Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gaat prima. Ik zet daar ook altijd de ANC uit omdat ik anders niets hoor. Met die uit gaat het prima op kantoor.Holenbeer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:23:
@alienfruit en @kassad
Fair enough, er zullen vast plekken zijn waar de drilboor constant aan staat. Het viel mij meer op dat omdat Apple het voorbeeld van de drilboor gebruikte, heel veel reveiws dat voorbeeld overnemen.
Maar eigenlijk leidt het wel wat af van mijn vraag: hoe zijn de ervaringen met AirPods pro in kantooromgevingen met collega’s op de achtergrond? Ik ben op zoek naar oordopjes met als belangrijke requirement dat je er goed mee kan bellen/vergaderen op het werk
©2004
Ik teken nergens meer voor
Ik gebruik de grootste maat en 1 van de 2 groen af gevinkt qua pasvorm. Welk maat ik ook gebruik, ik krijg linker niet op groen.Huigie schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:13:
Dan zijn je dopjes te klein...
Ik teken nergens meer voor
Contact opnemen met Apple en opsturen voor reparatieQuakie schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:01:
[...]
Ik gebruik de grootste maat en 1 van de 2 groen af gevinkt qua pasvorm. Welk maat ik ook gebruik, ik krijg linker niet op groen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volume aanpassingen.
Geluid is weer een stapje beter geworden, daarover hebben ze niets te weinig gezegd. Het komt schrikbarend dicht bij de AirPods Max, voor earbuds erg indrukwekkend.
De ANC werkt weer prima, ik weet nog niet echt of het beter of slechter is geworden, want ze waren al best prima. Maar overall gewoon weer een prima setje buds.
Belangrijkste voor mij is gewoon dat ik weer nieuwe accu’s in de earbuds en case heb. Die waren in de vorige gewoon flink minder geworden sinds release.
©2004
Had ik ook. Opgestuurd en nieuwe gekregen.Quakie schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:01:
[...]
Ik gebruik de grootste maat en 1 van de 2 groen af gevinkt qua pasvorm. Welk maat ik ook gebruik, ik krijg linker niet op groen.
Standaard zit formaat M eartips op de AirPods. En in het doosje zitten de overige maten. Maar er is geen pasvormpje in het doosje voor formaat M.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2022 14:04 ]
Dat viel mij ook al op haha.Rivanov schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:04:
Wel een design flaw trouwens.
Standaard zit formaat M eartips op de AirPods. En in het doosje zitten de overige maten. Maar er is geen pasvormpje in het doosje voor formaat M.
[Afbeelding]
Mijn eerste bevindingen zijn:
- ANC doet het absoluut beduidend beter dan gen1
- Geluid is absoluut “voller” van Gen2, als je ANC hebt aanstaan dan hoor je echt helemaal niks meer om je heen zondag dat je trommelvliezen etui klappen. Meer immersive dan Gen1 vind ik
- ik heb nog niet kunnen proberen te bellen ermee, want dat was voor mij de grootste reden om nieuwe te kopen. Zodra ik dat getest hebt kom ik erop terug!
Oh en het geluidsniveau aanpassen is we echt knullig. Elke swipe is een standaard hoeveelheid volume eraf/erop. Het maakt niet uit hoe hard of zacht je swiped lijkt het, beetje goedkope implementatie voor 300€ als je het mij vraagt.
[ Voor 12% gewijzigd door Djerro123 op 23-09-2022 14:20 ]
Bij mij zijn de APP2 ook binnen.alvani schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:37:
Heeft iemand toevallig al ergens gehoord of gelezen of de oortips van de AirPods Pro 1e generatie 100% uitwisselbaar zijn met de AirPods Pro 2e generatie?
Ik wil vooral graag weten of de Comply Foam Tips die ik voor de AirPods Pro heb ook 1 op 1 gaan passen op de AirPods Pro 2.
En mijn Comply Foam Eartips van de 1e generatie AirPods Pro passen perfect op de 2e generatie AirPods Pro gelukkig. Werkt perfect allemaal.

Bellen en online calls zouden vooral goed werken ivm Bluetooth 5.3 apparaten. Het idiote is dat alleen de iPhone 14's dit aan boord hebben... ik vind dat echt wel een rare keuze geweest.Djerro123 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:18:
[...]
Dat viel mij ook al op haha.
Mijn eerste bevindingen zijn:
- ANC doet het absoluut beduidend beter dan gen1
- Geluid is absoluut “voller” van Gen2, als je ANC hebt aanstaan dan hoor je echt helemaal niks meer om je heen zondag dat je trommelvliezen etui klappen. Meer immersive dan Gen1 vind ik
- ik heb nog niet kunnen proberen te bellen ermee, want dat was voor mij de grootste reden om nieuwe te kopen. Zodra ik dat getest hebt kom ik erop terug!
Oh en het geluidsniveau aanpassen is we echt knullig. Elke swipe is een standaard hoeveelheid volume eraf/erop. Het maakt niet uit hoe hard of zacht je swiped lijkt het, beetje goedkope implementatie voor 300€ als je het mij vraagt.
🌞🍃
De pasvorm is perfect van de standaard maat die erop zit.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
©2004
Wilde functionaliteit van zoeken proberen maar dan speelt hij via de airpods het geluid af en niet via de case? Snap ik het verkeerd?

Je kan de case geluid laten maken en de oortjes (zelfs linker of rechter apart)BarendBotje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:14:
Hier ook binnen![]()
Wilde functionaliteit van zoeken proberen maar dan speelt hij via de airpods het geluid af en niet via de case? Snap ik het verkeerd?En hoe kan je dat fancy navigeren naar de airpods toe doen, ik krijg alleen een maps navigatie naar het adres
Via Find My app kun je "navigeren" naar de AirPods.BarendBotje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:14:
Hier ook binnen![]()
Wilde functionaliteit van zoeken proberen maar dan speelt hij via de airpods het geluid af en niet via de case? Snap ik het verkeerd?En hoe kan je dat fancy navigeren naar de airpods toe doen, ik krijg alleen een maps navigatie naar het adres

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2022 16:30 ]
Werkt eindelijk, duurde even voor het werkte ofzoRivanov schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:27:
[...]
Via Find My app kun je "navigeren" naar de AirPods.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deed het bij mij eerst ook niet, noice cancelling viel ook best tegen. Heb ze gereset en opnieuw verbonden met iPhone, nu werkt het zoeken etc wel. Noice cancelling valt me nog steeds beetje tegen. Zou kunnen dat ik te hoge verwachtingen heb/had.BarendBotje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:14:
Hier ook binnen![]()
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Jammer!
Iemand een LG tv die eens kan proberen?
Edit: AirPods Pro 2 werken prima met m’n andere apparaten.
[ Voor 12% gewijzigd door MI5 op 23-09-2022 19:24 ]
/f/image/lAkg0JqYa2DcEQWCmGuYfOyA.png?f=fotoalbum_large)
Stond hier normaliter niet het AirPods Pro icon? macOS Monterey 12.6 nog niet geupdate voor AirPods Pro 2?
Klopt ja, haha grappig.Rivanov schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:01:
[Afbeelding]
Stond hier normaliter niet het AirPods Pro icon? macOS Monterey 12.6 nog niet geupdate voor AirPods Pro 2?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Gebruikt ge HDMI arc voor ne soundbar ofzo?MI5 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:42:
Gebruik de ‘oude’ AirPods Pro veel met m’n LG OLED65C7V - echter krijg ik slechts een milliseconde geluid en dan stilte met de AirPods Pro 2. Verbinden zelf gaat prima…
Iemand een LG tv die eens kan proberen?
Edit: AirPods Pro 2 werken prima met m’n andere apparaten.
Want dan switcht hij altijd terug naar HDMI arc ipv Bluetooth
Zelfde probleem hier omdat de Sonos beam aangesloten is via HDMI arc
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
De nieuwe versie is 5A377, standaard staat er versie 5A374 op mijn airpods pro 2.
Maar wat de verbeteringen of nieuwigheden zijn van deze 5A377 versie kan ik nergens vinden.
Haha gaaf zeg!JWHtje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:51:
Heb ze inmiddels ook binnen! Met een erg leuk detail in de app!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, geen andere apparaten op de tv. Als ik m’n AirPods Pro 1 weer verbindt werkt alles goed, doe ik hetzelfde met AirPods Pro 2 krijg ik een milliseconde geluid en dan niks.Snakefoodjah schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:52:
[...]
Gebruikt ge HDMI arc voor ne soundbar ofzo?
Want dan switcht hij altijd terug naar HDMI arc ipv Bluetooth
Zelfde probleem hier omdat de Sonos beam aangesloten is via HDMI arc
Ik ben sowieso benieuwd naar de ervaringen van mensen hier met een iPhone 13 serie of ouder… die hebben namelijk Bluetooth 5.0kamerplant schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:48:
[...]
Bellen en online calls zouden vooral goed werken ivm Bluetooth 5.3 apparaten. Het idiote is dat alleen de iPhone 14's dit aan boord hebben... ik vind dat echt wel een rare keuze geweest.
Zowel op gebied van batterijgebruik als geluidskwaliteit zou dit theoretisch een verschil moeten maken. Ik ben ook erg benieuwd met welke iPhone al die reviews van vandaag gemaakt zijn. Ik gok de iPhone 14 en dat iedereen die met de oudere series iPhones deze headset gebruikt nog weleens van een koude kermis thuis komt qua verbeteringen, terwijl geen review er over spreekt….
youtube.com/@hisrep
Maar mijn rechteroor is doof, dus ik ben bang dat ik me er bij neer moet leggen dat ik dat geweldige geluid van Pro’s nooit zal ervaren zoals jullie dat doen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Zie mijn post hierboven. Het zou best eens door de iPhone 13 of lager kunnen komen als je die hebt. Als dat daadwerkelijk zo is verwacht ik dat dit nog weleens een heet aardappeltje kan worden voor Apple.THE_BASE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:33:
Vanavond geleverd en de Pro’s blijven prachtige dingen. Maar spijtig genoeg hoor ik weinig verschil met de 1e generatie AirPods. Tuurlijk, het is wat helderder en ruimtelijker en verschil Apple Music en Spotify is er ook, waarbij Apple Music duidelijker een beter geluid geeft.
Maar mijn rechteroor is doof, dus ik ben bang dat ik me er bij neer moet leggen dat ik dat geweldige geluid van Pro’s nooit zal ervaren zoals jullie dat doen.
youtube.com/@hisrep
Zie mijn handtekening.DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:13:
[...]
Zie mijn post hierboven. Het zou best eens door de iPhone 13 of lager kunnen komen als je die hebt. Als dat daadwerkelijk zo is verwacht ik dat dit nog weleens een heet aardappeltje kan worden voor Apple.
Nee is niet zo hoor, misschien met bellen iets.DeNachtwacht schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:13:
[...]
Zie mijn post hierboven. Het zou best eens door de iPhone 13 of lager kunnen komen als je die hebt. Als dat daadwerkelijk zo is verwacht ik dat dit nog weleens een heet aardappeltje kan worden voor Apple.
Maar qua geluid in mijn geval met een iPhone 12 & MacBook Pro 14 echt een enorme verbetering.
Bij mij op de MacBook overigens helemaal nog geen icon van de AirPods Pro 2
Santaria - Sublime in dolby atmos op Apple Music, prrrttt echt zoveel verschil met mn 'oude' Pro 1 koptelefoon. Veel mee bas / dieper geluid tov pro 1. Geluidje hoor
/f/image/903loF66FBtUVUb1I7HDQ0PU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door okio op 23-09-2022 23:23 ]
Zou het kunnen dat het verschil beter merkbaar is via Apple Music dan via Spotify?okio schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:09:
[...]
Santaria - Sublime in dolby atmos op Apple Music, prrrttt echt zoveel verschil met mn 'oude' Pro 1 koptelefoon. Veel mee bas / dieper geluid tov pro 1. Geluidje hoor
Gevoelsmatig klinkt de muziek wel wat voller (iets diepere bass). Idem voor de ANC, alhoewel deze bij lange na niet in de buurt komt bij mijn good old Bose QC35, maar het gat is iets kleiner geworden zullen we maar zeggen. De nieuwe transparancy-modus nog niet uit kunnen proberen (rustig buurtje zullen we maar zeggen). De mogelijkheid om nu het volume aan te passen is top, maar had natuurlijk al op Gen 1 moeten zitten. Leuk dat ik de fase nu ook kan opladen met de oplader van mijn Apple Watch. De opgegeven batterijduur is een mooie verbetering en in mijn ervaring kwamen de vorige exemplaren ook in de buurt met wat Apple heeft opgegeven, dus ben benieuwd.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Via de Apple Store app op je iPhone kan dat alleen. Ik heb het ook zo gedaan.carpebios schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:52:
Hoe krijg je je emoji toegevoegd bij Apple? Ik zie alleen wat standaard tekentjes.
ANC niet echt getest nog.
[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 24-09-2022 10:46 ]
Dank!Davidas schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:12:
[...]
Via de Apple Store app op je iPhone kan dat alleen. Ik heb het ook zo gedaan.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
39 euro + 29 euro is ongeveer 25% van het aankoopbedrag, maar dan krijg je dus wel een nieuw setje?
Ik merkte wel dat ik ze écht heb gemist. Ik heb zat hoofdtelefoons thuis. Waaronder de Max. Maar on the road zijn deze zo freaking handig en fijn.
Nou, weer een ding waarover ik me voorlopig geen zorgen over hoef te maken. 😅
Dit is voor mij de 1e kennismaking met ANC dus geen vergelijkingsmateriaal helaas. Ik fiets langs een vrij drukke weg dus ben benieuwd! Ook de windgeluiden mogen van mij met pensioen(!).
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
zou je dat wel doen? geen omgevingsgeluid is minder overzicht van t verkeer... als dat maar goed gaat!Thalaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
Vandaag ook mijn AirPod Pro series 2 binnengekregen. Aankomende week ga ik weer met de fiets naar het werk (begint wat koud te worden op de motor), dus dan kan ik mooi de ANC eens ervaren.
Dit is voor mij de 1e kennismaking met ANC dus geen vergelijkingsmateriaal helaas. Ik fiets langs een vrij drukke weg dus ben benieuwd! Ook de windgeluiden mogen van mij met pensioen(!).
This is the Way.
Wat ik nu al kan aangeven is dat muziek luisteren echt een verbetering is. Bass heavy muziek zoals rap en house/trance etc is weer "om aan te horen"
Volume aanpassen, omg wat ben ik blij dat het er nu eindelijk opzit.
Volgende week maar eens kijken hoe de noise cancelling op kantoor is. Denk dat het minstens net zo goed is als de eerste generatie.
Heb het overigens gekoppeld aan een 12 pro, dus ik ga de komende dagen maar eens kijken of die bluetooth versie-verschillen echt wat uitmaken.
Als je fietst met ANC uit dat filtert hij (bij gen 1 tenminste) de wind er al aardig uit.Thalaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
Vandaag ook mijn AirPod Pro series 2 binnengekregen. Aankomende week ga ik weer met de fiets naar het werk (begint wat koud te worden op de motor), dus dan kan ik mooi de ANC eens ervaren.
©2004
Het is een lang recht en overzichtelijk stuk. Fietspad is voor het overgrote deel ook los van de weg met een berm ertussen. Maar toch bedankt voor de attentieNoTimeRemains schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:25:
[...]
zou je dat wel doen? geen omgevingsgeluid is minder overzicht van t verkeer... als dat maar goed gaat!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat de herpositionering van de airvents in de Airpods Pro Gen 2 een negatief gevolg hebben. Heb ze vandaag met het fietsen in gehad, en merk dat er erg veel windruis/geluid aanwezig is. Met of zonder ANC heb ik er meer last van dan de Gen 1 Airpods Pro.Thalaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
Op de fiets ANC? Hoop dat weinig mensen dat doen, aan de andere kant verklaart dat heel veel totaal idiote acties van verkeersdeelnemers…..Thalaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
Ik vind dit erg kort door de bocht. Hier in Utrecht fiets ik van huis tot werk over een groot en breed fietspad zonder ook maar één verkeerslicht, rotonde of kruising tegen te komen.giantgiantus schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:04:
[...]
Op de fiets ANC? Hoop dat weinig mensen dat doen, aan de andere kant verklaart dat heel veel totaal idiote acties van verkeersdeelnemers…..
Ik ben het met je eens dat je ANC niet in het centrum van Amsterdam aan moet zetten, maar het kan in genoeg situaties prima werken.
Ja buiten het centrum (waar ook veel mensen ANC gebruiken) is het inderdaad iets beter. En toch blijf ik van mening dat het echt heel dom en gevaarlijk is dat ANC in het verkeer gebruikt wordt. Voorbeeld: als ik op de racefiets zit en altijd netjes bel voordat ik passeer schrikken mensen met oordopjes toch geregeld.THE_BASE schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:07:
[...]
Ik vind dit erg kort door de bocht. Hier in Utrecht fiets ik van huis tot werk over een groot en breed fietspad zonder ook maar één verkeerslicht, rotonde of kruising tegen te komen.
Ik ben het met je eens dat je ANC niet in het centrum van Amsterdam aan moet zetten, maar het kan in genoeg situaties prima werken.
Ik ben naast fietser ook actief motorrijder en dan hoor ik ook lang niet alles. Gelukkig heb ik een set ogen en een nek die kan draaien. Ik ben ik ieder geval niet het type fietser dat zonder 3x kijken oversteekt o.i.d.
Ik had laatst ook bijna een fietser geschept met de auto. Ergens jammer dat fietsers zo beschermd zijn want die vroeg er echt om; in het donker, geen reflectie op fiets of kleding, geen verlichting, door rood oversteken in een onoverzichtelijke bocht en dat uiteraard ook zonder dit aan te geven of te kijken. Geen idee of die persoon ook nog oordopjes in had maar dat zou mij niets verbazen.
Ergens begrijp ik de opmerkingen prima, maar niet elke weg is gelijk. Ook is niet iedere fietser een onoplettende idioot met oogkleppen.
[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 25-09-2022 08:21 ]
Een individu mag een andere beslissing maken maar in het algemeen ben ik het er ook mee eens dat ANC in het verkeer een slecht idee is.
Ook merk ik dat ANC verbeterd is. Mijn gen 1 ben ik kwijt geraakt een paar maanden geleden en heb gewacht op deze nieuwe versie. Maar de afzuigkap bijvoorbeeld verdwijnt in zijn geheel, ook als ik er recht voor sta. Blijft een surrealistisch effect.
Snap opzich je frustratie wel. Maar je argumentatie klinkt vooral: er zijn ook andere problemen dus dan kan het ANC probleem er ook wel bij. Die argumentatie vind ik niet zo logisch.Thalaron schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:19:
Allemaal leuk en aardig dat geklaag over ANC in het verkeer, echter zijn er ook mensen die slechthorend zijn (wat ook niet altijd duidelijk zichtbaar is). Je kenbaar maken wilt niet zeggen dat je er als een idioot langs af hoort te scheuren. Vaak genoeg dat ik een bel heb gehoord en voordat ik de kans had om achterom te kijken dat ze al naast me zaten.
Ik ben naast fietser ook actief motorrijder en dan hoor ik ook lang niet alles. Gelukkig heb ik een set ogen en een nek die kan draaien. Ik ben ik ieder geval niet het type fietser dat zonder 3x kijken oversteekt o.i.d.
Ik had laatst ook bijna een fietser geschept met de auto. Ergens jammer dat fietsers zo beschermd zijn want die vroeg er echt om; in het donker, geen reflectie op fiets of kleding, geen verlichting, door rood oversteken in een onoverzichtelijke bocht en dat uiteraard ook zonder dit aan te geven of te kijken. Geen idee of die persoon ook nog oordopjes in had maar dat zou mij niets verbazen.
Ergens begrijp ik de opmerkingen prima, maar niet elke weg is gelijk. Ook is niet iedere fietser een onoplettende idioot met oogkleppen.
Oh en eigenlijk hoef je bij bel niet om te kijken maar gewoon netjes rechts houden. Ik bel vooral dat mensen niet schrikken en niet opeens met telefoontje in de hand gaan slingeren.
[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 25-09-2022 08:37 ]
Maar goed… mijn inziens niet echt een discussie die in dit topic thuis hoort verder dus ik laat het hierbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 25-09-2022 08:46 ]
Gelukkig heb ik goede ogen en ben ik getraind om goed me heen te kijken. Ik stoor me rot aan scootertjes met jeugd, telefoon in de hand, AirPods aan. Maar dat hoort ook in een ander topic.
Dus dat de reviews met nieuwe AirPods 2 waarbij aangegeven wordt beter geluid te hebben, door de nieuwe accu’s kan komen?
Om dit nog even te duiden...dit omdat de batterij onder de 80 procent zat binnen 2 jaar met apple care?4acesNL schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:19:
Ik heb gisteren nieuwe AirPods Pro‘s mogen ontvangen van Apple’s service programma. Dus ik hoef voorlopig niet aan nieuwe. Scheelt weer. 😅
Ik merkte wel dat ik ze écht heb gemist. Ik heb zat hoofdtelefoons thuis. Waaronder de Max. Maar on the road zijn deze zo freaking handig en fijn.
Nou, weer een ding waarover ik me voorlopig geen zorgen over hoef te maken. 😅
Dan lijkt het wel de moeite waard om dit af te sluiten...
Anoniem: 532727
Overall erg tevreden.
Ik heb geen Apple care afgesloten. Dit viel onder een service programma van Apple.okio schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:13:
[...]
Om dit nog even te duiden...dit omdat de batterij onder de 80 procent zat binnen 2 jaar met apple care?
Dan lijkt het wel de moeite waard om dit af te sluiten...
Klachten over wegvallende verbindingen. Maar ook over ANC die minder is geworden sinds de update van .74 naar .77. Ik dacht dat ook al enigszins te merken overigens.
Bij de airpods pro 1 hadden ze ook kort na de release een firmware uitgebracht waardoor de ANC plots minder goed was geworden.THE_BASE schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:39:
https://www.macrumors.com...ction-randomly-droppping/
Klachten over wegvallende verbindingen. Maar ook over ANC die minder is geworden sinds de update van .74 naar .77. Ik dacht dat ook al enigszins te merken overigens.
En ze hebben dat nadien nooit terug hetstelt.
Wat merk je van ANC? Hier hoorde ik eerst geen stofzuiger en nu bijvoorbeeld iets beter. Ook hoor ik een lichte ruis, wat ik bij de Gen1 ook hoorde. Dat was ook eerst niet.Rivanov schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:36:
Hier helemaal geen problemen qua verbinding. Blijft perfect stabiel met al m’n devices.
Kan ook ‘tussen de oren’ zitten.
Ik heb afgelopen weekend gewoon gestofzuigd en in de tuin het grasgemaaid. Ging prima. Vind het in ieder geval geen downgrade. Of het ook 2 x beter is t.o.v. van m'n vorige 1st gen AirPods Pro .. dat kan ik niet precies beoordelen. Het voldoet voor mij in ieder geval prima.THE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:25:
[...]
Wat merk je van ANC? Hier hoorde ik eerst geen stofzuiger en nu bijvoorbeeld iets beter. Ook hoor ik een lichte ruis, wat ik bij de Gen1 ook hoorde. Dat was ook eerst niet.
Kan ook ‘tussen de oren’ zitten.
[ Voor 58% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2024 23:00 ]
Ik krijg de microfoon alleen niet werkend onder Windows 11, heeft iemand anders dat probleem ook? is er een oplossing? Pairen gaat goed, geluid komt ook door, alleen de mic werkt niet. Heb er al aardig wat tutorials op nageslagen, tot op heden geen succes.
Ik had altijd de EQ ingeschakeld, maar sinds de AirPods Pro 2 heb ik het uitgezet. Kreeg via een link in dit topic 3 maanden gratis Apple Music en het is een wereld van verschil, dus toch eigenwijs maar weer een kans geven._Bailey_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:58:
voor de Spotify gebruikers onder ons; gebruiken jullie de Equalizer in de app? Of gewoon uit?
Wil wel graag Dolby, volgens mij werkt dat sowieso met elke download?
Dolby Atmos-downloads is ook een aparte schuif in de Muziek-instellingen, dus die moet je wel aanzetten. AirPods Pro kunnen geen losless muziek afspelen, dus lijkt me ook zinloos om aan te zetten dan.THE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:43:
Een vraagje: Apple Music download automatisch Lossless, maar AirPods Pro doet daar toch niets mee? Scheelt behoorlijk wat opslag als ik gewoon zonder Lossless download.
Wil wel graag Dolby, volgens mij werkt dat sowieso met elke download?
Zou je die link kunnen delen? Kan hem niet vinden..THE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:28:
[...]
Ik had altijd de EQ ingeschakeld, maar sinds de AirPods Pro 2 heb ik het uitgezet. Kreeg via een link in dit topic 3 maanden gratis Apple Music en het is een wereld van verschil, dus toch eigenwijs maar weer een kans geven.
In de Apple Store staat dat ik 6 maanden gratis Apple Music mag activeren na de aanschaf van de Airpods Pro 2 maar ik krijg het nergens ingeschakeld. Wil het namelijk wel een kans geven, kijken of het meer biedt dan Spotify.konehead schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:30:
[...]
Zou je die link kunnen delen? Kan hem niet vinden..
https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=Apple+musickonehead schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:30:
[...]
Zou je die link kunnen delen? Kan hem niet vinden..
Daar lees ik meer over, schijnt een ander mechanisme te zijn ten opzichte van 1e generatie. Hier lijkt het goed vast te zitten.konehead schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:32:
Sinds vrijdag ook de AirPods Pro 2nd gen. Er zit alleen speling op de case (klepje). Zelfs zoveel speling dat ik denk dat dit geen duurzame toekomst heeft. Dus vandaag een retourzending aangevraagd en nieuwe besteld..
Heb een mooie Nomad lederen case er om. Wel voor 1e generatie, maar de piepjes voor Find My komen er prima, wel iets minder hard, doorheen.
Geldt in principe als je nog nooit Apple Music hebt gehad. Via de link van MediaMarkt hierboven zou 3 of 4 maanden ook moeten lukken. Zo kreeg ik als bestaande, niet actieve, gebruiker 3 maanden gratis.Davidas schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:02:
[...]
In de Apple Store staat dat ik 6 maanden gratis Apple Music mag activeren na de aanschaf van de Airpods Pro 2 maar ik krijg het nergens ingeschakeld. Wil het namelijk wel een kans geven, kijken of het meer biedt dan Spotify.
Blijf het belachelijk vinden dat consumenten worden gefopt met dingen onder het mom van milieu bewust. Of het nou her niet leveren van laders is (geef mensen een keus om voor een klein bedrag alsnog een lader te nemen), of airpods die dus binnen 2 jaar waardeloos zijn, alles is bewust en alles is misleidend. Logisch want het gaat om geld. Echter is de tijd geweest dat geld verdienen op nummer 1 zou moeten staan. Zoveel mooie argumenten kan apple geven, maar het is gewoon een vervuilend bedrijf met bizarre winsten.
Batterijen gaan over tijd achteruit. Bij zulke kleine zal het sneller gaan dan bij grotere. Dat is simpelweg een limitatie van batterijen zoals we ze nu hebben. Het laadschema zal daar nauwelijks invloed op hebben, batterijen verliezen zelfs als je ze helemaal niet gebruikt (in storage houdt) elk jaar capaciteit. Het enige gevolg dat zo’n schema zou hebben is dat ze net op zijn als je ze nodig hebt en ze super frustrerend zijn in gebruik. Bovendien gaan AirPods all in super low power mode - je kan ze makkelijk een week niet gebruiken en laten liggen en wanneer je ze weer pakt zit er nog charge in. Sommige andere earbuds zoal de Sennheiser Momentum TW (iig de eerste) blijven echt de hele dag laden en dat merk je ook, want als je die 2 dagen laat liggen zonder op te laden zijn ze gewoon leeg. Super irritant.drusloos schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:02:
Als apple echt zou geven om levensduur van apparaten, helemaal bij apparaten als airpods waarbij je de accu niet kan vervangen, dan zou er een optie zijn om in te kunnen stellen wanneer de aipods kunnen laden. Die hele “slim laden” optie is leuk, maar ik heb het idee met de gen 1 airpods pro dat alsnog de hele dag door wordt geladen ookal zijn ze op 100%. Hierdoor loopt binnen enkele dagen de case leeg. Daarnaast gaat de accu van de oortjes hierdoor ook sneller achteruit. Maak een optie dat je kan kiezen dat de airpods tussen bepaalde tijdstippen moeten kunnen laden (ja dan zou dus een tijd synchronisatie moeten plaatsvinden tussen iphone en airpods, lijkt me niet heel lastig). Zelf gebruik ik ze ongeveer 3 dagen per week varierend van 10 minuten tot 5 uur per dag. Dus als ik zou kunnen instellen dat ze elke dag tussen 6 en 8 in de ochtend gaan laden, en de rest van de dag ze in de case in een super low energy modus gaan dan lijkt mij dat de accu veel langer meegaat. Nu kan je na 1,5 jaar tot 2 jaar je airpods wegflikkeren, terwijl het geluid nog prima is.
Blijf het belachelijk vinden dat consumenten worden gefopt met dingen onder het mom van milieu bewust. Of het nou her niet leveren van laders is (geef mensen een keus om voor een klein bedrag alsnog een lader te nemen), of airpods die dus binnen 2 jaar waardeloos zijn, alles is bewust en alles is misleidend. Logisch want het gaat om geld. Echter is de tijd geweest dat geld verdienen op nummer 1 zou moeten staan. Zoveel mooie argumenten kan apple geven, maar het is gewoon een vervuilend bedrijf met bizarre winsten.
Feitelijk gezien doet Apple gewoon alles om de batterij lang mee te laten gaan. Dat je meer wilt is simpelweg niet realistisch. De enige oplossing zou zijn vervangbare batterijen; maar of dat mogelijk is zonder de AirPods te groot te maken… geen idee maar ik betwijfel het.
Ik vind het een hoop gedoe om weinig. Ik snap de vraag naar duurzaamheid, maar ik heb vijf jaar gedaan met de eerste generatie AirPods en die zijn nog steeds in prima staat. De Pro’s zijn wellicht wat minder, maar je kunt niet van elk product, al is het Apple, verwachten dat ze een half decennia meegaan. Ik denk dat de techneuten bij Apple meer wijsheid in pacht hebben dan jij en ik.drusloos schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:02:
Ja kan je een artikel sturen waar daar meer over staat? Ik twijfel of ik dit teveel speling vind of nietTHE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:09:
[...]
Daar lees ik meer over, schijnt een ander mechanisme te zijn ten opzichte van 1e generatie. Hier lijkt het goed vast te zitten.
Heb een mooie Nomad lederen case er om. Wel voor 1e generatie, maar de piepjes voor Find My komen er prima, wel iets minder hard, doorheen.
:strip_exif()/f/image/JCPLOezfJNAVhesboloCwvem.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gf1qNdGwRdDRCsnMtrUVUXxO.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik zijwaarts druk voel ik wel speling, weliswaar weinig maar het is zeker te voelen. Vergeleken met de AirPods pro 1 van mijn broertje is het minder en met mijn oude galactische buds veel minder. Maar voor 300 euro mag je wel iets zeer goede verwachten misschien?
Ik moest even zoeken, was alweer even geleden. Op het forum van MacRumors heeft iemand het erover, maar anderen herkennen het probleem niet.BarendBotje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:53:
[...]
Ja kan je een artikel sturen waar daar meer over staat? Ik twijfel of ik dit teveel speling vind of niet
https://forums.macrumors....blem-hinge-sound.2361741/
Die had ik ook gevonden, dat probleem heb ik ook zeker niet. Echter werk ik in een branche met allemaal toleranties tot in de duizendste millimeter, dus ik vind het nogal snel veel speling hebbenTHE_BASE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:59:
[...]
Ik moest even zoeken, was alweer even geleden. Op het forum van MacRumors heeft iemand het erover, maar anderen herkennen het probleem niet.
https://forums.macrumors....blem-hinge-sound.2361741/
Ik heb via de chat contact gezocht en moest even wat foto's laten zien van de speling. Ik krijg een nieuwe opgestuurd en de oude moet ik terugsturen. Ze houden als borg ongeveer 120 euro in op je CC, totdat je de oude hebt teruggestuurd.BarendBotje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:53:
[...]
Ja kan je een artikel sturen waar daar meer over staat? Ik twijfel of ik dit teveel speling vind of niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik zijwaarts druk voel ik wel speling, weliswaar weinig maar het is zeker te voelen. Vergeleken met de AirPods pro 1 van mijn broertje is het minder en met mijn oude galactische buds veel minder. Maar voor 300 euro mag je wel iets zeer goede verwachten misschien?
Interessant, de chat van apple zelf? Ik twijfel, want als ik dat doe kan de speling ook meer zijn bij een nieuw paarDwightKSchrute schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:06:
[...]
Ik heb via de chat contact gezocht en moest even wat foto's laten zien van de speling. Ik krijg een nieuwe opgestuurd en de oude moet ik terugsturen. Ze houden als borg ongeveer 120 euro in op je CC, totdat je de oude hebt teruggestuurd.
En als de speling meer is, neem je weer contact op met Apple. Je krijgt telkens een nieuwe case opgestuurd, dus het is niet dat je je AirPods niet kan blijven gebruiken.BarendBotje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:25:
[...]
Interessant, de chat van apple zelf? Ik twijfel, want als ik dat doe kan de speling ook meer zijn bij een nieuw paarHoe erg was jouw speling, kan je de fotos ook hier delen?
Uiteraard, op deze foto is het het duidelijkst.
:strip_exif()/f/image/DyZmGyJLGjHy2rLVBWWdakXG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid