaar aan vervanging toe en €10 betalen voor nieuwe bij Apple vind ik wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JimmyJoness schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:00:
Mijn huidige zijn zwaar aan vervanging toe en €10 betalen voor nieuwe bij Apple vind ik wat duur.
Als je dat te duur vindt zit er maar één ding op: op naar ome Ali en het uit China halen. :) Ze hebben silicone/foam combinatie dopjes die redelijk goed zijn die je kan proberen. Maten komen alleen wat slecht overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:56
Heb zelf een paar van Amazon gehaald nadat een silicone ear tip kapot ging. Zit prima, zeker voor de prijs. Was volgens mij een €5,- voor de drie maten samen.

Doen het goed, zeker als je bedenkt dat de AirPods (1gen) al wat ouder begint te worden. Is van het merk WOOKDYUK. Oftewel China import tot en met. Maar ja, kon helaas niet te lang wachten met de levering.
https://amzn.eu/d/bEPNaQe

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• La1974
Ga je nu serieus moeilijk doen over vijf euro (voor twee sets)? Koop de AirPods dan ook bij Ali ipv Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
La1974 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:53:
[...]

Ga je nu serieus moeilijk doen over vijf euro (voor twee sets)? Koop de AirPods dan ook bij Ali ipv Apple.
Haha echt hè, je hebt een goed product voor aardig wat geld, doe dan ook niet moeilijk over die paar euro extra voor origineel spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01
Hey mensen, ik heb mijn airpods 2 pro lang in en mijn linker oor gaat pijn doen. Voelt als een huid irritatie. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40

Aiii

何これ

Santee schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:30:
Hey mensen, ik heb mijn airpods 2 pro lang in en mijn linker oor gaat pijn doen. Voelt als een huid irritatie. Meer mensen die dit hebben?
Zat mensen die dit hebben ja, is heel normaal om een allergische reactie te hebben op synthetische stoffen. Of dat bij jou het geval is kunnen wij natuurlijk niet bepalen door ons computerbeeldscherm heen.

Ik zou zeggen als je er veel last van hebt dan koop wat Foam eartips van Comply en probeer of het daarmee beter is, wellicht helpt het.

Zo niet dan is het gewoon normale huidirritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-05 17:13
Ik heb Airpods Pro gen 2 sinds 10 maanden en de ANC doet het beduidend minder dan in het begin. De oordopjes zijn vrij van vuil, nieuwe tips maken geen verschil. Ingeleverd bij Apple voor reparatie en die zeggen doodleuk dat er niks afwijkends is gevonden waardoor ik €19,50 onderzoekskosten moet betalen.

Dit is het tweede paar waarbij dit gebeurt, ik ben er nu wel klaar mee, vooral met deze manier van afhandelen. Zijn er meer mensen die zo snel verslechtering van ANC ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:48
barbabientje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:01:
Ik heb Airpods Pro gen 2 sinds 10 maanden en de ANC doet het beduidend minder dan in het begin. De oordopjes zijn vrij van vuil, nieuwe tips maken geen verschil. Ingeleverd bij Apple voor reparatie en die zeggen doodleuk dat er niks afwijkends is gevonden waardoor ik €19,50 onderzoekskosten moet betalen.

Dit is het tweede paar waarbij dit gebeurt, ik ben er nu wel klaar mee, vooral met deze manier van afhandelen. Zijn er meer mensen die zo snel verslechtering van ANC ervaren?
Ik heb dezelfde ervaring, de ANC doet het naar mijn indruk niet meer zo goed als bij vroegere firmwares. Ik heb alle nieuwe leukigheden zoals gepersonaliseerd volume, gespreksdetectie, vermindering van hard geluid uitgezet, maar toch worden met name niet-constante geluiden zoals tikkende toetsenborden en gesprekken niet meer zo goed tegengehouden.
Zeker gezien de beperkte service van Apple, en maar 1 jaar garantie, ga ik persoonlijk volgende keer toch maar weer naar Sony of Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Zeker gezien de beperkte service van Apple, en maar 1 jaar garantie, ga ik persoonlijk volgende keer toch maar weer naar Sony of Samsung.
Er zit toch echt 2 jaar garantie op, dan misschien niet altijd rechstreeks bij apple, maar de reseller in nederland moet toch echt 2 jaar garantie bij het product aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
richards3 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:51:
[...]

Er zit toch echt 2 jaar garantie op, dan misschien niet altijd rechstreeks bij apple, maar de reseller in nederland moet toch echt 2 jaar garantie bij het product aanbieden.
Ik had het inderdaad over de fabrieksgarantie. Die is maar 1 jaar bij Apple (overigens bij al hun producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik heb er eens third party van amazon gekocht (omdat ik bezig was met andere aankopen en ze maar meegenomen heb). Op het eerste zicht geen verschil, en past prima, tot ik ze eens probeerde schoon te maken en dat roostertje er meteen uit viel. Zou ook niet willen dat zoiets onverhoopt in je oorkanaal valt en zich een weg naar binnen baant en ontstekingen veroorzaakt of zo, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Of-Aaargh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:49:

Dat kan je doen, maar uiteindelijk is er maar een type earbuds die echt lekker en 100% frictieloos werkt met apple, en dat zijn airpods. Je komt vanzelf wel weer terug. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dat onzinnige bluetooth pairing word ik leip van.

Dus dat is ook gewoon jammer van het geld. Het is gemakkelijker om de nadelen van airpods te accepteren, dan andere aankopen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbabientje
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-05 17:13
Amos_x schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Dat kan je doen, maar uiteindelijk is er maar een type earbuds die echt lekker en 100% frictieloos werkt met apple, en dat zijn airpods. Je komt vanzelf wel weer terug. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar dat onzinnige bluetooth pairing word ik leip van.

Dus dat is ook gewoon jammer van het geld. Het is gemakkelijker om de nadelen van airpods te accepteren, dan andere aankopen te doen.
Mja, ik heb ze gekocht voor de noise cancelling. Als dat binnen een jaar al niet meer naar wens werkt, vind ik het toch wel een duur grapje. Vooral als Apple van mening is dat er niks aan mankeert en het dus niet op de garantie verhaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Amos_x schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Ah dat snap ik, maar ik gebruik mijn oor/koptelefoons ook met niet-Apple apparatuur, en juist daar merk ik meer 'onzinnig bluetooth pairing gedoe'. Mijn Bose koptelefoon wisselt naadloos tussen mijn Iphone en Windows laptop, bijvoorbeeld, terwijl ik telkens de Airpods opnieuw moet koppelen met elk afzonderlijk apparaat als ik dat wil. Zolang je helemaal en uitsluitend in het Apple-ecosysteem zit werkt het prima, dat geef ik je na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Of-Aaargh schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:49:
[...]

Ah dat snap ik, maar ik gebruik mijn oor/koptelefoons ook met niet-Apple apparatuur, en juist daar merk ik meer 'onzinnig bluetooth pairing gedoe'. Mijn Bose koptelefoon wisselt naadloos tussen mijn Iphone en Windows laptop, bijvoorbeeld, terwijl ik telkens de Airpods opnieuw moet koppelen met elk afzonderlijk apparaat als ik dat wil. Zolang je helemaal en uitsluitend in het Apple-ecosysteem zit werkt het prima, dat geef ik je na.
Klopt, ik heb dan ook voornamelijk apple spul. Omgekeerd (airpods op windows pairen) moet je inderdaad ook niet willen, weet ik uit ervaring. Maar dat zijn dingen die ik een keer doe, en daarna nooit meer. Ofwel werkt het perfect, ofwel dring ik niet aan. Gedoe met tech die mij niet in de weg zou moet zitten, ben ik allergisch aan.

Dus apple met apple, allemaal prima. En voor de windows laptop heb ik een bedraadde set usb-c earpods van 20 euro voor teams en werk. Earpods: apple's beste product _/-\o_ (no joke, ideaal voor teams/voice calls)

@Kassad , ik geloof je best, maar zodra het niet lekker werkt, is het afgelopen. Als je de airpods 80% op apple gebruikt, en dan steeds moet force disconnecten uit windows, dan hoef ik het niet. Maakt dan niet uit wiens fout het is. Ik heb al vaker gezegd dat ik helemaal GEEN probleem heb met hoe apple het bluetooth protocol aangepast heeft en dichtgezet voor hun airpods. Ik weet dat je hier op tweakers moord en brand moet schreeuwen, maar het WERKT tenminste zoals iedere normale mens verwacht dat het werkt. Vlekkeloos. Itt de hel die bluetooth normaalgezien is. Ik had ooit zo'n logitech bluetooth receiver die op een versterker kon aangesloten worden. Deed iets gelijkaardig, heel agressief alle bluetooth inpikken (terwijl ik heel zelden muziek via de versterker wil luisteren). Meteen weggeknikkerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Amos_x op 19-02-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb mijn AirPods gekoppeld met mijn Windows laptop en dat werkt perfect. Wat je wel moet weten is dat Windows nogal agressief is qua Bluetooth koppelingen en dat je binnen Windows de koppeling handmatig moet verbreken voor het weer werkt op de iPhone. Maar dat is meer een Windows probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:37:
Ik heb mijn AirPods gekoppeld met mijn Windows laptop en dat werkt perfect. Wat je wel moet weten is dat Windows nogal agressief is qua Bluetooth koppelingen en dat je binnen Windows de koppeling handmatig moet verbreken voor het weer werkt op de iPhone. Maar dat is meer een Windows probleem.
Zo irritant - vooral als je Windows herstart...

Dus... nooit meer gekoppeld, doe alles via iPad / iPhone qua meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54

Quakie

quakelen

Jammer, had verwacht dat het bij de pro2 niet zou voorkomen. De air max zijn nl ook stuk minder met noise cancelation. In begin hoorde je echt niks meer.. nu laat hij best veel geluid nog door. Dit was toen gerelateerd aan patenten... ze mochten bepaalde manieren niet meer toepassen.

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid