Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:47:
[...]

En als de speling meer is, neem je weer contact op met Apple. Je krijgt telkens een nieuwe case opgestuurd, dus het is niet dat je je AirPods niet kan blijven gebruiken.

Uiteraard, op deze foto is het het duidelijkst.

[Afbeelding]
Ahja dat is wel beduidend meer dan die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5BKsvlFRG_ORDDxrfWA4_Qz8VM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFBm9BD6wqnmQUu8OCyl6COY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK65OAuRe4zuVOWmL5vRqV_8tL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2oG01HXONWuYOAgFrbVqfZH.jpg?f=fotoalbum_large

Als het überhaupt al te zien is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Ik ben echt een leek op Airpods gebied. Maar ik heb sinds vrijdag de nieuwe Airpods Pro. Bijna mijn beste aankoop van dit jaar. Maar ik snap die Spatial Audio niet. Nu weet ik dat niet alle apps dat ondersteunen. Ik hoor wel verschil tussen uit en Head Tracked. (met muziek, Youtube en Plex), maar ik hoor geen verschil tussen Fixed en uit. Wat is nou fixed precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 343919 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:31:
Ik ben echt een leek op Airpods gebied. Maar ik heb sinds vrijdag de nieuwe Airpods Pro. Bijna mijn beste aankoop van dit jaar. Maar ik snap die Spatial Audio niet. Nu weet ik dat niet alle apps dat ondersteunen. Ik hoor wel verschil tussen uit en Head Tracked. (met muziek, Youtube en Plex), maar ik hoor geen verschil tussen Fixed en uit. Wat is nou fixed precies?
Uit: Hiermee schakel je zowel ruimtelijke audio als hoofdtracking uit.

Vast: Hiermee schakel je ruimtelijke audio in zonder hoofdtracking.

Hoofd getrackt: Hiermee schakel je zowel ruimtelijke audio als hoofdtracking in. Zo klinkt het alsof de audio waarnaar je luistert van je iPhone of Mac afkomstig is.

https://support.apple.com...0your%20iPhone%20or%20Mac.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke thanks, maar dan snap ik nog niet wat die Vast doet. Is dat een soort Dolby Atmos in je oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Anoniem: 343919 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:36:
Oke thanks, maar dan snap ik nog niet wat die Vast doet. Is dat een soort Dolby Atmos in je oren?
Ja, wanneer je dan je hoofd verdraait dan "draait" de audio gewoon mee. Terwijl bij Head Tracking, de muziek (en met name de zang) uit de richting van het device komt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Aiii

何これ

Anoniem: 343919 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:36:
Ja, dat is gewoon virtual surround, maar dan van Apple dus het werkt ook nog echt.

Probeer maar eens met dit album: https://music.apple.com/n...y-concert/1454543666?l=en

Dan hoor je het verschil denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allright, thanks heren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vind Head Tracking alleen een meerwaarde bij films. Op de Apple TV werkt dat echt heel goed. Dan heb je totaal niet het idee dat het geluid uit je oortjes komt, maar dat het ook echt uit je TV komt.

Bij muziek heb ik het op Fixed staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 27-09-2022 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Aiii schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:38:
[...]

Ja, dat is gewoon virtual surround, maar dan van Apple dus het werkt ook nog echt.

Probeer maar eens met dit album: https://music.apple.com/n...y-concert/1454543666?l=en

Dan hoor je het verschil denk ik wel.
Kleine sidestep; thanks voor het melden van dit album! Héérlijk! Zojuist volledig geluisterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand die weet wat de output is van de Apple Watch lader, met andere woorden, hoe snel laadt deze in tegenstelling tot een bekabelde of MagSafe-lader de AirPods vol?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; op de Apple site wordt nu breed gepromoot dat je 6 maanden gratis Apple Music krijgt bij zo ongeveer elke Airpod, behalve de nieuwe pro 2022. Staat deze er nu nog niet bij, of is het een promotie van de oude modellen om voorraad op te maken? Dat laatste is wat vreemd aangezien de 3e generatie Airpods er ook gewoon bij zitten en er nog geen 2e generatie Max aan komt. Iemand een idee? Het is wel een goede actie namelijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
Ik kreeg eerst als optie om 3 maanden Apple Games (of hoe dat ook heet) te nemen. Toen ik dat had afgewezen kreeg ik de optie voor 6 maanden Apple Music te zien.

Nu heb ik dat nog niet geactiveerd maar ik kreeg de optie dus wel.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 20:47
Leuke review van mkhbd, deze heb ik samen met the verge toch erg hoog qua reviews. Hij was bijvoorbeeld niet erg positief over de iPhone 14 pro.

Maar tav deze AirPods Pro 2 is het een heel ander verhaal
Goed we wisten hier op dit forum natuurlijk al, maar vind het wel een leuke kijk op de zaak. Moet zelf die transparacy modus nog eens verder uitproberen

YouTube: AirPods Pro 2 Review: 1 Underrated Thing!

Naast mn MacBook Pro 14 vind ik dit qua ervaring toch wel een van de fijnste apple producten die ik recent gekocht heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:06
Steven030 schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:46:
Het lukt mij dus niet om die eartips eraf te trekken, ook niet met flink wat geweld
Pak een stuk keukenrol of met je shirt zodat je een beetje grip hebt op de eartip. Zonder dit foefje krijg je ze idd niet los.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:52
Ik gebruik al decennia Spotify, heb nu Apple Music een kans gegeven en wat een verschil qua geluidskwaliteit met de AirPods. Veel zuiverder en je hoort de klanken van de instrumenten veel beter door Dolby Atmos.

Delen meerdere mensen op dit forum deze mening?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

• Rivanov
Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:48:
Ik gebruik al decennia Spotify, heb nu Apple Music een kans gegeven en wat een verschil qua geluidskwaliteit met de AirPods. Veel zuiverder en je hoort de klanken van de instrumenten veel beter door Dolby Atmos.

Niet enkel door Dolby Atmos. Apple Music heeft ook Losless i.t.t. Spotify.
En ze gebruiken een andere codec dat ook voor verschil in audiokwaliteit zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Hier ook wederom een, inmiddels derde, kans gegeven en ben nu eigenlijk pas echt enthousiast geworden. Wellicht is de UI sinds iOS 16 ook een kleine update gehad, dat was voorheen de reden dat ik Spotify prettiger vond, vooral de laadtijd van Apple Music vond ik frustrerend, nu minder last van.

Het geeft een hele andere dimensie aan het geluid wat ik hoor sinds de nieuwe AirPods Pro en ik vind ze dus eigenlijk ook niet geschikt voor Spotify als je het uiterste er uit wilt halen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:57
Rivanov schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:05:
[...]

Niet enkel door Dolby Atmos. Apple Music heeft ook Losless i.t.t. Spotify.
En ze gebruiken een andere codec dat ook voor verschil in audiokwaliteit zorgt.
Hier ook Apple Music. Klinkt imo idd beter dan Spotify. Dolby Atmos klinkt negen van de tien keer ruk, dus uitgezet. Losless gebruik ik ook. Maar dan heb je wel wat randapparatuur nodig en bedrade (goede) hoofdtelefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024

Yes!

Het is weer bijna September 2025 :)

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:25
THE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:25:
[...]

Wat merk je van ANC? Hier hoorde ik eerst geen stofzuiger en nu bijvoorbeeld iets beter. Ook hoor ik een lichte ruis, wat ik bij de Gen1 ook hoorde. Dat was ook eerst niet.

Kan ook ‘tussen de oren’ zitten. :)
Zelf ook een soortgelijk probleem. Heb een luchtreiniger op de kamer staan, welke voorheen niet te horen was. Na de laatste update duidelijk te horen dat ANC minder is geworden.

Heb jij hier nog met Apple contact over opgenomen?

• THE_BASE
  • Niet online
Plisson schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:26:
[...]

Zelf ook een soortgelijk probleem. Heb een luchtreiniger op de kamer staan, welke voorheen niet te horen was. Na de laatste update duidelijk te horen dat ANC minder is geworden.

Heb jij hier nog met Apple contact over opgenomen?
Nee, ik dacht dat het tussen de oren zat. Ik moest gisteren met de trein en het was beangstigend stil op Utrecht Centraal, dus het werkt erg goed. Misschien is het ook iets dat nog moet 'wennen' of zo.

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11-2024
okio schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:13:
[...]

Om dit nog even te duiden...dit omdat de batterij onder de 80 procent zat binnen 2 jaar met apple care?
Dan lijkt het wel de moeite waard om dit af te sluiten...
mag ik je vragen waar je de batterij status kunt zien van je Ipods? :)

• Davidas
GeryP schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:24:
[...]

mag ik je vragen waar je de batterij status kunt zien van je Ipods? :)
Met de Airpods Pro 2 zie je altijd de status als Widget vanaf je iPhone.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9iKly_scxZfOOrBU69To2gqEDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbmzfudhZMOkTyjKq7SIBsRO.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan ook naar Instellingen gaan, dan zie je onder je Apple ID de knop om dit te controleren, je moet ze dan wel fysiek in je oren hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Davidas op 28-09-2022 15:46 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:11
Ik heb de case nu 2x snachts op de apple watch charger gehad en 2 keer lijkt het alsof die puk hem heeft leegetrokken ipv opgeladen. Meer mensen dit opgemerkt? Hij deed het 1x wel overigens. Normale magsafe puk geen problemen overigens.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeryP
Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:42:
[...]

Met de Airpods Pro 2 zie je altijd de status als Widget vanaf je iPhone.
[Afbeelding]

Je kan ook naar Instellingen gaan, dan zie je onder je Apple ID de knop om dit te controleren, je moet ze dan wel fysiek in je oren hebben.
Thanks maar dit is toch gewoon de batterijstatus hoe vol ze zijn? Ik dacht meer aan de capaciteit van de batterij net zoals je dat bij je iPhone kunt zien.

• Davidas
GeryP schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:53:
[...]

Thanks maar dit is toch gewoon de batterijstatus hoe vol ze zijn? Ik dacht meer aan de capaciteit van de batterij net zoals je dat bij je iPhone kunt zien.
Dat is de conditie, die is er niet voor Airpods.

• GeryP
Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:10:
[...]

Dat is de conditie, die is er niet voor Airpods.
Ah oke. Helder. Maar mag ik dan vragen wanneer je airpods ter reparatie kunt aanbieden wat ik hier net las? Als die onder de 80% zit maar dat begrijp ik dus niet helemaal. 😄

• Davidas
GeryP schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:17:
[...]

Ah oke. Helder. Maar mag ik dan vragen wanneer je airpods ter reparatie kunt aanbieden wat ik hier net las? Als die onder de 80% zit maar dat begrijp ik dus niet helemaal. 😄
Dat zal Apple support mogelijk wel uit kunnen lezen op een bepaalde manier.

• Davidas
Ik probeer mijn oude Airpods Pro in te stellen op de iPhone van een familielid maar iedere keer blijft deze aangeven dat de Airpods nog op een andere (mijn) iPhone zijn gekoppeld. Ik krijg alleen nergens gevonden waar dan nog. Ik heb ze overal verwijderd.
- iCloud
- zoek mijn
- bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:48:
Ik probeer mijn oude Airpods Pro in te stellen op de iPhone van een familielid maar iedere keer blijft deze aangeven dat de Airpods nog op een andere (mijn) iPhone zijn gekoppeld. Ik krijg alleen nergens gevonden waar dan nog. Ik heb ze overal verwijderd.
- iCloud
- zoek mijn
- bluetooth
Probeer dit eens:
https://support.apple.com/en-us/HT209463

• Davidas
Had ik ook al geprobeerd. Gek is wel dat ik geen oranje led krijg te zien. Het zal toch niet dat de reset knop achterop de case kapot is.. ik heb die nog nooit hoeven gebruiken tot nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11
hk12nl schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:49:
Ik heb de case nu 2x snachts op de apple watch charger gehad en 2 keer lijkt het alsof die puk hem heeft leegetrokken ipv opgeladen. Meer mensen dit opgemerkt? Hij deed het 1x wel overigens. Normale magsafe puk geen problemen overigens.
Dit heb ik ook wel eens met een iPhone, heel irritant. Het gebeurt me denk ik in een paar procent van de laad sessies.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Davidas
Davidas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:44:
[...]

Had ik ook al geprobeerd. Gek is wel dat ik geen oranje led krijg te zien. Het zal toch niet dat de reset knop achterop de case kapot is.. ik heb die nog nooit hoeven gebruiken tot nu..
Ik ga nu de case nog maar eens helemaal opladen. Anders weet ik het ook niet meer. Zou wel zonde zijn, de oortjes zijn verder nog in topconditie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Welke equalizer setting hebben jullie zowel bij Spotify als Apple Music?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:40:
Welke equalizer setting hebben jullie zowel bij Spotify als Apple Music?
die vraag stelde ik ook onlangs in dit topic ;)

Ben nu zelf maar met wat (preset) EQ mogelijkheden gaan testen in de Spotify app. Wel elders gelezen dat mensen de EQ in zijn geheel uitschakelen voor het beste geluid....Ik test nog even verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
_Bailey_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:46:
[...]

die vraag stelde ik ook onlangs in dit topic ;)

Ben nu zelf maar met wat (preset) EQ mogelijkheden gaan testen in de Spotify app. Wel elders gelezen dat mensen de EQ in zijn geheel uitschakelen voor het beste geluid....Ik test nog even verder
Zit ook het e.e.a. te testen en kom iedere keer terug op 'Akoestisch'. Moet zeggen dat het wel/niet aanzetten van de equalizer wel een verschil maakt maar geen wereld verschil

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sinds december 2016 gebruiker van de first gen AirPods maar de laatste twee jaar zijn die echt niet meer bruikbaar ivm slechte batterij. In de tussentijd wat andere merken gehad (de SOUNDPEATS True Air 2 zijn erg fijn) maar toch nu eindelijk de overstap naar de APP2.

Als het goed is komen ze morgen binnen. Ik lees dat je het beste geluid krijgt middels Apple Music maar hier wil ik eigenlijk niet naar overstappen. Zijn er beste settings voor Spotify om te gebruiken?

Waarom niet naar Apple Music? Onze soundbar werkt met Spotify connect en dat werkt toch echt fijn omdat heel de familie een eigen Spotify account heeft. Apple Music streamt via Airplay, dan zou ik de tv aan moeten zetten om het geluid via de tv naar de soundbar te sturen.. Niet echt praktisch/duurzaam.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 13:02
Nu bijna weekje in gebruik (gen2) en ik merk met muziek luisteren dat mijn rechter oortje varieert in wat wel en niet afgespeeld wordt. Alsof het volume soms gewoon wegvalt, en dan weer terug is. Of, dat de ANC gewoon ineens weg is en dan weer terug (binnen een seconde).

Ik lees geen vergelijkbare ervaringen, misschien dat ik eerst het grotere dopje moet proberen ofzo (hoewel de pasvorm wel goed voelt en groen gaf).

Gekocht bij MM, maar zie iedereen hier praten over “opsturen naar Apple”, is dat idd beter? Of gewoon eerst bij de Mediamarkt inleveren?

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

Djerro123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:39:
Nu bijna weekje in gebruik (gen2) en ik merk met muziek luisteren dat mijn rechter oortje varieert in wat wel en niet afgespeeld wordt. Alsof het volume soms gewoon wegvalt, en dan weer terug is. Of, dat de ANC gewoon ineens weg is en dan weer terug (binnen een seconde).

Ik lees geen vergelijkbare ervaringen, misschien dat ik eerst het grotere dopje moet proberen ofzo (hoewel de pasvorm wel goed voelt en groen gaf).

Gekocht bij MM, maar zie iedereen hier praten over “opsturen naar Apple”, is dat idd beter? Of gewoon eerst bij de Mediamarkt inleveren?
Het enige dat ik gemerkt heb, heel sporadisch, is dat er buiten bij aanzienlijke wind heel af en toe wat volume verschil is in, inderdaad, mijn rechter earbud. Dit lijkt mij echter overduidelijk een issue met de computational audio die nu op omgevingsgeluid gebaseerd wordt, en dus zeer waarschijnlijk een software glitch. Ik vermoed dan ook dat dit met een update nog verholpen wordt. Ik ga er in ieder geval nog niets mee doen, als het echt hardware is doe ik dat later wel.

Wegvallen van ANC herken ik niet. Kan hardware zijn, maar ook een slechte seal, bijvoorbeeld.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie de AirPods Pro wél in Zoek mIjn op mijn iPhone en Apple Watch, maar niet zichtbaar op mijn Mac. Al opnieuw opgestart. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
Als het goed is komen ze morgen binnen. Ik lees dat je het beste geluid krijgt middels Apple Music maar hier wil ik eigenlijk niet naar overstappen. Zijn er beste settings voor Spotify om te gebruiken?
Probeer het eerst eens om de geluidskwaliteit te ervaren. Het is echt zonde dat je dat niet mee neemt in je overwegingen.

• D-Ed
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:41:
[...]

Probeer het eerst eens om de geluidskwaliteit te ervaren. Het is echt zonde dat je dat niet mee neemt in je overwegingen.
Goed punt en ben ik ook zeker van plan hoor. Maar het feit dat ik niet kan streamen naar de soundbar is wel een 'vervelende bijkomstigheid'. Vroeger had ik de eerste Airtunes aan m'n receiver hangen lang voordat Airplay zoals nu bestaat, toen kon je daar al je geluid overheen gooien. Ik zit ook al vanaf dag één bij Spotify dus zal moeilijk worden daar afscheid van te nemen.

Ik kijk in ieder geval uit naar de pro's en krijg er sowieso een half jaar Apple Music bij dus moet goed komen ;)

• THE_BASE
  • Niet online
Las ik hier niet ook iemand die de Pro wilde opladen via Apple Watch lader en de case leegtrok? Hier net ook het geval. Nu maar aan het snoertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:18:
Las ik hier niet ook iemand die de Pro wilde opladen via Apple Watch lader en de case leegtrok? Hier net ook het geval. Nu maar aan het snoertje.
Yes, dat was ik:
hk12nl schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:49:
Ik heb de case nu 2x snachts op de apple watch charger gehad en 2 keer lijkt het alsofu die puk hem heeft leegetrokken ipv opgeladen. Meer mensen dit opgemerkt? Hij deed het 1x wel overigens. Normale magsafe puk geen problemen overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door hk12nl op 29-09-2022 21:51 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
iOS 16.1 Beta Brings Adaptive Transparency to Original AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heel vaag, accu van de case zat op 12%, daarna een melding van 10% en daarna 8%. Toen de stekker er maar gewoon in gedaan. Ik denk dat we nog veel fixes mogen verwachten voor aankomende tijd, zowel voor bijvoorbeeld AirPods als voor iOS 16. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Davidas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:26:
iOS 16.1 Beta Brings Adaptive Transparency to Original AirPods Pro
Ik dacht al waarom werkt het niet met schreeuwende kinderen. Maar het is nog niet actief dus 😅

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:27:
[...]

Heel vaag, accu van de case zat op 12%, daarna een melding van 10% en daarna 8%. Toen de stekker er maar gewoon in gedaan. Ik denk dat we nog veel fixes mogen verwachten voor aankomende tijd, zowel voor bijvoorbeeld AirPods als voor iOS 16. :)
Hoe werkt dit eigenlijk? Maken er mensen melding van? Of komen ze er zelf achter? Ik wil niet alles melden maar dit lijkt mij toch wel handig.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:23:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk? Maken er mensen melding van? Of komen ze er zelf achter? Ik wil niet alles melden maar dit lijkt mij toch wel handig.
Geen idee, ik denk dat (als het veelvuldig voorkomt) men het wel meldt bij MacRumors op het forum en het dan opgepikt wordt. Maar als je Apple belt wordt er gezegd: nog niet gehoord. Schiet je weinig mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:27:
[...]

Ik heb de ervaring niet. Hij laadt prima op de AppleWatch lader, maar ook op een simpele wireless Ikea lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Hulliee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:30:
[...]

Ik heb de ervaring niet. Hij laadt prima op de AppleWatch lader, maar ook op een simpele wireless Ikea lader.
Bij mij gaat het laden met de AW puck ook prima, nu zo'n 3 keer gedaan en geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dan zal ik het binnenkort nog eens een kans geven. De snelheid is natuurlijk ook niet geweldig met 5 watt, maar het is wel erg makkelijk als het gewoon werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:36

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Klopt het nou dat je bij je Airpods Pro2 nu ook gratis Apple Music erbij kreeg? Ik dacht dat hier gelezen te hebben in dit topic? Maar wat ik ook doe, ik moet gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Yzord schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:49:
Klopt het nou dat je bij je Airpods Pro2 nu ook gratis Apple Music erbij kreeg? Ik dacht dat hier gelezen te hebben in dit topic? Maar wat ik ook doe, ik moet gewoon betalen.
Heb het idee dat eea afhankelijk is van eerder genoten Apple Music acties (heb zelf wel 6 mnd gekregen bij aanschaf nieuwe iPhone) en hoelang dat geleden is. Zelfde issue heb ik ook met Apple TV subscr.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaymone op 30-09-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
THE_BASE schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
Dan zal ik het binnenkort nog eens een kans geven. De snelheid is natuurlijk ook niet geweldig met 5 watt, maar het is wel erg makkelijk als het gewoon werkt. :)
Vooral snachts (in mijn geval). Maar de snelheid toch niet zoveel uit 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Yzord schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:49:
Klopt, wel de kanttekening dat je nog nooit eerder Apple Music hebt aangeschaft, anders geldt de actie namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:36

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Davidas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:19:
[...]

Klopt, wel de kanttekening dat je nog nooit eerder Apple Music hebt aangeschaft, anders geldt de actie namelijk niet.
Ah, daar zal het probleem wel in zitten dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:41:
[...]

Ze zijn binnen en de laatste twee uur gewisseld tussen Spotify en AM (Daft Punk -> Random Acces Memories _/-\o_ ) en andere muziek die ik vaker luister (Jack Johnson, Flume, Soul/R&B en old school hip hop). Het klinkt op beiden streaming diensten eigenlijk al erg lekker. Eerst nog wennen aan de AC, man wat een verschil!!

Ik ga het komende weekend gewoon de boel eens ontspannen checken. Hieronder m'n (tot nu favoriete equalizer setting):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFKJAKD8VWDLBw0SS_4JCRd8M_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nAhypgYuB1hq91s9x5a78GaG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 12:42

NSG

Je weet niks!

Meer tweakers die last hebben van een instabiele bluetooth connectie van de Pro 2's? En dan bedoel ik xxx milisecondes waar de audio duidelijk op een lagere bitrate afspeelt of zelfs helemaal wegvalt? Ik zit gewoon binnen, praktisch geen omgevingsgeluid en i.c.m. een 13 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
NSG schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:37:
Meer tweakers die last hebben van een instabiele bluetooth connectie van de Pro 2's? En dan bedoel ik xxx milisecondes waar de audio duidelijk op een lagere bitrate afspeelt of zelfs helemaal wegvalt? Ik zit gewoon binnen, praktisch geen omgevingsgeluid en i.c.m. een 13 Mini.
Ik heb het wel 1 of 2 keer gehad dat de verbinding helemaal weg lijkt te vallen. Ik gebruik zelf een iPhone 13 Pro Max.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik geniet toch echt weer enorm van deze nieuwe AirPods Pro 2.
Net als toentertijd de 1ste Pro mijn Apple aankoop van het jaar was, is dat met deze 2e generatie Pro ook zo, dé aankoop van 2022 wat betreft Apple aankopen.

De verbeteringen waaronder de ANC zijn echt fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

hk12nl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:48:
[...]

Als je fietst met ANC uit dat filtert hij (bij gen 1 tenminste) de wind er al aardig uit. :)
Even ter controle:
Kan iemand controleren of de ANC de wind eruit filtert? Gen1 is een drama op de bromfiets. Ben benieuwd naar jullie reacties.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
iApp schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:45:
[...]

Even ter controle:
Kan iemand controleren of de ANC de wind eruit filtert? Gen1 is een drama op de bromfiets. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Vandaag door de wind gefietst met ANC aan, filtert zeker de wind niet bij mij, maar maakt het wel minder. Met het volume omhoog prima bruikbaar. Maar valt mij ook enigszins tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:34
Ik heb geen ervaring met de APP1, echter eens met @THE_BASE

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Djerro123 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:39:

Of er een groter dopje aan moet kun je testen met akoestische optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Vannacht weer leeg getrokken op de Apple Watch puk. Echt heel irritant dit. Hopelijk lossen ze het snel op.

De case verschijnt ook niet altijd in mijn batterij overzicht. Is dat bij andere ook zo? De oortjes wel als ik de case open doe.

Edit: Ik had de case met oortjes tot 75% laten opladen op de magsafe en daarna op de puk van de apple watch en toen ging hij wel door met opladen.

Ik kan mij twee scenario’s bedenken:
1. als de oortjes opgeladen moeten worden en de case en je doet dit op de apple watch oplader dan trekt hij hem leeg.
2. als de case beneden een bepaald % is dan trekt de apple watch oplader de airpods case leeg.

Beide lijken mij wel met een software update te verhelpen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

[ Voor 89% gewijzigd door hk12nl op 01-10-2022 10:15 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:59:
[...]

Vandaag door de wind gefietst met ANC aan, filtert zeker de wind niet bij mij, maar maakt het wel minder. Met het volume omhoog prima bruikbaar. Maar valt mij ook enigszins tegen.
Voorzover ik weet faalt nagenoeg elke NC headset met windruis. Ook de grotere headphones lukt het niet om dat goed te verwerken.

Ik mag trouwens vanmiddag mijn APP2 ophalen als upgrade op de AP2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hk12nl schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:
Vannacht weer leeg getrokken op de Apple Watch puk. Echt heel irritant dit. Hopelijk lossen ze het snel op.

De case verschijnt ook niet altijd in mijn batterij overzicht. Is dat bij andere ook zo? De oortjes wel als ik de case open doe.

Edit: Ik had de case met oortjes tot 75% laten opladen op de magsafe en daarna op de puk van de apple watch en toen ging hij wel door met opladen.

Ik kan mij twee scenario’s bedenken:
1. als de oortjes opgeladen moeten worden en de case en je doet dit op de apple watch oplader dan trekt hij hem leeg.
2. als de case beneden een bepaald % is dan trekt de apple watch oplader de airpods case leeg.

Beide lijken mij wel met een software update te verhelpen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Ik dacht ook al dat het met een vrijwel lege case leeg getrokken werd. Het is niet onoverkomelijk, wel vervelend.

Overigens hier ook in de batterijwidget af en toe case en AirPods niet zichtbaar. Misschien iets met afstand van doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens mij klopt deze melding ook niet helemaal. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-PDBdv8EOUQA4KmF29KHBBfzJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Unj2pT1sXIICom5I45N3LUCC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Inmiddels mijn APP2 ook binnen en al het één en ander mee geluisterd. Komende van de normale AirPods gen 2 is dit wel echt een mega upgrade. De meeste gestures werken ook uitstekend alleen volume regelen lukt me niet als beide AirPods in mijn oren zitten. Wellicht doe ik iets niet goed maar vegen wil vaker niet dan wel effect hebben.

Noise canceling is trouwens ook zeer effectief. Stond vanavond te koken met de afzuigkap en oven vol aan en kon zonder moeite een podcast over actualiteiten volgen. Transparency mode is trouwens ook wel grappig, een soort van bionische hoorapparaten. Mega maf om jezelf te horen en ook stemmen om je heen.

Edit:
Inmiddels nu ook aan de Apple TV gekoppeld en een serie aan het kijken en wow wat een ervaring is dit zeg. Spatial audio is echt heel vet, je zit er echt midden in. Ik dacht even dat mijn AirPods het niet deden en dat mijn Sonos setup vol open stond maar nee.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 01-10-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:13
Gebruiken jullie spatial audio ook voor Apple Music? Ik heb het nooit echt gebruikt op mijn app1’s en zie dat ik deze nu ook kan personaliseren.

Heeft het bij muziek meerwaarde? (Ik merkte bijv bij dolby atmos dat alles gedempt en slecht hoorbaar werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
JimmyJoness schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:07:
Gebruiken jullie spatial audio ook voor Apple Music? Ik heb het nooit echt gebruikt op mijn app1’s en zie dat ik deze nu ook kan personaliseren.

Heeft het bij muziek meerwaarde? (Ik merkte bijv bij dolby atmos dat alles gedempt en slecht hoorbaar werd)
Ik zou zeggen probeer het uit en ervaar het persoonlijk of het voor jou geschikt is :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:27
Miki schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:36:

Edit:
Inmiddels nu ook aan de Apple TV gekoppeld en een serie aan het kijken en wow wat een ervaring is dit zeg. Spatial audio is echt heel vet, je zit er echt midden in. Ik dacht even dat mijn AirPods het niet deden en dat mijn Sonos setup vol open stond maar nee.
Ik heb het ook net geprobeerd en het is inderdaad heeeeel vreemd.

Dit gaat nog wel gave toepassingen krijgen met AR of gaming ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone

Persoonlijk vind ik het met muziek geen meerwaarde hebben, klinkt leuk maar daar blijft het dan wat mij betreft ook wel bij.

Ps: nog steeds erg happy met deze Pods Pro gen 2 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19

Ik gebruik het als 'Ruimtelijke audio Vast' in Apple Music en dan vind ik het wel prettig (hoewel het ook wel erg afhangt van hoe het album/liedje in Dobly Atmos gemixt is). Met head tracking vind ik het met het luisteren van muziek niet prettig.

Als het nummer niet in Dolby Atmos beschikbaar is, maar je stereo 'ruimtelijk' maakt zijn de resultaten wawt mij betreft ook wat wisselend. Daarbij merk ik dat de Airpods in die situatie bij mij vaak hun verbinding verliezen (een bug), dus dat heb ik gewoon uitgezet voor nu.

Met head tracking films/series etc kijken vind ik dan wel weer indrukwekkend en gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik heb een vraag die ik eigenlijk nergens echt goed terug kan vinden (of ik zoek niet goed): Het geluid van de nieuwe Pro's is iets beter t.o.v. de 1e Airpods Pro lees ik overal. Ik heb nu even de Gen 1 van m'n zusje te leen en probeer te bedenken wat er beter is geworden. Mijn referentie zijn de QCY T11-oortjes en die vind ik een voller geluid hebben, maar die hebben weer geen ANC. Is hier iemand die iets over het verschil tussen de Gen 1 en 2 kan zeggen qua geluidskwaliteit?
Verder las ik op de frontpage nog een artikel over de nieuwe Anker Soundcore-oortjes, maar er is hier vast nog niemand die ze beide geluisterd heeft.

Ik twijfel om de nieuwe Airpods Pro 2 te kopen en ben op zoek naar goede redenen om ze te kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Ik weet niet of dit hetzelfde is als mijn ervaring (ik ben geen audiofiel) maar ik heb (of eigenlijk, had) ook last van dat er telkens een soort golf in mijn geluid zat. Het geluid werd gewoon... anders. Voor heel kort. Ik heb zelf dat ik te kleine dopjes erop had gedaan en spatial audio had aanstaan op tracking. Dat werkte niet. Heb nu grotere dopjes erop gedaan (zitten wel minder lekker, maar sealt wel) en tracking uit staan (dus Spatial Audio Vast). Nu veel minder/niet last ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Rogar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:40:
Ik heb een vraag die ik eigenlijk nergens echt goed terug kan vinden (of ik zoek niet goed): Het geluid van de nieuwe Pro's is iets beter t.o.v. de 1e Airpods Pro lees ik overal. Ik heb nu even de Gen 1 van m'n zusje te leen en probeer te bedenken wat er beter is geworden. Mijn referentie zijn de QCY T11-oortjes en die vind ik een voller geluid hebben, maar die hebben weer geen ANC. Is hier iemand die iets over het verschil tussen de Gen 1 en 2 kan zeggen qua geluidskwaliteit?
Verder las ik op de frontpage nog een artikel over de nieuwe Anker Soundcore-oortjes, maar er is hier vast nog niemand die ze beide geluisterd heeft.

Ik twijfel om de nieuwe Airpods Pro 2 te kopen en ben op zoek naar goede redenen om ze te kopen O-)
Ik had muziek aan op mijn APP1 toen ik de APP2 ging ophalen. Toen ik ze in deed kon ik dus echt direct het verschil horen, en het was alsof ik in een schuur stond te luisteren naar de radio (APP1) vs een geluidsdichte kamer met een Sonos Arc met Dolby Atmos (APP2). Again, ik ben geen audiofiel, maar het verschil was immens vond ik zelf.

Maar bovenal: het bellen is echt véél beter. Ik ben nog aan het kijken hoe ik een telefoongesprek kan opnemen zodat ik vergelijkbaar kan maken hoe het klinkt vanuit APP1 vs APP2, maar mijn vriendin is iig blij (en ik ook). Tevens bij het gebruik van Teams; met APP1 kan ik dat niet doen op de afdeling omdat je te veel achtergrond geluid hebt (mensen om je heen worden net zo hard opgepakt door je mic als jijzelf, waardoor het voor andere in een Teams meeting klinkt alsof jij er op vol geluid doorheen aan het praten bent). Met de APP2 had ik met name last van achtergrond geluid (omdat ik ANC uit had haha) maar de andere kant helemaal niet. Toen met ANC aan gezet en kon gewoon op een drukke afdeling mijn call doen. Heel tof en héél blij mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas

De Airpods Pro 2 zijn geweldig. Van de producten die Apple afgelopen maand heeft uitgebracht is dit toch wel de beste upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

De Airpods Pro 2 zijn geweldig. Van de producten die Apple afgelopen maand heeft uitgebracht is dit toch wel de beste upgrade.
Helemaal met je eens, maar geen antwoord op zijn vraag. Hoe ervaart met het verschil in geluid tussen Gen 1 en Gen 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Nu online

Aiii

何これ

De lows zijn aanzienlijk verbeterd, dat is het voornaamste verschil. Daarnaast is er betere instrument separatie. Het meeste daarvan zal zitten in de computational audio processing die Apple doet, dus dat merk je waarschijnlijk alleen echt goed met Apple Music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Helemaal met je eens, maar geen antwoord op zijn vraag. Hoe ervaart met het verschil in geluid tussen Gen 1 en Gen 2?
- Betere bass
- Zuiverder geluid
- ANC

[ Voor 13% gewijzigd door Davidas op 03-10-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Davidas schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

- Betere bass
- Zuiverder geluid
- ANC
jup, deze 3 zijn aanzienlijk verbeterd tov de 1ste AirPods Pro, althans...zo ervaar ik het ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
THE_BASE schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Toevallig vandaag de review van Snazzy Labs gezien, hij legt in zijn videoreview wel goed uit wat er precies beter is en waarom (teveel om hier samen te vatten en heel eerlijk gezegd ben ik al tevreden met: 'goh, wat klinken ze lekker', dus ik heb het ook gewoon allemaal niet onthouden).

YouTube: AirPods Pro 2: An Audiophile's Review!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
Thanks @DwightKSchrute @_Bailey_ @Davidas @Aiii @Djerro123
DwightKSchrute schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Toevallig vandaag de review van Snazzy Labs gezien, hij legt in zijn videoreview wel goed uit wat er precies beter is en waarom (teveel om hier samen te vatten en heel eerlijk gezegd ben ik al tevreden met: 'goh, wat klinken ze lekker', dus ik heb het ook gewoon allemaal niet onthouden).

YouTube: AirPods Pro 2: An Audiophile's Review!
Vooral het gebrek aan lage tonen viel op tov de QCY's. Dus goed om te horen dat dat wel verbeterd is.
Ik ga de youtube-review ook nog even bekijken vanavond naast het filmpje met het vergelijk tussen Anker en Apple. YouTube: Soundcore Liberty 4 VS Airpods Pro 2 - Which Should YOU Buy??

En daarna maar eens een keuze maken... Lastig. € 300 blijft een forse uitgave voor oordopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik heb eindelijk door hoe je op de APP2 nu eenvoudig volume kunt regelen. Instinctief wilde ik alleen dat vlakke kantje gebruiken waar je de overige gestures mee bediend maar je moet gewoon het hele steeltje gebruiken door echt door te swipen omlaag of omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Miki schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:10:
Ik heb eindelijk door hoe je op de APP2 nu eenvoudig volume kunt regelen. Instinctief wilde ik alleen dat vlakke kantje gebruiken waar je de overige gestures mee bediend maar je moet gewoon het hele steel gebruiken door echt door te swipen omlaag of omhoog :)
Euh euh toch zo makkelijk als iets?
Werkte van minuut 1 gewoon perfect

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
De Airpods Pro 2 is in alle opzichten erop vooruitgegaan.Toen ik ze voor het eerst in gebruik nam, viel mij gelijk op dat het zelfs beter zit dan gen 1. Nu valt dat mij niet meer op en weet eigenlijk niet of het ook daadwerkelijk zo is of dat het op dat moment zo leek en letterlijk en figuurlijk tussen de oren zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:22
Had ze besteld en toch maar gehouden (kreeg ook nieuwe Airpod Pro 1's van Apple).
Bas is beter, ANC is beter, bedienen van volume is handig (gebruikte eerder Apple watch ervoor, maar die gebruik ik niet meer).
Enige irritante is de wind op de fiets, die valt opeens een stuk meer op :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Het blijft toch een ongekende luxe om je oordoppen in te doen op een ondergronds metrostation tijdens de spits en dat er een serene stilte ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:57:
Volgens mij klopt deze melding ook niet helemaal. :o

[Afbeelding]
MacRumors is ook wakker: :)
https://www.macrumors.com...users-to-replace-battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zien anderen in Zoek Mijn op macOS wél AirPods Pro 2? Ik heb al een en ander geprobeerd, maar krijg ze niet zichtbaar, tot ik ineens dacht: macOS herkent het apparaat wellicht niet, iOS 16 is geüpdatet, maar Ventura nog niet.

Of ik zie iets over het hoofd, maar vind het irritant dat het wel op iOS en watchOS zichtbaar is, maar niet in Apparaten op macOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
Rogar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:51:
Thanks @DwightKSchrute @_Bailey_ @Davidas @Aiii @Djerro123

[...]

Vooral het gebrek aan lage tonen viel op tov de QCY's. Dus goed om te horen dat dat wel verbeterd is.
Ik ga de youtube-review ook nog even bekijken vanavond naast het filmpje met het vergelijk tussen Anker en Apple. YouTube: Soundcore Liberty 4 VS Airpods Pro 2 - Which Should YOU Buy??

En daarna maar eens een keuze maken... Lastig. € 300 blijft een forse uitgave voor oordopjes.
Ze zijn binnen en wat een verschil tov de QCY’s en ook nog tov de Gen1 zeg… Het geluid is echt veel beter en het werkt als een Apple 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 16:05
Djerro123 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Maar bovenal: het bellen is echt véél beter. Ik ben nog aan het kijken hoe ik een telefoongesprek kan opnemen zodat ik vergelijkbaar kan maken hoe het klinkt vanuit APP1 vs APP2, maar mijn vriendin is iig blij (en ik ook). Tevens bij het gebruik van Teams; met APP1 kan ik dat niet doen op de afdeling omdat je te veel achtergrond geluid hebt (mensen om je heen worden net zo hard opgepakt door je mic als jijzelf, waardoor het voor andere in een Teams meeting klinkt alsof jij er op vol geluid doorheen aan het praten bent). Met de APP2 had ik met name last van achtergrond geluid (omdat ik ANC uit had haha) maar de andere kant helemaal niet. Toen met ANC aan gezet en kon gewoon op een drukke afdeling mijn call doen. Heel tof en héél blij mee!
Interessant. Voor mij is bellen een reden om de APP2 te kopen. Heb je toevallig ook al eens een gesprek gevoerd op de fiets als er een windje staat? Dit is namelijk met mijn Sony WH-1000XM3 echt niet te doen.

Edit:
Ik lees verschillende dingen https://www.nu.nl/reviews...naar-muziek-luistert.html is positief.

En hier worden negatieve ervaringen gedeeld:
https://forums.macrumors....rse-than-1st-gen.2363452/

[ Voor 12% gewijzigd door svennn op 06-10-2022 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:33
svennn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Interessant. Voor mij is bellen een reden om de APP2 te kopen. Heb je toevallig ook al eens een gesprek gevoerd op de fiets als er een windje staat? Dit is namelijk met mijn Sony WH-1000XM3 echt niet te doen.

Edit:
Ik lees verschillende dingen https://www.nu.nl/reviews...naar-muziek-luistert.html is positief.

Uit vergelijkende tests blijkt wel dat de Sony XM3 vrij slecht presteert als het gaat om belkwaliteit/gesprekken, vergeleken met de ANC hoofdtelefoons van bv. Bose (en de Apple Airpods Max, maar die neem ik maar niet mee omdat die in een heel andere prijsklasse zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
svennn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Edit:

Nou dat van macrumors herken ik totaal niet. Je hoort zeker nog de wind, maar het is echt vele malen beter dan APP1. Ik heb ook die Sony gehad tijdens Corona, maar daarmee buiten bellen is echt totaal niet te vergelijken.

Ik zit te denken hoe ik een telefoongesprek kan opnemen, dan zal ik het vergelijk op YouTube zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb van de week gebeld met AirPods Pro 2 in en er stond behoorlijk wat wind, de andere kant klaagde dat ik niet meer te verstaan was. Eenmaal de wind stukken minder en toen was het prima.

Op de fiets was de wind ook hoorbaar, maar stukken minder door ANC. Wel merk ik nu dat ik mijn partner hoor douchen terwijl ik de Pro's in heb op ANC. Het filtert natuurlijk nooit alles, maar het vermindert wel geluiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:15
THE_BASE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
Zien anderen in Zoek Mijn op macOS wél AirPods Pro 2? Ik heb al een en ander geprobeerd, maar krijg ze niet zichtbaar, tot ik ineens dacht: macOS herkent het apparaat wellicht niet, iOS 16 is geüpdatet, maar Ventura nog niet.

Of ik zie iets over het hoofd, maar vind het irritant dat het wel op iOS en watchOS zichtbaar is, maar niet in Apparaten op macOS...
Ik heb ook dat de AirPods niet zichtbaar zijn in Find My op macOS. Jouw beredenering is overigens wel een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Ik heb her en der gelezen dat de nieuwe AirPod Pro ook te gebruiken zijn als oordoppen bij concerten e.d.
Is er toevallig iemand die daar al wat ervaring mee heeft?

Het klinkt mij wat te mooi om waar te zijn.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid