Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:50:
[...]

Vreemd, ik moest toch echt 99€ kosten betalen voor express replacement op mijn iPhone (Ipv 29€ accidental)

Nog vreemder dat Apple dit niet zelf aanbiedt aan de telefoon bedenk ik me nu. UPS is hier nu al 6x langs geweest zonder dat t issue verholpen is…
Is ook alleen gratis bij garantie klusje. Accidental via express replacement is altijd 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

richards3 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:24:
[...]

Is ook alleen gratis bij garantie klusje. Accidental via express replacement is altijd 99 euro.
Bedankt voor de tip, vervangend apparaat is nu via ER naar me onderweg.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg Audio Delen niet voor elkaar met twee AirPods Pro 2 en Apple TV 4K 2021. Klopt het dat het niet werkt?

https://forums.macrumors....nd-airpods-pro-2.2362198/

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-06 18:45
Gekke vraag misschien maar ik ben tevens benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb in november 2019 nieuwe Airpods Pro Gen 1 gekocht. Mijn ervaringen destijds waren dat het ANC perfect werkte. Afgelopen zomer zijn deze door Apple onder garantie vervangen door nieuwe. Ondanks het feit dat pasvorm test goed uitpakt vind ik ANC momenteel toch niet zo goed als in 2019.

Vandaag zijn de 3 jaar oude AP Gen 1 van mijn vriendin onder garantie vervangen door Coolblue voor nieuwe Gen 1. (Apple repair programma) Zij heeft nu dezelfde ervaring met haar Airpods.

Mijn hypothese: Apple heeft de ANC bij Gen 1 software matig aangepast ten faveure van AP Gen 2. Om Gen 2 beter tot zijn recht te laten komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeuvie op 16-12-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jeuvie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:39:
Gekke vraag misschien maar ik ben tevens benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb in november 2019 nieuwe Airpods Pro Gen 1 gekocht. Mijn ervaringen destijds waren dat het ANC perfect werkte. Afgelopen zomer zijn deze door Apple onder garantie vervangen door nieuwe. Ondanks het feit dat pasvorm test goed uitpakt vind ik ANC momenteel toch niet zo goed als in 2019.

Vandaag zijn de 3 jaar oude AP Gen 1 van mijn vriendin onder garantie vervangen door Coolblue voor nieuwe Gen 1. (Apple repair programma) Zij heeft nu dezelfde ervaring met haar Airpods.

Mijn hypothese: Apple heeft de ANC bij Gen 1 software matig aangepast ten faveure van AP Gen 2. Om Gen 2 beter tot zijn recht te laten komen.
Ik denk eerder dat je brein langzaamaan went aan de ANC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:19
Het gekke is dat ik het idee heb de de ANC weer ‘harder is gezet’ met de laatste update.. ik heb ook gen1’s en merk dat ik de laatste weken weer meer stilte heb in dezelfde situaties. Ik weet wel zeker dat de ANC de afgelopen jaren minder is geworden, bijvoorbeeld auto’s klonken in het begin dat ik ze had als Jetson’s auto’s als ze voorbij reden en dat is echt niet meer zo.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

Quakie

quakelen

Het is ook getest (rtings geloof ik ) en ze zijn duidelijk minder goed in ANC dan oudere firmwares. Dit is hetzelfde als met de Max.
Ik gebruik de Max alleen op kantoor dus heb soort gelijk geluiden om mij heen en die worden nu niet meer gefiltered.
De een zegt door komst nieuwere modellen en andere door patenten kwestie.....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dit weekend Pro2's in gebruik genomen nadat een medetweaker er in het levertijdentopic op hintte dat ze bij Bol in de aanbieding waren voor 259 euro. Ik wilde ze al een tijd maar had geen haast en had met BlackFriday al wel een pricealert ingesteld op 250. Ik kom van de gewone Airpods af en dacht altijd: "Het verschil zal in de praktijk vast niet eens merkbaar zijn. Als ze kapot gaan dán mogen er pro's komen..".

Maar ze gaan niet kapot.... Had iemand niet even kunnen vertellen dat het verschil tussen gewone en Pro's zooó groot is? Dan had ik ze al veel eerder van mijzelf mogen kopen >:)

Lang verhaal kort: mocht een twijfelende upgrader tegen deze post aan lopen: Doen!

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 18-12-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:25
Dennisdn schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:16:
Dit weekend Pro2's in gebruik genomen nadat een medetweaker er in het levertijdentopic op hintte dat ze bij Bol in de aanbieding waren voor 259 euro. Ik wilde ze al een tijd maar had geen haast en had met BlackFriday al wel een pricealert ingesteld op 250. Ik kom van de gewone Airpods af en dacht altijd: "Het verschil zal in de praktijk vast niet eens merkbaar zijn. Als ze kapot gaan dán mogen er pro's komen..".

Maar ze gaan niet kapot.... Had iemand niet even kunnen vertellen dat het verschil tussen gewone en Pro's zooó groot is? Dan had ik ze al veel eerder van mijzelf mogen kopen >:)

Lang verhaal kort: mocht een twijfelende upgrader tegen deze post aan lopen: Doen!
Ze zijn zelfs al tweemaal voor 239 in de aanbieding geweest bij Ochoma. Fijne dingen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
La1974 schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:38:
[...]

Ze zijn zelfs al tweemaal voor 239 in de aanbieding geweest bij Ochoma. Fijne dingen ja!
Die heeft ze nu ook voor 250 in de aanbieding. Bij dat soort partijen ben ik zelf altijd een beetje bang voor grijze import zoals waarmee Belsimpel ook nog wel eens onder de prijzen kan zitten. Geen idee hoor of het zo is en of het uberhaupt iets uit maakt om grijze import te krijgen.

Wel een leuke site trouwens, eens kijken of ze nog meer leuke dingen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dennisdn schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:16:

Waarin schuilt bij jou dan het giga verschil? Ik merk namelijk nauwelijks verschil ;) ik ervaar beiden redelijk qua ANC en neutraal qua geluid. Enige echte upgrade vind ik de find my functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tomba schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:52:
[...]

Waarin schuilt bij jou dan het giga verschil? Ik merk namelijk nauwelijks verschil ;) ik ervaar beiden redelijk qua ANC en neutraal qua geluid. Enige echte upgrade vind ik de find my functionaliteit.
Ik doel op het verschil met de non-pro AirPods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:47:
[...]

Die heeft ze nu ook voor 250 in de aanbieding. Bij dat soort partijen ben ik zelf altijd een beetje bang voor grijze import zoals waarmee Belsimpel ook nog wel eens onder de prijzen kan zitten. Geen idee hoor of het zo is en of het uberhaupt iets uit maakt om grijze import te krijgen.

Wel een leuke site trouwens, eens kijken of ze nog meer leuke dingen hebben :)
Ik kan je geruststellen. Het klopt allemaal bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Patrick22221 op 18-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:48
Mijn AirPods Pro eerste generatie kraakt en ruist aan de rechterkant. Dit gebeurt alleen als ik hem in doe. Daarna moet ik hem 2 of 3 keer in en uit doen voordat het kraken/ruizen ophoud. Er op tikken of slaan werkt ook :(

Verschillende dingen geprobeerd zoals Bluetooth oplossing geprobeerd, maar helpt niet. Ik gebruik ze wel intensief.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Citroentaart schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:50:
Mijn AirPods Pro eerste generatie kraakt en ruist aan de rechterkant. Dit gebeurt alleen als ik hem in doe. Daarna moet ik hem 2 of 3 keer in en uit doen voordat het kraken/ruizen ophoud. Er op tikken of slaan werkt ook :(

Verschillende dingen geprobeerd zoals Bluetooth oplossing geprobeerd, maar helpt niet. Ik gebruik ze wel intensief.

Iemand ervaring mee?
Als jouw AirPods gemaakt zijn voor oktober 2020 kom je misschien in aanmerking voor dit.
https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Anoniem: 532727 schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:25:
[...]

Als jouw AirPods gemaakt zijn voor oktober 2020 kom je misschien in aanmerking voor dit.

Je bent niet de enige.
Zou kunnen, alleen lijken mijn 'symptomen' anders. Als het ruizen over is, stopt het weer en werkt het prima.
Maar vanuit de case in je oren gebeurt dit. Vrij irritant en het lijkt steeds erger te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
TereZz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:13:
[...]

Ik denk vooral dat de beleving verschilt. Ik had ook het idee dat de noise cancelling van de microfoons subliem is, zeker met hoe klein ze zijn en dus beperkt aantal microfoons hebben. Pas vol in het centrum van Den Haag merkte ik dat ze ook flink kunnen falen. Ik durf wel een wedje aan dat ook die van mijn collega-Tweakers dan falen.
Nog even terugkomend op mijn ervaringen met slechte verstaanbaarheid met mijn Airpods. Ik heb ze alsnog kunnen laten vervangen via het Apple Service programma. Nou, dit scheelt dus inderdaad alles. Ik ben nu uitstekend verstaanbaar, ook het geluid van bijvoorbeeld muziek is een stuk beter. Ik had dus al ruim twee jaar ondeugdelijke airpods. Dus ik zou zeggen, laat ze checken (ik heb dat bij Amac gedaan) als je twijfels hebt én je ze gekocht hebt vóór oktober 2020. Ik ben helemaal blij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Westmania schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:42:
[...]

Nog even terugkomend op mijn ervaringen met slechte verstaanbaarheid met mijn Airpods. Ik heb ze alsnog kunnen laten vervangen via het Apple Service programma. Nou, dit scheelt dus inderdaad alles. Ik ben nu uitstekend verstaanbaar, ook het geluid van bijvoorbeeld muziek is een stuk beter. Ik had dus al ruim twee jaar ondeugdelijke airpods. Dus ik zou zeggen, laat ze checken (ik heb dat bij Amac gedaan) als je twijfels hebt én je ze gekocht hebt vóór oktober 2020. Ik ben helemaal blij. _/-\o_
Ik heb ze november 2019 gekocht. Gebruik ze dagelijks een uurtje of 6 denk ik. Maargoed, daar zal het niet aan moeten liggen. Het is nu sinds een maandje zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:22:
Ik krijg Audio Delen niet voor elkaar met twee AirPods Pro 2 en Apple TV 4K 2021. Klopt het dat het niet werkt?

https://forums.macrumors....nd-airpods-pro-2.2362198/
Opgelost sinds de laatste update!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 21:39
Citroentaart schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:50:

Iemand ervaring mee?
Ik heb exact dit probleem met mijn rechter Airpod. Tikken op de Airpod en even in-en-uit helpt en zodra ik iets begin af te spelen op m'n Airpods is de ruis doorgaans ook verdwenen. Tijdens het afspelen is af en toe bij lage tonen een kraakje te horen.

Ik ben van plan ze later deze week bij CoolBlue af te leveren om te kijken of ze voor het hierboven genoemde programma in aanmerking komen. Ze zijn van eind 2019 dus qua leeftijd voldoen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ejsp schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb exact dit probleem met mijn rechter Airpod. Tikken op de Airpod en even in-en-uit helpt en zodra ik iets begin af te spelen op m'n Airpods is de ruis doorgaans ook verdwenen. Tijdens het afspelen is af en toe bij lage tonen een kraakje te horen.

Ik ben van plan ze later deze week bij CoolBlue af te leveren om te kijken of ze voor het hierboven genoemde programma in aanmerking komen. Ze zijn van eind 2019 dus qua leeftijd voldoen ze.
Let wel, het programma loopt tot 3 jaar na aanschafdatum. Aangezien eind 2019 al meer dan 3 jaar geleden is, kan het zijn dat ze dan niet in behandeling worden genomen. Ik zou dan direct naar punt van aankoop gaan voor evt consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28
Anoniem: 532727 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Let wel, het programma loopt tot 3 jaar na aanschafdatum. Aangezien eind 2019 al meer dan 3 jaar geleden is, kan het zijn dat ze dan niet in behandeling worden genomen. Ik zou dan direct naar punt van aankoop gaan voor evt consumentenrecht.
Ik heb de mijne ook bij CoolBlue vandaan, maar toen ik die contacte over dit probleem, verwezen ze mij door naar Apple zelf om in aanmerking te komen voor het service programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Phoolie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Ik heb de mijne ook bij CoolBlue vandaan, maar toen ik die contacte over dit probleem, verwezen ze mij door naar Apple zelf om in aanmerking te komen voor het service programma.
Dit staat er op de Apple website.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzb7LsLw8m7aeuR4C50c1TXDiJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAtd4pRuvkOIu0KpTrncvsfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
ejsp schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Ja dit dus.. heel vreemd. Bij mij houd het meestal op na 3x in en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 21:39
Oef...dank voor het vergroten van deze 'kleine lettertjes'. Die had ik op de Apple website even gemist. Alhoewel dit daar toch ook duidelijk genoeg staat, zie ik nu. :-(

Ik ga nog wel even bij CoolBlue langs, want daar doen ze immers alles voor een glimlach...maar het zullen dan waarschijnlijk eerder nieuwe AirPods Pro worden dan een gerepareerd setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:50
Ik merk de laatste 2-3 maanden dat mijn airpods pro vrijwel nooit meer zo’n pop up geven op m’n iphone met het batterij percentage. Vroeger was dit juist altijd (soms te vaak, dan was het irritant). Maar nu baal ik want ik heb geen idee van het percentage van de case op die manier. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:24
drusloos schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:24:
Ik merk de laatste 2-3 maanden dat mijn airpods pro vrijwel nooit meer zo’n pop up geven op m’n iphone met het batterij percentage. Vroeger was dit juist altijd (soms te vaak, dan was het irritant). Maar nu baal ik want ik heb geen idee van het percentage van de case op die manier. Herkennen jullie dit?
Ik krijg het gevoel dat het alleen nog gebeurt als de case onder 20% batterijpercentage komt.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ja herken ik ook, in 30% Van de gevallen zie ik de pop up. Maakt ook niet veel uit want je kan er geen zak mee :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heel herkenbaar, maar je kan dit tegenwoordig gewoon bij instellingen zien. Dus ik heb er niet zoveel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Phoolie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Heel herkenbaar, maar je kan dit tegenwoordig gewoon bij instellingen zien. Dus ik heb er niet zoveel last van.
Ik heb een batterij widget in een slimme stapel oṗ mijn iphone, werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Kassad schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:19:
[...]

Ik heb een batterij widget in een slimme stapel oṗ mijn iphone, werkt ook perfect.
Zie je daar ook het percentage van de case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Je kunt het batterijpercentage van de case ook in een widget op het lockscreen zetten. Kies bij het aanmaken van het lockscreen het logotje van de batterij en als je er dan op drukt kun je kiezen welk device je specifiek wilt laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Phoolie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:04:
[...]

Zie je daar ook het percentage van de case?
Zie Widget;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMMuxYvwQX-eREazoRsVcHBEnaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yr1ZS86YXfWiTLch8LKHXSlb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ben al op zoek naar een alternatief voor mijn AirPods Pro 2e generatie ondertussen, maar wie weet heeft iemand hier een oplossing voor onderstaande issues wat ik ervaar met mijn AirPods Pro.

- De fit in 1 van mijn oren is niet goed. Zelfs met alle geprobeerde meegeleverde extra eartips. Tijdens het sporten gaat dat oordopje steeds losser zitten.
- Noise cancelling werkt heel irritant. Ik hoor tijdens het sporten alle cardio apparaten er doorheen en de rest van de omgeving niet. Dit zorgt voor meer irritatie dan zonder noise cancelling.
- Ik zie geen enkele mogelijkheid om touch control op de oordoppen uit te schakelen. Ik kan ze wel een andere functie geven, maar niet volledig uitschakelen. Hierdoor stopt de muziek constant wanneer ik de fit even wil aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Ricktachtig Als ze allemaal niet passen moet je iets anders kopen, zoals bijv de Comply schuimpjes. Aanpassen van de oortjes dus via boven en onderkant pod doen, niet door het steeltje vast te knijpen. You’re holding it wrong :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32

Grin

Ride si sapis.

Idd, andere eartips dan heb je dat laatste probleem ook niet meer.
ANC is nergens absolute perfectie, mocht het zo hinderlijk zijn dan zou ik idd zoeken naar wat anders.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:22:
@Ricktachtig Als ze allemaal niet passen moet je iets anders kopen, zoals bijv de Comply schuimpjes. Aanpassen van de oortjes dus via boven en onderkant pod doen, niet door het steeltje vast te knijpen. You’re holding it wrong :P
Ik ga die schuimpjes eens opzoeken. Maar ik begrijp dus goed dat je touch dus idd niet uit kunt schakelen? Als ik namelijk aan het hardlopen ben vind ik heel precies de oortjes beetpakken nogal een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ricktachtig schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Ik ga die schuimpjes eens opzoeken. Maar ik begrijp dus goed dat je touch dus idd niet uit kunt schakelen? Als ik namelijk aan het hardlopen ben vind ik heel precies de oortjes beetpakken nogal een gedoe.
Volgens mij is dat niet mogelijk nee. Ik duw ze zegmaar met duim en wijsvinger, duim onder steeltje en wijsvinger tegen ‘t oortje. Dan gaat herpositionering prima eigenlijk.

Je hebt ook van dit soort krengen: https://amzn.eu/d/cm91uNZ. Heb die ooit gekocht voor mountainbiken maar vervolgens nooit getest :+ Ze krijgen wel positieve reviews.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk nee. Ik duw ze zegmaar met duim en wijsvinger, duim onder steeltje en wijsvinger tegen ‘t oortje. Dan gaat herpositionering prima eigenlijk.

Je hebt ook van dit soort krengen: https://amzn.eu/d/cm91uNZ. Heb die ooit gekocht voor mountainbiken maar vervolgens nooit getest :+ Ze krijgen wel positieve reviews.
Ik ga je techniek eens een paar keer proberen. Wie weet word ik er handig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
ejsp schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:41:
Oef...dank voor het vergroten van deze 'kleine lettertjes'. Die had ik op de Apple website even gemist. Alhoewel dit daar toch ook duidelijk genoeg staat, zie ik nu. :-(

Ik ga nog wel even bij CoolBlue langs, want daar doen ze immers alles voor een glimlach...maar het zullen dan waarschijnlijk eerder nieuwe AirPods Pro worden dan een gerepareerd setje.
Ik zou anders langs gaan bij Amac. Daar ben ik prima geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Westmania schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:18:
[...]

Ik zou anders langs gaan bij Amac. Daar ben ik prima geholpen.
That’s a first :p
Coolblue zou ik mijn geld altijd op zetten, heel goede service daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Tomba schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:47:
[...]

That’s a first :p
Coolblue zou ik mijn geld altijd op zetten, heel goede service daar.
Coolblue is ook niet meer wat het geweest is qua service. Nog steeds wel ok maar niet meer excellent. Ze doen vaker moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Coolblue is ook niet meer wat het geweest is qua service. Nog steeds wel ok maar niet meer excellent. Ze doen vaker moeilijk.
Niet mijn ervaring, afgelopen jaar 3x service nodig gehad 3x top.
Maar goed een Max ICT wint het nog bijna van Amac qua service dus de lat ligt niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:02
Hi, ik heb een vraag over de AirPods Pro 2: hoe nauwkeurig is de volumeregeling wanneer je deze met een iPhone gebruikt?

Op Android kun je ‘absoluut volume’ uitzetten en heel precies het volume afstellen. Nu gebruik ik draadloze oortjes op een iPhone maar vind het minimale volume al veel te luid.

Ik stel het liefst nauwkeurig het volume in dus het zou mooi zijn als de volume-stappen niet te groot zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:23
Thofra01 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:26:
Hi, ik heb een vraag over de AirPods Pro 2: hoe nauwkeurig is de volumeregeling wanneer je deze met een iPhone gebruikt?

Op Android kun je ‘absoluut volume’ uitzetten en heel precies het volume afstellen. Nu gebruik ik draadloze oortjes op een iPhone maar vind het minimale volume al veel te luid.

Ik stel het liefst nauwkeurig het volume in dus het zou mooi zijn als de volume-stappen niet te groot zijn.
Met volumeknoppen kan het niet maar na daarop te drukken kun je met het touchscreen preciezer het volume bijna helemaal stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofra01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:02
cedrix5 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Met volumeknoppen kan het niet maar na daarop te drukken kun je met het touchscreen preciezer het volume bijna helemaal stil zetten.
Oh dat is top! Bij andere oortjes gaat dit op iOS in sprongen. Geeft Apple natuurlijk weer een selling point ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:19
Thofra01 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:55:
[...]

Oh dat is top! Bij andere oortjes gaat dit op iOS in sprongen. Geeft Apple natuurlijk weer een selling point ;)
Als je een Apple Watch hebt, dan kun je met het kroontje in hele fijne stappen het volume regelen. Als je geen Apple Watch hebt, weet ik ook geen betere manier dan via het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mijn Airpod Pro's (1e generatie) beginnen nu alweer te kraken bij aanraking/beweging. Dit is nu het 3e of 4e paar, voorheen heb ik ze steeds ter reparatie teruggestuurd en een nieuwe set terug gekregen.

Heeft de tweede generatie last van hetzelfde euvel? En hoe groot is de kans dat als ik deze nu nog een keer aanbied voor reparatie dat ze omgeruild worden een set tweede generatie pods?

Ik wordt langzaamaan een beetje moe van dit gedoe. Ze doen het steeds een maand of 4-8 prima, en dan begint er één of twee te kraken :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:23: En hoe groot is de kans dat als ik deze nu nog een keer aanbied voor reparatie dat ze omgeruild worden een set tweede generatie pods?
Ongeveer nul schat ik zo in :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Donstil schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:59:
[...]

Ongeveer nul schat ik zo in :P
Nja, op een gegeven moment zijn ze door hun voorraad eerste generatie pods heen natuurlijk :P
Nou ja, eens zien wat er gebeurt, vanmiddag maar weer even tijd maken voor een schatgesprek.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Spike_wolf schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:44:
[...]

Nja, op een gegeven moment zijn ze door hun voorraad eerste generatie pods heen natuurlijk :P
Nou ja, eens zien wat er gebeurt, vanmiddag maar weer even tijd maken voor een schatgesprek.
Dan moet je nog wel even ben ik bang, dat er in garantie een upgrade krijgt is bij Apple heel schaars.
Paar maanden na einde verkoop is dat punt nog niet aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Heb de mijne nu voor het bekende probleem met het "kraken" opgestuurd. Krijg ik een melding dat ze nog een aanvullend probleem gevonden hebben, er zou vocht in het doosje zitten, al denk ik zelf dat het gewoon vuil is. Nou kan ik kiezen om dat te laten maken, maar dat kost 121 euro. Iemand hier ervaring mee? Als ik dat niet betaal, wordt het probleem met het kraken dan ook niet opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn de dopjes van de Pro en de Pro2 uitwisselbaar eigenlijk?

Ik heb een setje 2’s onderweg alleen voor mijn oude pro’s heb ik fijne schuim dopjes waarvan ik het merk niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:54:
Als ik dat niet betaal, wordt het probleem met het kraken dan ook niet opgelost?
Ik ben bang dat ze anders niet zeker kunnen stellen dat het kraken niét door dat vocht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dennisdn schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Ik ben bang dat ze anders niet zeker kunnen stellen dat het kraken niet door dat vocht komt.
Ik zou überhaupt niet weten hoe er vocht in gekomen zou zijn, maar los van dat zit het vocht/vuil bij de connector waar de AirPods contact mee maken. Dat kan slecht laden veroorzaken, maar geen gekraak, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:20:
[...]

Ik zou überhaupt niet weten hoe er vocht in gekomen zou zijn, maar los van dat zit het vocht/vuil bij de connector waar de AirPods contact mee maken. Dat kan slecht laden veroorzaken, maar geen gekraak, toch?
Je hebt gelijk, maar ik probeer hier een beetje als Apple te denken. Dat ze het “vocht” hebben gevonden zegt denk ik dat de watertest in het onderzoeksscript zit. Dan the computer says no…. Met water zijn ze nooit echt coulant en er staat me iets bij dat ze in ieder geval iPhones alleen alles of niets repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dennisdn schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik probeer hier een beetje als Apple te denken. Dat ze het “vocht” hebben gevonden zegt denk ik dat de watertest in het onderzoeksscript zit. Dan the computer says no…. Met water zijn ze nooit echt coulant en er staat me iets bij dat ze in ieder geval iPhones alleen alles of niets repareren.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Al snap ik er geen zak van hoe dat dan gekomen kan zijn. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik ze na het hardlopen niet goed droog gemaakt heb, voordat ik ze in de case heb gedaan. Maar ik heb wel besloten dat ik die 120 euro wel apart houd voor als de nieuwe versie een keertje in de aanbieding zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zowaar een goeie ervaring met de MediaMarkt. Ik had ook last van het krakende probleem in het linker oortje. Op zich gek, want de airpods zijn geproduceerd in februari 2021 en zouden dit probleem niet moet hebben.

Eerst via Apple geprobeerd en die stuurde me naar de verkoper in het 2e jaar. Garantie loopt af in juni. Opgestuurd en een kleine 10 dagen later zijn beide oortjes vervangen. Ze klinken weer heerlijk en bellen zonder kraken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Dennisdn schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Gisteren een mail ontvangen dat ze weer terug komen, maar het lijkt er toch op dat ze er wel iets aan gedaan hebben:
Onze technici hebben nog een aantal problemen met uw product gevonden, maar alleen de reparaties in het oorspronkelijke reparatieverzoek zijn uitgevoerd en zo wordt het retour gestuurd. We sturen het product retour, met daarbij een brief met meer informatie. U ontvangt nog een e-mail wanneer het product wordt verzonden vanuit ons reparatiecentrum.
Edit: ondertussen zijn ze weer terug en waar ik een melding voor alleen rechts heb gemaakt, zijn ze beide omgewisseld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phoolie op 24-02-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik heb momenteel de Apple Airpod Pro (2e gen) - gekocht vorig jaar mei. Heerlijk en gebruik ze dagelijks.

Voor degene die inmiddels de Airpod Pro 2 hebben gekocht : hoe groot ervaren jullie de verbetering in geluidskwaliteit en nc?

Ik twijfel om nieuwe te kopen, maar lees in online reviews wisselende ervaringen. Een aantal geven aan dat het een grote verbetering is.

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 03-03-2023 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MaStar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:12:
Ik heb momenteel de Apple Airpod Pro (2e gen) - gekocht vorig jaar mei. Heerlijk en gebruik ze dagelijks.

Voor degene die inmiddels de Airpod Pro 2 hebben gekocht : hoe groot ervaren jullie de verbetering in geluidskwaliteit en nc?

Ik twijfel om nieuwe te kopen, maar lees in online reviews wisselende ervaringen. Een aantal geven aan dat het een grote verbetering is.
Zijn wel wat ervaringen te vinden (oa de mijne) in dit topic.

Resume, ik merk nauwelijks verschil. Qua muziek en volheid van geluid prima en de NC is ook goed maar dat was op mijn APP1 ook al het geval. Vergeleken met mijn Bose headphones verliezen ze t zowel qua geluid als qua NC, maar voor bellen is de APP2 perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33

Ik heb ze allebei, Pro 2021 en Pro2. Ik kon de Airpods Pro 2 goedkoop kopen, anders had ik spijt gehad. Ik vind ze ietsjes beter dan de Airpods Pro: iets beter geluid en iets betere anc. Maar niets dat de forse prijsverhoging ten opzichte van het vorige model rechtvaardigt. Als je ze ooit voor onder de 200 euro kunt krijgen kun je het overwegen, anders zou ik gewoon van je huidige Airpods genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Ik heb ze allebei, Pro 2021 en Pro2. Ik kon de Airpods Pro 2 goedkoop kopen, anders had ik spijt gehad. Ik vind ze ietsjes beter dan de Airpods Pro: iets beter geluid en iets betere anc. Maar niets dat de forse prijsverhoging ten opzichte van het vorige model rechtvaardigt. Als je ze ooit voor onder de 200 euro kunt krijgen kun je het overwegen, anders zou ik gewoon van je huidige Airpods genieten.
Dit dus, moet wel zeggen dat de FindMe functionaliteit wél een reden is om de upgrade volledig de moeite waard te vinden. Heb dankzij goede deal en doorverkoop van mijn APP1's ongeveer 85€ betaald. Voor 2 jaar garantie en FindMe wel de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 23:53

Ik heb zowel de airpods pro als de airpods pro gen 2. Ik merk geen verschil (originele pro setje is naar mijn vriend gegaan want ik had zijn oude setje per ongeluk een ritje in de wasmachine laten draaien).

Wel vind ik het fijn dat je het volume kunt bijstellen via de airpods zelf. Daar maak ik echt meermaals gebruik van per keer dat ik ze gebruik. Ook vind ik de mogelijkheid om de case geluid te laten maken als je die kwijt bent. Gebruik ik bijna dagelijks want ben nogal een chaoot met spullen, dus ideaal.

Maar ware het niet om dat wasmachine-incident, zou ik ze niet gekocht hebben want dat vorige setje werkt ook nog perfect (3 jaar oud) en ik merk verder nul komma niks verschil qua performance.

Als ik nu nieuwe moest kopen en ik had nog geen airpods dan zou ik wel voor gen 2 gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Poumelie op 03-03-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
-

[ Voor 99% gewijzigd door Poumelie op 03-03-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ik merk toch wel duidelijk verschil. NC is duidelijk beter dan de gen 1 (komt ook omdat die achteruit is gegaan met verschillende updates). Ook het geluid, vooral de lage tonen, vind ik duidelijk beter.
Volume control gebruik ik eigenlijk niet omdat dat via me AW makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Poumelie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Wel vind ik het fijn dat je het volume kunt bijstellen via de airpods zelf. Daar maak ik echt meermaals gebruik van per keer dat ik ze gebruik. [...]
Ik zal wel een ei zijn maar mij lukt dat echt van geen kanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

richards3 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Ik merk toch wel duidelijk verschil. NC is duidelijk beter dan de gen 1 (komt ook omdat die achteruit is gegaan met verschillende updates). Ook het geluid, vooral de lage tonen, vind ik duidelijk beter.
Volume control gebruik ik eigenlijk niet omdat dat via me AW makkelijker gaat.
is dat niet een gevalletje trroep in de microfoons? (Die designfout die in de APP1 zat die ze opgelost hebben door ze wat te verplaatsen op de APP2)
Ik merk nul verschil tussen APP1 en APP2 qua NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
Tomba schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:
[...]

Ik zal wel een ei zijn maar mij lukt dat echt van geen kanten :P
Niet? Ik doe niks speciaals. Gewoon naar boven of naar beneden vegen aan de voorkant van het ‘stokje’. Dat gedeelte wat wat platter is. Ik heb een iphone maar moet geen verschil maken want het werkt ook bijvoorbeeld voor mijn niks aan apple gerelateerde ereader (als ik daar een luisterboek op luister)

Blijkbaar (lees ik nu) is het een functie die je aan of uit kunt zetten. Dus check even bij je instellingen of de volume control aan staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Poumelie op 03-03-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33
Poumelie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Niet? Ik doe niks speciaals. Gewoon naar boven of naar beneden vegen aan de voorkant van het ‘stokje’. Dat gedeelte wat wat platter is. Ik heb een iphone maar moet geen verschil maken want het werkt ook bijvoorbeeld voor mijn niks aan apple gerelateerde ereader (als ik daar een luisterboek op luister)

Blijkbaar (lees ik nu) is het een functie die je aan of uit kunt zetten. Dus check even bij je instellingen of de volume control aan staat.
Oh ja ,die volumecontrole. Ik dacht vantevoren dat het heel fijn zou zijn om volume te swipen, bij Sony en Bose werkt het prima. Maar bij mij is het met de Airpods meer hit & miss of de swipes registreren of niet. Ik gebruik het daarom nooit, volumecontrole met de Apple Watch werkt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Oh ja ,die volumecontrole. Ik dacht vantevoren dat het heel fijn zou zijn om volume te swipen, bij Sony en Bose werkt het prima. Maar bij mij is het met de Airpods meer hit & miss of de swipes registreren of niet. Ik gebruik het daarom nooit, volumecontrole met de Apple Watch werkt veel beter.
Zo ervaar ik het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hi!

Ik heb vandaag AirPods ontvangen, maar de garantie is volgens IOS al in december ingegaan. Heb ik nu een geretourneerd product gekregen? Het bijzondere is dat de verpakking degelijk en geseald leek.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Yordi- schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:59:
Hi!

Ik heb vandaag AirPods ontvangen, maar de garantie is volgens IOS al in december ingegaan. Heb ik nu een geretourneerd product gekregen? Het bijzondere is dat de verpakking degelijk en geseald leek.

Waar heb je ze gekocht? Bij een officiele verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Waar heb je ze gekocht? Bij een officiele verkoper?
Belsimpel, is dat een officiële dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:50
Yordi- schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:59:
Hi!

Ik had dit ook. Ik heb ze op bol gekocht, en toen was de garantie ook al 5 maanden in gegaan terwijl het geseald was. Even contact opnemen met de apple service en dan kunnen ze de garantie datum aanpassen als je de bon laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
drusloos schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:06:
[...]

Ik had dit ook. Ik heb ze op bol gekocht, en toen was de garantie ook al 5 maanden in gegaan terwijl het geseald was. Even contact opnemen met de apple service en dan kunnen ze de garantie datum aanpassen als je de bon laat zien
Ah, ja, thanks! Probeer ik dat.

Ps. Geweldige oortjes, echt onder de indruk 😊.

[ Voor 8% gewijzigd door Yordi- op 11-03-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Yordi- schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Belsimpel, is dat een officiële dealer?
Niet officieel, volgens mij. Ze halen ze volgens mij uit het buitenland, grijze import. Maar wel een winkel waar je met vertrouwen iets kan kopen. Ik zou ze voor alle zekerheid retourneren, en een nieuwe vragen. Normaal gesproken worden Airpods pas geactiveerd tijdens de eerste keer verbinden, en gaat de garantie in. Er zit dus wel een luchtje aan, denk ik. Neem even contact met ze op en kijk wat ze zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-03-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Niet officileel, volgens mij. Ze halen ze volgens mij uit het buitenland, grijze import. Maar wel een winkel waar je met vertrouwen iets kan kopen. Ik zou ze voor alle zekerheid retourneren, en een nieuwe vragen. Normaal gesproken worden Airpods pas geactiveerd tijdens de eerste keer verbinden, en gaat de garantie in. Er zit dus wel een luchtje aan, denk ik. Neem even contact met ze op en kijk wat ze zeggen.
Het gekke is dat er ook letterlijk een luchtje aan de AirPods zit… ik weet niet, geen stank maar een soort geurstokjes lucht. Misschien is het nieuwigheid.

Is het mogelijk voor belsimpel om ze opnieuw te sealen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Yordi- schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Het gekke is dat er ook letterlijk een luchtje aan de AirPods zit… ik weet niet, geen stank maar een soort geurstokjes lucht. Misschien is het nieuwigheid.

Is het mogelijk voor belsimpel om ze opnieuw te sealen?
Misschien zijn ze een keer geretourneerd door iemand, en opnieuw verpakt. Ik zou me er niet goed bij voelen, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Ik heb ze ook gekocht een paar maanden geleden, en de garantie ging in op de dag dat ik ze voor de eerste keer aan mijn iPhone verbond, en die dag ging ook de garantie in. volgens mijn zoals het hoort bij nieuwe Airpods.

Ook heb ik een paar weken geleden een paar nep Airpods Pro 2 gekocht voor €35,-, en deze hadden een geldig serienummer van 1 januari 2023 ondanks dat ze nep zijn. Ze zijn ook niet te vergelijken met de originele uiteraard maar voor casual gebruik zijn ze prima, zelfs actieve ruisonderdrukking werkt redelijk goed. Maar ik verwacht dat Belsimpel geen nep Airpods verkoopt.

[ Voor 19% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-03-2023 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:54:
[...]

Misschien zijn ze een keer geretourneerd door iemand, en opnieuw verpakt. Ik zou me er niet goed bij voelen, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Ik heb ze ook gekocht een paar maanden geleden, en de garantie ging in op de dag dat ik ze voor de eerste keer aan mijn iPhone verbond, en die dag ging ook de garantie in. volgens mijn zoals het hoort bij nieuwe Airpods.

Ook heb ik een paar weken geleden een paar nep Airpods Pro 2 gekocht voor €35,-, en deze hadden een geldig serienummer van 1 januari 2023 ondanks dat ze nep zijn. Ze zijn ook niet te vergelijken met de originele uiteraard maar voor casual gebruik zijn ze prima, zelfs actieve ruisonderdrukking werkt redelijk goed. Maar ik verwacht dat Belsimpel geen nep Airpods verkoopt.
Voor wie dit probleem ook heeft, ik kreeg zojuist een mail van belsimpel:
De garantie op je Apple AirPods loopt vanaf de eerste activatie van het product. Dit moment wordt door Apple geregistreerd en de datum wordt vastgelegd. Het product wordt normaal gesproken geactiveerd op het moment dat het door jou in gebruik wordt genomen.

Het kan echter even duren voordat de AirPods bij de eindgebruiker terecht komen en dus in gebruik worden genomen. Vaak zijn er (meerdere) leveranciers gebonden aan dit proces, en blijft het moment van activatie uit.

Als het product bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd is opgeslagen in een magazijn voordat ze worden verkocht, dan maakt Apple automatisch een schatting van de activatiedatum. Dit is dus niet de juiste datum. Hierdoor lijkt het in sommige gevallen zo, alsof de Apple-garantie al (voor een deel) is verlopen.

Zijn mijn AirPods wel volledig nieuw?
Bovenstaande uitleg verklaart dus waarom de garantiedatum in de Apple-garantiecheck niet overeenkomt met de aankoopdatum van je AirPods. Je AirPods zijn dus absoluut niet eerder bij een andere klant geweest en het product is volledig nieuw.

Hoe zit het nu met mijn garantie?
Je kunt zelf contact opnemen met Apple Support om de garantietermijn in het systeem te laten wijzigen aan de hand van je Belsimpel-factuur. Zo staat de garantietermijn ook goed geregistreerd bij Apple.

Het wijzigen van je garantie-datum bij Apple is niet verplicht. De garantie op je product loopt via Belsimpel natuurlijk altijd vanaf het moment van aankoop. Wij helpen je dan ook graag verder als je problemen ervaart met je AirPods! Ook als de garantietermijn is verstreken, staan we voor je klaar om problemen op te lossen.
Ik heb inmiddels ook contact gehad met Apple support en ze wijzigen de datum.

Ergens denk ik dat het wellicht om een Apple RMA gaat of zo, maar ze doen het prima dus ik denk dat ik het hier maar bij laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Yordi- schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Voor wie dit probleem ook heeft, ik kreeg zojuist een mail van belsimpel:

[...]

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Apple support en ze wijzigen de datum.

Ergens denk ik dat het wellicht om een Apple RMA gaat of zo, maar ze doen het prima dus ik denk dat ik het hier maar bij laat.
Beetje vaag verhaal van Belsimpel. Het blijkt dus dat ze de Airpods via via inkopen en niet rechstreeks bij Apple. Ik zou voor alle zekerheid Applecare+ nemen voor €29,- en uiteraard de start van de garantiedatum laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik vind het een hele bijzondere uitleg van de verkopende partij maar.... als Apple de datum aanpast dan zullen zij wel kunnen zien dat er inderdaad iets geks is rond de activatie. BS gebruikt gewoon bijzondere inkoopkanalen. Mijn eerste Airpods kwamen van BS, die was heel veel goedkoper dan elders en de serienummers bleken eigenlijk voor oost-Europa bedoeld. Bij nieuwe iPhone-lanceringen komen af en toe ook de gekste problemen voorbij. Het is gewoon een goede partij anders waren ze niet zo groot geworden als ze zijn, maar je moet wel élke levering heel goed bekijken zolang die nog terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit komt vaker voor. Ik had dit ook met AirPods Pro van Coolblue, die rechtstreeks uit de winkelvoorraad kwamen.
Belsimpel geeft dezelfde plausibele verklaring als Apple mij toen telefonisch gaf.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:35
Ik heb sinds Januari de AirPods Pro gen 2. Wat me opvalt is dat de case regelmatig leeg is na enkele dagen terwijl ik de AirPods niet heb gebruikt. Is het drainen van de case normaal of is er een probleem met mijn case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:34:
Ik heb sinds Januari de AirPods Pro gen 2. Wat me opvalt is dat de case regelmatig leeg is na enkele dagen terwijl ik de AirPods niet heb gebruikt. Is het drainen van de case normaal of is er een probleem met mijn case?
Ik heb dat niet. Die van mij ligt wel dagen zonder gebruikt te worden, met de pods erin.

[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 15-03-2023 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:34:
Heel herkenbaar, groot verschil met mijn Gen1’s. Ik neem zelf aan dat het door de FindMe functionaliteit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Als ik mijn Pro2's 3 weken niet gebruik heb ik niet het idee dat er zichtbaar wat af gegaan is, hooguit enkele procenten die niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 22:49
Heb de pro's 2 nu een kleine week in gebruik...

Geluidskwaliteit is echt erg goed , net als de nc en het gebruikers gemak...

Ik heb wel een probleem met Microsoft Teams en dat is dat het geluid soms erg blikkerig overkomt, ook ervaren mensen dat soms met mijn spraak.

Het komt tot nu toe nergens anders voor, dus ik vermoed dat het aan teams ligt (lees ook wel berichten hierover) .
Is hier wat aan te doen, verder super blij met mijn dopjes :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
oldsmelly schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:43:
Heb de pro's 2 nu een kleine week in gebruik...

Geluidskwaliteit is echt erg goed , net als de nc en het gebruikers gemak...

Ik heb wel een probleem met Microsoft Teams en dat is dat het geluid soms erg blikkerig overkomt, ook ervaren mensen dat soms met mijn spraak.

Het komt tot nu toe nergens anders voor, dus ik vermoed dat het aan teams ligt (lees ook wel berichten hierover) .
Is hier wat aan te doen, verder super blij met mijn dopjes :-)
Ik stel altijd de microfoon van mijn Mac in, terwijl de Teams call op mijn AirPods te horen is. Als ik dit niet doet gaat de bitrate van de (uitgaande)audio een stuk naar beneden heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:35
Wat me de laatste keer ook is opgevallen toen de case leeg was; het linkeroortje was maar 40% geladen terwijl dat de rechter 100% geladen was. Zou het kunnen dat het linkeroortje de case draint? Ik vind het wel vreemd dat er zon groot verschil zit tussen de lading terwijl ik beide AirPods altijd te gelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:49:
Wat me de laatste keer ook is opgevallen toen de case leeg was; het linkeroortje was maar 40% geladen terwijl dat de rechter 100% geladen was. Zou het kunnen dat het linkeroortje de case draint? Ik vind het wel vreemd dat er zon groot verschil zit tussen de lading terwijl ik beide AirPods altijd te gelijk gebruik.
Dit kan ook aan microfoon gebruik liggen. Het oortje waar de microfoon van gebruikt wordt gaat een stuk harder in batterij verbruik is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 08:35
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:49:
Dit herken ik wel. Krijg toch het idee dat het laden dan niet helemaal goed gaat en hierdoor de case eerder leeg is. Laatste dagen heb ik er geen last van. Maar ik kan er niet helemaal op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Nol_NL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Dit herken ik wel. Krijg toch het idee dat het laden dan niet helemaal goed gaat en hierdoor de case eerder leeg is. Laatste dagen heb ik er geen last van. Maar ik kan er niet helemaal op vertrouwen.
Hier idem. Case loopt soms echt om onverklaarbare reden leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
muhda schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:23:
Geweldig dat ze nu maatje XS eartips meeleveren, eindelijk een goeie seal.
Zag dat de xs-tips los te krijgen zijn, passen die ook op APP1? Heeft iemand daar ervaring mee?

APP1 zijn soms zoveel goedkoper te vinden dat het lastig kan zijn om de prijs van de nieuwe te rechtvaardigen.

[ Voor 16% gewijzigd door epoman op 21-03-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

amphora

Websites & Fotografie

epoman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:12:
[...]

APP1 zijn soms zoveel goedkoper te vinden dat het lastig kan zijn om de prijs van de nieuwe te rechtvaardigen.
Dat is natuurlijk voor iedereen anders maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn upgrade van de eerste generatie naar de tweede. 299,- well spent... (en vriendin blij met de oude).
Extra accuduur (kwam net dat uurtje te kort als ik aan het werk was) en betere ANC/geluidskwaliteit waren doorslaggevend. Volumeregeling leuke bonus.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:23
amphora schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Dat is natuurlijk voor iedereen anders maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn upgrade van de eerste generatie naar de tweede. 299,- well spent... (en vriendin blij met de oude).
Extra accuduur (kwam net dat uurtje te kort als ik aan het werk was) en betere ANC/geluidskwaliteit waren doorslaggevend. Volumeregeling leuke bonus.
Hetzelfde hier, is een beetje afhankelijk hoeveel je ze gebruikt ook. Als dat dagelijks is vind ik de APP2 de meerprijs zeker waard. Heb eerst ook versie 1 gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamarkla
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:33
epoman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Zag dat de xs-tips los te krijgen zijn, passen die ook op APP1? Heeft iemand daar ervaring mee?

Deze passen zeker _/-\o_ ! Ik gebruik mijn eerste generatie Airpods terwijl ik dit schrijf met XS-tips. Alles klinkt zoals het hoort en ze passen mij persoonlijk perfect. Ik heb eindelijk dat gevoel van dat ik ze niet in heb waar velen het over hadden, want voorheen deed het na 1,5 uur toch een vorm van pijn.

[ Voor 21% gewijzigd door lamarkla op 22-03-2023 14:42 . Reden: Ik kan niet zo goed Nederlands meer, dus spelfouten :'). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:12
Vandaag via Duitsland Bij NBB. Notebooksbilliger besteld voor mijn dochter voor 229 euro. Ben benieuwd of zij pro2 beter vind dan de 1e versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 21:57
magic2 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:53:
Vandaag via Duitsland Bij NBB. Notebooksbilliger besteld voor mijn dochter voor 229 euro. Ben benieuwd of zij pro2 beter vind dan de 1e versie.
Momenteel ook voor €229 te krijgen bij Ochama.

dion.dev

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid