• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-06 06:21
Beste allen, graag wil ik ook de Airpods kopen, ik ben echter aan het onderzoeken of ik voor de Airpod 3 of Pro ga, motivatie is de pasvorm en het in-ear ervaren.
Misschien een vreemde vraag maar weet iemand of ik airpods in de Apple winkel kan "ervaren"/in kan doen zonder direct te kopen?

Ik zou het zonde vinden als ik de Pro koop en ik het in-ear deel niet prettig vind..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:54
BaBoK schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:23:
Beste allen, graag wil ik ook de Airpods kopen, ik ben echter aan het onderzoeken of ik voor de Airpod 3 of Pro ga, motivatie is de pasvorm en het in-ear ervaren.
Misschien een vreemde vraag maar weet iemand of ik airpods in de Apple winkel kan "ervaren"/in kan doen zonder direct te kopen?

Ik zou het zonde vinden als ik de Pro koop en ik het in-ear deel niet prettig vind..
Ja dit kan. Heb ik ook gedaan. Wel bij een Apple Store. Ze maken alles vooraf en achteraf grondig schoon.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:29
Ik heb sinds 1,5 jaar de AirPods pro, en ongeveer 10 maanden terug zijn de oortjes vervangen binnen de garantie. Maar ik merk steeds meer dat ik de case ontzettend vaak moet opladen. Als de case en oortjes 100% zijn, en ik 3 keer twee uur heb gebeld, dan kan ik de case alweer opladen. Vooral irritant dat ik nu te vaak heb dat ze niet opgeladen zijn als ik ze nodig heb. De oortjes zelf houden het nog wel prima uit, maar vind het erg slecht van de case.. Met mn AirPods 1st gen was het ook drama, maar toen dacht ik nog het is de eerste generatie dus het zal wel beter zijn. Maar eigenlijk zijn al die oortjes na 1,5 tot twee jaar waardeloos en kan je nieuwe kopen

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:27
Ik erger mij op de Pro2’s heel erg aan dat het geluid meebeweegt. Als telefoon op tafel ligt en door huis loopt hoor je dan de muziek steeds draaien van verschillende kanten.

Ik heb “Volg iPhone” uit staan. Zie ik nog een instelling over het hoofd?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Dennisdn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:41:
Ik erger mij op de Pro2’s heel erg aan dat het geluid meebeweegt. Als telefoon op tafel ligt en door huis loopt hoor je dan de muziek steeds draaien van verschillende kanten.

Ik heb “Volg iPhone” uit staan. Zie ik nog een instelling over het hoofd?
Je kan de ruimtelijke audio op vast zetten. Dan trackt ‘ie je hoofd niet meer.

• Dennisdn
Rogar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:43:
[...]

Je kan de ruimtelijke audio op vast zetten. Dan trackt ‘ie je hoofd niet meer.
Waar kan ik dat vinden? Heb echt alles afgezocht maar zie die instelling nergens. Of moet ik hem dan eerst personaliseren? Want dat heb ik nooit gedaan.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:46
Dennisdn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Waar kan ik dat vinden? Heb echt alles afgezocht maar zie die instelling nergens. Of moet ik hem dan eerst personaliseren? Want dat heb ik nooit gedaan.
In controlcenter houdt je de volumebalk lang ingedrukt en zet je ‘m op ‘Fixed’ in plaats van ‘Head tracked’. Dezelfde toggle kan je vinden in de Settings bij je AirPods.

• Dennisdn
wardjj schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:55:
[...]

In controlcenter houdt je de volumebalk lang ingedrukt en zet je ‘m op ‘Fixed’ in plaats van ‘Head tracked’. Dezelfde toggle kan je vinden in de Settings bij je AirPods.
In de settings kan ik het niet vinden maar achter die volumebalk nu wel. Heel, heel erg veel dank!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 17:18
Zou iemand kunnen bevestigen dat je de airpods pro kan gebruiken op 2 toestellen tegelijkertijd? bv rechts op iphone 1 en links op iphone 2? Ik had dit nl ergens gelezen, geen idee of dit echt klopt

[Voor 3% gewijzigd door Eld0 op 30-03-2023 14:46]

• Poumelie
Eld0 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:46:
Zou iemand kunnen bevestigen dat je de airpods pro kan gebruiken op 2 toestellen tegelijkertijd? bv rechts op iphone 1 en links op iphone 2? Ik had dit nl ergens gelezen, geen idee of dit echt klopt
Euh, nee volgens mij kan dit niet. Misschien heb je gelezen dat je ze aan twee verschillende iphones kan koppelen, maar werd daarmee bedoeld dat je kunt switchen tussen telefoons. Tegelijk met links audio op het ene en rechts audio op het andere is mij nog nooit gelukt. Hij springt dan in zijn geheel over.

Of je hebt gelezen dat je kunt “splitten” maar ook dit betekent dat je de audio van één apparaat in zijn geheel door beide oortjes hoort. Zodat persoon b met dat ene rechteroortje hetzelfde hoort als persoon a met het linkeroortje.

https://www.macrumors.com...re-airpods-with-a-friend/

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 17:18
Poumelie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Euh, nee volgens mij kan dit niet. Misschien heb je gelezen dat je ze aan twee verschillende iphones kan koppelen, maar werd daarmee bedoeld dat je kunt switchen tussen telefoons. Tegelijk met links audio op het ene en rechts audio op het andere is mij nog nooit gelukt. Hij springt dan in zijn geheel over.

Of je hebt gelezen dat je kunt “splitten” maar ook dit betekent dat je de audio van één apparaat in zijn geheel door beide oortjes hoort. Zodat persoon b met dat ene rechteroortje hetzelfde hoort als persoon a met het linkeroortje.

https://www.macrumors.com...re-airpods-with-a-friend/
Bedankt voor de info.
Het was eerder een truk dan effectief ondersteund te zijn door Apple: https://discussions.apple.com/thread/250421119

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 19:57
Vraag: Hebben meerdere mensen last ervan dat hun airpods-pro niet meer willen verbinden met de Iphone ?
Toevallig had ik gisteren dit probleem en ik krijg ze niet meer gekoppeld. Heb al de case gereset, bluetooth uit/aan gezet op de iphone maar ook op een windows-laptop, maar de airpods worden niet gevonden.

Wat is nu het toeval; mijn collega heeft hetzelfde probleem. Kan het zijn dat er een foute update geweest is ?

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Eld0 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Bedankt voor de info.
Het was eerder een truk dan effectief ondersteund te zijn door Apple: https://discussions.apple.com/thread/250421119
Tja, dat het werkt is mooi meegenomen in dit geval. Maar kan mij persoonlijk niet indenken dat ik 50 meter van mijn huis af ga lopen om dit trucje toe te kunnen passen. Wellicht eenmalig om te testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:30
sjansen schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:48:
Vraag: Hebben meerdere mensen last ervan dat hun airpods-pro niet meer willen verbinden met de Iphone ?
Toevallig had ik gisteren dit probleem en ik krijg ze niet meer gekoppeld. Heb al de case gereset, bluetooth uit/aan gezet op de iphone maar ook op een windows-laptop, maar de airpods worden niet gevonden.

Wat is nu het toeval; mijn collega heeft hetzelfde probleem. Kan het zijn dat er een foute update geweest is ?
Hier nergens last van.
Zowel versie 1 als 2 niet

tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 17:33
Even een bumpje hier; heb mijn AirPods pro(1e gen) nu 3 jaar dus ze zijn redelijk geleefd. Nu heb ik het linkeroortje een klein beetje mishandeld(lees laten vallen) en zit er als ik luister via mijn iPhone 14 een vervelende kraak in. Dit had ik ook al met mijn Xr dus zat te denken nieuwe AirPods Pro aan te schaffen. Toevallig zit ik nu een beetje muziek te luisteren op mijn tv en dacht ik goh ik gooi mijn AirPods er even op. Ik heb nu dus 0.0 ruis/gekraak.. hoe dan? Dit is zowel zonder als met ANC. Dus daar ligt het naar mijn ervaring niet aan. Iemand wellicht een idee? Of toch gewoon wel door het vallen?? Firmware is up to date, software matig volgens mij alles uitgesloten.

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien gewoon toeval?

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 19:21

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb mijn Airpods 1e generatie net bij Apple gehad. Zijn van oktober 2020. In rechter oortje zat ook een kraak. Dit was erger bij bewegen en of praten. Vielen nog binnen verlengde garantie omdat dit blijkbaar een bekend probleem was bij de 1e generatie. Werden thuis opgehaald door koerier en ze zijn nu gerepareerd en terug gestuurd (of nieuwe ?). Echt top geregeld. Zit ook nieuwe Firmware op 5E133. Oortips moest je niet meesturen maar die zitten er ook nieuw op.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 19:54

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sinds kort de AP Pro (2022) in mijn bezit.

In de review had ik gelezen dat je ze zelfs mee kunt nemen naar een concert.

Bron. (AD) https://www.ad.nl/tech/de...-en-op-de-fiets~a916207c/

Nu ben ik vorige week naar een concert van Limp Bizkit geweest en zowel met NoiseCancelling aan of op de Transparant stand kan ik niet anders zeggen dat de muziek en "zang" zeer goed was te verstaan.

Het enige wat ik mij nu afvraag is of dat dit ook de gehoorbeschadiging voorkomt / verminder tegenover het gebruik van oordopjes die speciaal voor de concertgangers zijn bedacht.

Is er iemand die hier toevallig wat meer know how in heeft.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
jdwrist schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:20:

Het enige wat ik mij nu afvraag is of dat dit ook de gehoorbeschadiging voorkomt / verminder tegenover het gebruik van oordopjes die speciaal voor de concertgangers zijn bedacht.
Heeft de NY-Times eens een test mee gedaan. https://www.nytimes.com/w...pro-protect-your-hearing/
As you can see in the results above, any claim that the AirPods Pro’s adaptive transparency (hear-through) mode limits sound to 85 dB did not prove true in our testing. The earbuds did bring the 105 dB sound down to 95 dB, which is a big improvement over using no hearing protection at all.
Hij komt dus niet onder de 85, wat algemeen aangehouden wordt voor mogelijke gehoorschade. Geen vervanging voor echte concert-plugs natuurlijk die er speciaal voor ontworpen zijn en wellicht mooier geluid meegeven. Maar 105>95 is nog steeds een hele grote stap in de wereld van geluid.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 16-04-2023 09:35]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:49
jdwrist schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:20:

In de review had ik gelezen dat je ze zelfs mee kunt nemen naar een concert.

Bron. (AD) https://www.ad.nl/tech/de...-en-op-de-fiets~a916207c/

Nu ben ik vorige week naar een concert van Limp Bizkit geweest en zowel met NoiseCancelling aan of op de Transparant stand kan ik niet anders zeggen dat de muziek en "zang" zeer goed was te verstaan.

Is er iemand die hier toevallig wat meer know how in heeft.
Als je een Apple Watch hebt kan je zien hoeveel dB er gemeten wordt, dan kan je het aantal dB met en zonder vergelijken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 19:54

jdwrist

En het antwoord is koekje

Kassad schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:51:
[...]

Als je een Apple Watch hebt kan je zien hoeveel dB er gemeten wordt, dan kan je het aantal dB met en zonder vergelijken.
Ik heb een Apple Watch maar snap even niet in hoe dit verhoudt tot het wel of niet in hebben van je Pods Pro.

Ongeacht of dat ik ze wel of niet draag geeft de Watch aan wanneer er veel db’s gemeten worden.

Live youre Life and Enjoy every Day

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:49
jdwrist schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb een Apple Watch maar snap even niet in hoe dit verhoudt tot het wel of niet in hebben van je Pods Pro.

Ongeacht of dat ik ze wel of niet draag geeft de Watch aan wanneer er veel db’s gemeten worden.
Je kan op je Watch het aantal dB’s zien dat je AP’s afgeven in je oor, je kan dus zien wat het effect is van noice cancellation in een omgeving met veel lawaai.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Nol_NL
  • Laatst online: 09:01
Nog niemand enthousiast over de nieuwe firmware van de Airpods Pro 2 ?

Tot nu toe lijk ik geen problemen meer te hebben met de case en het laden. Komende tijd even in de gaten houden of dit stabiel blijft.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:05
Nol_NL schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:27:
Nog niemand enthousiast over de nieuwe firmware van de Airpods Pro 2 ?

Tot nu toe lijk ik geen problemen meer te hebben met de case en het laden. Komende tijd even in de gaten houden of dit stabiel blijft.
Ik wist nog geen eens dat er een nieuwe firmware was uitgebracht, ik let daar eigenlijk nooit op. Wat zijn de veranderingen/verbeteringen? En welke versie is het?

Update : ik zie dat mijn Airpods Pro 2 de meest recente firmware inmiddels ook heeft ontvangen. Het gaat om versie 5E133

Deze Youtube video geeft goede voorbeelden betreft de verschillen tussen de oudere versie en 5E133 :

YouTube: New AirPods Pro 2 Firmware 5E133 IMPROVES sound quality... 😲

[Voor 30% gewijzigd door Pierre_nr1 op 17-04-2023 16:40]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 12:54
Ik heb sinds een paar weken ook de AirPods Pro 2.....helemaal tevreden mee. Waar de gewone AirPods uit m'n oor vallen blijven deze goed zitten. Bij het passen van de eartips geven echter alle maten (behalve de XS) aan dat ze goed zitten, dus ik heb maar de medium genomen.

Wel een vraagje want ik merk soms dat de verbinding soms kraakt en onderbroken wordt en dat zowel ik als de andere kant slecht / niet te horen ben. Bel ik dan opnieuw, dan gaat het soms goed en soms niet. Dit probleem speelt eigenlijk alleen als ik bel via een 4G verbinding en dan ook soms een workout aan heb op mijn Apple Watch (series 2).

Mijn theorie is dat het kan liggen aan het volgende:
  • De Apple Watch vraagt tijdens een workout meer van de Bluetooth verbinding (locatie etc.) en de AirPods Pro gebruiken ook bluetooth.
  • Ik ben in een gebied met niet optimaal bereik (tussen de 1 en 3 streepjes). Dit kan het probleem echter niet zijn want zonder AirPods bellen gaat wel goed.
Het gekke is dat het afspelen van muziek altijd zonder problemen gaat. Nooit gekraak of andere verstoringen. Ik heb een iPhone 11 Pro trouwens. :)

Ik heb het nog niet echt goed getest met de laatste firmware, dus hopelijk lost dat ook iets op. Als ik via Wifi bel heb ik echt nooit problemen.

Heeft hier iemand ook deze ervaringen en wellicht een oplossing?

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 14:31
heho schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:03:
Ik heb mijn Airpods 1e generatie net bij Apple gehad. Zijn van oktober 2020. In rechter oortje zat ook een kraak. Dit was erger bij bewegen en of praten. Vielen nog binnen verlengde garantie omdat dit blijkbaar een bekend probleem was bij de 1e generatie. Werden thuis opgehaald door koerier en ze zijn nu gerepareerd en terug gestuurd (of nieuwe ?). Echt top geregeld. Zit ook nieuwe Firmware op 5E133. Oortips moest je niet meesturen maar die zitten er ook nieuw op.
Kan je meer beschrijven welke stappen je moest zetten om deze AirPods te vervangen?
Wordt er een bedrag gereserveerd op CC?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 19:21

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb gebeld met Apple support. Ze maken dan een support ticket aan (mits er nog garantie is natuurlijk) en sturen een koerier (UPS) langs. De koerier verpakt de airpods, dus je hoeft alleen de oortjes en de oplaadcase mee te geven. In mijn geval zat Pasen er tussen, maar op de dag dat de airpods bij Apple waren, zijn ze gerepareerd/vervangen en terug gestuurd. Kost niks

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
M0otje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:21:
[...]

Kan je meer beschrijven welke stappen je moest zetten om deze AirPods te vervangen?
Wordt er een bedrag gereserveerd op CC?
Gewoon een support afspraak met Apple maken, dan bellen ze je. Aangeven wat je probleem is, dan krijg je de vraag of je zelf langs een servicepoint wil of dat ze opgehaald moeten worden. Als dan blijkt dat het idd garantie is, dan krijg je gewoon nieuwe. Vinden ze dingen buiten de support, krijg je eerst een reparatievoorstel, met bijbehorende kosten. Die kan je overigens gewoon afwijzen en dan krijg je je Airpods gewoon weer kosteloos terug.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:37
Begint toch een beetje te kriebelen mijzelf te trakteren op Airpods Pro. Nu heb ik een paar dingen die mij nog tegen houden

1. De pasvorm. Op de bedrade oortjes die je vroeger kreeg bij Apple na heb ik geen merk gevonden die in mijn oren blijft zitten.. Sennheisers elk merk geprobeerd maar steeds net niet.. Omdat ik hem met fitness vooral gebruik bedt belangrijk

2. Hierom heb ik dus al jaren een JBL over ear koptelefoon. Het lijkt mij dat het geluid daarvan vaak beter hoort te zijn dan oortjes.. Maar hij is al wat jaren oud en de Airpods schijnen vrij goed te zijn. Ik luister heel erg veel harde muziek (hardstyle, hardcore, techno) met ontzettend veel bass en drops dus ben heel benieuwd hoe dat klinkt

En bij deze twee kan ik nog wel uitkomen door gewoon te bestellen bij Apple, te proberen en als het niet bevalt kan ik het terug sturen.. echter

Punt 3 is of ik misschien op dit punt niet beter kan wachten op de Pro 3.. Waar de 2 nu al een jaar of iets uit is? Maar waar ik bij iPhones enzo altijd wel weet wanneer het uitkomt (want is elk jaar gelijk) denk ik niet dat Airpods op diezelfde jaarlijkse cyclus zitten?

• Poumelie
dglavimans schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:53:
Begint toch een beetje te kriebelen mijzelf te trakteren op Airpods Pro. Nu heb ik een paar dingen die mij nog tegen houden

1. De pasvorm. Op de bedrade oortjes die je vroeger kreeg bij Apple na heb ik geen merk gevonden die in mijn oren blijft zitten.. Sennheisers elk merk geprobeerd maar steeds net niet.. Omdat ik hem met fitness vooral gebruik bedt belangrijk

2. Hierom heb ik dus al jaren een JBL over ear koptelefoon. Het lijkt mij dat het geluid daarvan vaak beter hoort te zijn dan oortjes.. Maar hij is al wat jaren oud en de Airpods schijnen vrij goed te zijn. Ik luister heel erg veel harde muziek (hardstyle, hardcore, techno) met ontzettend veel bass en drops dus ben heel benieuwd hoe dat klinkt

En bij deze twee kan ik nog wel uitkomen door gewoon te bestellen bij Apple, te proberen en als het niet bevalt kan ik het terug sturen.. echter

Punt 3 is of ik misschien op dit punt niet beter kan wachten op de Pro 3.. Waar de 2 nu al een jaar of iets uit is? Maar waar ik bij iPhones enzo altijd wel weet wanneer het uitkomt (want is elk jaar gelijk) denk ik niet dat Airpods op diezelfde jaarlijkse cyclus zitten?
Geen idee wanneer de 3 komen, maar mijn gevoel zegt dat dat wel even duurt. Is inderdaad geen jaarlijkse cyclus geweest tot nu toe.

Ik zou ze lekker proberen. Ik heb de airpods pro gen 1 gehad en geen dag spijt gehad. Vooral super fijn qua gebruikersgemak. Ik pak ze élke dag. Zelfs de pro gen 2 gekocht toen de pro gen 1 eigenlijk nog prima waren (en die doen het nog steeds prima, mijn vriend gebruikt ze). Dat volume verstellen via de oortjes is een nieuwe feature die ik al lang wilde en ook constant gebruik van maak die de nutteloze upgrade voor mij wel goed heeft gepraat :)

Bestellen dus. Heb ergens het idee dat gen 3 pas over een jaar of 2 komt.

• Gunth
heho schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:02:
Ik heb gebeld met Apple support. Ze maken dan een support ticket aan (mits er nog garantie is natuurlijk) en sturen een koerier (UPS) langs. De koerier verpakt de airpods, dus je hoeft alleen de oortjes en de oplaadcase mee te geven. In mijn geval zat Pasen er tussen, maar op de dag dat de airpods bij Apple waren, zijn ze gerepareerd/vervangen en terug gestuurd. Kost niks
Mag ik vragen wanner je die hebt gekocht?
Mijn airpods pro gekocht in oktober 2019.
Zijn netjes vervangen in mei 2020 wegens het gekende probleem.
Nu kraakt mijn rechter terug,zelfs veel slechter dan in 2020.
Terug bij coolblue binnen gestoken en die zegt geen garantie meer.
Dus sta je dan als consument, 4 jaar oud en ik mag ze in de vuilbak gooien of 75€ betalen voor een nieuwe.
Ga wel.nog eens bij apple zelf proberen maar hier in België zijn die niet zo sterk vertegenwoordigd

tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Gunth schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:20:
[...]

Dus sta je dan als consument, 4 jaar oud en ik mag ze in de vuilbak gooien of 75€ betalen voor een nieuwe.
Ga wel.nog eens bij apple zelf proberen maar hier in België zijn die niet zo sterk vertegenwoordigd
Je kunt het bij Apple proberen. Geef je weinig kans. Het verlengde vervangprogramma voor AirPods Pro geproduceerd voor mei 2020 is een paar maanden geleden afgelopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-06 14:03
Weet iemand hoe ik goed de echtheid van Airpods Pro 2 kan achterhalen? Ze worden te pas en te onpas op marktplaats aangeboden, met een aantal waarvan ik puur door de prijs alleen weet dat ze nep zijn.

Serienummer wordt regelmatig zelfs herkend door Apple, maar dan is de dekking verlopen, volgens mij is er gewoon een bekend serienummer op al die doosjes geplakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
hansvanhengel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:22:
Weet iemand hoe ik goed de echtheid van Airpods Pro 2 kan achterhalen? Ze worden te pas en te onpas op marktplaats aangeboden, met een aantal waarvan ik puur door de prijs alleen weet dat ze nep zijn.

Serienummer wordt regelmatig zelfs herkend door Apple, maar dan is de dekking verlopen, volgens mij is er gewoon een bekend serienummer op al die doosjes geplakt.
Toevallig gister nog een groot artikel over gelezen over de massale aantallen fake-airpods via o.a. TikTok:
https://9to5mac.com/2023/...rpods-tiktok-viral-scams/

Volgens de woordvoerder van Apple kun je het eigenlijk alleen nog zien aan de bouwkwaliteit als je hem in handen hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
hansvanhengel schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:22:

Je constatering is geheel juist. Aan de prijs is meestal al genoeg te merken dat het verdacht is, en er worden inderdaad serienummers gebruikt die bij Apple bekend zijn. Zelfs de facturen zijn in de meeste gevallen nep, en er wordt zelfs rond de €150,- gevraagd. Pure oplichting dus.

Ik heb zowel een setje originele Airpods Pro 2 als een setje nep Airpods Pro 2. De 'nepperds' heb ik op Marktplaats gekocht voor €35,-, dus ik wist dat ze nep waren. Maar ik wilde weten waar de verschillen nu precies inzaten.

- Noice-cancelling. Bij de nagemaakte is er een goed hoorbare ruis aanwezig als je geen muziek hebt opstaan. Ook is de noice cancelling van een hoorbaar lager niveau. De originele zijn zo goed als stil en houden extern geluid zeer goed tegen, de nagemaakte een stuk minder.
- Multi-connect. Je kan met de originele zeer eenvoudig switchen van b.v. iPhone naar iPad. Met de nagemaakte moet je iedere keer weer connecten als je van device switcht.
- Head tracking. De nagemaakte hebben wel vaste tracking maar geen head-tracking als je met je hoofd naar links en/of rechts draait.
- Dolby Atmos - klinkt stukken minder op de nagemaakte.

Ik moet wel zeggen, ze zijn erg goed nagemaakt. Vanaf de buitenkant zijn er eigenlijk geen verschillen te ontdekken. Het lettertype achterop de case is ietsje anders, maar dan moet je echt heel goed kijken. Het lastige is dat je eigenlijk de echte, originele moet hebben om te kunnen vergelijken.

Mijn advies is in ieder geval niet laten opsturen. Wees kritisch, en bij iedere vorm van twijfel....niet kopen!
De goede, oprechte verkopers(die er zeker ook zijn, maar helaas de grote minderheid) moeten dus onder de kwaden lijden.

Succes!

• Gunth
[...]

Haga schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:09:
[...]

Je kunt het bij Apple proberen. Geef je weinig kans. Het verlengde vervangprogramma voor AirPods Pro geproduceerd voor mei 2020 is een paar maanden geleden afgelopen.
Ff hier op terug komen en je had gelijk.
Vandaag contact gehad met support en ze kunnen niks meer doen.
Garantie is dus verlopen,apple medewerker gaf me gelijk maar kan niks doen,zeker omdat het meer dan gekend probleem is. |:(
Komt er dus op neer dat ik ze kan binnen steken en dan 75 euro betalen voor een nieuw oortje. 8)7
Heb ik wel een nieuw setje van een ander merk voor bv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 20:02
Poumelie schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:41:
[...]

Geen idee wanneer de 3 komen, maar mijn gevoel zegt dat dat wel even duurt. Is inderdaad geen jaarlijkse cyclus geweest tot nu toe.

Ik zou ze lekker proberen. Ik heb de airpods pro gen 1 gehad en geen dag spijt gehad. Vooral super fijn qua gebruikersgemak. Ik pak ze élke dag. Zelfs de pro gen 2 gekocht toen de pro gen 1 eigenlijk nog prima waren (en die doen het nog steeds prima, mijn vriend gebruikt ze). Dat volume verstellen via de oortjes is een nieuwe feature die ik al lang wilde en ook constant gebruik van maak die de nutteloze upgrade voor mij wel goed heeft gepraat :)

Bestellen dus. Heb ergens het idee dat gen 3 pas over een jaar of 2 komt.
Ik verwacht eigenlijk op korte termijn een update van de case met USB-C. Beetje zelfde idee als met de draadloos oplaadbare case, wat ook geen update was van de oortjes zelf.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 22:52

Grin

Ride si sapis.

[...]

Is toch een prima regeling?
Ze zijn vier jaren oud hè, voor een product als oordopjes die je te pas/onpas gebruikt.
75 euro voor een nieuwe is m.i. een zeer schappelijke oplossing.

Ik had trouwens niet die 75 euro betaald maar gewoon APP2 gekocht; heb je veel meer plezier van.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Poumelie
Grin schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Ze zijn vier jaren oud hè, voor een product als oordopjes die je te pas/onpas gebruikt.

Ik had trouwens niet die 75 euro betaald maar gewoon APP2 gekocht; heb je veel meer plezier van.
Mee eens. 4 (vier!) jaar gebruikt en dan 75 euro voor een nieuwe vind ik een het hele nette oplossing. En ja je kunt een setje kopen van een ander merk maar ik airpods pro zijn naar mijn mening moeilijk te evenaren. Zou overigens ook voor de APP2 gaan.

[Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 11-05-2023 16:37]

• Gunth
Grin schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Poumelie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Mee eens. 4 (vier!) jaar gebruikt en dan 75 euro voor een nieuwe vind ik een het hele nette oplossing. En ja je kunt een setje kopen van een ander merk maar ik airpods pro zijn naar mijn mening moeilijk te evenaren. Zou overigens ook voor de APP2 gaan.
Ieder zijn mening natuurlijk maar ik heb een andere mening :)
Ik kan 75euro betalen en volgende maand gaat er R ook stuk,kan ik mss het nog eens betalen en heb ik een nieuw setje in een oud doosje 8)7
Zeker omdat het meer dan een gekend probleem is bij Apple
Blijkbaar is het normaal dat dingen na 4j afgeschreven zijn.
Voor mij is het een kwestie van principe,had meer verwacht van apple zijn garantie beleid waar ik altijd over hoor.
Is de 2de keer op 20j dat ik het nodig heb en dan nog voor het zelfde item.
Ik heb trouwens de APP2 sinds launch.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Even naar mijzelf redeneren: ik zou niet eens de moeite nemen om iets op een forum te typen voor dit '75 euro probleem'.
En met de APP2 in bezit - plus een halve audio winkel gezien je signature - al helemaal niet. Maar ieder zijn ding.

[Voor 4% gewijzigd door Grin op 11-05-2023 22:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dominiquee
  • Laatst online: 26-05 21:07
Hi! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Vorige week was ik mijn airpods vergeten in de fitness maar godzijdank had iemand ze gevonden. Nu blijkt wel dat diegene onze case en een pod heeft omgewisseld. Ik krijg mijn airpods (eentje is sws van mij) nu niet meer verbonden. Ik heb ze al gereset maar zonder resultaat. Weet iemand hier wat ik kan doen? 😊

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisdn
Dominiquee schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:23:
Hi! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Vorige week was ik mijn airpods vergeten in de fitness maar godzijdank had iemand ze gevonden. Nu blijkt wel dat diegene onze case en een pod heeft omgewisseld. Ik krijg mijn airpods (eentje is sws van mij) nu niet meer verbonden. Ik heb ze al gereset maar zonder resultaat. Weet iemand hier wat ik kan doen? 😊
Degene weer opzoeken die waarschijnlijk met hetzelfde probleem zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poumelie
Als je googled op ‘connect replacement airpod’ moet het lukken. Maar zou inderdaad eerder diegene opsporen en weer terugruilen, tenzij je geen idee hebt wie het is natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 09:01
Erg prettig dat er weer 1 terug is natuurlijk, maar wel bijzonder dat er op een of andere manier een wisseltruc heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:22
Ik ben dus gescammed bij de aankoop van Airpods Pro 2nd gen. Het leek allemaal legit: een factuur, een gesealed doosje…een serienummer dat zelfs garantie tot april 2024 laat zien. De stickers op het doosje kloppen met echte exemplaren (ik heb ook ‘echte’ Airpods). Geen spelfouten oid.
Maar wat me deed twijfelen is hoe het kabeltje in het doosje zat. De kartonnetjes zaten er wat slordig omheen, zonder van die ‘lipjes’. Toen ben ik echt goed gaan kijken. Het bakje waar de case in ligt is van plastic en niet van karton, wat bij de Apple exemplaren altijd wel zo is.
De case en de oordopjes zijn niet van echt te onderscheiden. Ze verbinden goed met de iPhone 14. Er verschijnt geen foutmelding, zoals onder ios 16 wel zou moeten als er fakes worden gekoppeld. De case laadt op via lightning en ook draadloos, op de Magsafe lader. Maar er vallen wat zaken op.
Zo is het niet mogelijk om de firmware te updaten. Volgens de instellingen is de huidige versie 5B59, maar er is inmiddels een nieuwe versie. Ook is het niet mogelijk om de geluiden die de case maakt, uit te zetten. De optie is er simpelweg geheel niet.
Verder maakt de ANC een ruisend geluid als er geen muziek wordt afgespeeld.
De grootste dead giveaway is echter dat ik er eentje liet vallen uit mijn oor. En de bovenkant kwam los. Ik kon hem wel weer vastklikken. Mijn echte Airpods zijn ontelbare keren keihard gevallen en vlogen nooit uit elkaar…
Ik heb een dure les van € 165,- geleerd en zal nooit meer niet via Apple of een reseller iets kopen van Apple…

[Voor 32% gewijzigd door lamaris op 17-05-2023 20:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gewoon contact opnemen met Apple, je hebt toch garantie enzo? Tenminste, dat staat in het screenshot.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pierre_nr1
lamaris schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:23:
Ik ben dus gescammed bij de aankoop van Airpods Pro 2nd gen. Het leek allemaal legit: een factuur, een gesealed doosje…een serienummer dat zelfs garantie tot april 2024 laat zien. De stickers op het doosje kloppen met echte exemplaren (ik heb ook ‘echte’ Airpods). Geen spelfouten oid.
Maar wat me deed twijfelen is hoe het kabeltje in het doosje zat. De kartonnetjes zaten er wat slordig omheen, zonder van die ‘lipjes’. Toen ben ik echt goed gaan kijken. Het bakje waar de case in ligt is van plastic en niet van karton, wat bij de Apple exemplaren altijd wel zo is.
De case en de oordopjes zijn niet van echt te onderscheiden. Ze verbinden goed met de iPhone 14. Er verschijnt geen foutmelding, zoals onder ios 16 wel zou moeten als er fakes worden gekoppeld. De case laadt op via lightning en ook draadloos, op de Magsafe lader. Maar er vallen wat zaken op.
Zo is het niet mogelijk om de firmware te updaten. Volgens de instellingen is de huidige versie 5B59, maar er is inmiddels een nieuwe versie. Ook is het niet mogelijk om de geluiden die de case maakt, uit te zetten. De optie is er simpelweg geheel niet.
Verder maakt de ANC een ruisend geluid als er geen muziek wordt afgespeeld.
De grootste dead giveaway is echter dat ik er eentje liet vallen uit mijn oor. En de bovenkant kwam los. Ik kon hem wel weer vastklikken. Mijn echte Airpods zijn ontelbare keren keihard gevallen en vlogen nooit uit elkaar…
Ik heb een dure les van € 165,- geleerd en zal nooit meer niet via Apple of een reseller iets kopen van Apple…[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Maar bij een prijs van €165,- moeten er toch alarmbellen afgaan, lijkt mij. Maar ik vind het erg vervelend voor je, echt balen.

En helaas doet Marktplaats helemaal niets tegen dit soort oplichtingspraktijken. Ik heb ze al vaak een melding gestuurd hierover, maar zonder enig resultaat.

Het enige advies wat ik kan geven, koop bij een erkende reseller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poumelie
Pierre_nr1 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Maar bij een prijs van €165,- moeten er toch alarmbellen afgaan, lijkt mij. Maar ik vind het erg vervelend voor je, echt balen.

En helaas doet Marktplaats helemaal niets tegen dit soort oplichtingspraktijken. Ik heb ze al vaak een melding gestuurd hierover, maar zonder enig resultaat.

Het enige advies wat ik kan geven, koop bij een erkende reseller.
Mijn eerste reactie was ook dat de allergrootste dead giveaway toch moest zijn dat die prijs 165 euro is.. wel echt balen dit.

• Dennisdn
Ergens ook weer best knap. In een iets verder hier naar boven gelinked stuk geeft zelfs een Apple medewerker aan het verschil (bijna) niet meer te kunnen zien. Op die foto van de onderkant zijn zelfs de plakstrips identiek aan mijn echte. Vroeger waren er nog wel eens urban legends dat fabrieken nog stiekem een weekje bleven doordraaien als de échte batch klaar was. Je zou het hier bijna gaan denken....

• Pierre_nr1
Dennisdn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:06:
Ergens ook weer best knap. In een iets verder hier naar boven gelinked stuk geeft zelfs een Apple medewerker aan het verschil (bijna) niet meer te kunnen zien. Op die foto van de onderkant zijn zelfs de plakstrips identiek aan mijn echte. Vroeger waren er nog wel eens urban legends dat fabrieken nog stiekem een weekje bleven doordraaien als de échte batch klaar was. Je zou het hier bijna gaan denken....
Nee, dat is zeker niet zo. Ondanks dat ze qua looks hetzelfde zijn, zijn ze kwalitatief een heel stuk minder. Er zitten duidelijk andere componenten in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:26
Stickers op de zijkant zien d'r anders uit dan op mijn doosje.
Bij mij de helft vd tekst op links, en juist meer tekst en logo's rechts.
Kan zijn dat nieuwere 2's andere stickers hebben natuurlijk.

• Pierre_nr1
matthijst schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:29:
Stickers op de zijkant zien d'r anders uit dan op mijn doosje.
Bij mij de helft vd tekst op links, en juist meer tekst en logo's rechts.
Kan zijn dat nieuwere 2's andere stickers hebben natuurlijk.
Er zijn meerdere verschillen, waarvan de meeste subtiel zijn. Bijvoorbeeld de tekst achterop de wireless case is op de 'nepperds' ietsje verder uitgerekt en ietsje donkerder van kleur. En nog een opvallend verschil, de 'nepperds' kunnen maar met 1 device tegelijk verbonden zijn, dus switchen tussen een iPhone en iPad is niet mogelijk. Er is ook een goed hoorbare ruis als je noice-cancelling aan hebt staan.

Het zijn dus duidelijk heel andere componenten dan de originele. Uiterlijk bijna hetzelfde, maar van binnen zeker niet.

• Harry_Nak
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Kan je ook ergens in iOS die meldingen uitzetten dat de AirPods zijn verbonden?
Nu zie ik bij elk iOS  apparaat dat ik gebruik steeds die melding verschijnen.

(Op macOS wel gelukt om uit te zetten)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Nee, dat is zeker niet zo. Ondanks dat ze qua looks hetzelfde zijn, zijn ze kwalitatief een heel stuk minder. Er zitten duidelijk andere componenten in.
Ik doel dan ook op het uiterlijk tot je ze in handen hebt. Deze setjes gaan voor 30 euro rond op TikTok. Daar kan Apple de originele onderdelen nog niet eens voor inkopen, laat staan produceren.

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 22:22
Poumelie schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Mijn eerste reactie was ook dat de allergrootste dead giveaway toch moest zijn dat die prijs 165 euro is.. wel echt balen dit.
Ze zijn al te nieuw te koop voor € 220,-. Ik meen dat deze een tijdje gratis werden geleverd bij een aankoop met studentenkorting. Ik kan me voorstellen dat ze in een dergelijk worden verkocht wegens overcompleet. Dan kan je toch niet de volle mep vragen. Dan moet er echt wel iets af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

lamaris schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Ze zijn al te nieuw te koop voor € 220,-. Ik meen dat deze een tijdje gratis werden geleverd bij een aankoop met studentenkorting. Ik kan me voorstellen dat ze in een dergelijk worden verkocht wegens overcompleet. Dan kan je toch niet de volle mep vragen. Dan moet er echt wel iets af.
Ja, 229 en echt sinds kort pas...
165 euro vind ik in dit geval een schoolvoorbeeld van leergeld. Maar mijn punt blijft staan: je hebt garantie dus neem contact op met Apple.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pierre_nr1
Grin schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:52:
[...]

Ja, 229 en echt sinds kort pas...
165 euro vind ik in dit geval een schoolvoorbeeld van leergeld. Maar mijn punt blijft staan: hij heeft garantie dus neem contact op met Apple.
Garantie op een nep-artikel met een nep-factuur en een nep-serienummer? Geen schijn van kans.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:56:
[...]

Garantie op een nep-artikel met een nep-factuur en een nep-serienummer? Geen schijn van kans.
Waaruit blijkt dat?
Zoals ik het zie -op basis van de posts en screenshots- zijn dit allemaal vermoedens. Feit is dat iOS meldt dat deze APP2 in garantie zitten. Gewoon sec de gebreken noemen, laat Apple hier de conclusies trekken (dat het evt. namaak is).

• Pierre_nr1
Grin schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Waaruit blijkt dat?
Zoals ik het zie -op basis van de posts en screenshots- zijn dit allemaal vermoedens. Feit is dat iOS meldt dat deze APP2 in garantie zitten. Gewoon sec de gebreken noemen, laat Apple hier de conclusies trekken (dat het evt. namaak is).
Ik zou het zeker doen, en van Apple te horen krijgen dat ze nep zijn. Maar mijn conclusie blijft hetzelfde, geen schijn van kans. Vermoedens? Nee, de feiten spreken voor zich, ze zijn 100% nep.

@lamaris Wat staat er op de factuur? Waar en wanneer zijn ze 'gekocht'?

[Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 18-05-2023 16:34]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Pierre_nr1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:33:
[...]

Ik zou het zeker doen, en van Apple te horen krijgen dat ze nep zijn. Maar mijn conclusie blijft hetzelfde, geen schijn van kans. Vermoedens? Nee, de feiten spreken voor zich, ze zijn 100% nep.

@lamaris Wat staat er op de factuur? Waar en wanneer zijn ze 'gekocht'?
Welke feiten?
Ik probeer niet bij de hand te zijn maar ik zie dat nergens onomstotelijk aangetoond, alleen goede vermoedens. We hebben m.i. geen feit waardoor ze 100% zeker nep zijn. Wel het feit dat iOS meldt dat ze in garantie zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pierre_nr1
Grin schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:40:
[...]

Welke feiten?
Ik probeer niet bij de hand te zijn maar ik zie dat nergens onomstotelijk aangetoond, alleen goede vermoedens. We hebben m.i. geen feit waardoor ze 100% zeker nep zijn. Wel het feit dat iOS meldt dat ze in garantie zitten.
Laten we er geen discussie van maken en @lamaris zelf laten beslissen wat er mee te doen.

Ik zou het inderdaad bij Apple aanmelden en zekerheid krijgen of ze inderdaad nep zijn. Ik heb dat ook gedaan met mijn nep Airpods Pro 2, waarvan ik wist dat ze nep waren. Het antwoord van Apple was dat ze veel meldingen hierover ontvangen en dat ze mij adviseerden aangifte te doen en het tevens bij Markplaats te melden.

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:00
Zojuist de AirPods Pro 2 besteld. Ik zie in dit topic dat ik 3 jaar geleden een poging heb gedaan met de eerste generatie. Die gingen retour want pasten niet.

Ben benieuwd of de 2e generatie wel goed blijft zitten. Ik heb nogal lastige oren, blijkbaar ;)

stats.fm/ericafterdark | letterboxd.com/ericafterdark

• Poumelie
Eiríkr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:17:
Zojuist de AirPods Pro 2 besteld. Ik zie in dit topic dat ik 3 jaar geleden een poging heb gedaan met de eerste generatie. Die gingen retour want pasten niet.

Ben benieuwd of de 2e generatie wel goed blijft zitten. Ik heb nogal lastige oren, blijkbaar ;)
Er zit geen verschil in de pasvorm tussen die pro gen 1 en pro gen 2, toch?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Poumelie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:02:
[...]

Nope. Bij de gen 2 zit alleen een extra pasvorm dacht ik.

[Voor 11% gewijzigd door Davidas op 31-05-2023 21:12]

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:23
Dat is alles, heb zelf ook de Gen 2 besteld.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• Eiríkr
Poumelie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:02:
[...]

Hm, ok. Dan kan het weleens uitlopen op een deceptie. We gaan het zien morgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:57
Eiríkr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Hm, ok. Dan kan het weleens uitlopen op een deceptie. We gaan het zien morgen.
Ik had er de eerste dagen ook moeite mee. Enerzijds wennen, anderzijds enkele keren de dopjes gewisseld. Wat blijkt, voor beide oren gebruik ik een andere maat en nu zit het top(links M, rechts S).

Wie weet heb je er wat aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
pixels66 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:10:
[...]

Ik had er de eerste dagen ook moeite mee. Enerzijds wennen, anderzijds enkele keren de dopjes gewisseld. Wat blijkt, voor beide oren gebruik ik een andere maat en nu zit het top(links M, rechts S).

En vergeet de pasvormtest niet te doen, ook erg accuraat.

https://support.apple.com/nl-nl/HT210633

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eiríkr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:17:

Ik heb ook pas geluk sinds Pro 2 met XS tips, dus er is hoop! Heb alleen wel het gevoel dat ik tegenwoordig meer wind van met ANC dan in het begin. Maar dat fenomeen lees ik vaker.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Eiríkr
pixels66 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:10:
[...]

Goede tip!

• Eiríkr
THE_BASE schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:35:
[...]

Ik heb ook pas geluk sinds Pro 2 met XS tips, dus er is hoop! Heb alleen wel het gevoel dat ik tegenwoordig meer wind van met ANC dan in het begin. Maar dat fenomeen lees ik vaker.
En anders moet ik misschien eens kijken naar andere tips? Zo te zien zijn er een hoop te koop die wellicht wel passen.

Hoe dan ook, vandaag eerst maar eens proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik heb laatst de NC van m'n Airpods weer "hersteld": het zwarte gaas van de microfoons was enigszins verstopt. Ik heb er meerdere keer een plakbandje overheen gedaan en weer los gedaan om het er zo af te krijgen en de NC is beter geworden. Op eigen risico nadoen uiteraard. Ik zou geen duct tape gebruiken iig.

[Voor 16% gewijzigd door Menesis op 01-06-2023 09:42]

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:57
Menesis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:41:
Ik heb laatst de NC van m'n Airpods weer "hersteld": het zwarte gaas van de microfoons was enigszins verstopt. Ik heb er meerdere keer een plakbandje overheen gedaan en weer los gedaan om het er zo af te krijgen en de NC is beter geworden. Op eigen risico nadoen uiteraard. Ik zou geen duct tape gebruiken iig.
Mooi dat dat werkt, ik dep altijd met wat schoonmaak alcohol op een wattenchijfje. Het schijfje omlaag houden en de oordopjes van bovenaf erop drukken zodat er geen alcohol in de oortjes loopt. Werkt tot nu toe goed als je het met beleid doet.

• Eiríkr
Helaas, ook de AirPods Pro 2 passen niet. Tips maakt niet uit, mijn oren zijn gewoon vreemd :P

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
Eiríkr schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:20:
Helaas, ook de AirPods Pro 2 passen niet. Tips maakt niet uit, mijn oren zijn gewoon vreemd :P
Een vriend had speciale gegoten opzetstukjes laten maken. Werken ook gelijk als fancy oordopjes voor concerten.

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Eiríkr
Menesis schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:04:
[...]

Een vriend had speciale gegoten opzetstukjes laten maken. Werken ook gelijk als fancy oordopjes voor concerten.
Zou je eens willen vragen waar en wat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Poumelie
Eiríkr schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:20:
Te verwachten. Maar jammer… mijn airpods en ik zijn al jaren allerbeste vrienden en dat gun ik iedereen. Ik heb oprecht nog nooit een stukje techniek zó fijn gevonden (ok mijn robotstofzuiger misschien, maar die misdraagt zich ook regelmatig en dat doen mijn airpodjes nooit 😂). Hopelijk vind je nog eens een oplossing voor dat ze passen in je ‘vreemde oren’.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:23
Heb ze ook binnen, mij passen ze wel. Geluid is naar verwachting beter dan gedacht.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee