Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:05
Misschien eens zien voor foam tips ofzo als laatste redmiddel maar dat is weer geld steken in iets wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn, mijn jbl's passen perfect met medium tips en die zijn ook gewoon silicon.
RazorMaron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:34:
[...]

Mijn AirPods zitten prima als ik stil zit, als ik hardloop moet ik ze eens in de 2-5 minuten indrukken. Ik zweet redelijk veel dus daar kan het ook aan liggen.
Om die reden heb ik (volgens mij naar aanleiding van een bericht hier op Tweakers) van die foam tips besteld bij Ali (voor nog geen € 2 om te testen). Hoewel deze iets minder comfortabel zitten blijven ze tijdens het hardlopen wel prima zitten. Zijn niet helemaal geluidsdicht, maar aangezien ze zich vormen naar je oor is het voor de rest prima...

[ Voor 15% gewijzigd door Ystime op 18-12-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07 21:17
RazorMaron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:34:
[...]

Mijn AirPods zitten prima als ik stil zit, als ik hardloop moet ik ze eens in de 2-5 minuten indrukken. Ik zweet redelijk veel dus daar kan het ook aan liggen.

Wat ik wel heel naar vind is dat als ik mijn wenkbrauwen optrek of met mijn kaak beweeg ze er na 20 seconden uitleggen als ik ze niet indruk, bij minieme beweging van de gehoorgang denk ik.
Mijn ervaring ook, vooral als ik bv iets eet of drink met airpods in merk ik dat de rechter toch wat uit de gehoorgang gaan, links niet.

Blijf het toch vreemd vinden dat bv de ANC wel alles tegen houd dus ze lijken goed te zitten, ook qua bass maar krijg met geen enkel geluk de rechter fit test meer op groen sinds een week of 2.
Nuja die fit test terzijde als ik ''voel'' dat de ANC werkt en de bass dan maakt de fit test weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 10:44
Net bij Apple toch maar nieuwe eartips besteld.. Door al het hardlopen ermee waren ze niet meer zo wit als de rest haha. Was $8 (inclusief verzending) en dinsdag binnen.

Moet wel zeggen dat de batterij (case + Airpods zelf) het allemaal een stuk beter overleven dan niet Pro's. Ik gebruik ze elke dag makkelijk 4 uur+ (meetings / podcasts) en laad nog steeds mijn case 1x per week en heb niet het idee dat m'n AirPods die 4 uur niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-07 19:18
Mijn linker airpod kraakt helaas vrij heftig als Noise Cancelling of Transparantie mode aanstaan - dat lijkt me een duidelijk garantiegevalletje. Nu vroeg ik me af, wat gebeurd er met de rechter airpod? Wordt deze 'preventief' vervangen of mag je verder met een 'nieuwe' batterij links en 'oude' rechts..?

Ik vind het namelijk vrij oneerlijk om te liegen dat de rechter airpod ook problemen heeft.. maar twee verschillende batterijen lijkt me ook niet optimaal. Heeft iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52
nick93192 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:36:
Mijn linker airpod kraakt helaas vrij heftig als Noise Cancelling of Transparantie mode aanstaan - dat lijkt me een duidelijk garantiegevalletje. Nu vroeg ik me af, wat gebeurd er met de rechter airpod? Wordt deze 'preventief' vervangen of mag je verder met een 'nieuwe' batterij links en 'oude' rechts..?

Ik vind het namelijk vrij oneerlijk om te liegen dat de rechter airpod ook problemen heeft.. maar twee verschillende batterijen lijkt me ook niet optimaal. Heeft iemand hier ervaring mee? :)
Yes, enkel de AirPod met problemen wordt vervangen. Je krijgt dan een nieuwe toegestuurd en moet de oude weer terugsturen.
Ze worden niet beide vervangen zodat de accu gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-07 11:44
Weet iemand hoelang zulke service programma's duren? Ik wil de mijne eigenlijk fysiek inleveren in plaats van opsturen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
RazorMaron schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:05:
Weet iemand hoelang zulke service programma's duren? Ik wil de mijne eigenlijk fysiek inleveren in plaats van opsturen.
Ik had mijn vervangende binnen 3 dagen (UPS levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Zijn er verschillende modellen AirPords pro? Bij de mediamarkt zeggen ze van 239 voor 209, bij Apple zijn ze 279. Koop ik dan dezelfde

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 21:19

pdavie2311

Live life to the fullest..

MXL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:12:
Zijn er verschillende modellen AirPords pro? Bij de mediamarkt zeggen ze van 239 voor 209, bij Apple zijn ze 279. Koop ik dan dezelfde
Zijn dezelfde...

Edit...Hardlopen met modus transparantie scheelt enorm ivm horen eigen voetstappen! Net uitgeprobeerd!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

*snip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 25-12-2020 18:54 ]

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik had een setje voor mijn vriendin besteld bij Amazon.nl voor 205 en volgende dag in huis.
Mijne zijn retour Apple gegaan wegens het bekende kraken, na ongeveer 1 jaar gebruik, 2 nieuwe app gehad als vervanging. Zeer netjes van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 19:27
*snip* spam

[ Voor 103% gewijzigd door Daedalus op 25-12-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zijn hier ook mensen die sporten met Airpods/combi Garmin Horloge? Kun je ook muziek skippen door 2x te tikken op de airpods? Dat zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
pdavie2311 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:55:
Zijn hier ook mensen die sporten met Airpods/combi Garmin Horloge? Kun je ook muziek skippen door 2x te tikken op de airpods? Dat zou wel handig zijn.
Met de AirPods (2) kon dit ja.

De AirPods Pro hebben meer een echte druksensor, waarbij je echt de AirPod indrukt op het steeltje. Dit gaat prima tijdens het rennen, of je selecteert van te voren gewoon alleen de nummers waarvan je weet dat je die af gaat luisteren. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RazorMaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:16:
[...]

Met de AirPods (2) kon dit ja.

De AirPods Pro hebben meer een echte druksensor, waarbij je echt de AirPod indrukt op het steeltje. Dit gaat prima tijdens het rennen, of je selecteert van te voren gewoon alleen de nummers waarvan je weet dat je die af gaat luisteren. :P
Ok! Ik had gelezen dat met de Airpods alleen pauze mogelijk was. Door erop te tikken..Juist een nr doorklikken icm Garmin sporthorloge zou welkom zijn! Dat kan dus zeg jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
pdavie2311 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:39:
[...]

Ok! Ik had gelezen dat met de Airpods alleen pauze mogelijk was. Door erop te tikken..Juist een nr doorklikken icm Garmin sporthorloge zou welkom zijn! Dat kan dus zeg jij?
In combinatie weet ik niet haha. Maar via mijn laptop of telefoon kan ik door twee keer te drukken op de Pro het volgende nummer afspelen of door drie keer te drukken op de Pro het vorige nummer af te spelen.

Is er misschien niemand in je omgeving die deze AirPods Pro bezit en kan koppelen aan jouw sporthorloge? Dan kan je het namelijk testen. Natuurlijk doet hij ze in en vertelt jou of het mogelijk is haha icm hygiëne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
Inmiddels 2 maanden AirPods Pro bezitter, en vanwege de constante vergelijkingen tussen de AirPods Max en de Sony MX4, mijzelf getrakteerd op de 1000-MX4. Nu waardeer ik de pro’s nog meer! Qua pure geluids vergelijking/NC is de MX4 helderder en onderscheidender, maar oh boy, wat is het gebruiksgemak van de APP’s geweldig! Knap van Apple, want ik ga de MX4 retourneren en blijf bij de APP’s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit is mogelijk ja, met deze combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guest45
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-02-2021
Ik heb zopas de airpods pro gekocht, als er even geen muziek is of als ik luister op een laag volume hoor ik een zacht geruis bij transparency mode, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsvh
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06 14:05
RazorMaron schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:05:
Ik werk bij het service centrum van de mediamarkt (Zes Goes) en dit duurt gemiddeld 2 weken. Nu de winkels zijn gesloten is de 'reparatietijd' korter.
nick93192 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:36:

Als er geen afwijking wordt gevonden bij de rechter AirPods, wordt deze ook niet vervangen. Alle AirPods worden namelijk handmatig getest en niet zomaar klakkeloos omgeruild :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Gijsvh schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:28:
[...]

Ik werk bij het service centrum van de mediamarkt (Zes Goes) en dit duurt gemiddeld 2 weken. Nu de winkels zijn gesloten is de 'reparatietijd' korter.

[...]

Als er geen afwijking wordt gevonden bij de rechter AirPods, wordt deze ook niet vervangen. Alle AirPods worden namelijk handmatig getest en niet zomaar klakkeloos omgeruild :P
Mijn problemen zijn incidenteel, hoe moet dat getest worden? Het is gewoon eens in de zoveel tijd en soms bij het openen van apps maar soms ook weer niet. Beetje raar dat ik er dan maar mee moet dealen aangezien zij het toevallig niet kunnen 'ervaren' als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 21:52
Guest45 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:08:
Ik heb zopas de airpods pro gekocht, als er even geen muziek is of als ik luister op een laag volume hoor ik een zacht geruis bij transparency mode, is dat normaal?
Als je in een stille omgeving bent is dat normaal. In transparency mode probeert je APP het omgevingsgeluid door te zetten. Als dat weinig/niet aanwezig is zal het een hele zachte ruis zijn.

Geen reden voor paniek en veel plezier met je nieuwe APP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik heb sinds gisteren de Airpods Pro, ik merk dat de rechter airpod wat sneller leeg gaat dan de linker airpod. Is dit normaal? Microfoon staat op
automatisch en heb Siri niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeanB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-06 20:56
Ik zit er aan te denken om AirPods Pro te kopen, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het eventueel terugsturen van die dingen? Bij verschillende webshops (Coolblue, Bol, Mediamarkt... etc.) geven ze aan dat oortje hygiëne-producten zijn en dus niet retour kunnen worden gestuurd. Maar het lijkt me sterk dat als de pasvorm oid niet goed is dat ik ze met geen mogelijkheid kan retourneren. Hoe zit dat precies?

Idem voor wanneer er problemen zijn met de app zoals kraken, batterij slecht etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
DeanB schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:05:
Ik zit er aan te denken om AirPods Pro te kopen, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met het eventueel terugsturen van die dingen? Bij verschillende webshops (Coolblue, Bol, Mediamarkt... etc.) geven ze aan dat oortje hygiëne-producten zijn en dus niet retour kunnen worden gestuurd. Maar het lijkt me sterk dat als de pasvorm oid niet goed is dat ik ze met geen mogelijkheid kan retourneren. Hoe zit dat precies?

Idem voor wanneer er problemen zijn met de app zoals kraken, batterij slecht etc.
ik heb de Airpods Pro eerder besteld bij Amazon.nl, had ze toen teruggestuurd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guest45
  • Laatst online: 11-02-2021
[quote]vliegenmepper schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:47:
[...]

Als je in een stille omgeving bent is dat normaal. In transparency mode probeert je APP het omgevingsgeluid door te zetten. Als dat weinig/niet aanwezig is zal het een hele zachte ruis zijn.

Geen reden voor paniek en veel plezier met je nieuwe APP

[Is dit ook normaal als dat nog hoorbaar is terwijl je muziek opstaat op een laag volume?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Viresh87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:01:
Ik heb sinds gisteren de Airpods Pro, ik merk dat de rechter airpod wat sneller leeg gaat dan de linker airpod. Is dit normaal? Microfoon staat op
automatisch en heb Siri niet ingeschakeld.
Ja, is normaal. Bij mij is soms na een paar meetings de linker op 40% en de rechter nog op 65% of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
ex87 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:18:
[...]

Ja, is normaal. Bij mij is soms na een paar meetings de linker op 40% en de rechter nog op 65% of andersom.
Thanks voor het melden. Waaraan ligt dat dan? Weet je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Viresh87 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:24:
[...]

Thanks voor het melden. Waaraan ligt dat dan? Weet je dat?
De microfoon volgens mij. De gene die het laatst actief was loopt iets sneller leeg. Met automatisch wisselen pakt hij de ene keer links, de andere keer rechts.. Welke hij pakt loopt gewoon (2x) zo snel leeg is mij opgevallen. Mocht je ene rond de ~30% komen, wisselt de mic weer naar de andere kant en loopt die sneller leeg.

Je komt alsnog wel redelijk gelijk bij de 0% met allebei de AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 12-07 08:06
DeanB schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:05:

Koop gewoon bij Apple. Daar mag je ze ook proberen en terugsturen. Plus dan heb je je consumentenrecht bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 02:11
Ik denk ook dat ik het kraak-probleem heb, maar ik vind het niet echt kraken. Het is meer een korte, maar harde ruis op één oor. Hetzelfde geluid als je de airpods nog in hebt en je trekt je trui over je hoofd. Is dat het bewuste probleem? Heb het sinds een paar weken, maar is wel erg irritant...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
BugBoy schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:47:
Ik denk ook dat ik het kraak-probleem heb, maar ik vind het niet echt kraken. Het is meer een korte, maar harde ruis op één oor. Hetzelfde geluid als je de airpods nog in hebt en je trekt je trui over je hoofd. Is dat het bewuste probleem? Heb het sinds een paar weken, maar is wel erg irritant...
Hier idem en alleen last bij het linker oortje. Ik hoopte dat een update naar iOS 14.3 het zou verhelpen, maar helaas. Het is gelukkig alleen kortstondig in het begin en als ik het oortje stevig in het oor “duw”. Het gekke is dat ik hier een maand geleden geen last van had.

Als ik de Airpods Pro moet vergelijken met een jaar geleden, dan zou ik ze momenteel niet aanschaffen. Maar toen ik ze pas had waren ze geweldig! De noise cancelling was zo goed, dat heeft Apple kapot gemaakt met diverse firmware updates. Waarschijnlijk om de consument te dwingen om over te stappen op Airpods Max of een nieuwe versie van de Pro’s. Planned obsolescence op zijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-07 13:56
Iemand een oplossing voor het verbinden van de airpods pro aan een iphone X en een windows 10 PC? Ik wissel af en toe. Als ik ze op de PC gebruik zet ik bluetooth op mijn iphone uit. Gaat vaak goed, maar regelmatig krijg ik geen verbinding. Enige oplossing is in windows device manager de bluetooth disablen en enablen. Soms moet ik dan ook rebooten. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Bedoel je dan dat je muziek op de Garmin zet? Of heb je dan nog je telefoon bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Volkan1984 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Bedoel je dan dat je muziek op de Garmin zet? Of heb je dan nog je telefoon bij je?
Werkt al! Via spotify op mijn Garmin en icm AirPods prima te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Telegram is nu met de nieuwe beta update de volgende applicatie naast de stock iMessenger dat inkomende berichten via Siri volop uitleest wanneer je de AP(p) in hebt en je telefoon gelocked is. Met het commando "reply" kan je dan ook het inkomende bericht beantwoorden.

Een jaar lang moeten wachten. Wel jammer dat apps icm iphone icm randapparatuur als de AP(p) niet direct allemaal in harmonie werken. Superhandig als je in de auto zit en je een inkomend berichtje in je oren hoort en volledig handsfree kan beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kan ANC ook gewoon helemaal uit? Zodat je wel goed geluid hebt zoals je van de APP gewend bent, maar dan zonder ANC? Ik word er namelijk misselijk en duizelig van en maak me zorgen over de toekomst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
code:
1
2
3
if(APP === 'verbonden') {
   console.log(`druk "i" naast verbonden en selecteer ACC uit 😀'`)
 }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
dhrhagenees.cro schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:48:
code:
1
2
3
if(APP === 'verbonden') {
   console.log(`druk "i" naast verbonden en selecteer ACC uit 😀'`)
 }
Haha, doet me denken aan mijn React Native app. :-))

Anyway, heb ik dan ‘gewone’ AirPods met een beter geluid? In hoeverre cancelt het ontwerp van de AirPods Pro passief het geluid van buiten in vergelijking met de AirPods 2?

Het probleem is namelijk dat mijn oor niet helemaal afgesloten moet zijn. Dan raak ik mijn oriëntatie kwijt en ga ik onderuit (Ménière). Ik moet dus wel iets van omgevingsgeluid blijven horen. Heb er ook al aan gedacht of Transparency Mode dan niet een uitkomst is?

Ik heb ze vorig jaar snel weer retour gedaan omdat ik door ANC er een behoorlijke aanval van heb gehad. Daardoor heb ik ook niet verder getest. Best jammer, want de AirPods Pro klinken wel beter dan de AirPods 2, weet ik nog.

Wil ze best nog eens aanschaffen, maar dan moet dat hele omgevingsgeluidfilter weg kunnen. Dat heb ik niet zelf zo bedacht, dat is mijn ziekte. Sorry als ik lastig ben, maar Ménière is echt zwaar ontwrichtend als je er last van hebt. Ik heb het type waarbij je gerust kruipend door het huis gaat omdat je te duizelig bent om rechtop te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
Dennisweb schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:22:
[...]

Haha, doet me denken aan mijn React Native app. :-))

Anyway, heb ik dan ‘gewone’ AirPods met een beter geluid? In hoeverre cancelt het ontwerp van de AirPods Pro passief het geluid van buiten in vergelijking met de AirPods 2?

Het probleem is namelijk dat mijn oor niet helemaal afgesloten moet zijn. Dan raak ik mijn oriëntatie kwijt en ga ik onderuit (Ménière). Ik moet dus wel iets van omgevingsgeluid blijven horen. Heb er ook al aan gedacht of Transparency Mode dan niet een uitkomst is?

Ik heb ze vorig jaar snel weer retour gedaan omdat ik door ANC er een behoorlijke aanval van heb gehad. Daardoor heb ik ook niet verder getest. Best jammer, want de AirPods Pro klinken wel beter dan de AirPods 2, weet ik nog.

Wil ze best nog eens aanschaffen, maar dan moet dat hele omgevingsgeluidfilter weg kunnen. Dat heb ik niet zelf zo bedacht, dat is mijn ziekte. Sorry als ik lastig ben, maar Ménière is echt zwaar ontwrichtend als je er last van hebt. Ik heb het type waarbij je gerust kruipend door het huis gaat omdat je te duizelig bent om rechtop te staan.
Wanneer ik de ACC uitzet hoor ik omgevingsgeluiden.
Echter of dit voor jouw voldoende omgevingsgeluid is kan ik onmogelijk weten.

Je geeft zelf al aan dat je ze al hebt gehad. Ik kan mij niet herinneren dat Apple het “omgevingsgeluidfilter” aangepast hebben.

Wat dit met de kwaliteit van de audio doet is naar mijn mening een beetje subjectief.
Ik vind dat het wel invloed heeft maar dan meer de beleving.
De bas bijvoorbeeld is nog steeds hetzelfde. Als ze maar goed in je oren zitten.

De gewone airpods zijn dan misschien voor jouw beter. Ik heb ze ook gehad en qua muziek klinken de pro’s beter.

Beetje lastig om antwoord/advies te geven gozaahh. 🥃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Volkan1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:42:
Koop gewoon bij Apple. Daar mag je ze ook proberen en terugsturen. Plus dan heb je je consumentenrecht bij Apple.
Ja. Die is fijn. 1 jaar garantie. Mijn AirPods zijn net geen 13 maanden oud. Linker is kapot. Niets mee gebeurd en geen garantie. Consumentenrecht van Apple wens je alleen vijanden toe...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Laatst online: 21:13
Viresh87 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:04:
[...]

ik heb de Airpods Pro eerder besteld bij Amazon.nl, had ze toen teruggestuurd zonder problemen.
Bij Coolblue kan je ze sowieso uitproberen en binnen 30 dagen retourneren, als je ze maar schoon en in originele verpakking retourneert. Kan me niet voorstellen dat dit bij de overige winkels niet kan. Dus gewoon bestellen en als het niet bevalt terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
BugBoy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Ja. Die is fijn. 1 jaar garantie. Mijn AirPods zijn net geen 13 maanden oud. Linker is kapot. Niets mee gebeurd en geen garantie. Consumentenrecht van Apple wens je alleen vijanden toe...
Waar heb je je AirPods gekocht? En waarom afgewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Volkan1984 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:35:
Waar heb je je AirPods gekocht? En waarom afgewezen?
Ik heb aangegeven dat er in de linker een soort van rammel zit. Dat heeft die alleen met ruisonderdrukking of transparantie mode. Ook als ik zelf praat dan zit er een vreemd geluid op die kant (soort van hissend geluid). Volgens mij is dat laatste exact het probleem wat er in het service-bulletin staat, maar door die rammel twijfelen ze daar aan. Gewoon weer hetzelfde drama als jaren geleden toen mijn MBP zijn eigen GPU aan het losweken was. Overal is het probleem bekend, maar Apple weigert er gewoon iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08

Aiii

何これ

BugBoy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Ik heb aangegeven dat er in de linker een soort van rammel zit. Dat heeft die alleen met ruisonderdrukking of transparantie mode. Ook als ik zelf praat dan zit er een vreemd geluid op die kant (soort van hissend geluid). Volgens mij is dat laatste exact het probleem wat er in het service-bulletin staat, maar door die rammel twijfelen ze daar aan. Gewoon weer hetzelfde drama als jaren geleden toen mijn MBP zijn eigen GPU aan het losweken was. Overal is het probleem bekend, maar Apple weigert er gewoon iets aan te doen.
Heel vreemd, toen ik dit had heb ik gewoon een chat op apple.com gestart en ik had binnen een kwartier een afspraak staan om de AirPods op te halen en te vervangen. Was zo gepiept.

Voor dit specifieke issue is er sindsdien zelfs een officieel serviceprogramma van Apple: https://support.apple.com...vice-program-sound-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Aiii schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:27:
Voor dit specifieke issue is er sindsdien zelfs een officieel serviceprogramma van Apple: https://support.apple.com...vice-program-sound-issues
Ik heb ze zelfs de link gestuurd hiervan, maar ik denk dat de helpdeskmedewerker niet haar dag had. Sta nu weer eens in de wacht bij Apple support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Mijn ervaring is ook, dat nadat ik wat tests doorlopen had met een persoon van apple op de chat, nieuwe APP opgestuurd kreeg. Wel reservering op mijn CC maar die was er na een week alweer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:29
Hi,

Ik ben aan het kijken naar AirProds Pro. Mijn huidig 1e generatie Airpods vallen uit op de scooter in de winter. Lijkt wel alsof ze te koud worden en dan afsluiten, 3 jaar oud inmiddels. Echter twijfel ik omdat het geen touch bediening meer is maar knijp bediening.

Hoe is de ervaring qua bediening op een fiets / scooter? En dan vooral met handschoenen wordt denk ik een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59
Aschtra schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:17:
Hi,

Ik ben aan het kijken naar AirProds Pro. Mijn huidig 1e generatie Airpods vallen uit op de scooter in de winter. Lijkt wel alsof ze te koud worden en dan afsluiten, 3 jaar oud inmiddels. Echter twijfel ik omdat het geen touch bediening meer is maar knijp bediening.

Hoe is de ervaring qua bediening op een fiets / scooter? En dan vooral met handschoenen wordt denk ik een probleem.
Geen ervaring met AirPods Pro maar ik hoop dat je toch wat aan onderstaande hebt. Natuurlijk enkel als je huidige AirPods op dit moment nog wel voldoen.

Je zou namelijk ook voor een mooie oplossing voor in je helm kunnen kijken, dit kan je direct netjes weg werken. Lijkt mij persoonlijk fijner als dopjes in je oor onder een helm. Jajabor (uit China) lijkt mij hier perfect voor maar je zou ook kunnen kijken voor een Sena of Cardo (betaal je wel gelijk de hoofdprijs maar heb je ook echt een goed product). Zelf gebruik ik de Sena 10S op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Ik heb een 25KM scooter :) zonder helmpie.
Voor de motor heb ik een Cardo systeem idd :)

[ Voor 36% gewijzigd door Aschtra op 12-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

@Aschtra Ik heb liever het kliksysteem dan het nogal onbetrouwbare gyroscoop systeem van de AirPods.

Met dunne handschoenen werken die overigens prima, hoe het met fatsoenlijke wanten zit weet ik niet, maar met stoffen (sport)handschoenen kun je gewoon klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
dhrhagenees.cro schreef op zondag 3 januari 2021 @ 03:34:
[...]

Wanneer ik de ACC uitzet hoor ik omgevingsgeluiden.
Echter of dit voor jouw voldoende omgevingsgeluid is kan ik onmogelijk weten.

Je geeft zelf al aan dat je ze al hebt gehad. Ik kan mij niet herinneren dat Apple het “omgevingsgeluidfilter” aangepast hebben.

Wat dit met de kwaliteit van de audio doet is naar mijn mening een beetje subjectief.
Ik vind dat het wel invloed heeft maar dan meer de beleving.
De bas bijvoorbeeld is nog steeds hetzelfde. Als ze maar goed in je oren zitten.

De gewone airpods zijn dan misschien voor jouw beter. Ik heb ze ook gehad en qua muziek klinken de pro’s beter.

Beetje lastig om antwoord/advies te geven gozaahh. 🥃
Weet ik. Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik toen ik de APP's had nooit geprobeerd heb om ANC uit te zetten of transparency in te schakelen. Het was toen niet eens in me opgekomen. De conclusie is dat ik destijds niet verder heb gekeken dan mijn neus lang was. Ik had wat beter onderzoek moeten doen.

Dus er is maar één manier om erachter te komen en dat is het nog eens proberen. Ik ga het vrijdag eerst eens aan mijn KNO-arts vragen wat hij ervan vindt. Hij kent me al negen jaar en zal vast goed kunnen aangeven of het iets voor mij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Aiii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:52:
@Aschtra Ik heb liever het kliksysteem dan het nogal onbetrouwbare gyroscoop systeem van de AirPods.

Met dunne handschoenen werken die overigens prima, hoe het met fatsoenlijke wanten zit weet ik niet, maar met stoffen (sport)handschoenen kun je gewoon klikken.
Wat bedoel je met gyroscoop systeem? Ik heb (op de winter connectie problemen na) 0 problemen met mijn airpods. Tappen werkt altijd, muten met uitdoen ook.

Draag zelf leren handschoenen. Twijfel nog, ook over het in-ear model. Heb liever het on-ear systeem van mijn huidige airpods, dat zit bij mij perfect.

Misschien moet ik gewoon de airpods 2 kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Aschtra schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Wat bedoel je met gyroscoop systeem? Ik heb (op de winter connectie problemen na) 0 problemen met mijn airpods. Tappen werkt altijd, muten met uitdoen ook.

Draag zelf leren handschoenen. Twijfel nog, ook over het in-ear model. Heb liever het on-ear systeem van mijn huidige airpods, dat zit bij mij perfect.

Misschien moet ik gewoon de airpods 2 kopen 8)7
De AirPods 2 kan ik je van harte aanbevelen. Klinken goed, zitten lekker en zelfs ik met mijn lastige oortjes ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Verschillen volgens mij niet zoveel met de eerste airpods. Draadloos case laden erbij en miss iets betere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Edit: ondertussen gevonden dat de ANC toch minder is dan een Sony of Bose koptelefoon. Balen want wil graag 1 apparaat om te bellen, hardlopen en TV stemgeluid te filteren. Dat laatste zal dan niet voldoende lukken met de AirPods Pro ben ik bang.

[ Voor 87% gewijzigd door Aghanim op 12-01-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
BugBoy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:30:
Ik heb ze zelfs de link gestuurd hiervan, maar ik denk dat de helpdeskmedewerker niet haar dag had. Sta nu weer eens in de wacht bij Apple support...
Zelfs je ergste vijand wil je nog niet de Apple Klantenservice aandoen. Kort relaas van mijn Airpod Pro verhaal...

Airpods Pro kraken tijdens telefoongesprekken als ik praat en er lijkt soms een rammelend geluid in te zitten (alleen met transparency aan of noise cancellation). Een support-call voor ingepland en ze gewezen op het service programma. Ondanks dat mijn probleem exact lijkt op het probleem uit het service programma wordt er door de helpdeskmedewerker doodleuk verteld dat het product uit garantie is en dat je nieuwe moet bestellen. De helpdesk medewerker was niet op de hoogte van het service-programma. Of dit bewust niet gemeld wordt weet ik niet, maar anders is het natuurlijk ook slordig. Niet iedereen leest Tweakers.

Na het wijzen op dit programma werd het toch aangenomen. Er zou €200 worden gereserveerd op de creditcard, omdat er nieuwe Airpods werden opgestuurd en dit als borg zou zijn voor het retourneren van de oude Airpods.

Nieuwe Airpods komen binnen, maar ik zie een dag later dat er €210 is afgeschreven i.p.v. gereserveerd. Maar weer bellen en het blijkt dat er toch een vervanging is opgestuurd en dat ik geen garantie heb. Ik hoef mijn kapotte Airpods niet terug te sturen. In de online reparatie-status staat dat ik dit wel moet doen en ook de retourenveloppen zitten bij mijn nieuwe Airpods.

Op verzoek van de helpdeskmedewerker moet ik toch de oude retourneren en ik zou vandaag gebeld worden om 9:50 om het verder af te ronden en de betaling te storneren. Je raadt het al.... Ik heb alles netjes teruggestuurd, UPS heeft het twee dagen geleden afgeleverd. Maar de reparatie-status staat nog steeds op "wacht op retour", betaling is niet gestorneerd en ik ben niet gebeld door de betreffende medewerker.

Ruim 1.5 na de belafspraak maar weer eens gebeld. In het systeem staat wel de belafspraak, maar ze kunnen me niet vertellen of de desbetreffende agent vandaag aan het werk is. Bijzonder, want ze heeft de belafspraak zelf ingepland. Ik moet haar maar e-mailen, maar ik heb niet eens een e-mailadres en dat geven ze (logischerwijs) ook niet.

Enige dat ze kunnen toezeggen is dat ze haar gaan verzoeken mij te bellen, maar ze kunnen niet aangeven wanneer dat is. Ik heb dus nu voor een nieuwe set betaald en de oude niet mogen houden. Dubbel genaaid dus. Al met al meer dan 3 uur aan de telefoon gehangen en nog geen steek verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Vandaag overlegd met mijn KNO-arts. Ik heb het met hem gehad over eventuele problemen met in-ear oordoppen en mijn persoonlijke situatie. Er is besloten om dat maar niet te doen. Dat ligt niet aan Apple, maar aan mijn situatie. Ik heb twee operaties gehad omdat ik geregeld oorontstekingen had. Volgens de dokter is de kans groot dat - doordat er toch iets in de gehoorgang zit - ik daar last van zal krijgen. Dat kan gaan irriteren en dan ben ik verder van huis.

Komt nog eens bij dat ik na negen jaar Ménière-verschijnselen ook nog tinnitus heb ontwikkeld. Daardoor is de diagnose definitief geworden. Voor mij dus geen AirPods Pro. Gelukkig had de dokter ook een oplossing: over ear koptelefoons (zonder active noise cancelling) of de AirPods 2 blijven gebruiken. Die hangen immers tegen de gehoorgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
Dennisweb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:59:
Vandaag overlegd met mijn KNO-arts. Ik heb het met hem gehad over eventuele problemen met in-ear oordoppen en mijn persoonlijke situatie. Er is besloten om dat maar niet te doen. Dat ligt niet aan Apple, maar aan mijn situatie. Ik heb twee operaties gehad omdat ik geregeld oorontstekingen had. Volgens de dokter is de kans groot dat - doordat er toch iets in de gehoorgang zit - ik daar last van zal krijgen. Dat kan gaan irriteren en dan ben ik verder van huis.

Komt nog eens bij dat ik na negen jaar Ménière-verschijnselen ook nog tinnitus heb ontwikkeld. Daardoor is de diagnose definitief geworden. Voor mij dus geen AirPods Pro. Gelukkig had de dokter ook een oplossing: over ear koptelefoons (zonder active noise cancelling) of de AirPods 2 blijven gebruiken. Die hangen immers tegen de gehoorgang.
De nieuwe over ear koptelefoon van Apple gaat hem dus ook niet worden. Of je moet de ANC uit kunnen zetten.

Erg spijtig allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
BugBoy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Zelfs je ergste vijand wil je nog niet de Apple Klantenservice aandoen. Kort relaas van mijn Airpod Pro verhaal...

Airpods Pro kraken tijdens telefoongesprekken als ik praat en er lijkt soms een rammelend geluid in te zitten (alleen met transparency aan of noise cancellation). Een support-call voor ingepland en ze gewezen op het service programma. Ondanks dat mijn probleem exact lijkt op het probleem uit het service programma wordt er door de helpdeskmedewerker doodleuk verteld dat het product uit garantie is en dat je nieuwe moet bestellen. De helpdesk medewerker was niet op de hoogte van het service-programma. Of dit bewust niet gemeld wordt weet ik niet, maar anders is het natuurlijk ook slordig. Niet iedereen leest Tweakers.

Na het wijzen op dit programma werd het toch aangenomen. Er zou €200 worden gereserveerd op de creditcard, omdat er nieuwe Airpods werden opgestuurd en dit als borg zou zijn voor het retourneren van de oude Airpods.

Nieuwe Airpods komen binnen, maar ik zie een dag later dat er €210 is afgeschreven i.p.v. gereserveerd. Maar weer bellen en het blijkt dat er toch een vervanging is opgestuurd en dat ik geen garantie heb. Ik hoef mijn kapotte Airpods niet terug te sturen. In de online reparatie-status staat dat ik dit wel moet doen en ook de retourenveloppen zitten bij mijn nieuwe Airpods.

Op verzoek van de helpdeskmedewerker moet ik toch de oude retourneren en ik zou vandaag gebeld worden om 9:50 om het verder af te ronden en de betaling te storneren. Je raadt het al.... Ik heb alles netjes teruggestuurd, UPS heeft het twee dagen geleden afgeleverd. Maar de reparatie-status staat nog steeds op "wacht op retour", betaling is niet gestorneerd en ik ben niet gebeld door de betreffende medewerker.

Ruim 1.5 na de belafspraak maar weer eens gebeld. In het systeem staat wel de belafspraak, maar ze kunnen me niet vertellen of de desbetreffende agent vandaag aan het werk is. Bijzonder, want ze heeft de belafspraak zelf ingepland. Ik moet haar maar e-mailen, maar ik heb niet eens een e-mailadres en dat geven ze (logischerwijs) ook niet.

Enige dat ze kunnen toezeggen is dat ze haar gaan verzoeken mij te bellen, maar ze kunnen niet aangeven wanneer dat is. Ik heb dus nu voor een nieuwe set betaald en de oude niet mogen houden. Dubbel genaaid dus. Al met al meer dan 3 uur aan de telefoon gehangen en nog geen steek verder...
Erg frustrerend als ik het zo lees.
Mijn ervaring is totaal he tegenovergestelde, maar ik weet zeker of dat komt omdat ik toeallig nog in de garantie periode zit.
Maar mochten ze moeilijk doen zou ik iig nog de oude terug willen hebben, ze reglen het maar. Al zal jij er alle moeite voor moeten doen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
dhrhagenees.cro schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:45:
[...]

De nieuwe over ear koptelefoon van Apple gaat hem dus ook niet worden. Of je moet de ANC uit kunnen zetten.

Erg spijtig allemaal...
Inderdaad. Die mening deel ik. En ik denk ook niet dat ik 600 euro voor een koptelefoon ga betalen. Ik heb een heel goede Beyer Dynamics DT770 Pro. Dus ik zou zeker die gebruiken. En als 'in-ears' (kun je die zo noemen?) AirPods 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

[...]

Erg spijtig allemaal...
De ANC kan bij zowel de Pro als de nieuwe Max uitgezet worden. Ik kan mij eigenlijk geen ANC over-ear bedenken waarbij je niet de ANC kan uitschakelen, overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Aiii op 15-01-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Dennisweb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:59:

Je hebt toch ook oortjes die aan uw oorschelp hangen en niet in uw oor? Ik ben de naam ervan kwijt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Erg spijtig allemaal...
Uh. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vppvvcr.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Gisteren mijn Airpods pro mogen ontvangen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het geluid, zeker tegenover de Airpods 2 die ik wel eens pakte van mijn vriendin. Daarnaast is de pasvorm super prettig!

Zit enkel nog te twijfelen over Applecare i.v.m. het slijten van de batterij. Om hier aan te voldoen moet de batterij onder de 80% zitten. Voor overige garantie hoef ik volgens mij niet per se Applecare aan te schaffen. De Airpods zijn bij Amazon aangeschaft en (voor zo ver ik het snap) heb ik daar gewoon 2 jaar garantie.

Kosten batterijprogramma voor beide oortjes is €110,- (55 per stuk)
Kosten batterijprogramma voor beide oortjes met Applecare is €97,- (Applecare 39, 29 per oortje).

Wat is jullie advies in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 19:52
R0y. schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:48:
Gisteren mijn Airpods pro mogen ontvangen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het geluid, zeker tegenover de Airpods 2 die ik wel eens pakte van mijn vriendin. Daarnaast is de pasvorm super prettig!

Zit enkel nog te twijfelen over Applecare i.v.m. het slijten van de batterij. Om hier aan te voldoen moet de batterij onder de 80% zitten. Voor overige garantie hoef ik volgens mij niet per se Applecare aan te schaffen. De Airpods zijn bij Amazon aangeschaft en (voor zo ver ik het snap) heb ik daar gewoon 2 jaar garantie.

Kosten batterijprogramma voor beide oortjes is €110,- (55 per stuk)
Kosten batterijprogramma voor beide oortjes met Applecare is €97,- (Applecare 39, 29 per oortje).

Wat is jullie advies in deze?
Volgens mij betaal je geen eigen risico voor de batterijservice. Dat maakt het plaatje weer heel anders, het kost dan enkel de €39,- voor AppleCare en niks bij de vervanging.

De €29,- geldt enkel bij vervanging door schade bijvoorbeeld en is per incident, niet per oortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Nu online
Applecare wat ong 50% van de nieuwprijs is is mij het niet waard.
Je hebt minimaal een jaar garantie, misschien 2 jaar met coulance daarna mochten ze kapot gaan heb je een goed excuus om wat nieuw te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Fuwor schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Volgens mij betaal je geen eigen risico voor de batterijservice. Dat maakt het plaatje weer heel anders, het kost dan enkel de €39,- voor AppleCare en niks bij de vervanging.

De €29,- geldt enkel bij vervanging door schade bijvoorbeeld en is per incident, niet per oortje.
Volgens mij heb je gelijk ja.. Dan is het helemaal niet zo gek dus dan denk ik dat ik het aanschaf. Ik ga verder wel altijd zuinig om met mijn spullen maar je weet maar nooit :).
AppleCare+ biedt dekking voor de reparatie of vervanging van je koptelefoon. Je bent gedekt voor elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 29 per voorval, en gedekt voor batterijen die minder dan 80% van de oorspronkelijke capaciteit hebben.
bron: https://www.apple.com/nl/support/products/headphones/
wokkelz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:18:
Applecare wat ong 50% van de nieuwprijs is is mij het niet waard.
Je hebt minimaal een jaar garantie, misschien 2 jaar met coulance daarna mochten ze kapot gaan heb je een goed excuus om wat nieuw te kopen.
Klopt, als ze kapot gaan. Het gaat mij vooral om de batterij die mogelijk na twee jaar niet meer helemaal lekker is.

Zoals ik het overal lees is het 1 jaar via Apple en twee jaar via de partij waar je het product hebt gekocht, dat is in mijn geval Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
Ik heb sinds een paar weken de Apple airpods pro.

Wat mij opvalt is dat je de oortjes alleen kan opladen via de laadcase. Maar als je ze in de laadcase hebt zitten dat wordt er continue stroom toegevoerd aan de oortjes. Ik weet niet of dit gezond is voor de batterijen van de oortjes ? Want hij blijft continu doorladen terwijl de oortjes al op 100% staan ?

Weet iemand of er een soort functie in de oortjes zit waardoor ze niet blijven doorladen zodra ze vol zitten? Want dit is wel echt zonde van de batterij capaciteit en dan kan je binnekort weer de batterijen laten vervangen van de oortjes.

Ik vind dat ze ook best wel snel leeg gaan of ligt dat maar aan mij ? Heb het gevoel alsof de batterij capaciteit van de oortjes al afgenomen is omdat ik ze een paar dagen in die laadcase heb bewaard maar ze worden wel continue opgeladen terwijl dat overkill is lijkt mij ?

Waarom hebben ze zo'n systeem bedacht ? Ze hadden ook een functie moet integreren waardoor je de laadfunctie van de laadcase UIT kan zetten en je de oortjes zo kan bewaren.

Heb gemerkt dat als je de oortjes niet in de laadcase bewaard maar gewoon op je bureautafel laat liggen dat ze ook binnen no-time weer op zijn en dan moet je ze weer opladen. Ze staan eigenlijk altijd 24/7 aan.

Voor de rest ben ik onder de indruk van de geluidskwaliteit. Het is super handig dat je gewoon handsfree kan bellen en muziek kan luisteren en kan rondlopen in je huis. Actieradius bluetooth van 6-8m ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01

EgoPro

Time is an illusion.

Schaamteloos gejatte foto maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFnA6L-LnXCn0vu3S0w7H91Kak4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCtLnZN5Oy1XXijPMTlAuUMj.jpg?f=fotoalbum_large
[en gecorrigeerd]

Dit is al toegevoegd ik weet niet precies wat het doet trouwens.

[ Voor 60% gewijzigd door EgoPro op 17-01-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
EgoPro schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:14:
Schaamteloos gejatte foto maar:

https://tech45.slack.com/.../F01JP3V39UY/img_1653.jpg

Dit is al toegevoegd ik weet niet precies wat het doet trouwens.
Uhm, men moet inloggen. Werkt dus niet…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-07 21:32
William92 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
Ik heb sinds een paar weken de Apple airpods pro.

Wat mij opvalt is dat je de oortjes alleen kan opladen via de laadcase. Maar als je ze in de laadcase hebt zitten dat wordt er continue stroom toegevoerd aan de oortjes. Ik weet niet of dit gezond is voor de batterijen van de oortjes ? Want hij blijft continu doorladen terwijl de oortjes al op 100% staan ?

Weet iemand of er een soort functie in de oortjes zit waardoor ze niet blijven doorladen zodra ze vol zitten? Want dit is wel echt zonde van de batterij capaciteit en dan kan je binnekort weer de batterijen laten vervangen van de oortjes.

Ik vind dat ze ook best wel snel leeg gaan of ligt dat maar aan mij ? Heb het gevoel alsof de batterij capaciteit van de oortjes al afgenomen is omdat ik ze een paar dagen in die laadcase heb bewaard maar ze worden wel continue opgeladen terwijl dat overkill is lijkt mij ?

Waarom hebben ze zo'n systeem bedacht ? Ze hadden ook een functie moet integreren waardoor je de laadfunctie van de laadcase UIT kan zetten en je de oortjes zo kan bewaren.

Heb gemerkt dat als je de oortjes niet in de laadcase bewaard maar gewoon op je bureautafel laat liggen dat ze ook binnen no-time weer op zijn en dan moet je ze weer opladen. Ze staan eigenlijk altijd 24/7 aan.

Voor de rest ben ik onder de indruk van de geluidskwaliteit. Het is super handig dat je gewoon handsfree kan bellen en muziek kan luisteren en kan rondlopen in je huis. Actieradius bluetooth van 6-8m ongeveer.
AirPods stoppen met laden wanneer hij vol zit. Het werkt als hetzelfde met je telefoon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn AirPods Pro (die ik mei 2020 heb gekocht) doen wat raar momenteel. De linker is prima, maar de rechter laadt met geen mogelijkheid meer op. Heb alle internet trucs al geprobeerd, de AirPods gereset, alles schoongepoetst, etc. Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik heb ze bij a-mac gekocht en ga daar maar een reparatie indienen. Iemand een idee hoe ze er daar mee om gaan? Ze zitten nog ruim in de garantie periode van een jaar en kan ze eigenlijk geen dag missen nu met dat thuiswerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
Tinxian schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:08:
[...]

AirPods stoppen met laden wanneer hij vol zit. Het werkt als hetzelfde met je telefoon etc.
Bij een oortje dat vol is zie ik geen 'laden' symbool maar bij de andere wel ?

En ik heb sterk het vermoeden dat mijn batterij capaciteit nu al minder is geworden. Hmmm. Ik moet dit eens testen. Heb ook het vermoeden dat als je muziek met 50% volume luistert of 60% dat de batterijen nog sneller opgaan.

Ik weet niet met welk volume % de tests van apple zijn uitgevoerd maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William92
Servor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:55:
Mijn AirPods Pro (die ik mei 2020 heb gekocht) doen wat raar momenteel. De linker is prima, maar de rechter laadt met geen mogelijkheid meer op. Heb alle internet trucs al geprobeerd, de AirPods gereset, alles schoongepoetst, etc. Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik heb ze bij a-mac gekocht en ga daar maar een reparatie indienen. Iemand een idee hoe ze er daar mee om gaan? Ze zitten nog ruim in de garantie periode van een jaar en kan ze eigenlijk geen dag missen nu met dat thuiswerken...
Ja ik zou inderdaad een beroep doen op de garantie. Het kan niet zo zijn dat deze airpods pro binnen 7 maanden al zulke problemen vertonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
William92 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:30:
[...]

Bij een oortje dat vol is zie ik geen 'laden' symbool maar bij de andere wel ?

En ik heb sterk het vermoeden dat mijn batterij capaciteit nu al minder is geworden. Hmmm. Ik moet dit eens testen. Heb ook het vermoeden dat als je muziek met 50% volume luistert of 60% dat de batterijen nog sneller opgaan.

Ik weet niet met welk volume % de tests van apple zijn uitgevoerd maargoed.
Helaas is het gewoon een feit dat er batterijen in zitten die slijten, en dat je dus op een gegeven moment de (voor jou zijnde) ondergrens bereikt en je naar een ander product zal moeten kijken. De batterijen van de Airpods zijn eigenlijk niet te vervangen.
Mijn tip, maak je er niet zo druk over en gebruik je Airpods gewoon lekker en als ze leeg zijn laad je ze weer op. Al die “zorgen” om de batterij die misschien iets te lang oplaad kost je naar mijn idee meer dan dat het je oplevert. Kan je daar niet tegen, dan zul je misschien met een bedrade headset/koptelefoon moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Heb sinds de zomer Airpods Pro. Wil net mijn oortjes indoen terwijl ik op mijn laptop zit, maar ze verbinden niet op zowel mijn telefoon als laptop.
Heb de airpods gereset, oranje lampje begint te knipperen maar beide apparaten vinden de Airpods nog steeds niet.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 09:47
Sinds een week de airpods pro in gebruik, ik heb nu de case 2x opgeladen. Herkent iemand dat daarna de case de airpods niet oplaad, en ook het lampje niet brandt? Ik kan hem alleen weer aan "de praat" krijgen als ik hem op een qi lader leg voor een paar tellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-07 18:15
Atropos schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:08:
Sinds een week de airpods pro in gebruik, ik heb nu de case 2x opgeladen. Herkent iemand dat daarna de case de airpods niet oplaad, en ook het lampje niet brandt? Ik kan hem alleen weer aan "de praat" krijgen als ik hem op een qi lader leg voor een paar tellen...
Het lampje brandt alleen de eerste paar seconden. Daarna laadt hij gewoon door, maar het lampje gaat uit. Dat hoort zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01

EgoPro

Time is an illusion.

Hoeveel procent zijn ze dan opgeladen? Het kan gewoon "optimized charging" zijn.

https://www.macrumors.com...ptimized-charging-ios-14/

Hij kijkt naar je gebruik, bijvoorbeeld je gebruikt de airpods alleen overdag, als je dan in de avond gaat laden dan zorgt de case ervoor dat die de volgende dag een volle batterij heeft klaarstaan. Maar in de nacht kan die hem gewoon op 80% houden.

[ Voor 45% gewijzigd door EgoPro op 25-01-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 09:47
Julio_Ricardo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Het lampje brandt alleen de eerste paar seconden. Daarna laadt hij gewoon door, maar het lampje gaat uit. Dat hoort zo.
Dat was het probleem ook, de case laadde de airpods niet op. Ik heb het probleem gevonden, de lader was een snellader dat werkte niet goed. Gisteren opgeladen met een gewone lader, daarna werkte alles gewoon.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11-2024
hallo allemaal,

sinds een kleine 3 weken in het bezit van de Airpods Pro maar nu is het mij al 2x opgevallen dat het ene dopje veel sneller leeg is dan de ander... is dit normaal?

Ik gebruik ze tot nu toe alleen om te bellen en bel met beide oordopjes in. Hoe kan de ene dan sneller leeg zijn dan de ander?

Iemand een idee of moet ik hier mee terug? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2cvdqr0d-cog9wDVgYhe-gr-Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMGdpk3XQB0UtEEGalB7lTaa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0lS6WwFnVi4f-6akSGpiI7Cohw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AI0cJUNArJyw0kHytr8LYTH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
@GeryP De AirPods gebruiken maar 1 microfoon tegelijk. De kant die gebruikt word loopt dus ook sneller leeg. Hij wisselt automatisch (als dat aan staat) om niet 1 naar 0 te trekken, en de ander niet ( zie onderaan: https://support.apple.com/en-us/HT207009)

Ja, dit is normaal, zeker tijdens telefoongesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeryP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-11-2024
ex87 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:55:
@GeryP De AirPods gebruiken maar 1 microfoon tegelijk. De kant die gebruikt word loopt dus ook sneller leeg. Hij wisselt automatisch (als dat aan staat) om niet 1 naar 0 te trekken, en de ander niet ( zie onderaan: https://support.apple.com/en-us/HT207009)

Ja, dit is normaal, zeker tijdens telefoongesprekken.
Bedankt! dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
wokkelz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:55:
Erg frustrerend als ik het zo lees.
De soap rondom mijn Airpods Pro is eindelijk over. Het heeft uiteindelijk een maand geduurd, maar ik heb nieuwe Airpods Pro en de betaling die wat gedaan is weer teruggedraaid.

Begin januari mijn Airpods aangemeld voor het service programma vanwege het geluid dat ze maakten als ik zelf begon te praten. Daarvoor is een service-programma, maar die was de Apple medewerker onbekend. Aangezien ik 15 dagen buiten garantie viel kostte het heel wat overredingskracht om de beste man ervan te overtuigen dat mijn oortjes exact het mankement hadden dat in de service-call was beschreven. Er werd een reparatie-order aangemaakt en ik kreeg nieuwe oortjes opgestuurd en ik moest de oude retour sturen. Wel moest ik een borgstelling doen via mijn creditcard voor als ik de oude oortjes niet zou opsturen.

Ik kreeg geen betalingslink in de e-mail, dus maar weer opnieuw gebeld en weer discussie over wel/niet service-programma. Ook deze medewerker kende het programma niet, maar nu dan toch een link in de mail. Direct verwerkt en twee dagen later kreeg ik al nieuwe Airpods Pro in huis. Buiten het feit dat deze niet rammelen klinken ze overall ook veel beter. En nog belangrijker. Het vervelende dreunen tijdens het hardlopen is helemaal over. De retourenveloppen zaten er bij, dus ik meteen ingepakt en teruggestuurd.

Tot mijn verbazing zie ik op mijn creditcardafschrift dat er €210 is afgeschreven i.p.v. gereserveerd en daar begon de echte ellende. Ik Apple bellen en ja hoor... Het was reparatie buiten garantie, dus ik had gewoon nieuwe betaald. Het lullige is dat een setje nieuwe Airpods (met oplaadcase) ondertussen al voor dat bedrag te krijgen was. Ik vroeg waarom ik dan de oude had moeten opsturen en waarom ik niet onder het service-programma viel. Antwoord... "Welk service-programma?", dus het lijkt er op dat Apple's medewerkers hiervan niet op de hoogte gesteld worden of dat ze het gewoon niet mogen roepen.

Weer alles uitgelegd en dat het niet logisch is dat ik de oude retour moet sturen als ik nieuwprijs betaal. Ik had ze ook niet moeten retoursturen, maar waarom er dan retourenveloppen bijzaten en een instructie voor het terugsturen konden ze me ook niet vertellen. Ze konden niets doen totdat de airpods retour waren, dus geduld hebben maar.

In de tracking link kon ik gelukkig zien dat de Airpods binnen twee dagen retour waren en aangenomen waren bij Apple. Voor de zekerheid nog twee dagen gewacht, maar volgens Apple waren ze niet binnen. Maar weer eens bellen, maar ze waren toch echt niet binnen. Toen ik ze confronteerde met mijn bewijs dat ze waren aangenomen was het ineens weer de verwerkingstijd. Wil ik best geloven, dus maar weer wachten.

Na ruim een week kreeg ik "dreigmail" dat mijn inzenddatum dreigde te verlopen, dus maar weer gebeld. Ondertussen had ik een "vast contactpersoon", maar die was onbereikbaar en heb ik dus maar 1x gesproken. Eén airpod was binnen, maar die andere was blijkbaar kwijtgeraakt, maar dat zou goedkomen. Na twee dagen weer gebeld (inzenddatum was verstreken) en ja hoor. De airpods was weg, maar dat was ineens geen probleem meer. Ik had natuurlijk nog steeds geen geld terug, maar dat lag bij een andere afdeling en ze zou er eens een belletje aan wagen.

Ja hoor... Reparatieverzoek, dus ik zou geen geld terugkrijgen en dat retoursturen was een foutje geweest. Ik gaf aan dat ik gewoon mijn geld wou en als dat nu niet kon, dan wou ik mijn airpods terug (die overigens waren kwijtgeraakt bij Apple, dus dat leek me wel lachen). Een dag later werd ik gebeld en terugsturen kon niet (wist ik natuurlijk), dus ze zouden kijken of ze het geld konden terugboeken.

Na een week eindelijk een bijschrijving van Apple en ja hoor... €105 teruggeboekt van het oortje dat ik had teruggestuurd, maar die andere niet want die hadden ze niet binnen gekregen. Maar weer gebeld en gezegd dat ik bewijs had dat ze waren aangekomen (ontkenden ze ook niet) en weer een paar dagen toch nog weer €105 bijgeschreven.

Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ik heb zeker 15x met Apple aan de telefoon gehangen. Dat is nog niet het ergste, maar ik heb DRIE "vaste" contactpersonen gehad, waarbij alleen de laatste zich enigszins proactief opstelde. Terugbelafspraken werden maar heel enkel nagekomen en de medewerkers zien nog minder dan jij in de reparatiestatus. Daarbij gaat na 5x vooral de populaire taalgebruik storen. Je spreekt met Mike (ik noem maar een naam) en ik ga je helpen het probleem op te lossen. Binnen 1 minuut sta je weer in de wacht van de "senior advisor" die je net zo populair te woord staat, maar ook niets kan (of wil) doen.

Ik heb mij altijd correct opgesteld, omdat de medewerkers er zelf ook niets aan kunnen doen, maar het is om gek van te worden. Maar de nieuwe Airpods zijn zoveel beter en ik ben eindelijk van het gekraak af dat ik toch blij ben dat ik die 'hel' heb doorstaan. Maar voor service moet je niet bij Apple zijn. Hoop niet dat mijn MacBook ooit kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Sowieso is de support van apple om te huilen eigenlijk. Ik heb ook een half jaar heen en weer gemaild omdat de hartslagmeting van mijn Watch het niet lekker deed, en op een gegeven moment is die gewoon opgehouden met reageren...

Met de dopjes had ik een afspraak om hele set om te wissellen in de store, maar eenmaal daar aangekomen moest ik de hele diagnose opnieuw doen, wouden ze enkel het rechteroortje vervangen en die was niet op voorraad. Kon ik 2 weken later terugkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:55
Cyleo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Sowieso is de support van apple om te huilen eigenlijk. Ik heb ook een half jaar heen en weer gemaild omdat de hartslagmeting van mijn Watch het niet lekker deed, en op een gegeven moment is die gewoon opgehouden met reageren...

Met de dopjes had ik een afspraak om hele set om te wissellen in de store, maar eenmaal daar aangekomen moest ik de hele diagnose opnieuw doen, wouden ze enkel het rechteroortje vervangen en die was niet op voorraad. Kon ik 2 weken later terugkomen...
Compleet anders hier. Gewoon bellen en ze worden opgestuurd zelfde dag. Magic keyboard same, borg 400 e en netjes opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
TweakerVincent schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:54:
Compleet anders hier. Gewoon bellen en ze worden opgestuurd zelfde dag. Magic keyboard same, borg 400 e en netjes opsturen.
Het ligt er maar net aan wie je aan de lijn krijgt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben sinds 1,5 week ook in bezit van een setje nieuwe Airpods Pro. Op zich bevallen ze prima. Geluid is prima, transparency/ANC werken echt top.
De enige reden dat ik deze oortjes echter had gekocht was om na lang wikken en wegen mijn huidige wireless in-ears en mijn Pc headset te vervangen.
Totdat ik vandaag eindelijk een gesprek met iemand aan ging op Discord (PC) was ik eigenlijk wel tevreden over de oortjes. De gesprekskwaliteit is absoluut om te huilen! Ook je gespreksaudio wordt plots 'mono' en klinkt slecht.
Tot overmaat van ramp kon ik zelfs enkel de gespreksaudio nog horen tijdens het gesprek. Muziek, of gameaudio was niet meer mogelijk. Ik ben hier eigenlijk wel door teleurgesteld. Ik was namelijk in de veronderstelling dat deze concessie er bij de Airpods Pro niet zou zijn.

Heeft iemand deze ervaring ook?

Ik heb denk ik wel 20 YT filmpjes gezien van mensen die vervolgens gaan zeggen dat je, je airpods moet unpairen en opnieuw moet pairen met je PC, maar de logica hierachter ontgaat mij volledig. Er veranderd ook totaal niets wanneer ik dit doe.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-07 10:34

amphora

Websites & Fotografie

Da_maniaC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:59:
Ik ben sinds 1,5 week ook in bezit van een setje nieuwe Airpods Pro. Op zich bevallen ze prima. Geluid is prima, transparency/ANC werken echt top.
De enige reden dat ik deze oortjes echter had gekocht was om na lang wikken en wegen mijn huidige wireless in-ears en mijn Pc headset te vervangen.
Totdat ik vandaag eindelijk een gesprek met iemand aan ging op Discord (PC) was ik eigenlijk wel tevreden over de oortjes. De gesprekskwaliteit is absoluut om te huilen! Ook je gespreksaudio wordt plots 'mono' en klinkt slecht.
Tot overmaat van ramp kon ik zelfs enkel de gespreksaudio nog horen tijdens het gesprek. Muziek, of gameaudio was niet meer mogelijk. Ik ben hier eigenlijk wel door teleurgesteld. Ik was namelijk in de veronderstelling dat deze concessie er bij de Airpods Pro niet zou zijn.

Heeft iemand deze ervaring ook?

Ik heb denk ik wel 20 YT filmpjes gezien van mensen die vervolgens gaan zeggen dat je, je airpods moet unpairen en opnieuw moet pairen met je PC, maar de logica hierachter ontgaat mij volledig. Er veranderd ook totaal niets wanneer ik dit doe.
Dat is het nadeel van Bluetooth. Hoge kwaliteit audio kan maar in één richting dus zodra de microfoon moet werken gaat alles naar een lagere kwaliteit. Is met (volgens mij) alle Bluetooth headsets zo. Ik heb daarom een losse microfoon op m'n bureau staan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Da_maniaC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:59:
Waarom niet even gewacht? Over een aantal weken komen de nieuwe Airpods Pro uit.

https://www.macrumors.com...pro-2-release-date-rumor/

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 10-02-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
CyberMania schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:55:
[...]

Waarom niet even gewacht? Over een aantal weken komen de nieuwe Airpods Pro uit.

https://www.macrumors.com...pro-2-release-date-rumor/
Het gerucht gaat dat er dan meer bekend is. Voorlopig allemaal gebaseerd op geruchten en officieel is er niets bekend. Daarbij hebben ze het in het artikel ook over “first half of 2021” wat in feite dus ook kan betekenen dat áls het klopt , ze pas in juni op de markt kunnen komen. Dus je stelling in een paar weken klopt niet.

[ Voor 21% gewijzigd door GertJan2012 op 10-02-2021 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
GertJan2012 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 04:06:
[...]

Het gerucht gaat dat er dan meer bekend is. Voorlopig allemaal gebaseerd op geruchten en officieel is er niets bekend. Daarbij hebben ze het in het artikel ook over “first half of 2021” wat in feite dus ook kan betekenen dat áls het klopt , ze pas in juni op de markt kunnen komen. Dus je stelling in een paar weken klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:03
GertJan2012 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 04:08:
GertJan2012 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 04:06:
[...]

En de Airpods Pro zijn nu een stuk goedkoper te krijgen dan straks de versie 2. Het zal na release wel even duren voor die in de aanbieding te krijgen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vroeg mij het volgende af:

Ik kan een iPad Pro 12.9 (2018) 256GB kopen voor 500 euro met één jaar garantie via Apple, was refurbished door Apple.

Maar ik zie ook de nieuwe iPad Air, die is een stukje duurder, zeker als ik meer opslag wil. Maar is deze ook beter?

Mijn gevoel zegt dat de iPad Pro nog altijd beter is, zelfs die uit 2018, dan de nieuwe iPad Air. De camera gebruiken we niet. Meer voor nieuwsvoorziening, als ‘tv’ in bed en voor tekenen met de stylus. Wat is jullie mening?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
THE_BASE schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:55:
Ik vroeg mij het volgende af:

Ik kan een iPad Pro 12.9 (2018) 256GB kopen voor 500 euro met één jaar garantie via Apple, was refurbished door Apple.

Maar ik zie ook de nieuwe iPad Air, die is een stukje duurder, zeker als ik meer opslag wil. Maar is deze ook beter?

Mijn gevoel zegt dat de iPad Pro nog altijd beter is, zelfs die uit 2018, dan de nieuwe iPad Air. De camera gebruiken we niet. Meer voor nieuwsvoorziening, als ‘tv’ in bed en voor tekenen met de stylus. Wat is jullie mening?
Lees even de titel van dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
B___MAN schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Lees even de titel van dit topic. ;)
Och, jeetje. Het was vroeg vanmorgen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
BugBoy schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:48:
[...]

De soap rondom mijn Airpods Pro is eindelijk over. Het heeft uiteindelijk een maand geduurd, maar ik heb nieuwe Airpods Pro en de betaling die wat gedaan is weer teruggedraaid.

Begin januari mijn Airpods aangemeld voor het service programma vanwege het geluid dat ze maakten als ik zelf begon te praten. Daarvoor is een service-programma, maar die was de Apple medewerker onbekend. Aangezien ik 15 dagen buiten garantie viel kostte het heel wat overredingskracht om de beste man ervan te overtuigen dat mijn oortjes exact het mankement hadden dat in de service-call was beschreven. Er werd een reparatie-order aangemaakt en ik kreeg nieuwe oortjes opgestuurd en ik moest de oude retour sturen. Wel moest ik een borgstelling doen via mijn creditcard voor als ik de oude oortjes niet zou opsturen.

Ik kreeg geen betalingslink in de e-mail, dus maar weer opnieuw gebeld en weer discussie over wel/niet service-programma. Ook deze medewerker kende het programma niet, maar nu dan toch een link in de mail. Direct verwerkt en twee dagen later kreeg ik al nieuwe Airpods Pro in huis. Buiten het feit dat deze niet rammelen klinken ze overall ook veel beter. En nog belangrijker. Het vervelende dreunen tijdens het hardlopen is helemaal over. De retourenveloppen zaten er bij, dus ik meteen ingepakt en teruggestuurd.

Tot mijn verbazing zie ik op mijn creditcardafschrift dat er €210 is afgeschreven i.p.v. gereserveerd en daar begon de echte ellende. Ik Apple bellen en ja hoor... Het was reparatie buiten garantie, dus ik had gewoon nieuwe betaald. Het lullige is dat een setje nieuwe Airpods (met oplaadcase) ondertussen al voor dat bedrag te krijgen was. Ik vroeg waarom ik dan de oude had moeten opsturen en waarom ik niet onder het service-programma viel. Antwoord... "Welk service-programma?", dus het lijkt er op dat Apple's medewerkers hiervan niet op de hoogte gesteld worden of dat ze het gewoon niet mogen roepen.

Weer alles uitgelegd en dat het niet logisch is dat ik de oude retour moet sturen als ik nieuwprijs betaal. Ik had ze ook niet moeten retoursturen, maar waarom er dan retourenveloppen bijzaten en een instructie voor het terugsturen konden ze me ook niet vertellen. Ze konden niets doen totdat de airpods retour waren, dus geduld hebben maar.

In de tracking link kon ik gelukkig zien dat de Airpods binnen twee dagen retour waren en aangenomen waren bij Apple. Voor de zekerheid nog twee dagen gewacht, maar volgens Apple waren ze niet binnen. Maar weer eens bellen, maar ze waren toch echt niet binnen. Toen ik ze confronteerde met mijn bewijs dat ze waren aangenomen was het ineens weer de verwerkingstijd. Wil ik best geloven, dus maar weer wachten.

Na ruim een week kreeg ik "dreigmail" dat mijn inzenddatum dreigde te verlopen, dus maar weer gebeld. Ondertussen had ik een "vast contactpersoon", maar die was onbereikbaar en heb ik dus maar 1x gesproken. Eén airpod was binnen, maar die andere was blijkbaar kwijtgeraakt, maar dat zou goedkomen. Na twee dagen weer gebeld (inzenddatum was verstreken) en ja hoor. De airpods was weg, maar dat was ineens geen probleem meer. Ik had natuurlijk nog steeds geen geld terug, maar dat lag bij een andere afdeling en ze zou er eens een belletje aan wagen.

Ja hoor... Reparatieverzoek, dus ik zou geen geld terugkrijgen en dat retoursturen was een foutje geweest. Ik gaf aan dat ik gewoon mijn geld wou en als dat nu niet kon, dan wou ik mijn airpods terug (die overigens waren kwijtgeraakt bij Apple, dus dat leek me wel lachen). Een dag later werd ik gebeld en terugsturen kon niet (wist ik natuurlijk), dus ze zouden kijken of ze het geld konden terugboeken.

Na een week eindelijk een bijschrijving van Apple en ja hoor... €105 teruggeboekt van het oortje dat ik had teruggestuurd, maar die andere niet want die hadden ze niet binnen gekregen. Maar weer gebeld en gezegd dat ik bewijs had dat ze waren aangekomen (ontkenden ze ook niet) en weer een paar dagen toch nog weer €105 bijgeschreven.

Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ik heb zeker 15x met Apple aan de telefoon gehangen. Dat is nog niet het ergste, maar ik heb DRIE "vaste" contactpersonen gehad, waarbij alleen de laatste zich enigszins proactief opstelde. Terugbelafspraken werden maar heel enkel nagekomen en de medewerkers zien nog minder dan jij in de reparatiestatus. Daarbij gaat na 5x vooral de populaire taalgebruik storen. Je spreekt met Mike (ik noem maar een naam) en ik ga je helpen het probleem op te lossen. Binnen 1 minuut sta je weer in de wacht van de "senior advisor" die je net zo populair te woord staat, maar ook niets kan (of wil) doen.

Ik heb mij altijd correct opgesteld, omdat de medewerkers er zelf ook niets aan kunnen doen, maar het is om gek van te worden. Maar de nieuwe Airpods zijn zoveel beter en ik ben eindelijk van het gekraak af dat ik toch blij ben dat ik die 'hel' heb doorstaan. Maar voor service moet je niet bij Apple zijn. Hoop niet dat mijn MacBook ooit kapot gaat...
....had precies hetzelfde met de airpods. Ook nieuwe gekregen vanwege de issued waarvoor een reparatie / terugname - programma is opgezet.

Het enige verschil is dat ik geweigerd heb de betaling te verrichten toen ik de link kreeg en gevraagd het ik de winkel in orde te maken. De weg ernaar toe was soms door onwetendheid van medewerkers wat lastig maar uiteindelijk toch 2 nieuwe gekregen (ondanks het 13 maanden na aankoop was , dus een kleine maand buiten garantie - medewerker in de winkel benoemde helemaal zelf ‘consumenten recht’)

Apple service is goed zolang het recht toe - recht aan is. Ga je slingerdeslang bezig zijn kom je hindernissen tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
knakker2 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:28:
....had precies hetzelfde met de airpods. Ook nieuwe gekregen vanwege de issued waarvoor een reparatie / terugname - programma is opgezet.
Ik had de aanvraag online gedaan en ik dacht een reservering te bevestigen, maar dat bleek dus een betaling te zijn. Anders had ik toen ook al aan de bel getrokken. Ik vind het geluid van mijn nieuwe doppen trouwens veel beter dan van mijn vorige. Ervaar jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
BugBoy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Ik had de aanvraag online gedaan en ik dacht een reservering te bevestigen, maar dat bleek dus een betaling te zijn. Anders had ik toen ook al aan de bel getrokken. Ik vind het geluid van mijn nieuwe doppen trouwens veel beter dan van mijn vorige. Ervaar jij dat ook?
Ja, ik had de airpods in de eerste maand gekocht, mogelijk de eerste batch. Ik merkte wel wat verschil op . Net allemaal wat beter; ANC, geluid etc. Het belangrijkste is geen irritant gekraak meer met name tijdens bellen..
Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid